Na lang wikken en wegen ben ik eruit. Ik wil mijn motor verkopen.
Waarom? Ik heb er geen plezier meer aan. Ik betrap mezelf erop, dat ik al baal als ik mijn motorkleding aan moet, en hem dus veel te weinig gebruik. Dit jaar heb ik er misschien 12X op gereden.
Het ligt aan niet deze motor hoor, het is motorrijden in het algemeen, ik ga (voorlopig) dan ook geen andere kopen. Ik heb dit hele jaar 12 ritjes gemaakt. Waarvan ik er 11x mee naar het werk ben geweest. Het is een harstikke fijne fiets, dat is het punt niet. Het punt ben ik.
Ik heb de schurft aan matig weer. Dat heb je best vaak in NL. Als het maar net niet lekker genoeg is, heb ik al geen zin meer in motorrrijden. Daar komt nog eens bij dat ik zelf niet "zo maar eens een stukje ga rijden". Daar vind ik namelijk niets aan. Ik kijk er al tegen op dat ik al dat motorspul weer aan moet, en dan vraag ik me af of het toch niet zal gaan regenen later.
Kortom, ik heb op dit moment gewoon geen motor-rijd behoefte meer. En dan vind ik het zonde van de motor om hem stil te laten staan, en van de afschrijving die daar bij komt kijken ook. (en de lopende kosten.)
Tevens heb ik ook nog 2 auto's, waarbij eentje nog opgeknapt moet worden, en waarvan ik merk dat ik daar gewoon minimaal een factor 3 meer plezier mee heb. (Met mijn BMW 6 serie.)
Ik ben altijd al meer een auto dan een motorman geweest, sinds ik mijn autorijbewijs heb. Ik wilde het denk ik alleen niet aan mijzelf toegeven, dat ik er op dit moment maar weinig aan vind. (Ik had eerder mijn motorrijbewijs dan mijn autorijbewijs, totdat ik na 2 jaar permanent (hele jaar dus) een keer in de winter zo gebaald heb van het feit dat ik geen auto had voor kutweer, dat ik mijn autorijbewijs heb gehaald. Daarna ook een aantal jaar geen motor meer gereden, totdat ik de detachering in ging, een leasebak kreeg en een motor "erbij" kon nemen. Sindsdien is voor mij een motor altijd een voertuig voor "erbij" geweest. Dat is op dit moment op een dieptepunt, qua motorrijden.
Dus, ik heb hier al zeker een jaar over getwijfeld, nu ben ik er wel uit. De motor gaat verkocht worden naar een nieuw baasje, en met dat geld gaat mijn BMW 6 serie in zijn oude glorie hersteld worden, een voertuig waar ik zelfs in zijn huidige staat meer plezier aan beleef dan aan de motor.
Misschien heeft er hier iemand interesse?
Schijnbaar zijn mijn motortijden voorbij, ik beleef er niet meer genoeg lol aan om het bezit (en dus de investering) te verantwoorden.
Kortom, bij deze, te koop, mijn:
Yamaha XJR 1300 uit 2000
- Nog geen 22.000 gelopen.
- Zilver metallic met matzwarte wielen, glimmende velgrand.
Extra's:
- K&N filter
- "Opengemaakt" middels ontstekingskitje.
- Laser RVS/Carbon 4 in 1 uitlaat
- 130Pk/130Nm @achterwiel
- kleine knipperlichtjes
- klokje op stuur
- olietempmeter op blok.
- Alle originele onderdelen (originele uitlaat, knipperlichten en een ruitje) bijgeleverd.
Pics zeggen meer dan woorden, dus vandaar:
Staat:
- Banden zijn misschien 1500km gebruikt, zijn Bridgestone BT020NT banden. (120 voor, 180 achter)
- Tandwielen en ketting zijn nog prima.
- Blokjes rondom en schijven zijn nog prima.
- Geen deukjes etc.
- Zie pics.
Vraagprijs: 6000,- met alles.
Aannames zijn fataal.