Motor - Beginnersvragen... en meer! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.136 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik had gistern mijn 2de rijles, ging allemaal uitstekend.
Was wel in het donker , maar dat drukte de pret niet.
We hebben wat oefeneningen gedaan , en dat ging allemaal wel goed voor de eerste x.

Ik had op de terugweg een iets zekerder gevoel bij de motor , omdat ik nu +- de grenzen van de remmen kenden.(voor zover mogenlijk na wat remproeven/noodstops).

Op de terugweg even wat fijne bochtjes gepakt.... :P

Echt een geweldige keuze om toch maar aan de motor te beginnen :D

Maar nu ben ik aan het rondkijken geweest kwa verzekeringen,

Geloof dat een kawasaki zxr400(of een xr6r) +- 180 euro per maand all risk kost...zonder schadevrije jaren.
Hoe zijn jullie allemaal verzekert?en waarom is de sprong tussen WA en ALL RISK ruim 170 euro?
Zelfs bij de auto scheelt het bij mij maar 75 euro.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:02

DinX

Motormuis

Ik betaal 856€per jaar.

- Beperkte Aansprakelijkheid
- Rechtsbijstand
- Bestuurdersverzekering
- Diefstal

All risk (omnium) kan je in België niet krijgen op motoren.
En waarom de sprong zo groot is ? Omdat je bij een motor sneller schade kan hebben dan met de auto ? Minste schuivertje is al honderden euro's schade.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Ik weet niet uit welk bouwjaar je een ZXR400 wilt gaan aanschaffen, maar ik kan me voorstellen dat die fiets al gauw een jaar of 6 tot 8 oud zal zijn? Zal je dan nog wel All-risk nemen? Je betaalt dan tweeduizend Euro per jaar aan premie voor een fiets van pak em beet 5000 euro, waarschijnlijk schat je verzekeraar de dagwaarde nog wel lager ('cause that's what they do sir). Dat zou ik nooit betalen, kun je nog beter die 180 Euro elke maand in een oude sok gooien. Heb je dan na 2 jaar toch geen schade, dan heb je wel 4000 euro liggen om een andere fiets te kopen.

• AcIDeR
Ja daar heb je gelijk in , maar vond het verschil nogal ernstig groot.
Ook is WA+ een optie , maar zou ik dat wel nodig hebben?Mijn ouders zijn in het bezit van een ruime garage , waar je die motor ruim kan stallen...dus ik betwijfel of ik dat nodig heb?

Verwijderd

Tja, dat moet je voor jezelf bepalen.Ik woon op een soort van fort waar hij zeker niet gestolen wordt, dus ik hoef geen diefstal verzekering. Ik betaal 7 tientjes per jaar aan WA, en nog iets van 4 tientjes voor opzittenden verzekering en rechtsbijstand.

Dan verdien ik een schadegevalletje snel terug...

• AcIDeR
Opzittende...is dat hetzelfde als INzittende bij een auto?Als diegene een pink verliest..dat deze een premie krijgt?

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

AcIDeR schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:43:
Opzittende...is dat hetzelfde als INzittende bij een auto?Als diegene een pink verliest..dat deze een premie krijgt?
Inderdaad. Bij een motor is er geen INzittende hè? ;)

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

• AcIDeR
Ja weet ik veel :P kon toch zijn dat het een andere betekennis had....

Maar ik vind die verzekering persoonlijk onzin...je weet aan welke risico's je blootstaat zodra je instapt in een auto of achterop een motor :P maarja

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59

4x2

lộn xộn quá

Ik neem stomweg geen passagiers mee, nog simpeler
NX heb ik mn passagierssteuntjes afgesloopt, dr is sowieso niemand die het langer dan 20min achterop dat ding uit kan houden, klotezadel, zelf houd ik het max 150-200km vol.
VF neem ik eigenlijk nooit iemand achterop (al heeft ie wel een erg goed zadel en hele fijne zithouding, na 500km rondcrossen aan 1 stuk eigenlijk nergens last van, hoogstens mn nek ietwat) en als ik iemand eens meeneem (km of 20 max meestal) rijd ik als een natte krant (zelfde dooddoener als: "maar ik rijd rustiger als ik geen kleding aan heb" , maar goed).

Heb ze trouwens beiden WA verzekerd, 21 jaar, 1 schadevrij jaar, bij unive, kost me 100 euro per jaar per motor.
En dan nog 2x58 euro aan wegenbelasting, heb je voor 320 euro 2 voertuigen een jaar lang verzekerd, voor een beetje benzineauto ben je dat per jaar kwijt aan wegenbelasting :X.
Dus in vaste lasten is een motor extreem goedkoop, mits je een WA verzekering pakt.
Motor richt niet zoveel schade aan als een auto als ie iets raakt en ik denk dat veel ongevallen waarbij de motor schuld heeft toch eenzijdig zijn, maar daarom is die all-risk ook zo duur.

Bovenste kuipdeel van een GSXF600, kost je eventjes 500 euro en rond die prijsklasse zitten de meeste kuipdelen wel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
100 euro per motor :|
Ik betaal........................... ja hoeveel betaal ik? Met al die motoren hier weet ik het niet meer 8)7
ik meen 235/motor WA + rechtsbijstand
4x2 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:20:
Bovenste kuipdeel van een GSXF600, kost je eventjes 500 euro en rond die prijsklasse zitten de meeste kuipdelen wel.
Moet je es raden wat het kuipje van de ZRX1200R kost. een gigantisch klein ding spreken we over..

In het ouwe lullen segment heeft men weer wat leuks gevonden.*
Elektisch schakelen met je linkerduim op de FJR1300 Semi automaat 8)7
Wanneer komt de vol automatische FJR1300 uit? :+
*Just trying to provoce DinX.... :P :>

Vind het raar dat BMW dat niet heeft uitgevonden. Ze maken toch maar enkel wagens :+
Wiens tenen heb ik nu weer geplet :+

Ben echt benieuwd naar de technische specs van de Kawasaki ZZR1400, gaat dat de eerste productiefiets worden welke over de 200pk grens zal gaan?

[ Voor 92% gewijzigd door Chevy454 op 30-09-2005 12:18 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30

GaMeOvEr

Is een hork.

Na lang wikken en wegen ben ik eruit. Ik wil mijn motor verkopen.

Waarom? Ik heb er geen plezier meer aan. Ik betrap mezelf erop, dat ik al baal als ik mijn motorkleding aan moet, en hem dus veel te weinig gebruik. Dit jaar heb ik er misschien 12X op gereden. :{

Het ligt aan niet deze motor hoor, het is motorrijden in het algemeen, ik ga (voorlopig) dan ook geen andere kopen. Ik heb dit hele jaar 12 ritjes gemaakt. Waarvan ik er 11x mee naar het werk ben geweest. Het is een harstikke fijne fiets, dat is het punt niet. Het punt ben ik. ;)

Ik heb de schurft aan matig weer. Dat heb je best vaak in NL. Als het maar net niet lekker genoeg is, heb ik al geen zin meer in motorrrijden. Daar komt nog eens bij dat ik zelf niet "zo maar eens een stukje ga rijden". Daar vind ik namelijk niets aan. Ik kijk er al tegen op dat ik al dat motorspul weer aan moet, en dan vraag ik me af of het toch niet zal gaan regenen later.

Kortom, ik heb op dit moment gewoon geen motor-rijd behoefte meer. En dan vind ik het zonde van de motor om hem stil te laten staan, en van de afschrijving die daar bij komt kijken ook. (en de lopende kosten.)

Tevens heb ik ook nog 2 auto's, waarbij eentje nog opgeknapt moet worden, en waarvan ik merk dat ik daar gewoon minimaal een factor 3 meer plezier mee heb. (Met mijn BMW 6 serie.)

Ik ben altijd al meer een auto dan een motorman geweest, sinds ik mijn autorijbewijs heb. Ik wilde het denk ik alleen niet aan mijzelf toegeven, dat ik er op dit moment maar weinig aan vind. (Ik had eerder mijn motorrijbewijs dan mijn autorijbewijs, totdat ik na 2 jaar permanent (hele jaar dus) een keer in de winter zo gebaald heb van het feit dat ik geen auto had voor kutweer, dat ik mijn autorijbewijs heb gehaald. Daarna ook een aantal jaar geen motor meer gereden, totdat ik de detachering in ging, een leasebak kreeg en een motor "erbij" kon nemen. Sindsdien is voor mij een motor altijd een voertuig voor "erbij" geweest. Dat is op dit moment op een dieptepunt, qua motorrijden.

Dus, ik heb hier al zeker een jaar over getwijfeld, nu ben ik er wel uit. De motor gaat verkocht worden naar een nieuw baasje, en met dat geld gaat mijn BMW 6 serie in zijn oude glorie hersteld worden, een voertuig waar ik zelfs in zijn huidige staat meer plezier aan beleef dan aan de motor. :)

Misschien heeft er hier iemand interesse?

Schijnbaar zijn mijn motortijden voorbij, ik beleef er niet meer genoeg lol aan om het bezit (en dus de investering) te verantwoorden.

Kortom, bij deze, te koop, mijn:

Yamaha XJR 1300 uit 2000

- Nog geen 22.000 gelopen.
- Zilver metallic met matzwarte wielen, glimmende velgrand.

Extra's:

- K&N filter
- "Opengemaakt" middels ontstekingskitje.
- Laser RVS/Carbon 4 in 1 uitlaat
- 130Pk/130Nm @achterwiel
- kleine knipperlichtjes
- klokje op stuur
- olietempmeter op blok.
- Alle originele onderdelen (originele uitlaat, knipperlichten en een ruitje) bijgeleverd.

Pics zeggen meer dan woorden, dus vandaar:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59500/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59499/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59503/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59502/full.jpg

Staat:

- Banden zijn misschien 1500km gebruikt, zijn Bridgestone BT020NT banden. (120 voor, 180 achter)
- Tandwielen en ketting zijn nog prima.
- Blokjes rondom en schijven zijn nog prima.
- Geen deukjes etc.
- Zie pics. ;)

Vraagprijs: 6000,- met alles.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ding GameOver :), die raak je wel kwijt denk ik.

Begrijp je wel, beleef zelf ook geen plezier meer aan motorrijden op de weg (of het moet zo idioot hard gaan dat het ook weer niet echt verantwoord is) dus ik ben maar gaan circuitrijden cq. racen. Heb ook geen straatmotor meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
StarWing schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:01:
Zozo, heb me ook een fiets aangeschaft :)

[afbeelding]
[afbeelding]

24,000km
Bj 2002
Mooie fiets! Mooie kleur ook dat zilver met zwart :P

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 16:11
Zonde joh,
Maar kan me er wel in vinden in dit verhaal.
Het is geen geld voor wat je krijgt hier voor dit geld.

Ik kom wel weer eens een keer op de koffie nu je weer wat beter in je vel zit en eruit bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:08:
Begrijp je wel, beleef zelf ook geen plezier meer aan motorrijden op de weg (of het moet zo idioot hard gaan dat het ook weer niet echt verantwoord is) dus ik ben maar gaan circuitrijden cq. racen. Heb ook geen straatmotor meer...
Heel herkenbaar maar circuitrijden kost helaas ook geld :(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan het me goed voorstellen wel. Hoop dat je hem in deze klote tijd kwijt raakt.

Goed spul raak je toch wel kwijt met de tijd....

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik betaal 11,94 per maand, 23 jaar, 0 jaar schadevrij. (Toen ik de verzekering afsloot was ik nog 22.)

WA + rechtsbijstandsverzekering van Univé. Inzittendenverzekering is bij uitstek een mooi voorbeeld van dubbel en/of oververzekerd zijn. Je hebt al een zorgverzekering, in het buitenland vaak zelfs nog een extra dekkende verzekering.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:19:
100 euro per motor :|
Ik betaal........................... ja hoeveel betaal ik? Met al die motoren hier weet ik het niet meer 8)7
ik meen 235/motor WA + rechtsbijstand

[...]

Moet je es raden wat het kuipje van de ZRX1200R kost. een gigantisch klein ding spreken we over..
Ik wil het niet weten :X
In het ouwe lullen segment heeft men weer wat leuks gevonden.*
Elektisch schakelen met je linkerduim op de FJR1300 Semi automaat 8)7
Wanneer komt de vol automatische FJR1300 uit? :+
*Just trying to provoce DinX.... :P :>
Ze hebben die T-max al, dus zal vast niet zo'n probleem zijn om eea over te zetten naar de FJR :P
Vind het raar dat BMW dat niet heeft uitgevonden. Ze maken toch maar enkel wagens :+
Wiens tenen heb ik nu weer geplet :+
Honda heeft het wel ooit gehad, maar idd, het zou echt iets voor BMW zijn, dan wel met automatisch uitklappende zijwieltjes en ingebouwd opsporingssysteem+handboeien voor als je te hard rijdt niet zelf verzonnen :P.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:06:
Het zou echt iets voor BMW zijn, dan wel met automatisch uitklappende zijwieltjes en ingebouwd opsporingssysteem+handboeien voor als je te hard rijdt niet zelf verzonnen :P.
Ik zal het eens voorstellen aan de grote baas van BMW Belgium ;) Wel op mijn laatste dag nadat ik mijn beoordeling in handen heb :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Joe bar 6, weet zo niet welke pagina, maar is een droom van paulo avanti dacht ik :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even terug komend op het verzekeringsverhaal: Ik heb me wel WA+ verzekerd. Hoe jammer ik het ook vind (want het kost me +/- 15 euro per maand extra) want omgerekend is 24 euro per maand best veel. Maar de mensen die hier rondlopen hebben veel weg van mensen die of mijn ding zo inladen, omtrappen of het leuk vinden om hem helemaal te slopen.

Als ik eenmaal een goede stalling heb dan ga ik wel terug naar WA, maar tot die tijd blijft die + erachter staan................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een weloverwogen keuze Saus. Zo heb je een fiets, en zo heb je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik heb net ff gekeken wat voor banden d'r onder de GPZ500S van m'n moeder zit:

Dunlop K275(F)J, 110/70 voor en 130/70 achter, iemand bekend met die banden? Volgens 't boekje die we erbij kregen zijn 't de standaard-banden, althans, één van de 3 merken die als standaardband genoemt stonden..

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 04-10-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

130/70 voor en 110/70 achter?? Zal wel andersom zijn zeker.

Deze band wordt afaik niet meer gemaakt en is denk ik de Macadam van de jaren 90. Wel ok, maar zeker geen echte sportband. Why U ask?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:03:
130/70 voor en 110/70 achter?? Zal wel andersom zijn zeker.
Hehe, nee, ik de GPZ heeft voorwielaandrijving 8)7 Ff aanpassen :X :+
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:03:
Deze band wordt afaik niet meer gemaakt en is denk ik de Macadam van de jaren 90. Wel ok, maar zeker geen echte sportband. Why U ask?
GPZ komt uit 2003.. En sja, wil gewoon ff weten of 't een fijne band is, slijt ie snel of juist langzaam etc etc.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
Vandaag wezen shoppen voor kleding, het is toch textiel geworden ipv leer. Vooral vanwege waterdichtheid. Resultaat: Shoei raid2 helm, sidi strada laarzen, lookwell jas en alpinestars broek (geen set omdat de broek die erbij hoorde te groot danwel tekort was) en ixs handschoen. Dus ik kan volgende week veilig lessen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:08:
GPZ komt uit 2003.. En sja, wil gewoon ff weten of 't een fijne band is, slijt ie snel of juist langzaam etc etc.. :)
Gewoon rustig warm rijden en gasgeven gvd :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 17:15

the-spawn

.: Dark Storm :.

K heb tijdje terug ook me rijbewijs gehaald en heb gisteren me eerste motor gekocht.
Honda CBR 600F pc35 uit 12-1999. Met 13.250km op de teller.

Ik ga hem dinsdag ophalen, heb dan hele dag vrij en ga hem eens lekker ontdekken. :)

Ik hoop er nog veel plezier van te beleven.
Ik probeer nog even een foto te posten.
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/fotos/motoren/honda/100157.jpg

Nog meer mensen hier die uit de buurt van Den Bosch komen en een keer willen touren? let me know

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Nu online
the-spawn schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:15:
K heb tijdje terug ook me rijbewijs gehaald en heb gisteren me eerste motor gekocht.

Ik ga hem dinsdag ophalen, heb dan hele dag vrij en ga hem eens lekker ontdekken. :)

[afbeelding]

Nog meer mensen hier die uit de buurt van Den Bosch komen en een keer willen touren? let me know
Mooie fiets.. en met zo weinig kilometers.. lekker hoor.

Ja ik wil best een keer met je touren.. maarja, ik woon niet echt in de buurt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58

DoctorV64

Cosmopoliet

Zekers een mooie fiets, ik ben nu ook alweer een maandje rustig aan het rondkijken voor zo'n fiets (heb wel afkickverschijnselen) sinds ik begin september geslaagd ben voor mijn motorrijbewijs. Alleen mijn budget is nog steeds spelbreker.

Gewoon particulier gekocht of bij een motorzaak btw?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Mooie CBR600F3 PC35!! Vind ik een echt mooie verschijning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag op uitnodiging van Bert Duursma Motoren de jaarlijkse BDM Allroadrit gereden. We begonnen droog, maar tussen de middag viel er een vette plens water, waardoor we ineens lekker veel blubber kregen.

Vóór de regen:
Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/5368/upload53kn.jpg

Ná de regen (mooie lucht he?):
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/5548/upload76ri.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/7103/upload48tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/5573/upload26tg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/3223/upload37ng.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/4084/upload16pg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/2258/upload66xf.jpg

Vrij veel asfalt, maar door de regen ook lekker kunnen glibberen. Respect voor de mannen met 19" voorwielen en Anakees! Hier en daar een schuivertje, zelf netjes overeind gebleven. Aan het eind van de dag konden we op een maisplak met een HP-2 spelen. Superdag jongens! (en meisje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hoe rijdt zo'n HP2 met luchtvering? Heb nog geen bevestiging gehad van BMW betreffende mijn afstudeerplek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tractie, zweven en trekken als een beer! Daar hoorde ik iedereen over (heb zelf alleen op mijn eigen fiets gereden en fotookes gemaakt).

Ding stond op Unicross banden, en die hadden veel grip. Zo kon die fiets veel harden remmen dan een 1150GS op TKC-80 (maatje op die bewuste 1150GS ging dan ook een stuk het mais in...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:28:
Vandaag op uitnodiging van Bert Duursma Motoren de jaarlijkse BDM Allroadrit gereden. We begonnen droog, maar tussen de middag viel er een vette plens water, waardoor we ineens lekker veel blubber kregen.

[afbeelding]
Blijft een apart volk, die offroad/allroadrijders, vinden het gewoon grappig als ze weer eens in de blub liggen :/

Of was dat heel toevallig omdat de HP2 die hier op de grond ligt niet van de rijder zelf is ? :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die was inderdaad niet van de rijder zelf. Maar die HP-2 hield er totaal geen schade aan over, dus het maakt ook niet uit.

Offroad rijden is verder zwaar verslavend. Veel lol, veel concentratie, over het algemeen zacht vallen en lekker warm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik wil ook....... :9~

Mijn hele motor plannen liggen even stil, in de zin van moet de mijne standaard maken en te koop zetten en lekker de winter afwachten verder. :Z

Gave foto's wel zo door maisveld.. die afgezaagde maisstengels doen wel verrekte zeer :X

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 03-10-2005 11:13 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom jou nog wel op een rit of treffen tegen ben ik bang... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:56:
Bang is idd het juiste woord :+ 1.90m, 115kg, het imago van een lompe boer :+ :P (geintje Capo ;) )
Als ik dat zo eigenlijk zie dan heb ik ook zoiets van: waarom moet het toch eigenlijk zo hard gaan met de SS, met een enduro / allroad kan je ook ontiegelijk veel plezier mee hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 03-10-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat maisveld ging het trouwens NIET langzaam, ruim boven de 100 km/h :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Maar wie gaat er hier nu wel eens offroad met zn naked bike/supersport, iig zn niet allroad/offroad/sm ?

Heb het met mn VF al een paar keer gedaan omdat ik geen zin had om om te rijden bij een wegversperring (om 2 uur 's nachts ofzo, dat maakt het interessanter).
Gaat nog vrij redelijk, alleen niet snel en mul zand is best een probleem :P

Niet dat ik het nu nog doe, maar dat is eerder te wijten aan het feit dat het ding niks doet (hopen dat ze bij Honda een beetje opschieten met mn onderdelen).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:54:
Maar wie gaat er hier nu wel eens offroad met zn naked bike/supersport, iig zn niet allroad/offroad/sm ?
Wegomleiding in de Ardennen, net voor de grens met luxemburg :(
Stomme eikels laten ons door velden rijden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:56:
Ik hoop het, niet vanwege jou maar dan heb ik een GS namelijk :+ ;)

Nee lijkt me wel humor.

Ik hoop ook wat offroad fun te gaan hebben ermee , is eens wat anders als een oude Yamaha FS1 met stuk betonijzer erop om te schakelen en dan maar over weilanden jakkeren op je 15e O-)

Moet eerlijk bekennen dat het wel moeilijk is de gix weg te doen, zag hem gisteren staan toen ik eens thuis was en hij's wel mooi en rijd zo lekker O+

De gix kan ook wel offroad, als je in een weiland moet parkeren voor een evennement.. anders niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Capo op 03-10-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

Steffie

Opaque

the-spawn schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:15:

[afbeelding]

Heb je de motor gekocht zoals op deze foto is afgebeeld? Je mist nu namelijk een mudguard achter.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik zit een beetje met een dilemma, ik kan opzich mn motorrijbewijs halen begin volgend jaar (maart april) ervan uitgaande dat het onder de 1200 euro blijft. Ik heb dan echter heel weinig geld over voor een motor en dat zal ook wel zo blijven. Meer dan 700 euro heb ik daar dan echt niet aan over. (verkoop brommer)
Zijn er nog wel motoren voor die prijs die nog een beetje ergens op lijken. Ik heb dan niet meer de mogelijkheid om er echt aan te sleutelen (flat) dus raden jullie aan om het dan te halen of gewoon nog een jaar of 2 a 3 te wachten tot ik meteen een iets leukere motor + volledig A kan halen.
Ik wordt in april 19 en kan het geld opzich wel voor andere dingen gebruiken dus het is niet dat ik het echt over heb, maar motorrijbewijs gaat er sowieso wel een keer komen dus tsja, iemand ervaring met deze situatie of advies wat het best te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Denk aan paar dingen. Een motor kopen is geen probleem , pas als het onderhoud voor de deur staat begint het gezeik.

En daarbij, niet alleen de motor, ook de kleding + helm + etc. etc. is best een hele aanschaf. Ook al koop je wat minder ok kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Nu online
Capoeirist schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:45:
Denk aan paar dingen. Een motor kopen is geen probleem , pas als het onderhoud voor de deur staat begint het gezeik.

En daarbij, niet alleen de motor, ook de kleding + helm + etc. etc. is best een hele aanschaf. Ook al koop je wat minder ok kleding.
Met stom >:)

Motorrijden kun je zo duur en zo goedkoop maken als je wil, maar het kost altijd geld en zeker als je net begint (aanschaf van pak, helm, laarzen, handschoenen, eventueel rugbeschermer) en niet zo handig bent of geen sleutelruimte hebt (want als je een goedkope motor koopt zal je best wel eens wat sleutelwerk moeten doen.. als je alles moet laten doen.. wordt het vanzelf wel een dure motor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:45:
Maak hem toch niet zo bang zeg.... laat dat maar aan mij over >:) :P

Nou het achterbandje meot vervangen worden:
Een 160/60-17 BT010 kost je 206.02 euro, een 180/55-17 BT020NT kost je 235 euro.
Met wat geluk doe je met de BT010 er 8 000km mee, met de BT020 15000km ofzo.

Ketting is versleten:
Een kettingset met een ketting van DID en JT tandwielen: 350 euro ex montage als je geen speciale 532 ketting nodig heb maar een standaard 530.

Grootonderhoud met kleppen stellen:
het plastiek demonteren, bij de zaak komen, het afstellen... 5 uur werk tegen een uurloon van 45 euro ex klepstelplaatjes @ 10 euro / stuk en alle andere benodigdheden. Laten we het op 450 euro schatten wat aan de lage kant is.

Dus een grote beurt met een nieuwe achterband en een nieuwe kettingset.. 1000 euro?

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 03-10-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tja,...

Heb je niet teveel centjes, moet je het niet doen. sim-pel.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Nu online
Nou, je kunt wel weer merken dat het kouder wordt buiten. Ik was van het weekeinde nog even een stuk aan het rijden (met 16 graden) en zoals ik wel vaker doen nam ik een (lege) mini-rotonde nogal sportief drie kwart rond (knie aan de grond). En de betreffende rotonde zal ik nu zeker wel >100 keer op die manier genomen hebben (ik zeg maar even niet waar en hoe om de schuldige te beschermen, want ik heb al een waarschuwing op zak voor die rijstijl op rotondes)

Maar.. Terwijl ik halverwege de rotonde weer langzaam gas ging geven (omdat je dan bijna de motor weer rechtop zet, op de andere wang gooit en uitaccceleert) begon de motor aan de achterkant weg te glijden. Dat heb ik bij nat weer of bij keihard uitaccelereren soms wel eens, maar niet op een kurkdroge weg en terwijl de motor zo platligt.. verder gewoon constant gas blijven geven en hij keeg weer grip. Toen ben ik toch nog maar een keer rond gegaan om te kijken of er diesel lag ofzo.. nee helemaal schoon.. maar wel een zwarte streep van mijn achterband van een metertje of nou.. drie? lang.. En dat is met lage snelheid.. ik wil dat op een klaverblad of een andere lange doordraaier met >120km/h toch echt niet meemaken hoor.

het is wel geen motoGP powerslide.. maar toch. Ik merk duidelijk dat de banden minder grip hebben dan als het 25 graden is. Want ik gaf toch niet zo vreselijk veel gas en er lag echt geen vuil op het asfalt. Nou kwam ik ook wel net van de snelweg af en dan koelt zo'n band ook wel een beetje af. maar toch.. hier heb ik dus met warmer weer echt nooit last van (anders zou ik er andere banden op laten leggen, want ik wil/kan/durf niet te powersliden als Rossi)

Dus voor de mensen die wat extremere hellingshoeken maken en op banden staan die toch wel wat warm moeten worden voordat ze grip gaan leveren.. het wordt kouder!

Afbeeldingslocatie: http://www.tontons-chicaneurs.com/sport/photos/images/doohan-slide_jpg.jpg
Nog maar even oefenen _/-\o_ meervoudig GP 500 kampioen Mick Doohan kon aardig powersliden

[ Voor 19% gewijzigd door FragDaddy op 03-10-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 06:48

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Chevy454 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:14:
[...]

Nou het achterbandje meot vervangen worden:
Een 160/60-17 BT010 kost je 206.02 euro, een 180/55-17 BT020NT kost je 235 euro.
Met wat geluk doe je met de BT010 er 8 000km mee, met de BT020 15000km ofzo.
Is dat zelfs niet aan de optimistische kant? Ik doe 9000 km met een (volgens mij hardere) BT45 achterband, en dan heb ik maar een 400cc'tje...

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

The Bad Seed schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:28:
[...]

Is dat zelfs niet aan de optimistische kant? Ik doe 9000 km met een (volgens mij hardere) BT45 achterband, en dan heb ik maar een 400cc'tje...
Zoveel harder is een BT45 niet hoor. In mijn ogen is die zelf gewoon het kleine broertje van de BT020 (en voorganger dacht ik).
Op m'n divi had ik een bt45 en nu een bt020 en qua rijeigenschappen verschillen die niet zo enorm veel. De compound dan, m'n bt020 rijdt natuurlijk beter omdat ie bijna dubbel zo breed is ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Bij mij gaat een bt45 achter ongeveer 6000-8000km mee, en daarna vervang ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
tja en dan maar hopen dat je geen spijkers tegen komt of iets...

We willen dolgraag dat er meer mensen gaan motor rijden, het is niet dat we het uit je hoofd willen praten omdat we het je niet gunnen, denk er gewoon heeeeeel goed over na.

[ Voor 29% gewijzigd door Capo op 03-10-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Dat is ook precies de reden dat ik het vroeg, omdat jullie het beter kunnen beoordelen dan ik.
Maar dan wacht ik gewoon nog een paar jaar, is ook weer niet zon ramp hoor (alhoewel brommer gewoon saaai wordt, of je moet erg korte bochtjes nemen wil het met 55 nog leuk zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Precies. Eigenlijk geldt hier "bezint eer ge begint". Het is erg leuk om te doen, en ik zou er niet meer zonder kunnen (ook voor m'n werk en hobby te kunnen combineren), maar het kost veel geld.
Ik heb het eens uitgeteld, en als ik alles uittel gaat bijna de helft van m'n loon naar de motor.
Financiering, verzekering, benzine, onderhoud, banden, kledij,.... het komt er allemaal bij.

Maar ... je krijgt er o zo veel voor terug :)

ik krijg het binnen 2 jaar ook weer dik terug van de belastingen, maar dat terzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy noemt de mogelijke prijzen op, maar die zijn best aan de hoge kant. Het kan ook veel goedkoper hoor :) Ik heb zelf een setje Maxxis Supermaxx banden (voor + achter dus) voor 215 euro laten monteren. Ik heb wel wat smallere maten dus dat scheelt weer in de prijs (110 voor, 150 achter) Hoor er genoeg goede verhalen over en tot nu toe heb ik niks te klagen gehad over de banden.

Ketting voor 350 euro? Ik was zelf voor iets minder dan 200 euro klaar en het ziet er naar uit dat deze kettingset de 20.000 km makkelijk kan halen, danwel niet meer. De vorige eigenaar had een JT / DID set erop en die heeft er 20.000 km opgezeten en toen moest ik hem vervangen (geen winterstop dus die heeft het wel wat zwaarder te verduren ;))

Disclaimer voor bovenstaande tekst: gaat hier wel om een 25KW, dus de banden hebben het niet zo zwaar te verduren wat betreft het vermogen wat erop komt te staan als de supersports e.d ;)

Je hoeft natuurlijk niet meteen voor een blingbling grootvermogen motor te gaan, maar dat betekent niet dat je er geen plezier meer op kunt hebben. Het hoeft dus niet per se zo duur te zijn als hier wordt gepost momenteel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Als er 1 ding is waar ik geen € op zou besparen dan zjn het m'n banden wel. Dat is namelijk het enige stukje waarmee je de weg raakt en dat je overeind houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-2 Voorspelbaar :P

Ik noem het niet zozeer bezuinigen, eerder de juiste prijs/kwaliteit verhouding zoeken die bij je motor/rijstijl past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:02:

Ik noem het niet zozeer bezuinigen, eerder de juiste prijs/kwaliteit verhouding zoeken die bij je motor/rijstijl past :)
en
Disclaimer voor bovenstaande tekst: gaat hier wel om een 25KW, dus de banden hebben het niet zo zwaar te verduren wat betreft het vermogen wat erop komt te staan als de supersports e.d
Dat wil niet zeggen dat je op een 25Kw maar goedkopie bandjes (niet dat die maxxis echt slecht zijn, maar toch) kunt monteren omdat je er toch niet zo hard mee kan.

Rechtdoor maakt het geen zak uit wat voor banden je erop hebt staan. Of je nu 300km/h op een busa rijdt of 160km/h op een 25kw zxr400 ofzo. Pas in de bochten merk je wat van de banden. En je kunt met een 25kw fiets net zo hard door een haakse bocht als met een fiets met veel meer vermogen..

goed. beetje zwartwit, want bij het uitaccelereren heb je bij een fiets met veel vermogen ook veel grip nodig.. maargoed.

Voor normaal straatgebruik (en zeker als je net begint) hoef je er echt geen Michelin Pilot Powers of Pirelli Diablo Corsa's om te hangen.. kun je best een band kiezen die 10.000km meegaat, want dan durf je nog niet half zover te gaan als de band kan hebben.. teminste. Als je niet de volgende Rossi bent.

En het ligt er ook aan wat voor fiets je koopt. Als je een chopper of een tourbak koopt en gewoon rustig wil rijden en van de natuur wil genieten, dan kun je voor wat mij betreft de hardste banden monteren die je kunt vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door FragDaddy op 04-10-2005 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Het ligt ook aan het karakter van de motorfiets.

Een viercilinder geeft het vermogen vloeiend af, terwijl een twin dit anders doet. Die zal ook eerder een band verslijten bij dezelfde rijstijl.
Een 1-cilinder vreet banden. Nouja, de mijne tenminste.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:02:

Dat is in mijn geval de band die het beste is voor mijn rijstijl die er beschikbaar is voor de motor, prijs komt later wel (oke, ik krijg er ook wat extra korting op :P).
Ik zou als ik jou was de beste band zoeken die bij je rijstijl past, je hebt er tenslotte maar 2 en hebt ze allebei hard nodig.

Vooral dat beschikbaarheids punt is een probleem met die VF: Bridgestone BT45, Pirelli Sport Demon en Metzeler ME55/33, dan houd het wel op.
En de BT45 heb ik het niet echt op, de Sport Demon ken ik niet en de ME55/33 heb ik goede ervaringen mee.
Met 120 in de zeikregen door een bocht waar je met de auto met 140 op droog weer moeite mee kreeg (en zo weinig grip had die nu ook weer niet) moet er wel bij zeggen dat je in het kortere bochten finaal aflegt in de regen :P
PeeJay schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:59:
Het ligt ook aan het karakter van de motorfiets.

Een viercilinder geeft het vermogen vloeiend af, terwijl een twin dit anders doet. Die zal ook eerder een band verslijten bij dezelfde rijstijl.
Een 1-cilinder vreet banden. Nouja, de mijne tenminste.... :P
Die NX gaat er idd ook niet subtiel mee om en dat is een stom 250je.
10000km met een Metzeler ME550 achterband (nou was dat niet bepaald een spijkerharde band, maar toch, wel erg jammer dat ze uit het programma zijn).

[ Voor 23% gewijzigd door 4x2 op 04-10-2005 12:33 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 11:55

mymind*

A Beautiful Mind

Zijn hier mensen die ervaring hebben met gerepareerde kuipdelen? En dan met name gelaste kunststof kuipdelen. Ik ben wel benieuwd of dit een beetje te doen is om wellicht een motor te kopen met kuipschade.
Ik ben namelijk werkzaam in het verwerken van thermoplastische kunststoffen en wil wel eens een poging doen om te kijken of het een beetje gaat. Als er iemand nog echt verrotte kuipdelen heeft liggen (en die geheel belangeloos ter beschikking willen stellen aan de wetenschap :)) dan hoor ik dat graag via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Het kan wel maar vooral niet op ophangpunten en dergelijke, ik heb er niet bijster veel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik heb het nogal eens geprobeerd met een soldeerbout, bij sommige soorten plastic werkt het nog vrij redelijk, maar uiteindelijk brak het gewoon weer.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
* IKKE86 heeft gister heet de bijzonder verrichtingen gehaald en hoopt snel actief mee te kunnen doen in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Chevy's prijzen zijn inderdaad wel een beetje aan de hoge kant. Setje banden laatje wel voor 300,- monteren en een DID ketting + tandwielen kost 160,-, deze kan je makkelijk zelf erop zetten.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja makkelijk er zelf op zetten zonder sleutel ruimte. Klinken gaat ook super gemakkelijk als je het nog nooit gedaan hebt, eraf vliegende ketting met 120km/h is ook echt niet erg.

Banden kun je idd op bezuinigen , maar of je dan goed bezig bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Capoeirist schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:14:
Ja makkelijk er zelf op zetten zonder sleutel ruimte. Klinken gaat ook super gemakkelijk als je het nog nooit gedaan hebt, eraf vliegende ketting met 120km/h is ook echt niet erg.

Banden kun je idd op bezuinigen , maar of je dan goed bezig bent
Zeker niet bezuinigen, maar voor 300 heb je zeker een set Bridgestone of Michelin. Ketting en tandwielen vervangen zonder sleutelruimte is lastig ja, enig gereedschap en kennis wel vereist. Maar zo moeilijk is het zeker niet.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Het is niet dat ik helemaal geen sleutelruimte, mn "huis" (als in van mn ouders) is 12 kilometer verderop en daar kan ik gewoon sleutelen, ik heb redelijk wat ervaring met mn brommer met ketting stellen enzo en ook nog wel een vriend die weet hoe die moet kleppen stellen en me dat wel wil leren.
Onderhoud kan dus wel ik moet alleen een motor hebben waar niet zoveel aan kapot gaat en dat kan vast niet voor zon bedrag. (2000 is max voor motor + rijbewijs + kleding ed) en dat zal dus wel te weinig zijn :p
Verder ga ik er echt niet meer dan 5k per jaar mee rijden want benzine is ook niet bepaald goedkoop.. plus dat de universiteit niet zover weg is. Het is dus vooral omdat het leuk is af en toe wat te rijden en voor het vervoer wat verder zo nu en dan (in het weekend als ov niet geldig is).
Maar hoeveel zou ik bij elkaar moeten leggen voordat ik wel gewoon kan rijden. (ik hoef echt geen echte sportmotor hoor. alles is al beter dan de 50cc die ik nu heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Tja, je kunt het zo gek maken als je wilt. Er zijn genoeg shops en motorkleding winkels waar je voor niet al te veel geld klaar kunt zijn voor een uitrusting.
Zeker als begin hoef je niet het beste van het beste te hebben.

Een leren outfit, broek + jack heb je voor 250-300
Helm 100-150
Laarzen 50-100
Handschoenen 25-50

Totaal dus ongeveer 500 euro. Houdt je 1500 euro over voor een motor + onderhoud.
Ik weet niet wat voor motor je zoekt, maar aangezien het je eerste motor is hoeft het geen R1 te worden. Voor 1000-1500 kan je genoeg kopen, struin marktplaats af zou ik zeggen. CB500, ER-5, CBR600F1, ZZR600, FZR600 enzovoort.

EDIT

Ow, van die 2k moet ook je rijbewijs betaald worden. Haal dat eerst maar eens en kijk dan hoeveel geld je nog hebt. Hoeveel dat gaat kosten is niet in te schatten.
Het kan voor 500, maar 1500 zou ook kunnen. Hou maar 1000 aan. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door wimpie op 04-10-2005 17:27 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 11:55

mymind*

A Beautiful Mind

4x2 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:59:
Ik heb het nogal eens geprobeerd met een soldeerbout, bij sommige soorten plastic werkt het nog vrij redelijk, maar uiteindelijk brak het gewoon weer.
Op het werk heb ik beschikking over de juiste apparatuur om het kunstof te 'lassen'. Dat werkt een stuk beter dan een soldeerbout. En door het toevoegen van 'nieuw' materiaal is een las 'door en door' te maken i.v.p. aan elkaar braaien :).
Capoeirist schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:55:
Het kan wel maar vooral niet op ophangpunten en dergelijke, ik heb er niet bijster veel vertrouwen in.
Het is echt beresterk, en het lassen van ABS (waar de meeste kappen van gemaakt zijn) is geen probleem. Waarschijnlijk zelfs niet op bevestigingspunten.

Maar ik moet het natuurlijk eerst in de praktijk testen op een echte kuip. Waarschijnlijk is het mooi strak krijgen van de kuip een lastiger klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

FragDaddy schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:23:

Rechtdoor maakt het geen zak uit wat voor banden je erop hebt staan. Of je nu 300km/h op een busa rijdt of 160km/h op een 25kw zxr400 ofzo. Pas in de bochten merk je wat van de banden. En je kunt met een 25kw fiets net zo hard door een haakse bocht als met een fiets met veel meer vermogen..
Hier ben ik het toch niet helemaal eens met je stelling.

Het maakt wel degelijk uit wat voor banden eronder liggen op hoge snelheid. Heb je ooit van rechtdoorstabiliteit gehoord?

Ik zou niet graag op een Busa op volle snelheid zitten met een stel banden van inferieure kwaliteit! ( dan nog buiten het feit dat ze waarschijnlijk om je oren vliegen bij die snelheid door de centrifugaal kracht... ;) )
Lekker shimmy'en en daar ga je...

En dat tweede...tsja ik ken toch echt heel veel gevallen waar juist de zwaardere machines het qua bochtenwerk dik moeten afleggen tegen de lichtere machines.

Knappe Busa rijder die mij bijhoud in de bochjes op een K5 gsxr750.....

[ Voor 4% gewijzigd door Shaggy op 04-10-2005 18:20 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Nu online
shaggy8675 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:17:
[...]

Hier ben ik het toch niet helemaal eens met je stelling.

Het maakt wel degelijk uit wat voor banden eronder liggen op hoge snelheid. Heb je ooit van rechtdoorstabiliteit gehoord?

Ik zou niet graag op een Busa op volle snelheid zitten met een stel banden van inferieure kwaliteit! ( dan nog buiten het feit dat ze waarschijnlijk om je oren vliegen bij die snelheid door de centrifugaal kracht... ;) )
Lekker shimmy'en en daar ga je...

En dat tweede...tsja ik ken toch echt heel veel gevallen waar juist de zwaardere machines het qua bochtenwerk dik moeten afleggen tegen de lichtere machines.

Knappe Busa rijder die mij bijhoud in de bochjes op een K5 gsxr750.....
Noem mij een motorband die op een busa past, waar je niet veilig hard rechtuit mee over de snelweg kunt rijden.

En qua bochtenwerk.. ja duh. Met een zware busa tegen een lichte en kortere gsxr750. maar dat bedoelde ik ook niet met mijn voorbeeld. Of is jou gixxer 25kw ?

trouwens. Alles hangt van de bestuurder af. ik heb ze ook haarspeldbochten door zien powersliden met busa's.. dat hou ik echt niet bij.. zelfs niet op een gixxer 1000.. maar misschien dat jij met je gixxer meer succes hebt. ;)

Het ging mij er alleen om dat als je geen behoefte hebt om 'sportief' door bochten te gaan, dat je niet perse hele dure en snelslijtende banden nodig hebt. Dan kun je best een relatief harde toerband monteren.

[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 04-10-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

mymind* schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:02:
[...]

Op het werk heb ik beschikking over de juiste apparatuur om het kunstof te 'lassen'. Dat werkt een stuk beter dan een soldeerbout. En door het toevoegen van 'nieuw' materiaal is een las 'door en door' te maken i.v.p. aan elkaar braaien :).

[...]

Het is echt beresterk, en het lassen van ABS (waar de meeste kappen van gemaakt zijn) is geen probleem. Waarschijnlijk zelfs niet op bevestigingspunten.

Maar ik moet het natuurlijk eerst in de praktijk testen op een echte kuip. Waarschijnlijk is het mooi strak krijgen van de kuip een lastiger klusje.
Probleem wat ik had was dat het spul keihard werd, al werkte het opzich wel, alleen trilde het na een tijdje kapot.
Strak krijgen zal idd niet zomaar lukken, maar daar zijn plamuur en schuurpapier voor uitgevonden :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

FragDaddy schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:52:
[...]

Noem mij een motorband die op een busa past, waar je niet veilig hard rechtuit mee over de snelweg kunt rijden.

En qua bochtenwerk.. ja duh. Met een zware busa tegen een lichte en kortere gsxr750. maar dat bedoelde ik ook niet met mijn voorbeeld. Of is jou gixxer 25kw ?

trouwens. Alles hangt van de bestuurder af. ik heb ze ook haarspeldbochten door zien powersliden met busa's.. dat hou ik echt niet bij.. zelfs niet op een gixxer 1000.. maar misschien dat jij met je gixxer meer succes hebt. ;)

Het ging mij er alleen om dat als je geen behoefte hebt om 'sportief' door bochten te gaan, dat je niet perse hele dure en snelslijtende banden nodig hebt. Dan kun je best een relatief harde toerband monteren.
Klopt en heb je ook gelijk in, maar je mening ging wel erg kort door de bocht.

Gewoon goede banden kopen van een a merk, en kijken wat je het beste bevalt. Ik rijdt zelf zomer en winter. Ik heb er Dunlop ArrowMax onder liggen ( GSX-600 F ) Die bevallen me heel erg goed. Niet te duur, en vooral bij nat weer voorspelbaar/betrouwbaar.

En idd, met de Corsa's en Super Corsa's etc. kan je vaak wel wat meer en harder door de bocht... maar ja, die 3 dagen per jaar dat wij daar het weer voor hebben ;)

Gewoon proefondervindelijk proberen, en goed rondkijken/luisteren. Dan kan je bijna niet fout gaan, vooral tegenwoordig met de nieuwe generatie banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

shaggy8675 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:06:
[...]
En idd, met de Corsa's en Super Corsa's etc. kan je vaak wel wat meer en harder door de bocht... maar ja, die 3 dagen per jaar dat wij daar het weer voor hebben ;)
Zodra het droog is kan je gaan met zulke banden hoor :P
Beetje glijden kan ook leuk zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Nu online
shaggy8675 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:06:
[...]

Klopt en heb je ook gelijk in, maar je mening ging wel erg kort door de bocht.

Gewoon goede banden kopen van een a merk, en kijken wat je het beste bevalt. Ik rijdt zelf zomer en winter. Ik heb er Dunlop ArrowMax onder liggen ( GSX-600 F ) Die bevallen me heel erg goed. Niet te duur, en vooral bij nat weer voorspelbaar/betrouwbaar.

Gewoon proefondervindelijk proberen, en goed rondkijken/luisteren. Dan kan je bijna niet fout gaan, vooral tegenwoordig met de nieuwe generatie banden.
Even offtopic. Das trouwens een mooie S&W revolver die je daar in je icoon hebt staan. _/-\o_
is dat een 686 (.357 magnum) met 6" loop of een 67 (.38 special)? (of zit ik er belachelijk ver naast.. het is ook zo'n klein plaatje en volgens mij is het plaatje nog vervormd/ in de breedte samengeperst ook)

[ Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 04-10-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
FragDaddy schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:57:
[...]

offtopic:
Even offtopic. Das trouwens een mooie S&W revolver die je daar in je icoon hebt staan. _/-\o_
is dat een 686 (.357 magnum) met 6" loop of een 67 (.38 special)? (of zit ik er belachelijk ver naast.. het is ook zo'n klein plaatje en volgens mij is het plaatje nog vervormd/ in de breedte samengeperst ook)
offtopic:
Rechtermuisknop - View Image B)
Verder lijkt 't bij revolvers alsof je een banaan in je hand hebt, nee, geef mij maar gewoon een pistool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

offtopic:
[quote]FragDaddy schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:57:
[...]

is dat een 686 (.357 magnum) met 6" loop of een 67 (.38 special)? (of zit ik er belachelijk ver naast.. het is ook zo'n klein plaatje en volgens mij is het plaatje nog vervormd/ in de breedte samengeperst ook)[/quote]

Idd mijn 686 in 6" ( .357 Magnum/.38 Special )

Erg fijn wapen, en het plaatje is idd een beetje vervormd, dat gebeurt wel eens meer bij een resize van 1024 naar icon ;)

[quote]Osiris schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:38:
[...]

[ot]Rechtermuisknop - View Image B)
Verder lijkt 't bij revolvers alsof je een banaan in je hand hebt, nee, geef mij maar gewoon een pistool :P[/][/quote]

Nog nooit met een echt revolver geschoten zeker ;)
Niks zo fijn en betrouwbaar als een revolver, wat heb je aan een magazijn met 15 9mm als je toch niks raakt...1x .357 is de remedie tegen elke kwaal :) Nog steeds de beste man-stopper die er is ( 96% 1 shot stops! )

Nee, laat mij maar lekker met mijn banaan in m'n handen staan, hoef ik ook niet bang te zijn dat de slede afbreek en zich in mijn hoofd implanteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Nu online
Osiris schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:38:
[...]

offtopic:
Rechtermuisknop - View Image B)
Verder lijkt 't bij revolvers alsof je een banaan in je hand hebt, nee, geef mij maar gewoon een pistool :P
Ik kan met een pistool lang niet zo nauwkeurig schieten als met een revolver. Een pistool heeft een meganiek dat zich gaat bewegen als er een schot wordt afgevuurd. (door de gasdruk van het schot). Daardoor komt het wapen in beweging en dat geeft (in iedergeval bij mij) een stukje 'random' onnauwkeurigheid.

En inderdaad een S&W 686 6" .357 geladen met .38" wadcutters is ook mijn voorkeurswapen voor precies werk op de schietbaan.
Nog steeds de beste man-stopper die er is ( 96% 1 shot stops! )
Ik neem aan dat je hem daar niet voor hebt? dan is dat toch niet interessant? Pak anders een Thompson Contender, flikker daar een andere loop op en ga geweermunitie met loden koppen verschieten. Weet je zeker dat de persoon die je raakt dood is. (of een been/arm kwijt is als je hem daarin raakt)
Nee, laat mij maar lekker met mijn banaan in m'n handen staan, hoef ik ook niet bang te zijn dat de slede afbreek en zich in mijn hoofd implanteerd
Nou. Met een revolver kan het ook wel eens mis gaan hoor. Ik heb ooit eens met een of andere onbekende revolver staan schieten en daarvan was de afstelling van de trommel niet helemaal lekker meer, dus de trommel stond niet helemaal in een lijn met de loop. Dus toen ik de trekker overhaalde kwam er een grote vlam langs de trommel, ging de terugslag van de revolver opzij inplaats van omhoog en zat er een vierkant gat in mijn kaart :? De kogel kwam de trommel uit en tegen de rand van de loop aan :X (dat gaf de steekvlam en de vage terugslag) en vervolgens kwam ie er spinnend uit (dat gaf het vierkante gat)

revolver gelijk weggeflikkert natuurlijk.

[ Voor 52% gewijzigd door FragDaddy op 05-10-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
offtopic:
Zullen we in Zijn er hier toevallig sportschutters/jagers? verder gaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Nu online
nah. ik hou wel op. Gewoon grappig dat er iemand op GoT met exact dezelfde wapenvoorkeur rondloopt :)

[ Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 05-10-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 06:48

The Bad Seed

Chaotic since 1983

DinX schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:30:
[...]

Zoveel harder is een BT45 niet hoor. In mijn ogen is die zelf gewoon het kleine broertje van de BT020 (en voorganger dacht ik).
Op m'n divi had ik een bt45 en nu een bt020 en qua rijeigenschappen verschillen die niet zo enorm veel. De compound dan, m'n bt020 rijdt natuurlijk beter omdat ie bijna dubbel zo breed is ofzo :p
Ok, laten we dan zeggen dat die 2 even hard zijn, Chevy454 had het over 15k km met een BT020. En gezien de kilometerstanden die andere mensen in dit topic halen met BT45's lijkt mij dat nog steeds te optimistisch. :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ondertussen achter dat de levensduur van een band sterk afhangt van hoe je ermee omgaat. Ik haalde op mijn 1100GS een kleine 15.000 km uit een setje Anakees, waarbij voor- en achterband vrijwel even lang meegingen en over de gehele breedte van het loopvlak sleten.

Ik rij vlot, maar rem en accellereer heel vloeiend. Ik heb mensen meegemaakt waarvan de banden half zo lang (of nog minder!) meegingen. Die reden veel "vierkanter". Stop-and-go. Keihard remmen voor een bocht, en daarna weer dik op het gas. En reden er geen meter sneller mee....

Het tiep dat de pekaa's ook echt nodig heeft omdat ze eigenlijk niet kunnen sturen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:56:
Ik rij vlot, maar rem en accellereer heel vloeiend. Ik heb mensen meegemaakt waarvan de banden half zo lang (of nog minder!) meegingen. Die reden veel "vierkanter". Stop-and-go. Keihard remmen voor een bocht, en daarna weer dik op het gas. En reden er geen meter sneller mee....
Als de mensen die stop-and-go rijden dezelfde bochtensnelheid hebben als jij, dan zullen ze weldegelijk sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Ik toon hier enkel mee aan dat jouw argument genuaneerd dient te worden ;)

Deze heeft ongeveer dezelfde strekking:
Ik heb ook al mensen meegemaakt maar 1 dag met banden deden, maar die waren ook veel sneller dan ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wilde zeggen is dat je banden weldegelijk lang mee kunnen gaan, dat de levensduur sterk afhankelijk is van je rijstijl, en dan iemand die snel door zijn banden heen gaat niet per definitie een snelle rijder hoeft te zijn.

En ja, ik ben iemand die van bochtensnelheid houdt, en acceleratie minder belangrijk vindt (maar daar was je al achter denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:47:
Wat ik wilde zeggen is dat je banden weldegelijk lang mee kunnen gaan, dat de levensduur sterk afhankelijk is van je rijstijl, en dan iemand die snel door zijn banden heen gaat niet per definitie een snelle rijder hoeft te zijn.

En ja, ik ben iemand die van bochtensnelheid houdt, en acceleratie minder belangrijk vindt (maar daar was je al achter denk ik).
Klopt, bij het verkeerslicht volgas wegspuiten vreet ook banden.

Ik hou ook van bochten(snelheid) en mede daardoor probeer ik de rechte stukken iets minder lang te laten lijken door veel aan het gas te hangen en laat te remmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:58:
Ik hou ook van bochten(snelheid) en mede daardoor probeer ik de rechte stukken iets minder lang te laten lijken door veel aan het gas te hangen en laat te remmen ;)
herkenbaar :+
ik open het gas ook langzaam aan bij mijn BT010, wil niet dat hij na 5000km al kaal is :D
Maar in de bochten: geef maar gas :+

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 06-10-2005 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

die bt45's op de BMW die rij ik meestal "vierkant". Een vakantie met bepakking en eega + flink wat snelweg en hij is over de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ACh banden slijtage..

gewoon flink gas geven in de bocht en op rechte stukken.. minder km's maar hoger fun gehalte..toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:49:
Gewoon flink gas geven in de bocht en op rechte stukken.. minder km's maar hoger fun gehalte..toch :)
Zekers *D alleen delen de wouten die mening niet :+
Maargoed, ik maak liever mijn bochtjes in Luxemburg. Mooie omgeving, rustig, geen flitspalen :+, goed asfalt.... en knallen als een lieve lust. 190km/h links, 180km/h rechts, 150km/h links, autootje... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

teacher schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:32:
die bt45's op de BMW die rij ik meestal "vierkant". Een vakantie met bepakking en eega + flink wat snelweg en hij is over de helft.
Tijdens zulke ritten kan je het beste met een hoge bandenspanning rijden. 2,9 bar bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

PeeJay schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:03:
[...]

Tijdens zulke ritten kan je het beste met een hoge bandenspanning rijden. 2,9 bar bijvoorbeeld.
Klopt. Ik heb ze normaal zelfs (bijna) op 3 bar staan. Ik doe elke dag 130km snelweg nl.
Als ik vor de lol ga rijden (Eifel) dan gaan ze op 2.5-2.6. Een eigen compressor is handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:03:
En een goed afgestelde vering anders vliegt het rubber er nog steeds af ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 06-10-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Jep, de spanning gaat idd omhoog naar 2.9 en 2.5.

Ook is de BMW iets "getweakt" met een niveaumat achtervering, en WP voorveren.
Verder klaag ik zeker niet over de banden. In vergelijking met de standaard metzeler banden voelt dit écht 100 keer beter. Toen ik de eerste meters reed kon ik niet geloven wat een verschil dat maakte.

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 06-10-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

teacher schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:45:
Jep, de spanning gaat idd omhoog naar 2.9 en 2.5.

Ook is de BMW iets "getweakt" met een niveaumat achtervering, en WP voorveren.
Verder klaag ik zeker niet over de banden. In vergelijking met de standaard metzeler banden voelt dit écht 100 keer beter. Toen ik de eerste meters reed kon ik niet geloven wat een verschil dat maakte.
Welke band gaat naar 2.9 en welke naar 2.5? Achter-voor of voor-achter?

Goede vering is niet hetzelfde als goed afgestelde vering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

achter - voor :)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.