Motor - Beginnersvragen... en meer! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.134 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59

4x2

lộn xộn quá

Hmmm, een M3 en S4 bijhouden met die NX is niet echt simpel (op zn zachtst gezegd...).
Wat zijn die krengen snel in korte bochten zeg en in rechte lijn kan ik het ook vergeten.
Tref ik weer, net mensen die wel met zo'n ding overweg kunnen, meestal kunnen ze alleen in rechte lijn hard :X

Naja, toch mooi :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Capoeirist schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:35: Ik verheug me op berg passen met de GS en de zx12 en zx9 achter me aan ;)
Daar zijn GS-en voor bedoeld. Ik durf niet te zeggen dat je ze zoekrijdt, maar je blijft ze voor met een vinger in je neus, én zij zijn kapot als jullie boven zijn :D

De keren dat ik op een GS reed merkte ik dat je, zodra je de motor goed aanvoelt, echt bizar laat remt, en bizar plat door de bochten kan. En dat was nog met de standaard "nep" terrein banden....

* teacher gaat ook maar weer eens zoeken.. :)
Chevy454 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 03:53:
[...]

WTF is TLC? Wat voor technisch beestachtige term moet dan wel niet wezen? ;)
Toch niet Tender Loving Care?

Hoe zit het overigens met het olieverbruik bij die liggende cilinders?
tlc = tender loving care idd :)

Ik durf/kan niets zeggen over olieverbruik. Daarvoor heb ik te weinig R kilometers gemaakt (paar keer gehuurd). Als ik de berichten lees zijn er "maandagmorgen" olieslurpers bij..
Capoeirist schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:05:

Hoop dat ik de snelheid en het flink in toeren jagen niet al te veel ga missen.
hmmm... dan leen/huur je af en toe nog iets 4 cilinderigs..
Maar ik kan je wel vertellen dat "sleuren" bij lage en middentoeren erg lekker is..
Je rijdt op ehh.. de N4 door de ardennen... soms kan je daar 140 rijden, soms rij je door een dorpje en moet je inhouden en 60 rijden. Kan allemaal in de hoogste versnelling 8)

Wise enough to play the fool

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
teacher schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:53:
Je rijdt op ehh.. de N4 door de ardennen... soms kan je daar 140 rijden, soms rij je door een dorpje en moet je inhouden en 60 rijden.
Jij bent me toch niet zo'n slome welke me hinder als ik zit te knallen hé? :+
Van Eupen naar Malmedy via de Baraque Michel, mijn ogen zijn dan rood doorlopen als ik daar omhoog ga, net Spa :9
Ik durf/kan niets zeggen over olieverbruik. Daarvoor heb ik te weinig R kilometers gemaakt (paar keer gehuurd). Als ik de berichten lees zijn er "maandagmorgen" olieslurpers bij..
En hoe zit het bij de K want dat is ook een vliegende baksteen.

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 14-09-2005 00:32 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49
Een Boxer raakt pas beetje ingereden met 40k a 60 k op de teller.

Mischien klinkt het vreemd en sommige willen het absoluut niet horen en of doen.
Maar als een Boxer veel olie zuipt dan ga ik flink aan het gas met een koude motor.

Het motorblok van een R is ontworpen om 400K mee te gaan. (zuigers - cilinders).

En persoonlijk na mijn ervaring in de werkplaats sla ik de 1150 serie over.
Ik hou het op de 1100 serie.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Verwijderd

Dat hoor je veel mensen zeggen, hoe komt dat?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:23

JdM

Humbled

Mooi, mensen met verstand hier!!

je gaat geen spijt van een GS krijgen, let wel dat je je helemaal lam schakeld in vergelijk met een SS, ook de "vibrations" zijn even wennen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.deklussenman.nl/GS1.jpg

en die cilinders krijg je ook wel aan de grond, valbeugels zijn niet overbodig ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.deklussenman.nl/GS2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door JdM op 14-09-2005 11:49 ]

• Yamy_Daffy
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:26:
Dat hoor je veel mensen zeggen, hoe komt dat?
:X

• Chevy454
  • Niet online
JdM schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:48:
en die cilinders krijg je ook wel aan de grond, valbeugels zijn niet overbodig ;)

[afbeelding]
Kortom John, je bent op je muil gegaan :+
Mooie GS :) Alleen vind ik em in het geel of rood net iets gelikter

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• JdM

JdM

Humbled

No Guts No Glory!! (kuch**kuch)

(gelukkig heeft niemand het gezien ;) :P )

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
JdM schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:27:
No Guts No Glory!! (kuch**kuch)

(gelukkig heeft niemand het gezien ;) :P )
_/-\o_

Ook voor je fiets.. _/-\o_

Wat voor GS is het nou ?

En als je zelf de klusjes man bent _/-\o_ goed bezig.. goed vak.

Ik ga trouwens zaterdag ochtend brommers kieken :)

In Eindhoven staat een rode 99'er met 50.000km erop

Bij een slechte motorzaak staat een 99'er met 12500km erop met mooie geel/grijs kleurstelling (wil hem gewoon eens bekijken)

Ga alleen kijken.. moet mijn fiets nog standaard maken voor de inruil

[ Voor 46% gewijzigd door Capo op 14-09-2005 12:51 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:43:
Bij een slechte motorzaak staat een 99'er met 12500km erop met mooie geel/grijs kleurstelling (wil hem gewoon eens bekijken)
Als je gefopt wilt worden moet je zeker daar naar toe gaan ja :X

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:55:
[...]

Als je gefopt wilt worden moet je zeker daar naar toe gaan ja :X
Ik wil hem alleen zien..das alles :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Verwijderd

Nou inderdaad. Tenzij alles echt blingbling nieuw is aan die fiets. Anders snel doorlopen.

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:58:
Nou inderdaad. Tenzij alles echt blingbling nieuw is aan die fiets. Anders snel doorlopen.
Zelfs als die in orde lijkt te zijn dan kan je beter die zaak mijden. Daar moet je echt mee oppassen bij die zaak :) Maar kijken is bijna 100% zeker kopen ingeval van een GS :)

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 14-09-2005 13:04 ]

• Yamy_Daffy
Uhm over welke slechte motorzaak hebben jullie het?

Weet wel welke het niet is MHR aan gezien wij geen 1100 Gs'en hebben staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Yamy_Daffy op 14-09-2005 13:26 ]

Verwijderd

MHR is in het Forepark?

• Yamy_Daffy
Yep klopt.

En zondag tourtocht van MHR

[ Voor 63% gewijzigd door Yamy_Daffy op 14-09-2005 13:26 ]

Verwijderd

Ahh, werk jij daar. Leuke zaak. Relaxed, mag die gasten achter de onderdelenbalie wel.

(maar ik kom dan alleen maar geregeld voor onderdelen)

Toertocht red ik niet, papaweekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 13:33 . Reden: spelvout ]

• Yamy_Daffy
Geregeld?

Zo vaak gaat ie toch niet stuk :)

Maar nu weet ik nog steeds niet welke foute zaak?

• Capo
  • Niet online
Is joppen motoren in Leende.. bijnaam decennia lang.. Foppen.. is van motors naar jeeps erbij gegaan naar harley naar goldwing.. en nu alles.. zijn mensen die 3x terug zijn geweest met een motor, hem terug gegeven hebben en die motor staat weer simpel in de showroom.. zo wel meer verhalen.. een GoTTer heeft er gewerkt ooit.

Maar ook al blingt ie, lekker laten staan. 5500 voor een 99'er met 50.000km.. of 8000 voor een 99'er met 12500km.. hoe kun je op een GS van 6 jaar oud nou 2000km per jaar rijden ? ..

scenario maybe..

overjarig model, laat verkocht, vroeg ingeruild, staat al jaren stil ? :+
van oud oma'tje geweest :P

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:34:
Maar nu weet ik nog steeds niet welke foute zaak?
FJoppen

• JdM

JdM

Humbled

Capoeirist schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:43:
[...]

_/-\o_

Ook voor je fiets.. _/-\o_

Wat voor GS is het nou ?

En als je zelf de klusjes man bent _/-\o_ goed bezig.. goed vak.

Ik ga trouwens zaterdag ochtend brommers kieken :)

In Eindhoven staat een rode 99'er met 50.000km erop

Ga alleen kijken.. moet mijn fiets nog standaard maken voor de inruil
Dank je, het is een GS adventure met ABS en handvatverwarming B)
en nee, ik ben niet de klussenman dat is het bedrijf van pa, maar ik heb die site gemaakt , daar kun je ook wel aan zien dat ik rij-instrukteur ben dus, en geen webdesigner ;)

• Capo
  • Niet online
Gaaf zo'n adverenture..zie nu dat het een 1150 is trouwens :)

• Capo
  • Niet online
zal ik maar verklappen dat ik zaterdag ga kijken en maybe proefrijden..

Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1119105665/213655-1-2-2.jpg

is van 1999 , 50.000km gelopen. ABS, handvat verwarming , handkappen _/-\o_ , Staat niet bij foute dealer :P voordeel kan er mee langs kenner rijden, die kan oordelen hoe de motor er verder uit ziet technisch (beter als ik nog)

Vind hem er op foto niet denderend uit zien, mis de glimmende gepolijste tank, de glimmende uitlaat, etc. etc. Dus eerst eens in het echt bekijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Capo op 14-09-2005 16:46 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Capoeirist schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:53:
Is joppen motoren in Leende.. bijnaam decennia lang.. Foppen.. is van motors naar jeeps erbij gegaan naar harley naar goldwing.. en nu alles.. zijn mensen die 3x terug zijn geweest met een motor, hem terug gegeven hebben en die motor staat weer simpel in de showroom.. zo wel meer verhalen.. een GoTTer heeft er gewerkt ooit.
Het had Joppen of Groenen(motorcentrum eindhoven) moeten zijn :P
Die hebben volgens mij de slechtste reputatie in omgeving Eindhoven.
Kuipdelen die vastzitten met accuboutjes, motoren die zo krom als een hoepel zijn etc.

Hoewel ik ook nog een leuke heb van volgens mij Motoport Westerhoven (neutkens).
VFR750 uit 87 ofzo, ding trok wat naar links als je het stuur losliet.
Hebben ze bij Neutkens van alles en nog wat vervangen, waaronder 2 prima nieuwe bandjes (makkadams van 10 jaar oud ofzo :P), maar trok nog.
Naja, achterwiel stond er zo scheef als wat in, maar die motor was gewoon recht, alleen hij trok heel ietsjes, verder niks mis mee.

leeg

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:45:
Zal niet veel te kijken zijn vrees ik... ik ga vrijdag al >:) :P
Ziet er wel redelijk uit. Maar als hij motorisch maar in orde is. Paul maar es zijn mening over vragen en vooral afpersen op de bank en dan via hem die motor kopen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 14-09-2005 17:43 ]

Verwijderd

Gaan jullie nou allebei achter dezelfde fiets aan? :?

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:57:
Gaan jullie nou allebei achter dezelfde fiets aan? :?
Je denkt toch niet dat ik _nu_ GS ga rijden? Laat mij maar even lekker racen op een buikschuiver :)
Was gewoon om hem te plagen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 14-09-2005 18:03 ]

Verwijderd

Ik dachal....

• Yamy_Daffy
Capoeirist schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:45:

[afbeelding]

is van 1999 , 50.000km gelopen. ABS, handvat verwarming , handkappen _/-\o_ , Staat niet bij foute dealer :P voordeel kan er mee langs kenner rijden, die kan oordelen hoe de motor er verder uit ziet technisch (beter als ik nog)

Vind hem er op foto niet denderend uit zien, mis de glimmende gepolijste tank, de glimmende uitlaat, etc. etc. Dus eerst eens in het echt bekijken.
Waarschijnlijk dan een kunstof tank

• Capo
  • Niet online
4x2 : dank je voor de op fris cursus.. kut.. het is geen motorhuis eindhoven maar motor centrum.. dat is waar de rooie bmw staat .. daar ben ik dus al niet meer zo happig op..

Max/yamy..iemand.. :P .. ken jij http://www.bmwmotor.nl/ ? die hebben zwarte R1100GS staan. Adverture sticker op de tank die er niet hoort.. krijg kriebels/wantrouwen..

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 14-09-2005 18:52 ]

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:39:
Paul maar es zijn mening over vragen en vooral afpersen op de bank en dan via hem die motor kopen :P
Paul zegt 1200.. en via paul kopen kan niet, heb inruiler.

• Yamy_Daffy
Capoeirist schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:52:
4x2 : dank je voor de op fris cursus.. kut.. het is geen motorhuis eindhoven maar motor centrum.. dat is waar de rooie bmw staat .. daar ben ik dus al niet meer zo happig op..

Max/yamy..iemand.. :P .. ken jij http://www.bmwmotor.nl/ ? die hebben zwarte R1100GS staan. Adverture sticker op de tank die er niet hoort.. krijg kriebels/wantrouwen..
Die sticker hoort er inderdaad niet op!
Kan zijn dat het een tank is van een R1150GS Adventure die past namelijk ook.
Dan zou wel de inhoud groter moeten zijn dus denk een lol broek met een sticker over.

Dus of de vorige eigenaar dacht leuk te zijn en zo'n sticker geplakt of het is een (ex)schade motor.

[ Voor 7% gewijzigd door Yamy_Daffy op 14-09-2005 19:03 ]

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:55:
Via paul kopen kan niet, heb inruiler.
Kut, vergeten :( Hmmm dus dat wordt dan even zoeken naar WEER een andere GS :(
Klote dat jij jouw GSX-R niet aan de straatstenen kwijt kunt want dan had je de GS uit het buitenland kunnen kopen :(

Verwijderd

Capoeirist schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:52:

Dat kan ik me voorstellen. Het is geen dealer maar een handelaar. Geen schurk voorzover ik weet. In de GS Club zijn er al een paar die bij deze persoon een fiets hebben gekocht, en deze zijn prima tevreden. Er was er een die schade kreeg (bak geloof ik), en dat werd netjes opgelost. Deze man doet graag zaken met lui van de GS club. Nette prijs, stuk goed koper dan sommige dealers iig. en dat steek je in de knip! Verder net zo kritisch zijn als bij een partikulier natuurlijk.

Die sticker, ja, lijkt me de wansmaak van de vorige eigenaar, mijn smaak is het ook niet. Een een proefrit/praatje kost niiks.

• Capo
  • Niet online
Wel nette handelaar op zich.. maarja blijft handelaar..

hij heeft nog iemand die er naar wil kijken, en ik ga zaterdag even rondneuzen.

Hij heeft al gezegd wat ie ongeveer erbij wil hebben en daar komen we wel uit denk ik. Zo niet hebben pech...

thanks for the info....

• teacher

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:21:
[...]

Jij bent me toch niet zo'n slome welke me hinder als ik zit te knallen hé? :+
Van Eupen naar Malmedy via de Baraque Michel, mijn ogen zijn dan rood doorlopen als ik daar omhoog ga, net Spa :9
:Z

Als je ogen rood worden moet je hooikoortsdruppeltjes nemen 8)

[...]
En hoe zit het bij de K want dat is ook een vliegende baksteen.
Ik ken alleen de verhalen van K's die nog niet helemaal ingereden zijn (minder als 25k hebben dus :D ) die dan nog een beetje olie lusten.
Die van mij gebruikt onmeetbaar weinig. En dat terwijl ik wel "last" heb van de "zijstandaardrook"...

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 14-09-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik ga volgende week zaterdag (24e) kijken bij die man van bmwmotor.nl

Hij houd hem niet vast maar ik heb eerder geen tijd ivm cursus en werk etc.

We zullen zien.. Morgen even kijken bij een slechte motorzaak, gewoon even de fiets zien, even zitten, wat kijken hoe het eruit moet zien of juist niet etc. :) orrientatie. Misschien even rijden en dan nee zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Schupje!

Ik ben aan het kijken voor een wat mooier klinkend einddempertje. Maar nu zie ik bijzonder veel materialen (en prijsklasses) waar ze uit gemaakt zijn.

Ik heb nu een mooie demper gezien, alleen is die van Aluminium (de goedkoopste variant altijd). Wat is er precies met aluminium, t.o.v Carbon of Titanium? Carbon mogen jullie vergeten want dat is niet mijn ding............ Wat is het grote verschil tussen een alu en een titanium demper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen verschil, alleen uiterlijk en prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Geluid kan ook wat verschillen, dacht dat carbon bv wat dieper klonk dan aluminium/titanium.
En titanium is volgens mij ook wat sterker (maar dat maakt weinig uit normaal gesproken lijkt mij).
En het ziet er gewoon geil uit/staat interessant :P.

En kijk eens op marktplaats of je wat 2de hands kan vinden, dat kan heel veel schelen.
Ik heb er voor mn VF een setje alu laserdempers van een duc 900ss weg voor 50 euro, licht beschadigd, maar meer ook niet :).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Voor de thundercat staan de orginele dempers vanaf 75 tot 150. Lasers beginnen tweedehands vaak bij 200. Maar op 't thundercat forum staat een alu demper voor 100 euries (en mja, Carbon kan me niet bekoren qua kleur)..........

Dus als er weinig tot geen verschil zou moeten zijn tussen een alu of een tiet demper dan weet ik het bijna wel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.thundercat.nl/components/com_forum/files/uitlaat_158.jpg
* Ex bevestigingsplaatje ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.thundercat.nl/components/com_forum/files/cat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
He bah! Gisteren gelaserd, (gecorrigeerd) 93 km/h waar je 50 km/h mag.. |:(

Over het inhalen van de auto zei hij niks. O-) Was een gescheiden enkelbaansweg.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik ga zaterdag kijken voor een andere 1100.. in het zwart :)

En demper..... kwaliteit hangt samen met merk.. mivv, viper , al die meuk is gewoon troep.. het klinkt ok maar echt performance en langdurige kwaliteit is het niet.

Bos en Laser dempers zijn in de goede prijs/kwaliteits verhoudingen voor de meeste.

Wil je performance en dergelijke kom je uit bij arrow, muzzy, akrapovic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Capoeirist schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:49:
Ik ga zaterdag kijken voor een andere 1100.. in het zwart :)

En demper..... kwaliteit hangt samen met merk.. mivv, viper , al die meuk is gewoon troep.. het klinkt ok maar echt performance en langdurige kwaliteit is het niet.

Bos en Laser dempers zijn in de goede prijs/kwaliteits verhoudingen voor de meeste.

Wil je performance en dergelijke kom je uit bij arrow, muzzy, akrapovic..
Vergeet Yoshi niet! :*)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Yes! vandaag mn AVB gehaald ;) 1 onvoldoende gescoord op de denkbeeldige 8..mja in de lessen ging het wel altijd goed maar helaas nu niet..

mijn GF had er 2 onvoldoende maar had em ook nog.. dus al met al niks an t handje

wat mij opviel was dat het zo snel gaat (de tijd) ik had echt zoeits van oei nu al klaar dat zal wel niet best zijn dan :P maargoed ik werd gefeliciteerd.. ik zag er wel meer zaken in de tussentijd dus dat vlt allemaal toch nog niet mee blijkbaar.

nu als de wiedeweer mn theorie ff halen want volgende maand al laatste examen.

ow voor de handigheid,ik heb nu dus 7 lessen gehad van 1,5 uur dus denk dat ik wel een redelijke leerling zal zijn?

nu nog kieken voor een motor te kopen deze winter (dan zijn de prijzen wat beter denk ik)maar ik weet echt nog niet wat voor 1,mijn smaken lopen nogal uiteen(Dragstar,Fazer,R6,GSXR,ZX6R) proefrijden dan kom ik er wel achter denk ik.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een redelijke leerling?

Als je nog nooit motor of schakelbrommer hebt gereden is het best netjes ja, Rij je al vanaf je veertiende op crossers, brommers, scooters en heb je ook al een paar jaar je rijbewijs, dan had het best korter gekund.

Gefeli hersenkreachtr! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Is het een idee als er in de startpost 1 foto staat met regelmatig een andere motor (rijder) al dan niet van GOT, beetje ala "picture of the day"uit het battlefield topic?

Ik heb die dingen van jullie nou wel gezien :P :>

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:06:
Wat is een redelijke leerling?

Als je nog nooit motor of schakelbrommer hebt gereden is het best netjes ja, Rij je al vanaf je veertiende op crossers, brommers, scooters en heb je ook al een paar jaar je rijbewijs, dan had het best korter gekund.

Gefeli hersenkreachtr! :*)
ik heb wel 1 maand een chakelbrommer gehad :) suck ik nu? :P

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Saus schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:13:
Ik heb nu een mooie demper gezien, alleen is die van Aluminium (de goedkoopste variant altijd). Wat is er precies met aluminium, t.o.v Carbon of Titanium? Carbon mogen jullie vergeten want dat is niet mijn ding............ Wat is het grote verschil tussen een alu en een titanium demper?
Nou het materiaal. Bij de meeste dempers is het gewoon de huls welke van alu of carbon etc is gemaakt. Bij echt degelijke merken zoals een akra is die compleet uit titanium gemaakt. Verder hangt het ook af wat voor motor je hebt. Bij een 1 cilinder scheurt titanium nogal vaak. Bij carbon kan de huls gaan verbranden bij een 2 cilinder.....

Verder zou ik gewoon voor een simpele custom demper gaan. Heb 2 dempers door DAM in kortessem laten maken en ben er tevreden over. Goed, het is geen akra qua performance maar heb je echt dat extra vermogen nodig of doe je het voor het geluid?

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 20-09-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
ROFLASTC schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:31:
Is het een idee als er in de startpost 1 foto staat met regelmatig een andere motor (rijder) al dan niet van GOT, beetje ala "picture of the day"uit het battlefield topic?

Ik heb die dingen van jullie nou wel gezien :P :>
Beauties zijn het he? ;)
Chevy454 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:48:
[...]
maar heb je echt dat extra vermogen nodig of doe je het voor het geluid?
Man, ik krijg nu nog niet eens 60% van het vermogen op de weg, laat staan die 2pk extra ;) Nee ik doe het louter en alleen voor het geluid, dus inprincipe maakt het materiaal dan niet zoveel uit als ik het zo lees.

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:48:
[...]
Bij een 1 cilinder scheurt titanium nogal vaak.
Niet bij Akra ;)
Goed, het is geen akra qua performance maar heb je echt dat extra vermogen nodig of doe je het voor het geluid?
Beide natuurlijk. En het ziet er 8) uit :P

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

• Chevy454
  • Niet online
Das waar ja :)
Beide natuurlijk. En het ziet er 8) uit :P
Mwah, looks zijn wel belangrijk maar ik vind het geluid toch belangrijker. En dat vermogen, ik heb nu al genoeg vermogen, ik mis enkel koppel over het hele gebied :+

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waaaaaaaaaaah eindelijk afgelopen donderdag m'n rijbewijs gehaald :*)

* art gaat op zoek naar een niet al te dure XT600, XR600 of DR600.

• teacher

teacher

Dysgaf!

congrats!

btw:
@Max Kool, waarom heb je je GS weggedaan???

Verwijderd

Omdat ik geen zin heb in meer dan 1 motorfiets heb ik de Zwarte Koe weg gedaan. Met pijn in mijn hart, want het is echt een fijne fiets. Ik wilde een fiets waarmee ik op allroadpaden, zand en onverhard meer plezier zou hebben. Wat lichter, langere veerwegen, enzo.

Die heb ik met mijn huidige motor wel gevonden schat ik zo. :P

• teacher

teacher

Dysgaf!

F650GS/PD toch?
Wat heb je voor die van jou teruggekregen?

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 24-09-2005 15:17 ]

Verwijderd

€700,- minder dan ik twee jaar eerder betaald had. Why you ask?

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb zojuist me eerst rijles gehad,

Ging mega leuk , mocht al meteen de weg op(kon al schakelen van brommer.)
Ik les op een Honda CB500 , maar dan 25kw...toch vrij rap dingetje(zal snel vervelen?)

Gevoel voor versnellingen , en iets meer slippen met de koppeling was voorlopig de enigste opmerking enzo...

Woensdag me 2de les :-)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:01:
€700,- minder dan ik twee jaar eerder betaald had. Why you ask?
oh.. gewoon, de marktwaarde van GS-en in de gaten houden...

you know why... :)

Verwijderd

AcIDeR schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:20:
Ik heb zojuist me eerst rijles gehad,

Ging mega leuk , mocht al meteen de weg op(kon al schakelen van brommer.)
Ik les op een Honda CB500 , maar dan 25kw...toch vrij rap dingetje(zal snel vervelen?)

Gevoel voor versnellingen , en iets meer slippen met de koppeling was voorlopig de enigste opmerking enzo...

Woensdag me 2de les :-)
25 kw is niet rap, kom je nog wel achter ;)

• AcIDeR
:P ja...dat weet ik ook wel.... gaat denk vervelen na een uurtje of 10?

• Chevy454
  • Niet online
AcIDeR schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 19:59:
:P ja...dat weet ik ook wel.... gaat denk vervelen na een uurtje of 10?
Mwah, 25kW is niets mis mee ansich. Je hebt meer als genoeg vermogen om leuk te gaan spelen maar je mist gewoon wat vermogen om lekker door te trekken. Maar met 25kW kan je mooi je bochten techniek op punt stellen. Lekker laat insturen, die dikke 1000cc motoren je achterlicht laten zien... Je niet blind op die 25kW gaan liggen staren. Gewoon lekker rijden Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/crossy.gif

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 24-09-2005 20:09 ]

• teacher

teacher

Dysgaf!

mijn 350F heeft ook net geen 25Kw, en daar heb ik toch een partij pret mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:44:
mijn 350F heeft ook net geen 25Kw, en daar heb ik toch een partij pret mee :)
350F? welke motor bedoel je nu weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Ik vond het aardig rap die 25kw , en het is leuk om mee te beginnen.
Meteen op een R1 stappen zou misschien niet zo gezond voor me zijn.

Woensdag A.S heb ik mijn 2de les.
Ik wil in de tussentijd een beetje rondgaan kijken voor een setje leuke laarzen , want ik reed afgelopen les met werkschoenen...niet echt bepaald lekker.

Maar nu hoop ik uiteraard snel mijn rijbewijs te hebben , en wat leuks te kopen.
Aangezien ik een zxr400 erg leuk vind , ben ik een beetje rond gaan kijken daarna.

Zijn deze met 30.000 op de teller , nog een beetje te vertrouwen?
Hebben deze motoren bepaalde kinderziektes?zwakke plekken?

En waneer is de beste tijd om een motor te kopen(in de winter?of is dit een fabeltje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ZX-6R kopen en in de winter maar je meot wel een proefrit kunnen maken en dat gaat wat moeilijker in de winter....

[ Voor 83% gewijzigd door Chevy454 op 25-09-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
ZX-6R , wel erg mooi model...maar beetje uit mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik heb deze week mijn 4e motorrijles gedaan :*)
Natuurlijk heb ik nog geen B :)...

En ik ben een beetje begonnen te kijken naar fietjes, en welke mij zeer in het oog sprong (vanwege mijn 25kW grens, en mijn 5000eu grens) Was de BMW F650 CS Scarver...

Nu schijn deze niet heel erg goed te zijn met vermogen blabla, maar wel lekker in de handling en wegligging volgens de reviews.. Maar toch zijn er een boel users @ motorforum bijvoorbeeld die em afschuwelijk vinden..

Wat zijn er nog voor een alternatieven ( ik ben 1m93) op de markt behalve de 600 fazer ?
Aangezien ik nog geen proefrit kan maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wat voor een motor wil je? Racer? Tour? Sport Tour?...
Sporttour de Honda CBR600F, Kawasaki ZZR600...
Tourachtig ding. Yamaha Fazer 600, Suzuki SV650,...

De BMW F650, dat is toch een beetje vreemd omdat die maar 1 cilinder heeft. Een 2 of 4 cilinder draait mooier rond. Maar als je de BMW 650 fijn vindt rijden dan is dat zeker wel een goede keus.

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 25-09-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Chevy454 schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:54:
[...]

350F? welke motor bedoel je nu weer :?
CB natuurlijk :9 , heeft 24,8 kw'tjes :) . Valt me een beetje van je tegen Chevy, dat je niet wist dat het een CB was :> .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

chevy weet het ook wel... Hij leest dit en denkt "oh ja!"....

Enneh.. die F650 is echt een aanrader, goede zit, breed stuur, lekker handelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:48:
chevy weet het ook wel... Hij leest dit en denkt "oh ja!"....
Tijd voor een andere aanpak sinds iedereen mij al kent :+
Enneh.. die F650 is echt een aanrader, goede zit, breed stuur, lekker handelbaar.
F650 is zeker een goede motor maar je moet wennen aan het karakter van die fiets (als die al een karakter heeft :+). Gewoon proefrijden is het beste en dan je besluit van je ervaring laten afhangen. Een fazer 600 is ook erg leuk hoor. Als ik moest kiezen tussen Fazer 600 en BMW F650GS dan had ik minimaal een paar weken nodig met proefritjes nodig om een goed besluit te trekken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:09:

[...]

F650 is zeker een goede motor maar je moet wennen aan het karakter van die fiets (als die al een karakter heeft :+). Gewoon proefrijden is het beste en dan je besluit van je ervaring laten afhangen. Een fazer 600 is ook erg leuk hoor. Als ik moest kiezen tussen Fazer 600 en BMW F650GS dan had ik minimaal een paar weken nodig met proefritjes nodig om een goed besluit te trekken :D
Nee hoor, na een jaartje dolgelukkig fazer rijden kom je erachter dat die 4 cilinder gewoon saai is en weinig leeft en komt er een 1 of 2 cilinder :)

zo werkt het bij mij na aantal jaren 4 cylinder rijden.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:09:
Als ik moest kiezen tussen Fazer 600 en BMW F650GS dan had ik minimaal een paar weken nodig met proefritjes nodig om een goed besluit te trekken :D
Well said Chevy. Die fietsen verschillen zoveel van elkaar dat het nog moeilijk kan zijn om een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Wat ik zelf een hele mooie 25kw fiets vind, is de Ducati Monster 600.... wel een "beetje" aan de dure kant voor mij.
Ik heb overigens volgende week woensdag mijn eerste proefles.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:14:
Well said Chevy. Die fietsen verschillen zoveel van elkaar dat het nog moeilijk kan zijn om een keuze te maken.
Gewoon niet kiezen en beide kopen :+
En dan de kilometerstanden gaan bijhouden en dan de andere motor verkopen... van een oud vrouwtje geweest :+ Ja zo ken ik mensen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 26-09-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Grlbmlb, zit 't werkplaatshandboek weer es door te nemen van de GPZ...

Wát een geile woorden toch, "crankshaft", "camshaft", "sprockets", "valves", "alternator" :+

Kan niet wachten totdat ik dat ding eens opengesloopt heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarreeeh, je ben geen fetishist, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"pistonrings", "oilscraper", "Triple clamps", "slipper clutch", "allen key", "slave cylinder". etc...

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
molybdeendisulfide :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

ja, dat heb ik ook nog op mijn klusbroek :+

Overigens.. wat denken we van het nederlandse "voelermaatjes" als gereedschap? :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
teacher schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:33:
[...]

oh.. gewoon, de marktwaarde van GS-en in de gaten houden...
Dat word leuk komende tijd.. mensen die hun 1150 in gaan ruilen voor een 1200 , 1200's die ingeruild worden tegen wat anders..

denk dat de prijs wel flink stukj zal kelderen komend jaar.. misschien 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aanbod zal iig. de vraag overstijgen.

Dat is goed voor de koper! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Idd! :D

Ik denk dat jij "op tijd" hebt ingeruild...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad een mooie deal kunnen maken, maar (al zeg ik het zelf), het was wel een mooie, komplete GS, met alles erop en eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Nou, zometeen eens kijken of we op school niet baanbrekende toeren kunnen uithalen. Met een XR600 op een autoschokbrekertestbank 8)7

Hopenlijk lukt het (al dan niet de hayabusa er naast zetten om de software gerust te stellen dat er 2 voorwielen zijn) maar ik vrees ervoor dat het voorwiel niet gedetecteerd zal worden door de weegschaal....

Denk persoonlijk dat die XR600 gewoon kapot gaat door de schokken @ 25Hz :+

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 27-09-2005 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:33

StarWing

Huh ?!?

Zozo, heb me ook een fiets aangeschaft :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/starwing/fazer1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/starwing/fazer2.jpg

24,000km
Bj 2002

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie brommert!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Leuk dingetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Leuk ding!

Max je hebt hem idd optijd ingeruild. Ik kijk het komende winter ook even aan wat er gaat gebeuren en ga toch kijken voor een 1150.. bmwmotor.nl heeft er 1 staan maar zal eerst de gadgets van de gixxer kwijt moeten raken en mijn 30 vakantie dagen verkopen :)

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Leuke fiets starwing :)

Zie dit topique nu pas.
/me Electra is ook een fervent motorrijder.

Ikzelf heb een Suzuki SV650S.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• Chevy454
  • Niet online
Chevy454 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 03:39:
Met een XR600 op een autoschokbrekertestbank 8)7
Zo die test is dus uitgevoerd :+
We hebben de vering van de XR600 vergeleken met de vering van een RF900..
Het resultaat was onthutsend :D :'( :D
Bij hogere snelheden verbeterde het wegcontact van de RF900, bij de XR600 ging de band gewoon los van het wegdek komen wegens resonantie :|

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:44:
[...]

Zo die test is dus uitgevoerd :+
We hebben de vering van de XR600 vergeleken met de vering van een RF900..
Het resultaat was onthutsend :D :'( :D
Bij hogere snelheden verbeterde het wegcontact van de RF900, bij de XR600 ging de band gewoon los van het wegdek komen wegens resonantie :|
Nog andere settings van de demping van de XR geprobeerd?

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:58:
Nog andere settings van de demping van de XR geprobeerd?
Ding staat gewoon compleet ruk. Moet compleet uit elkaar om te kijken wat ze daarmee hebben uitgevreten, kijken welke veren erin zitten enzo... We hebben zitten spelen met de druk op de luchtkamer en de demping maar gaf geen verschil groot verschil in de zin dat het wiel - wegcontact verbeterde. Bij lagere frequenties ging het goed maar rond de 15Hz zag je gewoon een dip dat het niet meer normaal was. De verhouding dynamisch gewicht / statisch gewicht was gewoon 0, de voorband stond gewoon te springen op de trilplaten / wegschaal.

Nu even een crashcourse suspension setup gaan doen :+
En me maar meteen gaan inschrijven bij Steven Casear zijn supsensie lessen.

[ Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 29-09-2005 10:12 ]

Verwijderd

een XR600 is ook nie gemaakt om veel harder als 160 ofzo te gaan rijden he

• DinX
  • Laatst online: 21:02

DinX

Motormuis

Voorde mensen die de herfst en winterdoorrijden: de Hein Gericke Master IV jas is een pracht van een jas. Gisteren gekocht en ik moet zeggen dat dit de beste (winter)jas is die ik al aan gehad heb.

Pluspunten:
• Erg goede binnenvoering. Niet normaal hoe warm die jasje houdt. Ik heb hem nog niet getest in de vrieskou (moet nog komen hè :p), maar ik draag hem nu al en het is WARM. Er zit zelfs een thermometer in de binnenvoering 8)7 Toen ik gisterenavond thuis kwam stond die op 36°C. Lekker :9

• Veel zakken. Gewone jaszakken. De buitenkant daarvan zijn ook nog eens zakken. 2 grote borstzakken. 2 binnenzakken.

• Een "stormhoes" voor je nek. Die kan je erop ritsen en kan je ni prnicipe half vor je gezicht trekken.

• Hoge kraag met een soort fleece erin. Lekker warm en er komt geen wind door. De rkaag komt tot juist aan men helm, dus in principe heb je de stormhoes zelfs nog niet nodig.

• Goed aanpasbaar op je grootte. Op de armen zitten 2 stukjes om de mouwen vaster te maken, en 1 met velcro bij je handen. Buikriem zoals de meeste textiel jassen. Zo een touwtje helemaal beneden om hem te laten spannen. Achteraan kan jer er ook een lange riem uithalen die je tussen je benen door kan doen naar voor. Dit voor als je hem niet aan je broek kan ritsen (als je geen HG broek hebt).

• Bescherming al bij al in orde voor textiel. Weinig harde of middelharde stukken erin, maar wel een soort van dikke geweven matten. Ziet eruit alsof dat een flinke glijder wel kan uithouden.

Nadelen:
• De prijs: 406€ met MAG-korting, normaal 451€. Al valt dat al bij al nog mee als je ziet wat je ervoor terugkrijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 29-09-2005 10:22 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Chevy454
  • Niet online
En toch gaat niets boven een degelijk regenpak :P
Compleet winddicht ;)

Maar post es een piccie van de jas, ben benieuwd :)
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:21:
een XR600 is ook nie gemaakt om veel harder als 160 ofzo te gaan rijden he
Ja nou? als je met een beetje snelheid over een pad gaat waarbij je vering een trilling van 15Hz op zijn kloten krijgt zal je niet hard kunnen remmen :+ Dus voor de veiligheid moet die vering goed staan, ookal ga je er geen 160km/h mee rijden. En de eigenaar van de XR had al een paar heikele momenten gehad.. en dat met een 320mm remschijf :+

[ Voor 107% gewijzigd door Chevy454 op 29-09-2005 10:29 ]

• DinX
  • Laatst online: 21:02

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:25:
En toch gaat niets boven een degelijk regenpak :P
Compleet winddicht ;)

Maar post es een piccie van de jas, ben benieuwd :)
Die jas is ook volledig winddicht en waterdicht. En ik heb ook een regenpak, maar draag het niet zo graag. Dat ademt namelijk niet en dan ben je natter met regenjas dan zonder (door het zweet :p).
En trust me, ik heb genoeg regenkm gedaan :p

Afbeeldingslocatie: http://www.hein-gericke.de/shop2001/prodpics/540091-3.jpg

Heb geen grotere pic

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 29-09-2005 11:11 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.