Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Verwijderd
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Ik heb 2x op een oudere 500gs(zeg ik dat goed?) gereden uit 78.
Ding reed perfect, koste waren 250 euro..en geloof voor 10 euro aan poetsbullen , en 100/200 euro aan spullen wegens onderhoud,
Ding heeft toch netjes 6 versnellingen , en reed vrij goed naar mijn mening.
Ideaal om mee te beginnen en kost bijna niks..
140km ofzo, valt toch wel mee ?DoctorV64 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:07:
Beetje ver vanaf Rotjeknor ...
Je bent er in anderhalf/twee uur.
leeg
...Wat klopt hier niet?4x2 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:54:
[...]
140km ofzo, valt toch wel mee ?
Je bent er in anderhalf/twee uur.
Verwijderd
(of zijn er hier mensen die voor de lol de snelweg pakken? Nou? nou?)
Spitsverkeer kan wel leuk zijn, zie HK topicVerwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:48:
Hij rijdt binnendoor en mijdt de snelweg. Heel slimme man!
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Jaaa snelweg.. puur en alleen voor de op en afritjesVerwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:48:
Hij rijdt binnendoor en mijdt de snelweg. Heel slimme man!
de binnen wegen ben ik al aantal keer bijna van me sokken gereden door mensen die niet uitkijken en die geen voorrang hebben. Daar pas ik tegenwoordig erg erg goed mee op.
Toch circuit op ..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Met een standaard fiets kun je prima lol hebben op het circuit. Kost je hooguit bandjes en als je dat wilt een paar veren. Goed leren rijden op een gemiddelde fiets is leerzamer dan gemiddeld rijden op een goede fiets.
En die ketting staat al helemaal negens op. Maatje van me racet ONK 600 op een Duc 749, met een 520 ketting. Een 520? Jawel, een 520, omdat deze minder weerstand heeft dan een 525.
ik vind wel dat jij overreageert door mij een "theorie idioot" te noemenVerwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:48:
Daar hebben we Chevy weer hoor.
[ Voor 93% gewijzigd door Chevy454 op 08-09-2005 10:42 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Hoe kan ik dit nu eens netjes verwoorden? Go fuck yourself lijkt me wel adequaat

* Chevy454 is NOT amused
[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2005 21:06 ]
Verwijderd
het is toch een feit dat jij over bijna elke fiets alle details kent, alle weakspots, en hoe je deze beter kunt maken? Je weet altijd perfect te vertellen hoe iets werkt, en strooit graag met je kennis. Zelfs als het over rijtechniek gaat. Niks mis mee (read this: NIKS MIS MEE), maar het valt soms gewoon op.
Ok?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 21:07 ]
Kom op chev, laat je niet zo gaan. En misschien kan jij een "voor gevorderden en technici only" motortopic openen...Chevy454 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:01:
[...]
Hoe kan ik dit nu eens netjes verwoorden? Go fuck yourself lijkt me wel adequaat [afbeelding]
* Chevy454 is NOT amused
Wise enough to play the fool
Ga eens zoeken in een dorp/stad naar de weg
Zeg dat je 120km snelweg hebt, doe je daar een uurtje over.
Heb je 20km provinciale weg/dorp/stad, kost je met een beetje drukte enzo ook gauw een half uur of meer
Zeikerd
leeg
Gadverdamme nee, moet er niet aandenken.teacher schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:51:
En misschien kan jij een "voor gevorderden en technici only" motortopic openen...
Het inrijden van een nieuwe auto topic is al om te

Nog een leuke anekdote over mijn afrijden... Op een Yamaha Virago 535cc...
We reden weg, het had die nacht geregend, maar het was inmiddels vroeg in de middag. Op een mooie herfstdag. Rijden ging prima, bijzondere verrichtingen ging prima, en toen zei hij zomaar opeens, of ik even wilde stoppen op die parkeerplaats langs de weg aan de rechterkant. Ik dacht meteen, shit, strond aan de knikker, het ging juist zo goed... Dus door die gedachte even niet goed opgelet en ik stuur rustig de parkeerplaats op, al remmend, en zie de nog natte bladeren over het hoofd...
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Daar dacht ik ook aan, maar de vraag is of dat wijsheid isAcIDeR schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:51:
Je kunt toch ook een oude suzuki kopen?
Ik heb 2x op een oudere 500gs(zeg ik dat goed?) gereden uit 78.
Ding reed perfect, koste waren 250 euro..en geloof voor 10 euro aan poetsbullen , en 100/200 euro aan spullen wegens onderhoud,
Ding heeft toch netjes 6 versnellingen , en reed vrij goed naar mijn mening.
Ideaal om mee te beginnen en kost bijna niks..
Eerst maar eens wat eurootjes bij elkaar verdienen/sparen ....
Leuke moto die Virago?c70070540 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:41:
Nog een leuke anekdote over mijn afrijden... Op een Yamaha Virago 535cc...
Als ik er eentje koop is het wschl deze...
oei....DieterVDW schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:00:
[...]
Leuke moto die Virago?
Als ik er eentje koop is het wschl deze...

ieder heeft recht op zijn eigen smaak qua looks hoor, maar een virago (ik heb wel eens een rondje gemaakt op zon ding) rijdt als een natte krant.... Wat dacht je van een dragstar?
Als iemand het verschil tussen XV250 en een XV535 kent, aub zeggen.DieterVDW schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:00:
Leuke moto die Virago?
Ze trekken voor geen meter, ze sturen voor geen meter, ze zijn allebei lelijk, je moet ze helpen duwen om over de 100km/h te krijgen...
[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2005 23:58 ]
Je zegt het inderdaad erg goed. Niet kopen!Chevy454 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:43:
[...]
Als iemand het verschil tussen XV250 en een XV535 kent, aub zeggen.
Ze trekken voor geen meter, ze sturen voor geen meter, ze zijn allebei lelijk, je moet ze helpen duwen om over de 100km/h te krijgen...
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
als je 1m40 lang bent zou ik kijken voor een LTD
ROFL
Chevy454 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:55:
[...]
als je 1m40 lang bent zou ik kijken voor een LTD

Heb jij mij horen zeggen dat die mooi zijn?
Maar een LTD is wel een motor met een Zed blok dus ik geef het ding een beetje meer krediet

ff serieus, de verhoudingen kloppen toch niet?
edit:
kijk, zo is ie wel te doen:

[ Voor 24% gewijzigd door teacher op 08-09-2005 12:23 ]
Al kan je dat snel oplossen

Niet vragen hoe ik dat weet. Vrienden van mij kwamen daar op het idee

[ Voor 75% gewijzigd door Chevy454 op 08-09-2005 12:22 ]
Okelydokely thenc70070540 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:27:
[...]
Je zegt het inderdaad erg goed. Niet kopen!
Jammer, vind de Virago nochtans het mooist qua stijl...
Andere suggesties/ervaringen nog met moto's in die stijl?
Uhm, Suzuki heeft nog de Intruders, Yamaha de Dragstars, Honda de Shadow, Kawasaki de VN serie en Yamaha heeft nog wel meer XV (virago) types.
Alleen heb ik iets tegen choppers vanwege de zithouding (als een natte krant in een wibra stoel voel ik me dan
Enige die ik mezelf nog wel eens zie rijden is een V-max, maar dat is eigenlijk geen chopper.
leeg
Tuurlijk, de fabriek test jaren aan een stuk en kijken wat ze het beste kunnen monteren en jij of je maatje beslist binnen 5 minuten dat het wel anders kan. Tuurlijk! wie is nu de idioot. Denk daar maar eens over na.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:48:
Daar hebben we Chevy weer hoor. Theorie-idioot.
En die ketting staat al helemaal negens op. Maatje van me racet ONK 600 op een Duc 749, met een 520 ketting. Een 520? Jawel, een 520, omdat deze minder weerstand heeft dan een 525.
En de winst die je er mee boekt is 0,0001% , totale bullshit dus.
Zelfde verhaal met standaard met 190 band afgeleverd worden maar toch een 180 monteren. Je mist toch wat rubber hoor, zelfde verhaal, fabriek test het maanden en eerste beste beslist dat het wel even anders kan. Tuurlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Capo op 08-09-2005 18:21 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
He capo... ik weet dat jij en chevy "close" zijn, maar ondertussen waren we hier alweer overheen.
Let go, Let go...
Is je voorwiel net van de grond af, springt ie de toerenbegrenzer in
maar ze hebben wel gelijkteacher schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:21:
[...]
He capo... ik weet dat jij en chevy "close" zijn, maar ondertussen waren we hier alweer overheen.
Let go, Let go...
[ Voor 60% gewijzigd door DinX op 08-09-2005 20:13 ]
Verwijderd
Dalijk ga je me nog vertellen dat je op een circuit ook maar beter niets aan de tandwielverhouding moet gaan doen. Als je racet heb je graag een lichtere ketting ja. Ook lichtere banden, wielen als het mag, bodywork, etc. Ongeveerde massa is lager, en er gaan minder peka's verloren, zo simpel is het. Waar je even snel aan voorbij gaat is dat een straatfiets is ontworpen om ook nog eens een tijdje mee te gaan, en dat doet een 520 ketting bij 120 peka niet. Ik heb het hier nu over ONK niveau, en niet over "af en toe een lekker stukkie blazen op het cricuit", want dan ben ik het met je eens, niet nodig om dit soort dingen aan te passen. Dan kun je maar liever wat beter leren sturen.Capoeirist schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:20:
[...]
Tuurlijk, de fabriek test jaren aan een stuk en kijken wat ze het beste kunnen monteren en jij of je maatje beslist binnen 5 minuten dat het wel anders kan. Tuurlijk! wie is nu de idioot. Denk daar maar eens over na.
Maar ik zal er over nadenken.
Bandbreedte is anders vreemd genoeg weleens een cosmetische keuze gebleken (onder druk van de marketing afdeling?). Ik kan me nog herinneren dat de eerste ZX-9's met 190 banden uitkwamen. Alle journalisten die op duurtestfietsen reden vervingen na verloop van tijd die band voor een 180 exemplaar, omdat dat fijner stuurde.Zelfde verhaal met standaard met 190 band afgeleverd worden maar toch een 180 monteren. Je mist toch wat rubber hoor, zelfde verhaal, fabriek test het maanden en eerste beste beslist dat het wel even anders kan. Tuurlijk.
Ok?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 20:55 ]

Is dit wat als startmotor?
JA!!!Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:41:
Dalijk ga je me nog vertellen dat je op een circuit ook maar beter niets aan de tandwielverhouding moet gaan doen.
strikt genomen moet je daar vanaf blijven omdat de kettingreactie de vering dan meer uitgerokken wordt. Maar een kleiner tandwieltje voor, dat ga je niet echt merken omdat daar de hoekaanpassing te klein is maar als je het op een telemetrietestbank gaat zetten dan merk je het wel. Daarnaast kan je met de rebound wel een beetje compenseren.
* Chevy454 welke tips krijgt van Steven Caesar
Steven was namelijk 1 van de testrijders en mede ontwikkelaar voor MV van de Agusta, hij heeft een MV agusta 950cc prototype in zijn woning staan
Als je op ONK niveau racet dan is elke gram lichter mooi meegenomenAls je racet heb je graag een lichtere ketting ja. Ook lichtere banden, wielen als het mag, bodywork, etc. Ongeveerde massa is lager, en er gaan minder peka's verloren, zo simpel is het. Waar je even snel aan voorbij gaat is dat een straatfiets is ontworpen om ook nog eens een tijdje mee te gaan, en dat doet een 520 ketting bij 120 peka niet. Ik heb het hier nu over ONK niveau, en niet over "af en toe een lekker stukkie blazen op het cricuit", want dan ben ik het met je eens, niet nodig om dit soort dingen aan te passen. Dan kun je maar liever wat beter leren sturen.
Daar niet van
Tuurlijk stuurt een 180 band fijner dan een 190ér. Minder massa, minder weerstand, maar ook minder grip om het vermogen op het wegdek kwijt te kunnen. Bandenkeuze, in de zin van maat, is altijd een afweging tussen het insturen en het vermogen overbrengen.Bandbreedte is anders vreemd genoeg weleens een cosmetische keuze gebleken (onder druk van de marketing afdeling?). Ik kan me nog herinneren dat de eerste ZX-9's met 190 banden uitkwamen. Alle journalisten die op duurtestfietsen reden vervingen na verloop van tijd die band voor een 180 exemplaar, omdat dat fijner stuurde.
Ok?
Grootste voorbeeld is de MotoGP. Ze zijn daar van een 17" naar een 16.5" voorwiel gegaan omdat een 16.5" sneller instuurt maar die is wel nerveuzer bij het remmen dan een 17" band.
[ Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 08-09-2005 22:43 ]
een FZR600 is op zich een mooie motor. Alleen ik zou deze niet nemen. Niet de originele kleur en een mooie deuk in de uitlaat. Heeft dus hoogstwaarschijnlijk wat schade gehad. Dan moet je wel weten hoe de schade is ontstaan, en hoe die is opgelost.. Daarnaast krijg je, als je hem weer wilt verkopen, er altijd minder voor terug dan een fiets met de originele kleur.DoctorV64 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:51:
FZR600 uit 1990, 28000 mls, marktplaats
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus of het moet een hele goede prijs zijn (en de fiets verder gewoon in orde.. want dat is altijd de vraag), of ik zou er niet verder over nadenken en lekker verder kijken.
Ik zeg niet dat een motor uit 1990 helemaal krasvrij moet zijn.. sterker nog.. mijn R6 van anderhalf jaar oud heeft ook een paar krasjes en zelfs een deukje in de tank.. tja het is een gebruiksvoorwerp en je houdt het nooit helemaal netjes, maar als ie zo overgespoten is en er een mooie deuk in de uitlaat zit.. dan kan er best meer aan de hand zijn. en als je een motor met een verbogen frame, kromme schijven en een kromme voorvork koopt wordt je ook niet blij. Dus goed uitkijken.
[ Voor 24% gewijzigd door FragDaddy op 09-09-2005 09:24 ]
Have a wheelie good weekend!
De veringreactie weegt niet op tegen de winst die je pakt in sommige bochten door de vertanding te veranderen. Verschilt wel per circuit trouwens.Chevy454 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:38:
[...]
JA!!!
strikt genomen moet je daar vanaf blijven omdat de kettingreactie de vering dan meer uitgerokken wordt. Maar een kleiner tandwieltje voor, dat ga je niet echt merken omdat daar de hoekaanpassing te klein is maar als je het op een telemetrietestbank gaat zetten dan merk je het wel. Daarnaast kan je met de rebound wel een beetje compenseren.
Sommige bochten komen met een standaard vertanding totaal niet uit. Zit je te laag in de 2 of te hoog in de 1e. Mijn vertanding is aangepast op de topsnelheid die op de baan te halen is (130-140). Daarvoor liep de machine sneller op top, maar door de eigenschappen van de baan kan je daar geen gebruik van maken. Hij sleurt nu ook soepeler de bocht uit.
En wat betreft de FZR600 hierboven. Dat zijn zeker leuke fietsen om mee te leren rijden. Wel oppassen voor schadebakken, wat deze dus kan zijn. Kan ook zijn dat hij simpel ondersteboven is gedonderd en de kuip was kapot.
Sommigen verven direct hun fiets zwart of slopen er dingen af. Goed navragen dus.
[ Voor 14% gewijzigd door PeeJay op 09-09-2005 09:30 ]
Don't play dumb with me, that's a game you can't win....
grijze import (onderdelen!) + schadebak = laten staan.DoctorV64 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:51:
FZR600 uit 1990, 28000 mls, marktplaats
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 09-09-2005 10:11 ]
Hangt af hoeveel je de hoek verandertPeeJay schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:27:
De veringreactie weegt niet op tegen de winst die je pakt in sommige bochten door de vertanding te veranderen. Verschilt wel per circuit trouwens.
Bij die stokoude BMW zonder paralever en telelever toestanden merk je goed dat wanneer die gas geven dat de achterkant omhoog gaat.
[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 09-09-2005 11:26 ]
Wat is serieus aanpassen? Ik heb voor 1 kleiner en achter 4 groter.Chevy454 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:24:
[...]
Hangt af hoeveel je de hoek verandertGa je echt minimaal veranderen dan merk je er niets van. Ga je echt serieus aanpassen dan kan je door de kettingreactie, wanneer je in de bocht wilt uitacceleren, een highsider maken omdat de achterkant van de motor dan uit de vering wordt getrokken.
Ik heb eerder dat het voorwiel getild wordt ipv dat de achterkant op avontuur gaat.
Verwijderd
topsnelheid op de baan is 130 - 140?? hoe kort is die baan wel niet? tegenwoordig met beetje motor zit je in 6 sec aan de 140PeeJay schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:27:
[...]
Mijn vertanding is aangepast op de topsnelheid die op de baan te halen is (130-140). Daarvoor liep de machine sneller op top, maar door de eigenschappen van de baan kan je daar geen gebruik van maken.
Nog nooit van SuperMoto gehoord dusVerwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:13:
[...]
topsnelheid op de baan is 130 - 140?? hoe kort is die baan wel niet? tegenwoordig met beetje motor zit je in 6 sec aan de 140
www.supermoto.nl
Kan je niet zeggen, is een samenspel van veel componenten. één fiets reageert feller op een verandering dan een ander. Het kantelpunt, de tailrisers,...PeeJay schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:41:
Wat is serieus aanpassen? Ik heb voor 1 kleiner en achter 4 groter.
Ik heb eerder dat het voorwiel getild wordt ipv dat de achterkant op avontuur gaat.
BTW, jij gaat zeker op een kartcircuit knallen met de KTM? Maar schakel jij je niet suf als die van jou zo kort gegeard is?
[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 09-09-2005 13:15 ]
Kartcircuit inderdaad.Chevy454 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:02:
[...]
BTW, jij gaat zeker op een kartcircuit knallen met de KTM? Maar schakel jij je niet suf als die van jou zo kort gegeard is?
De 1e wordt alleen gebruikt bij het wegrijden. De 5e alleen aan het eind van het rechte stuk.
De 4e maar op 3 plaatsen op de baan en de rest van de bochten gaan allemaal in 2 of 3.
Maar er wordt redelijk veel geschakeld inderdaad, dat maakt het ook leuk
Op zich niets mis met particulier kopen, maar je moet dan wel hyper-paranoide zijn op alles wat je ziet.DoctorV64 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:43:
Ik zal maar eens goed mijn budget gaan ophogen en meer sparen de komende tijd. Misschien is het toch handiger om een motor bij een motorzaak te kopen, weliswaar iets duurder maar wel meer zekerheid.
Iets wat er "to good to be true" uitziet is het meestal ook. Een oudere racer is meestal op zijn eind, of je hem nu bij een motorzaak koopt of niet.
Desnoods vork je iets meer geld op en laat je hem keuren.
We zien elkaar 1x per zoveel weken/maanden per toeval in een bepaalde motorzaak. Goh wat zijn mensen closeteacher schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:21:

Dat we veelal dezelfde mening hebben en elkaar af en toe eens op msn spreken wil nog niet zeggen dat we getrouwd zijn hoor
Tandwielverhoudingen is beter van niet maar word vaak opgevangen door verharde voortandwielen, je moet idd wel rekening houden met de hoek die de ketting moet maken, voor de rest , gewoon doen, heb ik ook gedaan, rijd vaak stuk prettiger
En iedere gram lichter vs. onafgeveerde massa.. die ketting is te weinig winst..
En de rest van de discussie zal ik laten voor wat het is..
Fijn dat u tot dat inzicht gekomen bentCapoeirist schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:09:
[...]
En de rest van de discussie zal ik laten voor wat het is..
[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 10-09-2005 14:31 ]

Gelukkig maar. Want ondanks het feit dat jij veel steviger en sterker bent dan mij had ik jou toch beurs geslagen als een stiefdochterCapoeirist schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:09:
Dat we veelal dezelfde mening hebben en elkaar af en toe eens op msn spreken wil nog niet zeggen dat we getrouwd zijn hoor
Leuk héOsiris schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:02:
Hmmm, die 25 kW 2-pitter zit me toch vééls te snel aan de 140Je mag daar op de A28 in Zwolle maar 100 km/h namelijk
[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 10-09-2005 19:59 ]
En nu eens proberen zonder begrenzingOsiris schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:02:
Hmmm, die 25 kW 2-pitter zit me toch vééls te snel aan de 140Je mag daar op de A28 in Zwolle maar 100 km/h namelijk
leeg
Zit daar dan verschil in?
[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 10-09-2005 22:51 ]
Ding kwam met veel moeite, platliggend, hangend achter een volvo 480, net op 140.....
Denk dat ie nog een hele, hele grote kluif had gehad aan een panda qua optrekken (en in de bochten maakt ie dan helemaal geen kans natuurlijk
[ Voor 13% gewijzigd door 4x2 op 11-09-2005 03:24 ]
leeg
Niks speciaals aan, heeft die van mij ookCapoeirist schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:41:
Dan zal ik maar niet verklappen dat ik proefritjes ga maken na de winter of in de winter op wat 102,5kw fietsen ofzo
Veel te weinig
Capoeirist schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:41:
Dan zal ik maar niet verklappen dat ik proefritjes ga maken na de winter of in de winter op wat 102,5kw fietsen ofzo
GixxerChevy454 schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:24:
[...]
Welke fiets heb je het over? Jouw GSX-R750 met 130aw pk's?
maar dan een 1000cc
Denk dat ik mijn fiets weg ga doen voor een erg lage prijs (wel standaard) en dan wat bijleg en een 1000 ga halen.
of maybe toch een bepaald type bmw
[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 11-09-2005 13:43 ]
Dat is een wijze keuze om te maken. Kan ik minder over jouw gewicht/pk verhouding zeikenCapoeirist schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:42:
Denk dat ik mijn fiets weg ga doen voor een erg lage prijs (wel standaard) en dan wat bijleg en een 1000 ga halen.
Maar een 1000 moet je wel niet als een 600cc berijden hé

Dan gaat je achterwiel wel heel erg snel op zijn maar je kan dan ook voldoende onderbroeken onder je zadel moeten steken
ouwe lul!of maybe toch een bepaald type bmw
[ Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 11-09-2005 16:28 ]
Gas eropChevy454 schreef op zondag 11 september 2005 @ 16:02:
[...]
Dat is een wijze keuze om te maken. Kan ik minder over jouw gewicht/pk verhouding zeiken
Maar een 1000 moet je wel niet als een 600cc berijden hé
Dan gaat je achterwiel wel heel erg snel op zijn maar je kan dan ook voldoende onderbroeken onder je zadel moeten stekenMaar zit jij niet als een reus op een pocketbike op zp'n duizend?
Ouwe lullen werken ook primaouwe lul!
Kom es onlineCapoeirist schreef op zondag 11 september 2005 @ 16:59:
Gas eropMaar word een 2001/2002, heeeel maybe een 2003 dan.. ligt aan de duitse prijzen hahaha
Viagra héOuwe lullen werken ook prima
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Ik ken hetYamy_Daffy schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:16:
Yamy_Daffy is 23 en nu al word ik uitgemaakt voor ouwe lul!
W.m.b. nog helemaaaal niet nodig, eerst dit maar eens onder de knie krijgen
Wtf is dat voor kut-fiets dan4x2 schreef op zondag 11 september 2005 @ 03:24:
Paar weken terug een ritje gemaakt op een 25KW GS500.
Ding kwam met veel moeite, platliggend, hangend achter een volvo 480, net op 140.....
Denk dat ie nog een hele, hele grote kluif had gehad aan een panda qua optrekken (en in de bochten maakt ie dan helemaal geen kans natuurlijk)

Maak je geen zorgen, het leven is als een harde lul, dat duurt ook maar eventjesYamy_Daffy schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:16:
Yamy_Daffy is 23 en nu al word ik uitgemaakt voor ouwe lul!
Jij vraagt erom als je met zo'n gemotoriseerde sofa rijdt
Wat moet je in godsnaam van een F650GS Dakar uitvoering vinden? Midlife crisis?
Inderdaad, leer maar eerst sturen. En dan hard insturen leren, met 140km/h kan je al gekke dingen gaan doen. Heb je twist of the wrist al?Osiris schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:17:
W.m.b. nog helemaaaal niet nodig, eerst dit maar eens onder de knie krijgen
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 12-09-2005 00:31 ]
Huh wattes?Chevy454 schreef op maandag 12 september 2005 @ 00:29:
[...]
Inderdaad, leer maar eerst sturen. En dan hard insturen leren, met 140km/h kan je al gekke dingen gaan doen. Heb je twist of the wrist al?
Ik ga je even toevoegen met MSNOsiris schreef op maandag 12 september 2005 @ 00:43:
[...]
Huh wattes?Ik heb helaas alleen maar kans om in 't weekend te rijden en dan vaak alleen de zaterdag maar.. Ennuh "kan je al gekke dingen gaan doen" was ik niet van plan enzo if you don't mind
Tsjah, schijnt af te hangen van de manier van begrenzen, deze was begrensd op de gasschuiven.Osiris schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:17:
Wtf is dat voor kut-fiets danSerieus, die GPZ @ 25 kW komt moeiteloos op de 140, niet eens weggedoken ofzo en meer dan genoeg afstand tot mn voorligger...
Als ze begrensd zijn op de inlaatrubbers schijnen ze een stuk harder te lopen (160-170 ofzo).
Moet echt eens geld gaan sparen om mn VF'je te fixen (niet dat het nu zo duur is, maar ik heb gewoon helemaal niks...).
Morgen alleen eens kijken of ik ergens wat oud ijzer kan vinden om een paar dempers van te maken.
leeg
Verwijderd
Ik ben een ouwelul, dus klopt wel wat je zegt.Chevy454 schreef op maandag 12 september 2005 @ 00:29:[...]
Wat moet je in godsnaam van een F650GS Dakar uitvoering vinden? Midlife crisis?
Inlaatrubbers? Hoe zien die eruit? Een buisje met 2 gaatjes waaraan vervolgens een soort trechter in de vorm van een halve bol van heel zacht rubber aan zit? Zo ja, dan is de GPZ daar op afgeknepen, de originele hebben we mee naar huis gekregen4x2 schreef op maandag 12 september 2005 @ 01:11:
[...]
Tsjah, schijnt af te hangen van de manier van begrenzen, deze was begrensd op de gasschuiven.
Als ze begrensd zijn op de inlaatrubbers schijnen ze een stuk harder te lopen (160-170 ofzo).
heb even op het GS forum gekeken.. word toch wel leuk
Wel wennen die hoge km standen..
Gisteren op een ZX12R gereden.. grandioos , echt geweldig! ..
Moet even goed nadenken.. Bmw, kawa of toch die ubergeile gsx-r 1000 waarop je je moet dubbelvouwen en waar je niks aan hebt in nederland behalve iedere dag invoegen op de snelweg op het achterwiel...
Ga jij je motor verkopen??
Hmm, nope, dingen die wij hebben zijn toch echt de gasschuiven + membramen... Nou ja, pit genoegOsiris schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:28:
[...]
Inlaatrubbers? Hoe zien die eruit? Een buisje met 2 gaatjes waaraan vervolgens een soort trechter in de vorm van een halve bol van heel zacht rubber aan zit? Zo ja, dan is de GPZ daar op afgeknepen, de originele hebben we mee naar huis gekregen(schenen 150e p/s te zijn ofzo?)
* Chevy454 ziet de beu al aankomen....Capoeirist schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:36:
De R1100GS en de R1150GS beginnen me steeds meer te trekken.
Dan word ik verloren gereden door Capoeirist in de korte bochtige stukken waar de snelheid laag ligt
BMW maakt enkel en alleen auto's. Vraag ook maar aan Paul, dat is gewoon een auto, dat voelt niet als een motor aan als je daaraan sleutelt. Dat is gewoon... ieuwEn betaalbaar...
Wel wennen die hoge km standen..

De enige echte BMW motorfiets is gewoon een uithuis opgevoed motorblok gemaakt door Rotax. En zelfs die dingen zijn onverwoestbaar. Ze halen 80pk uit dat ding zonder de betrouwbaarheid in gedrang te laten komen, standaard maken die dingen zelfs bijna 150 000km met 1 zuiger!
Het enige waarbij je moet gaan opletten bij die oude "nieuwe" boxers is het Konstant Fahr Rucklen.
En de splines van de cardan gaan invetten anders kan je heel hard huilen.
Gisteren op een ZX12R gereden.. grandioos , echt geweldig! ..
Nou als ik even mij met jou mag vergelijken.. 81kg vs 102kg, spiertjes vs krachtpatser,...Moet even goed nadenken.. Bmw, kawa of toch die ubergeile gsx-r 1000 waarop je je moet dubbelvouwen en waar je niks aan hebt in nederland behalve iedere dag invoegen op de snelweg op het achterwiel...
Ik zou het wel weten hoor....
* Chevy454 heeft long-term aspiraties om een ouwe lul te worden op jonge leeftijd
Mogen zijspanners daar ook?Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:17:
Moet ik voor Capoerist alvast een plekje reserveren op het GS forum?
[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 12-09-2005 12:34 ]
Join meChevy454 schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:28:
* Chevy454 heeft long-term aspiraties om een ouwe lul te worden op jonge leeftijd

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 12-09-2005 12:35 ]
Volverbazing reactie
Kans zit erin ja, ben het aan het overwegen.
Voor nu nog niet, ik lees eerst het hele forum maar eens ivm kinderziekte's etc ( KFR , versnellingsbakken,etc) Wil liefste een 1150, vind ik wat mooier en toch wat nieuwer maar moet ook even budget in de gaten houden dus maybe 1100Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:17:
Moet ik voor Capoerist alvast een plekje reserveren op het GS forum?
Eerst even proefrijden , weet dat ik boxer motors super vind.
Word je nu toch al er is geen verschil (ojawel, op rechte stukken kun je me dan hard voorbij rijdenChevy454 schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:28:
[...]
* Chevy454 ziet de beu al aankomen....
Dan word ik verloren gereden door Capoeirist in de korte bochtige stukken waar de snelheid laag ligt
Paul begint ze ook steeds gaver te vindenBMW maakt enkel en alleen auto's. Vraag ook maar aan Paul,
Ja, ik was vrijdag dus in de ardennen, asfalt slecht, nou dat is met een bmw een uitdaging, met de gix een klap op je bek.. lekker dou rijden, asociaal als een SM , toeren, sportief plat door de bocht..Doe mij maar de GS in dat geval. Je rijdt er zo heelijk op
Denk dat ik me er wel mee vermaak.
Capoeirist schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:12:
Word je nu toch al er is geen verschil (ojawel, op rechte stukken kun je me dan hard voorbij rijden)

Denk ik ook wel, en is ook nog eens aangenaam met jouw lengte om daarop te rijdenJa, ik was vrijdag dus in de ardennen, asfalt slecht, nou dat is met een bmw een uitdaging, met de gix een klap op je bek.. lekker dou rijden, asociaal als een SM , toeren, sportief plat door de bocht..
Denk dat ik me er wel mee vermaak.
Ik zou gaan voor óf een jongere 1100, of doorsparen voor een 1200.
De 1150 is, imho, erg "lomp"..
Die "hoge" km standen betekenen niks voor zon BMW, ik zou zonder blikken of blozen een R met 120K+ op de teller kopen (mits de prijs goed is uiteraard
De berichten over KFR... tja. de een zweert bij brisk bougies, de ander bij een andere eprom....
* teacher wil dus de K opruimen en een GS ervoor in de plaats zetten.
Alleen kan ik geen afstand doen van de K, flauw he?
[ Voor 38% gewijzigd door teacher op 12-09-2005 16:16 ]
Dat had ik over de 1150 idd ook gelezen. De 1200 wil ik niet, principe kwestie, vind het teveel geld voor fun op 2 wielen. Dus een jonge 1100, maarja die doen ook 7k a 8k , maar dat is wel te doen naar mijn idee. Heb al gelezen dat er na 3e maand 1995 wat modificatie's zijn doorgevoerd in het blok die wel van belang zijn ivm cilinder schade. Dus dat moet sowieso.
Zit alleen met de km's in mijn maag, 40/50 zelfs 70/80 duizend km is geen raar iets. kom er tegen met 100.000+ km.. hallo tis een motor..geen auto.. maar toch lijkth et dan wel op een auto kwa kilometers geloof ik
Maar begin er nu wel serieus over te denken, vond de GS al super toen ik mijn gixxer kocht, maar nu weet ik het zeker...
Is niet flauw.. goeie K is ook erg fijn
[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 12-09-2005 16:19 ]
Voor 7 of 8k heb je een 99er!Capoeirist schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:18:
Dus een jonge 1100, maarja die doen ook 7k a 8k , maar dat is wel te doen naar mijn idee.
Rond de 6 heb je echt wel wat leuks van 97/98, rond de 60K.
Je moet het anders zien; het is een "tam gehouden" trekker, geen hoog toerige opgevoerde screamer. Na 100K zal de motor wellicht wat TLC nodig hebben, maar is nog lang niet aan een revisie toe. Als ik een japanse fiets zie die met 60K helemaal op is (ik heb van die makkers die voor een dubbeltje op de eerste rang denken te zitten) krab ik echt achter mijn oren..Zit alleen met de km's in mijn maag, 40/50 zelfs 70/80 duizend km is geen raar iets. kom er tegen met 100.000+ km.. hallo tis een motor..geen auto..
Mijn K heeft nu (bij benadering ivm met tellerwissels) 250K; de laatste 35K is de klepspeling niet gewijzigd en het olieverbruik is echt nihil.. Nu is een R nog geen K, maar ze zijn wel ontworpen met dezelfde gedachte: veeeeeel KM's maken
.
WTF is TLC? Wat voor technisch beestachtige term moet dan wel niet wezen?teacher schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:19:
Na 100K zal de motor wellicht wat TLC nodig hebben, maar is nog lang niet aan een revisie toe.
Toch niet Tender Loving Care?
Hoe zit het overigens met het olieverbruik bij die liggende cilinders? Toch niet zo erg als bij Yamadrama met hun oudere FZR's / YZF's ?
Een halve auto dusMijn K heeft nu (bij benadering ivm met tellerwissels) 250K; de laatste 35K is de klepspeling niet gewijzigd en het olieverbruik is echt nihil.. Nu is een R nog geen K, maar ze zijn wel ontworpen met dezelfde gedachte: veeeeeel KM's maken![]()
.
Misschien verandert mijn opinie binnenkort als ik voor BMW Belgium moet gaan werken aan een eindwerk.
Kawasaki, dat is gewoon meer emotie bij mij. Beetje vreemd maar wel lekker al is die ZX-10R 2006 wel gigantisch lelijk

[ Voor 50% gewijzigd door Chevy454 op 13-09-2005 04:06 ]
Ja ik moet mijne inruilen, de particuliere markt is echt slecht, en van mijn motor zijn er 10 op iedere straathoek te koop dus tja.teacher schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:19:
[...]
Voor 7 of 8k heb je een 99er!
Rond de 6 heb je echt wel wat leuks van 97/98, rond de 60K.
Ja ik zie het ook zo, maar het is een andere kijk die je erop moet hebben en ik vind het even "raar" omdat te accepteren zeg maar voor mijn gevoel.Je moet het anders zien; het is een "tam gehouden" trekker, geen hoog toerige opgevoerde screamer. Na 100K zal de motor wellicht wat TLC nodig hebben, maar is nog lang niet aan een revisie toe. Als ik een japanse fiets zie die met 60K helemaal op is (ik heb van die makkers die voor een dubbeltje op de eerste rang denken te zitten) krab ik echt achter mijn oren..
Mijn K heeft nu (bij benadering ivm met tellerwissels) 250K; de laatste 35K is de klepspeling niet gewijzigd en het olieverbruik is echt nihil.. Nu is een R nog geen K, maar ze zijn wel ontworpen met dezelfde gedachte: veeeeeel KM's maken![]()
.
Mijn fiets zal bij de 80.000km vast ook wel aan revisie toe zijn, dat is ook de reden waarom je je supersport in moet ruilen voor je bij de 30.000km zit.. waarde etc. etc.
Hoop dat ik de snelheid en het flink in toeren jagen niet al te veel ga missen. Zal het gaan proberen te gaan veranderen naar lekker bochtjes rijden en stuk natuur rijden met een lekkere stille uitlaat.. Motor rijden word nu nog meer ontspannend..
Verwijderd
Have fun!
Je gaat op een andere manier asociaal rijden met zo'n motor. Elke motor heeft zo zijn pluspunten. Met een Goldwing zal je ook asociaal hard door de file (rijdende file van 140km/h) kunnen scheuren omdat die gewoon zo stabiel aanvoelt. Ga je met een GS ook kunnen maar was maar als vergelijkVerwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:40:
Ik wil je droom van het rustige leven op een GS eigenlijk niet verstoren, maar hou er rekening mee dat een 11xxGS een beest van een bochtenvreter is. Niet veel vermogen in de ogen van sommigen, maar alle pekaa's die er in zitten zijn wel heel goed bruikbaar. Vet koppel. Net een moderne diesel eigenlijk.
Have fun!
Verwijderd
Ik heb het over zo'n beetje alle wegen waar de gereden snelheid onder de 170 blijft. Eiffel, Harz, Ardennen, Lekdijk, etc Welke andere manier je bedoelt snap ik even niet. Heb je weleens een week op een GS rondgereden?
In veel persoonlijke top 10's van journalisten staat de GS, be it 1150 of 1200. En da's niet voor niets...
Ik had het over het feit dat een GS veelzijdiger is dan een SS. Met een SS ga je heel hard en ben je op die manier asociaal. Met een GS ben je op een andere manier asociaal, nog steeds hard maar ook hard in de zeer bochtige wegen. Met een Goldwing denk je te cruisen maar in feite zit je tegen hoge snelheden tussen die slakken te slalommen op de autosnelweg. Maar met een Goldwing kan je geen bochten nemen als een met een GS of met een SS.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:49:
Welke andere manier je bedoelt snap ik even niet.
[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 13-09-2005 16:05 ]
Ja die bochtenvreter daar hou ik wel van, dat weet ik ook inmiddels maar net als de gixxer, bij de 270/80 naar de 6 schakelen.. flink jagen met de toeren..flink janken.. das soms best leuk. Maar je moet ook veiligheid stukje in acht nemen voor jezelf en mede weg gebruikers. Ik verheug me op berg passen met de GS en de zx12 en zx9 achter me aanVerwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:40:
Ik wil je droom van het rustige leven op een GS eigenlijk niet verstoren, maar hou er rekening mee dat een 11xxGS een beest van een bochtenvreter is. Niet veel vermogen in de ogen van sommigen, maar alle pekaa's die er in zitten zijn wel heel goed bruikbaar. Vet koppel. Net een moderne diesel eigenlijk.
Have fun!
1100 word ook dikke pret, blijft een boxer he
Maar ik ga me wel amuseren op de GS.. heb er paar gevonden waar ik wil gaan kijken en proefrijden en mijn gix ga proberen in te ruilen. Zal hem van het weekend maar eens standaard bouwen. Moet hem niet te ver weg kopen dan kan ik de motorzaak er naar laten kijken als kenner zijnde.
Word 97 of jonger. Heb een 99'er gevonden met weinig km's en geel/zilver..staat alleen bij foute motorzaak.
ik ga aansluiten in de file nu.. met de goldwing (4 wieler wel te verstaan)
[ Voor 9% gewijzigd door Capo op 13-09-2005 16:36 ]
Dit topic is gesloten.