Motor - Beginnersvragen... en meer! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.131 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59

4x2

lộn xộn quá

FragDaddy schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:30:
[...]

Ik maak mijn wondje(s) altijd erg goed schoon zodat alle olie, smeer en vuil er uit is. doet wel even zeer, maar das beter dan allerlei ontstekingen en andere troep.
Dat doe ik ook wel, maar niet onmiddelijk, meestal pas na het sleutelen.
Als het me te erg is lebber ik het een keer schoon :P
Maar er ontsteekt gewoon nooit iets (of het moet ontsteken en dat ik het gewoon niet merk, dat zou ook nog kunnen :P).
En spuit nooit carburateurreiniger op je klauwen als je er een wondje op hebt, godnondetering, wat doet die troep pijn :(

Net nog een stukje gereden met mn NX, vind het eigenlijk wat te warm om te rijden nu.
En die betonnen achterband helpt ook niet :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:33

StarWing

Huh ?!?

4x2 schreef op maandag 05 september 2005 @ 17:28:
[...]

Dat doe ik ook wel, maar niet onmiddelijk, meestal pas na het sleutelen.
Als het me te erg is lebber ik het een keer schoon :P
Maar er ontsteekt gewoon nooit iets (of het moet ontsteken en dat ik het gewoon niet merk, dat zou ook nog kunnen :P).
En spuit nooit carburateurreiniger op je klauwen als je er een wondje op hebt, godnondetering, wat doet die troep pijn :(
Als je elke dag in de olie bezig bent zoals ik, dan doet je dat na een tijdje helemaal niets meer ;)

Tis dus een kwestie van veel oefenen.

sjees.. dit topic gaat snel :)

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik had een tijdje terug geinformeerd voor een rijbewijs A , maar echter niks meer mee gedaan ivm andere zaken die meer aandacht eiste.

Ik heb dus zojuist mijn eerste rijles geregeld, en deze valt op 24 september :).
Maar omdat ik het graag voor de eerste sneeuw wil hebben , wil ik mijn theorie alvast zo snel mogenlijk halen.

Nu is mijn vraag , is de theorie gek veel anders als dat van rijbewijs B?
Aangezien ik B pas in maart heb gehaald , zit dat nog wel vers in mijn hoofd.

En welk boek zou eventueel het perfecte hulpmiddel zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door AcIDeR op 05-09-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

AcIDeR schreef op maandag 05 september 2005 @ 20:27:

Nu is mijn vraag , is de theorie gek veel anders als dat van rijbewijs B?
Aangezien ik B pas in maart heb gehaald , zit dat nog wel vers in mijn hoofd.

En welk boek zou eventueel het perfecte hulpmiddel zijn?
Je moet meer letten op positie op de weg en dingen als putdeksels en zebrapaden enzo.

Welk boek? Een theorieboek voor A misschien?

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
1 tip: ga ALTIJD trekkend door de bocht, een motor welke trekkend door de bocht gaat is stabieler. Dus gewoon niet van het gas gaan, het beste is om een beetje meer gas tegeven omdat je onder een hellingshoek ligt en je wiel diameter zakt -> je verlies wat snelheid.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58

DoctorV64

Cosmopoliet

@fragdaddy
Ik rij morgen af :D :9

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:20
Vandaag voor het eerst geprobeerd om de banden een beetje op te pompen bij het tankstation. Nou, dat is dus niet gelukt, heb nu zelfs 0.3 bar minder in mijn achterband dan voordat ik begon 8)7 Dat ding was echt niet recht op mijn ventiel te krijgen, ik had gewoon niet genoeg plaats tussen ventiel en schijfrem (zowel voor als achter, ongeacht de positie van het ventiel). Van de week maar eens bij wat andere tankstations kijken of er nog verschil zit in de uiteindes van die luchtpompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
sewer schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:29:
Vandaag voor het eerst geprobeerd om de banden een beetje op te pompen bij het tankstation. Nou, dat is dus niet gelukt, heb nu zelf 0.3 bar minder in mijn achterband dan voordat ik begon 8)7 Dat ding was echt niet recht op mijn ventiel te krijgen, ik had gewoon niet genoeg plaats tussen ventiel en schijfrem (zowel voor als achter, ongeacht de positie van het ventiel). Van de week maar eens bij wat andere tankstations kijken of er nog verschil zit in de uiteindes van die luchtpompen.
Haaks ventiel ;) Verder kan je beter de fietsenpomp gebruiken.
Bandendruk moet je bij koude banden meten :P

Owja, laat je niet opnaaien door met stikstof je banden te gaan vullen. De lucht bestaat uit grotendeels uit stikstof.

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 05-09-2005 22:35 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sewer, daar heb ik ook last van......Een optie is om een ander soort ventiel op je velg te laten zetten (met een hoek). Of een pomp zoeken waar je niet zo'n harde stang hebt..........

Overigens tegenwoordig de meeste vragen 50 cent om zo'n pomp te gebruiken!? Best wel absurd heden ten dage.........
Afbeeldingslocatie: http://www.revaservice.nl/shop2/s_108.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Zit ik keiveel moeite te doen om een plaatje te zoeken, doet meneer snel een postje om alle credits te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Saus schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:36:
Zit ik keiveel moeite te doen om een plaatje te zoeken, doet meneer snel een postje om alle credits te krijgen :P
Soms moet je het niet zo moeilijk maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Bedankt voor de tips, die haakse ventielen kun je dus gewoon ter plaatse even erop zetten als je lucht erbij wilt pompen?

Die 50 cent moest ik ook betalen, ik kreeg 5 minuten om de banden op te pompen. Heb in die 5 minuten flink gezweet, steeds de motor een paar centimeter verplaatsen om te kijken of het ventiel beter zat, en dan de ene keer aan de binnenkant proberen (de kant waar de motor overhelt als ie op de zijstandaard staat) en dan weer aan de buitenkant. Gelukkig was het daar niet druk, anders hadden wat mensen kunnen genieten van mijn noobness :+

Maar die fietsenpomp klinkt ook erg goed, ik ging er eigenlijk vanuit dat dat helemaal niet mogelijk was (omdat de druk te hoog is om nog tegen te kunnen pompen ofzo). Zou op zich wel ideaal zijn, omdat ik zelf een bandenspanningsmetertje thuis heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Het is maar 2.9 bar gek :D in een fiets zit 4 bar :D

Welke band heb je btw? Zoek even op de site van de fabrikant de bandendruk op :)

[ Voor 48% gewijzigd door Chevy454 op 05-09-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
FF/RR 2.4's monteren dan, kun je makkelijk onder de 2 bar rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
bbbrumbrum schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:50:
FF/RR 2.4's monteren dan, kun je makkelijk onder de 2 bar rijden.
Ik heb jou zin nu inmiddels 5 keer gelezen maar WTF bedoel je?
Bij een wegracer is 2.1 bar toch wel minimaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35
Chevy454 schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:52:
[...]

Ik heb jou zin nu inmiddels 5 keer gelezen maar WTF bedoel je?
Bij een wegracer is 2.1 bar toch wel minimaal :)
Met 2.1 bar dan voelt het wel alsof je een lekke band hebt. Als je je banden warm krijgt neemt de druk toe, maar je krijgt een band op straat nooit van 2.1 naar een normale werkdruk van >2.5 bar. (althands ik niet..)

Ik heb er voor straatgebruik meestal 2.5 voor en achter in zitten.
@fragdaddy
Ik rij morgen af
Sorry. Voordeel is dat ik je nog wel succes kan wensen :D

Succes morgen! :P

[ Voor 20% gewijzigd door FragDaddy op 05-09-2005 22:59 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:56:
Met 2.1 bar dan voelt het wel alsof je een lekke band hebt. Als je je banden warm krijgt neemt de druk toe, maar je krijgt een band op straat nooit van 2.1 naar een normale werkdruk van >2.5 bar. (althands ik niet..)
2.1 bar is inderdaad heel weinig maar je hebt mensen welke daarmee rijden op circuit.
Ik rijd zelf op 2.5 / 2.9 momenteel (alhoewel rijden, heb al een week niet meer gereden ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:58:
[...]

2.1 bar is inderdaad heel weinig maar je hebt mensen welke daarmee rijden op circuit.
Ik rijd zelf op 2.5 / 2.9 momenteel (alhoewel rijden, heb al een week niet meer gereden ofzo).
2.1 bar kan nog net ja. Maar ook voor circuit gebruik vind ik dat vrij weinig. Begin maar eens met 2.3 op het circuit en zie maar dat je je banden zo warm krijgt dat het hele spul op druk komt en blijft en dat het dan lekker rijdt.

2.1.. dan mag je wel als Rossi rond gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ik heb net even wat met mijn handpomp geklooit, en het lijkt wel te werken. Volgens mijn metertje is mijn achterband gestegen van 1.8 tot 2.1 nu. Morgen maar even de rest doen (volgens mijn boekje zijn de waardes trouwens veel lager als waar jullie het over hebben, 2.2 voor en 2.5 achter).

Ow ja, nog een noobvraag. Is de gewenste bandenspanning alleen afhankelijk van de motor, of ook van de banden zelf? Mijn boekje heeft het over michelin banden (die dus oorspronkelijk bij de fiets geleverd zijn), maar ik heb pirelli diablo's erop liggen. Moet ik dan nog corrigeren mbt de waardes in het boekje?

[ Voor 36% gewijzigd door sewer op 05-09-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Chevy454 schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:50:
1 tip: ga ALTIJD trekkend door de bocht, een motor welke trekkend door de bocht gaat is stabieler. Dus gewoon niet van het gas gaan, het beste is om een beetje meer gas tegeven omdat je onder een hellingshoek ligt en je wiel diameter zakt -> je verlies wat snelheid.
Dit om de bocht 'gecontroleerd' te houden?
Dit toch om ook grip te behouden?Althans...en wiel wat niet word aangedreven heeft toch minder grip als een aangedreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
sewer schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:01:
Ik heb net even wat met mijn handpomp geklooit, en het lijkt wel te werken. Volgens mijn metertje is mijn achterband gestegen van 1.8 tot 2.1 nu. Morgen maar even de rest doen (volgens mijn boekje zijn de waardes trouwens veel lager als waar jullie het over hebben, 2.2 voor en 2.5 achter).
Wat voor motor praten we eigenlijk over? Ik heb het over een supersport motor met bijbehorende sportieve banden.
Dit toch om ook grip te behouden?Althans...en wiel wat niet word aangedreven heeft toch minder grip als een aangedreven?
Ik weet de theorie er niet achter maar... jah. met trekkende motor (dus met constant gas of met iets gas bij) een bocht om gaan, voelt een stuk strakker aan als dat je bijvoorbeeld met gas dicht (of nog erger) met de koppeling ingeknepen een bocht om rolt.

[ Voor 31% gewijzigd door FragDaddy op 05-09-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ducati 900 superlight (zelfde als een supersport) uit 1995 met pirelli diablo's eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
AcIDeR schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:01:
Heeft te maken met de kettingreactie en de dynamische gewichtsverschuiving wanneer je het gas loslaat / of oppakt. Als je gaslos laat dan schiet het dynamisch zwaartepunt naar voren waardoor de voorvork zwaarder wordt belast. Die wilt dan rechtdoor gaan ipv door de bocht en stuurt veel zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
sewer schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:06:
Ducati 900 superlight (zelfde als een supersport) uit 1995 met pirelli diablo's eronder.
Tja. Ik zou in een diablo echt wel wat meer lucht proppen. Maarja.. het ligt er maar net aan wat je fijn vindt rijden. Als ik jou was zou ik eens specificaties van Pirelli opzoeken, want toen jou motor op de markt kwam bestonden die banden nog niet..

Maare.. kijk het wel eerst even na. Beetje lullig als je mij op mijn woord gelooft en er voor en achter 0.5 bar bij stopt en vervolgens op je eerst klaverblad-rondje er met 120km/h af gaat omdat je band gaat smeren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Tsja, in mijn boekje hebben ze het inderdaad over michelin banden (zal toen wel de standaard band zijn die ze erbij leverden), ik zal eens zoeken naar de specs van mijn banden.

edit:
Hhhmz, kan het niet echt op pirelli.com en pirellidiablo.com vinden. Maar wat ik zo lees in nieuwsgroepen dan raadt pirelli zelf 2.25 (voor) en 2.5 (achter) aan, terwijl de gebruikers het meer hebben over 2.5-2.7 voor en 2.7-2.9 achter

[ Voor 42% gewijzigd door sewer op 05-09-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker wazige aktiefoto nog:

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/2272/ardennen0tg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Rij op straat met 2.3 voor en 2.5 achter. Dat rijdt/voelt het lekkerst.

Wat de bandenspanning met circuitrijden betreft. Maat van me reed laatst met 2.1 voor en 2.0 achter, op aangeven van 1 van de mannen die zeer geregeld op het circuit te vinden is. Hij had er voor aanvang ook niet zoveel vertrouwen in, maar het was volgens hem erg fijn rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:25
op assen rijd ik ook meestal met spanning rond de ~ 2.0, op de weg ca. 0,5 extra :P

volgende week woensdag is het zover :P ;)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

pjlgt schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 08:00:
Rij op straat met 2.3 voor en 2.5 achter. Dat rijdt/voelt het lekkerst.
Doe ik met de supersport ook.

Met de sm op de weg zit ik op 2.1 en op het circuit zit ik voor 1.8 en achter 1.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Me motor doet raar. Bij het optrekken geef ik gas, duh, maar als ik niet doorschakel en de kraan openhoud of doordraai dan gaat ie met schokken harder. Ineens geeft het blok meer zeg maar en niet geleidelijk zoals ik gewen was.

Hij heeft alweer 6000 km erop zitten, dus iets schoonmaken of afstellen meer niet? Ik heb gelijk maar een handboek geregeld zodat ik en me ouwe heer dat kunnen doen als het nodig is.

en tegenwoordig een fietsbel aan t stuur

*tring *tring

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ROFLASTC schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:49:
Me motor doet raar. Bij het optrekken geef ik gas, duh, maar als ik niet doorschakel en de kraan openhoud of doordraai dan gaat ie met schokken harder. Ineens geeft het blok meer zeg maar en niet geleidelijk zoals ik gewen was.
AT was het toch? Als je het gas constant houdt gaat hij dan stotteren? Dan moeten de kleppen gesteld worden, ik zou dan ook de carbs even schoonmaken en syncen. (als hij bij het versnellen stottert dan kan er een vuiltje in de carb zitten en niet gesynced zijn)

En bij 67000km zou ik toch denken dat het tijd wordt voor de kleppen enzo te stellen :)
Je zit al bijna aan de 72k (om de 12 a 24k moet een Honda onderhoud hebben)

[ Voor 47% gewijzigd door Chevy454 op 06-09-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Yes, jullie hebben weer een motorrijder erbij!! Ik ben geslaagd!!!
En murphy's law sloeg ook nog een toe tijdens mijn rij-examen.
Op de snelweg tijdens het inhalen, benzinetank leeg ...... was weer een goede edoch vreemde ervaring .... >:)

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Komend weekend pics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Waar blijven jouw pics? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
DoctorV64 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:14:
Yes, jullie hebben weer een motorrijder erbij!! Ik ben geslaagd!!!
En murphy's law sloeg ook nog een toe tijdens mijn rij-examen.
Op de snelweg tijdens het inhalen, benzinetank leeg ...... was weer een goede edoch vreemde ervaring .... >:)
Gefeliciteerd,

maar heeft ie je niet laten zakken voor die benzine tank dan 8)7 want dat had je kunnen zien toch en draagt bij aan verkeersveiligheid etc ?

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Dat werd mij niet kwalijk genomen op dat moment door de examinator (geez en hij was de strengste volgens mijn instructeur), maar meer de rijschool. Ik had wel paar momenten waarop ik dacht van dit was het dan, gezakt.

Maar goed, de komende tijd motoren uitproberen :D Yamaha FZR here I come !! (dwz als ik hem kan betalen :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chevy454 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:51:
[...]

AT was het toch? Als je het gas constant houdt gaat hij dan stotteren? Dan moeten de kleppen gesteld worden, ik zou dan ook de carbs even schoonmaken en syncen. (als hij bij het versnellen stottert dan kan er een vuiltje in de carb zitten en niet gesynced zijn)

En bij 67000km zou ik toch denken dat het tijd wordt voor de kleppen enzo te stellen :)
Je zit al bijna aan de 72k (om de 12 a 24k moet een Honda onderhoud hebben)
K thnx

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Capoeirist schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:27:
[...]

Gefeliciteerd,

maar heeft ie je niet laten zakken voor die benzine tank dan 8)7 want dat had je kunnen zien toch en draagt bij aan verkeersveiligheid etc ?
Jij keek met het examen ook eerst in de tank of er wel benzine in zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dat de instructeur daar op moet letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pjlgt schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:51:
[...]

Benzine ook ja, keertje tegen de banden aan schoppen, remmen controleren, ketting kijken of die niet gesmeerd hoefde te worden, kijken of lichten het deden... hoorde er volgens hem bij.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach man, de brandstof was niet op, maar de kraan moest op reserve. Dan kan je toch meestal nog wel iets van 50 km doorkachelen. Dat zal je in de praktijk ook geregeld overkomen. Dus dat je niet in paniek raakt, maar gewoon even het kraantje omzet en verderrijdt is toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
pjlgt schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:51:
[...]
Ik kwam net voor mijn examen zonder te zitten, maar ik vind het iets van de rijschool. De motoren waar ik op reed hadden nooit een werkende kilometer teller, dus dan zou ik iedere keer ene donker gat in moeten kijken of er nog benzine in zat.........

Overigens, was was dat ezelsbruggetje ook alweer wat je allemaal moest controleren voordat je ging rijden?

Gefeliciteerd natuurlijk ook!

[ Voor 3% gewijzigd door Saus op 06-09-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

BRAVOKK is het ezelsbruggetje ...
en nu eens rustig gaan kijken voor een startersmotor :D
Misschien toch maar een CBR600 om mee te beginnen ? Ik ga morgen maar eens kijken/proefritjes maken :D

[ Voor 71% gewijzigd door DoctorV64 op 06-09-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Een CBR600F ? Je weet dat die F toch voor Female staat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

DoctorV64 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:57:

Misschien toch maar een CBR600 om mee te beginnen ?
Koop er ook direct een jurk bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:31:
Koop er ook direct een jurk bij :P
;) Is gewoon typerend voor zo'n CBR... OW wat een leuke motor zeggen de dames.
Je kan beter de RR hebben. Staat voor RaceRakkers :+

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 06-09-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Pfff, hokken :+

Jeeee, de voorvelg van mn NX zit een slag(je) in.
Kon ws toch niet zo goed tegen alle stoepbutsacties die ik er mee uitgehaald heb :X
Naja, boeiend, ding rijd toch al als een dronken baviaan met evenwichtsstoornissen, kan dit er ook wel bij.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Jij had zeker gietvelgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zelfde model als jij hebt, alleen wat smaller.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Chevy454 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:31:
[...]

;) Is gewoon typerend voor zo'n CBR... OW wat een leuke motor zeggen de dames.
Je kan beter de RR hebben. Staat voor RaceRakkers :+
De F kan ook staan voor Forza etc .. maakt het uit :D
Het wordt mijn eerste motor en ik zal sowieso niet nieuw gaan kopen. Ik ga in eerste instantie voor het gevoel qua rij- en stuurgedrag. Dat zal wel bepalend zijn en de looks tellen dan op een gegeven moment dan zeker mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DoctorV64 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:26:
De F kan ook staan voor Forza etc .. maakt het uit :D
Het wordt mijn eerste motor en ik zal sowieso niet nieuw gaan kopen. Ik ga in eerste instantie voor het gevoel qua rij- en stuurgedrag. Dat zal wel bepalend zijn en de looks tellen dan op een gegeven moment dan zeker mee :D
Psst... ik heb een CBR600F ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
DoctorV64 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:26:
[...]
Ik ga in eerste instantie voor het gevoel qua rij- en stuurgedrag.
BBBEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

daar ging de zoemer voor het foute antwoord :D

Ik zal jullie allemaal eerlijk bekennen dat ik mijn motor heb uitgezocht nadat ik ereen had gezien. Ik was eerst aan het kijken naar een Honda VFR, want als je je daar op inleest zie je eigenlijk alleen goede verhalen. Degelijke motor, weinig echt onderhoud, goed afgewerkt............Maar toen zag ik een Cat rijden, ff snel opgesnord wat dat tweedehands moest doen en jawel hoor: Enkele jaren jonger, minder kilometers en ongeveer dezelfde prijs en: 't Zag er veel beter uit ( ++ mijn mening ++ ). Ff snel een avondje gelezen over de Thundercat (www.thundercat.nl natuurlijk) en op Motorforum staan ook enkele: Wat zal ik nemen een VFR of een Thundercat?-topics en de grote algehele mening was dat je voor een VFR moest gaan.

Ik had nog nooit gereden op de VFR, maar toen ik een proefrit had gemaakt op de Cat en die mijn inziens zeer fijn reed (echt vergelijk materiaal had ik niet) heb ik hem genomen. In principe hebben de looks voor mij de doorslag gehad. Nu is de Yamaha geen slechte motor, zeer zeker niet maar ik had best wat meer proefritten kunnen maken om echt tot een vergelijk te komen :D Overigens sus ik mijn geweten met het feit: Wat niet weet, wat niet deert (ofzo)

Snif ik geef het toe: Ich bin ein ber.......poser ;)

Had ik al een foto gepost? ;) :D :+
Afbeeldingslocatie: http://pics.composthoop.nl/methetquotenvanditberichtaccepteerduhetfeitdatsausgaafis.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Saus schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:09:
Wat niet weet, wat niet deert (ofzo)
Zou best wel eens een heel goed punt kunnen zijn in het vergelijk tussen een VFR en een Cat :P
(zegt diegene die op geen van beiden ooit gereden heeft, maar ga denk ik een keer een dagje een VFR huren)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op beide gereden, en zeg niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, dat ik dit topic nu pas ontdek :?

Mijn speeltje (de blauwe)
http://members.home.nl/rtimm/sv1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
[...]

...
Keuze tussen een Honda en een Yamaha lijkt me dan ook niet zo moeilijk (ask Rossi :+). Leuk fietsie die Cat 8)

[ Voor 72% gewijzigd door pjlgt op 07-09-2005 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
[...]

daar ging de zoemer voor het foute antwoord :D

Ik zal jullie allemaal eerlijk bekennen dat ik mijn motor heb uitgezocht nadat ik ereen had gezien. Ik was eerst aan het kijken naar een Honda VFR, want als je je daar op inleest zie je eigenlijk alleen goede verhalen. Degelijke motor, weinig echt onderhoud, goed afgewerkt............Maar toen zag ik een Cat rijden, ff snel opgesnord wat dat tweedehands moest doen en jawel hoor: Enkele jaren jonger, minder kilometers en ongeveer dezelfde prijs en: 't Zag er veel beter uit ( ++ mijn mening ++ ). Ff snel een avondje gelezen over de Thundercat (www.thundercat.nl natuurlijk) en op Motorforum staan ook enkele: Wat zal ik nemen een VFR of een Thundercat?-topics en de grote algehele mening was dat je voor een VFR moest gaan.

Ik had nog nooit gereden op de VFR, maar toen ik een proefrit had gemaakt op de Cat en die mijn inziens zeer fijn reed (echt vergelijk materiaal had ik niet) heb ik hem genomen. In principe hebben de looks voor mij de doorslag gehad. Nu is de Yamaha geen slechte motor, zeer zeker niet maar ik had best wat meer proefritten kunnen maken om echt tot een vergelijk te komen :D Overigens sus ik mijn geweten met het feit: Wat niet weet, wat niet deert (ofzo)

Snif ik geef het toe: Ich bin ein ber.......poser ;)

Had ik al een foto gepost? ;) :D :+
[afbeelding]
VFR is een fijne motor.. maar jou cat is wat lichter en stuurt wat makkelijker. is gewoon wat sportiever dan een VFR. Zijn allebei geen slechte fietsen. Beide hebben voordelen en nadelen.

Ik denk niet dat je een slechte koop hebt gedaan..

(ik ben dan ook van een VFR overgestapt op een R6.. maargoed.. dat had weer een andere reden.. zo'n VFR is een hele fijne en behoorlijk comfortabele motor, maar ik wilde toch wat sportievers. ik rij voornamelijk korte stukkies en dan ook nog eens vooral in 'sportief' modus.)
Keuze tussen een Honda en een Yamaha lijkt me dan ook niet zo moeilijk (ask Rossi ). Leuk fietsie die Cat
Volgens mij kon Rossi op beide motorfietsjes aardig uit de voeten of niet?
Al zet je hem op een Batavus, wordt ie volgens mij nog wereldkampioen.

[ Voor 11% gewijzigd door FragDaddy op 07-09-2005 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Hehehe, maarre het is op zich toch wel een leuke startersmotor toch?
:9
Ik heb gelest op een suzuki GS500f als ik mij niet vergis, maar dan zonder kuip :D

[ Voor 16% gewijzigd door DoctorV64 op 07-09-2005 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"startersmotor"

Eigenlijk is een CB500, GS500, CB-1 een prima startersmotor. Maar als je niet meteen als een debiel gaat scheuren is een CBR600F ook een prima fiets. Blijft een fiets met rond de 100 pk natuurlijk, en daar kun je jezelf redelijk mee in de nesten werken als je je op laat naaien. Je raakt er in ieder geval niet snel op uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DoctorV64 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 09:49:
Hehehe, maarre het is op zich toch wel een leuke startersmotor toch?
Zeker een leuke motor. Vanaf 7000rpm leeft zo'n machine pas, onder de 7000 toeren is het wat langzaam om op te trekken maar het valt nog wel wel mee zolang je maar niet in de 6de zit. Dan kan je gasgeven wat je wilt, alles voor jou loopt dan ook weg als die volgas rijden :'( (toeren maken is geen vervanging voor het echte brute koppel)

Maar als beginner dan ga je toch niet boven die 7000rpm komen want de kracht welke hij onderin heeft is voor iedere beginner geneog. Ik vond dat de eerste 20km toch voldoende :+ Het enige schijtnadeel van die CBR600F is... geen opslagruimte :( Ik kan mijn regenpak niet onder het zadel kwijt (hoe logisch ook om bij de opslagruimte te komen, eerst de zijkuip verwijderen en dan kan je erbij)

Zo'n 600cc moet je leren berijden. Het is net als je eerste vriendin. Eerst doe je het langzaam om eraan te wennen maar daarna wil je die eens een lesje leren :9 :+ Wil je echt vooruit scheuren dan moet je toeren blijven maken en dan lijkt het de eerste keer alsof dat motorblok uit elkaar gaat springen door het lawaai van de openuilaat en de luchtinlaat. Maar als beginner heb je genoeg aan dat vermogen onder de 7000rpm :)

[ Voor 64% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Mmhh CBR600F is dus een goede motor om mee te beginnen, maar je moet wel je rechterhand goed controleren.

Maar goed, ik kan er dus ook voor kiezen om een leuke CBF500 of iets dergelijks aan te schaffen en daarmee lekker mijn 1ste half/volle jaar mee te rijden en die dan inruilen tegen een CBR600F of zoiets 8)7 Maar raak je dan niet snel uitgekeken op een CBF500 dan >:) ?? Ow wacht hier heb ik ook op gelest .. aardige motor :D

Het is niet makkelijk, het gaat om aardig wat geld (naast mijn andere hobbies en vrouw). Keuzes keuzes...

[ Voor 6% gewijzigd door DoctorV64 op 07-09-2005 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DoctorV64 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:12:
Mmhh CBR600F is dus een goede motor om mee te beginnen, maar je moet wel je rechterhand goed controleren.
Valt goed mee, ik kan volgas geven en het ding komt niet van zijn plaats...
Onder de 7000rpm is hij mak. Pas vanaf 9000rpm is hij zijn ochtendhumeur kwijt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de snelheidsmafia van tegenwoordig heb je aan een Dominator uit het jaar nul nog genoeg.... :+

(CBR is prima fiets, gewoon "een beetje" normaal doen, en niet teveel toeren maken, dan komt het allemaal goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Een CBR is echt een allemansvriendje, vandaar dat de motor ook regelmatig wordt aangeduidt als vrouwenmotor.
Leuke machine, die niet alle foutjes direct afstraft....het ding heeft een "leergrens" om het zo maar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:26:
Een CBR is echt een allemansvriendje, vandaar dat de motor ook regelmatig wordt aangeduidt als vrouwenmotor.
;( Denk dat het tijd wordt dat ik toch maar naar een andere motor overschakel, een GSXR-1100 ofzo ;) :+ Deze CBR zal toch nog even mee moeten gaan en daarna een Kawa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:30:
[...]

;( Denk dat het tijd wordt dat ik toch maar naar een andere motor overschakel, een GSXR-1100 ofzo ;) :+ Deze CBR zal toch nog even mee moeten gaan en daarna een Kawa :)
gixxer 1100 is niets voor jou.. dat is geen vrouwenmotorfiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:34:
gixxer 1100 is niets voor jou.. dat is geen vrouwenmotorfiets..
Ja dat is een feit, bij de CBR komen er veel vrouwen op af :)
Zo'n 1100 is een mannen motor, eigenlijk alles vanaf 750cc :+

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:30:
[...]

Als je maar plezier hebt op die CBR toch?

Toen ik na de eerste rit op de KTM weer op mijn racer stapte (met elektrische starter), was het eerste dat ik dacht toen alles zo soepel ging en niet trilde: "Eigenlijk zijn alle racers maar wijvenfietsen!" :+

Dat gevoel heb ik nog steeds eigenlijk als ik van de KTM op de Gix stap. Dan is de Gix meer een lieve fiets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:02:
Als je maar plezier hebt op die CBR toch?
We zijn maar aan het geinen ;)
Toen ik na de eerste rit op de KTM weer op mijn racer stapte (met elektrische starter), was het eerste dat ik dacht toen alles zo soepel ging en niet trilde: "Eigenlijk zijn alle racers maar wijvenfietsen!" :+

Dat gevoel heb ik nog steeds eigenlijk als ik van de KTM op de Gix stap. Dan is de Gix meer een lieve fiets :?
SM = Sadomasochisme..... wat verwacht je dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:02

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:48:
[...]

Ja dat is een feit, bij de CBR komen er veel vrouwen op af :)
Zo'n 1100 is een mannen motor, eigenlijk alles vanaf 750cc :+
En een 1300 dan ;) :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
een 1300 is geen motor, maar een cabriolet. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 07-09-2005 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:09:
[...]

SM = Sadomasochisme..... wat verwacht je dan? :+
Damn, en ik maar denken dat het voor SuperMoto stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:17:
[...]

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

[...]

Een Goldwing is toch geen 1300? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Een ouwe lullen carbiolet >:) :+
GL1000, GL1200, GL1500,GL1800 :+
DinX heeft een FJR1300. een gemotoriseerde sofa :+

Maar denk wel dat hij mij eruit rijdt wanneer we een ritje naar het zuiden van Frankrijk zouden maken :X
PeeJay schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:21:
Damn, en ik maar denken dat het voor SuperMoto stond :P
:+

Nou het is wel goed geweest met dat slowchatten ;)
Weet iemand waar ik prijzen kan vinden voor zwevende remschijven voor mijn F3?.
Bij braking.nl vind ik geen prijzen :(

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:27:
[...]

Een ouwe lullen carbiolet >:) :+

[...]

GL1000, GL1200, GL1500,GL1800 :+
DinX heeft een FJR1300. een gemotoriseerde sofa :+

Maar denk wel dat hij mij eruit rijdt wanneer we een ritje naar het zuiden van Frankrijk zouden maken :X

[...]
Ik weet dat je jaloers bent op m'n koppel :> ;)

En naar Frankrijk ? Mwa, tegen 280, zonder al te veel last van wind en een pijnlijke kont ... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 07-09-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:29:
Ik heb inderdaad wat koppel te weinig ja :)

Maar als ik em op toeren houd dan gaat het wel goed. Voordeel van het gebrek aan koppel: ik kan tenminste op het gas in de bocht en met een 1000cc SS is het vooral voorzichtig dat gas openen en wachten totdat het bandje stop zegt. In dat opzicht is een 750 fijner. Iets meer koppel maar niet zoveel dat je gas erg gevoelig is. En tja, ik maak liever bochten. Ik rijd niet alleen rechtdoor op de snelweg. Maar hard door de bocht is wel leuk. Maar ik moet mijn voetsteunen wat naar achteren doen :(
En naar Frankrijk ? Mwa, tegen 280, zonder al te veel last van wind en een pijnlijke kont ... ;)
Dat is wat ik bedoel. De CBR stopt bij 250km/h :+

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:31:
[...]

Ik heb inderdaad wat koppel te weinig ja :)

Maar als ik em op toeren houd dan gaat het wel goed. Voordeel van het gebrek aan koppel: ik kan tenminste op het gas in de bocht en met een 1000cc SS is het vooral voorzichtig dat gas openen en wachten totdat het bandje stop zegt. In dat opzicht is een 750 fijner. Iets meer koppel maar niet zoveel dat je gas erg gevoelig is.
Mwa, kan perfect met die van mij. Alleen ni eerste is het wat tricky. Daar moet je echt voorzichtig zijn met het handje (bij het afslaan toch).
Misschien dat een PC3 dat wat soepeler laat gaan, maar dat is een hoop geld voor wat makkelijker te kunnen afslaan. Zoveel rij je toch niet in z'n 1. Zeker niet als hij bij 3000rpm in z'n 2 al erg goed optrekt.

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 07-09-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mietjes, een echte vent rijdt op zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/6079/pete0gq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DinX schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:29:
[...]

Tja. naar Frankrijk zul je misschien iets frisser en sneller aankomen.. maar eenmaal in de Alpen of de Pyreneen op bochtige weggetjes wil ik nog wel eens zien of je het tempo bijhoudt zonder allerlei onderdelen van je motor af te schuren (middenbok, uitlaten, koffers, onderkuip, etc.)

maargoed. iedereen zijn eigen smaak he.
Mietjes, een echte vent rijdt op zoiets:
Hey.. ze hebben de uitlaat met gaffertape (oftewel duckt-tape) omwonden omdat ie anders uit elkaar valt? net als de rest van de motor??

:D

ja, * FragDaddy is op dreef aan het komen

[ Voor 22% gewijzigd door FragDaddy op 07-09-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:33:
[...]

Tja. naar Frankrijk zul je misschien iets frisser en sneller aankomen.. maar eenmaal in de Alpen of de Pyreneen op bochtige weggetjes wil ik nog wel eens zien of je het tempo bijhoudt zonder allerlei onderdelen van je motor af te schuren (middenbok, uitlaten, koffers, onderkuip, etc.)

maargoed. iedereen zijn eigen smaak he.
Daar huo ik het dan niet bij nee. Maarja, m'n fiets dient ook primair om naar m'n werk te gaan (140km per dag).
Heb nu 16.500km van 24 maart tot nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:27:
[...]
Weet iemand waar ik prijzen kan vinden voor zwevende remschijven voor mijn F3?.
Bij braking.nl vind ik geen prijzen :(
Die van Braking zitten tussen de € 250-275 (per stuk welteverstaan, kan goed zijn dat een set goedkoper is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DinX schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:34:
[...]

Daar huo ik het dan niet bij nee. Maarja, m'n fiets dient ook primair om naar m'n werk te gaan (140km per dag).
Heb nu 16.500km van 24 maart tot nu
Hey. mijn motor staat nu (op mijn werk) ook buiten.. das ook 120km per dag. (en vannavond met een collega nog even een stukje rijden)

Maar ik ga alleen maar naar mijn werk op de motor als ik zeker weet dat het de hele dag lekker warm en droog blijft..

al had ik vorige week vette pech.. motor hardstikke vies en ik doornat (leren pak houdt geen regen buiten).. klotezooi :(

[ Voor 25% gewijzigd door FragDaddy op 07-09-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:35:
Die van Braking zitten tussen de € 250-275 (per stuk welteverstaan, kan goed zijn dat een set goedkoper is).
:| Dan rijd ik wel even door met mijn heel licht gevleugelde remschijf. Hij trilt niet tijdens het hard remmen dus dat valt goed mee :) Ik wil niet meer te veel geld in deze CBR steken. De volgende wordt een recentere motor, een ZX-6R 2008 ofzo :+

Pff, als ik naar school moet moet ik minimaal 2 keer tanken. Dat is volgens mij 280km

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

FragDaddy schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:33:
[...]

Hey.. ze hebben de uitlaat met gaffertape (oftewel duckt-tape) omwonden omdat ie anders uit elkaar valt? net als de rest van de motor??
Zie je heel veel bij Buells. Zal wel met performance te maken hebben. Of heel misschien met het uitlaatgeluid. Kan mij niet voorstellen dat het iets anders is, want het is esthetisch gezien niet echt verantwoord.
:| Dan rijd ik wel even door met mijn heel licht gevleugelde remschijf. Hij trilt niet tijdens het hard remmen dus dat valt goed mee :) Ik wil niet meer te veel geld in deze CBR steken.
Die van Braking zijn goedkoper dan originele.
Misschien is een gebruikte set iets voor je. Worden voldoende CBR's afgeschreven, dus het aanbod van schijven is ook behoorlijk.
Eventueel kan je de schijf laten richten, maar ben ik niet echt een voorstander van. Het krom trekken komt door spanningsverschillen door de temperatuur. Er is een reeële kans dat het weer gebeurd als je ze laat richten.

[ Voor 41% gewijzigd door PeeJay op 07-09-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:39:
Zie je heel veel bij Buells. Zal wel met performance te maken hebben. Of heel misschien met het uitlaatgeluid. Kan mij niet voorstellen dat het iets anders is, want het is esthetisch gezien niet echt verantwoord.
Denk uitlaatgeluid :) Met performance zal het weinig maken denk ik. Daar speelt de vorm en de lengte van de bochten een grotere rol voor. En daarnaast zal die Buell niet fijn rijden. Kijk maar naar dat voorwiel, als dat geen weerstand biedt dan weet ik het ook niet, denk dat je die met een CBR125 nog buiten om in de bocht kan inhalen :+
PeeJay schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:39:
Die van Braking zijn goedkoper dan originele.
Misschien is een gebruikte set iets voor je. Worden voldoende CBR's afgeschreven, dus het aanbod van schijven is ook behoorlijk.
Eventueel kan je de schijf laten richten, maar ben ik niet echt een voorstander van. Het krom trekken komt door spanningsverschillen door de temperatuur. Er is een reeële kans dat het weer gebeurd als je ze laat richten.
Die van mij trilt niet tijdens het remmen dus gewoon gassen met dat ding. En richten, ben ik ook geen voorstaander van, dat die van braking goedkoper waren wist ik, daarom dat ik ook naar die van braking zocht. Maargoed, het ding rijdt :) Misschien dat ik ga werken na het behalen van mijn diploma, misschien dat ik er nog 2 jaar bij doe... who knows? Ik knal gewoon mijn rondjes dus dat komt wel in orde :)

Ik hoop alleen dat ik van mijn motorpak kan genieten nu ik wat aan fitness doe :X

[ Voor 63% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid, who gives a shit. Zo'n Buell geeft zonder tape ook al een gekruid geluidje.
Exhaust Insulating Tape Wrap: Thermo Tec makes an insulating wrap for exhaust headers that is claimed to increase horsepower while reducing the external temperature by up to 70%. Wrapping headers with Header Wrap maintains hotter exhaust gases that exit the system faster through decreased density. Increased exhaust scavenging is produced, along with lower intake temperatures. Withstands continuous heat up to 2000° F, and contains no asbestos.
Paardekrachten dus.

Wat is er trouwens mis met dat voorwiel Chevy? Gewoon een 17" exemplaar, niets bijzonders.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:41:
[...]

Denk uitlaatgeluid :) Met performance zal het weinig maken denk ik. Daar speelt de vorm en de lengte van de bochten een grotere rol voor. En daarnaast zal die Buell niet fijn rijden. Kijk maar naar dat voorwiel, als dat geen weerstand biedt dan weet ik het ook niet, denk dat je die met een CBR125 nog buiten om in de bocht kan inhalen :+
Temperatuur van de uitlaatbochten heeft toch ook invloed op de stroming van de uitlaatgassen?
En de stroming heeft weer invloed op de vulling van de cilinders.
Nevermind, gewoon een hersenspinseltje :)

Maar die Buells schijnen megastrak te sturen trouwens. En dan bedoel ik wel supersport-strak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:41:
[...]

Ik denk met WARMTE. Die uitlaatpijpen worden gloeiend heet en zo langs dat blok is dat niet grappig als je je been er tegenaan krijgt of als er een stukje kabelboom, olieleiding of benzineleiding tegenaan komt.

P.S. Is het iemand opgevallen dat die buell op de foto voorzien is van een turbo? cool speeltje hoor.
Paardekrachten dus.
Lijkt me dat je een testbank nodig hebt om het verschil in pk te kunnen meten.. echt niet merkbaar.

en of zo'n turbo buell nu 180 of 182 pk levert (bij wijze van spreke) daar lig je dan ook niet meer van wakker toch?
Maar die Buells schijnen megastrak te sturen trouwens. En dan bedoel ik wel supersport-strak
Klopt.. ultra korte motorfiets.. dus stuurt als een scheermes.

[ Voor 25% gewijzigd door FragDaddy op 07-09-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Ik had mijn moeder net aan de telefoon en die vertelde een verhaal van afgelopen weekend over mijn neef (Gsx750).

Hij was samen met een maat van hem naar de superbike geweest (maat van hem achterop in pak enz) en toen ze van de snelweg afreden waren ze wat met elkaar aan het praten. Het licht stond op rood en dus remde hij af (niets geks tot zover), het licht ging op groen en hij trok normaal gewoon verder. Totdat zijn motor ineens gek begon te doen, de achterkant voelde gek aan........ Hij kijkt achterom en ziet zijn bijrijder op de afrit van de snelweg liggen (gingen met een gangetje van 40) :). Wat was er gebeurt, toen het licht op rood ging had de bijrijder losgelaten en was rechtop gaan zitten om even rond te kijken. En had dus niet gemerkt dat het licht op groen ging en er weer doorgereden werd, waardoor zijn voetjes van de stepjes loskwamen en hij zich nergens meer aan vast kon pakken.

Schade: Kapotte rugtas en de digitale camera die erin zat en een stijve nek, maar voor de rest niets.

Is dat ff mazzel hebben dat er geen auto's achter hen reden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:48:
Temperatuur van de uitlaatbochten heeft toch ook invloed op de stroming van de uitlaatgassen?
En de stroming heeft weer invloed op de vulling van de cilinders.
Nevermind, gewoon een hersenspinseltje :)
Ja dat klopt. Maar kijk eens naar de bochten, zitten veel bochten achter elkaar welke de stroming eigenlijk ook niet positief beinvloed. Maar je moet wel bij zo'n ding. Dan kan je inderdaad met de temperatuur spelen. Even denken. warme uitlaatgas heeft een hogere snelheid dus ook meer spoeling.

Maar ik meen dat men ook met plakband aan de slag gingen om de geluidsresonanties van de uitlaatbochten tegen te gaan.
Wat ik zei dus :+
Maar die Buells schijnen megastrak te sturen trouwens. En dan bedoel ik wel supersport-strak :)
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:48:
Wat is er trouwens mis met dat voorwiel Chevy? Gewoon een 17" exemplaar, niets bijzonders.
Ja klopt, korte wielbasis. Maar ik had het over de gyroscopische kracht en de inertie welke het voorwiel heeft met die remschijf, het zal wel meevallen maar het kon beter. Niet dat het eigenlijk uitmaakt, dat is toch een poser fiets :P
FragDaddy schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:48:
Lijkt me dat je een testbank nodig hebt om het verschil in pk te kunnen meten.. echt niet merkbaar.

en of zo'n turbo buell nu 180 of 182 pk levert (bij wijze van spreke) daar lig je dan ook niet meer van wakker toch?
Voor sommige mensen is alles belangrijk ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.S. Is het iemand opgevallen dat die buell op de foto voorzien is van een turbo? cool speeltje hoor.

.
Goed gezien! Net als de enkelzijdige achterswing, dubbele voorschijf aan de velgrand, en alles wat er nog meer aangepast is. Deze fiets heeft bruut veel peka's, geloof me. Chevy heeft wel een beetje gelijk over dat sturen. Maar dan omdat halverwege een bocht één streepje gas ervoor zorgt dat het vermogen er met een gigantisch klap in komt zetten dus.

Enne die tape zit er uitsluitend voor een hoger vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:57:
Chevy heeft wel een beetje gelijk over dat sturen.
Tja, sturen is een voornamelijk deel van het motorrijden dus dat is toch wel een belangrijk aspect vind ik persoonlijk. Die Buell heeft USD poten maar door die verhoogde inertie en gewicht van het voorwiel doe je dat een beetje teniet. Maargoed, looks zijn ook belangrijk. Je kan niet vewachten dat iemand er superlichte magnesium wielen eronder in zet met radiale PVM remklauwen in een 50mm Marzocchi poten gaat steken.

Wat mij nog steeds verbaasd... magnesium wielen welke lichter zijn dan carbon wielen.
Dat was het eerste wat me opviel want ik vond dat die uitlaat al een rare bocht maakt en toen nog de slang naar de inlaat -> 1+1 = turbo :+

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik ga straks even kijken ergens. Het is jammer dat door andere uitgaven de komende periode ik niet een dure motor kan kopen. Ik moet maar eens zien of ik hem nu al koop ... :'(
zonde heb ik mijn rijbewijs kan ik het nu niet betalen |:(
Of toch maar een cheap-ass motortje kopen van 500 euro en in ieder geval rijden tot ik meer geld kan spenderen eraan O-)

[ Voor 22% gewijzigd door DoctorV64 op 07-09-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

DoctorV64 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:59:
Ik ga straks even kijken ergens. Het is jammer dat door andere uitgaven de komende periode ik niet een dure motor kan kopen. Ik moet maar eens zien of ik hem nu al koop ... :'(
zonde heb ik mijn rijbewijs kan ik het nu niet betalen |:(
Of toch maar een cheap-ass motortje kopen van 500 euro en in ieder geval rijden tot ik meer geld kan spenderen eraan O-)
Ik zou in elk geval geen brik van 500 euro kopen. Dan liever iets langer sparen.
Wat is je budget?

Een FZR600 is bijvoorbeeld ook een leuke fiets om mee te beginnen en goedkoper dan een CBR600F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Moet je 25KW rijden of niet ?
Anders weet ik (in Asten) nog wel een volvermogen GS500E te staan.
Ding is uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet omdat de eigenaar m via een duits 25KW frame op 25KW wilde krijgen, dat is alleen fout gelopen bij de RDW.
Nu kan ie dus nooit meer op 25KW, maar het frame is wel opnieuw gespoten (origineel slechte laklaag) net zoals het blok.

Denk dat je m voor 1000-1100 euro wel hebt, ding is uit 92 en heeft 40000 gelopen dacht ik.
Banden zijn nog vrij goed, voorvorkkeerringen zijn nieuw en het blokje loopt best mooi rond.

Foto's (echte topkwaliteit :X):
http://www.knuffelbeertje.net/gs/

Hij zegt dat de vaste prijs 1100 is, maar als je langskomt en 1000 bied heb je 'm ook wel denk ik :P

[ Voor 14% gewijzigd door 4x2 op 07-09-2005 14:20 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

neenee geen 25 KW-er hier. Een FZR600 is ook nog steeds prijzig :S ow valt wel mee zie ik nu marktplaats. Eentje uit 1990 vraagprijs 1450 euro met 28000 km erop.... mmhhh

Ik kan op dit moment niet 3000-4000 euro neerleggen en ik wil zeker niet lenen. En het is zo'n prachtig weer nu om te rijden :'(
Waar ligt Asten nou weer ??

[ Voor 32% gewijzigd door DoctorV64 op 07-09-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bij Helmond/Eindhoven

leeg

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.