Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.269 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02-2022

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:51:
[...]

Ring in de inlaat en eventueel een beperking in de lift van de diafragmaklep door een andere deksel.
Veel motoren worden met een ring beperkt :)
En als je pech hebt, heeft je motorfiets een andere CDI nodig. Dat kost geld.
Die ringen eruit halen kost niets ;)

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Anoniem: 28145

Bij een F650GS is het kinderlijk simpel, het enige dat je moet doen is de gaskabel op de vlinderklep in een ander haakje vastklikken.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
PeeJay schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:09:
En als je pech hebt, heeft je motorfiets een andere CDI nodig. Dat kost geld.
Die ringen eruit halen kost niets ;)
Als je echt veel pech hebt wel ja, dat zijn dan meestal de fietsen met injectie.
Of zoals bij de RS250 als ik me niet vergis. Of gewoon een paar bougiekabels en bougies verwijderen :+
Anoniem: 28145 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:15:
Bij een F650GS is het kinderlijk simpel, het enige dat je moet doen is de gaskabel op de vlinderklep in een ander haakje vastklikken.
De bougiekabel eraf trekken is zeker geen goede optie bij zo'n F650 om minder vermogen te krijgen :+

[Voor 41% gewijzigd door Chevy454 op 26-08-2005 14:54]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

stuk minder! (maar probeer er eerst eens bij te komen) :p

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37

4x2

lộn xộn quá

Grote moker en een deuk in de uitlaat slaan valt ook te proberen :P
Chevy454 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:18:
eigenlijk alle motoren buiten V4 motoren, die zijn wat moeilijker ivm de ruimte ;)
Mn VF'je valt redelijk mee (naar mijn mening sleutelt ie in veel gevallen 10x handiger dan 4 in lijn motoren), alleen de carburateurs dr op zetten en synchroniseren is een gigantische hel....
Chevy454 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:39:
[...]

:o Hoe heb jij dat gedaan? te veel toeren gemaakt? Nokkenastiming verkeerd? te weinig klepspeling gegeven? ...
Dunno, 1e gok is ietwat verkeerde klepspeling.
Maar kan ook zijn dat ie/ze al gaar was/waren, zou me weinig verbazen iig....
Gebeurde na 300km snelweg met 120/130 kruissnelheid, temperatuur was ook normaal

Alleen veel te lam om de kop dr af te trekken :P
Chevy454 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:35:
[...]

450km op 1 dag met een XT350 :D
Ook zo'n small zadel :D Nooit meer graag, iets meer vermogen zou wenselijk zijn :P
XT600E. Of beter een KLR650A/C ;(
400km met die NX op 1 dag, laatste 50km heb ik staand afgelegd :/

Naja, met mn VF uit de running ga ik maar weer rondknorren op mn NX, eigenlijk even een andere achterremklauw zoeken zodat ie het weer goed doet, heb ik kans dat ik me kan redden van een te verre wheelie (waar ik geen zak van kan) :P
12'o clock bar is misschien ook wel een idee dan, kan ie alleen nog maar zijwaarts ompleuren :+
Ben benieuwd wanneer ik het kreng ergens verticaal in een fontein heb geparkeerd (joe bar style).....

[Voor 15% gewijzigd door 4x2 op 26-08-2005 15:02]

leeg

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 23:47

Memendo

V4-power/Team BSD

Kom op mensen meer pics:

http://www.xs4all.nl/~wgordijn/VFR.jpg

Gaat er nog mensen van hier naar de pitstop dagen bij Ten Kate? Gratis run op de vermogens bank en altijd gezellig en leuke aanbiedingen.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:25

Steffie

Opaque

memendo schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:26:
Kom op mensen meer pics:

[afbeelding]

Gaat er nog mensen van hier naar de pitstop dagen bij Ten Kate? Gratis run op de vermogens bank en altijd gezellig en leuke aanbiedingen.
Ik ben van plan om samen met wat kameraden te gaan. Een daarvan heeft een paar maanden geleden zijn RS250 weggedaan en een CBR600RR gekocht bij Ten Kate. We gaan trouwens alleen als het geen pijpestelen regent, kunnen de leernichten niet tegen ;)

Erg mooie Honda heb je trouwens. Zoiets lijkt me een ideale tourfiets waar je lange afstanden op kunt doen, maar ook sportief mee kunt rijden.

[Voor 19% gewijzigd door Steffie op 26-08-2005 17:11]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Chevy454
  • Niet online
Steffie schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:07:
Erg mooie Honda heb je trouwens. Zoiets lijkt me een ideale tourfiets waar je lange afstanden op kunt doen, maar ook sportief mee kunt rijden.
Vind het erg geil zo'n mono achterbrug :) Maar ik ga niet naar Ten Cate, ga lekker mijn darmen rust geven en aan de Vmax werken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48
Anoniem: 28145 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:15:
Uhm eigenlijk moet je dat steuntje aanpassen/vervangen aangezien je anders je gaskabel scheef trekt.

En zeker leuke motor zo'n Honda VFRrrrrr.....

Had er zelfs bijna 1 gekocht net voordat ik me Diversion en mezelf in de prak reed :'(

[Voor 17% gewijzigd door Yamy_Daffy op 26-08-2005 20:35]

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

dat klopt helemaal. Maandag gaat de fiets open (klepjes controleren), dus dat wordt zeker nagekeken.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 23:47

Memendo

V4-power/Team BSD

Steffie schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:07:
[...]
We gaan trouwens alleen als het geen pijpestelen regent, kunnen de leernichten niet tegen ;)
Same here
En dan heb je het V4 geluid nog niet gehoord :9~ , alleen was ik het vorig jaar na 900 km op 1 dag echt wel zat.

• Yamy_Daffy
Anoniem: 28145 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:37:
dat klopt helemaal. Maandag gaat de fiets open (klepjes controleren), dus dat wordt zeker nagekeken.
Ahha denk dat je ze niet zal moeten stellen.

En zowel dan is het de uitlaat.

Kleppen van zo'n F650GS verlopen bijna nooit.
Vreselijk om zo'n ding open te trekken en voor de zoveelste keer achter komen dat je het voor "niets" hebt gedaan. :)

Ik vrees het ja. Kleed je de halve fiets uit voor Jan lul... Maar ja, je wilt het wel kontroleren natuurlijk. Ik heb al gelezen over dealers die de kleppen overslaan bij de 10, 30, 50k beurten.

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:40:
Lijkt me niet goed :) Betekent dat het ding nog heter gestookt moet worden met enkele paarden >:)
Vreselijk om zo'n ding open te trekken en voor de zoveelste keer achter komen dat je het voor "niets" hebt gedaan. :)
Is het zoveel werk dan bij zo'n F? Bij mijn KiLler was het gewoon zijkappen, zadel en tank eraf.

[Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 26-08-2005 23:54]

da's een kudklus Chevy, alles zit in de weg. accu, airbox, inlaatspruitstuk

(meer paarden zijn trouwens onderweg :p )

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 28145 op 27-08-2005 00:02]

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:01:
da's een kudklus Chevy, alles zit in de weg. accu, airbox, inlaatspruitstuk

(meer paarden zijn trouwens onderweg :p )
Ik wil eigenlijk wel es een anatomische pic zien van zo'n F650 :)

BTW, wel paarden hé, geen knollen :+
Ga jij voor zo'n Dakar tune up kit met hoge compressie zuiger en andere nokkenstokken?

[Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2005 00:17]

tank onder het zadel, en alle andere spullen op en om het blok heen:

http://img339.imageshack.us/img339/2533/2.jpg

http://img251.imageshack.us/img251/7751/55.jpg

natte droom:

http://home.kabelfoon.nl/~habee/F_Palma.JPG

Extra paardjes komen binnenkort door montage van een Wunderlich PerformanceController. Ik heb momenteel een veranderde snorkel, K&N filter en andere uitlaat, en hij schreeuw nu om extra brandstof. Heck, van meneer K&N moet er zelfs een air-restrictor in het luchtfilter totdat er meer brandstof is, ander staat hij te arm. Dus binnenkort een piggy back en weg die restrictor. Vooral pickup moet beter worden . :p

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:34:
Dus binnenkort een piggy back en weg die restrictor.
Power Commander / Rapid Bike module of .. ?

En dat is inderdaad een heel drukke boel daar onder de tank :o Bij mijn KLR zit daar de 23l grote tank :P

[Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2005 00:47]

PowerController = Techlusion by Wunderlich

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:49:
PowerController = Techlusion by Wunderlich
Zegt me weinig :) Maar ben dan ook niet zo in die dingen voor BMW motorfietsen :)

BTW: http://s1.putfile.com/videos/23710573454.avi
Ik ben toch zo verliefd op zo'n oude stinkende, huilende, schofterige motor.
Wil toch ooit zo'n RD500 of zo'n RG500 hebben :)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ivm met een beroepskeuze tegenwoordig vraag ik mij af hoe realistisch het is om een motor te gebruiken als voornaamste transportmiddel in België (Nederland)?
En hoe vergelijkt een motor zich qua onderhoudskosten tegenover een auto?

Mijn keuze:
Job A:
- Bedrijfsauto (dus kan daarnaast makkelijk motor aanschaffen en betalen)
- Halfuurtje pendelen
- Jammer genoeg minder interessant

Job B:
- Interessant!
- Vlakbij
- Geen bedrijfsauto

Normaal zou ik direct job B kiezen, wegens interessanter, maar omdat ik daar geen bedrijfsauto krijg staat dit m'n motordroom nogal in de weg :) . En ik vraag me dus af hoe realistisch het is om eerst een motor te kopen ipv een auto.
Wegens het motorprobleem en het feit dat een auto toch wel erg handig is twijfel ik nog altijd,
en ik moet algauw beslissen. Moeilijk!
Job B is wel maar voor paar jaar, waarna ik normaal toch wel bedrijfsauto zal kunnen krijgen en motorplannen wel weer makkelijker zijn.
Maar nog een paar jaar wachten op een motor :? .
Wat denken jullie? (als onpartijdige raadgevers ;) )

[Voor 12% gewijzigd door DieterVDW op 27-08-2005 01:10]

• Chevy454
  • Niet online
Plezier op de werkvloer is ook belangrijk. Ik zou dan toch echt mijn besluit laten afhangen van wat je van het werk vindt en niet omdat je graag wilt motorrijden. Motorrijden kan je ook op een oudje.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Yamy_Daffy schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:40:
[...]

Anoniem: 28145 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:51:
Ik vrees het ja. Kleed je de halve fiets uit voor Jan lul... Maar ja, je wilt het wel kontroleren natuurlijk. Ik heb al gelezen over dealers die de kleppen overslaan bij de 10, 30, 50k beurten.
Idd, laatst de K maar weer eens opengetrokken, gewoon voor de zekerheid.
http://img377.imageshack.us/img377/7797/1090966img8fu.jpg
Nou, echt 0,0 verloop in zeker 35K. Waar doe ik het eigenlijk voor...

En dan nog je kleppendeksel er weer netjes inkitten zonder dat er na een dag toch stiekum een beetje olie onder ligt...

De BMW krijgt binnenkort wat nieuw vet voor de "beruchte" splines, check meteen het kroonwiel en mignon, en wat nieuwe sapjes en filtergrut. Een lik olie en een dot vet op zijn plaats en ik kijk er de eerstkomende 25k niet meer naar om.

De Ariel SCHREEUWT om onderhoudt en de honda is al zover verrwakt dat ik die niet een meer hoor. Het moment dat ze stopt met olie lekken komt dus naderbij :)

Wise enough to play the fool

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:27:
De BMW krijgt binnenkort wat nieuw vet voor de "beruchte" splines,
Moet je eigenlijk bij elke cardan motorfiets doen :)

DieterVDW, ik heb een aantal jaren uitsluitend motor gereden. Ik had dus geen auto, gewoon omdat ik dat niet hoefde. Woon werk was een tijdje Delft - Etten-Leur, lekker stukkie dus.

Het belangrijkste is dat je goeie spullen hebt, fijne broek die je over je gewone broek aan kunt trekken, stevige jas, dat soort dingen. Zeker als de afstand niet te groot is (zeg, 25 km) kun je prima het hele jaar door rijden. Momenteel heb ik naast de motor ook een leasebak, die ik niet gauw op zou geven, want ik heb drie kinderen en ja, die wil je weleens meenemen. Toen ik nog getrouwd was zei ik weleens dat mijn vrouw de enige huisvrouw van Nederland was met een leaseauto (ik nam heel vaak de motor naar mijn werk, dan had zij de auto). :D Mijn werkgever maakt het niet uit, ik kan als ik zou willen ook een motor kunnen leasen, maar dan zou het een R1200GS worden, niet wat ik nu heb.

Dat doe ik maar niet, want dan ga ik er toch weer auto bij kopen.

• Yamy_Daffy
Ow wat doen jullie me aan!

Zit ik relaxt op dit forum zie ik weer allemaal foto's van BMW's die open liggen.
En dat in me weekend!

Maar als je moet stellen aan die F650GS of sommige K modellen dan ben je ook niet echt blij.
Bij die F650GS'en is er wel een handig trucje voor dat je niet de nokkenas en spanners hoef uit te bouwen gelukkig. (officeel mag dat niet volgens werkplaatshandboek maar scheelt echt een hoop werk!)

Zeker bij de nieuwste K1200 modellen waar je gewoon compleet de radiateur kan gaan demonteren en dergelijke.

Die radiateur zit trouwens maar simpel vast op zo'n K... Ziet er kwetsbaar uit.

Dat trucje verschilt trouwens van handboek tot handboek. Ik heb een duitstalige, en daar moeten de nokkenstokken eruit, en ik heb twee engelstalige handboeken, en die gebruiken een speciaal hulpstukje (met een BMW gereedschapsnummer) waarmee je met een vork het hoedje indrukt zodat het plaatje ertussenuit kan (plaatjes liggen óp het hoedje).

We zien wel, komen we wel uit.

(hoor trouwens net dat we de beurt een paar weken verschuiven, dus of en hoe we bovenstaand hebben gedaan volgt later)

[Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 28145 op 27-08-2005 11:43]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb idd ook die "hulpstukjes". Echter heb je die alleen nodig om de klepstelplaatjes te vervangen. (en dat is dus bijna nooit nodig :) ).

Wise enough to play the fool

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Net ff het een en ander gehaalt aan goede kleding want het moest er toch een keer van komen.

Het enige wat ik nu aan kleding nog nodig heb is een broek en goede helm, ik heb wel een motorhelm liggen die ik gekocht had voor bij de brommer alleen wil op de snelweg het vizier helaas weleens open gaan wat niet echt prettig is met die snelheid.

Alle spullen die ik nu gekocht heb zijn van Revit.

Piccie :P

http://img368.imageshack.us/img368/6821/meuk0wl.th.jpg

Edit : Owja op de jas en schoenen nog 15% korting gekregen en op de handschoenen 35%

[Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 27-08-2005 19:03]

• Chevy454
  • Niet online
Zow, vandaag een goede dag @ motorzaak gehad.

Nokkenasspanner zou vandaag binnenkomen.. al vond de postbode het niet nodig om langs te komen (klote schijt TPG :r ) dus 2 uur gewacht op de postbode wat naderhand tevergeefs bleek te zijn :( Een nieuwe achterband, wat is zo'n BT014 toch fijn, direct goed bezig geweest met het rijden, heb nu nog maar 1cm schaamrand links en rechts. Voorwiel lagers waren ver op dus ook vervangen.

Ipv van een Yamaha dag werd het een Honda dag, vandaag een VFR800i gestript.. Kerel was gevallen, kuipje beschadigd, deukje in de tank.. all risk..... 4610 euro schade :o

[Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2005 20:06]

• Chevy454
  • Niet online
Owja, in de zin van onzin en stommiteiten enzo het volgende:

Ik heb mijn remklauwontluchtingsnippel uitgeboord want deze zat vast gecorodeert en heb er nieuw draad in getapt. Maar nu lekt hij langs de draad af. Iemand een idee hoe ik dit kan repareren? :+

En hierbij dan meteen een technische vraag.. hoeveel bar oliedruk (veroorzaakt door de hoofdremcilinder) heb je tijdens hard remmen? De winnaar mag een andere technische vraag stellen.

[Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2005 20:27]

• Yamy_Daffy
Uhm ik geloof in de buurt van de 80 a 90 bar?

Ik weet van de remmentest die we moeten doen bij het verversen van remvloeistof bij intergraal systemen dat er dan op verschillende punten tussen de 20 en 30 bar zit dat is bij uitgeschakelde intergraal pomp.

[Voor 71% gewijzigd door Yamy_Daffy op 27-08-2005 22:25]

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:23:
Uhm ik geloof in de buurt van de 80 a 90 bar?
Afhankelijk van de pomp zal het variëren van 0 bar tot 150 bar :+
Stel maar een andere technische vraag, dan stel ik een normale leken vraag :+

Heeft iemand ervaring met het bestellen van Spaanse banden bij rodamoto.net? Overweeg om na de winter 4 setjes BT014 te gaan inslaan.

[Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2005 22:29]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy: motorzaak, bedoel je Paul mee ?
Werk je daar (of misschien stage) of gewoon beetje babbelen ?

Hmm, technische vraag, lastig (remvraagje was nalv die enthousiaste WTB'er ? :+)....
Hmm, praktische vraag dan:
Wat moet je doen als je motor warm word, de ventilator slaat aan en je kan niet genoeg rijden om 'm af te laten koelen (zeg: midden in een megameeting stoet).

Afzetten of laten lopen ?

leeg

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ramen open en verwarming aan :+

*bbbrumbrum* is ook ernstig aan het overdenken of hij wil gaan motorrijden... Leuke 25kW GS500 ofzo, lekker cheap... :)

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 23:07:
Chevy: motorzaak, bedoel je Paul mee ?
Werk je daar (of misschien stage) of gewoon beetje babbelen ?
Yup Paul Ritzen, beetje slap ouwehoeren, beetje werken aan mijn eigen motor,...
Werk er niet, ik moet stage lopen bij de Duitsers van BMW.
Hmm, technische vraag, lastig (remvraagje was nalv die enthousiaste WTB'er ? :+)....
Overenthousiast ja. zoiets verwacht je toch niet van iemand die werktuigbouwkunde doet? Je hoopt dat die toch of a) snel wijzer wordt b) zijn studie niet afmaakt zodat wij "veilig" kunnen werken/slapen/etc..
Hmm, praktische vraag dan:
Wat moet je doen als je motor warm word, de ventilator slaat aan en je kan niet genoeg rijden om 'm af te laten koelen (zeg: midden in een megameeting stoet).

Afzetten of laten lopen ?
Goede vraag :)
Ik zou wachten totdat de ventilator is uitgegaan en daarna door natuurlijke convectie laten afkoelen.

Maar of dat de juiste methode is? Even beredeneren :)

Ga je de motor laten lopen dan loopt de motor onbelast maar wordt de waterpomp aangedreven. Omdat de motor loopt wordt er ook warmte ontwikkeld en gaat hij niet voldoende afkoelen door enkel de wind en moet de ventilator inspringen. De motor blijft wel op een hoger bedrijfsthermische temperatuur waardoor de prestaties van de motor achteruit gaan.

De motor afzetten voordat de ventilator is gestopt. De motor heeft het warm (anders zou de NTC niet gaan schakelen) en de waterpomp wordt niet meer aangedreven. Dan moet je puur op natuurlijke convectie gaan koelen maar het koelwater is wat heter. Je hebt natuurlijke circulatie dus hotspots zou je niet mogen hebben.

Maar dit bij watergekoeld. Hoe het bij oliegekoelde blokken zit moet ik even nadenken :)

Olie luchtgekoeld

Geen voldoende rijwindkoeling, olie moet de extra warmte gaan opnemen, de olie veroudert sneller en er vormen zich warme punten op de cilinderblok.

Afzetten. Dan is er geen enkele manier van olie circulatie dus moet het enkel door warmtestraling gaan afkoelen. Aangezien er meer koelvinnen zitten op de thermisch belaste delen (bovenkant cilinderblok en cilinderkop) moet die extra koelvermogen de thermische spanning zien op te vangen. Daarnaast stijgt warme lucht en heb je ook aanzuiging van koelere lucht langs onderen...

Denk dat ik de motor gewoon ga afzetten want ga je rijden dan heb je warmte productie terhoogte van de cilinderkop en die heeft het al moeilijk en ga je een hogere thermische spanning ontwikkelen tov het carter en hotspots op de cilinderblok. Olie vaker wisselen is wel noodzaak dan :)

Ik zou gewoon in beide gevallen het motorblok stilleggen want je hebt altijd convectie en dus koeling. Ga je blijven rijden dan blijf je warmte produceren en wordt het koelsysteem zwaarder belast.

Hoe fout ben ik met mijn redenatie ;)

[Voor 61% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2005 23:33]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Waterkoeling is het wachten tot de ventilator afslaat.
De natuurlijke convectie (neem het maar even over, dr is nog een naam voor, maar die ben ik kwijt) werkt toch bijna niet met zulke dunne slangen lijkt me.
En ding ontwikkelt nauwelijks vermogen met stationair draaien en staat dan vaak ook wat rijker, dus toegevoegde warmte zal wel meevallen (mn NX kan goed 20min stationair draaien met koude motor voor die ventilator aanslaat en die slaat dan binnen een minuut weer af).
Als je ventilator niet aanslaat heb je weinig keus en moet je 'm wel afzetten, maar dr is gewoon een risico op hotspots en als gevolg een geklapte koppakking.

Oliekoeling lijkt mij ook lastig, die zou ik maar afzetten, want dr zit sowieso geen ventilator op om de warmte sneller af te voeren en die hebben idd meestal wel wat meer ribbels.

leeg

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:29:
De natuurlijke convectie (neem het maar even over, dr is nog een naam voor, maar die ben ik kwijt) werkt toch bijna niet met zulke dunne slangen lijkt me.
Werkt altijd :) Of je waterleiding moet gescheurd of toe gesmoord zijn :Y)
Warm water gaat omhoog, koud water omlaag :)

:w * Chevy454 gaat nog een keer rijden naar Luxemburg :Y)

[Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2005 08:51]

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ja Chev, ik baalde dat ik niet kon komen werken bij Paul, maarja tis zo fokking druk gewoon.

Na al dat BMW geneuzel >:)

http://members.chello.nl/~e.vanderwielen/gixxer/capozij1.jpg

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 08:38:
[...]

Werkt altijd :) Of je waterleiding moet gescheurd of toe gesmoord zijn :Y)
Warm water gaat omhoog, koud water omlaag :)

:w * Chevy454 gaat nog een keer rijden naar Luxemburg :Y)
Ik weet hoe het werkt, maar wat mij opviel aan de dingen die er mee werken was dat de slangen ong 3x dikker waren dan die van een LC'er met pomp.
Dus lijkt mij dat het niet bepaald optimaal werkt met die dunne slangen.

leeg

Van het weekend effe op en neer geweest naar vrienden in Zeeland (Domburg). Heen over de Zeelandbrug, terug via Zierikzee en Oude Tonge. Begin steeds meer te wennen aan die sm-wielen. Dat ding stuurt zo kwikzilversnel, lig je eenmaal plat in een bocht, kun je nog om alle strepen heen slalommen. Minrotondes zijn leuuk!! Damn I love my fiets.

Nee hij gaat niet hard (beetje kort gegeard :p ), maar de smiles/mile zijn erg groot!!

Ben ook nog geflitst met 40 te hard (van voren, hahahaha!!).

• Chevy454
  • Niet online
GVD, wat een band die BT014 _o_

Waar mijn RoadTec Z6 het voorbekeken hield geeft de BT014 geen krimp _o_
Dat ding gooi je zo plat, verschrikkelijk. Alleen heb ik nu wel een ander probleem... eigenlijk zijn het er vijf.

Ten eerste: ik vermoed dat de BT014 boller is dan de RoadTec Z6 want ik heb links en rechts nog steeds een rand staan ondanks het feit dat ik mijn laarzen aan de grond rijd (tenen op steppie en helemaal naar binnen en toch raak ik de grond met mijn voeten?). Kortom: ik moet meer grondspeling hebben 8)7

Ten tweede: die band kleeft zo fucking hard dat het nu wel echt een gevaar wordt voor mijn RBW :+

Ten derde: dat ding is zacht en heb er vandaag 535km meegereden dus die gaat niet lang meegaan maar wat ik vooral erg vind... hoe zorg ik dat ik die niet vierkant rijd? Gewoon plat gaan in de bochten of stelselmatig de band rond rijden? (zit minimaal 180km snelweg van de 535km)

Ten vierde: Ik moet dringend meer armspieren kweken, snel sturen door tegen de stuurhelften te rammen gaat tot een bepaalde snelheid goed maar vanaf 180km/h kan ik toch wel vast stellen dat ik toch flink te kort kom om snel te sturen.

Ten vijfde: meer geld want die BT014's zijn nu mijn favo maar die gaan het niet lang houden als ik zo van die lange ritten ga maken :D

[Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2005 21:08]

I know Chevy, ik heb exact dezelfde banden onder mijn fiets. En ze vallen inderdaad een beetje bol. Mijn achtervelg is wel een 4,25", dus een beetje smaller dan de standaard 5" voor een 160 band. Als ik mijn steunen aan de grond rij heb ik nog een klein centimetertje over.

Geen moment het gevoel dat er grip te weinig was, kan nog veel platter.

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:49:
Geen moment het gevoel dat er grip te weinig was, kan nog veel platter.
Nee kan niet :( Mijn steppies staan in de weg :+
En ik heb nu wel een rare banden combinatie :D Hard van voor, zacht van achteren :D

Mijn steppies ook, maar ze klappen wel een stukje in.

Doe dan voor ook maar een BT-014 :p

• Chevy454
  • Niet online
Volgend jaar :) Dit seizoen rijd ik die Metzeler voorband nog "op" :)

Ga in de lente van volgend jaar een paar bandjes uit Spanje bestellen... Zeker weten dat er BT014's tussen zitten :D Misschien dat ik MPP's ga proberen.

[Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2005 21:59]

Ja, als er nog vlees op zit, dan blijf je er nog effe op rijden natuurlijk.

• Chevy454
  • Niet online
http://got.chevy454.net/voorband.JPG
Voor

http://got.chevy454.net/BT014.JPG
Achter

Wat me wel blijft opvallen, die buitenkant blijft glimmen ondanks het feit dat ik er op heb gereden :|
Misschien omdat ik niet zo hard heb uitgeacceleerd dat het niet genoeg slijtage heeft?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09

JdM

Gas?Gas!

Je mag je voorvelg weleens poetsen :P

N54 powered

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Capoeirist schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 09:33:
Ja Chev, ik baalde dat ik niet kon komen werken bij Paul, maarja tis zo fokking druk gewoon.

Na al dat BMW geneuzel >:)

[afbeelding]
Mooie fiets Capo, niet mijn smaak, maar als ik dan op een crotchrocket zou moeten, dan is dit toch wel een mooie hoor. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• Chevy454
  • Niet online
JdM schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:31:
Je mag je voorvelg weleens poetsen :P
aangevreten :(
In de winter eens laten zandstralen en coaten.

• JdM

JdM

Gas?Gas!

Chevy454 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:32:
[...]

aangevreten :(
In de winter eens laten zandstralen en coaten.
Moet zeggen dat dat voorbandje netjes op de rand is afgereden, voor IS al moeilijker dan achter...
En dat ie achter nog glimt is denk ik omdat je er geen power opgooit als je zo plat gaat, met mijn GS krijg ik ook pas rullen, als ik ZWAAR ga knallen, en niet als ik alleen maar plat ga dan is het net of ie weer opnieuw gaat glimmen....

[Voor 6% gewijzigd door JdM op 28-08-2005 22:36]

N54 powered

• Chevy454
  • Niet online
JdM schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:35:
Moet zeggen dat dat voorbandje netjes op de rand is afgereden, voor IS al moeilijker dan achter...
En dat ie achter nog glimt is denk ik omdat je er geen power opgooit als je zo plat gaat, met mijn GS krijg ik ook pas rullen, als ik ZWAAR ga knallen, en niet als ik alleen maar plat ga dan is het net of ie weer opnieuw gaat glimmen....
GVD, ik haat het wanneer ik gelijk heb :(
Betekent dus dat ik hem toch één of twee versnellingen lager moet trappen en niet met 6000rpm gaan uit acceleren maar met 9000rpm. Alhoewel... reed in de 6de tegen 8000rpm in de bochten bij Ettelbruck, dat is toch weer 160km/h :o En tegen 210km/h in Malmedy bij de Baraque Michel tegen het rode aan.. denk dat inderdaad daar het probleem ligt. Heb niet genoeg power gegeven :(
En idd, dat opnieuw glimmen, dat is waar ja want ik kon toch wel zweren dat toen ik in Malmedy aankwam dat die hele band ruw was :(

Voorband komt niet vanwege het hard insturen eerder vanwege het te ver insturen :D
Al stuur ik nu steeds later en later in dus het moet steeds harder gaan duwen tegen mijn stuurhelften ;)

BTW, John.. boos op mij of staat MSN gewoon uit? :+

[Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2005 23:15]

Anoniem: 122648

aan de voorkant zal je uiteraard altijd een grotere rand overhouden als achter.

ik heb bt-020 achter en bt-57f aan de voorkant op mijn gsxf 750 uit 98.

aan de achterkant zijn er geen randjes te zien en aan de voorkant 1 van 1 cm, dat is nu eenmaal zo..

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 122648 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:47:
Aan de achterkant zijn er geen randjes te zien en aan de voorkant 1 van 1 cm, dat is nu eenmaal zo..
Sneller rijden en later insturen. Dan gaat het wel weg maar ik kan niet zo ver gaan dat ik mijn voorband compleet afslijt omdat ik gewoon niet goed op de motor zit.

Dat gaat best met die banden Chevy, worry not my friend. Je rijdt de banden prima tot aan de rand. Niks mis mee toch?

@JdM: Dat voor en achter vrijwel even ver slijten komt omdat de voorband een 120/60 is, dezelfde hoogte/breedte verhouding als achter (160/60). Monteer een 120/70 voorband, en je houdt een stukje over (en het stuurt zwaarder :( ).

Een band die veel rult kan trouwens ook ene signaal zijn dat de vering niet optimaal staat afgesteld. Moderne banden tekenen zelfs bij circuitgebruit niet veel meer.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 28145 op 28-08-2005 23:04]

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:01:
Monteer een 120/70 voorband, en je houdt een stukje over (en het stuurt zwaarder :( ).
Het stuurt toch wel sneller in omdat het spitser is. En zwaarder ja, meer massa welke zit te roteren en meer onafgeveerd.
Een band die veel rult kan trouwens ook ene signaal zijn dat de vering niet optimaal staat afgesteld. Moderne banden tekenen zelfs bij circuitgebruit niet veel meer.
De vering heb ik veel mee liggen kutten en hij is nog niet 100% bij mij :( Maar idd, als de vering klote staat dan begint de band te rullen en vliegt het rubber van de band.
Dat gaat best met die banden Chevy, worry not my friend. Je rijdt de banden prima tot aan de rand. Niks mis mee toch?
En toch kan het beter :P Vandaag heb ik de ZX-9R perfect bijgehouden totdat ik bij een bocht tegen 120km/h in de verkeerde versnelling zat (6de ipv 3de) en tja... dan zie je het verschil tussen een 600cc en een 900cc. Dat heeft lang geduurd om die bij te halen, vooral wat meer lef om door de bochten te gaan. Ik was bij een bepaalde bocht in staat om de ZX-9R buiten om in te halen maarja... ik kon niet door de bocht kijken wat eraan kwam :( Leek me anders wel echt subliem om die dan in te halen maar zoiets hoor je niet op de openbare weg uit te halen.

[Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2005 23:16]

Openbare weg is toch geen wedstrijd? :? Misschien wist die goze de weg, en jij niet, weet jij veel. Maar voortaan wel in de juiste versnelling rijden he? ;) Anders kun je nog geen CBR250 bijhouden. :D

Dat een 120/70 zwaarder stuurt dan een 120/60 heeft natuurlijk alles te maken met de grotere diameter (gyroscopisch effect is groter, maar er zijn 120/70 banden die spits zijn (Avon oa, maar ook bepaalde racebanden, dus lekker veel grip als je plat ligt, maar stuurt heel snel), en er zijn 120/70 banden die gewoon netjes rond zijn (BT-014, stuurt vrij neutraal).

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:15:
Openbare weg is toch geen wedstrijd? :? Misschien wist die goze de weg, en jij niet, weet jij veel. Maar voortaan wel in de juiste versnelling rijden he? ;) Anders kun je nog geen CBR250 bijhouden. :D
Familie en de weg ken ik ook, alleen hij wat beter maar de desbetreffende bocht had ik die dag al eerder genomen tegen een snelheid waarvan ik zeker ben dat ik met de Metzeler in het decor was beland. Hij heeft ook veel meer lef om harder door de bocht te gaan maar ik rem altijd voor de bocht als ik die niet kan doorkijken (beetje terughoudend zijn en voor marge zorgen, het is nog steeds openbare weg)

En met een baan waar ik altijd moeite mee hebt omdat er een bocht in zit welke eerst flauw begint en plots scherp wordt (bocht met 2 krommingen) gaat verdomd goed in de andere richting. Waar zit toch die kut bocht..... maar dat kan toch niet, dat zijn de hairpins al :| (de weg van Vianden naar Wiltz)

[Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2005 23:24]

• Osiris
  • Niet online
Grblbm, wat is wachten toch stom :( Duurt nog een weekje tot 2 weken ofzo voordat mn moeder d'r motor heeft, kan niet wachten! Eens kijken of die GPZ echt zo fijn is enzo :)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:07:
Waar mijn RoadTec Z6 het voorbekeken hield geeft de BT014 geen krimp _o_
Dat ding gooi je zo plat, verschrikkelijk. Alleen heb ik nu wel een ander probleem... eigenlijk zijn het er vijf.
Je vergelijkt volgens mij wel een SS band met een sportieve tourband, dus het valt te verwachten dat die BT014 het beter doet.
Zet 'm tegen een rennsport en wie weet denk je dr dan anders over (wie weet he, zeg niet dat het zo is).
Of evt een Sportec M1.

Vandaag lekker gereden met mn NX, voor het eerst in tijden (naja, weinig geprobeerd) weer een wheelie gemaakt die goed ging, is de weg gvd op, moest ik weer naar beneden...
En geprobeerd de golf GTI van een vriend van me bij te houden op een dijkje, alleen reed er een andere vriend van me voor me met zn Bandit 600 en die zat overal te remmen....
Niet dat ik die golf in had kunnen halen, want die reed toch flink door :X
Maar beter bijhouden dan nu moest tot de 110 zeker mogelijk zijn, maja, zat die kut bandit weer in de weg :(

[Voor 33% gewijzigd door 4x2 op 29-08-2005 00:57]

leeg

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hillie schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:32:
[...]

Mooie fiets Capo, niet mijn smaak, maar als ik dan op een crotchrocket zou moeten, dan is dit toch wel een mooie hoor. ;)
:>
Dat is leuke band, wel vervelend dat ik dan 3 a 4 banden per zomer op rij. vorige M1 was een 2000km, denk dat ik 2500 net gehaald had :X

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• PeeJay

PeeJay

Prutser

JdM schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:35:
[...]

Voor is inderdaad moeilijker om rond te rijden. Moet je sneller en harder voor insturen, niet zozeer platter gaan.

Het rullen zal ook veroorzaakt worden door een hogere bochtensnelheid, niet alleen door meer gas geven. Als je richting de grens van de grip gaat, zal de achterband beginnen te wringen, waardoor de band èn warmer wordt èn iets glijdt. En dat kan je ook voor elkaar krijgen in een hoge versnelling en laag in de toeren.
En het is ook afhankelijk van de vering. Vering die niet goed is afgesteld of niet 100% fris meer is, zal ook het sneller rullen van de band tot gevolg hebben.

Sneller en harden insturen, hoe doe ik dat? :? Hoekiger gaan rijden? Hogere aanvangsssnelheid? :?

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:06:
Sneller en harden insturen, hoe doe ik dat? :? Hoekiger gaan rijden? Hogere aanvangsssnelheid? :?
De bocht harder nemen en later insturen. Gewoon keihard met alle macht tegen jouw stuurhelft rammen zonder je voeten te gebruiken als extra duwkracht :+ (die moet je bij een SM naar je voorwiel steken of op je steppie laten :+ ) En dat kan je zien als hoekiger rijden ja. Dan gooi je de motor (mocht je nog zo'n R hebben) van zijn linkeroor op zijn rechteroor in geen tijd in verdomd snelle bochten. Ik heb de bochten tot nu altijd tegen 150km/h met de Z6 genomen en toen had ik alle tijd van de wereld maar met de BT014 is het direct reageren.

Als je wilt gaan omgooien naar de andere kant (vb van links naar rechts) dan moet je op de buitenste step (de rechter) gaan duwen en je lichaam gaan verplaatsen en tegen je rechterstuurhelft duwen alsof je leven er vanaf hangt. Ik moet met mijn gewicht gaan schuiven omdat ik te weinig arm kracht heb om bij die snelheid van oren te wisselen.

Als je dat hard insturen onder de knie hebt dan begint de volgende fase:
remmen tot je kantelpunt en dan gas erop als bezetene alleen vind ik dat nog steeds erg link. Het voelt zo vaag aan.

[Voor 66% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 11:21]

Keihard met alle macht tegen me stuurhelften rammen? Are you allright?

Uiteraard gebruik je tegenstuur op je stuurhelfen om je fiets snel om te gooien, maar het is nog steeds belangrijk rust in je fiets te houden. Rammen (as in "beuken") is niet goed, kracht zetten wel. Verplaatsen bovenlichaam ook trouwens.

Ik hou ervan om "te dansen op de maat van de weg". De weg lezen, ver vooruit kijken, zo min mogelijk remmen en zo vloeiend mogelijk bochtjes draaien. maar wel snel dus. Op die manier kun je zonder veel zweet hele dagen op hoge snelheid rondknallen. Stop and go is niks voor mij. Rammen en beuken hoort bij mij bij stop and go, doe ik niet aan mee.

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:20:
Keihard met alle macht tegen me stuurhelften rammen? Are you allright? Uiteraard gebruik je tegenstuur op je stuurhelfen om je fiets snel om te gooien, maar het is nog steeds belangrijk rust in je fiets te houden.
Gewoon hard duwen bedoel ik ;) Moet je ook wel als je hard wilt insturen ;) Want je hebt dan ook enorm veel weerstand door de gyroscopische krachten. Maar dat keihard insturen heb ik alleen bij snelle bochten wisselingen. Ga je een enkele bocht keihard in dan moet je uiteraard niet keihard gaan liggen gaan duwen/rammen.

offtopic:
Misschien is rammen ook een verkeerd woord. Ik heb ook weinig armspieren. Moet daarop gaan trainen zodat het vloeiender gaat bij die snelheden van 180+km/h, heb moeite om met 220km/h hard te gaan insturen in een enkele bocht en snel wisselen van links naar rechts is al problematisch bij 180km/h omdat ik haast geen beweging in mijn stuur krijg. Dus rammen is mss voor jou gewoon hard duwen :)
Rammen (as in "beuken") is niet goed, kracht zetten wel. Verplaatsen bovenlichaam ook trouwens.
Nou je moet heel even heel geleidelijk veel kracht op zetten in zo korte tijd bij een paar snelle slalommen dat het net geen rammen is maar gecontroleerd hard duwen ;)

Probleem is echter soms het volgende. Als je voorbij de apex bent dan ga je acceleren zodat de motor zich opricht. Maar soms komt de bocht zo snel eraan dat je hem gewoon zonder de accelerende kracht moet gaan oprichten en moet gaan platgooien. Dan is het toch gewoon tegen het rammen aan die stuurhelft aan hoor :) De motor insturen is simpel maar de motor oprichten bij 190km/h door te sturen is niet makkelijk, je moet het omhoog gooien, laten vallen is simpel maar dat oprichten dat vergt veel moeite.
De weg lezen, ver vooruit kijken, zo min mogelijk remmen en zo vloeiend mogelijk bochtjes draaien. maar wel snel dus. Op die manier kun je zonder veel zweet hele dagen op hoge snelheid rondknallen. Stop and go is niks voor mij. Rammen en beuken hoort bij mij bij stop and go, doe ik niet aan mee.
Ik neem elke bocht tegen een snelheid waarvan ik denk: dat is een goede snelheid en als er 6 bochten achter elkaar komen met een wisselende snelheid dan ga ik ook gewoon wisselend de bocht in. Dan ga ik gewoon uit acceleren of ga ik de motor omgooien door enkel te duwen en dan rem ik in de bocht (voorrem ja) tot de snelheid welke ik juist acht.

[Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 11:34]

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:09:
[...]

Als je wilt gaan omgooien naar de andere kant (vb van links naar rechts) dan moet je op de buitenste step (de rechter) gaan duwen en je lichaam gaan verplaatsen en tegen je rechterstuurhelft duwen alsof je leven er vanaf hangt. Ik moet met mijn gewicht gaan schuiven omdat ik te weinig arm kracht heb om bij die snelheid van oren te wisselen.

Als je dat hard insturen onder de knie hebt dan begint de volgende fase:
remmen tot je kantelpunt en dan gas erop als bezetene alleen vind ik dat nog steeds erg link. Het voelt zo vaag aan.
Je moet terwijl je in de bocht hangt ook druk op je buitenste step houden natuurlijk. Blijft de motorfiets rustiger/stabieler.
Door het sneller insturen, veert de vering ook minder ver in, waardoor je iets meer grondspeling hebt.

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:29:
Je moet terwijl je in de bocht hangt ook druk op je buitenste step houden natuurlijk. Blijft de motorfiets rustiger/stabieler.
Uiteraard, maar bedoelde om meer druk uit te oefenen om het zwaartepunt wat gaan verleggen en makkelijker om te gooien naar de andere kant. De motor oprichten is het moeilijkste als je geen gas kunt geven, de motor valt vanzelf als je eenmaal terug recht zit.

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:32:
[...]

Uiteraard, maar bedoelde om meer druk uit te oefenen om het zwaartepunt wat gaan verleggen en makkelijker om te gooien naar de andere kant. De motor oprichten is het moeilijkste als je geen gas kunt geven, de motor valt vanzelf als je eenmaal terug recht zit.
Dan moet je meer met je lichaamsgewicht werken. Iets eerder verzitten en de motor meetrekken terwijl je aan de andere kant gaat hangen.

Sturen doe je alleen met constant gas of onder acceleratie. Als je dan nog aan het remmen bent, ben je te laat ;)

[Voor 11% gewijzigd door PeeJay op 29-08-2005 11:38]

Misschien breng je het wel te smeuiig Chevy ( of lees je teveel boekjes), ik kreeg de indruk dat jij met alle macht aan je stuur zit te trekken en te sjorren, bloedverziekend hard door België aan het blazen bent, en je fysiek te kort schiet om nog harder te kunnen gaan. Mooi hoor, al die wijsheden, maar voor een deel is snel rijden talent, ervaring en vaak doen. Uiteraard dien je te beschikken over een flinke dosis theorie.

Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik harder had gekund als mij armen sterker zouden zijn (en ik heb wat jaren geleden toch echt als een mongool zo hard gereden). Vijf dagen KicXtour en geen spierpijn.

De enige die ik ooit hoorde over sterke armen en snel omgooien was Mick Doohan, maar ik geloof dat hij op het circuit reed met racemotoren (weet niet zeker hoor). ;)

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:38:
Misschien breng je het wel te smeuiig Chevy ( of lees je teveel boekjes), ik kreeg de indruk dat jij met alle macht aan je stuur zit te trekken en te sjorren, bloedverziekend hard door België aan het blazen bent, en je fysiek te kort schiet om nog harder te kunnen gaan. Mooi hoor, al die wijsheden, maar voor een deel is snel rijden talent, ervaring en vaak doen. Uiteraard dien je te beschikken over een flinke dosis theorie.
Denk het eerste (al proef ik nog een bittere smaak van gisteren en typ dit ook met een gigantische glimlach van linkeroor tot rechteroor :+ ) ;)

Ben gisteren toch wel ook te ver gegaan op sommige punten dat ik fysiek toch iets te kort kom :)
Paar keer insturen met een pauze tussen de bocht gaat goed maar als je 4 keer snel moet insturen omdat de volgende bocht direct begint als de volgende eindigt en dat zijn best wel mooie bochten maar als je daar hard wilt gaan merk ik toch wel dat ik een probleem heb betreffende het omgooien maar heb het gisteren pas ook zo extreem gehad. Met de BT014 ga ik ook harder en kom ik ook andere grenzen tegen. Met de Metzeler kon ik heel hard insturen maar reed ik een lagere snelheid dus had ik ook meer tijd. Met die BT014 is die tijd toch wel echt geslonken, misschien speelt de vermoeidheid ook parten, als je haast elke bocht welke je tegenkomt hard neemt :)

en in België? BEN JE GEK OFZO :? |:( ;) Toch niet in België. Ik ga speciaal ervoor naar Luxemburg. Beter asfalt, mooiere wegen, minder gekken :+
Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik harder had gekund als mij armen sterker zouden zijn (en ik heb wat jaren geleden toch echt als een mongool zo hard gereden). Vijf dagen KicXtour en geen spierpijn.
Ik weet dat ik harder had gekunnen in een bepaalde bochtenserie als ik wat sneller kom omgooien. Maar ik heb dan ook veel moeite om hard naar links in te sturen (ik heb de neiging om mij wat op te richten en het stuur komt dichter bij de tank en ik wil het gas sluiten ipv het gas een beetje meer te openen)

Daarnaast verdient het wel een kantekening... als jij nooit je voorband zo ver heb rondgereden dan ga je niet hard genoeg >:) :+ Nee, ik merk dat ik gewoon te kort kom bij het omgooien van rechts naar links (misschien fysiek, misschien technisch of misschien gewoon mentaal). Je kan inderdaad verdomd hard rijden en dan komt er iemand anders buiten om je inhalen omdat je niet hard genoeg gaat, het hangt een beetje van persoon tot persoon af en ik heb gewoon minder armspieren dan de gemiddelde persoon :)

offtopic:
En ik lig over mijn fysieke gestelheid te lullen omdat ik er wakker van lig omdat ik nu eerst 14kilo moet afvallen en daarna weer 5kg aan spieren moet bijkweken van de dokter omdat ik conditioneel heel hard achteruit ben gegaan in 5jaar tijd, heb terug flink last van mijn astma dus mogelijk ook daar weer mijn illusie dat ik te weinig armspieren heb
PeeJay schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:36:
Dan moet je meer met je lichaamsgewicht werken. Iets eerder verzitten en de motor meetrekken terwijl je aan de andere kant gaat hangen.
Ik verzit nooit in de bocht. Sommige mensen gaan inderdaad verzitten om meer grondspeling te krijgen en nog harder te gaan maar ik blijf er opzitten. :) Ik heb een paar bochten later wel doorgehad dat ik op de buitenste steppe meer moest gaan duwen om het omgooien te versnellen. Maar het is vooral een bocht van rechts naar links waar ik moeite in heb omdat ik links minder makkelijk neem als rechts. Het verzetten van mijn lichaam vind ik gewoon wazig aanvoelen ookal weet ik dat je voor je gevoel een meter ernaast hangt terwijl je nog maar 10cm uit het midden zit :)
Sturen doe je alleen met constant gas of onder acceleratie. Als je dan nog aan het remmen bent, ben je te laat ;)
Kijk maar es naar de MotoGP :+
Ik rem alijd zo vaak mogellijk voor de bocht maar soms lukt het niet altijd en dan moet je in de bocht gaan bij remmen maar dat moet je niet doen tijdens het omgooien want dan ga je getuige zijn van gevaarlijke en vieze taferelen :+

[Voor 53% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 12:04]

Je bent nog steeds op de openabre weg bezig toch?

• JdM

JdM

Gas?Gas!

Is trouwens wel goed om gewezen te worden op het feit dat een andere hoogte/breedte verhouding inderdaad zorgt voor een ander slijtagepatroon, had daar eerlijk gezegd niet zo bij stilgestaan.
Die rullen op mijn band zullen inderdaad komen door een slecht afgestelde vering, omdat ik heel veel op lage snelheid manouvreer en regelmatig met lessen een zandpadje pak :P.
Ik heb dus mijn vering helemaal slap staan, mijn gewicht werkt namelijk niet mee met de motor die ik heb, dus elke centimeter lager zorgt voor een hoop minder zweet op mijn rug ..... :)
Maar als ik dan eens ga knallen, dan moet ik inderdaad mijn vering weer strakker zetten, dat vergeet ik altijd 8)7

N54 powered

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:37:
Je bent nog steeds op de openabre weg bezig toch?
Zelfde als jij, alleen rijd ik in Luxemburg mijn rondjes :)
Maar moet inderdaad oppassen met zulke fratsen :)

En de laatste keer dat ik nog een race of een motorboekje heb gelezen is toch alweer.... 4 weken en 3 maanden geleden. Ik vind Moto73 niet meer in de schappen van de Edah? ;(
JdM schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:49:
Ik heb dus mijn vering helemaal slap staan, mijn gewicht werkt namelijk niet mee met de motor die ik heb, dus elke centimeter lager zorgt voor een hoop minder zweet op mijn rug ..... :)
Maar als ik dan eens ga knallen, dan moet ik inderdaad mijn vering weer strakker zetten, dat vergeet ik altijd 8)7
Alsof jou dat wat uitmaakt :+ Of moet jij jouw bandjes zelf betalen?

[Voor 58% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 13:05]

• JdM

JdM

Gas?Gas!

Chevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:54:
[...]

[...]

Alsof jou dat wat uitmaakt :+ Of moet jij jouw bandjes zelf betalen?
neen :P

N54 powered

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:47:

Kijk maar es naar de MotoGP :+
Ik rem alijd zo vaak mogellijk voor de bocht maar soms lukt het niet altijd en dan moet je in de bocht gaan bij remmen maar dat moet je niet doen tijdens het omgooien want dan ga je getuige zijn van gevaarlijke en vieze taferelen :+
Ik bedoelde in recht-links (of andersom) combinaties. Je remt alleen naar de eerst apex, vanaf daar op constante snelheid (of accelererend) naar de apex van de volgende bocht.

Als je zo op de openbare weg rijdt, neem ik aan dat je het stuk waarop je gas geeft wel eerst een keer verkent op grind en olie enzo?
JdM schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:49:

Doordat de vering slap staat, zal deze de klappen niet goed kunnen opvangen. Hierdoor wordt een deel van de klappen opgevangen door de band. Wat weer resulteert in rare slijtage van je achterband (happen/grote rullen ipv van gelijkmatige rulletjes).

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:29:
Ik bedoelde in recht-links (of andersom) combinaties. Je remt alleen naar de eerst apex, vanaf daar op constante snelheid (of accelererend) naar de apex van de volgende bocht.

Als je zo op de openbare weg rijdt, neem ik aan dat je het stuk waarop je gas geeft wel eerst een keer verkent op grind en olie enzo?
Wat denk je, natuurlijk :) En dat remmen, ik kwam te hard aan, normaal ga je inderdaad vloeiend maar laat insturend zo door de bocht ja :)

[Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 14:31]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Even een directe C/P van MF :P

Hmm, anders komen er een klepstelboutje+moertje uit je klepdeksel gepleurd ?
En daarna nog een klepspietje of wat, de klepveren en nog eoa ding.... (1 klep dus)

Ben nu bezig om de kop dr af te sjorren, officieel moet dat met het blok uit het frame, maar een beetje creatief met een krikje en wat wrikken doet een hele hoop :P.
Nu even in het WPHB kijken of ik geen bouten vergeten ben....

Naja, als het intern geen schade aan heeft gericht kom ik er ws vanaf met een nieuwe uitlaatklep en koppakking + wat uurtjes werk.

leeg

• Chevy454
  • Niet online
Dit zuigt zonder naakt pics ;) Maak es wat foto's van jouw kop en zijn koppijn :+
owja C/P uit welk topic? Link!

[Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 15:42]

Koppen verwijderen van een VF400. Da's geen eenvoudig klusje. Heb ooit de distributiekettingen venvangen op zo'n ding. Om alleen al de deksels, en de nokkenstokken eruit te krijgen is al helse toer. Alles zit in de weg.

Succes man.

(was het bij mijn XL500R toch wal wat makkelijker om het blok eruit te halen :p )

• Osiris
  • Niet online
Hmm, bananeman @ MF maar es gemailt, wil toch mn account wel weer terug :P (email-adres niet meer geldig en vergeten wachtwoord 8)7 )

Is zo'n werkplaatshandboek eigenlijk copyrighted enzo, zodat erom vragen illegaal is? Zou toch wel erg handig zijn voor de GPZ :)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 28145 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:03:
Koppen verwijderen van een VF400. Da's geen eenvoudig klusje. Heb ooit de distributiekettingen venvangen op zo'n ding. Om alleen al de deksels, en de nokkenstokken eruit te krijgen is al helse toer. Alles zit in de weg.
Ik vind het persoonlijk een geweldig ding om te sleutelen, je kunt overal supergoed bij, alleen carburateurs dr in en synchroniseren is een rotklus (maar dat is ook het enige wat ik tot nu toe tegen ben gekomen, verder zit het ding imho superfijn in elkaar).

Kop (was het voorste paar, dat scheelt, achterste is een stuk lastiger wat ik er van kan zien) ben ik alles bij elkaar 4 uur mee bezig geweest voor ie er af lag en dan heb ik op mn dooie gemakje gewerkt.
Maar heb even alle 3 de blokbouten losgehaald, motor over de standaard getild, steuntje onder de carterpan en daar wat op zitten duwen, toen kreeg ik net genoeg ruimte om 2 kopbouten dr uit te draaien, officieel moet het blok er dus uit ;).
Chevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:42:
Dit zuigt zonder naakt pics ;) Maak es wat foto's van jouw kop en zijn koppijn :+
owja C/P uit welk topic? Link!
RAMPENPLAATJES in dat topic

VF topic
ramptoerist

leeg

• DinX
  • Laatst online: 09-06 15:16

DinX

Motormuis

Ik heb m'n fiets terug _/-\o_ :D

Bleek dus toch te komen van een keer te ver terug te schakelen. Dacht het zelf al. Gelukkig onder garantie, hele lijst onderdelen :X

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Chevy454
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:33:
Is zo'n werkplaatshandboek eigenlijk copyrighted enzo, zodat erom vragen illegaal is? Zou toch wel erg handig zijn voor de GPZ :)
Ja dat kan je beter niet doen osiris :( Ik ga het tegen een mod zeggen, verkapt requesten hé :(
Mail me es jouw MSN adres dan voeg ik jou (nogmaals :+) toe want heb mijn MSN lijst laatst helemaal gewist. mail adris mijn geliefkoosde nick @ nick . net

• DinX

DinX

Motormuis

Zojuist nog eens 30km gereden. Wat een genot weer, heb em maar 2 weken gemist en er kwamen weer vreugdekreetjes af bij de stoplichten. Heerlijk dat koppel :9
Kan me niet inbeelden dat sommigen hun motor 4 maanden (of meer) laten stilstaan in de winter. Dan kom je toch half klaar op je fiets als ie weer van stal mag :+

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:13:
Dan kom je toch half klaar op je fiets als ie weer van stal mag :+
Dan scheelt er toch iets bij jou.
Na 20km denk ik.. ik mis 1 cilinder... na 30km.. gvd, hij rijdt maarop 1 cilinder :(
Zet je em op de testbank.. verdomme... hij is in orde :| Hoe kan dat.. hij lijkt wel 25kW ;(

[Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 21:22]

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:22:
[...]

Dan scheelt er toch iets bij jou.
Na 20km denk ik.. ik mis 1 cilinder... na 30km.. gvd, hij rijdt maarop 1 cilinder :(
Zet je em op de testbank.. verdomme... hij is in orde :| Hoe kan dat.. hij lijkt wel 25kW ;(
Ik heb 2 weken gedacht dat ik op 1 cylinder reed :X

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:23:
Ik heb 2 weken gedacht dat ik op 1 cylinder reed :X
Zou me niet verbazen :+ Is de hoer motor van F&J dus echt goed onderhouden als hun motoren in de showroom zal hij wel niet zijn, zal wel zijn beurtjes krijgen maar niet met even veel aandacht als de andere (als ze al aandacht hebben voor....... laten we die discussie maar niet weer starten)

• Osiris
  • Niet online
Is 't trouwens überhaupt wel verstandig om zonder technische praktijk-ervaring proberen te sleutelen aan een motor? :P Meegerekend dat ik niet 't IQ van een pritstift heb, maar wel ultiem onhandig soms :+

• Chevy454
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:33:
Is 't trouwens überhaupt wel verstandig om zonder technische praktijk-ervaring proberen te sleutelen aan een motor? :P Meegerekend dat ik niet 't IQ van een pritstift heb, maar wel ultiem onhandig soms :+
Is dat nou goed of niet van die IQ indicatie? :+
Goed gereedschap is het halve werk dus tja.. Ik zou niet met een setje van de aldi gaan sleutelen aan kritische dingen en ook niet zonder ervaring. Een kleine beurt moet zeker wel lukken net als ketting spannen ofzo maar de remklauwen gaan reviseren zou ik weer niet doen als je niet weet waar je meebezig bent. Bij een blik kan je dat wagen, bij een motor moet je zeker zijn. Maar laat ik het zo verwoorden.. wat jij niet in elkaar krijgt kan iemand anders wel doen :P

[Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 21:39]

• Osiris
  • Niet online
Ik bedoel inderdaad meer kleine beurten ofzo, de simpele dingetjes. Of de moeilijkere dingen waar niets fout kan gaan :P Vernam namelijk dat je bij de GPZ vrij simpel bij de nokkenassen enzo kon komen en dat de kleppen om de 5000 km gestelt moeten worden, dat soort shit. 't Is misschien lastig en tijd-intensief, maar het líjkt me wel een klusje te zijn wat, als je goed oplet etc, gewoon goed zou kunnen gaan :) Nadat je uiteraard genoeg theorie gelezen hebt :)

• Chevy454
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:46:
Ik bedoel inderdaad meer kleine beurten ofzo, de simpele dingetjes. Of de moeilijkere dingen waar niets fout kan gaan :P Vernam namelijk dat je bij de GPZ vrij simpel bij de nokkenassen enzo kon komen en dat de kleppen om de 5000 km gestelt moeten worden, dat soort shit.
Kleppen stellen is een grote beurt :P
Kleppen stellen is eigenlijk niets aan maar je moet gewoon goed opletten dat je distributieketting ofzo niet een verdieping lager valt want dan heb je een probleem :+

Maar als je dat gaat doen dan zou ik al gaan investeren in momentsleutels want dat heb je dan 100% zeker nodig. Toch zeker 1 van 8 tot 50Nm ofzo. Vooral de beginwaarde is belangrijk. Die 8Nm komt VAAK voor en een waarde van 50Nm kom je niet zo vaak tegen, toch merendeels 18 a 25Nm dan.

Kleine tip: tengtools en rahsol.

[Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 21:51]

• DinX

DinX

Motormuis

Kleine beurt is mij zelfs gelukt. Olie en oliefilter vervangen, luchtfilter vervangen, remblokjes vervangen, remmen reviseren. En ik heb 2 linkerhanden, kan je raden :p

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:50:
Kleine beurt is mij zelfs gelukt. Olie en oliefilter vervangen, luchtfilter vervangen, remblokjes vervangen, remmen reviseren. En ik heb 2 linkerhanden, kan je raden :p
Met hulp van je oom vergeet je te vermelden (toch de eerste keer) :P
Heb jij de remmen gereviseerd bij de Divi? Remvloeistof vervangen is niet reviseren hé :)
Reviseren is die hele klauw uit elkaar halen en met belgom alles schoon polijsten en nieuwe dichtingen zetten.

[Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 21:54]

• Osiris
  • Niet online
Chevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:49:
[...]

Kleppen stellen is een grote beurt :P
Leren we dat toch ook meteen :Y)
Kleppen stellen is eigenlijk niets aan maar je moet gewoon goed opletten dat je distributieketting ofzo niet een verdieping lager valt want dan heb je een probleem :+
Uh-huh, kheb @ MF topic over sleutel-gepruts al vaak genoeg gelezen dat dr sufkutten zijn die vanalles laten flikkeren, dus daar zal ik wel extra goed op gaan letten :P
Maar als je dat gaat doen dan zou ik al gaan investeren in momentsleutels want dat heb je dan 100% zeker nodig. Toch zeker 1 van 8 tot 50Nm ofzo. Vooral de beginwaarde is belangrijk. Die 8Nm kom je VAAK voor en een waarde van 50Nm kom je niet zo vaak tegen, toch merendeels 18 a 25Nm dan.
Jep, momentsleutel leek mij ook een van de meest nuttige tools om mee te beginnen :) En ik las ergens ook over momenten van rond de 60 Nm, dus meteen nog maar een tikkeltje zwaarder? :P
DinX schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:50:
Oohhhh! :P

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:51:
[...]

Met hulp van je oom vergeet je te vermelden :P
M'n oom was voor het remoliepotje :p

Ik had geen tap (nu wel, erg handig als je het nodig hebt)

[Voor 15% gewijzigd door DinX op 29-08-2005 21:56]

• Chevy454
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:53:
Jep, momentsleutel leek mij ook een van de meest nuttige tools om mee te beginnen :) En ik las ergens ook over momenten van rond de 60 Nm, dus meteen nog maar een tikkeltje zwaarder? :P
60Nm kom je niet vaak tegen. Pas kopen als je die nodig hebt. En daarnaast liever 2 momentsleutels dan 1 onnauwkeurige. ik heb zelf 8-50 (gedore) en 20-200 (rahsol, dochter van gedore)

Maargoed, gereedschap is belangrijk. Ik werk nu met USAG en vind het eigenlijk niet zo fijn werken. Geef mij maar liever Gedore of SnapOn.

[Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 21:57]

• Osiris
  • Niet online
2 leek mij ook al logisch ja, alleen kheb geen idee hoeveel die krengen moeten kosten?

• Chevy454
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:00:
2 leek mij ook al logisch ja, alleen kheb geen idee hoeveel die krengen moeten kosten?
Ongeveer 120 a 150 euro het stuk. Wel goedkoop vind ik persoonlijk :)
voelermaatjes kosten pas geld... 16 euro voor een setje :o

Owja, misschien als een tip
http://www.motorxtra.nl/

[Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 22:14]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee