Don't play dumb with me, that's a game you can't win....
Anoniem: 28145
Als je echt veel pech hebt wel ja, dat zijn dan meestal de fietsen met injectie.PeeJay schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:09:
En als je pech hebt, heeft je motorfiets een andere CDI nodig. Dat kost geld.
Die ringen eruit halen kost niets
Of zoals bij de RS250 als ik me niet vergis. Of gewoon een paar bougiekabels en bougies verwijderen

De bougiekabel eraf trekken is zeker geen goede optie bij zo'n F650 om minder vermogen te krijgenAnoniem: 28145 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:15:
Bij een F650GS is het kinderlijk simpel, het enige dat je moet doen is de gaskabel op de vlinderklep in een ander haakje vastklikken.

[Voor 41% gewijzigd door Chevy454 op 26-08-2005 14:54]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Mn VF'je valt redelijk mee (naar mijn mening sleutelt ie in veel gevallen 10x handiger dan 4 in lijn motoren), alleen de carburateurs dr op zetten en synchroniseren is een gigantische hel....Chevy454 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:18:
eigenlijk alle motoren buiten V4 motoren, die zijn wat moeilijker ivm de ruimte
Dunno, 1e gok is ietwat verkeerde klepspeling.Chevy454 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:39:
[...]
Hoe heb jij dat gedaan? te veel toeren gemaakt? Nokkenastiming verkeerd? te weinig klepspeling gegeven? ...
Maar kan ook zijn dat ie/ze al gaar was/waren, zou me weinig verbazen iig....
Gebeurde na 300km snelweg met 120/130 kruissnelheid, temperatuur was ook normaal
Alleen veel te lam om de kop dr af te trekken

400km met die NX op 1 dag, laatste 50km heb ik staand afgelegdChevy454 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:35:
[...]
450km op 1 dag met een XT350
Ook zo'n small zadelNooit meer graag, iets meer vermogen zou wenselijk zijn
XT600E. Of beter een KLR650A/C

Naja, met mn VF uit de running ga ik maar weer rondknorren op mn NX, eigenlijk even een andere achterremklauw zoeken zodat ie het weer goed doet, heb ik kans dat ik me kan redden van een te verre wheelie (waar ik geen zak van kan)

12'o clock bar is misschien ook wel een idee dan, kan ie alleen nog maar zijwaarts ompleuren

Ben benieuwd wanneer ik het kreng ergens verticaal in een fontein heb geparkeerd (joe bar style).....
[Voor 15% gewijzigd door 4x2 op 26-08-2005 15:02]
leeg

Gaat er nog mensen van hier naar de pitstop dagen bij Ten Kate? Gratis run op de vermogens bank en altijd gezellig en leuke aanbiedingen.
Ik ben van plan om samen met wat kameraden te gaan. Een daarvan heeft een paar maanden geleden zijn RS250 weggedaan en een CBR600RR gekocht bij Ten Kate. We gaan trouwens alleen als het geen pijpestelen regent, kunnen de leernichten niet tegenmemendo schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:26:
Kom op mensen meer pics:
[afbeelding]
Gaat er nog mensen van hier naar de pitstop dagen bij Ten Kate? Gratis run op de vermogens bank en altijd gezellig en leuke aanbiedingen.

Erg mooie Honda heb je trouwens. Zoiets lijkt me een ideale tourfiets waar je lange afstanden op kunt doen, maar ook sportief mee kunt rijden.
[Voor 19% gewijzigd door Steffie op 26-08-2005 17:11]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Vind het erg geil zo'n mono achterbrugSteffie schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:07:
Erg mooie Honda heb je trouwens. Zoiets lijkt me een ideale tourfiets waar je lange afstanden op kunt doen, maar ook sportief mee kunt rijden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Uhm eigenlijk moet je dat steuntje aanpassen/vervangen aangezien je anders je gaskabel scheef trekt.Anoniem: 28145 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:15:
Bij een F650GS is het kinderlijk simpel, het enige dat je moet doen is de gaskabel op de vlinderklep in een ander haakje vastklikken.
En zeker leuke motor zo'n Honda VFRrrrrr.....
Had er zelfs bijna 1 gekocht net voordat ik me Diversion en mezelf in de prak reed

[Voor 17% gewijzigd door Yamy_Daffy op 26-08-2005 20:35]
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Same hereSteffie schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:07:
[...]
We gaan trouwens alleen als het geen pijpestelen regent, kunnen de leernichten niet tegen
En dan heb je het V4 geluid nog niet gehoordErg mooie Honda heb je trouwens. Zoiets lijkt me een ideale tourfiets waar je lange afstanden op kunt doen, maar ook sportief mee kunt rijden.

Ahha denk dat je ze niet zal moeten stellen.Anoniem: 28145 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:37:
dat klopt helemaal. Maandag gaat de fiets open (klepjes controleren), dus dat wordt zeker nagekeken.
En zowel dan is het de uitlaat.
Kleppen van zo'n F650GS verlopen bijna nooit.
Vreselijk om zo'n ding open te trekken en voor de zoveelste keer achter komen dat je het voor "niets" hebt gedaan.

Lijkt me niet goedYamy_Daffy schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:40:

Is het zoveel werk dan bij zo'n F? Bij mijn KiLler was het gewoon zijkappen, zadel en tank eraf.Vreselijk om zo'n ding open te trekken en voor de zoveelste keer achter komen dat je het voor "niets" hebt gedaan.
[Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 26-08-2005 23:54]
(meer paarden zijn trouwens onderweg

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 28145 op 27-08-2005 00:02]
Ik wil eigenlijk wel es een anatomische pic zien van zo'n F650Anoniem: 28145 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:01:
da's een kudklus Chevy, alles zit in de weg. accu, airbox, inlaatspruitstuk
(meer paarden zijn trouwens onderweg)

BTW, wel paarden hé, geen knollen

Ga jij voor zo'n Dakar tune up kit met hoge compressie zuiger en andere nokkenstokken?
[Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2005 00:17]

natte droom:
Extra paardjes komen binnenkort door montage van een Wunderlich PerformanceController. Ik heb momenteel een veranderde snorkel, K&N filter en andere uitlaat, en hij schreeuw nu om extra brandstof. Heck, van meneer K&N moet er zelfs een air-restrictor in het luchtfilter totdat er meer brandstof is, ander staat hij te arm. Dus binnenkort een piggy back en weg die restrictor. Vooral pickup moet beter worden .

Power Commander / Rapid Bike module of .. ?Anoniem: 28145 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:34:
Dus binnenkort een piggy back en weg die restrictor.
En dat is inderdaad een heel drukke boel daar onder de tank

[Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2005 00:47]
Zegt me weinigAnoniem: 28145 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:49:
PowerController = Techlusion by Wunderlich

BTW: http://s1.putfile.com/videos/23710573454.avi
Ik ben toch zo verliefd op zo'n oude stinkende, huilende, schofterige motor.
Wil toch ooit zo'n RD500 of zo'n RG500 hebben

En hoe vergelijkt een motor zich qua onderhoudskosten tegenover een auto?
Mijn keuze:
Job A:
- Bedrijfsauto (dus kan daarnaast makkelijk motor aanschaffen en betalen)
- Halfuurtje pendelen
- Jammer genoeg minder interessant
Job B:
- Interessant!
- Vlakbij
- Geen bedrijfsauto
Normaal zou ik direct job B kiezen, wegens interessanter, maar omdat ik daar geen bedrijfsauto krijg staat dit m'n motordroom nogal in de weg

Wegens het motorprobleem en het feit dat een auto toch wel erg handig is twijfel ik nog altijd,
en ik moet algauw beslissen. Moeilijk!
Job B is wel maar voor paar jaar, waarna ik normaal toch wel bedrijfsauto zal kunnen krijgen en motorplannen wel weer makkelijker zijn.
Maar nog een paar jaar wachten op een motor

Wat denken jullie? (als onpartijdige raadgevers

[Voor 12% gewijzigd door DieterVDW op 27-08-2005 01:10]
Plezier op de werkvloer is ook belangrijk. Ik zou dan toch echt mijn besluit laten afhangen van wat je van het werk vindt en niet omdat je graag wilt motorrijden. Motorrijden kan je ook op een oudje.DieterVDW schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:05:
Wat denken jullie?
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:40:
[...]
Vreselijk om zo'n ding open te trekken en voor de zoveelste keer achter komen dat je het voor "niets" hebt gedaan.
Idd, laatst de K maar weer eens opengetrokken, gewoon voor de zekerheid.Anoniem: 28145 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:51:
Ik vrees het ja. Kleed je de halve fiets uit voor Jan lul... Maar ja, je wilt het wel kontroleren natuurlijk. Ik heb al gelezen over dealers die de kleppen overslaan bij de 10, 30, 50k beurten.

Nou, echt 0,0 verloop in zeker 35K. Waar doe ik het eigenlijk voor...
En dan nog je kleppendeksel er weer netjes inkitten zonder dat er na een dag toch stiekum een beetje olie onder ligt...
De BMW krijgt binnenkort wat nieuw vet voor de "beruchte" splines, check meteen het kroonwiel en mignon, en wat nieuwe sapjes en filtergrut. Een lik olie en een dot vet op zijn plaats en ik kijk er de eerstkomende 25k niet meer naar om.
De Ariel SCHREEUWT om onderhoudt en de honda is al zover verrwakt dat ik die niet een meer hoor. Het moment dat ze stopt met olie lekken komt dus naderbij

Wise enough to play the fool
Moet je eigenlijk bij elke cardan motorfiets doenteacher schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:27:
De BMW krijgt binnenkort wat nieuw vet voor de "beruchte" splines,

Het belangrijkste is dat je goeie spullen hebt, fijne broek die je over je gewone broek aan kunt trekken, stevige jas, dat soort dingen. Zeker als de afstand niet te groot is (zeg, 25 km) kun je prima het hele jaar door rijden. Momenteel heb ik naast de motor ook een leasebak, die ik niet gauw op zou geven, want ik heb drie kinderen en ja, die wil je weleens meenemen. Toen ik nog getrouwd was zei ik weleens dat mijn vrouw de enige huisvrouw van Nederland was met een leaseauto (ik nam heel vaak de motor naar mijn werk, dan had zij de auto).

Dat doe ik maar niet, want dan ga ik er toch weer auto bij kopen.
Zit ik relaxt op dit forum zie ik weer allemaal foto's van BMW's die open liggen.
En dat in me weekend!
Maar als je moet stellen aan die F650GS of sommige K modellen dan ben je ook niet echt blij.
Bij die F650GS'en is er wel een handig trucje voor dat je niet de nokkenas en spanners hoef uit te bouwen gelukkig. (officeel mag dat niet volgens werkplaatshandboek maar scheelt echt een hoop werk!)
Zeker bij de nieuwste K1200 modellen waar je gewoon compleet de radiateur kan gaan demonteren en dergelijke.
Dat trucje verschilt trouwens van handboek tot handboek. Ik heb een duitstalige, en daar moeten de nokkenstokken eruit, en ik heb twee engelstalige handboeken, en die gebruiken een speciaal hulpstukje (met een BMW gereedschapsnummer) waarmee je met een vork het hoedje indrukt zodat het plaatje ertussenuit kan (plaatjes liggen óp het hoedje).
We zien wel, komen we wel uit.
(hoor trouwens net dat we de beurt een paar weken verschuiven, dus of en hoe we bovenstaand hebben gedaan volgt later)
[Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 28145 op 27-08-2005 11:43]

Wise enough to play the fool
Het enige wat ik nu aan kleding nog nodig heb is een broek en goede helm, ik heb wel een motorhelm liggen die ik gekocht had voor bij de brommer alleen wil op de snelweg het vizier helaas weleens open gaan wat niet echt prettig is met die snelheid.
Alle spullen die ik nu gekocht heb zijn van Revit.
Piccie

Edit : Owja op de jas en schoenen nog 15% korting gekregen en op de handschoenen 35%
[Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 27-08-2005 19:03]
Nokkenasspanner zou vandaag binnenkomen.. al vond de postbode het niet nodig om langs te komen (klote schijt TPG

Ipv van een Yamaha dag werd het een Honda dag, vandaag een VFR800i gestript.. Kerel was gevallen, kuipje beschadigd, deukje in de tank.. all risk..... 4610 euro schade

[Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2005 20:06]
Ik heb mijn remklauwontluchtingsnippel uitgeboord want deze zat vast gecorodeert en heb er nieuw draad in getapt. Maar nu lekt hij langs de draad af. Iemand een idee hoe ik dit kan repareren?

En hierbij dan meteen een technische vraag.. hoeveel bar oliedruk (veroorzaakt door de hoofdremcilinder) heb je tijdens hard remmen? De winnaar mag een andere technische vraag stellen.
[Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2005 20:27]
Ik weet van de remmentest die we moeten doen bij het verversen van remvloeistof bij intergraal systemen dat er dan op verschillende punten tussen de 20 en 30 bar zit dat is bij uitgeschakelde intergraal pomp.
[Voor 71% gewijzigd door Yamy_Daffy op 27-08-2005 22:25]
Afhankelijk van de pomp zal het variëren van 0 bar tot 150 barYamy_Daffy schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:23:
Uhm ik geloof in de buurt van de 80 a 90 bar?

Stel maar een andere technische vraag, dan stel ik een normale leken vraag

Heeft iemand ervaring met het bestellen van Spaanse banden bij rodamoto.net? Overweeg om na de winter 4 setjes BT014 te gaan inslaan.
[Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2005 22:29]
Werk je daar (of misschien stage) of gewoon beetje babbelen ?
Hmm, technische vraag, lastig (remvraagje was nalv die enthousiaste WTB'er ?

Hmm, praktische vraag dan:
Wat moet je doen als je motor warm word, de ventilator slaat aan en je kan niet genoeg rijden om 'm af te laten koelen (zeg: midden in een megameeting stoet).
Afzetten of laten lopen ?
leeg

*bbbrumbrum* is ook ernstig aan het overdenken of hij wil gaan motorrijden... Leuke 25kW GS500 ofzo, lekker cheap...

Yup Paul Ritzen, beetje slap ouwehoeren, beetje werken aan mijn eigen motor,...4x2 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 23:07:
Chevy: motorzaak, bedoel je Paul mee ?
Werk je daar (of misschien stage) of gewoon beetje babbelen ?
Werk er niet, ik moet stage lopen bij de Duitsers van BMW.
Overenthousiast ja. zoiets verwacht je toch niet van iemand die werktuigbouwkunde doet? Je hoopt dat die toch of a) snel wijzer wordt b) zijn studie niet afmaakt zodat wij "veilig" kunnen werken/slapen/etc..Hmm, technische vraag, lastig (remvraagje was nalv die enthousiaste WTB'er ?)....
Goede vraagHmm, praktische vraag dan:
Wat moet je doen als je motor warm word, de ventilator slaat aan en je kan niet genoeg rijden om 'm af te laten koelen (zeg: midden in een megameeting stoet).
Afzetten of laten lopen ?

Ik zou wachten totdat de ventilator is uitgegaan en daarna door natuurlijke convectie laten afkoelen.
Maar of dat de juiste methode is? Even beredeneren

Ga je de motor laten lopen dan loopt de motor onbelast maar wordt de waterpomp aangedreven. Omdat de motor loopt wordt er ook warmte ontwikkeld en gaat hij niet voldoende afkoelen door enkel de wind en moet de ventilator inspringen. De motor blijft wel op een hoger bedrijfsthermische temperatuur waardoor de prestaties van de motor achteruit gaan.
De motor afzetten voordat de ventilator is gestopt. De motor heeft het warm (anders zou de NTC niet gaan schakelen) en de waterpomp wordt niet meer aangedreven. Dan moet je puur op natuurlijke convectie gaan koelen maar het koelwater is wat heter. Je hebt natuurlijke circulatie dus hotspots zou je niet mogen hebben.
Maar dit bij watergekoeld. Hoe het bij oliegekoelde blokken zit moet ik even nadenken

Olie luchtgekoeld
Geen voldoende rijwindkoeling, olie moet de extra warmte gaan opnemen, de olie veroudert sneller en er vormen zich warme punten op de cilinderblok.
Afzetten. Dan is er geen enkele manier van olie circulatie dus moet het enkel door warmtestraling gaan afkoelen. Aangezien er meer koelvinnen zitten op de thermisch belaste delen (bovenkant cilinderblok en cilinderkop) moet die extra koelvermogen de thermische spanning zien op te vangen. Daarnaast stijgt warme lucht en heb je ook aanzuiging van koelere lucht langs onderen...
Denk dat ik de motor gewoon ga afzetten want ga je rijden dan heb je warmte productie terhoogte van de cilinderkop en die heeft het al moeilijk en ga je een hogere thermische spanning ontwikkelen tov het carter en hotspots op de cilinderblok. Olie vaker wisselen is wel noodzaak dan

Ik zou gewoon in beide gevallen het motorblok stilleggen want je hebt altijd convectie en dus koeling. Ga je blijven rijden dan blijf je warmte produceren en wordt het koelsysteem zwaarder belast.
Hoe fout ben ik met mijn redenatie

[Voor 61% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2005 23:33]
De natuurlijke convectie (neem het maar even over, dr is nog een naam voor, maar die ben ik kwijt) werkt toch bijna niet met zulke dunne slangen lijkt me.
En ding ontwikkelt nauwelijks vermogen met stationair draaien en staat dan vaak ook wat rijker, dus toegevoegde warmte zal wel meevallen (mn NX kan goed 20min stationair draaien met koude motor voor die ventilator aanslaat en die slaat dan binnen een minuut weer af).
Als je ventilator niet aanslaat heb je weinig keus en moet je 'm wel afzetten, maar dr is gewoon een risico op hotspots en als gevolg een geklapte koppakking.
Oliekoeling lijkt mij ook lastig, die zou ik maar afzetten, want dr zit sowieso geen ventilator op om de warmte sneller af te voeren en die hebben idd meestal wel wat meer ribbels.
leeg
Werkt altijd4x2 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:29:
De natuurlijke convectie (neem het maar even over, dr is nog een naam voor, maar die ben ik kwijt) werkt toch bijna niet met zulke dunne slangen lijkt me.

Warm water gaat omhoog, koud water omlaag

[Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2005 08:51]
Na al dat BMW geneuzel

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Ik weet hoe het werkt, maar wat mij opviel aan de dingen die er mee werken was dat de slangen ong 3x dikker waren dan die van een LC'er met pomp.Chevy454 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 08:38:
[...]
Werkt altijdOf je waterleiding moet gescheurd of toe gesmoord zijn
Warm water gaat omhoog, koud water omlaag
* Chevy454 gaat nog een keer rijden naar Luxemburg
Dus lijkt mij dat het niet bepaald optimaal werkt met die dunne slangen.
leeg
Nee hij gaat niet hard (beetje kort gegeard

Ben ook nog geflitst met 40 te hard (van voren, hahahaha!!).

Waar mijn RoadTec Z6 het voorbekeken hield geeft de BT014 geen krimp

Dat ding gooi je zo plat, verschrikkelijk. Alleen heb ik nu wel een ander probleem... eigenlijk zijn het er vijf.
Ten eerste: ik vermoed dat de BT014 boller is dan de RoadTec Z6 want ik heb links en rechts nog steeds een rand staan ondanks het feit dat ik mijn laarzen aan de grond rijd (tenen op steppie en helemaal naar binnen en toch raak ik de grond met mijn voeten?). Kortom: ik moet meer grondspeling hebben

Ten tweede: die band kleeft zo fucking hard dat het nu wel echt een gevaar wordt voor mijn RBW

Ten derde: dat ding is zacht en heb er vandaag 535km meegereden dus die gaat niet lang meegaan maar wat ik vooral erg vind... hoe zorg ik dat ik die niet vierkant rijd? Gewoon plat gaan in de bochten of stelselmatig de band rond rijden? (zit minimaal 180km snelweg van de 535km)
Ten vierde: Ik moet dringend meer armspieren kweken, snel sturen door tegen de stuurhelften te rammen gaat tot een bepaalde snelheid goed maar vanaf 180km/h kan ik toch wel vast stellen dat ik toch flink te kort kom om snel te sturen.
Ten vijfde: meer geld want die BT014's zijn nu mijn favo maar die gaan het niet lang houden als ik zo van die lange ritten ga maken

[Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2005 21:08]
Geen moment het gevoel dat er grip te weinig was, kan nog veel platter.
Nee kan nietAnoniem: 28145 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:49:
Geen moment het gevoel dat er grip te weinig was, kan nog veel platter.

En ik heb nu wel een rare banden combinatie

Doe dan voor ook maar een BT-014

Volgend jaar

Ga in de lente van volgend jaar een paar bandjes uit Spanje bestellen... Zeker weten dat er BT014's tussen zitten

[Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2005 21:59]
Voor
Achter
Wat me wel blijft opvallen, die buitenkant blijft glimmen ondanks het feit dat ik er op heb gereden

Misschien omdat ik niet zo hard heb uitgeacceleerd dat het niet genoeg slijtage heeft?
Mooie fiets Capo, niet mijn smaak, maar als ik dan op een crotchrocket zou moeten, dan is dit toch wel een mooie hoor.Capoeirist schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 09:33:
Ja Chev, ik baalde dat ik niet kon komen werken bij Paul, maarja tis zo fokking druk gewoon.
Na al dat BMW geneuzel
[afbeelding]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Camacha: Je hebt nog gelijk ook.
aangevreten

In de winter eens laten zandstralen en coaten.
Moet zeggen dat dat voorbandje netjes op de rand is afgereden, voor IS al moeilijker dan achter...Chevy454 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:32:
[...]
aangevreten
In de winter eens laten zandstralen en coaten.
En dat ie achter nog glimt is denk ik omdat je er geen power opgooit als je zo plat gaat, met mijn GS krijg ik ook pas rullen, als ik ZWAAR ga knallen, en niet als ik alleen maar plat ga dan is het net of ie weer opnieuw gaat glimmen....
[Voor 6% gewijzigd door JdM op 28-08-2005 22:36]
N54 powered
GVD, ik haat het wanneer ik gelijk hebJdM schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:35:
Moet zeggen dat dat voorbandje netjes op de rand is afgereden, voor IS al moeilijker dan achter...
En dat ie achter nog glimt is denk ik omdat je er geen power opgooit als je zo plat gaat, met mijn GS krijg ik ook pas rullen, als ik ZWAAR ga knallen, en niet als ik alleen maar plat ga dan is het net of ie weer opnieuw gaat glimmen....

Betekent dus dat ik hem toch één of twee versnellingen lager moet trappen en niet met 6000rpm gaan uit acceleren maar met 9000rpm. Alhoewel... reed in de 6de tegen 8000rpm in de bochten bij Ettelbruck, dat is toch weer 160km/h

En idd, dat opnieuw glimmen, dat is waar ja want ik kon toch wel zweren dat toen ik in Malmedy aankwam dat die hele band ruw was

Voorband komt niet vanwege het hard insturen eerder vanwege het te ver insturen

Al stuur ik nu steeds later en later in dus het moet steeds harder gaan duwen tegen mijn stuurhelften

BTW, John.. boos op mij of staat MSN gewoon uit?

[Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2005 23:15]
Anoniem: 122648
ik heb bt-020 achter en bt-57f aan de voorkant op mijn gsxf 750 uit 98.
aan de achterkant zijn er geen randjes te zien en aan de voorkant 1 van 1 cm, dat is nu eenmaal zo..
Sneller rijden en later insturen. Dan gaat het wel weg maar ik kan niet zo ver gaan dat ik mijn voorband compleet afslijt omdat ik gewoon niet goed op de motor zit.Anoniem: 122648 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:47:
Aan de achterkant zijn er geen randjes te zien en aan de voorkant 1 van 1 cm, dat is nu eenmaal zo..
@JdM: Dat voor en achter vrijwel even ver slijten komt omdat de voorband een 120/60 is, dezelfde hoogte/breedte verhouding als achter (160/60). Monteer een 120/70 voorband, en je houdt een stukje over (en het stuurt zwaarder

Een band die veel rult kan trouwens ook ene signaal zijn dat de vering niet optimaal staat afgesteld. Moderne banden tekenen zelfs bij circuitgebruit niet veel meer.
[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 28145 op 28-08-2005 23:04]
Het stuurt toch wel sneller in omdat het spitser is. En zwaarder ja, meer massa welke zit te roteren en meer onafgeveerd.Anoniem: 28145 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:01:
Monteer een 120/70 voorband, en je houdt een stukje over (en het stuurt zwaarder).
De vering heb ik veel mee liggen kutten en hij is nog niet 100% bij mijEen band die veel rult kan trouwens ook ene signaal zijn dat de vering niet optimaal staat afgesteld. Moderne banden tekenen zelfs bij circuitgebruit niet veel meer.

En toch kan het beterDat gaat best met die banden Chevy, worry not my friend. Je rijdt de banden prima tot aan de rand. Niks mis mee toch?

[Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2005 23:16]

Dat een 120/70 zwaarder stuurt dan een 120/60 heeft natuurlijk alles te maken met de grotere diameter (gyroscopisch effect is groter, maar er zijn 120/70 banden die spits zijn (Avon oa, maar ook bepaalde racebanden, dus lekker veel grip als je plat ligt, maar stuurt heel snel), en er zijn 120/70 banden die gewoon netjes rond zijn (BT-014, stuurt vrij neutraal).
Familie en de weg ken ik ook, alleen hij wat beter maar de desbetreffende bocht had ik die dag al eerder genomen tegen een snelheid waarvan ik zeker ben dat ik met de Metzeler in het decor was beland. Hij heeft ook veel meer lef om harder door de bocht te gaan maar ik rem altijd voor de bocht als ik die niet kan doorkijken (beetje terughoudend zijn en voor marge zorgen, het is nog steeds openbare weg)Anoniem: 28145 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:15:
Openbare weg is toch geen wedstrijd?Misschien wist die goze de weg, en jij niet, weet jij veel. Maar voortaan wel in de juiste versnelling rijden he?
Anders kun je nog geen CBR250 bijhouden.
En met een baan waar ik altijd moeite mee hebt omdat er een bocht in zit welke eerst flauw begint en plots scherp wordt (bocht met 2 krommingen) gaat verdomd goed in de andere richting. Waar zit toch die kut bocht..... maar dat kan toch niet, dat zijn de hairpins al

[Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2005 23:24]

Je vergelijkt volgens mij wel een SS band met een sportieve tourband, dus het valt te verwachten dat die BT014 het beter doet.Chevy454 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:07:
Waar mijn RoadTec Z6 het voorbekeken hield geeft de BT014 geen krimp
Dat ding gooi je zo plat, verschrikkelijk. Alleen heb ik nu wel een ander probleem... eigenlijk zijn het er vijf.
Zet 'm tegen een rennsport en wie weet denk je dr dan anders over (wie weet he, zeg niet dat het zo is).
Of evt een Sportec M1.
Vandaag lekker gereden met mn NX, voor het eerst in tijden (naja, weinig geprobeerd) weer een wheelie gemaakt die goed ging, is de weg gvd op, moest ik weer naar beneden...
En geprobeerd de golf GTI van een vriend van me bij te houden op een dijkje, alleen reed er een andere vriend van me voor me met zn Bandit 600 en die zat overal te remmen....
Niet dat ik die golf in had kunnen halen, want die reed toch flink door

Maar beter bijhouden dan nu moest tot de 110 zeker mogelijk zijn, maja, zat die kut bandit weer in de weg

[Voor 33% gewijzigd door 4x2 op 29-08-2005 00:57]
leeg
Hillie schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:32:
[...]
Mooie fiets Capo, niet mijn smaak, maar als ik dan op een crotchrocket zou moeten, dan is dit toch wel een mooie hoor.

Dat is leuke band, wel vervelend dat ik dan 3 a 4 banden per zomer op rij. vorige M1 was een 2000km, denk dat ik 2500 net gehaald had

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Voor is inderdaad moeilijker om rond te rijden. Moet je sneller en harder voor insturen, niet zozeer platter gaan.JdM schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:35:
[...]
Moet zeggen dat dat voorbandje netjes op de rand is afgereden, voor IS al moeilijker dan achter...
Het rullen zal ook veroorzaakt worden door een hogere bochtensnelheid, niet alleen door meer gas geven. Als je richting de grens van de grip gaat, zal de achterband beginnen te wringen, waardoor de band èn warmer wordt èn iets glijdt. En dat kan je ook voor elkaar krijgen in een hoge versnelling en laag in de toeren.
En het is ook afhankelijk van de vering. Vering die niet goed is afgesteld of niet 100% fris meer is, zal ook het sneller rullen van de band tot gevolg hebben.

De bocht harder nemen en later insturen. Gewoon keihard met alle macht tegen jouw stuurhelft rammen zonder je voeten te gebruiken als extra duwkrachtAnoniem: 28145 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:06:
Sneller en harden insturen, hoe doe ik dat?Hoekiger gaan rijden? Hogere aanvangsssnelheid?

Als je wilt gaan omgooien naar de andere kant (vb van links naar rechts) dan moet je op de buitenste step (de rechter) gaan duwen en je lichaam gaan verplaatsen en tegen je rechterstuurhelft duwen alsof je leven er vanaf hangt. Ik moet met mijn gewicht gaan schuiven omdat ik te weinig arm kracht heb om bij die snelheid van oren te wisselen.
Als je dat hard insturen onder de knie hebt dan begint de volgende fase:
remmen tot je kantelpunt en dan gas erop als bezetene alleen vind ik dat nog steeds erg link. Het voelt zo vaag aan.
[Voor 66% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 11:21]
Uiteraard gebruik je tegenstuur op je stuurhelfen om je fiets snel om te gooien, maar het is nog steeds belangrijk rust in je fiets te houden. Rammen (as in "beuken") is niet goed, kracht zetten wel. Verplaatsen bovenlichaam ook trouwens.
Ik hou ervan om "te dansen op de maat van de weg". De weg lezen, ver vooruit kijken, zo min mogelijk remmen en zo vloeiend mogelijk bochtjes draaien. maar wel snel dus. Op die manier kun je zonder veel zweet hele dagen op hoge snelheid rondknallen. Stop and go is niks voor mij. Rammen en beuken hoort bij mij bij stop and go, doe ik niet aan mee.
Gewoon hard duwen bedoel ikAnoniem: 28145 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:20:
Keihard met alle macht tegen me stuurhelften rammen? Are you allright? Uiteraard gebruik je tegenstuur op je stuurhelfen om je fiets snel om te gooien, maar het is nog steeds belangrijk rust in je fiets te houden.

Misschien is rammen ook een verkeerd woord. Ik heb ook weinig armspieren. Moet daarop gaan trainen zodat het vloeiender gaat bij die snelheden van 180+km/h, heb moeite om met 220km/h hard te gaan insturen in een enkele bocht en snel wisselen van links naar rechts is al problematisch bij 180km/h omdat ik haast geen beweging in mijn stuur krijg. Dus rammen is mss voor jou gewoon hard duwen

Nou je moet heel even heel geleidelijk veel kracht op zetten in zo korte tijd bij een paar snelle slalommen dat het net geen rammen is maar gecontroleerd hard duwenRammen (as in "beuken") is niet goed, kracht zetten wel. Verplaatsen bovenlichaam ook trouwens.

Probleem is echter soms het volgende. Als je voorbij de apex bent dan ga je acceleren zodat de motor zich opricht. Maar soms komt de bocht zo snel eraan dat je hem gewoon zonder de accelerende kracht moet gaan oprichten en moet gaan platgooien. Dan is het toch gewoon tegen het rammen aan die stuurhelft aan hoor

Ik neem elke bocht tegen een snelheid waarvan ik denk: dat is een goede snelheid en als er 6 bochten achter elkaar komen met een wisselende snelheid dan ga ik ook gewoon wisselend de bocht in. Dan ga ik gewoon uit acceleren of ga ik de motor omgooien door enkel te duwen en dan rem ik in de bocht (voorrem ja) tot de snelheid welke ik juist acht.De weg lezen, ver vooruit kijken, zo min mogelijk remmen en zo vloeiend mogelijk bochtjes draaien. maar wel snel dus. Op die manier kun je zonder veel zweet hele dagen op hoge snelheid rondknallen. Stop and go is niks voor mij. Rammen en beuken hoort bij mij bij stop and go, doe ik niet aan mee.
[Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 11:34]
Je moet terwijl je in de bocht hangt ook druk op je buitenste step houden natuurlijk. Blijft de motorfiets rustiger/stabieler.Chevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:09:
[...]
Als je wilt gaan omgooien naar de andere kant (vb van links naar rechts) dan moet je op de buitenste step (de rechter) gaan duwen en je lichaam gaan verplaatsen en tegen je rechterstuurhelft duwen alsof je leven er vanaf hangt. Ik moet met mijn gewicht gaan schuiven omdat ik te weinig arm kracht heb om bij die snelheid van oren te wisselen.
Als je dat hard insturen onder de knie hebt dan begint de volgende fase:
remmen tot je kantelpunt en dan gas erop als bezetene alleen vind ik dat nog steeds erg link. Het voelt zo vaag aan.
Door het sneller insturen, veert de vering ook minder ver in, waardoor je iets meer grondspeling hebt.
Uiteraard, maar bedoelde om meer druk uit te oefenen om het zwaartepunt wat gaan verleggen en makkelijker om te gooien naar de andere kant. De motor oprichten is het moeilijkste als je geen gas kunt geven, de motor valt vanzelf als je eenmaal terug recht zit.PeeJay schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:29:
Je moet terwijl je in de bocht hangt ook druk op je buitenste step houden natuurlijk. Blijft de motorfiets rustiger/stabieler.
Dan moet je meer met je lichaamsgewicht werken. Iets eerder verzitten en de motor meetrekken terwijl je aan de andere kant gaat hangen.Chevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:32:
[...]
Uiteraard, maar bedoelde om meer druk uit te oefenen om het zwaartepunt wat gaan verleggen en makkelijker om te gooien naar de andere kant. De motor oprichten is het moeilijkste als je geen gas kunt geven, de motor valt vanzelf als je eenmaal terug recht zit.
Sturen doe je alleen met constant gas of onder acceleratie. Als je dan nog aan het remmen bent, ben je te laat

[Voor 11% gewijzigd door PeeJay op 29-08-2005 11:38]
Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik harder had gekund als mij armen sterker zouden zijn (en ik heb wat jaren geleden toch echt als een mongool zo hard gereden). Vijf dagen KicXtour en geen spierpijn.
De enige die ik ooit hoorde over sterke armen en snel omgooien was Mick Doohan, maar ik geloof dat hij op het circuit reed met racemotoren (weet niet zeker hoor).

Denk het eerste (al proef ik nog een bittere smaak van gisteren en typ dit ook met een gigantische glimlach van linkeroor tot rechteroorAnoniem: 28145 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:38:
Misschien breng je het wel te smeuiig Chevy ( of lees je teveel boekjes), ik kreeg de indruk dat jij met alle macht aan je stuur zit te trekken en te sjorren, bloedverziekend hard door België aan het blazen bent, en je fysiek te kort schiet om nog harder te kunnen gaan. Mooi hoor, al die wijsheden, maar voor een deel is snel rijden talent, ervaring en vaak doen. Uiteraard dien je te beschikken over een flinke dosis theorie.

Ben gisteren toch wel ook te ver gegaan op sommige punten dat ik fysiek toch iets te kort kom

Paar keer insturen met een pauze tussen de bocht gaat goed maar als je 4 keer snel moet insturen omdat de volgende bocht direct begint als de volgende eindigt en dat zijn best wel mooie bochten maar als je daar hard wilt gaan merk ik toch wel dat ik een probleem heb betreffende het omgooien maar heb het gisteren pas ook zo extreem gehad. Met de BT014 ga ik ook harder en kom ik ook andere grenzen tegen. Met de Metzeler kon ik heel hard insturen maar reed ik een lagere snelheid dus had ik ook meer tijd. Met die BT014 is die tijd toch wel echt geslonken, misschien speelt de vermoeidheid ook parten, als je haast elke bocht welke je tegenkomt hard neemt

en in België? BEN JE GEK OFZO

Ik weet dat ik harder had gekunnen in een bepaalde bochtenserie als ik wat sneller kom omgooien. Maar ik heb dan ook veel moeite om hard naar links in te sturen (ik heb de neiging om mij wat op te richten en het stuur komt dichter bij de tank en ik wil het gas sluiten ipv het gas een beetje meer te openen)Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik harder had gekund als mij armen sterker zouden zijn (en ik heb wat jaren geleden toch echt als een mongool zo hard gereden). Vijf dagen KicXtour en geen spierpijn.
Daarnaast verdient het wel een kantekening... als jij nooit je voorband zo ver heb rondgereden dan ga je niet hard genoeg

En ik lig over mijn fysieke gestelheid te lullen omdat ik er wakker van lig omdat ik nu eerst 14kilo moet afvallen en daarna weer 5kg aan spieren moet bijkweken van de dokter omdat ik conditioneel heel hard achteruit ben gegaan in 5jaar tijd, heb terug flink last van mijn astma dus mogelijk ook daar weer mijn illusie dat ik te weinig armspieren heb
Ik verzit nooit in de bocht. Sommige mensen gaan inderdaad verzitten om meer grondspeling te krijgen en nog harder te gaan maar ik blijf er opzitten.PeeJay schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:36:
Dan moet je meer met je lichaamsgewicht werken. Iets eerder verzitten en de motor meetrekken terwijl je aan de andere kant gaat hangen.

Kijk maar es naar de MotoGPSturen doe je alleen met constant gas of onder acceleratie. Als je dan nog aan het remmen bent, ben je te laat

Ik rem alijd zo vaak mogellijk voor de bocht maar soms lukt het niet altijd en dan moet je in de bocht gaan bij remmen maar dat moet je niet doen tijdens het omgooien want dan ga je getuige zijn van gevaarlijke en vieze taferelen

[Voor 53% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 12:04]
Die rullen op mijn band zullen inderdaad komen door een slecht afgestelde vering, omdat ik heel veel op lage snelheid manouvreer en regelmatig met lessen een zandpadje pak

Ik heb dus mijn vering helemaal slap staan, mijn gewicht werkt namelijk niet mee met de motor die ik heb, dus elke centimeter lager zorgt voor een hoop minder zweet op mijn rug .....

Maar als ik dan eens ga knallen, dan moet ik inderdaad mijn vering weer strakker zetten, dat vergeet ik altijd

N54 powered
Zelfde als jij, alleen rijd ik in Luxemburg mijn rondjesAnoniem: 28145 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:37:
Je bent nog steeds op de openabre weg bezig toch?

Maar moet inderdaad oppassen met zulke fratsen

En de laatste keer dat ik nog een race of een motorboekje heb gelezen is toch alweer.... 4 weken en 3 maanden geleden. Ik vind Moto73 niet meer in de schappen van de Edah?

Alsof jou dat wat uitmaaktJdM schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:49:
Ik heb dus mijn vering helemaal slap staan, mijn gewicht werkt namelijk niet mee met de motor die ik heb, dus elke centimeter lager zorgt voor een hoop minder zweet op mijn rug .....![]()
Maar als ik dan eens ga knallen, dan moet ik inderdaad mijn vering weer strakker zetten, dat vergeet ik altijd

[Voor 58% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 13:05]
neenChevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:54:
[...]
[...]
Alsof jou dat wat uitmaaktOf moet jij jouw bandjes zelf betalen?

N54 powered
Ik bedoelde in recht-links (of andersom) combinaties. Je remt alleen naar de eerst apex, vanaf daar op constante snelheid (of accelererend) naar de apex van de volgende bocht.Chevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:47:
Kijk maar es naar de MotoGP
Ik rem alijd zo vaak mogellijk voor de bocht maar soms lukt het niet altijd en dan moet je in de bocht gaan bij remmen maar dat moet je niet doen tijdens het omgooien want dan ga je getuige zijn van gevaarlijke en vieze taferelen
Als je zo op de openbare weg rijdt, neem ik aan dat je het stuk waarop je gas geeft wel eerst een keer verkent op grind en olie enzo?
Doordat de vering slap staat, zal deze de klappen niet goed kunnen opvangen. Hierdoor wordt een deel van de klappen opgevangen door de band. Wat weer resulteert in rare slijtage van je achterband (happen/grote rullen ipv van gelijkmatige rulletjes).JdM schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:49:
Ik heb dus mijn vering helemaal slap staan, mijn gewicht werkt namelijk niet mee met de motor die ik heb, dus elke centimeter lager zorgt voor een hoop minder zweet op mijn rug .....![]()
Wat denk je, natuurlijkPeeJay schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:29:
Ik bedoelde in recht-links (of andersom) combinaties. Je remt alleen naar de eerst apex, vanaf daar op constante snelheid (of accelererend) naar de apex van de volgende bocht.
Als je zo op de openbare weg rijdt, neem ik aan dat je het stuk waarop je gas geeft wel eerst een keer verkent op grind en olie enzo?

[Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 14:31]

Hmm, anders komen er een klepstelboutje+moertje uit je klepdeksel gepleurd ?
En daarna nog een klepspietje of wat, de klepveren en nog eoa ding.... (1 klep dus)
Ben nu bezig om de kop dr af te sjorren, officieel moet dat met het blok uit het frame, maar een beetje creatief met een krikje en wat wrikken doet een hele hoop

Nu even in het WPHB kijken of ik geen bouten vergeten ben....
Naja, als het intern geen schade aan heeft gericht kom ik er ws vanaf met een nieuwe uitlaatklep en koppakking + wat uurtjes werk.
leeg

owja C/P uit welk topic? Link!
[Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 15:42]
Succes man.
(was het bij mijn XL500R toch wal wat makkelijker om het blok eruit te halen

Is zo'n werkplaatshandboek eigenlijk copyrighted enzo, zodat erom vragen illegaal is? Zou toch wel erg handig zijn voor de GPZ

Ik vind het persoonlijk een geweldig ding om te sleutelen, je kunt overal supergoed bij, alleen carburateurs dr in en synchroniseren is een rotklus (maar dat is ook het enige wat ik tot nu toe tegen ben gekomen, verder zit het ding imho superfijn in elkaar).Anoniem: 28145 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:03:
Koppen verwijderen van een VF400. Da's geen eenvoudig klusje. Heb ooit de distributiekettingen venvangen op zo'n ding. Om alleen al de deksels, en de nokkenstokken eruit te krijgen is al helse toer. Alles zit in de weg.
Kop (was het voorste paar, dat scheelt, achterste is een stuk lastiger wat ik er van kan zien) ben ik alles bij elkaar 4 uur mee bezig geweest voor ie er af lag en dan heb ik op mn dooie gemakje gewerkt.
Maar heb even alle 3 de blokbouten losgehaald, motor over de standaard getild, steuntje onder de carterpan en daar wat op zitten duwen, toen kreeg ik net genoeg ruimte om 2 kopbouten dr uit te draaien, officieel moet het blok er dus uit

RAMPENPLAATJES in dat topicChevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:42:
Dit zuigt zonder naakt picsMaak es wat foto's van jouw kop en zijn koppijn
owja C/P uit welk topic? Link!
VF topic
ramptoerist
leeg

Bleek dus toch te komen van een keer te ver terug te schakelen. Dacht het zelf al. Gelukkig onder garantie, hele lijst onderdelen

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ja dat kan je beter niet doen osirisOsiris schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:33:
Is zo'n werkplaatshandboek eigenlijk copyrighted enzo, zodat erom vragen illegaal is? Zou toch wel erg handig zijn voor de GPZ

Mail me es jouw MSN adres dan voeg ik jou (nogmaals

Kan me niet inbeelden dat sommigen hun motor 4 maanden (of meer) laten stilstaan in de winter. Dan kom je toch half klaar op je fiets als ie weer van stal mag

Dan scheelt er toch iets bij jou.DinX schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:13:
Dan kom je toch half klaar op je fiets als ie weer van stal mag
Na 20km denk ik.. ik mis 1 cilinder... na 30km.. gvd, hij rijdt maarop 1 cilinder

Zet je em op de testbank.. verdomme... hij is in orde

[Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 21:22]
Ik heb 2 weken gedacht dat ik op 1 cylinder reedChevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:22:
[...]
Dan scheelt er toch iets bij jou.
Na 20km denk ik.. ik mis 1 cilinder... na 30km.. gvd, hij rijdt maarop 1 cilinder
Zet je em op de testbank.. verdomme... hij is in ordeHoe kan dat.. hij lijkt wel 25kW

Zou me niet verbazen

Is dat nou goed of niet van die IQ indicatie?Osiris schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:33:
Is 't trouwens überhaupt wel verstandig om zonder technische praktijk-ervaring proberen te sleutelen aan een motor?Meegerekend dat ik niet 't IQ van een pritstift heb, maar wel ultiem onhandig soms

Goed gereedschap is het halve werk dus tja.. Ik zou niet met een setje van de aldi gaan sleutelen aan kritische dingen en ook niet zonder ervaring. Een kleine beurt moet zeker wel lukken net als ketting spannen ofzo maar de remklauwen gaan reviseren zou ik weer niet doen als je niet weet waar je meebezig bent. Bij een blik kan je dat wagen, bij een motor moet je zeker zijn. Maar laat ik het zo verwoorden.. wat jij niet in elkaar krijgt kan iemand anders wel doen

[Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 21:39]

Kleppen stellen is een grote beurtOsiris schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:46:
Ik bedoel inderdaad meer kleine beurten ofzo, de simpele dingetjes. Of de moeilijkere dingen waar niets fout kan gaanVernam namelijk dat je bij de GPZ vrij simpel bij de nokkenassen enzo kon komen en dat de kleppen om de 5000 km gestelt moeten worden, dat soort shit.

Kleppen stellen is eigenlijk niets aan maar je moet gewoon goed opletten dat je distributieketting ofzo niet een verdieping lager valt want dan heb je een probleem

Maar als je dat gaat doen dan zou ik al gaan investeren in momentsleutels want dat heb je dan 100% zeker nodig. Toch zeker 1 van 8 tot 50Nm ofzo. Vooral de beginwaarde is belangrijk. Die 8Nm komt VAAK voor en een waarde van 50Nm kom je niet zo vaak tegen, toch merendeels 18 a 25Nm dan.
Kleine tip: tengtools en rahsol.
[Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 21:51]

Met hulp van je oom vergeet je te vermelden (toch de eerste keer)DinX schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:50:
Kleine beurt is mij zelfs gelukt. Olie en oliefilter vervangen, luchtfilter vervangen, remblokjes vervangen, remmen reviseren. En ik heb 2 linkerhanden, kan je raden

Heb jij de remmen gereviseerd bij de Divi? Remvloeistof vervangen is niet reviseren hé

Reviseren is die hele klauw uit elkaar halen en met belgom alles schoon polijsten en nieuwe dichtingen zetten.
[Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 21:54]
Leren we dat toch ook meteen

Uh-huh, kheb @ MF topic over sleutel-gepruts al vaak genoeg gelezen dat dr sufkutten zijn die vanalles laten flikkeren, dus daar zal ik wel extra goed op gaan lettenChevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:49:
Kleppen stellen is eigenlijk niets aan maar je moet gewoon goed opletten dat je distributieketting ofzo niet een verdieping lager valt want dan heb je een probleem

Jep, momentsleutel leek mij ook een van de meest nuttige tools om mee te beginnenChevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:49:
Maar als je dat gaat doen dan zou ik al gaan investeren in momentsleutels want dat heb je dan 100% zeker nodig. Toch zeker 1 van 8 tot 50Nm ofzo. Vooral de beginwaarde is belangrijk. Die 8Nm kom je VAAK voor en een waarde van 50Nm kom je niet zo vaak tegen, toch merendeels 18 a 25Nm dan.

Oohhhh!DinX schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:50:
Kleine beurt is mij zelfs gelukt. Olie en oliefilter vervangen, luchtfilter vervangen, remblokjes vervangen, remmen reviseren. En ik heb 2 linkerhanden, kan je raden

M'n oom was voor het remoliepotjeChevy454 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:51:
[...]
Met hulp van je oom vergeet je te vermelden

Ik had geen tap (nu wel, erg handig als je het nodig hebt)
[Voor 15% gewijzigd door DinX op 29-08-2005 21:56]
60Nm kom je niet vaak tegen. Pas kopen als je die nodig hebt. En daarnaast liever 2 momentsleutels dan 1 onnauwkeurige. ik heb zelf 8-50 (gedore) en 20-200 (rahsol, dochter van gedore)Osiris schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:53:
Jep, momentsleutel leek mij ook een van de meest nuttige tools om mee te beginnenEn ik las ergens ook over momenten van rond de 60 Nm, dus meteen nog maar een tikkeltje zwaarder?
Maargoed, gereedschap is belangrijk. Ik werk nu met USAG en vind het eigenlijk niet zo fijn werken. Geef mij maar liever Gedore of SnapOn.
[Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 21:57]
Ongeveer 120 a 150 euro het stuk. Wel goedkoop vind ik persoonlijkOsiris schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:00:
2 leek mij ook al logisch ja, alleen kheb geen idee hoeveel die krengen moeten kosten?

voelermaatjes kosten pas geld... 16 euro voor een setje

Owja, misschien als een tip
http://www.motorxtra.nl/
[Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2005 22:14]
Dit topic is gesloten.