1. voor het 'gewoon' maken van foto's zou elk kaartje moeten voldoen, dus het zal hoogstwaarschijnlijk liggen aan de laadtijd van de flitser. Als je echter regelmatig op high-speed continuous shooting aan de gang gaat, dan zijn snellere kaartjes (8mb/s) wel nodig. Ook voor filmen moet je rekening houden met het feit dat hij 2mb/s nodig heeft.
Ok, ik merk dus weinig verschil dan, tenminste de moviemode is niet traag of zo. Continuous zal ik niet zoveel gebruiken, maar goed daar moet ik sowieso nog mee spelen...
Ga ik met een echte DSLR hier overigens verschil in zien ? Heeft een EOS 350D/XT bijvoorbeeld een snellere laadtijd en verwerk snelheid dan de S2 ?
Een ander punt is nog die flitskwaliteit....een verkoper vertelde me ooit ; met een interne flits en een flakke lamp die recht naar voren schijnt (en daarmee heb je ongeveer alle interne flitsers te pakken) krijg je altijd slechte indoor kwaliteit. Dus zelfs een DSLR heeft dan een kantelbare externe flits nodig om daar iets moois van te maken. Klopt dat ?
2. De H1 heeft Mpeg1 vs AVI van de S2, dus dat helpt je niet veel; H1 ong 12,5min/GB vs S2 ong 8min/GB daarnaast:
Ah, dat heeft dus ook geen zin. Nuja, de H1 kan ook niet zoomen tijdens het filmen wat wel zo fijn is. Ben benieuwd wat de specs van de FZ27 zijn, maar kan geen goeie review vinden (alleen preview op dcresource). Ze zeggen dat de FZ25 op Quicktime schoot en de 27 op VGA, maar dat is nogal vaag. Zijn er nog andere camera's met film functie die hier in de buurt komen ? Misschien eentje zonder superzoom maar wel stabilisator ?
3. de flits kan je idd niet gebruiken tijdens het filmen.
Vreemd dat die feature wel word vermeld in de review maar dat side effect dan weer niet

Bovenal moet je jezelf afvragen wat je hoofddoel is:
Wil je fotograferen en af en toe een filmpje, of wil je filmen en af en toe een foto maken.
in het eerste geval zal het zwaartepunt liggen op de fotografische capaciteiten van de cam; in het tweede op de film-kwaliteiten.
Als je liever filmt dan fotografeert, kan je mss beter kijken naar een camcorder die ook stills maakt. (Er is net een JVC uit die 5mp foto's kan maken)
Tjsa, ik had al een digi Hi8 van Sony toen ik de A70 kocht. Wat bleek : ik was te lam om de bandjes over te zetten en te renderen. En in ACDsee kon je ook gelijk de fimpjes (ook al waren ze wat brak) zien. Toen kwam er XBMC (Xbox Media Center) met een supieure foto functie (zoomen/draaien/thumbs etc) en ineens werden die fimpjes favoriet. Dus wat ik eigenlijk zoek is een Mpeg4 recorder (beeldkwaliteit hoeft niet superieur te zijn, zolang het maar compact is) met goeie stabiele foto functie. Dus de wens is nog steeds : Fotograferen met af en toe een filmpje.
Heb je toevallig het type van JVC ?
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !