Canon Powershot S2 IS - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 15.076 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray_nl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2021
Hoi,

ik heb sinds een paar weken een raar probleem met m'n S2.
Als ik foto's ga maken en ik kijk op het schermpje dan is het beeld scherp. Als ik door m'n zoeker kijk dan is het beeld wazig. Het maakt niet uit in welke setting ik de camera zet, hetblijft zo.

Iemand ideeën waar dit aan kan liggen, en vooral hoe het op te lossen is.
Ga binnenkort op vakantie en wil hem eigenlijk niet bij de Canon Servicedesk hebben liggen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ray_nl schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:38:
Hoi,

ik heb sinds een paar weken een raar probleem met m'n S2.
Als ik foto's ga maken en ik kijk op het schermpje dan is het beeld scherp. Als ik door m'n zoeker kijk dan is het beeld wazig. Het maakt niet uit in welke setting ik de camera zet, hetblijft zo.

Iemand ideeën waar dit aan kan liggen, en vooral hoe het op te lossen is.
Ga binnenkort op vakantie en wil hem eigenlijk niet bij de Canon Servicedesk hebben liggen dan ;)
misschien een stomme opmerking, maar heb je al aan het draaiknopje naast de EVF (zoeker) gedraaid? :P dat is bedoeld om de EVF scherp te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164354

Help! (hopelijk zit ik in het goede topic)
Heb 2 jaar genoten van m'n S2 IS, alleen sinds vorige week krijg ik alleen maar zwart beeld.

Zoals op het plaatje te zien is krijg ik wel de instellingen te zien, maar het beeld blijft zwart.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v78/tron00/Diversen/Zwart.jpg

Wat is er stuk?
Is dit makkelijk te repareren, of kan beter naar een ander fototoestel uitkijken?

(nee, het lenskapje zit er niet op ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 164354 op 29-10-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray_nl
  • Laatst online: 03-12-2021
jeroen__online schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:38:
[...]

misschien een stomme opmerking, maar heb je al aan het draaiknopje naast de EVF (zoeker) gedraaid? :P dat is bedoeld om de EVF scherp te stellen.
Thnx! Dat hele knopje was me nog niet opgevallen |:(
Beetje jammer van de Canon Helpdesk dat die dat ook niet ff vroegen :)

Zal volgende x de handleiding lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:34
Anoniem: 164354 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:10:
Heb 2 jaar genoten van m'n S2 IS, alleen sinds vorige week krijg ik alleen maar zwart beeld.

Zoals op het plaatje te zien is krijg ik wel de instellingen te zien, maar het beeld blijft zwart.
[afbeelding]

Wat is er stuk?
Is dit makkelijk te repareren, of kan beter naar een ander fototoestel uitkijken?

Blijft dit zo als je het knopje "disp." indrukt? dus even je display mode veranderen. Wellicht biedt dit de oplossing.

Zo niet, dan vrees ik dat je em kunt opsturen naar Canon :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164354

masterslave schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:37:
[...]

Blijft dit zo als je het knopje "disp." indrukt? dus even je display mode veranderen. Wellicht biedt dit de oplossing.

Zo niet, dan vrees ik dat je em kunt opsturen naar Canon :X
Beeld blijft dan ook zwart helaas :'(

Als ik hem op M heb staan en naar C of Tv ga, dan krijg ik een sec ofzo een soort witte balk bovenin.
Ik vrees het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09-2023
Anoniem: 164354 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:10:

Wat is er stuk?

Ik heb hetzelfde als jou camera.
Is het bij jou nog opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Laatst online: 30-06 11:23
johnnyk schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:36:
[...]

Ik heb hetzelfde als jou camera.
Is het bij jou nog opgelost?
Hier nog een met hetzelfde probleem :(. Op internet is er nog veel meer over te vinden. Waarschijnlijk is het het mechanische iris in de camera die niet meer open gaat daarom lijkt alles nog prima te werken alleen krijg je dus zwart beeld. Deze module is te verwisselen, alleen erg duur. Dit valt me erg tegen van Canon wat toch bekend staat om relatief goede kwaliteit.

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 26-06 13:59

Xymox

Determinism rulez !

Kiezel schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:16:
[...]
Dit valt me erg tegen van Canon wat toch bekend staat om relatief goede kwaliteit.
Alles kan stuk, zelfs al is het van uitmuntende kwaliteit

;)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Laatst online: 30-06 11:23
Xymox schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:38:
[...]

Alles kan stuk, zelfs al is het van uitmuntende kwaliteit

;)
Tuurlijk maar omdat dit over zoveel mensen zijn met hetzelfde probleem, lijkt het meer op een design fout dan een random fout. Ik las een tijd geleden wel dat er mensen waren die hem kostenloos gerepareerd kregen. Bij mij niet gelukt iig.

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 22:22

Sponge

Serious Game Developer

Mogelijk is dit de "BSOD" (waarbij B = black). Als je naar de support pagina gaat van Canon, krijg je waarschijnlijk een "belangrijke melding betreffende uw gekozen product" ofzo. Mijn oude S1 had dit net voor de Kerst (wilde filmpjes maken... Dat kan niet met m'n 400D).

Naar ET/Bass verstuurd, en na 2-3 weken kreeg ik een S5 terug - gratis! Nou dat is pas eens service _O_.

Maar goed, check de support site van Canon dus even goed.

Edit:

Ik heb even voor je gekeken. Mijn probleem sloeg op artikel nr: 37383 op https://self-service.canon-europe.com/nl/pages/. Er staat geen S2 bij. De symptonen zijn echter het zelfde, zover ik de eerdere foto zie.

[ Voor 20% gewijzigd door Sponge op 13-02-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 09:51
Ook ik heb een BSOD en na enig zoeken ben ik lang niet de enige. Dit is dus een seriematige productiefout van de S2. Ik heb hem opgestuurd en in plaats van een mooie S5 heb ik een offerte gekregen à 280 euro.

hier staat een mogelijke oplossing (antwoord van 31-08-2008). Ik heb vandaag een fax naar Etbass gedaan dat ik hem niet laat repareren, dus ik hoop hem van de week terug te hebben en dan ga ik dat proberen. Werkt dat niet dan ga ik toch overwegen Canon te bestoken.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste