Dat is 'ie zeker ! Ik ben ook niet overgestapt naar DSRL uit ontevredenheid over de prestaties van de S2 (het enige forse kritiekpunt vond ik de sterke purple fringing/ chromatische aberratie, wat op contrastovergangen zorgt voor hinderlijke paars/rode lijnen (bekijk de gevel van de dom van florence nog maar eens, waar je zelfs op de kleine foto de rood-paarse randjes al ziet lopen op de S2 foto. Met goede lenzen op een DSRL is dat bijna volledig afwezig). De S2 heeft me juist weer enthousiast gemaakt voor de fotografiehobby. Ik vond het een genot om mee te werken.jeroen__online schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:02:
[...]
mooi vergelijkingsmateriaal, erg interessant om te zienik ben zelf van plan de S2 IS binnenkort aan te gaan schaffen, na lang dubben en vergelijken van verschillende andere camera's. (o.a. de Panasonic DMC-TZ1, Fuji S5600, Canon S3 IS)
Gezien mijn 'beperkte' budget (ik mik op 400eu) is de S2 een heel goede optie voor mij denk ik, aangezien dslr vaak een stuk duurder is. Ik wil mooie foto's kunnen maken uiteraard, maar ook veel optische zoom hebben en bewegende objecten (hond bijvoorbeeld) scherp vast kunnen leggen. Daarnaast staan de film-mogelijkheden (en -kwaliteit) van de S2 me ook wel erg aan. De S2 lijkt me, naar aanleiding van wat ik heb gelezen in verschillende reviews, een heel capabele, redelijk compacte en uitgebreide camera, ideaal voor een enthousiaste (digi)fotograaf die de wondere wereld nog aan het ontdekken is
DSLR biedt, om terug te komen op je vergelijking, zeker mooiere resultaten, maar voor de huidige verkoopprijs (360eu) denk ik dat de S2 absoluut een aantrekkelijke camera is, met verschrikkelijk veel en interessante features
[ Voor 15% gewijzigd door PeterVL57 op 09-05-2006 10:45 ]
alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95