Canon Powershot S2 IS - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 15.101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
jeroen__online schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:02:
[...]
mooi vergelijkingsmateriaal, erg interessant om te zien :) ik ben zelf van plan de S2 IS binnenkort aan te gaan schaffen, na lang dubben en vergelijken van verschillende andere camera's. (o.a. de Panasonic DMC-TZ1, Fuji S5600, Canon S3 IS)
Gezien mijn 'beperkte' budget (ik mik op 400eu) is de S2 een heel goede optie voor mij denk ik, aangezien dslr vaak een stuk duurder is. Ik wil mooie foto's kunnen maken uiteraard, maar ook veel optische zoom hebben en bewegende objecten (hond bijvoorbeeld :P ) scherp vast kunnen leggen. Daarnaast staan de film-mogelijkheden (en -kwaliteit) van de S2 me ook wel erg aan. De S2 lijkt me, naar aanleiding van wat ik heb gelezen in verschillende reviews, een heel capabele, redelijk compacte en uitgebreide camera, ideaal voor een enthousiaste (digi)fotograaf die de wondere wereld nog aan het ontdekken is :Y)
DSLR biedt, om terug te komen op je vergelijking, zeker mooiere resultaten, maar voor de huidige verkoopprijs (360eu) denk ik dat de S2 absoluut een aantrekkelijke camera is, met verschrikkelijk veel en interessante features :)
Dat is 'ie zeker ! Ik ben ook niet overgestapt naar DSRL uit ontevredenheid over de prestaties van de S2 (het enige forse kritiekpunt vond ik de sterke purple fringing/ chromatische aberratie, wat op contrastovergangen zorgt voor hinderlijke paars/rode lijnen (bekijk de gevel van de dom van florence nog maar eens, waar je zelfs op de kleine foto de rood-paarse randjes al ziet lopen op de S2 foto. Met goede lenzen op een DSRL is dat bijna volledig afwezig). De S2 heeft me juist weer enthousiast gemaakt voor de fotografiehobby. Ik vond het een genot om mee te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door PeterVL57 op 09-05-2006 10:45 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:27:
Ik weet niet in hoeverre binnenkort ook echt binnenkort is, want van de top6 in de PW hebben slechts 3 de camera daadwerkelijk voorradig (en die andere 3 krijgen hem echt niet meer binnen). Het is slechts uitverkopen en op naar de S3. Overigens is de goedkoopste PW vermelding met voorraad 390 euro, namelijk digitalstreet.
ik twijfel nog steeds, zoals je zegt is de S2 niet heel goed meer verkrijgbaar, hoewel PCHUT nu opeens de S2 voor 341eu aanbiedt. Voor die prijs lijkt het me alleen maar aantrekkelijker worden.
Als alternatieven zie ik de S3 (maar die is gelijk 100eu duurder en zal voorlopig niet veel dalen denk ik) en ik neig nog een beetje naar de Panasonic DMC-TZ1, maar die vind ik eigenlijk te weinig instelmogelijkheden hebben (is wel een stuk draagbaarder denk ik).
Ik denk dat ik gewoon voor de S2 moet gaan en snel ook, want anders ben ik een stuk duurder uit met een vergelijkbare of minder aantrekkelijke camera :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 06:59
Misschien is een Fuji S5600 ook wel leuk. Die is ook niet zo duur en gaat beter om met hoge iso waarden

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

martijn_tje schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:14:
Misschien is een Fuji S5600 ook wel leuk. Die is ook niet zo duur en gaat beter om met hoge iso waarden
ik heb 'm idd overwogen, maar heeft niet mijn voorkeur door: xD ipv SD Cards (veel duurder en trager), geen IS (hogere ISO compenseert wel iets, maar niet genoeg denk ik) en niet zoomen tijdens filmpjes. Over de aantrekkelijke prijs ben ik het absoluut met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07 19:49
Is het mogelijk om met deze camera, als hij op M(anueel) staat ingesteld, om dan ook de exposure te regelen? Ik kan hem wel uitlezen, maar niet wijzigen.
Diafragma en sluitertijd gaat wel perfect. In andere modes kan ik de exposure wel regelen.

Of moet het misschien op een andere manier als hij op M staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik overweeg serieus om deze Canon S2 IS aan te schaffen. Is het van belang om dan ook een spec. sd (1GB) kaart te kopen, die dus ultra snelheid heeft? Welke NimH-batterijen en oplader raden jullie me aan, die zeer snel kan opladen?

Hopelijk heeft Mediamarkt Utrecht deze cam. nog in het assortiment of anders Foto Video Steenweg te Utrecht.., misschien weet iemand waar die in Utrecht of omgeving ergens staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
Bij MM Utrecht is de camera belachelijk duur, in de 500 euro meen ik me te herinneren. Ik heb wel een standaard SanDisk 1GB SD kaartje gekocht, werkt perfect. Tevens een standaard oplader plus 4 x 2500NimH standaard batterijen gehaald bij MM Utrecht, deze gaan enorm lang mee. Opladen van de batterijen gebeurd in rond de 4 uur geloof ik.

Steam: maartenverheijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
apacer schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:08:
Ik overweeg serieus om deze Canon S2 IS aan te schaffen. Is het van belang om dan ook een spec. sd (1GB) kaart te kopen, die dus ultra snelheid heeft? Welke NimH-batterijen en oplader raden jullie me aan, die zeer snel kan opladen?

Hopelijk heeft Mediamarkt Utrecht deze cam. nog in het assortiment of anders Foto Video Steenweg te Utrecht.., misschien weet iemand waar die in Utrecht of omgeving ergens staat?
waarom geen S3 dan? die is sowieso beter dan de S2, en voor 499 bij elke mediamarkt zoiets

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

In het krantje van de Media Markt zag ik 'm hier voor 377eu staan (Z'meer, R'dam). Ben ik toch blij dat ik 'm voor 314 had :9 (bij redcoon)
ik heb nu een Transcend 2GB 150x SD Card, die werkt prima (tegen de 20MB/s lees+schrijf volgens de specs), maar ik heb ook m'n standaard Kingston 512MB SD Card erin gehad (5MB/s lezen, 1.5MB/s schrijven, volgens de specs). Dat standaard kaartje voldeed ook, ik kon goed filmen (duurde wel wat langer met opslaan) en ook de high speed modus functioneerde prima (op 'fine' kwaliteit, heb niet getest of ie 't volhield tot de kaat vol was).
Ik schiet nu bijna alles op superfine, heb toch genoeg capaciteit en de kaart houdt t prima bij :P
Ben erg tevreden over de S2 trouwens, ik heb inmiddels al heel wat foto's gemaakt, deze week pas gaan experimenteren met macro's, erg mooi resultaat! Ik heb ook wat sportfoto's gemaakt, daar merk ik dat ikzelf nog een hoop oefening nodig heb, want in korte tijd is goed focussen best moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
Phusebox schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:31:
[...]

waarom geen S3 dan? die is sowieso beter dan de S2, en voor 499 bij elke mediamarkt zoiets
Ik las al enkele reviews op internet en het bleek( ik kan het fout hebben), dat de S3 niet zo baanbrekend anders was dan de S2 en toch behoorlijk duurder was.., ik ben bezig met het S2 topic geheel door te lezen, maar misschien kan je de verbeteringen nog even hier aangeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137471

apacer schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:30:
maar misschien kan je de verbeteringen nog even hier aangeven..
http://www.dpreview.com/reviews/canons3is/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
apacer schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:30:
[...]

Ik las al enkele reviews op internet en het bleek( ik kan het fout hebben), dat de S3 niet zo baanbrekend anders was dan de S2 en toch behoorlijk duurder was.., ik ben bezig met het S2 topic geheel door te lezen, maar misschien kan je de verbeteringen nog even hier aangeven..
tja ik ben zelf niet zo tevreden over de S3, maar de S2 zal alleen maar minder zijn in dat opzicht

maar de S3 is inderdaad duurder, alleen een "end-of-life" product kopen vind ik altijd niet zo'n goed idee. wacht dan even een maandje of 2 dan is de prijs van de s3 ook weer gezakt

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
Phusebox schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:25:
[...]

tja ik ben zelf niet zo tevreden over de S3, maar de S2 zal alleen maar minder zijn in dat opzicht

maar de S3 is inderdaad duurder, alleen een "end-of-life" product kopen vind ik altijd niet zo'n goed idee. wacht dan even een maandje of 2 dan is de prijs van de s3 ook weer gezakt
Ik zal echt me moeten inhouden, maar je hebt gelijk...ik kijk het nog enkele maanden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
Hoi!

Ik ben (ook) in de race voor een Canon S2. Nu heb ik een vraagje. Is onderstaande combinatie een goede deal??

Camera http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=11633 € 369,=

Tas (groot genoeg??) http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=11804 € 24,=

Geheugen (Sandisk 1024MB SecureDigital Ultra II) http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=8607 € 50,=

Batterijen + lader (2500mAh NiMH) http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=17419 € 24,=

Met € 12,50 verzendkosten komt dat samen op € 469,=

En best scherpe prijs in mijn ogen, maar stukken hoger dan bijvoorbeeld een Fuji FinePix S5600. Is dit het waard? Of hebben jullie een betere tip?

Alvast bedankt!

Smith

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik heb zelf voor mn S2 het volgende pakket bij elkaar geraapt (verschillende shops, begin mei):
Camera: 314eu
Tas: Samsonite Trekking DV-2, aanbieding bij de mediamarkt: 10eu
Geheugen: 2GB SD Transcend 150x: 55eu
Batterijen: 1700mAh (had ik al), wel zit ik te denken aan een GP powerbankje met 4x 2500mAh, voor ongeveer 30eu :)

ik denk dat je geen verkeerd pakket hebt gevonden, alleen die geheugenkaart is relatief duur (wel een erg goed merk + type, daarentegen). Over die tas (DCC90) had ik minder positieve ervaringen gelezen, hij zou net erg ruim zijn. Mijn Trekking DV-2 bevalt me wel prima, ruim, met genoeg opbergruimte voor extra batterijen + geheugenkaartjes.

of het het waard is t.o.v. bijvoorbeeld een S5600 moet je grotendeels zelf beslissen, maar ik ben absoluut blij dat ik voor de S2 heb gekozen; mooi, snel apparaat met geweldige features en goede bediening. In low-light situaties is ie wel beperkter qua functionaliteit, maar dat neem ik voor lief. Ik heb m'n camera vorige week zaterdag uitgebreid getest bij Tiesto op de Maas (Volvo Ocean Race), daar viel me op dat er bij foto's op ISO200 en 400 aardig wat ruis is te zien, maar de filmpjes die ik had gemaakt zijn wel erg netjes, zoomen tijdens filmen is echt huldiaal en de kwaliteit is erg goed, het draaibare LCD scherm vind ik ook een duidelijke plus.
Het is uiteraard maar net wat voor waarde je hecht aan bepaalde functies die de ene camera wel heeft ten opzichte van de ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Jeroen, bedankt voor je snelle reactie!!

ik ben ook wel erg voor de Canon.. dus wat dat betreft is er niet veel twijfel :7

Nou heb ik het web nog even afgezocht en het volgende tegengekomen:

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/4831/untitled8fs2.png

Op redcoon heb ik die tas nog niet kunnen vinden, maar al zou die tas 70 euro kosten, dan nog is die winkel het goedkoopste.

Nu is mijn vraag.. zijn die zaken te vertrouwen en hoe zit met evt. (laten we het niet hopen ;) ) reparaties..?

En dan het kaartje. Ik kreeg al het gevoel dat dat een hele goede is (Sandisk 1024MB SecureDigital Ultra II), maar is 'ie niet té goed? Dan valt er misschien nog wat op te besparen :)

Ik ben benieuwd!

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
een combi (camera -> redcoon, tas -> konijnenburg, kaart-> redcoon, batterij -> redcoon) is natuurlijk ook nog mogelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

SmithNL schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:20:
Jeroen, bedankt voor je snelle reactie!!

ik ben ook wel erg voor de Canon.. dus wat dat betreft is er niet veel twijfel :7

[afbeelding]

Op redcoon heb ik die tas nog niet kunnen vinden, maar al zou die tas 70 euro kosten, dan nog is die winkel het goedkoopste.

Nu is mijn vraag.. zijn die zaken te vertrouwen en hoe zit met evt. (laten we het niet hopen ;) ) reparaties..?
Ik heb mn camera ook bij redcoon vandaan, de levering was prima (ik kon zelfs nog geld terugvragen omdat de camera binnen 5 dagen na levering in prijs was gezakt!), over de service kan ik je weinig vertellen. (zie tweakers shopsurvey?)
En dan het kaartje. Ik kreeg al het gevoel dat dat een hele goede is (Sandisk 1024MB SecureDigital Ultra II), maar is 'ie niet té goed? Dan valt er misschien nog wat op te besparen :)
Goed ie ie zeker, maar ik ben ook heel tevreden over mn Transcend 2GB 150x kaartje, die was ongeveer even duur (55eu) als de Sandisk die je op het oog hebt, maar wel 2x zo groot :9
Het Transcend kaartje is erg snel (150x = ~20MB/s lezen + schrijven), wat een duidelijke overkill is voor de S2 (die hoogstens 10MB/s weg hoeft te schrijven, op high speed continuous shooting mode bijvoorbeeld). Het Sandisk kaartje is volgens de Sandisk website trager dan mijn Transcend kaartje (~10MB/s lezen + schrijven), maar absoluut wel snel genoeg :)
Het enige nadeel aan mn Transcend kaartje vind ik dat ie het niet in de cardreader van mn laptop wil doen, maar het kaartje veel verwisselen lijkt me toch al niet zo goed, dus lees ik mn foto's direct uit de camera :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
nou over redcoon zijn de recensies niet zo goed.. Leuke prijzen, maar verder.. :/

Konijnenburg is echter wel zéér goed, en dat is ook wat waard!

Het wordt dus het setje van konijnenburg. Heb ze nog even gemaild. Levertijd is 2 weken (voor de camera). Vanmiddag nog even bij mediamarkt kijken of het kaartje, tas en laderset daar misschien goedkoper kunnen!

In dat mailtje zeggen ze ook:

"De camera wordt start klaar geleverd.
Deze is dus met lader bekabeling software etc"

Is dat waar...?

Maar half juli ben ik dus ook lid van de club :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

SmithNL schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:46:
[...]
In dat mailtje zeggen ze ook:

"De camera wordt start klaar geleverd.
Deze is dus met lader bekabeling software etc"

Is dat waar...?

Maar half juli ben ik dus ook lid van de club :D
standaard zit er bij de camera geen lader of stroomadapter, wel een set (panasonic :+ ) batterijen, USB kabel, software, enz.. Ik kreeg er een Spaanse handleiding bij trouwens, maar de Nederlandse handleiding in pdf-formaat is ook te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Konijnenburg belooft op z'n site nederlandse handleiding, dus ik mag aannemen dat die er ook bij zit. (is wel een vereiste voor mij!)

Ik wil 'm nu al! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
volgens konijnenburg zit er nld. handleiding bij (mailen ze net) dus dat zit wel goed.

Bestel 'm vanavond :) Vanmiddag even bij de mediamarkt op zoek naar batterijen en/of kaartje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158681

SmithNL schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:20:

[afbeelding]

Ik heb de mijne gekocht bij Digicamshop. Let op daar is de bezorging gratis!. Dus ook de bezorgkosten in je prijsvergelijk opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Bij konijnenburg is de bezorging 17,50 geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
martijn_tje schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:14:
Zelf wilde ik ook een S2 aan gaan schaffen, maar na de 'look and feel' van een Panasonic Lumix DMC-FZ30 wist ik wel beter: Dat word mijn nieuwe camera:

Voordel t.o.v. S2:

- groter sensor oppervlak, tevens 8 mpix
- camera is sneller
- veel betere lcd (230,000 pixels, 2")
- manual zoom, manual focus

Nadeel t.o.v. S2:

- filmpjes in *.mov formaat

Overigens ben ik nog steeds een trouwe Canon fan... de camera is nog niet aangeschaft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@smithNL: met bewondering heb ik zojuist jouw overzicht met prijzen bekeken. Wat mij opvalt is het verschil in de kosten voor een lader. In de ene winkel shop je voor een lader van 13 euro en bij de andere kost deze 49 euro. Ik mag hopen dat het niet om dezelfde lader gaat. Hier kan heel veel kwaliteitsverschil inzitten. Pas bijvoorbeeld op dat je geen overnight lader koopt (kan soms wel tot 18 uur duren voordat de batterijen geladen zijn). Verdiep jezelf daarnaast maar eens in - delta V laders, etc... Bij Redcoon kun je er overigens zeker van zijn dat je een Duits model krijgt. Als dit geen probleem is kun je hem zonder problemen bij deze shop bestellen, maar Konijnenberg zou in dit lijstje toch mijn voorkeur hebben vanwege de deskundigheid van het personeel en de service die zij bieden in geval van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
@ Mig29: dat zijn inderdaad niet dezelfde. Heb bij elke winkel gewoon willekeurig een 2500mAh setje gekozen.. verder nergens opgelet :)

Konijnenburg geeft mij ook het meeste vertrouwen.. paar mailtjes gestuurd, zag er goed uit. Daarom.. heb ik maar besteld :9

Heb nu deze set:

Camera: S2 _/-\o_

Tas (officiele canon tas voor de S2)--> http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=11804

Batterij (2500mAh, lijkt me wel een goede...?) --> http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=17419

Kaartje: Sandisk 1024mb SD UltraII. Misschien wat duur, maar ik denk dat het dat waard is!

Totaal 480euro.. flinke zak geld, maar een deel krijg ik voor mn verjaardag :) En ik krijg er ook wat geniaals voor terug!

Volgens de site is alles op voorraad, dus hopelijk is het er vrijdag al! Je krijgt ook een gratis sms als het verzonden wordt, netjes!

Kan echt niet wachten!

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Hij is binnen! :D

Prachtig werkelijk.. zal van het weekend wat voorbeeldfoto's posten! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterijlader is gewoon een standaard snellader/ autolader. Zal niks mis mee zijn. Hoe is de originele tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
tja.. precies goed. Maar meer dan de camera en de nekband past er niet in..

Vandaag op mn werk (dierenpark a'foort) even wat geschoten, zal even kijken of imageshack dat ook leuk gaat vinden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
nou goed.. m'n eerste S2 shots!

Gister in de tuin:

Afbeeldingslocatie: http://img357.imageshack.us/img357/1589/img0029med7ep.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img357.imageshack.us/img357/8828/img0017med1mm.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img357.imageshack.us/img357/4639/img0020med8ez.th.jpg

Laatste is met volle zoom.

Vandaag in de dierentuin:

Afbeeldingslocatie: http://img473.imageshack.us/img473/9294/img0071med9fi.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img473.imageshack.us/img473/7633/img0085med8lx.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img473.imageshack.us/img473/2239/img0117med0yo.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img473.imageshack.us/img473/2213/img0109med2nc.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img473.imageshack.us/img473/8966/img0123med9eb.th.jpg

Helaas heb ik ze moeten verkleinen.. anders waren ze te groot voor imageshack!

Mening?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Ik ga waarschijnlijk ook de S2 IS aanschaffen. (ik twijfel nog een klein beetje tussen deze en de Fuji S5600)

De tas van canon, de DCC-90, is daar verder nog ruimte in voor accosoires zoals geheugen en batterijen? Zo niet, wat is een andere tas waar deze camera perfect in past met wat extra ruimte voor geheugen en batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

PeterEs schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:52:
Ik ga waarschijnlijk ook de S2 IS aanschaffen. (ik twijfel nog een klein beetje tussen deze en de Fuji S5600)

De tas van canon, de DCC-90, is daar verder nog ruimte in voor accosoires zoals geheugen en batterijen? Zo niet, wat is een andere tas waar deze camera perfect in past met wat extra ruimte voor geheugen en batterijen?
deze: http://gathering.tweakers...message/23951503#23951503

kost €50, maar dan heb je wel een goeie, waarin je je cam rustig een keer kan laten stuiteren (ging niet expres :X )

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 20:56

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Haha...die SmithNL... gefeliciteerd met je aankoop en moge je er veel plezier aan beleven! ;)

Voor een eerste serie shots zijn ze best wel aardig toch?

[ Voor 26% gewijzigd door The_Sukkel op 05-07-2006 21:28 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazorg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 13:43
deze camera bevalt me prima!

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/55/176282932_2e17b4eafb.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/64/170469553_f2971f5e51.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/53/170479757_8c4bb4bc2f.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/53/167074658_6199abfd4e.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/61/167295830_8a7805fbea.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/64/171703214_f24223ca14.jpg?v=0

sorry voor de grote grootte...maar een prachtcamera toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
PeterEs schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:52:

kan verder niets meer bij.. dus daar zou ik rekening mee houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
SmithNL schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:27:
[...]

kan verder niets meer bij.. dus daar zou ik rekening mee houden!
Ik heb vanmiddag de S2 IS gehaald, dus de zoektocht naar een tas is definitief begonnen >:)

Ik ga waarschijnlijk volgende week even bij de media markt kijken ;)

Binnekort zal ik wat fototjes posten, ik heb tot nu toe nog niet echt iets spectaculairs gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
Ik heb inmiddels mijn oog laten vallen op een Samsonite Trekking 110, welke meer mensen uit dit topic gebruiken. Ben er vorige week voor naar de mediamarkt in Alkmaar geweest, maar die hadden hem niet. Toen heb ik hem bestelt bij bol.com maar ik geloof niet dat het die knakkers nog gaat lukken om hem te leveren voordat ik op vakantie ga (zaterdag) :( . Weet iemand missschien een winkel in de buurt van haarlem/amsterdam waar ik hem kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

PeterEs schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:01:
Ik heb inmiddels mijn oog laten vallen op een Samsonite Trekking 110, welke meer mensen uit dit topic gebruiken. Ben er vorige week voor naar de mediamarkt in Alkmaar geweest, maar die hadden hem niet. Toen heb ik hem bestelt bij bol.com maar ik geloof niet dat het die knakkers nog gaat lukken om hem te leveren voordat ik op vakantie ga (zaterdag) :( . Weet iemand missschien een winkel in de buurt van haarlem/amsterdam waar ik hem kan halen?
wat een timing, op het moment dat jij dit postte zat ik er net aan te denken dit topic te schoppen :+
ik wilde zelf ook de Trekking 110 vanwege de goede ervaringen die ik hier had gelezen (hoewel van enige tijd terug), maar ik kon dit tasje niet vinden bij de Mediamarkt in R'dam en niet veel webshops hebben 'm nog op voorraad meen ik. Ik heb bij gebrek aan de Trekking 110 gekozen voor de Trekking DV-2, deze is volgens mij iets groter maar was net in de aanbieding voor een 10tje toen ik voor de eerstgenoemde tas ging kijken (MM R'dam). Qua ruimte is ie wel ideaal moet ik zeggen, maar dat is mijn mening natuurlijk ;)

de vraag waarvoor ik dit topic wilde schoppen:
Wordt bij jullie de ISO waarde van de foto's ook niet weergegeven in de EXIF-informatie? Volgens PSP9 wordt de ISO waarde helemaal niet opgeslagen (is leeg) in de EXIF, dat vind ik toch wel een beetje jammer, gezien de rest van de informatie die wel per foto beschikbaar is :?
(Aperture, Shutterspeed, Focal Length, enz wordt allemaal wel weergegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
jeroen__online schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:15:
[...]

wat een timing, op het moment dat jij dit postte zat ik er net aan te denken dit topic te schoppen :+
ik wilde zelf ook de Trekking 110 vanwege de goede ervaringen die ik hier had gelezen (hoewel van enige tijd terug), maar ik kon dit tasje niet vinden bij de Mediamarkt in R'dam en niet veel webshops hebben 'm nog op voorraad meen ik. Ik heb bij gebrek aan de Trekking 110 gekozen voor de Trekking DV-2, deze is volgens mij iets groter maar was net in de aanbieding voor een 10tje toen ik voor de eerstgenoemde tas ging kijken (MM R'dam). Qua ruimte is ie wel ideaal moet ik zeggen, maar dat is mijn mening natuurlijk ;)

de vraag waarvoor ik dit topic wilde schoppen:
Wordt bij jullie de ISO waarde van de foto's ook niet weergegeven in de EXIF-informatie? Volgens PSP9 wordt de ISO waarde helemaal niet opgeslagen (is leeg) in de EXIF, dat vind ik toch wel een beetje jammer, gezien de rest van de informatie die wel per foto beschikbaar is :?
(Aperture, Shutterspeed, Focal Length, enz wordt allemaal wel weergegeven)
Tasje heb ik inmiddels voor elkaar :P Alle ik had zo'n beetje alle tasjes bij de mediamarkt geprobeerd, maar vond ze of te groot, of te klein.

Ik heb even zitten kijken voor ISO waardes, maar bij de eigenschappen van windows zie ik ze niet staan. Ik heb Exif reader gedownload, een vrij uitgebreid programma, maar ook geen ISO waardes helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158794

De ISO staat inderdaad niet bij de eigenschappen in Windows verkenner, wel bij properties in Zoombrowser. Je krijgt alleen niet de waarde te zien als de ISO op automatisch stond, dan staat er slechts Auto. Ook een programma als Neat Image laat bij een foto zien wat de ISO-stand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
Anoniem: 158794 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:28:
De ISO staat inderdaad niet bij de eigenschappen in Windows verkenner, wel bij properties in Zoombrowser. Je krijgt alleen niet de waarde te zien als de ISO op automatisch stond, dan staat er slechts Auto. Ook een programma als Neat Image laat bij een foto zien wat de ISO-stand was.
Dat wou ik net zeggen :P , heb zojuist pas de bijgeleverde cd's geinstalleerd...

Als je op de camera bij het bekijken van de foto 2x op het DISP toetsje drukt krijg je ook de ISO informatie te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door PeterEs op 26-07-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Een algemene vraag.

De Canon S2 IS ondersteund toch MMC kaarten?
Maar ondersteunen ze ook MMC Plus?
Aangezien ik op dit moment een Transcend MMC Plus 2Gb kaart in me telefoon heb zitten en die graag hiervoor wil gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://img324.imageshack.us/img324/4134/mmcaj0.jpg

Want dit staat er in de manual.

Maar als De canon S2 IS geen MMC ondersteund, welke camera van het zelfde type, 5 MP 10 - 12x zoom
En max 400€.
Die ongeveer net zo goed als wel niet beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 06:59
TrekDr0p schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:02:
Maar als De canon S2 IS geen MMC ondersteund, welke camera van het zelfde type, 5 MP 10 - 12x zoom
En max 400€.
Die ongeveer net zo goed als wel niet beter is
Dus je laat de aanschaf van een camera van ~350 euro afhangen van een geheugenkaartje van net 50 euro. Daarnaast is 2GB wel vrij veel ruim. Op zich zou 1GB ook makkelijk kunnen.

Met de camera (350 euro) + 2GB SD kaartje (50 euro) zit je ook nog binnen je budget. Zorg dus eerst dat je zeker weet welke camera je wil. Reviews lezen, voorbeeld foto's kijken, camera's vast houden enz.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105460

hier wat foto's van m'n S2.

leeuw @ Artis
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/8510/leeuw3gb1.th.jpg

mooie zwart/wit portret
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/5576/emrele0.th.jpg

branding in Manzanillo, Costa Rica
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/4156/golvenbewerktqc6.th.jpg

Koepelkerk in Amsterdam
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/9351/koepelkerkti7.th.jpg

opnieuw Costa Rica
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/6517/steenbewerktdl1.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen woensdag is m'n camera afgehaald vanwege wat kleine maar toch wel irritante dingen.
ten eerste waren er wat 'foute pixels'. stuk of 6/7 in totaal. van die witte puntjes in de foto's.
ten tweede, als het wat kouder is, lijkt het alsof de dialknop op de achterkant, die met die pijltjes, tegen de body aankwam als je em indrukte. hij klikte dus steeds en je moest gewoon harder drukken.
hetzelfde met de flitser, als het kouder was, leek het alsof er limonade op was gevallen. als je de flitser omhoog wilde doen plakte ie gewoon. vet vaag. maar nu het warm is, heb ik er geen last meer van.

wat denken jullie? gaan ze zeggen, hey, we zien het probleem nu niet, dus ja, je lult. of moeten ze geloven wat ik zeg?
heb niet echt ervaring met dingen terugbrengen/repartie en shit, en weet niet wat ik moet verwachten.

en heeft iemand anders dezelfde problemen gehad?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 105460 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:47:
[...]
en heeft iemand anders dezelfde problemen gehad?

thnx
ik heb alleen een irritant iets met de 'self timer/high speed shooting mode'-button, als ik 'm ff niet gebruikt heb lijkt ie vastgeplakt te zitten, als ik 'm dan ff wat harder indruk is ie wel weer 'soepel'. Irritant, maar ik ga mn camera er niet voor terugbrengen, zo'n kleinigheidje. Als er meer van dat soort dingen zouden zijn zou ik rma/garantie ook wel overwegen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

precies, maar daarnaast gebruik je (ik iig wel) die dialknop wat vaker dan de highspeed/selftimer. dus dat telt hopelijk voor de reparatie dude/winkel ook wel mee in et serieusnemen vd klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 03:33
nazorg schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:29:
deze camera bevalt me prima!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

sorry voor de grote grootte...maar een prachtcamera toch?
Dit heeft werkelijk niets met de camera te maken, photoshoppen kunnen we allemaal.
Hadden netzogoed plaatjes uit een Medion kunnen wezen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150698

Goeiemorgen!

Ik heb een probleem met mijn S2, maar ik weet eigenlijk niet of het een probleem is (ik ken niet zoooooveel van fotografie).

Eeristeren wou ik het brandend tuinlampje in de donker fotograferen, heb de S2 dan maar op lange sluitersnelheid gezet, optie TV, deze zelf ingesteld op 10", maar voor een bizare reden weigerde hij die 10", en nam hij zelf een sluitersnelheid van 3"...
Hoe komt dit?
Net zoals gisteren wou ik in een kerk het glasraam fotograferen, camera op TV, sluitersnelheid op 5" ingesteld, dit weigerde hij ook, hij koos zelf voor 1.3"...

Als ik de flits openzet, neemt hij dit wel... Maar ik wou uiteraard niet flitsen. Ik dacht eerst dat dat qua fotografie onmogelijk was (samenwerking met diafragma), maar bij de Canon A700 van een vriend lukte dit wel allemaal...

*Help^*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136259

Waarom gebruik je niet "M" ?

Ik snap er ook niet zoveel van, maar bij TV staat volgens mij het diafragma nog op auto??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de M stand juist van't zelfde... Daar kiest hij ook zelf zijn sluitersnelheid...
Vreemd toch, niet?

Bij TV is diafragma idd auto, maar ik dacht dat de 10" sluitersnelheid misschien niet ging omdat dat iets met het (auto) diafragma te maken had...

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik al eerder schreef: ik weet er niet veel van.
Mogelijk een combinatie op M die niet mogelijk is?
Ik hoop voor je dat er iemand reageert die er iets zinnigs over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 150698 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:16:
Goeiemorgen!

Ik heb een probleem met mijn S2, maar ik weet eigenlijk niet of het een probleem is (ik ken niet zoooooveel van fotografie).

Eeristeren wou ik het brandend tuinlampje in de donker fotograferen, heb de S2 dan maar op lange sluitersnelheid gezet, optie TV, deze zelf ingesteld op 10", maar voor een bizare reden weigerde hij die 10", en nam hij zelf een sluitersnelheid van 3"...
Hoe komt dit?
Net zoals gisteren wou ik in een kerk het glasraam fotograferen, camera op TV, sluitersnelheid op 5" ingesteld, dit weigerde hij ook, hij koos zelf voor 1.3"...

Als ik de flits openzet, neemt hij dit wel... Maar ik wou uiteraard niet flitsen. Ik dacht eerst dat dat qua fotografie onmogelijk was (samenwerking met diafragma), maar bij de Canon A700 van een vriend lukte dit wel allemaal...

*Help^*
lijkt alsof er een auto-correctie feature aanstaat op de camera, maar volgens mij heeft ie die niet :+ bij mij werkt ie wel gewoon als ik 'm handmatig 'veel te lang' instel, de camera geeft dan wel aan dat ie wil flitsen en (zelfs op Tv) dat de Aperture niet goed is, maar hij doet t wel gewoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
jeroen__online schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:45:
lijkt alsof er een auto-correctie feature aanstaat op de camera, maar volgens mij heeft ie die niet :+
Die van mij wel ;).
In Av en Tv stand heb je een zogenaamde 'Safety Shift' als de flitser niet uitgeklapt is.
When enabled, this function automatically adjusts exposure settings in the Av or Tv mode if they do not suit current exposure requirements when the shutter button is pressed halfway.
Dus in het menu even die optie uitzetten (moet je camera dus in Av of Tv staan) en dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was het!!! Whiiiiiiii!! Bedankt!! :D Trouwens nog nooit van die functie gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knijtert
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 20:11

knijtert

Dude

Is deze camera ook geschikt voor iemand die nog camera n00bie is?

Ziiten er dus genoeg goede automatische functies op waar ik me in het begin heel goed mee kan redden om goede foto's te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 21:24
knijtert schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:23:
Is deze camera ook geschikt voor iemand die nog camera n00bie is?

Ziiten er dus genoeg goede automatische functies op waar ik me in het begin heel goed mee kan redden om goede foto's te maken?
de auto stand regelt alles zelf, daar kun je als camera n00b perfect mee oefenen. na een poosje stap je dan vanzelf over op de p-stand of zelfs de m-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knijtert

knijtert

Dude

masterslave schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:32:
[...]

de auto stand regelt alles zelf, daar kun je als camera n00b perfect mee oefenen. na een poosje stap je dan vanzelf over op de p-stand of zelfs de m-stand.
Dank je

Ik denk dat ik deze camera ga kopen! Toch nog even verder zoeken voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

djengizz schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:03:
[...]

Die van mij wel ;).
In Av en Tv stand heb je een zogenaamde 'Safety Shift' als de flitser niet uitgeklapt is.

[...]
goed gevonden, nu je het zegt komt het me ergens wel bekend voor, maar ik heb 'm nooit gebruikt geloof ik, nooit mee te maken gehad... gewoon uitzetten en schieten maar! :P
knijtert schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:12:
[...]

Dank je

Ik denk dat ik deze camera ga kopen! Toch nog even verder zoeken voor de zekerheid
is de S2 zelfs nu nog goed verkrijgbaar dan? Ik zou zeker eens kijken of ie niet toevallig qua prijs erg dicht in de buurt komt van de S3, die zakt al richting de 400eu...

Ik ga morgen 3 weekjes op vakantie naar Italie en Griekenland, ik hoop met wat leuke plaatjes thuis te komen, dit is de eerste keer dat m'n S2 meegaat op vakantie O-)

• knijtert

knijtert

Dude

jeroen__online schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:02:
[...]

goed gevonden, nu je het zegt komt het me ergens wel bekend voor, maar ik heb 'm nooit gebruikt geloof ik, nooit mee te maken gehad... gewoon uitzetten en schieten maar! :P

[...]

is de S2 zelfs nu nog goed verkrijgbaar dan? Ik zou zeker eens kijken of ie niet toevallig qua prijs erg dicht in de buurt komt van de S3, die zakt al richting de 400eu...

Ik ga morgen 3 weekjes op vakantie naar Italie en Griekenland, ik hoop met wat leuke plaatjes thuis te komen, dit is de eerste keer dat m'n S2 meegaat op vakantie O-)
De S2 was 400 euro bij de mediamakt en de S3 was 500 euro.

En 400 euro is eigenlijk 100 euro boven mn voorgenomen budget. 320 vond ik acceptabel, dat stond in de pricewatch. Maar ik weet niet of het verstandig is om zo een aankoop online te doen, heb ik in ieder geval nog nooit gedaan, maar het verschil vind ik aanzienlijk.

Verwijderd

320 euro vind je acceptabel.... Hmm, ik verbaas me af en toe toch een beetje over het pricewatch gebruik. 320 euro is niet acceptabel, maar het absolute minimum waarvoor de camera is te verkrijgen. Als je naar de gemiddelde PW notering kijkt dan staat die op 400 euro. Dit betekent niet dat de normale retailhandel duur is, maar dat een importmodel goedkoper is. Wellicht kun je de camera nog voor een eurotje of 350 krijgen als je erg goed je best doet.

• knijtert

knijtert

Dude

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:22:
320 euro vind je acceptabel.... Hmm, ik verbaas me af en toe toch een beetje over het pricewatch gebruik. 320 euro is niet acceptabel, maar het absolute minimum waarvoor de camera is te verkrijgen. Als je naar de gemiddelde PW notering kijkt dan staat die op 400 euro. Dit betekent niet dat de normale retailhandel duur is, maar dat een importmodel goedkoper is. Wellicht kun je de camera nog voor een eurotje of 350 krijgen als je erg goed je best doet.
Ik heb mezelf een budget voorgenomen van 300 euro omdat daar naar mijn idee een goede camera voor te koop zou moeten zijn. Ik vond deze camera en deze leek me gewoon heel erg goed, echter in de pricewatch van tweakers en andere prijsvergelijking sites was de goedkoopste verkrijgbaar voor 320 euro. Die 20 euro boven voorgenomen budget vond ik acceptabel, maar 100 euro gaat me dan weer net even te ver, zeker aangezien ik ook nog accessoires nodig heb. Ik zeg hiermee nietd at 400 euro heel duur is voor dit producht, wel dat het voor mij op dit moment te veel geld is ( ik heb het nu wel, maar ik leef over enkele weken in Zweden voor 5-6 maanden zonder dat ik werk, dus dan heb ik weinig inkomsten en zal ik snel niet zo veel geld meer hebben ).

Begrijp ik nou goed van je dat er nadelen zitten aan een import model? In dat geval zal ik verder moeten zoeken naar een ander model.

Verwijderd

Neeuh, alleen wordt er geen NL gebruiksaanwijzing meegeleverd en zul je in geval van problemen het product terug moeten sturen naar je leverancier.

BTW ik denk dat ik jouw woordkeuze acceptabel een beetje verkeerd heb geinterpreteerd...

• knijtert

knijtert

Dude

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:55:
Neeuh, alleen wordt er geen NL gebruiksaanwijzing meegeleverd en zul je in geval van problemen het product terug moeten sturen naar je leverancier.

BTW ik denk dat ik jouw woordkeuze acceptabel een beetje verkeerd heb geinterpreteerd...
Geen probleem, waardeer het alleen dat je de moeite neemt me te helpen.

Een Nederlandse handleiding zou ik toch wel graag willen hebben. Aangezien ik voor het eerst een camera neem met 'ingewikkelde' functies.

Weet jij misschien een model met misschien ietsje minder instelmogelijkheden maar met nog wel een hoge kwaliteit die een prijscategorie lager valt?

Verwijderd

Een beetje een camera van hetzelfde type (ultrazoom met dezelfde mogelijkheden -IS) is de Fuji S5600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186022

Hallo
Kan iemand mij vertellen of hij / zij ervaring heeft met een onderwaterbehuizing van de canon s2 ??En wat ze ongeceer kosten??Ik wil graag onderwaterfoto's gaan maken en tevens voor bescherming op het strand tegen het zand en zout water.
Alvast bedankt gr .Maudemoiselle
.Foto resultaten macro kijk ff op www.maudemoiselle.nl 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemiddeld kost een onderwaterhuis circa 200-250 euro. Het onderwaterhuis is vervolgens volledig bedienbaar tot een diepte van 40 meter. Er is echter voor deze camera geen origineel onderwaterhuis beschikbaar. Wellicht dat er nog wel andere fabrikanten zijn die deze behuizingen maken. Neem anders even contact op met www.onderwaterhuis.nl

Naast echte onderwaterhuizen bestaan er ook nog onderwaterhoezen. Deze zijn vaak voor gebruik in snorkeldiepte (officeel waterdicht tot circa 15 meter, maar dan is door de druk de camera niet meer te bedienen). De kosten hiervoor bedragen circa 50 euro. Een voorbeeld hiervan is dicapac. Het probleem is dat dit merk deze camera niet ondersteund, maar wellicht weet je nu iets meer en kun je gerichter verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123823

Hmmm voor 270 (inclusief verzend kosten )euro via ebay een refurbisch model met 1 jaar garantie als er nog meer mensen 1 willen neem even contact met me op yeremy123@hotmail.com dan breng ik je in contact met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03-2024
Anoniem: 158681 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:31:
[...]

Ik heb de mijne gekocht bij Digicamshop. Let op daar is de bezorging gratis!. Dus ook de bezorgkosten in je prijsvergelijk opnemen.
Mijn tas komt van bol.com (origineel canon s1/2/3 tas)
Porto 1,95
Voor 25,- was ik klaar en ook nog de volgende dag thuis met acceptgiro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
Munters schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:44:
De photo-stich software werkt bij mij alleen als beheerder, niet als "normale" computer gebruiker. Het openzetten van alle filerechten op c:\program files\canon en het machtigen van de hele HKLM/software/canon voor alle gebruikers helpt niet. Bij het openen van de foto's steeds de melding dat de map (welke?) niet schrijfbaar is.
Probeer de Microsoft tools "filemon" en "regmon" eens.
Kun je zien waar het precies fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
Anoniem: 145013 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:13:
[...]

Het ligt ook heel erg aan de tempratuur waarin je de camera gebruikt. Ik ben zelf vaak buiten en dan ligt de camera ook buiten. Hierdoor gaat de batterijen een stuk minder lang mee!
Als batterij levensduur een issue is bij vriesweer kun je er beter (dure) lithium AA cellen ingooien. Helaas niet oplaadbaar, maar wel bestand tegen extreme koude. Maar of de S2/3 ook tegen die zelfde koude kan weet ik niet...

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

zo, ik ben weer terug van 3 weken Italie en Griekenland met m'n S2, hieronder mijn ervaringen:
Ik heb met enorm veel plezier foto's gemaakt deze vakantie, ondanks de (relatieve) grootte vind ik het een zeer prettig toestel. Uiteindelijk heb ik in 3 weken tijd 1050 plaatjes geschoten (2GB SD Card vol + een paar op een 512MB SD Card), voor zover ik nu heb kunnen zien zitten er maar weinig onscherpe beelden tussen (of andere mislukkingen). Op het setje GP 2500mAh (NIMH) oplaadbare batterijen heb ik meer dan 400 (!) foto's geschoten (bij temperaturen van 30+ graden :P ), dat is me absoluut niet tegengevallen. De voornaamste reden hiervoor is dat ik vooral heb geschoten op de EVF, het schermpje heb ik niet heel veel gebruikt.
Ik heb best veel gehad aan de MF-button, om focus-afstanden vast te zetten e.d., hierop is het spreekwoord 'oefening baart kunst' zeker van toepassing.
De 12x zoom is echt een geweldige feature, daar kun je mooie detailfoto's en nog leukere composities mee schieten is mijn ervaring. Het cameratasje wat ik erbij had gekocht (Samsonite Trekking DV-02) is erg goed bevallen, lekker ruim en biedt voldoende berscherming.
Het enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat nu het motortje van de lens ratelt, waarschijnlijk heeft die wat tegenstand gehad en nu is of het motortje of een tandwieltje kapot :( ik probeer zsm contact op te nemen met redcoon over garantie, want dit is wel erg irritant (hoewel de camera nog prima functioneert).

misschien post ik hier nog wel enkele foto's, ik moet ze eerst ff uitzoeken :P

Verwijderd

Let erop dat alle camera's in meerdere of mindere mate last hebben van wat geratel. Loop voordat je de camera ter reparatie aanbiedt eens langs een fotozaak in de buurt om te vragen wat zij ervan denken (bijvoorbeeld bij de winkel waar je je foto's laat afdrukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:23:
Let erop dat alle camera's in meerdere of mindere mate last hebben van wat geratel. Loop voordat je de camera ter reparatie aanbiedt eens langs een fotozaak in de buurt om te vragen wat zij ervan denken (bijvoorbeeld bij de winkel waar je je foto's laat afdrukken).
dit geratel is dusdanig luidruchtig dat het weinig anders kan zijn dan een defect, het lijkt ook iets harder geworden te zijn sinds het begon. Het klinkt als een haperend tandwieltje. Ik ga begin volgende week even informeren of het gerepareerd kan worden en hoe lang dat kan duren, want ik wil mijn camera natuurlijk niet kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 21:24
mijn schermpje doet een beetje vaag. ik kwam er zaterdag achter dat wanneer ik mijn schermpje draai buiten de camera, dat het beeld niet meedraait. oftewel zodra je hier schermpje buiten de cam hebt dan is het beeld op de kop. 8)7

uiteraard is m'n garantie in juni al afgelopen :X

iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

masterslave schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:01:
mijn schermpje doet een beetje vaag. ik kwam er zaterdag achter dat wanneer ik mijn schermpje draai buiten de camera, dat het beeld niet meedraait. oftewel zodra je hier schermpje buiten de cam hebt dan is het beeld op de kop. 8)7

uiteraard is m'n garantie in juni al afgelopen :X

iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
volgens mij is er een instelling in het menu die daarmee te maken heeft, maar dat weet ik niet zeker. Staat misschien ook wel in de manual.

Ik kan het nu echter niet voor je nakijken, want ik heb mijn S2 nog niet terug, deze had ik teruggestuurd naar Redcoon voor reparatie, hopend dat het irritante geratel van het motortje van de lens onder garantie zou vallen. Ze hebben echter zand in m'n camera gevonden en dat valt niet onder garantie :? Ze boden aan 'm te repareren, en wel voor 220 (!) euro; een compleet nieuw 'optikblock' zou erin moeten om een rateltje aan de lens op te lossen... Aangezien ik 5 maanden geleden de camera voor iets meer dan 300eu heb gekocht, heb ik gevraagd of ze 'm onverrichterzake terug willen sturen, want dat vind ik echt teveel :( Ik probeer 'm zelf schoon te maken en kijk wel wat ik eraan kan doen, anders heb ik een ratelende lens...

Het rare vind ik echter dat ik de camera niet direct heb blootgesteld aan zand, dus hoe het erin is gekomen vraag ik mij af. Ook begon het ratelen pas op de boot terug naar Italie, er was geen zand in de buurt te bekennen en opeens gaat ie ratelen, dan moet er echt heel toevallig iets op dat moment zo zijn beschadigd door een korreltje zand dat er al in zat, dat ie opeens ging ratelen (daarvoor deed ie dat absoluut niet namelijk).

• maikel
  • Laatst online: 17:04
Ik ben nu een beetje aan het rondkijken voor eventueel een add-on lens voor mijn S2. Uiteraard kwam ik op Raynox uit, maar heb op www.lensmateonline.com al wel gezien dat de DCR-2020pro niet echt geweldig is.

Ik heb ook al de Olympus TCON-17 gezien, maar die heeft weer een wat kleinere vergrotingsfactor.

Wat zijn goede alternatieven qua telelenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-07 15:50
Voor ik bij de leverancier ga piepen: bij mij zit de lensdop wel heel erg los. Er hoeft niets te gebeuren of hij ligt er al af. Ook als ik hem uit mijn cameratas haal graag ik met mijn vette vinger vaak op de lens ipv de dop...

Is dit een standaard feature of zijn er mensen met een wat strakkere dop? Dan weet ik tenminste of het zin heeft om om een andere dop te vragen.

Ik snap dat de lensdop niet vergrendeld moet zijn vanwege de lens die uitschuift. Maar bij mij zit ie zo los dat hij bijna de functie van lensbeschermer niet meer heeft omdat ie altijd los hangt.

[ Voor 20% gewijzigd door Titusvh op 20-11-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit bij mij ook idd los. Als ik het touwtje waar de kap aan vast zit ertussen doe zit ie redelijk klem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

mijn lensdop blijft nog prima zitten, is het geen optie de binnenkant van de dop opnieuw te voeren met iets zachts, zodat ie weer klemt?

• maikel
Anoniem: 136259 schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:18:
Zit bij mij ook idd los. Als ik het touwtje waar de kap aan vast zit ertussen doe zit ie redelijk klem.
Dat is dus precies wat ik ook regelmatig doe. :)
Het 'voordeel' van een wat los zittende lensdop, is dat er niks fout gaat wanneer je de camera aanzet terwijl de dop er nog op zit.

Maar iemand nog tips ivm addon-lenzen voor de S2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Ik heb mijn S2 toch al meer dan een jaar maar ben nooit achter het volgende gekomen.

Mijn oude Powershot A60 had een 5 punts A-i--bladiebla focussysteem. Met groene vierkantjes werd op je scherm aangegeven op welke gebieden gefocust werd. Als dat vierkantje op de achtergrond 'stond' i.p.v. je subject, dan had je dat meteen door.

Bij de S2 staat dit vierkantje altijd in het midden. Het is mij niet duidelijk of je dus altijd verplicht op het middelpunt focust.

Je kan met de set-knop dit focus-vierkantje wel verplaatsen en zo op een ander punt focussen. Maar dat is handmatig.

Iemand een idee hoe dit nou werkt?

Indien de focus alleen op het middelpunt werkt zou een workaround kunnen zijn om op je onderwerp te richten, sluiterknop half in --> focus lock en dan eerst de compositie bepalen alvorens door te drukken. Alleen kan daardoor wel je verlichting vernaggeld worden. Die lock je ook volgens mij en die is dan gebaseerd op de verkeerde compositie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
Titusvh schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:41:
Ik heb mijn S2 toch al meer dan een jaar maar ben nooit achter het volgende gekomen.

Mijn oude Powershot A60 had een 5 punts A-i--bladiebla focussysteem. Met groene vierkantjes werd op je scherm aangegeven op welke gebieden gefocust werd. Als dat vierkantje op de achtergrond 'stond' i.p.v. je subject, dan had je dat meteen door.

Bij de S2 staat dit vierkantje altijd in het midden. Het is mij niet duidelijk of je dus altijd verplicht op het middelpunt focust.

Je kan met de set-knop dit focus-vierkantje wel verplaatsen en zo op een ander punt focussen. Maar dat is handmatig.

Iemand een idee hoe dit nou werkt?

Indien de focus alleen op het middelpunt werkt zou een workaround kunnen zijn om op je onderwerp te richten, sluiterknop half in --> focus lock en dan eerst de compositie bepalen alvorens door te drukken. Alleen kan daardoor wel je verlichting vernaggeld worden. Die lock je ook volgens mij en die is dan gebaseerd op de verkeerde compositie...
Nou als je het focuspunt zet je op spot meting en via het menu dat de focus meegaat met de belichtingsport en het verzetten doe je dan door te drukken op de set button en dan met 4richting knop om je focus/spotbelichting punt in te stellen. Deze camera werkt trouwens voor het scherpstellen met contrastmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187553

**

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 187553 op 08-05-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 187553 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:12:
ik zie eens naar de prijzen van de S2 en de S3, dan zie ik toch dat de S2 duurder is, waarom ?
is de S3 dan toch slechter dan de S2 ?
ik ben benieuwd.
de S2 wordt niet meer geproduceerd, dus is ie nauwelijks leverbaar waardoor de prijs is gestegen. De S3 is op vrijwel elk vlak een verbetering t.o.v. de S2, met de S5 voor de deur zal die wellicht ietwat in prijs dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

**

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 187553 op 08-05-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Ik vond zojuist deze link: http://digicanon.narod.ru/rawenabler.htm

Iemand die dit al geprobeerd heeft (of het aandurft)? Klinkt goed, maar die .ru-extensie maakt het toch een beetje eng. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-07 12:36

Xymox

Determinism rulez !

maikel schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:17:
Ik vond zojuist deze link: http://digicanon.narod.ru/rawenabler.htm

Iemand die dit al geprobeerd heeft (of het aandurft)? Klinkt goed, maar die .ru-extensie maakt het toch een beetje eng. :)
Aha, een gehackte firmware !
In princiepe zou dit moeten kunnen aangezien er veel opties door de firmware uitgeschakeld zijn die de camera wel hardwarematig/fysiek ondersteunt.

Leesvoer

[ Voor 6% gewijzigd door Xymox op 21-05-2007 14:35 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Xymox schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:25:
[...]

Aha, een gehackte firmware !
In princiepe zou dit moeten kunnen aangezien er veel opties door de firmware uitgeschakeld zijn die de camera wel hardwarematig/fysiek ondersteunt.

Leesvoer
DIe site had ik inderdaad ook al gevonden. RAW-ondersteuning is wel iets wat ik eigenlijk al een tijdje wil, maar ik twijfel nog of ik het zal proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Op zich heel interessant, maar wat ik er van lees is dat je na elke keer uitzetten de firmware opnieuw moet laden en dat de RAW images gewoon een JPG extensie krijgen. Niet erg praktisch, maar uiteraard leuk om eens te proberen.
Ik koop zelf echter liever een betere camera die wel 'native' RAW schiet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-07 12:36

Xymox

Determinism rulez !

maikel schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:00:
[...]

DIe site had ik inderdaad ook al gevonden. RAW-ondersteuning is wel iets wat ik eigenlijk al een tijdje wil, maar ik twijfel nog of ik het zal proberen...
Zo te lezen kan je niets aan de camera vernaggelen. Het is dus niet een echte firmware update. Batterijen eruit en je hebt weer je 'oude' camera terug.

Ik zie persoonlijk geen nut voor RAW en de andere features (een spelletje spelen op je fototoestel?)
maar ik zal eens kijken hoe het werkt...
jeroen__online schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:27:
Op zich heel interessant, maar wat ik er van lees is dat je na elke keer uitzetten de firmware opnieuw moet laden...
Auto startup

[ Voor 24% gewijzigd door Xymox op 21-05-2007 17:38 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 20:46
Weet iemand of deze camera met 4GB SD overweg kan? Want die zijn tegenwoordig betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand bekend met de PLP-S30 van Raynox. Deze zou op de S2 moeten passen; iemand ervaring met dit setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 20:56

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
The Source schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:59:
Weet iemand of deze camera met 4GB SD overweg kan? Want die zijn tegenwoordig betaalbaar.
Misschien kunnen we deze vraag iets algemener stellen:
Heeft er iemand ervaring met het SDHC formaat in combinatie met de S2?
SDHC staat voor SD High Capacity (meestal >= 4 GB).

Er staat meestal bij dat het niet compatibel is met elke camera.
Nu ik op vakantie ga heb ik voor de zekerheid toch maar weer een 2 GB kaart gekocht.
Maar het zou fijn zijn als iemand hier kan bevestigen/ontkennen dat de S2 er wel/niet mee overweg kan.

Met google kom ik niet ver...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

**

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 187553 op 08-05-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
The Source schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:59:
Ik heb deze vraag bij Canon neergelegd en zei zeggen max 2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 187553 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:26:[...]
kortom de foto's zijn allemaal enorm bewogen omdat ik me van te voren er niet in had verdiept.
had het namelijk niet verwacht die roofvogel demonstratie.

maar goed nou is ie er binnenkort weer, en ben nietvan het veld te slaan dus wil het weer proberen!
Hoe kan ik de instellingen zetten? paar handige weetjes:

* het gebeurd buiten, op een open veld, bij daglicht, waarschijnlijk met flink felle zon.
* de vogels vliegen errug snel
* soms ook hoog
* soms heel laag.

Hoe kan ik nu foto's maken zonder extra hulpmiddelen maar dus toch een 'actie' foto maken?
Waar moet ik m opzetten enz?

Bedankt!
op welke sluitertijden heb je de foto's geschoten?
bij bewegende objecten wil je graag een zo kort mogelijke sluitertijd, bijvoorbeeld korter dan 1/800. Ik schiet zelf met m'n S2 op de 'P' stand, met een geforceerde ISO waarde van 100, ik laat de camera meestal zelf sluitertijd en diafragma bepalen. Afhankelijk van het licht kun je desnoods nog op ISO200 schieten, maar bij daglicht moet ISO100 in de meeste vallen voldoende zijn om lage sluitertijden te krijgen (1/1000 of kleiner, dat moet zeker kunnen in de zon) en dus scherpe foto's te krijgen bij bewegende objecten.
daarnaast vergt het wel wat oefening goede foto's te maken van bewegende objecten, laat staan vogels. ik zou zelf proberen de objecten te blijven volgen met de zoeker, scherpstellen (desnoods manual focussing, maar dat geeft misschien sneller een onscherp onderwerp) en dan de foto proberen te maken. daarbij moet je wel goed letten op de stand van de zon denk ik, voor je het weet sta je midden in de zon te schieten en das niet erg fijn :P
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Ik zou de camera op de stand 'S' zetten. Dan kun je handmatig de sluitertijd bepalen en regelt de camera het diafragma. En de ISO gewoon op 50. Deze kun je later altijd nog verhogen.

Volgens mij is het ook het handigst om de vogels van de zijkant te fotograferen. Wanneer je ze van voor/achter wilt fotograferen, verandert de afstand ten opzichte van de camera continu, waardoor de vogel snel buiten het scherpe gebied valt.

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
Anoniem: 150698 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:16:
Goeiemorgen!

Hoe komt dit?

*Help^*
Als je manueel de sluitertijd of diafragma kiest/instelt bij deze camera, dan checkt die of het wel klopt. En als het niet klopt past die het zelf aan, tenzij je de optie instelt dat hij dat niet mag doen.
Dit is een soort beveiliging. Maar is dus uit te schakelen (Safetyshift heet dat). In de M stand werkt het anders en doet hij gewoon zoals je thet ingesteld hebt. Deze optie staat alleen in het menu als je de camera op TV of Av hebt staan. Succes
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste