Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.431 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:34:
Is het kastje er niet voor om te zorgen dat die goed stevig op de grond ligt in de plaats dat die met het geluid gaat meer trillen :+

Heeft die ook van die bananen stekkers die weer extra weerstand geven. kabel->banaan stekker-> luidspreker aanluiting. Waarom niet kabel -> luidspreker aansluiting. Ik snap de nut niet van bananstekkers of andere stekkers.
Het is gemakkelijk aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Oké, genoeg praatjes, weer foto's:
Zoals al eerder gezegd, * TomSwinnen doet aan 6.1 :+

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/celestionC2002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/celestionC2001.jpg

Een C2 voor erbij! Trouwens, Lord of The Rings in DTS:ES Discreet is :9~ :9
En nog een upgrade, voor achter de pc, bij men Camargue staat nu deze PM-57:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/marantzpm57.jpg

En nog eventjes mijn complete vintage-set (x-post) showen:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/vintageset.jpg
(Hoofdtelefoon mét telefoondraad, ja :9 )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@ Tom

Die surrounds staan wel erg dicht op elkaar. Zoveel verschil zit er dan niet tussen 5.1 en 6.1 lijkt me.
6.1 vind ik sowieso al een nep-surround iets, gewoon iets om extra te kunnen cashen.

Maar waar bestaat die marantz vintage set uit? Ik zie al een pm80 of pm78 staan maar wat is de rest?

Edit:
Laat maar, ik heb al in het vintage topic gekeken.
Mooi spul! 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Trasos op 09-09-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Barry|IA schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:44:
[...]

Wat is de truuk van dat mysterieuze doosje in het midden van de kabel? :D
Die zorgen geloof ik voor de timing van de kabel. Heb het wel eens gevraagd aan een verkoper, toen kreeg ik een heel verhaal. Als je dat precies wilt weten moet je ff naar Wilbert in Utrecht. Heb zelf de MIT Terminator 4 en die bevallen goed. Durf niet te zeggen of dat kastje daar aan bijdraagt.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Trasos schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:22:
@ Tom

Die surrounds staan wel erg dicht op elkaar. Zoveel verschil zit er dan niet tussen 5.1 en 6.1 lijkt me.
6.1 vind ik sowieso al een nep-surround iets, gewoon iets om extra te kunnen cashen.
Weet ik :) Het verschil is dat er nu i.p.v. DTS:ES Matrix er DTS:ES Discrete staat. Vet cool :D ;) Nee, maar het blijft niet eeuwig in deze opstelling natuurlijk, komt wel keer in een grote kamer, als er geld teveel is ;)

6.1 nep noemen is beetje erover trouwens, bij LOTR voegde het echt wel wat toe tegenover de standaard soundtrack.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Hoe ben je trouwens aan 1 C2 geraakt? Meeste mensen verkopen hun speakers per paar :P
Enkel in bepaalde rare landen (zonder specifiek eentje te noemen) tonen ze altijd de stukprijs per speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Komt uit z'n homeland, England. Eén of andere rare brit had hem als Center gebruikt maar was nu veranderd. Daarmee verkocht ie er maar ééntje. Lekker goedkoop ook, kostte me 20 pond :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37
Dupje schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:09:
Hoe ben je trouwens aan 1 C2 geraakt? Meeste mensen verkopen hun speakers per paar :P
Enkel in bepaalde rare landen (zonder specifiek eentje te noemen) tonen ze altijd de stukprijs per speaker.
1 speaker nieuw kopen lukt hier in Nederland inderdaad gewoon ja. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dupje
Eens wat pics tonen :P

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/GoT/set1s.jpg
Links in beeld de NAD T-743 en de T-512 erboven. Ernaast de Kef Q3 en helemaal in het donker de 2de :P.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/GoT/set2s.jpg

Computer met 2de geluidsset (of wat er voor doorgaat :P) Onder de monitor staat een tapedeck antieke Rotel amp, met 2 JVC speakers er aan van m'n oude midi set. En ja ze klinken afschuwelijk :P
Het plan is om ze heeeel binnenkort te vervangen door de Kef iQ1 of de Dali Concept 2. Of een ander alternatief natuurlijk :P Ben ik nu nog niet helemaal zeker over :) . Computer is ook digitaal met receiver verbonden met een Coax :).
Hoofdtelefoon is van AKG :P

Specs van kabels geef ik maar niet omdat ze goed genoeg zijn en ik toch niet weet welk type ik heb :P

[ Voor 3% gewijzigd door Dupje op 10-09-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:19
Barry|IA schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:52:
[...]

Een steen weegt ook wat! ;)

Serieus: Een filter zou niet goed zijn. Dat zit namelijk al in de luidsprekers (zal wel tegen ruis of EM zijn oid.). En als het iets anders is, zou BE dat mij misschien kunnen uitleggen. Die heeft die kabels ook, dacht ik.
Er schijnt wel een filter in te zitten. Is een van de geheimen van MIT. Ik heb wel eens een foto gezien van een open gewerkt kastje. Er zat een spoel in....

Tja... Je kan er veel van zeggen. Maar het gaat uit eindelijk om wat de kabel afleverd. Blijkbaar heeft MIT daar dat kastje met onderdelen voor nodig. So be it. Het gaat mij om het geluid, niet om het middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Zat een kaboutertje in! Weet niemand dat nietmeer? Ik had er een hele theorie over! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

TomSwinnen schreef op zondag 11 september 2005 @ 21:37:
Zat een kaboutertje in! Weet niemand dat nietmeer? Ik had er een hele theorie over! :p
Zeker een kaboutertje met trommeltjes en fluitjes om het geluid op te leuken :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
TomSwinnen schreef op zondag 11 september 2005 @ 21:37:
Oja, dat was het! Vandaar dat die kabels zo duur zijn, iedere kabouter krijgt minstens 5 Euro per uur! Damn, ik heb echt medelijden met die kabouters ;(

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:02

jOzh

Sweet dude!

Exirion schreef op zondag 11 september 2005 @ 21:44:
[...]

Zeker een kaboutertje met trommeltjes en fluitjes om het geluid op te leuken :P
Lol en de duurste kabels hebben zeker een groter 'kastje' waar een hele kabouterband inzit =)

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Blue Eyes schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:53:
[...]
Tja... Je kan er veel van zeggen. Maar het gaat uit eindelijk om wat de kabel afleverd. Blijkbaar heeft MIT daar dat kastje met onderdelen voor nodig. So be it. Het gaat mij om het geluid, niet om het middel.
Eensch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jOzh schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:00:
[...]

Lol en de duurste kabels hebben zeker een groter 'kastje' waar een hele kabouterband inzit =)
Ja...die heb ik ingehuurd om mijn kabel van de vloer te houden, geeft een enorm verschil....

p.s. denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=RTCDGLFS

afgelopen week een Infocus X3 en een Beamax (176cm breed) scherm gekocht :)

mijn kamer is alleen iets te klein om al het beeld er op te krijgen, maargoed, dat is niet anders :P
de TV is weer fijn bij Loewe om daar gerepareerd te worden. dus binnenkort maar eens kijken naar een digitale ontvanger, dan kan ik op de beamer TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:06:
[afbeelding]

afgelopen week een Infocus X3 en een Beamax (176cm breed) scherm gekocht :)

mijn kamer is alleen iets te klein om al het beeld er op te krijgen, maargoed, dat is niet anders :P
de TV is weer fijn bij Loewe om daar gerepareerd te worden. dus binnenkort maar eens kijken naar een digitale ontvanger, dan kan ik op de beamer TV kijken.
Nice :) En loewe tv's zijn inderdaad niet altijd even betrouwbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speciaal voot Tom Swinnen omdat hij dit nog nooit gezien heeft of wa_denkte ;)

http://users.pandora.be/matenhen/musicmaistro.JPG
http://users.pandora.be/matenhen/musicmaistro1.JPG

Men foto's zijn veel te groot dus vandaar ze ik ze even zo (straks misschien is veranderen)

En ja ik weet dat ik geen kei ben in foto's trekken ;)

Wat zien we:

teac VRDS 10 cd speler
pioneer am/fm tunertje uit de 80's
sansui au 517 die ik als pre amp gebruik
Eind amp is een self made mosfet amp
platendraaier is een Pioneer pl 516 x
en de 2 boxen zijn audio professional ap 45

Alles is aangesloten met vergulde cinch stekkers met een dikke koperdraad in een oof ander doorzichtig jasje (+- 1.5 carré) En de speakers zijn verbonden met 2.5 carré koperen electriciteits kabel :D. Werkt heel goed en geen klagen over.

Ja ik ben waarschijnlijk nog één der enige die enkel stereo gebruik maar nee ik moet het niet daar ik amper films kijk en mijn stereo beeld meer dan ruimtelijk genoeg is zonder dat ik 27 boxen rond mij moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:39
Ik vind jouw boxen zo prominent aanwezig dat het nog lijkt of je tussen 27 stuks zit.

Maar dat vind ik ook van een set zoals blue-eyes die heeft. Heel mooi hoor zo'n muur van geluid en zou het ook graag iets soortgelijks willen hebben maar dan ook een grotere kamer.

[ Voor 52% gewijzigd door leonbong op 13-09-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonbong schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:58:
Ik vind jouw boxen zo prominent aanwezig dat het nog lijkt of je tussen 27 stuks zit.

Maar dat vind ik ook van een set zoals blue-eyes die heeft. Heel mooi hoor zo'n muur van geluid en zou het ook graag iets soortgelijks willen hebben maar dan ook een grotere kamer.
Dank. Maar uiterlijk daar kijk ik nooit naar als het om audio gaat. Als de componenten maar goed klinken. De rest is bijzaak en trek ik me niet aan ook al zien men boxen eruit als 2 stukken oud ijzer. Ten andere als ik eerlijk moet zijn zie ik liever 2 mooie houten bakken dan die kale en imo lelijke dingen van b&o.

Geen franjes, geen speciale looks of om het even wat maar het klinkt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ik ga jullie weer ff bijpraten over m`n setje. Ik heb namelijk onlangs een TV aangeschaft maar daar zijn nog geen pics van geshowd in de huidige situatie.

Totale plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/DSC00035.jpg

De TV is dus een JVC namelijk de JVC 28X5BU

Van onder naar boven:
- De receiver is een Marantz SR-5000OSE, die waarschijnlijk ook snel hulp zal krijgen van een stereo(eind)versterker dan wel 2 mono-blokken
- De DVD-speler is een Marantz DV-6200, deze zal waarschijnlijk snel vervangen worden
- De trots van m`n set is wel de CD-speler, namelijk de AH! Tjoeb`99
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/DSC00042.jpg

De speakers zijn de inmiddels wel bekende Mordaunt-Short 902s, ze staan op een speakerstand van Alphason namelijk de Aragon AG-60. De 902s zijn verbonden met de receiver dmv de inmiddels ook bekende kabel met huis voor een kabouter: MITerminator 3
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/DSC00039.jpg

De analoge en digitale interlinks zijn voor alsnog van Profigold. Binnen een paar weken verwacht ik de volgende upgrade, namelijk een Rittal stekkerblok met Furutech stekker en Lapp-kabel.

Het beeldmateriaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/DSC00043.jpg

Commentaar welkom :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Trasos schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:13:
....een setup....

Eerste commentaar: doe 's wat aan die snoeren-wirwar joh ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:15:
[...]

Eerste commentaar: doe 's wat aan die snoeren-wirwar joh ;)
Ja, daar erger ik me wel aan. Als het licht is tenminste, als ik een film kijk zie ik er toch niks van.
Maar ja, voorlopig zit er niks anders op...

Wat is het tweede commentaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, mooi spul :) En juist daarom zijn die kabels zo'n doorn in het oog ;)

Koop een wat strakker meubeltje (kwestie van smaak) waar meteen een schot als achterwand op zit, met gaten voor de kabels. Dan kun je alles mooi wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga jullie weer ff bijpraten over m`n setje. Ik heb namelijk onlangs een TV aangeschaft maar daar zijn nog geen pics van geshowd in de huidige situatie.

Totale plaatje:
[afbeelding]

De TV is dus een JVC namelijk de JVC 28X5BU

Van onder naar boven:
- De receiver is een Marantz SR-5000OSE, die waarschijnlijk ook snel hulp zal krijgen van een stereo(eind)versterker dan wel 2 mono-blokken
- De DVD-speler is een Marantz DV-6200, deze zal waarschijnlijk snel vervangen worden
- De trots van m`n set is wel de CD-speler, namelijk de AH! Tjoeb`99
[afbeelding]

De speakers zijn de inmiddels wel bekende Mordaunt-Short 902s, ze staan op een speakerstand van Alphason namelijk de Aragon AG-60. De 902s zijn verbonden met de receiver dmv de inmiddels ook bekende kabel met huis voor een kabouter: MITerminator 3
[afbeelding]

De analoge en digitale interlinks zijn voor alsnog van Profigold. Binnen een paar weken verwacht ik de volgende upgrade, namelijk een Rittal stekkerblok met Furutech stekker en Lapp-kabel.

Het beeldmateriaal:
[afbeelding]

Leuke set hoor, maar zijn die speaker kabels in verhouding niet wat krom met de speaker?
Ong 100 euro per speaker en dan een kabel van(uit een pricelist):
MITerminator 3 2 x 3 m 2.390
MITerminator 3 2 x 5 m 2.790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:23:
[...]

Leuke set hoor, maar zijn die speaker kabels in verhouding niet wat krom met de speaker?
Ong 100 euro per speaker en dan een kabel van(uit een pricelist):
MITerminator 3 2 x 3 m 2.390
MITerminator 3 2 x 5 m 2.790
Ik heb voor de 2x3m set 100 euro betaald. Is idd wat krom maar die speakers overleven mijn update-drang echt niet hoor. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:41:
[...]

Ik heb voor de 2x3m set 100 euro betaald. Is idd wat krom maar die speakers overleven mijn update-drang echt niet hoor. >:)
Dat gelofo ik zeker ;) Maar als je dan nieuwe speakers hebt en je sluit gelijk je MIT kabels erop aan dan weet je nooit hoe het heeft geklonke met koper kabeltje oid, en dan toch beetje raar niet? Kan je niet upgraden als je hem wat schel vind klinke oid. Kan wel maar je doet het midner snel lijkt me omdat je zo'n dure kabel heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Tegen de tijd dat het zover is heb ik hopelijk wat meer geld te besteden dan nu al student. Maar die simpele koperkabel wordt netjes opgeborgen hoor. Altijd handig voor een center speaker ofzo.

Maar hoe kom je aan die prijzen? Zijn dat euros?!
En om het nog erger te maken het was niet 100 euro per speaker maar per paar! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Trasos op 13-09-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
MIT terminator 2 bi-wire diversen

2.4 meter met banaanstekers

grijze uitvoering

normaal € 895,-

€ 375.- (Aanbieding)

Dit product is te koop bij ons filiaal in Amersfoort
Bron: hobo.nl

Zou ik dan toch een koopje hebben gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan maar eens een update van mijn setje. Ik heb een nieuwe televisiekast gekocht en 2 nieuwe achterspeakers (Dali Blue 2002).

Front:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/111871858.jpg
Apparatuur:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/111871892.jpg
Surround:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/111871924.jpg
Center:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/111871933.jpg
Bekabeling:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/111871908.jpg

Apparatuur:
Receiver: Denon AVR-1905
DVD: Pioneer DV-360 (wordt nog Denon DVD-1720/1920)
CD: Marantz CD5400
Front: Dali Blue 3003
Center: Dali Concept Center
Surround: Dali Blue 2002
Bekabeling: voornamelijk Profigold, vóór speakerdraad van Goldkabel, center Oehlbach en surround Profigold, alles 2,5 mm^2. CD5400 via Golden Note optisch, DVD via Profigold coaxiaal, PS2 via Bandridge optisch.

Het is niet het duurste van het duurste, maar voor een studentje van 18 vind ik dat ik niet te klagen heb.
De surrounds worden trouwens nog opgehangen, verder uit elkaar.

[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Trasos schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:16:
[...]

Ja, daar erger ik me wel aan. Als het licht is tenminste, als ik een film kijk zie ik er toch niks van.
Maar ja, voorlopig zit er niks anders op...

Wat is het tweede commentaar?
Ik zou dan als 2e commentaar zeggen dat je beeld wat hoog staat. Monoblokken kan ik je overigens van harte aanraden, al is een stereoversterker nog beter. (ik heb zelf ook een stel MA-500 gebruikt en inmiddels een primare I21 achter een SR-4300, de MA-500 zijn inmiddels dus te koop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Dat beeld staat zo hoog omdat ik in eerste instantie dit meubel alleen had bedoeld voor de installatie en niet voor de tv. TV meubel komt ook nog wel waarschijnlijk.

Quanta costa die ma-500s dan? De ma-500 is wel eentje waar ik aan zit te twijfelen, alleen ben ik bang dat ik dan al snel iets beters wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Speedy_J schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:25:
Monoblokken kan ik je overigens van harte aanraden, al is een stereoversterker nog beter.
Ehm... integendeel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ik dacht ook altijd dat juist monoblokken in theorie beter zouden zijn, omdat bijvoorbeeld alles van elkaar gescheiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat hij de stereoversterker bedoelt...
Al maakt een goed opgebouwde stereoversterker of 2 losse monoblokken weinig verschil.
Als een stereoversterker gescheiden is opgebouwd, is het dus in feite weinig anders dan 2 monoblokken... lijkt me logisch. Mark Levinson en Audioresearch kunnen erg goede stereotrappen bouwen, die echt helemaal niet onderdoen voor monoblokken.

Maar als je het hebt over pure kracht, dan kom je uiteraard wel bij monoblokken.
Waarom? Er is simpelweg meer ruimte in een monoblok om de transformator in te bouwen.
Je kan deze bijna zo groot maken als je zelf wil. En als je dan toch 2 enorme transformatoren naast elkaar wilt gaat plaatsen, dan kan je nog wel eens last krijgen van interferentie. Dus vandaar toch de monoblokken ;) Ook een niet onbelangrijk punt, koeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allez, ik heb dan toch tijd gevonden om men foto's te resizen, en please schiet me niet af voor de slechte kwaliteit van de foto's. Ik ben daar echt niet goed in ;)

eerst en vooral het overzichtje:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/matenhen/muziek/muziek4.JPG

Wat staat er dus:

teac VRDS 10 cd spelertje
pioneer am/fm tuner uit de 80's
pioneer pl 516 x de platendraaier dus
sansui au 517 die gebruik wordt als voorversterker
en een zelfbouw mosfet eindamp
een saba tv toestel en een philips dvd combi vhs dingetje ;)

Ow en voor ik het vergeet men audio professional speakers ;)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/matenhen/muziek/muziek6.JPG

Men tv @ night

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/matenhen/muziek/muziek3.JPG

de instalatie zelf met links de versterkers (sansui au 517 en zelfbouw eindamp) en rechts de cd speler en radio, in't midden de TT en daarachter in't midden de tv en video.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/matenhen/muziek/muziek5.JPG

De TEAC VRDS 10 en de tuner

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/matenhen/muziek/muziek1.JPG

Dit is men voorbeluisteringshoekje ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/matenhen/muziek/muziek2.JPG

Voila dit zijn zowat men oude doch goed spelende hifi prullen.

• Trasos
  • Niet online
Wel geinig spul maar met die indeling zou ik niet kunnen leven.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Die stoel in de hoek valt niet in de catagorie praktisch nee :P In dit geval is het functie gaat duidelijk voor vorm.

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Trasos schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:35:
Dat beeld staat zo hoog omdat ik in eerste instantie dit meubel alleen had bedoeld voor de installatie en niet voor de tv. TV meubel komt ook nog wel waarschijnlijk.

Quanta costa die ma-500s dan? De ma-500 is wel eentje waar ik aan zit te twijfelen, alleen ben ik bang dat ik dan al snel iets beters wil.
Zo'n 150 per stuk. Ik denk eerlijk gezegd dat je een heel end vooruit kan met die blokjes, meer winst zit er daarna in de voorversterker.

En idd bedoelde ik een geintegreerde stereoversterker....

Verwijderd

Trasos schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:08:
Wel geinig spul maar met die indeling zou ik niet kunnen leven.
Verklaar je nader aub?
Sick Nick schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:13:
Die stoel in de hoek valt niet in de catagorie praktisch nee :P In dit geval is het functie gaat duidelijk voor vorm.
Die stoel heb ik daar gezet omdat ik hem nergens anders kwijt kon en mits het een antieke met paardenhaar gevulde lederen zetel is kon ik hem moeilijk bij de vuilniswagen zetten he ;)

• Trasos
  • Niet online
Was noid, maar ik bedoelde zo met alle apparatuur op de grond voor de TV. Dat niet kunnen leven was dus niet zo letterlijk. ;)

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:24
Trasos schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:51:
[...]

Ik dacht ook altijd dat juist monoblokken in theorie beter zouden zijn, omdat bijvoorbeeld alles van elkaar gescheiden is.
Monoblokken achter die SR5000 hangen is nutteloos omdat je dan toch de crappy voorversterker van de Marantz blijft gebruiken. Met een goede geïntegreerde stereoversterker of (doe maar duur) een stereovoorversterker en eindbakken ben je veel beter af; je kan dan in stereo de SR5000 helemaal uit de keten halen.

Niet dat je het verschil op die speakers zal horen BTW.

[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-09-2005 18:40 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Dat crappy valt wel mee hoor

• Trasos
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:38:
[...]

Monoblokken achter die SR5000 hangen is nutteloos omdat je dan toch de crappy voorversterker van de Marantz blijft gebruiken. Met een goede geïntegreerde stereoversterker of (doe maar duur) een stereovoorversterker en eindbakken ben je veel beter af; je kan dan in stereo de SR5000 helemaal uit de keten halen.

Niet dat je het verschil op die speakers zal horen BTW.
Die SR5000 is nu erg handig om DTS en DD te decoderen. De versterking wil ik in de toekomst aan een ander component over laten.

Verwijderd

Trasos schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:37:
[...]

Was noid, maar ik bedoelde zo met alle apparatuur op de grond voor de TV. Dat niet kunnen leven was dus niet zo letterlijk. ;)
Die staan niet op de grond hoor ;) die staan op houten bakjes met wit zand gevuld.

• Trasos
  • Niet online
Dan heb ik niks gezegd...

Verwijderd

Hehe ;)

Nu ik moet enkel heel dringend men laser van men teac laten vervangen en men 2 midtoners (van seas) zijn aan een nieuwe surround rand toe.

Dit gaat asap gebeuren \ o /

• Trasos
  • Niet online
Ik mis trouwens een schroef in jouw tweeter :o

Verwijderd

Trasos schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:56:
Ik mis trouwens een schroef in jouw tweeter :o
Neen daar zit een andere (goudkleurige in)

Door één of andere misterieuse kracht (*kuch* men broer met schroevendraaier *kuch*) was die plots verdwenen. ;)

Das namelijk zo een type zoals ik. Eerst alles is vanbinnen gezien hebben ;) en hij heeft er blijkbaar ééntje verloren gelegd en ja daarvoor heb ik hem de nodige uurtjes in men folterkamer gegeven

aka 20 Hz door de speakers en hij vastgebonden op een stoel :D

J/K

Die speakers zijn btw van 74 of 75, zien der best goeduit he voor hun leeftijd?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 19:02 ]

• Trasos
  • Niet online
No offense maar ik denk eerder dat het een foltering is voor die speakers...
Of je moet ergens nog een dikke sub verstopt hebben

Verwijderd

Trasos schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:03:
No offense maar ik denk eerder dat het een foltering is voor die speakers...
Of je moet ergens nog een dikke sub verstopt hebben
Dit is een stereo setup. maw links en rechts c'est tout. Dat zijn 25cm woofertjes met een xmax van maar liefst 10mm. Ze kunnen heel wat geven hoor.

De eindversterker geeft trouwens 2x5 watt rms klassa A zonder tegenkoppelingen en kan tot 0.750 Ohm verdragen.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:07:
[...]

Dit is een stereo setup. maw links en rechts c'est tout. Dat zijn 25cm woofertjes met een xmax van maar liefst 10mm. Ze kunnen heel wat geven hoor.

De eindversterker geeft trouwens 2x5 watt rms klassa A zonder tegenkoppelingen en kan tot 0.750 Ohm verdragen.
Best wel leuk, 10mm xmax in je luidsprekers. Maar wat is het rendament van deze luidsprekers?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Barry|IA schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:11:
[...]

Best wel leuk, 10mm xmax in je luidsprekers. Maar wat is het rendament van deze luidsprekers?
Snel even de handleiding onder de scanner gelegd zo kan je zen doorsnede ook eens bekijken.

http://users.pandora.be/matenhen/muziek/muziek7.jpg

http://users.pandora.be/matenhen/muziek/muziek8.jpg

specs per kastje:

60 Watt, 8 ohm, 120° spreiding, 91db 1w1m, 33-22.000 Hz, 25Kg, enzo..... de rest lees je op de inscan.

Verwijderd

Zo net op de plaatselijke fancy fair twee Warfedale 504 op de kop getikt. En ze moesten het geweldige bedrag van € 3,- :D opbrengen. En ze klinken een stuk beter als mijn ouwe pioneers die nu als rear speakers gaan draaien. Maar ik denk dat ik een mooie deal heb gemaakt met de speakers, hoewel ik geen flauw idee heb wat ze op marktplaats zouden moeten opbrengen.

Verwijderd

Ok, ik had vooraf gezworen mijn setup pas in deze topic te posten als ik foto's van mijn eigen spullen had. Dit moet nog even op zich laten wachten aangezien ik bezig ben met de bouw van een nieuw hifi meubel en de boel nu dus behoorlijk overhoop ligt.

Dusss hier de specs van mijn stereo setup:

Fronts: Chario Constellation Cygnus _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~ag.beursken/chario.jpg

Sub: REL Acoustics Quake MkII
Afbeeldingslocatie: http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/images/Quake%20Hobo%20Hifi%20Special%20Edition.JPG

Int. Amp: NAD C-352
Afbeeldingslocatie: http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/images/nadc352.jpg

CD-Speler: NAD C-542
Afbeeldingslocatie: http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/images/nadc542.jpg

LS Kabel (net 1 weekje aangesloten): Xindak FS-01
Afbeeldingslocatie: http://www.xindak.com/images/PRODUCTS/fs-1.jpg

Daarnaast nog een Samsung Plano 32" breedbeeld tv (kon effe geen plaatje vinden) en een ultra cheape DVD-speler van Cyberhome die bijna bovenaan de upgrade lijst staat onder de interlink (hangt nu een dropveter tussen) maar daar moet ik eerst nog even het nodige luisterwerk voor verrichten.

Niet slecht voor een student? ;)

Verwijderd

met de receiver dmv de inmiddels ook bekende kabel met huis voor een kabouter: MITerminator 3
[afbeelding]

Het beeldmateriaal:
[afbeelding]

Main / Stereo, 15 Watt RMS, 2-Way, Cable
en daar ga je 2 mono eindblokken voor kopen :+

• Dr. Strangelove
Trasos schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:45:
[...]

Die SR5000 is nu erg handig om DTS en DD te decoderen. De versterking wil ik in de toekomst aan een ander component over laten.
Uiteraard heb je de SR5000 of iets anders dat DD/DTS kan decoden nodig bij surround; mijn punt is alleen dat je dit apparaat bij stereo het liefst buiten dienst kan zetten, en dat doe je niet door monoblokken of een eindbak erachter te zetten waardoor je ook in stereo nog steeds het voorversterker gedeelte gebruikt. Omdat op te lossen heb je een separate stereo-oplossing nodig; dus een pre/eind combi als je echt zo graag monoblokken wil hebben (m.i. niet zinvol in de pricerange waar jij in zit schat ik) of een gewoon een goede geïntegreerde stereo amp (liefst met AV/processor mode om de boel makkelijker te maken, al beperk je je dan volgens mij tot NAIM en Arcam).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 september 2005 @ 07:40:
Omdat op te lossen heb je een separate stereo-oplossing nodig; dus een pre/eind combi als je echt zo graag monoblokken wil hebben (m.i. niet zinvol in de pricerange waar jij in zit schat ik) of een gewoon een goede geïntegreerde stereo amp (liefst met AV/processor mode om de boel makkelijker te maken, al beperk je je dan volgens mij tot NAIM en Arcam).
En Rotel en NAD en ..... zo beperkt is de keuze echt niet hoor ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:07:
[...]
Hoe ben je ertoe gekomen om een mosfet eindtrap te gebruiken, maar dan toch geen tegenkoppeling toe te passen? Dit lijkt mij een vrij rare keuze. Of zijn de specs van de gebruikte mosfet al zo goed dat terugkoppeling niet meer nodig was?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:24:
[...]

Hoe ben je ertoe gekomen om een mosfet eindtrap te gebruiken, maar dan toch geen tegenkoppeling toe te passen? Dit lijkt mij een vrij rare keuze. Of zijn de specs van de gebruikte mosfet al zo goed dat terugkoppeling niet meer nodig was?
Dat ding is gebouwd door men vader die nu 6 jaar geleden overleden is. Als je wilt kan ik pics laten zien van de opbouw?

Wat ik weet is dat hij radicaal tegen tegenkoppeling was en dat dat hier dus niet in zit. Veel meer kan ik er niet op zeggen

Als je foto's wilt, roep maar dna zet ik ze hier wel effe.

Wat ik wel weet is dat hij met zijn 5 watt klasse A serrieus kan spelen ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:12:
Wat ik weet is dat hij radicaal tegen tegenkoppeling was en dat dat hier dus niet in zit. Veel meer kan ik er niet op zeggen
Ha, hier hetzelfde ;) De mosfet versterker die door m'n vader is gebouwd heeft ook minimale tegenkoppeling omdat tegenkoppeling meettechnisch leuke resultaten geeft maar in de praktijk nadelen heeft die gehoorsmatig merkbaar zijn. Het is een veel toegepast trucje maar eigenlijk is het niks.

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:50:
[...]

Ha, hier hetzelfde ;) De mosfet versterker die door m'n vader is gebouwd heeft ook minimale tegenkoppeling omdat tegenkoppeling meettechnisch leuke resultaten geeft maar in de praktijk nadelen heeft die gehoorsmatig merkbaar zijn. Het is een veel toegepast trucje maar eigenlijk is het niks.
Kan je me der is meer over vertellen? Wat is en wat doet zo een tegenkoppeling. Ik ken amper iets van electronica maar ik weet wel wanneer iets goed klinkt ;)

pics:

http://users.pandora.be/matenhen/versterker001.JPG
http://users.pandora.be/matenhen/versterker002.JPG
http://users.pandora.be/matenhen/versterker003.JPG
http://users.pandora.be/matenhen/versterker004.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 16:05 ]

Verwijderd

We spreken over terugkoppeling (of feedback) wanneer een deel van het signaal aan de uitgang van een versterker wordt teruggestuurd naar zijn ingang. Dit teruggestuurde signaal kan in fase of in tegenfase zijn met het oorspronkelijke ingangssignaal. We spreken dan over respectievelijk positieve en negatieve terugkoppeling.

Dit principe werd uitgevonden door Harold S. Black in 1943.

Voor audioversterkers is enkel negatieve terugkoppeling zinvol.
Door feedback toe te passen zijn een aantal parameters van de versterker exact in te stellen doordat deze afhankelijk worden van de feedback lus (bijv een aantal exact bepaalde weerstanden) en niet van het voorwaartse signaalpad.
Deze parameters zijn:

• de versterking: wordt lager, maar wel exact bepaalbaar
• frequentieresponsie: wordt vlakker over een groter frequentiegebied
• ingangsimpedantie: wordt veel groter
• uitgangsimpedantie: wordt veel lager
• vervorming neemt af
• inwendige ruis die in de versterker zelf wordt opgewekt neemt af

De verandering van de impedanties is enkel correct als er een juist keuze wordt gemaakt ivm het type terugkoppeling bij het ontwerp (serie-, parallel-, stroom-, spanningsterugkoppeling)

In het kort komt het erop neer een versterker te ontwerpen met een ongelofelijke versterking en die dan terug te koppelen totdat je de gewenste eigenschappen hebt bekomen.

Dit is zo een beetje een theoretische samenvatting zonder te diep in detail te gaan. (geen formules en nyquist diagrammen…)

Welke aspecten hebben in de praktijk een negatief effect op de perceptie van de geluidskwaliteit?

Ik denk wel dat we hiermee redelijk ver offtopic gaan. Als er iemand zin heeft om hier verder over te discussiëren is het misschien zinvol een nieuw topic te openen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:01:
Kan je me der is meer over vertellen? Wat is en wat doet zo een tegenkoppeling. Ik ken amper iets van electronica maar ik weet wel wanneer iets goed klinkt ;)
Bij mij is dat niet veel anders, al snap ik meestal genoeg van alle achterliggende principes en ben in de loop der tijd voldoende electronisch opgevoed ;)

Het grootste nadeel dat mij bekend is zijn fasefouten en een minder open en nauwkeurig stereobeeld. Tegenkoppeling wordt bij de betere versterkers dan ook zoveel mogelijk beperkt, maar dat stelt wel bepaalde eisen aan het gehele ontwerp.
Hele oude foto's die al een paar keer voorbij zijn gekomen:

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN1032_2.jpg
http://exirion.mine.nu:8080/DSCN1034_2.jpg

Dit zijn de eerste printplaten die gemaakt zijn, en ze zitten in een oude kast. Die kast staat nogsteeds tussen allemaal strak spul in een moderne inrichting ;) Ik heb nog 4 van die printplaten en 4 ringkerntrafo's met elco's, etc. Binnenkort is het de bedoeling dat er 4 mono-versterkers in een mooie grote kast komen te zitten. De versterker die je hier zit gaat in een mooiere kast en is bedoeld voor de achterkanalen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 15-09-2005 17:31 ]

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:29:
[...]

Bij mij is dat niet veel anders, al snap ik meestal genoeg van alle achterliggende principes en ben in de loop der tijd voldoende electronisch opgevoed ;)

Het grootste nadeel dat mij bekend is zijn fasefouten en een minder open en nauwkeurig stereobeeld. Tegenkoppeling wordt bij de betere versterkers dan ook zoveel mogelijk beperkt, maar dat stelt wel bepaalde eisen aan het gehele ontwerp.

[...]

Hele oude foto's die al een paar keer voorbij zijn gekomen:

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN1032_2.jpg
http://exirion.mine.nu:8080/DSCN1034_2.jpg

Dit zijn de eerste printplaten die gemaakt zijn, en ze zitten in een oude kast. Die kast staat nogsteeds tussen allemaal strak spul in een moderne inrichting ;) Ik heb nog 4 van die printplaten en 4 ringkerntrafo's met elco's, etc. Binnenkort is het de bedoeling dat er 4 mono-versterkers in een mooie grote kast komen te zitten. De versterker die je hier zit gaat in een mooiere kast en is bedoeld voor de achterkanalen :)
@DogMatica: merci voor de uitleg.

Wel zoels je hier ziet zijn het 2 monoblokjes op 1 spaanplaat gemonteerd met mosfets die direkt op die enorme koelvinnen zitten en als je aan die koelvinne voelt weet je dat ze nodig zijn ;)

Nu mijn pa is spijtig genoeg gestorven vlak voor hij de aan de laatste fase ging beginnen, alles mooi in een doos steken :(

Vandaar dus ....... En waarom 4 mono versterkers? Of is het voor surround? Want ik ben nogal een stereo mens.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:33:
Nu mijn pa is spijtig genoeg gestorven vlak voor hij de aan de laatste fase ging beginnen, alles mooi in een doos steken :(
Da's zuur, maar inbouwen kun je zelf toch wel? Je moet alleen goed opletten hoe je de dingen inbouwt en aansluit zodat je geen kwalen zoals instraling en oscillatie krijgt ;)

Zonder teveel op details in te gaan: mijn vader heeft waarschijnlijk ook niet veel meer dan een jaar of 5 te leven. Dat is de reden dat ik nu alles zo goed mogelijk wil gaan doen. Zonder dat ik die nu echt nodig heb komen er nog een center speaker en subwoofer bij waar zo weinig mogelijk concessies worden gedaan. Pa wil het graag nog zo goed mogelijk maken en wat mij betreft mag het allemaal wat kosten.
Vandaar dus ....... En waarom 4 mono versterkers? Of is het voor surround? Want ik ben nogal een stereo mens.
Het is voor surround ja. Ik heb een goeie NAD A/V processor/preamp die zowel voor stereo muziek als surround DVD-geluid meer dan goed klinkt, en dat leek me de beste oplossing. Ooit wil ik nog wel een Arcam CD-speler hebben die ik direct aan de eindversterker hang (uiteraard met een potmeter ertussen ;))

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:41:
[...]

Da's zuur, maar inbouwen kun je zelf toch wel? Je moet alleen goed opletten hoe je de dingen inbouwt en aansluit zodat je geen kwalen zoals instraling en oscillatie krijgt ;)

Zonder teveel op details in te gaan: mijn vader heeft waarschijnlijk ook niet veel meer dan een jaar of 5 te leven. Dat is de reden dat ik nu alles zo goed mogelijk wil gaan doen. Zonder dat ik die nu echt nodig heb komen er nog een center speaker en subwoofer bij waar zo weinig mogelijk concessies worden gedaan. Pa wil het graag nog zo goed mogelijk maken en wat mij betreft mag het allemaal wat kosten.

[...]

Het is voor surround ja. Ik heb een goeie NAD A/V processor/preamp die zowel voor stereo muziek als surround DVD-geluid meer dan goed klinkt, en dat leek me de beste oplossing. Ooit wil ik nog wel een Arcam CD-speler hebben die ik direct aan de eindversterker hang (uiteraard met een potmeter ertussen ;))
Ah, das ook niet zo fijn om horen van je pa.

kwa cd speler kan ik wel nog effe verder met men TEAC VRDS 10 alleen moet die is een nieuwe laser krijgen.

Ik ben trouwens in de nabije toekomst van plan een enorme gok te wagen. Al men oude 70's seas speakers uit men audio professional kasten zwieren en er allemaal nieuwe seas excell speakers in de pleuren. Ik heb dan wel hun dure 26cm woofer nodig maja als het moet dan moet het ;)

Niet dat ik niet tevreden ben met de klank nu hoor maar wil is wat anders.

Klinkt het voor geen meter? Dan vliegen ze weer te koop :p

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 18:16 ]

Verwijderd

Precies! Het is maar net wat je gewend bent en wat de rest van de keten behelst. Van de meeste geintegreerde versterkers wordt ik namelijk ook niet warm. Echt veel verbetering zie ik daar niet in.
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:44:
[...]

Ik ben trouwens in de nabije toekomst van plan een enorme gok te wagen. Al men oude 70's seas speakers uit men audio professional kasten zwieren en er allemaal nieuwe seas excell speakers in de pleuren.

Klinkt het voor geen meter? Dan vliegen ze weer te koop :p
Wat een geld verspilling! Maak gewoon meteen een ontwerp waar die units in gebruikt worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de Seas Odin of Thor (http://www.madisound.com/odinmk3.html http://www.madisound.com/thor.html)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 18:18 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:44:
Ik ben trouwens in de nabije toekomst van plan een enorme gok te wagen. Al men oude 70's seas speakers uit men audio professional kasten zwieren en er allemaal nieuwe seas excell speakers in de pleuren. Ik heb dan wel hun dure 26cm woofer nodig maja als het moet dan moet het ;)
Ik twijfel voor de sub nog. Een optie is om een Peerless 31cm woofer met bijbehorende passieve radiator te kopen. Die kast kan redelijk compact worden. Een andere optie waar ik meer naar neig is om een dure 26cm Focal woofer te gebruiken en een TL te maken. Consequentie is wel dat de kast ongeveer 50x50x75 groot wordt en met m'n huidige huisvesting is dat zelfs voor mij aan de forse kant ;) Als ik over een paar jaar naar een groter appartement verhuis komt het beter uit, maar dan is de maker misschien niet meer in staat om er eentje te bouwen. Dus bouwen maar :+

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:44:Ik ben trouwens in de nabije toekomst van plan een enorme gok te wagen. Al men oude 70's seas speakers uit men audio professional kasten zwieren en er allemaal nieuwe seas excell speakers in de pleuren. Ik heb dan wel hun dure 26cm woofer nodig maja als het moet dan moet het ;)
Nee, niet doen :). Je kan niet zomaar units in een kast schroeven, zo werkt dat niet. Units hebben een specifieke inhoud nodig en nog belangrijker je hebt dan een compleet nieuw filter ontwerp nodig. Kortom: een nieuwe speaker gewoon. Dus ik zou of zelf van scratch beginnen, of misschien nog wel verstandiger: een bestaand ontwerp bouwen. Zo makkelijk is luidsprekerzelfbouw niet hoor!

Verwijderd

Jag schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:39:
[...]
Nee, niet doen :). Je kan niet zomaar units in een kast schroeven, zo werkt dat niet. Units hebben een specifieke inhoud nodig en nog belangrijker je hebt dan een compleet nieuw filter ontwerp nodig. Kortom: een nieuwe speaker gewoon. Dus ik zou of zelf van scratch beginnen, of misschien nog wel verstandiger: een bestaand ontwerp bouwen. Zo makkelijk is luidsprekerzelfbouw niet hoor!
Zo achterlijk ben ik nu ook weer niet hoor, dit zou enkel als probeersel zijn ...... Ik ben wel van plan volledig nieuwe kasten te maken. Maar dat alles zal de tijd uitwijzen.......

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Exirion schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:22:
[...]

Ik twijfel voor de sub nog. Een optie is om een Peerless 31cm woofer met bijbehorende passieve radiator te kopen. Die kast kan redelijk compact worden. Een andere optie waar ik meer naar neig is om een dure 26cm Focal woofer te gebruiken en een TL te maken. Consequentie is wel dat de kast ongeveer 50x50x75 groot wordt en met m'n huidige huisvesting is dat zelfs voor mij aan de forse kant ;) Als ik over een paar jaar naar een groter appartement verhuis komt het beter uit, maar dan is de maker misschien niet meer in staat om er eentje te bouwen. Dus bouwen maar :+
Waarom bouw je niet zoiets als de Thor? Zeer klein en toch genoeg output en diepgang (diepgang tot zover je wilt). Dan gebruik je ook geen resonantie om extra output te krijgen (zoals met TL en BR).
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:42:
[...]

Zo achterlijk ben ik nu ook weer niet hoor, dit zou enkel als probeersel zijn ...... Ik ben wel van plan volledig nieuwe kasten te maken. Maar dat alles zal de tijd uitwijzen.......
Het is wat mij betreft zelfs zinloos om het te proberen. Je moet een ontwerp uitkiezen en dan op basis daarvan units kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jag op 15-09-2005 18:44 ]

Verwijderd

Jag schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:43:
[...]
Waarom bouw je niet zoiets als de Thor? Zeer klein en toch genoeg output en diepgang (diepgang tot zover je wilt). Dan gebruik je ook geen resonantie om extra output te krijgen (zoals met TL en BR).
[...]
Het is wat mij betreft zelfs zinloos om het te proberen. Je moet een ontwerp uitkiezen en dan op basis daarvan units kopen.
Hallo.... Mij lijkt het wel te proberen ;)

Alles kan geprobeerd worden en werkt het niet want het is een probeersel ontwerp ik samen met een kennis wel een kast voor die speakers ;)

• Dr. Strangelove
Exirion schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:53:
[...]

En Rotel en NAD en ..... zo beperkt is de keuze echt niet hoor ;)
Rotel en NAD hebben volgens mij geen amps met processor/AV/fixed gain mode, wat in deze situatie juist erg makkelijk is. Dat beperkt de keuze wel degelijk.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:46:
Hallo.... Mij lijkt het wel te proberen ;)

Alles kan geprobeerd worden en werkt het niet want het is een probeersel ontwerp ik samen met een kennis wel een kast voor die speakers ;)
Je gaat dus een berg speakers kopen omdat die nu eenmaal toevalig in je oude kasten passen, waar wij al van zeggen dat het niet gaat werken... dan zeg je. Who cares... bouw ik toch gewoon nieuwe... hoewel je niet eens weet of dat wel allemaal ueberhaupt bij elkaar past.

Mijn tip (en ook die van anderen): Zoek gewoon meteen een goed ontwerp uit (of maak er zelf een). Heb je 10x meer aan en voorkomt teleurstelling! Zo ben je gewoon zinloos bezig en maak je het jezelf alleen maar lastig.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:55:
[...]

Je gaat dus een berg speakers kopen omdat die nu eenmaal toevalig in je oude kasten passen, waar wij al van zeggen dat het niet gaat werken... dan zeg je. Who cares... bouw ik toch gewoon nieuwe... hoewel je niet eens weet of dat wel allemaal ueberhaupt bij elkaar past.

Mijn tip (en ook die van anderen): Zoek gewoon meteen een goed ontwerp uit (of maak er zelf een). Heb je 10x meer aan en voorkomt teleurstelling! Zo ben je gewoon zinloos bezig en maak je het jezelf alleen maar lastig.
Wat maakt het nou uit of ik een kast maak naar speakers of speakers koop naar een bepaald ontwerp?

En dat van in men ude kasten steken is maar om wat te proberen he..... Man man man......En ik zei laat ik maken door een kennis die er wel verstand van heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 18:59 ]

• Trasos
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 07:29:
[...]
[...]
en daar ga je 2 mono eindblokken voor kopen :+
Snap niet helemaal wat je bedoeld? Dat ik voor de ms902s monoblokken ga kopen of bedoel je iets anders, kon ik niet uit je quote opmaken. Als het ik zoals ik denk dan antwoord ik:

Die monoblokken was sowieso nog niet zeker maar dat er iets aan de versterking gedaan gaat worden is zeker. Ik verander bijna elke dag van mening over wat ik wil gaan upgraden, het is maar net wat ik tegen op de de diverse marktplaatsen. ;) Ik zit op zich ook wel te twijfelen aan andere speakers, maar ja dan wil ik eigenlijk een keer echt gaan luisteren zodat ik heb wat ik wil en niet zoals nu lukraak wat kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 02:39:
Ok, ik had vooraf gezworen mijn setup pas in deze topic te posten als ik foto's van mijn eigen spullen had. Dit moet nog even op zich laten wachten aangezien ik bezig ben met de bouw van een nieuw hifi meubel en de boel nu dus behoorlijk overhoop ligt.

Dusss hier de specs van mijn stereo setup:

Fronts: Chario Constellation Cygnus _/-\o_
[afbeelding]

Sub: REL Acoustics Quake MkII
[afbeelding]

Int. Amp: NAD C-352
[afbeelding]

CD-Speler: NAD C-542
[afbeelding]

LS Kabel (net 1 weekje aangesloten): Xindak FS-01
[afbeelding]

Daarnaast nog een Samsung Plano 32" breedbeeld tv (kon effe geen plaatje vinden) en een ultra cheape DVD-speler van Cyberhome die bijna bovenaan de upgrade lijst staat onder de interlink (hangt nu een dropveter tussen) maar daar moet ik eerst nog even het nodige luisterwerk voor verrichten.

Niet slecht voor een student? ;)
Zeker niet :)

Ziet er erg goed uit, die speakers zien er redelijk prijzig uit....aparte voet trouwens... en het klinkt allemaal dus nog wel goed ook!?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jag schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:43:
Is ook overwogen, maar daar zie ik waarschijnlijk van af. Dan zou ik nog eerder de Peerless woofer met passieve radiator nemen. Persoonlijk (ja, zit voor een deel tussen de oren.. ik weet 't) heb ik het niet zo op electronisch gecorrigeerde systemen.
Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 september 2005 @ 07:40:
of een gewoon een goede geïntegreerde stereo amp (liefst met AV/processor mode om de boel makkelijker te maken, al beperk je je dan volgens mij tot NAIM en Arcam).
Met name door dit stukje snap ik volgens mij niet echt wat je bedoelt Strangelove. Hoezo stereoversterker met A/V/processor mode... Je bedoelt dat ie als eindblok aan een A/V preamp/processor gehangen kan worden? Ik dacht nou juist dat hij die monoblokken wilde, en daar kun je IMHO dan beter een goeie preamp/processor bij kopen. Kun je eraan hangen wat je wil. En die hebben NAD (heb zelf de T-163) en Rotel wel.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:25:
Is ook overwogen, maar daar zie ik waarschijnlijk van af. Dan zou ik nog eerder de Peerless woofer met passieve radiator nemen. Persoonlijk (ja, zit voor een deel tussen de oren.. ik weet 't) heb ik het niet zo op electronisch gecorrigeerde systemen.
Ik begrijp niet hoe je een PR systeem kan preferen boven electronische correctie. Veel mensen zeuren over de traagheid van de peerless woofer... al die mensen hebben hem met PR... De rest mag je zelf invullen. Ga anders voor een van den XXLS woofers, die hebben wat meer mogelijkheden kwa kastontwerp.

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 15-09-2005 19:41 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

deepspace schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:32:
Ik begrijp niet hoe je een PR systeem kan preferen boven electronische correctie. Veel mensen zeuren over de traagheid van de peerless woofer... al die mensen hebben hem met PR... De rest mag je zelf invullen. Ga anders voor een van den XXLS woofers, die hebben wat meer mogelijkheden kwa kastontwerp.
Zoals ik al zei, ik twijfel nog, maar het wordt waarschijnlijk de Focal 26cm woofer in een TL systeem. De PR is een optie vanwege de beperkte afmetingen, maar het is niet m'n favoriet. Net zo min als electronische correctie.

Met het oog op toekomstige ruimere huisvesting denk ik dat de TL optie meest favoriet is :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als ik jou was zo ik ff de actueele HobbyHifi kopen. daar staat een schitterende TL subwoofer in die ook voor andere woofers geschikt is (incl een mooi advies voor een amp). Ding is niet zo groot, gaat alleen wat de hoogste in http://www.lautsprechershop.de/hifi/zyklop_tl.htm :

Afbeeldingslocatie: http://www.lautsprechershop.de/hifi/images/zyklop_tl.jpg

Ik denk idd dat je met een TL meer vrede zult hebben dan een PR ;) Met mij zul je helemaal geen vrede hebben, want ik ga binnenkort alles electronisch doen :+... Meer verplap ik even niet ;)

@Tascam: ik hoop dat je wijze vriend jou het zelfde gaat zeggen als wij (sommigen) hier ;)

[ Voor 53% gewijzigd door voodooless op 15-09-2005 20:11 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

deepspace schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:49:
Als ik jou was zo ik ff de actueele HobbyHifi kopen. daar staat een schitterende TL subwoofer in die ook voor andere woofers geschikt is (incl een mooi advies voor een amp).
Ik koop niks ;) Tenminste, geen ontwerpen. Ik laat m'n pa z'n gang wel gaan, is altijd goed bevallen. Die Focal schijnt een dijk van een woofer te zijn en ik heb er alle vertrouwen in dat er een puik systeem uit komt rollen :) Versterker heb ik trouwens al (da's eveneens zo'n mosfet monoblok als de rest wat ik heb).

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt toch wel ff een tijdschriftje kopen van 5 euro :? Is sowiso leuk en leerzaam om te lezen, dus echt armer zul je er niet van worden.

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:31:
Je kunt toch wel ff een tijdschriftje kopen van 5 euro :? Is sowiso leuk en leerzaam om te lezen, dus echt armer zul je er niet van worden.
precies! Staan altijd leuke ontwerpen in van een pro. Beter dan in de marge te blijven kloten als je niet zoveel van de materie afweet.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:08:
precies! Staan altijd leuke ontwerpen in van een pro. Beter dan in de marge te blijven kloten als je niet zoveel van de materie afweet.
Nogmaals, ik doe het niet zelf. Laat het al doen door een pro met hele ruime ervaring (sinds jaren 60).

Kan ik wel allerlei ontwerpen op Internet en in tijdschriften gaan analyseren, maar als ik meer over de materie wil weten dan kan ik een hele stapel documentatie lezen. Ik zal me ook wel een keer gaan verdiepen in zelf bouwen maar heb het al te druk met alle andere dingen die me interesseren :)

En op alle ontwerpen uit bladen (ook het Audio & Techniek dat inmiddels geloof ik niet eens meer bestaat) was altijd wel wat aan te merken, dus ik vertrouw gewoon op m'n eigen ontwerper :+

• Dr. Strangelove
Met name door dit stukje snap ik volgens mij niet echt wat je bedoelt Strangelove. Hoezo stereoversterker met A/V/processor mode... Je bedoelt dat ie als eindblok aan een A/V preamp/processor gehangen kan worden? Ik dacht nou juist dat hij die monoblokken wilde, en daar kun je IMHO dan beter een goeie preamp/processor bij kopen. Kun je eraan hangen wat je wil. En die hebben NAD (heb zelf de T-163) en Rotel wel.
Elke stereo amp kan als eindbak aan een AV versterker/receiver/processor hangen zolang dat ding pre-outs heeft (geldt voor de meeste receivers/versterkers en natuurlijk alle processors). Voordeel van zo'n opstelling is dat je bij stereo geen andere apparaten nodig hebt behalve die stereoversterker. Als je een functie als fixed gain op je amp hebt kiest dat ding automatisch het juiste volume in surround opstelling; makkelijk! Heb je dat niet, en vergeet je het volume b.v. terug te zetten als je na de film een CDtje opzet, dan vinden de speakers, de amp en de buren dat niet leuk.

Een preamp/processor kan ook; voor het geld van die processor heb je een boost voor je surround, maar in stereo blijf je gebruik maken van een surround voorversterker gedeelte dat niet optimaal is voor stereo. NAD voorbeeldje:

Set 1 heeft een T-163 en een 5-kanaals eindbak (met monoblokken kan ook, wordt het stapelen ;) ).

Set 2 heeft een T-763 en een C-372.

Nu zal set 1 wat beter klinken met surround dan set 2; processing kwaliteiten zijn wat beter, maar amplificatie is beter voor de main channels in set 2. Echter, set 1 zal set 2 wegblazen in stereo. Bovendien is set 2 financieel veel aantrekkelijker; ik kan zelfs de C-372 door de C-162 / C272 combi vervangen en écht lekker meedoen in stereo, het verschil in surround met set 2 nóg kleiner maken en nog steeds goedkoper zijn :)

Als je naar Arcam kijkt, dat met enig recht van zichzelf vindt dat het AV-spul maakt dat in stereo ook zeer goed is, dan zie je dat bijvoorbeeld de AVR300 AV receiver op het niveau van een A80 stereoversterker zit. De AVP700 AV processor is nog een tikje beter zelfs. Beide apparaten halen het echter niet bij de prestaties van een A90 in stereo.

Het is gewoonweg niet mogelijk om voor een kwartje op de eerste rij te zitten; wil je goede stereoprestaties dan ben je veel goedkoper af met een dedicated stereo amp in je setup dan hetzelfde niveau te proberen te bereiken met ergens een AV apparaat in je keten.

Overigens lees ik voor monoblokken gewoon eindversterker; in de zin van deze discussie is er geen verschil.

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:33:
[...]

(bla)

Set 1 heeft een T-163 en een 5-kanaals eindbak (met monoblokken kan ook, wordt het stapelen ;) ).

Nu zal set 1 wat beter klinken met surround dan set 2; processing kwaliteiten zijn wat beter, maar amplificatie is beter voor de main channels in set 2. Echter, set 1 zal set 2 wegblazen in stereo. Bovendien is set 2 financieel veel aantrekkelijker; ik kan zelfs de C-372 door de C-162 / C272 combi vervangen en écht lekker meedoen in stereo, het verschil in surround met set 2 nóg kleiner maken en nog steeds goedkoper zijn :)

(bla)
Je zou natuurlijk ook gewoon die C-372 kunnen vervangen door alleen de C-272, Of is de voorversterker in zon reciever zo beroerd in stereo dat dat niet de way to go is?.
Zo zit je namelijk niet met het probleem, dat je in eens kei hard geluid hebt als je vergeet de knop trug te draaien.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:33:
Elke stereo amp kan als eindbak aan een AV versterker/receiver/processor hangen zolang dat ding pre-outs heeft (geldt voor de meeste receivers/versterkers en natuurlijk alle processors). Voordeel van zo'n opstelling is dat je bij stereo geen andere apparaten nodig hebt behalve die stereoversterker.
Eens.
Als je een functie als fixed gain op je amp hebt kiest dat ding automatisch het juiste volume in surround opstelling; makkelijk! Heb je dat niet, en vergeet je het volume b.v. terug te zetten als je na de film een CDtje opzet, dan vinden de speakers, de amp en de buren dat niet leuk.
Mjah, OK. Dat punt volgde ik dus ff niet :)
Een preamp/processor kan ook; voor het geld van die processor heb je een boost voor je surround, maar in stereo blijf je gebruik maken van een surround voorversterker gedeelte dat niet optimaal is voor stereo. NAD voorbeeldje:

Nu zal set 1 wat beter klinken met surround dan set 2; processing kwaliteiten zijn wat beter, maar amplificatie is beter voor de main channels in set 2. Echter, set 1 zal set 2 wegblazen in stereo.
Kun je niet generaliseren. Als je het broertje van de T-163, de T-973, op 'm aansluit dan heb je voor zowel stereo als surround erg goed geluid. Maar het kost dan ook wel wat. De T-163 kost 1399 euro en de T-973 rond de 2500 als ik me niet vergis. Jouw hele verhaal valt of staat met het volgende: hoe verhoudt de gebruikte surround-eindversterker zich tot een goeie stereoversterker.

Ik heb nu 6 klasse-A mosfet blokken met afzonderlijke voedingen liggen en ga die met 4 samen en 2 samen in 2 kasten zetten. Achterkanalen apart van de rest, en ik durf gerust te stellen dat het non-compromised verstekers zijn waarbij de T-973 waarschijnlijk wat bleekjes gaat zien.

De stereoversterker voor de achterkanalen is voor veel mensen al het summum.
Het is gewoonweg niet mogelijk om voor een kwartje op de eerste rij te zitten; wil je goede stereoprestaties dan ben je veel goedkoper af met een dedicated stereo amp in je setup dan hetzelfde niveau te proberen te bereiken met ergens een AV apparaat in je keten.
Dat ben ik zeker met je eens.
Overigens lees ik voor monoblokken gewoon eindversterker; in de zin van deze discussie is er geen verschil.
Wel met het oog op het kostenplaatje. Monoversterkers zijn vrijwel altijd op een wat ander publiek gericht en verhouding zich qua prijs ook anders.

• Dr. Strangelove
Je zou natuurlijk ook gewoon die C-372 kunnen vervangen door alleen de C-272, Of is de voorversterker in zon reciever zo beroerd in stereo dat dat niet de way to go is?.
Zo zit je namelijk niet met het probleem, dat je in eens kei hard geluid hebt als je vergeet de knop trug te draaien.
Dat is dus waar ik nu drie keer over gepost heb... alleen een C-272 betekent dat je gebruik blijft maken van de pre-sectie van een AV receiver voor stereo wat niet optimaal is.
Ik heb nu 6 klasse-A mosfet blokken met afzonderlijke voedingen liggen en ga die met 4 samen en 2 samen in 2 kasten zetten. Achterkanalen apart van de rest, en ik durf gerust te stellen dat het non-compromised verstekers zijn waarbij de T-973 waarschijnlijk wat bleekjes gaat zien.
Geloof ik meteen. Maar twee van die monoblokken en de T-163 zullen het in stereo toch echt afleggen tegen een stereo versterker van rond de 1000-1200 euro. Dat ligt niet aan de monoblokken; die dingen zouden bij wijze van spreke de meest über monoblokken in de geschiedenis van de hifi kunnen zijn, de pre-sectie van de T-163 is gewoon niet zo goed in stereo en zal de stereo prestaties van de set altijd terughouden.
Wel met het oog op het kostenplaatje. Monoversterkers zijn vrijwel altijd op een wat ander publiek gericht en verhouding zich qua prijs ook anders.
Da's waar, maar ik zie het nut van monoblokken niet echt tenzij je gruwelijk dure speakers hebt; monoblokken die beter presteren dan goede twee-kanaals eindversterkers beginnen pas over de 1500 euro en dan moet je toch wel wat meer hebben staan dan die MSjes ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-09-2005 22:34 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:29:
de pre-sectie van de T-163 is gewoon niet zo goed in stereo en zal de stereo prestaties van de set altijd terughouden.
Hoe het klinkt zal je nog verbazen, maar ik snap je punt.

Als er een Arcam CD-speler bij komt dan komt die direct aan de eindversterker te hangen. Alles wat er dan tussen tussen DAC en eindversterker zit is een (ALPS) potmeter ;)
Da's waar, maar ik zie het nut van monoblokken niet echt tenzij je gruwelijk dure speakers hebt; monoblokken die beter presteren dan goede twee-kanaals eindversterkers beginnen pas over de 1500 euro en dan moet je toch wel wat meer hebben staan dan die MSjes ;)
Eens :P

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 15-09-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:29:
Ik dacht van als ik 2 monoblokken koop als bv de MA500 of die Vincents (hoe heten ze ook alweer) dat ik dan beter uit zou zijn dan met een geintegreerde of eindstereoversterker van 300 euro.

Ik zit nou ook te twijfelen of ik niet over zou gaan op vloerstaanders, alleen is daar de ruimte een beetje krap voor. Misschien iemand nog goede tips voor redelijk betaalbare monitors? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Met die specifieke monoblokken ben je niet beter en misschien zelfs slechter af dan een tweekanaalseindbak van hetzelfde bedrag. Zie o.a. NAD en Arcam voor mooie betaalbare eindbakken. Je bent in beide gevallen slechter af dan met een gëintegreerde stereoversterker, zelfs als je daar het veel lagere bedrag van 300 euro (want die twee monoblokken kosten heel wat meer dan dat gok ik) voor over hebt. In die prijsklasse is de C320BEE nog steeds erg mooi en eigenlijk de enige redelijke keuze.

Mooie monitors: ik weet niet wat betaalbaar is voor jou. Dynaudio maakt erg mooie, persoonlijk vind ik ze zelf wat bas-arm alleen. B&Ws 705s zijn ook mooi, de looks moeten je alleen wel liggen. Elk merk heeft wel mooie monitors eigenlijk ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-09-2005 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=24190181,noline]............

@Tascam: ik hoop dat je wijze vriend jou het zelfde gaat zeggen als wij (sommigen) hier ;)
Dus je zegt dat je wijs bent ;) Eigen stoef stinkt he makker :p

J/K We shall see, I said it before and I'll say it again. <- m'n engelse cursus werpt zen vruchten af ;)

Normaliter veranderd er niks in men setup of het zou een eigen ontwerp moeten zijn omdat ik er niet echt voor ben een speaker in huis te hebben maar dat half vlaanderen die ook heeft zie je ;) (of Nederland) Liefst iets speciaal en ow ja ik zie het graag groot en lomp (ah ja ieder zijn fetish he :D)

Wat er in ieder geval zeker moet gebeuren is de randjes van de midtoners laten vernieuwen (winkel in de buurt doet zo'n dingen) en men teac zen nieuwe laser.....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:24
Trasos schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 02:04:
Ik zit nou ook te twijfelen of ik niet over zou gaan op vloerstaanders, alleen is daar de ruimte een beetje krap voor. Misschien iemand nog goede tips voor redelijk betaalbare monitors? ;)
Geen monitors, maar wel vloerstaanders van een beschaafd formaat Mission V63 staat hier om de hoek trouwens ook een gebruikte set van te koop voor geloof ik 550 euro de twee. Hetgeen geen slechte deal is denk ik ;)

Ik stond mezelf echt in te houden om ze niet te kopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:38:
[...]

Geen monitors, maar wel vloerstaanders van een beschaafd formaat Mission V63 staat hier om de hoek trouwens ook een gebruikte set van te koop voor geloof ik 550 euro de twee. Hetgeen geen slechte deal is denk ik ;)

Ik stond mezelf echt in te houden om ze niet te kopen :X
Afmetingen (H x B x D) 968x205x330 mm dat noem ik niet echt beschaafd!!!!

Nee, echt beschaafde vloerstaanders zijn bijvoorbeeld de spendor s5e's... ook nog eens supermooi om te zien, en schijnen toch erg goed te zijn (zie hier wat reviews: http://www.homecinemaimports.com/links.html) of de nieuwe Kef iq5

Als je naar monitors gaat, luister dan eens de nieuwe dynaudio focus lijn, erg goed!! Daarnaast kun je gaan kijken naar de Kef iq3 of Elac 204.2, een lekkere stevige monitor met een soort electrostatische tweeter. Als je desing niet het allerbelangrijkste vindt kun je nog kijken naar de ATC scm 12's, rustige mooie speakers met enorme reserves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:07:
[...]
Nee, echt beschaafde vloerstaanders zijn bijvoorbeeld de spendor s5e's...
Maar niet qua prijs als ik die $1649 per paar zie... Dat zit er voorlopig nog niet in.

@ Dr. Strangelove

Die MA500 wordt regelmatig voor 125-150 per stuk aangeboden en die vincents voor iets meer. Kijk maar eens op htforum.nl, staan nu ook een aantal MA500`s

[ Voor 25% gewijzigd door Trasos op 16-09-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo dit is mijn ht set

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_01.JPG

jvc AV-32X5S
32" Natural Flat 100 Hz DigiPure Breedbeeld kleuren-TV

20 W totaal RMS uitgangsvermogen
• TOP/FLOF 1500-pagina's Teletext (level 2.5) met verbeterde toegang tot subpagina's
• 3 SCARTs
• S-IN, AV IN
• Natural Flat
• 100 Hz DigiPure Pro
• Auto DigiPure Technology
• Motion Compensation
• Movie Theatre
• Digital Comb Filter
• Auto Digital VNR
• Natural Scan
• Beeld en Teletext tegelijk
• Twee Oblique Cone luidsprekers
• 3D Cinema Sound
• Optioneel: luxe TV-meubel

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_14.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_08.JPG
reciever
JVC RX-8032

Type RX-8032
Soort receiver surround
Uitgangsvermogen (per luidspreker) 100 Watt
Aantal luidsprekers 6
Decoder Dolby Digital;Dolby Digital EX;Dolby ProLogic;Dolb
THX-gecertificeerd Nee
Virtual Surround Ja
Aantal surround modes 21
Audio in 9
Audio uit 4
Video in 5
Video uit 3
Video aansluiting(en) composiet;RGB-component;S-Video
Digitaal in (coax) 1
Digitaal in (optisch) 4
Digitaal uit (coax) 0
Digitaal uit (optisch) 1
Meerkanaals input ja (5.1)
Pre-out ja (6.1)
Aansluiting naar PC Nee
Luidspreker selector A;B
Platenspeler-aansluiting Ja
Tuner Ja
RDS Ja
Voorkeuzezenders 30;15
Inclusief speakers Nee
Afstandsbediening Ja
Gewicht 12,1 kg
Afmetingen (B x D x H) 450 x 480 x 180 mm

dvd
jvc XV-N 55

Ondersteunde systemen: DVD-Audio, DVD-Video, DVD-RAM, DVD-RW, DVD-R, CD, SVCD, VCD, CD-R/RW, WMA/MP3/JPEG digitale foto's (CD-R/RW)
• Progressive Scan uitgang
• NTSC weergave op PAL TV
• Dolby Digital/DTS/MPEG digitale uitgang (5.1-kanaals)
• Component Video uitgang
• SCART met RGB
• Digital Direct Progressive Scan uitgang
• Ultra-high-performance 1-chip AV decoder met Adaptive Geometrical Chroma Mapping
• Dolby Digital/DTS/MPEG decoders ingebouwd (5.1-kanaals)
• 3D-PHONIC
• 192 kHz/24-bits audio D/A converter
• 12-bits/108 MHz video D/A converter
• DigiPure
• 1,5x Quick Playback met geluid
• Express Play Start
• Rolling Pickup
• VFP (Video Fine Processor): 8 parameters met 2 presets en 2 handmatige instellingen
• GUI (Graphical User Interface) met hoge resolutie
• One-Touch Replay (10 sec.)
• ZOOM Play (6 stappen)
• Stijlvol en slank ontwerp: slechts 44 mm hoog

video geen id

speakers eltax millenium series

voor millenium 400
achter millenium mini
miden voor millenium center

Type speaker 3-weg
Aantal speakerunits 4
Tweeter-units per speaker 1
Tweeter diameter 25 mm
Midrange-units per speaker 1
Midrange diameter 130 mm
Woofer-units per speaker 2
Woofer diameter 200 mm
Basreflexpoort
Gevoeligheid 93 dB
Impedantie 4-8 ohm
Frequentie bereik 35-20000 Hz
Gewicht 14,1 kg
Afmetingen (H x B x D) 900x260x285 mm

Kleur(en) Light Beech, Black
Introductie model 2002

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_12.jpg

Type speaker 2-weg
Aantal speakerunits 2
Tweeter diameter 25 mm
Woofer-units per speaker 1
Woofer diameter 165 mm
Basreflexpoort
Gevoeligheid 86 dB
Impedantie 4-8 ohm
Frequentie bereik 45-20000 Hz
Gewicht 5,2 kg
Afmetingen (H x B x D) 340x220x235 mm

Introductie model 2002

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_06.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_10.JPG

center

Prijsinformatie € 50
Type speaker 2-weg
Aantal speakerunits 3
Tweeter diameter 25 mm
Woofer-units per speaker 2
Woofer diameter 100 mm
Aanbevolen max. vermogen 120 Watt
Gevoeligheid 88 dB
Impedantie 4-8 ohm
Frequentie bereik 80-20000 Hz
Magnetisch afgeschermd
Gewicht 3,7 kg
Afmetingen (H x B x D) 145x400x182 mm

Introductie model 2001

hier nog een over zicht

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_16.JPG

als er nog vraagen zijn dan zie ik het wel

gr roel

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zet er anders even [ img] [/img] omheen, en vertel er wat over...
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laad sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **