Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.432 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naa ;) rechts daarvan staat wal al kan je niet ruiken wat :D en ik denk eerder dat dat links één of andere afzuiging of airco is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu beter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:56:
[...]

Naa ;) rechts daarvan staat wal al kan je niet ruiken wat :D en ik denk eerder dat dat links één of andere afzuiging of airco is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:35:
[...]

Maar niet qua prijs als ik die $1649 per paar zie... Dat zit er voorlopig nog niet in.
Prijskaartje had ik nergens gezien, dus ik probeer slechts mee te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Trasos schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:35:
[...]

Maar niet qua prijs als ik die $1649 per paar zie... Dat zit er voorlopig nog niet in.

@ Dr. Strangelove

Die MA500 wordt regelmatig voor 125-150 per stuk aangeboden en die vincents voor iets meer. Kijk maar eens op htforum.nl, staan nu ook een aantal MA500`s
Inderdaad en ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het de moeite waard is, ook met relatief eenvoudige monitoren. Een Nad zoals Dr. Strangelove noemt zou ik niet de moeite waard noemen, hier heb ik ook ervaring mee aangezien mijn vader deze heeft. Als je een stereo versterker wilt hebben die beter is als de monoeindversterkers zul je dieper in de buidel moeten tasten denk ik, zoals ik ook heb gedaan met mijn primare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik ben de laatste tijd ook aan het kijken naar een losse eindversterker voor de pre-outs van mijn reciever. Daarbij kwam ik ook uit bij de Marantz MA500 en Vincent sp996 door de lage prijs tweede hands.

Maar na het lezen van alle posts over aparte eindversterking begrijp ik dat je dus beter een (geintergreerde) stereo versterker aan je reciever preouts kan hangen voor films. En stereo dan volledig via de stereoversterker laten lopen (mijn doel is namelijk beter stereo geluid). Door die geintergreerde stereo versterker haal je bij stereo dus je reciever uit de keten.

Paar vraagjes:
- Krijg je dan geen geklooi met twee volume knoppen?
- Is een stereo versterker geschikt om filmgeluid weer te geven (in verhouding met de reciever)?
- Kan ik mijn PC met 1 digitale (coax) uitgang aansluiten op zowel de reciever als de stereo versterker?

[ Voor 5% gewijzigd door ZiegoM op 16-09-2005 16:38 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

ZiegoM schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:36:
Paar vraagjes:
- Krijg je dan geen geklooi met twee volume knoppen?
- Is een stereo versterker geschikt om filmgeluid weer te geven (in verhouding met de reciever)?
- Kan ik mijn PC met 1 digitale (coax) uitgang aansluiten op zowel de reciever als de stereo versterker?
-De volume knop bij je stereo versterker zet je op een vaste stand, 12 uur bijv. Een display met volume aanduiding maakt dit een stuk makkelijker
-Waarom niet?
-Nee, een stereoversterker heeft geen digitale ingang over het algemeen, je hangt je stereoversterker aan je preouts dmv analoge kabels, net als je cd-speler.

Overigens is het niet per definitie beter om en stereoversterker te kopen hoor, al is over het algemeen de voorversterker in surroundreceivers die nogal matig is, wat het stereogeluid enigzins om zeep kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37
* Xander ook nog een keer een stereoversterker wil kopen.

Maarja, ik heb dus geen pre-outs. :(

Dus dat wordt mocht ik deze receiver willen blijven gebruiken een luidsprekerswitch of het volume voor/achter apart regelen, twee dingen die me niet geweldig lijken.

En tja. Als ik mijn receiver zou moeten vervangen kan ik beter investeren in een betere waarbij een eventuele stereoversterker ook weer niet nodig is omdat de receiver kwalitatief weer beter is...

Keuzes...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:18:
[...]

Zeker niet :)

Ziet er erg goed uit, die speakers zien er redelijk prijzig uit....aparte voet trouwens... en het klinkt allemaal dus nog wel goed ook!?
Het klinkt ongelofelijk goed. Het is een relatief onbekende speaker maar ik heb ze beluisterd naast de klipsch RF-35 (geloof ik), deze liggen beide in ongeveer dezelfde prijsklasse (chario constellation cygnus iets hoger). Mijn voorkeur ging duidelijk naar de Chario's, zo'n helder klankbeeld, vol en veel kleur. Ik heb veel speakers geluisterd in dezelfde prijsklasse en deze was in mijn ogen het "eerlijkst" en meest open.

Die voet is indd vreemd, dit omdat er een downfiringsub in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:49:
[...]

Het klinkt ongelofelijk goed. Het is een relatief onbekende speaker maar ik heb ze beluisterd naast de klipsch RF-35 (geloof ik), deze liggen beide in ongeveer dezelfde prijsklasse (chario constellation cygnus iets hoger). Mijn voorkeur ging duidelijk naar de Chario's, zo'n helder klankbeeld, vol en veel kleur. Ik heb veel speakers geluisterd in dezelfde prijsklasse en deze was in mijn ogen het "eerlijkst" en meest open.

Die voet is indd vreemd, dit omdat er een downfiringsub in zit.
Dat verklaart een hoop, wellicht binnenkort eens "echte" plaatjes schieten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:34:
/me ook nog een keer een stereoversterker wil kopen.

Maarja, ik heb dus geen pre-outs. :(

Dus dat wordt mocht ik deze receiver willen blijven gebruiken een luidsprekerswitch of het volume voor/achter apart regelen, twee dingen die me niet geweldig lijken.

En tja. Als ik mijn receiver zou moeten vervangen kan ik beter investeren in een betere waarbij een eventuele stereoversterker ook weer niet nodig is omdat de receiver kwalitatief weer beter is...

Keuzes...
Jij had toch een vsx710? het schijnt dat je redelijk simpel zelf pre-outs kunt maken op pioneers uit die serie ;) Tis maar dat je t weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:13:
[...]

Jij had toch een vsx710? het schijnt dat je redelijk simpel zelf pre-outs kunt maken op pioneers uit die serie ;) Tis maar dat je t weet ;)
VSX-D711.

Zelf preouts maken is ook de revue gepasseerd. Ik kan er alleen niets over vinden?

Maar het zou idd ook een optie zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:14:
[...]

VSX-D711.

Zelf preouts maken is ook de revue gepasseerd. Ik kan er alleen niets over vinden?

Maar het zou idd ook een optie zijn. :P
ik kan zo snel alleen iets over de vsx512 vinden :P http://www.nubert-forum.de/nuforum/ftopic6697.html (ff scrollen voor pics)

misschien de jouwe eens openen en kijken of er iets soortgelijks te zien valt? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor monoblocken gaan. Die Vincent 996 zijn ERG mooi voor niet al te veel geld.
Het gezeur met twee volumeknoppen wordt je snel zat ;)
Spreek uit ervaring..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:36:
Ik zou voor monoblocken gaan. Die Vincent 996 zijn ERG mooi voor niet al te veel geld.
Spreek ook uit ervaring...en mij kan het echt niks boeien :) Het is de beste en goedkoopste oplossing in mijn ogen en oren, zou zeker nooit meer terug willen naar cd's via mijn dvd-speler&receiver

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:36:
Da's de keuze tussen gemak en kwaliteit :)

En nogmaals, als je een amp met AV mode uitkiest (b.v. tweedehands Arcam A75+?) dan heb je gemak én kwaliteit.

Op zich is het jammer dat niet meer stereoversterkers een AV mode hebben; technisch stelt het nl. geen ruk voor. Maar ja, waarom investeren in een functie waar velen niet eens van weten waar het voor dient?

[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-09-2005 09:31 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:49:
[...]

ik kan zo snel alleen iets over de vsx512 vinden :P http://www.nubert-forum.de/nuforum/ftopic6697.html (ff scrollen voor pics)

misschien de jouwe eens openen en kijken of er iets soortgelijks te zien valt? :Y)
Hm, thanks. Bookmarked + mirrored. :Y)

Ik heb ook nog helemaal geen geld voor een stereoamp, maar mocht ik dat ooit hebben is het zeker interessant om hier eens naar te kijken. Ik denk dat ik daar wel uit moet komen, al is het duits... :X :P

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 09:30:
[...]

Da's de keuze tussen gemak en kwaliteit :)

En nogmaals, als je een amp met AV mode uitkiest (b.v. tweedehands Arcam A75+?) dan heb je gemak én kwaliteit.

Op zich is het jammer dat niet meer stereoversterkers een AV mode hebben; technisch stelt het nl. geen ruk voor. Maar ja, waarom investeren in een functie waar velen niet eens van weten waar het voor dient?
Yup, zeer irritant, alleen naim en van de medevoort hebben het verder dat ik weet.

Verwijderd

De Marantz PM 17 heeft ook een functie waarmee je met een knopje het voorversterker-gedeelte uit zet en dus alleen als eindversterker dient. Alleen zit dit knopje wel aan de achterkant..

• Xander
En anders zijn er toch ook genoeg stereoversterkers met pre-outs+main-ins? Schakelboxje er tussen en klaar? :+

edit:
Volgens mij heeft Krell ook nog modellen met Theatre Throughput...

Ik heb eens rond zitten zoeken. Zo qua specs, mogelijkheden, design en prijs spreekt een Van Medevoort MA240 me wel aan eigenlijk. Weet ik iig wat ik kan gaan beluisteren als ik even 1000 euro over heb. :Y) Deze Krell lijkt me ook wel leuk. Maar is ondanks het volgens mij vrij sterke aanbod veel te duur. :+

[ Voor 96% gewijzigd door Xander op 17-09-2005 19:39 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb nu nog amper een home-cinema, maar binnenkort komen er upgrades.
Ik koop dan een marantz sr-5500 met waarschijnlijk 2 B&W DM601 S3 frontspeakers.
(bepaal de speakers aan de hand van een luistersessie binnenkort)
Ik begin in stereo en breid dat later uit. Als scherm heb ik een dell 24 inch tft. :)
---------
Ik kijk btw altijd met veel jaloezie naar jullie mooie specs :P

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:24
Post ik ook weer eens een plaatje :)

Specs:
Amp: Marantz 1070
Cd: Philps CD 150
Lp: Akai AP-206 Direct Drive
Speakers: Mission M33

Afbeeldingslocatie: http://icecanoe.nl/sjoewe/img/audio/audioover.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:19
Ik doe mee:

Amp: Exposure 2010 integrated amplifier
CD Speler: Marantz CD5400 (binnenkort een Exposure CD2010)
Platenspeler: Goldring GR1 met GR1006 element
Phono voorversterker: NAD PP2
Puresonic Interlinks
Van Den Hul Goldwater Speakerkabel
Profigold 5m Kabel voor pc naar versterker

Plaatjes (zijn wat slechte kwaliteit):

Versterker:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/Hifi/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/Hifi/2.jpg

CD speler:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/Hifi/3.jpg

Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/Hifi/1.jpg

Platenspeler:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/Hifi/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/Hifi/6.jpg

Phono Voorversterker
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/Hifi/7.jpg

Wat er zoal gedraaid wordt :P
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/Hifi/8.jpg

Totaaloverzicht:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/Hifi/9.jpg

Er komt waarschijnlijk nog een ander audiomeubel. Speakers heb ik 5 kilo zwaarder gemaakt, zodat ze wat stabieler staan. Speakers ga ik voorlopig nog niet upgraden, klinken nog echt perfect. Voorheen had ik een Marantz pm4200 amp, maar daar vond ik wat teveel toeters en bellen op zitten. De overstap van die Marantz naar Exposure is een enorm verschil, voller en strakker, zeker op laag volume!. Ik had dat zeker niet verwacht.

Edit: oeps, plaatjes wat te groot. Ik pas ze even aan.

Edit 2: Audiosonic moet Puresonic zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Snowman op 18-09-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Hieronder mijn huidige lijst van de HT:
  • Akai AP-X1 platenspeler
  • JVC XV-S300, DVD speler (wordt wellicht binnenkort vervangen)
  • JVC FX-572R Tuner, RDS
  • Sony TC-FX510R cassette deck
  • Technics SL-PG100A CD speler
  • Pioneer A-204R ampliefer
  • Philips standaard vcr
Verder wordt de lucht in beweging gebracht door:
  • Jamo E-350 zuilen (fronts)
  • Jamo SL-100 speakers (back)
  • Yamaha YST-SW105 actieve subwoofer (front left)
*de luidspreker staan stereo opgesteld

En dan zou ik bijna nog het belangrijkste vergeten:
  • Epson TW10-H projector
  • Projecta Procinema High Contrast scherm 180
Kabel materiaal:
  • Interlinks: standaard (zullen met de tijd upgrades gaan ontvangen)
  • Luidspreker kabel front: specificaties nader te komen
  • Luidspreker kabel back: specificaties nader te komen
  • Luidspreker kabel sub: specificaties nader te komen
  • RGB coax kabel: kabel made by VLS Audio (vergulde stekkers) (vergelijkbaar met oehlbach kwaliteit kabel)
  • Video (sync) coax kabel: kabe made by VLS Audio (vergulde stekkers)
  • Scart adapter: Oehlbach scart adapter -> RGB+sync / YUV (XXL series, 4515)
Uiteraard is het HT project nooit af (dat maakt het ook zo leuk :P ) dan daarom hieronder mijn globale wish list / todo list:
  • scherm lager hangen
  • kabels wegwerken
  • Interlinks vervangen
  • Spikes onder speakers, sub - fronts - backs
  • Nieuwe amplifier
  • HTPC notebook gaan aansluiten
En hier alvast 1 foto van mijn beeld :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~albersr/ht/200508/DSCN0845.JPG

Het volledige project kan gevolgd worden op:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=34386.0

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowman schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:43:
Ik doe mee:

Amp: Exposure 2010 integrated amplifier
CD Speler: Marantz CD5400 (binnenkort een Exposure CD2010)
Platenspeler: Goldring GR1 met GR1006 element
Phono voorversterker: NAD PP2
Audiosonic Interlinks
Van Den Hul Goldwater Speakerkabel
Profigold 5m Kabel voor pc naar versterker

Plaatjes (zijn wat slechte kwaliteit):

Versterker:
[afbeelding]
[afbeelding]

CD speler:
[afbeelding]

Overzicht
[afbeelding]

Platenspeler:
[afbeelding]
[afbeelding]

Phono Voorversterker
[afbeelding]

Wat er zoal gedraaid wordt :P
[afbeelding]

Totaaloverzicht:
[afbeelding]

Er komt waarschijnlijk nog een ander audiomeubel. Speakers heb ik 5 kilo zwaarder gemaakt, zodat ze wat stabieler staan. Speakers ga ik voorlopig nog niet upgraden, klinken nog echt perfect. Voorheen had ik een Marantz pm4200 amp, maar daar vond ik wat teveel toeters en bellen op zitten. De overstap van die Marantz naar Exposure is een enorm verschil, voller en strakker, zeker op laag volume!. Ik had dat zeker niet verwacht.

Edit: oeps, plaatjes wat te groot. Ik pas ze even aan.
Ziet er erg netjes uit, alhoewel de prijsverhouding tussen je versterker/cd-speler en speakers straks een beetje uit de pas loopt...maar ik ben ook wel een voorstander van source first dus het kan me wel bekoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Ja daar heb je gelijk in, die Exposure CD speler is ook flink prijzig. En tja ik woon nog thuis, dus die Missions voldoen nog wel. Maargoed die worden ook nog een keer vervangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:34:
[...]

Ziet er erg netjes uit, alhoewel de prijsverhouding tussen je versterker/cd-speler en speakers straks een beetje uit de pas loopt...maar ik ben ook wel een voorstander van source first dus het kan me wel bekoren ;)
Missions zijn dan ook gewoon hele fijne speakers!!! ;)

@Snowman: Nette set. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Snowman schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:42:
Ja daar heb je gelijk in, die Exposure CD speler is ook flink prijzig. En tja ik woon nog thuis, dus die Missions voldoen nog wel. Maargoed die worden ook nog een keer vervangen. :)
Haha :)

Mission M33's zijn gewoon erg goede waar voor je centen. :9

En wat een prachtige opstelling trouwens :o
Die draaitafel! O+ Jaloersch is :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sjoewe op 18-09-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:31

Daklem

Audio Nerd

Wauw! wat een prachtbeestje is dit! vele malen respect!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Sjoewe schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:18:
[...]

Haha :)

Mission M33's zijn gewoon erg goede waar voor je centen. :9

En wat een prachtige opstelling trouwens :o
Die draaitafel! O+ Jaloersch is :)
Ja inderdaad, die Missions klinken echt goed voor zijn geld! Over een paar weken ga ik die Exposure Cd 2010 ophalen, wat een prachtig ding is dat toch:

Afbeeldingslocatie: http://www.exposurehifi.com/products/2010series/pics/2010cd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Wow! Ik luister (gelukkig) te weinig cd's om daar nog meer geld in te gaan steken. Maar een high-end draaitafel moet er toch een keer gaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Ik had mijne weg bij een zaak in Sneek, genaamd Audioselectief. Een enorm groot aanbod wat platenspelers betreft. Hele aardige verkoper trouwens, ook erg veel verstand van het spul. Probeert je ook helemaal niks aan te smeren, en je kan er gerust een bakje koffie drinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Sjoewe schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:10:
Wow! Ik luister (gelukkig) te weinig cd's om daar nog meer geld in te gaan steken. Maar een high-end draaitafel moet er toch een keer gaan komen :)
Ik heb een Sansui SR525, interesse? :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Mja, die is niet beter dan de tafel die ik nu heb, zeker niet met het nieuwe element dat er nu op zit. Maar dank voor het aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
ik heb nu de Dual 704 van m'n vader op m'n set aangesloten omdat ik een limited edition Lp van Fantomas heb gekocht.
Die Dual klinkt echt retegoed (komt uit 1978 _/-\o_ )

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
ToniBraxton schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:00:
ik heb nu de Dual 704 van m'n vader op m'n set aangesloten omdat ik een limited edition Lp van Fantomas heb gekocht.
Die Dual klinkt echt retegoed (komt uit 1978 _/-\o_ )
Ik heb een Dual 1219, klink ook super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Vintage topique is om de hoek, jongens ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Heb net een leuk 'onderzoekje' afgerond over mijn Eltax Camargue Mini, dat wel interessant zou zijn om even te vergelijken met andere luidsprekerfabrikanten.

Ik was te weten gekomen dat er een Morel tweeter en een Vifa mid-woofer in die Camargue's zit, dus ging op zoek welke. In het achterhoofd gehouden dat de Eltax Camargue Mini dus €155/stuk kost.

Eerst de Morel tweeter. Blijkt de MDM-55 te zijn. $73 of ongeveer €60 dus.

Dan de Vifa woofer. Die blijkt veel moeilijker te vinden maar het is sowieso een woven fibreglass, dat zie je zo, dus lijkt me dat het een aangepaste versie van de http://www.spectrumaudio.de/breit/vifa10BG120.html, die er wel op lijkt maar niet helemaal hetzelfde is. Enfin, €42 dus.

Dat maakt samen, voor alleen de drivers, €102. Als je daar dan nog zo een prachtige design-kast bij moet maken, bi-wire aansluitingen, bass-reflex, ... dan kom je bij DIY duurder uit als Eltax zelf. Dat noem ik nou eens een prijs/kwaliteitsverhouding.

Iemand die hetzelfde wilt proberen met zijn speakers?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
TomSwinnen schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:51:
Heb net een leuk 'onderzoekje' afgerond over mijn Eltax Camargue Mini, dat wel interessant zou zijn om even te vergelijken met andere luidsprekerfabrikanten.

Ik was te weten gekomen dat er een Morel tweeter en een Vifa mid-woofer in die Camargue's zit, dus ging op zoek welke. In het achterhoofd gehouden dat de Eltax Camargue Mini dus €155/stuk kost.

Dan de Vifa woofer. Die blijkt veel moeilijker te vinden maar het is sowieso een woven fibreglass, dat zie je zo, dus lijkt me dat het een aangepaste versie van de http://www.spectrumaudio.de/breit/vifa10BG120.html, die er wel op lijkt maar niet helemaal hetzelfde is. Enfin, €42 dus.

Dat maakt samen, voor alleen de drivers, €102. Als je daar dan nog zo een prachtige design-kast bij moet maken, bi-wire aansluitingen, bass-reflex, ... dan kom je bij DIY duurder uit als Eltax zelf. Dat noem ik nou eens een prijs/kwaliteitsverhouding.

Je hebt inderdaad een goede keus gemaakt! Eltax staat bij de meeste jammergenoeg niet erg hoog aangeprezen, maar ze kunnen erg mooi spul maken net als Jamo.

Beter een middelmatig merk dat ook 'es iets van kwaliteit maakt, dan een merk dat vroeger top was en met dat argument nu nog steeds zijn spullen verkoopt. Neem Infinity, Akai, Philips, etc.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

TomSwinnen schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:51:

Opzich niks schokkends natuurlijk. De prijzen die je noemt zijn prijzen voor consumenten per stuk. Een fabrikant die een serie speakers produceert koopt units in grote aantallen in, dus tegen inkoopprijs met nog eens quantumkorting. Dat scheelt veel. Maar we zijn het er over eens dat je in dit geval een keurige prijs betaalt voor het eindprodukt :) Bij eenvoudige (qua opzet) speakers is het niet zelden zo dat DIY in verhouding duur is, maar als je wat anders wil dan het standaard kastje/poortje werk dan loont DIY meer dan overtuigend.

Overigens werkt het met de prijzen tweedehands net zo: als je goed op de hoogte bent van de units die in speakers zitten dan kun je leuk speakers inkopen op Marktplaats en dergelijke. Veel mensen weten amper wat ze verkopen en lang niet iedereen kent de units. Je kunt dan voor een zacht prijsje een paar schitterende units op de kop tikken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Exirion schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:06:
[...]
Opzich niks schokkends natuurlijk. De prijzen die je noemt zijn prijzen voor consumenten per stuk. Een fabrikant die een serie speakers produceert koopt units in grote aantallen in, dus tegen inkoopprijs met nog eens quantumkorting. Dat scheelt veel.
Natuurlijk, dat had ik ook al in het achterhoofd hoor. Maar het hele geval doet me vooral terugdenken aan schandalige verschillen tussen begin en eindproduct, zoals bvb. bij Bose het geval was (drivers van 20 euro of iets in die aard op een set van 2000?).

Het is natuurlijk geen meetstaf want er spelen inderdaad factoren mee zoals groothandelkorting en watnog.. maar het lijkt me wel leuk als wat meer mensen dit eens zouden proberen om te zien wat ze uitkwamen bij hun speakers.

Alleszins fijn dat Eltax gewoon blijft hun best doen. Van mij mogen ze best een onbemind luidsprekermerk blijven. Blijven ze lekker goedkoop, kunnen wij (als in de 'Eltax-klanten') lekker blijven er van genieten :*) :D

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/P9220135s.jpg

Mijn Computerluidsprekersetje :+

Verwijderd

ik heb altijd een stoel nodig als ik met de PC werk :+

maareeh erg mooi hoor, zal ook vast heerlijk klinken :D

/me ulti heeft gisteren btw Usher X-719's (17kg boekenplankspeakers) :9~ gehoord en wil nu upgraden met diezelfde speakers of met de CP-370 :P

Verwijderd

Mooie subwoofer! :9 :P

• Dupje
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:00:
[...]

ik heb altijd een stoel nodig als ik met de PC werk :+

maareeh erg mooi hoor, zal ook vast heerlijk klinken :D
Dan zag je de apparaten niet meer :P
En dankje, het klinkt inderdaad heeeel goed ;)
Das juist het slechtste aan de set :X

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Beetje rare plaatsing wel. Heel ongunstig voor als je achter de pc zit en de linker speaker staat ook wel eng verstopt. Ennuh, die sub, waar gebruik je die voor :P ?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb vandaag een luisterafspraak gemaakt voor volgende week woensdag, dus als het meezit over twee weekjes eindelijk speakers!
Moet overigens wel zeggen dat ik her en der redelijk asociaal behandeld ben... Maargoed, die zaken kunnen dan ook het heen en weer krijgen...

Het gaat voorlopig tussen:
Quad 12L+L Center
Kef XQ1 + XQ2c
B&W 705 + HTM7
B&W 602 + 600c

en mijn favoriet:
Dynaudio 52SE + 122c

Afgevuld met een Rel Quake, Q150 of Dynaudio sub...

Ik kan haast niet wachten!
Vind het overigens wel jammer dat ik geen zaak heb kunnen vinden met een fatsoenlijk Mission assortiment... Maar dat terzijde...

[ Voor 40% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2005 19:12 ]

• Dupje
Jag schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:08:
Beetje rare plaatsing wel. Heel ongunstig voor als je achter de pc zit en de linker speaker staat ook wel eng verstopt. Ennuh, die sub, waar gebruik je die voor :P ?
Films kijken :P
Er staat naast scherm nog iets van een center en achteraan nog 2 rear speakers :)
Maar meestal gebruik ik het gewoon om muziek te luisteren, de opstelling is zeker niet perfect, maar het werkt wel ;)

Verwijderd

Dupje schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:07:
[...]
Das juist het slechtste aan de set :X
Nee echt? :P

• Dupje
Ja echt :P
Maar het werkt wel :)
Komt ooit wel eens een echte Kef sub in de plaats (of een Rel). Maar dat is als ik ooit eens heel rijk en lelijk ben :)

Verwijderd

Dupje schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:19:
[...]
Komt ooit wel eens een echte Kef sub in de plaats (of een Rel). Maar dat is als ik ooit eens heel rijk en lelijk ben :)
Nou laat dat laatste maar weg ;) Strax weer wat ouder en baantje dr bij en je hebt die sub zomaar...

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:59:
[...]
Nou laat dat laatste maar weg ;)..
Dat laatste issie al >:)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dupje schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:11:
Films kijken :P
Er staat naast scherm nog iets van een center en achteraan nog 2 rear speakers :)
Maar meestal gebruik ik het gewoon om muziek te luisteren, de opstelling is zeker niet perfect, maar het werkt wel ;)
Een paar KEF speakers met een Logitech sub...... The horror :X

• Dr. Strangelove
MikeyMan schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:09:
Ik heb vandaag een luisterafspraak gemaakt voor volgende week woensdag, dus als het meezit over twee weekjes eindelijk speakers!
Moet overigens wel zeggen dat ik her en der redelijk asociaal behandeld ben... Maargoed, die zaken kunnen dan ook het heen en weer krijgen...

Quad 12L+L Center
Kef XQ1 + XQ2c
B&W 705 + HTM7
B&W 602 + 600c

en mijn favoriet:
Dynaudio 52SE + 122c

Vind het overigens wel jammer dat ik geen zaak heb kunnen vinden met een fatsoenlijk Mission assortiment... Maar dat terzijde...
Waarom luister je in vredesnaam 600 serie speakers als je geld hebt voor 700 of XQ serie speakers? Waste of time. Overigens bestaat er geen 600c, je bedoelt de LCR60/600.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dr. Strangelove schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:37:
[...]

Waarom luister je in vredesnaam 600 serie speakers als je geld hebt voor 700 of XQ serie speakers? Waste of time. Overigens bestaat er geen 600c, je bedoelt de LCR60/600.
Jah, nouja... Tis een 600 en het is een center ;)

Tsjah, waarom zou ik ze niet beluisteren? Het is niet dat ik geld uit hóef te geven... Ik heb tot nu toe niet veel goede kwaliteit speakers gehoord, dus ik heb geen idee of ik de meerwaarde van een veel duurdere speaker ook daadwerkelijk ga horen. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze het worden, maar ik wil ze wel gehoord hebben. Evenals misschien een Mordaunt Short set... Als ik het verschil in geluid het geld niet waard vind, kan ik het beter aan andere dingen uitgeven... Ze hebben ze staan, dus waarom niet?
Maar tot zover zijn de Dynaudio's mijn grote favoriet...

Iemand trouwens enig idee hoe die lijnen bij Kef zijn opgebouwd? Kan er niet echt wijs uit op de site.
is het q compact => q => iq => xq of vergis ik mij hierin?

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2005 23:48 ]

• Dr. Strangelove
Q-serie is volgens mij vervangen door de iQ serie. De Q compact is geen serie maar de kleinste speaker in de Q-serie. Overigens zit er boven de XQ serie ook nog wat speakertjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dr. Strangelove schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:57:
Q-serie is volgens mij vervangen door de iQ serie. De Q compact is geen serie maar de kleinste speaker in de Q-serie. Overigens zit er boven de XQ serie ook nog wat speakertjes...
Jah, maar daar houdt mijn geld zo'n beetje op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Correct Electronics in Rotterdam heeft een volwaardig Mission assortiment.
Maar je moet wel tegen de lui daar kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

MikeyMan schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:47:

Iemand trouwens enig idee hoe die lijnen bij Kef zijn opgebouwd? Kan er niet echt wijs uit op de site.
Q bestaat toch niet meer? iQ is toch de vervanger, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjoewe schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:40:
Correct Electronics in Rotterdam heeft een volwaardig Mission assortiment.
Maar je moet wel tegen de lui daar kunnen ;)
Maar geen 78x serie... En zeker geen fatsoenlijke luisterruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:59:
[...]

Nou laat dat laatste maar weg ;) Strax weer wat ouder en baantje dr bij en je hebt die sub zomaar...
Ik had het over de combinatie.
:P
Exirion schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:25:
[...]

Een paar KEF speakers met een Logitech sub...... The horror :X
Mja, het werkt wel :P
En het is altijd beter dan Logitech speakers met een Kef sub :Y)
MikeyMan schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:47:
[...]

Qcompact is de kleinste Kef luidspreker in de Q reeks.
Die reeks is nu laatst helemaal vernieuwd en noemt nu de iQ reeks, de Qcompact bestaat nu niet meer, hij heet nu iQ1. De Q1 is nu iQ3 geworden voor de eenvoudigheid :+ . Ik heb de Q3's, maar die bestaan helemaal al niet meer, ze zijn gestopt met die te maken toen de Qcompact er kwam.

XQ is een hele andere reeks dan de Q reeks, de XQ is heel pak duurder namelijk. Wil je nog een reeks duurder kom je uit bij de Kef Reference :) (Een paar 203's mag je hier altijd achterlaten ;) )
TomSwinnen schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:54:
[...]

Q bestaat toch niet meer? iQ is toch de vervanger, niet?
Dat klopt

Eerste update hier is trouwens een andere center speaker. Het ging tussen de iQ2c en de iQ6c en het is vast de iQ2c die het zal worden...

[ Voor 5% gewijzigd door Dupje op 23-09-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Duidelijk... Probleem is alleen dat de iQ serie nog nergens te krijgen is... Maargoed, we zien het wel volgende week... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
MikeyMan schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:17:
Duidelijk... Probleem is alleen dat de iQ serie nog nergens te krijgen is... Maargoed, we zien het wel volgende week... :)
Paar weken geleden hadden ze al een paar iQ9 staan hier in de buurt? En bij Correct zie ik dat ze ook al heel de iQ reeks in hun prijslijst staan hebben op de website :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dupje schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:19:
[...]

Paar weken geleden hadden ze al een paar iQ9 staan hier in de buurt? En bij Correct zie ik dat ze ook al heel de iQ reeks in hun prijslijst staan hebben op de website :)
Ow, in den haag zijn ze echt nergens te vinden, en het ging volgens die gasten ook nog wel even duren voordat die er zouden komen... Maargoed... Ga dan waarschijnlijk toch voor de xQ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:09:

Quad 12L+L Center
Kef XQ1 + XQ2c
B&W 705 + HTM7
B&W 602 + 600c

en mijn favoriet:
Dynaudio 52SE + 122c

Ga inderdaad eens naar de iQ7 ofzo luisteren, de iQ3 heeft al de EISA awards voor dit jaar gewonnen en die iQ5 uit de serie is echt mega positief door what hifi getest (zegt niet veel, maar wel iets om dan eens te gaan luisteren). Te beluisteren bij stassen al...

Als je trouwens naar de dynaudio's gaat luisteren, ga dan liever naar de nieuwe focus serie luisteren, die klinkt nog een stuk "smoother" een erg mooie speaker!!

Mission is opgekocht door een chinese organisatie, het ging erg slecht met mission vandaar dat je zoveel minder tegenwoordig ziet.

Veel luisterplezier alvast in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:26:
[...]

Ga inderdaad eens naar de iQ7 ofzo luisteren, de iQ3 heeft al de EISA awards voor dit jaar gewonnen en die iQ5 uit de serie is echt mega positief door what hifi getest (zegt niet veel, maar wel iets om dan eens te gaan luisteren). Te beluisteren bij stassen al...

Als je trouwens naar de dynaudio's gaat luisteren, ga dan liever naar de nieuwe focus serie luisteren, die klinkt nog een stuk "smoother" een erg mooie speaker!!

Mission is opgekocht door een chinese organisatie, het ging erg slecht met mission vandaar dat je zoveel minder tegenwoordig ziet.

Veel luisterplezier alvast in ieder geval :)
iQ7 wordt het sowieso niet, want ik kan gewoon geen vloerstaander kwijt... Dus het wordt hooguit de iQ3...
Over de dynaudio's... Heb je de SE's al eens gehoord? Zit een wereld van verschil tussen die speakers (met drivers uit de Contour serie) en de gewone Audience lijn...
Erg jammer van mission, mijn vader heeft een paar goedkope mission speakers, op een goedkope jvc versterker, met speakerdraad dat al etterlijke malen door het konijn is doorgeknaagd, en het klinkt alsnog super... Had daar hoge verwachtingen van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:43

Cybje

First Post!

Na 2 jaar sparen, bouwen en 2 verhuizingen, durf ik het dan eindelijk aan mijn Home Cinema set te posten, welke ik heb gebouwd in me woonkamer (me vriendin is er nog blij mee ook :P). Ik heb niet onbeperkt geld, maar ondanks dat ben ik zelf van mening dat het al vrij luxe is uitgevoerd. Mijn laatste aanwinst, het projectiescherm, is gisteren geplaatst :)

Allereerst wil ik wat kwijt over mijn audio:
Wegens gebrek aan geld heb ik geen surround systeem. De kosten voor een naar mijn mening kwalitatief goed genoege set, lagen veel en veel te hoog. Daarom heb ik gekozen om 4 boxen in een stereo opstelling te plaatsen. Als ik het vergelijk met veel bioscopen tegenwoordig, zit ik liever bij mijn geluid thuis.

Over de bekabeling:
Ik pak meestal een middenmaat qua kabels. Dus wat nog wel betaalbaar is. Ik heb niet de allerduurste boxen en om dan hetzelfde bedrag weer aan kabels uit te geven is niet nodig denk ik en voor mij ook niet mogelijk. Ik heb geen foto's gemaakt van de kabels, ze doen het wel goed in elk geval :P Alle audio loopt analoog via tulpjes. De DVD spelers zijn aangesloten met HDMI en Component.

Alle plaatjes zijn 320x240, om de laadtijden normaal te houden. Wil je grotere versies zien, kijk dan even bij Home Cinema in mijn fotoboek.

Allereerst, niet geheel onbelangrijk, mijn kast voor alle audiospullen. Deurtje staat meestal open, lijkt me even fijner voor de koeling.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybje.nl/fotos/data//HomeCinema/320/p9230031.jpg

Mijn Denon (PMA-1315R) versterker, ooit 2e hands gekocht. Klinkt echt super vind ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybje.nl/fotos/data//HomeCinema/320/p9230032.jpg

Mijn Pro-Ject Debut platenspeler. Niet direct Home Cinema misschien, maar toch mijn trots. Of platen beter klinken wil ik geen discussie over voeren, maar ze hebben wel een mooiere hoes vind ik ! :)
Afbeeldingslocatie: http://www.cybje.nl/fotos/data//HomeCinema/320/p9230033.jpg

Van boven naar onder: Aston Wamba 311 Satellietdecoder, Samsung DVD-HD850 (DVD/DivX speler met HDMI aansluiting), Philips 763SA DVD/SACD speler.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybje.nl/fotos/data//HomeCinema/320/p9230034.jpg

Hitachi PJTX-100 projector op de audio kast, een tijd terug gekocht ooit. Ook niet onbelangrijk: de Daikin airconditioning unit. Ik kan niet tegen hitte en lekker koeltjes een film kijken is toch echt prettiger vind ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybje.nl/fotos/data//HomeCinema/320/p9230035.jpg

Een Yamaha speaker. Ben het type kwijt, maar deze heb ik al 2 jaar. Dit zijn mijn voorste speakers. Vooral de hoge tonen van deze boxen vind ik zeer goed. Bovenop de speaker staat een zachte plant, dat was meer een grapje eigenlijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybje.nl/fotos/data//HomeCinema/320/p9230036.jpg

Achter mij bevinden zich naast de kast dus me CD/DVD rek (legal shit only!) en me JBL E90 boxen. Deze dienen wat meer voor het cinema gevoel, vooral de bassen en middentonen zijn wel lekker.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybje.nl/fotos/data//HomeCinema/320/p9230037.jpg

Een foto van mijn gordijnen van Ado, gemaakt in het donker met flitser. Dit zijn speciale gordijnen, die echt absoluut verduisteren. Als ze dicht zitten is het helemaal donker hier (ter referentie: Iris van me Hitachi staat dan op "3" of "4").
Afbeeldingslocatie: http://www.cybje.nl/fotos/data//HomeCinema/320/p9230038.jpg

Mijn nieuwe projectiescherm, een 2,20 meter breed Beamax A-serie scherm. Hangt volledig waterpas, waar ik erg trots op ben, want het koste veel moeite.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybje.nl/fotos/data//HomeCinema/320/Projectiescherm.jpg

Het projectiescherm met beeld van me DVD speler. Die schaduw komt door de camera ofzo, normaal heb je daar geen last van. De iris van me projector staat hier op 3. Het is overdag, zon schijnt volledig, maar gordijnen zitten dicht. Het lijkt iets licht door de camera.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybje.nl/fotos/data//HomeCinema/320/p9230039.jpg

En uiteindelijk moet je ook ergens op zitten. Hiervoor gebruik ik een bank van Ikea, die ik erg relaxed vind zitten en hangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybje.nl/fotos/data//HomeCinema/320/p9230040.jpg

Dit was het dus :) Er zijn genoeg mogelijkheden voor verbetering (HDTV of HD-DVD in de toekomst, boxen, versterker) maar voorlopig vermaak ik mij hier prima mee. Als je een tip hebt van wat ik als eerste zou moeten vervangen, is dat altijd welkom natuurlijk.

[ Voor 2% gewijzigd door Cybje op 23-09-2005 13:08 . Reden: Onjuiste img gefixed ]

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

MikeyMan schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:30:
[...]

iQ7 wordt het sowieso niet, want ik kan gewoon geen vloerstaander kwijt... Dus het wordt hooguit de iQ3...
Over de dynaudio's... Heb je de SE's al eens gehoord? Zit een wereld van verschil tussen die speakers (met drivers uit de Contour serie) en de gewone Audience lijn...
Erg jammer van mission, mijn vader heeft een paar goedkope mission speakers, op een goedkope jvc versterker, met speakerdraad dat al etterlijke malen door het konijn is doorgeknaagd, en het klinkt alsnog super... Had daar hoge verwachtingen van...
Voor zover ik weet zijn de drivers niet anders maar is met name het filter en de constructie verbeterd, iets wat bij de betaalbare dynaudio's wel wat extra aandacht mag krijgen.

Bij welke zaak ga je luisteren eigenlijk?
Bij Rik Stoet (ook in Den Haag) kan je ook is gaan luisteren naar Amphion speakers, erg mooi voor het geld, daarnaast hebben ze nog wat andere leuke dingen in deze prijsklasse (chario en Xavian)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybje schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:58:
...

Hitachi PJTX-100 projector op de audio kast, een tijd terug gekocht ooit. Ook niet onbelangrijk: de Daikin airconditioning unit. Ik kan niet tegen hitte en lekker koeltjes een film kijken is toch echt prettiger vind ik.
[afbeelding]

...

Mijn nieuwe projectiescherm, een 2,20 meter breed Beamax A-serie scherm. Hangt volledig waterpas, waar ik erg trots op ben, want het koste veel moeite.
[afbeelding]
Heb zojuist ook mijn Hitachi PJ-TX100 gaan afhalen, en al gauw even op een witte muur uitgeprobeerd... _/-\o_
Zelfs met niet volledige verduistering en de projector op spaarstand geeft deze nog fantastisch beeld...

Ik heb ook een Beamax A-serie scherm besteld (ook van 220cm breed) in de High Contrast versie (handig voor LCD-projectoren), maar dit was nog niet binnen...

Echt een goede projector met veel lichtopbrengst lijkt mij... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:43

Cybje

First Post!

Die Hitachi heb ik zelfs op mijn lichtblauwe spachtelputz muur geprobeerd en nog zag het beeld er vrij goed uit. Als je gewoon film gaat kijken is het niet erg storend, of je moet er echt op gaan letten ofzo. Ik heb die Hitachi in April 2005 geloof ik gekocht, maar toen was er nog niet echt veel over te vinden eigenlijk. Heb 'm vergeleken met een paar andere projectoren toendertijd, maar de Hitachi gaf voor mij de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb overigens niet de High Contrast versie, maar gewoon de matwitte versie. Ik had begrepen dat high contrast er ook voor zorgt dat de kijkhoek iets anders wordt, wat ik liever niet had. Maar dit scherm is echt super vind ik, dus ik denk dat je met de High Contrast versie een erg goede aankoop hebt gedaan :)

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:26:

"Mijn" speakermerk, wat doen ze! :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 23-09-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Speedy_J schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:51:
[...]

Voor zover ik weet zijn de drivers niet anders maar is met name het filter en de constructie verbeterd, iets wat bij de betaalbare dynaudio's wel wat extra aandacht mag krijgen.

Bij welke zaak ga je luisteren eigenlijk?
Bij Rik Stoet (ook in Den Haag) kan je ook is gaan luisteren naar Amphion speakers, erg mooi voor het geld, daarnaast hebben ze nog wat andere leuke dingen in deze prijsklasse (chario en Xavian)
The 52 SE features a new Dynaudio Esotec tweeter with an improved magnet system, an optimised back chamber geometry, and a specially coated soft dome diaphragm . The powerful mid/woofer is sourced directly from the venerable Dynaudio model Contour 1.3 mk II, and utilizes a large diameter aluminum voice coil and rigid die cast frame.
Weet ook heel zeker dat het sowieso de drivers zijn... De filters zullen ook wel overgenomen zijn...

Ga overigens bij Praalder luisteren, werd daar vanaf het begin gewoon goed geholpen... Kan ik van enkele andere zaken zeker niet zeggen, en die kunnen wat mij betreft dan ook aan het gas...
Amphion speakers vind ik opzich ook redelijk interessant, ware het niet dat ik de center lelijk vind, en dat ik het aanbod van rik stoet in mijn range een beetje te beperkt vind om de reis te ondernemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:30:
[...]

Ja, ik heb de dynaudio 52 SE vergeleken met de nieuwe focus 110 (600 euro p/stuk) en ik vond ze duidelijk beter, maar niet wereldschokkend ofzo uiteraard. Het oplossend vermogen is wat beter, een iets groter beeld wordt er neergezet en het was zoals ik al eerder aangaf wat "smoother". De verkoper in de winkel had al precies hetzelfde opgemerkt, en ze stonden pas een dag in te spelen!

Ik ga binnenkort eindelijk wat speakers kopen, en het wordt dan een keuze tussen de nieuwe kef IQ range, de dynaudio focus 110 of de elac BS 204.2 (is trouwens ook een mooie monitor, voor 500 euro per stuk, zit een soort van electrostatische tweeter in).

• Snowman
Weet iemand trouwens een website waar ze goedogende stroomkabels aanbieden? Ik heb nu van die standaard gevallen, en ik zocht wat mooiers. Het maakt je HiFi set toch een beetje af vind ik. :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Snowman schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 12:58:
Weet iemand trouwens een website waar ze goedogende stroomkabels aanbieden? Ik heb nu van die standaard gevallen, en ik zocht wat mooiers. Het maakt je HiFi set toch een beetje af vind ik. :)
Wat dacht je van een hele echte w-i-n-k-e-l?

• Xander
Exirion schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:23:
[...]

Wat dacht je van een hele echte w-i-n-k-e-l?
Wat dacht je van: Hij vroeg toch echt om een w-e-b-s-i-t-e? :P

Stroomkabels zou ik ook gerust online bestellen hoor? 't is nou niet zo dat ik zelfs die wil gaan beluisteren. :X

• Snowman
Ja hallo daar heb ik zelf ook al gekeken. Alleen hebben ze niks in omgeving Heerenveen, Joure, Wolvega. En om nu nog verder weg te gaan voor wat stroomkabels doe ik niet.

Edit: reactie op Exirion.

[ Voor 9% gewijzigd door Snowman op 24-09-2005 13:35 ]

• Barry|IA
Snowman schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:34:
Ja hallo daar heb ik zelf ook al gekeken. Alleen hebben ze niks in omgeving Heerenveen, Joure, Wolvega. En om nu nog verder weg te gaan voor wat stroomkabels doe ik niet.

Edit: reactie op Exirion.
En wat dacht je van zelf even kijken op internet? Conrad zal ze overigens wel hebben.

Btw, dit topic is niet bedoeld voor dat soort vragen, het staat zelfs meerdere malen aangegeven!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Snowman schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:34:
Je moet ook alleen maar in Friesland komen om te zeilen, verder niet :P.

Voor powerkabels zou je eens kunnen kijken bij Dienadel.de. Maar goedkoop zal het niet zijn. Je kan ze natuurlijk ook zelf maken. Is op het HT forum wel het een en ander over te vinden. Daar zitten genoeg kabelaars met aparte groepen voor audio en dure powerkabels enzo.

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Ik heb een receiver van Sony (STR-DB870QS) aangesloten op een DVD-speler (DVP-NS905QS).
Deze staan in verbinding met de gewone klassieke tulpstekkertjes, maar ook met een coax-kabel.
Als ik naar een DVD kijk die Dolby Digital-decoding heeft en de receiver op coax-stand staat gaat het volume een stuk minder hard plus de lage tonen worden ook minder (dat geld voor zowel in stereo als surround). Als ik de receiver op analoog (via de tulpstekkertjes) zet is het geluid normaal.
Als ik een DVD bekijk met DTS-decoding en dit via coax is het geluid ook normaal.
Het probleem zit dus echter bij de Dolby Digital-instellingen. Wie kan mij daar bij helpen ? Alvast bedankt ....

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

C00P schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:19:
Ik heb een receiver van Sony (STR-DB870QS) aangesloten op een DVD-speler (DVP-NS905QS).
Deze staan in verbinding met de gewone klassieke tulpstekkertjes, maar ook met een coax-kabel.
Als ik naar een DVD kijk die Dolby Digital-decoding heeft en de receiver op coax-stand staat gaat het volume een stuk minder hard plus de lage tonen worden ook minder (dat geld voor zowel in stereo als surround). Als ik de receiver op analoog (via de tulpstekkertjes) zet is het geluid normaal.
Als ik een DVD bekijk met DTS-decoding en dit via coax is het geluid ook normaal.
Het probleem zit dus echter bij de Dolby Digital-instellingen. Wie kan mij daar bij helpen ? Alvast bedankt ....
Kuch... Wat is nu al een paar keer gezegd hier?

Maak gewoon ff een eigen topic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 01:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Zo, mijn HTPC staat er nu ook bij in het rack. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66877/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66875/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66874/full.jpg

Specs!

Draait Windows MCE, stuurt de TV (36" CRT) en de Beamer aan. :)

Overzichtsplaatje van de rest van de setup:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66938/full.jpg

Van de andere kant:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66939/full.jpg

Specs:

Amp: Pioneer VSX-D2011S
DVD: Philips DVD 963SA met AudioArt modificatie
Fronts: ASW Alpha
Center: ASW Cantius III
Mids: ASW Cantius II
Rears: Mission 70
Subs: Magnat Omega 380, gefilterd op 40Hz
Beamer: Panasonic PT-AE700, projecterend op een Liesegang Elektro, effectief 1.95X1.13M
TV: Philips 36PW9525 36"
Sat: Dreambox DM7000S met draaiende Triax 88Cm, 0.3 LNB (SDT DaVinci Quinta image)

Zo, afgezien van mijn kabels achter mijn rack opruimen ben ik wel weer ff klaar nu. :)

[ Voor 10% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-09-2005 18:39 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
GaMeOvEr schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:12:

Overzichtsplaatje van de rest van de setup:

[afbeelding]
Vertel je vrouw/vriendin/huisgenoot/jezelf even dat speakers geen bijzettafeltjes zijn. Je hebt geen speaker zonder kaars, ander dingetje of zelfs een flinke plant d'er op!

Verder über setup!

[edit]
Ik doe net effe een Google Image Search om dit speaker van je 's beter te bekijken. 2e gevonden plaatje is ook van jou!

[ Voor 42% gewijzigd door lord.farquaad op 25-09-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

lord.farquaad schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:34:
[...]

Vertel je vrouw/vriendin/huisgenoot/jezelf even dat speakers geen bijzettafeltjes zijn. Je hebt geen speaker zonder kaars, ander dingetje of zelfs een flinke plant d'er op!

Verder über setup!
Speakers en subs zijn prima bijzettafels hoor. ;) Zolang het geen objecten zijn die meeresoneren, heb ik er ook geen last van. Sterker nog, als we een film kijken gaan alle lampen uit en op diverse plaatsen een kaarsje aan, gezellie. :) Daar zijn dan die speakers heel handig voor. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
GaMeOvEr schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:37:
[...]

Speakers en subs zijn prima bijzettafels hoor. ;) Zolang het geen objecten zijn die meeresoneren, heb ik er ook geen last van. Sterker nog, als we een film kijken gaan alle lampen uit en op diverse plaatsen een kaarsje aan, gezellie. :) Daar zijn dan die speakers heel handig voor. ;)
Da's natuurlijk persoonlijk. Ik weet in ieder geval dat, als ik weer eens op zoek ga naar speakers, iets met een bolle bovenkant de voorkeur heeft. Kan niemand er iets op zetten/leggen. Inclusief ikzelf :)

[ Voor 1% gewijzigd door lord.farquaad op 25-09-2005 13:50 . Reden: komma nu wel goed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Laatst online: 12-09 14:56

Offtrack

Ondertitel

Hieronder een aantal (wazige) foto's van mijn set in z'n nieuwe habitat. Spec's in sig.
Afbeeldingslocatie: http://www.goingfast.nl/images/ht/newroom1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.goingfast.nl/images/ht/newroom2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.goingfast.nl/images/ht/newroom3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.goingfast.nl/images/ht/newroom4.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Offtrack op 25-09-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Leuke opstelling :) Iemand anders hier op het forum heeft het ongeveer ook zo, HT set, en daar dan achter computerhoekje. Lijkt me erg fijn :) Jammer alleen dat ik het hier niet kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtrack schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:37:
Hieronder een aantal (wazige) foto's van mijn set in z'n nieuwe habitat. Spec's in sig.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een enorme hoop spullen...altijd weer grappig on nog steeds casettedecks in setjes te zien. Jammer dat je geen learning remote hebt, dat is zo ontzettend handig en mooi. Setje ziet er verder erg netjes uit, ik zou alleen weer je rear speakers meer naar je oren toe draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Laatst online: 12-09 14:56

Offtrack

Ondertitel

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:40:
[...]

Wat een enorme hoop spullen...altijd weer grappig on nog steeds casettedecks in setjes te zien. Jammer dat je geen learning remote hebt, dat is zo ontzettend handig en mooi. Setje ziet er verder erg netjes uit, ik zou alleen weer je rear speakers meer naar je oren toe draaien...
Tape deck staat er als enige idd een beetje als vulling :). En met mijn Yamaha remote kan ik mijn tv, cd, dvd, MD en receiver (uiteraard) besturen, dat zijn voor mij toch de meest gebruikte apparaten.
Mijn rear speakers nemen schuin naast mijn bank een stuk meer ruimte in, dus normaal gesproken staan ze een beetje rechter. Maar ik kan de boel altijd voor gebruik nog beetje verschuiven. Het blijft in de meeste kamers lastig je opstelling zo ideaal mogelijk te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

lord.farquaad schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:45:
[...]

Da's natuurlijk persoonlijk. Ik weet in ieder geval dat, als ik weer eens op zoek ga naar speakers, iets met een bolle bovenkant de voorkeur heeft. Kan niemand er iets op zetten/leggen. Inclusief ikzelf :)
Hehe, is inderdaad persoonlijk, ik stoor me niet aan spullen op speakers, zolang het maar niet resoneert.

Die speakers zijn inderdaad behoorlijk zeldzaam. ASW is op zich al een relatief onbekend merk. (http://www.asw-loudspeaker.com/)

Deze gasten bouwen veel speakers voor andere merken, maar ze hebben dus ook eigen lijnen waar ze al hun know-how in verwerken. Het zijn geen voordelige speakers, maar ik heb er nu al een aantal beluisterd, waarvan ik vind dat ze vergelijkbare speakers in hun prijsklasse behoorlijk wegspelen, zeker qua detaillering. (Geluid blijft natuurlijk persoonlijk.)

De fronts die ik heb, zijn uit een "design" lijn, die tot 2001 ofzo gebouwd zijn, de Alpha was de dikste uitvoering. Het is een 4 weg transmission line, onderin de voet zit een 12" unit, voor het betere laag.

De overige ASW speakers komen uit de "oude" cantius lijn, voornamelijk wegens het gebruiken van dezelfde tweeters, voor een beetje coherente klank. :)

Nog een piccie van de Alpha:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66932/full.jpg

Bereik is van 25-30000Hz +/- 1.5dB

Hij is dus 1.44 meter hoog, maar slank van voren. Dan wel weer 60Cm diep, dus de kast heeft wel een behoorlijk volume. Dat onderste ovaaltje is dus geen unit, maar het einde van de transmission line, dus gewoon de poort. :) Doordat ze de poort aan de voorkant hebben, maakt dat ze weer wat plaatsingsvriendelijker. :)

Van de overige speakers (Cantius) zijn wel specs en pics te vinden. :)

[ Voor 17% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-09-2005 00:11 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Ik ben er ook nog, foto's zijn niet echt geweldig maar goed.

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/9909/mini17tj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/2064/mini38lv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/1056/mini42yb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/3420/mini50pj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/3394/mini62bz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/4092/mini23qt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/233/mini74rp.jpg

[ Voor 106% gewijzigd door vr6-only op 25-09-2005 17:50 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

GaMeOvEr schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:35:
De fronts die ik heb, zijn uit een "design" lijn, die tot 2001 ofzo gebouwd zijn, de Alpha was de dikste uitvoering. Het is een 4 weg transmission line, onderin de voet zit een 12" unit, voor het betere laag.

De overige ASW speakers komen uit de "oude" cantius lijn, voornamelijk wegens het gebruiken van dezelfde tweeters, voor een beetje coherente klank. :)

Nog een piccie van de Alpha:

[afbeelding]

Bereik is van 25-30000Hz +/- 1.5dB

Hij is dus 1.44 meter hoog, maar slank van voren. Dan wel weer 60Cm diep, dus de kast heeft wel een behoorlijk volume. Dat onderste ovaaltje is dus geen unit, maar het einde van de transmission line, dus gewoon de poort. :) Doordat ze de poort aan de voorkant hebben, maakt dat ze weer wat plaatsingsvriendelijker. :)

Van de overige speakers (Cantius) zijn wel specs en pics te vinden. :)
Ben erg benieuwd doe dat klinkt :) Ben in ieder geval een liefhebber van TL-varianten en dit ziet er ook nog eens strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Exirion schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:57:
[...]

Ben in ieder geval een liefhebber van TL-varianten
Ik ook: ben nog steeds aan het sparen voor een set Xanadu AW-16AL O+

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:10

w00Dy

Make soap, not war

Offtrack schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:37:
volgens mij kan je wel een 6in1 remote gebruiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb zo het idee dat zo'n beetje het hele huis in 10 stukken dreunt bij de meesten :P

Damn waarvoor heb je al die fokin grote speakers en subs nodig ? Buren irriteren ofzo, met een film met goeie special FX kwa geluid ? :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@VR6

Bij jou zal men niet rap zonder beeld zitten ;) . Waar projecteer je eigenlijk op?

Je hebt blijkbaar verschillende ruimtes met veel gerief in. Een beetje spijtig dat je er niet bij vermeld wat er juist staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

NoepZor schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:40:
Ik heb zo het idee dat zo'n beetje het hele huis in 10 stukken dreunt bij de meesten :P

Damn waarvoor heb je al die fokin grote speakers en subs nodig ? Buren irriteren ofzo, met een film met goeie special FX kwa geluid ? :P
Grote speakers klinken sweet. :9

Grote subs zijn voor voelbaar laag. :9

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:44:
@VR6

Bij jou zal men niet rap zonder beeld zitten ;) . Waar projecteer je eigenlijk op?

Je hebt blijkbaar verschillende ruimtes met veel gerief in. Een beetje spijtig dat je er niet bij vermeld wat er juist staat.
recht tegenover de projecter, projecteer die. spul hangt aan de dikke balk en daar zit tevens ook de center speaker. wat voor modellen etc weet ik echter niet, me vader is gek van dat spul, ik niet hehe.

lcd tv hangt nu in de keuken maar uiteindelijk komt er een 2e lcd tv boven te hangen in de bios kamer :D

Edit: daar dus
Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/5140/mini17tj4sg.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door vr6-only op 25-09-2005 21:20 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Eindelijk eens een bruikbaar piccie gemaakt van de beamer in actie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66943/full.jpg

Troy via DVI van de HTPC, 1080i.

[ Voor 4% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-09-2005 00:11 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang is jouw DVI-kabel dan wel niet? Welke type gebruik je dan? Ik dacht dat die maximaal 5 meter mocht zijn, zonder signaalverlies of je moet speciale kabels hebben, maar deze zijn erg duur
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laad sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **