Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.433 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:22:
[...]

Hoe lang is jouw DVI-kabel dan wel niet? Welke type gebruik je dan? Ik dacht dat die maximaal 5 meter mocht zijn, zonder signaalverlies of je moet speciale kabels hebben, maar deze zijn erg duur
denk dat je kabel van ong 10-15 m nodig heb werlke zown 150-200 euro kosten oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:22:
[...]

Hoe lang is jouw DVI-kabel dan wel niet? Welke type gebruik je dan? Ik dacht dat die maximaal 5 meter mocht zijn, zonder signaalverlies of je moet speciale kabels hebben, maar deze zijn erg duur
Mijn DVI kabel is 15 meter, gescoord bij Ebay duitsland. Daar staan ze voor 39,95, doubleshielded, met vergulde connectors.

de mijne heb ik middels een bieding gekocht voor 3,50 (!!!) met een HDMI naar DVI verloopje erbij voor 3,99 (duurder dan de kabel :P ) en verzendkosten van 12,50 ofzo. ;)

Maar waar ik hem dus vandaan heb, staan ze voor "gelijk kopen" (sofort kaufen) voor 39,95, de 15 meter variant. :)

En ja, normaal gesproken betaal je jezelf er scheel voor, voor die lengtes. :)

[edit]

Hierzo dus:

http://cgi.ebay.de/HDMI-z...ZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 17% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-09-2005 14:07 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

GaMeOvEr schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:57:de mijne heb ik middels een bieding gekocht voor 3,50 (!!!) met een HDMI naar DVI verloopje erbij voor 3,99 (duurder dan de kabel :P ) en verzendkosten van 12,50 ofzo. ;)
Hahaha, prachtig. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat daar geen verlies op wordt gemaakt (15m DVI voor 3,5 euri). Ik had zelf een 10m DVI kabel voor 110,- (niet voor betaald), die gaf wel problemen. Ik heb er nu gewoon VGA tussenhangen, werkt om precies te zijn exact even goed :).

Plaatje van Troy geprojecteerd ziet er trouwens erg goed uit. Ik denk dat ik over een jaar of misschien iets meer ook wel weer een nieuwe projector wil (heb nu de voorloper van jouwes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Spijtig van de relatief 'zwakke' soundset, want voor de rest errug mooi! :9

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Jag schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:35:
[...]
Hahaha, prachtig. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat daar geen verlies op wordt gemaakt (15m DVI voor 3,5 euri). Ik had zelf een 10m DVI kabel voor 110,- (niet voor betaald), die gaf wel problemen. Ik heb er nu gewoon VGA tussenhangen, werkt om precies te zijn exact even goed :).
Nee, kan ik me ook niet voorstellen. ;) Het is exact dezelfde kabel die ze voor 39,95 verkopen, alleen hadden ze er een paar in de biedingen gegooid vanaf 1 euro. De eerste ging voor 31.50 weg, de 2e let ik ff niet op, want die ging voor 12,50 weg, dus daar baalde ik al van dat ik die gemist had, maarja, de 3e had ik dus voor 3,50. :P

Zelf geen enkel probleem met de kabellengte overigens, geen reflecties of vagigheden ofzo, gewoon prima beeld. (In tegenstelling tot mijn 15meter component, die aan mijn DVD speler hangt, daar heb ik dus wel nare reflecties op.) Dit is dan wel een "echte" doubleshielded kabel, misschien dat dat nog iets uitmaakt?
Plaatje van Troy geprojecteerd ziet er trouwens erg goed uit. Ik denk dat ik over een jaar of misschien iets meer ook wel weer een nieuwe projector wil (heb nu de voorloper van jouwes).
Ja, voordeel van ff wachten is natuurlijk dat die krengen momenteel op jaarlijkse basis zo'n beetje alweer beter worden, qua resolutie, contrast en geluidsproductie. Ik moet zeggen dat ik zelf wel erg te spreken ben over de mijne. :) (In alle opzichten eigenlijk.)

[ Voor 29% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-09-2005 18:33 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Het is bijna zover, de werken gaan stilaan beginnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.modelalyssa.be/stereo/homecinema.JPG
Spannend hé ;)

Direct ook een vraagje aan de Homecinema & Hifikabel-nauten!
Nee, we gaan niet beginnen discussiëren over kabels hé! Ik zoek gewoon kabel die ik makkelijk kan verstoppen onder de grond, met andere woorden, hele platte kabel. Nu stootte ik via eBay op de relatief goedkope Merlin C4 kabel, die wel erg plat is en dus zeer geschikt. Linkje: http://cgi.benl.ebay.be/w...Bay_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT Beetje vertrouwbaar merk, want heb er nog nooit van gehoord...

Als iemand nog ander voorstellen heeft, hoor ik het graag, anders wordt het onze Merlijn :P

[ Voor 9% gewijzigd door TomSwinnen op 26-09-2005 18:33 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

TomSwinnen schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:31:
[afbeelding]
Spannend hé ;)

Nee, we gaan niet beginnen discussiëren over kabels hé! Ik zoek gewoon kabel die ik makkelijk kan verstoppen onder de grond, met andere woorden, hele platte kabel. Nu stootte ik via eBay op de relatief goedkope Merlin C4 kabel, die wel erg plat is en dus zeer geschikt. Linkje: http://cgi.benl.ebay.be/w...Bay_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT Beetje vertrouwbaar merk, want heb er nog nooit van gehoord...

Als iemand nog ander voorstellen heeft, hoor ik het graag, anders wordt het onze Merlijn :P
Ik vind het maar een naar dun kabeltje eigenlijk. Wat ga je ermee aansturen en welke lengtes?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
TomSwinnen schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:31:
[afbeelding]
Spannend hé ;)

Crystal cable maakt ook erg dunne kabels... ;)
Recensie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

GaMeOvEr schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:34:
[...]
Ik vind het maar een naar dun kabeltje eigenlijk. Wat ga je ermee aansturen en welke lengtes?
Al mijn rears, want voor de fronts hou ik het gewoon bij Kimber. Veel te goede kabel, die Kimbers. Enfin, dus mijn C2 en mijn 2 CS-6'en. En de lengte, +- 4 a 5 meter per speaker. En het mag niet te duur zijn, ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

profigold heeft ook platte speakerkabel:

PGC11529 NEW Flat speaker cable 99,96% OFC 2x1.30mm2 100m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je het over de CS-6 van Thiel heb?

Dan kan ik je deze aanraden...

http://www.nordost.com/Cables/speaker-super-flatline.htm

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

TomSwinnen schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:17:
[...]

Spijtig van de relatief 'zwakke' soundset, want voor de rest errug mooi! :9
ja je huis gaat er niet van trillen maar geluid is hard genoeg, het gaat erom dat het mooi klinkt :*)

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:15:
Ik neem aan dat je het over de CS-6 van Thiel heb?
Dat neem je verkeerd aan, dan ;)
Neen, ik heb het over de Celestion CS-6. Als ik het over luidsprekers heb zal het 99,9% van de keren over Celestion gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

TomSwinnen schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:42:
[...]

Neen, ik heb het over de Celestion CS-6. Als ik het over luidsprekers heb zal het 99,9% van de keren over Celestion gaan ;)
Wat ga je op de grond leggen dan, dat je zo'n ultiem platte kabel wil? Zelf heb ik meerdere malen 2X2mm2 of zelfs 2x4mm2 verwerkt "onder" de vloer, door bijvoorbeeld bij laminaat ruimte in de ondervloer te houden, of bij vloerbedekking het netjes langs de randen te verwerken.

Ik probeer even die 1cm x 1mm te vertalen naar effectieve mm2, want zelf doe ik niet zoveel met de andere al dan niet bestaande "eigenschappen" van kabels. Waarmee kan ik het vergelijk qua effectieve mm2? 2 of 3 ofzo? In dat geval lijkt het me dik zat voor die afstand. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
TomSwinnen schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:42:
[...]

Hm, je zeurt anders genoeg over Eltax :+

Maar euh, als je ze onder de grond stopt, waarom moeten ze dan plat zijn? Of gaan ze gewoon op de grond liggen onder tapijt ofzo? Als je de vloer uitbreekt past er met gemak 20 mm² onder. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij het gebrek aan foto's hier ben ik op het Noorse AVforum terecht gekomen, veel plaatjes, ook veel Noors gebrabbel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

GaMeOvEr schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:01:
[...]
Wat ga je op de grond leggen dan, dat je zo'n ultiem platte kabel wil?
Wel, er ligt nu vinyl, maar er komt 'tapijt', zoals in de echte bioscopen, maar de vinyl ligt er al zo lang(oud huis) dat we die gaan laten liggen, kwestie van niet voor verrassingen te komen staan daaronder. Dus, waarom moet de kabel zo plat zijn, ik ga gootjes maken in de vinyl, dat daar de bekabeling tussen kan, en daar kan dan tapijt op. Volg je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TomSwinnen schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:21:
[...]

Wel, er ligt nu vinyl, maar er komt 'tapijt', zoals in de echte bioscopen, maar de vinyl ligt er al zo lang(oud huis) dat we die gaan laten liggen, kwestie van niet voor verrassingen te komen staan daaronder. Dus, waarom moet de kabel zo plat zijn, ik ga gootjes maken in de vinyl, dat daar de bekabeling tussen kan, en daar kan dan tapijt op. Volg je? :)
Als je dan -net als in de bios- van die gootjes met ledjes in de vloer maakt, kun je daar ook gewone kabel in kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

[...]

Ja, ik snap je prima, maar als je daar een strookje uithaalt heb je toch wel meer dan 2mm ruimte? :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

GaMeOvEr schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:38:
[...]
Ja, ik snap je prima, maar als je daar een strookje uithaalt heb je toch wel meer dan 2mm ruimte? :P
Denk niet dat het zo dikke vinyl is hoor... ik wil vermijden dat er bulten in mijn tapijt zijn é :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

MikeyMan schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:23:
[...]
Als je dan -net als in de bios- van die gootjes met ledjes in de vloer maakt, kun je daar ook gewone kabel in kwijt ;)
No thx... qua verlichting heb ik al vaste plannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

TomSwinnen schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 00:10:
[...]

Denk niet dat het zo dikke vinyl is hoor... ik wil vermijden dat er bulten in mijn tapijt zijn é :)
Nee, het vinyl zelf niet nee, maar dat spul heeft toch meestal nog een onderlaag? Zoals ik het ken is er meestal wel iets van zeker 5mm ruimte. :) Zover ik weet leg je vinyl niet rechtstreeks op het beton/de planken.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

En als je dat wel doet dan weet je dat ook meteen, want dan zitten er wel bultjes en kuiltjes all over the place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:10

w00Dy

Make soap, not war

[...]

tot je vinyl loskomt en dan komt het tapijt mee...
Als je het tapijt niet gaat plakken krijg je "luchtbellen", tapijt is nog altijd een stof die leurt op plaatsen waar veel gelopen wordt.

Mijn tip, doe het ff fatsoenlijk en gooi die vinyl buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Tapijt gaat natuurlijk wel vastgemaakt worden hé maar aan de vinyl, die ook vast ligt. Al jaren rotsvast, dus ja... De vinyl ligt trouwens wél direct op de beton hier. Zit niets van tussenlaag. Daarmee als je die nu af gaat trekken, krijg je een hele gore boel dat op je beton plakt. En als je het dus aftrekt, moet je gaan kappen in de beton voor het gootje voor de luidsprekerkabels. En dat zie ik nou niet direct zitten...

Enfin, op gebied van inrichting wens ik toch liefst geen commentaar, alle kamers in het huis zijn hier ondertussen bijna zelf ingericht, dus dat is geen probleem. Terug naar de audio, aub?

[ Voor 19% gewijzigd door TomSwinnen op 27-09-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

TomSwinnen schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:20:
Tapijt gaat natuurlijk wel vastgemaakt worden hé maar aan de vinyl, die ook vast ligt. Al jaren rotsvast, dus ja... De vinyl ligt trouwens wél direct op de beton hier. Zit niets van tussenlaag. Daarmee als je die nu af gaat trekken, krijg je een hele gore boel dat op je beton plakt. En als je het dus aftrekt, moet je gaan kappen in de beton voor het gootje voor de luidsprekerkabels. En dat zie ik nou niet direct zitten...

Enfin, op gebied van inrichting wens ik toch liefst geen commentaar, alle kamers in het huis zijn hier ondertussen bijna zelf ingericht, dus dat is geen probleem. Terug naar de audio, aub?
Euh, dude, we denken alleen maar mee hoor, qua wat er mogelijk is, als dat niet mag, ga je lekker verder met je kabelquest, zonder onze mening te vragen?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

GaMeOvEr schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:48:
[...]
Euh, dude, we denken alleen maar mee hoor, qua wat er mogelijk is, als dat niet mag, ga je lekker verder met je kabelquest, zonder onze mening te vragen?
Juist ja, het gaat over kabels. Heb daar een mening over gevraagd en niet over mijn vloer. Leuk dat jullie meedenken maar qua inrichting moet (of wil) ik geen tips, simpel. Dat staat allemaal vast, die inrichting. Het enige wat ik vroeg was of jullie (redelijk budgetvriendelijke) platte kabels wisten, that's all. Ik deelde dat maar even mee. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

TomSwinnen schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:08:
[...]

Juist ja, het gaat over kabels. Heb daar een mening over gevraagd en niet over mijn vloer. Leuk dat jullie meedenken maar qua inrichting moet (of wil) ik geen tips, simpel. Dat staat allemaal vast, die inrichting. Het enige wat ik vroeg was of jullie (redelijk budgetvriendelijke) platte kabels wisten, that's all. Ik deelde dat maar even mee. :>
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Beetje flauw hè.....hij vraagt niet om kabels die wij goed vinden klinken, maar gewoon kabels die te betalen zijn en plat zijn. Dat moet toch wel kunnen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

zimbab schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:21:
Beetje flauw hè.....hij vraagt niet om kabels die wij goed vinden klinken, maar gewoon kabels die te betalen zijn en plat zijn. Dat moet toch wel kunnen vind ik.
je hebt gelijk

http://www.qed.co.uk/cables/qontour.html

met QED zit je nooit fout imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Kijk, nou DAT moest ik hebben. QED is inderdaad een al bekender merk in mijn oren als "Merlin" en qua prijs erg doenbaar.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

TomSwinnen schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:08:
[...]

Hehe. :P Ik wil je inrichting ook helemaal niet op de schop gooien, dat moet je lekker zelf weten. ;)

Ik vroeg me alleen af hoeveel "diepte" je eventueel zou kunnen creëeren op je bodem, voor de kabels weg te werken, vandaar mijn vragen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Hier nog een keer mijn setjes, heb van alles veranderd sinds mijn vorige post:

Overzicht front:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jhodes/audiovideo%20006.jpg

Mijn "nieuwe" B&W's 302 op Vogel stands:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jhodes/audiovideo%20014.jpg

Nieuw audio/videomeubel:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jhodes/audiovideo%20007.jpg

Receiver, DVD en center zijn hetzelfde gebleven,
-Yamaha RXV-650
-Sony DVD NS-330
-Tannoy Shadow MC
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jhodes/audiovideo%20008.jpg

Oude brakke Samsung breedbeeld vervangen door Grundig Elegance 100 hz 72 cm:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jhodes/audiovideo%20016.jpg

Tannoy M3's naar achter verplaatst als Back Surround speakers:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jhodes/audiovideo%20010.jpg

Oude kleine speakertjes als Left+Right surround speakers (worden ooit nog wel vervangen):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jhodes/audiovideo%20011.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jhodes/audiovideo%20009.jpg

Nog een paar overzicht fotootjes:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jhodes/audiovideo%20004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jhodes/audiovideo%20017.jpg

PC Surround logitech 5.1:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jhodes/audiovideo%20012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jhodes/audiovideo%20013.jpg

Dat was het wel zo ongeveer aan fotootjes O-)

Verwijderd

hallo dit is mijn ht set

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_01.JPG

jvc AV-32X5S
32" Natural Flat 100 Hz DigiPure Breedbeeld kleuren-TV

20 W totaal RMS uitgangsvermogen
• TOP/FLOF 1500-pagina's Teletext (level 2.5) met verbeterde toegang tot subpagina's
• 3 SCARTs
• S-IN, AV IN
• Natural Flat
• 100 Hz DigiPure Pro
• Auto DigiPure Technology
• Motion Compensation
• Movie Theatre
• Digital Comb Filter
• Auto Digital VNR
• Natural Scan
• Beeld en Teletext tegelijk
• Twee Oblique Cone luidsprekers
• 3D Cinema Sound
• Optioneel: luxe TV-meubel

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_14.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_08.JPG
reciever
JVC RX-8032

Type RX-8032
Soort receiver surround
Uitgangsvermogen (per luidspreker) 100 Watt
Aantal luidsprekers 6
Decoder Dolby Digital;Dolby Digital EX;Dolby ProLogic;Dolb
THX-gecertificeerd Nee
Virtual Surround Ja
Aantal surround modes 21
Audio in 9
Audio uit 4
Video in 5
Video uit 3
Video aansluiting(en) composiet;RGB-component;S-Video
Digitaal in (coax) 1
Digitaal in (optisch) 4
Digitaal uit (coax) 0
Digitaal uit (optisch) 1
Meerkanaals input ja (5.1)
Pre-out ja (6.1)
Aansluiting naar PC Nee
Luidspreker selector A;B
Platenspeler-aansluiting Ja
Tuner Ja
RDS Ja
Voorkeuzezenders 30;15
Inclusief speakers Nee
Afstandsbediening Ja
Gewicht 12,1 kg
Afmetingen (B x D x H) 450 x 480 x 180 mm

dvd
jvc XV-N 55

Ondersteunde systemen: DVD-Audio, DVD-Video, DVD-RAM, DVD-RW, DVD-R, CD, SVCD, VCD, CD-R/RW, WMA/MP3/JPEG digitale foto's (CD-R/RW)
• Progressive Scan uitgang
• NTSC weergave op PAL TV
• Dolby Digital/DTS/MPEG digitale uitgang (5.1-kanaals)
• Component Video uitgang
• SCART met RGB
• Digital Direct Progressive Scan uitgang
• Ultra-high-performance 1-chip AV decoder met Adaptive Geometrical Chroma Mapping
• Dolby Digital/DTS/MPEG decoders ingebouwd (5.1-kanaals)
• 3D-PHONIC
• 192 kHz/24-bits audio D/A converter
• 12-bits/108 MHz video D/A converter
• DigiPure
• 1,5x Quick Playback met geluid
• Express Play Start
• Rolling Pickup
• VFP (Video Fine Processor): 8 parameters met 2 presets en 2 handmatige instellingen
• GUI (Graphical User Interface) met hoge resolutie
• One-Touch Replay (10 sec.)
• ZOOM Play (6 stappen)
• Stijlvol en slank ontwerp: slechts 44 mm hoog

video geen id

speakers eltax millenium series

voor millenium 400
achter millenium mini
miden voor millenium center

Type speaker 3-weg
Aantal speakerunits 4
Tweeter-units per speaker 1
Tweeter diameter 25 mm
Midrange-units per speaker 1
Midrange diameter 130 mm
Woofer-units per speaker 2
Woofer diameter 200 mm
Basreflexpoort
Gevoeligheid 93 dB
Impedantie 4-8 ohm
Frequentie bereik 35-20000 Hz
Gewicht 14,1 kg
Afmetingen (H x B x D) 900x260x285 mm

Kleur(en) Light Beech, Black
Introductie model 2002

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_12.jpg

Type speaker 2-weg
Aantal speakerunits 2
Tweeter diameter 25 mm
Woofer-units per speaker 1
Woofer diameter 165 mm
Basreflexpoort
Gevoeligheid 86 dB
Impedantie 4-8 ohm
Frequentie bereik 45-20000 Hz
Gewicht 5,2 kg
Afmetingen (H x B x D) 340x220x235 mm

Introductie model 2002

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_06.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_10.JPG

center

Prijsinformatie € 50
Type speaker 2-weg
Aantal speakerunits 3
Tweeter diameter 25 mm
Woofer-units per speaker 2
Woofer diameter 100 mm
Aanbevolen max. vermogen 120 Watt
Gevoeligheid 88 dB
Impedantie 4-8 ohm
Frequentie bereik 80-20000 Hz
Magnetisch afgeschermd
Gewicht 3,7 kg
Afmetingen (H x B x D) 145x400x182 mm

Introductie model 2001

hier nog een over zicht

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/roelboom/hts_16.JPG

als er nog vraagen zijn dan zie ik het wel

gr roel

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:59:
hallo dit is mijn ht set

als er nog vraagen zijn dan zie ik het wel

gr roel
Leuke set, maareh ik zag hem een paar dagen terug ook al in dit topic... Waarom post je 2x dezelfde set met hetzelfde verhaal in hetzelfde topic? Deze staat ook al op pagina 20 :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:15:
Leuke set, maareh ik zag hem een paar dagen terug ook al in dit topic... Waarom post je 2x dezelfde set met hetzelfde verhaal in hetzelfde topic? Deze staat ook al op pagina 20 :?
Ik wou net zeggen ja. En daarbij nog: zijn die eindeloze lijsten van specs echt nodig? Niemand zal ze lezen denk ik :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:15:
[...]

Ik dacht ook al dat ik een deja vu kreeg...

Volgens mij wil ie dat we commentaar geven op z`n set ;)

Verwijderd

Trasos schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:20:
[...]

Ik dacht ook al dat ik een deja vu kreeg...

Volgens mij wil ie dat we commentaar geven op z`n set ;)
Denk het ja... maargoed ik post zowat tegelijk met hem, daardoor is er ineens een hele pagina vol foto's terwijl het eigenlijk niet nodig is. Ach ja, de mensen wouden foto's zien die krijgen ze nu dan ook :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 15:28 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

GaMeOvEr schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:42:
[...]
Ik vroeg me alleen af hoeveel "diepte" je eventueel zou kunnen creëeren op je bodem, voor de kabels weg te werken, vandaar mijn vragen.
Niet veel dus, want onder de vinyl zit ik pal op de beton. :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben vandaag wezen luisteren, en het zijn de Dynaudio's geworden...
2x Dynaudio 52se
1x Dynaudio 122c
1x REL Q150
15m QED silver anniversary kabel

besteld... En afgezien van de rel, als het goed is volgende week binnen...

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

TomSwinnen schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:25:
[...]

Niet veel dus, want onder de vinyl zit ik pal op de beton. :)
inslijpen?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
MikeyMan schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:34:
Ben vandaag wezen luisteren, en het zijn de Dynaudio's geworden...
2x Dynaudio 52se
1x Dynaudio 122c
1x REL Q150
15m QED silver anniversary kabel

besteld... En afgezien van de rel, als het goed is volgende week binnen...
Best interessant dat de Dynaudio's blijkbaar erg goed klinken, ondanks de matige filters. No offence, maar misschien een idee om naar de gemoddificeerde Dynaudio's te luisteren? Schijnt echt een hele verbetering te zijn. De units in die speakers schijnen dan ook van topkwaliteit te zijn! Misschien dat dan ook de reden is van de matige filtercomponenten.

Even voor de duidelijkheid: Ik beweer niet dat het slechte speakers zijn. Schijnbaar klinken ze beter dan speakers in een hogere prijsklasse. Ik wil je alleen het advies geven de filters te verbeteren (als je het ooit storend vindt uiteraard...).

Gefeliciteerd met je aankoop :) Het had even tijd nodig voordat er speakers kwamen, maar je hebt er goed de tijd voor genomen en dat merk je terug wanneer de speakers binnen zijn!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry|IA schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:53:
[...]

Best interessant dat de Dynaudio's blijkbaar erg goed klinken, ondanks de matige filters. No offence, maar misschien een idee om naar de gemoddificeerde Dynaudio's te luisteren? Schijnt echt een hele verbetering te zijn. De units in die speakers schijnen dan ook van topkwaliteit te zijn! Misschien dat dan ook de reden is van de matige filtercomponenten.

Even voor de duidelijkheid: Ik beweer niet dat het slechte speakers zijn. Schijnbaar klinken ze beter dan speakers in een hogere prijsklasse. Ik wil je alleen het advies geven de filters te verbeteren (als je het ooit storend vindt uiteraard...).

Gefeliciteerd met je aankoop :) Het had even tijd nodig voordat er speakers kwamen, maar je hebt er goed de tijd voor genomen en dat merk je terug wanneer de speakers binnen zijn!
Heb je daar wat meer info over? Over die filters? Als het beter kan is het natuurlijk sowieso interessant. Helemaal als ze dan nog een trapje hoger kunnen...
Ik moet trouwens wel zeggen dat het verschil tussen een SE en een niet-SE extreem groot is... Als die SE's er niet waren geweest was ik daar zeer zeker niet voor gegaan. Denk dat ik dan nog een uitdaging had gehad, want de andere beluisterde speakers wisten me sowieso niet echt te overtuigen... Óf een gebrek aan bas, óf een blikkerige stem, óf geen hi-hats te bekennen...

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

NAD komt ook met een nieuwe serie. Ik vind het niet mooi, maar het zal wel weer redelijk goed zijn.

Afbeeldingslocatie: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/1/164008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/1/164009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/1/164010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/1/164011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.derouet.fr/photos/m25_3-4l_copy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.derouet.fr/photos/m15_3-4l_copy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.derouet.fr/photos/m55_3-4l_copy.jpg

Verdere info:
http://www.adnm.com/pdfs/nad_masters.pdf
http://www.adnm.com/pdfs/nad_masters_tech.pdf
http://www.adnm.com/pdfs/nad_m15.pdf
http://www.adnm.com/pdfs/nad_m25.pdf
http://www.adnm.com/pdfs/nad_m55.pdf
http://www.adnm.com/pdfs/nad_m3.pdf

Het komt ook op de VAD show in Veldhoven.

• Barry|IA
MikeyMan schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:00:
[...]

Heb je daar wat meer info over? Over die filters? Als het beter kan is het natuurlijk sowieso interessant. Helemaal als ze dan nog een trapje hoger kunnen...
Ik moet trouwens wel zeggen dat het verschil tussen een SE en een niet-SE extreem groot is... Als die SE's er niet waren geweest was ik daar zeer zeker niet voor gegaan. Denk dat ik dan nog een uitdaging had gehad, want de andere beluisterde speakers wisten me sowieso niet echt te overtuigen... Óf een gebrek aan bas, óf een blikkerige stem, óf geen hi-hats te bekennen...
Kleine verschillen zijn bijna nooit hoorbaar in een hifi-zaak. Je zit daar niet zo ontspannen te luisteren als in je eigen woonruimte. Ook is het gewoon een gegeven dat je veel tijd en muziek moet luisteren om te ontdekken dat het verschil er is.

Dynaudio heeft een aparte manier van het produceren van speakers. Als je bedenkt hoe waardevol de units zijn, kun je je bijna niet indenken dat Dynaudio er nog een flinke winstmarge aan overhoudt. Vele merken bezuinigen op de units, matriaal en afwerking. Dynaudio heeft blijkbaar begrepen dat wanneer je alleen op het filter bezuinigt, veel betere resultaten behaald. De rest is namelijk erg degelijk opgebouwd. Wanneer je zo'n filter voor je neemt valt zelfs een leek al op de componenten niet duurzaam zijn. Condensatoren zijn gewoon bi-polaire types, geen MKP/MKT e.d. De spoelen zitten verkeerd gemonteerd (waarom weet ik ook niet, het kost immers niks om dat te veranderen) en de weerstanden zijn gewoon draadgewonden.

Dit kan je zelf al een stuk verbeteren, door simpelweg aan de hand van het oude filter, betere componenten aan te schaffen. Je kunt er ook voor kiezen om zelfs de opbouw te verbeteren. Als ik me niet vergis konden de woofers uit de meeste Dynaudio's best een stukje lager, qua afval orde (dit had ik eens ergens gelezen, maar weet het niet zeker). De condensatoren kun je in ieder geval gemakkelijk vervangen door MKP types, dat verschil zal wel duidelijk hoorbaar zijn.

Toch adviseer ik je ten sterkste om eerst een tijd ''orgineel'' te genieten. Zeker om (als het moment er is) beter te kunnen beoordelen wat exact het hoorbare verschil is. Laat je oren dus eerst volledig ''wennen'' aan de orginele exemplaren. Je kunt altijd nog verbeteren... :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Barry|IA
De Masterline is naar mijn idee echt een verslechtering. NAD stond altijd al bekend om het tijdloze, simpele, maar degelijke design. Voor deze serie moet je zowat je hele huiskamer aanpassen aan de apparatuur :D

Doodzonde, NAD is nu niet ''uniek'' meer in zijn design. We houden straks alleen TAG nog over :P

Verwijderd

staat ook op het ht forum! Ik vind het design enorme vooruitgang ! Lijkt erg high-end :p

Trouwens die set die eerder op de pagina staat Leuke set! Maar wat voor subwoofert staat er geloofk niet bij, en klinken die b&w's beter dan die tannoy's, dat je ze daarom als fronts heb?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:23:
Doodzonde, NAD is nu niet ''uniek'' meer in zijn design. We houden straks alleen TAG nog over :P
Dat is natuurlijk niet zo. NAD had al de Silver line. Deze nieuwe is weer een andere serie, maar de vertrouwde classic look van NAD blijft gewoon bestaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Barry|IA
Exirion schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:03:
[...]

Dat is natuurlijk niet zo. NAD had al de Silver line. Deze nieuwe is weer een andere serie, maar de vertrouwde classic look van NAD blijft gewoon bestaan.
Maar niet in de klasse van de Master serie. Dan ben je dus al gebonden aan kwalitatieve beperkingen. Overigens vind ik de Silver Line er nog acceptabel uitzien, daar zie je tenminste nog wat terug van de ''classic'' serie.

Afbeeldingslocatie: http://www.superfi.co.uk/images/AegisEvo3-NAD-combi-550.jpg

Deze foto toont gewoon veel klasse, terwijl het een ''budget'' set is! Aan de buitenkant zie je de degelijkheid en ''no nonsense'' er gewoon van af stralen. Het past makkelijk in een moderne woonomgeving, maar ook in een ouderwetse woonomgeving. Tijdloos spul! (Ik doel puur op de NAD's, niet op de speakers.)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:26:
Maar niet in de klasse van de Master serie. Dan ben je dus al gebonden aan kwalitatieve beperkingen. Overigens vind ik de Silver Line er nog acceptabel uitzien, daar zie je tenminste nog wat terug van de ''classic'' serie.
Valt best mee. Ik heb zelf een A/V processor/preamp (T163) en DVD-speler van NAD. Samen zijn ze 2000 euro adviesprijs en de T163 wordt als erg veel bang for the buck beschouwd (wordt vergeleken met de Rotel en Arcam die er qua prijs nog een stukje boven zitten). De 7-kanaals eindversterker die bij de T163 hoort is de T973 met zo'n 2300 euro adviesprijs. Voor high-end begrippen geen hele hoge prijzen, maar absoluut een stuk meer dan een budget setje. En wel allemaal in het klassieke NAD design :)

Afbeeldingslocatie: http://www.andbenelux.com/images/products/large/T163%5Fgr%5F070704%2Ejpg

De NAD T163 preamp dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Exirion op 29-09-2005 00:58 ]

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Barry|IA schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:26:
[...]

Deze foto toont gewoon veel klasse, terwijl het een ''budget'' set is! Aan de buitenkant zie je de degelijkheid en ''no nonsense'' er gewoon van af stralen. Het past makkelijk in een moderne woonomgeving, maar ook in een ouderwetse woonomgeving. Tijdloos spul! (Ik doel puur op de NAD's, niet op de speakers.)
Ik vind het persoonlijk nogal smaakgebonden eerlijk gezegd, en no nonsense vind ik het zoiezo al niet als je kijkt naar de hoeveelheid knoppen. In mijn ogen kan je het overal kwijt omdat het qua uiterlijk op alle vlakken het net niet is zeg maar.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Exirion schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:55:
[...]

Valt best mee. Ik heb zelf een A/V processor/preamp (T163) en DVD-speler van NAD. Samen zijn ze 2000 euro adviesprijs en de T163 wordt als erg veel bang for the buck beschouwd (wordt vergeleken met de Rotel en Arcam die er qua prijs nog een stukje boven zitten). De 7-kanaals eindversterker die bij de T163 hoort is de T973 met zo'n 2300 euro adviesprijs. Voor high-end begrippen geen hele hoge prijzen, maar absoluut een stuk meer dan een budget setje. En wel allemaal in het klassieke NAD design :)

[afbeelding]

De NAD T163 preamp dus.
Dat wil ik als Arcam kenner wel even nuanceren. Je mag de 163 met de AVP700 vergelijken, maar hij verliest die vergelijking op alle vlakken. Is ook logisch als je nagaat dat de AVP700 een veel nieuwer apparaat is en anderhalf keer zo duur. Arcam is niet de goedkoopste, maar levert wel waar voor je geld. De Rotel zit denk ik wel op het niveau van de 163, omdat die al wat ouder is en ook in dezelfde prijsklasse zit (1068 geloof ik).

Vervangt die Masterline nu de Silverline? De Silverline stond nooit écht goed bekend, in dat price bracket was er veel beter te vinden. Het ontwerp van de Silverline was wél mooi, en dat kan ik van deze Masterline niet zeggen. Het lijkt enigszins op de nieuwe modellen van Marantz.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Hoi, ik volg dit topic al een tijdje, leuk om andermans Hifi te zien, en dacht: laat ik ook eens een kiekje plaatsen.

Mijn set bestaat uit:

Philips LCD TV 32PF9976/12 (met digiTV van @home).
HarmanKardon DVD31.
Rotel RC1070 voorversterker.
2 Keer Rotel RB991 eindversterker (1 voor hoog/midden, en 1 voor laag).
Rotel RCD991 CDspeler.
Infinity IRS Omega luidsprekers.

Bekabeling is oa. van: MIT, Kimber, Oehlbach, Monster.

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/2083/set3pl.th.jpg

Ik wil met alle plezier meer foto's of spec's plaatsen, eerst maar 'ns horen of er belangstelling voor is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 15:27 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah, zeker intersse, en dan vooral wat meer detail van de versterkers en de tv... Die laatste lijkt namelijk kleiner dan een 32 inch model...
Of heb je zo'n grote kat? ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:17:
Dat wil ik als Arcam kenner wel even nuanceren. Je mag de 163 met de AVP700 vergelijken, maar hij verliest die vergelijking op alle vlakken. Is ook logisch als je nagaat dat de AVP700 een veel nieuwer apparaat is en anderhalf keer zo duur. Arcam is niet de goedkoopste, maar levert wel waar voor je geld. De Rotel zit denk ik wel op het niveau van de 163, omdat die al wat ouder is en ook in dezelfde prijsklasse zit (1068 geloof ik).
We zijn het er over eens dat Arcam in het algemeen een trapje hoger zit dan NAD, maar ik vind je motivatie 'nieuwer, dus beter' erg zwak. Op A/V gebied is nog wel wat innovatie maar de audiotechnische kwaliteiten van apparatuur verandert niet veel. De T-163 heeft goeie DACs en een nette discreet opgebouwde voorversterker met 100 Ohm uitgangsimpedantie die tot 5V uit kan sturen. Het stereogeluid van de T-163 is erg goed.

Verder nog: in de specs van de Arcam AVP700 kun je vinden dat hij gebaseerd is op de Crystal Semiconductor CS49400 A/V processor. Laat NAD nou precies dezelfde chipset gebruiken :) Bovendien heeft de T-163 begin dit jaar nog een software update gehad waarmee de A/V features helemaal up to date zijn. Dus technisch zijn er toch wel erg grote overeenkomsten tussen de T-163 en de veel duurdere AVP700.

Ik bestrijd niet dat de Arcam in bepaalde opzichten beter kan zijn, maar de T-163 als minder beschouwen omdat ie 'ouder' is terwijl het platform hetzelfde is als die van de Arcam AVP700, is een beetje suf ;) En de stelligheid waarmee je zegt dat ie het op alle vlakken verliest vind ik zeer wonderlijk. Blijkbaar weet je weinig tot niks over de NAD.

[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 29-09-2005 15:49 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MikeyMan schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:41:
Jah, zeker intersse, en dan vooral wat meer detail van de versterkers en de tv... Die laatste lijkt namelijk kleiner dan een 32 inch model...
Of heb je zo'n grote kat? ;)
Ik heb dezelfde TV ;) Is een 32 inch.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:24:
Hoi, ik volg dit topic al een tijdje, leuk om andermans Hifi te zien, en dacht: laat ik ook eens een kiekje plaatsen.

Mijn set bestaat uit:

Philips LCD TV 32PF9976/12 (met digiTV van @home).
HarmanKardon DVD31.
Rotel RC1070 voorversterker.
2 Keer Rotel RB991 eindversterker (1 voor hoog/midden, en 1 voor laag).
Rotel RCD991 CDspeler.
Infinity IRS Omega luidsprekers.

Bekabeling is oa. van: MIT, Kimber, Oehlbach, Monster.

Foto:

[afbeelding]

Ik wil met alle plezier meer foto's of spec's plaatsen, eerst maar 'ns horen of er belangstelling voor is.
Leuke set! 2 rotel versterkers die je gebruikt als mono als ik het goed zie? en een rotal amp + cd speler toch?

En infinity speakers ?

Ik heb zelf trouwens ipod color 20 gb dr bij voor onder weg en voor me stereo setje! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 15:58 ]

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 14:56

Offtrack

Ondertitel

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:57:
[...]

Leuke set! 2 rotel versterkers die je gebruikt als mono als ik het goed zie? en een rotal amp + cd speler toch?

En infinity speakers ?

Ik heb zelf trouwens ipod color 20 gb dr bij voor onder weg en voor me stereo setje! _/-\o_
De antwoorden op je vragen staan in het stuk wat je zelf al quotte...

Verwijderd

Ah leuk , belangstelling.
@ MikeyMan, de kat is groot maar de TV is ech 32", dus 82cm.

De eindversterkers zijn niet mono geschakeld, maar ik gebruik ze bi-wired.
1 Voor de hoge, en midden tonen. Aangesloten met Kimberkabel, gevlochten koper 40%/zilver 60% legering. Het 'vlechten' heft vervorming op, en de zilver legering zorgt voor zuivere weergave van de hoge tonen.
De andere versterker dus voor de lage tonen, aangesloten met MiTerminator kabels, 8mm doorsnede, pure koper legering, voor het met zo weinig mogelijk weerstand doorvoeren van veel stroom voor de woofers. De woofers zijn Watkins units met 2 spoelen, 1 voor heengaande, en 1 voor teruggaande beweging, voor een gecontroleerde uitslag mag. een droge, stakke bas.
Spec's van de versterkers:
RMS output over de hele sinus van 20hz tot 20.000hz is 200Watt per kanaal.
Signaal/ruisverhouding is 116dB.
Totaal harmonische vervorming bij 20hz - 20KHz is kleiner dan 0.03%.
Gewicht: 17Kg per stuk.
Ik laat de foto wel verder spreken.

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/7131/versterker9tl.th.jpg

De Luidsprekers bestaan uit 5 driver units, 4 aan de voorzijde, 1 aan de achterzijde.
Voor:
EMIT High energy folie tweeter.
EMIM High energy folie hoge middentoner.
Folie is zeer licht en kan dus heel snel bewegen met weinig vervorming, vandaar het hoge beijk in de hoge tonen, zie spec's)
165mm middbass.
305mm Watkins woofer
Achter:
EMIT-R High energy Folie tweeter.

De lage tonen (de middbass en de watkins) zitten in een gesloten kast (zonder bassreflex)
De midden/hoog is een open systeem (open, links, recht, en achter), waarbij achter dus nog een tweeter zit voor een meer ruimtelijke klank.

Spec's van de luidsprekers:
Recomended power: 100 - 500Watt per kanaal.
Freq. resp. 30Hz -42KHz bij kantelpunt van -2dB (dus niet -3dB).
Crossover @ 180hz, 900hz, 4000hz.
Afmetingen:1230mm * 390mm * 380mm.
Gewicht: 55Kg per stuk.

Als er foto's bijmoeten hoor ik 't wel.

Edit: @ Exirion, dezelfde TV dus, hoe bevalt ie je, ikzelf vind 'm super (heb 'm 2 mnd geleden gekocht), enige wat me opvalt is dat 's avonds de TV donkere scenes nogal grijs weergeeft (backlight), heb jij dat ook?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 17:27 ]

• Dupje
Ik vind het wel geslaagd :) Ziet er echt heel strak uit, zoals het hoort bij NAD :P

• Barry|IA
Dr. Strangelove schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:17:
[...]

Vervangt die Masterline nu de Silverline? De Silverline stond nooit écht goed bekend, in dat price bracket was er veel beter te vinden. Het ontwerp van de Silverline was wél mooi, en dat kan ik van deze Masterline niet zeggen. Het lijkt enigszins op de nieuwe modellen van Marantz.
Nofi. Je meningen zijn niet onderbouwd. Iets dat ''ouder'' en ''goedkoper'' is hoeft niet per definitie slechter te zijn. Overigens lijkt het mij vanzelf sprekend dat de NAD goedkoper is dan de Arcam. De NAD is namelijk wat ouder, zoals je zelf al zei. Ook mag je dat ''Arcam kenner'' weglaten zollang jij niet exact weet hoe ze zijn opgebouwd, dat weet Exirion blijkbaar wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Barry|IA op 29-09-2005 19:15 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:23:
Edit: @ Exirion, dezelfde TV dus, hoe bevalt ie je, ikzelf vind 'm super (heb 'm 2 mnd geleden gekocht), enige wat me opvalt is dat 's avonds de TV donkere scenes nogal grijs weergeeft (backlight), heb jij dat ook?
Dat is een algemeen bekende beperking van LCD schermen, en wat dat betreft was ons model tot voor kort nog 1 van de beste. Er zijn dus heel veel LCD TV's die dat probleem een stukje erger hebben. Persoonlijk kijk ik nooit zo in het donker (heb aan het plafond 5x50W halogeen spotjes hangen, weliswaar met dimmer maar toch) en het contrast is dik in orde. CSI en CSI Miami zijn met Pixel Plus altijd ultrascherp en contrast/kleurrijk.

Wat overigens wel een verbetering geeft: zet de brightness op 50 ipv de standaard 37. Dat geeft donkere kleuren meer volume zonder dat lichte kleuren overstuurd raken. Zet ook Dynamic Contrast op de hoogste stand. Donkere scenes zijn daardoor een stuk mooier.

Het is mooi dat je bij de Philips modellen zoveel kunt instellen, maar het is dan weer jammer dat er weinig info is over hoe je alles het beste kunt instellen. Ik heb dit toestel nu een half jaar en Contrast op 85, Brightness op 50, Pixel Plus aan, Dynamic Contrast op High (of Maximum? weet 't ff niet uit m'n hoofd), Noise Reduction op Off/None, en Sharpness op 2 of 3 geeft nogsteeds het mooiste beeld.

Onthoud wel dat elk exemplaar van welk apparaat dan ook anders afgesteld kan zijn. Mijn optimale instellingen hoeven bij jou niet optimaal te zijn :)

edit: er zijn nog wat meer instellingen die je kunt doen... eventueel kunnen we daarover nog mailen. Hoort niet echt in dit topic thuis.

[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 29-09-2005 19:34 ]

Verwijderd

@Exirion.
Als laatste over de TV: we hebben de instellingen zo goed als 't zelfde staan, dat geeft idd. het mooiste beeld, bedankt voor de reply iig.
En als vervolg op mijn vorige post nog maar even een paar foto,s:
VoorEindVersterker:
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/7928/vooreindversterker3ub.th.jpg
CDspeler:
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/9317/cdspeler2br.th.jpg
DVDspeler:
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/8462/dvdspeler6hn.th.jpg
Luidsprekers:
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/8181/box7gh.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/179/box24om.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img286.imageshack.us/img286/886/box34cw.th.jpg

Bekabeling:
Afbeeldingslocatie: http://img286.imageshack.us/img286/987/boxaansluiting4ki.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img286.imageshack.us/img286/1565/setaansluiting4qp.th.jpg

Da wast.
:)

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ten eerste: foto's voeg ik morgen toe, mijn telefooncam heeft geen flits en anders is het zo'n kutkwaliteit ;)

Ik heb een Iiyama 17" breedbeeld TFT televisie met hierbij een in dezelfde kleur Home Electronics DVD speler. Deze zit via een composite kabel aangesloten op de tv. Mijn pc zit via een S-VHS kabel op de TV aangesloten. Geluid vanuit mijn PC wordt door high-end kabels 4x gesplit. De eerste keer naar mijn TV en naar mijn boxen. Op de aansluiting naar mijn boxen heb ik een splitter zitten die het geluid split naar mijn 2 sets boxen (2x 2x 250watt). En op een van deze aansluitingen zit een splitter die het geluid split naar één set boxen en mijn koptelefoon. De input van het geluid bij de televisie heb ik ook gesplit, zo heeft hij geluid input van mijn PC en van mijn DVD-speler (zelfde ingang voor verschillende kanalen). In mijn pc heb ik dan nog een tweede geluidskaart zitten welke het geluid direct doorstuurt naar mijn headset (voor het bellen via Voipbuster). Al met al heb ik het zo gemaakt dat alles perfect werkt zonder kabels hoeven te verwisselen. Divxje aan op de pc, direct op de tv (via active video layer performance (direct beeld full screen op je tv via svhs, zonder dat op je huidige monitor het beeld full screen staat)) en dvdtje aan, direct op de tv. Mijn Linux bak zit ook op de tv aangesloten, via de PC (VGA) ingang.
Nu heb ik op mijn tv dus TV, PC (Linux bak), AV1 Composite (DVD), AV1 SVHS (PC (Windows)) en nog een AV2 kanaal waar ik het bestaan niet van snap aangezien ik geen aansluitingen meer heb op mijn tv :? Ik zal er ooit nog wel eens achterkomen :)

• Dr. Strangelove
Barry|IA schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:14:
[...]

Nofi. Je meningen zijn niet onderbouwd. Iets dat ''ouder'' en ''goedkoper'' is hoeft niet per definitie slechter te zijn. Overigens lijkt het mij vanzelf sprekend dat de NAD goedkoper is dan de Arcam. De NAD is namelijk wat ouder, zoals je zelf al zei. Ook mag je dat ''Arcam kenner'' weglaten zollang jij niet exact weet hoe ze zijn opgebouwd, dat weet Exirion blijkbaar wel.
Tja, als ik ga zeggen dat ik mijn mening baseer op de vele meningen die ik lees op verschillende AV fora dan mag ik tig links gaan opzoeken en daar naar gaan verwijzen. Dat laat ik bij deze dus aan jullie over. Hetzelfde geldt voor de meningen van dealers en winkeliers vragen (o.a. Hobo Hifi Amersfoort, Studio Wilbert Utrecht), ik ga geen transcripten posten ;)

De AVP700 concurreert nauwelijks met de NAD omdat hij op een hoger niveau is gericht. Er zijn over het algemeen geen koopjes in AV land te vinden dus als je verwacht dat een apparaat dat anderhalf keer goedkoper is en anderhalf jaar eerder is gebouwd in een industrie die elke week wel een nieuwe technologie ziet opduiken hetzelfde presteert dan is dat vrij naïef denk ik. Ouder en goedkoper betekent 9 van de 10 keer wel degelijk dat het een minder apparaat betreft. De meningen van gebruikers ondersteunen dit ook ten volle, hetgeen logisch is. Ik denk niet dat jij structurele voorbeelden kan vinden van apparaten in prijsklasses die apparaten in hogere prijsklasses verslaan terwijl ze nog anderhalf jaar ouder zijn ook. Als je die wel hebt dan moet daar onmiddellijk een lijst van gemaakt worden want dat zijn dan absolute bargains :)

Ik beschouw mezelf als Arcam kenner omdat ik op de hoogte ben van wat ze uitbrengen, uit hebben gebracht, hoe het spul zich verhoudt tot de concurrentie, wat het kost, wat het tweedehands oplevert, wat de specs zijn, hoe het klinkt. Dat zijn voor mij de relevante dingen. Ik ben niet op de hoogte van welke chips en elco's erin zitten. Mijn excuses als ik mezelf volgens jou nu geen kenner meer mag noemen, i.t.t. tot Exirion die je blijkbaar wel een kenner vindt omdat hij weet welke decoder chip er gebruikt wordt (een chip die overigens ook in de Rotel 1098 en Marantz SR7300 zit; grappig, apparaten die zowel aan de bovenkant als aan de onderkant in een andere prijsklasse dan de AVP en 163 zitten. Misschien zegt die chip dus wel niet zoveel en zijn andere componenten belangrijker...?).

For the record: ik ben een tijd in de markt geweest voor een processor, en ik heb de NAD uitvoerig bekeken, net als andere processors. De AVP700 leek de redding te zijn, maar ik vind het eigenlijk teveel geld omdat het ook de aankoop van een tweede P80/90 betekent. Op dit moment is de nieuwe Denon 3806 de belangrijkste kandidaat voor vervanging van mijn Marantz SR4200, omdat ik in een later stadium dan ook de mogelijkheid hou mijn stereo en HT set uit elkaar te trekken voor een 'echt' HT :) De Denon is qua AV functies erg mooi, erg veel uitvoeriger dan de NAD en zelfs uitvoeriger dan de Arcam op een aantal punten (de auto setup is erg :9 ). Qua geluid is hij waarschijnlijk minder dan beiden (uitgaande van een half decent eindbak aan de NAD of Arcam) maar in HT is dat verschil toch minder belangrijk voor mij dan in stereo.

[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-09-2005 23:16 ]

• Barry|IA
Dr. Strangelove schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:57:
[...]

Tja, als ik ga zeggen dat ik mijn mening baseer op de vele meningen die ik lees op verschillende AV fora dan mag ik tig links gaan opzoeken en daar naar gaan verwijzen. Dat laat ik bij deze dus aan jullie over. Hetzelfde geldt voor de meningen van dealers en winkeliers vragen (o.a. Hobo Hifi Amersfoort, Studio Wilbert Utrecht), ik ga geen transcripten posten ;)

De AVP700 concurreert nauwelijks met de NAD omdat hij op een hoger niveau is gericht. Er zijn over het algemeen geen koopjes in AV land te vinden dus als je verwacht dat een apparaat dat anderhalf keer goedkoper is en anderhalf jaar eerder is gebouwd in een industrie die elke week wel een nieuwe technologie ziet opduiken hetzelfde presteert dan is dat vrij naïef denk ik. Ouder en goedkoper betekent 9 van de 10 keer wel degelijk dat het een minder apparaat betreft. De meningen van gebruikers ondersteunen dit ook ten volle, hetgeen logisch is. Ik denk niet dat jij structurele voorbeelden kan vinden van apparaten in prijsklasses die apparaten in hogere prijsklasses verslaan terwijl ze nog anderhalf jaar ouder zijn ook. Als je die wel hebt dan moet daar onmiddellijk een lijst van gemaakt worden want dat zijn dan absolute bargains :)

Ik beschouw mezelf als Arcam kenner omdat ik op de hoogte ben van wat ze uitbrengen, uit hebben gebracht, hoe het spul zich verhoudt tot de concurrentie, wat het kost, wat het tweedehands oplevert, wat de specs zijn, hoe het klinkt. Dat zijn voor mij de relevante dingen. Ik ben niet op de hoogte van welke chips en elco's erin zitten. Mijn excuses als ik mezelf volgens jou nu geen kenner meer mag noemen, i.t.t. tot Exirion die je blijkbaar wel een kenner vindt omdat hij weet welke decoder chip er gebruikt wordt (een chip die overigens ook in de Rotel 1098 en Marantz SR7300 zit; grappig, apparaten die zowel aan de bovenkant als aan de onderkant in een andere prijsklasse dan de AVP en 163 zitten. Misschien zegt die chip dus wel niet zoveel en zijn andere componenten belangrijker...?).
Ik beweer ook niet dat de NAD net zo goed is als de Arcam. Ik geloof ook wel dat de Arcam beter is, maar dan ga ik alleen af op mijn gevoel. Ik neem gewoon niet iets van iemand aan omdat diegeen er toevallig veel over hebt gelezen. Ik wil goede onderbouwing zien, desnoods met metingen en een luistersessie. Maar niet aan de hand van spec's, meningen van anderen, prijzen en releasedatum. In dat geval zou ik namelijk een kenner zijn van WC-potten, ik heb namelijk ''got to know'' gekeken op Discovery Channel ;) Je kunt jezelf naar mijn idee ook geen kenner noemen omdat je weet wanneer en hoe iets is uitgebracht. Je bent pas een kenner als je de opbouw van Arcam van de rest weet te onderscheiden. Maarja, de definitie ''kenner'' is een ruim begrip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Dr. Strangelove schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:57:
Ik beschouw mezelf als Arcam kenner omdat ik op de hoogte ben van wat ze uitbrengen, uit hebben gebracht, hoe het spul zich verhoudt tot de concurrentie, wat het kost, wat het tweedehands oplevert, wat de specs zijn, hoe het klinkt. Dat zijn voor mij de relevante dingen.
Al deze dingen kan ik met 5 minuten zoekwerk ook wel vinden, dat maakt mij nog geen kenner. Jij hebt dus waarschijnlijk wel wat meer kennis dan dat je denk te hebben...
Ik ben niet op de hoogte van welke chips en elco's erin zitten. Mijn excuses als ik mezelf volgens jou nu geen kenner meer mag noemen, i.t.t. tot Exirion die je blijkbaar wel een kenner vindt omdat hij weet welke decoder chip er gebruikt wordt (een chip die overigens ook in de Rotel 1098 en Marantz SR7300 zit; grappig, apparaten die zowel aan de bovenkant als aan de onderkant in een andere prijsklasse dan de AVP en 163 zitten. Misschien zegt die chip dus wel niet zoveel en zijn andere componenten belangrijker...?).
Correct, _die_ chip zegt idd niet zoveel. Hij doet alleen wat DSP processing, en zal dat ook wel best goed doen. Maar ook niet meer dan dat. De rest eromheen kan net zo van belang zijn als dit chipje.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

deepspace schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:12:
Correcte, _die_ chip zegt idd niet zoveel. Hij doet alleen wat DSP processing, en zal dat ook wel best goed doen. Maar ook niet meer dan dat. De rest eromheen kan net zo van belang zijn als dit chipje.
En laat dat chipje nou net het enige chipje zijn op grond waarvan je audioapparatuur verouderd zou _kunnen_ noemen. Als je apparatuur van 1 of 2 jaar geleden als verouderd beschouwt dan kan ik je als audiokenner toch niet serieus nemen. De ontwikkelingen in electronica/audioland gaan allemaal niet zo snel en wat dat betreft is er niet zoveel nieuws onder de zon. De DSP is identiek en NAD heeft recentelijk de software een upgrade gegeven. Hoe up to date wil je het hebben.

En nogmaals, ik heb niet voor niks al vaker gezegd dat ik er nog een keer een Arcam CD-speler bij wil hebben. Want natuurlijk kan het allemaal nog net wat beter klinken als je een leuke speler met top-DACs van Burr Brown, Wolfson of een andere klinkende naam hebt staan. Maar die CD-speler mag van mij gerust 5 jaar of ouder zijn hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:25:
En laat dat chipje nou net het enige chipje zijn op grond waarvan je audioapparatuur verouderd zou _kunnen_ noemen. Als je apparatuur van 1 of 2 jaar geleden als verouderd beschouwt dan kan ik je als audiokenner toch niet serieus nemen. De ontwikkelingen in electronica/audioland gaan allemaal niet zo snel en wat dat betreft is er niet zoveel nieuws onder de zon. De DSP is identiek en NAD heeft recentelijk de software een upgrade gegeven. Hoe up to date wil je het hebben.
Klopt, maarja, het is een DSP, en die kun je nu eenmaal updaten. Je moet denk ik ook digitaal audioland (vooral multichannel) en analoog audioland van elkaar scheiden. Bij het een is het niet erg dat het wat langzamer gaat, bij het ander loop je idd altijd achter de feiten aan (of je dat erg vind is natuurlijk een tweede).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

deepspace schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:34:
Klopt, maarja, het is een DSP, en die kun je nu eenmaal updaten. Je moet denk ik ook digitaal audioland (vooral multichannel) en analoog audioland van elkaar scheiden. Bij het een is het niet erg dat het wat langzamer gaat, bij het ander loop je idd altijd achter de feiten aan (of je dat erg vind is natuurlijk een tweede).
Eens, maar daar ging het nou juist om: de DSP's zijn identiek en de software is up to date. Dus in het digitale domein is er niks verouderds aan. Precies waar de discussie om begon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De DSP is niet het enige digitale in een amp ;) En zeker niet het enige dat prestaties en functionaliteit bepaalt.

Ik ben moe, dus ik gooi even één van de belangrijkste verschillen en meteen een groot selling point van de Arcam in de ring dat de NAD met alle software upgrades van de wereld niet zal hebben: HDMI switching. Voor mij en veel anderen één van de vele redenen waarom de AVP700 toch een treedje hoger dan de NAD staat, en gelijk een voorbeeld waarmee ik even duidelijk wil maken dat er in AV land i.t.t. stereoland wel degelijk constant veel verandert. Er zijn er meer, maar we kunnen allemaal speclijsten lezen ;)

Maar goed, ik merk dat ik ook tegen wat pride of ownership aanloop (niks mis mee, de 163 is een prachtig apparaat!), dus ik hou me verder rustig ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-09-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:41:
Maar goed, ik merk dat ik ook tegen wat pride of ownership aanloop (niks mis mee, de 163 is een prachtig apparaat!), dus ik hou me verder rustig ;)
Nee hoor, zou graag Arcam spul hebben :) Maar je moet toch toegeven dat je eerste post met uitspraken over 'veroudering' in die vorm niet echt handig was ;) En nou stoppen we met dit off-topic gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaupload.net/images/2005/Sep/30/d0VPt7lA6lcHBhthb.jpg
1. Overzicht.
Creative 3500 Soundworks Digital.
66 CM 100 hz Grundig TV. (werkt nu al 15 jaar zonder problemen, dus de flat tv skoppen we nog even)
HP Kantoor pc - zijn lekker stil- omgebouwd naar MCE PC.
Specs: P4 HT (hyper treading) 2.4 Gh, 1GB intern, 160 GB HDD, 128 MB vga ATI vga radeon kaart.
DVD speler Aopen.
MCE remote en keyboard.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaupload.net/images/2005/Sep/30/DBhJBIL7OsGmGthb.jpg
2. Het "doek"
Wit vlak geverft. +/- 1m20 hoog en 1m50 breed.
(werkt prima)
Behang er omheen wordt nog aangepast met een "lijst" zodat het een schilderij lijkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaupload.net/images/2005/Sep/30/rNiowbzBQq8lmthb.jpg
3. Close up PC.
Voor de mensen die niet geloven dat de infrarood techniek beter werkt dan RF.
De zender staat rechts naast de pc, zeer laag op de grond. Geen problemen vanaf de bank.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaupload.net/images/2005/Sep/30/Q3V1QRsQIaWthb.jpg
4. Het hart. De beamer
Philips Hopper SV 20 impact. Nu een jaartje of 3 in mijn bezit, en pas 925 brand uren. (en hij wordt vaak gebruikt)
(ja, das een echte brood :*) )

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaupload.net/images/2005/Sep/30/BLbdCDDFrMthb.jpg
5. Overzicht scherm nog eens. (jammer dat de center een beetje scheef hangt.)

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaupload.net/images/2005/Sep/30/9aU7wFK1Wlnithb.jpg
6. Overzicht.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaupload.net/images/2005/Sep/30/D1aJ2nTg12nthb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.mediaupload.net/images/2005/Sep/30/b1P27vViCqzSpVOthb.jpg
MCE actie foto's. Helaas hing de beamer net ietsjes te laag. Is nu bijgewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door weeraanmelden op 30-09-2005 11:25 . Reden: typo in url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:46:
Hier nog een keer mijn setjes, heb van alles veranderd sinds mijn vorige post:

Overzicht front:
[afbeelding]

Mijn "nieuwe" B&W's 302 op Vogel stands:
[afbeelding]

Nieuw audio/videomeubel:
[afbeelding]

Receiver, DVD en center zijn hetzelfde gebleven,
-Yamaha RXV-650
-Sony DVD NS-330
-Tannoy Shadow MC
[afbeelding]

Oude brakke Samsung breedbeeld vervangen door Grundig Elegance 100 hz 72 cm:
[afbeelding]

Tannoy M3's naar achter verplaatst als Back Surround speakers:
[afbeelding]

Oude kleine speakertjes als Left+Right surround speakers (worden ooit nog wel vervangen):
[afbeelding]
[afbeelding]

Nog een paar overzicht fotootjes:
[afbeelding]
[afbeelding]

PC Surround logitech 5.1:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat was het wel zo ongeveer aan fotootjes O-)
Leuk setje! Je ziet niet vaak de vloerstaanders achter staan en je monitors voor :) Zijn die bakken zo slecht ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Exirion schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:25:
[...]
Het is mooi dat je bij de Philips modellen zoveel kunt instellen, maar het is dan weer jammer dat er weinig info is over hoe je alles het beste kunt instellen. Ik heb dit toestel nu een half jaar en Contrast op 85, Brightness op 50, Pixel Plus aan, Dynamic Contrast op High (of Maximum? weet 't ff niet uit m'n hoofd), Noise Reduction op Off/None, en Sharpness op 2 of 3 geeft nogsteeds het mooiste beeld.

Onthoud wel dat elk exemplaar van welk apparaat dan ook anders afgesteld kan zijn. Mijn optimale instellingen hoeven bij jou niet optimaal te zijn :)
Het instellen van (LCD) TV's is nogal afhankelijk van meer dan alleen het apparaat: de kwaliteit van het ingangssignaal bepaalt voor een belangrijk deel wat er nodig is aan beeldverbetering.
Bij goede kwaliteit en redelijk ruisvrij ingangssignaal kloppen je instellingen denk ik wel, maar als je meer ruis binnen krijgt wil je denk ik noise reduction wel aan hebben, en sharpness juist wat minder.

En het zal ook nog wel smaakgebonden zijn, wat de ene mooi vindt is voor een ander weer te scherp of te helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

M_v_A schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:25:
Het instellen van (LCD) TV's is nogal afhankelijk van meer dan alleen het apparaat: de kwaliteit van het ingangssignaal bepaalt voor een belangrijk deel wat er nodig is aan beeldverbetering.
Bij goede kwaliteit en redelijk ruisvrij ingangssignaal kloppen je instellingen denk ik wel, maar als je meer ruis binnen krijgt wil je denk ik noise reduction wel aan hebben, en sharpness juist wat minder.
Heb je gelijk in hoor. Ik heb hier een vrij goed signaal en alles met goeie kabels+pluggen aangesloten. Maar ik hou zelf niet zo van noise reduction, en al helemaal niet in combinatie met sharpening. Ga in Photoshop maar eens spelen met eerst noise reduction en dan sharpening om het effect te zien. Je krijgt kunstmatige beelden als je eerst de boel gaat gladstrijken en vervolgens verscherpen. Gezichten lijken net etalagepoppen :P Ik zie liever wat ruis dan dit soort artefacts.

Daar komt nog bij dat Pixel Plus een verhaal apart is. Pixel Plus doet een aantal dingen, en daar vallen ook DNR en sharpening onder (ook als je sharpening en DNR zelf uit hebt gezet). Maar wel zodanig dat elk beeld er ruisvrij en toch scherp uitziet zonder dat je detail verliest. Integendeel, Pixel Plus vergroot de details nou juist heel erg want daar is het systeem uiteindelijk voor bedoeld ;) Je moet maar eens een Pixel Plus demootje bekijken. Zie je links op het scherm je beeld zonder PP en rechts met PP,

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 01-10-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond werd er iets heel leuks gebracht, mijn nieuwe aanwinst
Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/5006/dsc014135nt.th.jpg
Yamaha YST-SW1500 subwoofer. Omdat het nogal laat was heb ik hem alleen maar even aangesloten, vanmiddag als iedereen wakker is ga ik hem goed uitproberen.
De rest van het apparatuur is nog hetzelfde als de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

vandaag eikenfineer gaan bestellen voor mijn sub + hi-fi-rack. Volgende week plakken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:40:
[...]

Heb je gelijk in hoor. Ik heb hier een vrij goed signaal en alles met goeie kabels+pluggen aangesloten. Maar ik hou zelf niet zo van noise reduction, en al helemaal niet in combinatie met sharpening. Ga in Photoshop maar eens spelen met eerst noise reduction en dan sharpening om het effect te zien. Je krijgt kunstmatige beelden als je eerst de boel gaat gladstrijken en vervolgens verscherpen. Gezichten lijken net etalagepoppen :P Ik zie liever wat ruis dan dit soort artefacts.

Daar komt nog bij dat Pixel Plus een verhaal apart is. Pixel Plus doet een aantal dingen, en daar vallen ook DNR en sharpening onder (ook als je sharpening en DNR zelf uit hebt gezet). Maar wel zodanig dat elk beeld er ruisvrij en toch scherp uitziet zonder dat je detail verliest. Integendeel, Pixel Plus vergroot de details nou juist heel erg want daar is het systeem uiteindelijk voor bedoeld ;) Je moet maar eens een Pixel Plus demootje bekijken. Zie je links op het scherm je beeld zonder PP en rechts met PP,
Pixel plus is prachtig...maar ook HEEL erg nep. Ik heb het nu al zo vaak op verschillende lcd's en plasma's gezien, bewegingen worden enorm onnatuurlijk hierdoor, ze gaan veel te snel. Kijk maar eens naar twee lcd's naast elkaar, de ene pixel plus (2) en de andere niet, dan begrijp je wat ik bedoel. Ik heb Men in Black ooit op een philips plasma totaal bekeken, het ziet er op afstand uit alsof je HD kijkt...maar van dichtbij, veel te veel ruis om bewegingen heen, en zoals al eerder gezegd zeer onnatuurlijk. Maar wellicht ben ik te kritisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 21:24
Exirion schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:40:
[...]
Als je die standaard ingebouwde PixelPlus demo bedoelt: die is dacht ik niet helemaal eerlijk. In de beeldhelft zonder pixelplus wordt dacht ik meer uitgezet dan alleen pixelplus - om het verschil groter te laten lijken, verkoopt het beter.

Overigens heb ik in de personeelswinkel van Philips regelmatig staan gruwen bij de PixelPlus-2 LCD-TV's. Stond 'Finding Nemo' op, en de 'beeldverbetering' maakte alleraardigste aura's om de visjes heen, ruiserige kransen en zo. Maar de personeelswinkel kennende kan dat ook het gevolg zijn van alle beeldverbeteringsmethodes op maximaal zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Laatst online: 18:31

Daklem

Audio Nerd

toevoeging op mijn set:
Samsung LE26R51

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.klemkerk/lcd1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.klemkerk/lcd2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Daklem schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 21:08:
toevoeging op mijn set:
Samsung LE26R51
Mooi scherm!! Ik wacht nu al 3 weken op mijn 26R51, en kan nog wel 2 weken duren denk ik voordat ik hem heb.

Waar heb jij hebt gekocht? En hoe lang duurde het.

[ Voor 4% gewijzigd door Bram op 01-10-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Bram schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 21:42:
[...]

Mooi scherm!! Ik wacht nu al 3 weken op mijn 26R51, en kan nog wel 2 weken duren denk ik voordat ik hem heb.

Waar heb jij hebt gekocht? En hoe lang duurde het.
ik heb hem gekocht bij BCC. hadden hem gewoon op voorraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daklem schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 21:58:
[...]

ik heb hem gekocht bij BCC. hadden hem gewoon op voorraad..
Erg mooi ennuh quanta costa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:40:
[...]

Erg mooi ennuh quanta costa?
ZoekZoek:

http://www.bcc.nl/index.aspx?ItemId=630&ContentId=205110

:P

Volgende week heb ik een update van m'n set 8) Het begint met en i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:00:
[...]

ZoekZoek:

http://www.bcc.nl/index.aspx?ItemId=630&ContentId=205110

:P

Volgende week heb ik een update van m'n set 8) Het begint met en i
Dat kan bijna maar 1 ding zijn, zown ding dat ik afgelope week ook heb gekocht een iPod!! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:16:
[...]

Dat kan bijna maar 1 ding zijn, zown ding dat ik afgelope week ook heb gekocht een iPod!! :p
Verkeerde gok.

* Xander wijst even op het feit dat Dupje thuis NAD + Kef heeft staan.

:+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
[...]

Ik heb geen draagbare muziek nodig :P
Autoradio en HiFi set thuis ;)
XanderH schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:25:
[...]

Verkeerde gok.

* Dupje wijst even op het feit dat Dupje thuis NAD + Kef heeft staan.

:+
Zeer behulpzaam Xander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

[...]

mijn iPod Nano was ook onderweg ;) Nog heel ff wachten en ik kan weer muziek luisteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iQ serie neem ik aan dus? Ben daar zelf ook erg geinteresseerd in...ben aan het denken of ik de iQ7 voor en iQ3 achter ga nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:18:
De iQ serie neem ik aan dus? Ben daar zelf ook erg geinteresseerd in...ben aan het denken of ik de iQ7 voor en iQ3 achter ga nemen...
Ik zit zelf aan de iQ3 tenemen maar dan in als Front met een Vincent SV-226 MKII. Enige probleem is dat ik geen mooie en vooral goedklinkende cd-speler bij kan vinden. Althans niet eentje die ook mooi past bij de uiterlijk van de SV-226.

Onthoud wel in je achterhoofd dat de Q1 en iQ3 moeilijk zijn om ''volledig'' aan testuren. Althans dat heb ik wel met mijn Q1 op een marantz pm 7200.

Heb gehoord en gelezen dat de vincent door zijn stabielere voeding bij meer vragende volume veel stabieler blijven. Maar goed we zullen zien over een maand :) dan kan ik de boel gerust testen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:30:
[...]

Ik zit zelf aan de iQ3 tenemen maar dan in als Front met een Vincent SV-226 MKII. Enige probleem is dat ik geen mooie en vooral goedklinkende cd-speler bij kan vinden. Althans niet eentje die ook mooi past bij de uiterlijk van de SV-226.

Onthoud wel in je achterhoofd dat de Q1 en iQ3 moeilijk zijn om ''volledig'' aan testuren. Althans dat heb ik wel met mijn Q1 op een marantz pm 7200.

Heb gehoord en gelezen dat de vincent door zijn stabielere voeding bij meer vragende volume veel stabieler blijven. Maar goed we zullen zien over een maand :) dan kan ik de boel gerust testen.
Bijpassende cdspeler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Verdient die versterker geen speakers van wat hoger niveau? Ben geen vincent kenner, maar volgens mij zijn dat best goede/dure versterkers... Zijn die iQ's misschien een beetje onder de maat... XQ lijkt mij dan al beter in de buurt komen...

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 02-10-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:07:
Pixel plus is prachtig...maar ook HEEL erg nep.
Nep is subjectief, maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
k heb het nu al zo vaak op verschillende lcd's en plasma's gezien, bewegingen worden enorm onnatuurlijk hierdoor, ze gaan veel te snel.
Niet snel maar vloeiend. Dat komt door de Digital Natural Motion die er met interpolatie frames bij 'verzint'. Vooral bij films zie je dat het beeld er ineens te realistisch uitziet om het gevoel te hebben dat je naar een film kijkt. De eerste keer dat ik CSI op m'n TV zat te kijken dacht ik dat ze op een ander soort camera's waren overgestapt ofzo :+ Maar het is wennen
Ik heb Men in Black ooit op een philips plasma totaal bekeken, het ziet er op afstand uit alsof je HD kijkt...
Juist. En als je een goed signaal hebt, of DVD speelt, dan ziet het er van dichtbij ook goed uit. Persoonlijk vind ik de vloeiende bewegingen en het haarscherpe beeld heerlijk om naar te kijken. Het systeem heeft nadelen, maar die neem ik op de koop toe omdat ze wmb ruim worden gecompenseerd door de voordelen.

Mooie tussenstap richting echte HDTV. Hopelijk hebben we met HDTV uitzendingen in de toekomst hoge resolutie en progressive scan content met voldoende framerate. Dat maakt dingen als Pixel Plus dan overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.dreamflow.nl/~jelle/got/amp.jpg
De CD-S1.1 Hybrid HDCD-Player past er heel goed bij hoor! :)

Helaas heeft mijn SV-226 eergisteren de geest gegeven, dus die is nu weg. Misschien een productiefoutje, want opeens was er allerlei ruis + kleine ontladingen te horen over de speakers. Iemand enig idee of de service van Vincent een beetje op orde is?

Maar over de voeding: die is inderdaad superstabiel en superkrachtig! Ik heb met mijn Klipsch luidsprekers het volume ook nog nooit half open gehad, want dat kunnen de ramen niet hebben :P Ik heb meer het idee dat de speakers rommelig worden bij hele hoge volumes dan dat de amp dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
weeraanmelden schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:23:
HP Kantoor pc - zijn lekker stil- omgebouwd naar MCE PC.
Specs: P4 HT (hyper treading) 2.4 Gh, 1GB intern, 160 GB HDD, 128 MB vga ATI vga radeon kaart.
DVD speler Aopen.
MCE remote en keyboard.

[afbeelding]
3. Close up PC.
Werkt dat goed met zo'n PC? Heb je er geen Hauppage TV kaart ingezet? Heb namelijk ook nog een optie op zo'n ding. Is het ook een beetje stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 20:33
-weg-

[ Voor 99% gewijzigd door JvS op 04-10-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Laatst online: 00:04

JWO

Minos111 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:07:
[...]

[afbeelding]

Helaas heeft mijn SV-226 eergisteren de geest gegeven, dus die is nu weg. Misschien een productiefoutje, want opeens was er allerlei ruis + kleine ontladingen te horen over de speakers. Iemand enig idee of de service van Vincent een beetje op orde is?

Maar over de voeding: die is inderdaad superstabiel en superkrachtig! Ik heb met mijn Klipsch luidsprekers het volume ook nog nooit half open gehad, want dat kunnen de ramen niet hebben :P Ik heb meer het idee dat de speakers rommelig worden bij hele hoge volumes dan dat de amp dat doet.
Welke klipsch speakers heb je er aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Minos111 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:07:
[...]

[afbeelding]

Daar heb je denk ik helemaal gelijk in. Een amp wordt pas "rommelig" als je hem laat clippen, een speaker gaat gewoon stevig vervormen bij hoge volumes (en je gehoor ook wel trouwens). Ik heb wel eens het signaal geluisterd van een amp @ 400W (was teruggebracht naar line level): klinkt prima, echt totaal vervormingsloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jag schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:36:
[...]
Daar heb je denk ik helemaal gelijk in. Een amp wordt pas "rommelig" als je hem laat clippen, een speaker gaat gewoon stevig vervormen bij hoge volumes (en je gehoor ook wel trouwens). Ik heb wel eens het signaal geluisterd van een amp @ 400W (was teruggebracht naar line level): klinkt prima, echt totaal vervormingsloos.
Dat is eigenlijk wel een goeie, 'k heb verder niet voor vele duizenden euro's aan hifi spul staan, maar als ik het volume opendraai beginnen m'n oren het geluid eerder te vervormen vanwege het hoge volume dan dat m'n speakers of versterker dat doen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laad sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **