Ik heb de "gewone" 52's van Dynaudio....nu na mijn verhuizing staan ze eindelijk goed opgesteld op mooie Dynaudio stands (stand1). Prijs viel mee vond ik...zo'n 200 euro voor een setje (bij tqs besteld). Het meest verbazende vind ik dat er geen bas wordt weergegeven wanneer deze op de cd niet aanwezig is.....dat was met mijn oude boxen minder...het verschil daartussen dan. Verder is het laag mooi in te regelen door met de ruimte tussen de monitor en de muur te spelen. Voor mij was het ook een stukje uiterlijk waarom er monitors kwamen....moet bekennen dat ik niet veel vloerstaanders heb geluisterd....ach gelukkig is er voor ieder wat hij/zij wenstAnoniem: 110233 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:44:
Ga eens een dynaudio 52 (se) beluisteren, die heeft dus echt een stuk meer bas (en gecontroleerd ook nog) dan menig vloerstaander, ook komt het geluid in mijn oren af en toe beter van een monitor af dan een vloerstaander. Ik zit zelf nog heel erg te twijfelen over mijn volgende speaker qua monitor of vloerstaander, het vervelendste aan monitors vind ik die absurd dure stands. Aan de andere kant zijn vloerstaanders een stuk duurder door de vaak aanwezige extra woofer, meer electronica zoals bijvoorbeeld een duurdere filter, extra materiaal en duurdere transportkosten....ook staan ze wat prominenter in de kamer en zijn ze moeilijker te verhuizen/verplaatsen.
[...]
Ik heb laatst nog eens wat cd'tjes met redelijk wat bas beluisterd...en de hoeveelheid die onder de 80hz (crossover op mijn sub) komt is echt heel erg beperkt, het voegt misschien iets qua ruimtelijkheid toe maar ik vind het verwaarloosbaar.
reserveringshouder Tesla Model 3