Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.302 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

Anoniem: 110233 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:44:
Ga eens een dynaudio 52 (se) beluisteren, die heeft dus echt een stuk meer bas (en gecontroleerd ook nog) dan menig vloerstaander, ook komt het geluid in mijn oren af en toe beter van een monitor af dan een vloerstaander. Ik zit zelf nog heel erg te twijfelen over mijn volgende speaker qua monitor of vloerstaander, het vervelendste aan monitors vind ik die absurd dure stands. Aan de andere kant zijn vloerstaanders een stuk duurder door de vaak aanwezige extra woofer, meer electronica zoals bijvoorbeeld een duurdere filter, extra materiaal en duurdere transportkosten....ook staan ze wat prominenter in de kamer en zijn ze moeilijker te verhuizen/verplaatsen.

[...]

Ik heb laatst nog eens wat cd'tjes met redelijk wat bas beluisterd...en de hoeveelheid die onder de 80hz (crossover op mijn sub) komt is echt heel erg beperkt, het voegt misschien iets qua ruimtelijkheid toe maar ik vind het verwaarloosbaar.
Ik heb de "gewone" 52's van Dynaudio....nu na mijn verhuizing staan ze eindelijk goed opgesteld op mooie Dynaudio stands (stand1). Prijs viel mee vond ik...zo'n 200 euro voor een setje (bij tqs besteld). Het meest verbazende vind ik dat er geen bas wordt weergegeven wanneer deze op de cd niet aanwezig is.....dat was met mijn oude boxen minder...het verschil daartussen dan. Verder is het laag mooi in te regelen door met de ruimte tussen de monitor en de muur te spelen. Voor mij was het ook een stukje uiterlijk waarom er monitors kwamen....moet bekennen dat ik niet veel vloerstaanders heb geluisterd....ach gelukkig is er voor ieder wat hij/zij wenst :P.

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:09

Exirion

Gadgetfetisjist

Cheese_man schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:41:
Het meest verbazende vind ik dat er geen bas wordt weergegeven wanneer deze op de cd niet aanwezig is.....
Jij bent er verbaasd over maar zo hoort het gewoon te zijn. Ik erger me zelf dood aan speakers die bij elke magere opnamen nog lekker mee staan te brommen. Het ergst zijn slecht afgestemde bass-reflex speakers die een monotone dreun laten horen, ongeacht wat je er op afspeelt. Laag moet strak en droog zijn, en als er geen laag is dan moet je 't ook niet horen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Barry|IA schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:24:
Gewoon een paar 12v Papst fans aan de achterkant. Deze fans produceren slechts 19 dB(A), op vol ''vermogen'' en kosten ongeveer een tientje per stuk.

Heb je de temperatuur eigenlijk gemeten met de versterkers in werking? Ik kan me haast niet voorstellen dat het zo koel blijft in die kleine ruimte, van hout. Als je een goede meting wilt doen, moet je de versterkers eerst een paar uur laten rusten en dan meten. Vervolgens ga je de versterkers een paar uur belasten, waarna je weer gaat meten. Volgens mij loopt de temperatuur best wel wat hoger op. Houdt er ook rekening mee dat je onderste versterker de bovenliggende plank ''opwarmt''. Bij mij werd die plank zo heet, dat het verf bol ging staan.

Voor de rest: mooie set :) De nieuwe kast vind ik ook veel mooier dan je oude. Voor mij is het best wel belangrijk dat niet de hele kamer je aan een audioroom doet denken, dat heb jij goed opgelost met die kast.
De 45 graden had ik gemeten nadat de versterker een uur of 6 had aangestaan op redelijk volume. Vergeet niet dat de achterkant open is. Maar inderdaad, het verbaasde mij ook. Ik had een hogere temperatuur verwacht.

12v is ook een optie. Alleen is 230v gemakkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

Exirion schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:46:
[...]

Jij bent er verbaasd over maar zo hoort het gewoon te zijn. Ik erger me zelf dood aan speakers die bij elke magere opnamen nog lekker mee staan te brommen. Het ergst zijn slecht afgestemde bass-reflex speakers die een monotone dreun laten horen, ongeacht wat je er op afspeelt. Laag moet strak en droog zijn, en als er geen laag is dan moet je 't ook niet horen :)
Here here.....en doordat de bass nu strakker en droger is, lijkt het soms alsof deze "dunner" is ten opzichte van mindere speakers (dus ook mindere vloerstaanders), terwijl de tonen juist wel goed worden weergegeven. Leuk om een bassdrum te horen inplaats van alleen de bass :). Wanneer alles netjes is hier zal ik wel een paar pics posten. Ik merk wel dat de drang naar nog mooier geluid erg groot is met al het mooie spul dat te krijgen is.

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Exirion schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:46:
[...]

Hear hear!

Mensen zullen zich verbazen hoe weinig laag een cd bevat. Gehoormatig wel, maar ik doel op de absolute waardes in hz'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Maaruh.....Bue Eyes. Ga je (of je vriendin/vrouw) nog wel een schilderij ophangen ofzo? Met die nieuwe kast vind ik de leegte er achter wel opvallen. Zoals je op deze foto goed kan zien:

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforum/meubel-04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:38

w00Dy

Make soap, not war

of een plasma :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

zimbab schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:06:
Maaruh.....Bue Eyes. Ga je (of je vriendin/vrouw) nog wel een schilderij ophangen ofzo? Met die nieuwe kast vind ik de leegte er achter wel opvallen. Zoals je op deze foto goed kan zien:
Hopelijk gaat haar creativiteit verder dan een Ikea roos (8> Bijvoorbeeld een foto van een Steinway of een Stradivarius ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
De IKEA roos hebben we wel........ Staat nu ergens tegen een muur in een hoekje. Ik vind hem persoonlijk wel mooi.

Het idee is of die roos daar ophangen of wat waarschijnlijk gaat gebeuren: Foto's van onze kleine. Soortement familiewand met foto's. In diverse maten, wel allemaal ingelijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Al zou ik die graag willen hebben....... ;)

Maar de kast is veel te hoog om daar een plasma boven te hangen. Als er een plasma komt dat gaat wellicht dit meubel door midden. En de beide EV's die nu boven elkaar staan komen dan naast elkaar. TV kijken, film kijken op het scherm doe je ongeveer met je ogen op 1/3 van het scherm, vanaf de onderkant.

Ik krijg al last van mijn nek als ik er aan denk dat er nog een plasma boven moet komen te hangen :)

Daarnaast wacht ik op betaalbare HD plasma's van 60 inch (geen kunstmatige HD maar real 1080 HD). Maar ja, die zijn nog bijna 10.000 euro's......... Lang wachten en lang sparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Blue Eyes schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:52:
Mensen zullen zich verbazen hoe weinig laag een cd bevat. Gehoormatig wel, maar ik doel op de absolute waardes in hz'en.
Hebben we al over gediscussieerd he ;) Onder de 40 a 50 Hz gebeurt idd vaak niet zo heel veel.

Dit weekend heb ik voor m'n pa wat nummers meegegeven waar gehoorsmatig heel diep laag in zit (van die club/house/dance muziek die hij zelf niet draait) om hem voor wat jonger publiek te laten demo'en. Toen hadden we het er ook nog over dat het niet eens zo extreem laag hoeft zijn.

Voor de aardigheid kan ik wel eens een selectie maken en meten hoe laag het in die nummers nou eigenlijk echt komt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 22:33
Nou ben ik eigenlijk zwaar illegaal bezig volgens mij.

Maar ik ben sinds kort in het bezit van een mooie ahanix mce601 kast.

Hier zit een mooi blauw lcdtje in en voor het mooie zoek ik eigenlijk ook nog een mooie betaalbare versterker (reciever) met een blauw lcd.
vergeljkbaar met de yamaha rx-v457 of 557.

Mooiste zou zijn met libsink maar dat is een pre en zou alleen mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

whocarez schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:48:
Je doet je nickname wel eer aan door desondanks gewoon je vraag hier neer te plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

whocarez schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:48:

Maar ik ben sinds kort in het bezit van een mooie ahanix mce601 kast.

Hier zit een mooi blauw lcdtje in en voor het mooie zoek ik eigenlijk ook nog een mooie betaalbare versterker (reciever) met een blauw lcd.
vergeljkbaar met de yamaha rx-v457 of 557.

Mooiste zou zijn met libsink maar dat is een pre en zou alleen mooi zijn.
Je bedoelt denk ik lipsync... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Laat dat "denk ik" maar weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

offtopic:
Die post history van blue eyes _o_

Binnenkort weer foto's van mij op een nieuwe kamer met een data800, w00t :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Dat is wel serieus een Barco Data 800 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

En ik ben na een reis van meer dan 6 uur ook weer blij met een nieuw "speeltje". Opgehaald bij een medeforumlid, welke een erg mooi setje heeft staan moet ik zeggen.
Maar goed het is een primare I21, inderdaad een stereoversterker. Vervangt mij ht niet maar komt er enkel bij om het niveau in stereo wat op te krikken. Zal straks misschien nog foto's maken voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Leolinedance schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:54:
[...]

Precies, de kleine dingetjes maken het leuk. De draaiende voet bij onze televisie bijvoorbeeld. Het scherm opent als een bioscoopdoek. Het openen van de cd-speler (volkomen geruisloos). En zo nog vele dingen meer. En je voelt gewoon dat het kwalitatief zeer hoogwaardige apparatuur is, bijvoorbeeld de robuuste afstandsbediening.

Wij zijn nu in het bezit van een:

Beocentre 2:

[afbeelding]

[afbeelding]

Beovision Avant 32'' + Dolby Prologic decoder

[afbeelding]

2x Beolab 8000

[afbeelding]

Toekomstige uitbereidingen:

Subwoofer:

Eigenlijk willen we de Beolab 2, maar die is nogal prijzig voor iets wat veelal niet in het zicht ligt. Dus het wordt (indien technisch mogelijk) misschien wel een REL. Welke moeten we nog eens goed voor gaan zitten.

2 rear speakers:

Beolabs 8000 zou ultiem zijn. Maar door de vorm van de kamer (en de grootte van de speakers) zou dat een beetje onpraktisch worden in de woonkamer. Daarom misschien een maatje kleiner jammer genoeg...

dus:

Beolab 6000:

[afbeelding]

of Beolab 3

[afbeelding]

:)
Ik vind die beocentre 2 echt spug lelijk :D
Maar goed smaken verschillen. Ik kon hem ook kopen maar ik vind hem niet mooi. Ik heb zelf gekozen voor de Beosound 9000 zoals ik eerder had aangegeven.
Verder had ik al verteld dat ik daar bij de Beolab 4000 speakers gekocht heb. Maar afgelopen vrijdag heb ik ook maar meteen de Beolab 6000 besteld :P

Ook krijg ik de licht sensor geval van B&O. Later wil ik die keyring gaan halen om alles aan en uit te zetten als ik op mijn kamer kom.

Zo dra alles binnen is zal ik foto's maken :)

En je hebt helemaal gelijk dat die kleine dingen zo leuk zijn. Het zit zo perfect in elkaar. Zeker die leeskop van de 9000. Die gaat als een gek op en neer en je merkt er totaal niks van. Geen geluidje komt er van af. Daar bij komt dat de afwerking tot in de puntjes perfect is. En tuurlijk betaal je daar grof voor. Maar het oog wilt ook wat. En dit is echt helemaal mijn smaak O+

Was even sparen maar dan heb je ook wat. Niet slecht vind ik zo op mijn 25ste 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66668

http://www.beoworld.co.uk/

k weet niet of het mag, maar de bovenstaande site is een erg leuke site over de historie van B&O, ook alle modellen, en de historie daarvan wordt beschreven. echt een aanrader wat mij betreft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 15:51
Ik heb mijn set een upgrade gegeven.
De Q-serie van Kef wordt vervangen door de iQ-serie. Mooi moment om de bijpassende center met flinke korting te kopen dus. Ik heb de Infinity center vervangen door de Kef Q10c.
Nu hopen dat de KHT2001 binnenkort wordt vervangen, dan hoop ik 2 Kef "eitjes" voor een schappelijke prijs te kopen om de rears te vervangen.

Receiver: Marantz SR7400
MD-speler: Sony MDS-JE530
CD-speler: Sony CDP-XE520
TV: JVC 28WFX1
Projector: Hitachi PJ-TX100
Fronts: Kef Q1
Center: Kef Q10c
Rears: Magnat cube
Sub: Yamaha YST-SW315

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kvli/overzicht3g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kvli/achter.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kvli/dwars2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Anoniem: 66668 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:27:
http://www.beoworld.co.uk/

k weet niet of het mag, maar de bovenstaande site is een erg leuke site over de historie van B&O, ook alle modellen, en de historie daarvan wordt beschreven. echt een aanrader wat mij betreft :P
Is natuurlijk al bekend bij de echte B&O fan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
ook_gek schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:30:
[...]

Ik vind die beocentre 2 echt spug lelijk :D
Maar goed smaken verschillen. Ik kon hem ook kopen maar ik vind hem niet mooi. Ik heb zelf gekozen voor de Beosound 9000 zoals ik eerder had aangegeven.
Verder had ik al verteld dat ik daar bij de Beolab 4000 speakers gekocht heb. Maar afgelopen vrijdag heb ik ook maar meteen de Beolab 6000 besteld :P

Ook krijg ik de licht sensor geval van B&O. Later wil ik die keyring gaan halen om alles aan en uit te zetten als ik op mijn kamer kom.

Zo dra alles binnen is zal ik foto's maken :)

En je hebt helemaal gelijk dat die kleine dingen zo leuk zijn. Het zit zo perfect in elkaar. Zeker die leeskop van de 9000. Die gaat als een gek op en neer en je merkt er totaal niks van. Geen geluidje komt er van af. Daar bij komt dat de afwerking tot in de puntjes perfect is. En tuurlijk betaal je daar grof voor. Maar het oog wilt ook wat. En dit is echt helemaal mijn smaak O+

Was even sparen maar dan heb je ook wat. Niet slecht vind ik zo op mijn 25ste 8)
Dat is zeker niet slecht nee :)

Wij hebben ook naar een 2e hands Beosound 9000 gekeken. Deze had echter wat kleine schade dus daarom maar laten staan. Toen kwam op dat moment net de Beocenter 2 uit en waren eigenlijk meteen om. Heb je er ooit mee gespeeld of niet?

Ik vind jouw Beosound 9000 trouwens wel erg mooi hoor, alleen een beetje groot voor aan de muur vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
Leolinedance schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:59:
[...]

Dat is zeker niet slecht nee :)

Wij hebben ook naar een 2e hands Beosound 9000 gekeken. Deze had echter wat kleine schade dus daarom maar laten staan. Toen kwam op dat moment net de Beocenter 2 uit en waren eigenlijk meteen om. Heb je er ooit mee gespeeld of niet?

Ik vind jouw Beosound 9000 trouwens wel erg mooi hoor, alleen een beetje groot voor aan de muur vind ik.
Ik heb er zeker mee gespeeld ja. Geweldig dat je door bijna geen aanraking het apparaat kan laten spelen met die toetsen links op dat metaal. En het harder en zachter zetten door die ring net zoals op de Ipod. Helemaal geweldig dat wel. Het is een leuk ding maar ik vind het ontwerp niet mooi.

En de 9000 is zeker groot maar net niet te groot vind ik. De Beolab 8000 daar in tegen is wel groot :D

Heb gisteren ook even met de BeoCom 6000 gespeeld. Dat is ook gaaf. Volume via je telefoon regelen. Als je gebeld word gaat de radio zachter en als je op hangt gaat de radio weer harder :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ook_gek schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:30:
Nu nog een eigen woning misschien, inclusief meubels, wasmachine e.d.? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Exirion schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:52:
[...]

Je doet je nickname wel eer aan door desondanks gewoon je vraag hier neer te plempen.
He kheb tot nu toe altijd alles aan me laars gelapt, en mensen met een wat grotere mond komen meestal redelijk ver.

Maar ben gistere eens weesten kijken bij media markt maar dat was niet echt een succes, dus dat word van de week maar eens de correct opzoeken en kijken of we daar wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Edit: onzin-reply........

[ Voor 92% gewijzigd door zimbab op 30-08-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

whocarez schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:49:
He kheb tot nu toe altijd alles aan me laars gelapt, en mensen met een wat grotere mond komen meestal redelijk ver.
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101491

Omdat de sfeer hier steeds gezelliger lijkt te worden }) zal ik ook maar ff een plaatje posten van mijn nieuwe meubeltje inclusief een nieuw eindversterkertje. :9

Volgende stap wordt een nieuwe losse pre/pro ter vervanging van de Marantz.
(ik weet alleen nog niet wat... ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/Meubel1s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/Meubel3s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/Meubel4s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 20:28

Daklem

Audio Nerd

Exirion schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:28:
[...]

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 101491 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:22:
Omdat de sfeer hier steeds gezelliger lijkt te worden }) zal ik ook maar ff een plaatje posten van mijn nieuwe meubeltje inclusief een nieuw eindversterkertje. :9

Volgende stap wordt een nieuwe losse pre/pro ter vervanging van de Marantz.
(ik weet alleen nog niet wat... ;) )

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
is best mooi, alleen het geheel ziet er naar mijn mening een beetje houterig uit :X

je setup staat zo wel ideaal moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daklem schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:24:
[...]

is best mooi, alleen het geheel ziet er naar mijn mening een beetje houterig uit :X

je setup staat zo wel ideaal moet ik zeggen!
Tsja, de een houdt van glas/metaal, de ander houdt van hout. Kwestie van smaak zullen we maar zeggen ;)

Maar ik geef toe dat het er op de foto inderdaad wat houterig uitziet, in het echt is het gezelliger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 101491 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:27:
[...]

Tsja, de een houdt van glas/metaal, de ander houdt van hout. Kwestie van smaak zullen we maar zeggen ;)

Maar ik geef toe dat het er op de foto inderdaad wat houterig uitziet, in het echt is het gezelliger :P
Gelukkig maar :9~

Je hebt wel een prachtige set staan... welke speakers zijn dat eigenlijk? Chario?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daklem schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:50:
[...]

Je hebt wel een prachtige set staan... welke speakers zijn dat eigenlijk? Chario?
Dank 8)

Zijn Xavian speakers.

Trionfa's als fronts, een Scena T als center en een paar XN125's als rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Xavian heeft erg mooie speakers in het assortiment moet ik zeggen....

Ik ga volgend jaar pas opzoek naar nieuwe speakers, voorlopig ben ik nog even tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
whocarez schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:49:
[...]

Maar ben gistere eens weesten kijken bij media markt maar dat was niet echt een succes, dus dat word van de week maar eens de correct opzoeken en kijken of we daar wat vinden.
Moet je vooral doen als je werkt..........

Wij lappen dat soort mensen ook aan onze laars, wij zijn erg gemakkelijk om dergelijke mensen uit ons project te schoppen...... En dat hebben we dus ook gedaan met een persoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101491 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:27:
[...]

Ik vind die vloer dus juist weer super! Alleen is het wel wat krapjes met al die tafeltjes en die enorme plant (die ik trouwens wel erg mooi vind). Welke eindversterk is dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Ik heb m'n set weer eens wat aangevuld :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/GoT/receivers.jpg

Nad T-743, m'n oude Rotel RA-840 kan op pensioen :P

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/GoT/oehlbachs.jpg

Oehlbach digtale interlink (coax), exacte type ken ik echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05 13:32
Ik wil me set ook verder aanvullen ik kan alleen nergens 2e hands nog een NAD C270 vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dupje schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:55:
Oehlbach digtale interlink (coax), exacte type ken ik echter niet.
Volgens mij is het de NF 13. Ik heb de NF 113 (goedkoper), want ik geloof niet zo in extreem dure kabels voor digitale overdracht ;) (en nee, gaan we hier niet over discussieren :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Exirion schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:07:
[...]

Volgens mij is het de NF 13. Ik heb de NF 113 (goedkoper), want ik geloof niet zo in extreem dure kabels voor digitale overdracht ;) (en nee, gaan we hier niet over discussieren :P)
Heb een leuke prijs gekregen omdat ik receiver kocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:09:
[...]

Ik vind die vloer dus juist weer super! Alleen is het wel wat krapjes met al die tafeltjes en die enorme plant (die ik trouwens wel erg mooi vind). Welke eindversterk is dat eigenlijk?
Ach ja, mijn huiskamer is nou eenmaal niet zo groot :Y) En als er dan een eettafel, een kast, een televisiemeubel, een paar speakers, een subwoofer, een paar planten voor de aankleding, een bank om op te zitten, een voetenbankje omdat voetenbankjes nou eenmaal goed zijn :P en een tafeltje om je biertje en de afstandbediening op te leggen in moeten dan hou je niet zo heel veel ruimte meer over nee ;)

Het is trouwens een Sherbourn 1500/5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:07:
[...]

Same here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 12:39

JT

VETAK y0

Sneak preview van m'n aanvullende speakers in m'n HT :P :

Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/4928/sneak7sg.jpg

Met een week of 2 staat m'n HT wel online :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70378

Anoniem: 61495 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:34:
klein fotootje van mijn cinema.

[afbeelding]

versterker is van Yamaha en speakers van Canton in 5.1 opstelling , de dvd is een pioneer 464 maar als het meezit word die morgen vervangen voor dvd speler met DVI output
Mag ik vragen waar je dat prachtige meubel gekocht hebt? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
Ja ja ik vond het ook een leuke reactie :D
Exirion schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:28:
[...]

Hoe weet je dat ik nog thuis woon :o
Maar je hebt gelijk ik woon nog thuis ja. En dat helpt wel om deze spullen te kopen. Maar nu ga ik me zelf toch een beetje verdedig :P Het is zo dat ik deze spullen van mijn spaar geld gekocht heb. Dit is echt jaren lang geld dat ik opgespaart heb voor iets speciaals, en dat is naar mijn idee B&O :)

En om nog maar even off topic te gaan voor de laatste keer. Ik ben druk bezich met een huisje. En ja daar komt zelfs een eigen bank, tafel, stoelen en nog veel meer in :P

Het helpt ook wel als je geen auto koopt omdat je het niet nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:07

-Sander-

///M Powerrrrrr

maarten_v schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:23:
Ik heb mijn set een upgrade gegeven.
De Q-serie van Kef wordt vervangen door de iQ-serie. Mooi moment om de bijpassende center met flinke korting te kopen dus. Ik heb de Infinity center vervangen door de Kef Q10c.
Nu hopen dat de KHT2001 binnenkort wordt vervangen, dan hoop ik 2 Kef "eitjes" voor een schappelijke prijs te kopen om de rears te vervangen.

Receiver: Marantz SR7400
MD-speler: Sony MDS-JE530
CD-speler: Sony CDP-XE520
TV: JVC 28WFX1
Projector: Hitachi PJ-TX100
Fronts: Kef Q1
Center: Kef Q10c
Rears: Magnat cube
Sub: Yamaha YST-SW315

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dan zal ik even zeggen dat de "bikkels" / "die-hards" van dit topic wel weten waarom die stoel daar staat :+

Blijft een mooie set & opstelling !
Jammer dat je PC niet aanstaat met die mooie AR achtergrond O+

Top! ,Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:55
JT schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:58:

[afbeelding]

Nog meer Mordaunt-Shorts, welcome to the club ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je hebt toch nie voor MS gekozen voor de unit, want het zijn geen Seas Excel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

Alfa_145 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:47:
[...]

Dan zal ik even zeggen dat de "bikkels" / "die-hards" van dit topic wel weten waarom die stoel daar staat :+

Blijft een mooie set & opstelling !
Jammer dat je PC niet aanstaat met die mooie AR achtergrond O+

Top! ,Ga zo door!
Ja, was dat niet iets met projectie en center? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Trasos schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:13:
Je hebt toch nie voor MS gekozen voor de unit, want het zijn geen Seas Excel... ;)
Het zelfde grapje blijft niet grappig.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Barry|IA schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:47:
[...]

Het zelfde grapje blijft niet grappig.
Nog één keertje wel, denk ik :P

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Dat grapje kan eigenlijk wel onderhand in het " 'Grapjes' die iedereen maakt" topic in de HK

Maar toch kon ik het niet laten

Maar wat gaat er dan wel met de Jamo`s/MS`s gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Theebag schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:59:
[...]

Nog meer Mordaunt-Shorts, welcome to the club ! ;)
Ik zeg niks, sneal preview O-)
Trasos schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:13:
Ik zeg niet dat ik voor MS heb gekozen...ik ontken het ook niet :P Je wacht maar :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JT schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:58:

[afbeelding]

Laat me raden..... Jamo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
ik heb me versterker gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifibitz.co.uk/uploads/products/large/3774_AVR693.jpg

Hoe groot is eigenlijk de kans dat je lipsinc krijgt met me lcd

heb dan de volgende opstelling

jamo avr 693 (geen libsinc correctie)
mycom 32" lcd
media center pc
en klipsch rv-x 42 surround set 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61495

Anoniem: 70378 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:03:
[...]

Mag ik vragen waar je dat prachtige meubel gekocht hebt? :9~
Dit prachtige meubel is eignelijk een kast maar heb em op zijn kant gelegd en die komt gewoon bij IKea vandaan voor als ik het niet verkeerd zeg 99 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 61495 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:24:
Dit prachtige meubel is eignelijk een kast maar heb em op zijn kant gelegd en die komt gewoon bij IKea vandaan voor als ik het niet verkeerd zeg 99 euro
Als je er echt zware apparatuur in/op gaat zetten dan kan ie wel wat extra steun in het midden gebruiken denk ik. Stevig MDF zal het voor die prijs niet zijn, dus dan gaat ie snel doorbuigen en misschien op den duur wel scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Raden mag altijd :P En of je het goed hebt...dat zie je binnen 2 weken :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Kleine aanpassing maar toch de moeite waard:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3411_2.jpg

Alle speakers voorzien van zwart geanodiseerde Monacor spikes. Nu staan ze op een laagje kurk, een stoeptegel (ja, die worden nog eens vervangen maar vind het eigenlijk wel leuk staan zo ;)) en die spikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
@ Exirion

Geinig CD/DVD meubeltje, waar komt ie vandaan en quanta costa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61495

Exirion schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:26:
[...]

Als je er echt zware apparatuur in/op gaat zetten dan kan ie wel wat extra steun in het midden gebruiken denk ik. Stevig MDF zal het voor die prijs niet zijn, dus dan gaat ie snel doorbuigen en misschien op den duur wel scheuren.
Ik heb zelfs in het midden erop gezetten en hij heb zich goed gehouden (weeg 82kilootjes),normaliter hoort er nog een middenstuk in maar die heb ik er tussenuit gelaten om alles netjes in te krijgen.

Moet zeggen het is een goede stevige constructie en dat dan wel van IKEA 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:46
Exirion schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:16:
Kleine aanpassing maar toch de moeite waard:

[afbeelding]

Alle speakers voorzien van zwart geanodiseerde Monacor spikes. Nu staan ze op een laagje kurk, een stoeptegel (ja, die worden nog eens vervangen maar vind het eigenlijk wel leuk staan zo ;)) en die spikes.
Ik heb mijn speakers ook een hele tijd op stoeptegels gehad, maar toen kreeg ik ineens de ingeving om eens naar een grafsteen maker te gaan, en, Je raad het nooit, ze hadden nog wel wat stukjes marmer voor mij over :D. zal binnenkort eens een fototje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:07

-Sander-

///M Powerrrrrr

Anoniem: 114270 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:39:
[...]

Ja, was dat niet iets met projectie en center? :P
U gaat door voor de airco !!

_/-\o_

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Trasos schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:33:
@ Exirion

Geinig CD/DVD meubeltje, waar komt ie vandaan en quanta costa?
Je raadt 't nooit... komt gewoon bij V&D vandaan ;) Ik had 'm afgeprijsd voor 99,95 en daarvoor had ik 'm zien staan voor 109,95 of 119,95; weet ik niet meer precies.
Zjosh schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:37:
Ik heb mijn speakers ook een hele tijd op stoeptegels gehad, maar toen kreeg ik ineens de ingeving om eens naar een grafsteen maker te gaan, en, Je raad het nooit, ze hadden nog wel wat stukjes marmer voor mij over :D. zal binnenkort eens een fototje posten.
Marmer ligt hier ook al een tijdje in de planning, maar heb er niet zo'n haast mee. Ik had al een natuursteenhandel gebeld en die konden voor een redelijke prijs marmer op maat bewerken, eventueel ook rond :) Voorlopig voldoen deze 75 eurocent kostende tegels prima :P

Anoniem: 12609

Het is zover, de Onix speakers zijn binnen.
Voor mij de Onix Refecen 1.5 en voor mijn ouders de Reference 2 :)

Pa & ma hebben de Marantz PM 17 en CD 17 overgenomen van mij en staan nu aangesloten op de Onix Reference 2 in Piano Black Laqcuer.

Deze set staat dus in de woonkamer en is van Pa & Ma :)

De eerste indruk is dat het een vrij heldere speaker is met erg veel detail.
Echt, de speaker is waanzinnig mooi om te zien. En kleiner dan ik dacht, de hoogte valt wel mee maar vooral de breedte en diepte valt me mee.

Staan nu steeds lekker in te spelen :)

Specs:
Onix Reference II
Marantz PM 17 MkII
Marantz CD 17 MkII
Onkyo DV555

Voor meer info over deze speakers, kijk op www.AV123.com :)

Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/5638/front9nl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/7597/ref21cr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/4417/ref214fg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/6158/ref2back8ds.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/961/ref2front5ez.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/9467/spikes9uh.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 12609 op 01-09-2005 16:40 ]

Anoniem: 30670

Is dat nou de bekende Visaton tweeter? ik meende het wel hey? Dan zal het ook niet echt goedkope speakers zijn geweest. Zien idd erg mooi uit!

Hey verder echt echt echt diep respect. Zeer mooie set. Voor de marantz versterker+cd speler set ben ik helemaal weg van in die prijs klasse.

Verder ga ik me vader helpen opzoek naar nieuwe Stereo set-up plus eindblokken. Hij wil perse Quad hebben... nou... dat kan leuk worden :+

Anoniem: 30670 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:31:
Is dat nou de bekende Visaton tweeter? ik meende het wel hey? Dan zal het ook niet echt goedkope speakers zijn geweest. Zien idd erg mooi uit!

Hey verder echt echt echt diep respect. Zeer mooie set. Voor de marantz versterker+cd speler set ben ik helemaal weg van in die prijs klasse.

Verder ga ik me vader helpen opzoek naar nieuwe Stereo set-up plus eindblokken. Hij wil perse Quad hebben... nou... dat kan leuk worden :+
Thanks :) ... al is hij van mijn ouders.. die van mij wordt nog mooier :9
Alleen qua looks heb ik liever de piano black fnish, heb zelf South American Rosewood :)

Tweeter is van Vifa:
Intended to introduce the most discerning audiophiles to the new standard of discrete multi-channel theater and music, the Onix Reference 2 focuses first on outstanding 2-channel soundstaging, imaging, and balance, with additional crossover optimization suitable for reference multi-channel systems. Intended to bridge the gap between the traditional listening room and the dedicated home-theater, the Onix Reference 2 promises to offer performance and quality beyond your highest expecations.

Featuring TWO of the elite French-made Atohm high-excursion 5.25" mid-bass woofers, the renowned Vifa XT Ring Radiator tweeter, 1" MDF internally braced cabinets, and high-gloss Birdseye Maple or Piano Black Lacquer finish options, the Ref 2 not only outperforms the competition, but outclasses as well. Harness the power of the Ref 2 for yourself and find out why the professionals have named it "product of the year."
De speaker was normaal altijd 2495$, omdat hij er binnenkort uit gaat nu 1995$...

Ook van de Reference 1.5 even een paar foto's geschoten...
Staan nu nog even op een Denon AVR1802 aangesloten, omdat mijn huidige versterker naar mijn ouders is gegaan beneden (zie stereo-sectie). Binnenkort komt de buizenversterker aan, dus nog even een weekje geduld...
Gelukkig klinkt het nu ook al vrij aardig ;D

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/9076/imgp03368cf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/8409/imgp03221cc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/7006/imgp03269vc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/1492/imgp03272hc.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 12609 op 01-09-2005 16:39 ]

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 12609 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:38:
Ook van de Reference 1.5 even een paar foto's geschoten...
Staan nu nog even op een Denon AVR1802 aangesloten, omdat mijn huidige versterker naar mijn ouders is gegaan beneden (zie stereo-sectie). Binnenkort komt de buizenversterker aan, dus nog even een weekje geduld...
Gelukkig klinkt het nu ook al vrij aardig ;D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:9~
En hoe bevallen de Onix speakers? Is het wat je verwacht had/ wat de reviewers schrijven?
Is het echt zó'n goed spul?

Ik hoop van wel want ik denk dat ik met een jaartje de Onix Rocket RS 750 Signature Edition
aan mn set heb hangen. Misschien wel zo'n mooie package-deal O+

Hoe lang duurde het verzenden trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door ZiegoM op 01-09-2005 17:13 ]

\_Specs_/

ZiegoM schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:54:
[...]

:9~
En hoe bevallen de Onix speakers? Is het wat je verwacht had/ wat de reviewers schrijven?
Is het echt zó'n goed spul?

Ik hoop van wel want ik denk dat ik met een jaartje de Onix Rocket RS 750 Signature Edition
aan mn set heb hangen. Misschien wel zo'n mooie package-deal O+

Hoe lang duurder het verzenden trouwens?
Tot nu toe bevallen ze wel goed.
Ten eerste is de buildquality echt fantastisch mooi.
Ze zitten netjes ingepakt in de doos met een soort van doek/laken eromheen.
En je krijgt er witte handschoentjes bij :D

Kwa klank moet je altijd even wennen.
Ze zijn aan het inspelen en dat scheelt vaak echt een hoop.

De Reference serie klinkt anders dan de Rocket serie, dus ik kan niet spreken over de Rocket.
Alhoewel me dat ook een fantastische speaker lijkt.

Ik zou iig kijken naar die mooie package deals, krijg je er een hele mooie versterker gratis bij bijvoorbeeld :0

Ze zijn vrij helder qua klank met veel detail. Bass is erg gedetailleerd.

Als je van hele warme speakers houdt, misschien niet je ding.

Maar evengoed... mede door die package deals heb je voor echt heel weinig geld een hele mooie set speakers én een hele mooie versterker en cdspeler. Dat vind je nergens voor dit geld hoor.

Ik zou denk ik de gok niet nemen om bijvoorbeeld de ref 2 voor 2500$ te kopen, want dan luister ik liever in een zaak ook al weet ik dat ze misschien voor het geld ook erg goed zijn..maar met die package deals zou ik het wel doen, no doubt. :)

Oh, het verzenden duurde trouwens een weekje ofzo.. gaat vrij snel

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 12609 op 01-09-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Supermooie set hoor...dat piano lak is niet mijn ding, ik houd veel meer van een hout vineer, maar dat terzijde. Ik heb zo het idee als ik lees wat je schrijft dat het geluid misschien wel iets te helder is...? Ik ben in ieder geval blij dat ik ze niet genomen heb, in het begin leuk dat heldere maar je hebt er snel genoeg van. Ik denk wel dat de buizenversterker een enorme change kan maken, net als het inspelen! Veel "luisterplezier" ook voor je ouders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is binnen ;D

Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/8899/imgp03581mm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/3977/imgp03670qt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/9086/imgp03725qx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Holly macaroni!!!111oneoneone

Dat ziet er erg erg erg smakelijk uit zeg!!! potverdomme. en nou gaan luisteren een meedelen aan ons met een mooie review :)

Klasse man! :9~ :*)

/EDIT/

Mod's kan de topic titel nou eindelijk eens verandert worden dat er ook een word Hifi of stereo / set-up in komt te staan want er is echt niet allen surround/HC in deze topic te bekennen :9~

/EDIT/

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 02-09-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Mooi hoor Da_man! Maar belangrijker is inderdaad hoe het klinkt.....maar speel het allemaal eerst maar eens rustig in. Je hele set is nu nieuw toch?
Ennuh.....hoeveel paar witte handschoentjes hebben jullie nu thuis liggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De speakers zijn al twee dagen non-stop aan het inspelen.. :)

Nu ik de buizenbak aan de Ref 1.5 heb gehangen klinken de Ref 1.5 pas echt goed... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 12609 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:51:
De speakers zijn al twee dagen non-stop aan het inspelen.. :)

Nu ik de buizenbak aan de Ref 1.5 heb gehangen klinken de Ref 1.5 pas echt goed... :)
Geef eens wat meer details over het geluid wat je hoort icm met je nieuwe onix versterker.. en wat qua klank het verschil is met je Denon.

Ben zelf wel benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daklem schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:23:
[...]

Geef eens wat meer details over het geluid wat je hoort icm met je nieuwe onix versterker.. en wat qua klank het verschil is met je Denon.

Ben zelf wel benieuwd naar het resultaat.
Ik zal hier ook maar ff antwoorden ;)

Mijn eerste indruk is zeer goed... het 'live' gevoel is erg groot :)
Heb nog niet heel veel kunnen luisteren om uitgebreid te kunnen oordelen.

Het verschil met de Denon 1802 is ERG groot..
Heb daar btw maar 1 dagje mee gedraaid als 'noodoplossing' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor complete pics van mijn set:
Zie ook: My Hifi.nl

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/8829/front6yw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/2513/ref155vl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/4056/ref1528mj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/2749/imgp03929hy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/1096/i60close6am.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/5250/cables4yn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/8358/i60dark1wo.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 12609 op 02-09-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100083

Hee Roderick,

Toch weer van Paradigm afgestapt zie ik?
Wat is je reden waarom je van de Monitors bent afgestapt, en wat zijn nu achteraf je bevindingen (verschillen Onix vs. Monitors) en mis je je surround en vooral je SVS nu niet meer als je een film kijkt?

Verder lijkt me 't een erg mooi klinkende set, klasse!

groetjes Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Ik weet nog dat ik "Post hier foto's en spe... deel 10" als streef-topic had om mijn set te showen omdat ik dacht dat ik dan alles wel bij elkaar had wat de moeite waard was om te showen.

Echter staan er enkele heel leuke updates aan te komen voor mij :9
Misschien haal ik deel 18 nog net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

w00Dy schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:55:
Ik weet nog dat ik "Post hier foto's en spe... deel 10" als streef-topic had om mijn set te showen omdat ik dacht dat ik dan alles wel bij elkaar had wat de moeite waard was om te showen.

Echter staan er enkele heel leuke updates aan te komen voor mij :9
Misschien haal ik deel 18 nog net ;)
Ze ouwehoeren hier gewoon teveel ;) Dat geeft wel aan hoe populair mensen goed geluid vinden :9~

Wat staat op je upgrade verlangenlijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Nieuwe amps, zowel voor de sub als de fronts. Ik heb al een vrij goed idee wat het juist gaat worden.

Mijn nieuwe sub afwerken, in de oude heb ik de zaag gezet om hem 2 maatjes kleiner te maken.
Nieuw rek, moet ik eveneens afwerken en de glazen platen nog bestellen.

En als het ff meezit komen er nieuwe fronts. Ik denk in de richting van Infinity Kappa's 8.1i

[ Voor 10% gewijzigd door w00Dy op 04-09-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

zelf ook weer een paar upgrades gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.klemkerk/HT/HT10.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.klemkerk/HT/HT11.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.klemkerk/HT/HT12.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66668

Morgen Marantz SR7300 DV4300 en 2x MA500 :) op de foto de Yamaha's staan op diverse plekken te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100083 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:25:
Hee Roderick,

Toch weer van Paradigm afgestapt zie ik?
Wat is je reden waarom je van de Monitors bent afgestapt, en wat zijn nu achteraf je bevindingen (verschillen Onix vs. Monitors) en mis je je surround en vooral je SVS nu niet meer als je een film kijkt?

Verder lijkt me 't een erg mooi klinkende set, klasse!

groetjes Hans
Hi Hans

bedankt voor het compliment :)

Ik ben van de Paradigms afgestapt, niet omdat ze niet bevallen, maar voor een upgrade naar nog betere speakers..de Onix Ref 1.5 dus :) De Paradigm klonken trouwens met de Marantz PM en CD 17 nóg veel beter dan ik ooit had gehoord, was er verbaasd over..

De Onixen bevallen uitstekend. De Paradigms gaven iets meer bas, maar de Ref 1.5 heeft veel meer detail daarin. Niet alleen in het laag, maar over het hele frequentiegebied.
Overigens levert de Ref 1.5 meer bas dan je zou verwachten.. leuk woofertje, die Atohm 5,25" :)

Zelfs mijn ouders hoorden dat er gewoon veel meer details hoorbaar waren.
Hij heeft redelijk veel treble energy, maar niet scherp (komt denk ik ook door de buizenversterker..)
Absoluut niet vermoeiend om naar te luisteren.

Natuurlijk zou het surround en natuurlijk de SVS leuk zijn om er nog bij te hebben, maar ik heb er geen spijt van tot nu toe. Films kijken op een beamer blijft erg leuk en het geluid is nog steeds erg goed want de speakers geven gewoon goed geluid.. alleen dus geen surround en gedreun van de SVS... wel leuk hoor, maar ik mis het momenteel nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Als je gedreun wilt hebben kan je ook net zo goed een goedkope sub bij de Aldi halen :D . Daar hoef je echt geen SVS voor te kopen.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Blue Eyes schreef op woensdag 07 september 2005 @ 08:37:
Als je gedreun wilt hebben kan je ook net zo goed een goedkope sub bij de Aldi halen :D . Daar hoef je echt geen SVS voor te kopen.

bijdehandje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blue Eyes schreef op woensdag 07 september 2005 @ 08:37:

In muziek zit enorm weinig sublaag, in films een stuk meer, maar een beetje goede fronts kunnen best een leuke basweergave neerzetten. Ik koop wellicht nog in de toekomst een keer een heel goede sub....maar voorlopig doe ik zonder want mij kon het niet al teveel bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Daklem schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:05:

[afbeelding]
Wat is de upgrade? De bananen of de kabel?
[afbeelding]
Merk je een verbetering in de bassweergave? Ik wel in ieder geval bij mijn spikes, betere controle.
[afbeelding]
Powerbuy van htforum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Trasos schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:52:
Daklem schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:05:

[afbeelding]
Wat is de upgrade? De bananen of de kabel?
[afbeelding]
Merk je een verbetering in de bassweergave? Ik wel in ieder geval bij mijn spikes, betere controle.
[afbeelding]
Powerbuy van htforum?
de furutech banaantjes waren een upgrade, maar ook de kabel! :)

Met die spikes merk ik zeker verbetering qua bass. Hiervoor had ik al spikes eronder, alleen die waren oerlelijk, dus nu heb ik ze vervangen voor spikes in zwart.

dat rittal blok + lapp + furutech heb ik niet gekocht met de powerbuy, maar zelf besteld bij dienadel, aangezien ik toch boven de 250 euro zat met mijn bestelling...

Nu staan tenminste de puntjes op de i bij mijn set. Nu alleen nog een SVS subwoofer, en een LCD TV. en dan ben ik klaar :)

• Trasos
  • Niet online
Dan zou je de eerste zijn die compleet tevreden is en niks meer aan zijn set wil doen. Vrijwel audio/video enthousiast blijft maar aan het upgraden.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Trasos schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:28:
Dan zou je de eerste zijn die compleet tevreden is en niks meer aan zijn set wil doen. Vrijwel audio/video enthousiast blijft maar aan het upgraden.
Ik formuleer het verkeerd eigenlijk,,,

Dan ben ik weer voor een jaartje klaar... :o

Dan wil ik altijd wel weer upgraden. Over 1 jaar gaan mijn speakers onder handen genomen worden! :9~

• Trasos
  • Niet online
Vandaag ook weer m`n set upgegrade voor €100,-:

Een set van 2x3 meter Miterminator 3 speakerkabel
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/DSC00012.jpg

Ik was zelf nogal sceptisch over het verschil in luidsprekerkabel, maar ik moet zeggen dat ik wel degelijk enig verschil hoor. Heb eerst alleen de linker kant vervangen en de rechterkant gewoon de standaard OFC 4mm draad laten hangen en het geluid klinkt wat minder wollig/warm en wat meer gedetailleerder. Het is geen grote verandering maar het is wel te horen en ik ben weer voorlopig tevreden met de bekabeling van m`n luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Trasos schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:01:
Vandaag ook weer m`n set upgegrade voor €100,-:

Een set van 2x3 meter Miterminator 3 speakerkabel
[afbeelding]

Ik was zelf nogal sceptisch over het verschil in luidsprekerkabel, maar ik moet zeggen dat ik wel degelijk enig verschil hoor. Heb eerst alleen de linker kant vervangen en de rechterkant gewoon de standaard OFC 4mm draad laten hangen en het geluid klinkt wat minder wollig/warm en wat meer gedetailleerder. Het is geen grote verandering maar het is wel te horen en ik ben weer voorlopig tevreden met de bekabeling van m`n luidsprekers.
Wat is de truuk van dat mysterieuze doosje in het midden van de kabel? :D

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Die doet mij geloven dat er daadwerkelijk verschil in zit tussen een standaard kabel en deze. :+
Nee, daar zit een filter in verwerkt. Hoe of wat weet ik ook niet, misschien is het wel een leeg doosje maar zo te voelen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Trasos schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:47:
Die doet mij geloven dat er daadwerkelijk verschil in zit tussen een standaard kabel en deze. :+
Nee, daar zit een filter in verwerkt. Hoe of wat weet ik ook niet, misschien is het wel een leeg doosje maar zo te voelen niet.
Een steen weegt ook wat! ;)

Serieus: Een filter zou niet goed zijn. Dat zit namelijk al in de luidsprekers (zal wel tegen ruis of EM zijn oid.). En als het iets anders is, zou BE dat mij misschien kunnen uitleggen. Die heeft die kabels ook, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 01-06 17:37

voodooless

Sound is no voodoo!

Trasos schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:01:Heb eerst alleen de linker kant vervangen en de rechterkant gewoon de standaard OFC 4mm draad laten hangen en het geluid klinkt wat minder wollig/warm en wat meer gedetailleerder.
Zou je ook slagen voor de test als je die blink deed ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Is het kastje er niet voor om te zorgen dat die goed stevig op de grond ligt in de plaats dat die met het geluid gaat meer trillen :+

Heeft die ook van die bananen stekkers die weer extra weerstand geven. kabel->banaan stekker-> luidspreker aanluiting. Waarom niet kabel -> luidspreker aansluiting. Ik snap de nut niet van bananstekkers of andere stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:34:
Heeft die ook van die bananen stekkers die weer extra weerstand geven. kabel->banaan stekker-> luidspreker aanluiting. Waarom niet kabel -> luidspreker aansluiting. Ik snap de nut niet van bananstekkers of andere stekkers.
Er zitten inderdaad wéér van die bananen op (Zoals je op de foto al had kunnen zien). Alleen is het niet kabel->bananas-> terminal maar banaan->kabel->bananas-> terminal 8) Nog 'erger'

Voor mij is dat wel handig, omdat ik anders met barewire de draad er amper tussen de aansluitingen van m`n receiver had gekregen. En ik vind het ook wel mooier eigenlijk... En ik haal de kabels er natuurlijk drie keer per dag uit. ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laad sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **