De 970P ziet er inderdaad super uit. Ik hoop dat ze hem ook in het zwart uitbrengen zoals ik hem al op enkele foto's gezien heb. In het zwart ziet het er toch nog strakker uit.
grt,
Lieven
grt,
Lieven
Das wel mooi ja. Je ziet er alleen zoieso niets van als je gewoon voor de TFT zit, wel als je erachter kunt kijken, maar dat is hier nietDe 970P heeft dus een los kastje voor alle aansluitingen, waarna alles via 1 kabel (stylish!!!) naar de monitor zelf gaat. Niet verkeerd zou ik zeggen...
[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 31-08-2005 16:53 ]
Verwijderd
Eerst 11 dagen (!) er over doen om mijn e-mail te beantwoorden, en dan gaan ze mij een T19-2 aanraden, een LCD met een TN paneel? Dat is hetzelfde als een hardcore gamer een 3 jaar oude videokaart aanraden. Wat een sukkels, ze hebben niet eens verstand van zakenRE: Algemene verkoopvragen
From: Backoffice.nl@fujitsu-siemens.com
To: salamander
Date: Today 16:25:15
Geachte heer salamander,
Dit model wordt niet in Nederland gevoerd.
Wij adviseren u het model T19-2
Met vriendelijke groet
Fujitsu Siemens Computers
-----Original Message-----
From: salamander
Sent: Saturday, August 20, 2005 12:40 AM
To: BackofficeNL
Subject: Algemene verkoopvragen
Geachte heer/mevrouw,
Kunt u mij a.u.b. vertellen wanneer de C19-4 LCD monitor in Nederland te koop zal zijn? Deze monitor staat al wel op de de Duitse website van Fujitsu-Siemens - http://www.fujitsu-siemen...pen=0&open=0&part=catalog
Met vriendelijk groet,
salamander
Misschien als je iets beter had gelezen, had je mijn post wel gezien:Yokozuna schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:59:
Nice, en nogmaals voor iedereen: zodra we meer weten over de prijs en de introdatum, zal dat zo snel mogelijk hier gepost worden en in de TS komen -> voordat er weer een hoop vragen hierover komen...
Duitsland 420 euro (1000:1 model) http://www.edvdoc.com/21_BEL%20101920-1_1000397.html
Had hem ook al ergens voor 405 euro gezien.
Ik zie herhaaldelijk Maxdata staan, dan krijg ik het gevoel dat zij de TFT maken en er een Belinea sticker opkomt
Helaas is de 111919 hier nog steeds niet te krijgen, op dit moment is het al de 31ste. Daarnaast, Maxdata is de producent van de Belinea monitoren, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Belinea.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:42:
Zojuist een antwoord op mijn e-mail ontvangen van de Maxdata (Belinea) klantenservice van Nederland. De Belinea 101920 (ref. 111919) zou vanaf 30 augustus in Nederland verkrijgbaar moeten zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 17:42 ]
Nee, formaat questie. Ik ga met Yoko mee dat meer oppervlak voor dezelfde resolutie niet de moeite waard is. Budget questie is het zeker niet met deze monitor. Als dit scherm het waar gaat maken, ga ik (na verloop van tijd) naar een dual screen opstelling en dan is 2x19" wel erg veel scherm aan de muur...
Ik heb anders 1 dode pixel (altijd grijsInflatable schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:21:
[...]
Idd.. En ik kan hieraan toevoegen dat de 3 Samsung 930BF's en 1 Samsung 730BF die ik voorbij heb zien komen voor mezelf en vrienden er niet 1 tussen zat die een defect had, allemaal pixelperfect 100% in orde..
Hier ga ik dus zeker niet in mee. Ik had eerst een 17" paneel en nu dus een 19" en het is echt een verademing. Ook al is de resolutie hetzelfde het kijkt gewoon veel prettiger (zowel in games als in office apps) Eigenlijk een beetje hetzelfde als met de TV. Het signaal veranderd niet maar groter is altijd beterNee, formaat questie. Ik ga met Yoko mee dat meer oppervlak voor dezelfde resolutie niet de moeite waard is.
[ Voor 15% gewijzigd door Defspace op 31-08-2005 17:49 ]
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 17:51 ]
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 18:15 ]
Ik draai nu 1280-1024 op een Sony F520 CRT omdat de letters dan prettig te lezen zijn. Als ik die resolutie op een 17" ga draaien dan mag ik wel een brilletje kopen...Defspace schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:39:
Hier ga ik dus zeker niet in mee. Ik had eerst een 17" paneel en nu dus een 19" en het is echt een verademing. Ook al is de resolutie hetzelfde het kijkt gewoon veel prettiger (zowel in games als in office apps) Eigenlijk een beetje hetzelfde als met de TV. Het signaal veranderd niet maar groter is altijd beter
Dat was wel DE CRT die F520, dotpitch van 0,22 toch?Huigie schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:18:
[...]
Ik draai nu 1280-1024 op een Sony F520 CRT omdat de letters dan prettig te lezen zijn. Als ik die resolutie op een 17" ga draaien dan mag ik wel een brilletje kopen...
M'n F520 krijgt sinds het verkopen van m'n Dell 24" steeds meer kuren dus ik hoop dat Samsung een beetje snel die 970P kan leveren. Vreemde zet om het wit te maken btw...
Niet op voorraad.
Hij is ook in het zwart leverbaar, kijk in de startpost van het 17" topic hoe dat eruit ziet.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Precies, Samsung gaat bij de 970p gewoon onnodig ver in simpel/strakheid. Bovendien kunnen mooie knopjes ook wel iets toevoegen aan het ontwerp.XiN schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:19:
Ziet er wel leuk uit je, maar ik vindt het pas echt goed als ze nou knopjes voor een OSD op dat kastje zetten, dan hebb je een OSD zonder knopjes op de monitor
Ik gaf antwoord op een vraag over de prijs, jij het had over de datum. 30 augustus stond al in de startpost, uit jouw post gehaaldMisschien als je iets beter had gelezen, had je mijn post wel gezien
Voor de hoeveelste keer starten we de discussie nu? 5e? Ik heb ook 5 woorden: Is een apart topic voor. Dat 17" versus 19" ben ik nu helemaal zat. De een zit nou eenmaal 45cm van z'n monitor af en de ander 65cm.Hier ga ik dus zeker niet in mee. Ik had eerst een 17" paneel en nu dus een 19" en het is echt een verademing.
Juist, vooral nu Samsung volgens mij ook Apple drivers schrijft.1 woord: Apple
Juist, bovendien kun je de oude herkennen aan zijn andere voet:na de specs te bekijken ben ik zeker, die die jij geeft is het oude model, vooral de herkennen aan contrastratio van 600:1 terwijl dit bij de nieuwe ongevver 1000:1 of 1200:1 zou moeten zijn
[ Voor 148% gewijzigd door Yokozuna op 31-08-2005 20:59 ]
Klopt.edward2 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:22:
Dat was wel DE CRT die F520, dotpitch van 0,22 toch?
Daar zit wat in, Apple heeft een flinke aandelen portefeuille gekocht van de LCD ontwikkel-tak van Samsung. Zo'n een scherm icm een MiniMac aka Apple Mac Mini met -> behoorlijke specs <- ziet er natuurlijk wel erg
Sorry, geen discussie, vroeg het me alleen af...Yokozuna schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:31:
Voor de hoeveelste keer starten we de discussie nu? 5e? Ik heb ook 5 woorden: Is een apart topic voor. Dat 17" versus 19" ben ik nu helemaal zat. De een zit nou eenmaal 45cm van z'n monitor af en de ander 65cm.
Een 17" TFT heeft een effectief beeldoppervlak van 17" wat dus maar 1" kleiner is dan de 19" CRT. Waarom dan niet gewoon voor een 17" TFT'tje gaan maar voor een dikke 19" TFT? Lees alles hierover in het [rml][ TFT] 17" versus 19"[/rml] topic.
[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 31-08-2005 21:31 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 15:28 ]
[ Voor 19% gewijzigd door stonefox op 31-08-2005 22:19 ]
de specs wijzen op een monitor met hetzelfde paneel als de 193P, maar dan met OSD.StoneFox schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:14:
Lees net op prad.de dat Samsung eind september ook nog een ander 19" model introduceert: Samsung 940T: http://monitor.samsung.de...3-8BB8AAD8C484&show=specs
Zo te zien een vrij standaard PVA scherm, dus geen "hoogvlieger" denk ik.
[ Voor 12% gewijzigd door chielsen op 31-08-2005 23:52 ]
Informeer bij Belinea hoe ze met dode pixels omgaan, probeer em om te ruilen voor een nieuwe(zeg dus dat het er 4 zijn en dat je er veel last van hebt), en je kan ook nog iets zeggen over de backlight leakage.chielsen schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:49:
...
Ik heb hem uit duitsland bij dynabyte. Wat moet ik nu doen? Als ik hem terug stuur betaal ik verzendkosten.. Kan ik hem in nederland naar een service ding brengen? Heb ik ook garantie met 3 dooie subpixels en 1 echte (dat denk tenminste). Hij is tco '03. Ik weet niet of dat een andere norm is.
Iemand een idee??
[ Voor 30% gewijzigd door Yokozuna op 01-09-2005 00:54 ]
Verwijderd
Het hangt er maar net vanaf wat jij met het scherm wil doen, wat je er aan uit wil geven en of je nog wil wachten op een nieuwe scherm (die nieuwe viewsonic bijvoorbeeld) of dat je het scherm snel wil kopen.Dozzer schreef op donderdag 01 september 2005 @ 01:36:
25 pagina's verder.... maar welke valt nou aan te raden?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Van de e435s was bekend dat ie vaak dode pixels ov een sterrenhemel had, Bij andere Iiyama's hoor ik heel weinig over dode pixels, dus bij de 481 zal het niet zo heel veel voorkomen.Miles Teg schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:06:
Weet iemand hier hoe het met de kwaliteit van de Iiyama schermpjes gesteld is (qua dooie pixels)?
Ik wil nl een H481S-B3 aanschaffen. Nu kan ik er een pixelgarantie bijkopen, maar die vind ik als echte hollander nogal prijzig, aangezien er een goede mogelijkheid is dat je dat voor Jan Lul erbij koopt.
Eerst wilde ik gaan voor de E481, maar daar wordt blijkbaar geen DVI-kabel bij geleverd, itt de H481. En het leuke is dat de E481 + DVI-kabel 5 euro duurder is dan de H481 waar wel zo'n kabel wordt bijgeleverd.![]()
Ben er ook totaal nog niet uit.Dozzer schreef op donderdag 01 september 2005 @ 01:36:
Niet op voorraad.
single-link = 1 digitaal signaal, en dat is hoog genoeg voor 1920x1200@60Hz(eigenlijk niet, maar het werkt met reduced blanking).chielsen schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:12:
Hmm, is singlelink slechter?
Op het forum van megastore heb ik volgens mij gelezen hoe het nu zit en moet ik dus een dvi-i kabel hebben.
[afbeelding]
Ik heb idd de linker aansluiting op mijn videokaart.Ik ga die dus kopen (die hebben ze alleen niet bij mijn computerwinkel, zou mediamarkt die hebben?).
[ Voor 7% gewijzigd door n-i-x op 01-09-2005 14:50 ]
Als je het snelste van het snelste wilt, en de kijkhoek een ondergeschikte rol speelt, dan moet je gewoon voor de 930BF gaan.edward2 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:24:
[...]
Ben er ook totaal nog niet uit.
Voor mij geld, the best of the best, geld speelt een ondergeschikte rol, voor een scherm wil ik het beste wat er is en [b]dan op het gebied van gaming.[b]
Gaat de 970P of de 770P dit worden?
Bij pcmegastor verkopen ze dus wel dvi-i kabels. Maar dan vraag ik me dus wel af wat er aan de andere kant zit. Want daar moet idd wel een dvi-d stekker zitten anders kan ie niet mijn monitor in.XiN schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:24:
[...]
single-link = 1 digitaal signaal, en dat is hoog genoeg voor 1920x1200@60Hz(eigenlijk niet, maar het werkt met reduced blanking).
dual-link = 2 digitale signalen over 1 kabel(maar dan moeten de videokaart en monitor het ook ondersteunen) voor hogere resoluties.
omdat geen enkele consumentenkaart dual-link DVI-poorten heeft, en je monitor het ook niet ondersteund(of nodig heeft) is een dual-link kabel gewoon weggegooid geld.
Verder klopt het dat de meeste videokaarten een DVI-i poort hebben(digitaal en analoog), maar dat betekent niet dat je ook een DVI-i kabel moet hebben(volgens mij zijn die er niet eens).
De i betekent dat er over de poort zowel een analoog als een digitaal signaal kan, terwijl je alleen een digitaal signaal nodig hebt.
Bovendien hebben veel monitoren geen DVI-i aansluiting, maar een D-sub(analoog) en een DVI-d, waardoor een DVI-i kabel(als ie al bestaat) niet eens past.
Je hebt dus een single-link DVI-d kabel nodig(dual-link mag ook wel, maar dat is onnodig duur).
Als je die link(die ik er later bijgezet heb) bekijkt, dan zie je dat een DVI-D kabel wel in een DVI-I slot past, maar dat een DVI-I kabel niet in een DVI-D slot past.chielsen schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:49:
...
Je zegt dat ik een dvi-d kabel moet hebben, maar die past dus niet in mijn videokaart..
De ervaringen van de 930BF lopen mij teveel uitéén. (zwart= geen zwart) etc. Ik ben aan een SonyG400 gewend die een perfect contrast heeft.XiN schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:30:
[...]
Als je het snelste van het snelste wilt, en de kijkhoek een ondergeschikte rol speelt, dan moet je gewoon voor de 930BF gaan.
Dit is op het moment de snelste(volgens de specs en volgens Behardware), en momenteel staan er voor binnenkort alleen nog een paar overdrive *va monitoren geplant, die langzamer zijn dan de overdrive tn monitoren zoals de 930BF.
Als je wel een heel goede kijkhoek wilt hebben, dan moet je de *70(770 of 990)P kopen(dat lijkt de snelste en beste waar we al iets van weten) of nooit een monitor kopen.
Niet op voorraad.
Dus je wilt niet de snelste van de snelste, maar gewoon de ultieme TFT?, dan moet je of voor de 970(of 770)P gaan als ie uit is, of je moet nooit een monitor kopen.edward2 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:01:
[...]
De ervaringen van de 930BF lopen mij teveel uitéén. (zwart= geen zwart) etc. Ik ben aan een SonyG400 gewend die een perfect contrast heeft.
Het grooste plobleem is dat er bijna geen zaak is waar je die dingen eens goed kan bekijken en uittesten..
Dat is lekker, geen dooie pixels. Ik heb net belinea aan de lijn en die kunnen niks voor me doen.kutkip schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:15:
hehe net m'n Samsung Syncmaster 913N binnen
Geen dode pixels, zit nu gewoon relaxt +-60cm van m'n scherm vandaan en dat bevalt uitstekend. Videotje bekeken en dat ziet er ook prima uit hoor. Alleen werkt de meegeleverde magictune niet met deze monitor dus ga dat nu even fixen
Waarom kon Belinea niets voor je doen?chielsen schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:10:
[...]
Dat is lekker, geen dooie pixels. Ik heb net belinea aan de lijn en die kunnen niks voor me doen.
Nu maar ff bedenken of ik hem terug ga sturen naar duitsland, wat dus ook weer best wat geld en moeite kost en dan afvragen of ik daarna wel een goed scherm krijg.
Want in duitsland hadden ze toch ook de wet verkoop op afstand?
Tja, ik heb al heel wat TFT's gezien maar hoe zwart de TFT ook is hij haald het nooit bij een goede CRT.edward2 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:01:
[...]
De ervaringen van de 930BF lopen mij teveel uitéén. (zwart= geen zwart) etc. Ik ben aan een SonyG400 gewend die een perfect contrast heeft.
Het grooste plobleem is dat er bijna geen zaak is waar je die dingen eens goed kan bekijken en uittesten..
Nee,alleen het snelste is niet genoeg. Ik hecht aarde aan contrast, scherpte (de Sony was lange tijd m'n CRT to get).XiN schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:59:
[...]
Dus je wilt niet de snelste van de snelste, maar gewoon de ultieme TFT?, dan moet je of voor de 970(of 770)P gaan als ie uit is, of je moet nooit een monitor kopen.
Verder over het gedeelte CRT=perfect contrast, dat is eigenlijk ook onzin, ook CRT's laten licht door(ook al is dat minder dan de meeste TFT's en ongeveer even veel als die 770P/970P) en bovendien is de beeldbuis zelf verre van zwart.
Alleen in het donker geven ze echt dieper zwart weer, dus zal je het diepere zwart van de *70P alleen nodig hebben als je graag in het donker gamed/films kijkt.
Niet op voorraad.
Oude TFT's geven soms heel slecht zwart weer, deze Iyama VM Pro 410 17" CRT (vroeger 999 gulden) geeft nu eerder grijs weer (stuk minder diep dan van m'n VP912s met 450:1 contrast). Maat heeft dezelfde, alleen dan met een gras op het scherm (daarom meteen TFT gekocht), geeft nog wel dieper zwart dan z'n TFT weer, maar het begint ook grijs te worden. Nauwelijks dieper dan de E435s, welke niet bepaald bekend staat om z'n diepe zwartHet hoeft van mij niet zo zwart te zijn als een CRT, maar wel voldoende donker, zodat donkere omgevingen in een game niet plotseling "verlicht" worden.
[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 01-09-2005 19:37 ]
Verwijderd
Is 90 euro niet een beetje aan de dure kant voor pixelgarantie? Dat is iets minder dan eenderde van het scherm.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:50:
Vandaag een sony 19 inch tftje besteld, 12ms en met X-BRIGHT![]()
http://www.empc.nl/index....roduktinformatie&Id=11972
430 euri inclusief pixelgarantie, goeie deal toch?
[ Voor 8% gewijzigd door Mighty op 01-09-2005 19:53 ]
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Ik heb maandag 28 augustus 2 stuks iiyama H481s gekocht ( 1 voor mijzelf en 1 voor mijn dochter) via internet bij Komplett en dinsdag 29 augustus om 10.00 uur via tpg post ontvangen.Miles Teg schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:06:
Weet iemand hier hoe het met de kwaliteit van de Iiyama schermpjes gesteld is (qua dooie pixels)?
Ik wil nl een H481S-B3 aanschaffen. Nu kan ik er een pixelgarantie bijkopen, maar die vind ik als echte hollander nogal prijzig, aangezien er een goede mogelijkheid is dat je dat voor Jan Lul erbij koopt.
Eerst wilde ik gaan voor de E481, maar daar wordt blijkbaar geen DVI-kabel bij geleverd, itt de H481. En het leuke is dat de E481 + DVI-kabel 5 euro duurder is dan de H481 waar wel zo'n kabel wordt bijgeleverd.![]()
Als je vooral waarde hecht aan hoe erg je het ziet tijdens het gebruikt, dan denk ik dat je eerder op backlight leakage moet letten dan op contrast, want volgens de test van Behardware haalt de 930BF 700:1(zoals de specs ook al aangeven), dus echt laag is dat niet.edward2 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:48:
[...]
Nee,alleen het snelste is niet genoeg. Ik hecht aarde aan contrast, scherpte (de Sony was lange tijd m'n CRT to get).
Wat betreft de diepte van zwart; iedereen heeft andere opvattingen en belevingen over de defenitie zwart, dus wat de één zwart genoeg vindt, is voor de ander onacceptabel.
Offcourse kan het nooit 100% zwart zijn, de beeldbuis ontvangt idd licht
Het hoeft van mij niet zo zwart te zijn als een CRT, maar wel voldoende donker, zodat donkere omgevingen in een game niet plotseling "verlicht" worden.
Voor mij geld alleen beeldkwalitiet. Ruimte, vormgeving etc. is voor mij van ondergeschikt belang.
Van het weekend maar eens een 930BF eens in actie zien. Dan heb ik teminste een referentie.
Ik draai nu op een Sony G400 en die leeft ook niet eeuwig meer.
Je zult voor jezelf eerst moeten opstellen wat je wilt en wat je budget hebt. Speel je veel spellen of speel je af en toe een spelletje, m.a.w. moet de monitor o.a. een lage response tijd hebben. Daarnaast is je budget een factor die meespeelt, de resolutie die je prefereert, noem maar op.Dozzer schreef op donderdag 01 september 2005 @ 01:36:
Wat let je om hem te bestellen, en in je shop te doen? Het lijkt mij dat je daar goed op kunt verdienen.Raymond schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:55:
eehmm, ik zit net bij een leverancier van ons te kijken: die heeft een samsung met vendorcode DE19PSQAQ nieuw in het assortiment.
Een google zoekopdracht leverde op dat dit de 193p+ is. Ze hebben hem op voorraad
Prijs is hetzelfde als de gewone 193P
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Verwijderd
Ik weet niet of je de poll in het 17" topic hebt gezien, hiero dus maar hier zijn 15 mensen (kleine correctie dan, 10 mensen) maar ik weet zeker dat hier ook wel 10 mensen zijn die zo'n scherm willen. En waarom zou je het scherm niet gewoon op je site/in je shop zetten, waarschijnlijk kun je ze ook per stuk bestellen.Raymond schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:54:
Weinig vraag naar "kwaliteits" 19" schermen hier. Meeste mensen will snel-sneller-snelst of zo goeiekoop mogelijk. En vooral 17".
[ Voor 8% gewijzigd door Krisp op 02-09-2005 12:17 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Yokozuna op 02-09-2005 12:52 ]
Dat lijkt me ook logisch.. Ik denk dat de gemiddelde tweaker die hier komt de behoorlijke meerprijs voor iets betere kleuren, iets beter zwart, of een grotere kijkhoek het gewoon niet waard vindt.. Als je alleen een beetje internet en een beetje games speelt (zoals de meeste mensen hier vermoed ik), dan zit je gewoon niet te wachten op een 600+ euro scherm.. Dan voldoet b.v. een goedkopere 930BF ook al prima..Raymond schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:54:
Weinig vraag naar "kwaliteits" 19" schermen hier. Meeste mensen will snel-sneller-snelst of zo goeiekoop mogelijk. En vooral 17".
Momenteel zijn er hier inderdaad vooral veel aankopen van snelle schermen. Enkele topicdelen geleden zijn er echter heel wat kwaliteits-schermen gekocht (vnl. P19-2 en VP191).Inflatable schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:04:
[...]
Dat lijkt me ook logisch.. Ik denk dat de gemiddelde tweaker die hier komt de behoorlijke meerprijs voor iets betere kleuren, iets beter zwart, of een grotere kijkhoek het gewoon niet waard vindt.. Als je alleen een beetje internet en een beetje games speelt (zoals de meeste mensen hier vermoed ik), dan zit je gewoon niet te wachten op een 600+ euro scherm.. Dan voldoet b.v. een goedkopere 930BF ook al prima..
Of nog steeds meer mensen een 17" willen betwijfel ik trouwens..
Gemberthee: water met een smaakje.
Yep, ben nog steeds erg blij met m'n vp191banonimoes schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:02:
[...]
Momenteel zijn er hier inderdaad vooral veel aankopen van snelle schermen. Enkele topicdelen geleden zijn er echter heel wat kwaliteits-schermen gekocht (vnl. P19-2 en VP191).
Same here, alleen is't een VP191S in mijn geval...shuogg schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:14:
[...]
Yep, ben nog steeds erg blij met m'n vp191b
Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.
Tja, en ik ben niet tevreden meer met mijn Compaq P75, dus daarom zit ik in dit topic te posten dat ik een nieuw scherm wil.TetsuoShima schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:31:
[...]
Same here, alleen is't een VP191S in mijn geval...
[ Voor 7% gewijzigd door Krisp op 02-09-2005 14:34 ]
[ Voor 5% gewijzigd door DJ Buzzz op 02-09-2005 15:27 ]
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 15:35 ]
waar?Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:33:
Maar niet iedereen vind Samsung een goed merk en over de 193P+ zijn ook reviews verschenen die niet mals waren.
...
Verwijderd
1. Precies.Inflatable schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:04:
[...]
1. Dat lijkt me ook logisch.. Ik denk dat de gemiddelde tweaker die hier komt de behoorlijke meerprijs voor iets betere kleuren, iets beter zwart, of een grotere kijkhoek het gewoon niet waard vindt.. Als je alleen een beetje internet en een beetje games speelt (zoals de meeste mensen hier vermoed ik), dan zit je gewoon niet te wachten op een 600+ euro scherm.. Dan voldoet b.v. een goedkopere 930BF ook al prima..
2. Of nog steeds meer mensen een 17" willen betwijfel ik trouwens..
1. PCWorld sucks met hun suffe top 10'etjes en slechte onderbouwing. Ik neem niet snel meer iets van hen aan. Dan is de vergelijking van uitgebreide reviews van behardware+THG e.a. toch tactischer.Ik ben niet gek van Samsung.
Bij Dixons stond ook een heel slecht crt scherm van dit merk.
499 euro is wel een perfecte prijs als de overdrive van Samsung een beetje effectief is! Met een beetje geluk kun je hem dan ook wel voor 480 euro in NL krijgen, hoef je niet meer in Duitsland te bestellenHmm, kom ineens dit tegen:
http://komplett.nl/k/ki.asp?sku=312448&cks=PRL
Komt de 193+ nu toch wel in Nederland?
[ Voor 75% gewijzigd door Yokozuna op 02-09-2005 16:55 ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 17:13 ]
Ik denk dat als je hem wilt hebben, dat je hem nu moet bestellen, want veel goedkoper wordt hij niet. Dit zijn namelijk nog de prijzen van de oude 193p, maar nu krijg je een nieuwe 193P plus. Just my 2 cents....djbuzzz schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:27:
Hmm, kom ineens dit tegen:
http://komplett.nl/k/ki.asp?sku=312448&cks=PRL
Komt de 193+ nu toch wel in Nederland?
Ik ben 17 en ik heb er totaal geen belang bij als jij een 193P plus koopt. Werk ook niet bij Komplett oid.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:52:
Is dit een verkooppraatje?
Ik zou eerst nog even rondkijken na zo`n slechte review.
[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 02-09-2005 19:05 ]
Verwijderd
Ik begrijp wat je bedoeld, en wat ik gezegd heb was zeker niet bedoeld om mensen op te jutten om een duur scherm te kopen, maar meer omdat ik verwacht dat de 193P plus een eigen (hogere) prijs zal krijgen. Daarom zeg ik juist dat nu dit scherm kopen nuttig is, puur omdat hij duurder wordt. (verwacht ik)Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:56:
De eenzijdige positieve aandacht voor Samsung vind ik toch vreemd.
En aangezien prad maar 3 schermen van Samsung heeft beoordeeld ook niet gebaseerd op feiten.
Als een review negatieve dingen belicht wil je die niet horen.Je stapt bijv. heel gemakkelijk over die groene tint heen.
Bovendien vind ik het niet goed als mensen elkaar opjutten om dure schermen te kopen (voornamelijk van een merk).
Het forum is er om elkaar te helpen een goed scherm te kiezen en niet om onbeschaamd reclame te maken.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Je had ook het topic kunnen doorzoeken op C19-4, 3/4 pagina's terug had ik dit gepost: [rml]salamander in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 10"[/rml]dj_raoul schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:09:
Kan iemand mij vertellen *waar* de Fujitse Siemens C19-4 verkrijgbaar is?
In de pricewatch staat maar 1 winkel, en als je naar hun site gaat staat de C19-4 er niet eens bij... Zelfs in de Duitse webshops kan ik deze niet vinden...
Dus wie weet er waar dit scherm te krijgen is? 'Gewone' winkels, webshops (evt ook Duitse), alle hulp is welkom! Thx
Tjah, wat iemand met z'n geld doet, is de verantwoordelijkheid van de betreffende persoon natuurlijkVerwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:23:
Dat is dan duidelijk.
Als je een aantal postings leest krijg je een andere indruk.
Je niet weet hoeveel geld iemand te besteden heeft.
And I'm the only one and I walk alone.
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 22:18 ]
Verwijderd
Ik weet niet of er meer mensen vinden dat er in dit topic een vervelende en hijgerige sfeer hangt (als het al zo zou zijn mogen ze het melden natuurlijkVerwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:12:
De testen van prad tonen dus niet aan dat de huidige Samsung schermen beter zijn dan die van andere merken.Sterker nog met de laatste test bevestigen ze de bevindingen van PC World dat sommige schermen van Samsung een te groen beeld tonen.
Een reden te meer om eens te kijken naar andere merken.
Ik heb hier bijna nog nooit gehoord koop geen tft of een goedkopere tft.
Het is een vervelende en hijgerige sfeer.
Je kunt proberen om ze "weg te masseren", door er voorzichtig over heen te wrijven. Zo zijn ze soms weer tot leven te wekken.eX0duS schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:18:
Iemand nog tips of ervaringen met het opnieuw tot leven wekken van dode pixels (heb 1 of 2 die zwart blijven)?
[ Voor 12% gewijzigd door PromoX op 02-09-2005 22:27 ]
Je bent gewoon een troll, geef het maar toe!Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:29:
De 152T MM heeft hetzelfde probleem als de 193P+:
Natuurlijk gaan we hier niet vertellen dat je geen TFT moet kopen, de mensen die hier vragen wat een goede monitor voor ze is hebben al besloten dat het een TFT wordt dus een CRT aanraden is oftopic.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:12:
...
Ik heb hier bijna nog nooit gehoord koop geen tft of een goedkopere tft.
...
Verwijderd
http://www.prad.de/guide/screen2248.html - de C19-6 zou dus een TN paneel hebben en 12 ms, dat is idd niet echt een vervanger voor de C19-4.combolombo schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 23:05:
Ik had de C19-4 2 weken geleden besteld bij Online-systems, maar ze bleken hem uiteindelijk niet te kunnen leveren. De C19-6 werd mij als opvolger aangeboden.... top advies. Ze zeggen ook de C19-7 te kunnen leveren uit voorraad.(staat trouwens als 17 " in hun aanbod...). Ik heb 'm besteld en hoop 'm volgende week te krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 11:14 ]
Verwijderd
Omdat hier altijd naar prad verwezen wordt heb ik de moeite genomen om de reviews over de samsung`s te lezen.little_soundman schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 01:23:
[...]
Je bent gewoon een troll, geef het maar toe!
Hoe kan je een test van een (oud) TN paneel vergelijken met het super degelijke MVA paneel van 193P(+).
Als je samsung tests zoekt om je een beeld te scheppen van de 193P+ dan moet je naar reviews kijken van de 193P. Dan piep je wel anders....
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 11:59 ]
Verwijderd
Lees het hele topic door en kom erachter dat er helemaal niet alleen dure merken worden aangesmeerd, zijn nog steeds genoeg mensen uit dit topic die gewoon een 19" TFT met TN paneeltje hebben gekocht en er minder dan 380 euro voor hebben betaald.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:23:
Dat is dan duidelijk.
Als je een aantal postings leest krijg je een andere indruk.
Je niet weet hoeveel geld iemand te besteden heeft.
Goede vraagEr is maar één probleem: die voet is godsgruwelijk lelijk. Wat voor randdebiel heeft dat ontworpen?
[ Voor 123% gewijzigd door Yokozuna op 03-09-2005 14:43 ]
[ Voor 4% gewijzigd door eX0duS op 03-09-2005 14:28 ]
[ Voor 189% gewijzigd door n-i-x op 03-09-2005 19:50 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq