[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 10

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 7.746 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:47:
Zo, ik ben tegenwoordig ook in de markt voor een nieuwe monitor, mijn 21" CRT begint na zeven jaar dan toch eindelijk de moed op te geven. En ik wil nu ook wel eens wat ruimte op mijn bureau, dus die 19" CRT die ernaast staat gaat ook de deur uit en er komen twee TFT's voor terug :)

Maar ik heb even een vraag over ghosting. Ik lees dat de 930BF een van de snelste monitoren is. En dat ghosting "nauwelijks waarneembaar" is. Nu kan ik me voorstellen dat je in een FPS game ghosting hebt bij snel omdraaien bijvoorbeeld. Een kort moment dus. Maar ik speel vooral racegames zoals GTR, F1 Challenge, en zo nu en dan wat arcade werk als Flat-Out en zo. Veel meer een constante beweging dus, die toch al gauw met 80-170 frames per seconde over je beeld raast. Kan ik daar problemen met Ghosting verwachten?

Tweede vraag: nu komen er bij mij dus twee monitoren naast elkaar, maar dual-dvi-agp videokaarten zijn zeldzaam. Dus 1 monitor gaat op DVI, en de andere op d-sub. Merk ik daar grote verschillen in? Want als ze naast elkaar staan, vallen die verschillen natuurlijk direct op!
Ik heb een 930BF, en ben er zeer tevreden mee wat betreft prestaties in games.. Ik durf wel te zeggen dat je zo goed als geen ghosting gaat zien in je games.. Wat betreft DVI en d-sub naast elkaar weet ik niet, ik zie geen verschil als ik wissel, maar ik heb er natuurlijk geen 2 naast elkaar staan, dus 100% zeker weten of er geen verschil te zien is durf ik dus niet te zeggen..
girlgamer schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:55:
[...]

Uit deze review blijkt dat de Samsung 913N "beter" is dan de 930BF. Vind ik toch opmerkelijk.
Dat komt waarschijnlijk omdat ze alleen kijken naar de prestaties bij alle toepassingen, de 913N is dus de betere allrounder volgens hen.. Maar als je slechts een aantal van al die toepassingen gebruikt zoals alleen gamen en beetje internetten, en geen photoshoppen etc doet, dan is de 930BF dus weer beter.. Je moet in dat soort reviews dus alleen kijken naar de punten die voor jou belangrijk zijn, en niet naar de overall conclusie van zo'n review..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:05
TetsuoShima schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:54:
@Roeni1: misschien heb je wel gelijk, maar ik ga erop gokken dat ze over een jaar of twee geen reserve schermen meer hebben
Ik wil niet de partypooper spelen, maar RMA'd schermen zullen ze niet om verlegen zitten. Bij Iiyama hadden ze in elk geval ruim 4 jaar na de lancering nog zat schermen. Wel CRT's, maar of dat zoveel uitmaakt... op een gegeven moment heb ik een nieuwer type gekregen om verdere problemen te voorkomen, maar dat was niet omdat ze de oude niet meer hadden.

Ookal vind je zelf een dode (sub)pixel niet belangrijk, als je het scherm doorverkoopt scheelt het een stuk in de opbrengst. Maarja, als je wacht met omruilen en over een paar jaar wel een nieuwe krijgt....dan levert het nog veel meer op. :D

[ Voor 35% gewijzigd door Roenie1 op 26-08-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Dancing_Animal schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:49:k begrijp dat die 913N een overdrive scherm is, dus overdrive ghosting gaat geven bij de wat langzamere spelletjes...
Dat geloof ik dus niet, want dan zou je dat ook moeten zien bij het langzaam bewegen in snelle spellen en dat heeft men niet. (althans niemand reageerde de afgelopen keer op ditzelfde statment door te vertellen dat hij/zij 't wél heeft bij langzaam bewegen in snelle games...)
...en rare effekten bij afspelen van donkere dvd's.
Ja, dat dan weer wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Roenie1 op 27-08-2005 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:26

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

hmm, de 193p+ is weg bij salland: http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=14529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik heb nu een samsung 930BF op m'n bureau staan zo'n uurtje. De eerste indruk is dat het een mooi helder scherm is. Tweede indruk is dat het gewoon te groot is om te gamen. Het scherm staat op zo'n 50 cm afstand. Maar ik wilde met name zo'n groot scherm voor Photoshop en 3DSMax. En dat is gewoon heerlijk. Ik moest me behelpen met 1024x786, maar dit is echt geweldig. Yay \o/

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik vond de 19" zelfs op 60cm nog wat te groot, kun je nagaan :) Voor het secuur werk is het wel erg fijn inderdaad, mede ook door de scherpte natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALFfx
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 19:02
19 inch te groot om the spelen?
Nou ik heb 6 jaar op mijn 22" gespeeld en die is vorige week overleden :(
nu zit ik op een oude 17 inch CRT en das toch weer even wennen.
Nee geef mij maar snel de 970P anders koop ik gewoon weer een iiyama 22".
Tenminste hoge resoluties alleen die 970P vind ik toch wel heel aantrekkelijk :)
en het is zelfde prijsklasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezers en createurs d' forum, dit is een bij uitstek! heel goed forum in vorm!!

Veel, heel veel nuttige info en reviews.
Ben er zelf ook achter dat de Belinea 101920 (ref. 111919) echt wel een mooi schermpie heeft voor hopelijk niet meer dan 400 eu. Is er al iemand bekent met reviews ik zag een paar eerdere posts, maar bij 't checken nog helemaal nada.
Weet iemand ook of dit scherm dan per 1 september verkrijgbaar is en waar ik hem dan kan bestellen! of natuurlijk in de winkel kopen..(zsm).

Ik had al bijna de 913N gekocht totdat dit forum bij mij in de smiesen kwam.
De 913N, ook geen slecht scherm volgens mij maar minder kleurrijk en mooi en "pivot okay" zoals de belinea,.. denk ik.
Als laatste ben ik op zoek naar de Futji Siemens P 19-2 (versie 5!! die werd aangeraden eerder in dit forum), heeft iemand daarvoor nog koopadressen, desnoods net over de grens, dan ga ik hem wel halen. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
19" TFT te groot om te gamen? Absoluut NIET. Mijn huidige CRT is effectief nog een inch groter en ik ga voor een 20" of 24" TFT (nu nog niet, zoals eerder aangegeven, en de reden is vooral de resolutie waardoor een 19" eigenlijk weggegooid geld is t.o.v. 17" omdat je niet meer pixels krijgt). Als je zegt een 19" TFT te groot te vinden voor het gamen, dan wekt dat bij mij het gevoel op dat je gewoon nog weinig ervaring hebt met het gebruik van "grote" schermen. Je went er namelijk aan. (En ja je gaat automatisch je ogen en hoofd wat meer bewegen, daar heb je geen erg in...big deal.) Het enige dat overblijft is het gevoel dat je krijgt van een groot beeldoppervlak: hoe groter het scherm, hoe meer indruk games maken, en (per persoon verschillend) hoe eerder je het aanziet voor de realiteit. Dit komt puur doordat je in je ooghoeken minder van de omgeving ziet. Je ziet dus alleen nog maar de game. Het is gewoon te gek. (Waarom is een film kijken in de Bios toffer dan op je TV? Vooral de grootte van het scherm....) Ik zou echt nooit meer met een 17" TFT of 19" CRT of kleiner willen werken of gamen, als ik het helpen kan.

@Roysters:
Je wist het misschien al, maar de P19-2 is te krijgen bij http://www.3-co.de.

[ Voor 12% gewijzigd door Roenie1 op 28-08-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004

13art

Moderator Mobile
Weet iemand wat de meest ideale instellingen voor de VP191 zijn wat betreft de meeste natuurgetrouwe kleur die er te behalen is met dit scherm? Of mensen die zelf handmatig de kleuren hebben ingesteld waarvan zij denken dat dit bij het meest natuurgetrouw in de buurt komt deze instellingen hier plaatsen??? Ben zelf namelijk niet echt goed in het handmatig instellen hiervan en werk nu dus nog met de automatische instellingen, maar weet ook dat het handmatig betere resultaten te behalen moeten zijn dus vandaar deze vraag.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Roenie1

Dat wist ik inderdaad. Maar alleen daar?
En is het dan ook de nieuwe versie?..schijnbaar is deez zonder ghosting. En de Futsji is toch een mooi scherm. Of toch maar die Belinea...zowieso even wachten..tot reviews. Ik denk stiekeum dat de belinea toch beter is zit namelijk hetzelfde scherm is als de populaire Viewsonic 191b, een huppeldehuppelpup scherm AUOptronics!? Ik ben er nog niet uit wat is beter Overdive MVA of PVA (P-MVA,S-PVA??)

cheers, en toch bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimir
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-07 19:06
Dag, ik had me helemaal vastgepind op de Fujitsu Siemens C19-4. Vanwege de aardige prijs-kwaliteitverhouding voor mijn voornaamste hobby' s op PC: foto's bewerken en surfen.(Gamen is aan mij niet besteed.)

Helaas kan ik deze nergens meer kopen. Nu ontdek ik de FSC C19-7 met ook een aardige prijs en kwalitatief ziet hij er voor mij althans ook goed uit: Link naar pdf datasheet.

Volgens mij is het een nieuw scherm. Kent iemand dit scherm? Heeft iemand er iets zinnigs over te zeggen?

Prijzen: Hier Hardware Discount staat-ie voor € 367,71 (niet op de officiele website). In Duitsland al vanaf € 310,00 (zonder verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Nog een plaatje van m'n opstelling (2x 930BF):

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jvanhoof/IMG_0100-tn.jpg

Het was ff wennen van een oud CRT naar dit, maar ik ben er toch wel erg tevreden over nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand zo lief willen zijn van een korte samenvatting van de userreview van beimbachus op prad.de van de belinea in de startpost te maken

mijn duits is ondermaats

http://www.prad.de/board/...ght=&hilightuser=0&page=5

dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:11

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:57:
zou iemand zo lief willen zijn van een korte samenvatting van de userreview van beimbachus op prad.de van de belinea in de startpost te maken

mijn duits is ondermaats

http://www.prad.de/board/...ght=&hilightuser=0&page=5

dank bij voorbaat
altavsita world translate :? (en zo zijn er nog zat anderen vertaalsites zelfs Word kan dit!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:02
Ik heb een Benq 937s+ uit de B-voorraad van Informatique gekocht(een dode subpixel en dan voor 245 euro).
Ik heb het scherm op een DVI kaart aangesloten(Leadtek, Geforce4 Ti4200 with AGP8x 128 mb, een jaar of drie oud ). De kleuren van foto's zijn perfect op het scherm. Ik ben geen gamer dus van ghosting heb ik geen last.

Enig minpuntje: Als ik op het hoofdmenu van GOT staat dan vind ik de subtitels een beetje vaag. Bijvoorbeeld je hebt het topic Videoplanken & Beeldkanonnen en daaronder staat "Gekloot met je razensnelle .. etc" in kleine letters en die vind ik maar matig te lezen. Ik heb nog een 17 inch Samsung 171 N er naast staan(geen dvi) en daar vind ik die kleine subtitels eigenlijk beter leesbaar dan op de Benq.
Uiteraard ben ik al bezig geweest met Cleartype e.d. maar helemaal naar mijn zin krijg ik het niet.

De tekst van deze reply bijvoorbeeld die ik nu type is wel goed en scherp, mogelijk omdat die wat groter lettertype heeft.

Is dit gewoon een eigenschap van een 19 " vs 17 "(19 " heeft iets grotere dotpitch) wat bij kleine lettertypes opvalt of is het nog verder in te stellen?

Verder is het gewoon een goede monitor, dus ook voor niet gamers zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

benchMarc schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 10:58:
Nog een plaatje van m'n opstelling (2x 930BF):

[afbeelding]

Het was ff wennen van een oud CRT naar dit, maar ik ben er toch wel erg tevreden over nu :)
Nu de Muurbeugels nog...ik vind het veel mooier zonder die poten.

Edit: is wel jalours op je schermen....Ik heb 2x 913N namelijk....net te vroeg geweest...maarjah wel voor inkoopsprijs :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mud.Starrr op 28-08-2005 12:37 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-08 13:26
Ben nu twee dagen de bezitter van een Samsung 930BF. Helaas heb ik nog niet alle onderdelen van mijn nieuwe systeem, daarom het scherm aangesloten op een oude pc van mijn broer.
Maar hierbij alvast mijn eerste indruk. Als ik mijn nieuwe systeem in elkaar heb, schrijf ik een echte review.

Het scherm zat netjes verpakt en alle kabels waren meegeleverd. Kwa uiterlijk vind ik het een mooi scherm, vooral de kleine voet die niet te veel ruimte in beslag neemt, vind ik erg mooi. Nadat het scherm was aangesloten even bij de instellingen gekeken en het viel me op dat je veel dingen kan instellen. Het contrast en helderheid heb ik nog niet veranderd. Het scherm is wel hel, maar ik kreeg geen last van mijn ogen van (op mijn werk heb ik een 17" van Acer en die moest ik minder hel zetten, want ik kreeg echt last van mijn ogen). Een beetje lopen surfen en 3dmark03 gedraaid.

Geen ghosting kunnen waarnemen (maar misschien is het er wel, maar zie ik het gewoon niet).

De kleuren vond ik goed en zwart is toch best zwart. Maar bij een crt is het denk ik wel zwarter. Maar misschien krijg ik het nog zwarter bij het instellen.

Kijkhoek is goed, je kan er makkelijk met zijn tweeen voorzitten. Maar als je teveel naar links of rechts gaat zitten, dan wordt inderdaad het wit meer geel.

Als je het scherm naast een crt zet, dan valt pas op hoe weinig ruimte een tft in beslag neemt.

Zodra mijn nieuwe systeem helemaal gereed is, dan ga ik eens lekker gamen. Dan zal ik nog op de kleuren en ghosting letten.

Ik heb het scherm nu op de native resolutie staan en 75 hz.

Tot nu toe dus zeer tevreden. Als ik toch een minpuntje moet noemen is dat het scherm niet in hoogte verstelbaar is. Mijn broer is nogal lang en die keek eigenlijk over het scherm heen.
Maar ikzelf ben niet al te lang en anders zet ik wat onder het scherm.

Na de verschillende reviews gelezen te hebben was ik niet helemaal overtuigd van dit scherm.
Maar vooralsnog geen spijt. O ja, natuurlijk ook nog effe op dode pixels getest en gelukkig geen gevonden. Had bij Alternate wel pixelgarantie afgesloten voor een jaar voor 35 euro. En dat vind ik zeker geen geld, maar eigenlijk vind ik, als je naar de prijs van het scherm kijkt, je mag verwachten dat er ook geen dode pixels inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er soms iemand wanneer de belinea (111919) uitkomt in de benelux en vooral in belgië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
Sinds vrijdag ook een 930BF in huis, en bevalt me prima :)

Ben niet echt goed in reviews maken, enzo, en er staan er hier al genoeg, dus doe alleen ff wat plus en min punten ;)

+ Design (iedereen heeft een eigen smaak natuurlijk maar ik vind hem super goed uitzien)
+ Prijs
+ 4 ms
+ scherpte
+ kleurgave (volgens reviews niet tip top, maar stukken beter dan me oude 19" crt uit 1997)

- Maakt een hoog schel geluid als ik de brightness omlaag zet (hebben meer mensen dit probleem?)
- Als ik UT2004 opstart dan is het net of het hele scherm constant knippert, net alsof je een verkeerde refreshrate hebt. Ik speel geen andere games dan UT2004, dus heb geen idee of het bij andere games ook is en of meer mensen het hebben, of misschien weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
Ik zie net dat mijn pa de helderheid en contrast lager heeft gezet. Maar waar stond ie standaard op?
:?

Nee, ik heb geen last van geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Geen idee waar ie standaard op staat, ik gebruik Magic Tune met de verschillende presets (voornamelijk internet voor gewoon gebruik, en game voor als ik ga gamen)..

Mijn 930BF maakt geen geluid.. Wel heb ik dit verhaal al meer gelezen bij deze monitor, iets met de voeding? Het lijkt mij iig niet normaal..

Ik speel ook UT2004, en dat werkt prima, geen geknipper.. Ik draait het op 1280x1024@75Hz.. Misschien dat je ergens een refreshrate proggie hebt draaien, of misschien een setting in je videodriver die het veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Iiyama C480T 19"" MVA TFT met speakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.hitech.net.pl/images/C480T.jpg

1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Mijn vorige scherm was een Iiyama HM903DTB CRT scherm van 19 inch.

2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Zoals al mijn schermen koop ik alleen showroom modellen die al een tijdje aanstaan. Als deze pixelperfect zijn neem ik ze mee. De prijs kon vaak omlaag en de kans dat er dan nog defecte pixels bijkomen is heel erg klein. Ik heb er geen enkele op mijn scherm ;) Scheeld ook weer extra pixelgarantiekosten. Als men zich vriendelijk tegen de verkoper opsteld en hem even duidelijk maakt dat het een rib uit je lijf is zal hij vaak meewerken. De bijzonderheden aan het scherm is de pracht van het beeld en een mooie volwassen vormgeving. Ook is de reactietijd van dit MVA model erg laag (verderop meer)

3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
Kleurweergave is ronduit prima. Ik zie geen enkel verschil met mijn CRT. Gewoon prima.

4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Tja, het is een 16ms scherm en er is wel wat ghosting in games waarneembaar. Het is (in mijn ogen) niet echt storend. Spellen en snelle shooters zijn prima te doen. Bij films is er geen ghostiong waarneembaar. Dat is waar het apparaat ook voor geschikt is; het weergeven van televisiebeelden en dat doet hij echt zeer goed. DVD-films op je PC zien er prima uit.

5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Met de contrast en helderheid is het prima in orde. De helderheid is 430 cd/m en de contrastratio is
600 op 1 wat een prima zwart teweeg brengt. Doom 3 is goed te doen op dit scherm. Het scherm is zelfs zo licht dat het vaak al prima voldoet in economy modus wat de CCFL's bespaard.

6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Er is absoluut geen backlight lekkage waarneembaar en het scherm is overal precies even wit. Wat dat betreft is dat perfect in orde.

7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
De kijkhoeken zijn ook goed; zoal horizontaal als verticaal 170 graden. Het beeld vervormt heel weinig van een inkijk van de zijkant.

8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Dit is een zeer degelijk scherm met een beschermplaat ervoor. De stevigheid van de voet is prima, de knopjes zitten aan de bovenkant en op de afstandsbediening. Je hoeft het scherm nooit aan te raken om het te bedienen. De afwerking is ook degelijk, geen goedkoop gevoel. Het schoonmaken gaat wel zo ontzettend makkelijk. Gewoon een vochtige doek met wat zachte zeep afdoen en met de trekker het vocht eraf halen zodat het scherm echt zeer schoon wordt. Geen dure middelen nodig en geen angst om het panel te beschadigen. Met de reflectie valt het best mee.

9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
De vormgeving is als een LCD TV met speakers aan de zijkant die iets meer kunnen hebben dan de standaart Windows geluidjes. Burenvriendelijkheid en hoge geluidskwaliteit bereik je door de hoofdtelefooningang van het scherm te combineren met een hoogwaardige hoofdtelefoon. Het ledje licht blauw op en is niet irritant fel. Het pas wel bij het Windows XP bureaublad. Foto's zijn netzoals films prima in orde op dit scherm. Zelfs de interpolatie is goed te noemen (een LCD TV van dit kaliber doet niet anders als het als TV wordt gebruikt :o )

10. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Het grote voordeel is de DVI ingang van dit scherm en de beeldkwaliteit. Dit scherm geeft echt 24-bits kleuren weer (3*8 bit). Het nadeel van dit scherm is zijn prijs en het feit dat het scherm netzoals een CRT iets geluid kan produceren. Het scherm heeft ook een fan en die hoor je zachjes blazen. Je moet wel een hele stille PC hebben als je eraan ergerd. Als computerscherm is dit scherm dus zeer geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Mud starrr schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:34:
[...]

Nu de Muurbeugels nog...ik vind het veel mooier zonder die poten.
Zijn die er dan speciaal voor de 930BF? Of moet je dan zelf iets gaan fabriceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Laatst online: 06-09 15:01
Op prad.de is een nieuwe userreview geschreven over de Belinea 101920 (ref. 111919).

(originele) Duitse versie: http://www.prad.de/board/thread.php?postid=185447#post185447
Vertaalde versie: http://translate.google.c...air=de%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Volgens de reviewer zit er inderdaad het nieuwe AU Optronics scherm in. Hij is er vergeleken met andere TFT's tevreden over, maar is iemand die in CRT's nog teveel voordelen ziet t.o.v. TFT's. Hij noemt dan ook een aantal nadelen op die volgens mij bij elke TFT voorkomen. Zijn conclusie is in ieder geval dat de monitor een zeer goed figuur slaat ten opzichte van andere TFT's. Dit lijkt dus toch echt een heel "mooi" scherm te zijn. De officiele Prad-review verschijnt op 3 of 4 september en ik ben zeer benieuwd wat zij er over te zeggen hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door stonefox op 28-08-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

benchMarc schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 17:32:
[...]
Zijn die er dan speciaal voor de 930BF? Of moet je dan zelf iets gaan fabriceren?
De meeste monitoren zijn voorzien van VESA mounting. Dat wil zeggen dat er aan de achterkant vier schroefgaten zitten waar dus schroeven (of boutjes in dit geval) in gedraaid kunnen worden om het scherm aan de muurbeugel te bevestigen. Muurbeugels zijn er dus niet speciaal voor een bepaald scherm maar zijn universeel zolang de gaten in de muurbeugel overeenkomen met de gaten achterin je tft. (Volgens mij zijn de meeste mountings 100mm, ik weet echter niet zeker of er nog andere formaten zijn, wel even nakijken of de beugel en het scherm de gaten op de zelfde afstand hebben zitten.)

@ Yoko: In de startpost staat nu dat de Samsung 970 wellicht de ultieme TFT gaat worden. Roenie haalde al eerder aan dat hij het missen van een OSD zwaar genoeg vind wegen om het predikaat 'ultiem' niet toe te kennen aan deze monitor. Nu is dit natuurlijk voor eenieder anders maar is het misschien een idee om in elk geval in de startpost aan te geven dat deze monitor dus geen OSD heeft en het nadeel hiervan te noemen? (zoals dus problemen in Linux maar ook dat de software naar verluidt niet altijd even soepel draait.)

[ Voor 40% gewijzigd door anonimoes op 28-08-2005 20:32 . Reden: toevoeging ]

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 22-09 14:58
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:10:
De Iiyama C480T 19"" MVA TFT met speakers.

[afbeelding]
Voor 5 seconden dacht ik dat ding is perfect! Tot ik bij prciewatch kwam ^^

Holy f**k dat ding is rond de 900 euro! :P
pricewatch: Iiyama ProLite C480T (19", 16ms)

[ Voor 14% gewijzigd door Vandread op 28-08-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Vandread schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 20:30:
[...]

Voor 5 seconden dacht ik dat ding is perfect! Tot ik bij prciewatch kwam ^^

Holy f**k dat ding is rond de 900 euro! :P
pricewatch: Iiyama ProLite C480T (19", 16ms)
Daarnaast is die bak al ZEER oud ;)
Mooi scherm voor TV maar hij kent veel nadelen, ik had eerst een apart toegewijd aan dit scherm en 1 persoon had hem bestel en viel dus vies tegen met gaming.

Daarnaast zit er ook een storende fan in die altijd draait en omschakelen van TV naar PC gaat ook niet al te vlug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Ik zat nog even wat te surfen en via de pricewatch van de Belinea 101920 kwam ik toen op de site van PCDrome terecht waar volgens mij de Belinea 101920 ref 111919 te koop staat voor de voorspelde 399 euro! Nu is er helaas niet de mogelijkheid om extra informatie op te vragen over dit scherm maar meteen erboven staat ook de 101920 maar dan met 25ms en deze is met 8ms aangeduidt. Dit moet dus volgens mij wel de nieuwe versie zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door anonimoes op 29-08-2005 10:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

101920 is niet de nieuwe

die zou ref numemr van 111919 moeten hebben ( en 101920 als type) is vrij verwarrend

maar wanneer zou deze monitor in de winkels moeten liggenµ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
StoneFox schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 20:09:
Op prad.de is een nieuwe userreview geschreven over de Belinea 101920 (ref. 111919).

(originele) Duitse versie: http://www.prad.de/board/thread.php?postid=185447#post185447
Vertaalde versie: http://translate.google.c...air=de%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Volgens de reviewer zit er inderdaad het nieuwe AU Optronics scherm in. Hij is er vergeleken met andere TFT's tevreden over, maar is iemand die in CRT's nog teveel voordelen ziet t.o.v. TFT's. Hij noemt dan ook een aantal nadelen op die volgens mij bij elke TFT voorkomen. Zijn conclusie is in ieder geval dat de monitor een zeer goed figuur slaat ten opzichte van andere TFT's. Dit lijkt dus toch echt een heel "mooi" scherm te zijn. De officiele Prad-review verschijnt op 3 of 4 september en ik ben zeer benieuwd wat zij er over te zeggen hebben.
Nice, nu nog foto's! De Belinea is een serieuze kandidaat, wil graag real life foto's zien in plaats van door de computer gerenderde plaatjes :) Maar even de prad.de review afwachten, ben vooral benieuwd naar contrast en ghosting.

[ Voor 7% gewijzigd door Yokozuna op 28-08-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, het is wachten op foto's. Kan iemand uit die tekst opmaken of die nu toch speakers heeft of niet? (ik en duits... :s) Speakers zijn an sich niet zo erg maar liever niet eigenlijk. (enige model waar ze mij eigenlijk niet storen of lelijk zijn is de P19-2)

Verder ervaart hij blijkbaar ook backlight leaking? (in meer of mindere mate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een beetje nooby vraagje maar weet iemand wanneer tft`s de zelfde prijs kwaliteits verhouding hebben zoals crt`s nu? daarmee bedoel ik:
- Geen ghosting
- perfecte beeld weergave kwa kleur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Niet online

A_L

In de pricewatch vindt je een paar Nederlandse winkels die de Fujitsu-Siemens P19-2 leveren. (staat overigens ook in de start-post :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit me ook wat te orienteren op een nieuw TFT scherm. Ik heb nu een 19 inch CRT van iiyama die ik nog wil bewaren voor de dual screen. Helaas ben ik een allrounder en veeleisend, waardoor je al snel uitkomt op een *va overdrive scherm. In de startpost staat de nieuwe P970 van Samsung genoemd, maar is er ondertussen al wat bekend van een release datum ofzo? Google levert alleen maar deze thread en japanse/chinese websites op....en de kosten? 'Tussen 500 en 700 euro' is nog wat breed ;).

edit: Volgens de samsung site:October 2005, dat schiet al op ;). Dan nog naar Europa..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:13:
101920 is niet de nieuwe

die zou ref numemr van 111919 moeten hebben ( en 101920 als type) is vrij verwarrend

maar wanneer zou deze monitor in de winkels moeten liggenµ?
Owwja, je hebt gelijk, heb het aangepast (bedoelde ook 111919). Ik zal pcdrome eens mailen met vraag over beschikbaarheid en of het echt de monitor is die ik denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nice, en nogmaals voor iedereen: zodra we meer weten over de prijs en de introdatum, zal dat zo snel mogelijk hier gepost worden en in de TS komen -> voordat er weer een hoop vragen hierover komen...

Duitsland 420 euro (1000:1 model) http://www.edvdoc.com/21_BEL%20101920-1_1000397.html
Had hem ook al ergens voor 405 euro gezien.
Ik zie herhaaldelijk Maxdata staan, dan krijg ik het gevoel dat zij de TFT maken en er een Belinea sticker opkomt :)

[ Voor 115% gewijzigd door Yokozuna op 29-08-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:51
Heeft ff geduurd, maar dynabyte duitsland heeft gezegd mijn belinea 111919 vandaag te versturen. Ik kan niet wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:00:
[...]

Naar aanleiding hiervan heb ik besloten de ViewSonic VP191S 19" LCD 8 ms (NIEUW)
te bestellen bij www.3-co.de

Voor de belangstellenden:

Er zijn monitoren bij 3-co.de die minder kosten dan normaal.
Terugzendingen, pixelfouten etc. Misschien interessant?
http://portal.gs-shop.de/...D=4884&Seite=frameset.htm
SCHNÄPPCHENMARKT

ViewSonic VP191B 19" LCD 8 ms (Rücksendung) 400,20 EUR
ViewSonic VP191S 19" LCD 8 ms (Rücksendung) 417,60 EUR
ViewSonic VP201s 20,1" LCD, 16 ms (Rücksendung) 580,00 EUR
Neu FSC P19-2 19" TFT 13 ms (schwarz) (Rücksendung) 451,24 EUR

Jullie horen van me hoe het verder gaat. (Verzending, userreview)
Ik heb besloten mijn order (VP191s) om te zetten in de (VP201s). Omdat het nogal lang duurde voordat het geld in Duitsland was had ik de tijd om nog even goed na te denken. Toen ik Yoko zag posten dat een 19 inch eigenlijk geen voordeel biedt (ik geef em gelijk) heb ik de gok genomen
en de bovengenoemde 20 inch besteld. Ik kon het niet laten. 580 euro's voor die VP201s. Die 1600x1200 resolutie spreekt mij ook wel aan.

Jullie horen van me of ik er blij mee ben ;-)

Yoko, misschien toch tijd voor een 20 inch topic? Een poosje geleden liep er wel een goed topic, maar dat is doodgebloed.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik verdiep me totaal niet in 20" schermen. Je kunt beter een gemotiveerde topicstarter hebben. Het zijn het bijna allemaal S-IPS panelen in 20" schermen, en ik vind overdrive VA panels een betere keus. Hogere contrastratio, minder ghosting (wel i.c.m. met wat overdrive ghosting, maar dan nog), betere beschikbaarheid, lagere prijs in de 19" tak.
Toen ik Yoko zag posten dat een 19 inch eigenlijk geen voordeel biedt (ik geef em gelijk) heb ik de gok genomen
Voor mij biedt een 19" scherm weinig voordeel.

[ Voor 132% gewijzigd door Yokozuna op 29-08-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Heeft iemand misschien ervaring met:

Acer AL1914ms (19", 12ms, D-sub, Zilver)

Het gaat er mij maar om om een heel mooi beeld en dat erop te gamen valt. (ghosting)

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

anonimoes schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 20:17:
[...]

De meeste monitoren zijn voorzien van VESA mounting. Dat wil zeggen dat er aan de achterkant vier schroefgaten zitten waar dus schroeven (of boutjes in dit geval) in gedraaid kunnen worden om het scherm aan de muurbeugel te bevestigen. Muurbeugels zijn er dus niet speciaal voor een bepaald scherm maar zijn universeel zolang de gaten in de muurbeugel overeenkomen met de gaten achterin je tft. (Volgens mij zijn de meeste mountings 100mm, ik weet echter niet zeker of er nog andere formaten zijn, wel even nakijken of de beugel en het scherm de gaten op de zelfde afstand hebben zitten.)
In het boekje moet staan welke maat het is.
Maar inderdaad is het meestal 100mm.

Edit:
Maar benchMarc, je hebt dan dus meteen meer ruimte op je bureau.
Je kan je TB onder je schermen schuiven enzo, ik vindt het zelf erg relexed.
Via onderstaande Specs link kun je een foto zien hoe het er bij mij uitziet met van die beugels.

[ Voor 15% gewijzigd door Mud.Starrr op 29-08-2005 15:44 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een nieuw TFT scherm en voor zover ik kan zien is die pixel perfect.
Maar ik heb een keer ergens gelezen dat er een prog. voor is om dat te testen. Weet misschien iemand welk prog. dat is??
Kan het ook zijn dat pixels alsnog kapot gaan??
En de laatste vraag, is het slecht voor een TFT als er een keer de zon vol op schijnt?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:29:
Ik heb sinds kort een nieuw TFT scherm en voor zover ik kan zien is die pixel perfect.
Maar ik heb een keer ergens gelezen dat er een prog. voor is om dat te testen. Weet misschien iemand welk prog. dat is??
Kan het ook zijn dat pixels alsnog kapot gaan??
En de laatste vraag, is het slecht voor een TFT als er een keer de zon vol op schijnt?
Alvast bedankt.
Lees de Topicstart eens door. Daar staat voor de meeste van je vragen een antwoord.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 22-09 14:20
n00bs schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:46:
[...]
Mooi scherm, maar de 19" versie noemde ik dus eerder (970P). Alleen verwacht o.a. Yoko dat die erg duur zal zijn. Ik schat zelf in Duitsland rond de 550-650 Euro. Voor mij zou dit wel de perfecte TFT scherm zijn...
Met zo'n beweegbare arm zou ik haast verwachten dat de voet ook als wallmount te gebruiken is. Als dat ook nog kan, is het een nog perfecter scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:56:
Ik verdiep me totaal niet in 20" schermen. Je kunt beter een gemotiveerde topicstarter hebben. Het zijn het bijna allemaal S-IPS panelen in 20" schermen, en ik vind overdrive VA panels een betere keus. Hogere contrastratio, minder ghosting (wel i.c.m. met wat overdrive ghosting, maar dan nog), betere beschikbaarheid, lagere prijs in de 19" tak.

[...]

Voor mij biedt een 19" scherm weinig voordeel.
Hmm, damn, dat van dat S-IPS panel had ik niet aan gedacht.
Na wat meer over de VP201 te hebben gelezen heb ik toch de order geannuleerd.
Katrin van 3-co.de wordt onderhand gek van me denk ik. Ik blijf bij de VP191s.
Het grotere beeld op een 1280x1024 resolutie is toch voldoende voordeel voor mij.
De VP191 was mijne eerste keus, dus daar blijf ik nu bij. Morgen wordt ie verzonden.

Slechte zaak dat geld overmaken naar Duitsland zo lang duurt. Veel te lang bedenktijd om je order toch te wijzigen. >:) Helemaal niet goed voor mij aangezien ik al maanden bij aan het houden ben wat ik het best kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

DaCoTa schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:41:
[...]

Met zo'n beweegbare arm zou ik haast verwachten dat de voet ook als wallmount te gebruiken is. Als dat ook nog kan, is het een nog perfecter scherm :)
De 1*3P is ook al als wallmount te gebruiken, dus dat is niet echt nieuw. Ik verwacht trouwens dat het met de *70P serie ook kan.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:37:
Weet iemand wat de meest ideale instellingen voor de VP191 zijn wat betreft de meeste natuurgetrouwe kleur die er te behalen is met dit scherm? Of mensen die zelf handmatig de kleuren hebben ingesteld waarvan zij denken dat dit bij het meest natuurgetrouw in de buurt komt deze instellingen hier plaatsen??? Ben zelf namelijk niet echt goed in het handmatig instellen hiervan en werk nu dus nog met de automatische instellingen, maar weet ook dat het handmatig betere resultaten te behalen moeten zijn dus vandaar deze vraag.
Misschien kan dit je helpen : http://www.prad.de/board/thread.php?postid=173057#post173057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkRaider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:41
Ik heb net gemerkt dat de benq site geupdate is, ze bieden nu ook de fp91E aan. Dit scherm is gebasseerd op hetzelfde paneel als dat van de viewsonic vp930 en de belinea 101920.

Het design is vele malen lelijker is :) (mijn mening) en het heeft geen pivot maar benq bezit au optronics en ze kunnen misschien een (lichtelijk) beter scherm aanbieden.

De prijs ligt volgens pricewatch tussen de 400 en 460 € en ligt dus op hetzelfde niveau als de belinea.

Weer een monitor om rekening mee te houden dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door DarkRaider op 29-08-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Toad schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:10:
[...]
Enig minpuntje: Als ik op het hoofdmenu van GOT staat dan vind ik de subtitels een beetje vaag. Bijvoorbeeld je hebt het topic Videoplanken & Beeldkanonnen en daaronder staat "Gekloot met je razensnelle .. etc" in kleine letters en die vind ik maar matig te lezen. Ik heb nog een 17 inch Samsung 171 N er naast staan(geen dvi) en daar vind ik die kleine subtitels eigenlijk beter leesbaar dan op de Benq.
Uiteraard ben ik al bezig geweest met Cleartype e.d. maar helemaal naar mijn zin krijg ik het niet.

De tekst van deze reply bijvoorbeeld die ik nu type is wel goed en scherp, mogelijk omdat die wat groter lettertype heeft.

Is dit gewoon een eigenschap van een 19 " vs 17 "(19 " heeft iets grotere dotpitch) wat bij kleine lettertypes opvalt of is het nog verder in te stellen?
Ja.
Uit een post op Prad.de:
Noch ein Tip zu ClearType:

Bei 15" und 19" TFTs sind die Pixelabstände eigentlich zu groß, um Cleartype-Schriften richtig scharf darzustellen. Um bei Bedarf beim VP191 eine möglichst gute Darstellung von Cleartype zu erhalten, sollte man das "Cleartype Tuning" Programm von Microsoft herunterladen: Download Cleartype Tuner

Nutzt entweder den Wizard oder die Advanced Options. Ich empfehle einen Cleartype-Kontrast von kleiner/gleich 1,6 (nicht mit Monitor-Kontrast verwechseln). Ich habe mich für 1,4 entschieden, da weniger mir zu fett ist, und mehr zu dünn. Außerdem funktioniert dieser Wert auch bei 640x480 im VGA-Modus gut. Der VP191 nutzt übrigens RGB, nicht BGR, das sieht man aber gleich auf den ersten Blick.

Im Pivot-Modus (90° gedrehtes Panel) macht Cleartype absolut keinen Sinn, und sollte bei längerer Nutzung abgeschaltet werden! Dies geht über das Tuning Tool mit einigen weniger Klicks, als über die Anzeige-Einstellungen.
Hope that helps.

Ik ga jullie tijdelijk verlaten, omdat ik ga verhuizen!! Ik ben nu met volle plezier aan het inpakken en schoonmaken, en straks als ik hiermee klaar ben, ga ik natuurlijk met frisse moed weer verder werken aan de ándere kant van de medaille: behangen en het leggen van een vloer, UTP kabels trekken >:) ,en noem het allemaal maar op. Zucht. Tot over een weekje ofzoiets.

@DarkRaider:
We willen pics! Pics, I tell you!

[ Voor 5% gewijzigd door Roenie1 op 29-08-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 19-09 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

ClearType Tuner

edit: werkt volgens mij alleen in IE Explorer.

edit2: Maar er is gelukkig ook een standalone versie.

[ Voor 61% gewijzigd door Huigie op 29-08-2005 22:58 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Ik heb nog even contact gehad met PCDrome en zij zeggen:

Er is nog informatie ingewonnen betreffende de Belinea 101920.
De nieuwe Belinea 101920 heeft 600:1 en refnr: 111919. en 8ms.
Over speakers is nog geen info beschikbaar.
Deze info zal mocht die nog verkregen worden aan u doorgeven worden.

Niet veel meer dus dan er op de site staat, wel een bevestiging dat het hier om het nieuwe scherm gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zou de ratio minimaal 800:1 (of beter 1000:1) moeten zijn, Overdrive Mva panel. 8 ms seconden klopt dan wel en de oude is 25 ms, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen.
Maar in mijn 1,5 week fulltime search (vanaf het moment dat ik min of meer uit de keuze van me systeem ben, en ik op deze te gekke site terecht kwam) zeiden sommigen dat er nog een versie van de 101920 (111919) uit kwam. Waar die opmerking precies weet ik niet meer :7 maa hier is eerder over gerapt.
Het is zowieso gewoon niet duidelijk omtrent deze monitor, net zo een irritante teleurstelling als de samsung 190P+ denk ik dan. Maar goed in de questie van Belinea blijkt dan dat specs. van de site niet met de specs van max data overeen te komen :? . Of PCdrome heeft het bij het verkeerde eind, maar dat zou raar zijn. Deze krijgen hun geg. ook van de leverancier (maxdata). Ik denk dat we over een kleine week meer zullen weten over deze monitor, ook qua reviews.
Tja... dat wou ik gewoon even kwijt.

Desnoods met vrachtwagen naar D, volladen met eurotjes 190P+, SFC p19-2, en de belinea's.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
anonimoes schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:28:
Niet veel meer dus dan er op de site staat, wel een bevestiging dat het hier om het nieuwe scherm gaat.
Je hebt gelezen dat de niewe Belinea een contrast van 800:1 of 1000:1 krijgt. Juist het oude scherm heeft een contrastratio van 600:1.

Of maxdata of PCDrome heeft het dus mis :)

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 30-08-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
Nu een week in het bezit van een Viewsonic VX924.

Kleine impressie: vlak hiervoor heb ik de Samsung 913N op proef gehad, waarvan ik naar verloop van tijd, toch iets van ghosting begon te zien, maar ook alleen maar als ik het wilde zien. Nu na een week met dit scherm zie ik het tijdens gamen nog steeds niet. Als ik ga testen is het echt wel iets moeilijker te detecteren naar mijn idee, maar eigenlijk net niet genoeg reden om voor 4ms te gaan ipv 8ms. Maargoed, in de toekomst met allerlei 0,5ms schermen enz ;) dan zul je blij zijn met 4 ipv 8.

Over kleur en contrast kan ik niets zeggen. Interesseert me niet zo (hoe bestaat het heh), want ik vind het er prima (lees: veel beter) uitzien vergeleken met mijn 2 jaar oude Dell CRT.

Kijkhoek: irritant is dat als je vanaf een paar graden vanaf beneden kijkt, het beeld echt gelijk enorm donker wordt (zelfde als bij de 913N), als je vanuit je bed nog een videotje wil kijken is dat lastig. Vast een eigenschap van TN panelen.

Film: DVD haarscherp, naar mijn idee voldoet het prima. TV, ach niet echt eerlijk want het signaal is erg zwak, maar de scherpte is wel stukken beter naar mijn idee vergeleken met de 913N.

Verder, lekker hoge voet, kan vanalles onder zoals mijn frontspeaker. De randen hadden iets dunner gemogen, had wat zakelijker en strakker gestaan. Verder vind ik het design prima en uiteraard veel beter dan die Samsung. Menuknoppen makkelijk te bedienen, wel beetje wennen met 4 knopjes. Mooie afwerking aan de achterkant, de kabels komen pas onderaan de voet eruit dus vrijwel onzichtbaar.

Note: bij de bekende Kathrin (3-co) besteld. Betrof een terugzending, kon nog wel wat van de prijs uiteindelijk die zij aanboden, maar ze zei wel dat het volle garantie betrof en geen pixel fouten... dat laatste was niet waar, wat bleek: op de tweede pixelrij van onder, vlak onder de "Start" zit een blauwe subpixelfout. Alleen te zien bij donkere beelden. Voor mij niet hinderlijk, maar misschien een kleine waarschuwing dat het checken bij hen niet geheel grondig gaat. Terugzending, ja ik weet het, maar had nog extra gevraagd of er geen fouten inzaten.

[ Voor 7% gewijzigd door dinkelover op 30-08-2005 11:10 . Reden: toevoegingen, aanpassingen. ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ah, eindelijk, de eerste VX924 eigenaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DarkRaider schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:45:
Ik heb net gemerkt dat de benq site geupdate is, ze bieden nu ook de fp91E aan. Dit scherm is gebasseerd op hetzelfde paneel als dat van de viewsonic vp930 en de belinea 101920.
Er is ook een 25ms model met deze type aanduiding.
Op benq.nl staat bij de specs ook nog 25ms.

4launch bijvoorbeeld heeft het model in de pricewatch als 25ms staan, maar volgens de specs op hun site is het 8ms. Onduidelijk dus wanneer je een overdrive-MVA panel hebt.

Zou wel top zijn, een overdrive-MVA voor 400 euro. Dat is nog beter dan de vp191s bestellen in duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Alleen bij de Benq was er dikke overdrive ghosting als overdrive aanstond bijde FP91E+, als overdrive uitstond was er weer teveel normale ghosting heb ik gelezen in enkele duitse userreviews. Hij heeft een tijdje in de startpost gestaan, ook voor die prijs, maar hij sloeg totaal niet aan :)

Maar 400 euro voor een fatsoenlijke overdrive-MVA panel TFT, dat is mooi ja, daarom wachten veel mensen hier ook op de nieuwe Belinea!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ik kon de link nog niet vinden in dit topique, maar samsung.com heeft nu ook de 970p... http://product.samsung.co...&prod_id=LS19VDPXHQ%2fXAA

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 30-08-2005 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

nu nog de nl winkel, en zsm de distributie in nl op gang zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

DaCoTa schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 01:39:
Ik kon de link nog niet vinden in dit topique, maar samsung.com heeft nu ook de 970p... http://product.samsung.co...&prod_id=LS19VDPXHQ%2fXAA
En dit staat daar op:
Compatibility: PC/Windows, Macintosh, Sun Microsystems
De programma's worden toch geschreven worden voor Mac. Weer een nadeel minder....

[ Voor 38% gewijzigd door Krisp op 30-08-2005 09:31 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zou dan dit jaar TOCH nog de ultieme TFT op de markt komen? :)
Stel dat de 6ms GtG betekent dat THG een responstijd van 2x6=12ms gemiddeld meet, dan zou deze nog sneller zijn dan de VP191 en daarmee misschien net zo snel als de overdrive TN panelen, maar dan met alle kwaliteitsvoordelen van PVA panels. Ik zie alleen weer geen knopjes op de TFT, maargoed, een paar software afstellingen is voor mij wel genoeg, zovaak verander ik de settings niet. Stuk of 3 profiles is wel genoeg, zolang ik er maar snel tussen kan switchen.
Nice, meteen even het plaatje vervangen in de TS :)

[ Voor 49% gewijzigd door Yokozuna op 30-08-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Om mezelf even te quoten, ik vind het wel vreemd dat de 770p er nog niet op staat. Over het algemeen lopen de 17"-ers toch voor op de 19"-ers, of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nope lopen achter :)

De 770P is daar kwa specificaties een uitzondering op (net als de 173P+) omdat die een contrast heeft van 1500:1, dat heeft nog geen enkele (aangekondigde) 19" TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkRaider
  • Laatst online: 08:41
Voor de fp91E is het namelijk zo dat hij een 8ms g2g response time heeft en een 25ms normale response time (volgens benq)

zo heeft ook de viewsonic een 8ms g2g en een 20ms normale response time

het is wel zo dat de benq nu verkrijgbaar integenstelling tot de viewsonic en de belinea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jibe
  • Niet online
Als input connector staat daar DVI-I. Wat is het verschil met DVI-D???

grt,

Lieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:11
DVI-I daar kan je zowel een digitale kabel als een analoge kabel (middels verloopstukje) op aansluiten. Op DVI-D kan alleen een digitale kabel worden aangesloten. Dat is volgens mij het enige verschil. Dit scherm heeft dus niet een vga en dvi-d aansluiting, maar alleen een dvi-i aansluiting waar je beide kabels op kunt aansluiten.

je kan m in ieder geval probleemloos op je pc aansluiten dus

[ Voor 20% gewijzigd door dribbel op 30-08-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

dribbel schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:11:
DVI-I daar kan je zowel een digitale kabel als een analoge kabel (middels verloopstukje) op aansluiten. Op DVI-D kan alleen een digitale kabel worden aangesloten. Dat is volgens mij het enige verschil. Dit scherm heeft dus niet een vga en dvi-d aansluiting, maar alleen een dvi-i aansluiting waar je beide kabels op kunt aansluiten.

je kan m in ieder geval probleemloos op je pc aansluiten dus
Hij heeft wel een VGa aansluiting, kijk maar: Klopt niet, hij kan via een verloopje het VGA signaal aan.
Input Video Signal: Analog RGB, DVI Digital Link: TMDS
Wat betekend dat TMDS?

[ Voor 5% gewijzigd door Krisp op 30-08-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Draadloos videosignaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Vanmiddag heb ik nog een mailtje gekregen van PCDrome over wel/geen boxjes op de Belinea ref. 111919. PCDrome zegt hierover:

De Belinea 101920 met 8Ms heeft speakers ingebouwd.
In het boekje staan verder geen specificaties van dit scherm.

Nu nog goede foto's waarop we de kwaliteit van het wegwerken van de speakers zien. Ik hoop echt dat dat een beetje goed is en dat dit scherm geen last heeft ban backlight leakage zoals de VP191..... Dan zou dit namelijk wel een erg mooi schermpje zijn naar mijn idee. (overdrive MVA met goed contrast en dat voor 400 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
Probleem met mijn Samsung 930BF. Vanmiddag zette ik het scherm aan en zag dat ie niet meer op de native resolutie stond (zal mijn pa wel hebben gedaan). Ik zet het scherm weer op de native resolutie en op 75 hz. Een paar minuten later versprong opeens het beeld naar veel donkerder. Ik in de instellingen kijken, maar alles stond nog exact hetzelde (helderheid stond op 100, contrast op 75 en magicbright op custom), gewoon de standaardinstellingen dus. Nu zit ik met een scherm die heel donker is.

Wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het OSD ook donker?

zoja, zou je terug naar fabrieksinstellingen kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
Nee, het OSD is niet donker. Heb het scherm al op de fabrieksinstellingen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 16:48
girlgamer schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:05:
Nee, het OSD is niet donker. Heb het scherm al op de fabrieksinstellingen gezet.
Videokaart instellingen? brightness, gamma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
Brightness staat dus op 100 (fabrieksinstelling) verder heb ik nergens aangezeten. Normaal geeft brightness 100 een heel hel scherm en opeens werd het veel donkerder.

Aan de gamma en videokaartinstellingen heb ik niet gezeten. Ik zal vanavond het scherm maar eens aan een andere pc hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
backlight uitgevallen misschien?

is wel onwaarschijnlijk als je OSD nog gewoon helder is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
Dat zou het wel eens kunnen zijn. OSD is wel minder hel, maar niet zo donker als het scherm.
Kan ik er wat aan doen als dat het is? Zit ik nu zeker al met een kapot scherm binnen 4 dagen. Lang leve Samsung.

[ Voor 23% gewijzigd door girlgamer op 30-08-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 08:03
Stond op het punt de 930BF te kopen... kan m krijgen voor 360 of mss 327 (zonder btw), maar ik lees er net iets te veel dingen over die niet zo positief zijn en voor zoveel geld wil ik materiaal dat voldoet op alle vlakken. Ik weet het, zal waarschijnlijk nog een half jaar mogen wachten dan, maar dat heb ik er voor over :) .

Ik ben vrij perfectionistisch als het op beeldkwaliteit aankomt, vooral omdat men het steeds heeft over de snelheid voor spellen, maar men vergeet de tragere spellen (zoals Splintercell) waar de kleur primeert... ik wil snel én mooi én weinig geld lol (wie niet :P )

Nog ff wachten dus... maar geduld beloont ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door Largamelion op 30-08-2005 17:48 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
Heb Alternate opgebeld en ook zij denken dat backlight kapot is. Kan een nieuw scherm op komen halen. Maar toch vreemd, het scherm heeft alles bij elkaar misschien een uurtje aangestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
samsung geeft ook on site garantie he, dus je kan ook samsung zelf opbellen, zij komen dan bij je thuis langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

girlgamer schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:40:
Dat zou het wel eens kunnen zijn. OSD is wel minder hel, maar niet zo donker als het scherm.
Kan ik er wat aan doen als dat het is? Zit ik nu zeker al met een kapot scherm binnen 4 dagen. Lang leve Samsung.
een DOA kan helaas met elk merk gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
n00bs schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:34:
[...]

een DOA kan helaas met elk merk gebeuren ;)
Idd.. En ik kan hieraan toevoegen dat de 3 Samsung 930BF's en 1 Samsung 730BF die ik voorbij heb zien komen voor mezelf en vrienden er niet 1 tussen zat die een defect had, allemaal pixelperfect 100% in orde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 22:35
Er wordt mij een philips 19" scherm aan geboden met 8 ms responstijd. Ik kan hier echter geen reviews van vinden en nu wil ik graag weten of iemand dit scherm kent of er ervaring mee heeft

bij voorbaat dank!

edit: sorry ik was iets te snel met drukken :P

typenummer: 190B6CG

[ Voor 17% gewijzigd door hackjedi op 31-08-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hackjedi schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:27:
Er wordt mij een philips 19" scherm aan geboden met 8 ms responstijd. Ik kan hier echter geen reviews van vinden en nu wil ik graag weten of iemand dit scherm kent of er ervaring mee heeft

bij voorbaat dank!
Dat is wel heel erg karig met de info die jij gaf, zou jij de type versie door te willen geven zodat de anderen het weten waar je er over hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hackjedi schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:27:

bij voorbaat dank!

edit: sorry ik was iets te snel met drukken :P

typenummer: 190B6CG
kijk eens op www.3-co.de (webshop, onder neiheiten)

Daar zag ik zelfs ISO 1 schermen staan van Philips. Gegarandeerd 0 pixelfouten garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n VP191s staat zojuist naast me op het bureau. Is net bezorgd. Review wordt verwacht... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
dribbel schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:21:
samsung geeft ook on site garantie he, dus je kan ook samsung zelf opbellen, zij komen dan bij je thuis langs
Is het eigenlijk makkelijk te repareren als de backlight kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

girlgamer schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:08:
[...]

DOA = Nieuwe TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
ja, dus dan nemen ze gewoon een nieuwe mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 10:49
girlgamer schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:08:
[...]

Een kappotte backlight repareren lijkt me onmogelijk, maar volgens mij kan je ze wel vervangen ofzo.
Dan moet je natuurlijk nieuwe backlights hebben, en je zal de monitor open moeten schroeven.
Verder geld natuurlijk dat je dat alleen moet doen als je backlight op is, want Doa=omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:51
Ik heb gister mijn belinea 101920 ref 111919 uit duitsland binnen.
Aangezien er standaard geen dvi bij zat en ik weinig tijd heb gehad heb ik hem nog niet aangesloten.
Ik zal hem vandaag testen.

Misschien morgen dan een review (wil hem wel goed testen).

Hij ziet er iig mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Na wat speurwerk over de Samsung 970p op internet:

Een Hongaarse vergelijking tussen 19" monitoren met daarin de Samsung 970p: Gezien het mooie logootje onderaan (ik versta geen Hongaars) vinden zij het de beste monitor van de collectie.

Brakke vertaling:
Samsung SyncMaster 970P
THE Samsung SyncMaster 970P as much new type, that even Samsung honlapján nor is, editorship yet plus tudta pick up one show erejéig. Novelty because of singular specifikációkban not we are fully surer. Lássuk, that wherein provides újat this monitor for example the Fujitsu Siemens Air express-2-jéhez compared to. THE 970P the first, already originally also low válaszidejű PVA-ként made Samsung monitor. THE SyncMaster 193P after the 193P Plus típusjelzésű monitor ( which yet too it can't be kapni hazánkban) the Fujitsu Siemens Air express-2-ben also you can find Samsung- sort Overdrive-val "felturbózott" PVA panel contains, gainst the SyncMaster 970P already originally also Super-PVA-ként made panel contains. For what enough all this?

10001:-hez kontrasztarány and 178/178-as introspection nail next to ( singular informations according to) less than 20 ms-os typical, and 6 ms-os g2g válaszidőre susceptible. Or specifikációi on the basis the visualization regard one broadly unchanged level monitor there is word, than the previously presented Fujitsu Siemens Air express-2.

THE pack unpacks light, that the 970P outboard also totally renew shape show up, since yet there was no thereto similar contexture dispose monitor the Samsung termékpalettáján. Frontwise nothing stranger snap not serve the show, the however already visible, that the "Dual Hinge" elvhez similarly the 970P panel also off- up moving.

Meglepetésként understands us the pedestal underside lolling small konzol, which one- one tápcsatlakozót, DVI-I inputs and one USB- port found. Of this succeeds, that the 970P extrinsical power supply dispose. The only one eye digital input high-class little tűnhet, however good known, that the monitor aside the fabricant packaged one digital- analogy refashioning, or one DVI- lengthen cablegram, one tápkábelt and magát the power supply (no plus one COMPACT DISK-t). THE 970P umpteen in her pleasure ( and umpteen sorrow) not dispose extrinsical kezelőszervekkel, altogether sole bekapcsológomb can be found the pedestal, the longish pellucid knob egyben one bluer lightsome illuminant also.

THE monitor roves láthatjuk, that the panel practically nowhere not zephyr. Emellett visualize the pedestal and the panel amidst frame also, which ezúttal the "Flexible Hinge" laugh got, the "Dual Hinge" after this already not two, but three wrist with the help permit tunes the panel loftiness, in his position.

THE Flexible Hinge not one good-for-nothing innovatory, since with the help truly whatsoever position beállíthatjuk the panel, but if belegondolunk, same one simple állvánnyal also solvable (lásd Dell 1905FP), sure upon it can't be here- there döntögetni the screen. THE 970P panel the Flexible Hinge next to abeam also with ease elforgatható, innuendo the pivots one forgótányéron take place off the pedestal raise.

Since the monitor selves not contains kezelőszerveket, that way the SyncMaster 193P-nél acquaint in the kind of have to beállítanunk the képet, Windows under the MagicTune program with the help. THE MagicTune software serve the monitor fényerejének, kontrasztjának, színeinek adjustment, with the help sémákat menthetünk off, melyeket 1-2 kattintással whenever it can touch. THE question only there it is, that Linux underneath it doesn't exist MagicTune, in her stead however singular brainy programmers önszorgalomból írtak one DDCcontrol famous programs, Linuxosok to him bounden " schoolwork".

THE 970P adjustment after the usual in the kind of teszteltük the newcomer, for the first time the teljesképernyős blacker we were wondering. Lévén the monitor the Fujitsu Siemens Air express-2-höz similarly 10001:-hez kontrasztaránnyal dispose, minimum elvárásaink between played the that's perfect, bevilágításmentes, homogenous black, that the 970P zokszó without acceded also. This even who also pipálható, the 970P in the event of none incommodious phenomenon not check in the black screen bármely marker.

Hereon the színátmeneteket scanned, and insist meglepetésként understands us, that present show confines within egyedüliként it had been susceptible the színátmeneteket sávosodás without, very handsomely, uniformly show. True this dustier, glowing and kékre also, the it's green easements minimum vertical sávosodást monitored plus, but this undress use során sosem will be perceptible.

THE introspection corners study again the Fujitsu Siemens Air express-2-höz they are similar you can say off, the 970P in the event of also reálisak the 178/178 spontoon manufacturing data, the different nézőpontokból show up bleaching also kb. the Air express-2 monitor visible standard it had been present.

Finally but lássuk the utánhúzás test, the two monitor on its own aside slip the 970P minimally smaller utánhúzással dispose, that the PixPerAn-nal readied képek also to strenghten, this odds sure the play hevében nobody nor tűnne up. Yet, this egyben that also means, that the 970P-ben can be found panel truly small other than, the Fujitsu Siemensben can be found. THE PixPerAn képeken without stand up here the Quake 3-as video also: AVI.
De shoplinks bovenaan google geven prijzen tussen de $660 en $670 dollar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes...de snelheid van de 970P komt overeen met de TN Viewsonic... :)
Ook geen backlight probleem te zien, ziet er netjes uit.

Kan wel eens goed de Ultieme TFT voor mij worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

ZIt de manual van de 970 door te spitten... "DVI cable sold separately". |:(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

het is maar waar je voor kiest, ik vind het feit dat er geen DVI kabel wordt bijgeleverd helemaal niet zo erg meer nadat ik dit zag: :D

Afbeeldingslocatie: http://www.prohardver.hu/html/monitor/19col_tft_2/970p/picz/konvsm.jpg

De 970P heeft dus een los kastje voor alle aansluitingen, waarna alles via 1 kabel (stylish!!!) naar de monitor zelf gaat. Niet verkeerd zou ik zeggen....

Sowieso ziet dit er erg goed uit....

Afbeeldingslocatie: http://www.prohardver.hu/html/monitor/19col_tft_2/970p/picz/side1sm.jpg

Voor mij is dit de ultieme TFT (wel in 17" formaat dan) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer wanneer wanneeeeer kan ik mijn portomoneetje trekken :+
Ik hoop dat ik niet meer dan 450 pleuri hoef te gaan dokken...Maja, paar meer of minder, als het beestje maar perfect is en geen gebreken vertoont :>

Kom Samsung...gooi die kisten in de winkels... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:21:
Wanneer wanneer wanneeeeer kan ik mijn portomoneetje trekken :+
Ik hoop dat ik niet meer dan 450 pleuri hoef te gaan dokken...Maja, paar meer of minder, als het beestje maar perfect is en geen gebreken vertoont :>

Kom Samsung...gooi die kisten in de winkels... 8)
Als dat bij 17"zo is mag je al in je handen knijpen... en dan heb je nog geen pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
spk2go schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:17:
Voor mij is dit de ultieme TFT (wel in 17" formaat dan) O-)
Precies mijn gedachte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Budget kwestie?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Veel meer dan dat, ik zie het nut er niet van in om met dezelfde resolutie een groter scherm te moeten hebben. maar daarvoor ik het 17"vs. 19" topic al.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.