@yoko, ik weet dat je de xerox uit de startpost hebt gehaald, maar heb je toevallig niet bijgehouden welke revisie je moet hebben als je de zogezegde 'overdrive' wil? Of misschien was het iets met productiedatum of zo, weet niet meer precies.
-----------------------------------------------------------------
In die winkel waar ik die 'alternatieve belinea' vond,
(waar niemand blijkbaar iets over weet, kheb de indruk dat zelfs belinea niet zou weten waarover het gaat
, k*tsite trouwens
) staat ook nog de xerox XA19i 8 ms. Ze hebben die nog altijd op voorraad, en khad niet mogen kijken naar het prentje, maar damn, die monitor ziet er goed uit

(dus ben ik, ondanks de slechte ervaringen en de crappy overdrive blijkbaar, toch terug aan het neigen naar een xerox, niet te geloven he, maar als ik design zie dat ben ik niet rationeel meer;) )
Voor mezelf heb ik een uiteindelijk short list samengesteld. Nu samsung zn laatste creatie mee in de strijd heeft geworpen is het man tegen man met open vizier.

Er is geen enkele monitor meer waar we moeten op wachten dacht ik? samsung was de laatste:
short list:
Fujitsu Siemens P19-2
Belinea 101920-1 (zie vorige posts van mij)
Belinea 101920 (startpost belinea)
Viewsonic VP930P
En toch: Xerox XA-19i 8ms
Allen tussen 400-460€ ?
Zoals je ziet idd geen samsung: 680€ is na wat nadenken toch wel te zot, dat is niet echt het bedrag dat ik aan een monitor zou geven. (en het is weer het eeuwige budget-verhaaltje, altijd maar een beetje hoger, maar ergens moet je kunnen stoppen)
(eventueel ga ik in een winkel ergens nog eens een 930BF irl gaan bekijken, zien of de kijkhoeken bij TN echt zo erbarmelijk zijn.)
Ik weet dat niemand in mijn plaats kan kiezen, dus het wordt nog een moeilijk keuze tussen bovenstaande 5, en allen zijn het wel heel degelijke monitoren. Dus ja...