[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 10

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 7.739 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 10:49
Mischien wel oftopic, maar als er hier mensen rondkijken die denken 'Oled wordt toch veel beter' dan is het uiteindelijk wel weer aardig ontopic om goed uit te leggen hoe het zit met de voor- en nadelen.

Verder vraag ik me bij die Oleds eigenlijk wel af hoe grijs/zwart het wordt als het uitstaat, als ze dan net zo grijs zijn als een CRT dan is dan heeft de TFT gewoon stukken beter zwart, zelfs al is dat 0,12 nits tegenover 0,12 nits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00
ik heb die belinea 101920 gechecked: die is idd via "standaard" leveranciers goed leverbaar. En de verkoopprijs zal bij goedkope webshops waarschijnlijk op een €400 uitkomen.

Ik heb ook achter de samsung p193+/p173+ aangezeten, maar dat gaat geen succes worden, vrees ik. Een aantal leveranciers heeft hem in hun productoverzicht staan, maar geen voorraad en ook geen bestellingen.
één leverancier heeft volgens hun systeem het ding op voorraad, maar ik heb er over gemaild en volgens hen (leverancier heeft voor mij navraag gedaan bij samsung!) is het de gewone p193. (ook al is hun samsungproductnummer dat van de +, evenals hun omschrijving). '
En het ding is me te duur om er gewoon maar eentje van te bestellen om te kijken wat het is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:14:
Nog even een vraagje.

Heb even wat nagevraagd bij een internetwinkel (pcdrome) over hun visie op de garantie. Kreeg het volgende antwoord:
geen garantie dus!!

De wet kopen op afstand houdt inderdaad in dat je binnen 8 dagen mag retourneren zonder opgaaf van reden.
Let wel wanneer de verpakking geopent is doet men vaak moeilijk. Maar ik vraag me af of je dan niet de verpakking heel secuur kan openmaken zodat men het niet opmerkt.
Ik ben het met je eens een duur scherm behoort geen pixel fouten te hebben. Je koopt een product wat 100% goed dient te zijn. Maar de hudge companies (samsung, belinea) zijn natuurlijk bang om verlies te maken, maar goed moeten ze maar beter hun best doen. Ik vind het echterlijk belachelijk. Want je hoort wel vaker:"meneer de schermen worden steeds beter, de kans op een pixel fout is bijna niehiel" toch hoor ik aardig wat reacties, maar goed dat is nog maar een kleine greep op dit forum. Maar als de pixelfouten niehiel zijn waarom moeten wij dan betalen voor een pixelgarantie, moet je eens weten hoevel winst daarop gemaakt wordt. En wat denk je wat er gebeurt met dat scherm, ik denk dat het net zo makkelijk weer verkocht wordt aan de volgende koper. de winkels moeten ook hun voorraad kwijt, en die TFT sturen ze echt nietterug naar de fabriek want daar komt de standaard europese (of merk gebonden) policy wat betr3ft pixels in aanmerking.

Joh we zouden als concument een punt moeten maken, maar dat gebeurt niet, en wordt waarschijnlijk niet gehoord omdat er inderdaad minder pixel fouten optreden. Maar toch het is toch belachelijk dat je extra moet betalen voor een 100% goed product.
Niet nu maar in de toekomst moet dit veranderen. Je koopt een product en dat moet 100% goed zijn, of anders een fikse korting zeg ik zo bij pixel fouten. Goedendag
De onbudsman

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Raymond schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:20:
...
één leverancier heeft volgens hun systeem het ding op voorraad, maar ik heb er over gemaild en volgens hen (leverancier heeft voor mij navraag gedaan bij samsung!) is het de gewone p193. (ook al is hun samsungproductnummer dat van de +, evenals hun omschrijving). '...
Ideetje:
Mischien is het wel die monitor die we de hele tijd 193P+ hebben genoemd(die overdrive PVA monitor dus), maar heeft samsung besloten om de naam hetzelfde te houden, net als de 3 versies van de VP191 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:33:
[...]

geen garantie dus!!

De wet kopen op afstand houdt inderdaad in dat je binnen 8 dagen mag retourneren zonder opgaaf van reden.
Let wel wanneer de verpakking geopent is doet men vaak moeilijk. Maar ik vraag me af of je dan niet de verpakking heel secuur kan openmaken zodat men het niet opmerkt.
Ik ben het met je eens een duur scherm behoort geen pixel fouten te hebben. Je koopt een product wat 100% goed dient te zijn. Maar de hudge companies (samsung, belinea) zijn natuurlijk bang om verlies te maken, maar goed moeten ze maar beter hun best doen. Ik vind het echterlijk belachelijk. Want je hoort wel vaker:"meneer de schermen worden steeds beter, de kans op een pixel fout is bijna niehiel" toch hoor ik aardig wat reacties, maar goed dat is nog maar een kleine greep op dit forum. Maar als de pixelfouten niehiel zijn waarom moeten wij dan betalen voor een pixelgarantie, moet je eens weten hoevel winst daarop gemaakt wordt. En wat denk je wat er gebeurt met dat scherm, ik denk dat het net zo makkelijk weer verkocht wordt aan de volgende koper. de winkels moeten ook hun voorraad kwijt, en die TFT sturen ze echt nietterug naar de fabriek want daar komt de standaard europese (of merk gebonden) policy wat betr3ft pixels in aanmerking.

Joh we zouden als concument een punt moeten maken, maar dat gebeurt niet, en wordt waarschijnlijk niet gehoord omdat er inderdaad minder pixel fouten optreden. Maar toch het is toch belachelijk dat je extra moet betalen voor een 100% goed product.
Niet nu maar in de toekomst moet dit veranderen. Je koopt een product en dat moet 100% goed zijn, of anders een fikse korting zeg ik zo bij pixel fouten. Goedendag
De onbudsman
Het lijkt me dat je het officieel gewoon via de wet kopen op afstand moet kunnen doen.
Als je dan ook nog een iets grotere webshop uitzoekt(of nog beter: eentje die zelf al adverteert met niet goed = geld terug), dan denk ik dat ze er moeilijk een echt probleem van kunnen maken omdat dat hun naam zou beschadigen.
Als iedereen dit idee zou volgen, dan zullen ze bij die internetwinkels toch na een tijdje zien dat de defecte TFT's uiteindelijk toch wel teruggestuurd worden, en dan zullen ze(voor hun naam?) mischien wel wat toegevelijker worden als het om dode pixels gaat.

Het bovenstaande verhaaltje van mij is natuurlijk een pure utopie, dus is de kans dat het ook zo gaat lopen miniem natuurlijk.
Maar ik probeer in ieder geval(op wat voor manier dan ook) zekerheid te krijgen over dode pixels.
Want men moet niet vergeten dat een dode pixel echt belaberde specs heeft:
het contrast is 1:1, de reactietijd is oneindig, het is de ergste en meest opvallende vorm van bleeding(bij aan-pixels), eb het heeft negatieve invloed op de stabiliteit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:33:
[...]

geen garantie dus!!

De onbudsman
Philips heeft op sommige producten een ISO level 1 garantie = 0,0 pixels.
Kijk ff op www.3-co.de welke modellen. (webshop, neuheiten)

Verder hoort de doos niet eens bij het geleverde product en zou het feitelijk het
product zonder de doos mogen retouneren. Je koopt een product, geen doos.
Dat staat in de wet, zoek maar op google.

Verwijderd

Ben een aantal winkels aan bestoken geweest om te vragen hoe ze met pixelgarantie omgaan.
Hier een antwoord van Blomhardware;

"Wij hebben gisteren veel vraag gehad naar Pixelgarantie op TFT schermen.
Hierdoor hebben we besloten dit ook aan te gaan bieden.
Onze pixel garantie zal een 8 dagen garantie zijn voor € 39,-.
Vandaag zal ik dit nog op de site vermelden, zodat het ook in de winkelwagen
gezet kan worden."

Willen dus wel garantie bieden alleen moet je wel ff extra gaan lappen 8)7
Maar voor degenen die belinea + pixelgarantie willen hebben. Hier heb je er 1.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:34:
Verder hoort de doos niet eens bij het geleverde product en zou het feitelijk het
product zonder de doos mogen retouneren. Je koopt een product, geen doos.
Dat staat in de wet, zoek maar op google.
Kolder.
Het product moet in een verkoopbare staat geretourneerd worden, inleveren zonder doos valt daar niet onder.

Verwijderd

@yoko, ik weet dat je de xerox uit de startpost hebt gehaald, maar heb je toevallig niet bijgehouden welke revisie je moet hebben als je de zogezegde 'overdrive' wil? Of misschien was het iets met productiedatum of zo, weet niet meer precies.
-----------------------------------------------------------------

In die winkel waar ik die 'alternatieve belinea' vond, (waar niemand blijkbaar iets over weet, kheb de indruk dat zelfs belinea niet zou weten waarover het gaat :) , k*tsite trouwens :| ) staat ook nog de xerox XA19i 8 ms. Ze hebben die nog altijd op voorraad, en khad niet mogen kijken naar het prentje, maar damn, die monitor ziet er goed uit :) (dus ben ik, ondanks de slechte ervaringen en de crappy overdrive blijkbaar, toch terug aan het neigen naar een xerox, niet te geloven he, maar als ik design zie dat ben ik niet rationeel meer;) )

Voor mezelf heb ik een uiteindelijk short list samengesteld. Nu samsung zn laatste creatie mee in de strijd heeft geworpen is het man tegen man met open vizier. ;) Er is geen enkele monitor meer waar we moeten op wachten dacht ik? samsung was de laatste:

short list:

Fujitsu Siemens P19-2
Belinea 101920-1 (zie vorige posts van mij)
Belinea 101920 (startpost belinea)
Viewsonic VP930P
En toch: Xerox XA-19i 8ms

Allen tussen 400-460€ ?

Zoals je ziet idd geen samsung: 680€ is na wat nadenken toch wel te zot, dat is niet echt het bedrag dat ik aan een monitor zou geven. (en het is weer het eeuwige budget-verhaaltje, altijd maar een beetje hoger, maar ergens moet je kunnen stoppen)

(eventueel ga ik in een winkel ergens nog eens een 930BF irl gaan bekijken, zien of de kijkhoeken bij TN echt zo erbarmelijk zijn.)

Ik weet dat niemand in mijn plaats kan kiezen, dus het wordt nog een moeilijk keuze tussen bovenstaande 5, en allen zijn het wel heel degelijke monitoren. Dus ja...

Verwijderd

Tja inderdaad ALVI de Belinea die jij op de foto weergeeft is ook erg mooi. Ik heb de mensen even een maitlje gestuurd om wat info op te vragen en dit is het antwoord:
These Type of Modell Belinea (Maxdata) 101920-1 in our shop on www.snogard.de is the same one as on the link on www.maxdata.de !
May we take a different pic, you see the little mark : "Symbolfoto", means could be a different look as on our page!
About the Pixel-Warrenty is the same as maxdata says! Means as a HIGH-END Panel-Type could be one, maximum two death pixels!
So itŽs not possile to change the monitor if they have one or two death pixels!
Kind Regards
ProCoCo GmbH
En heel erg fijn dat Blomhardware nu wel pixel garantie biedt. Ik had gister een telefoongesprek met iemand van blomhardware, en die jongens zijn goed bezig. Maar gister was het een nog te veel gedoe om pixel garantie te geven, en dat ze dat nu dus wel doen is beter. A39 eu. ik ga ze meteen bellen. Cheers Big Ears

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ook ik ben op zoek naar een tft. Nu werk ik op 2x17" crt, dus mocht ik echt willen gamen kan ik altijd even een crt daarvoor gebruiken. De TFT moet dus vooral voor video en office goed zijn. Het liefst dus 800:1 of wellicht hoger, en een lage response tijd hoeft dus niet :)

Nu zag ik al de Samsung 193P staan, wat qua specs en beoordelingen best goed aandoet. Prijs is wel zo ongeveer mijn max. Aangezien ik ook films erop kijk dacht ik op zoek te gaan naar een breedbeeld. Maar dat begint bij zo'n 700€ geloof ik he? :(
Ik kwam bijvoorbeeld al bij LG iets goedkoper alternatieven tegen. Of zijn deze beduidend minder (IIG geen 1000:1 maar 700:1)?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Jongens ik heb Samsung gemailed over de 193P+/173P+ en het is nu wel duidelijk (nouja):
Geachte heer Schepers,

Bedankt voor uwemail aangaande de Samsung product en verkoop informatie.

De Syncmasters 173P+ en 193P+ worden door Samsung officieel binnen de Benelux nietgeintroduceerd. De dealers die deze monitors toch eventueel verkopen hebben deze via grijze import ingekocht.
770/970P
Momenteel is het nog niet bekend wanneer en of (!!!) de Syncmaster 770 en 970P in de Benelux uitgebracht zullen worden. Zodra hier meer duidelijkheid over is, zal hiervan melding worden gemaakt op onze website www.samsung.nl.

Met vriendelijke groet,

Mandy
Samsung Electronics Benelux
Als de de 770p/970p niet in de Benelux gaan verkopen dan sla ik hen :7
Verder vraag ik me bij die Oleds eigenlijk wel af hoe grijs/zwart het wordt als het uitstaat, als ze dan net zo grijs zijn als een CRT dan is dan heeft de TFT gewoon stukken beter zwart, zelfs al is dat 0,12 nits tegenover 0,12 nits.
Ik volg je ff niet :)

[ Voor 64% gewijzigd door Yokozuna op 08-09-2005 15:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:21:
Tja inderdaad ALVI de Belinea die jij op de foto weergeeft is ook erg mooi. Ik heb de mensen even een maitlje gestuurd om wat info op te vragen en dit is het antwoord:
Bedoel je nu te zeggen dat die er misschien helemaal zo niet uit ziet? Dat zou veel verklaren (alhoewel er in de naam nog een index 1 bij staat: 101920-1. Maar wat is dat dan voor belachelijk gewoonte, dan ben je wat aan het rondzoeken, kijken naar het uiterlijk (boxjes , voet, etv..) en dan geven ze je prentjes die misschien nog niet eens gelijken om hoe die er echt uitziet.

Spijtig, want deze is echt wel mooier dan de grijze belinea.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hm.. al wel erg ruim over de 500 heen, dicht :P

[rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 11[/rml] dus :)

[ Voor 42% gewijzigd door Pollewob op 08-09-2005 22:03 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.