[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 10

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 7.747 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TetsuoShima schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:49:
De nieuwe ViewSonic zou wel eens vroeger hier kunnen zijn dan tot nu toe gezegd. Heb net een winkel gevonden op internet die vermelden dat ze de ViewSonic VP930b al op 19 augustus in stock zouden hebben, dat was dus afgelopen vrijdag. Dat was hier. Als dat inderdaad zo is, dan zouden we zeer binnenkort reviews mogen verwachten.

De theoretische specs zijn op het eerste zicht volledig identiek met de vp191b, alleen een contrast-ratio van 1000:1 ipv 800:1

De meeste andere winkels kondigen hem nu aan voor de 1ste of 2de week van september. Ben benieuwd wanneer hij op de ViewSonic website verschijnt en wanneer hij in winkels hier 'in de buurt' verschijnt...
Hello,

thanks for your Mail !

The new Display from ViewSonic is VP930 !! Available at October !!! I have
no more information from ViewSonic at the moment, sorry.

You can order the VP191B, VP191S, VX924, VX912.......

Regards

Kathrin

Mit freundlichen Grüssen
(www.3-co.de)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 20:20
Ik heb afgl. vrijdag een Samsung 913V aangeschaft

Deze heb ik ter vervanging van mijn oude monitor, en daar had ik een VGA verlengkabel tussen zitten. Nu heb ik met deze verlengkabel een heel slecht beeld op de tft.

De verlengkabel is gewoon een standaard belkin. Voordat ik een goude verlengkabel koop, zou ik graag willen weten of dit wel gaat werken, ofdat het gewoon aan de afstand ligt (3 meter +-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:44:
[...]

Hello,

thanks for your Mail !

The new Display from ViewSonic is VP930 !! Available at October !!! I have
no more information from ViewSonic at the moment, sorry.

You can order the VP191B, VP191S, VX924, VX912.......

Regards

Kathrin

Mit freundlichen Grüssen
(www.3-co.de)
Naar aanleiding hiervan heb ik besloten de ViewSonic VP191S 19" LCD 8 ms (NIEUW)
te bestellen bij www.3-co.de

Voor de belangstellenden:

Er zijn monitoren bij 3-co.de die minder kosten dan normaal.
Terugzendingen, pixelfouten etc. Misschien interessant?
http://portal.gs-shop.de/...D=4884&Seite=frameset.htm
SCHNÄPPCHENMARKT

ViewSonic VP191B 19" LCD 8 ms (Rücksendung) 400,20 EUR
ViewSonic VP191S 19" LCD 8 ms (Rücksendung) 417,60 EUR
ViewSonic VP201s 20,1" LCD, 16 ms (Rücksendung) 580,00 EUR
Neu FSC P19-2 19" TFT 13 ms (schwarz) (Rücksendung) 451,24 EUR

Jullie horen van me hoe het verder gaat. (Verzending, userreview)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:05
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:58:
[...]

Dat klopt helemaal. Alleen als je aimed doe je dat niet in een keer. Meestal moet je een aantal keer corrigeren en je punt opnieuw berekenen. Hier gaat het verhaal op dat als je in 3 keer corrigeren je vijand in beeld hebt je een vertraging hebt van 12% * 3= 36%.
Nee, want dit is geen reflex reactie meer, maar een voorspelling van de positie van de speler op basis van zijn beweging daarvóór. Je pakt niet een nieuw punt om naartoe te aimen, en gaat daar dan op reageren, je bekijkt de hele beweging en voorspelt het verloop, en daar ga je alvast met je muis naartoe. Heeft dus weinig te maken met responsetime.
Bij een character dat constant in beweging is, zie je hem constant, tenzij hij net je beeld in komt. Je ziet hem continu, zij het een paar pixels meer naar links, als hij naar rechts loopt. Maar daardoor ga je hem echt niet mis schieten.

Edit:
Iets klopt er wellicht niet aan mijn verhaal. Het lijkt zo namelijk net alsof responstijd helemaal niet (veel) uitmaakt, tenzij het echt een hoge responstijd is (niet-overdrive mva bijv.).

Hum... mja dat is ook waarschijnlijk gewoon zo, het heeft geen effect op je frag performance, de blurring kan alleen irritant zijn (en dat kan wel weer op je performance inwerken). Het is de 60Hz of 75Hz v-sync die het hem doet.

Hola, daar hadden we het ook over. Wordt tijd dat ik ff naar bed ga ofzo. LOL....ik heb niet geslapen afgelopen nacht. Ik laat mijn post maar zoals ie is, wel grappig.

[ Voor 54% gewijzigd door Roenie1 op 22-08-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
offtopic:
Nee geld te weinig, daarom zei ik ook "bijna". :)

[ Voor 9% gewijzigd door Roenie1 op 22-08-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:00:
[...]
Voor de belangstellenden:

Er zijn monitoren bij 3-co.de die minder kosten dan normaal.
Terugzendingen, pixelfouten etc. Misschien interessant?
http://portal.gs-shop.de/...D=4884&Seite=frameset.htm
SCHNÄPPCHENMARKT

ViewSonic VP191B 19" LCD 8 ms (Rücksendung) 400,20 EUR
ViewSonic VP191S 19" LCD 8 ms (Rücksendung) 417,60 EUR
ViewSonic VP201s 20,1" LCD, 16 ms (Rücksendung) 580,00 EUR
Neu FSC P19-2 19" TFT 13 ms (schwarz) (Rücksendung) 451,24 EUR
Hmm, dit is wel interessant. (en wat ik een tijdje geleden ook aanhaalde, ivm met het toch verkopen van schermen met een pixelfout, maar dan tegen gereduceerde prijs.)

Voordelen
-Je weet ten minste op voorhand hoeveel het er zijn.
-reductie in prijs.

Alleen vind ik dat ze nog zouden mogen vermelden waar de pixelfout zich bevindt en welke kleur (indien subpixel) foutief is. Want 340€ voor een overdrive MVA met 1 foutieve subpixel, who cares :), (als die in uw taakbalk zit bvb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:47:
Het rare wat ik me opval van mijn acer 1951As , is dat als de tft een tijdje heeft uitgestaan en ik hem weer aanzet. Word het in het begin donker en het gaat langzamer lichter worden. Zal maar zeggen 10 seconden. Eerst was dit niet :/ Hebben meer mensen dat? Een crt heeft dat wel, maar een tft :?
Heeft iemand dat ook? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 08:34
Volgens mij heb ik dat ook met mijn 1951As...gebruik je DVI toevallig? Ik heb het alleen als ik de PC foutief afnok en de DVI connectie volgens mij over zn toer gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LosserNL schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:59:
Volgens mij heb ik dat ook met mijn 1951As...gebruik je DVI toevallig? Ik heb het alleen als ik de PC foutief afnok en de DVI connectie volgens mij over zn toer gaat
Ik gebruik dvi. Ik heb het gewoon als ik mijn pc uitzet en daarna na een tijdje de pc weer aanzet en de tft weer aanzet. Heb jij blacklight leakage? En heb jij ghosting?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een antwoord op mijn e-mail ontvangen van de Maxdata (Belinea) klantenservice van Nederland. De Belinea 101920 (ref. 111919) zou vanaf 30 augustus in Nederland verkrijgbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Ik vraag me af of de Samsung 913N voor mij een goede keuze is. IVM met een KVM switch ga ik gebruik maken van de analoge ingang. En aangezien alle andere monitoren met hun aanwezige DVI ingang worden getest heb ik geen idee hoe die schermen - gebruikmakend van hun analoge ingang - zullen presteren. Van de Samsung 913N is in ieder geval bekend hoe hij presteert met de analoge ingang. Ik speel games vrij regelmatig en internet er veel mee, en ben vrij kritisch mbt ghosting etc in games. De lage prijs bevalt me ook wel.
De ViewSonic VP191b is een heel goede monitor, ik vind hem ook erg mooi kwa design, echter hoe hij het doet gebruikmakend van de analoge ingang is (mij) onbekend. Als ik zo'n dure monitor koop, moet ik zeker weten dat hij de Samsung 913N duidelijk overtreft.
En z'n jongere broertje, de Samsung SyncMaster 930BF, is ook nog steeds een optie. Wie kan mij adviseren?

En is het zo dat als je een monitor koopt bij een winkel die voor een meerprijs een pixelgarantie geeft, en je koopt deze niet, dat je er eigenlijk wel zeker van kunt zijn dat je een dode (sub)pixel krijgt aangezien de goede allemaal gaan naar mensen mét die garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kutkip schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:16:
Ik vraag me af of de Samsung 913N voor mij een goede keuze is. IVM met een KVM switch ga ik gebruik maken van de analoge ingang. En aangezien alle andere monitoren met hun aanwezige DVI ingang worden getest heb ik geen idee hoe die schermen - gebruikmakend van hun analoge ingang - zullen presteren. Van de Samsung 913N is in ieder geval bekend hoe hij presteert met de analoge ingang. Ik speel games vrij regelmatig en internet er veel mee, en ben vrij kritisch mbt ghosting etc in games. De lage prijs bevalt me ook wel.
De ViewSonic VP191b is een heel goede monitor, ik vind hem ook erg mooi kwa design, echter hoe hij het doet gebruikmakend van de analoge ingang is (mij) onbekend. Als ik zo'n dure monitor koop, moet ik zeker weten dat hij de Samsung 913N duidelijk overtreft.
En z'n jongere broertje, de Samsung SyncMaster 930BF, is ook nog steeds een optie. Wie kan mij adviseren?

En is het zo dat als je een monitor koopt bij een winkel die voor een meerprijs een pixelgarantie geeft, en je koopt deze niet, dat je er eigenlijk wel zeker van kunt zijn dat je een dode (sub)pixel krijgt aangezien de goede allemaal gaan naar mensen mét die garantie?
Ik zou dan gewoon de 913n nemen, je bedaalt tenslotte ook voor de dvi enzo. Kijk maar in de topicstart, daar staat iets in van dat tft's met alleen een vga ingang dat heel goed kunnen.

Je kan de tft bv bij mediamarkt vobis of mycom , daar kun je ruilen/geld terugkrijgen binnen een bepaalde tijd als je bv. een dode pixel etc. hebt. Lees gewoon even de topicstart door.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren een reclamefoldertje binnen waar de 913n voor iets meer dan 300 te koop was. volgens mij de dixons of dynabyte ofzo. Mocht je geintereseerd zijn dan kijk ik thuis nog wel ff in de oud papier bak welke winkel dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:37:
Ik had gisteren een reclamefoldertje binnen waar de 913n voor iets meer dan 300 te koop was. volgens mij de dixons of dynabyte ofzo. Mocht je geintereseerd zijn dan kijk ik thuis nog wel ff in de oud papier bak welke winkel dat was.
Op de site van dixons en dynabite stond niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jibe
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MentalMatthew schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:36:
Mensen, heb weer nieuws uit Viewsonic land...

De Viewsonic VP191B (AUO M190EN03 V0) zal in europa rond half september vervangen worden door de Viewsonic VP930. Deze TFT monitor zal het M190EN03 V2 paneel van AU Optronics gebruiken, dat staat voor een reactietijd van 8 ms, contrast 1000:1 en een helderheid van 250nits.
Voor zover ik kon achterhalen schijnt dat de silvere variant niet meer terug komt, en dat er dus uitsluitend een zwarte versie op de markt wordt gezet (voor als nog weet ik dit niet zeker!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jibe
  • Niet online
Ik heb hier alvast een pdf gevonden met de specificaties van de viewsonic VP930. Ik hoop dat het niet te lang op zich laat wachten in België:

http://www.viewsoniceurope.com/data/60/VP930.pdf

grt,

Lieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Niet alleen een pdf.

Op de officiële site van ViewSonicEurope staat ie ook!!!!

Ziet er niet geweldig uit vind ik. Ik vind de VP191S er beter uit zien, hij is wel hoger, maar het ziet er niet naar uit dat ie in hoogte verstelbaar is, op de site staat van wel, maar als je hem zijdelings bekijkt dan lijkt het van niet, of ze moeten het in het draaistuk verwerkt hebben.

Het scherm zelf is minder diep, maar de stand is dieper, dus verlies je meer ruimte op je bureau. Verder weegt hij 0.9 kg minder.

Qua stats is ie identiek, alleen 1000:1 contrast ipv 800:1.

Lijkt me geen geweldige verbetering, waarschijnlijk zijn de ingenieurs heel wat meer kostenbewust te werk gegaan bij het ontwikkelen van dit scherm, anders kan je 0.9 kg verschil in het beeldscherm zelf moeilijk verklaren....

Ik denk dat als je het ultieme 19" overdrive VA scherm wil kopen, dat je zal moeten wachten op de Samsung 970P

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 08:34
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:51:
[...]

Ik gebruik dvi. Ik heb het gewoon als ik mijn pc uitzet en daarna na een tijdje de pc weer aanzet en de tft weer aanzet. Heb jij blacklight leakage? En heb jij ghosting?
Geen problemen met mijn scherm, geen kapotte pixels, geen ghosting, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LosserNL schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:31:
[...]

Geen problemen met mijn scherm, geen kapotte pixels, geen ghosting, etc.
/verwijderd :X Ik heb juist wel backlight leakage, is het bij jou zwart gewoon echt puur zwart 's avonds als het donker is? Bij mij juist niet, bij mij is het een klein beetje blauwig met licht vlekken..

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

best tweaker ik heb een borrbleempje.
Ik wil graag iin 19 inch maar ik weet niet welke ik moet nemen ik zat eerst aan de Samsung 930BF
maar toen ging ik twijfelen want sommige mensen vindend dat zwar niet zo mooi is.
maar toen dacht ik aan de Benq FP937s+ want die was lekker goed koop.
ik heb nu twee vragen als geld geen rol speelde welke zou ik dan nemen.
en welke is het beste prijs kwaliteit verhouding.
wat is nou precies het verzchil tussen de twee en welke moet ik nou nemen.

toen zat ik te denken aan een dell 19 inch moet ik dan voo de dell gaan of een van de andere twee

ps als imand een andere hele goede weet mag hij dat ook zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bekijk de start post eens. Daar staat de Benq en de Samsung met links naar reviews. Ik denk dat je aan de hand van die reviews wel een keuze kan maken.

btw: kwalietijd ken ik niet. Moet dat misschien kwaliteit zijn :)

edit: Als je een echte gamer bent, dan zou ik voor de 930BF gaan. Deze heeft ook een grotere kijkhoek.
Speelt budget een grotere rol, dan kan je ook voor de Benq gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:37:
Ik zou hier wel geïnteresseerd in zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel erg bedankt voor je beantwoording maar is de kwaliteit tussen die twee monitoren echt 100 euro waart of zie je geen verschil tussen de twee bildschermen

ps ik ben dyslexties dus let niet op de spelfotuten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Laatst online: 06-09 15:01
Goed nieuws: prad.de gaat de Belinea 101920 (111919) testen. Zie de laatste post op de volgende pagina: http://www.prad.de/board/...ght=&hilightuser=0&page=6

Voor het weekend wordt alvast een eerste indruk geplaatst door de tester. En nu het forum maar in de gaten blijven houden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
n00bs schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:13:
Idd. er is nu toch NOG hoop dat er een echte ULTIEME TFT dit jaar nog gaat uitkomen :) :9~
Jep ik blijf ook nog even wachten, je raakt eraan gewend he... Ik zal de 970p eens in de TS zetten. Ik verwacht dat hij veel te duur wordt, maarja, je weet maar nooit. Als hij echt aan de verwachtingen voldoet dan heb ik het er misschien wel voor over, al is het maar omdat ik een diep-zwart fetisj heb.
Bij een character dat constant in beweging is, zie je hem constant, tenzij hij net je beeld in komt. Je ziet hem continu, zij het een paar pixels meer naar links, als hij naar rechts loopt. Maar daardoor ga je hem echt niet mis schieten.
Precies mijn gedachte!
Lijkt me geen geweldige verbetering, waarschijnlijk zijn de ingenieurs heel wat meer kostenbewust te werk gegaan bij het ontwikkelen van dit scherm, anders kan je 0.9 kg verschil in het beeldscherm zelf moeilijk verklaren....
Minder gewicht in de voet en meer tenen ter compensatie. Ik wil een TFT gewoon helemaal naar achter kunnen schuiven, dus de VP930 moet het wel heel erg goed doen kwa beeld prestaties wil ik hem kopen.
Voor het weekend wordt alvast een eerste indruk geplaatst door de tester. En nu het forum maar in de gaten blijven houden B)
En als jij hem ziet, keep us updated :)

[ Voor 89% gewijzigd door Yokozuna op 24-08-2005 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MentalMatthew
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 19:31
@ Yokozuna: Ik zag dat je de Samsung Syncmaster 970p had toegevoegd aan de startpost. Heb alleen wat foutjes zien staan betreffende de specificaties van dit scherm. Zo heeft dit scherm een contrast ratio van 1000:1 ipv 1500:1. Ook heeft dit scherm een brightness van 250 cd/m2 ipv 270 cd/m2. De specificaties zoals die er nu staan gelden alleen voor de 770p!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam onlangs de Samsung 193P plus tegen bij Salland automatisering

Dit druist dus tegen alle eerdere bericht in!

Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:19:
Ik kwam onlangs de Samsung 193P plus tegen bij Salland automatisering

Dit druist dus tegen alle eerdere bericht in!

Weet iemand hier meer van?
193P != 193P+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En tevens een zeer scherpe prijs,

Heb hierover contact gehad met samsung voor o.a. de zero tolerance pixel garantie.
Deze komt op dit scherm te vervallen omdat zij deze officieel niet in NL leveren..
Salland is momenteel aan het uitzoeken hoe zij hier mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Maar de link naar meer info zegt samsung p193 dit.

En op de global Samsung site staat dit: samsung p193 en samsung p193+

Als je dat allemaal vergelijkt, dan zie je dat er ergens iets is misgegaan bij Salland. Ofwel is de naamgeving door hun fout, ofwel hebben ze de verkeerde link met meer info gezet. Ik zie wel dat ze het volgende verkopen:

samsung p193 zilver: 475
samsung p193+ zwart: 476

dus hopelijk is het enige verschil niet de kleur...

Voor je besteld, best even verder informeren als je van plan was hem te kopen...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link naar meer informatie op de site van Salland gaat anders gewoon naar de 193P info van Samsung...

Raar, alhoewel de specs wel kloppen.

Ik wacht toch nog even op de 970P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Allemaal Salland mailen dan :)
MentalMatthew schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 02:51:
@ Yokozuna: Ik zag dat je de Samsung Syncmaster 970p had toegevoegd aan de startpost. Heb alleen wat foutjes zien staan betreffende de specificaties van dit scherm. Zo heeft dit scherm een contrast ratio van 1000:1 ipv 1500:1. Ook heeft dit scherm een brightness van 250 cd/m2 ipv 270 cd/m2. De specificaties zoals die er nu staan gelden alleen voor de 770p!
Inderdaad, aangepast. Jammer dat hij geen contrast van 1500:1 krijgt, de 173P+ had ook een contrast van 1500:1. Alsof 17" versies makkelijker dieper zwart weer kunnen geven... Maarja, ik ga waarschijnlijk toch voor de 17" versie, dus dat is geen probleem :)

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 24-08-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:21:
Allemaal Salland mailen dan :)

[...]

Maarja, ik ga waarschijnlijk toch voor de 17" versie, dus dat is geen probleem :)
Zegt de stichter van het 19 inch topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel ook aan het twijfelen.
Ben zeker op zoek naar een scherm met specificaties gelijk aan de 193P+.

Wat nu te doen?
En...
Wanneer wordt er verwacht dat de 970P beschikbaar is in NL?

Weet niet of ik zolang kan/wil wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 22-09 21:26

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb net gebeld, met salland, daar zeggen dat het toch echt de 193p+ moet zijn...Veel meer konden ze aan de telefoon er niet over zeggen helaas....
alleen nu nog de zilveren

[ Voor 5% gewijzigd door sander817 op 24-08-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 12:56

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

kutkip schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:09:
[...]

Ik zou hier wel geïnteresseerd in zijn ja.
deze is ook heel scherp
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=306235&cks=FRT

Heb zelf de 913N met pivot functie, wilde het scherm in hoogte kunnen verstellen.
Deze kun je bestellen bij norrod voor 329 d8 ik
of pricewatch: Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub, Pivot) dat kan ook

Kan het scherm aanbevelen, speel nogal veel counterstrike en nog geen ghosting gezien.
filmpie kijken gaat ook prima.
Snap al die heisa van al die reviews niet, ding doet gewoon wat ik ervan verwachtte.
Kijkhoek viel me ook 100% mee. Het vergt even wat instelwerk maar dan is het scherm voor mij perfect. Je moet nogal een grote pietlut zijn als dit scherm niet voldoet voor dagelijks surfen en gamen. Vind het nog steeds jammer dat ik hem niet een jaar eerder heb aangeschaft.
Mis de dvi ook niet. wat je niet gewend bent kun je ook niet missen :+
erg tevreden over het scherm.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de ervaringen met de Xerox XA7-19i-8ms (19", 8ms, D-sub/DVI)?

http://www.xerox-displays.info/xa7series.html

Lijkt me ook een goed scherm voor een goede prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:13:
Wat zijn de ervaringen met de Xerox XA7-19i-8ms (19", 8ms, D-sub/DVI)?

http://www.xerox-displays.info/xa7series.html

Lijkt me ook een goed scherm voor een goede prijs...
Ik kan je vertellen dat de ervaringen erg verschillen, van hele slechte ervaringen (zoals ik zelf) tot goede ervaringen. Ten eerste werden er bij de Xerox monitoren veel pixelfouten ontdekt. Ten tweede, en dat heb ik zelf ervaren, lijkt de overdrive functie niet altijd aan te staan. Ik had eerst door een fout van de winkel de 16ms variant, maar deze deed het nog beter als de 8ms variant die ik daarna kreeg. Hoe stom het ook klinkt, ik had veel meer last van ghostig. Echt veel in vergelijking met de Viewsonic die ik nu heb.

Ik kan je de xerox eigenlijk alleen maar afraden. Tenzij je hem niet voor gamen gebruikt, dan is het zeker een heel mooi scherm. Mooie heldere kleuren, en dan nog de vormgeving. Verder moet je wel rekening houden met de glasplaat (dat je niet naast een raam zet ofzo. Zeker nu merk ik flink het verschil tussen een glasplaat en geen glasplaat. maar voor gamen..... Nee dan kan je beter een ander scherm nemen is mijn mening.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
piems schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:41:
[...]

deze is ook heel scherp
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=306235&cks=FRT

Heb zelf de 913N met pivot functie, wilde het scherm in hoogte kunnen verstellen.
Deze kun je bestellen bij norrod voor 329 d8 ik
of pricewatch: Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub, Pivot) dat kan ook

Kan het scherm aanbevelen, speel nogal veel counterstrike en nog geen ghosting gezien.
filmpie kijken gaat ook prima.
Snap al die heisa van al die reviews niet, ding doet gewoon wat ik ervan verwachtte.
Kijkhoek viel me ook 100% mee. Het vergt even wat instelwerk maar dan is het scherm voor mij perfect. Je moet nogal een grote pietlut zijn als dit scherm niet voldoet voor dagelijks surfen en gamen. Vind het nog steeds jammer dat ik hem niet een jaar eerder heb aangeschaft.
Mis de dvi ook niet. wat je niet gewend bent kun je ook niet missen :+
erg tevreden over het scherm.
Bedankt, ik heb het scherm reeds besteld , via Salland, omdat ik daar goede ervaringen mee heb, de prijs goed was en ik meteen nog een aantal kleine dingen mee kon bestellen die ze daar ook hebben.
Het is de uitvoering met pivot geworden. Zal wel even wat anders zijn dan die budget 17" CRT van Philips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het foldertje teruggevonden.
Tot 11 september is de 913N te koop bij paradigit voor 339 euro.

Dat is nog niet echt veel geld voor een gewone winkel.

Bij de MM kost deze TFT al gauw 400.

Edit: dit ding bij paradigit is de versie met de verstelbare voet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 01:41:
..., al is het maar omdat ik een diep-zwart fetisj heb.
Nu heb ik wel iets merkwaardig gezien bij de laptop van iemand. De laptop is een HP easy note, en ik heb die de laatste dagen uitvoerig kunnen bekijken. En het is mij opgevallen dat er 'iets' op dat scherm zit, er is een soort speciale coating (weet niet wat) maar het resultaat is dat

1. Het is een spiegel als het scherm uit staat/zwart weergeeft.
2. Ik heb zelden zo een diep donker zwart gezien (niet gemeten uiteraard, subjectief.)

Hij heeft ook nog zijn dell crt scherm van zijn vorige pc er aan hangen als dual screen, en ik zou zelfs durvern zeggen dat het zwart zwarter is dan dat van zijn crt. (dat misschien slecht afgesteld staat, want het komt wel wat 'flets' over ivm hetzelfde beeld op het laptop scherm)

Als je je niet stoort aan de reflecties en het speigel effect is het zwart echt wel heel erg in orde. Natuurlijk is het een laptop scherm en moet je er daarom heel strikt gaan voorzitten, want vanonder elke andere hoek begint de 'grijsverkleuring' meteen.

Nu is mijn vraag, wordt zo een coating ook toegepast op desktop schermen, en wat is het voor iets? Want echt, dat zwart ziet er erg goed uit, raar eigenlijk dat die coating dan niet op desktop schermen wordt aangebracht, wat is de catch? behalve het spiegeleffect?)

En is het te vergelijken met de glasplaat over de xerox? Want als dat zo is wil ik wel, ondanks de reflecties, de xerox nog wel eens overwegen (als die nog verkrijgbaar is).

ik heb nog geen tft, ik kijk nog effe de kat uit de boom, en voor het ogenblik heb ik er toch niet echt het geld/tijd/zin voor. Ik wacht trouwens nog op de nieuwe AUO overdrive panelen in de 20/24" sector en de correcte versie van de belinea)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 11:50
Wat moet het worden ?

193P+-Silver 8 ms 1000:1

of 930BF 4 ms 700:1

Ik game veel maar gebruik ook veel photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmorgen een mail gestuurd aan Salland met de vraag of ze ook de zilveren uitvoering van de Samsung 193P+ zouden gaan leveren. Hierbij de reactie:

Helaas is dit nog niet bekend, de zwarte versie is een pre order, ze zijn nog niet leverbaar in Nederland.

Zouden ze dan toch (ooit) op de Nederlandse markt komen?

Ik moet en zal deze monitor krijgen! :) Kan iemand misschien uitleggen wat het nadeel is van online bestellen in Amerika? Bijv. bij provantage.com (verzendkosten 96,25 dollar). Hoe zit het dan precies met de garantie/dode pixel verzekering? Ik zie wel een mogelijkheid tot aanvragen van RMA, maar over dode pixel garantie wordt niet gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zegt de stichter van het 19 inch topic....
Goed gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:22:
Ik heb vanmorgen een mail gestuurd aan Salland met de vraag of ze ook de zilveren uitvoering van de Samsung 193P+ zouden gaan leveren. Hierbij de reactie:

Helaas is dit nog niet bekend, de zwarte versie is een pre order, ze zijn nog niet leverbaar in Nederland.

Zouden ze dan toch (ooit) op de Nederlandse markt komen?
Nee. Salland is gewoon niet op de hoogte, dat lijkt me meer dan duidelijk. Als je die monitor pre-ordert kan je lang wachten.... pas als er staat "nu op voorraad" in plaats van "pre-order", dan heb je er wat aan. En als dat gaat gebeuren, heet ik voortaan Bep.

@Yoko: Waarom 17"

[ Voor 25% gewijzigd door Roenie1 op 24-08-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan ik zelfs beantwoorden :P

bekijk dit topic maar....

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1044286//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
:*

1 reden kon men zelf al bedenken, hoger contrast van het 17" model.

[ Voor 95% gewijzigd door Yokozuna op 24-08-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:40
Dag mensen,

Ik zoek zelf een goed 19" scherm om snelle spellen mee te spelen waar ook nog een beetje goede kleurkwaliteit in zit. Nou zag ik dat de Benq FP937s+ door TomsHardware beoordeeld is en aan de 3 eisen voldoet: Goedkoop, Bijna zelfde goede kleurkwaliteit als mva/pva panels (alleen absoluut niet echt goed in films), en snel!
Nou vraag ik me af, waarom is dat scherm dan zo goedkoop?

P.S. In de startpost staat dat de Benq FP937s+ 16.2 Mil kleuren heeft, maar op de Benq site staat 16.7 Miljoen kleurtjes om naar te kijke ;)

Misschien ff wijzigen in de startpost? Of heb ik het fout? :P

http://www.benq-eu.com/pr...t=506&page=specifications

[ Voor 6% gewijzigd door Ruben [NL] op 24-08-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:11
je hebt het fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
StoneFox schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:51:
Helaas is de verwachte publicatie van de eerste indruk en volledige test verplaatst naar 3/4 september :(

prad.de test trouwens het model met een contrast van 1000:1. Zou dit nu de ref 111919 en het nieuwe AUOptronics panel zijn? Ik ben in ieder geval benieuwd hoe de tester het zwart beoordeeld (250/1000 = 0.25nits).

edit: op de website van Belinea Duitsland staat dat het inderdaad de ref 111919 betreft: http://www.maxdata.de/app...&parm02=230&parm03=111919. Het paneltype wordt helaas niet genoemd.

[ Voor 33% gewijzigd door stonefox op 24-08-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het zou inderdaad mooi zijn als Belinea hun 111919 meteen van de "1000:1 AUOptronics" zou voorzien, gewoon in 1x goed, geen gedoe.

Als AUOptronics bewust is van de nadelen van hun 800:1 paneel (wel diep, maar niet bijzonder diep zwart en backlight leakage) en deze voor een groot deel heeft weggewerkt, zal dat zonder twijfel de beste keus voor TFT's in dit topic, zolang de 970/770p nog niet uit is :) (maar die gaat volgens ook zeker meer kosten)

[ Voor 96% gewijzigd door Yokozuna op 24-08-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 11:50
Willson schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:14:
Wat moet het worden ?

Jongens, ik weet het echt niet meer, en wil deze week de monitor gaan kopen, wat kan ik het beste doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zowieso de 193P+, maar w8 ff op de 970P(+)...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Deze week komt de 193P+ nieteens uit. De servicedesk van Samsung zegt dat hij helemaal niet uitkomt in NL en hij staat ook niet op de officiele Samsung.nl site.

Dus als je deze week uit die twee moet kiezen, zul je voor de 930BF gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
* addictive heeft vandaag zijn nieuwe pc gekregen met de Samsung 193P :*)

Super mooi :D

• sander817

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik vind het maar een vreemde bedoeling bij samsung....ik denk toch dat ze heel wat omzet missen door deze late acties allemaal..

• leeke1984
  • Laatst online: 26-02 19:52
Ik heb gisterenmorgen mijn scherm binnen gekregen (Samsung 930 BF) en heb er al een hele dag op getest :D (kon het niet laten). Uiteindelijk lag ik om 1 uur vanacht in bed, maar ik denk dat ik er al genoeg achter heb gezeten om een review te kunnen schrijven.

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)

Mijn vorige scherm was niet zeer bijzonder (een medion 17"CRT). Ik heb het voornamelijk vervangen omwille van de ruimte in mijn kamer (ik ben student en heb niet zoveel ruimte) Ik gebruik de pc voornamelijk om te gamen en af en toe eens om wat op te typen ofzo. Bij mijn CRT moest alleen mijn bureau een 20 tal cm van de muur afstaan om er recht voor te kunnen zitten en toch nog wat bureaublad over te houden. In dit opzicht is de TFT goed geslaagd. Ik heb opeens een zee van ruimte!

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)

Ik heb het beeldscherm getest en wat blijkt, 2 dode subpixels (rode puntjes). Aangezien je er 4 moet hebben geloof ik voor je hem terug moet sturen (gehaald bij PC Megastore) Ik heb hier eigenlijk geen last van, maar het is toch jammer.

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
Ik merk eigenlijk weinig verschil. Nou moet ik wel zeggen dat mijn crt altijd op volle lichtsterkte en contrast stond (waarbij kleuren vervagen), maarja ik ben gamer en wil op de hele donkere stukken in bijv. CS wel mijn tegenstander meteen zien! Bij de 930 BF staan beide nu echter op 50. Als je in het donker speelt en hij staat op 100 wordt je zowat blind van de hoeveelheid licht.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)

Dit is heel simpel, je ziet het gewoon niet! Ik heb alleen CS 1.6 nog maar getest en BF 2 nog niet. Maar ook met het snel draaien is het gewoon hetzelfde als een CRT. Alleen zie ik veel meer (mede door 19", wat de beleving stukken beter maakt!) Films heb ik ook nog niet echt gekeken (alleen wat Ice Age) omdat dit een mooie test is om kleuren enz. te laten zien. Er zit echter weinig actie in dus geen snelle beelden en dus zowieso geen ghosting. Kortom voor het gamen perfect! Overigens heb ik het scherm geprobeerd in CS 1.6 op 1280*1024, ik vond echter dat de models wel heel klein werden dan. Heb hem dus op 1024*768 gezet en dit speelt nog altijd perfect! (overigens alles zonder vsync) Ik denk echter dat dit alleen geldt voor 1.6 en niet voor CS:S. 1.6 is van nature nl niet zo mooi. Als je op 1024*768 speelt op dit scherm ziet het er eigenlijk uit als 800*600 op de oude CRT van mij. Ik speel dit dan ook alleen vanwege de prestaties en niet vanwege de mooie plaatjes die het op moet leveren! (de meeste 1.6 fans zullen dit met mij eens zijn). BF 2 zou ik dan wel weer in 1280*1024 spelen, maarja dat heb ik nog niet getest...

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)

Zoals eerder gezegd is het wit oogverblindend als de helderheid en contrast te hoog staan. Bij mij dus op 50 50. Ik heb wel wat stukken zwart gezien, bijvoorbeeld in Ice Age en er moet gezegd worden dat dit niet echt zwart is. Er is duidelijk wel backlight leakage te zien. Ik vind dit echter totaal niet erg, omdat ik dus ingame dit expres forceer, om meer te kunnen zien en dus sneller te reageren. Maar je kunt hieruit ook misschien concluderen dat ik niet optimaal mijn best heb gedaan om het zo zwart mogelijk te krijgen!

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)

Wanneer men naar witte oppervlakken kijkt vanaf de zijkant zie je dat het geel wordt. Hoe groter de hoek hoe meer geel. Toen ik echter een film er op keek, (ongeveer een hoek van 45 graden) zag ik geen verschil in de kleuren! Wat zou willen zeggen dat je best met zijn drieën op het scherm kan kijken naar een film, mits je een beetje dicht bij elkaar zit. Werken aan een document met 2 zal ook wel goed gaan, met 3 krijg je toch last van het geel denk ik.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Ik heb hem in elkaar gezet, en bij het in elkaar zetten viel de afdekkap (van de connectors) van de monitor er meteen af. Deze zit dus vrij los. Maargoed, bij mij staat ie op mijn bureau en verlaat ie dat bureau niet...Dus vind ik niet erg!

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Al met al een prachtig beeldscherm dat echt voor de gamers is gemaakt (het is echt een CRT vervanger!! Je ziet echt geen verschil met CRT en het beinvloed mijn prestaties dus ook niet!), maar ook prima voldoet voor de student, die veel achter een pc zit om documenten te typen of internet (werkwoord ;) ). Ledje is helaas groen en niet blauw, maarja dat noem ik muggeziften :P. Echter is hij totaal niet storend. Er zijn in de HUD zat mogelijkheden om in te stellen, heb het echter helemaal niet uitgeprobeerd ook. Hier heb ik wat meer tijd voor nodig.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Voordelen:
*Design
*Responsetime (ideaal voor gamen)
*Grootte
*Vele instellingsmogelijkheden

Nadelen:
*Het ietwat losse klepje
*Een paar dode subpixels (doe je niets aan)

Opmerkingen/Vragen
Ik heb nog een paar vragen:
Hoe zit het nu precies met die garantie op pixels bij Samsung? In TS staat dat voor DVI schermen nog altijd 4 dode subpixels pas recht geeft op garantie? PC Megastore handelt iig volgens fabrieksgarantie.
Weet een van jullie of het nut heeft DVI en VGA tegelijkertijd aan te sluiten. Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat je dit kan wisselen ofzo? Wat is het voordeel hiervan? (Momenteel alleen DVI erin)
Klopt het dat je met DVI alleen op 60 Hz kan spelen en met VGA ook op 75 Hz? Zou het dan beter zijn om het spelen van games dus met VGA instellingen te doen?
Hmm, wat zijn mogelijke oorzaken dat Windows bij mij alleen 60 Hz aangeeft? (zelfs als ik de niet mogelijke modi wel laat weergeven)

Veel plezier met deze ultralange recensie!

[ Voor 2% gewijzigd door leeke1984 op 25-08-2005 12:22 . Reden: Toevoeging aan vragen ]

Verwijderd

...
Klopt het dat je met DVI alleen op 60 Hz kan spelen en met VGA ook op 75 Hz? Zou het dan beter zijn om het spelen van games dus met VGA instellingen te doen?
Ik heb m'n scherm ook met DVI op 75 Hz!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59
Waar ik al een tijdje naar op zoek ben is een scherm met een 4ms overdrive TN paneel, dvi en pivot, maar volgens mij is dat er (nog) niet. Is er toevallig al bekend of van de aankomende schermen (bijv. de Samsung 970p) ook pivot versies beschikbaar komen, of zijn dan de Hyundai L90D+ en de IIyama H481s nog steeds de aangewezen schermen voor deze eisen?

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

DaCoTa schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:23:
Waar ik al een tijdje naar op zoek ben is een scherm met een 4ms overdrive TN paneel, dvi en pivot, maar volgens mij is dat er (nog) niet. Is er toevallig al bekend of van de aankomende schermen (bijv. de Samsung 970p) ook pivot versies beschikbaar komen, of zijn dan de Hyundai L90D+ en de IIyama H481s nog steeds de aangewezen schermen voor deze eisen?
Je kunt er ook zelf een Pivod poot of een Muurbeugel met Pivod functies op monteren.
(laatste staat nog eens erg stoer..zo zonder poot)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• Yokozuna
Vindt men het een goed idee dat er een navigatie in de TS komt? Lijkt me wel he :) Dat je meteen vanuit het begin naar bijv. stap 3 kunt springen. Over de TS gesproken, denk dat ik de C19-4 er straks uithaal als de Belinea eraan komt en fatsoenlijk is. Dat is dan een iets duurder alternatief voor de C19-4 maar wel meteen MET DVI en MET verstelbare voet etc. Maakt de C19-4 volgens mij overbodig. Degene die 350 euro voor een TFT over hebben gaan meestal toch voor de 930BF, de C19-4 en tegenwoordig ook de 913N lijken nauwelijks (meer) verkocht te worden. Allemaal vervangen door de 930BF en straks de Belinea 101920 111919 in die prijsklasse...
sander815 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 08:56:
ik vind het maar een vreemde bedoeling bij samsung....ik denk toch dat ze heel wat omzet missen door deze late acties allemaal..
Niet bepaald een actie die ik van Samsung verwacht had, normaal hebben ze altijd alles prima geregeld.
bijv. de Samsung 970p, wanneer komt die uit?
Ik weet dat bovenstaande vraag nog vaker gaat komen -> als we het antwoord weten komt het direct in de startpost. Check dus altijd de startpost i.p.v. hier met meerdere mensen te vragen.

[ Voor 75% gewijzigd door Yokozuna op 25-08-2005 13:56 ]

• ALFfx
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 19:02
Willson schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:14:
Wat moet het worden ?

zou zeggen als die maar 16,7 miljoen is anders zit je jezelf te neppen.
Ik wacht wel op de 970 ziet er ook perfect uit

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:30

OMD

@ Leeke1984:

Mooie review!!!!!
ik ben zelf ook aant kijken naar deze monitor en je hebt mij zeker geholpen met beslissen!~
thnx for that :-0

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59
Mud starrr schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:46:
[...]
Je kunt er ook zelf een Pivod poot of een Muurbeugel met Pivod functies op monteren.
(laatste staat nog eens erg stoer..zo zonder poot)
Zijn er tegenwoordig geen schermen met autodetect pivot functie meer? Ik kan me nml. van heel lang geleden een pivoteerbaar CRT scherm herinneren waarbij toenertijd Windows95 automatisch zijn resolutie omschakelde en het beeld goed zette zodra je over de 45 graden heen ging. Ultimate leetheid :)

Verwijderd

Damn de IIyama H481s ziet lekker uit _/-\o_ messchien dat ik me die koop als vevanger op me huidige TFT. Scherm wat ik nu heb is ook van Ilyama Prolite E431-B (17inch). Heb hem al bijna 2 jaar en werkt nog steeds fantastische :) geen enkele dooie pixels :*)

Verwijderd

Yokozuna schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:42:
Vindt men het een goed idee dat er een navigatie in de TS komt? Lijkt me wel he :) Dat je meteen vanuit het begin naar bijv. stap 3 kunt springen. Over de TS gesproken, denk dat ik de C19-4 er straks uithaal als de Belinea eraan komt en fatsoenlijk is. Dat is dan een iets duurder alternatief voor de C19-4 maar wel meteen MET DVI en MET verstelbare voet etc. Maakt de C19-4 volgens mij overbodig. Degene die 350 euro voor een TFT over hebben gaan meestal toch voor de 930BF, de C19-4 en tegenwoordig ook de 913N lijken nauwelijks (meer) verkocht te worden. Allemaal vervangen door de 930BF en straks de Belinea 101920 111919 in die prijsklasse...

[...]

Niet bepaald een actie die ik van Samsung verwacht had, normaal hebben ze altijd alles prima geregeld.

[...]

Ik weet dat bovenstaande vraag nog vaker gaat komen -> als we het antwoord weten komt het direct in de startpost. Check dus altijd de startpost i.p.v. hier met meerdere mensen te vragen.
ben net terug gebeld door Salland, zij verwachten de 770P en de 970P in november in hun assortiment te hebben. Nog even wachten op deze schoonheden dus...

Verwijderd

en met welke prijskaartje aan de 970P? :+

• Largamelion
  • Laatst online: 10:53
Mijn eerste keuze ging eigenlijk naar de Hyundai L90D+, omdat deze op Tomshardware de 'Editors choice' kreeg en hij leek mij ook ideaal voor mijn behoeften (gamen/internetten). De prijs zag er ook goed uit 350$ wat ik omrekende naar 270€, maar dat was echter zonder te rekenen dat dit scherm niet in België/Nederland wordt ontwikkeld, het moet dus ingevoerd worden van Amerika waardoor het hier dus minstens 400€ kost.

Daardoor zit ik nu dus de twijfelen tussen de BenQ FP937S+, de Samsung 930BF en bovenvermeld scherm. Aangezien ik zowel de BenQ als de Samsung aan inkoopprijs kan krijgen bespaar ik hier een heleboel geld op, maar de Hyundai is niet beschikbaar bij onze leveranciers dus deze betaal ik de volle pot.

De BenQ komt me dus het goedkoopst uit, de Samsung iets duurder maar zou beter moeten presteren hoewel ik dit betwijfel na het lezen van deze hele topic en de Hyundai zou mij het meeste geld kosten maar deze vind ik wel het mooiste design + functies. Boven de 400€ zou ik niet willen gaan dus de andere schermen komen voor mij niet in aanmerking (913P+, etc...).

Helaas staan hier nog niet veel reviews over de L90D+, maar op Tomshardware zijn ze in ieder geval allemaal positief, de 930BF is daar helaas nog niet gereviewed dus daar heb ik geen idee van, meningen hier zijn verdeeld...

Iemand advies?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• leeke1984
  • Laatst online: 26-02 19:52
Wat ga je er mee doen? Dat is de hamvraag! En wat vind je belangrijk en wat niet? Bijvoorbeeld kleurechtheid (doe je veel photoshop enz) responsetime (doe je veel games?) enz...

[ Voor 62% gewijzigd door leeke1984 op 25-08-2005 16:56 ]

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 12:56

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

de Hyundai is een samsung 913N paneel en dan met dvi.
de 930BF is weer de opvolger van de 913N.

Kan je uit eigen ervaring melden dat de 913N al prima voldoet voor internetten en gamen.
En als je dat scherm tegen inkoopprijs kunt aanschaffen zie ik het probleem niet :P

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• Largamelion
  • Laatst online: 10:53
Wel vooral gamen, af en toe Photoshop en geregeld internetten, maar daarvoor vind ik de kleur niet belangerijk. Voor spellen zoals Splintercell vind ik een donkere zwarte kleur echter wel belangerijk, dan ziet het er gewoon veel echter uit, een helder scherm in dergelijke games doet je de hele ervaring missen.

De 17" CRT die ik nu heb geeft de kleuren ook niet echt mooi weer, alles is zowat flets als ik vergelijk met de schermen van mijn maten (ook CRT 's) en daarom hecht ik dus ook veel belang aan kleur.

Geen ghosting is echter een prioriteit, maar ik denk niet dat er veel 8ms schermen zijn die daar nog last van hebben, toch niet degene die hier besproken worden...

PS: Heeft er iemand ervaring met de 19" uit de Aldi van maart? Naar t schijnt was dat geen slechte koop, geen ghosting etc en maar 300euro, van de kleuren weet ik echter niets.

Thx

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
@Largamelion, ik zou in jouw geval toch naar de Samsung 930BF kijken.. Dat is gewoon het beste scherm voor gamers op dit moment.. Ik heb hem zelf ook, en hij bevalt me uitstekend.. De gehoorde klacht dat zwart niet zwart is vind ik wel meevallen.. Ik vind donkere games als Doom3 en FEAR-demo etc er echt wel zwart genoeg uitzien.. Kwestie van de juiste brightness, contrast en gamma settings denk ik.. En van ghosting is dus zo goed als geen sprake.. Heel klein beetje misschien, maar dat zie je alleen maar als je er een CRT naast hebt staan als clone.. De helderheid en kleuren etc komen op mij echt zeer goed over, veel beter als op mijn CRT.. Het is mijn 1e TFT na 13 jaar veel gamen op CRT's, en ik ben zeer tevreden met dit scherm..

[ Voor 7% gewijzigd door Inflatable op 25-08-2005 19:22 ]

• MentalMatthew
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 19:31
Ik ben nog wat foto's tegengekomen van de Viewsonic VP930:

Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/2866/01h0bf.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/1378/01g7ry.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/1279/01f7hr.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/1410/01e5ba.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/3742/01d4cw.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/5164/01c1wd.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/8753/01b6er.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/7357/01a8bf.th.jpg

Bron: 21hifi.com

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:11

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat een super lelijke voet zeg :r maar goed, het gaat mij voornamelijk om de kwaliteit van het scherm.

• stonefox
Inderdaad jammer van die voet, maar ik ben ook benieuwd naar de prestaties van dit nieuwe model. Zijn voorganger kwam in de volgende test als winnaar uit de bus:
http://translate.google.c...air=fr%7Cen&hl=en&ie=UTF8
Er zit wat oudere schermen tussen maar ook een aantal recentere modellen:
Acer AL1931S
BenQ FP931
Fujitsu Siemens C19-4
Hyundai ImageQuest L90D+
LG Flatron L1950S
NEC MultiSync LCD1970GX
Philips 190S5FS
Samsung SyncMaster 913N
Samsung SyncMaster 930BF
Sony SDM-HS95
ViewSonic VE910
ViewSonic VP191b
ViewSonic VX924

• Yokozuna
Thanks! Erg stom van die voet, volgens mij is hij wel 25cm diep. Ik vind het maar niets, maargoed, Belinea komt ook met een model met het nieuweste paneel :)

• Roenie1
Het was bijna niet mogelijk, maar ze zijn er bij Viewsonic desondanks in geslaagd om de voet nóg weerzinwekkender te maken. Petje af hoor. _/-\o_

;)

[ Voor 7% gewijzigd door Roenie1 op 25-08-2005 20:53 ]

• Yokozuna
4 tentakels, wat een fritsfrats ook, geef mij maar een vierkante bak zoals bij de 970P.

Gewoon BAM! zegmaar...

Ik bedoel, als je zo'n vet strakke rand/bezel hebt zoals bij Viewsonic, dan wil je toch ook een strakke voet? Dat is alles behalve deze nieuwe.

[ Voor 40% gewijzigd door Yokozuna op 25-08-2005 21:24 ]

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Roenie1 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:52:
Het was bijna niet mogelijk, maar ze zijn er bij Viewsonic desondanks in geslaagd om de voet nóg weerzinwekkender te maken. Petje af hoor. _/-\o_

;)
Jah, de voet is inderdaad nog lelijker geworden, wat ik me wel afvraag is hoeveel je daar op let als je de monitor eenmaal gebruikt. Voor mij gaat het "ruimte probleem" iig niet op omdat ik mijn monitor toch in een hoek zet.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
anonimoes schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:53:
[...]

Jah, de voet is inderdaad nog lelijker geworden, wat ik me wel afvraag is hoeveel je daar op let als je de monitor eenmaal gebruikt. Voor mij gaat het "ruimte probleem" iig niet op omdat ik mijn monitor toch in een hoek zet.
Maar dan wel 30 centimeter van de hoek vandaan omdat die tentakels naar achteren steken. Op mijn vp191b zit ook een lompe voet, maar dat zie je niet (let je niet op) en kun je vrij dicht tegen de muur/in een hoek zetten. Met de nieuwe voet wordt dat een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Fly-guy schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:03:
[...]

Maar dan wel 30 centimeter van de hoek vandaan omdat die tentakels naar achteren steken. Op mijn vp191b zit ook een lompe voet, maar dat zie je niet (let je niet op) en kun je vrij dicht tegen de muur/in een hoek zetten. Met de nieuwe voet wordt dat een stuk lastiger.
Ja ok. Misschien kan je hem inderdaad niet helemaal in de hoek zetten (met de zijkanten van het scherm tegen de twee muren bedoel ik dan) maar de achterste uitsteeksels zijn in elk geval wel een stuk minder breed dan de voorste dus die blokkeren het in de hoek zetten niet zo heel erg denk ik.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zo, ik ben tegenwoordig ook in de markt voor een nieuwe monitor, mijn 21" CRT begint na zeven jaar dan toch eindelijk de moed op te geven. En ik wil nu ook wel eens wat ruimte op mijn bureau, dus die 19" CRT die ernaast staat gaat ook de deur uit en er komen twee TFT's voor terug :)

Maar ik heb even een vraag over ghosting. Ik lees dat de 930BF een van de snelste monitoren is. En dat ghosting "nauwelijks waarneembaar" is. Nu kan ik me voorstellen dat je in een FPS game ghosting hebt bij snel omdraaien bijvoorbeeld. Een kort moment dus. Maar ik speel vooral racegames zoals GTR, F1 Challenge, en zo nu en dan wat arcade werk als Flat-Out en zo. Veel meer een constante beweging dus, die toch al gauw met 80-170 frames per seconde over je beeld raast. Kan ik daar problemen met Ghosting verwachten?

Tweede vraag: nu komen er bij mij dus twee monitoren naast elkaar, maar dual-dvi-agp videokaarten zijn zeldzaam. Dus 1 monitor gaat op DVI, en de andere op d-sub. Merk ik daar grote verschillen in? Want als ze naast elkaar staan, vallen die verschillen natuurlijk direct op!

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-08-2005 09:48 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-08 13:26
StoneFox schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:09:
Inderdaad jammer van die voet, maar ik ben ook benieuwd naar de prestaties van dit nieuwe model. Zijn voorganger kwam in de volgende test als winnaar uit de bus:
http://translate.google.c...air=fr%7Cen&hl=en&ie=UTF8
Er zit wat oudere schermen tussen maar ook een aantal recentere modellen:
Acer AL1931S
BenQ FP931
Fujitsu Siemens C19-4
Hyundai ImageQuest L90D+
LG Flatron L1950S
NEC MultiSync LCD1970GX
Philips 190S5FS
Samsung SyncMaster 913N
Samsung SyncMaster 930BF
Sony SDM-HS95
ViewSonic VE910
ViewSonic VP191b
ViewSonic VX924
Uit deze review blijkt dat de Samsung 913N "beter" is dan de 930BF. Vind ik toch opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

DaCoTa schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:29:
[...]

Zijn er tegenwoordig geen schermen met autodetect pivot functie meer? Ik kan me nml. van heel lang geleden een pivoteerbaar CRT scherm herinneren waarbij toenertijd Windows95 automatisch zijn resolutie omschakelde en het beeld goed zette zodra je over de 45 graden heen ging. Ultimate leetheid :)
Ik weet het niet, ik heb het nog nooit gezien in ieder geval.
Ik heb gewoon een knop gemaakt op mijn bureaublad.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:11

n00bs

Het is weer Zomer!

Trouwens even een vraag, aangezien dit ook een TFT scherm betreft... mijn pa is op zoek een een TFT breebbeeld scherm voor in de huiskamer. Nu zie je wel af en toe wat aanbiedingen, maar vaak zijn het echt crap schermen. Heeft iemand ervaring met goede breedbeeld TFT schermen van 66cm of iets meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:47:
...
Maar ik heb even een vraag over ghosting. Ik lees dat de 930BF een van de snelste monitoren is. En dat ghosting "nauwelijks waarneembaar" is. Nu kan ik me voorstellen dat je in een FPS game ghosting hebt bij snel omdraaien bijvoorbeeld. Een kort moment dus. Maar ik speel vooral racegames zoals GTR, F1 Challenge, en zo nu en dan wat arcade werk als Flat-Out en zo. Veel meer een constante beweging dus, die toch al gauw met 80-170 frames per seconde over je beeld raast. Kan ik daar problemen met Ghosting verwachten?
...
Over de 930BF kan ik niet oordelen, want die heb ik niet. Maar ben zelf ook een 'fanatiek' simracer (vooral GTR en RBR) en op mijn ViewSonic VP191B heb ik absoluut geen last van ghosting bij deze spellen. Ik kan mij zo indenken - de recensies over de 930BF lezende - dat ghosting bij racespellen ook bij deze monitor niet aan orde zal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
@N00bs: Kijk eens naar een 30" Apple cinema display.

[ Voor 15% gewijzigd door Roenie1 op 26-08-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
anonimoes schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:10:
Ja ok. Misschien kan je hem inderdaad niet helemaal in de hoek zetten (met de zijkanten van het scherm tegen de twee muren bedoel ik dan) maar de achterste uitsteeksels zijn in elk geval wel een stuk minder breed dan de voorste dus die blokkeren het in de hoek zetten niet zo heel erg denk ik.
Wat maakt het uit dat de achterste tentakels minder minder groot zijn? De achterste tentakels zitten er, de VP191b heeft die nieteens! Een TFT koop je vaak o.a. om meer ruimte om je bureau te creeren en Viewsonic gooit nu roet in het eten, zo simpel is het :) Het design is voor mij ook minder belangrijk dan het uiterlijk, dat ben ik met je eens, maar dit heeft met functionaliteit te maken, niet alleen met design! Als de Belinea maar ietsje slechter of gelijk presteert aan de Viewsonic zal ik veel eerder voor de Belinea gaan, omdat hij simpelweg minder ruimte inneemt.
Heeft iemand ervaring met goede breedbeeld TFT schermen van 66cm of iets meer ?
Een vriend van me heeft een Panasonic 66 of 70m LCD-TV, ik heb er best wat gezien bij Dynabyte enz. Ik dacht hetzelfde te gaan zien bij hem, maar ik was positief verrast, heb inderdaad heel veel crap LCD-TV's gezien, maar daar zag het beeld er gewoon goed uit, vooral goede interpolatie van PAL signaal naar 1280x720 (native res van dat ding). Of het grootste deel daarvan. Ik weet dat ik kieskeurig ben, maar ik was serieus tevreden over dat beeld, enige minpunt was het matige zwart (IPS alike, volgens mij was het ook een IPS paneel, en een SUPERgrote kijkhoek, vanaf 150graden daalde het contrast maar een klein beetje, zonder verkleuring). Zal nog es navragen.

Hij was zelf gaan vergelijken bij MicroElectro/Megapool en bij It's, daar staan ze altijd in massa's opgesteld. Zeer grote verschillen altijd zichtbaar, maar het loont wel.

[ Voor 35% gewijzigd door Yokozuna op 26-08-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Ik was al een tijdlang aan het zoeken naar een geschikt 19" tft scherm. Eerst wilde ik een ViewSonic VP191S kopen, toen een Samsung 193P+, toen ik hoorde dat de VP930 uitkwam wilde ik nog langer wachten op dit scherm. (ik was toen al een hele tijd aan het wachten op het ultieme overdrive scherm) Na het zien van de eerste foto's en de detailed specs, heb dan besloten om toch maar de VP191S te kopen, want de VP930 lijkt me niet zo enorm veel beter dan de VP191, maar die voet breekt hem echt helemaal af voor mij en nog langer wachten op de 970P, daar heb ik helemaal geen zin in!

Ik heb mijn nieuwe VP191S sinds gisteren en heb hem intussen al goed getest:

1. Mijn vorige scherm: een ADI 17" CRT professional (met vlakke beeldbuis) dat intussen al 5 jaar oud was en dus dringend aan vervanging toe!

2.0 VP191S: gekocht bij 3-co, na een mail-correspondentie van bijna 1 maand, was de eigenlijke verkoop en verzending van het scherm op 4 dagen gebeurd, 1 dag na verzending stond ie al thuis
2.1 er zit één dead (dark) pixel in, maar die zit helemaal in de linksonderhoek van het scherm (2e pixel van onder af geteld), en dat stoort dus absoluut niet. Vermits ViewSonic een zero dead pixel policy heeft (een goede reden om ViewSonic te kopen dus) en 3 jaar on-site-customer-exchange garantie geeft, heb ik besloten hem niet terug te sturen, want ik kan hem in principe op eender welk moment gedurende de volgende 3 jaar laten ruilen door ViewSonic. De pixel stoort me toch niet, dus...

3. De kleurweergave zit wel goed. Ze zijn vooral veel levendiger dan op m'n CRT! En de donkere kleuren zijn ook heel goed, ietsje mindere goed dan op m'n CRT, maar dat is normaal voor een LCD en daar had ik mij dan ook aan verwacht. In spelletjes valt het niet zo goed op, je ziet zeker evengoed mensen die in donkere hoekjes verstopt zitten, staan. In films valt het verschil iets meer op. Nog iets over interpolatie: ik snap niet dat die reviewsites altijd zo moeilijk doen over interpolatie, zeker niet bij dit scherm. ok, het is geen crt, maar het kwaliteitsverlies is echt minimaal op 1024!!!

4. Ghosting: welke ghosting??? er is zo goed als geen sprake van ghosting! nu goed, op een lcd heb je altijd ghosting (eigenlijk op een crt ook, maar das een andere discussie). Voor een lcd-scherm is de ghosting bijna zo goed als perfect. In spelletjes (doom3, bf2, hl2, nfsu2) is de ghosting eigenlijk niet waarneembaar, of je moet er zo op gaan liggen letten dat je binnen 5 sec gefragd bent. met de ghosting tests, kan je wel ghosting waarnemen, maar de hoeveelheid is zeer beperkt!! Ook bij films heb je er geen last van, maar als je films kijkt met lichtjes variërende grijskleur op voldoende grote vlakken, dan zie je in beperkte mate 'white noise', maar dat ligt denk ik aan de overdrive techniek

5. Helderheid&contrast: Het scherm was ongelofelijk helder, daar kan ikzelf nu niet zo goed tegen, dus de helderheid staat ingesteld op ongeveer 35%, contrast op ongeveer 60%. Ik gebruikte eerst de 6500K setting voor kleuren, maar ik vond dat het rood een beetje te fel doorkwam, dus nu gebruik ik een manuele setting en de kleuren zijn nu zeer goed.

6. Uniformiteit: als je in een donkere kamer zit, met op het scherm een volledig zwart beeld, dan heb ik last van backlight leakage, maar alleen aan de linkerkant van het scherm, en meer vanonder dan vanboven. Zodra er iets beeld op het scherm komt, of als je in een kamer met licht aan zit, zie je dat absoluut niet meer, zelfs niet als je er op let. Voor de rest is het scherm zo goed als perfect als het uniformiteit aankomt. Wel nog een paar opmerkingen: als ik m'n best doe, zie ik de pixels (ik denk dat je dat bij een 17" niet meer hebt omdat daar de pixels fysiek kleiner zijn)

7. kijkhoek: in alle richtingen ongeveer gelijk en ongeveer 160-170°, de helderheid veranderd lichtjes als je de kijkhoek veranderd, maar dat is een effect dat zichzelf hersteld: vb op 0° is het helder, op 40° is het ietsje minder, op 60° is het weer ietsje meer, 70° weer wat minder... de kleuren en het contrast blijven onder alle hoeken zowat gelijk. Ook absoluut geen last van reflecties op het beeldscherm (dat kon ik van m'n crt niet zeggen)

8. bouwkwaliteit: tja, vrij stevig hé, met een zeer robuuste voet. hij (de voet) is aan de grote kant, maar zeker niet overdreven groot, mijn scherm staat op ongeveer 10 cm van de muur als de voet bijna de muur raakt. de instelbaarheid van de voet is zeer goed, hoogte/draaing verticaal/draaing horizontaal/pivot draaing. zeer handige menu's. wel enorm irritant om de schroefjes van de DVI-aansluiting vast te draaien, want die aansluiting is moeilijk bereikbaar (maar ja, dat moet je toch maar één keer doen)

9. vormgeving: tja, je vind hem leuk of niet hé, ik vind hem leuk. alleszins een pak mooier dan de vp930, dat is ook de reden waarom ik daar niet meer op gewacht heb (die stomme voet)

10.0 voordelen: goede beeldkwaliteit, makkelijk in te stellen menu's, zo goed als geen ghosting, goede donkere kleuren, ziet er goed uit, geweldige garantie (die bezorgt mij over 2 jaar een nieuw scherm, LOL)
10.1 nadelen: pixels iets te groot naar mijn zin, 'noise' in sommige films, backlight in donkere kamer

Ik zou hem zeker nog aanraden, tenzij die enorme voet van de vp930 je absoluut niet stoort, dan kan je misschien beter op deze wachten. maar als je een 19" LCD wil kopen en die voet stoort je, dan is het nu het moment om de vp191 aan te schaffen, als de vp930 uit is, kan je de vp191 hoogst waarschijnlijk niet meer krijgen, en zul je dus moeten wachten op de 970P, maar die heeft nu al als nadeel, dat ie maar een beeldingang heeft, wel een DVI (zeer klein nadeeltje maar) en die gaat waarschijnlijk 200 EUR meer kosten als wat ik voor deze betaald heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Bedankt voor de review. Echter, je gaat als je je Viewsonic omruilt wel een gebruikt scherm krijgen en geen nieuw scherm. Ze checken het serienummer van de jouwe zodat je een scherm terugkrijgt dat ongeveer net zo oud is als die je al had. Dat zijn dus schermen die eerder al een keer verkocht waren, RMA gegaan en daarna gerepareerd door Viewsonic. Zo doen ze het bij Iiyama, en ik heb hier dus ergens gelezen dat Viewsonic ook zo werkt. Dus misschien is het slimmer om, als je hem uiteindelijk toch laat omruilen, het meteen te doen, nu je nog in de eerste week zit en recht hebt op een NIEUW scherm via 3-co.

[ Voor 19% gewijzigd door Roenie1 op 26-08-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand een reactie op mijn opmerking ivm met zwartniveau?

Ben net nog eens langsgeweest bij die persoon, en het viel mij weer op hoeveel zwarter zijn laptop scherm wel niet was tov van zijn crt. De windows achtergron stond op zwart over beide schermen. Zijn crt is duidelijk slecht (te helder) afgesteld, want daar was het gewoon grijs, maar op de laptop was het, vanonder de gebruikelijke, correcte hoek, echt diepzwart. En het valt extra op omdat beide schermen ditmaal dezelfde zwarte achtergrond afbeelden.

Mijn vraag was dan ook of het aan de coating ligt, en of dergelijke coating ook op desktop LCD's wordt gebruikt. Want ik lees hier vaak opmerkingen over de gebrekkige zwartweergave, maar als het ook maar gelijkaardig is aan wat dat scherm presteert op dat gebied, dan valt er gewoon weinig te klagen hoor. Voor mij althans, misschien dat het bij jullie anders ligt natuurlijk. Maar het zou mij verbazen als desktop lcd's veel slechter zouden zijn op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 21:25
Hebben jullie misschien ook ervaring met de Samsung 912N ? Hij is een paar tientjes goedkoper dan de 913N en zou volgens sommige sites een MVA panel hebben, maar check ik de site van Samsung, dan staat er toch weer TN. Ik begrijp dat die 913N een overdrive scherm is, dus overdrive ghosting gaat geven bij de wat langzamere spelletjes en rare effekten bij afspelen van donkere dvd's. Dat willen we dus niet. Hoe is de 912N bij spelletjes en dvds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:49:
Hebben jullie misschien ook ervaring met de Samsung 912N ? Hij is een paar tientjes goedkoper dan de 913N en zou volgens sommige sites een MVA panel hebben, maar check ik de site van Samsung, dan staat er toch weer TN. Ik begrijp dat die 913N een overdrive scherm is, dus overdrive ghosting gaat geven bij de wat langzamere spelletjes en rare effekten bij afspelen van donkere dvd's. Dat willen we dus niet. Hoe is de 912N bij spelletjes en dvds?
De 912n heeft een ms van 12 of 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

@Roeni1: misschien heb je wel gelijk, maar ik ga erop gokken dat ze over een jaar of twee geen reserve schermen meer hebben en dat ze me dan een 'gelijkwaardig' (=nieuw model hopelijk) gaan bezorgen. het is een gok, maar de pixel valt echt niet op, de eerste keer dat ik het pixelcheck programmaatje draaide, had ik hem over het hoofd gezien (bij 3-co hebben ze hem ook gechecked en ik kan goed begrijpen dat ze hem gemist hebben), dus hij stoort mij niet. een nieuw vp191s scherm geen echte meerwaarde voor mij, maar kost me wel de transportkosten. als er verder iets gebeurd met dat scherm tijdens het transport terug, is dat mijn vernatwoordelijkheid, dus moet ik hem verzekerd terugsturen, en dat is nog duurder. nee, ik ga es gokken (doe ik niet te dikwijls) dat die van ViewSonic semi-liefdadige mensen zijn LOL

@alvi: als die vriend van je z'n zwart, grijs was op een crt, dan moet ie dringend zijn instellingen aanpassen, waarschijnlijk te beginnen met de brightness van z'n crt en misschien ook z'n contrast of zelfs z'n hele kleurenpallet. ik ben zelf eigenlijk nog nooit een crt tegengekomen waarop je geen diep zwart te zien krijgt. sommige crt's veranderen wel hun brightness afhankelijk van de resolutie waarin ze staan, als je bv op 1024 goed beeld hebt, kan het zijn dat je op 640 veel te licht beeld hebt, maar dat kan je allemaal aanpassen. lcd's staan erom bekend dat ze minder diep zwart weergeven dan crt's, ik heb zelf nog maar 4 lcd's vluchtig (1tje grondig, m'n eigen :*) ) getest (2 tn's, 1 mva en 1 premium mva) en allemaal hadden ze slechtere zwartweergave dan de gemiddelde crt.

Het is echter wel zo, dat goedkope crt modellen standaard zeer slecht ingesteld kunnen zijn, dat heb ik al verschillende schermen gezien, meestal kan je dat echter manueel in orde brengen, ik ben nog maar één scherm tegengekomen waarop dat niet ging (het was er zelfs eentje dat je standaard bij de een of andere hp pc geleverd kreeg). Daarom ben ik er vrij zeker van dat als je vriend z'n scherm anders instelt, dat hij wel beter zwart op z'n crt krijgt.

Er is nog een andere mogelijkheid, dat het scherm volledig versleten is, maar zover ik weet, krijg je dat meestal juist allemaal 'donkerder' kleuren, niet lichter, dus dat zal het wel niet zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, het ging hem vooral over het feit dat de zwartweergave op zijn laptop zo goed was, en niet zozeer dat zijn crt nogal grijzig was (hij heeft hem nu ook aangesloten op de vga out van zijn laptop, dus daar kan het misschien aan liggen, dus dat die vroeger wel deftig zwart gaf op zijn desktop. Maar het scherm staat er toch maar winamp/msn weer te geven, dus het stoort hem zowieso niet zo echt.)

Feit is dat ik met alle berichten hier van de inferieure weergave van zwart op tft's mij aan het ergste verwachtte, terwijl het daar echt wel heel goed meeviel, dus zo erg kan het niet zijn, ofwel is het zwaar overroepen, ofwel heeft die laptop een soort speciale coating die desktop lcd's niet hebben. That's it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Dancing_Animal schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:49:
Alle TN panelen hebben een 'noise'-effect bij het afspelen van films, dat komt door de technologie waarmee ze hun kleurdiepte krijgen, dat werkt niet met pure 8-bit's, maar 6-bit's + 2bit's FRC, die laatste twee zijn de oorzaak! Overdrive versterkt dit effect, dus overdrive TN panelen hebben hier nog meer last van. Overdrive MVA panelen hebben hier ook last van, maar in een iets andere vorm dan TN panelen en meestal ook minder erg. Dit is wel allemaal erg algemeen, het verschilt ook nog van scherm tot scherm natuurlijk.

Als je een gaming scherm wil, waarop je goed films kan kijken met goede beeldkwaliteit, dan is een overdrive MVA/PVA-scherm je enige optie. Als films niet zoveel uitmaakt, en je wil pure snelheid, dan moet je overdrive TN nemen, als beeldkwaliteit je enige bekommernis is en snelheid je niets zegt, dan neem je best een gewoon MVA/PVA scherm, een doodnormaal TN scherm neem je in het algemeen alleen maar als je geld wil besparen. Er zullen waarschijnlijk uitzonderingen zijn op deze regels, maar het is een goede richtlijn.

Over de 912N: ik heb net effe een paar minuten gezocht naar reviews, maar zo een, twee, drie vind ik niks, hij ligt blijkbaar niet goed in de markt bij reviewers, ik heb wel gevonden dat het een TN paneel is, heb je daar toch al zekerheid over (8 ms) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:10:
Feit is dat ik met alle berichten hier van de inferieure weergave van zwart op tft's mij aan het ergste verwachtte, terwijl het daar echt wel heel goed meeviel, dus zo erg kan het niet zijn, ofwel is het zwaar overroepen, ofwel heeft die laptop een soort speciale coating die desktop lcd's niet hebben. That's it :)
Nee, hoor, je hebt zeker wel gelijk. Zwartweergave bij veel lcd's valt heus wel mee, sommige schermen zijn er echter wel heel slecht in, maar die schermen staan daar dan meestal ook om bekend. Het ligt er ook veel aan onder welke omstandigheden je de zwartweergave bestudeert, in een redelijk lichte kamer (normaal daglicht of ietsje minder) of in een zeer donkere kamer. Dat scheelt een pak in hoe je het waarneemt!

Trouwens: de meeste lcd schermen op laptops, zijn van zeer duidelijk inferieure kwaliteit tov hun grote broers die op pc aansluit (tenzij het een zeer duur model laptop lcd is, maar zo zijn er niet veel), dus als je dat laptop-scherm al goed vond, dan vind je waarschijnlijk een normaal lcd-scherm zeker goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TetsuoShima schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:16:
[...]

Alle TN panelen hebben een 'noise'-effect bij het afspelen van films, dat komt door de technologie waarmee ze hun kleurdiepte krijgen, dat werkt niet met pure 8-bit's, maar 6-bit's + 2bit's FRC, die laatste twee zijn de oorzaak! Overdrive versterkt dit effect, dus overdrive TN panelen hebben hier nog meer last van. Overdrive MVA panelen hebben hier ook last van, maar in een iets andere vorm dan TN panelen en meestal ook minder erg. Dit is wel allemaal erg algemeen, het verschilt ook nog van scherm tot scherm natuurlijk.

Als je een gaming scherm wil, waarop je goed films kan kijken met goede beeldkwaliteit, dan is een overdrive MVA/PVA-scherm je enige optie. Als films niet zoveel uitmaakt, en je wil pure snelheid, dan moet je overdrive TN nemen, als beeldkwaliteit je enige bekommernis is en snelheid je niets zegt, dan neem je best een gewoon MVA/PVA scherm, een doodnormaal TN scherm neem je in het algemeen alleen maar als je geld wil besparen. Er zullen waarschijnlijk uitzonderingen zijn op deze regels, maar het is een goede richtlijn.

Over de 912N: ik heb net effe een paar minuten gezocht naar reviews, maar zo een, twee, drie vind ik niks, hij ligt blijkbaar niet goed in de markt bij reviewers, ik heb wel gevonden dat het een TN paneel is, heb je daar toch al zekerheid over (8 ms) ...
Het is géén 8 ms, bij mediamarkt hebben ze. En daar stond nog bij: 12 ms of 25 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:32:
[...]
Het is géén 8 ms, bij mediamarkt hebben ze. En daar stond nog bij: 12 ms of 25 ms.
Het ligt eraan welke versie het is, ze verkopen ze in 25ms, 12ms èn 8ms. Ze zullen bij mediamarkt waarschijnlijk nog iets oudere varianten hebben staan. Op de Duitse en Italiaanse Samsung-site staat bv 8ms. Als je andere landen kiest, krijg je blijkbaar andere waarden. In Nederland wordt hij blijkbaar niet meer als nieuw produkt ingevoerd, in Frankrijk, Spanje, België en UK ook niet. Op de global site staat 25ms. Niet zo handig als dr zo een wil kopen, dan weet je pas wat je krijgt, als je hem ziet!

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.