[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 10

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 7.747 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 15:01
Op prad.de is eerste voorzichtige ervaring met de Belinea 101920 (111919) verschenen: http://www.prad.de/board/...ght=&hilightuser=0&page=5
Zie de post van BeimBacchus van 14:31. Die is in ieder geval zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:17
De belinea is te koop bij maxdata, http://www.maxdata.de/app...&parm02=230&parm03=111919

Wie koopt hem eerst en plaatst een review voor ons? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:05
fiftyfive schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:46:
De belinea is te koop bij maxdata, http://www.maxdata.de/app...&parm02=230&parm03=111919

Wie koopt hem eerst en plaatst een review voor ons? :)
Response Time: Rise (Typisch) 15 ms
Response Time: Fall (Typisch) 5 ms

We gaan er wel vanuit dat niet-overdrive P/MVA panels erg traag zijn in vergelijking met overdrive P/MVA panels, maar als ik deze specs zo zie...

Hoeveel verschilt dit van een niet-overdrive, 25ms MVA? Is dat 20 en 5 (Typisch)? :/
En maakt dat dan nog wel veel uit?

[ Voor 23% gewijzigd door Roenie1 op 17-08-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

2 maal Samsung SyncMaster 913N:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?UserID=49783&FotoID=1885

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

http://www.xs4all.nl/~mwbreur/scherm.jpgNou vandaag mijn Benq FP937S+ binnengehad, helaas niet pixel perfect maar daarvoor hebben we garantie voor een jaar :)

Nu even gauw BF2 en Fear demo gespeeld, wat een verademing!

Ik moet wel zeggen zodra je een tft hebt, ga je pas zien hoe bol een crt eigenlijk is :P en hoe klein!!

geen last van ghosting, strak beeld, erg mooi op DVI, dsub is DUIDELIJK minder strak en scherp.

aanrader!

1 vraag, worden tft's warm? als ik me scherm aanraak is het gewoon warm (voorkant) hij is het heetst in het midden bovenaan.

[ Voor 23% gewijzigd door prutser001 op 17-08-2005 14:37 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Laatst online: 18-09 18:17
Roenie1 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:53:
[...]

We gaan er wel vanuit dat niet-overdrive P/MVA panels erg traag zijn in vergelijking met overdrive P/MVA panels, maar als ik deze specs zo zie...

Hoeveel verschilt dit van een niet-overdrive, 25ms MVA? Is dat 20 en 5 (Typisch)? :/
En maakt dat dan nog wel veel uit?
Eerslijk gezegd weet inet wat ze bedoelen met,

Wat ik wel weet is dat in in de productbeschrijving staat op maxdata;
BELINEA 101920 TFT 19,0" MVA+8ms+SPK919 en Art. Nr. 111919

Ik neem aan dat dit de scherm is die in de eerste post staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de belinea inderdaad hetzelfede scherm als de Viewsonic VP191s heeft kan de beeldkwaliteit niet slechter zijn toch? ik ben benieuwd wat het nieuwe model hier in NL gaat kosten.
Ik hoop dat het niet al te lang gaat duren, anders koop ik gewoon de 930BF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 11:01
offtopic: wat ligt daar voor vet toetsenbord op dat plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

superpolm schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:49:
offtopic: wat ligt daar voor vet toetsenbord op dat plaatje?
Als je de moeite had genomen, om op z'n specs & pics link te klikken had je dit zelf kunnen vinden :).

Het is dus een Speedlink Ultra Flat Metal Keyboard (USB).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ligt het aan mij, of is jouw rechterscherm geliger?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat dacht ik ook ja :)
mischien kijkhoek anders ?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 11:01
PromoX schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:54:
[...]

Als je de moeite had genomen, om op z'n specs & pics link te klikken had je dit zelf kunnen vinden :).

:)
ok dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
fiftyfive schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:55:
[...]

Eerslijk gezegd weet inet wat ze bedoelen met,

Wat ik wel weet is dat in in de productbeschrijving staat op maxdata;
BELINEA 101920 TFT 19,0" MVA+8ms+SPK919 en Art. Nr. 111919

Ik neem aan dat dit de scherm is die in de eerste post staat.
Dat 8ms slaat op grey-to-grey, zoals bij alle overdrive MVA/PVA's.
Waar ik op doel, is dat de "typical" specs (=gemiddelde van zwart-wit overgangen, neem ik aan) zijn zoals genoemd: 15ms rise, 5ms fall. En dat is toch bijna hetzelfde als een 25ms niet-overdrive MVA? (20ms rise, en 5ms fall?)

En wat zegt dat dan over het snelheidsverschil tussen een niet- en wel- overdrive P/MVA? Volgens mij zegt dat dat het verschil minimaal is. En men zegt dat niet-overdrive P/MVA's super traag zijn.... iets klopt er dan toch niet? Of ik maak een denkfout, of het verschil met of zonder overdrive is miniem.

[ Voor 22% gewijzigd door Roenie1 op 17-08-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Ik had dus vorige week maandag mijn 930BF gekocht bij de MediaMarkt in Utrecht, en nu komt er af en toe een gele verticale streep op mijn scherm. Echt van bovenste stukje tot onderste stukje. Heel irritant..

Goed, even MediaMarkt gebeld en nu laten ze er eentje komen vanuit Amsterdam omdat ze hem niet meer op voorraad hebben. Ze verwachten dat hij volgende week woensdag binnen is en dat ik hem dan kan omruilen... Nou ja, goed. afwachten dan maar.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
PromoX schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:54:
[...]

Dan zou ik alleen nog graag willen weten waar dit ding te koop is in Nederland, want via de pricewatch kan ik hem niet vinden.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-09 18:34

Thorne

Forrester

Mijn ultieme TFT-ervaring wil ik jullie ook niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thorne/IMG_0002.JPG

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Dat 1 van mijn schermen geliger is klopt, op de foto lijkt het erger dan het is door de inkijkhoek.
Het komt doordat 1 scherm op de digitale uitgang met een verloopje aangesloten zit.

Verder is dat toetsenbord inderdaad het Utraflat metal keyboard van speedlink.
Zo ver ik weet niet verkrijgbaar in nederland, daarvoor moet je in duitsland zijn.
Maar dan heb je ook wat, maar let op: hij heeft wel een iets andere indeling dan de meeste toetsenborden. Home, end, page up/down, enz die knoppen hebben een andere lokatie dan normaal. Even wennen maar zelf geen last van.

Edit: er schijnt wel en andere versie bij de mediamarkt te liggen. 1tje met blauwe leds onder de toetsen (tis maar wat je mooi vindt). http://www.speedlink.de/p...&pb_id=5&prod_num=SL-6466

Edit 2: die blauwe hebben ze op die link een duitse indeling, die ik heb is gewoon normaal verder. gewoon CTRL ipv Strg :P

[ Voor 38% gewijzigd door Mud.Starrr op 17-08-2005 17:02 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:46:
http://www.xs4all.nl/~mwbreur/scherm.jpgNou vandaag mijn Benq FP937S+ binnengehad, helaas niet pixel perfect maar daarvoor hebben we garantie voor een jaar :)

Nu even gauw BF2 en Fear demo gespeeld, wat een verademing!

Ik moet wel zeggen zodra je een tft hebt, ga je pas zien hoe bol een crt eigenlijk is :P en hoe klein!!

geen last van ghosting, strak beeld, erg mooi op DVI, dsub is DUIDELIJK minder strak en scherp.

aanrader!

1 vraag, worden tft's warm? als ik me scherm aanraak is het gewoon warm (voorkant) hij is het heetst in het midden bovenaan.
Heb jij totaal geen last van ghosting? Dus echt géén wazigheid? Heb je het vergeleken met je crt? Jouw vraag; het scherm produceert hitte, en de hitte stijgt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:19:
[...]

Heb jij totaal geen last van ghosting? Dus echt géén wazigheid? Heb je het vergeleken met je crt? Jouw vraag; het scherm produceert hitte, en de hitte stijgt op.
is het niet gewoon de voeding die heet wordt ????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thorne schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:29:
Mijn ultieme TFT-ervaring wil ik jullie ook niet onthouden:

[afbeelding]
Leuk setje , maar moest ik er op werken zou men ervaring toch sterk naar benenden gehaald worden door het wat ( op eerste zicht) nukkige toetsebord . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Belinea komt ook met een nog nieuwere revisie van hun 101920, de ref. 111912:
Helligkeit (typisch) 250 cd/m²
Helligkeit (maximal) 270 cd/m²
Hintergrundbeleuchtung 4 CCFLs
Kontrastverhaeltnis (typisch) 1000:1
Kontrastverhaeltnis (maximal) 1200:1
Betrachtungswinkel horizontal (typisch) C/R 10:1 170 °
Betrachtungswinkel vertikal (typisch) C/R 10:1 170 °
Betrachtungswinkel horizontal (typisch) C/R 5:1 170 °
Betrachtungswinkel vertikal (typisch) C/R 5:1 170 °
Entspiegelung Anti Glare
Response Time: grey to grey (typisch) 8 ms

Of er de nieuwe AUO inzit, das de vraag, want die werd aangekondigd met een kijkhoek van 178 graden. S-PVA's van Samsung hebben ook een kijkhoek van 178 graden, dus ik ben benieuwd!
http://shop.hoh.de/index....e_tft_19__tft_belinea.htm
En wat zegt dat dan over het snelheidsverschil tussen een niet- en wel- overdrive P/MVA? Volgens mij zegt dat dat het verschil minimaal is.
Nee, want bij niet-overdrive VA panelen is de black-black responstijd de kortste schakeltijd. Bij overdrive VA panels is de black-black responstijd juist vaak het langst.

Normale VA panelen hebben uitschieters naar 80 tot zelfs 120ms, overdrive VA panelen blijven bijna altijd onder de 25-30ms als je de reviews zo bekijkt.
Op prad.de is eerste voorzichtige ervaring met de Belinea 101920 (111919) verschenen: http://www.prad.de/board/...;hilightuser=0&page=5
Zie de post van BeimBacchus van 14:31. Die is in ieder geval zeer tevreden.
Nice :) Ik zet em er meteen in.

[ Voor 101% gewijzigd door Yokozuna op 17-08-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:19:
[...]

Ik heb nu Ut2k4/fear/bf2 gespeeld, ik kan het niet waarnemen (misschien mijn ogen niet goed :P )
ik zit nu sahara te kijken.

kheb een 1 of ander test proggie gedraaid op beide schermen (tft en crt) en er is wel een heeeel klein verschil.Kan test page niet zo gauw meer vinden, was een flash test ofzo.

ik ben zeer tevreden over de prestaties, zodra er weer geld is :P

ga ik een 2de halen/bestellen (kwordt namelijk niet goed van me crt!!!)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 22-09 22:50

Copyman

Dode muis

Ik heb vanmorgen een andere Samsung SyncMaster 930BF bij Norrod gehaald en deze heeft gelukkig geen dode pixels. Maar nu heb ik een ander probleem, de voeding piept. :(

Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb, zijn dat constante piepgeluiden. Morgen maar weer opbellen, want ik wil geen piepende TFT. :'(

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, want bij niet-overdrive VA panelen is de black-black responstijd de kortste schakeltijd. Bij overdrive VA panels is de black-black responstijd juist vaak het langst.

Normale VA panelen hebben uitschieters naar 80 tot zelfs 120ms, overdrive VA panelen blijven bijna altijd onder de 25-30ms als je de reviews zo bekijkt.

[...]

Nice :) Ik zet em er meteen in.
Klopt. Ik speel zelfs spellen op een MVA panel. Wel wat ghosting, maar echt schitterend beeld. Ik kan een snelle game als UT2004 nog steeds redelijk volgen en ik kan nog goed richten (op een niet overdrive MVA panel van de Iiyama c480t). Het enigste nadeel van TFT's vindt ik de refreshrate die vaak 60Hz is en soms 75Hz. Ik verlies liever 1/75 seconde dan 1/60 seconde als ik moet aimen plus de risetime van een pixel.
CRT blijft hier toch heer en meester in voorlopig. Pas als TFT's een refreshrate van 100Hz of hoger aankunnen icm een zeer lage responstijd (<1ms) wint de TFT het van de CRT.
Ik merk in UT2004 wel dat ik minder snel kan richten en reageren dan op een goede CRT. Dat scheeld 2 skill levels. Godlike zit er niet meer in helaas ;(

Op prive LAN-parties zit ik nog steeds achter een CRT op 1024x768@120Hz en gaan alle opties zoals anti-aliasing uit en de settings op high ipv highest. Framedrops zijn ook vervelend. Dat betekend dat mijn reactietijd met 1/120 seconde vertraagd wordt.

Ik heb nog nooit eerder mensen hierover horen klagen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-09 18:34

Thorne

Forrester

Het toetsenbord is onderdeel van mijn "HP Pavalion Photosmart m1290.NL" werksetje. Het ziet er idd niet uit maar is expliciet geschikt gemaakt om te werken met Windows Media Center.
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:32:
[...]

Leuk setje , maar moest ik er op werken zou men ervaring toch sterk naar benenden gehaald worden door het wat ( op eerste zicht) nukkige toetsebord . :)

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Pas als TFT's een refreshrate van 100Hz of hoger aankunnen icm een zeer lage responstijd (<1ms) wint de TFT het van de CRT.
"Wint -wat mij betreft- de TFT het van de CRT". Blijkbaar is bijna iedereen prima tevreden met een refreshrate van 75Hz. Het knippert zoieso niet en in games krijgen de meesten bij deze refreshrate ook vast wel het gevoel dat het gewoon 'lekker vloeiend' draait. Van mij mag de refreshrate van TFT's ook wel op 100Hz, maar blijkbaar is er weinig behoefte aan. 100Hz refresh zou ik wel een voordeel vinden, maar 75Hz vind ik hoog genoeg om weer gewoon een nieuwe TFT te kopen en blijkbaar de meesten.
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:22:
[...]Ik heb nog nooit eerder mensen hierover horen klagen.
En terecht :)

Een gamer met goede oefening heeft genoeg aan een goedkope muis (zonder een resolutie van 2000DPI en zonder USB rate van 500 of 1000) en een lage refreshrate. Er zijn ook genoeg Quake diehards die nog steeds op een el-cheapo CRT met een refreshrate van 75Hz spelen en gewoon supergoed presteren (kijk maar hoeveel lelijke goedkope CRT's er nog op een LAN party staan).

[ Voor 116% gewijzigd door Yokozuna op 17-08-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:22:
[...]

Klopt. Ik speel zelfs spellen op een MVA panel. Wel wat ghosting, maar echt schitterend beeld. Ik kan een snelle game als UT2004 nog steeds redelijk volgen en ik kan nog goed richten (op een niet overdrive MVA panel van de Iiyama c480t). Het enigste nadeel van TFT's vindt ik de refreshrate die vaak 60Hz is en soms 75Hz. Ik verlies liever 1/75 seconde dan 1/60 seconde als ik moet aimen plus de risetime van een pixel.
CRT blijft hier toch heer en meester in voorlopig. Pas als TFT's een refreshrate van 100Hz of hoger aankunnen icm een zeer lage responstijd (<1ms) wint de TFT het van de CRT.
Ik merk in UT2004 wel dat ik minder snel kan richten en reageren dan op een goede CRT. Dat scheeld 2 skill levels. Godlike zit er niet meer in helaas ;(

Op prive LAN-parties zit ik nog steeds achter een CRT op 1024x768@120Hz en gaan alle opties zoals anti-aliasing uit en de settings op high ipv highest. Framedrops zijn ook vervelend. Dat betekend dat mijn reactietijd met 1/120 seconde vertraagd wordt.

Ik heb nog nooit eerder mensen hierover horen klagen.
Same here,
heb nu sinds 1 dag een Fujitsu Siemens TFT ( C19-3), 12ms.
Ik hoorde van anderen dat zij geen hosting hadden etc. Hij was toevallig hier in de aanbieding voor 299, en had dringend een TFT nodig.
De monitor werkt perfect, mooi beeld. Maar in Tactical Ops (wat ik op hoog niveau speelde, n1 int cb etc) ben ik nu een stuk slechter. Ik merk het verschil gewoon, ik zie de waas, aimen gaat moeilijker en ik kijk me er scheel op. Ook de soepelheid tussen 60 fps en 100 fps merk ik meteen (vsync aan) Terwijl vrienden van me niet beter weten en niks merken.... Net zoals zij met hun draadloze muis zonder muismat goed kunnen spelen. Ze spelen ook idd goed, maar toch weer een fractie minder. Dus dit is helaas heel persoonlijk.
Voor gamen zou ik ook het liefst weer terug gaan naar CRT, of misschien een nog betere snellere overdrive TFT. Maar dat wordt nog ff sparen. Voor de rest ist TFT super.
:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Misschien wen je er nog aan...aan de blur dan vooral. Ik kan me niet echt voorstellen dat je zoveel later kunt reageren met een TFT. De ping is veel belangrijker. Als je je TFT vergeten bent en je bent eraan gewend speel je volgens mij net zo goed als voorheen. Ik hoor graag hoe je er over een paar dagen over denkt. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Roenie1 op 17-08-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou idd wel kunnen, laten we het hopen :P
Heb ondertussen de refreshrate op 75, das al wat beter, want mijn fps is dan ook 75. Nog steeds niet mijn oude niveau, maar zal over een paar dagen nog wel eens posten hoe het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:53

Darth Punk

professionalized prutz0r

Ook volgens iemand op prad.de Samsung 193P+ kommt nicht mehr

:'( :'( :'( :'( :'(

Errug leuk van Samsung :( Nu kan je tot en met Sint Juttemis wachten op de Samsung 970P

E#^#^% #@%#B w2%&$^)#^#@ dus....

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Punk op 17-08-2005 21:57 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Darth_Punk schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:57:

Errug leuk van Samsung :( Nu kan je tot en met Sint Juttemis wachten op de Samsung 970P

vp191b is duidelijk de juiste beslissing geweest voor mij :)

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

shuogg schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:11:
[...]

vp191b is duidelijk de juiste beslissing geweest voor mij :)
Nee, dat wordt dan deze New ViewSonic VP930 will replace VP191 ;)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:27:
[...]

is het niet gewoon de voeding die heet wordt ????????
Kan, maar mijn tft die ook aan de bovenkant heet word, heeft geen voeding ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
Darth_Punk schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:57:

@ Yoko: Volgens mij kan de 193P+ uit de startpost verwijderd worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
Ik heb voor de liefhebbers nog een review van de BenQ FP91V 19-inch 4ms op http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=5&id=1681

En op http://www.hardware.info/nieuws.php?id=5236 wordt een nieuwe Belinea voorgesteld: de 10 19 25. Is dit misschien dezelfde als waarover Yokozuna reeds schreef:
Yokozuna schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:32:
Belinea komt ook met een nog nieuwere revisie van hun 101920, de ref. 111912:
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
:'(

Wanneer kunnen we de VP930 en de 970P verwachten? (anders ga ik misschien voor de P19-2)

edit:

Sorry als het al ergens genoemd werd...

[ Voor 65% gewijzigd door Roenie1 op 18-08-2005 00:30 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:11

n00bs

Het is weer Zomer!

Goed nieuws dus, ik krijg toch gelijk over de 193P+ :p
EN Samsung mag wel haast maken met die 970P en neem aan dat ze dat ook wel weten! want straks heeft iedereen al een overdrived xVA paneel en valt Samsung totaal buiten de boot dit jaar met hun omzet van TFT schermen.

Ik zie dit echt als zeer positief dus :) en dat zal ook betekenen dat die 970P straks echt alle concurentie wegveegt en daarnaast de prijs niet hoger kan zijn dan de 193P+

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
blij dat ik voor de 193P ben gegaan, en niet op de plus gewacht heb :D

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
Ik heb zelf een kleine review geschreven over de Samsung SyncMaster 930BF op ons clanforum omdat meerdere mensen daar in deze monitor geinteresseerd zijn.. En ze wilde eerst weten wat ik ervan vond, want ik ben nogal een mierenneuker als het op FPS gamen aankomt op TFT's, ik vond dat altijd niks vanwege de ghosting c.q wazig beeld.. Ik kreeg dus een 4ms 930BF voor me neus en mocht hem gaan 'keuren'.. 8)
Nou, het is nu 3.00h.. Bijna hele avond/nacht zitten klooien (c.q. spelen) met de Samsung SyncMaster 930BF.. 8)

:P 8) :P

Ok, eerste wat ik deed was een test proggie draaien om dode pixels te checken.. Resultaat: 0 dode pixels! Oh yeah, goed begin.. 8)

Daarna heb ik de 930BF aangesloten via DVI op mijn PC naast de oude 17" Philips 107B die ik had/heb via VGA.. Beeld via de Nview gekloont.. Mijn 1e reactie was WAUW!!! :shock: Wat is dat ding groot en scherp.. Mijn oude Philips CRT verbleekte er gewoon helemaal bij, zo enorm veel scherper beeld als de 930BF gaf.. Toppie dus.. Enige wat me wel beetje tegenviel is dat in Windows als je een window sleept dat het dan duidelijk wazig wordt, maar opzich boeit mij dat niet zoveel.. Beeldkwaliteit voor internetten en gewoon beetje computeren is dus prima imho.. Kijkhoek is voor een 4ms TN-scherm natuurlijk niet al te groot, en dus als je er iets schuin voorzit verkleurt ie al, maar ook lekker boeiend, je zit er zelf toch altijd recht voor dus..

Er wordt trouwens een fantastisch stukje software van Samsung bijgeleverd, Magic Tune genaamd.. Daarmee kan je on de fly bijna alles instellen qua brightness, gamma en contrast etc.. Je hoeft dus helemaal niet meer met de knoppen op de monitor zelf te klooien, gewoon klik en klaar.. Zitten pre-set in voor allelei zaken zoals internetten, games, en voor films etc.. Echt helemaal top dat Magic Tune dus.. Ik kan nu in b.v. CS:S de brightness net zo hoog zetten als ik wil, en als ik weer ga surfen de boel weer verlagen (want de 930BF verblindt je anders echt zo helder en scherp is ie)!!

Ok, dan het gamen!!!! Het belangrijkste natuurlijk!!! 8)

Ik begon dus met CS:S.. In 1e instantie moest ik een beetje wennen, en dacht ik een beetje wazig iets te zien als ik snel mijn muis bewoog, maar na een paar minuten was dat zo goed als helemaal weg.. Ik zie dus zo goed als geen ghosting op de 930BF.. De misschien 1% dat ie toch nog trager is als een CRT wordt ruimschoots goedgemaakt door het heldere en scherpe beeld, en na wat gewenning zie je het dus echt niet meer..

Voor alle andere games zoals UT2004 en BF2 etc geldt allemaal hetzelfde eigenlijk.. Werkelijk fantastisch zoals al die games er uitzien op de 930BF op 1280x1024 met AA en AF aan.. Je krijgt er bijna tranen van in je ogen, zo mooi!! Maar je moet dus wel die 1280x1024 draaien, want draai je niet deze native resolutie dan wordt het beeld toch een stuk vager op zo'n TFT.. Met BF2 moest ik een commandline tweak toepassen trouwens om het in 1280x1024 te kunnen draaien..

Ik heb met refreshlock het nog wel voor elkaar gekregen om alle games in 1280x1024 op 75Hz te kunnen draaien ipv 60.. Maar toch wil je denk ik geen vsync gebruiken in de meeste games behalve UT2004.. De rest van de games ondersteunt geen tripple-buffering waardoor vsync als je videokaart het niet meer trekt dus doodleuk je fps halveert, en de helft van 75Hz is dus 37.5fps.. In BF2 kan ik daar wel mee spelen, maar in CS:S dus niet, dus heb ik daar nu vsync uit.. De tearing is te verwaarlozen, dus is het geen probleem..

Dan heb ik nog een heel klein minpuntje, en dat is de klep achterop die je kabels wegwerkt.. Die zit wel een beetje slemielig vast op de monitor, hij valt er zo af als je hem niet heel goed aandrukt, of als je maar ff een beetje aan de kabels trekt.. Maargoed, dat is dus het einge minpuntje wat ik gevonden heb samen met de wazige windows bij slepen.. Het belangrijkste, ghosting en wazig beeld bij gamen in snelle FPS's is zo goed als niet aanwezig..

Samenvatting:

Voordelen:

- Mooi design in zilver en zwart
- Groot beeld
- Mooi scherp en helder beeld
- Magic Tune software
- DVI aansluiting
- 1e TFT die ik goed/snel genoeg vind om op te gamen!! Ghosting en wazig beeld bij snelle games is voor 99% verdwenen t.o.v. CRT's..

(mogelijke) Nadelen:

- Slepen geeft wazig beeld
- Afdekklep bevestiging achterop niet optimaal
- Native TFT 1280x1024 resolutie bijna verplicht omdat lagere resoluties echt een stuk minder scherp zijn (is geen nadeel als je een snelle PC hebt die 1280x1024 in games aankan, zoals ik)..
- Toch nog 1% trager dan CRT's in games (voor de allergrootste gamende mierenneukers op deze planeet, en die ene 1% zie je dus echt niet meer na korte gewenning)..

Met andere woorden, ik heb hem dus goedgekeurd, en hij blijft lekker op mijn PC desk staan, bye bye Philips 107B, hehe.. :D 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Inflatable op 18-08-2005 04:20 ]

• Copyman
  • Laatst online: 22-09 22:50

Copyman

Dode muis

Gisteren heb ik dus een nieuwe Samsung SyncMaster 930BF opgehaald, omdat de vorige een dode subpixel had. Deze nieuwe heeft dus last van een piepende voeding. Verder alle resoluties en frequenties geprobeerd die mogelijk waren.

Vanmorgen maar weer met Norrod gebeld dus. Ik kan dit scherm dus weer inruilen voor een andere, maar nu gaan ze het nieuwe scherm eerst zelf testen op dode (sub)pixels of een piepende voeding. Als ik naar hun zeggen dan een TFT zonder dode (sub)pixels of piepende voeding krijg en hij heeft het wél, krijgen ze van mij gewoon weer een telefoontje.

Ik weet wel dat het ook vervelend voor hun is, maar ik wil natuurlijk wel een goed scherm. Over de service ben ik zeer tevreden moet ik zeggen. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Roenie1 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:27:
:'(

Wanneer kunnen we de VP930 en de 970P verwachten? (anders ga ik misschien voor de P19-2)

edit:

Sorry als het al ergens genoemd werd...
De ViewSonic die waarschijnlijk VP930 gaat heten(dus in ieder geval met het nieuwe paneel van AUO met contrast van 1000 : 1) zou eind augustus uitkomen en de Samsung 770P/970P volgens een spaanse website in september. Eens kijken of ik daarvan nog een linkje kan vinden, maar volgens mij hetzelfde berichtje wat ook op behardware.com/hardware.fr heeft gestaan. Gaat beide om Samsung Frankrijk, en dat vind ik een beetje raar voor een spaanse website :P

edit: gaat om deze spaanse website: http://soloprofesional.com/content/view/195/53/

edit2: Het is te hopen dat de Samsung 770/970 P series snel uitkomt in Europa. Ik voel mij behoorlijk genaaid door Samsung doordat ze de 193P+ niet meer uitbrengen. Het is algemeen bekend dat Samsung goede zaken doet in Europa op het gebied van TFT's. Ze hebben gewoon zolang gewacht om de 193P+ uit te brengen jn Europa dat ze nu de hete adem van de concurrenten zullen gaan voelen. Het nieuwe paneel van AUO kan nog weleens een knaller worden als ze nu het beloofde diepe zwart waar kunnen maken.

Dus het is te hopen dat de 770P (17") en de 970P(19") nu eerst in Europa uitkomen en nieet eerst nog Noord Amerika en Australie :(

Ik kies voor Samsung, omdat ik weet dat Samsung kwaliteit uitbrengt en het design van 970 staat me ook wel aan(hoewel ik de 193P/193P+ series mooier vindt)

[ Voor 46% gewijzigd door Darth Punk op 18-08-2005 11:50 ]

i want LART!

• sander817
  • Laatst online: 22-09 21:26

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zo, das lekker..maanden zitten wachten op de plus versie

komt die 970p met hetzelfde paneel als de 193p+ heeft dan? of weer een beter

[ Voor 68% gewijzigd door sander817 op 18-08-2005 12:48 ]

Verwijderd

ZO dit scherm is ook wel heel mooi : Dell Ultrasharp 2005FPW 20-inch
Wil dus een nieuw scherm kopen en was eigenlijk van plan om de : Samsung SyncMaster 930BF te kopen.
Maar vind de DELL eigenlijk veel mooier...
Maar is het wijs om de dell te kopen inplaats van de samsung ?

Ben geen die hard gamer, maar speel ze wel af en toe.
En wil dan geen last van ghosting ofzo hebben (teminste niet afschuwelijk veel)

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:51
Ik heb de belinea 111919 besteld bij dynabyte in duitsland. Heb gister(avond) betaald. Ik krijg hem dus denk ik pas op zijn vroegst begin volgende week.
Ik kan niet wachten totdat ik hem heb :)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:11:
ZO dit scherm is ook wel heel mooi : Dell Ultrasharp 2005FPW 20-inch
Wil dus een nieuw scherm kopen en was eigenlijk van plan om de : Samsung SyncMaster 930BF te kopen.
Maar vind de DELL eigenlijk veel mooier...
Maar is het wijs om de dell te kopen inplaats van de samsung ?

Ben geen die hard gamer, maar speel ze wel af en toe.
En wil dan geen last van ghosting ofzo hebben (teminste niet afschuwelijk veel)
Er is een apart topic over. Ik vind het een zeer mooi scherm. Het heeft weinig last van ghosting. De kleurweergave, inkijkhoek etc. is subliem. Sommige mensen hebben last van lichte backlight lekkage, maar dat zie je hier ook steeds meer voor komen (bij 19 inch monitoren).

Ja, het is wijs, want je hebt gewoon een heerlijk groot schermoppervlak.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:00:
[...]

Er is een apart topic over. Ik vind het een zeer mooi scherm. Het heeft weinig last van ghosting. De kleurweergave, inkijkhoek etc. is subliem. Sommige mensen hebben last van lichte backlight lekkage, maar dat zie je hier ook steeds meer voor komen (bij 19 inch monitoren).

Ja, het is wijs, want je hebt gewoon een heerlijk groot schermoppervlak.
maar het is wel een 16ms.....
merk je daar veel van ?

Verwijderd

Kan de topicstarter dit bijvoegen bij de topicstart?:Cleartype? Want het is een erg handig programma voor tft gebruikers!download Cleartype

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 15:09 ]

Verwijderd

/Shit dubbelpost :/

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 15:09 ]

• Roenie1
Over die Dell 20"... ik kwam even in de verleiding om tenminste te gaan kijken op de Dell site, maar als ik dan de contrast specs vergelijk...

P19-2 = 1000:1
2005FPW = 600:1

...dan denk ik toch dat ik het bij 19" hou. :) Ook is dat op lange termijn beter voor nieuwe games, met een kleine beurs voor upgrades. Het lijkt me dat de Dell met zijn 16ms spec wat langzamer is dan de 8ms overdrive P/MVA panels, dat kan haast niet anders. En backlight leakage heeft de P19-2 bijvoorbeeld ook niet.

Een andere 16ms (of lager) en 20" (of groter) scherm dan die Dell, wordt veel te duur (+100,-). Alleen de Acer AL2021ms-20" valt in hetzelfde prijs-segment. (Niet dat ik die monitor ken, maar heeft ook een contrast van 600:1)

Ik moet wel zeggen dat ik in 1280x1024 op mijn 21" CRT alles veel te groot vind in Windows.

De diagonalen zijn:
P19-2 (als voorbeeld voor een 19" TFT): 48cm
Mijn 21" CRT: ~50cm

Op een 19" TFT met reso van 1280x1024 is alles dus niet veel kleiner. Ik zou liever 1600x1200 gebruiken (al zou dat dan net weer ff te klein worden). :( Het is jammer dat Windows niet fatsoenlijk schaalbaar is.

[ Voor 111% gewijzigd door Roenie1 op 18-08-2005 19:17 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik denk dat mensen veel te veel letten op de reactietijd. TN panelen zijn en blijven populair op GoT. Alleen als je echt een hardcore gamer bent kun je die keus rechtvaardigen. Ik heb een 172x (nieuwste revisie), die heeft een opgegeven reactietijd van 12 ms. Toen ik hem kocht was ik er hartstikke blij mee. Maar het is echt drie keer nix vergeleken met de 2005FWP.

Ik kon via een mooie deal aan de 2005FWP komen. Inderdaad, de reactietijd is hoger, toch is hij naar mijn gevoel veel sneller. Maar dan nog, de vraag is of het echt nog uit maakt.
Neem het welbekende emmertje, er zitten op verschillende niveaus gaatjes waar het water uit stroomt. Je maakt steeds gaatjes dicht, na een tijdje kun je dus meer water mee nemen en is de emmer beter. Als ik dit spiegel naar TFT's dan is dat lange tijd gedaan door te kijken naar reactietijd. Maar die obsessie is gebleven, terwijl die naar mijn mening niet gerechtvaardigd is.

Overigens heb je gelijk, de P19-2 is in bijna alle punten beter dan de 2005FWP. Helaas kan ik niet beoordelen in hoeverre dat staat in de verhouding TN <--> IPS. Stel je bent een "echte" gamer" dan zou ik gaan voor een overdrive PVA/MVA paneel.

Maar, de 2005FWP heeft ook wel een behoorlijk pluspunt. De hoge breedbeeld resolutie! Daarnaast heeft ie natuurlijk leuke aansluitingen en functies, s-video, composite, pip en een hele goede voet.

De backlight lekkage verschilt veel per persoon. Bij mij is het miniem, en alleen zichtbaar bij een volledig zwart scherm in een volledige donkere kamer met de helderheid helemaal hoog. In normale omstandigheden, mag m'n gordijn gelukkig wel open, heb ik een lampje aanstaan en kan ik me zonnebril bewaren voor de echte zon :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Roenie1
Hoedje schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:22:Overigens heb je gelijk, de P19-2 is in bijna alle punten beter dan de 2005FWP. Helaas kan ik niet beoordelen in hoeverre dat staat in de verhouding TN <--> IPS. Stel je bent een "echte" gamer" dan zou ik gaan voor een overdrive PVA/MVA paneel.

Maar, de 2005FWP heeft ook wel een behoorlijk pluspunt. De hoge breedbeeld resolutie!
Ehh..juist ja. Ideaal in Windows, maar in games is het een ramp natuurlijk. Breedbeeld is ongelooflijk gaaf in games vanwege dat je meer in de game gaat zitten omdat je meer ziet van wat naast je zit, maar: De resolutie is te zwaar om lang vol te houden met nieuwe games, als je PC'tje wat ouder wordt. 20" IPS TFT's zijn bovendien langzamer dan de overdrive 19" TFT's, en veel langzamer dan de overdrive TN's

Resolutie : 1680 x 1050 (WUXGA) (Hij heeft overigens een LG Philips IPS paneel)
Edit: In deze (native) reso is 60Hz zijn maximum. Anders (dus lagere reso's) = 75Hz.

Noem eens één game die op 1680x1050 kan draaien? Alleen games die widescreen ondersteunen... GTA:SA misschien. Voor een gamer is dit echt niet de juiste scherm keuze neem ik aan, tenzij je het niet erg vindt om 90% van je games te spelen met grote zwarte randen ernaast.

Edit: Ik overdrijf zwaar. Zie http://www.widescreengamingforum.com/masterlist.php . Deze site geeft info over hoe je game X op widescreen krijgt. Toch blijf ik erbij dat gamen niet voorop moet staan als je voor zo'n widescreen TFT gaat...maak je het jezelf alleen maar lastig. Er zijn redelijk wat games die je met geen mogelijkheid op widescreen krijgt. De nieuwe, grote titels (behalve BF2) kunnen het allemaal, valt me op. Maar dan nog is het een zware resolutie voor je videokaart.

Dan nog even een quote uit de 2005FPW thread:
De backlight leakage is eventueel ook zelf te verhelpen (met verlies van garantie). De leakage wordt namelijk veroorzaakt doordat de casing tegen het scherm aandrukt.
Dit is ook zo bij de VP191b/s. Ik had op het Hard[OCP] of Prad.de forum (url heb ik niet helaas) een thread van iemand gezien die het voor zijn VP had gefixed. het bleek ook dáár zo te zijn dat de behuizing het probleem veroorzaakte. Het panel zat te strak in de behuizing! Ik geloof dat hij het had opgelost door wat strips tape/padding te verwijderen om de druk van het panel te halen.

[ Voor 113% gewijzigd door Roenie1 op 19-08-2005 06:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 20:28:
[...]

Same here,
heb nu sinds 1 dag een Fujitsu Siemens TFT ( C19-3), 12ms.
Ik hoorde van anderen dat zij geen hosting hadden etc. Hij was toevallig hier in de aanbieding voor 299, en had dringend een TFT nodig.
De monitor werkt perfect, mooi beeld. Maar in Tactical Ops (wat ik op hoog niveau speelde, n1 int cb etc) ben ik nu een stuk slechter. Ik merk het verschil gewoon, ik zie de waas, aimen gaat moeilijker en ik kijk me er scheel op. Ook de soepelheid tussen 60 fps en 100 fps merk ik meteen (vsync aan) Terwijl vrienden van me niet beter weten en niks merken.... Net zoals zij met hun draadloze muis zonder muismat goed kunnen spelen. Ze spelen ook idd goed, maar toch weer een fractie minder. Dus dit is helaas heel persoonlijk.
Voor gamen zou ik ook het liefst weer terug gaan naar CRT, of misschien een nog betere snellere overdrive TFT. Maar dat wordt nog ff sparen. Voor de rest ist TFT super.
:(
Het is niet zozeer de ghosting. Ik ben en dat geef ik toe nogal kritisch op reactietijd. Als jij je tegenstander net een paar milliseconden eerder ziet maak je meer kans op overleven (InstaGib). Een lage refreshrate op een TFT gaat prima, klopt, maar er is een ding. Ik bedoel te zeggen dat je ook 1/60ste sconden later je vijand ziet en bij het aimen moet wachten op een synchronisatie plus de risingtime van een pixel. Ik speel UT2004 nu weer op Godlike en dat is moeilijker dan op een CRT met een hoge refreshrate omdat je die vertraging dan niet hebt. Als je aimed moet je altijd wel een paar keer corrigeren en die tijd is dodelijk. Laat staan als er nog 1/60ste seconde bijkomt plus de rising time van een TFT. Ik praat hier niet over online gamen, maar puur voor een lan-party met zeer lage ping waarden.

Ik wil alleen maar aangeven dat dit een punt is voor aandacht als het gaat over kritisch zijn. Een goede TFT is prima geschikt voor gamen, maar als het echt op reactiesnelheid aankomt is CRT nog onovertreffelijk. Op een CRT heb je ook niet per sé anti-aliasing nodig om een mooi beeld te krijgen. Het beeld is anders opgebouwd dan bij een TFT (geen native resoluties). Ik denk dat als mijn TFT kapot gaat of als ik me echt ga storen aan ghosting ik weer naar een CRT ga. Ik vindt 1280x1024 op een 19 inch TFT nog steeds wat klein. Bij een CRT zit je toch wat dichter op het beeld waardoor het ineens weer anders wordt.

• Roenie1
Reactie-snelheid CRT vs overdrive TFT:

Als UT instagib speler van het eerste uur, ben ik het met Exuimtum eens wat betreft de extra vertraging die je oploopt met een TFT, die nog eens bovenop je ping komt. Hij overdrijft misschien het wel een beetje...en ik ga het hier proberen uit te rekenen. 10ms extra maakt niets uit in je performance, de beste speler wint dan nogsteeds. Ook weet ik niet of het wel waar is dat als een tegenstander je beeld in vliegt, je hem <pixel rise time hier>ms later ziet. De pixel begint toch al eerder te veranderen van kleur? Pas aan het einde van de rise time is hij volledig op kleur, maar je kan er al eerder op reageren. Bovendien is je eigen reactie tijd en de tijd die het je kost om je crosshair op je tegenstander te zetten volgens mij veel langer dan de pixel responstijd, en bepaalt "hoe je op dat moment speelt", dat wil zeggen hoe snel jij op het beeld reageert en je crosshair op de tegenstander krijgt, in zeer grote mate je performance, in plaats van de pixel responstijd en v-sync (fps) die er in veel mindere mate effect op hebben.

Uitgaande van 75Hz (v-sync dus) op TFT en 100Hz(!) (we hebben het hier over 1280x1024) op CRT:

(als je geen interesse hebt in de calculatie zelf, skip maar naar "het verschil")

Stel je hebt een videokaart die snel genoeg is.
Stel je hebt een een hele goede CRT die 100Hz scherp weergeeft op 1280x1024.
Stel je hebt op je TFT v-sync aan op 75Hz. Dan daalt je fps naar 75.
(1000ms = 1 sec)
1000/75 = 13.33ms
Op een CRT met 100Hz en 100fps zou het zijn:
1000/100 = 10ms
Stel de reactie-tijd van een CRT is 3ms.
Hoeveel is de rise response van je overdrive MVA TFT? Stel dat het 15ms is. (specs van de nieuwe belinea)

Stel, jouw eigen reactie-tijd is 25ms (en geloof me, dan ben je snel, ik heb eens in een ver verleden een test gedaan in een of ander museum, over electronica, het MINT ofzo? Moest je een knop zo snel mogelijk indrukken. De meeste mensen hebben 40ms nodig om te reageren, zelfs ik soms. Ik had toen nog geen shooter training, maar ik was wel erg jong, en dus snel. Mijn gemiddelde was zo'n 30-35ms, en je hoefde alleen maar een knop in te drukken en niet te aimen.) Ter indicatie, mijn pa haalde iets van 80ms.

Als je de to-be-released razer copperhead muis hebt, heeft'ie een geclaimde reactietijd van 1ms. Een MX510 zou bijvoorbeeld 10-15ms moeten zijn (zie Reports page op razer.tigga.org). De G-serie gamer muizen zullen ook wel erg snel zijn (zelfde optische sensor) dus ik verwaarloos de muisvertraging in mijn calculatie.

Dan heb je met een CRT met 100fps en een goede ping van 25ms een totale vertraging van:
3(crt) + 10(fps) + 50(ping) = 63ms + je eigen reactie-tijd van 25ms = 88ms

Met een TFT heb je dan met v-sync aan een FPS van 75, en met een goede ping van 25ms kom je op een totale vertraging van:
15(rise) + 13.3(fps) + 50(ping) = 78.8ms + je eigen reactie-tijd van 25ms = 103.8ms

Het verschil:
Je krijgt er met de TFT 15.8ms vertraging bij.
Met de TFT reageer je dan over het totaal gezien 18% langzamer dan met een CRT.

Hmm... okee, Exuimtum overdrijft het dus niet zoveel. Met 85Hz op de CRT zou het verschil iets kleiner zijn (14ms in plaats van 15.8), en je moet maar een videokaart hebben die 100 of 85fps aankan, maar dit is inderdaad een flink verschil in percentage. Wel moet ik zeggen dat het in percentage van de totale vertraging misschien aardig wat lijkt, maar die totale vertraging is klein, waardoor de uitkomst heel wat lijkt terwijl het maar 15.8ms is. Het lijkt dus erger dan het is. Die 15.8ms die je er langer over doet, gaat je niet een match kosten. Het is net als spelen tegen iemand waarbij zijn ping 15.8ms lager is, dat merk je ook niet. (25ms merk je wel)

Let wel: Ik ga ervanuit dat je pas kunt reageren als de rise time volledig is verstreken en de pixel volledig op kleur is. Het kan best wezen dat je al op de helft kan reageren, en dan wordt die 15.8ms nog maar 8.3ms, en dat vind ik dan echt mierenneuken als je daarover valt. (Om eerlijk te blijven, moet je de CRT's reactietijd van 3 dan ook halveren, en moet je 1.5 bij die 8.3 optellen, dus dan wordt het 9.8ms) Ik hou het op 12ms, oftewel 13.6% van de totale vertraging. :)

Vroeger zou ik het niet aanvaardbaar vinden, maar nu zou ik graag verliezen hoor, als dat betekent dat ik een TFT heb in plaats van een CRT - het gaat me nu om het plezier, en ik speel geen competitie meer. Betekent niet dat ik die vertraging leuk vind...

Edit: Klaar met updaten. Ik ga even vissen, ofzo. ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Roenie1 op 19-08-2005 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
Je hebt het over ping van 25 ms, maar je telt dit niet op. Het percentageverschil daalt dan nog meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
chielsen schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:08:
Je hebt het over ping van 25 ms, maar je telt dit niet op. Het percentageverschil daalt dan nog meer..
Oops, ff fixen. Ik had ze er eerst wel staan, maar dacht later dat ik 2x de reactie tijd van de mens (25ms) had staan, daarom weer verweiderd. Foutje van de zaak. :)

Done.

[ Voor 5% gewijzigd door Roenie1 op 19-08-2005 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Een ping van 25ms IN game? meestal is dat met ADSL toch tussen de 60 en 100ms op de meeste servers, alleen idle wil dit wel eens flink droppen rond de 30ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Ingame ja... Met UT99 op onze clan server destijds, had ik dat. Een daadwerkelijke, redelijke ingame ping op een server met een redelijke tickrate setting is ongeveer 50ms. Ik speel tegenwoordig ook niet eens op een server waar ik meer heb dan 65ms...ongeacht de game (zolang het een shooter is).

Zal de post ff aanpassen... 25ms-->wordt 50ms. Leuk voor het percentage, maar het maakt natuurlijk niets uit voor de hoeveelheid ms die de TFT toevoegt aan de totale vertraging. Die blijft 15.8ms (of 12ms)

[ Voor 44% gewijzigd door Roenie1 op 19-08-2005 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Een ping van 20ms naar goede lokale servers is tegenwoordig op breedband heel normaal hoor.. Ik heb met mijn ADSL verbinding een 'kale' ping naar het internet (ISP website etc) van ongeveer 10ms (kaal wil zeggen als ik ping via dos-box), de games gooien daar dan meestal zo'n +/ 10 ms bovenop, en dus heb je ping +/- 20 ingame.. Dat heb ik in zowel UT2004, CS:S, als BF2..

[ Voor 13% gewijzigd door Inflatable op 19-08-2005 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Genoeg off-topic nu, hmmk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvroeg is waarom het merk Neovo altijd zo achterwege word gelaten in de openings post. Zo een onbekend merk is het niet, ze leveren hoge kwaliteit monitoren en hun design is zeker wel strak en netjes. Ook de specs liegen er niet om.

Anyone ?

http://www.agneovo.nl/products/products.htm

Edit = typo

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Omdat ze in tegenstelling tot de concurrentie geen 19'" TFT hebben met een responstijd onder 25ms, en verder geen verbeteringen bieden.

Edit:
P.S. Die 2005FPW 75Hz is erg verleidelijk. Wel jammer dat ie geen 75Hz aankan op 1680x1050, maar hij is nog t/m 23-8-'05 voor een schandalig lage prijs te krijgen bij http://www.dell.nl. Het is wel een vrij oude bak met een laag contrast, en (naar schatting na lezen van reviews) trager dan de P19-2, dus ik denk dat ik de kat nog maar ff uit de boom kijk. 16:10 is ook wat vreemd: 16:9 is volgens mij de breedbeeld standaard. En het klinkt heel stoer, breedbeeld, je denkt dat je heel wat krijgt, maar het beeld is maar 3cm breder dan mijn 21" CRT. (En hij is ook 3cm lager dan de CRT.) Als je écht een breed beeld wil hebben moet je naar 1920xnogwat.

[ Voor 144% gewijzigd door Roenie1 op 19-08-2005 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
- Xerox uit de startpost verwijderd (want dat werd tijd)
- 193P+ opmerkingen aangepast (niet meer geleverd, dat plekje in de TS wordt vervangen door de 970p zodra daar nog meer over bekend is)
- Viewsonic VP191 opmerkingen aangepast (beter even wachten op de VP930, zal daardoor vervangen worden in TS zodra er duidelijkheid is over de levering)
ze leveren hoge kwaliteit monitoren
Neovo levert oud spul, daarom komen ze niet in de startpost.
komt die 970p met hetzelfde paneel als de 193p+ heeft dan? of weer een beter
Weer beter, contrast van 1500:1 (193P+ = 1000:1), GtG responstijd van 6ms (193P+ = 8ms), 10bit gamma settings, voet met meer mogelijkheden (scherm is nog hoger in te stellen), en misschien ook USB hub e.d.

De 970p wordt waarschijnlijk de beste TFT die Samsung dit jaar kan produceren. Het zal me niets verbazen als de 970p 600-700 euro gaat kosten. Dat wordt toch echt teveel voor mij en ik heb geen zin dan weer een half jaar te moeten wachten tot de prijs flink gezakt is. Misschien wordt het dus de 17" versie, of dus de aankomende Viewsonic/Belinea (111919 (800:1) of 111912 (1000:1))

Lees ook allemaal ff dit (mail van deze week):
Dank u voor uw email met betrekking tot de Samsung Syncmaster 173P+,

Het verschilt per land welk producten wij wel of niet introduceren.

Momenteel is het nog niet bekend wanneer en of de Syncmaster 173P+ in de BeNeLux
uitgebracht zal worden. Zodra hier meer duidelijkheid over is, zal hiervan melding
worden gemaakt op onze website www.samsung.nl.

[ Voor 127% gewijzigd door Yokozuna op 19-08-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Yoko> ik zie nog steeds de 193P+ info en geen 970P, tijdje geleden had ik wat info geplaatst inc een foto van het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Betekent dat dat hij gaat ditheren (wat weer zorgt voor twinkling bij films)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dank u voor uw email met betrekking tot de Samsung Syncmaster 173P+,

Het verschilt per land welk producten wij wel of niet introduceren.

Momenteel is het nog niet bekend wanneer en of de Syncmaster 173P+ in de BeNeLux
uitgebracht zal worden. Zodra hier meer duidelijkheid over is, zal hiervan melding
worden gemaakt op onze website www.samsung.nl.
Ik vind dat ze aardig aan het omslaan zijn. Van "Nee, hij komt niet" naar "We weten het nog niet." Ik denk zelfs dat de grote bazen bij Samsung BNL nu druk aan het overleggen zijn om de 173P/193P plus series toch naar BNL/DE te laten komen. Ze weten alleen niet of dat kan/mag van de Samsung Azie.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung Syncmaster 930BF

1. Vorige scherm
Vision Master Pro 512 22” monitor was m’n vorige scherm, wat een bakbeest was het en bovendien ook stroomvretend. Een wereld van verschil in omvang, helderheid en scherpte.
2. Bijzonderheden
Gekocht bij Mycom in Hoofddorp. Nadat ik de verkoper had gevraagd of ik de monitor wou controleren op pixelfouten. Ze werkten volledig mee. Wel kon ik de monitor ergens goedkoper aanschaffen, maar ik kon het risico niet nemen om 1 monitor met 1 dode (sub)pixel in het midden te kopen en niet (of heel moeilijk) om kan ruilen.
3. Kleurweergave
Die moet ik nog goed instellen, volgens mij is het ongeveer goed.
4. Ghosting
CoD en BF2 geen ghosting waarneembaar, films kijken op m’n monitor doe ik niet, daar heb ik de projector voor. :)
5. Contrast en helderheid
Contrast heb ik op 45 en helderheid heb ik op 35 gezet. Zwart is niet echt diepzwart, maar wel zwart genoeg.
6. Uniformiteit van het scherm
Backlight leakage heb ik wel waargenomen aan boven en onderkant, maar niet storend, want het was minimaal en alleen als ik in het donker zit. :P
7. Kijkhoek
Hoe verder ik van de hoek afkijk de kleuren minder wordt d.w.z. het wordt geliger van kleur. Ook niet storend, want ik zit recht vooraan. :)
8. Bouwkwaliteit
Afwerking is in orde, alleen het afdekplaatje aan de achterkant mag iets beter zijn. Je moet vooral goed aandrukken om goed vast te zetten.
9. Vormgeving
Knopjes zijn mooi weg gewerkt aan de onderkant, de groene ledje is niet storend en het voet is ook fraai en niet lomp.
10. Voor en nadelen:
Voordelen:
Ruimte t.o.v. CRT;
Bijna geen ghosting, bij een programmaatje in het startpost was het wel merkbaar. In ieder geval bij de games die ik speel is het niet merkbaar;
Dunne randen;
Scherper, minder moe voor de ogen dus kan langer gamen. :P

Nadelen:
Klein beetje backlight leakage;
Afdekplaatje goed vastzetten;
Vaste native resolutie;
Geen pivot en hoogte verstelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chielsen schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:34:
Ik heb de belinea 111919 besteld bij dynabyte in duitsland. Heb gister(avond) betaald. Ik krijg hem dus denk ik pas op zijn vroegst begin volgende week.
Ik kan niet wachten totdat ik hem heb :)
Interessant, kun je hier dan ook een userreview posten zodra je de monitor hebt a.u.b.? Ik heb ook wat gegoogled en deze monitor staat al wel op de Duitse website van Maxdata/Belinea - http://www.maxdata.de/app...&parm02=230&parm03=111919 - maar helaas nog steeds niets op de Nederlandse website. De Nederlandse website is trouwens wel behoorlijk klote, ziet er niet uit en werkt alleen correct onder IE :(.

Als ik een TFT koop wil ik wel een TFT die ook goede kleuren weer kan geven en die dus niet onderdoet voor mijn 19" Dell Ultrascan P991 CRT monitor. Ik wil dus enkel een MVA of PVA monitor. Daarnaast ben ik ook een gamer, dus moet het ook nog een snelle monitor zijn. Alleen is het zo jammer dat LCD's in die categorie een fortuin kosten. Gelukkig komen er ook wat goedkopere en snelle MVA/PVA monitoren beschikbaar, maar ik vind het nogal langzaam gaan. Alleen de de Fujitsu-Siemens C19-4 en de Belinea 111919 zijn voor mij interessant, meer dan 400 Euro wil ik echt niet betalen. Wel is het erg vervelend dat de C19-4 in NL nog bijna nergens te koop is (ik had daarover met Fujitsu-Siemens contact opgenomen via de Nederlandse website, maar ik heb na een aantal weken nog steeds geen antwoord, waardeloos bedrijf), idem met de Belinea. Maar ze zijn allebei al wel in Duitsland gereleased, worden wij hier weer achtergesteld ofzo? En de C19-4 heeft geen DVI, de Belinea 111919 heeft (voor mij, en waarschijnlijk iedereen die zo'n monitor kan betalen) nutteloze ingebouwde speakers. Het is nog een lange weg te gaan naar de ultieme 19" TFT m.i.z. :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:49:
Interessant, kun je hier dan ook een userreview posten zodra je de monitor hebt a.u.b.?
Zoals al eerder aangehaald in de topic reeks, zie ook ik mensen nogsteeds liever een review posten na een week gebruik, dan direct. Liever een goede review dan een snelle review.
En de C19-4 heeft geen DVI, de Belinea 111919 heeft (voor mij, en waarschijnlijk iedereen die zo'n monitor kan betalen) nutteloze ingebouwde speakers. Het is nog een lange weg te gaan naar de ultieme 19" TFT m.i.z. :|
Mwah, ik vind dat de P19-2 en VP191 al redelijk in de buurt komen, maar ik ga opzoek naar de ultieme 20" breedbeeld TFT...voor jullie misschien niet zo interessant aangezien dit een 19" topic is, maar ik ben helemaal om. Ik verdom het om een inch in te leveren ten opzichte van mijn CRT, en na verkoop van die CRT nog ongeveer 170 euro bij te moeten betalen, om vervolgens vast te zitten aan 1280x1024 in Windows. Nee, ik wacht wel, en haal een 20" breedbeeld zodra er één voor een goede prijs beschikbaar komt met een responsetime onder de 16ms met goed diep zwart en contrast... zucht. Zal wel lang duren! Het 600:1 contrast, 16ms (ze zijn er niet eens sneller) en het ondiepe zwart van de Dell 2005FPW vind ik toch echt te mager om die nu te kopen, en de concurrentie is te duur.

Ik blijf dit topic wel volgen uiteraard.

[ Voor 15% gewijzigd door Roenie1 op 19-08-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Heb ze nu staan, de Samsung 930BF in dual screen dus, 19inch. Dan maar niet diep-zwart, maar van ghosting moet ik niks hebben. Het was gewoon een hoop wennen na zo'n oude CRT. Maar dit bevalt me toch wel goed eigenlijk :) Hopelijk kan ik hiermee een lange tijd vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Ik heb aardig wat moeten zoeken, maar ik heb uiteindelijk toch een foto van de nieuwe ViewSonic VP930 en VP730 gevonden. Hij staat wel op een Taiwanese site en de info die dr bij staat is dus totaal onleesbaar, maar de foto is correct.

Het ziet ernaar uit dat die floepers van ViewSonic de footprint nog groter gemaakt hebben dan hij nu al is. M.a.w. de voet wordt nog groter/lomper....

Kijk zelf maar even!

Heb op nog een andere site (Taiwanese news-site) nog een foto van de officiële introductie in Taiwan gevonden, de site was nogal traag, dus heb ik em effe gehost bij imageshack:

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/9521/20050818viewsonic22073ii.jpg

Ik heb op een andere site gevonden dat hij leverbaar wordt in Europese winkels vanaf begin oktober!!

Hij zal bij introductie (bij de meeste Europese webshops die de VP191S nu nog aanbieden tegen ± 460 EUR) tussen de 40 en 80 EUR duurder zijn. Dat brengt z'n prijs dus op ongeveer 500 EUR!

Vraag ik me wel af wat ze bij Salland gaan doen dan... Daar kost ie nu al meer dan 500, zouden die em voor over de 600 proberen te verpatsen???

Nu alleen nog ergens een goeie preview/review vinden.... :*)

[ Voor 57% gewijzigd door TetsuoShima op 20-08-2005 02:35 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roenie1 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:11:
[...]
Zal wel lang duren! Het 600:1 contrast, 16ms (ze zijn er niet eens sneller) en het ondiepe zwart van de Dell 2005FPW vind ik toch echt te mager om die nu te kopen, en de concurrentie is te duur.
Hmm ik volg nu dus al weer even het : Het grote Dell 2005FPW topic deel 2.
En hier heb ik gevraagd of het klopt wat jij zegt, met het zwart enz enz.
En ze zeggen hier dat er niks van klopt.
Tuurlijk is het minder diep zwart als CRT maar het is niet minder zwart als een TFT.
Met het contrast zou je ook niet veel van merken, en de response als helemaal niet (tenzij je natuurlijk echt super snelle games speelt).
Maargoed hun zeggen dat dit gewoon een super scherm is.
Ik ga hem waarschijnlijk volgende maand bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic

[...]
Maargoed hun zeggen
Aargh, dat is toch zo erg he, Nederlanders die niet kunnen schrijven. Hun is een bezittelijk voornaamwoord, hoor of zie je nu niet dat dit helemaal niet goed klinkt? Ik kan die zin bijna niet uitspreken zoals ze daar staat... Ik ben geen taalmiereneuker, verre van, maar dit is wel ongebegrijpelijk. Tweakers.net (of zoals jullie zouden schrijven, tweakerTs), allemaal heel fijn, spijtig van het overaanbod Hollanders :P >:)

offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Off-topic (gaat over 20" en 24"):
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:49:
[...]

Hmm ik volg nu dus al weer even het : Het grote Dell 2005FPW topic deel 2.
En hier heb ik gevraagd of het klopt wat jij zegt, met het zwart enz enz.
En ze zeggen hier dat er niks van klopt.
Tuurlijk is het minder diep zwart als CRT maar het is niet minder zwart als een TFT.
Met het contrast zou je ook niet veel van merken, en de response als helemaal niet (tenzij je natuurlijk echt super snelle games speelt).
Maargoed hun zeggen dat dit gewoon een super scherm is.
Ik ga hem waarschijnlijk volgende maand bestellen.
Niet wachten..nu bestellen. Bij Dell.nl is het nu nog t/m komende dinsdag in de aanbieding voor 534,-. Normaal betaal je 700-nogwat. Anders moet je wachten op een volgende aanbieding... En ja natuurlijk zeggen de mensen in het 2005FPW topic dat hij geweldig is. Daar zitten vooral mensen die hem nice vinden vanwege dat ze veel met photoshop, grote tekst bestanden en dergelijke werken. Daar zitten (bijna?) geen hardcore gamers. En ja ik speel wél snelle games, en ik ben erin getraind en kritisch, en heb scherpe ogen. Hier in dit topic is veel meer kennis aanwezig over verschillende panels en dergelijke, dan in dat Dell 2005FPW topic. Ook wat ghosting betreft, en je hoeft mij echt niet te beweren dat hij net zo snel is als een VP191b of een 12ms TN, of een overdrive TN. Hij komt niet eens in de búúrt van die laatstgenoemde. Lees de reviews op Behardware en Tomshardware en dergelijke er maar op na. Het is een scherm voor degene die breedbeeld wil en af en toe een spelletje speelt, maar hij wordt dus niet aangeraden aan gamers, net zoals dat geldt voor elke andere 20" TFT of groter. Er zijn nog 20" TFT's die naar verluidt wat sneller zijn, namelijk de Philips 2004P (1600x1200) en de 200W6CS (widescreen 1680x1050). Laatstgenoemde kost momenteel 628,-.
En ja het zwart is minder zwart dan bijvoorbeeld de P19-2 of de VP191b. Zal je vertellen waarom: De 2005FPW heeft een IPS panel (geldt voor allemaal), en dat is inherent aan die technologie. In reviews haalt de 2005FPW een zwartwaarde van ongeveer 0.68 en de P19-2 zit ergens op 0.32. Met andere woorden, een stuk dieper. Je kan mij niet vertellen dat je het verschil in contrast van 1000:1 tegenover 600:1 niet merkt. Bovendien heeft de Dell heel vaak en vrij veel last van backlight leakage. Het is een prima monitor voor als je niet al te hogen eisen stelt (het is niet voor niks een goedkoop scherm voor zijn grootte, en is al een aardige tijd op de markt), het je vooral gaat om het office gebruik, en gamen niet je prioriteit is.

Ik sprak via IRC iemand met de Dell 24" 2405FP, dit is een P/MVA met 16ms spec. (13ms GtG en 16ms BtB, geloof ik). In reviews komt heel duidelijk naar voren dat het absoluut geen gamers monitor is. Je kan er af en toe wat games op spelen maar je wordt gek van de blurring als je het te lang of te serieus doet. Toch zei diegene die ik via IRC sprak dat hij helemaal geen blurring ziet. "Misschien als ik heel goed kijk", zei hij. Deze gozer heeft namelijk al zo lang geen CRT meer gezien dat hij eraan gewend is geraakt, hij weet niet meer wat scherp bewegend beeld is! Anyway, om maar ff aan te geven dat de mensen met grote TFT's meestal niet weten waar ze het over hebben wat ghosting betreft....'t zijn geen hardcore gamers en ze zijn zo kritisch gewoon ook niet! Vind je het gek dat ze zeggen dat ze geen last van ghosting hebben. Velen weten niet eens dat er een IPS panel in zit. "IPS? Kan je dat eten?" Je gaat ook niet zomaar in één keer naar een 20" TFT of groter, de meeste mensen hebben dan daarvóór al een keer eerder een TFT gehad, en dat betekend dat ze er al aan gewend zijn. Je went er echt aan, die motion blur, maar feit blijft dat je een veel scherper bewegend beeld hebt op een CRT.

Ik quote uit het 2005FPW thread:
Terw_Dan:
Zelfs mijn 25ms Sony schermpje geeft geen ghosting en is prima op te gamen. Films kijken en gamen gaan prima op dit scherm.
Need I say more.

Ik wacht wel op een 8ms P/MVA op 1680x1050. :)
Gamen in breedbeeld lijkt me geweldig, maar om nou over te stappen van mijn goede 22" CRT naar zo'n Dell scherm... nee dank je. De 19" TFT's zijn nu net zo ver dat ze de CRT's kunnen vervangen. De grotere maten laten nog even op zich wachten...

Edit:
Wel typisch dat volgens een review op prad.de (met foto's) de 2005FPW (wat een IPS panel is met 600:1 contrast) rijkere, diepere kleuren heeft dan de 2405, die een P/MVA heeft van 1000:1. De brightness van de 2405 ligt een stuk hoger, maar of dat de reden is betwijfel ik - de reviewer heeft die wel omlaag gedraaid neem ik aan, afgaande op zijn grondigheid.

On-topic:

Zou het dus kunnen dat een IPS diepere kleuren heeft dan een P/MVA, als ze dezelfde contrast/brightness specs hebben?

[ Voor 72% gewijzigd door Roenie1 op 20-08-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet wachten..nu bestellen. Bij Dell.nl is het nu nog t/m komende dinsdag in de aanbieding voor 534,-. Normaal betaal je 700-nogwat.
Kijk eens op de Belgische website van Dell:

http://dellware.euro.dell...=none&co=&b=DBE_200-28481

Daar staat ie aan een normale prijs van 544 € (geen promotieprijs). Dus geen nood om overhaast te beslissen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MentalMatthew
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 19:31
Yo, had niet verwacht dat ze de voet van de Viewsonic VP930b nog zo'n stuk groter wilden gaan maken. Wel een zeer stabiele constructie daar niet van...
Ik hoop dat deze monitor spoedig op de europese markt verschijnt!

@ TetsuoShima : Hoe heb je die taiwanese (news)site gevonden met de VP930b?, zou je de site kunnen posten hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Ken jij Chinees dan?? ;)

eerste

tweede

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
Op prad.de is een uitgebreide review van de Eizo S1910-K geplaatst: http://www.prad.de/new/monitore/test_eizo_s1910-k.html

Eindoordeel: sehr gut, dus 5 sterren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roenie1 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:42:
Off-topic (gaat over 20" en 24"):

Ik wacht wel op een 8ms P/MVA op 1680x1050. :)
Gamen in breedbeeld lijkt me geweldig, maar om nou over te stappen van mijn goede 22" CRT naar zo'n Dell scherm... nee dank je.
Het zit er aan te komen. Ergens iets gelezen dat AUO bezig is met panelen met dezelfde overdrive techniek als die vna de viewsonic. (dus ook overdrive mva) maar dan op de 20 en 24" formaten (formaat en res als die van dell).

Daar wacht ik dus ook op. Dat lijken me echt de ideal schermen. Groot, overdrive mva (dus geen ips, pva , whatever) Allround 20-24" dus. Ik heb het verder niet meer zo opgevolgd maar weet niet of ze al de markt zijn?

enige panelen nu op de markt in dat segment zijn de LG.PHILIPS en de samsung dacht ik. Dus alle 20-24" schermen zijn vooralsnog gewoon gelijklopend qua prestaties. (Ik denk trouwens wel dat ik de huidige goed genoeg zou vinden. Maar als het maar effe wachten zou zijn op de nieuwe generatie, dan liever deze natuurlijk. Ook als ge weinig gamet, ongeschikt voor te gamen is ongeschikt voor te gamen he.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
_/-\o_

Edit:
Oh, trouwens, de Dell 2405FP met spec van 16ms heeft een PVA van Samsung.

Behardware is er niet zo over te spreken, en zegt dat de mensen bij Samsung eens wakker moeten worden, die het panel zelfs een 8ms spec meegeven. Behardware is van mening dat het panel net zo traag is als 25ms schermen die ze eerder al hebben getest.

Hier een quote van Behardware over de 20" Apple Cinema Display widescreen:
For a 20” monitor it´s satisfactory and up until now amongst better results. We are still far from TN performances, but luckily for this monitor none of them are wide format.

This won´t last forever with the release of fast 20” VA panels expected at the end of the year.
Daar dan maar even op wachten, en doorsparen hé. (En ik koop er pas één als de prijs gezakt is naar een normaal niveau, want ze zullen wel duur worden.) Kan 't momenteel ook financieel niet rondbreien, omdat ik rekende op een pc upgrade met een 19" TFT, en niet een 20". :)

Ik hou erover op nu, want dit is een 19" topic, ookal was het voorgaande interessant voor diegenen die nu misschien toch ook voor een 20" willen gaan, ik denk dat we beter on-topic kunnen blijven nu. Als je verder in wilt gaan op 20" of groter, al dan niet breedbeeld, doe het dan elders op GoT, en plaats hier eventueel eenmalig een linkje naar de thread.

[ Voor 143% gewijzigd door Roenie1 op 20-08-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt de 193P+ dan ook niet naar België?
Ik zie het niet echt zitten om nog langer te wachten op de 970P.
Wat is momenteel de beste all-rounder?
930BF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
Volgens mij was dit het Ulitieme 19" tft topic. De laatste paar pagin's lees ik eigenlijk alleen nog maar over >20". Misschien een idee om ook een ultiem tft topic voor die groottes op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:23:
Komt de 193P+ dan ook niet naar België?
Ik zie het niet echt zitten om nog langer te wachten op de 970P.
Wat is momenteel de beste all-rounder?
930BF?
930BF voor gaming

ViewSonic VP191S beste all rounder tot oktober
daarna waarschijnlijk ViewSonic VP930

In december zullen we de 'veldslagen' tussen de VP930 en de 970P mogen verwachten.... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:22:
Heb ze nu staan, de Samsung 930BF in dual screen dus, 19inch. Dan maar niet diep-zwart, maar van ghosting moet ik niks hebben. Het was gewoon een hoop wennen na zo'n oude CRT. Maar dit bevalt me toch wel goed eigenlijk :) Hopelijk kan ik hiermee een lange tijd vooruit.
zou je misschien van die opstelling een foto willen laten zien. Het zal er waarschijnlijk best cool uitzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

De nieuwe ViewSonic zou wel eens vroeger hier kunnen zijn dan tot nu toe gezegd. Heb net een winkel gevonden op internet die vermelden dat ze de ViewSonic VP930b al op 19 augustus in stock zouden hebben, dat was dus afgelopen vrijdag. Dat was hier. Als dat inderdaad zo is, dan zouden we zeer binnenkort reviews mogen verwachten.

De theoretische specs zijn op het eerste zicht volledig identiek met de vp191b, alleen een contrast-ratio van 1000:1 ipv 800:1

De meeste andere winkels kondigen hem nu aan voor de 1ste of 2de week van september. Ben benieuwd wanneer hij op de ViewSonic website verschijnt en wanneer hij in winkels hier 'in de buurt' verschijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MentalMatthew
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 19:31
Ik hoop dat je gelijk hebt TetsuoShima!

Hieronder nog een foto van de VP930b die ik vond...

Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/8232/vp930b2zi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 22-09 21:26

13art

Moderator Mobile
Ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is, of dat het uberhaubt mogelijk is, maar is er niet software beschikbaar dat zelf signaleert wanneer je het scherm draait en dan het beeld mee draait? Of dat je door het instellen van een combi toets het beeld kan draaien, ipv zoals het nu moet met de muis te klikken of het icoontje en dan op draaien klikken???

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roenie1 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 20:41:
Misschien wen je er nog aan...aan de blur dan vooral. Ik kan me niet echt voorstellen dat je zoveel later kunt reageren met een TFT. De ping is veel belangrijker. Als je je TFT vergeten bent en je bent eraan gewend speel je volgens mij net zo goed als voorheen. Ik hoor graag hoe je er over een paar dagen over denkt. :)
Zo het is nu een paar dagen later.
Ik heb nog veel proberen te spelen, ook wel tamelijk wat uur volgehouden, maar het is nog steeds onspeelbaar hier.
Raak echt stukken minder, en ik word zelfs misselijk als ik Tactical Ops speel, dat heb ik in 3 jaar tijd nog nooit meegemaakt. Ook mijn moeder ziet de ghosting / wazigheid en haperingen :P
Het rare is, ik heb half life 2 geinstalleerd, en dat spel gaat weer goed, word ook niet misselijk etc, zo zou ik weer zeggen dat het een fijne monitor is. Maar in 3 jaar tijd is TO zo ongeveer mijn enige spel wat ik regelmatig speelde dus dat doe ik liever... best een dilemma, sta op het punt dat ding te verkopen.

Ik heb ook een laptop, een acer 1310 serie van 2 jaar oud. En daar is de ghosting minder op.. Zou het kunnen liggen aan bepaalde instellingen ? (al hoewel me dat niet echt waarschijnlijk lijkt).

Iemand nog ervaring met de C19-3 van Fujitsu Siemens met 12ms? Voor mensen die deze eventueel kopen, Tactical Ops GOED spelen kun je vergeten (denk dat UT dus ook niet zal lukken), voor de rest is hij fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

DjWannaB2002 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:18:
Ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is, of dat het uberhaubt mogelijk is, maar is er niet software beschikbaar dat zelf signaleert wanneer je het scherm draait en dan het beeld mee draait? Of dat je door het instellen van een combi toets het beeld kan draaien, ipv zoals het nu moet met de muis te klikken of het icoontje en dan op draaien klikken???
Met Pivot Pro zou dat moeten kunnen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Yo, had niet verwacht dat ze de voet van de Viewsonic VP930b nog zo'n stuk groter wilden gaan maken. Wel een zeer stabiele constructie daar niet van..
Zo kun je hem dus weer minder ver naar achter zetten en dat zuigt, want je koopt een TFT onder andere voor de ruimte-winst. Het slaat ook nergens op, want al het gewicht van de TFT hangt aan de voorkant en niet de achterkant, aan de achterkant heb je dus nauwelijks extra steunstukken nodig, de VP191 is ook gewoon prima stabiel. Slechte zet van Viewsonic.

[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 21-08-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:59:
[...]
1
Zo het is nu een paar dagen later. Ik heb nog veel proberen te spelen, ook wel tamelijk wat uur volgehouden, maar het is nog steeds onspeelbaar hier. Raak echt stukken minder, etc....

2
Ik heb ook een laptop, een acer 1310 serie van 2 jaar oud. En daar is de ghosting minder op.. Zou het kunnen liggen aan bepaalde instellingen ? (al hoewel me dat niet echt waarschijnlijk lijkt).

3
Iemand nog ervaring met de C19-3 van Fujitsu Siemens met 12ms? Voor mensen die deze eventueel kopen, Tactical Ops GOED spelen kun je vergeten (denk dat UT dus ook niet zal lukken), voor de rest is hij fijn.
1) Da's jammer om te horen.

2) Aan instelling zal het niet liggen omdat de hoeveelheid ghosting in bijvoorbeeld HL2 wel goed is.

3) De unreal engine is typisch een engine die niet zo soepel loopt. De Doom en Quake 3 engines lijken altijd een stuk soepeler te lopen met dezelfde framerate. Hetzelfde zal wel gelden voor HL2. Hooguit kan de ghosting liggen aan de refresh rate, stel dat ie normaal gesproken op 75Hz staat, dat 'ie in TO toevallig op 60Hz wordt gebonjourd. (of andersom) Dat zou ik wel nog ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Roenie1 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 03:11:
[...]3) De unreal engine is typisch een engine die niet zo soepel loopt. De Doom en Quake 3 engines lijken altijd een stuk soepeler te lopen met dezelfde framerate.
Nou daar ben ik het dus niet mee eens.. Ik speel veel hardcore UT2004 instagib duels, en ik heb ook Doom3 en Quake 3 gespeeld, en ik vind UT2004 net zo soepel/lekker lopen als Quake 3 hoor.. Doom3 ook als je de hardware ervoor hebt, alleen bevalt de feel me daarin niet (moeilijk uit te leggen, ik hoop echt dat Quake 4 anders aanvoelt op dezelfde engine)..

Zoals ik al hier gepost had, ik ben zelf trouwens van een 17" CRT naar een 19" TFT (Samsung SyncMaster 930BF) gegaan vorige week.. En na een korte gewenning haal ik gewoon weer dezelfde resultaten/scores in mijn potjes tegen dezelfde mensen als op die CRT.. Dus ookal is ie nog steeds niet 100% zo precies/snel als een CRT tijdens gamen (ik zie nog steeds een heel klein beetje vaag iets in het beeld bij midden-snelle muisbewegingen, maar dat is echt te verwaarlozen, en ik zie het niet meer als ik geconcentreerd aan het spelen ben), kan ik er dus wel prima op spelen zonder dat mijn prestaties er onder lijden (en geloof me, veel sneller dan instagib op 120% gamespeed wordt het niet).. En dus kan ik ook iedere hardcore gamer die nieuwe 730/930BF aanraden mocht men een nieuwe TFT willen/zoeken.. Wel alleen als je in de native 1280x1024 resolutie kan en wil spelen trouwens, anders is het wazige troep of met randen spelen..

Maar zelf eerst proberen is altijd het beste, want wat ik goed genoeg kan vinden kan iemand anders niks vinden misschien.. Al kan ik me dat moeilijk voorstellen want ik ben zelf al enorm kritisch als het op m'n gaming aankomt..

[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 22-08-2005 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Inflatable schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 03:41:
[...]
Nou daar ben ik het dus niet mee eens.. Ik speel veel hardcore UT2004 instagib duels, en ik heb ook Doom3 en Quake 3 gespeeld, en ik vind UT2004 net zo soepel/lekker lopen als Quake 3 hoor..
Mja.. ho. Ik heb het over UT99, kan best dat de engine van UT2004 inmiddels een stuk soepeler loopt. Hmm nu ik er over nadenk...UT2003 was ook al behoorlijk soepel, in tegenstelling tot het origineel.

Trouwens, de monitor die je beschrijft staat wel bekend als een van de snelste TN's... hoeveel het zegt over de overdrive PVA's en MVA's weet ik niet.

* Roenie1 is net thuis van rij-examen (2e keer...), en is geslaagd, zonder fouten! :P
Wat zal ik es doen om dat te vieren? Ik zou bijna een 24" Dell'etje bestellen. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Roenie1 op 22-08-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Roenie1 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:57:
[...]

Mja.. ho. Ik heb het over UT99, kan best dat de engine van UT2004 inmiddels een stuk soepeler loopt. Hmm nu ik er over nadenk...UT2003 was ook al behoorlijk soepel, in tegenstelling tot het origineel.

Trouwens, de monitor die je beschrijft staat wel bekend als een van de snelste TN's... hoeveel het zegt over de overdrive PVA's en MVA's weet ik niet.

* Roenie1 is net thuis van rij-examen (2e keer...), en is geslaagd, zonder fouten! :P
Wat zal ik es doen om dat te vieren? Ik zou bijna een 24" Dell'etje bestellen. ;)
offtopic:
Geld teveel?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Unreal en Quake/Doom engines zijn niet echt te vergelijken, omdat de eerste gemaakt is met de prioriteit voor grotere landschappen, bij de ID Software engine is dat veel minder zo.

En nu maar wachten tot Viewsonic met hun VP930, Belinea met hun 101920 ref 111919 en ref 111912 en Samsung met hun 970P op de proppen komen :)

[ Voor 44% gewijzigd door Yokozuna op 22-08-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Roenie1 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 03:11:
[...]

3) De unreal engine is typisch een engine die niet zo soepel loopt. De Doom en Quake 3 engines lijken altijd een stuk soepeler te lopen met dezelfde framerate. Hetzelfde zal wel gelden voor HL2. Hooguit kan de ghosting liggen aan de refresh rate, stel dat ie normaal gesproken op 75Hz staat, dat 'ie in TO toevallig op 60Hz wordt gebonjourd. (of andersom) Dat zou ik wel nog ff checken.
Unreal99 liep dan ook alleen echt lekker op een Voodoo5 in 3dFX Glide >:) , ik kan het weten :)
D3D mode is gewoon 3x niks, voor OpenGL mode zijn nieuwe drivers, of probeer anders eens zeckensack's Glide wrapper, die werkt ook heel goed. Die emuleert Glide naar OpenGL zodat je UT99 in de Glide-modus kan spelen. (wel alleen 16-bits kleur maar dat boeit niet zo)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het rare wat ik me opval van mijn acer 1951As , is dat als de tft een tijdje heeft uitgestaan en ik hem weer aanzet. Word het in het begin donker en het gaat langzamer lichter worden. Zal maar zeggen 10 seconden. Eerst was dit niet :/ Hebben meer mensen dat? Een crt heeft dat wel, maar een tft :?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou het op 12ms, oftewel 13.6% van de totale vertraging.
Dat klopt helemaal. Alleen als je aimed doe je dat niet in een keer. Meestal moet je een aantal keer corrigeren en je punt opnieuw berekenen. Hier gaat het verhaal op dat als je in 3 keer corrigeren je vijand in beeld hebt je een vertraging hebt van 12% * 3= 36%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Yokozuna schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:40:
Unreal en Quake/Doom engines zijn niet echt te vergelijken, omdat de eerste gemaakt is met de prioriteit voor grotere landschappen, bij de ID Software engine is dat veel minder zo.

En nu maar wachten tot Viewsonic met hun VP930, Belinea met hun 101920 ref 111919 en ref 111912 en Samsung met hun 970P op de proppen komen :)
Idd. er is nu toch NOG hoop dat er een echte ULTIEME TFT dit jaar nog gaat uitkomen :) :9~
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.