Routerhacking - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 59.945 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEt kan zijn dat bij de 48 Mhz (niet kan, het is zo..) dat je draadje als een radio zender gaat werken, en daarbij beinvloed het je voedingsspanning (extra ruis) en daarmee je hele bordje,

Dus ik zou proberen om zeker die 48Mhz draad zo kort mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezer(s),

Is hier imand die weet hoe ik van mijn omgebouwde lb000021 routert een torrent downloader kan maken?
Dan hoeft mijn pc namelijk niet continu aan te staan

Ik zal wel een stukje software moeten installen maar geen idee over wat en hoe.

Nu moet ik er bij vermelden dat ik geen creack in linux ben, maar wat niet is kan nog komen :)

Wie kan mij helpen.

Vrgr,

Adriaan

De mod is trouwens vlekkeloos verlopen en werkte in een keer dankzij de handleiding van de al om bekende jeroen. en heb zelf nog een oud PII ventilator geinstalleerd want mn kassie werd pis heet zeker met dit warme weer.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nou ik denk niet dat dat kleine CPUtje met dat kleine beetje RAM dat gaat trekken (tracken ;) ). BitTorrent is loodzwaar. Gewoon Routen is voor die Sweex al pittig, Bittorrent routen trok hij hier thuis nét (met veel vastlopers), laat staan BitTorrents downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx sebatius dan weet ik dat ook weer, ik heb nl nooit geweten dat bittorent zo zwaar was. 8)7

dan ga ik maar eens wat andere toepassingen uitbroeien.

Gr A3

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie kan mij een goede link geven of een goede how to schrijven over hoe je de lb000021 via een rs232 kabel aan de pc kan knopen.

Ik heb al gelezen dat het kan met een oude telefoon programmerkabel (hoe wat waar)
Of via een max232 ic (hoe wat waar)
Ik heb inmiddels al las oogen van het forum door neuzen.. maar heb nog niets voor mij duidelijks gezien.

Ik wil namelijk niet mn goed werkende gemodde router uitfikken of erger de mobo van mn pc...

Gr A3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:05:
thnx sebatius dan weet ik dat ook weer, ik heb nl nooit geweten dat bittorent zo zwaar was. 8)7

dan ga ik maar eens wat andere toepassingen uitbroeien.

Gr A3
http://www.macsat.com/macsat/content/view/34/30/

Wel OpenWRT benodigd, maar ik ben er zelf wel voorstander van :) Al hoewel ik er geen torrent op heb draaien.

Sowieso draait er niet zo veel op, hij staat nu in ultra-zuinige mode en 'gebruikt' maar 0W
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:48:
Wie o wie kan mij een goede link geven of een goede how to schrijven over hoe je de lb000021 via een rs232 kabel aan de pc kan knopen.

Ik heb al gelezen dat het kan met een oude telefoon programmerkabel (hoe wat waar)
Of via een max232 ic (hoe wat waar)
Ik heb inmiddels al las oogen van het forum door neuzen.. maar heb nog niets voor mij duidelijks gezien.

Ik wil namelijk niet mn goed werkende gemodde router uitfikken of erger de mobo van mn pc...

Gr A3
http://www.norocketscience.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15 (2e post)

Gewoon een dergelijke datakabel kopen (voor 5 euro incl. verzendkosten moet mogelijk zijn) en aansluiten. Als je die usb aan de praat kunt krijgen lukt dit ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey thnx black angel.
:):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een oud siemens telefoon kabeltje IP40 op mn routert gefixt en aan mn com poort gehangen, nu zie ik alleen:

0018.531|Signal changed: CTS:OFF,RLSD(CD):OFF
0018.500|Signal changed: CTS:ON,RLSD(CD):ON
0018.469|Signal changed: CTS:OFF,RLSD(CD):OFF
0018.437|Signal changed: CTS:ON,RLSD(CD):ON
0018.406|Signal changed: CTS:OFF,RLSD(CD):OFF
0018.375|Signal changed: CTS:ON,RLSD(CD):ON
0018.344|Signal changed: CTS:OFF,RLSD(CD):OFF
0018.312|Signal changed: CTS:ON,RLSD(CD):ON
0018.281|Signal changed: CTS:OFF,RLSD(CD):OFF
0018.250|Signal changed: CTS:ON,RLSD(CD):ON
0018.219|Signal changed: CTS:OFF,RLSD(CD):OFF
0018.187|Signal changed: CTS:ON,RLSD(CD):ON
0018.156|Signal changed: CTS:OFF,RLSD(CD):OFF
0018.125|Signal changed: CTS:ON,RLSD(CD):ON
0018.094<F2 DF FF DF FC FF
0018.094|Signal changed: CTS:OFF,RLSD(CD):OFF
0018.094|A line-status error occurred
0018.062|Signal changed: CTS:ON,RLSD(CD):ON
0018.031|Signal changed: CTS:OFF,RLSD(CD):OFF
0018.000<E9 FE F1 7C E0 FC
0018.000|Signal changed: CTS:ON,RLSD(CD):ON
0017.969|Signal changed: CTS:OFF,RLSD(CD):OFF
0017.937|Signal changed: CTS:ON,RLSD(CD):ON
0017.906<A9 F9 FE FF FF 68 FF
0017.906|Signal changed: CTS:OFF,RLSD(CD):OFF
0017.906|A line-status error occurred
0017.875|Signal changed: CTS:ON,RLSD(CD):ON
0017.844|Signal changed: CTS:OFF,RLSD(CD):OFF
0017.812|Signal changed: CTS:ON,RLSD(CD):ON
0017.781|Signal changed: CTS:OFF,RLSD(CD):OFF
0017.750|Signal changed: CTS:ON,RLSD(CD):ON

en dit ratelt zo nog even door..... het lijkt op data???

is dit normaal of heb ik het verkeerde progje ik gebruik nu lookRS232 of heb ik de boel verkeerd aangesloten.

ik had gehoopt zoiets te zien als zjeng op pagina 1 van dit forum.

Deze noob weet het weer eens niet, maar hoop het wel te weten te komen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

LookRS232 is een status programma, geen communicatie programma. Probeer Hyperterminal es.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thnx again ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp er niets van krijg alleen maar rare tekens via hyper terminal

Moet ik nog iets anders instellen da 115200 8 n 1 ???

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatmaar ik verwen mezelf eerst wel even met zoon max232 beesje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft misschien ook een scirpt voor een standaard webservertje op de sweex router die ik gewoon erop kan zetten met een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:51:
HEt kan zijn dat bij de 48 Mhz (niet kan, het is zo..) dat je draadje als een radio zender gaat werken, en daarbij beinvloed het je voedingsspanning (extra ruis) en daarmee je hele bordje,

Dus ik zou proberen om zeker die 48Mhz draad zo kort mogelijk te houden.
De draden kort houden is altijd beter, maar dit is een digitaal bordje waar een beetje RF storing echt geen kwaad gaat doen. Moest het nu een radio ontvanger voor 48MHz zijn zou ik dat ook afraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een webcam met deze chipset: stv0680b-001

Nou las ik hier http://rover.thehackers.org/recomiendo/webcams.html dat het tooltje Pencam voor linux mijn webcam ondersteund. Het kan snapshots maken en deze opslaan in een bepaalde directory.

En nu kan ik hier de sourcecode downloaden.
http://stv0680-usb.sourceforge.net/#DOWNLOAD
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit crosscompile dat het op de router werkt?

In de installatie instructie staat dit.

Type "make". A single executable, pencam2, will be produced.

Ok, maar kan ik die executable pencam2 dan na het crosscompilen direct op bijvoorbeeld de rootsf van sprite gebruiken?

Verder zat ik te denken aan 2 servo´s aan te sturen waar normaal leds zitten zodat ik de webcam 360graden kan draaien en dat ik hem omhoog en omlaag kan laten draaien. allemaal op afstand via webinterface uiteraard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-11-2023
@ragingbull
Met google zijn er een paar howto's te vinden hoe je kunt cross-compilen voor mipsel, gewoon een uurtje flink doorzoeken. Maarrr.. imho: als je geen Linux-expert bent (en dat ben jij niet ;) ), begin er dan niet aan! Scheelt je een berg frustraties.

Ikzelf gebruik de flash van Jeroen (Sprite_tm, http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/projects/lb000021/) en die werkt prima samen met de Debian oldstable distributie voor Mipsel. Hoe ik het doe: zoek op http://www.debian.org/distrib/packages naar de binaries voor je package (kies distributie oldstable). Download de mipsel versie & extract die én alle dependencies (!) op je Debian-based Linux bak (ikzelf gebruik Ubuntu) mbv "dpkg -x <package> <stick-mount>" naar je stick. Meestal is dat genoeg , soms moet je wat aanpassingen doen maar de foutmeldingen zijn meestal duidelijk genoeg ... Zo heb ik een paar dingen aan de praat gekregen zoals Samba met Cups printerserver, tijd met ntpdate en Cron, WOL met etherwake, tftpd, Perl en Python. Mijn webcam wordt niet herkend door de drivers in de kernel dus daar ben ik maar mee opgehouden. Moet wel leuk blijven tenslotte.

Volgende project: een automatische plantenwatergever met monitoring via internet. Altijd handig voor de vakantie. Als ik daar nog aan toe kom tenminste ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp je, bedankt voor de reactie! Ik draai zelf ook een dualboot met Ubuntu, en moet zeggen dat ik daar (re-de-lijk) thuis in ben... Ow ja, en wat voor plantjes ga je dan water geven ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
  • Laatst online: 13-11-2023
Plantjes die je niet kunt roken. Moet ook gebeuren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 22:11
Bij mijn weten worden webcams niet ondersteund. Deze maken namelijk gebruik van isochronous usb transfers en de AHCI driver van het routertje ondersteunt deze transfers niet.

Verder zijn er mensen die hebben laten weten dat USB beter werkt als je de 1K weerstand op R16 vervangt door een 100 Ohm variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:11

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

dít zijn volgens mij ideale dingen om een routerhack op toe te passen :D (zit dus al een hdd in)

Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00008729.jpg

klik

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zo ik ga ook weer es proberen om op te pakken waar ik gebleven was: de software :+
De router met seriele poort ligt hier nu al een half jaartje in de kast en dat is toch zonde. Aangezien ik compleet niets van linux wist (owkeej bijna niets :P) heb ik deze how-to doorgelezen (http://tldp.org/HOWTO/DOS-Win-to-Linux-HOWTO.html), en het begint allemaal een beetje te dagen. Daarna http://www.student.tue.nl/Q/t.f.a.wilms/adm5120/ doorgelezen en ik denk dat ik het door heb :)

Heb ik het goed als de correcte werkwijze als volgt is:
• Pak de linux-kernel code erbij en gooi die in bv /home/adm5120
• pak de files in /var/ en /etc/ naar eigen inzicht aan.
• Gooi je html-pagina in /var/www
• Compileer alles naar MIPS4000 code
• Maak image file en gooi die naar je router.

Klopt dit? :)
Vooral het /var/www gedeelte vraag ik me af of dat zo de bedoeling is.

En welke poort wordt standaard gebruikt als communicatie poort? De WAN poort op de router?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:11

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Atlas schreef op zondag 17 september 2006 @ 04:04:
Klopt dit? :)
Vooral het /var/www gedeelte vraag ik me af of dat zo de bedoeling is.
GEEN IDEE :P
En welke poort wordt standaard gebruikt als communicatie poort? De WAN poort op de router?
ik heb veel gelezen over andere routerts dat ze via de WAN-poort geflasht moeten worden, dus ik neem aan dat die ook als standaard communicatiepoort :)

suc6 met je projectje iig

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de router met de seriele kabel aan je pc hangt en dan de terminal opstart/instelt dan boot je de router, druk je snel 3x op spatie.

Nu komt er een menu en dan kun je ergens kiezen voor firmware update. Je kiest dan die optie, dan gaat er een balkje lopen. Dan moet je redelijk snel zijn en in de terminal een bestand verzenden kizen over ik dacht Xmodem. De router ontvangt dat bestand (de firmware). Als ie binnen is dan gaat ie flashen en dan zou het gewoon moeten werken!

[ Voor 186% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Zo ik ben al wat verder :)
Met veel gezeik http://www.student.tue.nl/Q/t.f.a.wilms/adm5120/ voltooid. Alleen het vage is dat ike en image file van 3.5MB kreeg terwijl de auteur een image file van 1.5MB kreeg. Dus toen maar die van hem erin geflasht :P
Ik snap nog niet precies wat ik allemaal heb gedaan en hoe ik het internet aan de praat krijg op die router maar ben iig al een stap verder :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Is iemand toevallig al zover om LIRC met zo'n KlikAanKlikUit erop aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 08:28

BasilFX

BasilFX

Na ruim een jaar eindelijk USB werkend!

Ik had dat ding al in een hoekje gelegd, maar toen ik las over die 1k weerstand, dat die eruit halen soms de oplossing was! Ik draai nu de usb rootfs van sprite_tm

Nu maar ff lekker devven ;)

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die gebruik gemaakt heeft van cygwin om te cross compilen voor zn router?

En zo ja wat zijn je ervaringen?

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:58
Voor mensen die er hardware mee willen aansturen of aflezen zou ik adviseren om deze site eens te bekijken:
http://www.sunspot.co.uk/Projects/Sweex.htm
Hij heeft controlle over 15 leds en over 4 andere GPIO pinnen (zowel input als output)

Ook heeft die zowel de hardware als de software voor de tweede seriele poort werkend die je dus kunt gebruiken zonder allemaal "ruis" van de terminal.

Is het makkelijk om zijn image te compilen of te editten naar een versie die zonder USB werkt?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Zo we zijn eindelijk eens wat verder. Eigen firmware voor het ding gebouwd :D
Ik begin het door te krijgen.
Enige jammere is dat ik heb gezegd dat de DropbearSSH client ook mee mocht, maar dat die iedere keer een error geeft dat hij /dev/ty1 t/m 3 niet kan vinden. En daar hangt de kernel nu op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

@Atlas: Heb je daar een HowTo voor gebruikt? Ik ben al een tijdje van plan zelf een firmware te maken, aangezien wat ik wil wel binnen 2mb moet passen, maar ik kan nergens een goede handleiding vinden (of als ik het probeer doe ik iets fout :?)

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

http://www.student.tue.nl/Q/t.f.a.wilms/adm5120/

En dan vooral even goed opletten bij het make menuconfig gedeelte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Dat gaan we even proberen dit weekend ;),
nu eerst slapen :O

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Hmm ik krijg thttpd met geen mogelijkheid gecompiled voor de MIPS-ding :/
Iemand die het wel gelukt is en de gecompilde versie even zou willen oploaden? :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
http://midge.vlad.org.ua/ipkg/
Hier staat de thttpd versie die ik op mijn LB000021 heb draaien. Mijn router draait Midge als OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Oeh thnx, heb hem nog niet werkend maar gaat wel lukken :)
Op dit momen bevat mijn router al de dropbear SSH client. En gaat nog uitgebreid worden met een HTTP-server en een NTP-synchronisatie server.
Ik had voor ik dit project begon helemaal geen kaas gegeten van linux, maar dat begint inmiddels wel te komen. Erg leuk is dat ook. Vanavond ook mijn 1e blunder begaan, op mijn linux bak de directory /etc verwijderd ipv etc/ :X

Dus volgende stap: seriele communicatie met microcontroller opzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Atlas schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 01:04:
Dus volgende stap: seriele communicatie met microcontroller opzetten :P
Wat ga je maken / wat probeer je te maken dan?
BTW, welke distro gebruik je (op je PC)?

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

WubboZ schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 13:07:
[...]

Wat ga je maken / wat probeer je te maken dan?
BTW, welke distro gebruik je (op je PC)?
Ik ga er een microntroller aanhangen, en daaraan een temperatuursensor. Zodat ik webbased mijn temperaturen van mijn huis kan uitlezen. Nuttig: mwoah. Leuk: jup :P

En ik draai via VMware Ubuntu 6.0.6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:29

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Mede router 'hackers'; Ik heb Das U-Boot naar dit platform geport. Dus als je de standaard bootloader die in deze router zit beu bent, kun je deze full featured bootloader gebruiken. Hier kun je meer info of U-Boot vinden:
http://www.denx.de/wiki/DULG/Manual
Volgende week ga ik de patch submitten, meld je maar als je hem alvast wilt hebben.

Op dit moment is de functionaliteit tamelijk basaal: Ethernet en USB zijn noet niet geimplementeerd, maar daar begin ik binnenkort wel aan. De commandline is wel volledig functioneel, inclusief scripting en opslag van de environment variables.

Overigens is mijn port niet board specifiek: Hij werkt op alle ADM5120P SoC gebaseerde routers. Als je boot via U-Boot kun je ook de MIPS vrij gemakkelijk overklokken naar 200MHz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry als dit een vraag maar raak vraag is, maar ik ben een beetje het overzicht kwijt.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een BR6104KP. Mijn vraag is of ik andere firmware moet flashen om rootfs via usb te gebruiken, of dat dat direct gaat werken met de firmware die in de router zit.

dank,
Gerrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Atlas schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:23:
[...]
Ik ga er een microntroller aanhangen
Een microcontroller aan een microcontroller? :?
,en daaraan een temperatuursensor. Zodat ik webbased mijn temperaturen van mijn huis kan uitlezen. Nuttig: mwoah. Leuk: jup :P
Dan kun je beter een I2C temperatuursensor aan de GPIO of LED poorten van de ADM5120 hangen en het Linux I2C subsystem met het bit-bang algo gebruiken, lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 09:57:
Sorry als dit een vraag maar raak vraag is, maar ik ben een beetje het overzicht kwijt.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een BR6104KP. Mijn vraag is of ik andere firmware moet flashen om rootfs via usb te gebruiken, of dat dat direct gaat werken met de firmware die in de router zit.

dank,
Gerrit.
Je moet de firmware eerst flashen zodat ie kan booten vanaf een usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij http://salesplaza.nl/ zie ik geen datakabels meer, weet iemand een alternatief adres?

Gerrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via die online-koop link zo'n ding gekocht maar het is een R0001 en geen LB00021 kan het met deze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

MindBender schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:16:
[...]

[...]

Dan kun je beter een I2C temperatuursensor aan de GPIO of LED poorten van de ADM5120 hangen en het Linux I2C subsystem met het bit-bang algo gebruiken, lijkt me...
Hee ik ben allang blij dat iK SSH werkende heb op die router, I2C ga ik me niet eens aan wagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:30:
Ik heb via die online-koop link zo'n ding gekocht maar het is een R0001 en geen LB00021 kan het met deze ook?
Schroef hem open, en kijk welke controller er in zit. Vervolgens even googlen en je weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MindBender schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:16:
[...]

[...]

volgens mij is dit een hele leuke: http://owfs.sourceforge.net/index.html

en dat draait ook al op een linksys: http://owfs.sourceforge.net/WRT54G.html

dus zou op de sweex/edimax ook moeten kunnen?

Gerrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:14:
[...]
volgens mij is dit een hele leuke: http://owfs.sourceforge.net/index.html
en dat draait ook al op een linksys: http://owfs.sourceforge.net/WRT54G.html
dus zou op de sweex/edimax ook moeten kunnen?
1-Wire is een compleet ander protocol (dan I2C), maar het zou inderdaad ook moeten kunnen werken. Een voordeel is dat er veel sensoren beschikaar zijn voor 1-Wire. Een ander voordeel is dat je er maar 1 GPIO line voor nodig hebt, tegenover 2 voor I2C.

Ik weet niet of de LED ports van de ADM5120 ook als ingangen gebruikt kunnen worden (en dus ook GPIO ports zijn). Maar als dat niet zo is: De reset-knop en de power-LED van de Sweex zijn aangesloten op GPIO pinnen, dus zou je die kunnen gebruiken, zonder op de QFPA behuizing te moeten solderen. Aangezien je waarschijnlijk een single master I2C bus wilt, zou je een LED line als clock (out) kunnen gebruiken en een GPIO pin als data (in/out).

Het grote voordeel van I2C ten opzichte van 1-Wire is dat het al tijden lang in de Kernel zit en dat het erg goed getest is. En via /dev/I2C is het vast ook erg goed benaderbaar. Bovendien zijn er talloze I2C ICs te koop, van I/O-expanders tot ADCs, DACs en gyroscopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Kickje:
Is er iemand geinteresseerd in U-Boot? Je kunt U-Boot gebruiken in plaats van de standaard aanwezige bootloader. U-boot bied een uitgebreide command line interface, nog voor de Kernel geladen wordt, waarmee je een kernel kunt laden/starten, maar waarmee je ook het FLASH geheugen kunt lezen en schrijven. Ook heb je de beschikking over non-volatile scripts.

Als ik Ethernet en USB strax aan de gang heb, kun je je kernel vanaf een USB stick of vanaf je netwerk (NFS/TFTP) laden. Dat is erg gemakkelijk wanneer je regelmatig aan je Kernel of RFS sleutelt.

Hulp is overigens altijd welkom, hoewel ik het zelf (met de hulp van een EJTAG probe, een logic analyzer en een storage scope) waarschijnlijk sneller aan de gang heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Netjes! U-boot is een zwaar strakke bootloader, fantastisch dat je 't werkend probeert te krijgen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Sprite_tm schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:57:
Netjes! U-boot is een zwaar strakke bootloader, fantastisch dat je 't werkend probeert te krijgen.
Thanks, maareh; Het werkt al ;) Lama weten als je het wilt hebben. Nu ethernet en USB nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand voor mij even wat duidelijke foto's maken van de sweex LB000021 router , vooral van de binnenkant _/-\o_ , en is het al iemand gelukt er een bittorrent client op te draaien? 8)7
, ik ga binnenkort ook een kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Goede foto's zijn al regelmatig gepost. Kijk bijvoorbeeld eens in de tutorial van sprite over hoe USB toe te voegen.
BitTorrent draaien op een router is AFAIK nog niemand gelukt, maar het nut is dan ook ver te zoeken. Routers hebben weinig rekenkracht, en hash testen zijn erg zwaar. Dit zal dus lang, heel lang duren.
Het heeft echter wel een flinke "because I can" factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:05:

, ik ga binnenkort ook een kopen >:)
2de handsje dan? afaik zijn ze niet meer in de winkel te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Voor de mensen (zoals ik) die wat meer met de hardware doen dan alleen maar Linux draaien is het misschien aardig om te weten dat deze routers ook over een aantal digitale in- en uitgangen beschikt.

Zo heeft de ADM5120 een 8-tal General Purpose Input Output (GPIO) pinnen, waarvan er bij de ADM5120P versie (PQFP behuizing) slechts 4 naar buiten zijn uitgevoerd. Wanneer deze GPIOs als input gebruikt worden kun je deze GPIO pinnen interrupts laten veroorzaken, anders zou je ze kunnen pollen. De GPIO pinnen kun je configureren via het GPIO_CONF_0 register op adres 0xB20000B8; Zie de manual voor details.
Zo worden de GPIO pinnen op de Sweex gebruikt:
GPIO0 - output; power-LED (D13)
GPIO1 - Gebruik onbekend
GPIO2 - input; 'reset'-knopje (SW2)
GPIO3 - Gebruik onbekend

Hierbij valt het meteen op dat het 'reset'-knopje helemaal geen reset-knopje is, maar gewoon een input! Om het board dus te laten resetten wanneer er op dit knopje gedrukt wordt, moet je dus nog wat software schrijven. Voor Linux is dat mooi, want dat kun je een 'init 6' geven wanneer er op het knopje wordt gedrukt zodat je netjes kunt afsluiten. Maar als je - zoals ik - een bootloader aan het porteren bent is het uiterst onhandig om geen echte reset-knop te hebben. Het reset circuit is opgebouwd rondom U3; Een echte reset kun je maken door met een knopje pin 1 van U3 (74LVC14) aan massa te leggen.

Naast deze 8 (of 4) GPIO pinnen zijn er ook nog een 15-tal LED pinnen die als 'GPIO' pinnen gebruikte kunnen worden. Deze pinnen kunnen niet alleen als uitgang, maar ook als ingang worden gebruikt, maar ze kunnen geen interrupts veroorzaken. De LED pinnen kun je configureren via de PORT0_LED, PORT1_LED, PORT2_LED, PORT3_LED en PORT4_LED registers resp. op adres 0xB2000100, 0xB2000104, 0xB2000108, 0xB200010C en 0xB2000110; Zie de manual voor details.
Zo worden de LED pinnen op de Sweex gebruikt:
P0_LED0 - output; 'WAN Link/Act'-LED (D3)
P0_LED1 - output; 'WAN 10/100M'-LED (D4)
P0_LED2 - Gebruik onbekend
P1_LED0 - output; 'LAN1 Link/Act'-LED (D6)
P1_LED1 - output; 'LAN1 10/100M'-LED (D5)
P1_LED2 - Gebruik onbekend
P2_LED0 - output; 'LAN2 Link/Act'-LED (D7)
P2_LED1 - output; 'LAN2 10/100M'-LED (D8)
P2_LED2 - Gebruik onbekend
P3_LED0 - output; 'LAN3 Link/Act'-LED (D9)
P3_LED1 - output; 'LAN3 10/100M'-LED (D10)
P3_LED2 - Gebruik onbekend
P4_LED0 - output; 'LAN4 Link/Act'-LED (D11)
P4_LED1 - output; 'LAN4 10/100M'-LED (D12)
P4_LED2 - Gebruik onbekend
De uitgangen worden als open-drain uitgangen gebruikt waardoor een uitgang op 0 gezet moet worden om een LED te laten branden

Houdt er bij het gebruik van deze pinnen rekening mee dat ze 3,3 Volt leveren/ontvangen, dat ze een beperkte stroom kunnen sink-en en dat ze (waarschijnlijk) geen stroom kunnen source-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Interessant om te weten. Ik ga het topic maar weer eens volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Aaahhhh ik loop vast op het cross compilen :/
Ik wil graag een HTTP server op mijn router draaien (thttpd) en een ntp server (opennpd), alleen krijg ik dit alles niet ge cross compiled.
Iemand een uitlegje hoe dit precies moet? Ik snap niet wat ik fout doe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atlas schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:52:
Aaahhhh ik loop vast op het cross compilen :/
Ik wil graag een HTTP server op mijn router draaien (thttpd) en een ntp server (opennpd), alleen krijg ik dit alles niet ge cross compiled.
Iemand een uitlegje hoe dit precies moet? Ik snap niet wat ik fout doe....
Ik denk niet dat ik je er wel mee kan helpen, maar ik denk dat anderen je wel beter kunnen helpen als je aangeeft wat er fout gaat.. Dus de output van de compiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Tja ik kom er gewoon niet uit :(
Ik heb thttpd2.25 gedownload. En ergens las ik dat als je './configure --build=mipsel' doet dat hij dan die thttpd naar mipsel compileert, mits je mipsel cross compiler in je $PATH zit.
Maar hij pakt hem niet, en ik heb geen ideee wat ik verkeerd doe/ anders moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dan zullen we toch meer nodig hebben dan 'hij pakt 'm niet' :) Je idee is in principe goed, maar dan zal je compiler als naam iets van mipsel-gcc moeten hebben. Als 'ie anders heet (prolly mipsel-linux-gcc) moet je hetgene voor 'gcc' in je --build-argunment zetten (dus ./configure --build=linux-mipsel-).

Dit is allemaal uit m'n hoofd trouwens (ben atm op m'n werk) maar als het niet werkt kan ik het vanavond wel even voor je nazoeken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Als je het vanavond zou willen uitzoeken heel graag :)
Ik krijg nu in de error "Checking build system type... Invalid configuration 'linux-mipsel-': machine 'linux-mipsel' not recognized"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(sorry voor eerste post)
kan iemand mischien even een foto van bovenaf maken van de cpu zodat alle pins zichtbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Voor al behoorlijk goede foto's kan je alvast kijken op de website van Sprite_TM, waarin hij beschrijft hoe je USB toe kan voegen. Er staat een URL in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Laatst online: 29-08 22:11
Atlas schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:53:
Als je het vanavond zou willen uitzoeken heel graag :)
Ik krijg nu in de error "Checking build system type... Invalid configuration 'linux-mipsel-': machine 'linux-mipsel' not recognized"...
Het zou mipsel-linux moeten zijn ipv linux-mipsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpolder
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 06:54
ik heb de router draaien nu, met Amilda, van hier:
http://wasse632.speed.planet.nl/index.php

Echter wil ik midge gaan gebruiken, ik heb geprobeert de kernel van:
http://www.sunspot.co.uk/Projects/SWEEX/latest_distro.html
te flashen, maar als ik dat doe krijg ik:

no sys signature found!!

ook bij het uploaden van vmlinux naar ram.

Het root file systeem op de usb stick ziet er goed uit, kan ik vanuit amilda ook benaderen. Iemand eenig idee waar dit aan kan liggen?

nog een heel andere vraag, zijn hier ook mensen die de toolchain op Mac OS X gebruiken?

dank,
Gerrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

titan_pi8 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:37:
[...]

Het zou mipsel-linux moeten zijn ipv linux-mipsel.
Werkt ook niet :(
Krijg weer dezelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Heeft iemand nog een tip hoe ik dit aan de praat ga krijgen? Ik wil zo graag dat er een http server op dat ding kan draaien en dat ik zelf packages kan compilen voor mipsel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Final kick :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Atlas:

Ik compileer altijd met de volgende settings:

export PATH=/midge/trunk/openwrt-midge/staging_dir_mipsel/bin/:$PATH
export CROSS=mipsel-linux-
export CC=${CROSS}gcc
export LD=${CROSS}ld
export CPP=${CROSS}cpp
export CXX=${CROSS}g++
export AR=${CROSS}ar
export CXXCPP=${CROSS}cpp
export RANLIB=${CROSS}ranlib

en dan als configure opties:

--host=i386-pc-linux-gnu --target=mipsel-linux

i386 mag geloof ik ook 686 etc zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Welke compiler gebruik jij daarvoor? De midge compiler van http://midge.vlad.org.ua/wiki/Packages ?
En compile je dat meteen op je router of op een andere linux doos? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de toolchain etc van midge (draai met USB rootfs, heb de aanwijzingen in het forum van Midge gebruikt om de toochain te bouwen waarmee je een USB kernel en rootfs kunt maken). Het compileren doe ik op een Debian linux installatie (pc met colinux) waarop ik eerst de toolchain heb gebouwd, ik geloof niet dat Midge een GCC package heeft.

Ik ben wel bezig geweest om een GCC voor native bouwen om op m'n routertje binaries te kunnen maken maar dat is tot nu toe nog niet gelukt, ik heb wel een GCC voor midge nu maar die klaagt over de libraries die op m'n router staan, lijkt iets te maken te hebben met uclib-libc verschillen, weet ik niet zeker.

Overigens draai ik met de httpd die al in midge zit een volledig statische webserver, PHP werkt een beetje, daar gebruik ik lighttpd voor, helaas 'doet' die de includes niet goed.. dus ik ben statisch (cgi-bin lijkt wel te werken, maar de router is alleen in gebruik als http fotoserver en shared space met samba)

Op de router draait ook lynx als browser & die heb ik zelf gebouwd met de toolchain. Verder heb ik een java-vm gebouwd maar die gooit illegal instruction :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 21:38
Ik zou graag iets van een eggdrop oid willen draaien op mn router (Sweex LB000021), maar na intenstief zoeken op google en hier, ben ik niets tegengekomen. Betekend dit dat het gewoon onmogelijk is, of dat ik zelf moet gaan knutselen (wat in dit geval dus gewoon onmogelijk wordt), of dat ik er simpelweg overheen kijk.

Het leek me iets simpels, waar wel wat meer interesse in zou zijn namelijk :) Tenzij dit natuurlijk 'illegaal' is (voor ISP's / sweex / whatever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn RO001 (LB00021 opvolger) werkend, hoe krijg je d'r LigHTTPD op?(USB aansluiten uitgesloten - krijg 'em niet open)
En hoe krijg je BitTorrent d'r op?

Je kan de hash checks best door 'n pc laten doen, gewoon bootmanager instellen na 5 seconden naar OS die dat voor 'm doet en daarna 'em weer uit zet.
en aanzetten kan met iets van Wake-on-LAN

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
De RO001 draait geen linux (tenzij sweex alle software zelf geschreven heeft), dus het zal lastig worden om het aan de praat te krijgen met bijvoorbeeld midge. Je kan beter op jacht gaan naar een LB000021. Marktplaats is de natuurlijke habitat van de LB000021, misschien kan je er daar een stropen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:18

SA007

Moderator Tweaking
@Def1Ant, in principe kan je er alle linux software op draaien die je crosscompiled kan krijgen, voor eggdrop lijkt me dat niet zo'n probleem.

@nathan7 de opvolger lijkt geen linux te draaien.. denkt dat het idd beter is om gewoon een lb000021 te gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn router modden maar weet niet of dit mogelijk is en ik kan het nergends vinden op het internet. Hieronder heb ik een foto gemaakt van de binnenkant. kunnen jullie vertellen of ik hem kan modden?

http://83.117.250.196/11.jpg
http://83.117.250.196/12.jpg
http://83.117.250.196/13.jpg

Thumbnail je pics in het vervolg even echt, door een kopie te resizen naar 600px en die door te laten linken naar het echte plaatje dus. Niet iedereen heeft namelijk zin om >1M van een (vrij trage) server te trekken bij het openen van het topic.

[ Voor 33% gewijzigd door Sprite_tm op 25-11-2006 16:36 . Reden: Volgende keer zelf thumbnailen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Laatst online: 26-08 08:22
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:09:
Ik wil graag mijn router modden maar weet niet of dit mogelijk is en ik kan het nergends vinden op het internet. Hieronder heb ik een foto gemaakt van de binnenkant. kunnen jullie vertellen of ik hem kan modden?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, het kan altijd. Misschien ben je de eerste met dit model, dus zul je alles zelf uit moeten zoeken, maar het is praktisch altijd mogelijk nieuwe software op zo'n apparaat te flashen.

Trouwens, die onscherpe foto's hebben we weinig aan, geeft eens wat info over het model, welke chips erin zitten etc. Krijg namelijk een beetje de indruk dat je totaal geen idee hebt wat het hacken van zo'n embedded systeempje inhoud en wat je er uiteindelijk mee kunt (vrij weinig namelijk). Voor de duidelijkheid: zonder verstand van UNIX achtige OS'en, compileren en een beetje elektronica schat ik de kans erg klein dat het je gaan lukken.

[ Voor 16% gewijzigd door LeonM op 08-11-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chips:
rtl8305sb
39vf160

model weet ik niet. ik kan het nergends vinden. het is in ieder geval een sweek. met een paars grijze ombouw. niks draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:57

Super_ik

haklust!

de rtl8305sb is een 5 poorts switch
de 39vf160 is een nor flash van sst.

heb je ook t typenummer van de processor?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42017s1
406c

ik hoop dat je dit bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Simpel antwoord: Het gaat je niet lukken

Moeilijk antwoord: Als je niet in staat bent om de chipnummers in google in te voeren, kijken of het inderdaad de goede chip is en eventueel een conclusie te trekken wat de functie is wordt het verdomt moeilijk. De MEC-chip is waarschijnlijk de processor die de mensen boven mij bedoelen, al hoewel daar 0,0 aan informatie over te vinden is. In ieder geval, uit jouw wazige foto's kom ik uit op TM4181M, wat niks opleverd. Tenzij ik het verkeerd heb gelezen, danwel er nog een chip op de achterkant zit, heb je heel erg weinig kans.

Overigens ga ik er binnenkort ook weer aan de slag, ik ben al weer bezig een linuxbak op te zetten om verder te klooien :) Ik kan inmiddels al weer een stuk beter met gcc overweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de achterkant zitten 2 chips. de ene chip is de 39vf160 en de andere is de em638165ts-6

misschien is dit de goede info??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:25:
aan de achterkant zitten 2 chips. de ene chip is de 39vf160 en de andere is de em638165ts-6

misschien is dit de goede info??
Misschien was het niet helemaal duidelijk, maar heb je geprobeerd deze chipnummers op google in te voeren?

De 39vf160 is boven mij al achterhaald, en dat betreft een 2MB NOR-flash. De em638165ts-6 is een 4Mx16 ramchip, dus 4MB. Dat is niet erg veel kan ik je alvast vertellen, en het is zeer onwaarschijnlijk dat je nog een recente linux-versie vind die daar genoegen mee neemt. Om precies te zijn, de huidige midge gebruikt, gestript door blackangel, minimaal 7MB. Minder is ongetwijfeld mogelijk, maar 4MB is wel heel erg krap.

Verder had ik het wel fijn gevonden als je even had bevestigd of die MEC-chip inderdaad de TM4181M is. Zo ja, dan geef ik je geen kans. Zo niet, dan is er heel misschien nog iets van te maken, maar ik ben nog niet veel informatie over het bedrijf tegengekomen en derhalve geef ik je nog steeds weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mec chip is inderdaad de tm4181m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik

Super_ik

haklust!

blackangel schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:05:
[...]
De em638165ts-6 is een 4Mx16 ramchip, dus 4MB. Dat is niet erg veel kan ik je alvast
4Mx16 = 8MB :)

en dat TM ding een waarschijnlijk een 5x ethernet trafo

k gok dat er weer zo'n mmu loos ding opzit, kun je hooguit uclinux op draaien. tis wel mogelijk maar dan moet je wel veel vrije tijd + veel kennis + veel zin hebben.
't punt is, als je t dat allemaal hebt, en t lukt, heb je er nog geen reet aan :)

ps, we zijn nog steeds op zoek naar de cpu,
maak s een scherpe! foto van boven en onderkant.

[ Voor 8% gewijzigd door Super_ik op 08-11-2006 21:27 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Typo. Die rottoetsen zitten ook zo dicht bij elkaar he :X :P
Super_ik schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:26:
en dat TM ding een waarschijnlijk een 5x ethernet trafo
Ik denk dat je (achteraf gezien) gelijk hebt dat het in ieder geval iets is voor de lanverbinding. Het zou zeer onlogisch zijn om de cpu tussen de switchIC en de poorten in te hangen.

Overigens, de 3 IC-tjes aan de bovenkant zijn dus in ieder geval geen CPU's. Aan de achterkant zitten 2 IC'tjes (geen pics van), welke ook geen CPU's zijn. Dan blijft er niet veel over om linux op te draaien he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik

Super_ik

haklust!

zolang ik de onderkant niet heb gezien geef ik t toch nog een goeie kans dat er een cpu op zit.
1) tis een router, dat is meer als switchen alleen
2) er zit flash op
3) er zit sdram op
4) er zit een uitbreidings connector op (niet bestuukt)

need more info :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
je kan eens hier kijken. als je cpu er bij staat heb je gelijk de links om eens verder te snuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien heb ik een post gemist, maar ik heb de edimax br6104k draaiend met dubbel usb.
Boot vanaf sprites root inmage. So far so good.
Mij viel op dat er een recentere versie van busybox beschikaar is, dus ik wil deze instaleren....

Lukt met geen mogelijkheid:
- ./config: not found
- Make not found...
etc....

Ik dus make proberen te instaleren.... constant meldingen not found bij de meest gebruikelijke comando's.

Kan iemand me vertellen hoe ik iets kan instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu laatst een nieuwe router gekocht, en uiteraard moest de oude open. Wat blijkt, ADM5120-based, van Trust. Aangezien ik erg hardware/software ben ingesteld, wilde ik natuurlijk meteen controle nemen van dit stukje embedded hardware, en heb er midge op geflashed. Nu wil ik zelf, opnieuw, een aantal device drivers gaan schrijven, onder andere voor de GPIO pinnen (ik heb nog nooit voor Linux device drivers geschreven, wel gewoon in puur code, voor onder andere de GP32). Ik kan alleen nergens in de datasheet het stukje 'geheugen' vinden dat verantwoordelijk is voor de GPIO pinnen! Nou zag ik wel dat MindBender deze offsets heeft gegeven, maar waar komen deze vandaan, en zijn er misschien header files met defines van nog meer interessante stukjes 'geheugen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik ben al een tijd op zoek naar de ideale router voor mij. Ik zoek namelijk een router met de volgende specs:
-VOIP
-Draadloos
-USB (voor een extra hdd)
-Geïntegreerde newsreader client

Nu kom je bij zoiets al snel op een router uit waar Linux op kan. Het probleem is alleen: ik kan geen enkele router vinden die aan al mijn voorwaarden voldoet. De meest gebruikte router voor routerhacking ondersteunen geen Voip voor zover ik kan zien...

of zie ik dé router over het hoofd.

In de laatste CT stond trouwens een aardig artikel over het configureren van Asterisk op een router. Ik dacht dus dat ik die wel kon gebruiken, maar nu blijkt die router (Asus WL-500 premium) geen voip-functionaliteit te hebben :?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
SysRq schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:41:
Ik ben al een tijd op zoek naar de ideale router voor mij. Ik zoek namelijk een router met de volgende specs:
-VOIP
-Draadloos
-USB (voor een extra hdd)
-Geïntegreerde newsreader client

Nu kom je bij zoiets al snel op een router uit waar Linux op kan. Het probleem is alleen: ik kan geen enkele router vinden die aan al mijn voorwaarden voldoet. De meest gebruikte router voor routerhacking ondersteunen geen Voip voor zover ik kan zien...

of zie ik dé router over het hoofd.

In de laatste CT stond trouwens een aardig artikel over het configureren van Asterisk op een router. Ik dacht dus dat ik die wel kon gebruiken, maar nu blijkt die router (Asus WL-500 premium) geen voip-functionaliteit te hebben :?
De WL-500 draaid linux en heeft een tamelijk groote hoeveelheid geheugen, processorkracht en I/O aan boord. Daarom zijn er al veel custom firmware's gemaakt. De bekendste is die van Oleg. Daarop kunnen ook packages worden geinstalleerd, zoals een VOIP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17
Mja, maar dan heb je toch nog steeds niet de beschikking over een telefoniepoort? Je kunt dus alleen met een pc bellen, niet met normale telefoon.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
SysRq schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:43:
Mja, maar dan heb je toch nog steeds niet de beschikking over een telefoniepoort? Je kunt dus alleen met een pc bellen, niet met normale telefoon.
Dat kan inderdaad niet met een analoge telefoon nee, je zult dus een VOIP telefoon moeten aanschaffen daarvoor, liefst een die werkt op 2.4GHz, dus werkt gewoon met de WLAN module van de WL500G.

Of je moet het voor elkaar kunnen krijgen met een analoge modem op USB (bestaat dat?), daarmee zou je dus je WL500 aan je analoge telefoonlijn kunnen interfacen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:54
Ik heb mijn Sweex ook gemod -> USB poort, serieele kabel
Amilda erop geflashed (gewoon via de webupgrade functie van de sweex)
ik heb dankbaar gebruik gemaakt van http://wasse632.speed.planet.nl/ mijn dank is groot.

Alles werkte in een keer !, dat is best cool aangezien ik electronica noob ben !
binnenkort nog een 2e usb poort toevoegen, en bedenken waar ik het beestje voor ga gebruiken.

Tijdens het aanpassen stootte ik op 2 dingetjes:
De 48.000 Mhz kristal benodigd voor het kloksignaal tussen proc en usb is best moeilijk aan te komen, althans hier in Drenthe (ook best prijzig) dus ik ben eens gaan zoeken tussen oude hardware en heb er per toeval een gevonden op een kapotte moederplank van een 3com netbuilder.

Ik had een datakabel nodig voor de serieele verbinding, en aangezien ik geen MAX232 had liggen ging ik op zoek naar een geschikte datakabel, de genoemde kabel in de TS was niet meer verkrijgbaar of erg duur -> €10,-
Naar wat zoekwerk kwam ik erachter dat de "Datakabel Siemens A35/A36/A50/C35/C45/M35/M50/ME45/MT50/S35/S45/S45i/Sl42/SL45/SL45i" ook gewoon werkt
Deze is nog goedkoper ook ! € 3.48 inclusief verzendkosten en BTW. (SalesPlaza)

Goed ik val een beetje in herhaling, RetepV in "Routerhacking - Deel 2" Mijn kabeltje heeft trouwens wel gewoon 3 draadjes ipv 4, je kunt deze dus aansluiten dmv een Stereo Jack. (Dit verschilt waarschijnlijk per bestelling)

-edit Sorry voor de bump.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
ik heb pas geleden een WL-500g gekregen, enig idee wat ik er nog meer mee kan dan alleen een ftp-server, usb-aansluiting en firmware van oleg?

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Voor de geïnteresseerden: Mijn U-Boot patch voor ADM5120 begint behoorlijk volwassen te worden. Er wordt ondertussen gebruik gemaakt van het CFI flash subsystem. Verder werkt de timer nu correct en draait U-Boot cached. Binnenkort verwacht ik ook Ethernet werkend te hebben en dan wordt het pas echt interessant: Je kunt dan je Kernel vanaf het netwerk laden; Da's erg gemakkelijk wanneer je daar regelmatig aan sleutelt.

Op deze ge ïmproviseerde pagina kun je steeds de meest recente patch vinden:
ADM5120

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:25:
Ik heb nu laatst een nieuwe router gekocht, en uiteraard moest de oude open. Wat blijkt, ADM5120-based, van Trust. Aangezien ik erg hardware/software ben ingesteld, wilde ik natuurlijk meteen controle nemen van dit stukje embedded hardware, en heb er midge op geflashed. Nu wil ik zelf, opnieuw, een aantal device drivers gaan schrijven, onder andere voor de GPIO pinnen (ik heb nog nooit voor Linux device drivers geschreven, wel gewoon in puur code, voor onder andere de GP32). Ik kan alleen nergens in de datasheet het stukje 'geheugen' vinden dat verantwoordelijk is voor de GPIO pinnen! Nou zag ik wel dat MindBender deze offsets heeft gegeven, maar waar komen deze vandaan, en zijn er misschien header files met defines van nog meer interessante stukjes 'geheugen'?
'Embedded hardware', da's een goeie ;-) Maareh, midge is toch wel een beetje voor watjes, hoor. Echte mannen gebruiken U-Boot.

Het GPIO van de ADM5120 is toch echt vrij goed beschreven in de manual. Het aantal dedicated GPIO pinnen is echter vrij beperkt. Je kunt echter de LED 'uitgangen' van de Ethernet ports ook als GPIO pinnen gebruikt. Again: rtfm. Welke pinnen aan welke LEDs/schakelaars zitten is afhankelijk van de fabrikant van de router. De lijst die ik gemaakt heb is specifiek voor de Sweex. Jouw trust zou zomaar eens heel anders kunnen zijn, maar hij zou ook hetzelfde kunnen zijn. Met U-Boot kun je vanaf de command line erg gemakkelijk registers zetten zodat je kunt zien welke LED op welk bit zit.

Als je nog nooit wat voor Linux geschreven hebt is een device driver niet het gemakkelijkste begin. Het is in elk geval geen noodzakelijk begin, want er is al een goede GPIO driver voor Linux on ADM5120...

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:22:
@Atlas:

Ik compileer altijd met de volgende settings:

export PATH=/midge/trunk/openwrt-midge/staging_dir_mipsel/bin/:$PATH
export CROSS=mipsel-linux-
export CC=${CROSS}gcc
export LD=${CROSS}ld
export CPP=${CROSS}cpp
export CXX=${CROSS}g++
export AR=${CROSS}ar
export CXXCPP=${CROSS}cpp
export RANLIB=${CROSS}ranlib

en dan als configure opties:

--host=i386-pc-linux-gnu --target=mipsel-linux

i386 mag geloof ik ook 686 etc zijn....
Dit is misschien wel gemakkelijker:
CROSS_COMPILE=/midge/trunk/openwrt-midge/staging_dir_mipsel/bin/mipsel-linux- make

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt, ik kan nergens maar dan ook nergens meer van die sweex-dozen vinden :( Ik heb in de V&A al een advertentie staan, maar nog niets gehoord. Markplaats (en aanverwanten) zoeken werd ik ook niet blij van en de pricewatch klopt ook niets meer van, nergens meer te krijgen. Weet iemand nog een zaak waar ze die dingen verkopen, of heeft iemand nog een 2e hands doosje liggen? :)
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Lees eerst dit topic goed door. Dit is geen 'vraag maar raak' topic. Maak dus eerst gebruik van de naslagwerken (Google etc.) en houdt het vooral on-topic en schoon.