Routerhacking - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 59.951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:29

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:43:
Wat mij opvalt, ik kan nergens maar dan ook nergens meer van die sweex-dozen vinden :( Ik heb in de V&A al een advertentie staan, maar nog niets gehoord. Markplaats (en aanverwanten) zoeken werd ik ook niet blij van en de pricewatch klopt ook niets meer van, nergens meer te krijgen. Weet iemand nog een zaak waar ze die dingen verkopen, of heeft iemand nog een 2e hands doosje liggen? :)
Zonder USB:
pricewatch: Edimax BR-6104K Router (4x 10/100 Mbps)
Met USB:
pricewatch: Edimax BR-6104KP Router (4x 10/100 Mbps, USB Printserver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat had ik ook natuurlijk wel gevonden, maar die sweex dingen zijn goedkoper, maar ja misschien vallen die edimaxxen goedkoper uit, omdat bij de p-versie al een usb poortje zit. Misschien kan ik via via nog een LB000021 krijgen, want ik vind het leuker om zelf die usb poort erop te solderen ;)

edit: He kijk nou een sneeuwpop naast henk :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 11:40 ]

Verwijderd

Zo, Edimax geval is besteld (de 6104KP variant), binnenkort eens mee klooien icm Apache+PHP zodat de Edimax een mini webservertje gaat draaien icm een IRC Bot (geschreven in PHP, werkt erg goed). 128MB USB stick halen ergens in de stad als storage (van de RSS feed cache, etc).
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:40:
edit: He kijk nou een sneeuwpop naast henk :+
Waar dan?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4398f7c30b33425c817a80606711a4b9/full.jpg

:+

Verwijderd

Hier:

Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0785972/got/henksneeuwpop.png

Maar KingOfDos, mag ik vragen waar je die hebt besteld? :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:44:
Zo, Edimax geval is besteld (de 6104KP variant), binnenkort eens mee klooien icm Apache+PHP zodat de Edimax een mini webservertje gaat draaien icm een IRC Bot (geschreven in PHP, werkt erg goed). 128MB USB stick halen ergens in de stad als storage (van de RSS feed cache, etc).

[...]

Waar dan?
[afbeelding]

Apache miniwebservertje? :P Gebruik dan lighttpd ofzo :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Demoniac schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:21:
[...]
Apache miniwebservertje? :P Gebruik dan lighttpd ofzo :)
Kan natuurlijk ook, scheelt wat in geheugengebruik ;)

Webinterface:
• Beheer bot (welke server, channel, welk nickserv password, nickname, etc)
• Stats van IRC bot

IRC:
• RSS (vanalles en nog wat)
• Weather (meteonet.nl)
• Routeplanner (via link2map24)
• Streaming media (db met direct links alla kanalenkiezer.nl)
• VanDale link (snel ff zoeken naar een woord/betekenis).

LCD:
• Connected to IRC server / of niet.
• Statusmeldingen mbt joins/kicks.
• Statusmeldingen mbt aantal aanvragen / etc.

Misschien voeg ik nog wel meer functies toe (bovenstaande heb ik al), eerst zorgen dat hij netjes draait op de router.
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:20:
Maar KingOfDos, mag ik vragen waar je die hebt besteld? :)
Kies een willekeurig bedrijf uit de pricewatch voor de 6104KP. Ik heb hem bij empc gekocht, totaal 46.56 euro incl verzendkosten, veel duurder dan een Sweex (van dat geld kon je er 3 halen ofzo?), maarja, je moet iets als die niet meer leverbaar zijn. :(

1 hint, NIET bij dollarshop.nl bestellen, nooit niet!
[quote]Algemene voorwaarden - dollarshop.nl

• Artikel 10 Reclame materiaal
De klant geeft hiermede zijn uitdrukkelijk toestemming eventueel reclamemateriaal van ons te willen ontvangen, zonder voorafgaande uitnodiging daartoe.
Prettig dat ik altijd de voorwaarde lees ivm mijn privacy.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gebruik gemaakt van de standaard MAX233 schema, met over T1-IN en R1-OUT een led + weerstand (1k), zodat ik ledjes heb voor Rx en Tx.

De converter op breadboard (let niet op loze zooi die er van andere projecten nog op zit).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/52644753ffe61055d8cbb570da86e4d2/thumb.jpg

Hier het geheel op print gesoldeerd, zo klein mogelijk.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eccad6a735f9c2f85994551d7aa9154d/thumb.jpg

Kastje van messing er omheen gebogen / gesoldeerd. Je ziet de 2 leds zitten.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7dd12ab067c00b01e0340e43cd21bd99/thumb.jpg

Hier de onderkant waar hij dicht is gesoldeerd. Ook zie je één van de twee RJ45 connectoren.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/621ac8623d932f60803385f459fd181e/thumb.jpg

Cisco Console kabel.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3c06047e82dd4f821ee5c2132eed974e/thumb.jpg

Router met seriele poort via RJ45, zodat standaard netwerkkabel past.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/105e2d2b665251e7c519897fab324ae2/thumb.jpg

Voeding voor de converter komt van de USB poort af en gaat via de cat5 kabel. Ik zal een schematje maken (incl RJ45 females) hoe het is aangesloten, misschien dat andere zich aan deze standaard houden. Dan kunnen we over X jaar zonder probleem andermans hardware beheren. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsola
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07-2021
Ik wil ook wel gaan 'klooien' met mij Edimax, en ik heb toevallig ook een datakabel voor mijn siemens. Alleen is het een usb-versie en voor een M55. Bij het installeren krijgt ie wel een COM poort toegewezen. Maar ik weet niet of het gaat werken... Heeft iemand toevallig al ervaring met deze kabel? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpolder
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 06:54
werkt perfect, zelfs op een mac:
(http://www.agri-vision.nl...task=view&id=32&Itemid=49)

Gerrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb intussen al aardig zitten rommelen met een usr 5461 (en de code die beschikbaar gesteld is door usr). het mounten van een usb stick werkt, maar heeft er iemand een idee of het mogelijk is die usb stick op het netwerk toegankelijk te maken voor windows pc's? (zgn "samba-servertje" ) Op die manier wil k een nas functionaliteit verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squantmuts
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-01 13:04
Hallo mensen,

Ik heb dus ook een routertje, gemod en werkend. Alles ziet er goed uit, usb stick mount etc. Ik ben nu bezig om een cross compiler te maken met behulp van buildroot. Het builden met buildroot werkt goed met de volgende settings (heb de daily snapshot van 1 januari 2007 gebruikt).

Target: Mipsel
uclibc niet de daily snapshot maar versie 0.9.28 en voor de rest, zoveel mogelijk uit en disabled. Behalve busybox en include files.

Executables die uit deze toolchain komen hebben de volgende eigenschappen met file:

hello.out: ELF 32-bit LSB MIPS-I executable, MIPS, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), not stripped

Deze werkt helaas niet, ik krijg de melding:
# ./root/hello.out
Illegal instruction

Hij lijkt me wel hetzelfde met een werkende executable zoals busybox:
/usbstick/bin/busybox: setuid ELF 32-bit LSB MIPS-I executable, MIPS, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), stripped

Enige verschil is de setuid ELF, maar geen idee precies wat dat inhoud, is dat de reden waarom het niet werkt?

Voor de duidelijkheid hello.c is gewoon een standaard helloworld dingetje.

Entropy is not what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

Hallo,

Ik heb dus alles perfect verbonden met de pc via serialdatakabel en het werkt perfect _/-\o_ (wist niet dat het zo makkelijk was >:) )

Alleen het probleem is nu, je komt aan bij het inlogschermpje uiteindelijk, alleen wat moet ik daar intypen?

Ik heb al geprobeerd:
  • root/1234
  • root
  • root/midge
  • admin/1234
  • admin
En steeds krijg ik de fout: Input Error! Press Any Key...

Heeft iemand deze fout ook gehad of weet wat het betekend?

Alvast bedankt, DJVG

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als je het over de originele firmware hebt: dat weet niemand. Als je zelf je router wilt flashen, moet je meteen nadat je de voeding ingeplugd hebt, 3 keer op de spatiebalk rammen. Dan kom je in de boorloader, en kan je een custom firmware inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de eerste post staat iets over bandwidth control maar een search in deze topic leverde verder geen resultaten op..

Weet iemand of er al iets dergelijks gemaakt is waar je het verbruik in download / upload per poort/mac-adres/ip ... kunt bekijken? Ik heb mij al suf gezocht, maar van programmeren en linux ken ik eigenlijk enkel maar de absolute basis.

Moest iemand mij verder kunnen helpen, hartelijke dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds aan het spelen met de sourcecode van usr voor mijn usr5461
nu kom ik de volgende output uit als de router boot:
...
Using /lib/modules/2.4.20/kernel/drivers/net/et/et.o
insmod: il.o: no module by that name found
Using /lib/modules/2.4.20/kernel/drivers/net/wl/wl.o
insmod: scsi_mod.o: no module by that name found
insmod: sd_mod.o: no module by that name found
insmod: usbcore.o: no module by that name found
insmod: usb-ohci.o: no module by that name found
insmod: usb-storage.o: no module by that name found
insmod: fat.o: no module by that name found
insmod: vfat.o: no module by that name found
insmod: msdos.o: no module by that name found
...
Die modules bestaan ook effectief niet in de bestandsstructuur van de router. In de sourcecode bestaan er wel overeenkomende bestanden:

in /src/linux/linux/drivers/scsi vind ik bv scsi_module.c en scsi_mod.o
in /src/linux/linux/drivers/usb/storage vind ik usb-storage.o
(deze heb k gechecked, de rest zal wellicht analoog zijn)

Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat ze bij ingebakken worden in de firmware?

Om de verschillende elementen te selecteren gebruik ik 'make menuconfig'
Om te crosscompilen gebruik ik het commando 'make' ('make install' levert voor mij hetzelfde resultaat) => beide instructies stonden weergegeven in de readme bij de sourcecode.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 19:49 . Reden: quote gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

make modules_install, wat doet dat? want die gebruik ik zelf altijd als ik een extra module wil bakken ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:11:
make modules_install, wat doet dat? want die gebruik ik zelf altijd als ik een extra module wil bakken ;)
zal k morgen es testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
Ik heb atm gebruik gemaakt van de "dirty" 5v hack -> het misbruiken van een 7805 voor de 5v
deze word met behoorlijke heatsink toch best nog warm, daarom wil ik graag de "orginele" 5v voeding opbouwen die al aanwezig is op het pcb van de Sweex.

ik heb iets gelezen over een 34063, waar kun je die krijgen (uit welke oude hardware) en wat ben je nog meer nodig ?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Even een commerciele break

<reclame>
Op MP biedt iemand 5 stuks Conceptronic C100BRS4H aan voor 100,-. Nu wil ik er wel eentje, maar niet 5. Zijn er meer mensen die deze router graag willen hebben? Door 5 gedeeld wordt het 20,- per stuk.
</reclame>

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:42:
Even een commerciele break

<reclame>
Op MP biedt iemand 5 stuks Conceptronic C100BRS4H aan voor 100,-. Nu wil ik er wel eentje, maar niet 5. Zijn er meer mensen die deze router graag willen hebben? Door 5 gedeeld wordt het 20,- per stuk.
</reclame>
Interessant, maar ik heb liever een edimax met usb-poortjes er al op, ik ben lui, als er nog 3 anderen bijkomen, houd ik mezelf toch aanbevolen voor deze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Van dit type zijn wel twee versies!
De eerste heeft 2MB flash en 16MB RAM, en draait standaard Linux.
De tweede heeft 1MB flash en 4MB RAM, en draait standaard GEEN Linux.
Bron: http://www.linux-mips.org/wiki/Adm5120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:11:
Ik heb het intussen uitgeprobeerd, maar t werkte niet. De compiler blijft steeds enkel de ethernet drivers en wireless lan drivers integreren in de firmware. Mijn volgend plan is eens alle files te zoeken waar broadcom aan gezeten heeft (leve de mooie comments aan het hoofd van elk bestand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien een beetje een domme vraag maar hoe ziet de adapter van de sweex LB000021 eruit? , ik ben de mijne kwijt en heb hier wel wat adapters liggen maar weet niet welke het is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een noob vraagske misschien maar toch:
bovenaan (wanneer ik make menuconfig typ) staat het volgende:
Legend: [• ] built-in [ ] excluded <M> module < > module capable
Nu kan k ook <*> invullen. Is dat een geldige input? Ik heb nl gemerkt dat als k <M> selecteer de modules gemaakt worden, maar niet automatisch geladen, en als ik <*> selecteer, dat er extra dinges automatisch geladen worden, maar dat ik bij het booten van de router een errormessage krijg
editje:
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:01:
mischien een beetje een domme vraag maar hoe ziet de adapter van de sweex LB000021 eruit? , ik ben de mijne kwijt en heb hier wel wat adapters liggen maar weet niet welke het is |:(
op de adaptor van mijne sweex LB000021 staat
DVE
12V 500mA
met + op de binnenkant en - op de buitenkant van het stekkertje naar de router

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(@mods: aangezien dit enigzins een antwoord op mijn eigen vraag is, voer ik geen edit uit, maar plaats ik een nieuw bericht onder mijn eigen bericht)

mijn bevindinge zijn dat <*> een even geldige input is, maar dat het beter is <M> te gebruiken in combinatie met de kernel module loader. => graag bevestiging of verbetering!

mijn stappen om de usr 5461 sourcecode te crosscompilen tot iets nieuw bruikbaars (dit nadat alle tools en settings om te crosscompilen in orde zijn) zijn de volgende:
startend in de 'src' directory
make clean
cd router
make menuconfig
cd ../linux/linux
make dep
make clean
cd ../..
make

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:31:
(@mods: aangezien dit enigzins een antwoord op mijn eigen vraag is, voer ik geen edit uit, maar plaats ik een nieuw bericht onder mijn eigen bericht)

mijn bevindinge zijn dat <*> een even geldige input is, maar dat het beter is <M> te gebruiken in combinatie met de kernel module loader. => graag bevestiging of verbetering!
Het staat als het goed is ook aangeven in je menuconfig als je op ? drukt, maar
<*> wordt in de kernel gecompiled
<M> wordt als module gecompiled, en zul je dus zelf moeten (laten) laden na een reboot.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe ik Wake On Lan werkend krijg om mijn sweex LB000021??
Verschillende dingen geprobeerd, zoals poorten forwarden, virtual server.
Krijg hem maar niet aan de praat, overigens werkt hij via lan wel!

Puur probleem met router als je het mij vraagt.. .wie oh wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:59:
Weet iemand misschien hoe ik Wake On Lan werkend krijg om mijn sweex LB000021??
Verschillende dingen geprobeerd, zoals poorten forwarden, virtual server.
Krijg hem maar niet aan de praat, overigens werkt hij via lan wel!

Puur probleem met router als je het mij vraagt.. .wie oh wie weet het?
Waarom zou dat ding uberhaupt wake-on-lan hebben, het was een router, en zoals je weet bij normale pc's gaat dat, via het bios, en moet de netwerkkaart en mobo het ondersteunen. Dus niet mogelijk met de sweex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:16:
[...]
Waarom zou dat ding uberhaupt wake-on-lan hebben, het was een router, en zoals je weet bij normale pc's gaat dat, via het bios, en moet de netwerkkaart en mobo het ondersteunen. Dus niet mogelijk met de sweex.
Het lijkt me dat er bedoeld wordt hoe WOL packets te routeren ipv blokkeren op de WAN interface wat er blijkbaar standaard gebeurt.

Ik weet niet hoe het uberhaupt gerouteerd kan worden. is het niet een broadcast met in de data het mac adres? Indien het een gericht ip packet is (udp) dan zou het kunnen maar ik dacht niet dat het een gericht packet was. Ik ben net zo lui als de vraagsteller mbt het opzoeken van info ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Mwah, beetje lastig om WOL te implementeren. Moet wel mogelijk zijn, maar dan staat de router eigenlijk al aan. In een computer staat er dan nog stroom op de netwerkkaart en kan WOL dus makkelijker gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
UDP Poort 9, wordt gebruikt voor WOL als ik me niet vergis moet je die dus forwarden
(Ik neem aan dat MelleSchepers een pc achter de router remote wil opstarten, via het internet omdat Wake on lan over het LAN wel werkt. Eigenlijk dus Wake On Internet :+ )
zie ook:
Wake up on lan via het internet & [HTML]Magic Packet versturen vanaf een website
http://en.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN

[ Voor 69% gewijzigd door Puch-Maxi op 10-01-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:03:
UDP Poort 9, wordt gebruikt voor WOL als ik me niet vergis moet je die dus forwarden
(Ik neem aan dat MelleSchepers een pc achter de router remote wil opstarten, via het internet omdat Wake on lan over het LAN wel werkt. Eigenlijk dus Wake On Internet :+ )
zie ook:
Wake up on lan via het internet & [HTML]Magic Packet versturen vanaf een website
http://en.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN
Ik hoop het maar, want die router wollen gaat niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjflathead
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 10:55
Ik heb al veel zitten lezen, maar kan het niet vinden.
Ik wil meer lan's (minstens 2) met dhcp op m'n edimax.
Kan dat met midge of kamikaze?
ik kom er niet uit.

dank voor het meedenken,
-jpf-

murphy was an optimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:43:
Ik hoop het maar, want die router wollen gaat niet werken
Als iemand me kan helpen om PHP gecrosscompiled te krijgen (of zelfs in de "default" image wil opnemen). En zorgen dat PHP werkt binnen LHTTPD en vanaf de CLI, dan heb ik binnen paar minuten WOL werkend (en ga ik verder met dik framework bouwen). Ik snap dus echt niet voldoende van linux om dit draaiend te krijgen. :(

De WOL packet functie die in een van die linkjes staat beschreven, heb ik zelf ooit verbeterd ivm fouten in scriptje.
Resultaat: http://baracuda.homeip.net/opensource/incl.WOLMagic.phps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

next step in het usr5461 verhaal:
Het automatisch mounten van een fat geformatteerde usb stick werkt. :+ Alleen kan k er nog nie geweldig veel mee doen, maar ik wil stap voor stap verder gaan ipv meteen te gaan koersen:

Ik had nl "disktype" nog graag toegevoegd in /usr/sbin. Dit zit niet standaard in de sourcecode, maar er is wel wat nuttigs te vinden op http://disktype.sourceforge.net/ . Hoe begin ik er best aan om dit bij de source bij te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij helpen ,,, bij het solderen van de 15K weerstand aan R128 is het soldeerstukje losgeraakt , waar loopt R128 precies naartoe??
http://sprite.student.utw...en/lb000021/usb_tutorial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopGraaf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik heb een Sweex LB000021,

En heb daar USB porten opgesoldeerd eitje.
Heb vervolgens Midge er op geflashed werkt ook.

Maar nu krijg ik met geen mogelijkheid een USB stick gemount.

Wat moet ik daar aan doen ?
Kan iemand mij dat vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:24:
kan iemand mij helpen ,,, bij het solderen van de 15K weerstand aan R128 is het soldeerstukje losgeraakt , waar loopt R128 precies naartoe??
http://sprite.student.utw...en/lb000021/usb_tutorial/
De pagina waarnaar je linkt heeft een ingezoomde foto. heb je alles zwart geblakerd dat je de lijnen/positie niet meer kan zien?
Ik weet niet wat voor foto ik kan maken die meer laat zien dat degene van Jeroen's pagina.

[ Voor 0% gewijzigd door arnob op 22-01-2007 15:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Laatst online: 17:24
Deze week bij paradigit (www.paradigit.nl):

Sitecom USB 1.1 PCI kaarten.

Te gebruiken als onderdelendonor, want er zit een 48 mHz oscilator in (metalen 'potje') en twee usb poorten. Dat alles voor het verschrikkelijk hoge bedrag van 99 eurocent.

Ze gaan alleen nog al hard (ik had vanmorgen de laatste uit de winkel in Amersfoort), maar er schijnt van de week nog een lading binnen te komen.

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG

DJVG

Gewoon DJVG

legofanaten schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:19:
Deze week bij paradigit (www.paradigit.nl):

Sitecom USB 1.1 PCI kaarten.

Te gebruiken als onderdelendonor, want er zit een 48 mHz oscilator in (metalen 'potje') en twee usb poorten. Dat alles voor het verschrikkelijk hoge bedrag van 99 eurocent.

Ze gaan alleen nog al hard (ik had vanmorgen de laatste uit de winkel in Amersfoort), maar er schijnt van de week nog een lading binnen te komen.
Ik mag gek zijn maar ik kan hem niet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13
DJVG schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:58:
[...]

Ik mag gek zijn maar ik kan hem niet vinden....
Hij is ook moeilijk te vinden, alleen via zoeken op de site, maar hier is de link. http://www.paradigit.nl/?pageid=154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
ow zie trouwens net dat de USB poorten op het plaatje op de site rechtop staan, maar het tastbare exemplaar heeft liggende USB poorten. Maar goed, die oscillator alleen al doet bij Conrad al 5 euro ofzo...

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG

DJVG

Gewoon DJVG

Weet iemand wat je precies nodig hebt voor die USB mod?

En weet iemand een duidelijke tut voor het maken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJVG schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:42:
Weet iemand wat je precies nodig hebt voor die USB mod?

En weet iemand een duidelijke tut voor het maken?

Alvast bedankt!
Kleine tutorial om aan de info te komen:
surf naar pagina 1 van deze thread. Lees de openingspost.

lees tot aan het rubriekje "Resources"
lees nog even verder tot aan "Voor de Sweex LB000021 / Edimax 6104K[P]"
je bent er bijna.

lees verder tot de regel
"• Howto over hoe je USB-poorten aan je LB000021 toevoegen kan."
en vind de volgende link: http://sprite.student.utw...en/lb000021/usb_tutorial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG

DJVG

Gewoon DJVG

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:11:
[...]

Kleine tutorial om aan de info te komen:
surf naar pagina 1 van deze thread. Lees de openingspost.

lees tot aan het rubriekje "Resources"
lees nog even verder tot aan "Voor de Sweex LB000021 / Edimax 6104K[P]"
je bent er bijna.

lees verder tot de regel
"• Howto over hoe je USB-poorten aan je LB000021 toevoegen kan."
en vind de volgende link: http://sprite.student.utw...en/lb000021/usb_tutorial/
Inderdaad die is handig, alleen ik vind hem erg onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 23:58
die onderdelen om zo'n USB poort op een Sweex LB000021 te krijgen kun je die gewoon bij de elektronicazaak op de hoek krijgen of moet je die apart ergens bestellen? En met wat voor prijs moet ik dan ongeveer rekening houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
RuntimeError schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:46:
die onderdelen om zo'n USB poort op een Sweex LB000021 te krijgen kun je die gewoon bij de elektronicazaak op de hoek krijgen of moet je die apart ergens bestellen? En met wat voor prijs moet ik dan ongeveer rekening houden?
Een euro of 7 denk ik, en de meeste electronicazaken hebben het spul wel.

Wat ik eigenlijk kwam melden is dat inloggen op de edimax (BR-6104K) kan met:
user: super
pass: @gogolinux
Had de gegevens nog niet gezien hier.

Je komt in een beperkte bash shell terecht dan. Getest met de nieuwste Edimax firmware en dat werkt prima. Niet dat je er veel aan hebt, maar toch. 'help' zegt het volgende:
Built-in commands:
-------------------
. : alias bg break cd chdir continue eval exec exit exp export
false fg hash help jobs kill let local pwd read readonly return
set shift times trap true type ulimit umask unalias unset wait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
Graham's sunspot website heeft trouwens ook wat nieuwe zaken.
i2c poorten, lcd software, 14 I/O poorts ondersteuning, light php, basic prog taal

[ Voor 4% gewijzigd door arnob op 09-02-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb intussen mijn eigen guideke om veilig met de usr5461 te spelen online gezwierd, en wel op deze pagina:
http://homes.esat.kuleuven.be/~wvanderk/5461/

Veel plezier alvast!

editje: Ik heb de site aangepast. Ik had de indruk dat er een vervelende pop-up kwam door de statistiekenteller. Nu dus niet meer.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
arnob schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:39:
Graham's sunspot website heeft trouwens ook wat nieuwe zaken.
i2c poorten, lcd software, 14 I/O poorts ondersteuning, light php, basic prog taal
Heb jij, of wellicht iemand anders, ervaring met zijn 'distro'? Ik heb een tweede USBpoort toegevoegd aan m'n router om op die manier een tweede usbstick te kunnen mounten, maar dat krijg ik niet echt voor elkaar. Ik heb de usb mass storage module en de vfat module geladen dmv insmod, dat werkt ook, maar ik heb geen idee wat ik precies moet mounten. In de console krijg ik ook geen melding als ik de USB stick in de poort stop, terwijl de poort wel lijkt te werken; een USB toetsenbord inpluggen heeft een stel foutmeldingen en tot slot een kernel panic tot gevolg.

Edit: ik ben er na veel gedoe al uit, ik had een weerstandje losgetrokken |:(

[ Voor 4% gewijzigd door veldmuis op 11-02-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsola
Ik zit met een klunzig probleem. :+
Iedereen zegt wel dat het solderen een eitje is. Maar ik heb alles al een tijdje in huis, maar het lukt mij niet echt.
Hebben jullie toevallig niet een paar tips, om een simpele ict'er zonder al te veel soldeer-skills. Zijn usb poorten er op te solderen? O-) Het gaat vooral om die weerstandjes die zo dicht op elkaar zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 18:03
Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing, en denk dat dit mss wel kan helpen.
Ik heb de thread al wat doorlezen, maar hij is echt wel heel lang om echt alles te lezen :p

Wat ik wil doen is het volgende. De router ombouwen zodat ik een draadloze USB poort heb (USB1.1 is volgens mij al voldoende, maar 2.0 mag altijd) en ook een draadloze seriële poort.
Het uiteindelijke doel is een webcam (of digitale camera) aansluiten op de router, en servo's aansturen met een microcontroller verbonden aan de seriële poort.
De software voor alles te bedienen zou ik dan schrijven in VB, aangezien ik nog niks anders ken waarmee ik een GUI kan maken. (niet dat ik wel met andere talen overweg kan :p)

Is zoiets mogelijk? of moet ik toch best naar een andere (gemakkelijkere) oplossing gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: nvm, beter lezen

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpolder
Soundstorm schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:30:
......
Wat ik wil doen is het volgende. De router ombouwen zodat ik een draadloze USB poort heb (USB1.1 is volgens mij al voldoende, maar 2.0 mag altijd) en ook een draadloze seriële poort.
...........
ik zou gaan voor een draadloze router, i.p.v. draadloze USB, heeft iemand al ervaring met de Edimax BR6104WG?

Gerrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Xsola schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:55:
Ik zit met een klunzig probleem. :+
Iedereen zegt wel dat het solderen een eitje is. Maar ik heb alles al een tijdje in huis, maar het lukt mij niet echt.
Hebben jullie toevallig niet een paar tips, om een simpele ict'er zonder al te veel soldeer-skills. Zijn usb poorten er op te solderen? O-) Het gaat vooral om die weerstandjes die zo dicht op elkaar zitten...
Fijne punt gebruiken, alle soldeereilandjes eerst even heetstoken en wat nieuwe tin op doen zodat het beter vloeit, weerstandjes buigen en op maat knippen (als je ze ombuigt zodat de weerstandjes horizontaal achter de eilandjes staan heb je veel meer soldeerruimte), puntjes van de weerstanden die je gaat solderen vertinnen, met een tangetje op de goede plek houden en solderen maar. De elco doe je als laatste, daar heb je geen ruimte voor nodig.
gpolder schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:58:
[...]

ik zou gaan voor een draadloze router, i.p.v. draadloze USB, heeft iemand al ervaring met de Edimax BR6104WG?

Gerrit.
Geen ervaring, hier wel een plaatje: http://www.linux-mips.org/wiki/BR6104#BR6104Wg
Zo te zien geen USB poorten dus.

En dan heb ik ook nog een vraag: zijn er mensen die een transistor aan zo'n GPIO poort gehangen hebben, en dan als het even kan aan een LED, zodat je nog wat kan schakelen? Ik heb geprobeerd om wat te meten, maar zo te zien krijgt de LED een soort blokgolf waardoor-ie heel snel knippert en dus aan is? Ik heb geen apparatuur om dat te meten, iemand die het kan bevestigen en beter nog, kan vertellen hoe je een transistor aan die LED hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm
gpolder schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:58:
[...]

Gerrit.
Als uiteindelijk doel wil ik draadloos USB hebben. Natuurlijk zou ik hiervoor een draadloze router gebruiken en die ombouwen.
Mijn vraag is dus of dat wel mogelijk is.

• BasilFX
  • Laatst online: 11-09 08:28

BasilFX

BasilFX

Soundstorm schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:05:
[...]

(Ook reactie op je bovenstaande post)

Als uiteindelijk doel wil ik draadloos USB hebben. Natuurlijk zou ik hiervoor een draadloze router gebruiken en die ombouwen.
Mijn vraag is dus of dat wel mogelijk is.
Dan wens ik je veel succes ;) Uiteindelijk zal het best te doen zijn, maar ik zie nog niet zo snel hoe je dit voor elkaar wilt krijgen. USB is een vrij strenge standaard, en met simpel iets wireless ertussen kan je al snel afwijken. Misschien moet je toch even zoeken naar al bestaande producten om USB wirelss te krijgen. Als je de WUSB standaard bedoelt, zul je nog even moeten wachten (http://www.google.nl/search?q=wireless+usb)

Een draadloze seriële poort is nog te doen. Er zijn vrij goedkope zenders en ontvangers te verkrijgen, maar houd er rekening mee dat deze dan ook weinig bezig houden om te kijken of alle data wel is aangekomen. Mocht je dus je router flashen en je mist enkele bits/bytes, dan is dit wel funest voor je router. Misschien dat je hier eens kunt kijken: http://www.velleman.be/nl/en/product/view/?id=366378

Verder, als je VB applicaties wilt gaan schrijven verwijs ik je toch door naar .Net, want VB zal niet draaien onder Linux. .Net applicaties zou je eventueel via Mono aan de gang kunnen krijgen, maar daar heb ik geen ervaring mee (Misschien is Mono wel véél te zwaar).

[ Voor 3% gewijzigd door BasilFX op 15-02-2007 10:58 ]

http://www.basilfx.net

• Soundstorm
spotnie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:56:
[...]

Dan wens ik je veel succes ;) Uiteindelijk zal het best te doen zijn, maar ik zie nog niet zo snel hoe je dit voor elkaar wilt krijgen. USB is een vrij strenge standaard, en met simpel iets wireless ertussen kan je al snel afwijken. Misschien moet je toch even zoeken naar al bestaande producten om USB wirelss te krijgen. Als je de WUSB standaard bedoelt, zul je nog even moeten wachten (http://www.google.nl/search?q=wireless+usb)
Dat dacht ik dus ook wel dat het vrij moeilijk ging zijn. WUSB had ik al een keertje gelezen, maar ik dacht dat het vooral de snelheid was die het lange wachten (op WUSB) bepaalde. Aangezien ik niet zo veel snelheid nodig heb, leek het mij dus mogelijk :p
Ook had ik een keertje iets gelezen van iemand die er mee bezig was, samen met het routerhacking gedoe.

Het VB programma zou wel draaien op de client zijn computer, niet op de router. Het moet dus gewoon packets doorsturen naar de router. Volgens mijn zijn die packets toch min of meer OS-idependant.

Nuja, het zal dan maar analoog versturen zijn van het video signaal :O

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

Soundstorm schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:39:
[...]

Dat dacht ik dus ook wel dat het vrij moeilijk ging zijn. WUSB had ik al een keertje gelezen, maar ik dacht dat het vooral de snelheid was die het lange wachten (op WUSB) bepaalde. Aangezien ik niet zo veel snelheid nodig heb, leek het mij dus mogelijk :p
Ook had ik een keertje iets gelezen van iemand die er mee bezig was, samen met het routerhacking gedoe.
Je zou eventueel een USB-Serieel converter kunnen kopen\maken (FTDI), deze aan een wireless RX-TX transmitter vastmaken, en je hebt wel een soort-van-wireless-usb. En inderdaad, de pakketjes zijn niet OS afhankelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdorie! |:( |:( |:(

Ik had met succes de asus WL 520g firmware geflashed op de usr5461 (het is toch dezelfde hardware). En nu met mijn domme kop had ik tijdens het configureren in de webapplicatie op reset geduwd 8)7 . Resultaat: ik krijg zelfs geen CFE meer, dus mijn routertje debricken wordt nog een stuk moeilijker. Ik zal dus es met de scoop op dat ding zitten om te zien of er hier en daar wat interessants is, en om te verifieren dat er nog voldoende leven in zit. Mensen (uit België) die voor een prikje nog een usr 5461 hebben staan, mogen altijd iets laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Laatst online: 22-05-2024
Iemand enig idee hoe de layout van de *originele* C25 kabeltjes is? De kleuren zijn anders dan de in de startpost omschreven kleuren :(
Rood
Blauw
Geel
Via een ander plaatje vind ik wel iets, maar hoe mapt dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.easy2design.de/stuff/pix/ZZ7408B3EE.jpg
Rood -> Pink ?
Geel -> Yellow ?
Blauw -> Grey ?
http://www.easy2design.de/stuff/pix/ZZ7408B3EE.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door sariel op 16-02-2007 13:54 ]

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Linksboven op het plaatje staat het toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsBokdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 23:03
ik kan dus geen kabeltje vinden voor c25/s25, maar wel een andere, nl. die voor de c30/s30

hier heb ik wat links, maar ik weet niet precies wat ik ermee aan moet.

http://pinouts.ru/CellularPhonesCables/siemens_cable_pinout.shtml (pinout serieele kant siemens kabeltjes)
http://pinouts.ru/CellularPhones-P-W/siemens_c30_pinout.shtml (pinout telefoonkant siemens c30/s30)
http://pinouts.ru/CellularPhones-P-W/siemens_c25_s25_pinout.shtml (pinout telefoonkant siemens c25/s25)

Ik zie dus niet precies de overeenkomsten, maar ze lijken me wel allemaal dezelfde serieele aansluiting hebben. Ik kan een multimeter hanteren enzo dus als ik weet welke pinnen van de telefoonstekker ik moet hebben weet ik genoeg.

thanks! :*)

edit: ik durf ook niet zomaar wat eraan te prutsen, want de router moet niet kapot, hier in haaksbergen kost zo'n ding 35 euro :(

[ Voor 6% gewijzigd door NilsBokdam op 16-02-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpolder
ik verwacht dat je 12 en 13 moet hebben, TX en RX, waarschijnlijk zijn dat ook de eenigste (naast GND en eventueel +5V) die bedraad zijn.

Gerrit.

http://www.agri-vision.nl...task=view&id=32&Itemid=49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsBokdam
nou vandaag kreeg ik mn kabeltje en die voor de c30/s30 werkt dus ook, exact dezelfde kleuren als die voor de c25/s25 :D
Ik ben nu mijn router aan het flashen en het lijkt te werken, maar wel zwaar traag xD
Als ik een werkende kernel heb laat ik het wel weten.

eerst moet ik nog een fijnere soldeerbout hebben, dan soldeer ik usb erop.

[ Voor 12% gewijzigd door NilsBokdam op 17-02-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Na geruime tijd zonder problemen Amilda gedraaid te hebben mis ik toch wat functionaliteit
en aangezien er niet echt een simpele manier is om functionaliteit toe te voegen aan de Amilda ben ik opzoek gegaan naar een alternatief.

Midge, deze heeft een soort packagemanager (like Debian)
Het is alleen jammer dat de maker ervan russisch is en daardoor is de documentatie niet helemaal compleet. Eerlijk gezegd is het nogal een Chaos in zijn download sectie, het is niet duidelijk welke Firmware je moet hebben, en als je deze gedownload en geflashed hebt volgens de how-to blijkt dat deze helemaal niet wil booten.

Na een lange zoektocht op zijn forum kom je er dan achter dat het aan de bootloader ligt, maar hoe je deze dan moet updaten word weer niet vermeld.
Kortom erg verwarrend allemaal, kan/wil iemand een beetje helderheid scheppen ?

-edit voor mensen die hem willen overclocken: http://www.elektuur.nl/de...=2&view=Topic&postid=3618 & http://midge.vlad.org.ua/wiki/overclocking

[ Voor 9% gewijzigd door Puch-Maxi op 18-02-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Kijk eens hier: http://www.sunspot.co.uk/Projects/sweexproject.htm

Vrij uitgebreid allemaal, al moet ik toegeven dat niet alles helder is. Het is iig een midge-variant met een packagemanager die prima werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Jep dat alternatief heb ik ook bekeken, maar is het na verdere inspectie niet geworden
Ik heb nu Midge draaien: openwrt-adm5120-2.4-squashfs-midge werkt goed.
ik krijg alleen Tinyproxy niet werkend, hij installed wel, config bijgewerkt, maar connecten werkt niet helaas

-edit Het werkt, Let erop dat user/group bestaat en dan je de DNS goed hebt ingesteld.
de debug -d switch & tinyproxy.log zijn zeer handig bij het zoeken naar het probleem

[ Voor 25% gewijzigd door Puch-Maxi op 19-02-2007 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
veldmuis schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:56:
Linksboven op het plaatje staat het toch gewoon?
kleuren zijn niet gelijk.
NilsBokdam schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:17:
nou vandaag kreeg ik mn kabeltje en die voor de c30/s30 werkt dus ook, exact dezelfde kleuren als die voor de c25/s25 :D
Ik ben nu mijn router aan het flashen en het lijkt te werken, maar wel zwaar traag xD
Als ik een werkende kernel heb laat ik het wel weten.

eerst moet ik nog een fijnere soldeerbout hebben, dan soldeer ik usb erop.
klopt mijn idee van de functie van de gekleurde kabeltjes?

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsBokdam
@sariel:
je zou op google kunnen zoeken naar de pinout van het type kabeltje wat je hebt. Pinouts.ru is ook handig. Zo vind je zulke links als ik ook gepost heb een paar dagen geleden, en daar kun je heel wat uithalen. Heb je de stekker nog die aan je kabel zat? Zo ja, dan kun je die doormeten, als je de pinout van die stekker weet dan kun je aan de hand van de kleuren van de kabeltjes van de stekker bepalen welke kleuren van je snoertje je aan welke "pinnen" op de router moet solderen. Dat wilde ik eerst ook doen, maar de kleuren klopten al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Ik zou graag m'n oude antieke Palm M100 aan de router hangen, en dan gewoon aan de eerste seriële poort.

Op de palm draait een terminal emulator, en daarmee kan ik, als ik 'm aansluit op de PC, via hyperterminal gewoon praten.

Is het dan mogelijk om de palm gewoon aan de router te hangen (met de MAX232 ertussen uiteraard) en kan ik dan gewoon de RX en TX crossen en de GND aan de GND hangen?

Volgens deze site kan dat, als er geen handshaking gebruikt wordt:
http://www.airborn.com.au/rs232.html

Aangezien er voor de MAX232 ook maar 3 draadjes zitten wordt handshaking dus niet gebruikt, lijkt me. Als ik het echter aansluit volgens dat schema en de router spanning geef gebeurt er niets op m'n Palm. Normaal? Vergeet ik iets? Of kan het sowieso niet?

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 13:16

Super_ik

haklust!

als ik je verhaal zo lees zou, is dat mogelijk en zou dat gewoon moeten werken :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
Net websiteje gevonden met allerlei cable-layouts van GSM kabels zoals je ze in het echt tegen komt (dus niet schema's):

http://cablefonera.blogspot.com/2006/11/empezando.html

en om m'n eerste vraag te beantwoorden: ja :) blauw=gnd, rood=tx, geel=rx :)

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopGraaf
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik heb de Sweex LB000021 router aangepast met een USB poort.

Ik heb in het geheugen het OS "midge" (http://midge.vlad.org.ua/wiki/) geïnstalleerd.
Alleen nu krijg ik de USB stick op de USB poort niet aan de gang.

Het lampje van de USB stick brand wel, maar hij herkent hem dus niet.
Hoe moet ik de USB stick geschikt maken voor linux?

Wie kan mij hier mee helpen om de Router te laten booten vanaf de USB?

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

JoopGraaf schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:40:
Ik heb de Sweex LB000021 router aangepast met een USB poort.

Ik heb in het geheugen het OS "midge" (http://midge.vlad.org.ua/wiki/) geïnstalleerd.
Alleen nu krijg ik de USB stick op de USB poort niet aan de gang.

Het lampje van de USB stick brand wel, maar hij herkent hem dus niet.
Hoe moet ik de USB stick geschikt maken voor linux?

Wie kan mij hier mee helpen om de Router te laten booten vanaf de USB?

Joop
Gebruik je toevallig een 1k weerstand naar je oscillator toe? Bij mij hielp het om deze weg te halen en huppa, USB werd herkent. In een howto van sprite_tm (zie startpost over USB toevoegen) legt hij piekfijn uit hoe je een USB stik formatteert ed. (of cours op een linux bak)

succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsola
Ik ben het weekend bezig geweest met het solderen van de usb poorten, alleen ik ben nu bij R127 dat soldeereilandje (denk ik dat het zo heet, daar heeft iedereen het over O-) , maar dus die standaard soldeerplekje op de printplaat.) kwijt ben. Hij is er af, en heb ik geprobeert om daar zelf een beetje soldeer neer te kwakken, maar dat werkt niet :'(
Iemand die weet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, zodat ik dus verder kan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Dan pak je de andere usb poort?
Is niet zo simpel te fixen iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Ik heb de beschikking over een Sitecom DC-224, en wil de shipped firmware eigenlijk overboord gooien omdat de NAT van dat ding niet overweg kan met ident (irc): dikke timeouts, tcp-config brak ofzo.

Syslog:
Jan 1 00:00:06 syslog: OS (17:28:21, Nov 10 2006)
Jan 1 00:00:06 syslog: 176.53 MIPS
Jan 1 00:00:06 syslog: Initializing RT netlink socket
Jan 1 00:00:06 syslog: wdt_init ..
Jan 1 00:00:06 syslog: TC3162 wtachdog initialize at Interrupt 9
Jan 1 00:00:06 syslog: init ADSL status timer
Jan 1 00:00:06 syslog: Ethernet driver for TC3162L2 version 1.0mac: (macadres)
Jan 1 00:00:06 syslog: on eth0 (IRQ: 21), (mac (macadres))
Jan 1 00:00:06 syslog: eth0: driver installation completed.
Jan 1 00:00:06 syslog: TSARM: TC3162 ATM SAR driver 2.0.D3 init
Jan 1 00:00:06 syslog: TSARM: TC3162 ATM SAR driver 2.0.D3 done
Jan 1 00:00:06 syslog: TC3162 hardware watchdog module loaded.
Jan 1 00:00:06 syslog: tc3162 flash: probing 16-bit flash bus
Jan 1 00:00:06 syslog: TC3162 nor-flash: Probing for AMD compatible flash...
Jan 1 00:00:06 syslog: TC3162 nor-flash: Found 1 x 4MiB MXIC MX29LV320AB at 0x0
Jan 1 00:00:06 syslog: create 6 flash partitions
Jan 1 00:00:06 syslog: ADSL DMT initialization starting
Jan 1 00:00:06 syslog: Begin AdslTaskInit.....
Jan 1 00:00:06 syslog: End AdslTaskInit
Jan 1 00:00:06 syslog: Begin to request IRQ 19
Jan 1 00:00:06 syslog: DMT:Succeed to request IRQ 19
Jan 1 00:00:06 syslog: Initializing ADSL F/W 3.5.18.0 ......
Jan 1 00:00:06 syslog: Initializing ADSL F/W ........ done ^M
Jan 1 00:00:06 syslog: IP: routing cache hash table of 512 buckets, 4Kbytes
Jan 1 00:00:06 syslog: TCP: Hash tables configured (established 1024 bind 2048)
Jan 1 00:00:06 syslog: IP multicast router 0.06 plus PIM-SM
Jan 1 00:00:06 syslog: the ip_max_connection=3584, the udp_max_connection=1792, and tcp_large_port_max_connection=896
Jan 1 00:00:10 syslog: eth0: starting interface.
Jan 1 00:00:11 syslog: SETSNOOP : 0
Jan 1 00:00:12 syslog: Set LAN MII
Jan 1 00:00:12 syslog: Switch soft-Reset
Jan 1 00:00:15 syslog: ANNEXAIJLM^M
Jan 1 00:00:15 syslog: Open Loop Detect Disable ^M
Jan 1 00:00:15 syslog: offset = 768/512 0/512 ^M
Jan 1 00:00:15 syslog: ave snrm cnt = 1^M
Jan 1 00:00:15 syslog: EC OFF!!^M
Jan 1 00:00:19 ATM_BRIDGE: ATM Bridge Interface created sucessfully
Jan 1 00:00:19 ATM_BRIDGE: Communicating over ATM 8/35, encapsulation: LLC
Jan 1 00:00:24 syslog: atm init aal5
Jan 1 00:00:24 ATM_BRIDGE: Interface configured
Jan 1 00:00:24 ATM_BRIDGE: RFC 1483/2684 bridge started
Jan 1 00:00:25 syslog: Disable VLAN
Jan 1 00:00:26 syslog: device eth0 entered promiscuous mode
Jan 1 00:00:26 syslog: br0: port 1(eth0) entering learning state
Jan 1 00:00:26 syslog: br0: port 1(eth0) entering forwarding state
Jan 1 00:00:26 syslog: br0: topology change detected, propagating
Jan 1 00:00:30 syslog: pid=81
(blabla)

Heb de firmware (Sitecomm-DC-224A-V1.30-j.afw) getest op wat het is/zou kunnen zijn:

http://sprite.student.utw...00021/draaitditlinux.php:
- File output on the file: ('data' usually indicates firmware)
/tmp/phpkRsLZu: data
- WB4K or CSYS header found:
Yes: CSYS.
- Reference to vmlinux or vmlinuz found:
Nope.
- Reference to another OS like vxworks or rtos found:
Nope.

Total results: The device running this firmware probably IS NOT running Linux.
:/ ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

is er maar 1 pinout met een siemens m35i kabel waarop ik txt zie?

ik zie mijn machientje booten maar kan niets typen... ook de spaties pakt hij niet met hyperterminal.
dus kan geen nieuwe uploaden

er zit een oude van sprite in maar ik heb de usbkey met filesystem niet meer.

wat doe ik verkeerd??

115200 8n1
ANSI

het gaat om een edimax met 2x usb.

[ Voor 5% gewijzigd door xychix op 13-03-2007 23:14 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpolder
xychix schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:05:
is er maar 1 pinout met een siemens m35i kabel waarop ik txt zie?
...................
wat doe ik verkeerd??

115200 8n1
ANSI

het gaat om een edimax met 2x usb.
ik snap de vraag niet, wat wil je weten, ik heb een vergelijkbare setup die draait zonder problemen:
(http://www.agri-vision.nl...task=view&id=32&Itemid=49)

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

Mijn kabel heeft ooit gewerkt. en ik heb hem nu op een zelfde manier aangesloten.

ik zie wel txt maar mijntoetsaanslagen komen niet over.

heb ik een kabel breuk ???? of heb ik mijn hyperterm verkeerd ingesteld ??

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
Net mijn routertje binnen en nu op zoek naar een geschikte datakabel. De eerder genoemde Siemens kabels (C25/S25 en A35/A36/A50/C35/C45/M35/M50/ME45/MT50/S35/S45/S45i/Sl42/SL45/SL45i) zijn niet meer (goedkoop) te krijgen. Heeft iemand al een alternatief gebruikt? Is dit een optie: http://pinouts.ru/CellularPhonesCables/sagem_cable_pinout.shtml?

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
legofanaten schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:42:
Net mijn routertje binnen en nu op zoek naar een geschikte datakabel. De eerder genoemde Siemens kabels (C25/S25 en A35/A36/A50/C35/C45/M35/M50/ME45/MT50/S35/S45/S45i/Sl42/SL45/SL45i) zijn niet meer (goedkoop) te krijgen. Heeft iemand al een alternatief gebruikt? Is dit een optie: http://pinouts.ru/CellularPhonesCables/sagem_cable_pinout.shtml?
Op www.SalesPlaza.nl staan ze nog wel. Ik heb mijn kabel daar ook besteld, kostte slechts € 4,00 incl. verzendkosten en je hoeft pas achteraf te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
TweakPino schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:58:
[...]

Op www.SalesPlaza.nl staan ze nog wel. Ik heb mijn kabel daar ook besteld, kostte slechts € 4,00 incl. verzendkosten en je hoeft pas achteraf te betalen :)
ik zal wel met mijn neus aan het kijken zijn maar de enige Siemens kabels die ik bij SalesPlaza zie zijn voor A52/A55/A60/C55/C60/C62/M55/MC60/S55/SL55, S40/S42 en ST55/ST60. De pinouts die ik daarvan gezien heb hebben veel meer aansluitingen.

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
legofanaten schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:07:
[...]

ik zal wel met mijn neus aan het kijken zijn maar de enige Siemens kabels die ik bij SalesPlaza zie zijn voor A52/A55/A60/C55/C60/C62/M55/MC60/S55/SL55, S40/S42 en ST55/ST60. De pinouts die ik daarvan gezien heb hebben veel meer aansluitingen.
Sorry, foutje van mijn kant. Waarschijnlijk kan je die kabel ook gebruiken, ben ik ook van plan. De beschrijving van de pinnen die je nodig hebt kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe
  • Laatst online: 04-09 12:16

zeekoe

zeekoe

En weer een datakabelvraag...
Ik heb de "Datakabel USB Siemens A51/A52/A55/A57/A60/A62/A65/A70/A75/AL21/AX72/AX75/C55/C60/C62/C65/C72/CF62/CF75/CF110/
CFX65/CL75/CT65/CV65/CX65/CX70/CX75/CXT65/CXT70/CXV65/CXV70/M55/M65/M75/MC60/MCT62/
ME75/S55/S65/S75/SF65/SL55/SL65/SL75/SP65/SXF75/Xelibri" van Salesplaza besteld, omdat ik een laptop zonder seriele poort heb. Dit is de pinout:
1 2. Er wordt gebruik gemaakt van de Prolific pl2303. Ziet er allemaal goed uit volgens mij, maar... weet iemand of de router (in mijn geval BR6104KP) nog gevoelig is voor verschillen in spanning? Ik kan me voorstellen dat hier 5V uit komt en dat hij 3.3V wil hebben. En ik wil 'm liever niet opblazen :)

Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Als je het zeker wilt weten: Dump even 2 weerstandjes van 1K ofzo in de TxD- en RxD-lijnen, weet je iig zeker dat er max (5-3.3)/1000=1.7mA gaat lopen, dat moeten de ESD-diodes in de processor wel kunnen afleiden naar Vcc. Kans is echter groot dat er zowiezo al 3.3V uit de datakabel komt; USB-IC's werken intern meestal op 3.3V ipv de 5V die ze aangeleverd krijgen. Een multimeter kan daar uitsluitsel over geven.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

Bedankt voor de tips! Eigenlijk best logisch allemaal :) Ik meet 4,6V (onbelast), ik zal er dus inderdaad ff 2 weerstandjes tussen gaan zetten.

Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpolder
weet iemand hoeveel stroom ik kan trekken uit de 5V van een BR-6104KP?
Hij heeft standaard twee USB poorten, dus ik verwacht minimaal 200 mA.
Ik kan het niet terugvinden in de specs.

Gerrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38
je zou eens moeten kijken naar de power input van de router. als dat maar 100mA kun je natuurlijk geen 200mA uit een poort halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:31

Archimond

Lopende Helpdesk

nevermind

[ Voor 98% gewijzigd door Archimond op 09-07-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpolder
hier is een handige link met info over het omzetten van 3.3 V naar 5V logic en vice versa.
http://www.sparkfun.com/c....php?p=Sensor-Interfacing

Voor groeten en website-spam hebben we een sig uitgevonden.

[ Voor 23% gewijzigd door Sprite_tm op 06-06-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

Knip
(ik weet dat dit niet het vraag&aanbod-topic is, maar vanwege de specifiekheid van het aanbod leek het me dat het wel mocht - zo niet, dan verplaats ik het en dan mijn excuses)

Fout gegokt.

[ Voor 60% gewijzigd door Sprite_tm op 08-06-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Weliswaar is het decoderhacking en niet echt routerhacking, maar ik denk dat het voor een aantal van jullie wel een interessant onderwerp is. Ik heb een thread in het Internet forum gepost over het hacken v/d Tele2/Versatel multimedia decoder. Doel is dat je ook op PC, zonder de decoder, een programma kan kiezen en kijken. Kijken kan al, maar zappen moet op dit moment nog met de decoder gedaan worden. Zou mooi zijn als een aantal die hard hackers een beetje mee kunnen helpen. Hier vindt je de thread: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1221330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeieavond,

Ik heb nog een Thomson Speedtouch 510, als je de printplaat bekijkt zie je locaties waar usb en een serial kan worden gesoldeerd.
Kan iemand mij helpen of vertellen hoe dit aan te sluiten en te activeren of aan de hand van foto's me helpen deze om te toveren voor bijvoorbeeld een webserver?

Mvg,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het laatste wat ik kon vinden over geluid is een jaar geleden. Ik heb dit topic niet gevolgd de laatste tijd en ben wel benieuwd wat de laatste ontwikkelingen zijn op het gebied van geluid: is het bv mogelijk een router als muziek - client in te zetten in een netwerk?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sitecom WL-173 met uClinux is dat het zelfde als Linux.

en hoe zal ik me datakabel daar op moetten aansluite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Ik ben een beetje mijn glazen bol kwijt en heb dus geen idee hoe dat ding er intern uitziet, dus begin maar 's met wat foto's ofzo?

uClinux is een soortvan basic linux versie, voor systemen met erg weinig ram/storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal wel wat foto's maken voor je glazenbol

Afbeeldingslocatie: http://hetwieg.net/Rourter/Sitecom-WL173-V1-Back.JPG
Afbeeldingslocatie: http://hetwieg.net/Rourter/Sitecom-WL173-V1-Top.JPG

Sorry voor de grote maar kan plaatje niet edite dan woord het 1/0

Ik moet ze nog verbeteren.

Ik zeg wel als ze scherper zijn

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde USB poorten aan mij Edimax toevoegen via http://sprite.student.utw...en/lb000021/usb_tutorial/

helaas werkt deze link niet meer. Is de informatie nog op een andere plek te vinden?
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Let op:
Lees eerst dit topic goed door. Dit is geen 'vraag maar raak' topic. Maak dus eerst gebruik van de naslagwerken (Google etc.) en houdt het vooral on-topic en schoon.