Routerhacking - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 59.944 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er al ervaringen zijn met de nieuwe router van sweex (de RO001)
want het lijkt er op dat die LD00021 uit de handel gaat (is) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik ben d'r inderdaad ook wel nieuwsgierig naar. Ik vrees dat er een custom OS inzit, maar als iemand toevallig foto's of scans van het binnenste ervan zou kunnen posten...?

Edit: Heej, ze hebben firmware online staan :) Lijkt geen Linux te zijn though, en ik gok dat er maar een rommetje van 512K inzit, wat Linux draaien erg lastig zou maken...

[ Voor 34% gewijzigd door Sprite_tm op 24-04-2006 11:09 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Ik heb de sweex RO001 iets meer als 24 uur gehad (kan niet op zondag het ding terug naar de winkel brengen)

Zie hier ook het topic.
sweex is zaad

er draait inderdaad geen linux op en is bij bij op 1 dag 3 keer achter elkaar vastgelopen.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 13:06

houthakker

Poehé

zijn er nog evt. alternatieven op die datacable, want die siemens is echt niet te vinden :(.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKr1S
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-07-2022
Ter Info,

Ik heb een versie van AMiLDA gemaakt waarin USB support zit. tevens heb ik naast de gewone configuratie web interface (nu op poort 8080) web servers toegevoegd (webs op poort 80 en httpd op poort 81). Op het norocketscience forem blijkt hier belangstelling voor te zijn. Daarom noem ik het hier ook even.

zie
http://www.norocketscienc...p?TOPIC_ID=89&whichpage=3

en

http://wasse632.speed.planet.nl/

voor een draaiend voorbeeld

RMW

[ Voor 9% gewijzigd door TheKr1S op 26-04-2006 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:58
Ik heb sinds kort een ADM5120 bordje in bezit. Nu wil ik hiervoor een cross compiler maken.
Ik heb dit eerst met crosstool geprobeerd, hiermee kreeg ik het echter niet voor elkaar.

Ik probeer het nu met buildroot aan de hand van de site van Sprite_tm.
Wanneer ik hem echter laat maken kom ik na een paar minuten op de volgende error uit.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
checking for mipsel-linux-g++... /KNOPPIX.IMG/home/knoppix/Desktop/buildroot/
build_mipsel/staging_dir/bin/mipsel-linux-uclibc-g++
checking whether we are using the GNU C++ compiler... no
checking whether /KNOPPIX.IMG/home/knoppix/Desktop/buildroot/build_mipsel/
staging_dir/bin/mipsel-linux-uclibc-g++ accepts -g... no
checking how to run the C++ preprocessor... /lib/cpp
configure: error: C: preprocessor "/lib/cpp" fails sanity check
See 'config.log' for more details.
make: *** [/KNOPPIX.IMG/home/knoppix/Desktop/buildroot/build_mipsel
/sudo-1.6.8p9/.configured] error 1

Ik gebruik knoppix 4.0.2. De configuratie voor de crosscompiler is hetzelfde als op de site van Sprite. Ik heb op google gezocht maar kon geen oplossing vinden.
Ik hoop dat een van jullie een oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Thy ik heb niet veel verstand van linux maar is het mischien handig om het bestand "config.log" te posten? daar zou meer info in moeten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Mag ik hier uit concluderen, dat deze datakabel ook zou moeten werken:

http://pinouts.ru/data/nokia_dku-5_cable_pinout.shtml

Dus de DKU-5 voor Nokia 2112, 2115, 2115i, 2270, 2272, 2280, 2285, 3100, 3105, 3108, 3120, 3125, 3200, 3200b, 3205, 3220, 3585, 3585i, 3586, 3586i, 3587, 3587i, 3588, 3588i, 3589i, 5100, 5140, 6011i, 6012, 6015, 6015i, 6016i, 6019i, 6020

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
Na een hoop gezoek ben ik erachter gekomen dat je deze error gewoon kan negeren.
Mijn crosscompiler werkt nu en de eerste "hello world!" applicatie draait op mn bordje, tijd voor grotere applicaties :*)

@houthakker:
Ja, opzich moet elke kabel met een max232 erin werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Thy... op 02-05-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Ja, maar de vraag is al ik zo'n kabel koop of er ook echt een max232 of soortgelijks in zit. BTW, in de winkel hebben ze nu alleen usb varianten van dku-5. Heeft daar iemand ervaring mee? Ik neem aan dat er een USB -> RS232 chip in zit op TTL level? (Net zoals de fdti chips).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Well, ik was ook aan het prutsen met een MAX232. Maar omdat ik geen 1uF elco's had liggen moest ik die bestellen. En toen bedacht ik me dat ik dan net zo goed een MAX3232 (3.3V versie) kan bestellen. En toen ging ik rekenen en heb ik dus maar een Siemens datakabel gekocht. :+

Eén vraagje toch nog. Er zit nog een 4e draadje in die datakabel, een rood draadje. Iemand enig idee waar die voor dient?

Edit:

Ok, ik weet het al. Hij zit aan pen 4 van de connector, en die is een uitgang en heet 'Battery (S25 only)'. Dus die kan gewoon los blijven hangen, neem ik aan. Ik neem aan dat de level converter wordt gevoed vanuit de RS232.

[ Voor 24% gewijzigd door RetepV op 09-05-2006 19:29 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

houthakker schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:34:
Mag ik hier uit concluderen, dat deze datakabel ook zou moeten werken:
http://pinouts.ru/data/nokia_dku-5_cable_pinout.shtml
Jawel, maar je ziet dat die op 5V loopt. Je bent daarmee dus wel 5V op de ADM5120 aan het zetten, en eigenlijk mag die maar 3.8V maximaal hebben. Je *hebt* dus kans dat je je serieele poort een keer opblaast. Ook nog wel kans dat het wel eventjes duurt. Maar er komt imo een dag dat die serieele poort het niet meer doet.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Hey, leuk dat prutsen met die ledjes. Brengt me op een idee. Ik maak er een binaire klok van :D. Synchroniseren met NTP, altijd de juiste tijd.

Hmm, alleen beetje weinig ledjes.

Edit:
w00t! Die Edimax heeft twee ledjes meer!

[ Voor 15% gewijzigd door RetepV op 09-05-2006 19:38 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
TheKr1S schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:03:
Ter Info,

Ik heb een versie van AMiLDA gemaakt waarin USB support zit. tevens heb ik naast de gewone configuratie web interface (nu op poort 8080) web servers toegevoegd (webs op poort 80 en httpd op poort 81). Op het norocketscience forem blijkt hier belangstelling voor te zijn. Daarom noem ik het hier ook even.

zie
http://www.norocketscienc...p?TOPIC_ID=89&whichpage=3

en

voor een draaiend voorbeeld

RMW
Je kan via de getfile functie in de webpagina de files /etc/passwd en /etc/shadow opvragen, ik weet niet of hier ssh ofzo opdraait maar lijkt me zobiezo niet echt zo handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKr1S
eppie,

hij zit achter een firewall en alleen poort 80 is via internet beschikbaar. Ik wens je veel success met de passwd en shadow file.

retepv,
Deze edimax heeft twee USB leds extra.

rmw

[ Voor 3% gewijzigd door TheKr1S op 13-05-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Hmz. Ik had bij SalesPlaza de kabel 'Datakabel Siemens A35/A36/A50/C35/C45/M35/M50/ME45/MT50/S35/S45/S45i/Sl42/SL45/SL45i' gekocht. Daar zitten 4 draadjes in: blauw, wit, zwart en rood.

Ik had hem in eerste instantie zo aangesloten als in de topicstart, 3 draadjes. Maar ik kreeg hem niet aan de praat. Het blijkt dus dat de kabel die ik kreeg toch nog 3,3V aangeleverd moet krijgen, op het rode draadje.

En nu werkt het dus prima. Ik ben de nieuwe firmware aan het uploaden terwijl ik dit type. Weer helemaal flashbacks naar vroeger, 1.5Mb uploaden in 5 minuten ofzo. :D

Het is wel een beetje jammer, met 3 draadjes had ik een gewoon 3,5mm stereo jackplugje kunnen gebruiken. Nu moet ik er eentje vinden met 4 aansluitingen.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Whoohoo! Zo te zien doet mijn USB het ook in één keer.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
adm5120-hcd adm5120-hcd: new USB bus registered, assigned bus number 1
usb usb1: Product: adm5120-hcd
usb usb1: Manufacturer: Linux 2.6.12-rc1-mipscvs-20050403 adm5120-hcd
usb usb1: SerialNumber: adm5120-hcd
hub 1-0:1.0: USB hub found
hub 1-0:1.0: 2 ports detected
NET: Registered protocol family 2
IP: routing cache hash table of 512 buckets, 4Kbytes
TCP established hash table entries: 1024 (order: 1, 8192 bytes)
TCP bind hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)
TCP: Hash tables configured (established 1024 bind 1024)
NET: Registered protocol family 17
Freeing unused kernel memory: 2099768k freed

Please press Enter to activate this console. 
Algorithmics/MIPS FPU Emulator v1.5

BusyBox v1.00 (2005.08.09-15:09+0000) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

/ #

Edit:

:( :( :( Goed.

Een belangrijke waarschuwing: als je een 7805 uit de schoenendoos met onderdelen trekt, check dan of die het wel doet VOORDAT je een USB apparaat aansluit.

Helaas was de mijne kapot en kwam er aan de uitgang net zo hard 12V uit als er in ging :'(. Perfectly good USB key naar de haaien. Een andere 7805 doet het wel goed.

Maar goed. Dit stond natuurlijk ook als tip #2 op de USB pagina van Jeroen.

[ Voor 65% gewijzigd door RetepV op 14-05-2006 19:11 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Ik snap er nu geen bal meer van...
Volgens dit plaatje heb je geen voedingsspanning en condensatoren, andere gebruiken dat wel.
Heeft iemand een schema waarop echt staat wat je nu moet maken? en waar je de VCC (en hoeveel V dat dan is) vandaan moet halen?

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

WubboZ schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:55:
Ik snap er nu geen bal meer van...
Volgens dit plaatje heb je geen voedingsspanning en condensatoren
Bekijk het rechter deel van het plaatje eens... Daar zie je de MAX232 met bovenaan '+5V INPUT', en zie je ook C1 t/m C5. Die moet je dus wel aansluiten. De condensatoren zijn voor een MAX232 1uF (let op dat ze minimaal 16V moeten zijn).

Het linker deel van het plaatje laat dan zien hoe je de aansluiting met de router moet maken (Rx, Tx en GND).

Ik heb echter een standaard Siemens datakabel gekocht, zoals in de topicstart staat. Maar het blijkt dat ik het rode draadje daarvan nog op 3.3V moest aansluiten. En dat is pin 2 van JP2. Werkt nu perfekt.

[ Voor 6% gewijzigd door RetepV op 16-05-2006 19:26 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Effe wat foto'tjes van mijn gehackte router (snel gemaakt met mijn K750 telefoon). Ik kwam wat probleempjes tegen bij het hacken, die zal ik even aanstippen.

Afbeeldingslocatie: http://www.retepv.demon.nl/gfx/miscpics/sweex/router_inside_small.jpg
Binnenkant
Afbeeldingslocatie: http://www.retepv.demon.nl/gfx/miscpics/sweex/router_back_small.jpg
Achterkant (ja, dat is een TRS-80 diskdrive waar hij tegenaan leunt :))

Ik heb ook gewone weerstandjes gebruikt bij de USB poort. Niet zo makkelijk, maar als je ze schots en scheef zet, past het wel :). Het is duidelijk te zien dat ik de linker USB poort eerst had gemaakt.

Het kristal is een 48MHz kristal. Op zijn rug geplakt met wat dubbelzijdige tape. Volgens mij hoefde ik maar 3 pootjes aan te sluiten, maar ik heb ze gewoon alle 4 aangesloten.

De serieele poort heb ik nu gemaakt met een RJ11 connector (telefoonstekkertje). Ik had eerst een 3,5mm stereo jackplug gebruikt, maar toen bleek het dat ik 4 draadjes nodig had . Dus een telefoonstekkertje is dan de meest handige volgende kandidaat. Zit met Bison kit vast. Hopen dat het houdt :). Een RJ11 connector is vooral handig aan de converterkabel. Daar kun je namelijk gewoon een stekkertje op zetten met zo'n tang. Dat ziet er netjes uit en gaat niet snel kapot.

De 5V regulator zit nu een beetje in de verdrukking. Ik hoop dat het daar niet te heet wordt, maar tegen die tijd kan ik wel maatregelen nemen (stukje aluminium erop als koelplaatje ofzo).

Ik heb een oude cd-rom drive gesloopt voor een drukknopje. Het lijkt niks te doen onder de originele firmware. Zal wel vrij programmeerbaar zijn.

Ik heb er nu een AMiLDA 'distributie' op draaien. Maar ik moet die natuurlijk wel customizen :). Maar daarvoor moet ik eerst Linux op één van mijn computers gaan installeren. Dat is dus de eerstvolgende stap.

[ Voor 4% gewijzigd door RetepV op 16-05-2006 19:34 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

RetepV schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:24:Ik heb een oude cd-rom drive gesloopt voor een drukknopje. Het lijkt niks te doen onder de originele firmware. Zal wel vrij programmeerbaar zijn.
Euhh, waar is dat knop je voor dan? (of waar wil je het voor gebruiken?)

Grr, ik snap er nog steeds geen biet van. Kan iemand een foto'tje maken van zijn circuit en hoe het ding aan de seriele poort en de sweex hangt? Sommige van die schema's hebben ook nog een 7805 er in zitten, andere niet. Help :'(

[ Voor 36% gewijzigd door WubboZ op 16-05-2006 21:43 ]

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

WubboZ schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:15:
Euhh, waar is dat knop je voor dan? (of waar wil je het voor gebruiken?)
Ik heb echt nog geen idee wat dat knopje doet. Op de printplaat zat er echter plaats voor, ik had de router toch al open en in mijn gare cd-rom speler zat precies zo'n knopje. Dus heb ik hem er gelijk maar op gesoldeerd :).
Grr, ik snap er nog steeds geen biet van. Kan iemand een foto'tje maken van zijn circuit en hoe het ding aan de seriele poort en de sweex hangt? Sommige van die schema's hebben ook nog een 7805 er in zitten, andere niet. Help :'(
De 7805 is in feite ook nog nodig. De MAX232 heeft 5V nodig om op te lopen, en het makkelijkst maak je die met een 7805.

Maar ik zou je echt aanraden om gewoon bij SalesPlaza een 'Datakabel Siemens A35/A36/A50/C35/C45/M35/M50/ME45/MT50/S35/S45/S45i/Sl42/SL45/SL45i' aan te schaffen. Dat kabeltje kost inclusief de verzendkosten maar 3,48 euro. Daar kun je geen MAX232 schakeling voor bouwen...

In die kabel zitten 4 draadjes en die sluit je zo aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Connector op de router:

Rx      o-1   2-o      3,3V
        o-3   4-o
        o-5   6-o
Tx      o-7   8-o      Gnd

Aansluiten van de draadjes in de kabel:

Wit     => pen 1
Rood    => pen 2
Blauw   => pen 7
Zwart   => pen 8

Wit is Tx op de kabel en blauw is Rx op de kabel, maar omdat je een kruiselingse verbinding moet maken (cross-cable) moet de Tx van de kabel op de Rx van de connector op de router, en de Rx van de kabel op de Tx van de router.

De witte draad is dus de Tx van de kabel en die gaat op de Rx van de router. De blauwe draad is de Rx van de kabel en die gaat op de Tx van de router.

De rode draad is voor de 3,3V en de zwarte voor de GND (aarde).

Voor de goede orde, Rx staat voor 'receive' (ontvangen) en Tx staat voor 'transmit' (verzenden).

[ Voor 40% gewijzigd door RetepV op 17-05-2006 11:46 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo... usb werkt eindelijk. de 1k weerstand is kortgesloten en nu werkt het wel.

de cruzer mini 1.0gb schijnt niet te werken
de easydisk 128mb wel

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

RetepV schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:22:
Maar ik zou je echt aanraden om gewoon bij SalesPlaza een 'Datakabel Siemens A35/A36/A50/C35/C45/M35/M50/ME45/MT50/S35/S45/S45i/Sl42/SL45/SL45i' aan te schaffen. Dat kabeltje kost inclusief de verzendkosten maar 3,48 euro. Daar kun je geen MAX232 schakeling voor bouwen...
Ze kosten zelfs maar 2,48 per stuk, en ze rekenen binnen nederland geen verzendkosten, betaling achteraf, fantastisch! Waarschijnlijk is dit een echt goede aanrader, bedankt!

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook maar eens zo'n kabeltje besteld.. Waar kon ik ergens vinden welke draadjes ik waar aan moet sluiten op de router? De mijne ligt al weer een half jaar in de kast weg te rotten.. Word tijd dat ik er weer wat fun mee ga hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:53:
Heb ook maar eens zo'n kabeltje besteld.. Waar kon ik ergens vinden welke draadjes ik waar aan moet sluiten op de router? De mijne ligt al weer een half jaar in de kast weg te rotten.. Word tijd dat ik er weer wat fun mee ga hebben..
RetepV schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:22:
[...]
In die kabel zitten 4 draadjes en die sluit je zo aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Connector op de router:

Rx      o-1   2-o      3,3V
        o-3   4-o
        o-5   6-o
Tx      o-7   8-o      Gnd

Aansluiten van de draadjes in de kabel:

Wit     => pen 1
Rood    => pen 2
Blauw   => pen 7
Zwart   => pen 8

Wit is Tx op de kabel en blauw is Rx op de kabel, maar omdat je een kruiselingse verbinding moet maken (cross-cable) moet de Tx van de kabel op de Rx van de connector op de router, en de Rx van de kabel op de Tx van de router.

De witte draad is dus de Tx van de kabel en die gaat op de Rx van de router. De blauwe draad is de Rx van de kabel en die gaat op de Tx van de router.

De rode draad is voor de 3,3V en de zwarte voor de GND (aarde).

Voor de goede orde, Rx staat voor 'receive' (ontvangen) en Tx staat voor 'transmit' (verzenden).
Kabels net gehad, zo ff aansluiten >:)

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Shit, hoe kan dat nu? mijn kabeltje heeft geen rood draadje :?
[edit]
Hmm, volgens de topicstart kan het ook zonder rood draadje, zo ff testen.
[edit2]
Mooi dat werkt, hehe, op naar het volgende level >:)
Ik heb al wel door dat je nu niet zo veel kan met die terminal en dat je een andere firmware moet flashen om er iets mee te kunnen. Ik heb alleen geen flauw idee meer welke ik moet gebruiken. Midge is al een aantal keer langs gekomen, maar na een snelle check op google kwam ik er achter dat er nog veeeel meer verschillende firmware distro's zijn. Kan misschien iemand met wat meer/veel ervaring een kleine vergelijking posten? Ik wil zelf eigelijk alleen vpn draaien (zonder extra usb memorysticks). Wat kan ik dan het beste doen: de bestaande firmware (van sweex) aanpassen, of een community firmware nemen en die aanpassen, zoja, welke?

[ Voor 113% gewijzigd door WubboZ op 20-05-2006 00:05 ]

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

WubboZ schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:52:
Shit, hoe kan dat nu? mijn kabeltje heeft geen rood draadje :?
Grmpf, dan heb ik zeker een 'verkeerd' kabeltje gekregen. Naja, maakt niet uit, het zit nu al in elkaar. :)
Midge is al een aantal keer langs gekomen, maar na een snelle check op google kwam ik er achter dat er nog veeeel meer verschillende firmware distro's zijn. Kan misschien iemand met wat meer/veel ervaring een kleine vergelijking posten?
Ja, voor mij ook wat meer info graag. Ik heb er nu AMiLDA op staan (linkje paar postings terug). Maar ik heb er op dit moment nog niet veel tijd mee door kunnen brengen.

Ik denk dat het er op neer komt dat ik zelf een keer Linux zal moeten installeren. Misschien is VMWare wel een idee. Maar ja, $199... Een andere computer formatteren en daar Linux op zetten is goedkoper.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is waarschijnlijk een domme vraag dus schiet me niet gelijk dood. Maar is het ook mogelijk om bijvoorbeeld FreeRTOS te draaien op deze routers ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 00:48:
Dit is waarschijnlijk een domme vraag dus schiet me niet gelijk dood. Maar is het ook mogelijk om bijvoorbeeld FreeRTOS te draaien op deze routers ??
De source code is te downloaden. Ik denk dat dit ook betekend dat dat mini kerneltje te compileren is naar MIPS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Waarschijnlijk zul je hem toch eerst ff moeten porten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb de documentatie al even vluchtig doorgenomen. Het zal naar alle waarschijnlijkheid wel lukken maar dan moet ik inderdaad gaan porten.

Ik ga denk ik een poging wagen. Het scheelt namelijk wel in resources als ik freertos kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:25:
Ik ga denk ik een poging wagen. Het scheelt namelijk wel in resources als ik freertos kan gebruiken.
Als jij toch genoeg kennis en tijd over hebt om een OS te porten, is het dan geen idee om Minix 3 te porten naar MIPS? http://www.minix3.org/ :)

Er schijnen al mensen mee bezig te zijn, maar ik geloof niet dat het hard opschiet.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RetepV schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:26:
[...]

Als jij toch genoeg kennis en tijd over hebt om een OS te porten, is het dan geen idee om Minix 3 te porten naar MIPS? http://www.minix3.org/ :)

Er schijnen al mensen mee bezig te zijn, maar ik geloof niet dat het hard opschiet.
OS porten klinkt spannender dan het is. De daadwerkelijke benodigde aanpassingen vallen redelijk mee. Daarnaast zijn er gelukkig tal van goede voorbeelden.

Ik ga een poging ondernemen dat wil niet zeggen dat mijn poging zal slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:26
als ik op deze site kijk, weet ik hoe ik een USB-poort moet toevoegen. Ik wil graag mijn printer daarop aansluiten, werkt het dan meteen of moet ik speciale firmware flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik ben geen expert maar er draait linux op en ook linux heeft drivers nodig. Dus waarschijnlijk een nieuwe kernel compileren met usb support en mogelijk printer support.

Correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
ok, maar is het nog wel mogelijk? Ik dacht dat Sweex ze niet meer verkocht. Kan ik er nog wel mee beginnen dan? Als onderdelen niet meer leverbaar zijn (zoals die datakabel oid) begin ik er niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al verkoopt sweex ze niet meer verlopig zijn ze nog volop te vekrijgen volgens mij. Maar over welke data kabel heb je het. Volgens mij kun je ze gewoon flashen over het netwerk tenminste al mijn andere routers wel.

En anders moet het kunnen bij het booten als je er een serieele verbinding op hebt gesoldeerd. En ik zag bij de documentatie van de usb tutorial ook wat staan over flashen via de usb poort. Alleen daar heb ik geen verstand van wellicht iemand die het al eerder heeft gedaan die je echt op weg kan helpen.

bedenk me nu dat je wellicht met datakabel die siemens gsm datakabel bedoelt. Die is gewoon volop te vekrijgen via salesplaza.nl. En als die er niet meer zou zijn wordt het solderen met een max232 chip en wat 1uf elco's voor je serieële verbinding.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Je kunt ze inderdaad ook via ethernet flashen. Maar dat kun je maar één keer, want in de nieuwe firmware zit de mogelijkheid om remote te flashen niet meer ingebouwd (hoewel, sommige distributies dan weer wel).

Maar de serieele kabel heeft nog een voordeel: je kunt je Linux distributie eerst in het RAM van de router laden. Als de distributie dan niet goed blijkt te zijn hoef je niet eerst weer een werkende distributie terug te zetten :).

MAar het idee om van een externe USB memory stick te booten is nog het handigst als je veel aan software ontwikkeling wil gaan doen. Dus een distributie die Linux van de USB memory stick boot is denk ik het meest bruikbare. Als je dan een goede werkende distributie hebt kun je hem als laatste in de router zelf flashen en de USB poort weer vrij maken.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
maar een printer aansluiten kan er wel op? En dan speciale firmware oid? dan hoeft mijn pc niet meer aan te staan om te printen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sweex heeft maar 4 gpio poorten. Zou dit uitbreiden zijn want ik wou het bordje eigenlijk gaan gebruiken als brein voor een autonome robot op rups banden.

Alleen je hebt behoorlijk wat io poorten nodig voor sensoren en dergelijke. Nu kan ik nog wel een uitbreidings bord hangen aan bv de rs232 of usb port. Maar hoe minder hardware hoe beter. Nou zat ik te denken aan schuifregister om het porten aantal uit te breiden maar weet niet of dat de meest ideale situatie is.

Iemand anders hier een idee over ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKr1S
De sweex heeft inderdaad 4 gpio poorten, maar de ethernet leds zijn ook te configureren als input of output. Tevens zijn er op de processor nog 5 leds niet aangesloten. je kunt dus in totaal 19 i/o lijnen gebruiken. Ik heb een aangepaste versie van amilda draaien waarbij de leds kunnen worden aangestuurd. Zie http://wasse632.speed.planet.nl/leds.php

RMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dat is gunstig. 19 Moet ruim voldoende zijn. Wordt de komende tijd wat experimiteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKr1S schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 08:56:
De sweex heeft inderdaad 4 gpio poorten, maar de ethernet leds zijn ook te configureren als input of output. Tevens zijn er op de processor nog 5 leds niet aangesloten. je kunt dus in totaal 19 i/o lijnen gebruiken. Ik heb een aangepaste versie van amilda draaien waarbij de leds kunnen worden aangestuurd. Zie http://wasse632.speed.planet.nl/leds.php

RMW
Hey, waar is die versie te downloaden? Zit er dan ook metteen dat php script op wat jij hebt om je leds te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde een nieuwe versie van de firmware van mijn router er op gooien... Dacht ik daarna een backupje terug te zetten van de config... Maarja ik had geen rekening gehouden met dat de config file niet meer zou werken omdat die van een oudere versie firmware was. Dat was even zweten, wist niet meer de precieze instellingen van vci/vpi voor het opnieuw instellen van mijn ADSL uit mijn hoofd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKr1S
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:26:
[...]

Hey, waar is die versie te downloaden? Zit er dan ook metteen dat php script op wat jij hebt om je leds te regelen?
Er staat een versie van de led driver waarmee je de 4 gpio en de 10 switch leds kunt aansturen. Wanneer je de binaire vesrie van de firmware download, heb je gelijk een kopie van mijn web server .php files, incl. led regelen. Je moet dan geen usb stick hebben aangesloten.
download de files hier:

ik ben nog bezig met een driver voor alle 19 IO lijnen, ook als input.

RMW

[ Voor 7% gewijzigd door TheKr1S op 27-05-2006 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed heb kun je door te crosscompilen een sourcecode van bijvoorbeeld sshd op die router laten draaien he?

Als dat zo is weet er iemand dan een duidelijke goede tutorial over hoe ik moet crosscompilen zodat het op ADM5120 werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintux
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01-2021
Ja, ik hoorde ook dat die Sweex uit de handel is. Heb dus een Edimax BR-6104K besteld, daarmee zou ik meer succes moeten hebben. Heb de Siemens datakabel al, heb ooit een M50 gehad dus da's geen probleem. Moet alleen nog even zien dat ik die kabel terug kan vinden.

Die Edimax is dan wel een klein beetje duurder, maar dat neem ik dan voor lief. Als het ding mijn Internet verkeer mooi kan routeren met behoorlijke QoS en al ben ik tevreden.

[edit] Oh, trouwens het gebruik van die Ethernet poorten is me nog niet helemaal duidelijk. Je kunt met de juiste drivers en tools de switch configuratie aanpassen, zodat slechts drie poorten bij de switch horen en je twee soort-van WAN-poorten hebt? Komt die dan ook als een eth2/adm2 tevoorschijn?

[edit2] Ah, mijn vraag wordt beantwoord op http://www.linux-mips.org/wiki/ADM5120_switch . :) Het coole hiervan is dat ik dan een access point op zo'n poort kan aansluiten die dan compleet van het LAN losgekoppeld blijft. Heb ik dus ook meteen wireless toegang. :D

*O* Heb er zin in! *O*

[ Voor 49% gewijzigd door lintux op 28-05-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Over dat I/O. Ik was zelf van plan een IgorPLUG dingetje te maken, met I/O poorten in plaats van infrarood. Daar hou je 12 I/O poorten over. Als je daarmee 8-bits I/O poorten maakt, hou je 4 bits over voor selectie. 1 bit voor selectie van input of output en 3 bits voor selectie van de poort. Dat betekent dus maximaal 8 banken van 8 inputs en 8 banken van 8 outputs krijgt, oftewel 64 inputs en 64 outputs.

Ik ben er al eventjes mee bezig geweest, maar ik kreeg het helaas nog niet echt voor elkaar. Er wordt een USB ding herkend als ik hem inplug, maar mijn computer snapt niet wat voor USB ding het dan is. Ik moet er eens even de logic analyser op zetten, dan zou ik wel moeten kunnen zien wat er mis gaat. Ik denk dat ik iets in de configuratieregisters fout programmeer.

Omdat die IgorPLUG nog niet aan de praat was, leek het me inderdaad ook wel een goed alternatief om de LED uitgangen te gebruiken. Weet iemand of het low-power LED's zijn? Zo niet, dan heb je per poort toch zeker 15mA om mee te spelen. Zo wel, dan zal het maar zo'n 2mA zijn. Dan moet je goed bufferen.

Die IgorPLUG is echter wel the way to go, vind ik. Er is niet zo veel ruimte in die behuizing, en die CPU wordt best heet. Een externe I/O oplossing is dan beter. Als je met relais aan de gang gaat, dan moet je ook rekening houden met flinke stromen. En waar stroom is, is warmte :).

[ Voor 17% gewijzigd door RetepV op 28-05-2006 15:07 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mijn crosscompile vraag nog beantwoorden?

En als er 19 schakel mogelijkheden op de router zitten dan ga ik denk ik een paar van die 7 segmenten displays regelen en er een display op zetten. Nu moet ik alleen ff kijken hoe ik dan tekst kan laten weergeven via die web interface...

Eigenlijk wil ik een webcam er aan hangen.. Anyways.. het moet allebij wel lukken. Maar weet er iemand een webcam die sowieso gaat werken op die router? Ik wil dat ie elke seconde een foto op zijn website schrijft en dat ik dan vanaf een andere locatie de webcam kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintux
RagingBull, ik ben ook net met buildroot aan de slag gegaan en heb ook problemen. Het probleem is dat buildroot met development snapshots werkt, en dan moet je er maar net even een snapshot uit plukken die goed werkt. Die vandaag werkt dus iig al niet... ;(

Release-versies proberen heeft ook niet altijd zin, in ieder geval ging de laatste ucLibc release icm een recent buildroot snapshot niet goed. Patches werken dan niet. Als iemand hier een combinatie van snapshots heeft die werkt zou dat een boel trial-and-error besparen. Iemand? Pretty please? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKr1S
Ragingbull,

Er zijn verschillende tutorials voor cross compileren van de kernel en applicaties. Hier een paar tips:

howto voor 2.6 kernel based system:
http://www.student.tue.nl/Q/t.f.a.wilms/adm5120/

kijk verder eens op http://www.linux-mips.org/wiki/ADMtek , bij de links.

Bij Amilda (www.amilda.org) zit een precompiled toolchain die je kunt downloaden en gebruiken. Er zit een stap voor stap beschrijving bij hoe te bouwen.

Note: sshd is een groot pakket. Hiervoor moet je denk een fs op usb hebben.

RMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09-2024
Nou ik een Experia Box SX552 hier staan, en ben ook maar wat aan de slag gegaan. Ik heb de TS gelezen, en wat tips opgevolgd. Zo heb ik bij salesplaza een siemens datakabel gekocht. Draadjes aangesloten en het werkt!

Alleen probleem is dat ik er niet meer uitkrijg dan dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
===========================================================
 TI ADSL AR7300 Loader 0.71.5 build Oct 18 2005 15:23:54
                 Broad Net Technology, INC.
ESS ES29LV160D bottom boot 16-bit mode found

Copying boot params.....DONE

Flash Checking  Passed.

Unzipping  web at 0x94f30000 ... [LZMA] done
Unzipping code at 0x94000000 ... [LZMA] done

Daar blijft het bij. Ik duw alle toetsen in, maar noppes, geen response verder.
Ik neem aan dat de rx en tx goed zitten, want als ik de EB uitzet, en dan wat intyp, krijg ik gewoon netjes de tekst op me scherm...
Iemand tips?

edit______
Ik heb de draadjes wel anders moeten aansluiten als bij een SX541. In het vorige topic stond een kleine "guide" van iemand, en die heb ik opgevolgd, conclusie:
---------- back side ---------------
| 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
| 6 | 7 | 8 | 9 | 0 |
---------- front side ---------------

2 = RX = wit
3 = TX = blauw
5 = GND = zwart
En ik neem aan dat dit klopt, omdat ik gewoon netjes response krijg van dat ding.

[ Voor 20% gewijzigd door ocke op 29-05-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

ocke schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:27:
Nou ik een Experia Box SX552 hier staan, en ben ook maar wat aan de slag gegaan. Ik heb de TS gelezen, en wat tips opgevolgd. Zo heb ik bij salesplaza een siemens datakabel gekocht. Draadjes aangesloten en het werkt!

Alleen probleem is dat ik er niet meer uitkrijg dan dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 TI ADSL AR7300 Loader 0.71.5 build Oct 18 2005 15:23:54
                 Broad Net Technology, INC.
ESS ES29LV160D bottom boot 16-bit mode found

Copying boot params.....DONE

Flash Checking  Passed.

Unzipping  web at 0x94f30000 ... [LZMA] done
Unzipping code at 0x94000000 ... [LZMA] done
Ik heb geen tips, maar ik kan je wel vertellen dat niet elk apparaat via de serieele poort te flashen is. Veel apparaten zijn alleen via een JTAG interface te programmeren omdat er geen bootloader op zit zoals de Sweex.

Maar eerlijk gezegd zou ik zelfs zeggen dat die router van jou helemaal geen Linux on-board heeft maar een ander operating system. Dan wordt het al moeilijker. Voor Linux zijn heel veel tools te verkrijgen en alles is gratis. Andere operating systems kosten meestal geld en zijn closed-source. Weinig geschikt voor hobbyisme.

Als je wat meer van het systeem weet (processor en randapparatuur) kun je er misschien toch een Linux distributie op krijgen. Maar dat is wel iets voor gevorderden. Ik zou ook niet direkt weten hoe het moet. Overigens heb ik ook geen JTAG interface kaartje, dus als er geen bootloader met flashmogelijkheden in zit zou ik zelf niet eens de moeite doen.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het flashen van kabelmodems gaat ook via de JTAG poort. Die sluit je dan aan met een datakabeltje op je LPT poort. Ik denk dat je even moet rondkijken op internet hoe die gasten hun kabelmodems flashen. Ik denk dat het ongeveer hetzelfde moet als met jou ADSL modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintux
Poeh... Ik heb 'm hoor. :) En de datakabel van m'n oude Siemens was ook makkelijk te vinden. Soldeerspullen heb ik niet bij de hand, maar ik heb al een bootende Linux kernel gezien terwijl ik met de hand de kabeltjes op hun plek hield (rotklus, maar ja, ben nou eenmaal ongeduldig en heb alleen soldeerspul op school ;)). Morgen ga ik de boel echt solderen, hoop ik.

Maar het is allemaal nog wat eenzijdig. Ik zie de bootloader, een bootende kernel, dat login scherm dat ik ergens op een screenshot zag ... maar mijn toetsaanslagen komen niet door. De drie keer op spatie drukken hebben geen zin, hij boot gewoon door. In dat login scherm kan ik ook niks typen. Moet nog even een klein beetje verder zoeken dus.

Flow control staat op zich compleet uit, maar ik ga het nog even met een andere serial terminal emulator proberen, minicom is nou eenmaal niet ideaal, dat wist ik al. Klinkt dit iemand bekend in de oren? 'k Hoop dat d'r geen chip stuk is... :{

[edit] Nee, als het goed is niet. ttyS0 bleek al in gebruik te zijn door lcdproc. Even verwijderd en een rebootje later ging het al een stuk beter. Morgenochtend solderen en klaar! \o/

[ Voor 11% gewijzigd door lintux op 31-05-2006 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Ok, grmbl. Heeft iemand een tip om de USB te testen? Ik heb alles aangesloten, en met de meter nagelopen. Maar geen enkele memory stick wordt herkend.

De USB poorten zelf worden wel prima gezien door Linux. Er wordt een hub met 2 USB poorten herkend (heb ze ook beide aangesloten). Ik krijg ook netjes een /dev/sda1 en een /dev/sda2.

Ik heb even met de oscilloscoop gekeken, maar ik kan er niet zo goed wijs uit worden. Bij het booten zie ik dat de D- op +3V staat en de D+ op 0V. Als de USB wordt geinitialiseerd door de kernel (tijdens booten) zie ik dat de D- naar 0V gaat en de D+ naar 3V. En dat is dus alles wat ik verder te zien krijg.

Ik zou zeggen dat als ik een mount /dev/sda1 zou doen, ik met de oscilloscoop wel iets op D- en D+ zou moeten zien gebeuren, toch?

Edit:

Getest met AMiLDA, maar ook met Sprite's USB kernel. Heb netjes een USB stick met ext2 gemaakt en de rootfs erop gezet. Maar niets. Ik heb het geprobeerd met een stick met ext2 en een stick met fat32 (denk ik, de sticks zijn 256Mb). Maar niks.

[ Voor 15% gewijzigd door RetepV op 03-06-2006 19:24 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 volt? usb is toch 5 volt.. :?

Edit:

Sorry, ik zat fout. "Operation at Full-Speed mode is 2.8 volts [High] to 0.3 volts [Low]."

from: http://www.interfacebus.com/Design_Connector_USB.html

Misschien heb je wat aan die site?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:23
Even een lichtelijk schopje en een vraag :)

Is het mogelijk om een van de hackbare routers zo te 'hacken' dat het een eigen IP'tje binnen het netwerk heeft (goh) en dat ik vanaf andere pc's (binnen en buiten het netwerk) een relais op de router kan bedienen? Ik wil feitelijk een relais kunnen bedienen via internet, en in een ander topic is opgemerkt dat dat mogelijk zou zijn door een router te modificeren.

Ik heb het topic een beetje doorgelezen, maar sommige dingen gaan mij echt boven de pet. Tenzij het relatief simpel te knutselen is kan ik dit dus ook niet zelf. Is er iemand die dit soort dingen leuk vind/goed kan en tegen betaling dit in elkaar wil zetten? (Ik weet, erg unTweakerig, maar ik moet gewoon zo'n ding hebben en het is nergens te koop). Om het topic hiermee niet te vervuilen kan je me een mailtje sturen als je zoiets wel ziet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben wel geïnteresseerd in een router hacken (de simpelste, sweex 00000021), maar heb ik echt veel kennis van linux nodig? Of is er een site waar alles duidelijk beschreven staat en waar alle software te downloaden is die ik dmv mijn windows pc in die router kan fikken? Ik wil die router als webserver gebruiken om een eigen http site op te hosten (als dat kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Het kan wel op zich hoor. Het staat daar toch wel redelijk als afschrikmiddel in de topicstart. Als je bereid bent te leren kom je er wel. Zelf had ik nog een verdwaalde fedora core install ergens staan, en met wat gepruts heb ik nu een gecompilede versie staan van minder dan 1.4MB met ssh en udhcpc. Als je wat bekend bent met linux (like: je kan het installeren en kent de standaard termen als ls, cp, cd, apt-get) en je hebt ook nog een bak staan waarop je kunt prutsen, dan kom je al heel erg ver hoor :)

Helaas is het programma wat ik er oorspronkelijk op wilde draaien wel voor mips/linux, alleen zitten er een aantal instructies in die de R4000c niet heeft (mtsa, mfsa, geen documentatie beschikbaar). Ik moet dus nog even een ander doel gaan zoeken, wat waarschijnlijk uitkomt op het maken van een versie met o.a. php, ofwel het demonteren van ledjes en deze poorten gebruiken voor het aansturen van een relais. IP'tje goed forwarden in de normale router thuis, wat schakelingetjes doorverbinden en dan "hoop" ik uiteindelijk wat leuks in huis te kunnen aansturen. (Beetje c/c++-kennis benodigd, maar dat lukt mij wel hoop ik als elektrostudent :P)

[ Voor 1% gewijzigd door blackangel op 09-06-2006 19:06 . Reden: 1MB bleek toch 1.4MB te zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Ik heb nu al een tijdje Midge, en heb nu OpenVPN geinstalleerd via IPKG. Als ik m nu probeer te runnen krijg ik telkens een 'Segmentation fault', maar ik heb geen idee waaraan dit ligt. Ik heb OpenVPN wel direct met de '-d root' switch geinstalleerd.
Verder kan ik nergens een comando vinden om een lijst te genereren van alle door IPKG geinstalleerde modules. Het 'list' commando geeft de lijst van alle beschikbare modules op de midge site, en niet op het apparaat zelf.

[ Voor 42% gewijzigd door WubboZ op 10-06-2006 23:10 ]

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer een tijdje geleden dat ik mijn sweexje heb aangeraakt, maar gister eens flink wezen bakken.
Resultaat 1 usb aanwezig. ( 2e komt wel wanneer ik weer zin heb)
Braaf mijn usbpen erop geprakt getest geen resultaat, gemeten wel 5 volt.
Nog een keer geprobeerd en tot de conclusie gekomen dat fat 16 niet werkt.
Nou komt ie:
Hoe format ik een usbpen naar b.v. ext3 heb ubuntu geinstalleerd. maar ben weze zoeken naar format enz enz. weet iemand dat.

ik krijg tijdens heb booten wel netjes de melding dat er een usb device gevonden is op poort 2.

Hoe kan ik aanpassingen wegschrijven zodat wanneer ik men routertje uitzet de volgende keer wel alles heb en niet alles opnieuw moet kloppen ?

Kmaak gebruik van image amilda 3.30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:35

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

google doorgezocht, nix.. got doorgezocht, nix...

iemand een idee of de RTVP03 van E-Tech hackable is??

(handleiding)

tnx :)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een stapje verder of niet ?

Heb nu een sticky geformat als ext2 en wat rommel opgezet.
Console aan op pc ( hyperterminal Schaam)
Router aan met usbpen erin.
Krijgt ik toch een hoop bagger over men scherm.......
Kom erop neer als ik hem wil mounten /dev/sda1 /usb.
krijg ik een melding :
Mounting filesystems...mount: Mounting /dev/sda1 on /usb failed: No such device
VFS: Mounted root (ext2 filesystem).c: Maybe the USB cable is bad?

tijdens het booten geeft hij dit aan :
ADM5120 Boot:
no sys signature found!!

jump to linux code!!

LINUX started...
ADM5120 Demo board
CPU revision is: 0001800b
Primary instruction cache 8kB, physically tagged, 2-way, linesize 16 bytes.
Primary data cache 8kB, 2-way, linesize 16 bytes.
Linux version 2.4.31-MIPS-rmw (root@robertlinux) (gcc ve
Hat Linux 7.3 2.96-110.1)) #226 Sat May 20 21:34:16 CEST 2006
hub.c: Maybe the
am5120_setup() starts.
System no PCI BIOSt enable port 1 of
Determined physical RAM map:
memory: 00d00000 @ 00300000 (usable)SB cable is bad?
Initial ramdisk at: 0x801fc000 (913408 bytes)ub 1, disabling port.
On node 0 totalpages: 4096
hub.c: Maybe the USB ca
zone(0): 4096 pages.
zone(1): 0 pages. enable port 1 of
zone(2): 0 pages.port.
Kernel command line: root=/dev/ram0 rw console=ttyS0e the USB cable is bad?
CPU clock: 175MHzt enable port 1 o
Using 87.500 MHz high precision timer.
Calibrating delay loop... 174.48 BogoMIPS
hub.c: Cannot
Memory: 13124k/13312k available (1795k kernel code, 188k reserved
hub.c: Maybe the US
Inode cache hash table entries: 1024 (order: 1, 8192 bytes)ard
CPU revision is: 0001800b
Mount cache hash table entries: 512 (order: 0, 4096 bytes)ged, 2-way, linesize 16 bytes.
Buffer cache hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)cache 8kB, 2-way, linesize 16 bytes.
Page-cache hash table entries: 4096 (order: 2, 16384 bytes)t@robertlinux) (gcc version 2.96 20000731 (Red
Checking for 'wait' instruction... available.
Hat Linux 7.3 2.96-110.1
POSIX conformance testing by UNIFIX6
Linux NET4.0 for Linux 2.4
am5120_setup() starts.
Based upon Swansea University Computer Society NET3.039
Determined physical RAM map:
Initializing RT netlink sock00
hub.c: May
RAMDISK driver initialized: 16 RAM disks of 5120K size 1024 blocksizeand line: root=/dev/ram0 rw console=ttyS0B, physic
loop: loaded (max 8 devices)
CPU clock: 175
ADM5120 Switch Module Init V1.3
Using 87.500 MHz high p
ADM5120 MAC: 00:0E:2E:4F:48:20 precision ti
SCSI subsystem driver Revision: 1.00
Calibrating delay loop
MX29LV320B flash device: 200000 at 1fc00000

LINUX started
Amd/Fujitsu Extended Query Table v1.0 at 0x0040ode, 188k reserved, 1008k data, 901800be
number of CFI chips: 1
cfi_cmdset_0002: Disabling fast programming due to code brhmem) 2 of hub 1, disa
ftl_cs: FTL header not found.on Swansea University Compute
ftl_cs: FTL header not found.
usb.c: registered new driver hubtlink socketf hub 1, disabling p
Start Init AHCI_INIT
usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 1
pty: 256 Unix98 ptys configured
hub.c: USB hub found-cache hash table en
hub.c: 2 ports detected
HDLC line
Initializing USB Mass Storage driver...xframe=4096: May
usb.c: registered new
hub.c: Maybe the
NET4: Linux TCP/IP 1.0 for NET4.0 CFI chips: 1ailabl
IP Protocols: ICMP, UDP, TCP2: Disabling fast programmin
IP: routing cache hash table of 512 buckets, 4Kbytes
hub.c: Canno
TCP: Hash tables configured (established 1024 bind 2048)
ip_conntrack version 2.1 (128 buckets, 1024 max) - 288 bytes per conntrack
pty: 256 Unix98 ptys configure
ip_tables: (C) 2000-2002 Netfilter core team000 : "Flash Disk 1"c: Maybe the USB cable i
ipt_recent v0.3.1: Stephen Frost <sfrost@snowman.net>. http://snowman.net/proje
0x00000000-0x00008000 : "Boot Partition"
cts/ipt_recent/s: FTL header n
NET4: Unix domain sockets 1.0/SMP for hub.c: Cannot enabl
hub.c: USB hub f
RAMDISK: bzip2 compressed image found at block 0t enable port 1 of hub
..............................................................................<3
usb.c: registered new driver usb-storage
>hub.c: Cannot enable port 1 of hub 1, disabling port.cfi_cmdset
USB Mass Storage support register
hub.c: Maybe the USB cable is bad? fla
...........<6>hub.c: new USB device HUB-2, assigned address 20
IPv6 over IPv4 tunneling driver
h
timeoutnot enab
usb.c: USB device not accepting new address=2 (error=-145)
cts/ipt_recent/it AHCI_INIT
N
..................<6>hub.c: new USB device HUB-2, assigned address 3

ftl_cs: FTL hea
usb
.............................................................................usb not found.ipt_rece
_control/bulk_msg: timeout
NET4: Ethernet Bridge 0
usb.c: USB device not accepting new address=3 (error=-145)rewalling registe
..<3>hub.c: Ca
..................................................
...............................
*** Welcome to AMiLDA Linux 0.4.4.RMW ***
Freeing initrd memory: 892k freed bzi
Mounting filesystems...mount: Mounting /dev/sda1 on /usb failed: No such device
VFS: Mounted root (ext2 filesystem).c: Maybe the USB cable is bad?, disa
or address
[FAILED]
Starting system logger...
Freeing unused kernel memory: 92k freed:[ OK ]
Bringing up loopback interface...[ OK ]
Algorithmics/MIPS FP
INIT: Entering runlevel: 3
Bringing up network interfaces...[ OK ]
configuration...[ OK ]
Configuring WAN with static IP...[ OK ]

Configuring LAN interface...

Starting telnetd...[ OK ]
Starting web servers on port 80 and 8080...[ OK ]
Setting root password...[ OK ]
Starting DNS relay service...[ OK ]
Starting running led...[ OK ]

Welcome to AMiLDA Linux

MINI-WEB login:

Wat doe ik fout of wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKr1S
Typische hypertelminal output. Er missen stukken of stukken staan in de verkeerde volgorde.

De melding "Maybe the USB cable is bad?" in de output lijkt me niet eens zo'n slechte diagnose. Weet je zeker dat je USB mod goed is?

RMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:05
Zou je ook atserisk op zo'n dingetje kunnen draaien?
Of is de performance daar te slecht voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floep schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:09:
Zou je ook atserisk op zo'n dingetje kunnen draaien?
Of is de performance daar te slecht voor?
Bedoel je niet Asterisk? dat VoIP gebeuren?

Waarom zou je dat er ueberhaubt op willen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKr1S schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:08:
Typische hypertelminal output. Er missen stukken of stukken staan in de verkeerde volgorde.

De melding "Maybe the USB cable is bad?" in de output lijkt me niet eens zo'n slechte diagnose. Weet je zeker dat je USB mod goed is?

RMW
Dat is juist het rare, hij heeft gewerkt.
Ik heb er een 512mb usbstick op gehad met een paar txt bestanden en die kon ik bewerken.
Heb men weerstanden gecontroleerd. ook een ander kristal (48 geval) vervangen.
Solderingen na gelopen maar sindsdien geeft hij alleen deze melding.
Het grappige is wel dat zodra ik mijn logitech muis erin stop deze wel aanspringt ( spanning jeahj)
en dat hij dan wel ff langer laad en hardware herkend. maar daarna wanneer ik men stick erin stop blijft ie die melding houden over "Maybe the usb cable is bad".
Als ik er nix is stop geeft ie zo nu en dan de melding.

P.s. RMV je image is echt geweldig ben lekker aan het experimenteren :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:05
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:43:
[...]

Bedoel je niet Asterisk? dat VoIP gebeuren?

Waarom zou je dat er ueberhaubt op willen draaien?
Juist dat bedoel ik, was een typo.
Voor het prutsen en rommelen, en ik vind die copperjet prut niet zo prettig.

Maarreh, niemand nog geprobeert dus?

[ Voor 1% gewijzigd door Floep op 20-06-2006 22:41 . Reden: nog meer typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 01:41:
[...]

Dat is juist het rare, hij heeft gewerkt.
Ik heb er een 512mb usbstick op gehad met een paar txt bestanden en die kon ik bewerken.
Heb men weerstanden gecontroleerd. ook een ander kristal (48 geval) vervangen.
Solderingen na gelopen maar sindsdien geeft hij alleen deze melding.
Het grappige is wel dat zodra ik mijn logitech muis erin stop deze wel aanspringt ( spanning jeahj)
en dat hij dan wel ff langer laad en hardware herkend. maar daarna wanneer ik men stick erin stop blijft ie die melding houden over "Maybe the usb cable is bad".
Als ik er nix is stop geeft ie zo nu en dan de melding.

P.s. RMV je image is echt geweldig ben lekker aan het experimenteren :*)
Had ik en memmo ook, bleek dat we dat de pulsen van de clock niet doorkwamen bij de poort; de weerstand er tussenuit halen fixed het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, ik zag net dat me routertje dat led appje nog stond te draaien. dus ik console er op. toen inloggen en toen zag ik dit: toen ik uptime vroeg

21:51:14 up 25 days, 21:51, load average: 0.00, 0.00, 0.00

haha, die dingen zijn nog best stabiel!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:43:
21:51:14 up 25 days, 21:51, load average: 0.00, 0.00, 0.00

haha, die dingen zijn nog best stabiel!
Eh sja, de meeste dingen die helemaal niks doen zijn wel stabiel. :+

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

even weer een 'slimme' vraag van de linux beginner tussendoor:

Ik heb nu Midge draaien (midge-jffs2-20050806.bin dacht ik) en alle eth poorten een ip-tje gegeven volgens de howto op de site. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik DNS moet configureren. Eigelijk kan me dat ook niet zo veel intresseren, en wil ik liever weten hoe ik eth0 kan laten instellen door DHCP, want dat kan ik ook nergens vinden...

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Hmm, dat dhcp blijft handig, maar hoe het werkt...
Ik heb nu UDHCPC geinstalleerd, maar als ik nu in /etc/network/interfaces eth0 op dhcp zet doet de hele interface het niet meer :(
Om maar weer terug te komen op mijn vorige vraag waar ik maar niet uit kom:
Ik heb dus OpenVPN geinstalleerd, maar ik krijg telkens de zelfde fout, alhoewel er nu al iets meer uit komt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
WubSweex# ipkg files openvpn
/
//etc
//etc/init.d
//etc/init.d/openvpn
//etc/openvpn
//etc/openvpn/client.conf
//etc/openvpn/server.conf
//usr
//usr/sbin
//usr/sbin/openvpn
WubSweex# cd /etc/init.d
WubSweex# openvpn
Usage: openvpn {start|stop|reload|restart|force-reload}
WubSweex# openvpn start
Starting openvpn:Segmentation fault
 FAILED-> client.
WubSweex#

Wil dat zeggen dat ik dan gewoon een verkeerd client config bestand heb, of dat daar fouten in zitten?

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Hoe heb je eth0 op dhcp gezet?

Gewoon:
code:
1
2
3
4
5
auto lo
iface lo inet loopback

auto eth0
iface eth0 inet dhcp
lijkt mij of niet? Verder heb je natuurlijk al getest of udhcpc werkt door gewoon udhcpc in te rammen? Want ik had _precies_ hetzelfde probleem, en uiteindelijk bleek in mijn versie(s) geen udhcpc ingebakken te zitten :| Oplossing was zelf compilen en inmiddels werkt dat dan ook wel :)
Kun je anders even kijken welk resultaat je krijgt met ifconfig (van de aangesloten poorten alleen, dat is voldoende).

Met openvpn heb ik geen ervaring, die heb ik zelf niet nodig.

DNS heb ik zelf ook nog niet aan de praat, dat moet ik nog een keer fixen. Helaas zijn er enkele problemen op het moment, waarvan 1 een tentamenweek is :P Maar waarschijnlijk heb ik die ook bij het compilen geschrapt. Misschien nog eens een keertje fixen inderdaad ;)

Het grote probleem bij mij is vooralsnog dat ik een programma niet geinstalleerd krijg. Naast het feit dat het toch net wat anders werkt dan een normale pc (je kan niet makkelijk direct op het flash schrijven en het programma op het flash uitvoeren, wat bij een complete pc met hdd wel kan) krijg ik ook nog een error ( ')' op lijn zoveel). Het is geen officieel ondersteund programma, maar toch is de versie wel geschreven voor de MIPS. Maar misschien toch eens kijken of ik kan regelen dat het programma hercompiled wordt voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Inderdaad heb ik gewoon die code ingevoerd in /etc/network/interfaces. Helaas werkt dat dus niet, na reboot doet de hele interface het niet.
DNS heb ik nu al wel opgelost. Ik heb er een /etc/network/interfaces een regel DNS aan toe gevoegd, maar ik denk dat het komt omdat ik in /etc/resolv.conf de nameserver heb aangepast.
Nu doet dns het iig, maar dhcp helaas nog niet.

En zou iemand misschien even kort kunnen uitleggen wat VTUN is?

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Hmm, okee, VTun, OpenVPN, FreeSwan, allemaal errug lastig. Is het mogelijk om (en zo jah hoe) bijvoorbeeld m0n0wall, of iets vergelijkbaars te porten naar mn routertje? Nu is m0n0wall maar 5 mb, dus dat bied perspectieven. Het enige probleem is dat het FreeBSD is...

Dus Let's Talk FreeBSD:
  • Kan FreeBSD ook draaien op de ADM5120?
  • Hoe kom ik van [[FreeBSD]] naar [[firmware]]?
  • Zijn er nog meer van dit soort distro's (liever linux dus)?

[ Voor 4% gewijzigd door WubboZ op 30-06-2006 00:38 ]

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik deze vraag hier post, maar het is beter dan een nieuw topic ;)

Ik ben van plan ook usb poorten op mijn oude edimax router te bouwen, maar ik zou graag willen weten of je er ook een USB geluidskaart aan kan hangen. Ik wil namelijk gaan skypen (of ander VOIP programma dat wel P2P moet werken) zonder tussenkomst van mijn pc. Dit omdat ik niet de hele dag mijn pc aan wil laten staan. Zou dit dus mogelijk zijn?? Want ik las ergens in dit topic dat je er ook een mp3 speler van kon maken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Helaasch, dat zal niet gaan lukken. Er zit namleijk een hardnekkige bug in de software, waardoor geluidskaarten en webcams brak tot niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
  • Laatst online: 13-11-2023
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de tolerantie van de 48Mhz oscillator ? Ik heb namelijk een 48.0Mhz op de kop kunnen tikken en ik zag dat in de BR6104KP een 48.000 gebruikt wordt. In een usb hubje dat ik heb gesloopt zat weer een 12.0Mhz kristal. Dus hoe nauw komt het allemaal ?

(Bij mij werkt het dus nog niet. Ik krijg de bekende foutmeldingen (USB device not accepting new address=2 (error=-145) ; VFS: Cannot open root device "sda1" or 08:01) . Alle verbindingen doorgemeten en die lijken in orde. Op mijn scoop (die maar tot 25Mhz gaat) zie ik wel iets oscilleren op de usb klok ingang, maar ik kan niet zien wat precies ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan werkt je USB hubje dus gewoon anders. Die 12 mhz wordt ergens in een ic met een PLL gemultiplied naar 48 mhz (= niet voor niks 12x4)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
Okee, laat ik mijn vraag anders stellen:

ik gebruik een oscillator van 48.0 MHz. Nauwkeurig tot één cijfer achter de komma. Tolerantie is dus + of - 50kHz. Oftewel + of - 0,1 %.

In de BR6104KP zit een oscillator van 48.000 MHz. Nauwkeurig tot drie cijfers achter de komma. Tolerantie is dus + of - 500 Hz. Oftewel + of - 0,001 %

In mijn hub zit een 12.0 MHz kristal. Nauwkeurig tot één cijfer achter de komma. Tolerantie is dus + of - 50kHz. Oftewel + of - 0,4 %.

Is mijn oscillator nauwkeurig genoeg ? Ik heb met Google gezocht hoe strikt de eisen zijn voor de timing van usb maar ik heb niets kunnen vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
Gevonden:

7.1.11 Data Signaling Rate
The full-speed data rate is nominally 12.000Mb/s. The data-rate tolerance for host, hub, and full-speed functions is ±0.25% (2,500ppm). The accuracy of the Host Controller’s data rate must be known and controlled to better than ±0.05% (500ppm). This tolerance includes inaccuracies from all sources:
Initial frequency accuracy
Crystal capacitive loading
Supply voltage on the oscillator
Temperature
Aging.

The low-speed data rate is nominally 1.50Mb/s. The permitted data-rate tolerance for low-speed functions
is 1.5% (15,000ppm). This tolerance includes inaccuracies from all sources:
Initial frequency accuracy
Crystal capacitive loading
Supply voltage on the oscillator
Temperature
Aging.

This tolerance allows the use of resonators in low cost, low-speed devices.

Kan vriezen, kan dooien... Low speed zou het in ieder geval moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:14:
[...]

Had ik en memmo ook, bleek dat we dat de pulsen van de clock niet doorkwamen bij de poort; de weerstand er tussenuit halen fixed het probleem.
Zo ik heb de raad opgevolgt:
Weerstand ertussen uit gehaald.
Adaptor erin spanning aan en.... Werken :9

Ik ben lekker aan het klooien geweest. had em uitgezet ben de volgende dag verder gegaan,
Maar toen kreeg ik ineens het volgende (USB device not accepting new address=2 (error=-145).
Ook als ik de stick eruit haalde en er opnieuw in stopte bleef ik de melding krijgen.
Solderingen nagelopen. spanning gecontroleerd. maar kan nix vinden,
Wat zou het kunnen zijn. is het software of toch het kristal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
Zo, eindelijk voor elkaar.

Ik heb twee dingen gedaan om het voor elkaar te krijgen (weet eerlijk gezegd niet precies welke van de twee het deed, maar doe er je voordeel mee) :

1) de massa van de usb connector verbonden met de GND (0V) van de 7805.
2) mijn oscillator direct gevoed met de 5V uit de 7805 en de uitgangsspanning met twee weerstandjes (4,7k en 2,7k, maar dat komt niet zo nauw...) teruggebracht naar ongeveer 3V.

Wat betreft puntje 2): er zijn (minstens) 3 soorten oscillatoren: blokjes die werken op 5V, blokjes die werken op 3V en blokjes die met allebei geen moeite hebben. De laatste twee kun je gewoon gebruiken, bij de eerste moet je truuk 2) toepassen. Het moeilijkste is om uit te vinden welke van de drie blokjes je hebt, ik heb er op internet maar 1 terug kunnen vinden en dat is de IQXO-350C die in 1 van de eerdere posts is genoemd en die niet werkte. Klopt, want volgens de specs doet die het alleen met een voedingsspanning van 5V. En de mijne blijkbaar ook.

In plaats van de 22Ω weerstanden kun je trouwens ook 33Ω gebruiken, heb ik ook gedaan ...

Foto: http://img409.imageshack.us/img409/298/dscn03193ch.jpg

En nou aan de slag met Linux :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
Ik ben weer eens verder gegaan met mijn ADM5120 geval. Nu heb ik een kernel gecompileerd, maar wanneer ik deze er met ymodem inzet (xmodem flipt ie op) download hij de kernel wel succesvol, maar wanneer ik linux wil laden geeft hij de error:

Press <space> key tree times to enter boot menu..
0
Booting Linux...
Kernel decompress ... FAIL

De kernel is blijkbaar niet goed, maar weet iemand wat er aan de hand is? Met google kom ik niet veel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thy... schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:26:
Ik ben weer eens verder gegaan met mijn ADM5120 geval. Nu heb ik een kernel gecompileerd, maar wanneer ik deze er met ymodem inzet (xmodem flipt ie op) download hij de kernel wel succesvol, maar wanneer ik linux wil laden geeft hij de error:

Press <space> key tree times to enter boot menu..
0
Booting Linux...
Kernel decompress ... FAIL

De kernel is blijkbaar niet goed, maar weet iemand wat er aan de hand is? Met google kom ik niet veel verder.
1e optie
Heb je bij het uppen naar de adm gekeken of hij compleet verzonden is.
Ik had ook een keer het probleem, bleek een brakke kabel bij mij te zijn. ( moest em opnieuw solderen :Z

2e optie
Is je gecompileerde kernel wel juist.
Test een andere image waarvan je weet dat ie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
Ik heb de oplossing gevonden. De kernel bleek niet geopend te kunnen worden door de bootloader. Ik heb er een andere bootloader op geflashed en het zooitje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thy... schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:18:
Ik heb de oplossing gevonden. De kernel bleek niet geopend te kunnen worden door de bootloader. Ik heb er een andere bootloader op geflashed en het zooitje werkt.
Hmm heb je daar een blaster voor gebruikt en dat via Jtag gedaan?, en zo ja welke bootloader gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-fout-

[ Voor 175% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met mijn USB probleem?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~grijo/.tnet/print_klein.jpg

De kernel ziet de USB controller wel (Amilda 0.4.10).
code:
1
2
3
Jan  1 00:00:16 (none) user.info kernel: usb.c: registered new driver hub
Jan  1 00:00:16 (none) user.info kernel: usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 1
Jan  1 00:00:16 (none) user.info kernel: usb.c: registered new driver usb-storage

Alleen alles wat ik aan mijn usb poort hang wordt niet herkent (/var/log/messages).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het kristal wel erg ver van zijn plek zitten.
Vooral die draad met het weerstandje is veel te lang.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobo1on1 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:31:
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het kristal wel erg ver van zijn plek zitten.
Vooral die draad met het weerstandje is veel te lang.
Kan dat een probleem geven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:16:
Kan iemand mij helpen met mijn USB probleem?
[afbeelding]

De kernel ziet de USB controller wel (Amilda 0.4.10).
code:
1
2
3
Jan  1 00:00:16 (none) user.info kernel: usb.c: registered new driver hub
Jan  1 00:00:16 (none) user.info kernel: usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 1
Jan  1 00:00:16 (none) user.info kernel: usb.c: registered new driver usb-storage

Alleen alles wat ik aan mijn usb poort hang wordt niet herkent (/var/log/messages).
Wat je hier ziet zijn de modules die geladen worden om usb te ondersteunen.
Dit wil niet zeggen dat je usb het doet.
Als je een paar postjes terug kijkt zie je dat ik het probleem had dat ik men usb ook niet kon mounten.
Mijn probleem was toen dat het weerstandje tussen mijn kristal en uboard in de weg zat.
deze weg gehaald. en toen heeft het systeem even gewerkt met usb.
Zit nu weer klem. maar ga al mijn soldeer puntjes maar eens op een rustige avond nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, waar heb je die weerstand aan gemaakt? ik kan dat niet goed zien door die zwarte kabel die er voor zit.

Als ik het zo zie zou ik zeggen dat je hem verkeerd vast gemaakt hebt, maar als je nog een foto post waarbij die zwarte kabel niet dwars door het beeld loopt dan kunnen we wat meer zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij een betere foto...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~grijo/.tnet/print2_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jup, de fout is gevonden :P Zoals je op je foto zelf ook kunt zien, is het spoortje wat van je weerstand op de router zit een 'dead end', hij loopt naar R16, en houdt dan op. Je moet R16 nog even doorverbinden met een druppel tin voordat het werkt, zie ook hierrr

En misschien moet je de 1K weerstand nog weghalen, maar dat verschilt van persoon tot persoon blijkbaar......

[ Voor 15% gewijzigd door SlinkingAnt op 18-07-2006 19:19 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlinkingAnt schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 19:18:
[...]

Jup, de fout is gevonden :P Zoals je op je foto zelf ook kunt zien, is het spoortje wat van je weerstand op de router zit een 'dead end', hij loopt naar R16, en houdt dan op. Je moet R16 nog even doorverbinden met een druppel tin voordat het werkt, zie ook
Je kunt ook je weerstand aan padje van R16 (zit in je pad van osc naar processor) maken, neem dan wel het meest linkse padje (dat het verst van je oscillator afzit) anders komt het noch niet bij je proc trecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door het doorverbinden van R16 en het verwijderen van de 1k weerstand werkt het wel, maar heel instabiel. Er vliegen allemaal rare foutmeldingen over het scherm wanneer ik iets probeer te mounten.

Kan het toch zijn dat het kristal te ver weg zit?
Of kan hier een andere oorzaak voor zijn?
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Let op:
Lees eerst dit topic goed door. Dit is geen 'vraag maar raak' topic. Maak dus eerst gebruik van de naslagwerken (Google etc.) en houdt het vooral on-topic en schoon.