Routerhacking - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 59.664 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60089

Anoniem: 131539 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:15:
Ik heb maar 1 poort gesoldeerd, heb ook maar 1 oscillator. of maakt dat niet uit?

Heb alles ff naar de andere poort gesoldeerd, maar krijg nou de melding van port 1 en niet meer van poort 2 *duh* maar wel nog dat die niet goed is.

hub.c: Cannot enable port 1 of hub 1, disabling port.
hub.c: Maybe the USB cable is bad?
Hmm, Als hij die poort niet kan enabelen dan krijg je die melding, bij mij waren dat de weerstanden.
Volgens mij is de poort het dichtste bij de power aansluiting poort 1

Als je beide poorten gesoldeerd hebt en hij wil helemaal niet dan zou ik aan de oscillator denken of het weerstandje wat tussen de cpu en de oscillator zit.

Je hebt maar 1 oscillator nodig voor de twee poorten, het is dus alleen een paar doorsolderingen, 4 weerstanden,condensator en een usb aansluiting

Zowizo meten is weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 09:01

nzyme

terror

wtf, ik probeer nu te soldere maar ik kom tot de ontdekking dat er nogal wat verschillende schema's in omloop zijn :?

die van sprite in die grote tut en in deel1 die van SA007 :? die verschillen best wel van elkaar.....

iig, als ik die van sprite volg dan heb ik alleen 1 vraag en dat is waar de linker pen van de 7805 in moet. Is het de bedoeling dat ik die gewoon 'ergens' op het PCB soldeer ? (eerst ff een gaatje boren natuurlijk) De plek boven de spoel zie ik nl geen aansluit mogelijkheid.

Verder zijn mijn 100uF condensatoren van hetzelfde formaat als die ene naast de power... Die van de plaatjes lijken me toch een behoorlijke slag kleiner :?

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

Je kan voor die pin gewoon met een mesje die groene pruttel op die plek van het printspoortje afschrapen en de pin daaraan vastmaken. Geen gaatje; daarmee sloop je namelijk de layers eronder.

En ik heb in mijn tut inderdaad wat kleinere condo's gebruikt. 100uF zou het iirc volgens de docs moeten zijn; ik heb er 33uGs ofzo opzitten en die doen het ook prima.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

je hebt het over die baan van R8 naar U10 ? die baan ergens open schrapen en daar op soldere ?

of gewoon willekeurig op een stukje opengeschraapt groen soldere :?

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Zo:
Afbeeldingslocatie: http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/foto/foto/router/tmb-hpim3222.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

gewoon "ergens" solderen dus :) Verder zie ik wEEEr wat anders dan je TuT: de elco zit in de C92 ipv C91 en de 7805 is met de middelste pin in C91 gezet....

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

En als je de printspoortjes gevolgd had zou je zien dat het electrisch gezien allemaal equivalent is :) De tweede keer kwam deze setting me echter handiger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

moet die 7805 echt met een schroef vast ergens ? want ik heb op dat vierkante vlakje al een utp poort gezet... (serialport in camouflage :p) dus ik wil die 7805 eigelijk rechtop laten staan....

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

SlinkingAnt schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:56:
Toevallig heb ik mijn 2de router vanmiddag weer uit de kast getrokken, nadat de eerste een plotselinge dood is overkomen. Deze had ook last van hetzelfde probleem als ColdStone & spons_thijs. Aangezien ik zker wist dat alle weerstanden & condensatoren goed zaten, de oscilator (#2) vervangen door degene op die op het 1ste bordje zat (#1), en voila, het werkt :D
Net even (speciaal om ff te testen) de 2de oscilator er weer opgezet, en helaas, niet werken :/
Vervolgens de 1ste oscilator er weer opgezet, en het werkte spontaan weer :D

Het lijkt dus ook aan de oscilator te kunnen liggen.

Hierzo een plaatje ter illustratie
De bovenste werkt niet en is verkregen via Farnell, de onderste heb ik van Radiant _/-\o_
[afbeelding]
Hmm, ik heb ook zo'n blikje dat op de bovenste lijkt, dan zal het dus toch m'n oscillator moeten zijn, van de weerstandjes heb ik namelijk gemeten dat ze goed gesoldeerd zijn. Ik had alleen geen scope bij de hand om de oscillator te kunnen checken. Als ik tijd heb er toch maar weer 's naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hellraizer: Nee hoor, da's alleen voor de stevigheid.
ColdSTone: Mmm, het kan zijn dat de voedingsspanning van die blokjes kritisch is; dan zou het draaien op 3.3V of als je dat al deed 5V kunnen helpen. Het zou ook kunnen dat het nc-pootje van die osc stiekem toch ergens aan vastgeknoopt moet worden. Volgens de specs zou het allemaal niet moeten uitmaken, maar je weet maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 09:03
Ik heb nu de HPOJ driver, Perl en Libusb gecross-compiled voor deze router. Maar bij het instellen van HPOJ geeft hij aan dat de software niet gecompileerd is met usb support. Dat is het echter wel.

Ik denk dat het misschien ligt aan de kernel, hier zit misschien geen usb printing support ofzo in.

Nu zou ik graag mijn eigen 2.4.18 kernel compileren voor deze router, maar het probleem is dat ik de juiste sources niet kan vinden. Zou er misschien iemand hierbij kunnen helpen?
Is er eigenlijk al iemand (buiten Sprite) die zelf een 2.4.18 kernel heeft gecompileerd voor dit apparaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-04 11:41

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Ik kan m'n zelfgecompilde progjes nooit uitvoeren :( Bij buildroot kies ik nochtans keurig voor mipsel en mips-32 (optie 5) etc... Maar als ik men zelfgemaakte busybox vergelijk met die in het rootfs van sprite, zie ik dit:

code:
1
2
3
4
5
root@tux:/mnt/flash/bin# file busybox
busybox: setuid ELF 32-bit LSB executable, MIPS, MIPS-I version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), stripped

root@tux:/mnt/flash/bin# file busybox2
busybox2: setuid ELF 32-bit LSB executable, MIPS, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), stripped

Die tweede, MIPS version 1, draait dus niet. Hoe krijg ik nu toch MIPS-I executables?

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

wat voor melding krijg je als je een progje wil uitvoeren ? en op welke firmware voer je dat uit, want als je al zover bent dat je je eigen progjes wil/kan uitvoeren heb je neem ik aan ook je eigen firmware gemaakt....... Verder is het gewoon een kwestie van het aanpassen van de .MK file van een andere package in buildroot. Hoe je zonder een configure script progjes kan bouwen is ook te doen, gewoon de goede PATH exporten en dan "mipsel-linux-gcc (of wat er op lijkt) <bestand.c> -o <myfile> doen.

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Je moet niet voor MIPS 32 compileren maar voor MIPS general (optie 1). Dan werken ze perfect normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 19:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Sprite_tm schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:56:
Hellraizer: Nee hoor, da's alleen voor de stevigheid.
ColdSTone: Mmm, het kan zijn dat de voedingsspanning van die blokjes kritisch is; dan zou het draaien op 3.3V of als je dat al deed 5V kunnen helpen. Het zou ook kunnen dat het nc-pootje van die osc stiekem toch ergens aan vastgeknoopt moet worden. Volgens de specs zou het allemaal niet moeten uitmaken, maar je weet maar nooit...
offtopic:
Sprite, feli met je stukje in de elektuur.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Sprite_tm schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:56:
Ik had de boel zo aangesloten als in je howto, dus dan staat er volgensmij 5V op de osc. Proberen op 3.3V zou dus kunnen helpen? Ik probeer wel even een scope te regelen zodat ik iig kan meten wat er voor signaal uit komt, dan kan ik aan de hand daarvan wat meer in de juiste richting gaan werken ipv maar wat te gokken en hopen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

ColdSTone: Baat het niet, schaad het niet. Als je inderdaad met een scope kan uitvogelen of er uberhaupt iets uit dat blokje komt kom je ook wel verder denk ik.

offtopic:
DGTL_Magician: Dank :) Er zit misschien nog wel meer van mij aan te komen in de Elektuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

titan_pi8 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:44:
Je moet niet voor MIPS 32 compileren maar voor MIPS general (optie 1). Dan werken ze perfect normaal.
Aha, dat verandert een hoop :) thx iig .Helaas krijg ik nu bij elk prog: "Illegal instruction" :D
Maar het zit op de goede weg blijkbaar. Het was toch Little Endian Byte -stijl wat ik moest selecteren?

[ Voor 3% gewijzigd door CopperCAT op 11-11-2005 21:10 ]

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Áls één van jullie er echt niet uit komt met het electronica gedeelte en in de buurt van Meppel zit dan wil ik wel een keertje een avondje vrij maken.
Ben ook geen held maar heb er al wel een paar gemod en ze doen het allemaal.

Sprite: Had jij al eens geprobeert om dat geluidskaartje aan te sluiten op een router mer de 6104KP v207 firmware?, ben benieuwd of de usb driver dan ook vast loopt.
Is dit een multilayer print?!?, heb nog geen banen gezien die verdwijnen...

Keep the routerhacking Scene alive!!!! hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

zeg sprite, sluit je de oscillator nog steeds op dezelfde plek (C92) aan ? ik gebruik nu nl de manier zoals op die pic hier even boven :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

CopperCAT schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:10:
[...]

Aha, dat verandert een hoop :) thx iig .Helaas krijg ik nu bij elk prog: "Illegal instruction" :D
Maar het zit op de goede weg blijkbaar. Het was toch Little Endian Byte -stijl wat ik moest selecteren?
idd, daar staat de EL in MIPSel nl voor :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

nou solderen is klaar, maar nu nog 1 probleempje: na het inpluggen van een usb-stick krijg ik hetvolgende in mn console te zien :?

usb 1-1: new full speed USB device using adm5120-hcd and address 2
adm5120-hcd adm5120-hcd: Unlink after no-IRQ? Controller is probably using the wrong IR.

dmesg |grep usb
usbcore: registered new driver usbfs
usbcore: registered new driver hub
usb usb1: default language 0x0409
usb usb1: new device strings: Mfr=3, Product=2, SerialNumber=1
usb usb1: Product: adm5120-hcd
usb usb1: Manufacturer: Linux 2.6.12-rc1-mipscvs-20050403 adm5120-hcd
usb usb1: SerialNumber: adm5120-hcd
usb usb1: hotplug
usb usb1: adding 1-0:1.0 (config #1, interface 0)
usb 1-0:1.0: hotplug
hub 1-0:1.0: usb_probe_interface
hub 1-0:1.0: usb_probe_interface - got id
hub 1-0:1.0: no power switching (usb 1.0)
usbcore: registered new driver usb-storage
usb 1-1: new full speed USB device using adm5120-hcd and address 2
/ #

ik las hierboven dat dit probleem bekend is maar is er al iemand met de oplossing ?

en de volgende vraag is of het uitmaakt hoe ik de grijze en witte draden aansluit ? maw, zolang ze maar in de middelste 2 zitten is het goed (aan de buitenkant de rode 5V en de binnenkant de zwarte 0lijn. De ground op de rechterhoek (vanaf de leds gezien).

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jupz, dit is het probleem met usb-support in de 2.6 kernel. Ik ben nog geen werkende tegengekomen, al moet ik toegeven dat ik er de laatste 2 maanden ook niet naar gezocht heb :+

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

maar zijn die images van sprite en die rus dan 24 ? want die mounten immers een usb storage als root :?

EDIT: op google vond ik een nieuwere patch:
http://coderock.org/plane...nux-adm-20050722.cvs.diff

2.6.13-rc3 :)

EDIT2: jammer, compilen gaat al niet echt leuk :( hij geeft een lekkere error op het eind bij het maken van de vmlinux:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
  LD      arch/mips/lib-32/built-in.o
  AS      arch/mips/lib-32/csum_partial.o
  AS      arch/mips/lib-32/memset.o
  AS      arch/mips/lib-32/watch.o
  AR      arch/mips/lib-32/lib.a
  GEN     .version
  CHK     include/linux/compile.h
  UPD     include/linux/compile.h
  CC      init/version.o
  LD      init/built-in.o
  LD      vmlinux
arch/mips/kernel/built-in.o: In function `setup_arch':
: undefined reference to `plat_setup'
: relocation truncated to fit: R_MIPS_26 against `plat_setup'
make: *** [vmlinux] Error 1

:?

[ Voor 101% gewijzigd door nzyme op 14-11-2005 14:12 ]

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Volgens mij bevat die patch geen usb support.

Edit:
Heb de patch eens wat grondiger bekeken en blijkbaar zit er toch usb support in. Zou wel goed zijn als dit werkt, maar denk het niet want er is bij mijn weten nog niemand die usb in een 2.6.x kernel werkend heeft gekregen.

[ Voor 73% gewijzigd door titan_pi8 op 14-11-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

dan zou ik 2.4 moeten gebruiken, maar welke versie daarvan ? Denk dat ik de firmware van sprite ofzo maar ff ga pakken en dan ff kijken hoe en wat bij die :)

edit: 2.4.18 dus :( die compiled hie rook al zo lkr :(

2.4.31 van kernel.org probeer ik nu plus de adm-patch........ eerst maar eens compileren....

is ook zo, serial.c errors:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
irq.c:78: warning: implicit declaration of function `mips_int_unlock'
mipsel-linux-gcc -D__KERNEL__ -I/home/ik/routerhacking/24/linux-2.4.31/include -Wall -Wstrict-prototypes -Wno-trigraphs -O2 -fno-strict-aliasing -fno-common -fomit-frame-pointer -I /home/hweites/routerhacking/24/linux-2.4.31/include/asm/gcc -G 0 -mno-abicalls -fno-pic -pipe  -finline-limit=100000 -mabi=32 -march=mips32 -Wa,-32 -Wa,-march=mips32 -Wa,-mips32 -Wa,--trap   -nostdinc -iwithprefix include -DKBUILD_BASENAME=serial  -c -o serial.o serial.c
serial.c:1635: error: parse error before '/' token
serial.c:289: warning: 'dev_tty_driver' defined but not used
serial.c:289: warning: 'callout_driver' defined but not used
serial.c:290: warning: 'serial_refcount' defined but not used
serial.c:291: warning: 'serial_table' defined but not used
serial.c:292: warning: 'serial_termios' defined but not used
serial.c:293: warning: 'serial_termios_locked' defined but not used
serial.c:610: warning: 'rs_open' defined but not used
serial.c:711: warning: 'rs_close' defined but not used
serial.c:816: warning: 'rs_write' defined but not used
serial.c:890: warning: 'rs_put_char' defined but not used
serial.c:914: warning: 'rs_flush_chars' defined but not used
serial.c:934: warning: 'rs_write_room' defined but not used
serial.c:942: warning: 'rs_chars_in_buffer' defined but not used
serial.c:1134: warning: 'rs_ioctl' defined but not used
serial.c:1260: warning: 'rs_throttle' defined but not used
serial.c:1285: warning: 'rs_unthrottle' defined but not used
serial.c:1313: warning: 'rs_set_termios' defined but not used
serial.c:1365: warning: 'rs_stop' defined but not used
serial.c:1382: warning: 'rs_start' defined but not used
serial.c:1403: warning: 'rs_hangup' defined but not used
serial.c:1426: warning: 'rs_break' defined but not used
serial.c:1450: warning: 'rs_send_xchar' defined but not used
serial.c:1466: warning: 'rs_wait_until_sent' defined but not used
make[2]: *** [serial.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/ik/routerhacking/24/linux-2.4.31/arch/mips/am5120'
make[1]: *** [first_rule] Error 2
make[1]: Leaving directory `/home/ik/routerhacking/24/linux-2.4.31/arch/mips/am5120'
make: *** [_dir_arch/mips/am5120] Error 2

edit:

BuG fixxxed :D gewoon ff in de src kijken en daar blijkt een '*/' te staan die daar voor jan lul staat :) weghalen dus.

maar de volgende bug is er ook al zo lijkt het.... iets met MTD....

edit:

dit dus:
code:
1
2
3
4
5
drivers/mtd/mtdlink.o: In function `init_mx29lv320b':
: undefined reference to `add_mtd_partitions'
drivers/mtd/mtdlink.o: In function `init_mx29lv320b':
: relocation truncated to fit: R_MIPS_26 against `add_mtd_partitions'

maar het was oplosbaar door 'MTD partitioning' support aan te zetten :)

nu eens kijken of het booten wil....................

edit#zoveel:
natuurlijk werkt het niet: ik had de 'virtual terminal' + 'support for console on virtual terminal' uitgezet om een eerdere bug te tricken :? dom natuurlijk want nu zie ik nix na de regel 'jump to linux code' :p
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
drivers/char/char.o: In function `setkeycode':
: undefined reference to `kbd_setkeycode'
drivers/char/char.o: In function `setkeycode':
: relocation truncated to fit: R_MIPS_26 against `kbd_setkeycode'
drivers/char/char.o: In function `getkeycode':
: undefined reference to `kbd_getkeycode'
drivers/char/char.o: In function `getkeycode':
: relocation truncated to fit: R_MIPS_26 against `kbd_getkeycode'
drivers/char/char.o: In function `handle_scancode':
: undefined reference to `kbd_translate'
: relocation truncated to fit: R_MIPS_26 against `kbd_translate'
: undefined reference to `kbd_unexpected_up'
: relocation truncated to fit: R_MIPS_26 against `kbd_unexpected_up'
drivers/char/char.o: In function `kbd_bh':
keyboard.c:(.text+0x192d8): undefined reference to `kbd_leds'
keyboard.c:(.text+0x192d8): relocation truncated to fit: R_MIPS_26 against `kbd_leds'
drivers/char/char.o: In function `kbd_init':
: undefined reference to `kbd_init_hw'
drivers/char/char.o: In function `kbd_init':
: relocation truncated to fit: R_MIPS_26 against `kbd_init_hw'

ff verder proberen dus :p

[ Voor 166% gewijzigd door nzyme op 14-11-2005 19:40 ]

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Hellraizer schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:02:
maar zijn die images van sprite en die rus dan 24 ? want die mounten immers een usb storage als root :?

EDIT: op google vond ik een nieuwere patch:

2.6.13-rc3 :)

EDIT2: jammer, compilen gaat al niet echt leuk :( hij geeft een lekkere error op het eind bij het maken van de vmlinux:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
  LD      arch/mips/lib-32/built-in.o
  AS      arch/mips/lib-32/csum_partial.o
  AS      arch/mips/lib-32/memset.o
  AS      arch/mips/lib-32/watch.o
  AR      arch/mips/lib-32/lib.a
  GEN     .version
  CHK     include/linux/compile.h
  UPD     include/linux/compile.h
  CC      init/version.o
  LD      init/built-in.o
  LD      vmlinux
: undefined reference to `plat_setup'
: relocation truncated to fit: R_MIPS_26 against `plat_setup'

Ik heb nagedaan wat jij hebt gedaan en ik ben op precies hetzelfde punt gekomen. Dan heb ik dit gevonden op google: http://www.linux-mips.org/wiki/Porting
Zie daar de sectie plat_setup.

Het is dus de bedoeling dat men zelf 'board specific instructions' toevoegd. Ik zou niet weten wat voor instructions ik moet toevoegen dus heb ik in het bestandje .../linux/arch/mips/kernel/setup.c
gewoon dit:
extern void plat_setup(void);
vervangen door dit:
code:
1
2
3
4
5
6
/*extern void plat_setup(void);
*/
void __init plat_setup(void)
{
                /* do board-specific setup.. */
}

en dan maakt ie de vmlinuz wel.

Ik heb em nog niet getest dus ik weet niet of wat ik doe juist is, ik weet zo goed als niets van de linux kernel of die 'plat_setup'. Ik moet die pagina van mipslinux porting nog een goed doornemen, maar daar heb ik momenteel geen tijd voor.

Ik betwijfel toch nog altijd of er werkende usb support zit in die patch omdat ik bij make menuconfig geen ADM5120 USB controller kon selecteren, tenzij die er door de patch automatisch ingecompiled wordt.

Laat weten wat je resulaten zijn!
Greetz,
TiTaN_pi8

Edit:
Nu heeft ie een vmlinuz, een vmlinuz.bin en een vmlinux bestand aangemaakt. welke moet ik uploaden naar de router? (heb enkel ervaring met kernel compile op debian dus met make-kpkg)

[ Voor 6% gewijzigd door titan_pi8 op 14-11-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

de vmlinuz bewerk ik met het csyshdr dingsel van sprite en dan upload ik die in de flash. Ik werk in bovenstaande topic met de 2.4.31 kernel en daar is gewoon een patch voor op dezelfde site als waar die voor 2.6.12 ook staat. Het gaat dus niet om wat ik had gevonden bij google :)

edit: niet goed gelezen, jij had het juist WEL over de 2.6.13rc3 :) sry

edit2: ik heb wel de usb optie hoor :) '[] adm5120 hcd support'

edit3: ik ga dr wel vanuit dat jij een firmware maakt...... dus incl busybox etc :)

[ Voor 32% gewijzigd door nzyme op 14-11-2005 20:27 ]

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Ja zo kunnen we misschien eens proberen om toch usb support onder 2.6 werkend te krijgen, wie weet gaat het al met deze patch, maar wie weet ook niet.

Ik denk dat ik em nu zonder usb support heb gecompileerd maar dat er om een of andere reden geen optie staat in de menuconfig om de usb support aan te zetten (waarschijnlijk omdat die nog niet helemaal werkt), maar ik denk als ik de juiste opties aanzet in de .config dat het misschien gecompileerd wordt.

Maar ik ga eerst eens proberen om deze vmlinuz erin te flatsen...

Edit:
Is niet gelukt. Ik krijg gewoon dit als hij de firmware wil booten:

ADM5120 Boot:
jump to linux code!!

en dan nix meer.

Heb dit probleem nog ergens gelezen, maar dat kwam omdat iemand zijn vmlinuz 2x gegzipt had, maar dat heb ik niet gedaan. Hoe zou het nog kunne komen? Een probleem met de csys headers of eerder met de kernel zelf?

[ Voor 26% gewijzigd door titan_pi8 op 14-11-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

ik compile nu ook mn firmware (was zonet nog wat vergete (pdnsd) dus hij was wat te groot) dus hopelijk is het goed nieuws strax :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

zie een paar posts (of edits) van mij hierboven, mss heb jij ook de console vergeten :)
en je moet idd wel je csys header fxn :)

edit: slaat op jou edit dus Titan :)

[ Voor 14% gewijzigd door nzyme op 14-11-2005 20:56 ]

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

hmmmmm het probleem is hier ook :/

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

Nog even een keertje met de 2.6.12-rc1 kernel aan het stoeien geweest:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Downloading..............c
jump to linux code!!
Linux version 2.6.12-rc1-mipscvs-20050403 (root@nosferatu) (gcc version 3.4.4) #104 Mon 5
CPU revision is: 0001800b
ADM5120 board setup
System has no PCI BIOS
Determined physical RAM map:
 memory: 00c9c000 @ 00364000 (usable)
Built 1 zonelists
Kernel command line:
Primary instruction cache 8kB, physically tagged, 2-way, linesize 16 bytes.
Primary data cache 8kB, 2-way, linesize 16 bytes.
Synthesized TLB refill handler (19 instructions).
Synthesized TLB load handler fastpath (31 instructions).
Synthesized TLB store handler fastpath (31 instructions).
Synthesized TLB modify handler fastpath (30 instructions).
PID hash table entries: 128 (order: 7, 2048 bytes)
CPU clock: 175MHz
Dentry cache hash table entries: 4096 (order: 2, 16384 bytes)
Inode-cache hash table entries: 2048 (order: 1, 8192 bytes)
Memory: 12732k/12912k available (1982k kernel code, 160k reserved, 217k data, 1156k init)
Mount-cache hash table entries: 512
Checking for 'wait' instruction...  available.
Kernel panic - not syncing: junk in compressed archive

code:
1
2
ls -l ~/firmware.img
-rw-r--r--  1 root root 1999071 2005-11-14 22:51 /root/firmware.img

welke GCC versie kan ik trouwens het beste gebruiken......

edit: FiXXXXXXXXeD :D

Mijn SW33X bestaat nu uit:
-uDHCPc (dhcp client)
-uDHCPd (dhcp server)
-LigHTTPd (web server)
-pDNSd (dns server)
-dropbear (ssh server)
-No-ip2 (dyndns update client)
-iptables

Verder heb ik een iptables script gemaakt die de switch creeerd; het gewone admswconf tooltje kan dat ook maar ik wilde wat anders. Met deze iptables manier kan ik via dhcp iedere poort een eigen ip laten uitdelen (de client op die poort heeft dus eigelijk een statisch ip) en op die manier een dns entry aanmaken ongeacht wie of wat er op die poort zit. Het moet natuurlijk wel een dhcp client zijn.... ;)

de bedoeling is ook nog om een poortforwarding constructie te maken waarbij een poortrange naar een specifiek ip gebind wordt. Min of meer moet dit dus per interface (ofwel poortje) gaan lukken :D
ook wil ik phpsysinfo gaan draaien, en dat lukt nu al via een .SH scriptje die wat output in een html zet... Eens zien of dat vie de cgi-bin te doen is :)

[ Voor 36% gewijzigd door nzyme op 14-11-2005 23:25 ]

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

zeg, die 2.4.18 van sprite uit deel 1... Hoe compileer ik die goed ? want hij loopt stuk op fs/super.o

en hoe include ik daar mn eigen rootfs.....

Dit omdat die source usb support heeft wat ook echt werkt en ik die dus ook gebruiken wil...... :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

[offtopic]
Ooit van de edit knop gehoord :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Het wordt tijd dat ik me ook maar eens met dit topic ga bemoeien :)

Ik ben bezig met een router te hacken die gebaseerd is op de connexant CX84200 chip, een ADM5106 ARM processor. Zonder MMU dus.

Nadat ik de RS232 verbinding werkend heb gekregen kwam ik erachter dat het een soort van simpele shell heeft, wat veel lijkt op een linux shell, alle opties zijn er.... behalve 'cd' :(

Na wat zoeken op internet kwam ik erachter dat mijn router heel veel lijkt op de NWR04B wireless router van Network everywhere. Er zijn al mensen geweest die daarop µClinux werkend hebben gekregen. Mijn bedoeling is om er NetBSD op te zetten, want linux werkend krijgen is niet moeilijk meer :P

In ieder geval: het is weldegelijk mogelijk om een OS als linux of BSD te zetten op een ADM5106 chip, dus wellicht is het interessant om de startpost aan te passen :)

Wat interessante linkjes:
http://saintaardvarkthecarpeted.com/nwr04b/
http://www.linux-hacker.n...rt=0&Order=Descend&Page=0
http://hri.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

De ADM5106 heeft geen MMU, daarom is het niet mogelijk om een full-blown-versie van Linux erop te zetten. Wat wel mogelijk is is uClinux, maar da's een afsplitsing van Linux (nja, eigenlijk een set patches voor Linux), vandaar dat het een beetje vaag gebied is. Voor NetBSD zou je dus ook een variant moeten hebben die zonder MMU kan werken, anders kan je het wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Cool, ik wacht geduldig af tot de mensen die hier mee bezig zijn (respect voor hen! _/-\o_ ) een leuke firmware in elkaar hebben geknutseld. Heb hier nog een Sweex LB000021 staan en wou toch al een andere router gaan halen, dus kan deze mooi als web/ftp/print server dienen. :D

Ergens aan de muur ophangen, LAN kabeltje erin, USB schijf eraan en niet meer naar omkijken. :)

Nog veel succes met het devven en hacken! :) Hoop dat jullie USB snel werkend krijgen onder 2.6. =)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

sprite: die usb aansluiting probeer ik nu te testen; ik wil weten of het solderen goed gegaan is nl :) ik heb mn rootfs op een usb stick gezet waarop 1 ext2 partitie staat. Ik upload nu jou firmware (flash_usbroot-1.0.bin) maar dan krijg ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
NET4: Unix domain sockets 1.0/SMP for Linux NET4.0.
NET4: Ethernet Bridge 008 for NET4.0
request_module[block-major-8]: Root fs not mounted
VFS: Cannot open root device "sda1" or 08:01
Please append a correct "root=" boot option
<4>Retry in 1 sec.
Retry in 1 sec.
hub.c: USB new device connect on bus1/1, assigned device number 2
<4>Retry in 1 sec.
Retry in 1 sec.
<4>Retry in 1 sec.
Retry in 1 sec.
<4>Retry in 1 sec.
Retry in 1 sec.
<4>Retry in 1 sec.
Retry in 1 sec.
usb_control/bulk_msg: timeout
 Error ~~~~~~!!
<4>Retry in 1 sec.
Retry in 1 sec.

dat gaat een tijdje door, er komt nog een paging fault om de hoek en het beestje zit op een gegeven moment muurvast...

Kan het zijn dat de datadraden verkeerd om zitten ? Ofwel, hoe heb jij ze :)

van de buitenkant naar binnen heb ik:
- rood
- wit (?)
- grijs
- zwart

aangzien de overige usb troep qua kernel messages wel goed lijkt over te komen gok ik nu dat ik de datalijnen andersom moet doen.....

en geef eens wat meer uitleg over hoe jij je 2.4.18 kernel gefixed hebt :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Speciaal nog maar een fotootje geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/router/usbpoort.jpg
Op de print van links naar rechts, is op de usb-connector van beneden naar boven.
Deze melding luidt trouwens meer op een verkeerd kloksignaal, ik had dus hetzelfde probleem met m'n vorige oscilator.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

damn, dan moet ik het dus ff op een scope aansluiten..... Leuk dat ik daar net nix aan verstand van heb :(

en dan te bedenken dat ik nog wel zo blij was de goede te hebben :? zie de pics hier ergens boven over de oscilators

edit:
mijn oscillator heeft de volgende opdruk: TXC 48.000mhz CX0S10T 9041

[ Voor 15% gewijzigd door nzyme op 15-11-2005 17:56 ]

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131539

Hellraizer schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:44:
damn, dan moet ik het dus ff op een scope aansluiten..... Leuk dat ik daar net nix aan verstand van heb :(

en dan te bedenken dat ik nog wel zo blij was de goede te hebben :? zie de pics hier ergens boven over de oscilators

edit:
mijn oscillator heeft de volgende opdruk: TXC 48.000mhz CX0S10T 9041
Laat dat nou PRECIES hetzelfde probleem zijn als wat ik heb als ik mn 50mhz oscillator aansluit, bij mn 48mhz doet die niks meer :P , dan maar een nieuwe bestellen.

ps, stuut & bruin hebben nieuwe binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Hellraizor,

Heb je nu een zelfgecompileerde firmware aan de praat gekregen of enkel die door iemand anders gemaakt zijn?

Als je er zelf een aan de praat hebt gekregen, zou je me dan even kunnen zeggen hoe je ervoor hebt gezorgd dat ie tegoei opstart van die firmware. Dus dat hij niet blijft hangen op 'jump to linux code!!'.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is al eens eerder gezegt ;

Retry in 1 sec.
hub.c: Cannot enable port 1 of hub 1, disabling port.
hub.c: Maybe the USB cable is bad?
<4>Retry in 1 sec.
Retry in 1 sec.

En als antwoord kwam dat er waarschijnlijk een kortsluiting is.
Maaaar, als die er niet is en de weerstanden zijn ook goed *teminste zover de multimeter goede waardes aangeeft* wat kan dan nog het probleem zijn.

Iets anders kapot, maar wat moet er dan kapot zijn als die dat zegt?

denk een rommeltje ertussen, kom nu zo ver als hellraizer

dacht eerst dat mn oscillator kapot was maar ik denk van niet als die tog *iets* vind, of kan het alsnog kapot zijn?

Ik weet niet of het iemand is opgevallen, maar er zijn van deze routers een rev. A en een rev. B versie, die van sprite is geloof ik rev. B en ik heb een rev. A , wat is het verschil?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 131539 op 15-11-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Weet niet, maar ik heb ook een rev A en bij mij werkt usb perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou je misch een pic kunnen posten zoals het bij jou bord gesoldeerd is?
Krijg het gevoel alsof ik wat verkeer heb gedaan, ik heb wel die hele how to add usb van sprite gevolgt.

Welke firmware gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
titan_pi8 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:45:
Weet niet, maar ik heb ook een rev A en bij mij werkt usb perfect.
Hierzo ook 2x rev. A & beide met een werkende usb-poort (totdat er 1 doodging :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

mijn firmware is iig zelf gemaakt; dwz: de 2.6.12rc1 kernel heb ik met het lijstje software wat hierboven ergens staat in elkaar gezet maar daar werkt dus geen usb op. Voor het testen van mn usb aansluiting _moet_ ik dus wel die van iemand anders (lees: sprite) gebruiken. Ofwel een 2.4.18. Wil ik sprite nadoen krijg ik echter compile errors :/

ik heb een REV-A trouwens :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

Het is even zoeken geweest, maar ik heb nu toch een toepassing gevonden voor mijn lb000021: een console server. Lijkt me ideaal en ongeveer 300x zo goedkoop als producten die op de markt zijn. Door aan de 2 usb poorten 8 poort-hubs te hangen en aan elke usb poort dan een usb > rs232 convertor heb je voor minder dan 200$ een 16 poorts console server. Ben nog op zoek naar de juiste IC's, maar bijvoorbeeld de cp2102 lijkt me prima geschikt als usb > rs232 interface ic. Tips hierover zijn welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Als je een USB hub werkend krijgt op dat ding wil ik wel graag weten hoe, dat is mij namelijk nog niet gelukt :) Zou wel een uitkomst zijn aangezien ik 1 USB poort verprutst heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Dus voor zover ik kan lezen is USB support al een feit, maar dan alleen voor 2.4 en niet voor 2.6?

Is het dan ook mogelijk er een IDE schijf in een USB behuizing aan te hangen en die te gebruiken om programma's op te zetten e.d. (denk niet dat FTP + Apache + MySQL + PHP + PostgreSQL op die 2 MB van die Sweex kan)?

Verder nog steeds respect voor jullie, ik ben zo iemand die dit echt niet allemaal kan uitpluizen (weinig kennis van Linux, ook niet veel tijd ervoor, etc.), maar ik blijf dit topic volgen omdat ik het idee echt stoer vind. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Spons_Thijs, voeg me anders even toe op MSN, dan zalk je die fotos sturen.

CelestialCelebi,
Ik denk dat dat nogal hoog gegrepen is.

Je zal al zeker die software op een apart volume moeten gaan zetten (dus via de usb poort), want dat past nooit in die 2MB volgens mij.
Het routertje heeft ook maar 16MB RAM, je kan weliswaar swap gaan gebruiken, maar dat is toch erg weinig voor wat jij wilt bereiken.

Hellraizor,
Zou je eens kunnen zeggen hoe je voorbij die 'jump to linux code!!' geraakt bent? Gewoon hoe je dus van die vmlinuz een firmware hebt gemaakt?

En als het kan, zou je me dan ook eens kunnen zeggen wat 'file vmlinux.bin' van die 2.6.12rc1 geeft? Bij mij geeft ie MIPS-III, dat lijkt mij niet normaal. Maar ik weet niet precries hoe ik em dan voor MIPS-I kan compileren.

Je moet bij het compile van de kernel toch gewoon make vmlinuz ARCH=mips gebruiken, nietwaar? Of kan je ook een subarch opgeven? en hoe geef je eigenlijk de 'endiannes' aan, moet je daarvoor normaal ARCH=mipsel gebruiken of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

titan, heb je deze howto gemist ofzo ? :p
http://www.student.tue.nl/Q/t.f.a.wilms/adm5120

is van Zjeng.

iig, daar staat het allemaal perfect +O+

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Ik heb het maken van de firmware uit de kernel precies gedaan zoals het daar staat.

Waarschijnlijk zijn mijn csys headers dus wel goed, maar zit het probleem bij de kernel. Voor het maken van m'n kernel heb ik deze howto niet helemaal gevolgd...
Ik ga dan eens controleren wat er mis is met mijn kernel, waarschijnlijk fout gecompileerd (omdat file aangeeft dat het voor MIPS-III is).

[ Voor 7% gewijzigd door titan_pi8 op 16-11-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

titan_pi8 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:15:
Ik heb het maken van de firmware uit de kernel precies gedaan zoals het daar staat.

Waarschijnlijk zijn mijn csys headers dus wel goed, maar zit het probleem bij de kernel. Voor het maken van m'n kernel heb ik deze howto niet helemaal gevolgd...
Ik ga dan eens controleren wat er mis is met mijn kernel, waarschijnlijk fout gecompileerd (omdat file aangeeft dat het voor MIPS-III is).
Op die site die hierboven vermeld staat, wordt dus wel voor MIPS32 gekozen en niet voor MIPS-I ... :?
Kan je een MIPS32 executable draaien onder een MIPS-I kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Ik zie in de datasheet dat er ook PCI op die chip zit (Zie ook post over Edimax 3205U)
Weet iemand of het mogenlijk is om op een Sweex router PCI te bouwen, om vervolgens een ata-controller erin te hangen? (Benodigde voedingsspanningen kan ik natuurlijk zelf maken)

[ Voor 13% gewijzigd door tomvleeuwen op 16-11-2005 18:07 ]

Online LED calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Heb nog wat geprutst en gecontroleerd aan mijn kernel, maar alles lijkt in orde te zijn, behalve dat ie voor MIPS-III lijkt te zijn gecompileerd. Ik zou niet direct weten wat ik fout doe.

Het zou me wel erg helpen als iemand eens 'file vmlinux' op zijn gecompileerde kernel doet, dan weet ik tenminste zeker waar het probleem bij mij zit.
Ik heb al eens een werkende firmware uit elkaar gehaald (de csys header eraf gedaan) en dan geüngzipt ( :7 ) maar daar heb ik niets aan, want dat is de vmlinux.bin en ik kan niet van de vmlinux.bin terug naar de vmlinux gaan.

Dus als iemand eens die 'file vmlinux' zou kunnen doen? Thx a lot!!

[ Voor 3% gewijzigd door titan_pi8 op 16-11-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Dat zei ik al ja ;)
daarom is het niet mogelijk om een full-blown-versie van Linux erop te zetten. Wat wel mogelijk is is uClinux, maar da's een afsplitsing van Linux (nja, eigenlijk een set patches voor Linux), vandaar dat het een beetje vaag gebied is.
Klopt, maar met µClinux moet ik wel de toepassingen kunnen draaien die ik in gedachte heb, dus µClinux voldoet.
Voor NetBSD zou je dus ook een variant moeten hebben die zonder MMU kan werken, anders kan je het wel vergeten.
Als het goed is zijn die er ook Sorry, die zijn er dus niet, er was ooit wel eens sprake van een nommu uitvoering, maar die is er nooit gekomen... Helaas geen *BSD dus voor mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
titan_pi8 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:36:
CelestialCelebi,
Ik denk dat dat nogal hoog gegrepen is.

Je zal al zeker die software op een apart volume moeten gaan zetten (dus via de usb poort), want dat past nooit in die 2MB volgens mij.
Het routertje heeft ook maar 16MB RAM, je kan weliswaar swap gaan gebruiken, maar dat is toch erg weinig voor wat jij wilt bereiken.
Oei... Ja, dan wordt het dus idd swap gebruiken op de USB schijf. Het idee was namelijk dit in het routertje te proppen zodat ik geen webserver en FTP meer op mijn PC hoef te draaien.

Webserver zou in principe alleen intern zijn (dus binnen het netwerk) en niet openbaar. Het is alleen maar om scripts te testen enzo. Dus van veel load zou ie geen last krijgen. In de tijd komt er ook een nieuwe router te staan, vandaar dat ik deze wel wou gebruiken voor dat doeleinde. FTP (wat overigens in eerste instantie wel public is bedoeld) lijkt me niet geweldig veel geheugen te vreten, of wel? Evt. zou ik ook nog ergens een 2e router op de kop kunnen tikken en dan 1 router voor webserver en 1 router voor FTP server kunnen gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Tanuki op 16-11-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

mjah, of je haalt een Pentium2 die het allemaal vlekkeloos zonder problemen en veel gebruiksvriendelijker kan (relatief gezien dan) :)

kzal trouwez eens zo'n file commando doen later deze avond als ik weer in linux zit :) komt goed :)

edit:
code:
1
2
file vmlinux
vmlinux: ELF 32-bit LSB executable, MIPS, MIPS-III version 1 (SYSV), statically linked, not stripped

[ Voor 24% gewijzigd door nzyme op 16-11-2005 21:15 ]

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Ok, dus daar ligt het ook al niet aan.

Misschien zit er gewoon een fout in die source die ik heb. In het weekend of morgen eens met de 2.6.12 proberen.

Hellraizor, jjij hebt de source van 2.4.31 met usb support? Waar heb je die gehaald?

Edit:
Nog eens nagelezen, je hebt toch geen kernel met usb support zelf gecompileerd.

Ik zou wel graag de source hebben van die kernel die sprite heeft gecompileerd. Denk dat ik em ooit eens gedownload heb, moet hem eens zoeken...

[ Voor 33% gewijzigd door titan_pi8 op 16-11-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

die source staat in de SP, ik krijg hem echter niet aan de praat :(

hoe kan een oscillator trouwens kapot gaan ? want ik wil nl ff mn usb soldeer stukje testen, kijken of dat iig goed gegaan is :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101452

Hellraizer schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:07:
die source staat in de SP, ik krijg hem echter niet aan de praat :(

hoe kan een oscillator trouwens kapot gaan ? want ik wil nl ff mn usb soldeer stukje testen, kijken of dat iig goed gegaan is :)
Ja tijdens het solderen kan deze kapot gaan.
Heb zelf meegemaakt met een andere soldeering van een frequentieregelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101452

Even een vraag sprite,
Heb jou image op een sweexje gezet. Via web geupt.
Na de herstart knipperde het powerledje heel even en doet verder niks. :X
Hij functioneerd nu alleen nog als een switch.
Ik heb hellaas geen rs232 kabel om te kijken wat hij doet.
Heb rond gekeken voor zo een siemens kabel maar niet echt makkelijk te krijgen.

ken je het probleem?

Wat zou het kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Heb nu zelf de 2.6.12 gecompiled en guess what: die werkt wel.

Er is volgens mij dus gewoon iets mis met de die 2.6.13 source. Ik ga eens kijken hoe ver ik usb support op de 2.6.12 krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

Anoniem: 101452 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:24:
Even een vraag sprite,
Heb jou image op een sweexje gezet. Via web geupt.
Na de herstart knipperde het powerledje heel even en doet verder niks. :X
Hij functioneerd nu alleen nog als een switch.
Ik heb hellaas geen rs232 kabel om te kijken wat hij doet.
Heb rond gekeken voor zo een siemens kabel maar niet echt makkelijk te krijgen.

ken je het probleem?

Wat zou het kunnen zijn ?
dat was de bedoeling van die firmware toch ook :? alleen switchen ? iig, begin er niet aan zonder serial console want nu zie je hoe belangrijk die is...... Al was het alleen maar omdat je zonder dat ding er nu geen andere image meer op kan krijgen :)

| Hardcore - Terror |

Anoniem: 101452 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:16:
[...]
Ja tijdens het solderen kan deze kapot gaan.
Heb zelf meegemaakt met een andere soldeering van een frequentieregelaar.
Dat zou inderdaad nog wel eens kunnen, vond het al raar dat jullie zo veel problemen met die breedere Oscilator hadden.(had hier 3 verschillende en deden het allemal prima)

Heb die van mij op een standaard 14 pins(of was het 12?) ic voetje zitten direct op de print via de volgende manier
1. Alle pinnen verwijderen behalve van die die in de print passen
2. Bij twee van de overgebleven pinnen de onderkant er af halen en weer in de buitenste plekken drukken
3. Solderen
4. Draadjes tussen de binnenste en die afgebroken pennetjes drukken aan de bovenkant
5. Klaar!!

Valt ook helemaal niet op dat je een wat breedere versie hebt

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21
In mijn zoektocht om relatief simpel een webserver op / aan / in / met een PIC of AVR te gebruiken struikelde ik over dit topic en dacht: 'eej, dat kan volgens mij een heel eind wat ik zoek' :*)

2 seriele poorten, Linux en netwerk, het kan niet op :P Mijn plan is om 8 "stopcontacten" te maken die je per stuk (of in zelf te defineren groepen) aan of uit gezet kunnen worden, en dmv cron gescheduled op bepaalde tijdstippen.
Dit met behulp van wat bistabiele relais, zodat de uitgangen bij een reset of iets dergelijks niet afvallen en zo je server down gooien.
Ik heb hier nog wat kapotte 1u switches, daar wilde ik het inbouwen :)

Het webserver-gedeelte en het schedulen wilde ik door de (ex)router laten doen, het aansturen van het relais, de lcd, de ledjes (hoewel, die van de (ex)router schijn je al aan te kunnen sturen door het schrijven naar /dev/led# ?) en de drukknopjes wilde ik door een microcontroller laten doen.
Communicatie tussen beiden gaat via de seriele poort, alleen zal de controller op 5V werken (vanwege het LCD en de relais), dus daar moet ik wat op verzinnen.
Simpelste lijkt me TX van de ADM direct aan RX van de uC te hangen, en andersom er 2 diodes (5v + 1.4v spanningsval = 3.6v) tussen te proppen. Of dat werkt kan ik wel testen, maar als iemand kan bevestigen dat ik zo niets sloop zou dat goed uitkomen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• titan_pi8
Ik heb misschien goed nieuws voor diegenen die usb op een 2.6 kernel willen draaien. Momenteel krijgt iedereen die dit probeert een foutmelding met iets van no-irq of irq-detach ofzoiets. Ik heb gekeken in de patch voor de 2.6.13 kernel, en daar is de USB code aangepast t.o.v. de 2.6.12. Er is code bijgevoegd over usb-irq's. Dus het zou goed kunnen zijn dat deze code het probleem oplost.
Momenteel krijg ik de 2.6.13 kernel niet aan de praat (zou niet direct weten waarom) maar ik ga eens proberen om de usb code van 2.6.13 onder 2.6.12 te laten werken. Dat moet lukken, want er zit relatief weinig verschil in.

Ik heb al een patch gemaakt die de 2.6.12 en 2.6.13 5x laat zoeken naar een root fs en niet direct panict als hij geen rootfs vindt. Dit is nodig omdat het even duurt voor de usb flash disk herkent wordt en gemount kan worden. Die patch werkt al normaal.

Ik ga in het weekend ofzo, als ik tijd heb, een proberen om die usb code te backporten (zo heet dat toch, nietwaar?). Maar om te testen zou ik een rootfs moeten hebben dat draait op deze router dat erg klein is (1mb ofzo). Want momenteel heb ik er enkel één van 50MB voor op een usb disk, maar ik moet er een hebben dat ik in de kernel kan compilen als initrd. Als iemand dat zou kunnen doorsturen zou fantastisch zijn, dan hoef ik het zelf niet meer te compilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

nou een rootfs kan ik je wel aan helpen bij je (goedzo) backport van de usb shit :) had zelf ook al ff in de code willen duiken maar heb het wat te druk gehad helaas :(

mail me maar even waar je het spul wil hebben, dan geef ik je de rootfs.mipsel.ext2 bestand die je kan includen in je kernel dan.

ik hoor het graag vandaag of morgenvroeg anders is het pas na het weekend :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Euhm, ik zie je mail adres nergens...

Edit: zie post hieronder voor ftp server

[ Voor 66% gewijzigd door titan_pi8 op 19-11-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Misschien nog zo'n rare vraag, maar waar haal je die USB poorten eigenlijk? Ik bedoel, je haalt ze toch niet uit USB kaartjes of iets dergelijks (je koopt die dingen toch)?

Als ik op Google zoek naar webshops o.i.d. dan kom ik op USB hubs en PCI kaartjes met USB poorten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

veel pc's krijg je tegenwoordig met van die slots voor achter in je pc. Via een stekker op je mainboard kan je dan 2 extra usb poorten krijgen op de plek van een pci slot. Zo'n ding heb ik gepakt en een beetje gesloopt :)

@ titan_pi8:
ik zal even kijken, een ftp zou fijn zijn maar ik probeer de bijna 600kb wel even te mailen. Als het niet lukt upload ik wel ff snel @ rapidshare ofzo :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Heb ff anonymous ftp opgezet:

Edit: heb adres verwijderd om misbruik te vermijden :)

[ Voor 54% gewijzigd door titan_pi8 op 19-11-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

het bestandje is met winrar ingepakt naar een .rar Lijkt me geen probleem verder :)

let wel: volgens mij heeft deze rootfs alles in zich, maar ik laat bij het maken van de kernel nogal wat bestanden toevoegen/verwijderen dus ik weet zo niet of je er wat mee kan :/ :) (lijkt me wel maar toch...)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Thx voor het rootfs!

Ik heb nu een 2.6.12 kernel met de oorspronkelijke usb code, waar dus normaal een foutmelding komt, maar bij mij komt die foutmelding niet. Hij vind de usb stick zelfs niet.

Hij geeft bij het booten wel aan dat de adm5120-hcd driver geladen wordt, maar als ik een usb stick aansluit gebeurt er niets.

Als ik /dev/sda1 wil mounten krijg ik 'no such device or address'. Wat ben ik vergeten te compileren in de kernel? Of ligt het probleem ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Maandag even op stage kijken tussen de sloop PC's om daar wat USB poorten weg te halen....

Ik wil dan wel USB 2.0 poorten hebben... Regelt de poort de maximale snelheid of de controller? Volgens mij de controller, maar zeker weten doe ik het niet. Die USB poorten zien er ook allemaal hetzelfde uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

CelestialCelebi schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:10:
Maandag even op stage kijken tussen de sloop PC's om daar wat USB poorten weg te halen....

Ik wil dan wel USB 2.0 poorten hebben... Regelt de poort de maximale snelheid of de controller? Volgens mij de controller, maar zeker weten doe ik het niet. Die USB poorten zien er ook allemaal hetzelfde uit...
De controler regelt dat ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

titan_pi8 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:56:
Thx voor het rootfs!

Ik heb nu een 2.6.12 kernel met de oorspronkelijke usb code, waar dus normaal een foutmelding komt, maar bij mij komt die foutmelding niet. Hij vind de usb stick zelfs niet.

Hij geeft bij het booten wel aan dat de adm5120-hcd driver geladen wordt, maar als ik een usb stick aansluit gebeurt er niets.

Als ik /dev/sda1 wil mounten krijg ik 'no such device or address'. Wat ben ik vergeten te compileren in de kernel? Of ligt het probleem ergens anders?
Heb je wel ondersteuning voor scsi-devices in de kernel zitten? Volgens mij heb je zoiets nodig om USB-sticks te gebruiken.

Online LED calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
CelestialCelebi schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:10:

Een usb 2.0 poort = usb 1.x poort volgens mij
tomvleeuwen schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:25:
[...]

Heb je wel ondersteuning voor scsi-devices in de kernel zitten? Volgens mij heb je zoiets nodig om USB-sticks te gebruiken.
Dat zit er in. SCSI support en SCSI disk support en dan nog eens gecompiled met SCSI generic support maar dat veranderde niets.

Lijkt precies of die adm5120-hcd op een ander adres zit ofzo

Edit:
Ik heb dan maar eens die code van 2.6.13 naar 2.6.12 omgezet maar dat lukt toch niet zonder problemen. Ik krijg bij het booten dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
adm5120-hcd adm5120-hcd: adm5120-hcd
adm5120-hcd adm5120-hcd: new USB bus registered, assigned bus number 1
adm5120-hcd adm5120-hcd: irq 3, io base 0x00000000
CPU 0 Unable to handle kernel paging request at virtual address 00000000, epc == 00000000, ra == 8013181c
Oops in arch/mips/mm/fault.c::do_page_fault, line 167[#1]:
Cpu 0
$ 0   : 00000000 10008400 00000000 801d7e18
$ 4   : 80f8fc00 801d0000 801dfd94 801d0000
$ 8   : 000007c1 801d7e08 80310000 80310000
$12   : 80310000 fffffffe ffffffff 00000010
$16   : 00000000 80f8fc00 00000000 00000003
$20   : 8034bee0 801e0000 801d0000 00000000
$24   : 00000000 8034bdf8                  
$28   : 8034a000 8034bec0 00000000 8013181c
Hi    : 00000030
Lo    : 0000002a
epc   : 00000000     Not tainted
ra    : 8013181c Status: 10008403    KERNEL EXL IE 
Cause : 30800008
BadVA : 00000000
PrId  : 0001800b
Process swapper (pid: 1, threadinfo=8034a000, task=80356b78)
Stack : 801d0000 801dfd88 801d7820 8034bee0 801ca338 80131600 00000000 00000000
        00000033 801ffe68 80f8fd1c 801d0000 80f8fc00 801d7820 801d77c0 801fff74
        00000000 801ddda8 801dfd34 00000000 801dfd20 801d77c8 801ddde8 801c0000
        ffffffed 00000000 00000000 8010096c 00000000 8034bf80 801dfd34 800d17f0
        801d77d0 801dfd20 80100b20 00000000 800d1b94 800d1b8c 801dfd34 801ddd40
        ...
Call Trace: [<80131600>]  [<801ffe68>]  [<801fff74>]  [<8010096c>]  [<800d17f0>]  [<80100b20>]  [<800d1b94>]  [<800d1b8c>]  [<80100f00>]  [<801ffb30>]  [<801ffa98>]  [<80200000>]  [<800027d4>]  [<800027d4>]  [<80005374>]  [<80005364>] 

Code: (Bad address in epc)

Kernel panic - not syncing: Attempted to kill init!

Edit2: En ik heb waarschijnlijk ook gevonden waarom usb op de 2.6.12 niet wou werken: er is een soldering van mijn oscillator losgekomen :(.
En ik maar zoeken waarom usb niet wou werken :D . Straks eens ff terugsolderen en nog eens met de 2.6.12 proberen.

De fout van hierboven ligt volgens mij bij: adm5120-hcd adm5120-hcd: irq 3, io base 0x00000000
die io base is fout denk ik, maar ik dat kan maken ???

Edit3:
Heb het ff terug tegoei gesoldeerd en nu krijg ik dus ook die unlink after no irq foutmelding bij de 2.6.12 kernel. De code uit de 2.6.13 heb ik nog niet werkend gekregen en ik zou ook niet weten hoe...

Misschien nog een keer aan de volledige 2.6.13 prutsen.

[ Voor 69% gewijzigd door titan_pi8 op 20-11-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Gisteren een mailtje gehad van The_Ikke (oid) die al 1 deel in gepost had, met sprite's kernel & een werkende gentoo-installatie.

Op dit moment kan ik vanuit Sprite's rootfs chrooten naar een gentoo-installatie, en daarzo de boel compilen. Mijn volgende stappen zijn om distcc te installeren, en deze aan de praat te krijgen met m'n server (onder cygwin). Zodra ik een leuk standaard installatie heb, zal ik wel kijken of ik 'm ergens online kan zetten als er interesse voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

uhm.... wat wil je daar pcies mee zeggen........................................... :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Hellraizer schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:17:
uhm.... wat wil je daar pcies mee zeggen........................................... :)
Nou, dat zolang jullie verder kloten met de kernel en shit, ik probeer een 'echte' distri aan de praat te krijgen :)

Alleen het compilen duurt inderdaad nogal lang, is al sinds gistermiddag bezig met het compilen van libc :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

SlinkingAnt: Goh, nee, je zit op een bakkie met maar liefst 16 hele megabytes aan geheugen, hoe zou het komen dat compileren traag gaat? :X

@rest: Ik heb besloten dat ik ook maar es mijn kernel wil upgraden. Ik hoor hier verhalen over een 2.6-kernel met bijna alles geimplementeerd, met USB als enige uitzondering. Nou wil ik daar ook wel es in duiken, maar waar kan ik ondertussen de laatste patches krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Dit is de nieuwste patch bij mijn weten:

Die moet je toepassen op de linux mips kernel versie 2.6.13-rc3

Dan zal hij bij het compilen nog een fout geven, daarvoor biedt deze patch een oplossing heb ik gisteren gevonden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
--- linux-2.6.12-050329-adm5120/arch/mips/pci/pci-adm5120.c     2005-07-17 
20:35:33.000000000 -0600
+++ linux-2.6.12-adm5120/arch/mips/pci/pci-adm5120.c    2005-07-17 
20:13:26.000000000 -0600
@@ -90,4 +90,4 @@
        return 0;
 }

-early_initcall(adm5120_pci_setup);
+arch_initcall(adm5120_pci_setup);

--- linux-2.6.12-050329-adm5120/arch/mips/adm5120/setup.c       2005-07-17 
20:34:52.000000000 -0600
+++ linux-2.6.12-adm5120/arch/mips/adm5120/setup.c      2005-07-17 
19:58:03.000000000 -0600
@@ -80,7 +80,7 @@
        set_c0_status(ALLINTS);
 }

-static int __init adm5120_setup(void)
+void __init plat_setup(void)
 {
        printk("ADM5120 board setup\n");

@@ -92,12 +92,8 @@
        _machine_power_off = adm5120_power_off;

set_io_port_base(KSEG1);
-
-       return 0;
 }

-early_initcall(adm5120_setup);
-
 const char *get_system_type(void)
 {
        return "ADM5120 Board";

Die is wel voor een andere versie zoals je ziet en ik heb em nog niet geprobeerd, maar met een beetje aanpassen zal die normaal wel werken. En anders moet je gewoon zorgen dat die plat_setup niet wordt aangehaald, dan werkt ie ook, of toch gedeeltelijk (heb nog niet genoeg getest).

Die 2.6.13-rc3 krijg ik hier echter niet aan de praat.

De laatste versie die ik aan de praat krijg is die die je vindt op http://www.student.tue.nl/Q/t.f.a.wilms/adm5120/
maar die heb je waarschijnlijk al gezien.

Hopelijk krijgen we die usb code ook aan de praat onder een 2.6 kernel. Dat zou het project wel wat nieuw leven inblazen denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Woei, dank, ga ik morgen eens fijn tegen die USB-code aanschoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Als het niet teveel moeite is, zou je dan ook eens kunnen kijken welke sources jij hebt gebruikt voor die usbroot-kernel van jou te maken?

Ik vind namelijk de juiste kernel source en patches niet om een 2.4.18 te compilen met usb support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

nou, usb support lukt wel met alle informatie uit de SP (dacht ik) maar ik krijg een compile error :/ al wat gevonden verder sprite ?

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Yep. Ik heb hier nu een 2.6.13-rc3 linux-mips-kernel waar ik net het volgende uit ontlokt heb:
code:
1
2
3
4
5
6
usb 1-2: new full speed USB device using adm5120-hcd and address 6              
usb_control_msg: 64 16 1 (1)                                                    
usb 1-2: Product: ?                                                             
usb 1-2: Manufacturer: Generic                                                  
usb 1-2: SerialNumber: 20020509145305401                                        
scsi0 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices

Ik ga er zo nog even verder aan hacken; ik hoop vanavond een patch voor een kernel met werkende USB-support te krijgen. Voor de mensen die hun 2.6.12-kernel willen aanpassen: het IRQ-probleem zat 'm volgens mij hierin:
err = usb_add_hcd(hcd, hcd->irq, 0);
moet zijn
err = usb_add_hcd(hcd, hcd->irq, SA_INTERRUPT);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

Damn ! Onze top kernelhacker Sprite_tm did it again :D :D

zal mss vnaaf nog wel ff testen :)

mss kan je ook eens de SP bewerken met die tut van emiel (dachtik) en jou bevindingen over usb (hierboven dus) en source links naar 2.6.13-rc3 etc.... :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Nice work!!!

Kun je mss even vlug tussendoor zeggen hoe je die 2.6.13 aan de praat hebt gekregen?

Bij mij komt ie niet verder als 'jump to linux code!!!' :(.
Heb je iets speciaals gedaan om verder te geraken of niet?

Misschien moet ik de source nog eens opnieuw downloaden en patchen?
Sprite_tm schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:37:

...

Voor de mensen die hun 2.6.12-kernel willen aanpassen: het IRQ-probleem zat 'm volgens mij hierin:
err = usb_add_hcd(hcd, hcd->irq, 0);
moet zijn
err = usb_add_hcd(hcd, hcd->irq, SA_INTERRUPT);
Die regel vind ik enkel terug in de usb code van de 2.6.13, niet in die van de 2.6.12. Maar dat maakt niet uit, we hebben binnenkort blijkbaar toch een werkende 2.6.13 :)!

[ Voor 47% gewijzigd door titan_pi8 op 22-11-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Brrr.. PQFP solderen zal nooit mijn hobby worden, en ik heb (nog) geen idee of ik hem ermee gesloopt heb (al heb ik nooit lopen stoken, maar het is zo verrekte klein met die lompe bout van mij :P), maar als het goed is heb ik 2 seriele poorten \o/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e39aa88c873e28b745e0850c85de5b24/full.jpg

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Drat, het is toch lastiger dan ik dacht... verder dan dit kom ik niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
usb 1-2: new full speed USB device using adm5120-hcd and address 2              
usb 1-2: unable to read config index 0 descriptor/start                         
usb 1-2: can't read configurations, error -71                                   
usb 1-2: new full speed USB device using adm5120-hcd and address 3              
usb 1-2: unable to read config index 0 descriptor/start              
usb 1-2: can't read configurations, error -71

FYI: In die 2.6.12 kernel moet je het volgende aanpassen om van die no irq melding af te komen: (semi-diff)
code:
1
2
3
4
5
drivers/usb/host/adm5120-hcd.c:
-        if (request_irq(pdev->resource[1].start, adm5120hcd_irq, 0, hcd_name,                        
-           hcd)) {     
+        if (request_irq(pdev->resource[1].start, adm5120hcd_irq, SA_INTERRUPT, hcd_name,                        
+           hcd)) {

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

mjah, maar werkt het dan ook in 2.6.12 ? want dan moet je ff met grote letters dr bij zetten dat we (lees: jij) usb support goed hebben met kernel 2.6.12rc1 :) :p

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dat heb ik dus niet :/ Ik heb het hele interrupt-gebeuren aan de gang, maar op de een of andere manier komen een of meerdere belangrijke messages niet 100% goed over van het USB-apparaat naar de kernel. Dat is een fout die in de hele 2.6-adm5120-tree lijkt te zitten, en niet iets wat ik zonder veel kennis van USB op te doen snel kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Misschien kan je contact opnemen met Jeroen Vreeken, hij heeft die patches gemaakt dus hij zal wel een hoop van usb kennen... Zijn mail adres staat ook vermeld in de patches.

[ Voor 25% gewijzigd door titan_pi8 op 23-11-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
titan_pi8 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:04:
Misschien kan je contact opnemen met Jeroen Vreeken, hij heeft die patches gemaakt dus hij zal wel een hoop van usb kennen... Zijn mail adres staat ook vermeld in de patches.
_/-\o_
FYI: Sprite_tm & Jeroen Vreeken zijn 1 en dezelfde O-)
Of anders lijkt het me wel heeeel toevallig allemaal :+

[ Voor 9% gewijzigd door SlinkingAnt op 23-11-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Op Sprite's website vind je dat hij niet Jeroen Vreeken is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
In zijn profiel ook ;) Wel Jeroen, geen Vreeken :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
titan_pi8 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:22:
Op Sprite's website vind je dat hij niet Jeroen Vreeken is ;)
Krijg nou de tering :+

/me SlinkingAnt kruipt terug in een hoekje onder een grote steen

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Lees eerst dit topic goed door. Dit is geen 'vraag maar raak' topic. Maak dus eerst gebruik van de naslagwerken (Google etc.) en houdt het vooral on-topic en schoon.