Toon posts:

Routerhacking - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 57.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hovingtim
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10-2022

hovingtim

Wicked

Save Water Drink Beer

• valentyn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01 22:02
... zelf weet ik ook hoegenaamd niets van USB. Helaas is er tussen 2.4 en 2.6 wel een boel veranderd, dus porten is niet eenvoudig.
De sources van de usb-shci-driver van admtek heb ik op http://palmgracht.nl/~valentyn/ gezet, je moet usb-shci.c en usb-shci.h hebben.

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 16:41
In deze howto staat hoe je een rootfs kunt maken. Daar zeggen ze dat je voor MIPS32 kunt kiezen en dat heb ik dan ook gedaan. Maar blijkbaar werken deze binaries niet op mijn router. Dan krijg ik 'cannot execute binary file'. Zou iemand kunnen bevestigen dat deze router inderdaad geen MIPS32 instructies kent en enkel overweg kan met MIPS-I?

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-11-2022

Parasietje

linux-geek

Anoniem: 60089 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:11:
Weet iemand ook een versie van de Sitecom WL-122/Medion 40900 router die wel usb heeft?, wil deze nl ook graag voorzien van usb en een hoop modden aan het apparaat.(had geen geluk met goooooogle)
De Fujitsu Siemens AP600RP heeft USB. Die USB is origineel bedoeld als print-server, maar kan een heleboel leuke dingen ;). Als je foto's van de AP600 en de Medion vergelijkt, zie je dat de medion een chipje te weinig heeft. Als je TSOP kan solderen, kan je het er misschien op wagen, maar ik zou gewoon een AP600 kopen.

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

• Anoniem: 60089
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Parasietje schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:16:
[...]

De Fujitsu Siemens AP600RP heeft USB. Die USB is origineel bedoeld als print-server, maar kan een heleboel leuke dingen ;). Als je foto's van de AP600 en de Medion vergelijkt, zie je dat de medion een chipje te weinig heeft. Als je TSOP kan solderen, kan je het er misschien op wagen, maar ik zou gewoon een AP600 kopen.
Nu je het zegt....%^#$%

Weet iemand toevallig wel chippie het is?, had het routertje nl al geregeld...zal wel niet makkelijk worden
Naja gaan eerst wel even met het Sweexje verder...

Anoniem: 142637

titan_pi8 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:05:
Ik heb nu samba opgegeven omdat ik ontdekt heb dat ik het eigenlijk helemaal niet nodig heb. Ik ga gebruik maken van 'p910nd' dat is een printer daemon die andere pc's directe toegang geeft tot een printer. Die neemt zo goed als geen geheugen in normaal. Jammer genoeg zit er nog een bug in waardoor hij niet zonder inetd werkt. Ik ga proberen om die bug eruit te halen of om em gewoon onder inetd te laten draaien.
Als dat gelukt is moet ik er enkel nog sane-backends op krijgen en dan zou hij af moeten zijn.

Edit: Nog vergeten te vragen: ik denk dat het al aan bod is gekomen in het vorige deel van dit topic, maar er was toen geen conclusie uitgekomen denk ik: Er hangen nu 2 usb poorten aan die samen max 1000mA kunnen leveren. De adapter is maar voorzien op 500mA. Terwijl de router nu max 1500mA kan trekken! Kan dit kwaad?
Ik weet niet precies het met printer support van Samba zit (ga ik vandaag wat aan doen) maar samba draait als een zonnetje als het gaat om filesharing.
Ik heb een 40GB usb disk aan mijn router hangen met mp3-tjes erop en dat werkt perfect (op de limitatie van USB1.1 na :( )

Ik heb eerst de precompiled binary van debian gebruikt maar heb inmiddels zelf samba gecompiled voor (en op) mijn router (Om te bewijzen dat het kan... Zet de koffie maar vast warm.)
titan_pi8 schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:00:
In deze howto staat hoe je een rootfs kunt maken. Daar zeggen ze dat je voor MIPS32 kunt kiezen en dat heb ik dan ook gedaan. Maar blijkbaar werken deze binaries niet op mijn router. Dan krijg ik 'cannot execute binary file'. Zou iemand kunnen bevestigen dat deze router inderdaad geen MIPS32 instructies kent en enkel overweg kan met MIPS-I?
Deze router kan perfect omgaan met zowel MIPS1 als MIPS32. MIPS32 is een uitbreiding op MIPS1 en deze router ondersteunt perfect MIPS32 (Zie ook linux-mips.org)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 142637 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:24:
Ik weet niet precies het met printer support van Samba zit (ga ik vandaag wat aan doen) maar samba draait als een zonnetje als het gaat om filesharing.
Ik heb een 40GB usb disk aan mijn router hangen met mp3-tjes erop en dat werkt perfect (op de limitatie van USB1.1 na :( )
Welke firmware gebruik je daar voor?
Ik zoek er namelijk (ook) eentje die vanaf een usb-device kan booten :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

SlinkingAnt schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:16:
[...]

Welke firmware gebruik je daar voor?
Ik zoek er namelijk (ook) eentje die vanaf een usb-device kan booten :)
Gewoon dat image van Sprite :)

Ik heb mijn edimax geflashed vanuit de webinterface (toen de originele firmware er nog in zat) met het image van Sprite en ben begonnen met sprite's root-fs maar vandaar ge-chroot naar een "groter" systeem.

Ik draai nu Gentoo op mijn systeem maar daar heb je wel wat schijfruimte voor nodig, dat lukt waarschijnlijk niet op een USB-stickie.
Mijn advies als je er uitgebreide(re) dingen mee wilt doen: Zet er een "gewone" distro op. Scheelt een hoop gezeik.

• SlinkingAnt
  • Niet online
Anoniem: 142637 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:47:
[...]
Gewoon dat image van Sprite :)

Ik heb mijn edimax geflashed vanuit de webinterface (toen de originele firmware er nog in zat) met het image van Sprite en ben begonnen met sprite's root-fs maar vandaar ge-chroot naar een "groter" systeem.

Ik draai nu Gentoo op mijn systeem maar daar heb je wel wat schijfruimte voor nodig, dat lukt waarschijnlijk niet op een USB-stickie.
Mijn advies als je er uitgebreide(re) dingen mee wilt doen: Zet er een "gewone" distro op. Scheelt een hoop gezeik.
Hmm, kheb hierzo een stikkie van 512 liggen, en nog een 10gb usb-hdd, dus ik kan wel wat experimenteren ;)

Mijn plan was ook gentoo, installeren op een normale pc is (al) geen probleem meer.

Heb je msn/icq oid?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

SlinkingAnt schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:10:
[...]

Hmm, kheb hierzo een stikkie van 512 liggen, en nog een 10gb usb-hdd, dus ik kan wel wat experimenteren ;)

Mijn plan was ook gentoo, installeren op een normale pc is (al) geen probleem meer.

Heb je msn/icq oid?
Als je met MSN on-line komt dan spreek ik je daar.
(Ik geef zelf liever niet mijn nick uit op een publiek forum)

Anoniem: 81237

waar kan ik 48 mhz oscilators met 4 pootjes kopen/uitslopen?

de plaatselijke electronica winkel heeft ze niet, ze keken me zelfs vaag aan daar, zeker niet een standaard stukje speelgoed?

de ene die ik op internet bestelt heb heeft ook maar 2 pootjes :X

of moet ik die 2 pootjes zien als
als iemand er eentje heeft, of weet waar ze te koop zijn, dan hoor ik het graag!

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 81237 op 19-09-2005 13:49]

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Anoniem: 81237

hmmm dan moet ik helemaal 9 minuten treinen :X nou ja morgen maar eens heen dan.

maar ehm, volgens het visite kaartje in mijn portemonnee is het http://www.stuutenbruin.com

niet dat het uitmaakt, want het is exact dezelfde website

[Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 81237 op 19-09-2005 13:52]

• Emiel|IA2
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-06-2013
Nou, ik heb mijn kristal oscillator binnen hoor (heb er zelfs 2 gekregen ipv 1 \o/). Asap solderen dus :).

[Voor 9% gewijzigd door Emiel|IA2 op 19-09-2005 14:19]

paiq.nl

Anoniem: 73026

pff..eindelijk de router(sweex) aan de praat gekregen. De fout zat in het verkeerde file system. deze moest ext2 zijn en ik had vfat.
De cf kaartje liep perfect op een multicardreader.
Maar daarna heb ik een image van vlad erop gezet. Nu krijg ik de cf weer niet aan de praat en de firmware kan ik er ook niet meer vanaf halen. De firmware die nu erop staat is midge-jffs2.

Heeft iemand een idee hoe ik de boel wel weer aan de praat krijg?

• titan_pi8
Via de seriele poort die firmware van Sprite flashen.
Ik geloof dat die firmware van vlad geen USB support had.

Ik heb nu alle software op mijn router kunnen installeren, maar printen wil hij niet. Ik stuur een document, cups ontvangt em en stuurt em door naar de printer (er staat job completed) maar de printer doet niets :(...

Ik zou graag eens weten wat er allemaal in Sprite's kernel gecompileerd zit. Sprite zou je die .config heer eens op kunnen gooien?

serieel heb ik geprobeerd, echter wilt hij dan niet.
Ik krijg een melding: ge-annuleerd door externe gebruiker.
Hetzelfde als ik de firmware eerst in de sdram laad en daarna naar de flashrom :(

• titan_pi8
Welk terminal programma gebruik je voor te verbinden via de seriele poort?

Ik kan met minicom geen bestanden verzenden, maar met cutecom wel. Onder windows gebruik ik gewoon hyperterminal, maar daar heb ik nog geen bestand proberen te verzenden. Ik stel voor dat je cutecom eens probeert, eventueel door gebruik te maken van een bootable linux cd (ik bedoel zoiets als Knoppix).

serieel gebruik ik gewoon hyperterminal.Je moet eerst in het router menu downloaden aanvinken en dan in terminal de firmware zenden (x-modem)..

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2022

nzyme

terror

mss een rare opmerking maar ik mis in dit topic een soort algemene howto.... Een van begin tot eind en stap voor stap... Of is dat te makkelijk :p

Iig: de sweex komt eind vd week binnen hoop ik, en de kernel enzo staan inmiddels al te wachten :) Ik mis echter een guide over hoe verder na het solderen van de usbpoort/serialpoort. Er staat genoeg achter de linkjes, maar een verhaal zoals:
http://www.student.tue.nl/Q/t.f.a.wilms/adm5120/
mis ik eigelijk.... Het is mij ook niet geheel duidelijk wat ik nu moet doen om "mijn" linux er op te zetten: ik kan volgens die link een image maken en een kernel. Ik neem aan dat de image slechts 1malig is en al je software tools bevat en de kernel slechts een stukje ervan is ? De image vervolgens uploaden via de seriele poort en dan rebooten met dat ding. Daarna is het denkik een kwestie van volgen wat er in hyperterminal komt....
Hoe zit het trouwens met de serialline; ik ben van plan zo'n datacable te solderen volgens dit schema:
# Als je geen zin hebt om een MAX232-board te maken kan je hier voor 5 euro een niet-originele datakabel voor een Siemens C25/S25-telefoon kopen. Telefoonstekkertje erafhalen en je bent er; (kleur=signaal=pin op header) blauw=RxD=pen 7, wit=TxD=pen 1, zwart=ground=pen 8.
Dat moet goedkomen toch ? Want er staat onder iets over een crosscable... Beetje verwarring :?

wachten dus voorlopig :(

ow en een image van 3,3MB is dat te groot ? Aangzien die op bovenstaande link slechts 1,5MB is.......

edit:
ik heb een datacable van een LG mobieltje gesloopt net, blijkt dat ding aan de ene kant een seriele connector te hebben en aan de andere kant daarvan (de snoertjes in de kabel dus) 7 kleuren :? klopt dat wel :/ gewoon alle kleuren op blauw/wit/zwart na afknippen lijkt me toch :/

[Voor 37% gewijzigd door nzyme op 04-10-2005 17:34]

| Hardcore - Terror |

• titan_pi8
Je image mag maximaal 2MB zijn volgens mij. Dat met die datacable kan ik je niet bij helpen, heb zelf een MAX233 gekocht.

• nzyme

nzyme

terror

ah ok. Zie ik het zo goed: 2MB voor ALLEEN de "linux omgeving" (zoals de hardeschijf in je desktop) en 16MB als geheugen ? waar de fuck laat ik dan userspace progjes, want ik wil phpwebserver/dhcpd/glftpd draaien :p

Eerst maar ff googlen naar die max233 :)
edit: ^^ fuck wat duur: 15,- voor zo'n ding :/ dan maar de datacable van een oude mobiel probere :p

[Voor 19% gewijzigd door nzyme op 04-10-2005 22:26]

| Hardcore - Terror |

Anoniem: 136640

Hellraizer schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:22:
ah ok. Zie ik het zo goed: 2MB voor ALLEEN de "linux omgeving" (zoals de hardeschijf in je desktop) en 16MB als geheugen ? waar de fuck laat ik dan userspace progjes, want ik wil phpwebserver/dhcpd/glftpd draaien :p

Eerst maar ff googlen naar die max233 :)
Op een usb mass storage device.

• nzyme

nzyme

terror

dat snap ik, maar dhcpd en telnet moeten toch in de firmware gebakken zitten eigelijk..... zodat het ding niet afhankelijk is van een mass storage dev die met een beperkt aantal read-write acties zit..... (ookal is dat een hoge limit, maar toch)
mass-storage wil ik er sowieso wel aan hebben om ftp van te serveren, maar het is niet de bdoeling om dat altijd dr bij te hebben.

volgens mij moet ik mn kernel en andere meuk toch even herzien.......

| Hardcore - Terror |

Anoniem: 84461

Ik ben een week geleden begonnen aan mijn Edimax 6104KP router te sleutelen en vind dit dus wel een erg interessant topic. Mijn nummer 1 major doel is files schrijven / lezen van een USB stick, maar dat terzijde...

Mijn nummer 1 korte termijn doel is... minimale custom software compileren en draaiend krijgen op de mips. Een goeie site leek me: http://www.linux-mips.org/wiki/Porting en vervolgens de hello world uitvoeren. Ik heb inmiddels met buildroot een toolchain gemaakt volgens de HOWTO van: http://www.student.tue.nl/Q/t.f.a.wilms/adm5120/ Datis gelukt. Ik heb een root fs en een mipsel toolchain.

Met de toolchain, gegenereerd door buildroot, heb ik het "hello world" van linux-mips.org kunnen compileren. Hieruit kwamen een barebone.bin en nog wat files... Ik verwacht dus deze barebone.bin te kunnen gebruiken op de router... Vanaf dit punt ben ik lost. Wat moet ik nog doen om die output van de toolchain daadwerkelijk op de router te kunnen zien? Moet ik wel de *.bin file hebben? en wat zijn die *.ELS dile en *.srec (als ik me niet vergis). Ik zal vast iets in een firmware mal moeten gieten ofzo?

Er is weinig info over dit laatste traject (of ik kijk er overheen omdat ik een Linux newbie ben). Ik wil graag als ik klaar ben een site fixe waarin het hele traject dat ik bewandeld heb (van het max232 interfaceje tot het compileren + draaien van je eigen software) op uitgelegd staat. Als iemand me de goede richting uit kan sturen zou ik erg geholpen zijn!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-12-2022

Sprite_tm

Semi-Chinees

Gaat je denk ik niet lukken: de 'hello world' lukt je denk ik nog wel, maar op een gegeven moment ben je bezig drivers te schrijven, en afgezien van het feit dat je dat als Linux-newbie gewoon niet gaat lukken, heeft ADMTech te weinig specs vrijgegeven om dat te kunnen doen. Je kan beter de Linux-kernel-images die hier staan pakken, en vanuit daar een custom root-filesystem maken met je appjes erop.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• nzyme

nzyme

terror

voor het maken van die serial aansluiting, _moet_ ik daarvoor die van de siemens gebruiken of is een LG datacable ook goed ? ofwel, maakt het geen klap uit en gaat het er simpelweg om dat het een serial telefoon datacable is ?

mn LG heeft nl ook de benodigde kleurtjes in zich, plus nog wat xtra maar ok...

edit:
ach, toch maar ff voor 7,- incl verzending een siemens gekoze :p nu maar hope dat tpg ff opschiet.

[Voor 16% gewijzigd door nzyme op 06-10-2005 17:04]

| Hardcore - Terror |

Zou dit topic nu niet beter zijn werk kunnen doen in de Non-windows operating systems sectie?

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Waarom? Het gaat niet specifiek over linux, maar meer over de hardware en het modden hiervan :) Lijkt me toch beter bij elektronica passen.

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-01 02:56
Hmmm, ik ben nu zelf ook weer een beetje bezig geweest met buildroot, aardig tooltje trouwens, maar voor het testen zou het het handigst zijn als er een emulator was voor het platform, is iemand al zoiets tegen het lijf gelopen of is dit gewoonweg niet haalbaar?

• nzyme

nzyme

terror

heeft iemand wat meer details over het aansluiten van de usb ? ik heb nu een frontje gepakt, dus aan 1 kant een usb connector in zown floppy-case-uitsparing-geval en aan de andere kant een blokje voor op het mainboard. 5 draadjes waarvan 1 overduidelijk de ground moet zijn omdat die ontspringt uit het omhulsel van de andere 4. De rode 5V en zwarte 0 lijnen zijn duidelijk te vinden aangzien die draden dikker zijn. Maar hoe zit het met volgorde etc en de witten en grijze data-lijnen...

in deel1 las ik dit:
Van de buitenkant naar het midden is het (hoop ik).
code:
1
2
3
4
1: 5V 
2: Data
3: Data
4: GND
ik denk dus:
code:
1
2
3
4
1: 5V 
2: Data Witte draad
3: Data Grijze draad
4: GND

en dan volgens het plaatje op http://sprite.student.utw...ts/lb000021/usb_tutorial/ de ground aansluiten.

Volgens mij moet dit wel lukken maar goed, succesverhalen zijn altijd leuk om te horen :)

[Voor 6% gewijzigd door nzyme op 08-10-2005 12:28]

| Hardcore - Terror |

• nzyme

nzyme

terror

wie kan even uitleggen hoe ik met hyperterminal moet werken :?

de sweex is aan en serieel aangesloten middels een usb2serieel adapter. COM3 zegt hyperterminal.

edit: het gaat erom dat ik ff de juiste codering heb, het is nu bagger :)

[Voor 20% gewijzigd door nzyme op 11-10-2005 21:15]

| Hardcore - Terror |

• nzyme

nzyme

terror

niemand die me kan vertellen hoe ik hyperterminal op windows XP moet instellen ?

| Hardcore - Terror |

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:55

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

9600 , 8N1 zou moeten werken.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• nzyme

nzyme

terror

jammer maar helaas, ik heb bovenstaande + ANSI emulatie gedaan maar het geeft alleen maar bagger :(

kan het komen door verkeerd aansluiten van draden ? lijkt me niet eigelijk, maar de seriele verbinding heb ik gemaakt door een extra utp aansluiting op de print te zetten. De kabel is dus 1 met een seriele aansluiting aan kant A en een utp aansluiting (waar dus ook maar 3 draden in zitten) op kant B.

edit: ik gebruik wel een serial2usb adapter...

[Voor 5% gewijzigd door nzyme op 13-10-2005 10:04]

| Hardcore - Terror |

115200 gebruiken anders krijg je rommel in hyperterminal :P

• Radiant
  • Niet online

Radiant

115200 inderdaad 8 n 1 en geen flow control, hoort gewoon te werken. En vergeet je ground niet! Zonder ground kan je ook troep krijgen :P

[Voor 34% gewijzigd door Radiant op 13-10-2005 15:07]

• nzyme

nzyme

terror

Radiant schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:06:
115200 inderdaad 8 n 1 en geen flow control, hoort gewoon te werken. En vergeet je ground niet! Zonder ground kan je ook troep krijgen :P
ground zat goed maar die 115200 deed het hem :D heb nu console axx :p thnx

edit: hmmm me electronica bestelling is niet helemaal goed denk ik :?

ik heb de weerstanden, maar de kristal is voorzien van 2 pennen met als opdruk:
ECS V
48.00-S
korea F4

de 'condensators' zijn een HEEL ander type dan verwacht: 2 pootjes met een soort "gasbel" opt end...
en de 7805 is een 78L05 geworden die er eigelijk uit ziet als een transistor (dus ook erg klein) ipv zo'n ding waar een schroefgat inzit :/

[Voor 40% gewijzigd door nzyme op 13-10-2005 16:26]

| Hardcore - Terror |

<!--Zijn er nog mensen die zo'n router zoeken? Ik heb nog een edimax liggen waar al printerpoort op zit. De firmware is al geflashed en hij boot zo van de usb. Dind is 100% ok met adapter.

Ik krijg hem op tweakers zelf en marktplaats niet verkocht..

Doe hem btw weg omdat ik er niet veel zin meer in heb om iets leuks er van te maken... te moeilijk... Hoop dat ik dit bericht mag plaatsen.. Krijg hem anders echt niet aan de straatstenen verkocht.

Ben komende zaterdag wel een week naar frankrijk...

knip

NIET HIER DINGEN GAAN VRAGEN!!!-->
[mbr]Sorry, maar dingen aanbieden moet in V&A.[/]

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 136640 op 22-06-2010 17:44]

• nzyme

nzyme

terror

weird :? input error als ik username/pass opgeef via de hyperterminal ... alle letters enzo gaan ook over elkaar heen :?

| Hardcore - Terror |

• titan_pi8
Hellraizer schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:08:
weird :? input error als ik username/pass opgeef via de hyperterminal ... alle letters enzo gaan ook over elkaar heen :?
Heb hier in deze thread ook al over gepost.

Niemand weet de juiste login/pass die je daar moet gebruiken. Je moet de firmware van Sprite flashen om axx te krijgen tot de router.

Je komt in het flash menu door 3x op spatie te drukken als je 'ADM5120 BOOT:' ziet. Ik ben niet zeker of je via Hyperterminal de firmware kunt uploaden...

@hellraizer.. de 78L05 is niet te gebruiken want die is te zwak.

@titan_pi8.. ja de firmware kan je via hyperterminal flashen.eerst in het menu firmware upgrade kiezen en dan bestanden verzenden (hyperterminal menu)

• nzyme

nzyme

terror

titan_pi8 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:36:
[...]

Heb hier in deze thread ook al over gepost.

Niemand weet de juiste login/pass die je daar moet gebruiken. Je moet de firmware van Sprite flashen om axx te krijgen tot de router.

Je komt in het flash menu door 3x op spatie te drukken als je 'ADM5120 BOOT:' ziet. Ik ben niet zeker of je via Hyperterminal de firmware kunt uploaden...
`

ow lol, ik was in de veronderstelling dat het gewoon een "echte" serial console aansluiting zou zijn maar ok :) en er is wel mogelijkheid om bestanden te versturen, dus ik probeer wel even wat.

edit: mss kan je ff wat meer info geven want ik kom dr niet echt uit nu :?

ik druk 3x spatie, in het menu kies ik voor optie "B" en krijg ik meteen een 'downloading....' regel als ik verzend bestand kies in het HT menu krijg ik na een sec of 20 een time-out :? ff verder probere dus... ik probeer het bestand "vmlinuz-20050809" te uploaden trouwens en ik gebruik de zmodem+crashherstel optie.

edit2:
er staat genoeg info over in DEEL1 :) yesssss :D

edit3:
de vmlinuz kan ik wel inladen met optie B maar als ik de firmware probeer blijft hij hangen op "booting linux".... :?

laatste edit:
ik moet dus de firmware img inladen bij optie A en dan werkt het O* de cpu is wel aardig warm nu maar dat zal wel verbeelding zijn :p

nu alleen nog iemand die die electronica troubles van hierboven ff kan toelichten :)

ow en wat kan ik met /dev/ram (totaan /dev/ram3) met 4MB space :? partitie op maken die bij iedere boot opnieuw gemaakt moet worden ? lkr handig als /tmp :p in de kernel kan ik dacht ik iig bepalen wat het formaat moet zijn, dus ipv 4x4 veranderen in 2x8... dacht ik...

[Voor 74% gewijzigd door nzyme op 13-10-2005 23:11]

| Hardcore - Terror |

Als je een error krijgt bij "Booting linux " dan is deze corrupt (of iig niet werkend).

Z-modem met crash herstel is de foute, je moet Xmodem gebruiken.

Dat de proc heet wordt is normaal. Dat is gedaan zodat je je koffie op de proc kan zetten zodat je het warm kan houden als je weer een lange n8 bezig bent :P

Iig niks van aantrekken of evt een koelplaatje erop knallen. Hier wordt de proc ook behoorlijk warm..

• titan_pi8
Ik heb me de laatste dagen wat geconcentreerd op hoe ik zelf een firmware image zou kunnen maken. Maar ik kan niet de juiste kernel source vinden.
Ik wil een 2.4.32 of een 2.4.18 bakken, kan ik dan gewoon de kernel van www.kernel.org downloaden, hier een patch op toepassen en dan configureren, compilen en vervolgens met zo'n firmware tooltje de kernel op de juiste plaats in het firmware bestand gieten?

Als het zo is, dan is mijn grote vraag: welke patch? Ik kan precies de juiste patch niet vinden terwijl ik zeker weet dat je er een nodig hebt (voor usb support).

• Anoniem: 149249
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
- File output on the file: ('data' usually indicates firmware)
/tmp/phpiJUBNk: ARJ archive data, v6, slash-switched, original name: NML.ARJ, os: MS-DOS
- WB4K or CSYS header found:
Yes: CSYS.
- Reference to vmlinux or vmlinuz found:
Nope.
- Reference to another OS like vxworks or rtos found:
Nope.

Total results: The device running this firmware probably IS NOT running Linux.
Na deze heeft het dus geen zin verder pogingen te doen, of wel? (Ik heb een Linksys D-614+ router)

• Pabi!o
  • Laatst online: 20-10-2016

Pabi!o

K2- DualCore :)

Ben nu ook bezig met het ombouwen van zo'n router.
Het bakken van de hardware gaat wel lukken maar de software..........
Ben zo'n Windows mannetje die eigenlijk erg nieuwschierig is naar Linux.
Ben nu aan de gang met Ubuntu :)
Vraag alleen ff tussen door:
Ik las dat iemand er een 40gb schijf aan heeft hangen. Hoe doe je dit dan met je voeding?

Pabi!o

• titan_pi8
Als je zo'n externe usb harde schijf hebt, dan zit daar een voeding ingebouwd.

• 33999
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik heb zelf een linksys wma11b waar linux op draait, nu kan ik zelf wel bootimages maken etc maar geen software compilen.

Aangezien jullie ook cross compilen voor de mips architectuur vroeg ik me af of iemand me op weg kon helpen om een programma te compilen naar arm (xscale?) om te kunnen draaien op m'n wma11b.

En hoe kom ik er achter of er USB mogelijk is op het apparaat?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:47
Wat ik me nou afvraag, is of er mensen zijn in dit topic met Wanadoo Family en Livebox.

Ik ben nu ruim een maand klant daar en al redelijk op dreef met het uitpluizen van de livebox, zo weet ik dat Frankrijk al linux draait, maar niet op zichzelf.
Ze draaien op een zogenaamd bi OS platform, wat inhoud dat de ene helft VxWorks draait en de andere helft VxLinux :? (of dat ook ontwikkeld is door wind river, geen ID)

In het vorige topic ben ik heel lichtjes even langs geweest en verder gegaan met het uitpluizen van de livebox en doorspitten van de franse fora's.

Nou is het wel zo dat ze met de laatste firmwares eindelijk een kleine kijk hebben op het linux gedeelte via telnet en "rsh" commando's en zijn ze op die manier te weten gekomen dat de 2.4.18 kernel aanwezig is en draait.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik stel me niets anders voor dan dat VxWorks een soort bios is en linux er overheen draait, maar wie ben ik en waarom zouden ze dan de nadruk leggen op "Bi OS"?
Hoe groot achten jullie de kans, dat hier openheid in komt en we ermee kunnen gaan knutselen?
Zou er een manier zijn om hem te modificeren?

Natuurlijk een onmogelijke vraag, maar ideeen zijn altijd welkom. Niet te vergeten dat als bv het VoIP gedeelte wordt afgehandeld door VxWorks en er keihard linux in geknald wordt, dat telefonie het dan niet meer doet ofzo

PS: Firmwares die ik op de pagina's heb geprobeerd te laten controleren, werden altijd afgebroken. Denk dat ze te groot waren om te controleren. Wel heb ik nu een cramfs liggen op m'n server, mensen die interesse hebben, zeg het maar, dan knal ik hem op het web.

• nzyme

nzyme

terror

denk dat ik toch maar kernel 24 moet gaan zoeken, 26 is teveel ruimte: ik wil nl naast busybox ook dhcp (udhcp geeft compile errors :?), dropbearssh en als het even kan procutils, een tiny php webserver + phpsysinfo achtig iets in de image. 1900kb past er op trouwz, daarna krijg ik doodleuk een error :p

| Hardcore - Terror |

• Pabi!o

Pabi!o

ik heb naar aanleiding van website "http://www.student.tue.nl/Q/t.f.a.wilms/adm5120/#firmware"
zelf een img gemaakt voor men liever sweex router.
Na veel getier en gevloek ( ben een linux n00b ) kwam er uiteindelijke een soort en met van bestand uit. Deze heb ik ingeladen op men routertje. Kneep men vingertjes fijn en hoopte dat er iets ging gebeuren. En waarempel het beestje leeft nog.
Nou las ik al op die website dat er geen aandacht aan usb werd besteed.
Maar nu komt dus de vraag. kheb een hdtje van 20 gb die ik er op wil gebruiken.
Heb wel het een en ander gelezen. maar ja ehm.... drivers ehm linux.
Tja windows is next next next ok. en je hebt en werkend iets.
Heeft iemand info of liever nog een image voor die router met usb ondersteuning ?

Pabi!o

• nzyme

nzyme

terror

sprite zn image heeft al usb O*

je kan je disk dus meteen aansluiten en "mount /dev/sda1 /home/mydisk" doen :)

| Hardcore - Terror |

• Pabi!o

Pabi!o

hoe kan ik aan die image komen ? :9 O-)

Pabi!o

• nzyme

nzyme

terror

http://www.student.tue.nl/Q/t.f.a.wilms/adm5120/
maar er zit geen support in voor mass storage kom ik net achter....

iemand ervaring om kernel 2.4 te compileren ?

[Voor 29% gewijzigd door nzyme op 18-10-2005 10:15]

| Hardcore - Terror |

• titan_pi8
Je moet de 2.4.18 kernel downloaden, nieuwere 2.4.x werkt niet met usb omdat er geen patch met usb support voor is geschreven dacht ik (of toch niet volledig werkend). En dan dus op die 2.4.18 een linux-adm patch op loslaten. Probleem is dat ik die adm patch voor 2.4.18 niet vind.

Sprite heeft nog wel ergens de patch liggen normaal want hij heeft zo'n kernel gecompileerd. Ik heb nog eens gevraagd achter die .config van de kernel die hij gecompiled heeft, maar ik krijg jammergenoeg geen antwoord :/ .

Zie deze site voor de adm patches: http://sharon.esrac.ele.tue.nl/users/pe1rxq/ (hier vind je er een voor 2.6.12-rc1, zonder usb support dus)
en dit is die van 2.4.31 (ook zonder usb support)

• nzyme

nzyme

terror

hmmm, maar 'make menuconfig' geeft wel degelijk aan dat er usb mogelijk is en die precompiled image van sprite had het ook al (2.6.12-rc1 was dat). Ik heb geprobeerd om voor 2.4.31 een kernel te maken met ook de bovenstaande patch. Probleem was dat ik er niet uit kwam hoe ik compileren moet :?

Is er verder nog iemand die lighttpd + php werkende heeft ? Ik heb zo'n .mk bestand aangepast om het beestje te compileren maar ik krijg het volgende :
code:
1
2
3
4
5
6
7
checking for localtime_r... yes
checking for Large File System support... yes
checking for long... no
checking size of long... 0
checking for off_t... (cached) yes
checking size of off_t... configure: error: cannot compute sizeof (off_t), 77
See `config.log' for more details.

en waar ik in de .log naar zoeken moet :?

edit:
Hoe kan ik de switchpoorten als "echte" switch gebruiken eigelijk, met "brctl add br0" krijg ik een foutmelding dat hij een package ofzo niet kan vinden. brctl is WEL aanwezig maar waarschijnlijk mist er intern een en aander :)

Ook leuk: in de packages/busybox map is een make menuconfig mogelijk lees ik net :? lijkt me wel handiger dan zoals ik het bestandje met de hand bewerken :p

multi user op dit ding..... nodig ? en hoe ? eerst op je compile systeem een user adden en dan de hash uit de passwd kopieren ? zoiets ga ik iig ff probere :) want "user@systeem:~$ " lijkt toch leuker dan die kale shit van nu :p

[Voor 30% gewijzigd door nzyme op 18-10-2005 22:32]

| Hardcore - Terror |

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-02 10:10

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Eindelijk heb ik me Asus WL-500G aan de praat gekregen.
Eerst heb k het via de reset button en dan met tftp de image erop proberen te krijgen, maar dit lukte niet, maar gelukkig heeft asus een mooi tooltje waarmee het wel kan, en dat ging gelijk lekker _/-\o_
Alles draait nu, moet vanavond ff me USB disk eraan hangen.
Dus voor de mensen die niet willen solderen is dit een geweldige oplossing om toch aan een cheap-linux-ding te komen 8)
Zeker omdat de asus boot_wait functie heeft, is het bijna onmogelijk om dat ding te slopen (meestal ben ik daar heel goed in >:) )
Ik heb trouwens OpenWRT erop gezet, ik ben niet zo'n linux guru om zelf package's te schrijven en openwrt heeft gewoon een packages track :D

misschien dat iemand hier iets aan heeft, vooral degene die niet wille solderen, en voor 80 euri hoef je er niet eens usb op te solderen, want dan heb je der al 2, ik heb de 'normale' versie met 1 usb, het koste mij 65 euro.. ik vond het wel waard voor een linux speel ding in huis, had toch een router nodig :9

• nzyme

nzyme

terror

iemand een id over hoe ik een initrd maak ? zodat ik het rootfs van buildroot in /dev/ram0 kan dumpen en wat ingepakte appz de ruimte hebben :)
doel is om ZONDER usb storage meer space dan de 1850kb flash te hebben dmv een 4MB stukje ramdisk.....

| Hardcore - Terror |

• nzyme

nzyme

terror

Omschrijving
ic om een voeding te maken. dit ic zorgt ervoor dat de spanning constant blijft op het voltage waarvoor hij gemaakt is.

voltage: 12V
max. stroom: 100 mA
behuizing: TO 92

dat is de uitleg van de 78L05 die ik heb.... Het is de bedoeling een externe disk aan de usb te hangen en die heeft zn eigen voeding...... Dan zou die toch moeten volstaan lijkt me ?
En zelfs een usb stick moet toch kunnen ?

verder heb ik een 48mhz kristal met maar 2 pootjes.... Hoe sluit ik die aan als dat uberhaupt al kan ?? Op C92 ? (zie plaatje van sprite)

edit: lees net hierboven ergens dat het 4pins MOET zijn |:(

[Voor 21% gewijzigd door nzyme op 21-10-2005 16:34]

| Hardcore - Terror |

• Niet online
Hellraizer schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:24:
Omschrijving
ic om een voeding te maken. dit ic zorgt ervoor dat de spanning constant blijft op het voltage waarvoor hij gemaakt is.
Back to the store, zorgen dat je een occilator krijgt ivp een kristal.(mag best de 1x1,5cm versie zijn ivp de 1x1, zie oude post)
Ook de spanningsregelaar is te klein, zou mij niks verbazen als die gaat roken als je er een memorystick aan hangt, maar misschien heb je geluk....

[Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 60089 op 21-10-2005 17:54]

• titan_pi8
Anoniem: 60089 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:50:
[...]
Ook de spanningsregelaar is te klein, zou mij niks verbazen als die gaat roken als je er een memorystick aan hangt, maar misschien heb je geluk....
Inderdaad, die is volgens mij ook veel te zwak. Ik heb een gewone 7805, en die kan 500mA leveren maar die wordt al heel erg warm zonder koellichaam bij belasting van enkel een usb-stick.

Ik ben trouwens van plan om er een koelblokje aan te bevestigen, zoals ook aangeraden wordt in de documentatie. Pluspunt: Je kan em niet opblazen, er zit een thermische beveiliging op dacht ik.

• nzyme

nzyme

terror

wtf 10,- voor een oscillator met 4 pinnen en 48mhz |:( iemand nog een betere webshop hiervoor, evenals een 7805? electronica-onderdelen.nl heeft het nl niet.

Verder over de software, ik wil een switch creeren die ook zelf als node functioneerd....
De case: op school zitten we met inplugpunten, 4 stuks per tafel. Via dhcp krijgen we een ip etc en nu is het de bedoeling om de sweex in te pluggen (die krijg via dhcp van school een ip op eth0) en clients op de sweex aan te sluiten (eth1-eth4) die op hun beurt _ook_ via dhcp van school een ip krijgen.....
hmmmm, mss iets van een forwarding regel in iptables die dhcp traffic van eth1-4 over eth0 naar buiten gaat gooien ?

| Hardcore - Terror |

• SlinkingAnt
  • Niet online
Hellraizer schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 08:25:
wtf 10,- voor een oscillator met 4 pinnen en 48mhz |:( iemand nog een betere webshop hiervoor, evenals een 7805? electronica-onderdelen.nl heeft het nl niet.

Verder over de software, ik wil een switch creeren die ook zelf als node functioneerd....
De case: op school zitten we met inplugpunten, 4 stuks per tafel. Via dhcp krijgen we een ip etc en nu is het de bedoeling om de sweex in te pluggen (die krijg via dhcp van school een ip op eth0) en clients op de sweex aan te sluiten (eth1-eth4) die op hun beurt _ook_ via dhcp van school een ip krijgen.....
hmmmm, mss iets van een forwarding regel in iptables die dhcp traffic van eth1-4 over eth0 naar buiten gaat gooien ?
Als het goed is, zit er hardware bridging support in. Dan kun je 'm regelrecht als switch laten werken :)

• Niet online
Hellraizer schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 08:25:
Heb de oscilator voor €5,- gekocht bij de plaatselijke electronica boer, en zo'n 7805 moet volgens mij ook niet veel meer kosten als een eurotje.

In Hoogeveen zit homeparts ( http://www.homeparts.net ), die kan hem wel voor je bestellen, maar is er in Assen niks te vinden dan?, zit toch ook zo'n zaakje?!?
Via online moet je toch aan een bepaald minimum bedag zitten voordat het uit kan.

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 60089 op 22-10-2005 15:04]

• nzyme

nzyme

terror

de bridge werkt niet out-of-the-box SlinkingAnt, dat moet met brctl lijkt me.... Het werkt echter niet als switch, ik krijg geen dhcp ip van een andere bak die ook aan de sweex hangt. En de sweex kan opzichzelf geen ip krijgen als bridge en dat MOET wel :)

| Hardcore - Terror |

• nzyme

nzyme

terror

hoe kan ik in godsnaam met cutecom die 3x spatie trick doen :?
en wat doe ik tegen dit:
code:
1
2
3
4
5
6
cd /
/ # ls
\0x1b[1;34mbin\0x1b[0m         \0x1b[1;34mhome\0x1b[0m        \0x1b[1;34mlost+found\0x1b[0m  \0x1b[1;34mproc\0x1b[0m        \0x1b[1;34mtmp\0x1b[0m
\0x1b[1;34mdev\0x1b[0m         \0x1b[1;36minit\0x1b[0m        \0x1b[1;34mmnt\0x1b[0m         \0x1b[1;34mroot\0x1b[0m        \0x1b[1;34musr\0x1b[0m
\0x1b[1;34metc\0x1b[0m         \0x1b[1;34mlib\0x1b[0m         \0x1b[1;34mopt\0x1b[0m         \0x1b[1;34msbin\0x1b[0m        \0x1b[1;34mvar\0x1b[0m
/ #

[Voor 81% gewijzigd door nzyme op 25-10-2005 22:25]

| Hardcore - Terror |

• titan_pi8
Met cutecom gaat dat niet geloof ik, gebruik minicom maar om de spaties te doen en cutecom om de firmware te verzenden. Zo doe ik het toch, want met minicom lukt het niet op de firmware te verzenden om een of andere reden.

Voor dat andere probleem: staat terminal emulatie goed? (op ANSI is het zeker?)

• Radiant
  • Niet online

Radiant

List colors uitzetten, weet niet welke distro je gebruikt maar het staat meestal ergens in /etc/profile of ~/.bashrc. Of ANSI terminal emulatie gebruiken idd :)

• nzyme

nzyme

terror

met minicom gaat het nu al aardig :) ik ga verzenden via ymodem want op xmodem flipt hij :?

mss mag ik het niet vragen, maar hoe zet ik een ramfs op...... Ik wil in de 2MB flashrom (de image space dus) een bz2 zipje zetten met het complete rootfs + wat extra toolz (php webserver/ftpserver) en die vervolgens in ram unzippen.... Op die manier heb ik geen usb disk nodig om net dat kleine beetje xtra diskspace te behalen :) En ik wil gewoon "df -h" enzo kunnen doen :p
ik heb al wat gegoogled etc maar het werd met totaal niet duidelijk :?

| Hardcore - Terror |

• Niet online
Kan iemand mij misschien vertellen waarom er een apart bestand aan het begin van de firmware zit waar de webpages in zitten?

Ben nu de kp 196 versie aan het bekijken en daar hebben ze het bestand wel (64Kb gepacked waarvan maar 1Kb gebruikt) maar er zit gewoon bijna niks in, dus gewoon weggegooide ruimte zeg maar.

Daarna komt pas het CSYS gedeelte met de kernel en de tmpimg.img(waar in deze versie ook alle webpages in zitten)

Maf......

p.s. binnenkort hopelijk twee leuke scriptjes voor windows gebruikers

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:38
Ik heb hier een Sweex printer server liggen (heb ehm nog niet open gehad, dus weet niet wat er in zit, maar hier zitten al 2 usb poorten en een paralel poort op. t enige waar k em voor wil gebruiken is FTP-server dmv een pen drive van 512/1024 mb. kan dit zonder de boel te moeten omsolderen? of kan ik ook de firmware flashen, leuke software der op zetten en dan moet t werken?

• Pabi!o

Pabi!o

Anoniem: 60089 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:04:
p.s. binnenkort hopelijk twee leuke scriptjes voor windows gebruikers
Hmm je maakt me nieuwsschierig :P

Pabi!o

• jimmykroon
  • Laatst online: 23-03-2018
Misschien een oob vraag maar is een E-Tech router met printserver ook hackbaar ?
Zo ja, Ken je dan ook zo hacken dat ie ook als webserver kan worden gebruikt?

BVD
Jim Kroon :)

jimmykroon schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:03:
Misschien een oob vraag maar is een E-Tech router met printserver ook hackbaar ?
Zo ja, Ken je dan ook zo hacken dat ie ook als webserver kan worden gebruikt?

BVD
Jim Kroon :)
Aan je vraag te lezen heb je de topicstart van dit topic of die van het vorige nog niet gelezen.. Doe dat eerst maar ;)

• jimmykroon
  • Laatst online: 23-03-2018
Anoniem: 136640 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:06:
[...]

Aan je vraag te lezen heb je de topicstart van dit topic of die van het vorige nog niet gelezen.. Doe dat eerst maar ;)
Ja, Maar voordat ik me router ga slopen, dacht ik misschien heeft er iemand het al geprobeert enzo ;)

jimmykroon schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:20:
[...]

Ja, Maar voordat ik me router ga slopen, dacht ik misschien heeft er iemand het al geprobeert enzo ;)
Je kunt toch gewoon een de TS lezen en dan pas gaan vragen? Je router wacht wel op je hoor ;)

• MuggenHor
  • Laatst online: 08-11-2021
Ok, nu betreed ik dit topic ook maar is, (heb uiteraard de topicstart van dl 1 & 2 gelezen + een paar interessante delen uit dit topic & zo'n beetje alle links uit de topic start).

Ik heb hier een Sweex LB100010 tot mijn beschikking. (4port switch, 1wan port router, 1 lpt port). En nee deze is niet meer op de Sweex website terug te vinden, ze zullen zich wel schamen voor de slechte support die dit model kreeg=geen.Nu wil ik deze uitbreiden met usb support (nieuwe printer enzo, eentje met usb ipv lpt).

Maar .....
Ik ben vrij onervaren op het gebied van electronica (weet er wel íets van af, en durf mijzelf op gebied van linux redelijk ervaren te noemen) en weet dus niet of ik deze kan ombouwen volgens de '# Howto over hoe je USB-poorten aan je LB000021 toevoegen kan.'

Verder is dit ook zo'n leuke router waar nooit een firmware update voor is uitgebracht, kortom, heeft er iemand een mooie oplossing/idee om dit probleem te overkomen.

* MuggenHor wordt nu langzaam aan slaperig
Dus ik maak morgen wel wat foto's van de printplaat in de hoop dat die helpen.

Plus: heeft er iemand al ervaring met het hard- of software-matig hacken van deze router?

De enige files m.b.t. deze router op de bijgeleverde cd zijn, de manual (EN) en de clientside drivers voor de printer

Waarheid is pas waarheid als het tegendeel ook waarheid is.

• nzyme

nzyme

terror

was het niet zo dat de 0000010 een rotding was waar je nix mee kon ? moet je even in deel 1 van dit topic naar kijken . . .

verder is het maken van de switch nogal (nouja in mijn geval iig wel) klote werk want het werkt nog steeds niet :? brctl :?

| Hardcore - Terror |

• nzyme

nzyme

terror

even een schopje...

[streepdoor]1. Hoe maak ik met mn kernel 2.6 sweex bak een switch van die 5 ethernetpoorten......[/streepdoor] <= fixxxxed :D
2. Hoe werkt het met fabrieksfirmware met het opslaan van je settings... Waar slaat de sweex dat eigelijk op :? Want als dat ook IN de flash is kan je mss je /etc daar 'rw' mounten ?
3. Hoe krijg ik een initrd/ramdiskding netals in de originele firmware ? (al was het alleen maar om met 'df -h' enige output te krijgen :p)

* Anoniem: 16915 gaat binnenkort ook maar eens een howto maken..........

[Voor 36% gewijzigd door nzyme op 03-11-2005 00:02]

| Hardcore - Terror |

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Oke, plemp ik hier ook nog maar een vraagje tussendoor....
Die Sweex LB000021 (om het aantal 0'en moet ik liegen :P) is niet zo stabiel. Als ik die router dus ga hacken (USB poorten erin solderen, evt. ook wat extra spul op die Linux gooien, etc. (moet geen probleem zijn, want dat staat hier allemaal goed uitgelegd :D)), gaat ie dan minder stabiel worden?
Hij valt nu toch wel minstens 1x per dag uit.

• nzyme

nzyme

terror

pff, lijkt me niet want je zet immers je EIGEN software er in :) waarom valt het beestje uit, weet je dat ook mss. .. . . ? je zou evt eerst een serial console dr op kunnen zette en dan kijken wat er gebeurd....

| Hardcore - Terror |

• nzyme

nzyme

terror

mooi, de switch lijkt nu wel te werken :D

ik maak dr een bridge van en vervolgens met admswconfig iedere ethernet iface configgen:
admswconfig eth0 01234c wat zoveel zegt als "eth0 staat in contact met eth<1-4> en de cpu". Dit moet dus ook voor eth1-4. Et Voila, het werkt :D next step, de br0 een ip laten krijgen via dhcp.......

| Hardcore - Terror |

• nzyme

nzyme

terror

tuurlijk, ik was weer iets te optimistisch............. btj onstabiel nl :? stp on werkt geloof ik wel beter, maar toch....

| Hardcore - Terror |

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07-2022
Twil mij niet helemaal lukken om die programma te gaan schrijven. Wanneer word die complete tut van je is afgemaakt sprite_tm?

• nzyme

nzyme

terror

^^ wat bdoel je pcies...wlk programma :?

| Hardcore - Terror |

Anoniem: 131539

Heb zojuist eindelijk eens me router afgemaakt en usb toegevoegd, Maaaar...
hij wil geen usb stick vinden, zou het kunnen dat de oscillator kapot is?

Ik heb voor de lol toen maar een 50mhz oscillator eraan gesoldeerd en toen kwam dit uit hyperterminal :

(firmware van Sprite erin)

<4>Retry in 1 sec.
Retry in 1 sec.
hub.c: USB new device connect on bus1/2, assigned device number 2
request_module[block-major-8]: Root fs not mounted
VFS: Cannot open root device "sda1" or 08:01
Please append a correct "root=" boot option
<4>Retry in 1 sec.

Zodra ik de 48mhz oscillator eraan soldeer doet hij niets en gaat door met zoeken, is de kans dan groot dat de oscillator kapot is?

---

Nu geeft de 48mhz oscillator ook dat bericht, ben nu helemaal raadeloos :r

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 131539 op 10-11-2005 16:26]

• nzyme

nzyme

terror

vnaaf ga ik me eige usb ook soldere dus hopelijk kan ik je dan wat meer vertellen :)

waarom maak je niet gewoon je eigen kernel met usb support etc en ga je dan ff debuggen ?

| Hardcore - Terror |

omdat de firmware van sprite werkt en ik zelf niet tot de skills beschik om zelf te compilen, en er iets is met de hardware.
Misch dat iemand dit probleem kent en zegt ; Hey, dat ken ik en dat los je zo op of dat ligt daar aan.

--

Heb er trouwens iets bij, nadat hij zegt van usb device found (zie mijn vorige post) dan geeft hij soms om de paar keer dit aan :

Retry in 1 sec.
usb_control/bulk_msg: timeout
Error ~~~~~~!!

Iemand een idee wat dat betekend?

[Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 131539 op 10-11-2005 17:32]

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017
Same problem here.... ik heb 't maar opgegeven.
Via de gpio lijn kan ik nu een relais aansturen waarmee ik m'n pc aan / uit kan zetten. Dan kan ik via internet m'n pc aanzetten als ik in het weekend bij m'n ouders ben ofzo, en dan werken via remote desktop.
Moet alleen nog even de telnet toegang aan de wan interface zien te fixen.

Zou het niet aan de firmware kunnen liggen ofzo ? hoor net van nog iemand die het zelfde probleem heeft.

• Niet online
Wat ik heb gedaan is de kp versie er in geflashed, die geeft heel netjes aan wat je er op aan sluit, dus bv een usb muis (poort/irq/ en zelfs het stroomverbruik)
Kun je in ieder geval makkelijk testen.

Ik heb ook wat problemen met de ocilator en met een solderingetje gehad(heb al 3 gemod) maar die foutmeldingen zeggen mij niks, zal wel anders heten in die firmware...

Meten is weten...en vooral als je te groote smd weerstanden hebt gebruikt |:(

• SlinkingAnt
  • Niet online
Toevallig heb ik mijn 2de router vanmiddag weer uit de kast getrokken, nadat de eerste een plotselinge dood is overkomen. Deze had ook last van hetzelfde probleem als ColdStone & spons_thijs. Aangezien ik zker wist dat alle weerstanden & condensatoren goed zaten, de oscilator (#2) vervangen door degene op die op het 1ste bordje zat (#1), en voila, het werkt :D
Net even (speciaal om ff te testen) de 2de oscilator er weer opgezet, en helaas, niet werken :/
Vervolgens de 1ste oscilator er weer opgezet, en het werkte spontaan weer :D

Het lijkt dus ook aan de oscilator te kunnen liggen.

Hierzo een plaatje ter illustratie
De bovenste werkt niet en is verkregen via Farnell, de onderste heb ik van Radiant _/-\o_
http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/router/oscilator.jpg

Anoniem: 60089 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:43:
Wat ik heb gedaan is de kp versie er in geflashed, die geeft heel netjes aan wat je er op aan sluit, dus bv een usb muis (poort/irq/ en zelfs het stroomverbruik)
Kun je in ieder geval makkelijk testen.

Ik heb ook wat problemen met de ocilator en met een solderingetje gehad(heb al 3 gemod) maar die foutmeldingen zeggen mij niks, zal wel anders heten in die firmware...

Meten is weten...en vooral als je te groote smd weerstanden hebt gebruikt |:(
Welke firmware is dat en waar is die te downloaden?

Nu heb ik nog een probleem dat hij helemaal niet meer reageert op een usb, ik kan er dus vanuit gaan dat de oscillator kapot is? Word steeds erger :D

[Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 131539 op 10-11-2005 20:15]

• Niet online
Ik heb het over de 6104KP v207 van Edimax, als je even in het begin van de file kijkt dan moet je WBKP even veranderen in WB4K en dan kun je hem via de webinterface flashen.
Kun je hem meteen als printserver gebruiken :-)

• nzyme

nzyme

terror

vet! die onderste oscillator heb ik ook :D nu nog ff goed soldere :p

| Hardcore - Terror |

Hellraizer schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:44:
vet! die onderste oscillator heb ik ook :D nu nog ff goed soldere :p
die heb ik ook, maar volgens mij is die dan stuk.
Iemand nog een leuke site waar die goedkoop te bestellen is?

Stuut&bruin heeft hem volgens mij niet meer, heb ze ge@mailt ben op antwoord aan het wachten.

Heb je misch een link naar de firmware of naar jou firmware?
Kom namelijk niet echt uit de site.

heb het al, niet goed gekeken

[Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 131539 op 10-11-2005 21:09]

Anoniem: 60089 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:37:
Ik heb het over de 6104KP v207 van Edimax, als je even in het begin van de file kijkt dan moet je WBKP even veranderen in WB4K en dan kun je hem via de webinterface flashen.
Kun je hem meteen als printserver gebruiken :-)
Zodra ik met hyperterminal wil kijken wat die doet vraagt die om pass enzo, hoe bedoel je met kan ik zien wat ik doe?
Waar kan ik dat zien?

krijg nu dit :

hub.c: Cannot enable port 2 of hub 1, disabling port.
hub.c: Maybe the USB cable is bad

en eventjes later :
hub.c: USB new device connect on bus1/2, assigned device number 2
Manufacturer: Verbatim
Product: Store 'n' Go
SerialNumber: 0D31C7514250D95A
usb_control/bulk_msg: timeout
Error ~~~~~~!!
Error ~~~~~~!!
scsi0 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices
Vendor: VBTM Model: Store 'n' Go Rev: 1.04
Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02
Attached scsi removable disk sda at scsi0, channel 0, id 0, lun 0
SCSI device sda: 1002496 512-byte hdwr sectors (513 MB)
sda: Write Protect is off
Partition check:
sda:<7>usb-storage: queuecommand() called
Error ~~~~~~!!
Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02
Attached scsi removable disk sda at scsi0, channel 0, id 0, lun 0
SCSI device sda: 1002496 512-byte hdwr sectors (513 MB)
sda: Write Protect is off
Partition check:
sda:<7>usb-storage: queuecommand() called

Wat een Raaare soep die dingen :P

[Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 131539 op 10-11-2005 22:09]

• Niet online
Anoniem: 131539 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:06:
[...]
hub.c: Cannot enable port 2 of hub 1, disabling port.
hub.c: Maybe the USB cable is bad
Die melding heb ik ook gehad, bleek één van de vier weerstanden te zijn bij de usb aansluiting die geen goed contact maakte.

Maar heb je die andere poort ook al gechecked?, ik gebruik een muis voor dat testen, is niet zo duur als hij stuk gaat.

Ik heb maar 1 poort gesoldeerd, heb ook maar 1 oscillator. of maakt dat niet uit?

Heb alles ff naar de andere poort gesoldeerd, maar krijg nou de melding van port 1 en niet meer van poort 2 *duh* maar wel nog dat die niet goed is.

hub.c: Cannot enable port 1 of hub 1, disabling port.
hub.c: Maybe the USB cable is bad?

[Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 131539 op 10-11-2005 23:53]

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Let op:
Lees eerst dit topic goed door. Dit is geen 'vraag maar raak' topic. Maak dus eerst gebruik van de naslagwerken (Google etc.) en houdt het vooral on-topic en schoon.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee