Ik heb dit topic aandachtig gelezen om eens te bekijken of ik een router hack kan gebruiken voor mijn project.
Dat is: een bluetooth DUN acces point klussen van zo'n routertje.
Het uiteindelijke doel is een Nokia N-gage via deze router het internet op helpen via bluetooth.
Alle (redelijk makkelijk) verkrijgbare Bluetooth access points ondersteunen namelijk niet het DUN bluetooth profiel. En laat ik met de oude versie van Gnubox voor de N-gage juist dit profiel nodig hebben.
Online zijn diverse methoden te vinden om een windows of linux PC met een bluetooth USB dongle zover te krijgen dat ze de N-gage online laten. Ik heb het via windows immiddels werkend (linux geeft me nog wat proplemen)
Helaas heb ik (nog) niet zoveel kaas gegeten van Linux. Dus het is allemaal nogal nieuw voor me.
hier en daar wordt gesproken dat sommige USB apparaten niet werken omdat niet alle vormen van data verkeer over de USB bus worden ondersteund. Zou ik hier ook last van krijgen met een DUN bluetooth connectie
Het idee is dus dat ik een Edimax 6104KP wil kopen, een bluetooth USB dongle in de USB poort stop (die dus eigenlijk voor een printer server bedoeld is) en via een aangepaste linux firmware met een bluez library
http://www.bluez.org/ het apparaat het volgende laat doen:
-een dial-up connectie van de N-gage laten accepteren
-en alle inkomende request route naar het Lan netwerk.
Heeft iemand een idee of dat zowiezo kan met deze router/opstelling?
Ik heb al wat gezocht op google, maar kon niemand vinden die eenzelfde poging met deze router heeft gedaan. iemand anders een linkje naar een project dat in de buurt komt?
een ander idee wat ook min of meer zo zou kunnen werken is de router met DUN een connectie laten maken met een GPRS/edge of UMTS service via bluetooth en deze dan als internet connectie gebruiken.
3G routers van bijvoorbeeld linksys zijn nu nog stervens duur! en deze router en een bluetooth dongle kosten niet zo veel (leuke combi lijkt me)
een voorbeeld van zo'n soort projectje is hier:
http://devices.natetrue.com/mobileap/
hier wordt alleen geen bluetooth gebruikt maar een seriele connectie.
Ook is deze maker erg druk geweest om een tranparent poxy in te bouwen om bepaalde poorten toch te kunnen gebruiken.
iemand suggesties om mij verder te helpen?