Het gaat om het 2e pci slot, die die aan de 2050 en aan de 2e cpu hangt.
Cpus zijn al omgewisselt, daar ligt het niet aan.
Er zaten 6600GTs in, beide kaarten doen het in pci-e slot 1, maar welke ik ook in pci-e slot 2 duw, die doet niks. Ook met enkel 1 kaart in slot 2 doet ie niks (geen beeld).
Ik heb de kaarten ondertussen in een asus a8n sli gehad en daar doen ze het prima.
Ik kan geen zichtbare defecten ontdekken op het board, had me ook verbaasd eigenlijk aangezien de problemen geleidelijk zijn gekomen.
De supplier laat niks van zich horen, dat biedt alweer veel hoop op een snelle afwikkeling, altijd fijn webshops die wel willen verkopen tegen enorme bedragen maar als puntje bij paaltje komt heb je er niks aan.
Moet effe naar m'n bankrekening kijken, ik zie namelijk een uiterst snelle maar verschrikkelijke lompe methode om snel weer een werkend dual opteron systeem te hebben. M'n extra 2 gig en lsi megaraid kan ik voorlopig wel op m'n buik schrijven.
Ik zit nu op een p4 2.8 in aller ijl overgeklokt naar 3.4oid, mijn hemel wat een traag gebakje vergeleken met m'n dual opteron! Dit is om te janken... ik was vergeten dat "normale" pcs eigenlijk helemaal niet multitasking zijn. Alles wat je start heeft invloed op wat al loopt. Ik merk nu pas wat enorme belasting m'n k8we heeft moeten doorstaan op dagelijkse basis.
Snel weer aan de dual opteron, dit hou ik geen weken vol.
Over de gigabyte:
Interesting! helaas ook maar 4 sata poorten, als ie er 8 had gehad had ik het wel geweten.
Als de pci-e sloten 2 sloten uitelkaar hadden gezeten (zoals bij de asus a8n sli boarden) had ik het ook wel geweten. 2 ide poorten heb ik niet nodig. Ik weet niet. Om een of andere reden zegt de tyan me meer. De verkrijgbaarheid van de gigabyte is ook niet echt super.
edit:
Dit is slecht, net een sloot belastinggeld binnen gekregen.
effe shoppen.
Damn, die lsi megaraid is credit card only, dat trekt m'n vriendin niet (gaat via haar rekening)
edit2:
vriendin verwend, credit card mogen lenen, lsi besteld.
Moet ik er ook niet een bbu bij hebben?
[
Voor 32% gewijzigd door
Verwijderd op 13-12-2005 21:17
]