Heeft de K8WE niet een SSI 6 pins aansluiting waar iets op moet van je voeding??Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 22:49:
...
Andere voeding heb ik geprobeerd.
De antec 550W voeding voedt enkel het mobo (24+8pin).
Alle rest wordt gevoed door een asus 450W.
De vga kaarten zijn 6600gt en die hebben geen eigen voeding aansluiting, die krijgen alles van het mobo.
...
Op de nieuwe zit ie niet meer, ook omdat mensen geloof ik er PCI-express kabels in gingen stekenLosserNL schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:26:
[...]
Heeft de K8WE niet een SSI 6 pins aansluiting waar iets op moet van je voeding??
Hij is volgens mij nooit nodig geweest.
Verwijderd
inderdaad, op dit board zit de aansluiting uberhaupt niet meer, in de andere 2 heb ik er nooit iets ingehad (en nooit problemen mee gehad denk ik)
Verwijderd
m'n k8we lijkt het te blijven doen!
Dus da's mooi.
Maar nu een vraagje van mijn kant, is er hier iemand die linux op een k8we heeft kunnen instaleren?
Ik heb fedora fc4 amd64, opensuse 10 amd64, freebsd5.4 amd64 en vmware esx 2.52 proberen te instaleren. fedora kwam het verst maar wil m'n intel srcu (lsi megaraid) kaart niet zien en omdat ik niet aan het opletten was mag ik nu xp32 opnieuw instaleren (per ongeluk verkeerde partitie weggepleurd).
De rest loopt ergens in het installatie proces muurvast.
Ik kan ubuntu nog proberen maar heb daar geen ervaring mee.
Dus da's mooi.
Maar nu een vraagje van mijn kant, is er hier iemand die linux op een k8we heeft kunnen instaleren?
Ik heb fedora fc4 amd64, opensuse 10 amd64, freebsd5.4 amd64 en vmware esx 2.52 proberen te instaleren. fedora kwam het verst maar wil m'n intel srcu (lsi megaraid) kaart niet zien en omdat ik niet aan het opletten was mag ik nu xp32 opnieuw instaleren (per ongeluk verkeerde partitie weggepleurd).
De rest loopt ergens in het installatie proces muurvast.
Ik kan ubuntu nog proberen maar heb daar geen ervaring mee.
Ubuntu is voor mensen die er weinig verstand van hebben iig dus dat zal je wel lukken...
Debian (het grote broertje van Ubuntu) is wat complexer in dat gebied.. (kan je wss ook meer mee)
Ik weet alleen niet wat voor riad je hebt want de vorige keer dat ik een linux distro op een fileserver wou zetten van me ging 't niet goed.
Me provider in 't datacenter liep voorbij en zei tegen mij 't volgende: debian wil niet goed omgaan met hardware raids, sommige kaarten kan 't mee sommige niet.. (Promise die ik heb dus niet ;+)
Wellicht dat dit je probleem is?
Debian (het grote broertje van Ubuntu) is wat complexer in dat gebied.. (kan je wss ook meer mee)
Ik weet alleen niet wat voor riad je hebt want de vorige keer dat ik een linux distro op een fileserver wou zetten van me ging 't niet goed.
Me provider in 't datacenter liep voorbij en zei tegen mij 't volgende: debian wil niet goed omgaan met hardware raids, sommige kaarten kan 't mee sommige niet.. (Promise die ik heb dus niet ;+)
Wellicht dat dit je probleem is?
Verwijderd
Het blijkt dat lsi megaraid (en de lsi elite ook trouwens) niet de meest handige kaarten zijn voor linux.
Via "linux dd" kun je zelf drivers invoegen (ala f6 bij windows). Dat moet ik eens proberen. Wel jammer dat ik fedora allerlei lsi drivers zie laden en vervolgens niks herkend wordt.
Misschien de linux schijven aan een adaptec scsi controller hangen...
Via "linux dd" kun je zelf drivers invoegen (ala f6 bij windows). Dat moet ik eens proberen. Wel jammer dat ik fedora allerlei lsi drivers zie laden en vervolgens niks herkend wordt.
Misschien de linux schijven aan een adaptec scsi controller hangen...
Verwijderd
En goeiemorgen...
Om meteen met de deur in huis te vallen, ik heb een probleem, maar weer eens.
Ik heb een sloot geheugen:
OCZ OCZ4001024ELERDC-K (2x512)
Corsair TWINX 1024RE-3200LLPT (2x512)
2x Corsair TWINX 2048RE-3200 (4x1GB)
Alleen met geen mogelijkheid krijg ik dit geheel dual channel op m'n k8we.
Nu draai ik zelfs enkel 2x 2x1GB en nog steeds draait het single channel.
Is er een reden waarom dit niet wil lukken?
Volgens het boekje moet het gewoon werken.
Ik heb geprobeerd:
2x512+2x1G per cpu
4x512 op 1 cpu en 4x 1G op de andere (en omgekeerd)
en dus enkel 2x1G per cpu.
Moet ik met de timings gaan rommelen? Dat mag toch niks uitmaken?
Om meteen met de deur in huis te vallen, ik heb een probleem, maar weer eens.
Ik heb een sloot geheugen:
OCZ OCZ4001024ELERDC-K (2x512)
Corsair TWINX 1024RE-3200LLPT (2x512)
2x Corsair TWINX 2048RE-3200 (4x1GB)
Alleen met geen mogelijkheid krijg ik dit geheel dual channel op m'n k8we.
Nu draai ik zelfs enkel 2x 2x1GB en nog steeds draait het single channel.
Is er een reden waarom dit niet wil lukken?
Volgens het boekje moet het gewoon werken.
Ik heb geprobeerd:
2x512+2x1G per cpu
4x512 op 1 cpu en 4x 1G op de andere (en omgekeerd)
en dus enkel 2x1G per cpu.
Moet ik met de timings gaan rommelen? Dat mag toch niks uitmaken?
hoe zat dat ook al weer met die ranks? Single rank, dual rank etc.... ? Was daar ook geen geeikel mee als je meer ranks had dan het mobo aan kon...?
Verwijderd
hmmm, zou kunnen.
Ik heb nu de 4 1gig modules zover dat ze in dual channel willen draaien, maar zodra ik er die ander 4 modules bij prik is het feest afgelopen.
Zelfs als ik handmatig de timings aanpas zoadat alles netjes op de timings van de 1 gig modules loopt ipv op iets snellers.
Als ik de 1 gig modules op sneller als spd timings laat lopen gaat het ook naar single channel...
Iemand interesse in 4x512mb low latency ecc reg geheugen? getest op k8we en msi k8t master 2.
Ik heb nu de 4 1gig modules zover dat ze in dual channel willen draaien, maar zodra ik er die ander 4 modules bij prik is het feest afgelopen.
Zelfs als ik handmatig de timings aanpas zoadat alles netjes op de timings van de 1 gig modules loopt ipv op iets snellers.
Als ik de 1 gig modules op sneller als spd timings laat lopen gaat het ook naar single channel...
Iemand interesse in 4x512mb low latency ecc reg geheugen? getest op k8we en msi k8t master 2.
Verwijderd
stuur me ff een PM dan op MASH_MAN@MSN.COM in het forum handelen wordt niet op prijs gesteld vrees ik.
Verwijderd
Ik ben ondertussen van de meeste ellende verlost denk ik.
Ten eerste kan het handig zijn om je mem te koelen, dat wordt echt GLOEIEND heet, te warm om vast te pakken.
Ten tweede werden mijn passieve 6600GTs even heet, dus heb ik er 2 zalman vf700Cu op gezet, met ledjes
Da's wel leuk maar met 1 slot tussen de sli sloten paste dat dus niet. de beugel moest van de onderste vf700 af, anders ratelde de bovenste fan tegen de onderste kaart.
En de airflow die van de vf700s af komt is voldoende om de kritieke componenten te koelen die voor de pci sloten op het mobo zitten.
Waterkoeling werkt ook uitstekend, wat je ook doet, 50 graden is max voor alles. Nu alle lucht eruit is is het handeltje ook erg stil.
Ik heb 3 80mm fans voor het geheugen staan, en nog 1 80mm op de pasieve zlaman nb47j die op de amd chipset zit. De machine wordt gebruikt als vmware testbak en krijgt behoorlijk wat load voor z'n kiezen, al blijft ie het warmst worden tijdens bf2.
Over een maand mag ie weer bf2 server en gamebak spelen op een lanparty. enig probleem is dat het ding niet meer te tillen is. Ik ben geen kleine jongen maar dit ding weegt meer als 50kg schat ik zo. foto's komen van het weekend, dan hoop ik alle fans opgehangen te hebben en kunnen we mooie fototjes maken.
Ten eerste kan het handig zijn om je mem te koelen, dat wordt echt GLOEIEND heet, te warm om vast te pakken.
Ten tweede werden mijn passieve 6600GTs even heet, dus heb ik er 2 zalman vf700Cu op gezet, met ledjes
Da's wel leuk maar met 1 slot tussen de sli sloten paste dat dus niet. de beugel moest van de onderste vf700 af, anders ratelde de bovenste fan tegen de onderste kaart.
En de airflow die van de vf700s af komt is voldoende om de kritieke componenten te koelen die voor de pci sloten op het mobo zitten.
Waterkoeling werkt ook uitstekend, wat je ook doet, 50 graden is max voor alles. Nu alle lucht eruit is is het handeltje ook erg stil.
Ik heb 3 80mm fans voor het geheugen staan, en nog 1 80mm op de pasieve zlaman nb47j die op de amd chipset zit. De machine wordt gebruikt als vmware testbak en krijgt behoorlijk wat load voor z'n kiezen, al blijft ie het warmst worden tijdens bf2.
Over een maand mag ie weer bf2 server en gamebak spelen op een lanparty. enig probleem is dat het ding niet meer te tillen is. Ik ben geen kleine jongen maar dit ding weegt meer als 50kg schat ik zo. foto's komen van het weekend, dan hoop ik alle fans opgehangen te hebben en kunnen we mooie fototjes maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 22:11 ]
Zijn hier toevallig mensen die mij aan een Asus A7M266-D kunnen helpen?
Heb ook een advertentie in Vraag & Aanbod gezet:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/30720
Wil je per se die Asus hebben, of zou het ook een andere plank mogen zijn. Er is bijvoorbeeld wel een aanbieding met een leuke thunder K7El Cid schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:23:
http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/30329
is wel een heel systeem, maar misschien dat hij dat reserve bord wel los verkoopt.
Ik was eigenlijk wel specifiek op zoek naar een bord met een 760MPX chipset. En van de 4 borden die ik ken was de Asus de enige die passief gekoeld wordt, vandaar mijn keuze. Volgens mij is de K7 gebaseerd op de 760MP chipset. Op zich ook een goede chipset, ware het niet dat ie volgens mij perse registered geheugen nodig heeft. En mijn keuze voor een dual Athlon was nou net gebaseerd op het feit dat ik de meeste onderdelen daarvoor hier heb liggen, en daardoor relatief goedkoop een krachtig systeem kan verkrijgen. Als ik dadelijk registered geheugen moet gaan kopen, dan kan ik al bijna naar een nieuw systeem gaan kijken voor dat geld. Mocht ik het fout hebben, en de Tyan Thunder K7 accepteerd toch unbuffered geheugen, dan hoor ik het graag.Terw_Dan schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:26:
[...]
Wil je per se die Asus hebben, of zou het ook een andere plank mogen zijn. Er is bijvoorbeeld wel een aanbieding met een leuke thunder K7
http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/30329
is wel een heel systeem, maar misschien dat hij dat reserve bord wel los verkoopt.
Ik zou ook voor een MPX bordje gaan. De asus kan wel met unbuffered geheugen, mits je niet meer dan 2 latjes er in stopt. Ik heb wel altijd met buffered gewerkt.
-----
Ik kwam deze trouwens tegen, wat een mooi ding, strakke kast en goeie specs.
SUN ULTRA 40 workstation
Strak

Mooi frontje alles in 1, en een slot loading dvd spelert!

Goeie airflow en uitschuifbare voeding (1000 watt!)
-----
Ik kwam deze trouwens tegen, wat een mooi ding, strakke kast en goeie specs.
SUN ULTRA 40 workstation
Strak

Mooi frontje alles in 1, en een slot loading dvd spelert!

Goeie airflow en uitschuifbare voeding (1000 watt!)

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 06-02-2006 12:08 ]
De Tyans werken volgens mij gewoon met unbuffered zooi. Mijn Tiger MP vrat dat spul zonder al teveel problemen, hoewel je van slot 4 terug naar 1 moest werken ipv 1 naar 4 (I know, erg vaag).El Cid schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:43:
[...]
Ik was eigenlijk wel specifiek op zoek naar een bord met een 760MPX chipset. En van de 4 borden die ik ken was de Asus de enige die passief gekoeld wordt, vandaar mijn keuze. Volgens mij is de K7 gebaseerd op de 760MP chipset. Op zich ook een goede chipset, ware het niet dat ie volgens mij perse registered geheugen nodig heeft. En mijn keuze voor een dual Athlon was nou net gebaseerd op het feit dat ik de meeste onderdelen daarvoor hier heb liggen, en daardoor relatief goedkoop een krachtig systeem kan verkrijgen. Als ik dadelijk registered geheugen moet gaan kopen, dan kan ik al bijna naar een nieuw systeem gaan kijken voor dat geld. Mocht ik het fout hebben, en de Tyan Thunder K7 accepteerd toch unbuffered geheugen, dan hoor ik het graag.
En voor wat betreft passieve koeling... dat kan iedere plank. Veel fabrikanten hebben er wel een fannetje opzitten, maar die kun je gewoon vervangen door een passief geval. Heb hetzelf gedaan met 1 van mijn Gigabyte borden, Zalman NB47J blokje erop, ding draait zo al maanden superstabiel.
@gladiool.
Wat een ongelovelijk mooie kast is dat zeg
Voor geheugen heb ik misschien nog wel een leuke tip: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/28620El Cid schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:23:
Ik heb bij hem ook twee 1GB latjes gekocht, de levering was vlot met geen enkel probleem, de persoon verzend aangetekend. Dan heb je b.v. 2GB voor €110, geen geld toch?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Nu heb ik zelf nog een vraagje. Mijn systeempje is gebaseerd op een Gigabyte GA-7DPXDWP met twee Athlon MP 2800+ proc's, Windows XP Pro sp2 als OS. Nu heb ik soms na het starten van het systeem dat Windows XP, maar één van de twee processoren heeft gedetecteerd. Als ik het systeem een reboor geef worden beide processoren weer gedetecteerd.
Hoe ik weet dat er maar één processor gezien wordt, de CPU load wordt op een display weer gegeven en er verschijnt op dat moment maar één CPU weergave. Als ik vervolgens in taskmanager kijk wordt daar ook maar één CPU weergegeven.
Is dit een rare kronkel van Windows XP Pro SP2?
Hoe ik weet dat er maar één processor gezien wordt, de CPU load wordt op een display weer gegeven en er verschijnt op dat moment maar één CPU weergave. Als ik vervolgens in taskmanager kijk wordt daar ook maar één CPU weergegeven.
Is dit een rare kronkel van Windows XP Pro SP2?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Niet dat ik weet 
het zijn dus echte MP's? (dus dat het geen slecht gemodde l5 bruggen zijn?)
laatste bios?
Procs zitten er "goed" in? Al eens geprobeerd er op nieuw op te zetten?
Hoe vaak doet ie het?
laatste bios?
Hoe vaak doet ie het?
Het zijn echte MP's en het komt niet echt vaak voor. Ik heb een paar weken geleden het systeem opnieuw geinstalleerd en sinds dien is het mij ineens opgevallen. Je ziet het vrij snel doordat mijn display de CPU load van beide processoren weergeeft.gladiool schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:12:
Niet dat ik weet
laatste bios?
Hoe vaak doet ie het?
Overigens heb ik verder geen drivers geinstalleerd van Gigabyte specifiek voor dit moederbord. De drivers die ik kan vinden zijn "stol oud" en Windows XP lijkt alles zelf wel te vinden of zou dit het probleem kunnen zijn?
Je ziet ze dus wel in de bios bij het booten? Dan zou ik onderdaad toch gigabyte drivers proberen, wie weet.
Volgens mij worden de beide processoren bij het booten wel door het BIOS gedetecteerd, daar heb ik nog nooit maar één processor gezien. Ik zal weer eens bij Gigabyte gaan snuffelen.gladiool schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:26:
Je ziet ze dus wel in de bios bij het booten? Dan zou ik onderdaad toch gigabyte drivers proberen, wie weet.
Hmmm, _Dune_ dat probleem heb ik ook op mijn Gigabyte GA7DPXDW-P icm met win2k pro SP4. Heel soms zie ik ook maar 1 van de 2 cpus staan in mijn cpu usage history grafiekje. Wat me opviel is dat zodra ik er een Creative SBlive inhangen in 80% van de gevallen ik maar 1 cpu heb. Met een Terratec sixpack gebeurd het vrij zelden (1 op 25 keer ofzo). Het blijft raar en waar het precies ligt weet ik niet. Maar bij het booten zie ik wel altijd 2 cpus staan.
Eigenaardis is alleen dat ik dit probleem alleen zie met 2 Athlon MP 2600+ cpus. Op zijn kleinere broertje (dual 2200+, zelfde mobo, zelfde OS) heb ik dit probleem niet.
Eigenaardis is alleen dat ik dit probleem alleen zie met 2 Athlon MP 2600+ cpus. Op zijn kleinere broertje (dual 2200+, zelfde mobo, zelfde OS) heb ik dit probleem niet.
Heel vreemd, het is bij mij onstaan zo'n 3 a 4 weken geleden toen ik een verse Windows XP Pro SP2 heb geinstalleerd. Voor heen draaide ik ook Windows XP Pro SP2, maar is mij het nooit opgevallen.Terw_Dan schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:57:
Hmmm, _Dune_ dat probleem heb ik ook op mijn Gigabyte GA7DPXDW-P icm met win2k pro SP4. Heel soms zie ik ook maar 1 van de 2 cpus staan in mijn cpu usage history grafiekje. Wat me opviel is dat zodra ik er een Creative SBlive inhangen in 80% van de gevallen ik maar 1 cpu heb. Met een Terratec sixpack gebeurd het vrij zelden (1 op 25 keer ofzo). Het blijft raar en waar het precies ligt weet ik niet. Maar bij het booten zie ik wel altijd 2 cpus staan.
Ik heb overigens een Creative Audigy II ZS en 2 Athlon MP 2800+.
Verwijderd
Ik weet niet zeker of ik hier aan het goede adres ben maar het lijkt me wel. Ik heb een vraagje over de opvolger van de huidige S940, Socket F als ik me niet vergis. Weet iemand hier iets meer over wanneer de eerste Opterons met een Socket F voetje uitkomen? En weet iemand misschien ook of de huidige Opteron 2xx processoren ook een Socket F-uitvoering krijgen?
Ik zelf gezocht op tweakers.net maar kon hier niks over vinden. Mijn excuses als ik niet goed heb gezocht.
Ik zelf gezocht op tweakers.net maar kon hier niks over vinden. Mijn excuses als ik niet goed heb gezocht.
Ik ben geen ingewijde maar je kunt volgens mij nog zeker een half jaar wachten voordat Socket F geïntroduceerd wordt. Deze socket is bedoeld voor multi-Opteron opstellingen, dus ja, de opvolger v.d. huidige 2xx reeks zal hier ook mee uitgerust worden.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Ok bedankt, dat word dus geen socket F voor mij (duurt me toch iets te lang). Ik hou me dan maar bij S940 of een gewone X2.
Verwijderd
Op dit moment is een X2 toch wel VEEL interesanter als een opteron 2xx opstelling, of je moet verlegen zitten om 4 cores.
De 2xx zijn relatief HEEL duur, je hebt ecc reg geheugen nodig en moederborden zijn ook duurder.
De 2xx zijn relatief HEEL duur, je hebt ecc reg geheugen nodig en moederborden zijn ook duurder.
opteron dual core 2xx nieuws. Wel met een korreltje zou natuurlijk:
http://www.theinquirer.net/?article=29629
265 box $327 tray $307
270 $461 $441
275 $689 $669
280 $845 $825
en de 285 zou begin maart moeten komen.
OH, en er komt een opteron 256 aan in early q2. 3ghz opteron love.
http://www.theinquirer.net/?article=29629
265 box $327 tray $307
270 $461 $441
275 $689 $669
280 $845 $825
en de 285 zou begin maart moeten komen.
OH, en er komt een opteron 256 aan in early q2. 3ghz opteron love.
[ Voor 40% gewijzigd door maratropa op 13-02-2006 18:29 ]
Verwijderd
laat maar komen. Zodra de 280ers onder de 1000 euro het stuk kosten koop ik er een setje (en heb ik 250ers over). Zit al weken te wachten, ben van pure wanhoop m'n schijven maar gaan upgraden.
285ers is niet leuk, dan ga je weer voor 1300 euro het stuk de boot in.
285ers is niet leuk, dan ga je weer voor 1300 euro het stuk de boot in.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 19:07 ]
hmm ik heb op het moment een opteron 270 in bestelling staan... duurt nog 2 weken voor hij er is... hopenlijk is de prijs dan al gedaald!!
tja...
Trek die ZS er eens uit en kijk wat hij dan doet. Mijn ervaring is dat dit bord erg lastig kan doen met bepaalde geluidskaarten (alleen een Terratec sixpack 5.1 werkt er goed in van de verschillende kaarten die ik hier heb)._Dune_ schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:57:
[...]
Heel vreemd, het is bij mij onstaan zo'n 3 a 4 weken geleden toen ik een verse Windows XP Pro SP2 heb geinstalleerd. Voor heen draaide ik ook Windows XP Pro SP2, maar is mij het nooit opgevallen.
Ik heb overigens een Creative Audigy II ZS en 2 Athlon MP 2800+.
Heeft iemand bij toeval al geprobeerd 2 dual core Opterons te plaatsen op een Tyan Thunder K8S Pro (2882) ? Dus NIET de (2882-D) variant?
In eerste instantie kreeg ik van techsupport te horen, dat het met bios upgrade toch gewoon zou moeten gaan... Nou ging ik voor de zekerheid toch nog maar een keertje mailen met ze voordat ik 2x Opteron 270 ging bestellen en nou vertellen ze me weer dat het niet kan en ik niet meer dan een zwart scherm zal krijgen....
Kan iemand hier wat ligt op schijnen? Enig idee wat het verschil is tussen 2882 en 2882-D en of het anders te modden valt of wat dan ook? Thanks!
In eerste instantie kreeg ik van techsupport te horen, dat het met bios upgrade toch gewoon zou moeten gaan... Nou ging ik voor de zekerheid toch nog maar een keertje mailen met ze voordat ik 2x Opteron 270 ging bestellen en nou vertellen ze me weer dat het niet kan en ik niet meer dan een zwart scherm zal krijgen....
Kan iemand hier wat ligt op schijnen? Enig idee wat het verschil is tussen 2882 en 2882-D en of het anders te modden valt of wat dan ook? Thanks!
6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit
Ik kan het proberen of misschien andere drivers voor de Audigy II zs gebruiken, maar ik vindt het vreemd dat hij het nu ineens doet. Dit systeem draaidt al bijna een jaar probleemloos. Overigen heb ik het nu nog niet weer geconstateerd.Terw_Dan schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 00:02:
[...]
Trek die ZS er eens uit en kijk wat hij dan doet. Mijn ervaring is dat dit bord erg lastig kan doen met bepaalde geluidskaarten (alleen een Terratec sixpack 5.1 werkt er goed in van de verschillende kaarten die ik hier heb).
Binnenkort heb ik een tweede systeempje gebaseerd op het zelfde moederbord alleen dan met 2 Athlon MP 1800+, daarin zal ik een Terratec Aureon Space 7.1 plaatsen (heb ik nog liggen) eens kijken of ik dan ook bij dit systeempje constateer.
Thanks.
6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit
Die Asus is heel moeilijk te vinden, dus ik heb nu voor 80euro een Tyan Tiger MPX aangeschaft. Heb nog nooit een Tyan gehad, maar ze staan geloof ik goed aangeschreven. Zit helaas geen geluid op, dus nu moet ik nog een geluidskaart zoeken die goed werkt met dit bord en Linux. Suggesties? Moet wel digitale in en uit hebben.El Cid schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:23:
[ Voor 13% gewijzigd door El Cid op 17-02-2006 13:06 ]
Mijd SBlive kaarten. Die dingen zijn hell op een MPX bord (zeker die Tyan). Nu was mijn Tyan sowieso erg slecht (echt alleen maar ellende met dat ding gehad), maar de MPX chipset is nu eenmaal niet zo happig met geluidskaarten. Ik heb zelf een Terratec Sixpack 5.1 gehad op dat bord en daarmee werkte het ding op zich wel goed, tot het bord defect ging, daarna heeft het nooit meer stabiel gedraaid met geluidskaart erin.El Cid schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:51:
[...]
Die Asus is heel moeilijk te vinden, dus ik heb nu voor 80euro een Tyan Tiger MPX aangeschaft. Heb nog nooit een Tyan gehad, maar ze staan geloof ik goed aangeschreven. Zit helaas geen geluid op, dus nu moet ik nog een geluidskaart zoeken die goed werkt met dit bord en Linux. Suggesties? Moet wel digitale in en uit hebben.
Dit was wel onder een windows omgeving, linux nooit getest op dat bord.
Ik heb een Audigy II ZS op mijn GigaByte GA-7DPXDW-P zitten en dit functioneerd uitstekend. Deze setup draait al bijna een jaar zo. Dat ik zo heel af en toe één CPU mis, schrijf ik aan Windows XP to. Het is namelijk begonnen toen ik Windows XP recentelijk een keer opnieuw heb geinstalleerd.
Waarbij ik helemaal geen specifieke drivers voor het moederbord heb geinstalleerd, overigens is het naar mijn laatste posting in dit topic nog niet weer gebeurd.
Dus een Creative Audigy II ZS moet prima gaan werken.
Waarbij ik helemaal geen specifieke drivers voor het moederbord heb geinstalleerd, overigens is het naar mijn laatste posting in dit topic nog niet weer gebeurd.
Dus een Creative Audigy II ZS moet prima gaan werken.
Een Audigy II zou inderdaad prima moeten gaan werken, mijn oude Tyan Tiger MP heeft daar ook altijd prima mee gewerkt bij de vorige eigenaar en als ik me niet sterk vergis draait Aikeleer ook met zo'n ding op zijn Tyan Tiger MPX
Maar goed, de Audigy is iets anders dan de SBlive
Maar goed, de Audigy is iets anders dan de SBlive
Ik zat te denken aan een Terratec Aureon 5.1 PCI. Goedkoop kaartje, maar hij heeft digitale in/uit, en daar gaat het mij om. Zijn met dat kaartje problemen te verwachten? Ach, hij staat voor 17euro in de prijswatch, mischien kan ik voor zo'n klein bedrag de gok wel wagen.
[ Voor 5% gewijzigd door El Cid op 18-02-2006 13:30 ]
Voor 17 euro denk ik niet dat je een kaartje krijgt met digitale in/uit
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
http://www.pczaak.nl/cata...info.php?products_id=3695Atlas schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:31:
Voor 17 euro denk ik niet dat je een kaartje krijgt met digitale in/uit
Owkeej ik zeg niets meer
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Gigabyte lijkt zijn moederborden niet meer volledig te kunnen bestukken.
Ik heb eind vorig jaar een tweede GA-7DPXDW-P moederbord op te kop weten te tikken. Dit moederbord werd door een automatiserings bedrijf verkocht als zijnde RMA bordje. Het was ook alleen maar het moederbord zonder boekje, driver CD, kabels of I/O shield de prijs was dan ook heel schappelijk voor in princiepe
een nieuwe moederbord. Maar bij ontvangst bleek de souther bridge (AMD 768 B2) te missen... Ja, ik wist ook niet wat ik zag.
Ik heb contact opgenomen met de verkoper. Het was helemaal geen probleem ik kon het bord gewoon terug sturen, zij zouden het regelen met Gigabyte. Dit is ook heel keurig gebeurd, omdat het
zo lang ging duren kreeg ik zonder er naar te vragen de afgelopen twee maand elke vrijdag netjes per e-mail een status update. (dat vindt ik een top service, er zijn maar weinig bedrijven die dat ongevraagd doen)
Maar nu na twee maand wachten heb ik eindelijk een ander moederbord ontvangen .... en wat denk je.... ik ben met stomheid geslagen... op dit moederbord missen de LAN en USB aansluitingen!!!
Dit moederbord heeft nog wel de AMD 768 B2 chip waarin de USB bug is opgelost...
Ik weet niet maar als Gigabyte altijd zo met zijn moederborden omgaat...
Het betreft hier dus steeds een GA-7DPXDW-P Rev. 1.0 moederbord. Een dergelijk moederbord gebruik ik nu ook in mijn werkstation/PC met twee AMD Athlon MP 2800+ processoren.
P.s. Sorry, ik moest dit even kwijt.
een nieuwe moederbord. Maar bij ontvangst bleek de souther bridge (AMD 768 B2) te missen... Ja, ik wist ook niet wat ik zag.
Ik heb contact opgenomen met de verkoper. Het was helemaal geen probleem ik kon het bord gewoon terug sturen, zij zouden het regelen met Gigabyte. Dit is ook heel keurig gebeurd, omdat het
zo lang ging duren kreeg ik zonder er naar te vragen de afgelopen twee maand elke vrijdag netjes per e-mail een status update. (dat vindt ik een top service, er zijn maar weinig bedrijven die dat ongevraagd doen)
Maar nu na twee maand wachten heb ik eindelijk een ander moederbord ontvangen .... en wat denk je.... ik ben met stomheid geslagen... op dit moederbord missen de LAN en USB aansluitingen!!!
Dit moederbord heeft nog wel de AMD 768 B2 chip waarin de USB bug is opgelost...
Ik weet niet maar als Gigabyte altijd zo met zijn moederborden omgaat...

Het betreft hier dus steeds een GA-7DPXDW-P Rev. 1.0 moederbord. Een dergelijk moederbord gebruik ik nu ook in mijn werkstation/PC met twee AMD Athlon MP 2800+ processoren.
P.s. Sorry, ik moest dit even kwijt.
[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 25-02-2006 12:52 ]
Verwijderd
SuperMicro heeft sinds kort 21 Opteron mobo's beschikbaar (dit waren er 5):
http://www.supermicro.com/Aplus/motherboard/
Met name dit bord is leuk (veel kleiner dan ATX en PCI-X en PCI-E):
http://www.supermicro.com/Aplus/motherboard/
Met name dit bord is leuk (veel kleiner dan ATX en PCI-X en PCI-E):

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 13:45 ]
Heeft iemand ook enige idee of je op een dual Athlon bord zoals de Gigabyte GA-7DPXDW-P de klocksnelheid van Athlon XP-M of AMD Geode NX processoren dynamisch kan regelen bijvoorbeeld met Crystal CPUID?
Ik ben al aardig aan het googlen geweest en natuurlijk hier de search door geworsteld, maar weinig kunnen vinden.
Ik ben al aardig aan het googlen geweest en natuurlijk hier de search door geworsteld, maar weinig kunnen vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 28-02-2006 00:13 ]
Probleem is je moet weten of van de northbridge een mobile versie is gemaakt. Is dat zo, zat op deze mobiele versie een Athlon XP-M dan is de clock regelbaar. De Nforce2 had bijvoorbeeld geen mobile-versie dus geen regelbare clock._Dune_ schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 00:12:
Heeft iemand ook enige idee of je op een dual Athlon bord zoals de Gigabyte GA-7DPXDW-P de klocksnelheid van Athlon XP-M of AMD Geode NX processoren dynamisch kan regelen bijvoorbeeld met Crystal CPUID?
Ik denk het zelf niet, maar het zou zo kunnen. Ik heb gelukkig een Mobile Athlon MP
@grizzlybeer: Het bordje is wel leuk, maar let niet enkel op plaatjes, maar ook op specs bij borden van typische server-bord fabrikanten. Er zit geen PCI-e op het bord. Dat slot is een slot voor een speciale IPMI kaart (remote management). Verder is het wel een aardig bord, met vooral het voordeel dat de gbit poorten hier wel op de 64/133 bus zitten (meen dat er een soortgelijk Tyan bord is waar ze op de 32/33 bus zitten
)
mmm dat is dan heel jammer, want ik weet eigenlijk wel zeker dat deze AMD NB nooit is gebruikt in een laptop. Het gaat hier namelijk om de AMD®-760™ MPX Chipset met een AMD 762 System Controller (Northbridge) en een AMD 768 B2 Peripheral Bus Controller (Southbridge). Of-te-wel ik heb nog nooit gehoord van een Athlon MP laptop.Termi schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:14:
[...]
Probleem is je moet weten of van de northbridge een mobile versie is gemaakt. Is dat zo, zat op deze mobiele versie een Athlon XP-M dan is de clock regelbaar. De Nforce2 had bijvoorbeeld geen mobile-versie dus geen regelbare clock.
Ik denk het zelf niet, maar het zou zo kunnen. Ik heb gelukkig een Mobile Athlon MP.
Maar wat bedoel je met een Mobile Athlon MP, technisch gezien bestaan die niet.
[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 28-02-2006 21:17 ]
AMD 760MPX zal wel nooit in een laptop gebruikt zijn, maar de AMD760 zal nog wel eens kunnen._Dune_ schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:15:
[...]
mmm dat is dan heel jammer, want ik weet eigenlijk wel zeker dat deze AMD NB nooit is gebruikt in een laptop. Het gaat hier namelijk om de AMD®-760™ MPX Chipset met een AMD 762 System Controller (Northbridge) en een AMD 768 B2 Peripheral Bus Controller (Southbridge). Of-te-wel ik heb nog nooit gehoord van een Athlon MP laptop.
Maar wat bedoel je met een Mobile Athlon MP, technisch gezien bestaan die niet.
De Mobile Athlon MP bestaat niet
Nu we het toch hebben over de GA7DPXDW-P, heeft iemand toevallig enig idee wat de functie van jumper JP8 is op het mobo. Staat dus niet in de manual en ik was op zoek naar de jumper om evt biosflash protectie eraf te halen omdat ik deze plank als hotflash plank wilde gaan gebruiken.
Als je J8 (JP8 kan ik niet vinden) bedoelt, deze wordt gebruikt om USB1 wakeup.in of uit te schakelen.Terw_Dan schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:32:
Nu we het toch hebben over de GA7DPXDW-P, heeft iemand toevallig enig idee wat de functie van jumper JP8 is op het mobo. Staat dus niet in de manual en ik was op zoek naar de jumper om evt biosflash protectie eraf te halen omdat ik deze plank als hotflash plank wilde gaan gebruiken.
Overigens weet iemand wat de laagste vcore spanning van de GA-7DPXDW-P is? Ik wil namelijk wat gaan experimenteren met twee AMD Geode NX 1750 processoren.
Ik wil er aan de eene kant een energie zuinig servertje van maken, maar aan de andere kant ook gebruiken als media center voor het afspelen van DVD, Divx en MP3. Eigenlijk nog niet zozeer voor het kijken of opnemen van TV, misschien ga ik dat ook wel proberen maar dat is nog niet de insteek.
Volgens mij zou een AMD Geode NX 1750 dat kunnen trekken, deze processor heeft nagenoeg de gelijke performance dan een Athlon XP 1700+ en daar zou MediaPortal volgens mij wel op kunnen draaien. MCE 2005 wordt misschien iets aan de zware kant.
Het leuke aan de Geode processoren, ze zijn met weinig moeite passief te koelen, je moet natuurlijk wel een airflow in je systeemkast hebben, maar dat is wel op te lossen met een grote stille fan.
[ Voor 56% gewijzigd door _Dune_ op 01-03-2006 08:48 ]
Verwijderd
bij deze mijn eerste stapje in dual land, ik heb een k8we liggen hier met 2x 1gb reg ecc kingston geheugen in een supermicro 1u behuizign. Nu krijg ik constant 4 beeps en ik snap totaal niet wat het probleem is. Heb via k8we.com al catscit gemaild want hij zou een lijst hebben met beep codes van de tyan helpdesk.
Wel vaag, die 4 beeps staan NERGENS gedocumenteerd ook niet bij Tyan en er zijn wel heel veel mensen die daar problemen mee hebben
Wel vaag, die 4 beeps staan NERGENS gedocumenteerd ook niet bij Tyan en er zijn wel heel veel mensen die daar problemen mee hebben

Hè fuck, zag dit moederbord net als een basis voor een mini-tower fx51 servertjeKippenijzer schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:50:
@grizzlybeer: Het bordje is wel leuk, maar let niet enkel op plaatjes, maar ook op specs bij borden van typische server-bord fabrikanten. Er zit geen PCI-e op het bord. Dat slot is een slot voor een speciale IPMI kaart (remote management). Verder is het wel een aardig bord, met vooral het voordeel dat de gbit poorten hier wel op de 64/133 bus zitten (meen dat er een soortgelijk Tyan bord is waar ze op de 32/33 bus zitten)
Is iemand bekend met een betaalbaar S940, met pci-e én pci-x? Bij voorkeur net als bovenstaande plank m-atx
Verwijderd
Dit bord is volgens mij s939 ...arnoman schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:10:
Hè fuck, zag dit moederbord net als een basis voor een mini-tower fx51 servertje
Is iemand bekend met een betaalbaar S940, met pci-e én pci-x? Bij voorkeur net als bovenstaande plank m-atx
een dualplank in m-ATX formfactor... ik acht de kans zeer klein dat zulke dingen bestaan.arnoman schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:10:
[...]
Hè fuck, zag dit moederbord net als een basis voor een mini-tower fx51 servertje
FX51Terw_Dan schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:05:
[...]
een dualplank in m-ATX formfactor... ik acht de kans zeer klein dat zulke dingen bestaan.
Wat zijn de rest van de specs? welke bios? 4 precies gelijke beeps? Of met pauzes ergens? Doet hij verder iets?Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:35:
bij deze mijn eerste stapje in dual land, ik heb een k8we liggen hier met 2x 1gb reg ecc kingston geheugen in een supermicro 1u behuizign. Nu krijg ik constant 4 beeps en ik snap totaal niet wat het probleem is. Heb via k8we.com al catscit gemaild want hij zou een lijst hebben met beep codes van de tyan helpdesk.
Er zit een Phoenix bios in, misschien kun je de beep codes daarvan opzoeken?
http://www.bioscentral.com/beepcodes/phoenixbeep.htm
Verwijderd
Hij doet verder niets en de 4 beep code is dus heel bekend ook op k8we.com alleen hij staat dus nergens gedocumenteerd. Het lijken me 1 beep pause 1 beep pause 1 beep pause en 1 beep dus 1-1-1-1 en die bestaat niet op bioscentral.
Complete specs
Supermicro 1U behuizing met 420 watt voeding
1x 246 opteron (2e komt morgen ofzo)
2x 1 gb kingston ecc reg geheugen
k8we die met onboard video
verder niets aangesloten (zelfs zo boot hij niet dus nog meer aansluiten is voorlopig niet nuttig)
wat hij dus doet is eigenlijk niets, ik krijg alleen de beeps, geen beeld geen post niets.
Complete specs
Supermicro 1U behuizing met 420 watt voeding
1x 246 opteron (2e komt morgen ofzo)
2x 1 gb kingston ecc reg geheugen
k8we die met onboard video
verder niets aangesloten (zelfs zo boot hij niet dus nog meer aansluiten is voorlopig niet nuttig)
wat hij dus doet is eigenlijk niets, ik krijg alleen de beeps, geen beeld geen post niets.
welke K8WE heb jij dan? De s2895 of de s2877? Want de enige k8we met onboard video is de s2877, en daar gaat de website www.k8we.com volgens mij niet over...
Maar die phoenix bios codes zouden redelijk universeel moeten zijn lijkt me...
1 proc, die zit in de goeie socket? (tenminste, misschien moet je met 1 proc hem in 1 socket steken?)
En zo kaal mogenlijk gemaak, dus 1 reepje ram, en 1 proc?
En het is zekertjeweten ECC REG? (als in, check het serienummer op internet)
En wat voor voeding? (Heeft ie wel of geen -5 volt?)
1 proc, die zit in de goeie socket? (tenminste, misschien moet je met 1 proc hem in 1 socket steken?)
En zo kaal mogenlijk gemaak, dus 1 reepje ram, en 1 proc?
En het is zekertjeweten ECC REG? (als in, check het serienummer op internet)
En wat voor voeding? (Heeft ie wel of geen -5 volt?)
Verwijderd
ja het is ecc reg geheugen, en ja hij zit in het goede socket, de voeding is de voeding die megeleverd is met de kast van supermicro. Specs paginas:
mobo: http://www.tyan.com/products/html/tigerk8we.html
kast + voeding: http://www.supermicro.com...sis/1U/811/SC811i-420.cfm
mobo: http://www.tyan.com/products/html/tigerk8we.html
kast + voeding: http://www.supermicro.com...sis/1U/811/SC811i-420.cfm
Ik heb ergens wat gelezen een keer over een kerel met een k8we en 4 piepjes, die een voeding had zonder -5 volt. Dus voor de zekerheid even checken of dit nodig is voor dit bord, want volgens de specs heeft die supermicro geen -5 volt. Misshcien is het toeval natuurlijk, maarja, je moet alles even nalopen.
edit
hmmm, in de tyan handleiding staat op pagina 36 niets over -5 volt iig. Wel staat er:
"There are two power connectors on your Thunder K8SRE.
The Tiger K8WE requires an EPS12V (24 pin + 8 pin) power supply to boot.
Please be aware that ATX 2.x and ATXGES power supplies are not compatible
with the board and can damage the motherboard and/or CPU(s)."
Is de voeding in de supermicro kast een atx 2.0 voeding? Staat er niet bij dacht ik.
ftp://ftp.tyan.com/manuals/m_s2877_100.pdf
edit
hmmm, in de tyan handleiding staat op pagina 36 niets over -5 volt iig. Wel staat er:
"There are two power connectors on your Thunder K8SRE.
The Tiger K8WE requires an EPS12V (24 pin + 8 pin) power supply to boot.
Please be aware that ATX 2.x and ATXGES power supplies are not compatible
with the board and can damage the motherboard and/or CPU(s)."
Is de voeding in de supermicro kast een atx 2.0 voeding? Staat er niet bij dacht ik.
ftp://ftp.tyan.com/manuals/m_s2877_100.pdf
[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 03-03-2006 10:21 ]
Verwijderd
nee klopt er zit geen -5 volt op dat ding
zou dat echt het probleem zijn??
ik zie in de manual wat je bedoelt, ik heb echter wel een 8 pins en een 24pins aansluiting aan de voeding zitten (beide aangesloten)
ik zie in de manual wat je bedoelt, ik heb echter wel een 8 pins en een 24pins aansluiting aan de voeding zitten (beide aangesloten)
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 12:28 ]
Nou, volgens mij komt er geen -5 volt voor op de pin layout van de 2877, dus misschien maakt het niet uit. Voor mijn mobo, de thunder k8we, raadt tyan ook bijv een voeding aan zonder -5 volt dus dat lijkt me goed nieuws.Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:25:
nee klopt er zit geen -5 volt op dat dingzou dat echt het probleem zijn??
Maar omdat ze dus een ATX 2.x voeding afraden, zou ik toch eens kijken of je er tijdelijk een andere ATX / EPS (dus geen 2.0) voeding op kan aansluiten, gewoon om te testen.
Ik zou ook Tyan even mailen, ik krijg altijd redelijk snel antwoord van een van de tech mensen, om te vragen of deze combinatie kan, of ze er mee bekend zijn en wat ze zelf aanraden. En supermicro misschien? Want het is wel stom dat ze geen ATX spec bij de specificaties zetten.
Verwijderd
tyan zojuist even gemaild, nu maar wachten op antwoord, zijn dit soort problemen eigenlijk normaal bij een dual setup want ik had toch iets minder problemen verwacht bij een moederbord van 300+ euro
Je ziet dat bij dit soort borden de componenten vaak beter op elkaar aan moeten sluiten, dat het wat nauwer luister allemaal. Dus als er iets wat niet compatible gekocht wordt is dat natuurlijk niet echt een probleem van het moederbord, maar het is inderdaad wel vervelend als sommige dingen niet goed staan aangegeven. Daarom zie je ook veel van dit soort "server barebones" verkocht worden, behuizing, voeding en moederbord, om problemen uit te sluiten.Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:41:
tyan zojuist even gemaild, nu maar wachten op antwoord, zijn dit soort problemen eigenlijk normaal bij een dual setup want ik had toch iets minder problemen verwacht bij een moederbord van 300+ euro
En het zijn wel erg complexe borden, met soms de nodig "quircks". De thunder k8we heeft er ook behoorlijk wat geloof ik, al is dat sinds de nieuwe biossen een stuk beter, en ik zelf heb eigenlijk Nul problemen gehad sinds ik hem heb, alles deed het meteen. Net nog een scsi raid controller naast een andere scsi controller gezet, ik was bang dat er conflicten enzo gingen komen, maar ook daar geen problemen. verbazend, maar wel zoals het hoort
Als ik jou was zou ik dus eerst zorgen dat het hele voedingsverhaal goed zit. Dus ook even Supermicro mailen om de ATX spec op te vragen van die voeding, want die kan ik ook nergens vinden. Want als ze zeggen, het is een atx 2.x voeding, en Tyan ondersteund dat niet, dan is dat helaas een probleempje, want het staat wel in de manual
En ik vrees het wel een beetje, die supermicro voeding heeft 3 12volt rails, en dat zie je aleen bij ATX 2.0 en verder voedingen (maar nieuwe EPS ook dacht ik..'Then again', wat is EPS tegenwoordig, mijn Tagan combineert ook 2 4 12volt pluggen tot een EPS plug ).....Dus ik hoop voor je dat er ook niks kapot is, waar ze in de handleiding over spreken bij het gebruik van een 2.x of GES voeding....
[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 03-03-2006 14:07 ]
Verwijderd
allereerst al hartstikke bedankt voor al je hulp natuurlijk 
ik ga nu supermicro dan ook maar even mailen, alleen volgens mij is het zoiezo een eps voeding aangezien hij die EPS stekker (8-pins heeft).
Over die rails, in de handleiding van Tyan heeft hij het zelfs over 12V3 is dat niet rail 3?
ik ga nu supermicro dan ook maar even mailen, alleen volgens mij is het zoiezo een eps voeding aangezien hij die EPS stekker (8-pins heeft).
Over die rails, in de handleiding van Tyan heeft hij het zelfs over 12V3 is dat niet rail 3?
Nja das waar. Het is allemaal beswel verwarrend geworden met al die verschillende voedings specs.Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:11:
allereerst al hartstikke bedankt voor al je hulp natuurlijk
Ik hoop dat je wat nuttige info krijgt van SM/Tyan, zodat je verder kan zoeken naar het probleem..
Verwijderd
reactie van supermicro, voeding is compatible, alle spaningslijnen zijn ook gelijk op de 24pins aansluiting en op de 8 pins aansluiting
het maakt toch niet uit dat frontpanel niet aangesloten is lijkt me

Nee, frontpanel is meestal toch uitgangen, als er niks aan hangt is het oneindige weerstand(lucht), dus niet gebruiktVerwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:11:
reactie van supermicro, voeding is compatible, alle spaningslijnen zijn ook gelijk op de 24pins aansluiting en op de 8 pins aansluiting
Meestal zie je de raarste dingen bij serverplanken, start is zonder processor of geheugen,welke piepjes combinatie geeft ie dan?
Verwijderd
zonder geheugen dezelfde beeps 
ik heb trouwens een passieve cooler he maar het lijkt me niet dat dat het probleem is (zou je zeggen in ieder geval...)
edit: dat laatste heb ik zojuist uitgesloten, ook met boxed cooler 4 beeps

ik heb trouwens een passieve cooler he maar het lijkt me niet dat dat het probleem is (zou je zeggen in ieder geval...)
edit: dat laatste heb ik zojuist uitgesloten, ook met boxed cooler 4 beeps

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 22:42 ]
Verwijderd
zonder cpu piept hij niet 
zojuist nog eens lekker aan het prullen geweest, aan uit aan uit, cmos reset etc. en ik heb zowaar 1 keer een andere code gehoord 1-4-2 wat neerkomt op ram even 1e bank eruit gehaald en vervangen door 2e, nu krijg ik alleen weer die gewone 4 beeps
naja blijven proberen denk ik
zojuist nog eens lekker aan het prullen geweest, aan uit aan uit, cmos reset etc. en ik heb zowaar 1 keer een andere code gehoord 1-4-2 wat neerkomt op ram even 1e bank eruit gehaald en vervangen door 2e, nu krijg ik alleen weer die gewone 4 beeps

naja blijven proberen denk ik

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 22:33 ]
Verwijderd
dit vind ik toch even een schop waard, ik heb zojuist ook met de andere dimm in slot 1 getest en ikkrijg nu echt allemaal verschillende codes buiten het feit dat ik nog steeds in 98% van de gevallen 4 beeps krijg (enkel dus
)

heeft iemand een Raid 1 array draaien op de K8WE, ik probeer het aan de praat te krijgen. De array lijkt goed aangemaakt, als ik echter windows XP 64bits installeer zie ik vrolijk een C: en een D: schijf van elk 320GB ipv een array van 320
tja...
Heb je wel de nvidia drivers geladen via de diskette?Sander0105 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:33:
heeft iemand een Raid 1 array draaien op de K8WE, ik probeer het aan de praat te krijgen. De array lijkt goed aangemaakt, als ik echter windows XP 64bits installeer zie ik vrolijk een C: en een D: schijf van elk 320GB ipv een array van 320
Zonder die drivers blijven het namelijk 2 losse schijven, die drivers regelen alles voor je.
jupz hij herkent tijdens de installatie van windows ook gewoon 1 "schijf" van 320 gb... dus dat zou goed moeten gaan.
tja...
Verwijderd
Ik had een raid 1 array op mijn semy k8we onder xp, dat werkte gewoon prima, was echter niet echt veel sneller dan mij standaard single scsi disks.Sander0105 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:33:
het gaat mij ook niet om de snelheid, meer om de veiligheid
tja...
Ik bleef last hebben van blauwe schermen, zo'n 1 a 2 per dag, maar tijdens programma's zoals firefox, dc++, en bittorent, internet/netwerk probleem dus. Op een of andere manier verdacht ik die Nforce 4 netwerk controller, en ik heb er nu ook een intel pro 1000 kaartje in zitten, en tot nu toe draait alles soepel.
Ik heb NIET de nvidia firewall software er op gezet, en de laatste driver gebruikt. Wat kan er dan aan de hand zijn met de gare nvidia netwerk unit? Ik vind het zonde dat ik nu weer een pci slot kwijt ben
( thunder K8WE 1.02T bios (of was dat 1.01T?) )
Ik heb NIET de nvidia firewall software er op gezet, en de laatste driver gebruikt. Wat kan er dan aan de hand zijn met de gare nvidia netwerk unit? Ik vind het zonde dat ik nu weer een pci slot kwijt ben
bij mij werkt alles inmiddels zonder problemen, flashen naar versie 1.02 was de oplossing, heb nu een raid 1 en een raid 0 array naast elkaar draaien
tja...
Verwijderd
gladiool, 1.01T bestaat, wel, 1.02 bestaat ook, 1.02T bestaat niet.
Ik draai beide nvidia onboard controllers regelmatig op 100% en heb daar nooit problemen mee, ik draai 1.02. Ook serven op lanparties gaat behoorlijk probleemloos nu de temps door waterkoeling binnen de perken blijven.
Ik draai beide nvidia onboard controllers regelmatig op 100% en heb daar nooit problemen mee, ik draai 1.02. Ook serven op lanparties gaat behoorlijk probleemloos nu de temps door waterkoeling binnen de perken blijven.
dan heb ik 1.01T dus.. Alleen zou een update naar 1.02 kunnen helpen? Volgens mij passen ze niks aan qua NIC's in de bios toch? Ik ben huiverig alles werkt zo goed nu 
en heb je recente foto's van je pimp-bak?
en heb je recente foto's van je pimp-bak?
Verwijderd
1.02 heeft wel veranderingen en je moet recente nforce hebben anders gaat het zoiezo fout.
Er zitten ook ethernet aanpassingen in (voor die jongens die na 1.01T nog dat ff mac probleem hadden).
Maar 1.02 en 1.01T verschillen maar weinig.
Recente foto staat op:
http://specs.tweak.to/11494
Hij doet het nu zo goed dat de kast al weken dicht is.
Er komt een sca2 hotswap bay aan voor 5 schijven, dan mag ik gaan zagen...
Er zitten ook ethernet aanpassingen in (voor die jongens die na 1.01T nog dat ff mac probleem hadden).
Recente foto staat op:
Ik wil helemaal me bios niet updaten geen zin nouja ik laat het maar even zo, pci slot toch niet nodig nu.Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:16:
1.02 heeft wel veranderingen en je moet recente nforce hebben anders gaat het zoiezo fout.
Recente foto staat op:
Je kast ziet er goed uit, helemaal dicht en compleet enzo
Ik heb een tijdje een 4 drive SCA bay gehad, maar ik vond het jammer dat al die schijven op hetzelfde kanaal zaten, waardoor de snelheid wat afnam in raid.
Hoe is het qua herrie nu? Vooral die schijven, Ik vond mijn 15k3's redelijk stil maar met een aantal kreeg je toch irritante resonantie.
[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 08-03-2006 15:27 ]
Hoi,
me server is een upgrade nodig maar ik heb nog 4 bankjes liggen (4x 512ddr 400 xms corsair led)
gaat dat geheugen in een Asus K8N-DL ? want op de site staat dat er ECC in "kan" maar moet dat ook ?
me server is een upgrade nodig maar ik heb nog 4 bankjes liggen (4x 512ddr 400 xms corsair led)
gaat dat geheugen in een Asus K8N-DL ? want op de site staat dat er ECC in "kan" maar moet dat ook ?
Volgens mij heb je zowiezo registered (buffered) geheugen nodig voor 2xx en 8xx socket 940 opterons. En vaak zit daar ECC bij, maar dat kun je vaak uitzetten.Dezjay schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:46:
Hoi,
Aleen 1xx socket 939 opterons kunnen unbuffered geheugen hebben.
Dus is dat ram niet REG dan kun je het shaken
[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 08-03-2006 21:45 ]
Verwijderd
zijn er hier mensen die een msi master2 draaien op een voeding zonder -5 volt lijn? ik zit daar naar te kijken als vervanger voro die tyan
Laat het gebrek aan een -5 volt lijn je niet te veel leiden hoor, af en toe geeft het een probleempje.Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:56:
zijn er hier mensen die een msi master2 draaien op een voeding zonder -5 volt lijn? ik zit daar naar te kijken als vervanger voro die tyan
Maar kun je in de handleiding van de MSI niet vinden wat voor soort voeding het mobo nodig heeft, dan heb je het van de betrouwbaarste bron
Maar die Tyan is schluss? Nog gemaild met Tyan?
[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 08-03-2006 21:59 ]
Vraag het is hier : www.2cpu.comVerwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:56:
Ik heb het gevoel dat dit topic wel erg rustig is
Verwijderd
Vreemd, ik heb daar helemaal geen last van, ook performance technisch o.k. (116Mb/s met netio).gladiool schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 01:02:
Ik bleef last hebben van blauwe schermen, zo'n 1 a 2 per dag, maar tijdens programma's zoals firefox, dc++, en bittorent, internet/netwerk probleem dus. Op een of andere manier verdacht ik die Nforce 4 netwerk controller, en ik heb er nu ook een intel pro 1000 kaartje in zitten, en tot nu toe draait alles soepel.
Ik gebruik ook geen firewall functies en heb de active armour zooi ook niet geinstalleerd.
Heb je de WHQL chipset drivers van gister ook al geprobeerd ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 08:37 ]
Verwijderd
Nou die tyan die kan niet eens meer want er moest Linux gentoo op en ik ben er een paar dagen geleden achter gekomen dat ze daar helemaal geen drivers voor leveren
bovendien heb ik hem ook nog niet aan de gang gekregen en zit ik nu eigenlijk te kijken naar een ander mobo.
Enige probleem is, via MSI kan je op een of andere vage manier geen drivers downloaden, weet iemand waar ze dan wel vandaan moeten komen?
Link: http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=669
daar kan je dus niet eens voro drivers kiezen, enkel bios en manual..

Enige probleem is, via MSI kan je op een of andere vage manier geen drivers downloaden, weet iemand waar ze dan wel vandaan moeten komen?
Link: http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=669
daar kan je dus niet eens voro drivers kiezen, enkel bios en manual..
Ik draai mijn K8N-Master2 met een SilverStone Strider 600W voeding. Heeft volgens mij geen -5V lijn, maar het werkt perfect. 2 Opty 246 heethoofden erop die 2500MHz draaien en 2 7800GT kaarten, geen probleemVerwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:56:
Verwijderd
De lampen staan normaal gezien uit, enkel de vga koelers en de 3 80mm fans op het geheugen geven altijd licht. Resonantie heb ik niet, 42kg is blijkbaar genoeg demping.gladiool schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:26:
[...]
Ik wil helemaal me bios niet updaten geen zin nouja ik laat het maar even zo, pci slot toch niet nodig nu.
Je kast ziet er goed uit, helemaal dicht en compleet enzoZelf ben ik niet zo'n fan van windows en lampies enzo, maar das smaak
Ik heb een tijdje een 4 drive SCA bay gehad, maar ik vond het jammer dat al die schijven op hetzelfde kanaal zaten, waardoor de snelheid wat afnam in raid.
Hoe is het qua herrie nu? Vooral die schijven, Ik vond mijn 15k3's redelijk stil maar met een aantal kreeg je toch irritante resonantie.
Herrie is ook prima, echt 100% stil is ie niet maar met de 120mm fans op 21db hoor ik de drives niet in iedergeval.
De 5 drive sca bay gaat een raid 5 behuizen, performance doet er wat minder toe, zal wel sneller zijn als de single sata schijf die ik nu voor opslag gebruik.
Ik heb na MAANDEN wachten m'n k8we scsi ook weer terug van tyan (via de leverancier), gelukkig maar dat ik destijds de non scsi demo bij salland gekocht heb, anders had ik HEEL lang zonder gezeten. Ik draai liever de non scsi versie omdat ik nu een behoorlijke scsi kaart heb, anderzijds zou de non scsi versie ook wel geschikt zijn voor een voltmod...
Eerst de scsi versie maar es laten testdraaien, ik zie een beetje op tegen de uitbouw van de processoren met de waterkoeling.
Ik hoop binnenkort voldoende budget te hebben voor een setje van 4 raptors en 2 nieuwe processoren, maar het wil nog niet vlotten op het tempo dat ik graag wil
Resonantie heb ik niet,
Verwijderd
@catscit
zou jij mij de bios POST codes kunnen mailen die jij van tyan door hebt gekregen? ik las op k8we.com dat je die had alleen je reageert blijkbaar niet (meer) op je gmail account
zou jij mij de bios POST codes kunnen mailen die jij van tyan door hebt gekregen? ik las op k8we.com dat je die had alleen je reageert blijkbaar niet (meer) op je gmail account