[Ervaringen] Dual AMD systemen - Deel 4

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn 285ers eigenlijk al leverbaar in 940 formaat? leverbaar als niet dat ze in de prijslijst staan meer ene verwachte levertijd van minder als een maand?

Ik ga deze week 2x sun x4200 bestellen en ik dacht gezien te hebben dat daar gewoon 940ers cpus in zitten?
Best leuke bakken trouwens, 8 gig (en dan de helft van de sloten vrij), 2x285, 2x 73G 2,5" schijven in raid 1, en ze draaien win2k3 ent sp1 met vmware server 1.01
Performen aanmerkelijk beter als dells met 2x 3ghz woodcrests erin.
Zo blijf ik toch aan de opterons (de suns zijn voor m'n werk) en kost het me zelf niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een hoop shops zeggen iig de 285 te hebben.

Heb ik nou het idee dat de 285/280/275 wat lager gegaan zij qua prijs?

Iig schijnt er een soort "promo" periode te zijn met lagere prijzen, maar niet officieel ofzo....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Iemand nog socket F opteron reviews gezien?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, het is hier wel erg rustig.
Ik heb op m'n werk nu 2x sun xfire 4200 om mee te spelen, machtige machientjes, lekker snel maar dell is al bijna bij met de nieuwe woodcrest servers. De suns doen het prima en presteren veel beter als een dell 2950 met dual cores (pre woodcrest).
Verder ook leuk uitgevoerd met ilom (zoals dell drac4 en hp heeft ook zoiets) en ze zien er ook nog sjiek uit. Alleen iets teveel herrie voor in de huiskamer.

Ik denk dat met de komst van de intel kentsfield quad core het hele dual cpu gebeuren voor de thuis gebruiker wel dood is, rationeel zijn de investeringen niet te beargumenteren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Nee, dat denk ik ook. Op dit moment gaat het zo snel met de hoeveelheid cores per socket, dat je dure dualsocket bordje wel erg snel verouderd. Dat was ook mijn keuze om zo snel mogenlijk m'n k8we te verkopen en een core duo systeem te nemen. Nu kun je nog 2 dualcores op een socket 940 bordje kwijt, maar als de quadcores mainstream zijn dan heeft ie weinig meerwaarde meer, behalve misschien de pci-x sloten. Die ook minder interessant worden naarmate er meer pci-e raid kaarten komen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en zelfs voor pci-e en quad core zijn er mooie mobo zoals de asus P5WDG2-WS pro, met 2 pci-x sloten, 8 gig mem (4x2) en 1 quad core cpu vanaf volgende maand en dat voor een fractie van de prijs van een dual cpu config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:19

BTU_Natas

Superior dutchie

Catscit, ik heb nu een dualcore x2 4400+/7800gtx/3x200 gig maxtor dm10 en 1x 320 samsung dingus/ op een dfi mobo (jezus wat gaan die dingen hard) Verpakt in een lian li v2100B

Me antec he 550 watt trekt dit prima.

Maar ik las dat je vermoedelijke problemen hebt/had met je voeding.

Kleine tip van mijn kant.. Kijk eens naar die ocz voedingen. Die dingen moeten echt het beste van het beste zijn.. Wat ik over lees en er van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
ik zat vanmiddag even te kijken op de website van tyan, en ik kwam erachter dat er een nieuwe versie van de K8WE (s2895) uit is, namelijk een 'RoHS compliant' versie. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is met de oudere versie (dus de non-RoHS versie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een milieu-vriendelijke versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik heb hier The Source in "[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opt..." een foto gepost van een AMD 4x4 dual mainboard, wellicht interssant voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTU_Natas schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:52:
Catscit, ik heb nu een dualcore x2 4400+/7800gtx/3x200 gig maxtor dm10 en 1x 320 samsung dingus/ op een dfi mobo (jezus wat gaan die dingen hard) Verpakt in een lian li v2100B

Me antec he 550 watt trekt dit prima.

Maar ik las dat je vermoedelijke problemen hebt/had met je voeding.

Kleine tip van mijn kant.. Kijk eens naar die ocz voedingen. Die dingen moeten echt het beste van het beste zijn.. Wat ik over lees en er van hoor.
ik heb tegenwoordig een seasonic bij m'n conroe, doet het prima, OCZ heb ik slechte ervaringen mee.

4x4 ziet er leuk uit maar het nut ontgaat me volledig.
Dan liever een echte dual cpu setup en dan nog betaal je je blauw.

Het intel kentsfield package is dan een stuk interesanter, 1 cpu, normaal (reeds verkrijgbaar) mobo van max 200 euro, normaal geheugen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
4x4 is dat 4x een quadcore cpu?

edit:
nm, pic al gezien 2x dual core dus.

[ Voor 43% gewijzigd door Rey Nemaattori op 24-10-2006 10:25 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:42:
[...]

4x4 ziet er leuk uit maar het nut ontgaat me volledig.
Dan liever een echte dual cpu setup en dan nog betaal je je blauw.

Het intel kentsfield package is dan een stuk interesanter, 1 cpu, normaal (reeds verkrijgbaar) mobo van max 200 euro, normaal geheugen.
Hoezo ontgaat het nut je van deze opstelling? Veel CPU kracht zou jou toch moeten aanspreken.
Tevens is mij niet duidelijk wat jij bedoelt met echte dual cpu opstelling.
Dit zijn echte socket F Opteron proc. Het enige wat beperkt is is het geheugen tot 4 GB.
Volgens mij moet dat voor de meeste Tweaker ( - Catscit ) voorlopig toch voldoende zijn. >:)
Daarnaast is mijn vermoeden dat door het beperken tot 1 geheugenbank per kanaal het mogelijk is om ongebufferd geheugen te gebruiken.
Rey Nemaattori schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:24:
4x4 is dat 4x een quadcore cpu?

edit:
nm, pic al gezien 2x dual core dus.
4X4 staat voor 4 cores ( 2 maal dual core) en 4 GPU's ( 2 maal een 7950 oid)

[ Voor 6% gewijzigd door ronny op 24-10-2006 15:50 ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronny schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:12:
[...]

Hoezo ontgaat het nut je van deze opstelling? Veel CPU kracht zou jou toch moeten aanspreken.
Tevens is mij niet duidelijk wat jij bedoelt met echte dual cpu opstelling.
Dit zijn echte socket F Opteron proc. Het enige wat beperkt is is het geheugen tot 4 GB.
Volgens mij moet dat voor de meeste Tweaker ( - Catscit ) voorlopig toch voldoende zijn. >:)
Daarnaast is mijn vermoeden dat door het beperken tot 1 geheugenbank per kanaal het mogelijk is om ongebufferd geheugen te gebruiken.
echte dual = "niet 4x4" dual.

Wat is nu de grap van een 4x4 tov een normale dual? Als er ongebuffered geheugen gebruikt kan worden (en dat is nog niet zeker) dan is er 1 voordeel tov een gewone dual, maar kun je dan weer minder geheugen gebruiken omdat er maar 4 banken zijn ipv 8 (en ja ik heb in al mijn bakken alle banken vol).

Verder quad core is leuk maar in 2 losse cpu's?
Ik ben nog steeds geen intel fan maar de kentsfiel is dan toch veel interesanter?
In benches maakt ie gehakt van de amds, hij klokt lekker over en je kunt er elk huis tuin en keuken mobo onder proppen wat betekend dat de kentsfield alles bij elkaar goedkoper uitpakt als de 4x4.

Tov de kentsfield heeft amd nog steeds maar 1 voordeel met de 4x4 en da's geheugen bandbreedte (aangenomen dat het ding wel numa ondersteund). En als je die niet nodig hebt (en die heb je niet voor gamen bijv) dan ben je duur uit.

Het is leuke publiciteit maar ze hadden de resources beter in de ontwikkeling van de nieuwe cpus gestoken? Ik zou over een jaar graag terug gaan naar amd, maar dan moeten ze wel wat behoorlijks op tafel zetten. Dual single core cpus was leuk maar al snel achterhaald en veel te duur. Daar trap ik niet meer in. Amd is toch de underdog die snel met iets verassends kan komen omdat het als kleine spele snel kan bewegen? Wordt tijd dat ze dat waarmaken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Voor een deel snap ik je redenatie wel maar aan de andere kant ook niet.
Ik weet niet waarom jij een 4x4 niet een echte dual vind. Vanwege het ontbreken van PCI-X?
Volgens mij heb jij ook een MSI Master gehad met "maar" 4 banken.
En dat jij alles vol hebt zitten is bij mij bekent vandaar dat ik in de vorige opmerking ook gezet heb - Catscit. Maar dan blijven er nog een boel potentiele klanten over.
Dat dual socket duurder is als singel is een feit maar ook altijd al zo geweest. Het zal ook altijd zo blijven. Het is namelijk op een andere doelgroep gericht. Daarnaast heeft het als voordeel dat je altijd 2 X zoveel core's kwijt kan.

Daarnaast als jij een Kentsfield wilt gebruiken om deftig te gamen kom je ook in de dure borden terecht die 2 maal 16 lanes heeft. Dan heeft het 4x4 bord nog het voordeel van extra banen voor een raid of iets dergelijks.
Ook is het makkelijk mogelijk om met een half jaar 2 maal quadcore er op te mikken.
Voor zover ik nog objectief te noemen ben en wat ik gehoord en gelezen heb gaat de nieuwe K8L echt niet onder doen voor het hele Core gebeuren.

Dus de grootste beperking die ik zie is het geheugen. Maar dat is lang voor iedereen niet een groot probleem. Ik kan prima leven met 4 GB en wie weet is het met de nieuwe quadcore wel mogelijk om er toch 2 GB banken in te zetten en dan heb je er al 8GB. :7

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Sorry voor de enorme kick. Ik heb sinds gisteren in plaats van een Thunderbird 1000 -> Atlhon XP 1800+ -> Athlon XP 2000+ nu een dual Athlon MP 2200+.

Het starten van XP Pro gaat niet sneller, heeft ook te maken met de extra 256MB geheugen die ik heb bijgeplaatst, maar alles loopt soepel. Waar het starten van Firefox weleens het systeem trager laat reageren, nu stomen we gewoon door :)

Specs:
[list]
• Tyan Thunder K7 (S2462NG)
• Kingston ValueRAM Reg. ECC 512MB
• Dane-Elec Reg. ECC 512MB
• Kingston ValueRAM Reg. ECC 512MB
• 2x AMD Athlon MP 2200+
• 2x Spire Whisperrock
• Arctic Silver 5
• Enhance Electronics EPS 460W

De XP2000+ draaide automatisch op 1,75V, deze draaien op 1,68V.

[ Voor 29% gewijzigd door PcDealer op 24-07-2007 11:12 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste