[USA wheels] Alles wat rijdt, from the USA.. deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.240 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Oh die! ja die zat nog prima vast :)

Btw... mijn vermoeden is bevestigd adhv de engine code :/
Ik heb toch een 305 ci :( , economisch verantwoord, maar tevens een goed excuus voor een swap volgend jaar. Een fijne 305 Z28, of TPI, of 400, of 455, of 454 ;)

Toch een beetje balen dat ik bij het kopen niet ff die code gecheckt heb.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:43

Bestla

Kvinne

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:15:
Oh die! ja die zat nog prima vast :)

Btw... mijn vermoeden is bevestigd adhv de engine code :/
Ik heb toch een 305 ci :( , economisch verantwoord, maar tevens een goed excuus voor een swap volgend jaar. Een fijne 305 Z28, of TPI, of 400, of 455, of 454 ;)

Toch een beetje balen dat ik bij het kopen niet ff die code gecheckt heb.
Hup en wijzigen die ondertitel naar 5.0L
Ik zal maar niks zeggen want bij mij is het ook maar een 6,6L ipv 7,5L :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Net ff aan het ontluchten geweest met mn pa, veel (meeste) lucht eruit. Nog wel sponzig, maar morgen verder ontluchten, en de voorkant erbij.

Pff van half 10 tot nu bezig geweest, gaat toch veel vrije tijd inzitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe het goed en leg er een 635 Merlin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Die is alleen voor Pontiac 8) en niet voor Chevrolet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik quote even een foto van Johnwoo uit een AutoFans-topic...

V8 met 8 turbo's! :o voor elke cilinder 1 8)7

Afbeeldingslocatie: http://hotrod.com/featuredvehicles/113_0411_turbo07_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Knightwolf schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:52:
Ik quote even een foto van Johnwoo uit een AutoFans-topic...

V8 met 8 turbo's! :o voor elke cilinder 1 8)7

[afbeelding]
wat levert ie aan pk's ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Hoeveel bar overdruk genereert zo'n ding zeg ? Jezus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:09:
Hoeveel bar overdruk genereert zo'n ding zeg ? Jezus :D
Zo te zien zijn het kleine turbo's die in 1 hand passen dus de druk zal wel meevallen.
Maar toch mooi gedaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat dat effectiever is dan een paar grote knapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Maar als je al geil wordt van één fluitje en dumpvalve -> :7 :9 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dumpvalvjes zijn wel cool ja. Maar het geluid van een belt-driven supercharger is nog ff wat geiler.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 16:11
Turbo ?
Ja zo kan het ook :+ http://www.neufamily.org/03vids/parishdynorecord.wmv

Meer dan 1000 PK met een zelfbouw injectie en een turbo. :P

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

Woei, werd ik me daar laatst ingehaald door een dikke Dodge Charger :D Langzaam om me heen en dan ineens een stoot gas geven.... wat was ik blij dat ik op een fiets zat en heerlijk van dat geluid kon meegenieten :D
Vanmiddag nog een Chrysler 300C gespot bij de lokale snackbar 8)7 En hier in de buurt staat ook nog een geile Ford te koop (fiets ik elke dag langs :9 ):

Afbeeldingslocatie: http://www.ev-autos.nl/upload/180814991.JPG

• Bestla

Bestla

Kvinne

Geen rijbewijs of geen geld?

• Exigence

Exigence

dnkroz

Mag beide ook? :P

• Bestla

Bestla

Kvinne

Dat mag en dromen zijn gratis 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Vriend van mij koopt morgen van mijn collega een El Camino uit 1971
Die vriend is de Trans Am rijder met "ik ben schizofreen" shirt op eerdere foto's in dit topic.
Hij gaat hem gebruiken als winterauto omdat hij bang is schade te rijden met zijn TA
Afbeeldingslocatie: http://i24.ebayimg.com/03/i/05/0e/e5/cc_3.JPG?set_id=100D

[ Voor 42% gewijzigd door Bestla op 30-09-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 06:21
Zijn er hier nog mensen die ook op onderstaande meeting/cruise aanwezig zijn ?? Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v90/66sportfury/forum/flyers2005/fucof4.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Ad de Jong op 30-09-2005 20:35 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Nee, helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Er komen meer personen vanuit regio Den Haag in de richting hoor >:)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Woubrugge is niet regio Den Haag hoor, gelukkig.......ook al ben ik Hagenees van geboorte ;)

(heb verjaardag btw)

[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 30-09-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik ook niet, want ik mag er niet meer mee rijden :(

Vanmiddag geschorst, zie het als een verkapte poging tot belastingontduiking :P

Wat de remmen betreft is 'ie ook nog niet in orde, de HRC (hoofdremcilinder) ga ik vervangen/reviseren :)

Die dingen worden nooit voor de volle 100% ingedrukt in principe, dus in het stuk onbenutte cilinder kan er corrosie ontstaan.
Maar doordat ik druk verloor door het lek in de achterremcilinder heb ik 'm verder ingedrukt dan normaal om toch te kunnen remmen, en is dus ws. de remzuiger beschadigd in het 'ruwe' deel vd cilinder :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:44:
Ik ook niet, want ik mag er niet meer mee rijden :(

Vanmiddag geschorst, zie het als een verkapte poging tot belastingontduiking :P

Wat de remmen betreft is 'ie ook nog niet in orde, de HRC (hoofdremcilinder) ga ik vervangen/reviseren :)

Die dingen worden nooit voor de volle 100% ingedrukt in principe, dus in het stuk onbenutte cilinder kan er corrosie ontstaan.
Maar doordat ik druk verloor door het lek in de achterremcilinder heb ik 'm verder ingedrukt dan normaal om toch te kunnen remmen, en is dus ws. de remzuiger beschadigd in het 'ruwe' deel vd cilinder :Y)
Is hij nog niet belastingvrij dan? Zo ja, dan ben je alleen verlost van de APK plicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik weet nog niet of ik ga komen. Heb wel al eerder gezegt dat ik er waarschijnlijk wel zou zijn, maar sinds een week maakt m'n V8 weer van die enge snerpende piepgeluiden de eerste 1-2 secs na koude start. Ben er ook achter dat er met koude motor geen of nauwelijks olie over de klepstoters heen stroomt :? da's ook niet goed... Dat kan ik zien als ik de olie vul-dop eraf draai, dan kun je 2 klepstoters zien. En er kwam pas een beetje vloeibaar spul overheen toen de motor na minuut of 5 rijden een beetje warm was.

Bah, scheitzooi, dus heb al weer een afspraak bij Tyra staan :| Kga toch wel eisen dat dit een garantie gevalletje wordt, ding rijdt nog maar amper 2 maanden en dan dit :?

[ Voor 18% gewijzigd door Knightwolf op 01-10-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Bestla schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:07:
[...]

Is hij nog niet belastingvrij dan? Zo ja, dan ben je alleen verlost van de APK plicht.
Is pas in '81 (maar bj '79) op kenteken gezet, dat geldt als datum voor de belasting :(

Heb echter in een half jaar tijd nog niks hoeven betalen, erg vreemd, en ik vermoed een naheffing/misverstand wat dan ook.
Of zou een van mijn telefonische smeekbedes bij de RDW toch geholpen hebben ? ;)

@Knightwolf; weet je zeker dat het niet je v-riem is ? Doet de mijne ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ja dat weet ik heel zeker, dit geluid klinkt exact hetzelfde als m'n oude vastgelopen blok :| daarom maak ik me er ook zo'n zorgen over. Hij doet het ook alleen alsie koud is, en het gepiep duurt maar 1 a 2 seconden meteen alsie is aangeslagen na starten. Tis echt een metaal-snerpend geluidje, V-snaar klinkt totaal anders.
En na een paar seconden hoort er al olie via de klepstoters en stoterstangen over de tuimelaars te stromen, en dat is pas na een paar minuten alsie warm begint te worden :/

[ Voor 29% gewijzigd door Knightwolf op 01-10-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Knightwolf schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:41:
Ja dat weet ik heel zeker, dit geluid klinkt exact hetzelfde als m'n oude vastgelopen blok :| daarom maak ik me er ook zo'n zorgen over. Hij doet het ook alleen alsie koud is, en het gepiep duurt maar 1 a 2 seconden meteen alsie is aangeslagen na starten. Tis echt een metaal-snerpend geluidje, V-snaar klinkt totaal anders.
En na een paar seconden hoort er al olie via de klepstoters en stoterstangen over de tuimelaars te stromen, en dat is pas na een paar minuten alsie warm begint te worden :/
Probeer eens 20W50 van Quakerstate, die olie blijft kleven aan alles waar het mee in contact komt. Dan kan die paar minuten 'droogloop' minder kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dat is misschien wel zo, maar dan duurt het nóg langer voordat er olie omhoog komt. Er zit nou 10 of 15W40 in.

Wat me wel opvalt is dat ik nog steeds geen kleppen hoor tikken. Het oude blok deed dat al vrij lang voordatie is vastgelopen, maar die maakte dat schrapend piepend geluid pas nadatie was vastgelopen. En aangezien de olie die erbovenuit moet komen door de klepstoters en de stoterstangen komt, zouden de klepstoters wel meteen genoeg druk hebben, waarna het er dus bovenuit zou moeten komen. Alleen dat laatste heb ik dus nog niet kunnen zien. Maarja, door het olie-vul gat van 4,5 cm doorsnee kan ik ook niet veel zien natuurlijk :+

Het zouden btw ook rollerklepstoters moeten zijn, maar dat kan ik natuurlijk nergens aan controleren zonder het halve blok uit elkaar te halen... Het oude blok had iig wel rollers.

[ Voor 13% gewijzigd door Knightwolf op 01-10-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Een motorenrevisie meneer die ik ken , hij doet hoofdzakelijk GM V8 motoren, zweert bij 20W50 Quakerstate olie. Heb je bij hem een V8 gekocht en je doet er geen 20W50 in dan krijg je van hem geen garantie meer. Zo zeker is hij van zijn zaak. 10W50 of 15W50 is geen goede olie voor oude V8 blokken.
Dus probeer het in ieder geval eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Sowieso schijnt synthetische olie niet super te zijn, ik heb er een minerale olie in momenteel. Ook zorgen de erg dunne olieën voor het losweken van allerlei rotzooi in oude blokken, wat je oliekanalen kan verstoppen. In het ergste geval ook bij jou ?

Wat voor blok ligt er eigenlijk precies in ? 2e hands ? Bouwjaar ? Crate ?

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Gereviseerde LongBlock crate-engine 5.7 V8 TPI met 'rollerklepstoters'. Tis dus geen 'oud' blok, maar in princiepe een 'nieuwe'. Zo goed als nieuw iig, dus gaat ook gewone olie in.

de 10 of 15W40 die er in zit is iig half-syntheet, zoals bijna alle auto's rondrijden. Dat zou gewoon goed moeten zijn... Bij zo'n 1400 km met het nieuwe blok gereden te hebben is de olie en het filter netjes ververst, zoals opgegeven was (tussen de 1000 en 1500 km).

[ Voor 25% gewijzigd door Knightwolf op 01-10-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me toch wel zaak om igg uit te zoeken wat er nu inzit. Ooit zul je toch moeten verversen of bijvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/fotos/autos/chevrolet/28453.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/fotos/autos/chevrolet/3/28453.jpg

Dit vind ik zulke toffe trucks, die niet originele stepside bak staat 'm goed, maar de achterlichten zijn wat teveel van 't goeie voor een '70 truck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 21:45:
Lijkt me toch wel zaak om igg uit te zoeken wat er nu inzit. Ooit zul je toch moeten verversen of bijvullen.
Wat snap je niet aan 10 of 15W40 half-syntheet? :+ De 10 of 15 in deze maakt nauwelijks wat uit, wat uitmaakt is mineraal/half/volsyntheet...

Jij gooit er toch ook 10 of 15W40 half-syntheet in dacht ik?

[ Voor 24% gewijzigd door Knightwolf op 02-10-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gooit geen 15W40 bij 10W40. Dus jij snapt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

HlpDsk zag ik je gisterenmiddag rijden in tilburg bij het willem2 stadion rond kwart over 2? er reed een goudkleurige amerikaan voorbij maar ik heb eigenlijk niet kunnen zien of het echt jou auto was...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Omg, loop ik gisteren door Groningen staat er in de buurt van Martiniplaza een roze Hummer H2 van CO2.tv met "Love Peace and Happiness" op de zijkant, en wat bloemetjes erop :P Echt klote dat ik m'n camera niet bij me had, ik heb wel 3 foto's op m'n telefoon staan maar die kan ik niet naar m'n pc transporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

theBandit schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:30:
Zijn er hier nog mensen die ook op onderstaande meeting/cruise aanwezig zijn ?? [afbeelding]
mcdonalds reclame erbij, hoe toepassend. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:13:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dit vind ik zulke toffe trucks, die niet originele stepside bak staat 'm goed, maar de achterlichten zijn wat teveel van 't goeie voor een '70 truck.
wat je zegt die lichten :X

als die truck nu al verknalt zou zijn door hem 4 cm boven de grond te hangen + dikke bumpers en een kanosloop er onder...

overgens mag van mij die lak ook nog een keer goed in de was gezet/gepolijst worden als hij nog te redden is, dit ziet er eigelijk niet uit vind ik... dat geel moet 'dieper' geel zijn, en het contrasteerd veel te kort met het wit nu...

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 02-10-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:26:
Ik gooit geen 15W40 bij 10W40. Dus jij snapt het niet.
Zowiezo maakt het volgens mij maar weinig uit of je 15 en 10W40 bij elkaar gooit, enige wat je niet moet doen is Mineraal/Half/Volsyntheet mixen. Maar ik hoef maar na te vragen of het 10 of 15 is dus dat stelt nie zo veel voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeefStan schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:43:
HlpDsk zag ik je gisterenmiddag rijden in tilburg bij het willem2 stadion rond kwart over 2? er reed een goudkleurige amerikaan voorbij maar ik heb eigenlijk niet kunnen zien of het echt jou auto was...
Dat zal ik niet geweest zijn. Maar ik ben daar wel eens aan te treffen. Donutjes achter op de parkeerplaats van het stadion .. of vol driftend over de T-splitsing daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Knightwolf schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:16:
Zowiezo maakt het volgens mij maar weinig uit of je 15 en 10W40 bij elkaar gooit, enige wat je niet moet doen is Mineraal/Half/Volsyntheet mixen. Maar ik hoef maar na te vragen of het 10 of 15 is dus dat stelt nie zo veel voor ;)
Zelfs dat maakt weinig uit. Halfsynthetische olie is immers een mix van synthetische en minerale olie.
Twee verschillende viscositeitsklasses van dezelfde motorolie kun je prima mixen zonder gevolgen, daar worden ze ook op getest. Als je twee totaal verschillende soorten olie door elkaar mixt is echter nooit te voorspellen wat je krijgt en er is een kans dat je mengsel slechter presteert. De kans op een 'catastrofaal' effect (zoals vorming van vlokken jaaarren geleden bij de eerste synthetische olie) lijkt me klein. Maarrr er is eigenlijk weinig reden om niet gewoon één motorolie te gebruiken ;) En let dan niet alleen op de viscositeitsklasse, maar ook op de API/ACEA-specs!

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
FMS schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:52:
[...]

mcdonalds reclame erbij, hoe toepassend. :Y)
Uiteraard, maar het was wel supergezellig :D _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Bestla schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 12:58:
Een motorenrevisie meneer die ik ken , hij doet hoofdzakelijk GM V8 motoren, zweert bij 20W50 Quakerstate olie. Heb je bij hem een V8 gekocht en je doet er geen 20W50 in dan krijg je van hem geen garantie meer. Zo zeker is hij van zijn zaak. 10W50 of 15W50 is geen goede olie voor oude V8 blokken.
Dus probeer het in ieder geval eens :)
Ok, maar nou de grote vraag, is de olie waar die meneer bij zweert Mineraal of Half-Syntheet? En waar kan ik een liter of 5 Quakerstate Mineraal of Half-Syntheet 20W50 halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Pfffffffffff, moeilijke vraag, ik kijk nooit op de blikken olie. Ik haal ze altijd in Rijsenhout( Bij Jacco aan de Aarbergerweg, met propeler in de voortuin, niet te missen ) bij Aalsmeer en maybe zijn ze te verkrijgen via Amerikanen sloop of revisie bedrijven dus vraag eens rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Bestla schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:44:
Pfffffffffff, moeilijke vraag, ik kijk nooit op de blikken olie. Ik haal ze altijd in Rijsenhout( Bij Jacco aan de Aarbergerweg, met propeler in de voortuin, niet te missen ) bij Aalsmeer en maybe zijn ze te verkrijgen via Amerikanen sloop of revisie bedrijven dus vraag eens rond.
Knightwolf schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:09:
[...]

Ok, maar nou de grote vraag, is de olie waar die meneer bij zweert Mineraal of Half-Syntheet? En waar kan ik een liter of 5 Quakerstate Mineraal of Half-Syntheet 20W50 halen?
@KW informeer eens in Grave zou ik zeggen, als ze die daar hebben dan neem ik wel een keer wat mee als je ze nodig zou hebben.
Ik kom er regelmatig langs (niet zo vaak als een maandje of wat terug toen daar nog een 77er TA stond :P )

[ Voor 20% gewijzigd door Ad de Jong op 04-10-2005 20:08 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Nou weet ik nog steeds niet of het Mineraal of Half-syntheet is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Knightwolf schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 00:26:
Nou weet ik nog steeds niet of het Mineraal of Half-syntheet is :P
Hallo, google eens ;)
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik heb die site allang gezien, maar op die site kan ik (duhh) niet vinden wat die kerel die jij bedoelt nou precies aanraadt !!!! 8)7
Op die site staan tig verschillende soorten en types...

Dus de vraag is
- 20W50 Mineraal?
- 20W50 Half-syntheet?
- 20W50 Vol-syntheet?

Vol-syntheet gooi ik er zowiezo niet in, hij is nou al ingelopen op half-syntheet, dus daar blijf ik bij. Maar dikker kan er op zich wel in natuurlijk...

Het piepen is de laatste 2 dagen trouwens weer iets minder, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het probleem ook minder wordt :+

[ Voor 95% gewijzigd door Knightwolf op 06-10-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ik zal zaterdag ff kijken wat er op die blikken staat. Al staat er op die site wel dit : Oude V8 motoren -> mineraal. Moderne V8 - > half syntheet of vol syntheet.

Lastige keus dus voor jou, ik zou eerst eens mineraal proberen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 06-10-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heeft ie een crate engine. Het ontwerp is 'oud' maar zaken als krukas en kleppen zijn nieuwer. Plus het bovenblok en opbouw van het originele blok.

Ik denk dat halfsyntheet het beste is. Dat heb ik er bij mij ook inzitten. En dat is praktisch hetzelfde blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

"Je hoeft hem niet in te pakken hoor, ik neem hem zo wel mee..." :9~

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.koning12/camaro1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.koning12/camaro2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.koning12/camaro3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.koning12/camaro4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik vind 'm niet mooi eigenlijk, velgen zijn te lomp, 'goedkope' Auto-meter dash, en onder de kap ie 'ie nogal slordig afgewerkt, de ophanging is nog zichtbaar, die dikke rubberen slang, lelijk plastic remoliereservoir etc.

Je mag 'm mij wel inpakken hoor, maar als eerste zou ik er andere velgen onder zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:02:
Ik vind 'm niet mooi eigenlijk, velgen zijn te lomp, 'goedkope' Auto-meter dash, en onder de kap ie 'ie nogal slordig afgewerkt, de ophanging is nog zichtbaar, die dikke rubberen slang, lelijk plastic remoliereservoir etc.

Je mag 'm mij wel inpakken hoor, maar als eerste zou ik er andere velgen onder zetten :)
Dat is bij mij ook zichtbaar, dus dat betekend dat je er makkelijk bij kan als het misgaat. :Y)

Verder wel netjes maar idd die velgen :r Veeeeeeels te bling :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Het kan natuurlijk altijd mooier, bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.koning12/engine.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Bij mij ook zichtbaar hoor, maar als je de bekabeling en leidingen en carb. uit het zicht werkt dan moet je ook de rest smoothen vind ik.

Ik wacht nog een maandje met het stallen vd auto, kan ik in de herfstvakantie nog mooi wat klussen :)

Zoiets als hierboven zie ik liever, functie en vorm samengesmolten tot 1 bruut geheel :9~

[ Voor 17% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 06-10-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andamanen schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:09:
Het kan natuurlijk altijd mooier, bijvoorbeeld:

[afbeelding]
Corvette blok :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Bestla schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:14:
Ik zal zaterdag ff kijken wat er op die blikken staat. Al staat er op die site wel dit : Oude V8 motoren -> mineraal. Moderne V8 - > half syntheet of vol syntheet.

Lastige keus dus voor jou, ik zou eerst eens mineraal proberen. :)
Like HlpDsK said... tis een oud ontwerp, maar het onderblok+cylinderkoppen (Long Block genaamd) zijn compleet gereviseerd, en dus zo goed als nieuw. De bovenbouw heeft er niks mee te maken want dat hoeft toch niet gesmeerd te worden :P Daarbij zoals ik zeg, hij's ingelopen op Half-syntheet, dat blijft er dus wat mij betreft ook in gaan...

Waar kan ik 20W50 Half-Syntheet van jouw merk Quakerstate halen dan? :Y) want denk dat als ik dat bij garages en automatialenzaken ga vragen verreweg de meesten het niet kunnen leveren of misschien het merk niet eens kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Karwei hebben ze nog wel eens Valvoline 20W50 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Firebird's revisie-man had het over Quakerstate... gewone merken zijn idd overal te halen, maar van Quakerstate had ik nog niet eerder gehoord iig.

Edit:
Owja, gisteren liep ik de hond van m'n baas uit te laten hier op het bedrijventerrein, en hoorde ergens achter me een zwaar geluid, wat me aan een V8 deed denken. FF was het stil, en toen ik het weer hoorde leek het toch meer een motor (chopper of zo) te zijn, maar toen het ff later de hoek om kwam was het een donkerrood-bruine Dodge RAM Pickup, en er kwam idd een heel zwaar V8 gedreun uit :D _O_

Dat was al leuk natuurlijk, maar toen ik 20 meter verder gelopen was hoorde ik WEER een (ander) zwaar V8-geluid, en toen kwam er een zwarte Chevy El Camino langsgegorgeld :D 8)

[ Voor 68% gewijzigd door Knightwolf op 07-10-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Andamanen schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:59:
"Je hoeft hem niet in te pakken hoor, ik neem hem zo wel mee..." :9~

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Waar heb je de foto's vandaan getoverd? Ik wil het verhaal over die wagen wel eens lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Knightwolf schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:46:
Edit:
Owja, gisteren liep ik de hond van m'n baas uit te laten hier op het bedrijventerrein, en hoorde ergens achter me een zwaar geluid, wat me aan een V8 deed denken. FF was het stil, en toen ik het weer hoorde leek het toch meer een motor (chopper of zo) te zijn, maar toen het ff later de hoek om kwam was het een donkerrood-bruine Dodge RAM Pickup, en er kwam idd een heel zwaar V8 gedreun uit :D _O_

Dat was al leuk natuurlijk, maar toen ik 20 meter verder gelopen was hoorde ik WEER een (ander) zwaar V8-geluid, en toen kwam er een zwarte Chevy El Camino langsgegorgeld :D 8)
Ik kom ze ook dagelijks tegen :P Vanochtend weer een Pontiac Firebird (zwart 8) ) En vanmiddag ook een Dodge RAM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Christoph schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:04:
[...]

Waar heb je de foto's vandaan getoverd? Ik wil het verhaal over die wagen wel eens lezen :)
http://popularhotrodding.com/features/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Maandag ga ik de mijne weer eens aanslingeren O+

En ff een gereviseerde HRC bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Zijn er nog mensen met een Amerikaan die hierheen komen? :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v57/ErikBoattail/TunnelCruiseKlein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Nop, kan niet, zit dan in Antwerpen (Monsterjam _/-\o_ ) met F.U.C.O.F.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:00

paQ

Knightwolf schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 03:19:
Zijn er nog mensen met een Amerikaan die hierheen komen? :)

[afbeelding]
mogen 'nep-muscle' cars ook? O-)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Het hoeven zowiezo helemaal geen Muscle-cars te zijn... als het maar een Amerikaan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Nou, het was in 1 woord GEWELDIG :D :~ _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Afgelopen zondag in Antwerpen geweest bij de Monsterjam.......
Kon als bijrijder van mijn neef mee, was daar met nog een paar F.U.C.O.F. leden.
Afbeeldingslocatie: http://mediaservertje.xs4all.nl:8080/johnto/antwerpen/zondag/DSCF0012.JPG
Jezus (en de rest van de onderdanen) wat een geweld is dat, en dan konden ze bij lange na niet voluit omdat de zaal veel te klein was.

Volgend jaar is het voor bijna 99% zeker dat F.U.C.O.F. er weer bij is als ze weer naar NL en BE komen, het was de organisatie net zo goed bevallen als ons.
Enkele foto's van die dag

[ Voor 9% gewijzigd door Ad de Jong op 10-10-2005 22:41 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Vanmiddag nog gespot: Chevy Blazer :) Zat eerst gruwelijk op m'n kont te douwen, en daarna moest ik er rap achteraan (heb geregeld tegen de 140 gezeten wilde ik hem kunnen bijhouden) omdatie zo hard doorreed waarbij hij iedereen nogal van de weg af duwde met z'n dikke bumpert :X :+

Afbeeldingslocatie: http://www.knightwolf.demon.nl/autofans/IMG_7595.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.knightwolf.demon.nl/autofans/IMG_7596.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 14-10-2005 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:47
Liggen die blazers standaard zo hoog boven de weg?? staat behoorlijk lelijk.... (mijn mening iig :P )

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is geen skelter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
harmageddon schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 01:48:
Liggen die blazers standaard zo hoog boven de weg?? staat behoorlijk lelijk.... (mijn mening iig :P )
Dat komt omdat je tegenwoordig die halfords tuning autotjes gewend bent met een complete tupperware uitbouw, die moeten alleen maar lager liggen zodat ze nergens meer kunnen komen.
Jammer genoeg zie je die wel overal, dat staat pas behoorlijk lelijk.... (maar dat is mijn mening :+ )

Nop zo'n yank ligt gewoon hoog, kijk maar eens naar zo'n Dodge pickup, Jeep Wrangler enz enz die liggen allemaal hoog.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Hij hoort idd zo hoog te liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Mwah, deze ligt wel erg hoog hoor, volgens mij heeft 'ie wel een liftkit.
Normaal zitten er kleinere wielen onder en zou 'ie standaard dus nog meer ruimte in de wielkassen krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.alpinemotorswyoming.com/upload/1984-Chevy-Blazer.JPG

Die is iets lager, maar volgens mij zit er ook nog weer verschil in uitvoering en hoogte. Zo heb je o.a. de Suburban, C(ustom)10 en Blazer.

Wat ik nog tegenkwam trouwens :9

Afbeeldingslocatie: http://hotautoweb.com/images14/Img_4019.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
jfeelders schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 08:41:
Enkele USA-wheels tijdens onze vakantie vorige maand:
[afbeelding]Rare jongens die Canadezen: Camper, boot, aanhanger
Mág dat überhaupt?! Ik heb een dergelijke combinatie in Nederland nog nooit gezien namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

ja maar daar hebben ze ook iets meer weg per persoon ;)

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:36:
Mwah, deze ligt wel erg hoog hoor, volgens mij heeft 'ie wel een liftkit.
Normaal zitten er kleinere wielen onder en zou 'ie standaard dus nog meer ruimte in de wielkassen krijgen.

[afbeelding]

Die is iets lager, maar volgens mij zit er ook nog weer verschil in uitvoering en hoogte. Zo heb je o.a. de Suburban, C(ustom)10 en Blazer.

Wat ik nog tegenkwam trouwens :9

[afbeelding]
Die gele heeft dezelfde velgen als ik heb :9~

Jullie hebben deze vaak gezien maar ik kon het laten
Afbeeldingslocatie: http://drooglevah.kapnah.nl/homepage/show/230350.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 14-10-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Bestla schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:37:
[...]

Die gele heeft dezelfde velgen als ik heb :9~

Jullie hebben deze vaak gezien maar ik kon het laten
[afbeelding]
Of jij hebt dezelfde velgen als hij/zij heeft :+

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ja hoe vaak heb ik 't gezegd ? Ruilen die dingen tegen mijn Snowflakes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nou 5 keer hard remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Weet ik , en daarom wil ik andere.
En het gebeurt al bij 3 keer stevig remmen btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Nou, heb nog es nagevraagd, maar bij mij mag er dus echt absoluut _GEEN_ 20W50 in he, dan sloop ik m'n blok. Vooral in de winter smeertie dan niet. In de zomer met heet weer zou het evt nog kunnen, maar verder...

En er zit nu 10W40 in trouwens, kan ook 15W40. Of dunner, 5W40 of 5W30, maar dat was ook niet aan te raden...

Anyway, Tyra heeft de v-snaar van de dynamo een tikje strakker gezet, en het gepiep is nou weg zegtie. En de iets te smalle riem die over de airco-pomp loopt vervangtie van de week nog alsie die binnen heeft.

En dan hoor/zie ik het wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ok, :) ^^^

Vandaag niets aan mijn auto gedaan maar meer aan die van een medeclublid.
Waterpompkering lek :/ Dus andere pomp gehaald en sleutelen maar :Y)

Bij het verwijderen van de dynamo schoot iets door mijn rug heen (insert pijn smylie) :(

Het monteren van de boel is wel goed gekomen maar met mijn rug is het steeds :|

Ik blijf jong van geest in een oud lichaam dus :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
FF een crosspost uit het Show je auto Topic :P

Mijn auto op de 3rd Tunnel Cruise 2005, Amsterdam-chapter :)

Was echt MEGA VET _O_ om met een stoet van zo'n 20 Amerikanen door alle lange tunnels om en in Amsterdam met Pedal-to-the-Metal heen te vlammen }> _O_
Schipholtunnel > Velsertunnel > Wijkertunnel > Coentunnel > Zeeburgertunnel > Piet-Heintunnel > IJtunnel.
Damn wat een onbeschrijfbaar vette ervaring :D Dat geluid en gedreun in die tunnels... :~ _O_

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/tunnelcruise/IMG_7436.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/tunnelcruise/IMG_7476.jpg

Edit: Owja, vooruit... enkele filmpjes mogen hier ook gepost worden he :P

http://media.putfile.com/1_Schipholtunnel

http://media.putfile.com/2_Schipholtunnel

http://media.putfile.com/4_Wijkertunnel

http://media.putfile.com/5_Coentunnel45

http://media.putfile.com/6_Zeeburgertunnel

http://media.putfile.com/7_Pietheintunnel

[ Voor 44% gewijzigd door Knightwolf op 19-10-2005 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Jullie hebben je toch wel aan de aldaar geldende maximumsnelheid gehouden? >:)

/Koos Spee modus

[ Voor 14% gewijzigd door Bestla op 19-10-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 16:11
Knightwolf schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:24:

Was echt MEGA VET _O_ om met een stoet van zo'n 20 Amerikanen door alle lange tunnels om en in Amsterdam met Pedal-to-the-Metal heen te vlammen }> _O_
Schipholtunnel > Velsertunnel > Wijkertunnel > Coentunnel > Zeeburgertunnel > Piet-Heintunnel > IJtunnel.
Damn wat een onbeschrijfbaar vette ervaring :D Dat geluid en gedreun in die tunnels... :~ _O_

[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen dat geluid al 8) :D _/-\o_ :9 :P

Met 88 1,2 liter V4 blokken en open uitlaten door de IJ tunnel.
Das ook wel :P maar dit is :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Vm1heA op 19-10-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:39:

/Koos Spee modus
/me gokt iets met kilometers en mijlen, en iets met borden bij elkaar optellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 07:20

JB

Cédric roelt!

Vette filmpjes _o_

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:00

paQ

heeft aardig wat extra brandstof gekost dat middagje :P

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:58

Dentheman

Zie signature

übervette filmpjes,

* Dentheman veegt kwijl van bureau :9~

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
foutje.. dubbelpost met verkeerde plaatjes.. krijg je als je te laat op stoppen klikt.. :P

[ Voor 186% gewijzigd door HawVer op 20-10-2005 20:47 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Mwoap! Mooie plaatjes van mooie auto's!!

Afbeeldingslocatie: http://www.adminter.nl/tmp/mwoap/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.adminter.nl/tmp/mwoap/002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.adminter.nl/tmp/mwoap/003.jpg

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Knightwolf schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:24:

[afbeelding]

[afbeelding]

Whahaa respect, die filmpjes doen 't 'm, wat gaaf :9~
Volgend jaar probeer ik ook wel v/d partij te zijn, super! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:22:
[...]

Whahaa respect, die filmpjes doen 't 'm, wat gaaf :9~
Volgend jaar probeer ik ook wel v/d partij te zijn, super! :D
Count me in 8)

@ The Bandit : jij zocht toch naar vervanging van je NO MA'AM shirt ?

NO MA'AM
National
Organistion of
Men
Against
Amazonian
Masterhood :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 21-10-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Bestla schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:44:
[...]

Count me in 8)

@ The Bandit : jij zocht toch naar vervanging van je NO MA'AM shirt ?

NO MA'AM
National
Organistion of
Men
Against
Amazonian
Masterhood :)
_/-\o_ Die mok en mousepad zijn cool _/-\o_
Thnx

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Bestla schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:39:

/Koos Spee modus
Jahoor, we hebben het grootste stuk tussen de 50 en 90 gecruised :P af en toe zakte door de drukte de snelheid zelfs terug naar 30 :?

Verder was het meestal met 60 de tunnel in en met 150 weer uit voor mij. Sommige anderen zullen niet zo hard gegaan zijn, anderen waarschijnlijk nog veel harder :P

Ow en btw, Koos Spee, wie is dat? }) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

De Don Quichote van de Verkeers Politie of zoiets
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.