motorswap , reken 8 tot 14/15/16 uur afhankelijk van moeilijkheid (handbak,automaat enzovoorts)
dus rond de 1000 euro
motortje, een gewone 200 euro, een leuke 300, een echt leuke 500 (200+ pk)
mijn auto kost 3000 + 1000 voor swap+500 voor motor = 4.5k voor een perfect rijdende amerikaan...sounds like a deal? maar dan, het verbruik, jullie zeggen 1:6, mijn oom zegt : eerder 1 op 3. wie moet ik geloven? belasting vrij rijden is tof, maar wat kost de verzekering mij? en is het handiger om mijn motorblok uit duitsland te halen? (iets met belasting, ik weet het niet zeker
twijfels alom...
De temp was veel te warm dus verdampte meteenKnightwolf schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:03:
En nou kan die man van die TransAM z'n auto helemaal cleanen van binnen?
Euh ga eens zoeken naar 'n goed blok, voor een crate/gereviseerde 350 Chevy of bijv. 351 Ford blok ben je al gauw rond de 2K kwijt. Een 'goed' 2ehands blok zal wat goedkoper zijn, maar bij zo'n engine swap komt heel wat kijken. Reken jezelf niet te gauw rijk.HeefStan schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:45:
OK ff met oom gepraat aangaande mijn toekomste auto, hij zegt :
motorswap , reken 8 tot 14/15/16 uur afhankelijk van moeilijkheid (handbak,automaat enzovoorts)
dus rond de 1000 euro
motortje, een gewone 200 euro, een leuke 300, een echt leuke 500 (200+ pk)
mijn auto kost 3000 + 1000 voor swap+500 voor motor = 4.5k voor een perfect rijdende amerikaan...sounds like a deal? maar dan, het verbruik, jullie zeggen 1:6, mijn oom zegt : eerder 1 op 3. wie moet ik geloven? belasting vrij rijden is tof, maar wat kost de verzekering mij? en is het handiger om mijn motorblok uit duitsland te halen? (iets met belasting, ik weet het niet zeker)...
twijfels alom...
Een V8 zal een grotere radiateur nodig hebben dan een V6, de bak zal ook koeling willen, stuurbekrachtiging zal ms. omgebouwd moeten worden, electronica etc.
Je rekent 4500 voor een perfect rijdende yank, maar de staat van een 3K kostende Amerikaan zal je waarschijnlijk (achteraf) tegenvallen, plus dat je er 'n enorme hoop werk van hebt.
Beter koop je direct een V8, rond de 4K is er al wel wat te vinden, en voor 5K heb je vooral met de huidige brandstofprijzen(!) best wat leuks te pakken.
Aan zo'n auto kan je beter je zweet besteden denk ik.
@theBandit; hoe vond je het rijden ?
[ Voor 3% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 11-09-2005 17:31 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Eerlijk........Hydraulik-Phunk schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:31:
[...]
@theBandit; hoe vond je het rijden ?
Beter dan verwacht
Dit rijdt dus echt heel anders, voor een yank veel stugger/directer dan je zou verwachten.
Kan bijna niet wachten om de weken te plannen om de grote waterbak over te gaan om te gaan zoeken daar.
Maar eerst zal ik wel eens (jaren blijven) zoeken naar de pingping
En eens een keertje een proefritje gaan maken als ik er eens 1 tegen kom bij een garage of zo
Verwijderd
Maar 't viel mij ook mee hoor, die belachelijk sterke stuurbekrachtiging en vrij goeie (niet misselijkmakende) wegligging.
1 op 3 is idd wel vrij normaal, haal ik ook in de stad of als je 'n beetje doorrijdt op bochtige wegen (remmen/optrekken). Op de snelweg kan ik 1 op 5 halen, ook 'n beetje afhankelijk van m'n gasmengsel. Moet ik nog ff mee aan het spelen ook zodra m'n carb helemaal in orde is.
Verwijderd
Hoe weet jij dat nouVerwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:37:
Jij rijdt als een oma.
Ik hou van flink doorgassen anders, maar een constante snelheid aanhouden en veel de CruiseControl gebruiken op de snelweg resulteert in een vanzelfsprekend laag verbruik
[ Voor 48% gewijzigd door Knightwolf op 12-09-2005 00:14 ]
Langere afstanden en cruisecontrol schelen enorm, zelfs @ 140 km/u.
Daarom vind ik 't ook wel jammer dat ik geen CC op m'n Camaro heb. Maar misschien moet ik wel gewoon wat minder bochtjes omhoeken
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 00:43 ]
Verwijderd
Maar check de video. Mustangs .. Type R's, nog meer Skylines, en meer lekkers:
http://www.getawayinstock...ers/Trailer_GiS6_high.wmv
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 01:36 ]
Ben lekker bezig geweest, dus is mijn biertje wel verdient
Ziet er très cool uit moet ik zeggenVerwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 01:33:
Ja en een 3000GT, en 2 Supra's, en nog een 2005 Viper, en die laatste is misschien ook nog wel een Porsche.
Maar check de video. Mustangs .. Type R's, nog meer Skylines, en meer lekkers:
http://www.getawayinstock...ers/Trailer_GiS6_high.wmv
Morgen ff 1 of 2 nieuwe remcilinders bestellen en deze week hopelijk weer rijden!
Je wordt er nog handig in H-PHydraulik-Phunk schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:05:
Woei, net ff 'n sleutel voor remmen ontluchten, vrijwel nieuwe remschoenen en een nieuwe deurklink besteld.
Morgen ff 1 of 2 nieuwe remcilinders bestellen en deze week hopelijk weer rijden!
Plus dat 't gewoon leuk werk is, vooral wat je ervoor terug krijgt
'k heb alleen zin om een engine swap te doen, ff kijken of ik genoeg kan sparen tot aan 't voorjaar en dan heel misschien wel een 400 erin oid
Ik heb besloten om voorlopig mijn 1979 400 blok te gaan gebruiken. Dan gaat die 1970 400 ondr het mes,dwz uit elkaar voor nieuwe pakkingen en wat ik verder tegenkom. Zeg maar een kleine revisie.Hydraulik-Phunk schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:35:
Mwah, ben van mezelf wel aardig handig hoor, iig niet te bang om wat aan te pakken.
Plus dat 't gewoon leuk werk is, vooral wat je ervoor terug krijgt
'k heb alleen zin om een engine swap te doen, ff kijken of ik genoeg kan sparen tot aan 't voorjaar en dan heel misschien wel een 400 erin oid
Ik zal dus een 400 blok te koop hebben over een klein jaar, en dat zal zijn of de 1970 of de 1979.
Eerst ff geld bij elkaar sprokkelen voor 't een en ander noodzakelijke aan de ophanging e.d., belasting etc. etc.
Had ik deze al eens gepost ? Geluid van m'n 'nieuwe' pijpen
mjam mjamHydraulik-Phunk schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:54:
http://www.xs4all.nl/~diroos/camaro/MVI_4037.AVI
Had ik deze al eens gepost ? Geluid van m'n 'nieuwe' pijpen
[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 13-09-2005 13:16 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Volgend jaar V8 Pruttel Contest
[ Voor 43% gewijzigd door Bestla op 13-09-2005 13:19 ]

Shit!!!!
Volgens mij gaat ie op deze manier regelrecht de plomp in
Ik weer bellen met het resultaat van tot dan toe, mja moest ergens anders zitten, draden maar volgen en zo. Jah da's goed kut natuurlijk, moet dalijk alle binnenbekleding eruit...
Maar anyway, ik kon wel het deurpaneel eraf halen om stroom rechtstreeks op de motor te zetten zodatie iig dicht gaat. Nadat ik klaar was met werken ik gelijk aan de slag, deurpaneel er bijna helemaal af, lukte het laatste beetje net niet he
Ben toch maar verder gaan zoeken bij de zekeringen. Zaten nog 2 dikke aluminium blokjes tussen, die bleken ook zekeringen van 30A te zijn. Zat toevallig 1 gewone van 30A tussen, heb die erin gedaan, en .... voila, m'n ramen deden het weer
Ik in heel rap tempo die deur weer in elkaar gezet, ging makkelijk, en gauw naar huis... Morgen ff setje zekeringen halen
De mijne heeft ook nogal eens moeite om die 30 kg glas naar boven te stuwen, ik moet es ff een directe bypass via de accu leggen.
Scheelt iig voor je dat het niet regende
[ Voor 14% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 13-09-2005 21:25 ]
En Tyra ja, had zogauw geen andere die ik daarover kon bellen. Moest hem trouwens toch nog voor iets hebben dat al langer liep...
[ Voor 65% gewijzigd door Knightwolf op 13-09-2005 21:40 ]
30 kg? is het niet handiger er gewoon minder glas in te stoppen, dan word je lichter en ben je meteen ook sneller en zuiniger, ipv een bypass en nog meer verbruikHydraulik-Phunk schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:25:
Jij en Tyra
De mijne heeft ook nogal eens moeite om die 30 kg glas naar boven te stuwen, ik moet es ff een directe bypass via de accu leggen.
Scheelt iig voor je dat het niet regende
* HeepH klinkt als milieu-nicht...
Maar man, zelfs m'n glas draagt bij aan mij kreukelzone
Verwijderd
'66 chevy's vergeleken met plymouth, ford, mercury, oldsmobile, pontiac, enz.
Het is gewoon een reclamefilm voor de verkopers van fillialen. Erg cool om te zien.
Ik ben in het Corvettemuseum geweest in Amerika.
De fotos staan hier : www.saarloos.net/corvette
Is zeker de moeite waard als je in Amerika zit en in de buurt van de staat Kentucky.
Een klein filmpje van de eerste start-up: *KLIK* (Windows media 8)
En? Lekker toch?
I reject your reality, and substitute my own.
V8 inhoud ?_sNaRs_ schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:30:
Ej mensen, aangestoken door oa dit topic ben ik aan het sleutelen gegaan om mijn VW-bus van wat echte american muscle te voorzien. Eruit met dat lullige vierpittertje, in come the V8!
Een klein filmpje van de eerste start-up: *KLIK* (Windows media 8)
En? Lekker toch?
En al aan de RDW keuring gedacht (Van 4 naar 8 pitten)
[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 14-09-2005 15:34 ]
I reject your reality, and substitute my own.
het kan nog dikker hoor, caddilac V8's zijn huge van vroegah_sNaRs_ schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:58:
5.7 natuurlijk...het uitlaatsysteem wordt nog even tricky.

Je moest eens weten wat zo'n spijlenbus kost in goede staatVerwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:32:
Ach ik kan er mee leven
Het was toch maareen VW.
daar had ik mijn Firebird wel voor naar Bart Holland kunnen brengen bij wijze van spreken
[ Voor 19% gewijzigd door Bestla op 14-09-2005 18:05 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
<---------Firebird liep daar met een zwartwit uitvoering van op een t-shirt
theBandit met een No Ma'am (Al Bundy) shirt
[ Voor 48% gewijzigd door Bestla op 15-09-2005 07:53 ]
Bestla schreef op donderdag 15 september 2005 @ 07:51:
theBandit met een No Ma'am (Al Bundy) shirt

in tight pants was hovering over me sucking money
out of my wallet.
Edit: ff balkje voor gedaan anders wordt ik herkend
[ Voor 9% gewijzigd door Ad de Jong op 15-09-2005 09:55 ]
Ik heb dr nog 2 waarvan 1 echt slecht is en de 2e begint ook al veel minder te worden.
Dus mocht je ze nog ergens aan kunnen komen....... mocht ik ze tegen komen hoor je het natuurlijk ook
Wel de goeie natuurlijk niet de neppers die kom ik wel eens tegen op inet.
I'll be on the lookout voor No Ma'am
En spaar ze voor een TA '77
[ Voor 17% gewijzigd door Bestla op 15-09-2005 15:42 ]
Ik had nooit moeten rijden in die 81er
Krijg overal uitslag omdat ik nog zolang moet wachten
Zo moet dat ook voor jouw ongeveer zijn met zo'n mooi spul in de schuur en al een tijd niet meer kunnen cruisen
Meer pics van die C/10 ? Geweldige bakken zijn dat, qua design ongeëvenaard, je zou niet zeggen dat dat ding halverwege de jaren '60 al getekend is.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:26:
Pas nog een mooie foto gemaakt, met een paar vette wagens
klikbaar uiteraard
Verwijderd
Charger op een racebaantje
Die bodyroll is gewoon eng maar dat geluid
Ligt het aan mij of hikt dat geluid als een gek? Brakke putfile ook.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:26:
http://media.putfile.com/green-charger
Die bodyroll is gewoon eng maar dat geluid![]()
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Loopt prima hier in Opera, IE en Firefox.GaMeOvEr schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:21:
[...]
Ligt het aan mij of hikt dat geluid als een gek? Brakke putfile ook.
Hm. In IE doet hij het ook goed, in Firefox niet. Net een ander filmpje van putfile in Firefox bekeken, dat ging dan weer wel goed. Naja. zal wel.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:41:
[...]
Loopt prima hier in Opera, IE en Firefox.
Aannames zijn fataal.
Yup, alleen mag er ondersteltechnisch wel wat aan aan gebeuren.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 01:19:
Ganz Geile Sound!
Aannames zijn fataal.
na die kerel moet gewoon leren rijden, en idd een wat stijvere vering is op zijn plaats denk ik...GaMeOvEr schreef op zondag 18 september 2005 @ 01:25:
[...]
Yup, alleen mag er ondersteltechnisch wel wat aan aan gebeuren.
Verwijderd
Verwijderd
Die bodyroll hoort zo, simpel... en idd met de kont zwiepenVerwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:26:
http://media.putfile.com/green-charger
Die bodyroll is gewoon eng maar dat geluid![]()
Maar damn, dat geluiddd...

Zoek de verschillen

Kan iemand een directe link geven naar die Charger ? Doet 't niet hier.
Overigens op Rides dit weekend, die Charger zeg tering
[ Voor 16% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 18-09-2005 21:52 ]
Das Den Haag met de Saturdaynight CruiseVerwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:26:
Pas nog een mooie foto gemaakt, met een paar vette wagens
[afbeelding]
klikbaar uiteraard
Toch ???
Verwijderd
Dodge Charger 1969 R/T met t liefst een 426 Hemi. Dus een 6,9 liter motor
De General Lee versie van de Charger (door sommigen verafschuwd) vind ik al jaren het mooist.
King of the Musclecars zegt men wel eens. Dat is ie zeker
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 23:58 ]
Jep, heb je hem daar gezien dan?Vm1heA schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:39:
[...]
Das Den Haag met de Saturdaynight Cruise
Toch ???
Nope, maar kom er wel af en toe.
Dit jaar helaas nog niet
Is er nog een cruise dit jaar ?
Edit: hmm staan nog geen data van 2006 bij... komg nog wel dan
[ Voor 37% gewijzigd door Knightwolf op 19-09-2005 13:14 ]
Als alles goed gaat is 'ie dit weekend/maandag weer cruisable
Heb 'm vanmiddag toch maar ff gestart, al bijna 3 weken geen (eigen) V8 meer gehoord
Dat geeft wel kippevel dan, of nietHydraulik-Phunk schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:27:
Heb 'm vanmiddag toch maar ff gestart, al bijna 3 weken geen (eigen) V8 meer gehoord![]()
Data hoef ik nooit weten, het is gewoon elke eerste zaterdagavond van de maanden April t/m SeptemberKnightwolf schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:13:
www.cruisebrothers.nl en klik dan op Saturday Night Cruise
Edit: hmm staan nog geen data van 2006 bij... komg nog wel dan
Nieuwe remcilinderHydraulik-Phunk schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:50:
M;n kreupele Camaro;
Zoek de verschillen
En het klemmetje heel kunnen laten tijdens het plaatsen?
[ Voor 62% gewijzigd door Bestla op 25-09-2005 11:52 ]

Het hele interieur er uit incl de ramen, en ja ze zijn heel gebleven. Al was de voor ruit al kapot toen ik hem kocht. Maar ik heb mijn eigen oude ruit nog
[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 25-09-2005 12:37 ]
Ziet er euh, lekker uit
Ik ben nu ff bezig met de remmerij, heb alle gereedschap en onderdelen dus ik ga zo een setje leidingen persen. Volgende week gaat 'ie in de stalling
Maar toch, heel veel dingen zijn gewoon van gietijzer, ongecoat dus. HRC, spruitstukken, ophangingen, pulleys etc zijn altijd wel verroest. Die groene verf laat ook nogal snel (20~30 jr
Met het opknappen opschuren dus en een mooi pastelkleurtje of tectyl erop
En ja, ik ga hem reviseren en hem mooi Pontiac blauw verven
Remleidinggeräte
Zoek de verschillen wederom
Passchen ende meeten
Die past
M.a.w., ik heb een limited slip diff
Die met dat "Ik ben Schizofreen/Ik ook" is die reuzenbaby en niet "ik"Hydraulik-Phunk schreef op zondag 25 september 2005 @ 14:44:
Scheelt dat je schizofreen bent
Ziet er euh, lekker uit
Ik ben nu ff bezig met de remmerij, heb alle gereedschap en onderdelen dus ik ga zo een setje leidingen persen. Volgende week gaat 'ie in de stalling
Om die remcilnder vast te zetten natuurlijkHydraulik-Phunk schreef op zondag 25 september 2005 @ 12:13:
Welk klemmetje ?
Dit topic is gesloten.
![]()