Ervaring werken bij Accenture / ATS

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 51.639 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Mijn diploma is nu namelijk mijn grootste zorg. Ik weet namelijk niet of ik die meteen ga halen in verband met die vrije studiepunten. Moet er nog 8 (waarvan ik er 3 kan halen met een JAVA cursus waar ik nu mee bezig ben).
Dit is een groot probleem aan het worden voor veel klasgenoten van me. Er zijn vrij weinig manieren om studiepunten te halen... en nu met de afstudeeropdracht ernaast is er simpelweg geen tijd meer voor. Dit moet dus allemaal in het laatste blok gebeuren naast de reguliere les en de dan lopende casus.

Hopelijk kan ik mijn 2 Cisco certificaten ook nog verzilveren voor 1 vrij studiepunt ieder, dan zit ik nog maar op 3 punten. Dit moet ik maar vragen aan de vsp-coordinator op mijn terugkomdag 12 april, eerder kan ik helaas niet langsgaan.

Je ziet dus al dat dit behoorlijk krap gaat worden en veel problemen op gaat leveren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Refragmental schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:26:
Mijn diploma is nu namelijk mijn grootste zorg. Ik weet namelijk niet of ik die meteen ga halen in verband met die vrije studiepunten. Moet er nog 8 (waarvan ik er 3 kan halen met een JAVA cursus waar ik nu mee bezig ben).
Dit is een groot probleem aan het worden voor veel klasgenoten van me. Er zijn vrij weinig manieren om studiepunten te halen... en nu met de afstudeeropdracht ernaast is er simpelweg geen tijd meer voor. Dit moet dus allemaal in het laatste blok gebeuren naast de reguliere les en de dan lopende casus.

Hopelijk kan ik mijn 2 Cisco certificaten ook nog verzilveren voor 1 vrij studiepunt ieder, dan zit ik nog maar op 3 punten. Dit moet ik maar vragen aan de vsp-coordinator op mijn terugkomdag 12 april, eerder kan ik helaas niet langsgaan.

Je ziet dus al dat dit behoorlijk krap gaat worden en veel problemen op gaat leveren. :(
ATS is ook redelijk flexibel in studeren naast je werk hoor. Kun je zelfs werkverlof voor krijgen. Ik zou gewoon een goed gemotiveerde sollicitatiebrief schrijven en hopen dat ze het gesprek aanwillen (gok van wel). Komt helemaal goed :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:37

911GT2

en blazen maar!

Ik was in december afgestudeerd, alleen moest er nog een gesprek plaats vinden, ergens in Januari. Toch ben ik 1 Januari begonnen bij ATS, dat was geen enkel probleem, ik heb pas na twee maanden mijn eigenlijke diploma kunnen overleggen. Zijn ze allemaal niet zo moeilijk over.

Ze/ we willen gewoon hard groeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is met mij ook contact opgenomen vanuit Accenture zelf n.a.v. een bedrijvendag. Ik zit laatstejaar Bedrijfskundige Informatica en werd gevraagd voor ATS. Ik zie het wel zitten om daar eventueel af te studeren.

Probleem is dat ik echt absoluut niet wil (en kan) programmeren, bestaat er binnen ATS dan ook nog een mogelijkheid voor je? Heb een beetje de indruk dat dit juist voor Consulting is weggelegd.

Zijn er meer mensen die bij ATS een stage/afstudeertraject hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

I did :)
En ik kon ook niet programmeren :P Heb ruim een half jaar (parttime) stage gelopen bij ATS, en daarnaast 3 dagen per week normaal gewerkt. Inmiddels is mijn stage afgelopen, werk ik nog steeds parttime bij ATS en ben ik mijn scriptie aan het schrijven. Ohja, en ik kan inmiddels door een aantal cursussen en veel praktijk wel een beetje programmeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik programmeer niet. Als in: hard code kloppen. Maar ik moet en heb wel verstand nodig voor mijn dagelijks werk: extracties uit diverse systemen. ETL dus. 25% van mijn tijd bezig met bouwen van interfaces, resterende 75% overleg, regelen van dingen, testen, beheer enz enz.

Technisch? Ja. Maar niet zo technisch dat het alleen programmeren is. Functioneel deel is ook belangrijk. Het begrijpen wat voor data je uit welk systeem haalt is een groot voordeel.

/me Motrax zwaait naar 911GT2.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:08
Motrax schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:54:
Ik programmeer niet. Als in: hard code kloppen. Maar ik moet en heb wel verstand nodig voor mijn dagelijks werk: extracties uit diverse systemen. ETL dus. 25% van mijn tijd bezig met bouwen van interfaces, resterende 75% overleg, regelen van dingen, testen, beheer enz enz.

Technisch? Ja. Maar niet zo technisch dat het alleen programmeren is. Functioneel deel is ook belangrijk. Het begrijpen wat voor data je uit welk systeem haalt is een groot voordeel.

/me Motrax zwaait naar 911GT2.
Technisch valt het allemaal reuze mee bij ATS. Er wordt tegenwoordig nog amper geprogrammeerd in Europa, simpelweg omdat dit teveel geld kost. Accenture heeft over de hele wereld zogenaamde "Delivery Centers", die al het programmeerwerk goedkoop en snel doen.
Ik zit zelf in de Enterprise Integration cell, en ben voornamelijk bezig met bedrijfsprocessen te implementeren in de trend van SOA (service oriented architecture).
Binnen ATS heerst een zeer open cultuur, zoals ik ervaren heb. Je kunt bij wijze van spreken de big boss van ATS Nederland in je msn toevoegen en er een praatje mee houden.
Ik zit nu toevallig in Rotterdam, en verblijf hier 2 nachten per week in een hotel aangezien ik mijn sociaal leven nog up to date wil houden, ik merk wel dat work-life balance als steeds belangrijker gezien wordt door ATS. Het is gewoon simpel, als je een werknemer zoveel tijd besteed aan "work" dat hij geen tijd meer heeft voor "life" is deze ongelukkig, alsmede zijn of haar partner. Dit zal er uiteindelijk toe leiden dat deze weg zal gaan. Zo is er voor mij gezorgd door mijn directe baas dat ik op mijn volgende project op 6 km van mijn huis terechtkom (Eindhoven). Maar je dient dit wel aan te geven als je met iets zit, dan is hier altijd wel een oplossing voor. En voor de nieuwe starters binnenkort, veel succes! En geniet van jullie introductieweek in het schitterende 5***** hotel te Huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruben121689 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:17:

Technisch valt het allemaal reuze mee bij ATS. Er wordt tegenwoordig nog amper geprogrammeerd in Europa, simpelweg omdat dit teveel geld kost. Accenture heeft over de hele wereld zogenaamde "Delivery Centers", die al het programmeerwerk goedkoop en snel doen.
Ik zit zelf in de Enterprise Integration cell, en ben voornamelijk bezig met bedrijfsprocessen te implementeren in de trend van SOA (service oriented architecture).
Hey dit vind ik zeer interessant. Kan je mij daar iets misschien meer over vertellen? Ik heb zelf beetje achtergrond in hobby programmeren (simpele websites/webshops in PHP etc, nog een beetje basis OOP java/ruby) maar ik zou toch graag niet veel willen programmeren (beetje is natuurlijk geen probleem), maar ook meer met de wat grotere concepten werken, ERP, SOA, CRM, databases etc.

Op HBO namelijk bedrijfskundige informatica gedaan, en nu op uni zit ik ook eigenlijk een beetje in die richting te werken (al heet het anders). Ik wil dus eigenlijk niet full time programmeur worden, maar wel veel met ICT te maken hebben. En wat jij nu doet klinkt wel heel erg goed voor mijn gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Accenture heeft over de hele wereld zogenaamde "Delivery Centers", die al het programmeerwerk goedkoop en snel doen.
Je weet dat Almere sinds kort ook een Delivery Center is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]
...
Binnen ATS heerst een zeer open cultuur, zoals ik ervaren heb. Je kunt bij wijze van spreken de big boss van ATS Nederland in je msn toevoegen en er een praatje mee houden.
Ik zit nu toevallig in Rotterdam, en verblijf hier 2 nachten per week in een hotel aangezien ik mijn sociaal leven nog up to date wil houden, ik merk wel dat work-life balance als steeds belangrijker gezien wordt door ATS. Het is gewoon simpel, als je een werknemer zoveel tijd besteed aan "work" dat hij geen tijd meer heeft voor "life" is deze ongelukkig, alsmede zijn of haar partner. Dit zal er uiteindelijk toe leiden dat deze weg zal gaan. Zo is er voor mij gezorgd door mijn directe baas dat ik op mijn volgende project op 6 km van mijn huis terechtkom (Eindhoven). Maar je dient dit wel aan te geven als je met iets zit, dan is hier altijd wel een oplossing voor. En voor de nieuwe starters binnenkort, veel succes! En geniet van jullie introductieweek in het schitterende 5***** hotel te Huizen.
Dat was voor mij ook een van de doorslaggevende redenen dat ik voor ATS gekozen heb. Men is gewoon erg bezig met het wel en wee van de medewerkers. Er is heel veel ogelijk om je tevreden te houden. Als jij iets nodig hebt om je werk goed te kunnen doen, dan komt dat er gewoon (binnen zekere grenzen natuurlijk ;) )
Ik ga zelf per 1-6 beginnen, in de Oracle cell (PeopleSoft team). Van de week contact gehad met mijn a.s. cell-lead. Waar ik ergens terecht zal komen was nog onbekend, die week in Huizen ga ik iig wel doen, en ik was meteen uitgenodigd voor een team-BBQ bij hem thuis in juni :9

Nog andere Oracle-cell'ers hier btw? Benieuwd naar mijn nieuwe collega's :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:42:
Vandaag is met mij ook contact opgenomen vanuit Accenture zelf n.a.v. een bedrijvendag. Ik zit laatstejaar Bedrijfskundige Informatica en werd gevraagd voor ATS. Ik zie het wel zitten om daar eventueel af te studeren.

Probleem is dat ik echt absoluut niet wil (en kan) programmeren, bestaat er binnen ATS dan ook nog een mogelijkheid voor je? Heb een beetje de indruk dat dit juist voor Consulting is weggelegd.

Zijn er meer mensen die bij ATS een stage/afstudeertraject hebben gedaan?
Gisteren hebben ze ook contact met me opgenomen. Ik ben uitgenodigd voor een Jobday in Juni in Den Bosch. 8)
Helaas kon ik niet eerder in verband met mijn afstudeerstage van school. Want in eerste instantie mocht ik zelfs al donderdag langskomen, maar helaas heb ik voor dan een aantal belangrijke interviews geplanned. Dat heb ik dus helaas moeten laten schieten. In Juni ben ik klaar met de stage dus dat leek mij het beste moment om te solliciteren.

De richting waar ik op wil is Oracle / Business Intelligence. Omdat Oracle toch een wereldleider is lijkt dit me handig om als startpunt te nemen.

Heb overigens 2 weken geleden een mooi pak gekocht... ik ben er helemaal klaar voor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Korakal schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:00:
[...]

Je weet dat Almere sinds kort ook een Delivery Center is? :P
8)7 True, true.. maar ben al een tijdje niet meer op kantoor geweest in Almere, en de "Bill Green & Co-spam" lees ik tegenwoordig amper meer, dus wist het eerlijk gezegd niet zeker. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:37:
[...]

Hey dit vind ik zeer interessant. Kan je mij daar iets misschien meer over vertellen? Ik heb zelf beetje achtergrond in hobby programmeren (simpele websites/webshops in PHP etc, nog een beetje basis OOP java/ruby) maar ik zou toch graag niet veel willen programmeren (beetje is natuurlijk geen probleem), maar ook meer met de wat grotere concepten werken, ERP, SOA, CRM, databases etc.

Op HBO namelijk bedrijfskundige informatica gedaan, en nu op uni zit ik ook eigenlijk een beetje in die richting te werken (al heet het anders). Ik wil dus eigenlijk niet full time programmeur worden, maar wel veel met ICT te maken hebben. En wat jij nu doet klinkt wel heel erg goed voor mijn gevoel :)
De meeste mensen die ik binnen ATS ken willen niet programmeren dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Echt programmeerwerk is er nog maar amper, en als er geprogrammeerd moet worden wordt het vergeleken met een "kauwgomballenmachine" zoals het binnen ATS genoemd word, oftewel kant en klare stukken code hergebruiken en creatief aan elkaar plakken.
Geef in ieder geval aan dat je geen programmeerheld bent, en dus niet in de Java-cell ofzo terecht wil komen maar bijvoorbeeld ERP, EAI (Enterprise Application Integration, wat ik dus doe), CRM of ORACLE wilt gaan doen waar minder aan programmeren gedaan word. Ze kunnen overal wel mensen gebruiken binnen ATS, er zijn teveel projecten en te weinig mensen op dit moment (en de komende paar jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
Ruben121689 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:40:
[...]

De meeste mensen die ik binnen ATS ken willen niet programmeren dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Echt programmeerwerk is er nog maar amper, en als er geprogrammeerd moet worden wordt het vergeleken met een "kauwgomballenmachine" zoals het binnen ATS genoemd word, oftewel kant en klare stukken code hergebruiken en creatief aan elkaar plakken.
Geef in ieder geval aan dat je geen programmeerheld bent, en dus niet in de Java-cell ofzo terecht wil komen maar bijvoorbeeld ERP, EAI (Enterprise Application Integration, wat ik dus doe), CRM of ORACLE wilt gaan doen waar minder aan programmeren gedaan word. Ze kunnen overal wel mensen gebruiken binnen ATS, er zijn teveel projecten en te weinig mensen op dit moment (en de komende paar jaar).
Als je geen programeerheld bent wordt daar wel rekening mee gehouden. Ga er maar wel vanuit dat zo'n beetje alle rollen iets van programeerwerk zit (Echt programmeerwerk of kauwgomballenwerk). Als je dus absoluut niet wil programeren zit je bij ATS niet echt op je plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

Ik heb dat destijds gezien in Middelburg.
Daar zitten een hoop van jullie collega's (nee ik ben geen ats'er of accenture cons persoon)... je zag daar doordat mensen veel in hotels zaten een hoop van hun relaties door het werk op de klippen lopen.
Je moet er tegen kunnen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
avotar schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:08:
[...]

Daar zitten een hoop van jullie collega's (nee ik ben geen ats'er of accenture cons persoon)... je zag daar doordat mensen veel in hotels zaten een hoop van hun relaties door het werk op de klippen lopen.
Je moet er tegen kunnen.
Ik heb gelukkig momenteel geen relatie en ben er eerlijk gezegd ook niet aan toe ivm stage en afstuderen. Ik woon ook nog thuis dus ben nergens aan gebonden, en mijn vrienden ontmoet ik vooral in het weekend.
Voor mij is het dan wel perfect dan, het enige dat verandert aan de situatie is dat ik mijn ouders wat minder zie doordeweeks, maar daar kan ik wel mee leven. :)

Nu nog maar hopen dat ik ook word aangenomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
avotar schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:08:
[...]

Je moet er tegen kunnen.
Denk dat het voor de meeste consultancy bedrijven dit eigenlijk wel van toepassing is. Je loopt het risico dat je ergens in een uithoek terrecht komt. ( Het project in middelburg ken ik wel, geloof dat er op een gegeven moment een half bungalowpark vol met Accenture mensen zat). De reistijden,hotelovernachtingen kunnen funest zijn voor je relatie en sociale leven ( afhankelijk hoe je er mee omgaat)

Zelf ben ik vrijgezel en thuiswonend ( de ideale consultant wat dat betreft ;) ) en tijdens buitenlandse projecten heb ik gemerkt dat je sociale leven bijhouden een beste klus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Wat bedoelen ze met buitenlandse klussen? moet je dan daadwerkelijk naar het buitenland gaan of is het een project in nederland waar alleen engels gesproken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Naar het buitenland. Er wordt zowiezo veel Engels gesproken, aangezien er meestal wel iemand tussen zit die niet Nederlands is.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
dus ik heb in principe een probleem (als ik bij ats zal werken). mijn engels is niet echt denderend (spreken dan). Maar hebben ze daar meer buitenlandse projecten dan projecten in nederland?

[ Voor 39% gewijzigd door naruto op 20-04-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je hebt voor een deel keuze op wat voor project je terecht komt. Ik zit op een internationaal project in Nederland en spreek daarom veel Engels.

Het went ook wel. Toen ik net van school af kwam, was het echt wennen om over te schakelen naar een andere taal. Nu gaat het redelijk vlot.

Veel mensen denken dat ze slecht Engels kunnen, of juist dat ze het verschrikkelijk goed kunnen. In de praktijk kom je er wel uit, brak Engels of niet. Slechter dan Polen of Spanjaarden kan je niet spreken :X :P

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
naruto schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 16:09:
dus ik heb in principe een probleem (als ik bij ats zal werken). mijn engels is niet echt denderend (spreken dan). Maar hebben ze daar meer buitenlandse projecten dan projecten in nederland?
Valt mee, je went er heel snel aan.

Moet wel zeggen dat na een langere periode Londen mijn engels wel een heel stuk beter is geworden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
(jarig!)
Op de site van accenture staat een vacature voor internationaal test analist.
Is er iemand die meer weet over deze functie?
- Is het bijvoorbeeld daadwerkelijk internationaal werken en zo ja en in welke mate, of is het in Nederland werken aan internationale projecten?
- Weet iemand of dit vooral uitvoerend of meer coordinatie en management is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik denk dat het uitvoerend is. Anders was de titel wel iets met manager, senior of projectleider.

Maar er is maar 1 manier om er achter te komen! Contact opnemen... ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
(jarig!)
hhm, ik zie dat ik de titel niet goed heb weergegeven, het moet consultant zijn ipv analist. En omdat in de omschrijving zo'n beetje het complete testproces als werkzaamheden wordt genoemd, was ik benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Laatst online: 12:35
Wat is de carriere pad van een WO'er bij Accenture (binnen consultancy). Waar ben je na 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
descon schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:31:
[...]

Als je geen programeerheld bent wordt daar wel rekening mee gehouden. Ga er maar wel vanuit dat zo'n beetje alle rollen iets van programeerwerk zit (Echt programmeerwerk of kauwgomballenwerk). Als je dus absoluut niet wil programeren zit je bij ATS niet echt op je plek.
Daar ben ik het niet mee eens, aangezien ik zelf in de Technology / EAI-cel zit en amper met echt programmeerwerk te maken krijg. Het is puur bedrijfsprocessen analyseren en tekenen in één van de modelertools en de integratie met andere systemen verzorgen (SOA) middels XML-berichten. Tuurlijk zul je vast wel een if hier en een else daar moeten gebruiken, maar echt programmeerwerk ben ik reeds nog niet tegengekomen. En XML is by the way geen programmeertaal. Oftewel ook non-programmers kunnen gemakkelijk bij ATS komen werken in de functie programmer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Aakab schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:11:
Wat is de carriere pad van een WO'er bij Accenture (binnen consultancy). Waar ben je na 3 jaar?
Ik weet het niet zeker aangezien ik bij ATS werkzaam ben, maar op het project waar ik nu zit werk ik samen met consultants van Accenture. Ik schat dat je na 3 jaar zeker wel de level consultant moet hebben bereikt. Het probleem is echter dat je bij Accenture minder snel en vaak zult promoveren dan bij ATS, dat is mij immers verteld bij de mijn introductie bij ATS. Maar dat lijkt mij ook wel logisch aangezien je bij ATS veel meer levels hebt (programmer, senior programmer, analyst programmer, system analyst, senior system analyst, manager enz) dan bij Accenture (analyst, consultant, manager, manager enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Er staat me bij dat de levels bij ATS al een keer uitgelegd zijn in het begin van dit topic. D'r zijn d'r een stuk of 6, en je hebt minimaal 2 jaar at level nodig om te kunnen promoveren.
Evaluatie van je werkzaamheden is in september als ik het goed heb, gaat over je werkzaamheden t/m juni vziw.

* The Eagle begint per 1 juni bij ATS, op AP niveau met 18 MAL :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruben121689 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:28:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, aangezien ik zelf in de Technology / EAI-cel zit en amper met echt programmeerwerk te maken krijg. Het is puur bedrijfsprocessen analyseren en tekenen in één van de modelertools en de integratie met andere systemen verzorgen (SOA) middels XML-berichten. Tuurlijk zul je vast wel een if hier en een else daar moeten gebruiken, maar echt programmeerwerk ben ik reeds nog niet tegengekomen. En XML is by the way geen programmeertaal. Oftewel ook non-programmers kunnen gemakkelijk bij ATS komen werken in de functie programmer ;)
Jouw functie klinkt steeds beter en beter! :) Oh en mocht programmeren echt noodzakelijk zijn, kennis van welke taal raden jullie dan aan? Java? .NET?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
The Eagle schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:46:
Er staat me bij dat de levels bij ATS al een keer uitgelegd zijn in het begin van dit topic. D'r zijn d'r een stuk of 6, en je hebt minimaal 2 jaar at level nodig om te kunnen promoveren.
Evaluatie van je werkzaamheden is in september als ik het goed heb, gaat over je werkzaamheden t/m juni vziw.

* The Eagle begint per 1 juni bij ATS, op AP niveau met 18 MAL :Y)
In de praktijk is gebleken dat je al na minder dan 2 jaar at leven al kunt promoveren, mits je gewoon goed bent.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:40:
[...]

Jouw functie klinkt steeds beter en beter! :) Oh en mocht programmeren echt noodzakelijk zijn, kennis van welke taal raden jullie dan aan? Java? .NET?
Dat hangt er vanaf waar je terecht wil komen binnen ATS. Binnen ATS wordt overigens volgens mij alleen gebruik gemaakt van JAVA, alleen bij ATS/Microsoft joint venture genaamd "Avanade" wordt gebruik gemaakt van onder andere .NET (Microsoft gericht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ruben121689 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:07:
[...]

Dat hangt er vanaf waar je terecht wil komen binnen ATS. Binnen ATS wordt overigens volgens mij alleen gebruik gemaakt van JAVA, alleen bij ATS/Microsoft joint venture genaamd "Avanade" wordt gebruik gemaakt van onder andere .NET (Microsoft gericht).
Neeee :P Ik noem nog maar even ABAP als een zijstraat, zelf werk ik met Magik en VB.Net. Ligt er maar net aan wat je precies doet bij ATS dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Hoe zit het met aanbrengen van een nieuwe medewerker bij Accenture. Mijn cv gaat door een medewerker van ATS doorgegeven worden aan Accenture, waar moet hij dan een email naar toe sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruben121689 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:07:
[...]

I see. En binnen jouw cel EAI voornamelijk gewoon echt business process modeling met concepten zoals UML en XML?

Is er nog ergens een overzicht van alle cellen die bestaan binnen Accenture, inclusief een korte beschrijving van de kenmerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
thnx!

nog een vraag. Ik werk momenteel bij een werkgever, en hm wil hier dus gaan kappen. Buiten dit om studeer ik af met me master. :

- Is er kans dat ik mijn salaris die ik nu krijg (2500 bruto) kan behouden, dat ik dus daarop niet achter uit ga(WO)?
- Zal er een probleem ontstaan als ik mijn WO papier nog niet binnen heb op het moment dat ik start, maar deze binnen 1 maand ofzo haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:45:
Is er nog ergens een overzicht van alle cellen die bestaan binnen Accenture, inclusief een korte beschrijving van de kenmerken?
Ik heb het wel, maar ik denk niet dat Accenture er heel erg blij van wordt als dit soort informatie zomaar op straat komt te liggen. Misschien ook wel hoor, maar dat mag iemand die er echt over gaat wel doen dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:55:
[...]

Ik heb het wel, maar ik denk niet dat Accenture er heel erg blij van wordt als dit soort informatie zomaar op straat komt te liggen. Misschien ook wel hoor, maar dat mag iemand die er echt over gaat wel doen dan :Y)
I see, alright ik begrijp het :) In principe kan ik altijd de Technology/EAI cel als beginpunt nemen en dan tijdens een interview eventueel naar andere cellen gaan vragen die erop lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Aakab schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:48:
[...]

thnx!

nog een vraag. Ik werk momenteel bij een werkgever, en hm wil hier dus gaan kappen. Buiten dit om studeer ik af met me master. :

- Is er kans dat ik mijn salaris die ik nu krijg (2500 bruto) kan behouden, dat ik dus daarop niet achter uit ga(WO)?
- Zal er een probleem ontstaan als ik mijn WO papier nog niet binnen heb op het moment dat ik start, maar deze binnen 1 maand ofzo haal?
Voor beide vragen gok ik dat dat geen probleem zal zijn :) Maar dat moet je gewoon in overleg doen. Voor 1 geldt dat je ze gewoon met een bod moet laten komen (wel goed uitrekenen dat je er netto niet op achteruit gaat ivm leasebak enzo), en voor 2 geldt dat je daar gewoon eerlijk over moet zijn in je gesprek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Korakal schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:55:
[...]

http://careers3.accenture.com/ats/netherlands

Geeft je meer info over de richtingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen werkzaam binnen ABS ? Bij voorkeur als analist en/of binnen testing (& quality) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor mijn master thesis onderzoek aan het verrichten op het gebied van "Web 2.0" systemen (heb het niet web 2.0 genoemd, en de naam boeit me ook niet zo, maar het gaat om concepten die ook onder web 2.0 vallen, open architecture, rating/recommender systems etc) en ik vroeg me af of er binnen ATS een cell is waar ik hiermee kan solliciteren voor een afstudeerplek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:42:
Ik ben voor mijn master thesis onderzoek aan het verrichten op het gebied van "Web 2.0" systemen (heb het niet web 2.0 genoemd, en de naam boeit me ook niet zo, maar het gaat om concepten die ook onder web 2.0 vallen, open architecture, rating/recommender systems etc) en ik vroeg me af of er binnen ATS een cell is waar ik hiermee kan solliciteren voor een afstudeerplek?
Binnen het cluster Technology (hieronder valt ondermeer de JAVA programmeer'cel' en de Enterprise Application Integration divisie) kun je dit denk ik het beste neerleggen.
Via HR kunnen ze je aan de juiste personen helpen.
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:23:
Zijn er mensen werkzaam binnen ABS ? Bij voorkeur als analist en/of binnen testing (& quality) ?
In dit topic heeft er, volgens mij, nog niemand van ABS gereageerd. Misschien heb je algemenere vragen die iemand van ATS / Accenture beantwoorden kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin volgende week bij ABS als Project Officer. Over een paar maanden kan ik je van alles over ABS vertellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
(jarig!)
zarath28 schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:33:
Op de site van accenture staat een vacature voor internationaal test consultant.
Is er iemand die meer weet over deze functie?
- Is het bijvoorbeeld daadwerkelijk internationaal werken en zo ja en in welke mate, of is het in Nederland werken aan internationale projecten?
- Weet iemand of dit vooral uitvoerend of meer coordinatie en management is?
Iemand nog ervaringen met deze functie of andere testfuncties bij Accenture Consulting? Ik heb inmiddels gereageerd en ben uitgenodigd voor een eerste gesprek, maar zoek nog steeds informatie om beter beslagen ter ijs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

* The Eagle gaat per 1 juni beginnen bij ATS (zoals al eerder gemeld volgens mij ;) )

Heb net mijn cell lead gesproken en mag als alles goed gaat lekker bij MinDef aan de slag. Laat dat nou net zo'n beetje in mijn achtertuin zijn :Y)
Maar eerst een weekje intro's :)

@Jywansa: volgens mij gaan wij elkaar ergens 4 juni zien ;)

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 10-05-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En de reactie van Accenture er op ;)
http://www.hrlog.nl/2007/...derscheidt-zich-toch-nog/

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik begin per 1 september bij de Consulting taak van Accenture als Manager.

Ik zou graag jullie reacties/ervaringen (als werkgever) met deze groep binnen Accenture willen horen.

Ik ben vooral geïnteresseerd over de slechte reputatie van Accenture rondom work-life balance en de bedrijfscultuur die daar hangt. Bij alle sollicitatiegesprekken heb ik met mijn gesprekspartner over dit onderwerp openlijk gesproken, uiteraard werd mij een heel ander beeld geschetst.
Ik wil gewoon zeker zijn dat ik niet een slechte keuze heb gemaakt.

Grtz,

NetBeaver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, als je op het niveau van Manager al begint mag ik toch aannemen dat je daar zelf ook een visie op hebt :) Lijkt me dat de work-life balance iets is (ik begin op 1 juni dus krijg er snel mee te maken) wat je zelf in de hand hebt. Je KUNT 24 uur per dag werken als je wilt - is aan jou of je dat ook echt doet. Als jij als manager aan de slag gaat is dat iets wat je van je personeel mag vragen. De een zal daar wat relaxter mee omgaan als de andere kijjkt me. Ik zou je iig mee willen geven dat je gewoon goed moet zijn voor je personeel, dan werken ze vanzelf harder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:49:
Hoi, ik begin per 1 september bij de Consulting taak van Accenture als Manager.

Ik zou graag jullie reacties/ervaringen (als werkgever) met deze groep binnen Accenture willen horen.

Ik ben vooral geïnteresseerd over de slechte reputatie van Accenture rondom work-life balance en de bedrijfscultuur die daar hangt. Bij alle sollicitatiegesprekken heb ik met mijn gesprekspartner over dit onderwerp openlijk gesproken, uiteraard werd mij een heel ander beeld geschetst.
Ik wil gewoon zeker zijn dat ik niet een slechte keuze heb gemaakt.

Grtz,

NetBeaver
Work-life balance is het mooie toverwoord binnen Accenture maar in de praktijk komt hier helemaal niets van terecht. Zeker als manager dien je je uren te maken (veel). Als je dan nog eens ver weg zit kan het zo maar zijn dat je weken maakt van 60 ~ 70+ (incl reistijd). Dit zijn normale weken, als er stress is kan het aantal nog eens verder oplopen. Bij ATS kan nog weleens geregeld worden dat je 4 x 10 uur werkt, een dagje thuis of op kantoor bezig bent maar bij Consulting ligt dit allemaal wat gevoeliger. De Consultants die onder jouw als Manager zitten zijn sterk vertegenwoordigd en er is volop concurentie. Voor jou tien anderen! Als Manager heb je het recht in een mooie leasebak rond te mogen rondrijden (petje af voor de lease regeling binnen Accenture!) en krijg je een salaris marktconform. Verder staat Accenture natuurlijk puik op je C.V. Een paar jaar manager bij Accenture en je bent verzekerd van een mooie baan elders. Veel leren en heel hard werken.

Ik heb twee en half jaar bij ATS gezeten en op (grote) projecten gezeten met alleen maar mensen van Consulting. Het bovenstaande verhaal kan iedereen binnen Accenture wel bevestigen denk ik. Na twee en half jaar van weken met weken van 70+ uur hield ik het voor gezien. Ik heb veel geleerd en erg genoten van de tijd dat ik bij Accenture zat. Nu zit ik bij een andere speler. Hier is het allemaal iets rustiger. Work-life balance is hier perfect. Zeker wat reistijd betreft! Veel succes, wanneer begin je?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het allemaal iets rustiger. Work-life balance is hier perfect. Zeker wat reistijd betreft! Veel succes, wanneer begin je?
Indrukwekkend verhaal, ik moet eerlijk zeggen dat dit is maar een extra bevestiging van datgene wat ik al wist.
Wel interessant wat je zegt over de naam van Accenture op het CV, zo probeer ik nl. de situatie vanuit een “worst-case” scenario perspectief te bekijken. Mocht het helemaal tegenvallen qua verwachtingen, work-life balance enz.. dan hou ik in ieder geval de naam van Accenture op mijn CV.

Wellicht is het nu tijd om GOED over na te denken wat ik per 1 september ga doen… theoretisch zou ik alsnog mijn beslissing terug kunnen draaien maar dat zou heel knullig overkomen.

Ik begin per 1 september btw.

Waar werk je nu trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat bij consulting +-60 uur eerder regel dan uitzondering is. Dat is ook een gegeven binnen de topsport van consulting. En daar hoort Accenture bij.

Je moet er bewust voor kiezen want mijn relatie is hier ook ten dele door kapot gegaan. Maar ik heb geen spijt van de keuzes die ik maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:29:
[...]
........

................
Waar ga je beginnen binnen Accenture?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Consulting, SAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:29:
[...]

Waar werk je nu trouwens?
Ik werk nu bij Deloitte Consulting. Voordelen ten opzichte van Accenture vind ik dat er meer tijd is voor persoonlijke ontwikkeling (trainingen, etc). Het clubje Consultants is ook veel kleiner. Verder is de work-life balance hier perfect. De gemiddelde leeftijd ligt ook hoger en dat zegt ook wat meer over de work-life balance vind ik.
Voornaamste redenen waarom ik weg ben gegaan waren work-life balance (60+ uur werken + 20 uur reistijd) en doorgroei mogelijkheden op langere termijn. Ik zag mijzelf de komende 15 jaar niet 80 uur in de week werken.
Daarin tegen is Deloitte wat minder sterk vertegenwoordigd in de echt grote projecten. Dit is meer Accenture eigen... 50 man wegzetten bij een grote klant voor een waanzinnige klus... Maar goed. Hier moet je van houden en dit alles is natuurlijk persoonlijk gebonden. Als je interesse hebt moet je maar een PM sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Erhnam op 30-05-2007 10:22 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
:w
En de vraag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:32:
Ik vind dat bij consulting +-60 uur eerder regel dan uitzondering is. Dat is ook een gegeven binnen de topsport van consulting. En daar hoort Accenture bij.
Ik ben het niet met je eens. Zelf werk ik bij Consulting en ik werk gewoon 4 dagen in de week (32 uur). Er worden inderdaad hoge eisen gesteld, maar je moet gewoon sterk in je schoenen staan. Ik werk ook regelmatig 's avonds een paar uur (overdag voor de klant, 's avonds aan bijv. kennis, netwerken e.d.) Overwerken gebeurt alleen als het voor het project absoluut noodzakelijk is.

Zelf heb ik jarenlang in de detachering gewerkt en Accenture is gewoonweg een verademing. Als je je werk goed doet, wordt dat ook gewoon beloond en carriere maken is nog mogelijk (geen glazen dak bij 50-60k/jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
Erhnam schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:07:
De Consultants die onder jouw als Manager zitten zijn sterk vertegenwoordigd en er is volop concurentie. Voor jou tien anderen! Als Manager heb je het recht in een mooie leasebak rond te mogen rondrijden (petje af voor de lease regeling binnen Accenture!) en krijg je een salaris marktconform. Verder staat Accenture natuurlijk puik op je C.V. Een paar jaar manager bij Accenture en je bent verzekerd van een mooie baan elders. Veel leren en heel hard werken.
Nog een belangrijke reden om bij Accenture te gaan werken. Er is volgens mij geen ander bedrijf in Nederland waar je in zo'n korte tijd zo'n diversiteit aan vaardigheden op kan doen. De leercurve is zeker de eerste 5 jaar enorm stijl en het is zeker niet iedereen gegeven om die bij te houden. Maar als je inderdaad een aantal jaar als manager bij Accenture gewerkt hebt, kun je overal terecht (mocht je dat dan nog willen natuurlijk).

Voor de rest, de concurrentie ervaar ik niet zo. Je wordt bij Accenture inderdaad continu gemotiveerd om op je tenen te blijven lopen, maar dat zie ik als een sterk punt. De organisatie groeit nu zo snel, dat je je niet snel zorgen hoeft te maken over je positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
(jarig!)
Ik heb een aanbod gehad om te beginnen bij Accenture als analist, maar ondanks de op zich duidelijke sollicitatiegesprekken heb ik nog niet echt een duidelijk beeld gekregen over de gemiddelde progressie dieje maakt binnen Accenture qua salaris en functies.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe lang het over het algemeen duurt voordat je van analist naar consultant gaat en een indicatie geven van de jaarlijkse salarisontwikkeling qua precentages stijging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
zarath28 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:33:
Ik heb een aanbod gehad om te beginnen bij Accenture als analist, maar ondanks de op zich duidelijke sollicitatiegesprekken heb ik nog niet echt een duidelijk beeld gekregen over de gemiddelde progressie dieje maakt binnen Accenture qua salaris en functies.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe lang het over het algemeen duurt voordat je van analist naar consultant gaat en een indicatie geven van de jaarlijkse salarisontwikkeling qua precentages stijging?
Eerlijk gezegd zit ik er niet zo in, maar ik zal je een idee geven. Startsalaris ligt rond de 30k per jaar als startende analyst. In principe ben je na 2 jaar consultant en na nog eens 3 jaar manager (dat is het minimum, wordt regelmatig gehaald, maar geen garantie). Salaris ligt dan rond de 60k. Dat is vijf jaar keihard werken, maar er zijn weinig bedrijven die een vergelijkbare carriere en salarisgroei kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
(jarig!)
bedankt voor de snelle reactie.

Ik stroom met enige ervaring in en mijn startsalaris ligt dus ook een stukje hoger, maar de termijn naar consultant klinkt goed. Weet je toevallig ook of het salaris van consultant tussen die van analist en manager in ligt en je dus als net gepromoveerde consultant ergens tussen 40 en 45K komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Heren,

nou ik ben dus officieel uitgenodigd voor een jobday op 27 juni(mits ik de zojuiste gemaakte capaciteitentest heb behaald...).De vriendelijke dame aan de telefoon kon me nog wel vertellen dat ik waarschijnlijk als system integrator(junior consultant) ingezet zou worden. Kan iemand mij vertellen wat dit precies inhoudt en hoe dit bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Accenture Consulting of Accenture Technology Solutions (ATS)? Afgaande op wat je zou gaan worden en capaciteitentest neem ik aan Consulting.

En nee, ik heb geen idee wat de inhoud daar precies van is.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Consulting inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Hoe zit het eigenlijk met de secundaire voorwaarden bij Accenture consultancy? Wat voor leaseauto krijg je (of bedrag?) 13de maand? Bonus enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Gewoon naar de arbeidsvoorwaarden vragen bij de dame van HR. Kun je alles doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aakab schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:46:
Hoe zit het eigenlijk met de secundaire voorwaarden bij Accenture consultancy? Wat voor leaseauto krijg je (of bedrag?) 13de maand? Bonus enz?
Laptop: ja

Vakantiegeld: 8%

Vakantiedagen: 25, waarvan 24 vrij opneembaar

13/14e maand of winstuitkering: 13e maand

GSM: ja

Auto: VW Polo met telefoonvoorbereiding en CD-speler (1.4 TDI 51 kW)

Maand salaris(bruto): 2289 euro

Netto onkostenvergoeding: 53 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Benzinevergoeding?

Wel een gaar autotje/// :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bij ATS alle zakelijke kilometers vergoed + 15k prive per jaar. Daar boven ik dacht 9 18 bruto cent per kilometer. Consulting verwacht ik het zelfde of beter van.

Over het gare autootje, gezien je leeftijd en wat je mogelijk gaat doen, gok ik dat je in de startersgroep terecht komt. Probeer maar eens als starter iets boeiends te leasen, dat gaat niet ;) Zie ook dit onderwerp er over: Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven

Edit: 18 dus, had er zelf niet echt op gelet, was niet van plan om prive 15k te gaan rijden :P

[ Voor 57% gewijzigd door Motrax op 10-06-2007 18:36 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@hierboven: bij mijn intro's afgelopen week werd gezegd dat boven de 15k per jaar je 18 ct/km betaalt. Alleen moet je heel gek doen wil je daar boven komen, aangezien ze vrij veel als zakelijk zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ik ben uitgenodigd voor de ATS Banendag op 13 juni met een informeel gesprekje daarna en eventueel nog een tweede gesprek met een van de clusterleads. Is er iemand die recent hier ervaring mee heeft? Hoe pakt het uit, wat zijn de vragen zoal? Ik ben al een poosje op zoek dus ik wil er die dag zo voordelig mogelijk uitspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:59:
Hallo mensen, ik ben uitgenodigd voor de ATS Banendag op 13 juni met een informeel gesprekje daarna en eventueel nog een tweede gesprek met een van de clusterleads. Is er iemand die recent hier ervaring mee heeft? Hoe pakt het uit, wat zijn de vragen zoal? Ik ben al een poosje op zoek dus ik wil er die dag zo voordelig mogelijk uitspringen.
Dan zien wij elkaar die dag waarschijnlijk ;)
Ben ook uitgenodigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Eerste gesprek vaak over koetjes en kalfjes, 2e gesprek was in mijn geval wat zwaarder. Maar als je een beetje voorbereid goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tip van een ATSér: maak voor jezelf een SWOT-analyse (sterke/zwakke punten) en weet ongeveer waar je heen wilt in je carriere. Niet dat er naar die hele SWOT gevraagd zal worden...maar ze zullen zeker naar je sterke en zwakke punten vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
descon schreef op maandag 11 juni 2007 @ 00:43:
Eerste gesprek vaak over koetjes en kalfjes, 2e gesprek was in mijn geval wat zwaarder. Maar als je een beetje voorbereid goed te doen.
Een gesprek over koetjes en kalfjes is niet noodzakelijkerwijs beter dan een "zwaar" gesprek. Bij beide gesprekken is het aan jou om een indruk achter te laten bij je gesprekspartner dat jij geschikt bent voor de functie. Bij een gesprek over koetjes en kalfjes heb je minder kans om dat op inhoudelijke punten te doen en moet je jezelf dus op een andere manier bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

riddles schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:33:
Een gesprek over koetjes en kalfjes is niet noodzakelijkerwijs beter dan een "zwaar" gesprek. Bij beide gesprekken is het aan jou om een indruk achter te laten bij je gesprekspartner dat jij geschikt bent voor de functie. Bij een gesprek over koetjes en kalfjes heb je minder kans om dat op inhoudelijke punten te doen en moet je jezelf dus op een andere manier bewijzen.
Ik kwam redelijk onvoorbereid het gesprek binnen. Alleen mijn sterke en zwakke punten bekeken en daar vroegen ze dan ook gelukkig naar. Doordat ik weinig voorbereiding had en redelijk direct ben heb ik veel gevraagd en dan vooral over de doorgroeimogelijkheden en sfeer. Daardoor heb ik in beide gesprekken ook de interviewer vooral aan het woord gehouden. Veel geleerd en mijn mening over ATS is wel veranderd in die twee gesprekken. Begin nu 1 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Vandaag bij de Jobday geweest... was een spannende dag.
Ben met een klasgenoot geweest... en zijn beiden naar buiten gelopen met een aanbieding 8)

Mijn dag kan iig niet meer stuk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Refragmental schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:57:
Vandaag bij de Jobday geweest... was een spannende dag.
Ben met een klasgenoot geweest... en zijn beiden naar buiten gelopen met een aanbieding 8)

Mijn dag kan iig niet meer stuk!!
Kan je iets meer vertellen hoe het ging enz? Was het druk? Hoe vinden de gesprekken plaats?
Wat doe je tussen de gesprekken door? Zijn ze een beetje soepel in voorwaarden enz.? Was je bij ATS of consultancy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Ik ga misschien binnenkort ook naar zo'n jobday bij Accenture.
Heb interesse in de junior consultant functie.
Er is me verteld dat ik dan ook zo'n online capaciteiten test moet doen,
kan iemand mij vertellen wat ik mij daar bij moet voorstellen?

Thanks!

Ciao,

Jason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 23:46:
Hallo allemaal!

Ik ga misschien binnenkort ook naar zo'n jobday bij Accenture.
Heb interesse in de junior consultant functie.
Er is me verteld dat ik dan ook zo'n online capaciteiten test moet doen,
kan iemand mij vertellen wat ik mij daar bij moet voorstellen?

Thanks!

Ciao,

Jason
Toets duurt ongeveer een uur. Het is meer rekenvaardigheid dan wiskunde en wat taalkundige vragen op basis van artikeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Aakab! Weet je misschien nog wat voor rekenopgaven (bijvoorbeeld cijferreeksen afmaken en/of gewoon allerlei rekensommetjes maken) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
(jarig!)
Over het algemeen zijn het geen rekensommen (daar heb je machientjes voor) maar meer inzicht vragen. Hoe het precies bij Accenture zit weet ik niet, maar meestal is het vooral logisch redeneren en verbanden leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Nou het zijn dus wel rekensommen waarbij er uiteraard wat inzicht nodig is...

Bijvoorbeeld je krijgt een koerslijst te zien. En dan word er gezegd dat je 1234234 Yens hebt, de koerslijst echter is gebasseerd op de Dollar en de vraag is dan hoeveel Euro's je hebt. Een ander vraag gaat bijvoorbeeld over de omzet van een organisatie, en hoeveel procent deze gesteden is ten opzichte van een bepaalde basisjaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
(jarig!)
Apart, dat is wel heel erg afwijkend ten opzichte van andere bedrijven die capaciteitentesten afnemen.

Wat geeft het juist uitrekenen van een koersstijging nu voor inzicht in jouw mogelijke capaciteiten als consultant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Aakab schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:29:
[...]

Kan je iets meer vertellen hoe het ging enz? Was het druk? Hoe vinden de gesprekken plaats?
Wat doe je tussen de gesprekken door? Zijn ze een beetje soepel in voorwaarden enz.? Was je bij ATS of consultancy?
Mijn Jobday was bij ATS.

We (mijn klasgenoot en ik), waren een uur te vroeg... dus lekker op tijd en ook de allereersten :P
In totaal waren er 6 mensen, waarvan er 3 te laat kwamen omdat ze verdwaald waren in den Bosch. Een recruter is ze vervolgens zelf op gaan halen. :o

We kregen eerst een uurtje een presentatie over ATS.
Vervolgens kreeg iedereen apart een eerste informele gesprek over vanalles en nogwat.
Ik was de eerste die klaar was, de persoon die mij "interviewde" vond meteen dat ik een goede eerste indruk maakte en zei al vrij vroeg in het gesprek dat ik wel het tweede gesprek zou halen. Dit gesprek was voor mij binnen een half uur gedaan... terwijl de rest een uur tot anderhalf uur heeft gezeten.

2e gesprek was ietwat formeler. Hier kwamen ook wat kritische vragen naar voren om te bepalen of je echt weet wat een baan bij accenture inhoudt en of je die bepaalde levensstijl aankunt.
Deze was bij mij ook in ongeveer drie kwartier gedaan. Ik kreeg een contractaanbieding en mocht plaats nemen in de kantine.

Daar ook een tijdje met een aantal mensen van ATS gekletst, daaruit merkte ik ook wel op dat het wel snor zat met mijn instelling en dat het wel zou klikken.

Vervolgens werd ik geroepen om het contract door te nemen en vragen te stellen bij onduidelijkheden.

De voorwaarden zijn standaard voor een starter denk ik. Mijn klasgenoot heeft precies hetzelfde contract met dezelfde voorwaarden e.d. en gaat ook op dezelfde dag beginnen.

Ik ben iig erg blij met het contract en zal zeker laten zien dat ik het waard ben ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zijn inderdaad exact het zelfde. Salaris ook, tenzij je hebt aan kunnen tonen dat je relevante werkervaring hebt.

An sich zijn de voorwaarden goed, geen gekke dingen er in.
Refragmental schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:31:
Ik ben iig erg blij met het contract en zal zeker laten zien dat ik het waard ben ook!
Wel lekker op je gemak nog eens thuis door lezen he? ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Motrax schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:45:
Zijn inderdaad exact het zelfde. Salaris ook, tenzij je hebt aan kunnen tonen dat je relevante werkervaring hebt.

An sich zijn de voorwaarden goed, geen gekke dingen er in.

[...]
Wel lekker op je gemak nog eens thuis door lezen he? ;)
Uiteraard... kga me morgen er echt voor zitten en dingen die ik niet snap zoek ik op op internet of vraag ik aan mensen van wie ik denk dat zij het wel snappen.

Vraag me alleen af... moet ik het contract en aanverwante zaken aangetekend terugsturen? Wil natuurlijk wel graag dat het goed aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Neuh, hoeft niet.

Als je niks terug stuurt krijg je wel een herinnering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Refragmental schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:26:
[...]

Uiteraard... kga me morgen er echt voor zitten en dingen die ik niet snap zoek ik op op internet of vraag ik aan mensen van wie ik denk dat zij het wel snappen.

Vraag me alleen af... moet ik het contract en aanverwante zaken aangetekend terugsturen? Wil natuurlijk wel graag dat het goed aankomt.
Gewoon normaal met de post opsturen. Evt twee dagen later bellen of alles aangekomen is, maar dikke kans dat dat wel goed komt :)
Je hebt niet voor niks die antwoordenvelop meegekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matango
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik wilde bijna bij accenture gaan solliciteren, tot ik dit van een kennis kreeg te horen >:)

http://www.dumpert.nl/mediabase/13640/4dd5511f/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Gelukkig is het fragment al helemaal niet eerder gepost? :+

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matango schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:43:
Ik wilde bijna bij accenture gaan solliciteren, tot ik dit van een kennis kreeg te horen >:)

Met alle respect, maar toch een beetje kortzichtig als je totaal laat overtuigen door het verhaal van zo'n zielige figuur.Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat er veel van dit soort figuren bij de meeste top consultancy firmas rondlopen, alleen je hoort/ziet ze niet elke dag bij BNR. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 15:12
Matango schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:43:

Als je je laat beinvloeden door een verhaal van één van de 1500+ werknemers wil ik je toch aanraden ook eens bij jezelf te rade te gaan. Waarschijnlijk heb je nog geen ervaring in deze sector dus raad ik je aan om je toch eens wat meer te gaan verdiepen in de organisatie. Waarom wilde je in eerste instantie dan gaan solliciteren bij Accenture? Naar mijn mening is het een prima organisatie om voor te werken als je ambitieus bent en op het hoogste IT niveau aan het werk wil. Ik heb het er naar mijn zin in ieder geval. En ja, het geluidsfragment bezorgt je als collega een flinke dosis plaatsvervangende schaamte, maar dat lijkt me geen verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Ik heb nog een kleine grote vraag...

1 september mag ik beginnen bij ATS, er is echter een kans dat ik op die datum mijn HBO diploma nog niet heb en pas (veel) later krijg ivm een vak wat ik niet heb gehaald. :/

Zou dit een groot probleem kunnen zijn?
Ik hoop het serieus van niet, ik wil echt heel graag beginnen met werken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Refragmental schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:32:

1 september mag ik beginnen bij ATS, er is echter een kans dat ik op die datum mijn HBO diploma nog niet heb en pas (veel) later krijg ivm een vak wat ik niet heb gehaald. :/

Staat in je contract niet een opschortende voorwaarde dat je een kopie van je HBO-diploma kan overlggen? Ik begin namelijk 1 september bij Accenture Consulting en in mijn contract staat de opschortende voorwaarde dat ik een WO-diploma kan overleggen.

Als je niets kan vinden, zou ik gewoon niet afwachten en de HR-persoon opbellen waar je contact mee hebt gehad en het voorleggen, beter dat je er nu mee komt dan op 31 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Navragen bij recruiting ;)

Ik weet van 1 starter dat hij toen zijn diploma nog niet had toen hij in dienst trad bij ATS. Dit was wel een formaliteit, aangezien hij alles gehaald had.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:38:
[...]

Staat in je contract niet een opschortende voorwaarde dat je een kopie van je HBO-diploma kan overlggen? Ik begin namelijk 1 september bij Accenture Consulting en in mijn contract staat de opschortende voorwaarde dat ik een WO-diploma kan overleggen.

Als je niets kan vinden, zou ik gewoon niet afwachten en de HR-persoon opbellen waar je contact mee hebt gehad en het voorleggen, beter dat je er nu mee komt dan op 31 augustus.
Ik weet het pas zeker op 11 juli nadat alle toetsen en herkansingen zijn geweest.

Ik heb nu slechts 1 vak die nog open staat (hiervoor zijn alle herkansingen opgebruikt dit jaar).
Nog 1 die ik nog mag herkansen volgende week.
En nog 4 waarvoor ik nog 2 kansen heb, dat is het nu nog lopende lesblok.

Wanneer ik alles haal staat er dus nog 1 open... en dan mag ik een speciale regeling treffen waarbij ik die in de vakantie mag herkansen waardoor ik mijn diploma op 31 augustus ontvang.
Haal ik er 1tje niet.... dan staan er 2 vakken open waardoor ik een blok of jaar (is me nog onduidelijk) over moet doen.... voor die 2 vakken :/

Ik hoop echt dat dit geen probleem gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 15:12
Refragmental schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:32:

No offence refragmental, maar waarom iedere keer dergelijke vragen 'veilig' op GoT posten als je het met een belletje naar ATS meteen weet? Je kan niet alsmaar terug blijven vallen op de hulp van got-ers...
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.