Ervaring werken bij Accenture / ATS

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 51.493 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Kreeg zojuist dit bericht van een vriend:
Beste mensen, vrienden, kennissen/ kennissen van kennissen ,
Dit is voor allen die geïnteresseerd zijn in een ICT job bij een van grootste spelers op de markt, Accenture .

Wij zoeken de komende tijd enthousiaste ICTers met een HBO achtergrond. We hebben daarvoor speciaal een aantal dagen georganiseerd waarbij je kennis met ons kan maken, de ‘jobdays’.

De jobdays houden in, dat kandidaten in een dagdeel het gehele sollicitatieproces bij ATS (Accenture Technology Solutions) doorlopen. We beginnen met een algemene presentatie over ATS, waarna een eerste oriënterend gesprek volgt. Wanneer het eerste gesprek positief verloopt dan volgt er een tweede gesprek met een van onze MT-leden. Wanneer ook dit gesprek positief verloopt, volgt er direct aansluitende een aanbiedingsgesprek.

De ‘Jobdays’ zijn op:
vrijdag 26 augustus,
vrijdag 9 september,
vrijdag 23 september.

Ben jij geïnteresseerd in een oriënterend gesprek, meld je dan even bij mij aan: *knip*@accenture.com .

Is dit niet voor jouw van toepassing, stuur deze uitnodiging dan naar een vriend die wellicht wil starten of een carrièreswitch wil maken.

Voor meer info kan je me natuurlijk bellen of mailen.

Groet,

Tim

-------------------------------------------------
ing. T. van Deursen
Accenture Technology Solutions
Mobile **********
E-Mail: *knip*@accenture.com
Wie heeft er ervaringen met het bedrijf Accenture / ATS? Zou het wat zijn die jobdays?

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 01-08-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 12:24
Een zwager van me werkt er. Typische Amerikaanse werkmentaliteit. Als je van ellebogenwerk houdt zit je daar goed :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:46
Ik ben ook op zo'n Jobday geweest! Had ooit een keer mijn gegevens achter gelaten op een bedrijvendag op mn school. Ik mocht er langskomen, kreeg een presentatie en als alles goed ging kon ik dezelfde dag nog een contract krijgen.

Ik verwachte er verder niks van, en ben naar het bedrijf gegaan. Samen met 5 andere afgestudeerde kregen we een presentatie over het bedrijf en iedereen had er een persoonlijk gesprek. Ikzelf had niet de intentie om er daadwerkelijk te gaan werken en had me ook niet echt voorbereid. Ik ging niet door naar de volgende 'sollicitatieronde'. Het bedrijf heeft iig een Amerikaanse cultuur ja. (tip) Als je er naar toe gaat, kom dan iig in pak. Dit had ik niet, en was meteen al een minpunt! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Valkje op 01-08-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 13:04
Ik heb zelf in 2003 ongeveer 8 maanden bij Accenture (ATS) gewerkt en ik ben blij dat ik daar weg was. Zeer formeel bedrijf, iedereen werkt in pak of anderszins netjes gekleed op kantoor. Veel overuren kan je op rekenen. Ik heb een aanvaring gehad met een manager die vond dat ik niet om 4 uur naar huis kon gaan ivm mijn lange reistijd. Dat ik tussen 7 uur en half 8 begon en 's avonds thuis ook nog wel eens wat werk deed interesseerde hem niet. Reistijden kijken ze ook niet echt naar. Als je in Groningen woont en in Maastricht moet werken, dan neem je maar een hotel.

Verder heb ik ook nog wel iets positiefs te melden hoor. :)
Ze proberen wel opdrachten voor je te zoeken in je vakgebied (bijv. Java) en je krijgt een laptop, telefoon en leaseauto.

Kortom, geen bedrijf voor mij maar zo'n 'jobday' kan leerzaam zijn om je eigen impressie op te doen.

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Jabbah op 01-08-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb daar ooit 1x gesolliciteerd en ben (gelukkig) afgewezen. De vent die ik te spreken kreeg liep nogal over van arrogantie en maakte er nogal een punt was dat ik niet in pak ging solliciteren. Over mijn opmerking dat je elke aap een pak aan kan trekken, maar dat niet elke aap kan programmeren was hij niet zo te spreken :/ :P

Het is in iedergeval niets voor mij. Maar voor jij zou je er natuurlijk heel erg prettig kunnen zijn. Naar mijn indruk is het nogal een competief bedrijf waar je niet wordt gehacht een persoonlijk leven te hebben.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

^^lol @ opmerking :D

klinkt niet echt relaxed idd, typisch gevalletje van wij weten hoe het moet en jullie Hollanders passen je maar aan onze bedrijfscultuur aan?

Nou heb ik geen technische achtergrond, dus ik reageer sowieso maar niet :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@work bij een vriend van me lopen er dagelijks een hoop consultants van hen rond. Het bedrijf staat daar intern bekend als "Accidenture" :+ NOFI, maar da's ook niet voor niks dnek ik dan maar. Klopt wel met het typisch Amerikaans: veel geschreeuw en weinig wol als ik dat zo af en toe hoor.

Edit: @Standeman: ben je na dat gesprek afgewezen of was je alsnog door? Want da's redelijk indicatief voor het personeel dat ze aannemen en de criteria die ze daaraan stellen.

Overigens is mijn persoonlijke mening dat als je gaat solliciteren, je het feitelijk niet kunt maken om niet in pak te komen, maar dat ben ik dus weer ;)

[ Voor 39% gewijzigd door The Eagle op 01-08-2005 16:15 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
Ik ben daar ooit ook 1 keer geweest nadat ze mij persoonlijk benadert hadden op basis van een CV die ik op internet had staan. Tijdens het 1e gesprek ging het vooral over hoe goed hun bedrijf wel niet was en dat de rest allemaal niets was. Inderdaad de al eerder genoemde Amerikaanse mentaliteit.

Uiteindelijk afgewezen maar daar heb ik zelf wel 3 keer achteraan moeten bellen omdat ik geen enkele reactie had gekregen ondanks het feit dat dit wel toegezegd werd. En nu komt het..... nog geen 2 weken later wordt ik wederom benaderd hetzelfde bedrijf. Ik heb toen de situatie ff duidelijk gemaakt en direct hun mentaliteit van 'wij zijn de beste' ff de grond in geboord want blijkbaar is hun interne communicatie structuur ook niet helemaal 'de beste' :)

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> TWI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-06 23:50
Ik heb die website va nze is doorgelezen en kom (op basis van geen praktijkervaring :+ ) tot de volgende conclusie:

- Een groot bedrijf wat is opgesplitst in kleinere groepen/units waar jij als medewerker mee te maken hebt.
- Veel mogelijkheden op het gebied van soort werk, ontwikkeling/cursussen en beloningsvormen c.q. arbeidsvoorwaarden
- 'Hard' werken, al is dat relatief

Tot zover klinkt het leuk, maar ergens proef ik dit:
- je priveleven doe je maar in het weekend

en dat vind ik maar niks. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar dat merk je wel door naar zo'n dag te gaan (trek dan ook je pak aan :P ).
Volgens mij is het erg leuk als je kunt omgaan met de werktijden, maar dat kan niet iedereen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 06-06 12:24
toeter schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:40:
Tot zover klinkt het leuk, maar ergens proef ik dit:
- je priveleven doe je maar in het weekend
Nah... ook niet in het weekend. Mijn zwager zit ook vaak genoeg op zondag nog druk te werken. En niet omdat hij een ding gewoon vrijdag niet af had en het voor zichzelf fijn vindt om het maandagochtend af te hebben...

Het moet je gewoon liggen, zo'n mentaliteit. Iets met 'investeren in jezelf', zoals hij dat altijd mooi noemt.
En inderdaad, het salaris is volgens mij best oké.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

The_Eagle schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:13:
@work bij een vriend van me lopen er dagelijks een hoop consultants van hen rond. Het bedrijf staat daar intern bekend als "Accidenture" :+ NOFI, maar da's ook niet voor niks dnek ik dan maar. Klopt wel met het typisch Amerikaans: veel geschreeuw en weinig wol als ik dat zo af en toe hoor.

Edit: @Standeman: ben je na dat gesprek afgewezen of was je alsnog door? Want da's redelijk indicatief voor het personeel dat ze aannemen en de criteria die ze daaraan stellen.

Overigens is mijn persoonlijke mening dat als je gaat solliciteren, je het feitelijk niet kunt maken om niet in pak te komen, maar dat ben ik dus weer ;)
Ik was afgewezen :Y). Ik denk dat ik iets te anarchistisch overkwam ofzo :)

Tja.. over pakken kan je blijven discussieren. Ik ben van mening dat ik bij een sollicitatie iets van mezelf kom laten zien. Niet dat ik als een zwerver ga, maar gewoon met nette kleren aan en geschoren.
Mijn pak trek ik alleen op begrafenissen & trouwerijen aan :)
Uiteindelijk afgewezen maar daar heb ik zelf wel 3 keer achteraan moeten bellen omdat ik geen enkele reactie had gekregen ondanks het feit dat dit wel toegezegd werd.
Ik ook twee keer.. "We bellen u woensdag terug". Jammer dat ze daar nooit weten wanneer het woensdag is :P

@TS:
Je moet gewoon gaan kijken wat ze je bieden en hoe ze zijn. Misschien pas je er welk perfect.

[ Voor 33% gewijzigd door Standeman op 03-08-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145

Standeman schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:01:
Ik heb daar ooit 1x gesolliciteerd en ben (gelukkig) afgewezen. De vent die ik te spreken kreeg liep nogal over van arrogantie en maakte er nogal een punt was dat ik niet in pak ging solliciteren. Over mijn opmerking dat je elke aap een pak aan kan trekken, maar dat niet elke aap kan programmeren was hij niet zo te spreken :/ :P
Ik kan me voorstellen dat er bedrijven zijn die zo werken, maar toch vind ik dit een triest persoon. Ik heb zelf ook sollicitaties afgenomen voor een functie als programmeur die we hadden, en geen van de kandidaten kwam in pak en eerlijk gezegd had ik dat ook niet verwacht. In de geest van jouw opmerking laat ik de kandidaten dan ook gewoon wat programmeren. Iemand kan wel een leuk smoeltje hebben, goed babbelen, en keurig gekleed zijn, maar wat koop ik daar voor als ik een programmeur wil hebben?

Het is in iedergeval niets voor mij. Maar voor jij zou je er natuurlijk heel erg prettig kunnen zijn. Naar mijn indruk is het nogal een competief bedrijf waar je niet wordt gehacht een persoonlijk leven te hebben.[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Ik heb ooit een junior developer op sollicitatie gehad en die kwam in strak driedelig terwijl ik in dagelijks devver-kloffie (incluis legerkisten) op kwam dagen. Jasje vind ik wel zo correct, je trouwpak mag je zeker voor een niet-management functie wat mij betreft in ieder geval hard thuis laten :)

En ik ben idd ook zo'n lul die doodleuk z'n laptop uit z'n tas haalt, VS.NET opentrekt en zegt "doe maar eens voor hoe jij dit en dit probleem oplost, for all I care in pseudocode". Laat maar zien dat je de basisbeginselen van je vak snapt ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik zit in het 5e jaar van m'n HBO Technische Informatica studie (zou dus eigenlijk al klaar moeten zijn ;)) en kreeg een tijdje terug een glossy reclamefolder thuisgestuurd van Accenture. Na de eerste pagina gelezen te hebben kreeg ik spontaan braakneigingen :X

Als ik me bij hun inschreef zou ik junior consultant worden en een persoonlijke career coach krijgen, loopbaanbegeleiding dus. Ik zou voor verschillende bedrijven gaan werken (consultant -> uitzendkracht? :P) en zou de mogelijkheid krijgen om via Accenture allemaal cursussen en trainingen te volgen, bijvoorbeeld over management ed. Zo zou ik actief aan mijn loopbaan kunnen werken.

Vraag me niet wat er verder in stond want hij is een dag later ritueel verbrand in de vuurkorf :z

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

curry684 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:32:

En ik ben idd ook zo'n lul die doodleuk z'n laptop uit z'n tas haalt, VS.NET opentrekt en zegt "doe maar eens voor hoe jij dit en dit probleem oplost, for all I care in pseudocode". Laat maar zien dat je de basisbeginselen van je vak snapt ;)
Inderdaad ja :) Persoonlijk vind ik dat ook de beste methode; iemand gewoon direct testen op de kennis die die persoon in zijn functie nodig zal hebben. Wat ik ook doe is de mensen een klein opdrachtje mee naar huis geven. Dan zie je nog wat duidelijker wat voor code iemand nu echt produceerd (ja er kan dan geholpen worden of overgenomen worden uit andere sourcecode, maar daar heeft die persoon dan uiteindelijk alleen zichzelf mee omdat ie dan in de proefperiode meteen door de mand valt).

Wellicht dat het in een grotere organisatie wel belangrijk is, maar zelf snap ik niet waarom sommige organisaties hun hele solicitatie gesprek voornamelijk vullen met vragen als "waar zie jij jezelf over 10 jaar", of "Wat zijn jouw zwakke plekken" en meer van dit soort vragen waar de kandidaat dan geacht wordt het ge-ijkte correcte antwoord op te geven ( 'ik kan soms te ambitieus zijn" |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Accenture / Avanade is een serieuze toko. De mensen die er werken zijn constant bezig om zichzelf omhoog te werken, en hierbij worden zeker offers gebracht. De eerder genoemde overwerk, reistijd en (in mijn ogen), opgelegde stress en relatief lage beloning hiervoor worden allemaal gebracht als 'investering in jezelf'.

Ben je dus iemand die absoluut 200% wil investeren in zijn professie, dan zit je hier goed. Ben je iemand die graag heeft dat de gsm om 1800hr stopt met rinkelen en graag volledige zeggenschap over zijn vrije tijd heeft, dan kan je beter een ander serieus bedrijf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065

Met ATS heb ik geen ervaring, mbt het "gewone" consultantwerk van Accenture zitten ze in het spectrum boven de Atos Origins en onder de McKinseys. Wel een aardig bedrijf, soms wat teveel poeha voor hun reputatie though.

Verder is het vrij normaal dat ze kijken waar ze jou over 10 jaar kunnen hebben. Dit soort organisaties hebben een heel lage gemiddelde leeftijd, en hebben dan ook het liefst dat mensen normaal doorstromen naar boven. Zonder enige ambitie om verder te komen ben je niet echt van waarde voor ze.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 14065 op 04-08-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 11:16

sds

Hm ja ik heb al een aantal keer een uitnodiging van Accenture via Monsterboard ontvangen. Heb er niet op gereageerd. Had al zo'n vermoeden dat het zo'n "je leeft om te werken, je werkt niet om te leven" en "je doet je werk erg goed dus je kunt het nog wel wat beter doen" bedrijf was.
(Ik zou ook gewoon in m'n dagelijkse kloffie, en dat is geen pak, gegaan zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja ik ken dit bedrijf ook wel, er was bij ons op de uni afgelopen jaar een lunchlezing, waarbij er wat werd uitgelegd.
Accenture is idd typisch amerikaans, je werkt je omhoog van junior consultant tot partner. Het bedrijf heeft een heleboel verschillende mensen in dienst met verschillende vaardigheden, die op projectbasis samenwerken voor clienten.
Wil een groot bedrijf in Nederland bv in het buitenland beginnen, dan zou het accenture kunnen inhuren, die dan een bedrijf uit de grond stampen, met hun medewerkers op de verschillende posten. Die worden dan later uitgefaseerd naar "gewone" werknemers.

Mij sprak het niet echt aan, het is idd allemaal strak in pak, werken werken werken. Snel naar het grote geld. Maar het lijkt mij erg stressvol werk.
En in mijn optiek werk je om te leven. Je moet toch ook wel een beetje genieten.
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk ;)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Anoniem: 42145 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:54:
[...]

Inderdaad ja :) Persoonlijk vind ik dat ook de beste methode; iemand gewoon direct testen op de kennis die die persoon in zijn functie nodig zal hebben. Wat ik ook doe is de mensen een klein opdrachtje mee naar huis geven. Dan zie je nog wat duidelijker wat voor code iemand nu echt produceerd (ja er kan dan geholpen worden of overgenomen worden uit andere sourcecode, maar daar heeft die persoon dan uiteindelijk alleen zichzelf mee omdat ie dan in de proefperiode meteen door de mand valt).

Wellicht dat het in een grotere organisatie wel belangrijk is, maar zelf snap ik niet waarom sommige organisaties hun hele solicitatie gesprek voornamelijk vullen met vragen als "waar zie jij jezelf over 10 jaar", of "Wat zijn jouw zwakke plekken" en meer van dit soort vragen waar de kandidaat dan geacht wordt het ge-ijkte correcte antwoord op te geven ( 'ik kan soms te ambitieus zijn" |:( )
Het is overigens niet dat ik het een verkeed bedrijf vind (*"gij ketters"* ;)), maar meer op de manier waarop ze werken... als je redelijk snel carriere wil maken en vooral cariere-technisch aan jezelf denkt (wat in deze tijd ook niet verkeerd is!) kan je daar prima terecht!! Ik zal daar helemaal niet passen en daarom wil ik er ook niet werken... iedereen zijn bedrijf...
(hoewel.. waar ik nu zit is ook niet alles en ik wil graag naar een bedrijf met een wat hoger technisch nivo....)

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 05:54
Na enkele maanden hou ik het in elk geval voor gezien.
Echt slecht is het niet, maar je moet ervan houden om idd behoorlijk wat offers te brengen prive.
Pakken wennen enorm, maar het is wel confirmeren of eruit.
Je krijgt echt een corporate citizenship, je bent letterlijk onderdeel van het bedrijf, maar wel als nummer. Ze verhuren jouw niet, ze verhuren je functie.

Als je echt veel wil leren en je op je vak wil storten kun je volgens mij niets beters verzinnen, je leert wel echt enorm veel en het is zeker diep genoeg. Doorgaans hard werken etc.

Persoonlijk kies ik liever voor een rustiger leven, maar het is een goede les geweest in elk geval. Ik zou het alleen mensen aanraden die echt uit willen blinken in hun vak.
Het is up or out. Beter worden, certificeren (eigen tijd) of nokken.
Het 2ndaire pakket is niet slecht, maar primair is het ook geen top-notch zal ik maar zeggen zeker als beginner kun je ergens meer krijgen voor minder. Ga je daarintegen groeien dan stijgt dat heel erg snel overal bovenuit, maar daar moet je dan ook veel voor doen en laten.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 14:57

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Imho ga je voor een bedrijf als Accenture als je met hard werken (of iig lang werken, want tbf is dát de Amerikaans werkcultuur) zo snel mogelijk hogerop wil. Dan moet je dus voor de "gaafheidsfactor" van een leasebak en in pak rondlopen willen gaan. En er zijn genoeg mensen die juist het "belangrijk zijn" erg interessant vinden.

Overigens moet Accenture het niet van het "simpele" werk hebben. Dat gebruiken ze om bij een bedrijf binnen te komen. De echte winst zit hem voor ze in de McKinsey-achtige consultancy die ze op die manier willen binnenslepen. Consequentie is dan ook dat als je je niet zo snel mogelijk opwerkt naar dat soort werk, je gewoon hard moet werken zonder er veel aan over te houden, en er uiteindelijk een vrij groot verloop is van mensen die zich na een tijdje realiseren dat dat niet is wat ze willen. Tbf, dat is in bijv. de advocatuur precies zo ;)

Kortom, tis maar wat je wil.

[ Voor 8% gewijzigd door PowerFlower op 11-08-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Beetje heel late reactie, maar beter laat dan niet toch?

Als springplank is het in mijn ogen wel een van de betere bedrijven om te beginnen.
Dat is ook mede mijn reden dat ik daar getekend heb.

Een paar jaar hard werken en heel veel leren. Dat er van je verwacht wordt dat er op de kritieke momenten doorgewerkt wordt, klopt wel. Ik maak ook redelijk veel uren en slaap in hotels.
Dat je in het weekend geen eigen tijd hebt is wel onzin. Dat er tijdens een conversie een keer een dienst gedraaid wordt in het weekend kan je overal verwachten.
Mjin weekenden zijn gewoon van mij en wat ik daar in doe is helemaal mijn zaak.

In pak lopen went heel snel en je draagt het na korte tijd ook gewoon als je normale kleren. Het is voor mij inmiddels onwennig om in het weekend weer een spijkerbroek aan te trekken :+

Of ik voor heel lange tijd bij ATS blijf weet ik niet. Waarschijnlijk niet, beetje vastigheid na een paar jaar is toch ook wel prettig. Maar voor de komende jaren blijf ik er wel werken.

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Wolly schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:59:...
Ben je dus iemand die absoluut 200% wil investeren in zijn professie, dan zit je hier goed. Ben je iemand die graag heeft dat de gsm om 1800hr stopt met rinkelen en graag volledige zeggenschap over zijn vrije tijd heeft, dan kan je beter een ander serieus bedrijf zoeken.
Ik heb accenture ook al afgevoert van mijn lijstje, dus kom maar op met namen van een ander seieus bedrijf....... In de software ontwikkeling

[ Voor 3% gewijzigd door jeanj op 07-09-2005 00:21 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

jeanj schreef op woensdag 07 september 2005 @ 00:20:
[...]

Ik heb accenture ook al afgevoert van mijn lijstje, dus kom maar op met namen van een ander seieus bedrijf....... In de software ontwikkeling
Silvac/Getronics?
Zijn ook op zoek namelijk.

Zijn gespecialiseerd in IBM Websphere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

jeanj schreef op woensdag 07 september 2005 @ 00:20:
[...]

Sogeti
Caesar (mijn ex-werkgever)
Info Support
Logica CMG
Info Support
Centric

Verwacht overigens nergens het developers walhalla.. Dat bestaat volgens mij niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 05-06 22:09
CapGemini?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 06-06 08:54
Sogetie is CapGemini dacht ik.

Alten
AtosOrigin
ICT

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• miel
Sogeti is niet gelijk aan Capgemini...

Sogeti valt onder de franse holding maar is in NL een apart bedrijf....

en ze zijn beiden aan het werven........

[ Voor 10% gewijzigd door miel op 08-09-2005 15:56 ]

• PeeJay

PeeJay

Prutser

miel schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:45:
Sogeti is niet gelijk aan Capgemini...

Sogeti valt onder de franse holding maar is in NL een apart bedrijf....

en ze zijn beiden aan het werven........

[(zie ook mijn sig)
Je bent toch niet op zoek naar zieltjes om de premie op te strijken hè? (8> ;)

• miel
PeeJay schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:26:
[...]

Je bent toch niet op zoek naar zieltjes om de premie op te strijken hè? (8> ;)
nee dat heb ik met enkele oud collegas al gedaan... wil alleen maar assisteren als ik iets voor iemand kan doen die de ICT in wil.......

• PowerFlower

PowerFlower

miel schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:56:
[...]
nee dat heb ik met enkele oud collegas al gedaan... wil alleen maar assisteren als ik iets voor iemand kan doen die de ICT in wil.......
Oh dan is het goed... kun je voor mij een BMW en €75.000 + bonus regelen dan?

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:10

psy

Bij alle projecten waar ik het afgelopen jaar heb gewerkt viel me een ding op; er werken vooral mensen die vooral één ding willen, snel geld verdienen. Dát is het belangrijkst. Het grote probleem is dat de kwaliteit wel vaak een probleem is, er is enorm veel instroom omdat er ook veel mensen afvallen (niet capabel genoeg om snel te promoveren), en omdat er dus ook veel mensen snel hogerop komen. Die nemen dus helaas wel de nodige opgedane kennis mee die dan op "de werkvloer" verloren gaat! Dat is mijns inziens het grootste probleem en kost bedrijven handenvol geld. Maar ze komen er mee weg :| ...
Als je echt een vakidioot bent die zich graag in de diepte ontwikkeld bv (als programmeur), dan zou ik zeker niet naar Accenture gaan (hooguit misschien ATS). Het focust daar veel te veel op hogerop doorstromen en meer verdienen.
Ik zeg maar zo, als je je goed ontwikkeld, kom je er ook wel, en daar heb je echt geen blits Accenture voor nodig.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
wij hebben op school (hbo Informatica zwolle) een keer een 'speker' gehad, die wat kwam uitleggen over accenture, en over wat ze daar doen enzo.
opzich was die gast wel aardig, maar hij liet wel erg doorschemeren dat hij het ook een kutbedrijf vond.

zo werkte hij er al 3 jaar ofzo, en verdiende vrij weinig (in vergelijking met) ook hebben ze een soort van policy dat promotie maken niet zomaar kan. dat gebeurd een keer in de xx jaar ofzo.
als jij daar als einstein binnenkomt zit je nog minstens 10jaar in de laagste paar loon schalen voordat je beetje een functie op niveau krijgt.
(vooral dat laatste was die spreker niet echt over te spreken ;))

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114521

Persoonlijk vind ik dat Accenture te weinig betaalt. Als ik het brutoloon van een startende collega (opleiding burg. ingenieur in Belgie) vergelijk met anderen zoals mezelf, dan zie ik dat iedereen die niet bij Accenture gaat werken en kiest voor een 38-uren week gemiddeld 650 euro bruto MEER verdient dan bij Accenture Belgie. Je mag dan wel een auto en een gsm en een laptop krijgen, dat prijsverschil haal je er niet uit. (en een laptop en een gsm krijg je zoals ik elders ook omdat je dat gewoon nodig hebt om te werken)
Besluit (voor mij), je krijgt voor 650 euro bruto minder wel een auto en de kans om door te groeien tot partner waarmee je echt veel geld kan verdienen. Maar in andere grote bedrijven heb je minstens evenveel kans tot doorgroeien dan bij Accenture. En als je echt een goede consultant zou zijn en hoog scoort in sollicitatierondes en vele overuren wil kloppen, dan kan je beter terug bij een McKensey, Bain, Boston Constultancy, E&Y, ... die 1 voor 1 beter betalen voor dezelfde werkdruk en doorgroeimogelijkheden.

Maar iedereen is natuurlijk vrij om bij accenture te gaan werken, ik kan me goed inbeelden dat sommige mensen dit als een ideale startjob zien en dat dat voor hen echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

BasieP schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:38:

zo werkte hij er al 3 jaar ofzo, en verdiende vrij weinig (in vergelijking met) ook hebben ze een soort van policy dat promotie maken niet zomaar kan. dat gebeurd een keer in de xx jaar ofzo.
als jij daar als einstein binnenkomt zit je nog minstens 10jaar in de laagste paar loon schalen voordat je beetje een functie op niveau krijgt.
(vooral dat laatste was die spreker niet echt over te spreken ;))
Dit is gedeeltelijk waar inderdaad.
De mate waarin je promotie kan maken is afhankelijk van je functie en de beoordelingen die je krijgt.
In de eerste jaren is er elk jaar een promotieronde, maar zodra je hogerop komt, duurt het ook langer voordat je nog een trede stijgt.

Als jij echt een Einstein bent, dan kom je niet op de laagste schalen binnen, maar in een hogere functie. Als je wel onderaan begint, dan ben je geen echte Einstein ;)
Over hoe projecten in elkaar steken en hoe je die moet leiden is ervaring voor nodig, niet iets dat je in korte tijd leert.

Maar het is zeker mogelijk om de eerste jaren snel te stijgen. Is afhankelijk van je eigen instelling :)

Anoniem: 35866

Wat verdient een starter (junior developer/tester etc) ongeveer bij Accenture?

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Anoniem: 35866 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:01:
Wat verdient een starter (junior developer/tester etc) ongeveer bij Accenture?
Wat die specifieke functies betaald krijgen weet ik niet.
Maar de meeste starters zitten rond de 25.000 bruto (exclusief auto, laptop, gsm en vergoedingen).

In belgie 1980 bruto / maand.

Ondergewaardeerd naar mijn gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Anoniem: 114521 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:47:

Ik heb geen idee hoeveel er nog vanaf gaat voordat je netto hebt, maar meer dan in Nederland zal het niet zijn ;)
Als starter lijkt mij dat een "normaal" salaris.
Nog afhankelijk van de andere vergoedingen natuurlijk (13e en evt. 14e maand, auto, gsm enz enz....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 08:53
Even een reaktie van een ATS-er. Ik werk nu sinds april bij ATS en ik moet zeggen dat het me prima bevalt. Natuurlijk is het wel iets waar je voor moet kiezen, je heb wel eens een project waarbij je echt veel overwerkt. Maar het kan ook zeker zo zijn dat je op een wat relaxter project komt, waarbij je gewoon 40 uur werkt.

Het pakken dragen is bij ATS wel wat minder dan bij Accenture. ATS is toch wat losser en gemakkelijker wat dat betreft.

Het leuke van consultancy is wel dat je iedere keer bij andere bedrijven zit. De ene keer zit je in Amsterdam, dan weer Den Haag en als je pech hebt zit je ergens aan de andere kant van 't land. Dat kan allemaal gebeuren, maar je zal er zeker geen spijt van hebben, als je niet vies bent van 'n paar km's per dag. Het scheelt wel dat je, op het moment dat diesel ruim 1 euro per liter kost, je een tankpas hebt en je geen omkijken naar je auto hebt! Alles wordt betaald, al wordt wel verwacht dat je zelf ook wel verantwoordelijkheid neemt voor je spullen.

Ik denk dat ATS niet heel anders is t.o.v. bijvoorbeeld een Ordina of een Atos Origin. Je kunt het Amerikaanse cultuur noemen, je kunt het ook hard werken noemen. Ik weet wel dat ik in korte tijd veel leer en een hoop leuke opdrachten doe!

En over 5 jaar kijk ik wel weer verder, want al is het nog zo leuk werk, je moet toch ook denken aan een gezinsleven. Daarvoor heb je af en toe wat te weinig tijd voor. Het komt bij mij vaak voor dat ik zo'n 3 uur per dag in de auto zit. Dat moet je natuurlijk wel liggen, want daar kun je vrij snel op afknappen.

Mocht iemand nog concrete vragen hebben, dan mag je me altijd een mailtje sturen!
Voor 't adres mag je m'n profiel checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
born2tweak schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:27:

Ik denk dat ATS niet heel anders is t.o.v. bijvoorbeeld een Ordina of een Atos Origin. Je kunt het Amerikaanse cultuur noemen, je kunt het ook hard werken noemen. Ik weet wel dat ik in korte tijd veel leer en een hoop leuke opdrachten doe!
toch niet helemaal mee eens... de insteek bij ons (Capgemini) is dat je een 40 urige werkweek hebt... uiteraard heb je dan reistijd niet meegeteld maar toch.... men wil namelijk (en zo staat het ook in de arbeidsvoorwaarden) dat je er nog een prive leven op nahoudt... want als je prive lekker in je vel zit dan gaat het op je werk ook beter en vice versa...

klinkt allemaal mooi zul je zeggen, maar in de praktijk is het toch anders... niet helemaal waar.. ik maak momenteel wel overuren maar dat komt ook omdat ik in het buitenland zit (london). Al die overuren krijg ik keurig als vakantieuren en mijn manager had eigenlijk liever dat ik 40 uur zou werken, maar goed, dit is dus op eigen aanvraag min of meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:27

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 114521 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:47:

Haha, dat verdient een afgestuurde HBO'er in Nederland zelfs al. 1980 euro bruto is écht véél te weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25
DaMorpheus schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:08:
[...]

Haha, dat verdient een afgestuurde HBO'er in Nederland zelfs al. 1980 euro bruto is écht véél te weinig :)
Die 25000 bruto/jaar hierboven bevestigt dat slechte beeld ook nog eens.

• PeeJay

PeeJay

Prutser

DaMorpheus schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:08:
[...]

Dat valt in de IT behoorlijk tegen dan. De jongens waarmee ik ben afgestudeerd verdienen dit ook niet.
Zal afhankelijk zijn van de andere voorwaarden, maar kan jij mij een aantal bedrijven noemen die 2000 per maand bruto geven (exclusief auto en andere dingen)?
En dan niet het complete jaarlijkse inkomsten delen door 12, maar echt wat er op je loonstrook staat, want anders zou ik er ook wel overheen gaan.
Ik denk namelijk dat er niet veel bedrijven zijn die aan een starter zonder ervaring dat bedrag betalen.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:27

Stewie!

Keen must die!

PeeJay schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:04:
[...]

Dat valt in de IT behoorlijk tegen dan. De jongens waarmee ik ben afgestudeerd verdienen dit ook niet.
Zal afhankelijk zijn van de andere voorwaarden, maar kan jij mij een aantal bedrijven noemen die 2000 per maand bruto geven (exclusief auto en andere dingen)?
En dan niet het complete jaarlijkse inkomsten delen door 12, maar echt wat er op je loonstrook staat, want anders zou ik er ook wel overheen gaan.
Ik denk namelijk dat er niet veel bedrijven zijn die aan een starter zonder ervaring dat bedrag betalen.
Ja, in Rotterdam voldoende :)
Ik zie daar mensen binnenkomen die direct een startsalaris van 2000+ krijgen, en die mensen komen van de Haagse Hogeschool (als in, HBO opleidingen waar je niks van vrijwel niks leert) :)

Ik kan me voorstellen dat niet elk bedrijf direct zo'n bedrag geeft, ik zou het sowieso laten afhangen van de werknemer en zijn instellinge/inzet/papieren

[ Voor 9% gewijzigd door Stewie! op 24-09-2005 16:39 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25
PeeJay schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:04:
[...]

Als afgestudeerd ir. kreeg men 3 jaar geleden bij CMG al zo'n EUR 2000 per maand, bij Philips zo'n 2300, en IBM ergens tussen de voorgaande. De bedragen zullen nu EUR 100 meer zijn ofzo door de (geringe) CAO loonstijgingen. Zelfs als je nu voor een universiteit komt te werken (aanloopschaap 8 of hoger ofzo) dan zit je al ruim boven de 2000 euro per maand. Overigens heb ik bij de voorgaande opsomming puur het bruto maandsalaris genomen, want de secundaire voorwaarden verschillen enorm (auto bij CMG en IBM, 39 vakantie-/verletdagen bij Philips, 43 vakantie/-verletdagen bij universiteiten, en evt. 13e en 14e maanden plus bonusregelingen bij de commerciele bedrijven).

In het voorgaande heb ik het over afgestudeerde ir.'s, maar er zijn ook ing.'s die vrij vlot boven de EUR 2000 zitten (meestal wel een job-hop voor nodig).

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:49
Rukapul: vergeet niet dat na 3 jaar geleden de beginsalarissen nog minstens 1 - 1.5 jaar omlaag zijn gegaan. Nu stijgen ze wel weer redelijk fors. Zelf ben ik 2 jaar geleden voor minder dan 2K begonnen (niet zo gek veel minder, en nu uiteraard al een stuk daarboven).

Ik las vandaag nog ergens een leuk overzichtje, ergens... even opzoeken.

Uit de 'NL' (spam die je krijgt als je net als ik in een hyptheek van de Postbank getrapt bent :)):

Meest verdienende starters WO:
Jurist: 27.949
Technisch Ontwikkelaar: 28561
Manager: 31.025

Minst verdienende starters WO:
Medewerker P&O: 24.708
Medewerker Communicatie: 24.844
Wetenschappelijk Onderzoeker: 25.747

Bedragen zijn bruto total cash inkomen (incl. 13e maand, vakantiegeld, winstdeling, bonussen, etc.).

Met 2K bruto + vakantiegeld + Winstdeling/bonus/13e maand van een maandsalaris zit je op 27.920 en behoor je tot de best verdienende starters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In Belgie is de topper qua afstudeerders nog altijd burgerlijk ingenieur met 2500 euro bruto per maand a rato van 13,92 maanden. En als ik vergelijk met een aantal vrienden en mezelf is dat inderdaad ongeveer gemiddeld.
Met toppers als Jan de Nul die heel veel meer betaalt en P&G die een stuk meer betaalt en Accenture die een heel stuk minder betaalt.
Degene die een bedrijfswagen hebben moeten wel ca. 250 euro van hun brutoloon inleveren.

Een laptop krijgt iedereen, maar das gewoon omdat je 's avonds thuis ook nog wat verder zou kunnen werken en omdat je dan ook makkelijk op verplaatsing verder kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Anoniem: 114521 schreef op zondag 25 september 2005 @ 12:00:
Met toppers als Jan de Nul die heel veel meer betaalt.
offtopic:
Jan de Nul? Dat was toch een baggeraar? Die hebben het niet zo breed? Of wel? Ik heb een tijdje bij IHC gewerkt, dus vandaar...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Motrax schreef op zondag 25 september 2005 @ 12:04:
[...]

offtopic:
Jan de Nul? Dat was toch een baggeraar? Die hebben het niet zo breed? Of wel? Ik heb een tijdje bij IHC gewerkt, dus vandaar...
Degene die ik ken die daar veel verdient als starter moet wel 12 uur/dag werken en zit altijd op verplaatsing, nooit in Belgie dus behalve als em congé heeft.
Natuurlijk mooi om veel te verdienen als je wil starten, maar uw sociaal leven en een eventuele relatie lijden wel erg onder dergelijk werk. Dan is 50 uur per week bij accenture voor een minder loon dan misschien toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:46

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik zit zelf bij Philips en heb daar niks te klagen. De eerdergenoemde startschaal is alweer wat hoger geworden. Het is hier wel zeer uitzonderlijk als je een auto krijgt. Wel heb je de bonus en 13e maand (en natuurlijk het vakantiegeld). Laptop kun je ook krijgen als je thuis werkt o.i.d., maar dat zie ik niet als een salaris. Het is namelijk een tool om jou ook in je vrije tijd te laten werken Waarom mensen dat als pluspunt zien, het is me niet duidelijk.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Rukapul schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:45:
[...]

In het voorgaande heb ik het over afgestudeerde ir.'s, maar er zijn ook ing.'s die vrij vlot boven de EUR 2000 zitten (meestal wel een job-hop voor nodig).
Ik had het inderdaad over de ing.'s. Ik ken er niet veel die op dat bedrag starten, maar een echt startbedrag is het na een job-hop ook niet meer natuurlijk.

• Redshark
Nou, ik ga het morgen even aan den lijve ondervinden :) Werd gister gebeld of ik zin had om eens te praten over de mogelijkheden die zij bieden, en of ik daar misschien tussen pas. Ik was wel nieuwsgierig en ga dus gezellig op de koffie en eens kijken wat er gaat gebeuren. Ervaringen volgen wel daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

toeter schreef op woensdag 28 september 2005 @ 08:55:
[...]

Nou, ik ga het morgen even aan den lijve ondervinden :) Werd gister gebeld of ik zin had om eens te praten over de mogelijkheden die zij bieden, en of ik daar misschien tussen pas. Ik was wel nieuwsgierig en ga dus gezellig op de koffie en eens kijken wat er gaat gebeuren. Ervaringen volgen wel daarna.
Hoe ging het gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Ja goed :)

Eigenlijk ging ik er een beetje blanco naar toe. Ik werd opgebeld met de vraag of ik langs wilde komen zonder dat er een functie genoemd werd. Op mijn vraag welke functie ATS voor mij in gedachte had kreeg ik als antwoord 'We kijken wel even wat bij je past'. Op zich wat vreemd en lastig voor te bereiden :)

Ik ben toch gegaan onder de noemer 'eens kijken hoe solliciteren nu ook weer gaat'. Dat was alweer een tijd geleden nml en dit gesprek wilde ik als inkomer gebruiken.
Het gesprek verliep prima hoor, ik kreeg wat informatie over het bedrijf en de werkzaamheden in de verschillende functies, allemaal erg interessant. Vervolgens mijn CV en kwaliteiten doorgesproken, was ook een prima gesprek.

Al met al vond ik het eigenlijk wel interessant qua werkzaamheden en opleidingsmogelijkheden. Inderdaad ligt het slaris aan de lage kant, netto zou ik 45 euro/maand omhoog gaan en een auto krijgen.aangezien ik volgens de interne normering van ATS nog onder een starter val met mijn 1,5 jaar werkervaring na mijn afstuderen. Dat is dus een van de minpunten, verder heb ik eigenlijk geen kritiek op ze zoals ik hier in het topic heb gezien.

Ik kreeg meteen te horen dat een tweede gesprek wel zou volgen en ik daar nog over gebeld zou worden. Die afspraak is deze week, ben benieuwd hoe dat afloopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

toeter schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:09:

Al met al vond ik het eigenlijk wel interessant qua werkzaamheden en opleidingsmogelijkheden. Inderdaad ligt het slaris aan de lage kant, netto zou ik 45 euro/maand omhoog gaan en een auto krijgen.aangezien ik volgens de interne normering van ATS nog onder een starter val met mijn 1,5 jaar werkervaring na mijn afstuderen. Dat is dus een van de minpunten, verder heb ik eigenlijk geen kritiek op ze zoals ik hier in het topic heb gezien.

Ik kreeg meteen te horen dat een tweede gesprek wel zou volgen en ik daar nog over gebeld zou worden. Die afspraak is deze week, ben benieuwd hoe dat afloopt :D
Tweede gesprek kan je een beetje zien als een afspraak waarop ze je een contract aanbieden ;)

Je moet nog even onderhandelen over de werkervaring die je mee kan nemen voor de volgende beoordeling. Scheelt in de promotieronde en ook als je nieuwe salaris daarna wordt berekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
PeeJay schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:23:
[...]

Tweede gesprek kan je een beetje zien als een afspraak waarop ze je een contract aanbieden ;)

Je moet nog even onderhandelen over de werkervaring die je mee kan nemen voor de volgende beoordeling. Scheelt in de promotieronde en ook als je nieuwe salaris daarna wordt berekend :)
I know about the contract :)
Vooralsnog weet ik nog niet wat ik ga doen, daar moet ik nog eens goed over nadenken en dan zie ik rustig verder .Wel een goede tip om de werkervaring mee te nemen, daar had ik nog niet aan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Laatst online: 02-05 07:58
Nu heb ik ook een aanbieding gekregen voor een 2e gesprek.

Nu ben ik wel benieuwd hoe het met starters er daar aan toe gaat. Er werd mij namelijk ook wel iets te makkelijk gepraat. (ook omdat ik in regio Groningen woon).

Zeker op het gebied van opleiding ben ik wel benieuwd hoe het er daar aan toe gaat. Anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Heb je dat niet gevraagd met je eerste gesprek dan?
Tis heel simpel, bij aanvang van je carriere begin je met het opzetten van een POP (persoonlijk ontwikkelings plan, geef er een naam aan). Op basis van dat plan en jouw wensen wordt er gekeken wat er voor cursussen vour jouw gescihkt zouden zijn en die ga je vervolgens gewoon doen, als je wilt natuurlijk. Persoonlijke Ontwikkeling staat hoog aangeschreven bij (oa) Accenture/ATS dus wat dat betreft zit het wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
toeter schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:34:
Heb je dat niet gevraagd met je eerste gesprek dan?
Tis heel simpel, bij aanvang van je carriere begin je met het opzetten van een POP (persoonlijk ontwikkelings plan, geef er een naam aan). Op basis van dat plan en jouw wensen wordt er gekeken wat er voor cursussen vour jouw gescihkt zouden zijn en die ga je vervolgens gewoon doen, als je wilt natuurlijk. Persoonlijke Ontwikkeling staat hoog aangeschreven bij (oa) Accenture/ATS dus wat dat betreft zit het wel snor.
Ow jawel daar heb ik het zeker wel over gehad. Echter diep op ingaan ging niet omdat de interviewer met de tijd in de problemen kwam. Vandaar dat ik benieuwd was hoe het ging in de praktijk

Ik wil een werkgever waar ik doormiddel van een aantal cursussen een goede basis kan leggen. Denk dat zoiets wel goed komt bij ATS gezien de eisen dat je doorgroeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

descon schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:38:
[...]

Ow jawel daar heb ik het zeker wel over gehad. Echter diep op ingaan ging niet omdat de interviewer met de tijd in de problemen kwam. Vandaar dat ik benieuwd was hoe het ging in de praktijk

Ik wil een werkgever waar ik doormiddel van een aantal cursussen een goede basis kan leggen. Denk dat zoiets wel goed komt bij ATS gezien de eisen dat je doorgroeit.
Op het volgen van de cursussen die je in je POP opneemt, wordt wel toegezien hoor. Daar wordt hun budget op berekend voor het nieuwe jaar.
Dus die ingevulde cursussen moet je ook daadwerkelijk volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
descon schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:38:
[...]

Wat ik heb begrepen kan dat zeker. Ik heb er geen ervaring mee verder dus ik verkoop hier geen 100% waarheid verhaal :Y)

Bovendien kun je natuurlijk ook een aantal vragen stellen in je tweede gesprek aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16223

Allereerst even het verschil tussen Accenture en ATS.
Accenture is de consultancytak, met het kantoor in Amsterdam.
ATS in de technologietak, met het kantoor in Almere.
Deze verschillen vanwege het doel van de takken, qua beloning, training en andere zaken zijn de organisaties gelijk.

Zo zit het trainingschema van Accenture/ATS in elkaar:
Per jaar krijg je budget voor 10 trainingsdagen tot een maximum van 2500 euro. Er zijn ook een groot aantal CBT's en gratis inhouse trainingen, dus het wordt goed gedekt. Trainingen en certificeringen staan hoog aangeschreven en zoals al aangegeven ligt er door middel van je PDP (Personal Development Plan) de mogelijkheid om hiermee verder te gaan. Een mentor begeleid je persoonlijk bij het opstellen en naleven van je PDP.

Promoveren:
Over de promotie bij Accenture/ATS is een hoop te doen, omdat het ellenbogenwerk en hielenlikkerij zou bevoorderen. Dit is zeker niet waar. Het zit als volgt in elkaar:
Het percentage personen dat jaarlijks promoveert ligt vast. Van Programmer naar Senior Programmer is dat bijvoorbeeld 70%. Het is, voor jezelf, de bedoeling dat je in beoordelingen (die je bij je manager aanvraagt) een goede waardering binnenhaalt. Hoe beter je waardering is, hoe groter de kans dat je binnen de gestelde voorwaardes past.

Het werk:
Voor zover ik het kan overzien wordt er veel moeite gedaan om iedereen op zijn of haar vakgebied te plaatsen. Soms komt het voor dat je niet op een gebied naar keuze terechtkomt. Je wordt dan tijdelijk op een ander project geplaatst totdat er een project beschikbaar wordt. Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Het vraagt veel van je doorzettingsvermogen, maar het beloont je uiteindelijk wel. De andere werkzaamheden zijn (bij ATS iig) vergelijkbaar met enig andere ICT bedrijf. De salari en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn mi marktconform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Anoniem: 16223 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:57:
Allereerst even het verschil tussen Accenture en ATS.
Accenture is de consultancytak, met het kantoor in Amsterdam.
ATS in de technologietak, met het kantoor in Almere.
Deze verschillen vanwege het doel van de takken, qua beloning, training en andere zaken zijn de organisaties gelijk.

Zo zit het trainingschema van Accenture/ATS in elkaar:
Per jaar krijg je budget voor 10 trainingsdagen tot een maximum van 2500 euro. Er zijn ook een groot aantal CBT's en gratis inhouse trainingen, dus het wordt goed gedekt. Trainingen en certificeringen staan hoog aangeschreven en zoals al aangegeven ligt er door middel van je PDP (Personal Development Plan) de mogelijkheid om hiermee verder te gaan. Een mentor begeleid je persoonlijk bij het opstellen en naleven van je PDP.

Promoveren:
Over de promotie bij Accenture/ATS is een hoop te doen, omdat het ellenbogenwerk en hielenlikkerij zou bevoorderen. Dit is zeker niet waar. Het zit als volgt in elkaar:
Het percentage personen dat jaarlijks promoveert ligt vast. Van Programmer naar Senior Programmer is dat bijvoorbeeld 70%. Het is, voor jezelf, de bedoeling dat je in beoordelingen (die je bij je manager aanvraagt) een goede waardering binnenhaalt. Hoe beter je waardering is, hoe groter de kans dat je binnen de gestelde voorwaardes past.

Het werk:
Voor zover ik het kan overzien wordt er veel moeite gedaan om iedereen op zijn of haar vakgebied te plaatsen. Soms komt het voor dat je niet op een gebied naar keuze terechtkomt. Je wordt dan tijdelijk op een ander project geplaatst totdat er een project beschikbaar wordt. Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Het vraagt veel van je doorzettingsvermogen, maar het beloont je uiteindelijk wel. De andere werkzaamheden zijn (bij ATS iig) vergelijkbaar met enig andere ICT bedrijf. De salari en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn mi marktconform.
Volgens mij heb je bij elke redelijk groeiende ICT detacheerder een bepaalde hoeveelheid ellenbogenwerk en hielenlikkerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
[/quote]
Volgens mij heb je bij elke redelijk groeiende ICT detacheerder een bepaalde hoeveelheid ellenbogenwerk en hielenlikkerij.
[quote]

Waar niet ? Overal is die cultuur wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
descon schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:50:

Waar niet ? Overal is die cultuur wel
Bij Cap valt me dat tot nu toe reuze mee.... natuurlijk moet je netwerken, maar niet ten koste van je collegas.... Ik heb ook bij Accenture op kantoor gezeten, en daar proefde ik wel zo een sfeertje, weet alleen niet of het ook echt zo is...

[ Voor 16% gewijzigd door miel op 21-10-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

miel schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:59:
[...]
daar proefde ik wel zo een sfeertje, weet alleen niet of het ook echt zo is...
dus.....? Je suggereert iets wat je vervolgens weer in twijfel trekt.

Ellebogen werk kom je overal tegen en dat is eerder persoons- dan organisatiegebonden. Hooguit kan een organisatie zich dusdanig profileren qua beloning e.d. dat dit ellebogenwerk in de hand werkt.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Wolly schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:59:
Accenture / Avanade is een serieuze toko. De mensen die er werken zijn constant bezig om zichzelf omhoog te werken, en hierbij worden zeker offers gebracht. De eerder genoemde overwerk, reistijd en (in mijn ogen), opgelegde stress en relatief lage beloning hiervoor worden allemaal gebracht als 'investering in jezelf'.

Yepe mijn zwager zit ook bij Accenture Almere, alhoewel hij dat kantoor waarschijnlijk maar een keer of 2 heeft gezien dit jaar....telkens wordt je gedetacheerd....de ene keer zat ie in nijmegen, dan weer in den haag..nu weer in utrecht... op zich niets mis me, want je krijgt een auto van de zaak en je kunt zelf blijven overn88 in een hotel(mercure, 4 sterren :9 )...

Als het echt zo moet is dat niets voor mij...ik wil best overwerken maar niet overwerken voor zgn vrije dagen(die je nooit kan op nemen want ze hebben altijd wat te doen voor je :+). overwerk == geld, en zo niet zoek je maar imand anders :P in de weekende wil ik ook nog wel wat doen, mits van te voren bekend...moet niet zo zijn dat ik vrijdag's om 23:00 gebeld wordt:jah eeuh morgen moet je om 10:00 in maastricht zijn.. dat red ik niet... fysiek wel...maar ik zou gewoon gek worden.

En dan dat vroege opstaan....(voor 6'en, en ik heb al moeite met elke morgen 8uur :/)dat zou me in een maand tijd fysiek zo slopen dat ik meteen de ziektewet in kan :+
Ik zit nu ruim 2 maanden op stage, en nog heb ik problemen om optijd in te slapen. jaaren lang een soort van 02:00/09:00 ritme gehad....nu dus een 24:00/8:00.....een hel zeg ik je... heel september liep ik erbij al een zombie....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16223

Standeman schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:54:
Ik zeg toch ook niet dat het niet zo is, ik zeg alleen dat men denkt dat het bij Accenture erger is vanwege de structuur die ze hanteren wat betreft promotie.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niets van gemerkt heb.

@Rey:
Natuurlijk is het zwaar qua reizen en opstaan, maar daar ontkom je volgens mij nergens in Nederland meer aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Il Ljama schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:19:
[...]

dus.....? Je suggereert iets wat je vervolgens weer in twijfel trekt.

Ellebogen werk kom je overal tegen en dat is eerder persoons- dan organisatiegebonden. Hooguit kan een organisatie zich dusdanig profileren qua beloning e.d. dat dit ellebogenwerk in de hand werkt.
ik wilde gewoon niet ronduit zeggen dat ik al van meerdere mensen heb gehoord dat het zo was en dat ik dit zelf ook zo ervaarde tijdens mijn 3 gesprekken...... want dan krijg ik nog meer over me heen hierzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Anoniem: 16223 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:50:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat het niet zo is, ik zeg alleen dat men denkt dat het bij Accenture erger is vanwege de structuur die ze hanteren wat betreft promotie.
Ik heb het op het op zich ook niet over accenture.. maar meer dat het gewoon overal wel gebeurd.. mogelijk zelfs bij ambtenaren enzo.

Als je een beetje ervaring hebt in het detacheerders leven dan weet je echt wel dat er overal een redelijke hoeveelheid hielenlikkerij is (om van de "bruine tong" nog maar te zwijgen :X).

Zulke mensen heb je overal en altijd.. lijkt me stug dat Accenture er meer of minder zou hebben dan elke andere detacheerder (Ik ken overigens alleen maar Caesar, CMG en Getronics, dus mijn ervaringen zijn maar beperkt)

Overigens.. onder hielenlikkerij versta ik het "niet meewaaien met de wind"....

Ik probeerde dus niet accenture af te zeiken ofzo.. Het is gewoon een commercieel bedrijf dat goed verdient aan hun personeel... geef ze 's ongelijk!!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niets van gemerkt heb.
Even voor mijn beeldvorming... hoe lang werk je er al? (nofi)

[ Voor 19% gewijzigd door Standeman op 21-10-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:25:
[...]
En dan dat vroege opstaan....(voor 6'en, en ik heb al moeite met elke morgen 8uur :/)dat zou me in een maand tijd fysiek zo slopen dat ik meteen de ziektewet in kan :+
Ik zit nu ruim 2 maanden op stage, en nog heb ik problemen om optijd in te slapen. jaaren lang een soort van 02:00/09:00 ritme gehad....nu dus een 24:00/8:00.....een hel zeg ik je... heel september liep ik erbij al een zombie....
Nog zo iemand als ik! :)

Ik snap serieus niet waarom bedrijven mensen allemaal op exact dezelfde tijd willen laten werken. Natuurlijk moet er een window zijn waarom overlegd kan worden, maar een gedeelte van het werk (zeker als je in de design of programmeer hoek zit) is ook gewoon werk wat je in je eentje moet doen. Wij geven de mensen zelf ruimte voor (gedeeltelijk) thuis werken en flexibele werkuren. In het extreemste geval mag iemand om 12:00 beginnen en zit dan tot minimaal 20:00 uur op kantoor, maar een ander die liever om 7:00 uur wel beginnen om dan om 15:00 naar huis te kunnen is daar ook vrij in. De targets staan altijd vast, en zolang mensen die halen is er geen probleem. Je hebt nou eenmaal ochtend en avond mensen.

Maar als ik het dus goed begrijp moet je bij accenture altijd/vrij vaak perse om 7:00 beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:10

psy

Anoniem: 42145 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:37:
[...]

Ik snap serieus niet waarom bedrijven mensen allemaal op exact dezelfde tijd willen laten werken. Natuurlijk moet er een window zijn waarom overlegd kan worden, maar een gedeelte van het werk (zeker als je in de design of programmeer hoek zit) is ook gewoon werk wat je in je eentje moet doen. Wij geven de mensen zelf ruimte voor (gedeeltelijk) thuis werken en flexibele werkuren. In het extreemste geval mag iemand om 12:00 beginnen en zit dan tot minimaal 20:00 uur op kantoor, maar een ander die liever om 7:00 uur wel beginnen om dan om 15:00 naar huis te kunnen is daar ook vrij in. De targets staan altijd vast, en zolang mensen die halen is er geen probleem. Je hebt nou eenmaal ochtend en avond mensen.

Maar als ik het dus goed begrijp moet je bij accenture altijd/vrij vaak perse om 7:00 beginnen?
Nee, dat laatste is niet zo. Ik ken heel wat Acc/ATS'ers, en die hoeven echt niet om 07:00 te beginnen. Gewoon normale werktijden, als het maar niet te laat is. Over het algemeen dien je je te conformeren aan de normen van de klant. Ik krijg wel de indruk dat, hoe hoger de functie, hoe vrijer je bent qua invulling van de werktijden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Anoniem: 42145 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:37:
[...]

Ik snap serieus niet waarom bedrijven mensen allemaal op exact dezelfde tijd willen laten werken. Natuurlijk moet er een window zijn waarom overlegd kan worden, maar een gedeelte van het werk (zeker als je in de design of programmeer hoek zit) is ook gewoon werk wat je in je eentje moet doen. Wij geven de mensen zelf ruimte voor (gedeeltelijk) thuis werken en flexibele werkuren. In het extreemste geval mag iemand om 12:00 beginnen en zit dan tot minimaal 20:00 uur op kantoor, maar een ander die liever om 7:00 uur wel beginnen om dan om 15:00 naar huis te kunnen is daar ook vrij in. De targets staan altijd vast, en zolang mensen die halen is er geen probleem. Je hebt nou eenmaal ochtend en avond mensen.Maar als ik het dus goed begrijp moet je bij accenture altijd/vrij vaak perse om 7:00 beginnen?
allemaal leuk en aardig maar als de klant (en daar draait het bij deze toko's om) nog steeds om mensen vragen die van 8:30-17:30 aanwezig zijn, mag jij raden hoe laat ze er zullen zitten ;) .

[ Voor 10% gewijzigd door Il Ljama op 22-10-2005 20:20 ]

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

miel schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:38:
[...]

ik wilde gewoon niet ronduit zeggen dat ik al van meerdere mensen heb gehoord dat het zo was en dat ik dit zelf ook zo ervaarde tijdens mijn 3 gesprekken...... want dan krijg ik nog meer over me heen hierzo..
Of je zegt iets of niet. Een beetje iets zeggen schiet niet op. Geef dan gewoon aan dat je van wat mensen zoiets gehoord hebt en je afvraagt of anderen datzelfde beeld hebben. Dan kan je je beeld toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Wat miel hierboven aankaart is ook een beetje hoe ik het ervaar eerlijk gezegd. Van meerdere kanten heb ik begrepen dat er totaal niet moeilijk wordt gedaan om je doordeweeks 'even in een hotel te stoppen' omdat je veel moet reizen. Dit dan voor een langere periode. Uit de stukken die ik van ATS ontving bleek dit ook en dit was 1 van de redenen dat ik uiteindelijk niet op de aanbieding in ben gegaan. Het is simpelweg niet een levenstijl die ik nastreef en dus ook niet goed om dat te proberen. Andere personen vinden het weer wel een interesante gedachten en kunnen er prima mee leven. Ieder zijn ding toch?

De officiële werktijden zijn BTW gewoon van 08:30 tot 17:30. Bij klanten pas je je aan aan de klant. Lijkt me logisch :)
Ellenbogen werk komt er ook voor. Net als ergens anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
toeter schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:13:
Wat miel hierboven aankaart is ook een beetje hoe ik het ervaar eerlijk gezegd. Van meerdere kanten heb ik begrepen dat er totaal niet moeilijk wordt gedaan om je doordeweeks 'even in een hotel te stoppen' omdat je veel moet reizen. Dit dan voor een langere periode. Uit de stukken die ik van ATS ontving bleek dit ook en dit was 1 van de redenen dat ik uiteindelijk niet op de aanbieding in ben gegaan. Het is simpelweg niet een levenstijl die ik nastreef en dus ook niet goed om dat te proberen. Andere personen vinden het weer wel een interesante gedachten en kunnen er prima mee leven. Ieder zijn ding toch?
Aangezien ik net getekend heb ben ik wel benieuwd wat je daarbij moet voorstellen. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee om regelmatig weg te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door descon op 04-01-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 16:55

evol

hello world

descon schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:51:
[...]

Aangezien ik net getekend heb ben ik wel benieuwd wat je daarbij moet voorstellen. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee om regelmatig weg te zijn.
Collega! :)
Wanneer start je? 16 januari? Of per februari?
Meestal hoor je je eerste dag pas wat je gaat doen. Dat kan een week cursus betekenen direct, maar kan ook betekenen dat je direct op project gezet wordt. In elk geval eerst een introductiedag.

Je kan ver van huis terecht komen, projecten lopen eigenlijk wel zo'n beetje in heel t land. Dan is de hotelregeling een goede optie. Persoonlijk heb ik er nog geen gebruik van hoeven maken (al meer dan een jaar @ 30 minuten van mijn project), maar ik vind het wel een goede regeling.
En dat je er misschien gebruik van moet maken, weet je als je tekent.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Tjah, ik heb geen idee wat je je daarbij moet voorstellen want ik heb de aanbieding immers afgewezen. Wel kwam ik laatst bij een meeting een collega tegen die bij 2 jaar bij ATS heeft gewerkt en ook 2 jaar in een hotel heeft gewoond. Het moet je liggen als je dat krijgt en volgens bovenstaande kan het ook anders.

Veel plezier en succes iig met je nieuwe baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

descon schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:51:
[...]

Geloof me, het kan best vervelend zijn. Zo heb ik een paar maanden in Groningen mogen vertoeven. Je zit door de weeks dan in een hotel waar je weinig meer te doen hebt dan zappen, computeren (als je een laptop hebt) of in de bar hangen. 's avonds is het erg gemakkelijk om je kapot te vervelen.

Misschien klinkt het leuk, maar wanneer je meer dan twee weken in het hotel-restaurant eet wordt je er echt kotsmisselijk van aangezien ze de kaart haast nooit veranderen.

Verder kom je vijdagavond laat thuis (zeg om een uur of 20:00) en heb je tot zondag om even sociaal te doen tegen je vriendin, vrienden en famlilie.

Ik vond de eerste week wel leuk, de tweede week een stuk minder en de rest van de tijd ronduit kl*te. Ik moet er wel bijvertellen dat ik best gehecht ben aan sociaal contact met vrienden etc.

Het is overigens wel goed voor je overuren, aangezien je 's avonds toch niets te doen hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
out schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:15:
[...]

Collega! :)
Wanneer start je? 16 januari? Of per februari?
Meestal hoor je je eerste dag pas wat je gaat doen. Dat kan een week cursus betekenen direct, maar kan ook betekenen dat je direct op project gezet wordt. In elk geval eerst een introductiedag.

Je kan ver van huis terecht komen, projecten lopen eigenlijk wel zo'n beetje in heel t land. Dan is de hotelregeling een goede optie. Persoonlijk heb ik er nog geen gebruik van hoeven maken (al meer dan een jaar @ 30 minuten van mijn project), maar ik vind het wel een goede regeling.
En dat je er misschien gebruik van moet maken, weet je als je tekent.
Ik begin 16 februari en aangezien ik uit Assen kom weet ik haast wel zeker dat er af en toe een hotelletje in zal zitten. Ben alleen benieuwd of dat financieel uit kan.( of je er zelf niet financieel bij in schiet.) Ik zoek wel een sportschool op als ik langer in een hotel zit. Krijg ik ook nog een beetje beweging :*) .

Aan de andere kant ben ik ook wel gewend om te reizen, heb nu ook dagelijks een reistijd van 1,5 naar mijn afstudeerplek.(lang leve het OV). Met 1,5 uur ben ik ook net niet in Almere.

[ Voor 14% gewijzigd door descon op 10-01-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73787

Ik heb het topic eens helemaal doorgelezen :P.

Wel grappig hoe jullie tegen Accenture aankijken.
Ik zie ook een heleboel reacties die hoog van de toren blazen terwijl ze nog kletsnat achter de oortjes zijn. :D

Het werken als zijnde consultant bij Accenture / Atos / CAPGemini / Deloitte / whatever verschilt niet zoveel. Natuurlijk zijn er verschillen in culturen maar je zult er weining last van hebben omdat je bij de klant zit (tenminste als het goed is). Je hebt dus meer te maken met de cultuur van de klant cq. project. Accenture bepaalt niet dat jij 60 uur moet draaien, dat bepaalt de klant.

En dar heb je zelf een behoorlijke invloed op, want daar ben je consultant voor. (iemand met minimaal 5 jaar relevante werkervaing mag zich volwaardig consultant noemen in zijn vakgebied)

En ja, het overwerk kan regelmatig voorkomen, maar dat is logisch aangezien je vaak projectmatig werkt. En we weten allemaal dat tijd, kwaliteit en budget nooit goed op elkaar afgestemd worden. Dus moet je overwerken.

Nog een tip, als je consultant wil worden, en je hebt een hekel aan hotels, reizen, buitenland, dan wil ik je verzoeken naar de randstad te verhuizen, dan komt het wel goed.Zo niet, ga maar wat anders doen want je red het niet.

Eenieder die 1900 EUR geen goed starterssalaris vindt, (4100 florijnen), zal in zijn verdere carriere nog heel vaak teleurgesteld worden, en wens ik veel succes.

Als laatste de zelfontplooing. Als startend consultant werk je veel met senior mensen om je heen, Die praten op je in, laten je zaken uitvoeren, zodat je stapje voor stapje meer zelfstandig wordt en verantwoordelijkheid kunt nemen. Totdat je er klaar voor bent en JA zegt tegen die workshop in Moskou waarbij je 40 mensen uit een bierbrouwerij moet uitleggen hoe ze om moeten gaan met Master Data in een SAP R/3 systeem. Alleen.

Als je dat kunt, dan mag je hier met dezelfde assertiviteit posten zoals de meeste kis hier doen en inderdaad zeggen dat 1980 EUR VEEL TE WEINIG IS.

Een consultant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Anoniem: 73787 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:23:
Ik heb het topic eens helemaal doorgelezen :P.

Wel grappig hoe jullie tegen Accenture aankijken.
Ik zie ook een heleboel reacties die hoog van de toren blazen terwijl ze nog kletsnat achter de oortjes zijn. :D

Het werken als zijnde consultant bij Accenture / Atos / CAPGemini / Deloitte / whatever verschilt niet zoveel. Natuurlijk zijn er verschillen in culturen maar je zult er weining last van hebben omdat je bij de klant zit (tenminste als het goed is). Je hebt dus meer te maken met de cultuur van de klant cq. project. Accenture bepaalt niet dat jij 60 uur moet draaien, dat bepaalt de klant.
wil hier wel even op reageren... de klant bepaald niet dat je 60 uur moet draaien hoor.... de klant betaald meestal maar voor 40 uur dus werk je er maar 40... dat is de filosofie bij ons.. natuurlijk is dat niet altijd waar en rond oplevering moet je vast wel meer werk leveren, maar over het algemeen werk je 40 uur..

ik ben ook bij accenture op gesprek geweest en vond de sfeer gewoon niet collegiaal... erg scherpe ellebogencultuur... maar goed, daarin kan ik me uiteraard vergissen. Zit nu bij de concurrent en heb het er prima naar mijn zin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73787

miel schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:17:
[...]

wil hier wel even op reageren... de klant bepaald niet dat je 60 uur moet draaien hoor.... de klant betaald meestal maar voor 40 uur dus werk je er maar 40... dat is de filosofie bij ons.. natuurlijk is dat niet altijd waar en rond oplevering moet je vast wel meer werk leveren, maar over het algemeen werk je 40 uur..

ik ben ook bij accenture op gesprek geweest en vond de sfeer gewoon niet collegiaal... erg scherpe ellebogencultuur... maar goed, daarin kan ik me uiteraard vergissen. Zit nu bij de concurrent en heb het er prima naar mijn zin!
:P

Je zegt toch hetzelfde. De klant (het project) bepaalt wanneer er meer output nodig is. Accenture gaat niet van je vragen om 20 uur extra te draaien als er geen flikker te doen is.
Dat even los van de verplichte werkbijeenkomsten die 10 tegen 1 in de avonduren plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

descon schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:49:
[...]

Ik begin 16 februari en aangezien ik uit Assen kom weet ik haast wel zeker dat er af en toe een hotelletje in zal zitten. Ben alleen benieuwd of dat financieel uit kan.( of je er zelf niet financieel bij in schiet.) Ik zoek wel een sportschool op als ik langer in een hotel zit. Krijg ik ook nog een beetje beweging :*) .

Aan de andere kant ben ik ook wel gewend om te reizen, heb nu ook dagelijks een reistijd van 1,5 naar mijn afstudeerplek.(lang leve het OV). Met 1,5 uur ben ik ook net niet in Almere.
Welkom bij de club ;)

Een hotel kan financieel zeker weten uit. Dat word je qua geld alleen maar beter van. Het verveeld alleen snel.
Vaak hebben hotel wel een fitnessruimte e.d. Ik ga skeeleren wat meer oppakken.

Ik verblijf momenteel gehele weken in het hotel en moet zeggen dat mij dat een stuk beter past dan elke dag 5 uur in de auto. Mijn vriendin zie ik toch alleen in het weekend ivm haar studie enzo, dus die zou ik doordeweeks toch al niet zien.
Eten doe ik alleen in restaurants, dat bevalt mij beter dan het eten dat bij het hotel geserveerd wordt. 's Avonds iets langer werken omdat ik anders alleen maar naar de tv staar of in bad ronddobber. Dan kan ik 's ochtends ook iets later beginnen, is ook wel prettig :P

Van het ellebogenwerk merk ik niets, dus dat iemand dat na het eerste gesprek al kan zeggen verbaast mij een beetje.

De hoeveelheid uren per week valt in de onderste regionen van de ladder prima mee. Gewoon 40 uur met hier en daar een keertje een uitschieter.
Op het niveau van manager moet je al snel denken aan structureel 50+ uur per week, maar daar is het salaris dan ook weer naar. Maar net wat je prettig vindt.

De werkbijeenkomsten heb ik nog nooit 's avonds gehad trouwens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PeeJay op 11-01-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73787 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:07:
[...]

:P

Je zegt toch hetzelfde. De klant (het project) bepaalt wanneer er meer output nodig is. Accenture gaat niet van je vragen om 20 uur extra te draaien als er geen flikker te doen is.
Dat even los van de verplichte werkbijeenkomsten die 10 tegen 1 in de avonduren plaatsvinden.
Ik werk wel niet voor een consultant, maar we hebben ook vele mensen bij klanten. Als de klant denk dat er 20 uur per week meer moet gewerkt worden, dan is zijn enige oplossing aan ons vragen om nog iemand extra te zenden voor 20 uur per week. Als ze betalen voor 40 uur krijgen ze 40 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Anoniem: 114521 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:50:
[...]

Ik werk wel niet voor een consultant, maar we hebben ook vele mensen bij klanten. Als de klant denk dat er 20 uur per week meer moet gewerkt worden, dan is zijn enige oplossing aan ons vragen om nog iemand extra te zenden voor 20 uur per week. Als ze betalen voor 40 uur krijgen ze 40 uur.
Precies. Het zal eerder voorkomen dat een project fixed price is en dat er een verplichte opleverdatum aan vastzit. De kans dat je dan eens een week meer dan 40 uur werkt is vrij groot.

Je kan wel zeggen dat je het niet wil, maar dat zal bij toekomstige beoordelingen altijd een rol spelen natuurlijk (ook al zal dat niet gezegd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 05-06 08:58

Korakal

Up up up!

* ATS'er meldt *
Ik ben vorige maand begonnen, vandaag voor het eerst op m'n projectlocatie gezeten. Lekker gunstige plek, goed bereikbaar en leuk project. Best behoorlijk informeel allemaal en dat staat mij wel aan. Het komende half jaar zit ik daar volgens mij wel goed \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Tot nu toe klinkt het dat ik een goede keuze heb gemaakt :)

Naja, ben benieuwd wat ik allemaal kan verwachten. Eerste baan, eerste auto'tje enz. Heb er in ieder geval zin in :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Voor de heren ATS'ers: In welk cluster zitten jullie? En eventueel de cel er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol

evol

hello world

PeeJay schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:35:
Voor de heren ATS'ers: In welk cluster zitten jullie? En eventueel de cel er ook bij.
Customer Solutions - Customer Billing
Hou me bezig met SAP IS-U (zie ondertitel ;) ), zoals velen binnen deze cel. Misschien ben ik meer Core Billing maar daar ben ik nog niet over uit en omdat de cellen pas net gestart zijn, maakt het me op dit moment niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Just out of curiosity: hoe flexibel is het werk? D.w.z., zelf heb ik er nooit zo'n probleem mee hele lange weken te draaien vlak voor een deadline, maar bij mij geldt die flexibiliteit dan ook twee kanten op: als ik in een rustige periode geen afspraken heb, vind ik dat ik ook wel eens een ochtend mag missen c.q. 's middags eens wat eerder weg. Binnen marges (zoals ik zei, geen afspraken, wel bereikbaar) moet dat imho kunnen, is dat ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

out schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:00:
[...]

Customer Solutions - Customer Billing
ha, ik zit bij Customer Solutions - GIS/FANS :P implementatie van geo-informatie omgevingen bij de utilities sector (Field And Network Solutions)...

PowerFlower: wat ik er tot nu toe van heb gemerkt is alles overlegbaar qua flexibel werken, hoewel de wensen van de klant uiteraard prioriteit krijgen :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door Korakal op 18-01-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol

evol

hello world

PowerFlower schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:15:
Just out of curiosity: hoe flexibel is het werk? D.w.z., zelf heb ik er nooit zo'n probleem mee hele lange weken te draaien vlak voor een deadline, maar bij mij geldt die flexibiliteit dan ook twee kanten op: als ik in een rustige periode geen afspraken heb, vind ik dat ik ook wel eens een ochtend mag missen c.q. 's middags eens wat eerder weg. Binnen marges (zoals ik zei, geen afspraken, wel bereikbaar) moet dat imho kunnen, is dat ook zo?
Dit is ook wat ik doe. Schuiven met uren. Uiteraard wel in alle redelijkheid.
Maar daarbij vind ik wel dat als je je uren als overuren schrijft je je niet nog eens kan veroorloven die uren ook nog eens ergens "op te nemen". Maar het werkt bij mij zeker twee kanten op hoor.

@Korakal: Leuke cel tot nu toe of nog weinig van meegekregen? Laatste clustermeeting meegemaakt of net niet? Daarbij hield je cellead nog een korte GIS presentatie...en het verzoek om mensen aan te dragen voor haar GIS cel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Op die dag had ik mijn startersdag dus daar was ik helaas niet bij ;) Wat ik tot nu toe heb meegekregen is het een leuke cel, kan in ieder geval goed overweg met m'n directe projectcollega's \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Customer Solutions dus. De meeste hier op dit project ook.

Ikzelf zit bij Enterprise Solutions - SAP Enterprise en Netweaver.

En flexibel? Het weekend van 9 januari hebben een aantal gewerkt en die pakten vorig weekend de vrijdag erbij. Als jij een overuur maakt, dan kan je die vrij soepel weer opnemen.

[ Voor 42% gewijzigd door PeeJay op 19-01-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Korakal schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:29:
Op die dag had ik mijn startersdag dus daar was ik helaas niet bij ;) Wat ik tot nu toe heb meegekregen is het een leuke cel, kan in ieder geval goed overweg met m'n directe projectcollega's \o/
Wat kan je verwachten op een startersdag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

descon schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:05:
[...]

Wat kan je verwachten op een startersdag ?
Dan wordt je mobieltje, je laptop en je auto (als je die niet al hebt gekregen) uitgereikt. Verder krijg je informatie over de manier waarop je uren moet registreren. Info over het cluster waarin je zit en de cel waar je bij ingedeeld bent.

De gang van zaken zegmaar...wordt afgesloten met een gezamenlijke borrel (+bitterballen en dat soort afval ;)).

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.