Ervaring werken bij Accenture / ATS

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 51.634 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
PeeJay schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:24:
[...]

Dan wordt je mobieltje, je laptop en je auto (als je die niet al hebt gekregen) uitgereikt. Verder krijg je informatie over de manier waarop je uren moet registreren. Info over het cluster waarin je zit en de cel waar je bij ingedeeld bent.

De gang van zaken zegmaar...wordt afgesloten met een gezamenlijke borrel (+bitterballen en dat soort afval ;)).
De auto is er nog niet. Ben wel benieuwd wat voor auto je krijgt. Ze hadden het tijdens het gesprek over een punto'tje.

Opzich ook wel wat ik verwachtte van een startersdag. Gang van zaken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:41

evol

hello world

Allemaal ook present op t lustrum feest?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

descon schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:44:
[...]

De auto is er nog niet. Ben wel benieuwd wat voor auto je krijgt. Ze hadden het tijdens het gesprek over een punto'tje.
Een Punto inderdaad. Het is mogelijk dat je eerst een leenauto krijgt, voordat je je eigen auto krijgt.
Afhankelijk van de hoeveelheid nieuwelingen, krijg je een "gewone" Punto of een Grande Punto.

De "gewone" is een Punto 1.3 JTD Dynamic. Dit is de standaard klasse I auto.
out schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:18:
Allemaal ook present op t lustrum feest?
Nope, die tijd is voor mijn vriendin en zij kan niet tegen rook.

En als ze willen dat ik in het wit kom, hadden ze ook maar een groter t-shirt moeten sturen :+

[ Voor 26% gewijzigd door PeeJay op 19-01-2006 13:21 ]

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

PeeJay schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:20:
Afhankelijk van de hoeveelheid nieuwelingen, krijg je een "gewone" Punto of een Grande Punto.
Neh... in principe krijgt iedereen vanaf nu de Grande Punto, behalve als er in het wagenpark nog auto's over zijn van mensen die uit dienst gaan en hun leasecontract nog loopt, die schuiven ze dan eerst door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

En alweer een ATS'er aanwezig...

Net als Korakal bij Customer Solutions / FANS. In deze cel merk ik (nog) niks van ellebogen werk en andere kwalijke zaken. De cel is ook niet zo groot (16 man/vrouw ofzo) en leuke mensen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Korakal schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:35:
[...]

Neh... in principe krijgt iedereen vanaf nu de Grande Punto, behalve als er in het wagenpark nog auto's over zijn van mensen die uit dienst gaan en hun leasecontract nog loopt, die schuiven ze dan eerst door.
Er zijn nog een flink aantal Punto's die een nieuw baasje moeten krijgen. Dus het is afhankelijk van de hoeveelheid nieuwkomers.
Vriend van mij heeft maandag de startersdag gehad en kreeg dit van Maaike te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

PeeJay schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:47:
[...]

Er zijn nog een flink aantal Punto's die een nieuw baasje moeten krijgen. Dus het is afhankelijk van de hoeveelheid nieuwkomers.
Vriend van mij heeft maandag de startersdag gehad en kreeg dit van Maaike te horen.
Voor degenen die op 1 en 16 december zijn gestart is voor iedereen een Grande Punto besteld (kleuren: Donkerblauw, zilver of zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik zit al sinds oktober op mijn Punto te wachten. Ik vind dat ik eigenlijk wel een Grande Punto verdien :P

JAVA cell hier trouwens.

Nu wat langer op project dan mijn eerste bericht. En ik moet zeggen het bevalt wel. Ik heb overal een beetje een kijkje genomen en settle me nu op een vast plekje binnen het team. Steeds afwisselende opdrachten en een beetje verantwoordelijkheid. Ik zit hier wel lekker.Nog steeds merk ik niets van ellebogenwerk, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Helaas kan ik niet bij het lustrum van ATS aanwezig zijn, dus dat komt over 5 jaar. Hoe vonden jullie kerst in het Kurhaus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Title fix naar "Punto Grandes en Cellen"? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 15:21

drice

Loading...

/meld zich.

Kurhaus was wel een feest zeg.

Alleen clustermeeting van afgelopen vrijdag voor Java cell was wel koud zeg :).
Was wel gezellig bij het Archeon

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 23:41

evol

hello world

Kurhaus was okee. Mooie locatie, goed verzorgd. Niks op aan te merken!

* evol overigens Punto-loos momenteel: kapotte turbo en kachelmotor :|

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Zo, 16 februari wordt dus 3 februari beginnen. Dus gaat ff iets sneller als verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

descon schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:13:
Zo, 16 februari wordt dus 3 februari beginnen. Dus gaat ff iets sneller als verwacht :)
Welkom. Lekkere eerste dag, direct weekend erachter aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
PeeJay schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:07:
[...]

Welkom. Lekkere eerste dag, direct weekend erachter aan :)
Nee, maandag begin ik. Kan gelijk 3 weken een hotel pakken ivm curus. Maar tot nu toe prima geregeld, ondanks dat het kort dag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Dag mensen,

Ik heb aankomende vrijdag (10 maart) een jobday bij accenture (ATS). Ik heb begrepen dat er op die dag iets verteld wordt over accenture (ATS) en vervolgens een sollicitatie procedure volgt (2x gesprekken). Het eerste gesprek met een manager en het tweede gesprek met een clusterlead. Ik neem aan dat het eerste gesprek een orientatie gesprek is. Maar ik vraag mij af wat er in het tweede gesprek besproken wordt. Iemand misschien een idee, tips, of wat er gevraagt wordt?

Groetjes b :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

b schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 01:45:
Dag mensen,

Ik heb aankomende vrijdag (10 maart) een jobday bij accenture (ATS). Ik heb begrepen dat er op die dag iets verteld wordt over accenture (ATS) en vervolgens een sollicitatie procedure volgt (2x gesprekken). Het eerste gesprek met een manager en het tweede gesprek met een clusterlead. Ik neem aan dat het eerste gesprek een orientatie gesprek is. Maar ik vraag mij af wat er in het tweede gesprek besproken wordt. Iemand misschien een idee, tips, of wat er gevraagt wordt?

Groetjes b :)
In het eerste gesprek wordt eigenlijk al bepaald of ze je geschikt voor ATS vinden.
Bij het tweede gesprek is het meestal een kort praatje en een contractaanbieding.

Kan zijn dat dit verschilt bij een jobday, maar zo gaat het op de "normale" manier in elk geval.

Ze vragen vanalles, van hoe jij tegen ATS aankijkt, tot aan wat je eventueel wil gaan doen.
Het is erg belangrijk dat jij veel vragen stelt, zodat je niet blijft zitten met vragen zodra je de deur uitloopt.
Beter dat het voor jou duidelijk is dat ATS niets voor jou is, ipv dat je een baan aanneemt waar je je niet op je plek voelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
PeeJay schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:32:
[...]

In het eerste gesprek wordt eigenlijk al bepaald of ze je geschikt voor ATS vinden.
Bij het tweede gesprek is het meestal een kort praatje en een contractaanbieding.

Kan zijn dat dit verschilt bij een jobday, maar zo gaat het op de "normale" manier in elk geval.

Ze vragen vanalles, van hoe jij tegen ATS aankijkt, tot aan wat je eventueel wil gaan doen.
Het is erg belangrijk dat jij veel vragen stelt, zodat je niet blijft zitten met vragen zodra je de deur uitloopt.
Beter dat het voor jou duidelijk is dat ATS niets voor jou is, ipv dat je een baan aanneemt waar je je niet op je plek voelt :)
bedankt voor de tips. Ik ben inderdaad van plan om veel vragen te stellen als ik de verhalen hierzo leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Wat voor vragen wil je gaan stellen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Net mijn eerste gesprek gehad, in de vestiging in Den Bosch.

Gesprek ik goed verlopen. Er wordt heel veel gezegd over de verhouding tussen Accenture en ATS, de verschillende divisies en groeiplannen. Vervolgens mag je zelf je verhaal doen en overloop je samen je CV. Tot slot worden je mogelijkheden bij ATS besproken. Dit was bij mij een beetje minderwaardig, omdat de manager niet goed wist wat de mogelijkheden waren in de tak waar ik mezelf het beste in zag passen. Hij ging dit bespreken met de verantwoordelijke manager, en wanneer er een goede opportuniteit was zou er een tweede gesprek volgen. Er werd ook bevestigd dat je altijd een punto krijgt, een gsm en een dikke portable van de zaak, en dat je altijd een persoonlijke mentor krijgt. Verder heb ik ook nog gevraagd over de doorgroeimogelijkheden zowel kwa carriere als kwa loon, en naar de precieze verschillen tussen bepaalde takken.

Ik was daar in een spijkerbroek en hemd los uit broek, en hier werd inderdaad wel een punt van gemaakt. Mijn manager beoordeelde me op kwaliteit, maar heeft toch duidelijk gemaakt dat wanneer ik op mijn tweede gesprek geen kostuum zou aanhebben, ik meteen zou kunnen omdraaien. Geen probleem natuurlijk, maar wel goed om te weten.

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Little Bear schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:09:
Net mijn eerste gesprek gehad, in de vestiging in Den Bosch.

Ik was daar in een spijkerbroek en hemd los uit broek, en hier werd inderdaad wel een punt van gemaakt. Mijn manager beoordeelde me op kwaliteit, maar heeft toch duidelijk gemaakt dat wanneer ik op mijn tweede gesprek geen kostuum zou aanhebben, ik meteen zou kunnen omdraaien. Geen probleem natuurlijk, maar wel goed om te weten.
Hoe haal je het uberhaupt in je hoofd om zo te gaan solliciteren vraag ik mij af. Ook al ga je op een vacature als putjesschepper af: je gaat in pak!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Hoe haal je het uberhaupt in je hoofd om zo te gaan solliciteren vraag ik mij af. Ook al ga je op een vacature als putjesschepper af: je gaat in pak!
Als ik zou solliciteren bij de Appie als vakkenvuller ging ik ook niet in pak :+ , voor een management functie doe deed ik wel mijn pakkie aan bij de Appie

Idd geen slimme actie, eerste indruk is erg belangrijk. Lijkt me toch voordat je solliciteert je een beetje gaat verdiepen in het bedrijf ? Zeker bij grote zakelijke dienstverleners is het niet meer dan normaal dat je in pak komt.
Mijn manager beoordeelde me op kwaliteit,
En jij dacht dat representativiteit en mentaliteit niet onder kwaliteit vallen ? :D |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Hier moet blijkbaar toch even iets verduidelijkt worden.

Ik had tot nu toe altijd gesolliciteerd in Belgie, en daar is het dus absoluut niet de gewoonte dat je in een kostuum gaat solliciteren. De werkgever waardeert het zeker evenveel als je normaal deftig gekleed bent. Dit is een cultuurverschil tussen belgie en nederland, maar ik wist niet dat dit verschil zo groot was.

Het begint de laatste tijd zelfs de trend in belgie te worden dat zij die gaan solliciteren in een sjiek kostuum meteen een indruk nalaten als omhooggevallen dikkenekken. (Behalve als het effectief om een topfunctie gaat)

Over die kleding = kwaliteit... Dit is natuurlijk waar tot op zekere hoogte. Als je daar in een vuil Tshirt en broek met gaten aankomt getuig je natuurlijk van erg weinig verstand. Maar het is niet daar ik daar onverzorgd of niet degelijk gekleed was. Het was geen kostuum, maar wel zeer deftig. Een proper gestreken jeans met een zuiver gestreken hemd wordt in belgie als erg netjes beschouwd, en laat een betere indruk na dan een kostuum.

Edit: ik snap niet wat mentaliteit hiermee te maken zou hebben. Zoals gezegd heb ik er volledig geen moeite mee om volgende keer een kostuum aan te doen. Slechte mentaliteit zou zijn dat ik niet bereid zou zijn dit te doen.

Edit2: misschien nog een bijkomend punt in mijn voordeel: ik solliciteerde bijlange niet naar een managementsfunctie B)

[ Voor 18% gewijzigd door Little Bear op 09-03-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Little Bear schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:18:

Ik had tot nu toe altijd gesolliciteerd in Belgie, en daar is het dus absoluut niet de gewoonte dat je in een kostuum gaat solliciteren. De werkgever waardeert het zeker evenveel als je normaal deftig gekleed bent. Dit is een cultuurverschil tussen belgie en nederland, maar ik wist niet dat dit verschil zo groot was.
Bij een kostuum denk ik richting een smoking ofzo. Normaal deftig gekleed, pantalon met overhemd of een net casual longsleeve (dus zonder opdrukken of andere tierelatientjes) en nette schoenen kom je ook in Nederland prima over hoor. Zo groot is dat verschil dus niet.
Het begint de laatste tijd zelfs de trend in belgie te worden dat zij die gaan solliciteren in een sjiek kostuum meteen een indruk nalaten als omhooggevallen dikkenekken. (Behalve als het effectief om een topfunctie gaat)

Over die kleding = kwaliteit... Dit is natuurlijk waar tot op zekere hoogte. Als je daar in een vuil Tshirt en broek met gaten aankomt getuig je natuurlijk van erg weinig verstand. Maar het is niet daar ik daar onverzorgd of niet degelijk gekleed was. Het was geen kostuum, maar wel zeer deftig. Een proper gestreken jeans met een zuiver gestreken hemd wordt in belgie als erg netjes beschouwd, en laat een betere indruk na dan een kostuum.
Maar in een aftrapte spijker en een goor t-shirt ga je ook niet naar klanten toe. Lijkt me logisch.
Edit: ik snap niet wat mentaliteit hiermee te maken zou hebben. Zoals gezegd heb ik er volledig geen moeite mee om volgende keer een kostuum aan te doen. Slechte mentaliteit zou zijn dat ik niet bereid zou zijn dit te doen.
Ik heb hier ook pakken in de kast hangen waarvoor ik voor een directie functie kan gaan. Net gekleed prima, maar niet overdone.
Edit2: misschien nog een bijkomend punt in mijn voordeel: ik solliciteerde bijlange niet naar een managementsfunctie B)
Zie m'n eerst onderbreking van je quote ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Naja, je krijgt vast vrij rap de uitslag. Duurt meestal niet zolang.

Hou ons op de hoogte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
vandaag jobdays gehad bij ATS in almere. Ik heb een aanbieding gekregen. Als ik ermee akkoord ga dan kom ik terecht in de Java cell (80 -100 man heb ik begrepen). Het gesprek met de manager van die cell verliep uitstekend. Het tweede gesprek met de big boss is wat minder (was echt zenuwachtig). maar toch een aanbieding gekregen :). Als ik ermee akkoord kan ik 1 april beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
b schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 01:36:
vandaag jobdays gehad bij ATS in almere. Ik heb een aanbieding gekregen. Als ik ermee akkoord ga dan kom ik terecht in de Java cell (80 -100 man heb ik begrepen). Het gesprek met de manager van die cell verliep uitstekend. Het tweede gesprek met de big boss is wat minder (was echt zenuwachtig). maar toch een aanbieding gekregen :). Als ik ermee akkoord kan ik 1 april beginnen :)
public void printMyMessage(){
String message = "Succes met het maken van je beslissing";
out.println(message);
}

Vergeef me als deze functie niet werkt, voor mij is het al een tijdje geleden. Beschouw het maar als een test. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Little Bear schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:18:

Dat hangt natuurlijk ook heel erg af van de bedrijfs cultuur. Wij zijn bijvoorbeeld een redelijk klein, erg technisch software producerend bedrijfje (25 man). Als er bij ons mensen komen solliciteren dan redeneren wij juist andersom. Het gaat om de kennis en kunde van een persoon, niet om z'n uiterlijk of voorkomen. Het beste technische personeel (programmeurs, maar ook software engineers en architecten) zijn toch de nerdy types met een hacker instelling.

Personen die in een keurig pak komen worden veel eerder als praatjes makers gezien die hun mindere kunde op de een of andere manier proberen te compenseren. Nu is dit natuurlijk een generalisering, maar het blijkt toch verrasend vaak te kloppen. Ons beste personeel ziet er op de keper beschouwt niet uit. Iemand met een lange slordige baart en een dikke buik die af en toe onder z'n t-shirt vandaan komt is bijvoorbeeld onze top programmeur. Die gozer schrijft code met een snelheid en nauwkeurigheid waar 'een pak' alleen maar van kan dromen en op zijn WO informatica cijferlijst waren de 9'ens en 10'en absoluut in de meerderheid. Ik bedoel maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Ja, zo is ook eentje bij mij in de collegebanken, die komt vaak in pak naar school (!!!) (ik noem universiteit nog steeds school) ... maar als hij wat zegt gaat het vaak nergens over, of gooit hij er allemaal vaktermen en afkortingen waar ik nog nooit van heb gehoord er doorheen, in de hoop dat niemand door heeft wat hij zegt. Zijn presentatie is prima, maar of je als HR manager er blij mee bent weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

PHiXioN schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 01:34:
Zijn presentatie is prima, maar of je als HR manager er blij mee bent weet ik niet.
Juist HR managers zijn er vaak blij mee.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Kunnen ATS ers mij vertellen hoe de eerste paar weken eruit zien? Hoe zit het met de cursussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Verschilt erg. Ik ben zelf eerst op een cursus geweest, sommigen gaan daarin tegen gelijk op project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Aha dan vraag ik mij af of je uberhaupt cursussen kan volgen als je constant projecten moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Henkdeman slaat dus echt op de kop van de spijker waar ik het over had. Meer moet ik daar dan ook niet meer aan toevoegen.

Het ontbreken van het pak blijkt trouwens ook niets zo een enorm probleem te zijn geweest. Ze hebben me pas nog opgebeld met een uitnodiging voor een tweede gesprek. Daar ga ik natuurlijk wel in pak heen, aangezien dit in de bedrijfscultuur van ATS belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:37

admiral866

The King Personality Disorder

Een pantalon (of nette broek), nette (zwarte) schoenen, en een overhemd is niet voldoende btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Toen de jongedame me terugbelde voor een tweede gesprek heeft ze letterlijk "bereid je goed voor, kom in pak, en veel succes" gezegd. Neem dus aan dat ik ditmaal niet meer in iets anders als een pak moet afkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

b schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:16:
Aha dan vraag ik mij af of je uberhaupt cursussen kan volgen als je constant projecten moet uitvoeren.
Jahoor, sterker nog.. je bent het verplicht! Er is een aantal dagen en budget voor trainingen beschikbaar per jaar, die moet je opmaken. Ook al is het druk in een project, die ruimte moet er gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

admiral schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:47:
Een pantalon (of nette broek), nette (zwarte) schoenen, en een overhemd is niet voldoende btw?
Zo kwam ik wel binnen hoor.

Loop tegenwoordig wel in pak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 15:21

drice

Loading...

Verplicht is een groot woord. Je hebt een training budget die je zelf kan indelen zoals je wil.
En projecten behoren je inderdaad ruimte te geven.

, maar je moet er wel zelf achteraan gaan en projecten willen nog wel eens moeilijk doen als je bijv. net live gaat.

Voor de rest is de sfeer heel goed. Leuke projecten met leuke teams.
En dat in pak komen moet je niet al te zwaar nemen. Als je niet in pak wil lopen moet je niet soliciteren,
maar het went heel snel. Is gewoon net iets proffesioneler ten opzichte van de klant.

Al met al een leuke werkgever

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik werk bij Accenture (consultancy tak dus) en juist de cultuur en het type lifestle is voor mij de reden dat ik ermee stop na iets meer dan een jaar, waarvan overigens ruim een half jaar in een hotel in een uithoek van Nederland gewoond te hebben.

Wat betreft die pakken:
Dat ligt erg aan je project. Als je eenmaal op een project zit waarbij je echt samenwerkt met mensen van de klant zul je merken dat je vaak gewoon in een pantalon en overhemd loopt.
De gehanteerde dresscode is "net iets netter dan de klant". Dat betekent dus niet automatisch standaard in pak.

Je sollicitatie wel in pak, anders kun je zo goed als zeker weer direct naar huis toe. Maar dat is ook vrij normaal lijkt me. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om niet in pak te verschijnen als je ergens solliciteert.

Of je er wilt werken moet iedereen voor zich bepalen. Ik weet van een aantal collega's die vertrokken zijn of gaan vertrekken dat voornamelijk de lifestyle / veel rondreizen killing kan zijn voor je relatie en sociale contacten.
Als je die niet hebt, kan het een prima kans voor je zijn als je bereid bent hard te werken. En hard werken betekent in de praktijk lange dagen werken.
De naam Accenture maakt in elk geval wel indruk op je CV heb ik gemerkt met mijn sollicitatie voor mijn nieuwe baan.

Maar de lifestyle en soort cultuur zal ongetwijfeld hetzelfde zijn bij andere consultancy firma's.
Verder krijg ik het idee dat voornamelijk in het begin van dit topic mensen negatief reageren die er niet eens werken en "van horen zeggen" dingen weten.
De enige manier om het echt te weten of het wat voor je, is de uitdaging aan te gaan. Bevalt het, dan bouw je snel een leuke carriere op. Zo niet, zoek je wat anders......

[ Voor 22% gewijzigd door ErHa op 17-03-2006 21:00 ]

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

VisaRider schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:14:
[...]

Bullshit eigenlijk, alsof je in pak beter werkt. Maar goed, ik wil ook niet in een omgeving werken waar pakken verplicht zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Is het reizen echt zo of overdrijven jullie een beetje? Ik heb namelijk nog geen rij bewijs dus als ik bij ATS ga beginnen verwacht ik veel problemen. En dat overnachten is dat ook zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

b schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 00:19:
Is het reizen echt zo of overdrijven jullie een beetje? Ik heb namelijk nog geen rij bewijs dus als ik bij ATS ga beginnen verwacht ik veel problemen. En dat overnachten is dat ook zo erg?
Collega's die nog geen rbw hadden toen ze in dienst traden, moesten zo spoedig mogelijk hun rbw halen.

Het kan zijn dat er projecten zijn die ver van je woonplaats verwijderd zijn. Je hebt daar zelf ook wel een hand in.

En dat overnachten...tjah....dat is niet moeilijk in een hotel hoor...
Ik zit nu met een conversie en ik ben al sinds gisteren 10:00 uur op. Maar dat kan je verwachten als je conversietrajecten doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Wat PeeJay zegt: het kán zijn dat je ver weg moet, maar je kan ook gewoon dichtbij zitten. Ik zit op een project dat 40 minuten snelwegcruisen is vanaf mijn woonplaats. Op dit moment zijn het nog vrij normale werktijden. Er komen nog wel pieken aan, maar het is echt niet zo dat je ervan verzekerd kan zijn al je vrije tijd te moeten gaan opgeven. Het ergens anders overnachten is net wat jij zelf wil; als jij graag 2 uur enkele reis wil afleggen moet je dat vooral zelf weten, maar je mag in alle gevallen gewoon een hotel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Korakal schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 08:55:
Het ergens anders overnachten is net wat jij zelf wil; als jij graag 2 uur enkele reis wil afleggen moet je dat vooral zelf weten, maar je mag in alle gevallen gewoon een hotel gebruiken.
In elk geval lijken beide me niet goed voor je relatie en sociale contacten. Zolang deze uren ook nog onbetaald zijn, dan mag daar wel een heel behoorlijk salaris tegenover staan, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
b schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 00:19:
Is dat niet genoemd tijdens je sollicitatie ? Bij mij begonnen ze er wel over en ik geloof dat het zelfs in mijn contract staat dat een rijbewijs verplicht is. Maar daar hebben ze vast wel een oplossing voor ;)

Je moet geen hekel hebben aan reizen, de kans is vrij groot dat je na verloop van tijd op een project komt wat niet in de buurt is (of gelijk). Ik heb zelf nog niet op een project gezeten wat binnen een uur reistijd zat.
In elk geval lijken beide me niet goed voor je relatie en sociale contacten. Zolang deze uren ook nog onbetaald zijn, dan mag daar wel een heel behoorlijk salaris tegenover staan, lijkt me.
Tis maar net hoe je er zelf in staat, als je in een hotel zit moet je zelf wel vermaken. Vergeet dat niet ;)

[ Voor 24% gewijzigd door descon op 18-03-2006 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
descon schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:16:[..]
Tis maar net hoe je er zelf in staat, als je in een hotel zit moet je zelf wel vermaken. Vergeet dat niet ;)
Het werk lijkt me heel leuk, maar mijn zoontje ligt bijvoorbeeld om half 8 in bed. Met 1,5 uur reizen zou ik hem dus alleen in de weekeinden nog zien. Met een gezin lijkt me dat dus onhoudbaar, tenzij je het niet erg vindt om de-man-die-het-vlees-op-zondag-snijdt te willen zijn.

Mag ik vragen wat je voor al die inspanningen terugkrijgt aan salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Het is inderdaad besproken tijdens de sollicitatie enzo dat ik binnen zoveel tijd mijn rijbewijs moet halen. Het reizen zelf vind ik niet erg maar dit kan problemen geven als ik nog geen rijbewijs heb vandaar dus. Volgens mij is het reizen ook bij de concurrenten zo of is bij ATS erger dan anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
b schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:58:
Het is inderdaad besproken tijdens de sollicitatie enzo dat ik binnen zoveel tijd mijn rijbewijs moet halen. Het reizen zelf vind ik niet erg maar dit kan problemen geven als ik nog geen rijbewijs heb vandaar dus. Volgens mij is het reizen ook bij de concurrenten zo of is bij ATS erger dan anders?
Rijbewijs is bijna overal wel in de consultantcy ( ATS achtige bedrijven).
Het werk lijkt me heel leuk, maar mijn zoontje ligt bijvoorbeeld om half 8 in bed. Met 1,5 uur reizen zou ik hem dus alleen in de weekeinden nog zien. Met een gezin lijkt me dat dus onhoudbaar, tenzij je het niet erg vindt om de-man-die-het-vlees-op-zondag-snijdt te willen zijn.

Mag ik vragen wat je voor al die inspanningen terugkrijgt aan salaris?
Je krijgt een extra toeslag voor eten e.d. Deze toeslag verschilt per land waar je zit.

[ Voor 33% gewijzigd door descon op 19-03-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Het komen naar een sollicitatiegesprek in nette casual kledij in plaats van in pak blijkt dan toch niet zo slecht uitgevallen te zijn. Vandaag heb ik mijn tweede gesprek gehad, en ook dat is goed verlopen. Er is me beloofd dat de HR afdeling me een contractvoorstel zou toesturen. Als ik dan akkoord ga met de voorwaarden hierin, kan ik ook bij ATS beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga woensdag solliciteren bij Accenture in Amsterdam en ik ga daar een individuele case maken. Heeft iemand hier ervaring mee? (Ik had gehoord dat je alleen 45 minuten stroomdiagrammen moet doen) Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
ik moest daar 30 minuten stroom diagrammen doen en toen gesprek met recruiter + manager.

Daarna mocht je daar door komen ga je door voor gesprek met Senior Executive... maar is het niet handiger om dit in het topic van ATS en Accenture te vragen?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Lord_T schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:10:
maar is het niet handiger om dit in het topic van ATS en Accenture te vragen?
Staat het toch? :+

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Stond eerst in een apart topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een aanbiding van ATS en volgende week ook een gesprek met Atos Origin op hun initiatief (CV staat op Intermediair). Heb HBO BI gedaan. Kan iemand (kort) aangeven wat de verschillen tussen deze bedrijven zijn. Wat ik zo hoor (van buitenstaanders en ook iemand van Atos) is ATS veel meer amerikaans en dus hard (over-)werken of oprotten terwijl Atos veel relaxter is.. Op zich wil ik wel werken voor mijn geld maar elke dag 2 uur heen, 12 uur werken en 2 uur terug zit ik nou nit echt op te wachten.. Dat is wel een beetje het idee dat ik heb gekregen bij ATS, al spreekt het mij ook wel aan, want er zijn wel veel kansen om snel door te groeien..

Kan iemand een vergelijking geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Neem aan dat je het topic van Atos al doorgelezen hebt ? Over Atos kan ik je weinig vertellen.

Overwerken zul je overal hebben als je op projectbasis werkt (zeker vooral vlak voor een deadline). Ik weet niet waar je woont, maar als je op 2 uur van een project zit kan je bij je ATS een hotel nemen. Moet je zelf wel zin in hebben.

Ik vermoed dat bij ATS de druk om verder te leren wel hoger ligt als bij Atos. Mischien omdat het daarom lijkt dat het up or out is.

[ Voor 17% gewijzigd door descon op 24-05-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:25

delorean7

Let's take the Aston toni

Mijn algemene indruk is dat accenture wat sjeikere/meer luxe consultancy doen terwijl Atos wat meer pleberiaans van inslag is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Dat eerste klopt; Accenture doet alleen de allergrootsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

***************************** reply van een ex-ATS-er *****************************

Ik heb even het hele topic doorgelezen en ik zal vertellen waarom ik weg ben gegaan na een paar jaar ATS. Allereerst denk ik dat ik een persoon ben die past in de cultuur van hard werken, veel investeren e.d.

Allereerst is er een zeer groot verschil tussen ATS en Accenture, namelijk dat het twee aparte bedrijven zijn. De structuur van Accenture (consulting) gebasseerd op het aloude up-or-out principe. Iedereen wordt manager, senior manager, senior executive, althans als je de goed genoeg bent, anders moet je weg. Qua sales is het bijzonder goed, de senior executive is verantwoordelijk voor zijn accounts, en niet een of ander account manager die zelf nog nooit in het veld heeft staan (ik chargeer het even). De consultants worden gecoached door de senior exec (als een soort papa-figuur). Ik mijn ogen is dit de beste manier om grote klanten binnen te halen omdat de senior exec altijd op het hoogste niveau opereert en dit in stand wordt gehouden door al die consultants die dit uiteindelijk allemaal leren.

Inhoudelijk stoorde ik mij er aan dat alles draait om consulting en dat technology (ATS) als een soort tweederangs uitzendbureau wordt beschouwd. Letterlijk heb ik op mijn eerste dag een zin opgevangen van een Senior Manager van Consulting "... en dan zetten we daar 50 HBO-ertjes in...".

Daarnaast is het ook zo dat alleen de analysten en consultants echt inhoudelijk werk doen (en soms zo hier en daar een manager ook nog). Als ik kijk naar bijvoorbeeld Capgemini, waar ze binnen consulting juist heel veel aandacht geven aan inhoudelijkheid, daar werken echt inhoudelijke goeroe's rond op het gebied van allerlei business thema's met 10, 20 jaar ervaring. Mensen waar je echt wat van kan leren op inhoudelijk gebied. Echter, op sales en management gebied kunnen zij weer enorm veel leren van Accenture.

Aan het einde van mijn loopbaan bij ATS hebben ze mij binnen Consulting gevraagd of ik voor ze wilde gaan werken. Ook al ben ik een strever, maakt het me weinig uit of ik een half jaar in een hotel leef, en wil ik echt heel graag heel veel geld verdienen, heb ik dit niet gedaan. Het was een wat moeilijke keuze omdat ik dus wel vind dat wat betreft sales en management er goeie mensen zitten bij consulting, maar daarmee alleen red je het niet. Het gaat draait ook om inhoudelijke expertise en daar ligt wat mij betreft binnen Accenture te weinig focus op.

Dit brengt mij gelijk bij ATS, want dat is dus een typisch voorbeeld dat er weinig focus op inhoudelijke expertise ligt. Begin dit jaar was het verloop meer dan 20% (ik heb gehoord 25%), van voornamelijk mensen die 2 jaar of langer in dienst waren. Omdat ATS de ervaren mensen niet weet te boeien, lopen ze allemaal weg. Aan de andere kant worden er busladingen starters aangenomen en er ontstaat een bedrijf met weinig ervaring en weinig expertise. ATS kan wat dat betreft nog veel leren van onze LogicaCMG's, Atos Origins en Capgeminis van deze wereld (ook al is het daar ook niet altijd rozegeur en maneschijn).

Wat mij dan nog helemaal verbaasd is dat ATS in van de meest ontwikkelde ATS-en van de wereld is (er werken in totaal iets van 50.000 ATS-ers in de wereld). In andere landen zoals Spanje, US, India zijn het meer delivery centers met minder hoogopgeleide mensen.

De reden dat ik dus bij ATS ben weggegaan was omdat ATS mij niet kan boeien als het gaat om inhoudelijke expertise. Op projecten schaamde ik me af en toe weleens dat er gewoon geen ervaren mensen te vinden waren (en dus worden er ook hele busladingen freelancers aangetrokken worden).

Eindconclusie: Accenture is leuk van buiten, goeie sales, goeie managers, maar inhoudelijk zou ik toch echt mijn geld zetten op een andere system integrator. Goeie managers zitten ook bij andere concurrenten en inhoudelijke goeroe's die zitten volgens mij alleen maar bij de concurrenten.

O ja, misschien voor de beeldvorming. Ik heb het weleens met een senior executive van Consulting gehad over waarom het zo is als het is.

"Mensen die overleven bij Accenture, zijn meestal mensen die vroeger eigenlijk nergens bijhoorden, vaak een buitenbeentje waren en nu zich enorm hard vastbijten om te laten zien dat ze echt wel veel beter zijn dan al die mensen van vroeger. Uiteindelijk als je daar dan bent, eenzaam aan de top, kom je erachter dat het soms ook wel gaat om andere dingen in het leven"

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Interessant stuk. Kan je ook wat meer vertellen over de doorgroeimogelijkheden en de inhoudelijke aspecten van een startersfunctie bij ATS. Nu weet ik dat je als starter de functie Programmer krijgt, en kan doorstromen naar Senior Programmer etc. Ik vraag me af wat wat je functie dan precies is als Programmer en of je in het begin speciaal opgeleid wordt. Bij andere ICT dienstverleners wordt je meestal opgeleid tot een consultant (bijvoorbeeld Bussiness Intelligence). Bij ATS is het me niet helemaal duidelijk waartoe je opgeleid wordt en wat je werkzaamheden worden / zijn.

Daarnaast ben ik erg geinteresseerd in het verloop van de carriere bij ATS en de tijd dat daar aan gebonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je als "onervaren" starter binnenkomt worden de meesten op een klus gezet waar op dat moment vraag naar is, ook al zit je in een ander vakgebied (in zgn. cellen). Bij ATS is dat onderscheid wel geprobeerd aan te brengen maar in de praktijk werkt dat niet altijd.

Ik weet niet exact hoe het verloop er uit zal zien, maar volgens mij kan je tussen de 7 en 10 jaar wel manager zijn. De meeste managers zijn denk ik tussen de 30 en de 35.

(als je trouwens nog een baan zoekt bij geen van beiden waar je nu aan het kijken bent, ken ik ook nog wel een leuke werkgever ;) )

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:16:
Als je als "onervaren" starter binnenkomt worden de meesten op een klus gezet waar op dat moment vraag naar is, ook al zit je in een ander vakgebied (in zgn. cellen). Bij ATS is dat onderscheid wel geprobeerd aan te brengen maar in de praktijk werkt dat niet altijd.

Ik weet niet exact hoe het verloop er uit zal zien, maar volgens mij kan je tussen de 7 en 10 jaar wel manager zijn. De meeste managers zijn denk ik tussen de 30 en de 35.

(als je trouwens nog een baan zoekt bij geen van beiden waar je nu aan het kijken bent, ken ik ook nog wel een leuke werkgever ;) )
En dat is?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin je bij ATS ook als consultant en krijg je hiervoor een training?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kan je in het begin in een project geplaatst worden zonder dat je eerst een opleiding/cursus hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:07:
Consultant is een relatief begrip....... iedereen kan zich consultant noemen. Richt je dus niet teveel op die term ;). Bij de meeste grote bedrijven begin je met training en ga je daarna op training

Het is mogelijk dat je gelijk op project gaat. Begin je in een rol als tester.

[ Voor 10% gewijzigd door descon op 06-06-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Eindconclusie: Accenture is leuk van buiten, goeie sales, goeie managers, maar inhoudelijk zou ik toch echt mijn geld zetten op een andere system integrator.
Dat hangt er dus maar net van af in welke cell je zit :) Het project waar ik op zit doe ik samen met enkele mensen met 10-15 jaar ervaring in o.a. HR en BI. De reden dat ik op het moment blijf is juist omdat ik hier met een bak expertise zit die je niet zo heel snel ergens anders vind. (althans in BI)

Dit geld trouwens voor alle consultancy organisaties. Of je flink groeit en diep gaat qua stof hangt vaak ook af van de mensen waarmee je samenwerkt.

Over inkomen: Ja je stapt redelijk laag in (+/- 1800 bruto / 4 weken) maar kan ook redelijk doorschalen. Het gras is altijd groener aan de overkant. Is inkomen echt heel belangrijk voor je dan moet je eigenlijk elke 1-2 jaar van werkgever (b.v. ats->Cap->ibm->etc) wisselen(jobhoppen) en op die manier stijgen in loon.

De promotierondes zijn elk jaar. Is er zo'n ronde en werk je net 9 maanden voor ATS, dan is dat te kort en maak je geen promotie. (tenzij je hoog beoordeeld wordt) Dit soort gevallen is dan ook waar de negatieve verhalen vooral van komen en dat kan ik goed begrijpen. Zelf kijk ik een beetje de kat uit de boom nog, werk nu iets meer dan een jaar voor ATS en vermaak me prima, krijg straks promotie en het project is ook super. Het beslispunt voor mij komt waarschijnlijk September 2007.(promoties volgend jaar) Tegen die tijd zie ik wel of ik bij ATS blijf of niet.

[ Voor 60% gewijzigd door Max|Burn op 10-06-2006 12:53 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:07:
Je begint als programmer of senior programmer. Hiervoor zal je trainingen krijgen/moeten volgen. Wanneer dat is, is afhankelijk van hoe snel er een project is die jou kan gebruiken.
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:20:
En kan je in het begin in een project geplaatst worden zonder dat je eerst een opleiding/cursus hebt gekregen?
Ja, dit is mogelijk. Dat gebeurde bij mij namelijk.

En qua uren maken....de afgelopen 11 maand heb ik veelal in hotels gezeten. Werkdagen maar 8 uur (exclusief reistijd). Tegen deadllines zullen er vaak meer uren gemaakt worden, maar dat is bij mij nooit voor lange periodes geweest.

Voor mijn nieuwe project hadden ze Unilever (Rotterdam en Londen) in gedachten. Best interessant, maar ik heb wel aangegeven dat ik het liever niet had en dat ik dichterbij huis wil voor de komende tijd.
Ik heb nu een project dat op 20-25 minuten rijden van huis is en hier zit ik nog tot minimaal januari. Werd bij mij prima opgelost dus.

Zelf denk ik niet altijd bij ATS te blijven. Ik wil de komende jaren veel leren en goed verdienen (in september staat promotie op de planning) en daarna naar een andere bedrijf.
Als ik met managers spreek, merk je toch veel dat structureel 50 tot 60 uur per week werken geen uitzondering is en daar liggen mijn ambities niet.

Verder nog vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazeker :) ik sta op het punt te tekenen. Wat ik me nog afvraag is of je eerst een huurauto krijgt of meteen je lease-auto? En is dat de normale punto of de grande punto (nieuwe)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:53:
jazeker :) ik sta op het punt te tekenen. Wat ik me nog afvraag is of je eerst een huurauto krijgt of meteen je lease-auto? En is dat de normale punto of de grande punto (nieuwe)?
Je eigen lease-auto wordt besteld (tenzij er nog eentje doorgeschoven wordt van iemand die weggaat) en tot die tijd moet je het met een leenauto doen.
Die leenauto was bij mij een Polo (2 week maar), maar een vriend van me kreeg een Mini 1.6 mee naar huis.

Als je een auto krijgt van iemand die weggaat zal het een "gewone" Punto zijn (1.3 JTD) en als je direct een nieuwe krijgt, dan is het een Grande Punto.

Ik kreeg na 2 week een nieuwe "gewone" Punto. Toen was er helaas nog geen beslissing genomen over de nieuwe Punto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft bijtelling van de belasting, dat is 22 % procent van de nieuwprijs per jaar. Nu lees ik daar niks over in het contract. Kan het zo zijn dat die bijtelling door Accenture betaald wordt of moet gewoon iedereen die bijtelling per jaar betalen? Of kan het geen eens dat de bijtelling door de werkgever (algemeen gezien) betaald wordt.

Want die bijtelling van 22% is wel een flinke inslag op je netto inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:55:
Wat betreft bijtelling van de belasting, dat is 22 % procent van de nieuwprijs per jaar. Nu lees ik daar niks over in het contract. Kan het zo zijn dat die bijtelling door Accenture betaald wordt of moet gewoon iedereen die bijtelling per jaar betalen? Of kan het geen eens dat de bijtelling door de werkgever (algemeen gezien) betaald wordt.

Want die bijtelling van 22% is wel een flinke inslag op je netto inkomen.
Uiteraard betaald de werkgever jouw bijdrage niet. Jij krijgt van hen een auto en dat wordt door de belasting als inkomen gezien. Dus vandaar dat jij daarover belasting moet betalen.

Over 22% van de cataloguswaarde van je auto betaal je belasting. Dat zal 41,95% zijn.

Dat wordt tegenwoordig direct ingehouden op je salaris en bedraagt voor je Punto zo'n 130 euro per maand. Hoe duurder de auto, hoe hoger de bijtelling dus.
Als nieuweling in een dikke bak rijden is dus wel leuk, maar dan blijft er niets over van je salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
en voor 130 euro in de maand rij je prive niet een auto met een dergelijke verzekering. (snapt soms niet waarom mensen zo miepen over de bijtelling. Dat kan namelijk vaak wel uit, zeker in mijn geval waarbij ik nog geen 24 ben en noclaim heb)
Voor mijn nieuwe project hadden ze Unilever (Rotterdam en Londen) in gedachten. Best interessant, maar ik heb wel aangegeven dat ik het liever niet had en dat ik dichterbij huis wil voor de komende tijd.
Ik heb nu een project dat op 20-25 minuten rijden van huis is en hier zit ik nog tot minimaal januari. Werd bij mij prima opgelost dus.
Dat is iets wat ik veel meer zie bij Accenture, projecten waarbij je naar het buitenland gaat (voor korte tijd) is het een trend aan het worden ?

[ Voor 52% gewijzigd door descon op 12-06-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus er wordt dan 130 euro per maand van je netto loon ingehouden als ik het goed begrijp. Dan kom je op jaarbasis op 1560 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:44:
Dus er wordt dan 130 euro per maand van je netto loon ingehouden als ik het goed begrijp. Dan kom je op jaarbasis op 1560 euro uit.
Klopt, het is zo'n 1600 euro per jaar geloof ik.
Tenzij je geen privekilometers maakt, dan kost het niets.
descon schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:32:

Dat is iets wat ik veel meer zie bij Accenture, projecten waarbij je naar het buitenland gaat (voor korte tijd) is het een trend aan het worden ?
Of het een trend aan het worden is weet ik niet. Ligt een beetje aan het bedrijf waar je het project hebt. Als je bij een internationaal bedrijf zit en er moeten verschillende vestigingen over naar 1 systeem, dan is het vrij logisch dat je ook een in het buitenland zit.

Verder heb ik nog niet veel gehoord over collega's die vaak naar het buitenland moeten. Dat zijn eerder de SSA's en de managers.

[ Voor 50% gewijzigd door PeeJay op 12-06-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maandelijks aftrekken van je nettoloon is volgens mij beter dan in een keer 1600 betalen. Hoe zit dat bij ATS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:08:
maandelijks aftrekken van je nettoloon is volgens mij beter dan in een keer 1600 betalen. Hoe zit dat bij ATS?
Dat is zo bij ATS en dat geldt voor elk bedrijf waar jij een lease-auto zal krijgen.
Dat is zo bepaald door: "leuker kunnen we het niet maken, wel ...... ".

Als jij een dure auto bij CMG mag uitzoeken dan zal je daar dus een nog hoger bedrag voor kwijt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 21:21
Precies.. Het is net wat je wilt... A. In een simpele instapper rijden en wat meer euries overhouden per maand of B een wat meer aangeklede waggie en iets minder overhouden. Die keuze maak je met alles in het leven (kleding/eten/uitgaan/vakantie/enz/enz) dus is het net wat je wilt. Ik rij persoonlijk liever met airco en wat meer pk-tjes, je zit er immer wel elke dag in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
[b][message=25932858,noline]

Verder heb ik nog niet veel gehoord over collega's die vaak naar het buitenland moeten. Dat zijn eerder de SSA's en de managers.
Aha, ik ben zelf programmer en het lijkt er op dat ik het hele jaar in het buitenland zit (waarschijnlijk nog een tijdje buiten europa). Vandaar dat ik me afvroeg of het een trend werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

nivvle schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:18:
Precies.. Het is net wat je wilt... A. In een simpele instapper rijden en wat meer euries overhouden per maand of B een wat meer aangeklede waggie en iets minder overhouden. Die keuze maak je met alles in het leven (kleding/eten/uitgaan/vakantie/enz/enz) dus is het net wat je wilt. Ik rij persoonlijk liever met airco en wat meer pk-tjes, je zit er immer wel elke dag in..
Airco is standaard en pk's heb ik zelf voor gezorgd. Stukken goedkoper dan elke maand extra bijtelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets over de opleidingen bij ATS. Zit daar een opleidingscontract aan vast? Stel dat je na 6 maanden vind dat ATS toch niks voor jou is, krijg je dan een studieschuld? Hoe zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:32:
Nog iets over de opleidingen bij ATS. Zit daar een opleidingscontract aan vast? Stel dat je na 6 maanden vind dat ATS toch niks voor jou is, krijg je dan een studieschuld? Hoe zit dat precies?
Staat je in je contract vermeld. Je kan met veel van deze vragen ook bij recruitment terrecht, heb je gelijk antwoord op je vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
PeeJay schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:30:
[...]

Airco is standaard en pk's heb ik zelf voor gezorgd. Stukken goedkoper dan elke maand extra bijtelling ;)
hhmmmm interesting.. chiptuning?? Niet bang dat dit een probleem wordt als je hem weer moet inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Tis net als een huurhuis, zolang je hem maar weer orgineel inleverd mag alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

descon schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:51:
Tis net als een huurhuis, zolang je hem maar weer orgineel inlevert mag alles ;)
Precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Ben ik wel weer benieuwd hoe je hem wat extra pit hebt gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

descon schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:40:
[...]

Ben ik wel weer benieuwd hoe je hem wat extra pit hebt gegeven ;)
Mail maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

descon schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:40:
[...]

Staat je in je contract vermeld. Je kan met veel van deze vragen ook bij recruitment terrecht, heb je gelijk antwoord op je vragen ;)
Daar heb je gelijk, maar graag wil ik weten wat de ervaringen zijn hiermee van mensen die er al werken, dus if you don't mind, let me know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
Daar zal ik wel ff een mailtje aan wijden.. Maargoed chiptuning doen en weer terug laten zetten lijkt me een dure hobby..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
PeeJay, zou je 't misschien willen verklappen hier, want ik rij sinds gisteren de Grande Punto en ik zou het denk ik wel prettig vinden als ie net een tikkeltje sneller zou optrekken... vooral van 100 > 120 is sloom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Het enige dat ik gemod heb aan de Punto is de Sony radio. Ipv de lijn ingang aan de voorkant, heb ik een kabeltje op het moederbord gesoldeerd en die achter het dashboard langs naar de bekerhouders geleid. Daar staat nu mijn mp3 speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
born2tweak schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:33:
PeeJay, zou je 't misschien willen verklappen hier, want ik rij sinds gisteren de Grande Punto en ik zou het denk ik wel prettig vinden als ie net een tikkeltje sneller zou optrekken... vooral van 100 > 120 is sloom...
Je zou hem ook gewoon kunnen mailen alleen ik zal je alvast verklappen dat zijn trick niet gaat werken voor jou auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

nivvle schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:08:
[...]

Je zou hem ook gewoon kunnen mailen alleen ik zal je alvast verklappen dat zijn trick niet gaat werken voor jou auto...
Mag je mij vertellen waarom niet.
Ligt exact hetzelfde motorblok in namelijk. Moet het wel een JTD zijn natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door PeeJay op 13-06-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
PeeJay schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:30:
[...]

Mag je mij vertellen waarom niet.
Ligt exact hetzelfde motorblok in namelijk. Moet het wel een JTD zijn natuurlijk.
Excuse me.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
Yup, is de 1.3 jtd multijet. ben wel benieuwd wat je er mee zou kunnen :)
heb hem namelijk nog maar een dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
born2tweak schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:00:
Yup, is de 1.3 jtd multijet. ben wel benieuwd wat je er mee zou kunnen :)
heb hem namelijk nog maar een dag!
Grande Punto of de gewone ? Ik rij nog in het 'oude' type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey jongens, ben benieuwd hoe lang jullie er werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:01:
hey jongens, ben benieuwd hoe lang jullie er werken?
Bijna 14 maand. Een groentje dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeeJay schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:18:
[...]

Bijna 14 maand. Een groentje dus ;)
Nou groentje;), kun je mij vertellen welke opleidingen / cursussen je hebt gevolgd tot nu toe en welke voorwaarden daaraan verbonden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
3 Maand :+ voor ATS.

Voorwaarden zijn simpel als ik ze goed begrepen heb. Alle cursussen die geld kosten zul je terug moeten betalen zodra je vertrekt binnen 1 jaar na deze cursus. Geloof dat vrijwel alle cursussen die intern zijn niks kosten of vrijwel niks. Ga je een externe cursus ( buiten de deur zeg maar) volgen lopen deze kosten hoog op. Standaard policy voor de meeste bedrijven zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de verschillende cellen en waar is veel vraag naar. Als ik het goed begrepen heb wordt het pas in de introductieweek duidelijk in welke cel je wordt geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:39:
Hoe zit het met de verschillende cellen en waar is veel vraag naar. Als ik het goed begrepen heb wordt het pas in de introductieweek duidelijk in welke cel je wordt geplaatst.
Klopt, maar je kan ook zelf aangeven waar je in wilt natuurlijk.
Ik ben overgestapt van cell na ongeveer 4 maand.

Liever dat jij in een cell zit waar jij je op je plek voelt, dan dat je je rot voelt en na een paar maand opstapt.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.