hou ajb het gedoetje met chiptuning buiten Werk en Inkomen, daar hebben we Vervoer voor
[ Voor 24% gewijzigd door curry684 op 14-06-2006 13:56 ]
[ Voor 24% gewijzigd door curry684 op 14-06-2006 13:56 ]
Verwijderd
Dat geldt eigenlijk alleen wanneer je of een extreem dure training hebt gedaan of met ruzie weggaat.descon schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:59:
Alle cursussen die geld kosten zul je terug moeten betalen zodra je vertrekt binnen 1 jaar na deze cursus.
Dat zal ook wel moeten. Dat is verplicht hèVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:21:
[...]
Ik maak me er in elk geval geen zorgen om en ga gewoon lekker op training.
Don't play dumb with me, that's a game you can't win....
Verwijderd
Nee, dat is het niet. En er zijn ook mensen die het niet doen. Op korte termijn kom je daar wel mee weg, maar op langere termijn gaat je waarde voor het bedrijf omlaag (klanten willen immers mensen die up-to-date kennis hebben en liefst ook gecertificeerd zijn in hun vakgebied) en vervolgens ook de waardering van het bedrijf voor jou. Dat merk je dan door een lagere waardering en dus ook langzamere groei (in salaris en promotie).
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Max|Burn op 07-07-2006 09:53 ]
Ik geloof dat deze clausule in zo'n beetje elk arbeidscontract staat (elke willekeurige werkgever / branche) De rechtsgeldigheid in het algemeen is dat je kan overstappen naar een concurent. Je kan echter niet overstappen naar een klant van je werkgever. (dat geldt dus niet voor alleen voor Accenture, maar alle werkgevers)Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:46:
Hoe gaan jullie (bedoel de medewerkers van ATS) om met het artikel Non-concurrentie in jullie contracten?
Er staat dat je na ontbinding van je contract, je 12 maanden niet aan de slag mag/kan gaan bij de concurrent. Althans zo lees ik dat. Dus ben je dan 12 maanden werkloos, aangezien, iedereen een concurrent is...
Nee, maar het heeft weinig waarde. Zolang je maar niet overstapt naar een klant van Accenture is er niks aan de handVerwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 09:59:
zou je die clausule eruit kunnen krijgen?
Verwijderd
Dus kan wel overtappen naar Cap, LogicaCMG, Ordina, Atos etc(althans daar doen ze niet moeilijk over).., maar niet naar bijvoorbeeld ING, Essent ?descon schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:32:
[...]
Nee, maar het heeft weinig waarde. Zolang je maar niet overstapt naar een klant van Accenture is er niks aan de hand
Daarvoor is het bij sommige bedrijven de regel dat als je na een gegeven cursus na een jaar weg gaat, je de cursus moet dokken.Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:38:
[...]
Dus kan wel overtappen naar Cap, LogicaCMG, Ordina, Atos etc(althans daar doen ze niet moeilijk over).., maar niet naar bijvoorbeeld ING, Essent ?
Vreemde is wel dat men in je investeert en je deze kennis overhevelt naar de concurrent
[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 07-07-2006 14:39 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
klasgesprekken, opleidingen en cursussen worden naar mijn mening gegeven in Almere gegeven.Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:50:
Hoe werkt het nou precies met die cellen dan? Ikzelf studeer momenteel Bedrijfskundige informatica.
En misschien nog een domme vraag: wat doet iedereen op het kantoor in Almere dan?
Almere is het hoofdkantoor van ATS, begonnen als eFactory daar.Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:07:
[...]
klasgesprekken, opleidingen en cursussen worden naar mijn mening gegeven in Almere gegeven.
Amsterdam daar zit het hoofdkantoor en in Den Bosch ook.
Ik wil ook graag weten wat ze nou precies in Almere doen. Ik heb ook BI gestudeerd en ben nu aan het orienteren.
Voor een Startende BI-er heeft ATS zeker wat te bieden.
Move along people. Nothing to see here.
Waardering. ATS groeit door en vergeet soms de mensen die er al wat langer zitten (en zo lang zat ik er nog niet eens).Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 19:51:
Wat miste je?
Verwijderd
In mijn geval:Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:50:
Weet iemand hoe lang de gehele afstudeer / solliciteer procedure ongeveer kan gaan duren?
Alleen de reistijden zitten me een beetje dwars. De een zegt dat je niet zo moet zeuren maar er wordt ook weer gezegd dat je zelf mag aangeven wat je precies wilt.
[ Voor 8% gewijzigd door descon op 13-07-2006 11:08 ]
Dan moet je niet in de consultancy/detachering gaan werken. Dit geld voor al die bedrijven. (IBM, Getronics, etc) Je krijgt die lease auto OOK omdat je (afhankelijk van het project) kilometers vreet. Niet als cadeautje. Ik zit tot het einde van het jaar in Kuala Lumpur, ook niet bepaald om de hoek, uiteraard gaat een opdracht als dit wel in overlegHet trekt me alleen niet, om lang onderweg te zijn of om wekenlang in een hotel te zitten.
[ Voor 107% gewijzigd door Max|Burn op 14-07-2006 10:45 ]
Da's niet waar. Ik heb vanuit ATS stage gelopen bij Vitens in Zwolle, een klant dusMaxBurn schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 10:31:
Als stage zal je voornamelijk in Almere of Den Bosch werken, een stagiair zit niet bij een klant.
Verwijderd
Ik vind het ook niet erg om kilometers te maken, maar het gaat mij er ook om dat ik 's avonds ook nog graag wat tijd met vrienden / vriendin wil doorbrengen en dat hier ook wat rekening mee gehouden wordt. Lijkt me dan ook niet echt goed voor je relatie als je wekenlang niet thuis komt, maar misschien dat ik dat wel fout zie.MaxBurn schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 10:31:
[...]
Dan moet je niet in de consultancy/detachering gaan werken. Dit geld voor al die bedrijven. (IBM, Getronics, etc) Je krijgt die lease auto OOK omdat je (afhankelijk van het project) kilometers vreet. Niet als cadeautje.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 13:38 ]
Ok dan, "Bijna nooit" zit een stagiair bij een klantKorakal schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:43:
[...]
Da's niet waar. Ik heb vanuit ATS stage gelopen bij Vitens in Zwolle, een klant dus
[ Voor 66% gewijzigd door Max|Burn op 14-07-2006 14:44 ]
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Verwijderd
Naar mijn mening begin je als junior programmer.Donde schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 15:22:
Voor de medewerkers van ATS
Wie kan mij wat vertellen over de divisie SAP CRM(weet niet wat voor cell dat is) is?
Ik heb namelijk een contract liggen die ik, eventueel, zal tekenen. Ik ben ingeschaald op de functie Senior Programmer.
Ik ben geen starter, maar heb al wat ervaring op zak.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:47:
[...]
Naar mijn mening begin je als junior programmer.
Voorheen begonnen starters meestal als Programmer. Sinds kort neemt ATS ook mensen met een MBO diploma aan, deze beginnen als Junior Programmer.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:47:
[...]
Naar mijn mening begin je als junior programmer.
MBO starters ?DPC-Postman schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:50:
[...]
Voorheen begonnen starters meestal als Programmer. Sinds kort neemt ATS ook mensen met een MBO diploma aan, deze beginnen als Junior Programmer.
Over SAP CRM kan ik helaas niks vertellen.
* descon had vandaag officiële laatste werkdag...
Verwijderd
In de consultancy kan je volgens mij wel verder komen (qua salaris e.d.) Zeker met WO op zak zou ik daar voor gaan. Veel werk is toch wel IT-geralteerd. Het echte "bouwen" doet ATS dan.Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 10:01:
Vraagje: ik ben benaderd door Accenture, maar ook door ATS. Is dit nou dezelfde club of is de scheiding tussen techniek en consultancy erg groot? En hoe zit het met doorgroeien? Ik vind het niet erg om in de techniek te beginnen, maar ik wil daarna echt wel business consultant worden. Is het voor mij dan beter om ATS links te laten liggen? Ik heb een WO bedrijfskunde/IT opleiding en een beetje ervaring in de business consultancy (maar ik kan ook programmeren).
Daar loopt al een topic overVerwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 16:42:
Wie kent de grote verschillen tussen LogicaCMG en ATS?
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Rukapul op 30-07-2006 18:34 ]
Verwijderd
Ja ik heb me apart geregistreerd om dit te kunnen melden, het lijkt me niet handig om herkend te worden aan de hand van mijn andere gebruikersnaam en dat het vervolgens naar buiten komt dat ik degene ben die z'n kritisch is t.a.v. ATS.evol schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:55:
Je registreert je speciaal om dit te kunnen melden? Meeste dingen waren al gezegd denk ik
Maar niettemin wat je zegt is waar.
Ik ben net een stap verder dan jij, nu ex-ATS'er.
ATS negatief bestempelen kan ik niet, want t was een prima leerschool. Zo zie ik t dan ook, als een leerschool en een goed startpunt voor je carriere.
Mocht je nog geen idee hebben waarheen over te stappen, heb ik nog wel een idee. Mail maar.
[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 30-07-2006 18:48 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Max|Burn op 31-07-2006 09:05 ]
Verwijderd
Ik ben geen (ex)ATS-er, maar de afkortingen lijken mij wel logisch.Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:46:
Dag ATS'ere en Ex ATS ers
Wie kan me zeggen wat de volgende afkortingen van functie titels betekenen (voor sommige kan ik t al raden) en welk bruto loon er ongeveer tegenover staat (de bedrijfswagen ken ik):
PRO
SPR
APR
=> bedrijfwagen = polo
SAN
SSN
=> bedrijsfwagen = golf / tourane
MGR
SMR
=> bedrijfswagen = audi, bmw ed
Wat is ongeveer de gangbare salaris voor een Senior Programmer?Korakal schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:06:
PRO = programmer, het bijna laagste level - ookwel het standaard instaplevel. Tegenwoordig heb je nog 'junior programmer', die worden nog iets lager ingeschaald.
SPR = senior programmer
APR = analyst programmer
Beiden zijn een promotieronde hoger boven programmer. De titels slaan inhoudelijk verder nergens op, want als je programmer bent hoef je niet per sé alleen maar te programmeren.
SAN = systems analyst
SSN = senior systems analyst
MGR = manager
SMR = senior manager
Gewoon alle opeenvolgende levels voor functieniveau...
Dit zijn overigens de termen die bij ATS worden gebruikt, niet bij ACN (consulting). De Polo is inderdaad niet iets van ATS, da's een Punto.
Verwijderd
Dat hangt er maar net vanaf of je onder- of bovenin de salarisrange wordt ingeschaald. Het hoogste salaris in die schaal is zo'n 33% hoger dan het laagste, dus het hangt er maar net vanaf waar je terechtkomt...Donde schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:18:
[...]
Wat is ongeveer de gangbare salaris voor een Senior Programmer?
Duidelijk. Dan is het de vraag wat verdien je als je onderin de salarisrange zit? 35k p/j?Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:03:
[...]
Dat hangt er maar net vanaf of je onder- of bovenin de salarisrange wordt ingeschaald. Het hoogste salaris in die schaal is zo'n 33% hoger dan het laagste, dus het hangt er maar net vanaf waar je terechtkomt...
Wat doe je en hoe goed ben je daar in? Daar gaat het immers om...
Als Senior Programmer ben je volgens mij geen starter, want je hebt dan al wat ervaring op zak.MaxBurn schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:57:
Waarom is dat sneu, het is zo goed als een startersfunctie/weinig ervaring. Die punto rijd beter dan die polo hoor, al helemaal de Grande
Krijgt iedereen de standaard Grande Punto? Of verschilt dat per functie gewoon.born2tweak schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:52:
Ik geloof dat je als Senior Programmer zo'n 30K per jaar krijgt onderin de schaal.
Maar vaak kun je bij je sollicitatie ook ervaring + salaris bij praten. Als senior programmer heb je nu eenmaal al ervaring en is het makkelijker om dingen erbij te krijgen. Als starter moet je nu eenmaal gewoon onderaan starten
En de Grande Punto rijdt erg goed! Beter dan de Polo als je het mij vraagt.
Ik zou best een wat luxere auto willen rijden, maar dat zit er helaas niet in. Ach ja, je kunt niet alles hebben he? 'n vriend van mij, die gelijk met mij, maar ergens anders gestart is, rijdt wel wat luxer: Citroen C4. Dat is wel ff beter dan de Punto!
35k p/j? Haha, voor iemand die dan één jaar werkervaring heeft? Het is de Efteling niet.Donde schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:11:
[...]
Duidelijk. Dan is het de vraag wat verdien je als je onderin de salarisrange zit? 35k p/j?
Ik vind het best wel sneu dat ze voor zo'n functie een punto geven als auto. Ik kan dat meer begrijpen voor een (jr.)programmer.
Tegen de 29k-30k? Nou, dan is mijn aanbieding waarschijnlijk een uitzondering met 35k.PeeJay schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:31:
[...]
35k p/j? Haha, voor iemand die dan één jaar werkervaring heeft? Het is de Efteling niet.
Dat zou dan een salarisverhoging van een kleine 1000 euro per maand zijn.
Ook voor de functie vind ik dat de auto best netjes is. Tuurlijk zitten er beteren tussen, maar ook wel slechter. Iets met gras en groener geloof ik....
Senior programmers zitten tegen de 29k-30k geloof ik. Als het meezit, dan weet ik het over een paar week
Kan zijn dat je wat meer ervaring hebt en daardoor meer geld krijgt. Alhoewel ik nu hoop dat het een normaal startsalaris is, aangezien ik promotie verwachtDonde schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:19:
[...]
Tegen de 29k-30k? Nou, dan is mijn aanbieding waarschijnlijk een uitzondering met 35k.
Rijden Senior Programmers in de Grande Punto of de normale?
Nou, ik hoop het voor je.PeeJay schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:30:
[...]
Kan zijn dat je wat meer ervaring hebt en daardoor meer geld krijgt. Alhoewel ik nu hoop dat het een normaal startsalaris is, aangezien ik promotie verwacht
Maar ik denk dat mijn sprong minder hoog zal zijn.
SP'ers krijgen de normale auto. Een Grande Punto dus, tenzij je net pech hebt en een auto uit de pool krijgt, omdat iemand weg is gegaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Donde op 03-08-2006 20:39 ]
Ik werk er nu een dikke 15 maand en het bevalt nog prima.Donde schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:37:
[...]
Nou, ik hoop het voor je.
Hoe lang ben jij nu werkzaam voor ATS en hoe ervaar je het daar?
Een Grande Punto is geen normale punto. Er zit wel degelijk verschil in.
Kan jij je DM aanzetten, voor een aantal vragen?PeeJay schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:47:
[...]
Ik werk er nu een dikke 15 maand en het bevalt nog prima.
Ik had het over de normale auto en dat is een Grande Punto. De normale "oude" Punto wordt tegenwoordig verkocht als Punto Classic en wordt niet meer geleverd met de JTD motoren.
Alleen als er in de pool van ATS nog een "oude" Punto staat die een baasje nodig heeft, heb je kans om die te krijgen.
Done.Donde schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:21:
[...]
Kan jij je DM aanzetten, voor een aantal vragen?
Wil dit topic niet volgooien met mijn vragen...
Zoals ik dus een oude punto heb. (vraag me nog steeds af wie er in gereden heeft, ding had nog niet eens 10.000 gelopen in een half jaar ) Vind het nog steeds een leuk auto'tje. Alleen vind die kont niet zo geslaagd. Tis net als of je een lekkere vriendin hebt met een celluitus reet.PeeJay schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:47:
[...]
Ik werk er nu een dikke 15 maand en het bevalt nog prima.
Ik had het over de normale auto en dat is een Grande Punto. De normale "oude" Punto wordt tegenwoordig verkocht als Punto Classic en wordt niet meer geleverd met de JTD motoren.
Alleen als er in de pool van ATS nog een "oude" Punto staat die een baasje nodig heeft, heb je kans om die te krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door descon op 04-08-2006 18:10 ]
Had jij ook niet een aanbieding gekregen van LCMG?descon schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:07:
[...]
Zoals ik dus een oude punto heb. (vraag me nog steeds af wie er in gereden heeft, ding had nog niet eens 10.000 gelopen in een half jaar ) Vind het nog steeds een leuk auto'tje. Alleen vind die kont niet zo geslaagd. Tis net als of je een lekkere vriendin hebt met een celluitus reet.
Geloof dat het heel erg verschild kwa salarisaanbiedingen. Geloof dat leeftijd en ervaring mee spelen, alhoewel die 35 k wel erg netjes is. ik zit net op 25 k als junior programmer (22 jaar). Mischien speelt de richting waarin je terrecht komt en ervaring hebt wat je loon wordt.
Ik neem aan dat je bedoeld programmer? Jr. Programmer is voor MBO'ers en daar hebben we er niet zoveel van.ik zit net op 25 k als junior programmer
[ Voor 109% gewijzigd door Max|Burn op 06-08-2006 03:41 ]
Ik zit op 2 jaar werkervaring met CRM-systemen, waarbij ik vaak als projectleider, informatie-analist optreed. Ik doe niks met programmeren. Mijn ambitie ligt daar ook niet.born2tweak schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 08:02:
1 jaar en 30K, dat lijkt me nog aan de hoge kant... en 35K, dat is wel erg hoog hoor. Vertel eens wat specs van jezelf, want je zou wel aardig wat ervaring moeten hebben voor dat bedrag, ook minimaal Sr. Programmer, maar met meerdere maanden @level, dus niet een startende Sr. Programmer.
Oh en ik zit in de Business Intelligence groep in Enterprice Solutions als Sr. Programmer.
Aanbieding van LCMG heb ik nooit gehad (zie het verhaal over de niet standaard procedure). Mijn ervaring bij ATS is tot nu toe erg goed. Alles is prima geregeld kwa uitbetalingen van onkosten e.d. Het zal er vast mee te maken hebben waar je terrecht komt (geluk heb je bij elk bedrijf nodigDonde schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:07:
[...]
Had jij ook niet een aanbieding gekregen van LCMG?
Wat zijn jouw ervaringen tot nu toe bij ATS?
[ Voor 4% gewijzigd door descon op 07-08-2006 13:18 ]
Ik heb de keuze tussen SAP en Siebel.descon schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:16:
[...]
Aanbieding van LCMG heb ik nooit gehad (zie het verhaal over de niet standaard procedure). Mijn ervaring bij ATS is tot nu toe erg goed. Alles is prima geregeld kwa uitbetalingen van onkosten e.d. Het zal er vast mee te maken hebben waar je terrecht komt (geluk heb je bij elk bedrijf nodig)
Ik heb geluk gehad dat ik tussen 4 ervaren mensen ben begonnen en zodoende snel een veel ervaring op heb kunnen doen. Wat dat betreft was het voor mij tot nu toe een goede keus.
Donde: Welke richting van CRM ga je op ? SAP, Peoplesoft enz
[ Voor 5% gewijzigd door Donde op 07-08-2006 13:28 ]
[ Voor 19% gewijzigd door descon op 07-08-2006 15:01 ]
Zet anders even je DM aan.descon schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:59:
stuur me een ff een mail met je msn. Dan praten we daar wel ff verder.
Ik zit zelf ook in de CRM hoek
Verwijderd
Ik heb dus ook pech, ik heb nu ook de oude punto.descon schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:07:
[...]
Zoals ik dus een oude punto heb. (vraag me nog steeds af wie er in gereden heeft, ding had nog niet eens 10.000 gelopen in een half jaar ) Vind het nog steeds een leuk auto'tje. Alleen vind die kont niet zo geslaagd. Tis net als of je een lekkere vriendin hebt met een celluitus reet.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 12:22 ]
Ik ben 1.90 en heb lange benen. Ik pas prima met mijn benen onder het dashboard. Alleen zit ik dan iets te ver van het stuur, maar dat heb ik toch niet op "de plek zoals je bij het lessen leerde".Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:20:
[...]
Ik heb dus ook pech, ik heb nu ook de oude punto.
Wat een klein en krap autootje is dat zeg, als ik de koppeling indruk dan zit ik met mijn been tegen het dashboard (zover naar voren zit ik ook weer niet).
Ik begin woensdag btw, eerst een introductieweek te huizen.
Verwijderd
In welke cell ben je terrecht gekomen ?Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:26:
Deze opzet is in ieder geval wel geslaagd te noemen. Net dus een introductie week achter de boeg van Woensdag tot vrijdag en maandag en dinsdag. Je komt met van alles en nog wat in aanraking en ondertussen maak je het gewoon gezellig met je lotgenoten.
Etentjes 's avonds worden bijgewoond door verschillende mensen (directeur, management, recruiters, etc..) en er wordt een activiteit ondernomen. In ons geval karten bij coronell.
Al met al een geslaagde opzet.
Dit gaat alleen op voor de voorkeurauto's, als je zelf een ander type auto wil zit je wel aan deze regeling vast.Ruben121689 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:30:
Groot voordeel bij Accenture is dat je niet voor langere tijd vastzit in tegenstelling tot LogicaCMG bijvoorbeeld. Hierdoor zul je niets voor de lease moeten betalen (restwaarde etc.) als je weer weg gaat binnen korte termijn. Dit is echter blijkbaar wel zo bij bijvoorbeeld LogicaCMG, waar je niet zomaar weg kunt (binnen 5 jaar?) zonder een gedeelte van de auto af te betalen, en trainingen die je gevolgd hebt. Ik heb overigens een zwarte Peugeot 206 als leaseauto overgenomen van een oud medewerker, ben er opzich best tevreden over. Ik ben 1,92 en zit best comfortabel, hoewel ik inderdaad last van mijn rug krijg na 2 uur in de auto door te brengen. Maar als ik straks op project zit kan ik waarschijnlijk in hotel overnachten, dus dat scheelt in reistijd.
Volgens de algemene voorwaarden zit je alleen vast aan de kosten die verbonden zijn aan het beëindigen van de arbeidsrelatie.descon schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:21:
[...]
Dit gaat alleen op voor de voorkeurauto's, als je zelf een ander type auto wil zit je wel aan deze regeling vast.
Ik doel meer op de kosten die verbonden zijn aan het verbreken van het leasecontract. Die kosten zullen voor je eigen rekening komen volgens mij.born2tweak schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:29:
Er zitten toch geen kosten aan het beëindigen van de arbeidsrelatie?
Ik weet dat je de meerprijs van een niet-voorkeursauto moet betalen als je weggaat. Volgens mij betaal je zelfs niet bij als het een goedkopere niet-voorkeursauto is dan de leaseklasse waar je in mag rijden, maar dat weet ik niet zeker.
Wat betreft ervaringen bij ATS: ik ben helaas afgelopen jaar tegen een erg vervelende manager aangelopen. Deze manager had het waarschijnlijk niet zo op mij. Ik moet wel zeggen dat het een project was, waar ik niet op mijn eigen vakgebied zat te werken. Daar heb ik een half jaar gezeten en het heeft me uiteindelijk m'n promotie gekost. Mijn beoordeling, die ik op de laatste dag van het project kreeg, was ronduit slecht. Daardoor geen promotie, geen salarisverhoging
en binnenkort: geen ATS meer voor mij!
Ik wil wel even zeggen: het is een ervaring die ik rijker ben geworden. Voortaan zal ik iedere manager scherp in de gaten houden en nog meer op mijzelf passen. Als iets niet naar m'n wens gaat, zal ik hier zeker direct over aan de bel trekken. Doe je dit op tijd, dan zal het allemaal misschien nog meevallen. En dan nog 1 ding: dit kan bij ieder bedrijf gebeuren, niet specifiek bij ATS. Ik wil dan ook ATS niet in een slecht daglicht zetten, maar ik wil wel aangeven dat dergelijke dingen (helaas) ook mogelijk zijn.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Als het om start salaris gaat bij de grote detacheerders zullen er geen schokkende verschillen zijn kwa salaris. Mischien als je bij een klein bedrijf begint dat het wat hoger ligt, maar grote detacheerders hebben vaak veel doorgroei mogelijkheden en trainingen e.d. Normaal gesproken zitten de WO-ers bij consulting.Motrax schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:29:
Accenture... organisatie met verhalen waar behoorlijke tegenstellingen naar voren komen. Is dit door de verschillende units?
Mijn (simpele) vraag is als volgt: ik heb zelf HBO Bedrijfskundig Informatica gestudeerd, iets minder dan een jaar werkervaring. Zou ik dan voor Consulting in aanmerking komen?
Van de week per ongeluk in de trein in gesprek geraakt met iemand (manager vermoed ik) van Accenture en ben uitgenodigd voor een sollicitatie bij de organisatie, maar de vraag is bij welke grote tak ik dan ga solliciteren. Probleem is dat ik het lastig vind inschatten waar ik op ga solliciteren, omdat het tot nu toe vrij open is.
En hoe zit het met lage salarissen? Wat is laag? Ik hoor mensen al klagen over 1850 bruto per maand, met beweringen dat 'de concurrent' beter betaald, maar nergens zie ik dat 'de concurrent' meer betaald, in ieder geval niet veel meer gezien bij CMG, Getronics enz.
Verwijderd
Bel ze op en vraag hetVerwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:23:
Er is eind deze maand een dag waarin Accenture jonge afstudeerders werft met een dag karten en een BBQ. Ik ga hier hoogstwaarschijnlijk ook naar toe.
Adviseren jullie mij om tijdens het karten ook in pak te gaan?
[ Voor 54% gewijzigd door Motrax op 17-11-2006 16:47 ]
☻/
/▌
Tijdens mijn sollicitatie droeg ik ook geen das. Zowel bij het eerste als het tweede gesprek (niet dezelfde dag dusMotrax schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:37:
[...]
Ik weet wel dat op de job day het niet verschijnen in stropdas niet gewaardeerd wordt. Opvallend was dat degenen zonder stropdas ook niet doorgingen naar het 2e gesprek. Maar of dat nu was vanwege geen stropdas, of omdat deze mensen niet zo gemotiveerd waren (en daarom niet strak in het pak kwamen)...
Je zit simpelweg met een team bij de klant op lokatie..
Ik werk overigens niet bij ATS, maar overweeg het wel serieus.
* ATS is geen detachering, maar is een project organisatie, of zo iets. Het zal wel. Detachering is dat je bij de klant zit, klaar uit. Of je dat nu met een hele groep doet, of met een paar mensen, dat is wmb een detail. Misschien denk ik er over een paar jaar anders over, maar op het moment zie ik het onderscheid niet.
Ik werk bij de Solutions workforce. ATS dusmarteltor schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:10:
werken jullie allemaal bij technology, of ook bij consulting?
Weinig denk ikPeeJay schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:16:
[...]
Ik werk bij de Solutions workforce. ATS dus
Geen idee eigenlijk of er hier mensen rondhangen van Consulting.
Nope, houd ik ook liever voor me. Wie weet wat ik nog allemaal voor domme dingen ga zeggen.
Weinig, geloof dat ik er nu max een keer of 10 geweest ben in 9 maand.Korakal schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:08:
Zijn d'r eigenlijk nog mensen in dit topic die regelmatig in Almere komen? Mijn vaste werkplek is daar namelijk
De startweek uitgezonderd ben ik er zo'n 4x geweest in 20 maanden.descon schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:07:
[...]
Weinig, geloof dat ik er nu max een keer of 10 geweest ben in 9 maand.
[ Voor 21% gewijzigd door Max|Burn op 22-11-2006 10:15 ]
Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
Moet nog een masker + smoking regelen. ( en een bobdrice schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:21:
Gaan er nog mensen naar de office party in het Kurhaus.
Moet nu weer ergens een masker vandaan zien te toveren.
Zit btw op dit moment op project in Almere.
[ Voor 26% gewijzigd door Max|Burn op 23-11-2006 08:38 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq