Ervaring werken bij Accenture / ATS

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 51.638 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

riddles schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:02:
Ik vlieg zondagochtend naar Chicago (St. Charles), dus ik sla dit feest toch maar over.
Ah, nog iemand van Consulting aanwezig dus ;)

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Vraagje: bij de sollicitatie werd ook gevraagd over bereidheid tot internationaal reizen. In hoeverre gebeurd dit? Voor Consulting en ATS?

Ik verwacht er als starter (nog) niet zo veel van, aangezien je relatief weinig kan bijdragen aan een project ergens in weet-ik-waar-in-het-buitenland en het niet zo nuttig is om een starter te sturen. Maar ik ben wel benieuwd wanneer je wel internationaal ingezet kan worden en hoe normaal dat is.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
Motrax schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:10:
Vraagje: bij de sollicitatie werd ook gevraagd over bereidheid tot internationaal reizen. In hoeverre gebeurd dit? Voor Consulting en ATS?

Ik verwacht er als starter (nog) niet zo veel van, aangezien je relatief weinig kan bijdragen aan een project ergens in weet-ik-waar-in-het-buitenland en het niet zo nuttig is om een starter te sturen. Maar ik ben wel benieuwd wanneer je wel internationaal ingezet kan worden en hoe normaal dat is.
Verschilt enorm. Sommige mensen komen nooit in het buitenland, anderen regelmatig. Maar het is niet standaard dat je naar het buitenland wordt gestuurd.

Het komt opzich wel voor dat starters gestuurd worden trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door descon op 24-11-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

drice schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:21:
Gaan er nog mensen naar de office party in het Kurhaus.
Moet nu weer ergens een masker vandaan zien te toveren.

Zit btw op dit moment op project in Almere.
Ik werk niet bij Accenture / ATS maar bij Avanade en we zijn ook uitgenodigd :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
PeeJay schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:19:
[...]
Ah, nog iemand van Consulting aanwezig dus ;)
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

k verwacht er als starter (nog) niet zo veel van, aangezien je relatief weinig kan bijdragen aan een project ergens in weet-ik-waar-in-het-buitenland en het niet zo nuttig is om een starter te sturen.
Starters worden net zo makkelijk gestuurd hoor :) Hou je niet van veel reizen, dan moet je niet in de consultancy gaan. Sommige mensen zitten jaren op een project dicht bij huis, maar de meerderheid moet gewoon aardig wat kilometers vreten.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-02 10:44
Max|Burn schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:23:
[...]
Starters worden net zo makkelijk gestuurd hoor :) Hou je niet van veel reizen, dan moet je niet in de consultancy gaan. Sommige mensen zitten jaren op een project dicht bij huis, maar de meerderheid moet gewoon aardig wat kilometers vreten.
Starters gaan inderdaad net zo makkelijk. Ik heb niet veel collega's die iedere week de hele week in het buitenland zitten maar dat gebeurt ook best veel. Wel veel collega's, inclusief mijzelf, die heel wat vluchten naar het buitenland per jaar maken. Vooral eendagstrips naar Engeland, Duitsland, en als je het 'geluk' hebt mensen uit India in je team te hebben dan kun je daar ook regelmatig een weekje naartoe (business class :9~ ). En voor Consulting natuurlijk om het jaar een of twee weken feesten/hersenspoelen in St. Charles.

In het begin is het vliegen leuk en stoer, na een korte tijd is het heel gewoon, en daarna is het gewoonweg vervelend, zeker met al die veiligheidsmaatregelen tegenwoordig op vliegvelden en de impact op je priveleven.

En 'reizen' in Nederland: alleen als je erg veel geluk hebt krijg je steeds een project dichtbij huis. Maar normaal gesproken moet je je opmaken voor heel wat uren in de auto en/of hotels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
PeeJay schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:16:
[...]

Ik werk bij de Solutions workforce. ATS dus :)

Geen idee eigenlijk of er hier mensen rondhangen van Consulting.
dat is namelijk meer mijn studierichting ;)
Korakal schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:08:
Zijn d'r eigenlijk nog mensen in dit topic die regelmatig in Almere komen? Mijn vaste werkplek is daar namelijk :P
ik woon d'r :P

Ik zou het totaal niet erg vinden om flink wat te reizen :) (ik reis nu ook behoorlijk wat, en vorig jaar 5 maanden in Finland gewoond).
Als ik alleen lees dat McKinsey probeert je niet meer dan 60 uur per week te laten werken, dan krijg ik mn vraagtekens ;)

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 26-11-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
Motrax schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:29:
Accenture... organisatie met verhalen waar behoorlijke tegenstellingen naar voren komen. Is dit door de verschillende units?
Geldt voor iedere organisatie. Alles valt of staat met de manager/partner boven je. Heeft hij hart voor zijn mensen en komt hij beloftes na dan zijn ze tevreden. Is hij hard voor zijn mensen en liegt hij de boel bij elkaar dan rennen ze weg. En er zijn natuurlijk ook mensen die het werk niet aan kunnen en dan is het makkelijk om het bedrijf de schuld te geven en flink te gaan natrappen.
Mijn (simpele) vraag is als volgt: ik heb zelf HBO Bedrijfskundig Informatica gestudeerd, iets minder dan een jaar werkervaring. Zou ik dan voor Consulting in aanmerking komen?
Nee. HBO = ATS, WO = Consulting. Heel af en toe stapt er iemand van ATS naar Consulting over en soms zal er iemand direct met HBO bij Consulting kunnen beginnen maar die heeft dan waarschijnlijk al wat jaar ervaring of veelgevraagde skills of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

anarchitect713 schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:36:
[...]

Eemdagstrips naar Engeland, Duitsland, en als je het 'geluk' hebt mensen uit India in je team te hebben dan kun je daar ook regelmatig een weekje naartoe (business class :9~ ).
Of je werkt een half jaar in Maleisie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Max|Burn schreef op maandag 27 november 2006 @ 07:35:
[...]
Of je werkt een half jaar in Maleisie ;)
Hoe ben je daar terrecht gekomen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
descon schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:32:
[...]
Hoe ben je daar terrecht gekomen dan ?
Er zijn binnen consulting genoeg projecten in het buitenland (vnl. EMEA en APAC), maar je moet er zelf voor zorgen dat je op zo'n project terecht komt (of nog beter, wordt gevraagd). Dus, gebruik je netwerk. Als je na een project afwacht tot je vanzelf een nieuw project krijgt, zal dat bijna altijd in Nederland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik ben inderdaad op het project gekomen omdat ik meer uitdaging wou, dus uit eigen initiatief. In eerste instantie was het project in Nederland maar toen er mensen nodig waren in Maleisie heb ik volmondig ja gezegd en ben een week later meteen heengevlogen.

Me volgende project zal of in Eindhoven zijn...of in London :)
Dit alles in ATS overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Max|Burn op 28-11-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Max|Burn schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:33:
Ik ben inderdaad op het project gekomen omdat ik meer uitdaging wou, dus uit eigen initiatief. In eerste instantie was het project in Nederland maar toen er mensen nodig waren in Maleisie heb ik volmondig ja gezegd en ben een week later meteen heengevlogen.

Me volgende project zal of in Eindhoven zijn...of in London :)
Dit alles in ATS overigens.
Van de ruim 9 maand dat ik voor ATS werk heb ik nu ongeveer 3 weken in NL gewerkt (excl cursus). De rest was in het buitenland.

Heb ook een poosje op Old Bailey gezeten in Londen voor ATS, super lokatie, midden in de city.

Vind het nu nog leuk om te doen, maar niet iets wat ik jaren ga volhouden (in het buitenland werken)

[ Voor 6% gewijzigd door descon op 28-11-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

vanmiddag een bedrijfspresentatie van ATS.. incl. karten en bbq :P het zal me benieuwen...

ik zal later posten wat ik van ATS vind

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

waarom de scheiding universitair = consulting, hbo = ats...?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Geen idee, want de Accenture offices in alle andere landen kennen deze regel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Zit er dan een groot verschil tussen ATS en consulting wat betreft opdrachten, centjes en leasebak?

• descon
marteltor schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:21:
Zit er dan een groot verschil tussen ATS en consulting wat betreft opdrachten, centjes en leasebak?
startende consultants rijden in Polo'tjes, startende ats-ers in Grande Punto's. Kwa opdrachten zijn de ATS-ers vaak technisch bezig, de consultants vaak functioneel bezig, (bedrijfsprocessen e.d in kaart brengen)

Kwa salaris weet ik het niet. Gezien consultants vaak universiteit hebben ga ik er vanuit dat ze wat meer verdienen.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

descon schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:19:
[...]

startende consultants rijden in Polo'tjes, startende ats-ers in Grande Punto's. Kwa opdrachten zijn de ATS-ers vaak technisch bezig, de consultants vaak functioneel bezig, (bedrijfsprocessen e.d in kaart brengen)

Kwa salaris weet ik het niet. Gezien consultants vaak universiteit hebben ga ik er vanuit dat ze wat meer verdienen.
ik vind het echt bizar dat ze daar zo'n groot onderscheid in maken...

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• descon
avotar schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:23:
[...]

in welke opzicht ?

• anarchitect713
avotar schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:23:
[...]

Vraag en aanbod.

• anarchitect713
descon schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:19:
[...]

De rates richting klant en de interne kosten voor een medewerker zijn beduidend lager bij ATS dan bij Consulting. De salarissen zullen dus waarschijnlijk ook lager liggen.

• marteltor
Ik zou er niet zo een probleem mee hebben :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

marteltor schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:21:
Ik vind het persoonlijk wel meevallen. Binnen twee jaar heb ik twee keer promotie gemaakt (programmer -> analyst programmer). Bij de eerste keer promotie ging ik met 18% salaris omhoog. De tweede keer zelfs met 24%. Als je het dan vergelijkt met consulting waarbij de meeste analysten pas na 2,5 of 3 jaar promotie maken is dit niet verkeerd. Op langere termijn biedt consulting wel meer. Het traject naar manager duurt bij ATS langer dan bij Consulting. Verder is de leaseregeling beter naar mate je hoger opklimt.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Die promotie zal ik niet zo snel maken in 2 jaar, het hangt maar net van de periode af he. Er waren eerst relatief erg weinig Analyst programmers, dat is nu bijgetrokken, ik heb volgend jaar dus waarschijnlijk minder kans om promotie te krijgen dan jij hebt gehad aangezien de piramide meer in balans is.

Normaal doe je er ~3 jaar over en afhankelijk van wanneer je instapt zelfs bijna 3,5 - 4 jaar. Stap je als starter een paar maanden na de laatste promotie ronde in, dan is de kans gewoon groter dat je langer op promotie wacht omdat je bij de eerstvolgende ronde te weinig dienstmaanden hebt. (Months at level)
Zoals het er nu naar uitziet zal ik er 3,5 jaar over doen. e.g. ik stapte 5 maanden na September in en had dus de eerstvolgende promotieronde 7 maanden ervaring, te kort voor promotie, dus moest ik een jaar wachten. Nu naar analyst staat 2 jaar voor tenzij je maximaal beoordeeld wordt. Alleen de beste 5-15% komt in aanmerking om in 1 jaar naar analyst programmer te promoveren en dan ook alleen als er plek voor is.

Ik ben tot nu toe wel bovengemiddeld beoordeeld...maar niet at the very top, en dat is wel nodig bij versneld promotie. Mensen voorschotelen dat het in 2 jaar gedaan is klopt gewoon niet. Zo ken ik mensen die erg goed zijn in hun werk en nu maximaal beoordeeld worden..maar die op andere projecten zeer laag beoordeeld werden. Beoordelingen zijn subjectief dus echt weten doe je het nooit. (niet alleen in Accenture)

[ Voor 28% gewijzigd door Max|Burn op 01-12-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Max|Burn schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:33:
Die promotie zal ik niet zo snel maken in 2 jaar, het hangt maar net van de periode af he. Er waren eerst relatief erg weinig Analyst programmers, dat is nu bijgetrokken, ik heb volgend jaar dus waarschijnlijk minder kans om promotie te krijgen dan jij hebt gehad aangezien de piramide meer in balans is.

Normaal doe je er ~3 jaar over en afhankelijk van wanneer je instapt zelfs bijna 3,5 - 4 jaar. Stap je als starter een paar maanden na de laatste promotie ronde in, dan is de kans gewoon groter dat je langer op promotie wacht omdat je bij de eerstvolgende ronde te weinig dienstmaanden hebt. (Months at level)
Zoals het er nu naar uitziet zal ik er 3,5 jaar over doen. e.g. ik stapte 5 maanden na September in en had dus de eerstvolgende promotieronde 7 maanden ervaring, te kort voor promotie, dus moest ik een jaar wachten. Nu naar analyst staat 2 jaar voor tenzij je maximaal beoordeeld wordt. Alleen de beste 5-15% komt in aanmerking om in 1 jaar naar analyst programmer te promoveren en dan ook alleen als er plek voor is.

Ik ben tot nu toe wel bovengemiddeld beoordeeld...maar niet at the very top, en dat is wel nodig bij versneld promotie. Mensen voorschotelen dat het in 2 jaar gedaan is klopt gewoon niet. Zo ken ik mensen die erg goed zijn in hun werk en nu maximaal beoordeeld worden..maar die op andere projecten zeer laag beoordeeld werden. Beoordelingen zijn subjectief dus echt weten doe je het nooit. (niet alleen in Accenture)
Het heeft ook met het project te maken. Het project waar ik toen op zat was heel erg hectisch en werd bovengemiddeld beoordeeld (ze kijken namelijk ook naar project banding). Verder was ik niet de enige van ATS. Samen met iemand anders werd ik binnen 1 jaar gepromoveerd naar van Senior naar Analyst Programmer. Ook die andere persoon werkt(te) pas twee jaar bij ATS. We zaten beiden in de 5-15%. Ander iets wat denk ik ook helpt is gewoon te vragen of je promotie mag/kan maken. Er zijn best afspraken te maken zo lang de doelstellingen maar kloppen met dat gene wat je presteert.

[ Voor 5% gewijzigd door Erhnam op 01-12-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

offtopic:
Het heeft ook met het project te maken. Het project waar ik toen op zat was heel erg hectisch en werd bovengemiddeld beoordeeld (ze kijken namelijk ook naar project banding).Een korte Accenture beoordeling educatie..

Een project bovengemiddeld beoordeeld? Elk project is hectisch ;) Alle projecten zijn gelijk beoordeeld onderling (in theorie). De projectbanding is er juist voor om binnen een project een gelijke verdeling van beoordelingen te hebben. Een projectbanding is niet voor projecten onderling. In de praktijk gaat dit echter wel eens mis. Ik zie soms groepen mensen die echt weinig interresants ondernemen(bv. data conversie) en dan gewoon met het gehele project op de beste 5% gezet wordt..klinklare onzin, maar het gebeurt wel. In de bandings gaan ze dan omlaag, maar je zal nooit van een A+ naar een B- gaan dus trekken dat soort beoordelingsrondes het hele beoordelingsproces scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Edit: Nevermind :)

[ Voor 98% gewijzigd door The Eagle op 08-01-2007 11:29 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Erm, schop :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was wel benieuwd naar de uitkomst... Wil je de reden delen van die nevermind (en de smile erachter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:47:
[...]

Ik was wel benieuwd naar de uitkomst... Wil je de reden delen van die nevermind (en de smile erachter)?
Ik weet niet of je mijn volledige post nog hebt gezien. De reden van mijn nevermind is dat ik eerst zelf aan het rekenen wil gaan slaan. Daarnaast (hoofdreden eigenlijk) lijkt het me niet handig als iemand dit zou lezen terwijl ik nog in de procedure zit. Maar als ik meer weet zal ik dat zeker niet nalaten te posten. Dat zal overigens in een ander WI-topic worden dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Nog een ex-ATSér...

Ik heb sinds 1 januari ATS verlaten om te gaan werken voor een andere grote werkgever. Via YER was ik benaderd eens te komen praten. Eerste en tweede gesprek bevielen erg goed. Het lange carierepad bij ATS, meer mogelijkheden en beter vergoeding bij mijn nieuwe werkgever hebben er toegeleid dat ik ben weggegaan.

Een ding heb ik wel geleerd. Er is zeker ruimte bij ATS voor tussentijdse onderhandelingen (tenminste als je goed presteerd). Ik heb een zeer leuke tijd gehad bij ATS, veel geleerd en ze geven iedereen een kans. Het is jammer dat ze sinds kort ook mensen uit het lager(e) onderwijs aannemen. Daarmee doen ze zichzelf echt tekort. Ik wens iedereen nog veel succes bij ATS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Erhnam schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:37:
Het is jammer dat ze sinds kort ook mensen uit het lager(e) onderwijs aannemen.
:N ik zie dat je de mentaliteit nog steeds hebt....

mbo maakt niet per definitie minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
avotar schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:23:
[...]

:N ik zie dat je de mentaliteit nog steeds hebt....

mbo maakt niet per definitie minder
En mensen die voor Accenture werken hebben niet per definitie een bepaalde, in jouw ogen blijkbaar negatieve, mentaliteit.

Er is wel degelijk verschil tussen het opleidingsniveau en de prestaties, skills en inzetbaarheid van mensen. Maar daar zijn vast al heel veel andere topics over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
De MBO-ers worden volgens mij ingezet op de beheerprojecten.

Dr is zeker een verschil tussen MBO en HBO. Als ik mijn denkwijze vergelijk na het MBO en het HBO zit daar een groot verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

anarchitect713 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:38:
[...]

En mensen die voor Accenture werken hebben niet per definitie een bepaalde, in jouw ogen blijkbaar negatieve, mentaliteit.

Er is wel degelijk verschil tussen het opleidingsniveau en de prestaties, skills en inzetbaarheid van mensen. Maar daar zijn vast al heel veel andere topics over.
juist wel....

en ja.. er is wel degelijk een verschil, maar dat bedoel ik niet met mijn post. Het gaat mij er meer om hoe laagdunkend er over bv mbo'ers gedaan wordt.

Ik heb de afgelopen maanden veel met mensen van zowel Accenture consulting als ATS gewerkt.... en geloof me... er heerst bij de consulting tak wel degelijk een slechte mentaliteit als het gaat om mensen die geen WO gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Kan iemand mij vertellen hoe het bij ATS nou precies zit met vergoedingen danwel percentages brutoloon die er bij ATS gehanteerd worden voor zaken als ziektekosten, pensioenvoorziening etc?
Heb binnenkort mijn 2e gesprek en wil een beetje beslagen ten ijs komen namelijk :)

Had begrepen dat ziektekosten volledig vergoed wordt evenals pensioen, maar of dat helemaal correct is weet ik niet. Ook uit de rbeidvoorwaarden 2006 die ik toegestuurd heb gekregen wordt ik niet echt wijs helaas.

Verder een vraag t.a.v. ziektekostenverzekering: als er al volledige vergoeding is, geldt deze dan alleen bij de collectieve verzekeraar of ook bij een andere? Zit namelijk nog tot begin 2008 bij mijn huidige (collectieve) ziektekostenverzekeraar, en da's een andere dan die ATS heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
avotar schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:01:
[...]

juist wel....

en ja.. er is wel degelijk een verschil, maar dat bedoel ik niet met mijn post. Het gaat mij er meer om hoe laagdunkend er over bv mbo'ers gedaan wordt.

Ik heb de afgelopen maanden veel met mensen van zowel Accenture consulting als ATS gewerkt.... en geloof me... er heerst bij de consulting tak wel degelijk een slechte mentaliteit als het gaat om mensen die geen WO gedaan hebben.
Ik heb ook collega's die er zo over denken inderdaad, maar in mijn omgeving is dat niet de algemene mening. Vaak is zo'n mening wel gevormd door ervaring met mensen met een niet-uni opleiding, vaak is het een vooroordeel. Maar goed, er zijn wel meer dingen anders als je binnen verschillende clubs binnen Accenture kijkt. En ik durf te stellen dat bij andere grote consultancies eenzelfde houding heerst, die is niet Accenture eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
The Eagle schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:44:
Verder een vraag t.a.v. ziektekostenverzekering: als er al volledige vergoeding is, geldt deze dan alleen bij de collectieve verzekeraar of ook bij een andere? Zit namelijk nog tot begin 2008 bij mijn huidige (collectieve) ziektekostenverzekeraar, en da's een andere dan die ATS heeft.
Kun je daar niet weg dan? Vaak staat in de polisvoorwaarden dat een zorgverzekering eindigt indien dit een collectieve verzekering betreft en de verzekerde uit dienst gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

anarchitect713 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:06:
[...]

Kun je daar niet weg dan? Vaak staat in de polisvoorwaarden dat een zorgverzekering eindigt indien dit een collectieve verzekering betreft en de verzekerde uit dienst gaat.
Geen idee, zou ik na moeten vragen. Maar dat even terzijde, want ik las in de algemen voorwaarden van ATS dat ook al gaat een medewerker uit dienst, de verzekering gewoon door kan lopen tot het einde van het jaar, dus ik ga er half vanuit dat dat bij mij nu ook al het geval is. Korting krijg je op je polis en omdat ie collectief (dus met grote groep) is afgesloten, niet op een bepaalde werkgever, dus ik denk dat het wel snor zal lopen.

Blijft nog steeds staan mij vraag mbt de vergoedingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

anarchitect713 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:58:
[...]

Ik heb ook collega's die er zo over denken inderdaad, maar in mijn omgeving is dat niet de algemene mening. Vaak is zo'n mening wel gevormd door ervaring met mensen met een niet-uni opleiding, vaak is het een vooroordeel. Maar goed, er zijn wel meer dingen anders als je binnen verschillende clubs binnen Accenture kijkt. En ik durf te stellen dat bij andere grote consultancies eenzelfde houding heerst, die is niet Accenture eigen.
Dat kan.. ik heb voornamelijk met consultancy mensen zelf te maken gehad, dus mijn ervaringen zijn wel uit eigen hand.
Ik denk dat je het als bedrijf ook wel een beetje stimuleert als je bij de plaatsing in een BU al onderscheid maakt in de vooropleiding.

Ik heb bij 2 andere grote consultancy bedrijven al gewerkt, daar heb ik het verschil niet gemerkt, buiten de 50 gulden (!) die een WO'er destijds als startsalaris meer kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 15:12
descon schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:17:
[...]

Van de ruim 9 maand dat ik voor ATS werk heb ik nu ongeveer 3 weken in NL gewerkt (excl cursus). De rest was in het buitenland.

Heb ook een poosje op Old Bailey gezeten in Londen voor ATS, super lokatie, midden in de city.

Vind het nu nog leuk om te doen, maar niet iets wat ik jaren ga volhouden (in het buitenland werken)
Descon, MaxBurn, binnen welke afdeling (of cel toch) zijn jullie werkzaam dan? Met SAP of Siebel oid? Heb evt ook interesse in ATS en dan weet ik welke richting ik op moet sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mezelf maar eens quoten :Y)
The Eagle schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:44:
Kan iemand mij vertellen hoe het bij ATS nou precies zit met vergoedingen danwel percentages brutoloon die er bij ATS gehanteerd worden voor zaken als ziektekosten, pensioenvoorziening etc?
Heb binnenkort mijn 2e gesprek en wil een beetje beslagen ten ijs komen namelijk :)

Had begrepen dat ziektekosten volledig vergoed wordt evenals pensioen, maar of dat helemaal correct is weet ik niet. Ook uit de rbeidvoorwaarden 2006 die ik toegestuurd heb gekregen wordt ik niet echt wijs helaas.

Wie kan het mij vertellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Tijdens kantooruren even bellen met 036-5461470 en vragen naar HR. Kunnen ze je er alles over vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
The Eagle schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:48:
Mezelf maar eens quoten :Y)

[...]

Wie kan het mij vertellen :?
Iemand van HR. Lijkt me sterk dat de antwoorden op je vragen niet in het materiaal staat dat je hebt ontvangen. Wat is het onderwerp van het 2e gesprek? Zijn dat dan (al) de arbeidsvoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

anarchitect713 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:24:
[...]

Iemand van HR. Lijkt me sterk dat de antwoorden op je vragen niet in het materiaal staat dat je hebt ontvangen. Wat is het onderwerp van het 2e gesprek? Zijn dat dan (al) de arbeidsvoorwaarden?
2e gesprek gaan ze me ws. een aanbod doen :) Daar zal ik sowieso over na gaan denken, maar uit de zaken die ik ontvangen heb kan ik niet opmaken wat ze nou precies wel en niet vergoeden en hoeveel dan precies, en hoe ik dus precies mijn berekening zal moeten maken. Want als ze mij een brutobod doen, dan moet ik dat naar netto omrekenen. Wil d'r netto nl niet op achteruit gaan, dat snappen jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwkomer op GoT hier (zo iemand die alleen leest en (tot nu toe) niks post :o :) ).

Ik heb dit topic net als een aantal andere waar ATS wordt besproken doorgelezen, aangezien ik ook een aanbieding heb gekregen.

Wat ik uit de arbeidsvoorwaarden kan op maken is het volgende:

- Ziektekostenpremie wordt niet vergoed. Je werkgever is verplicht 6,5% premie over je loon af te staan 'tbv' je ziektekosten, dit wordt als inkomen gezien en daarom moet je hier belasting over betalen. Je moet zelf dus gewoon maandelijks je premie overmaken aan je verzekeraar.

- Je kan gebruik maken van de collectieve verzekering, maar over het algemeen kun je je huidige verzekering alleen per 1 januari opzeggen.

- Je eigen bijdrage voor je pensioen is 5% van de pensioengrondslag. ATS betaal 4,5% tot 12,5%, afhankelijk van je leeftijd.

Ik ben er vrijwel zeker van dat ik op de aanbieding van ATS in ga... De negatieve verhalen hier hebben mij blijkbaar niet afgeschrikt :P Heb een goed gevoel over gehouden aan de 'Jobday' en volgens de ATS-ers die ik ken valt het ook wel wat mee. Daarnaast past het volgens mij beter bij mij dan de Consulting-kant (ondanks WO) en aangezien ze nogal van plan zijn te groeien zie ik nog wel mogelijkheden... Maar daar komen we gauw genoeg achter ;)

Gewoon uit nieuwsgierigheid: welke opties (zal beperkt zijn) heeft de Fiat GP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:19:
Een nieuwkomer op GoT hier (zo iemand die alleen leest en (tot nu toe) niks post :o :) ).

Ik heb dit topic net als een aantal andere waar ATS wordt besproken doorgelezen, aangezien ik ook een aanbieding heb gekregen.

Wat ik uit de arbeidsvoorwaarden kan op maken is het volgende:

- Ziektekostenpremie wordt niet vergoed. Je werkgever is verplicht 6,5% premie over je loon af te staan 'tbv' je ziektekosten, dit wordt als inkomen gezien en daarom moet je hier belasting over betalen. Je moet zelf dus gewoon maandelijks je premie overmaken aan je verzekeraar.

- Je kan gebruik maken van de collectieve verzekering, maar over het algemeen kun je je huidige verzekering alleen per 1 januari opzeggen.

- Je eigen bijdrage voor je pensioen is 5% van de pensioengrondslag. ATS betaal 4,5% tot 12,5%, afhankelijk van je leeftijd.

Ik ben er vrijwel zeker van dat ik op de aanbieding van ATS in ga... De negatieve verhalen hier hebben mij blijkbaar niet afgeschrikt :P Heb een goed gevoel over gehouden aan de 'Jobday' en volgens de ATS-ers die ik ken valt het ook wel wat mee. Daarnaast past het volgens mij beter bij mij dan de Consulting-kant (ondanks WO) en aangezien ze nogal van plan zijn te groeien zie ik nog wel mogelijkheden... Maar daar komen we gauw genoeg achter ;)

Gewoon uit nieuwsgierigheid: welke opties (zal beperkt zijn) heeft de Fiat GP?
Fiat GP heeft volgens mij standaard airco,elektrische ramen e.d. Als je extra opties wilt kan je tegen extra betaling vast wel opties krijgen.Bij contract tekenen gewoon ff bellen met ATS. Weet van collega's dat ze bijv cruise control er op hebben. Ik heb zelf winterbanden als optie er bij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:19:
Ja, maar... De vergoeding die eerder werd uitgekeerd aan mensen die particulier verzekerd waren is in het salaris opgenomen. Dat is dus met zo'n 1600 eur bruto op jaarbasis gestegen.
Klopt. het is niet de allergoedkoopste verzekering (volgens een van de vergelijkingssites nummer 4 of 5 geloof ik), maar er wordt wel veel vergoed. Prijs/kwaliteit verhouding is absoluut gunstig.

De pensioenregeling wordt op dit moment geloof ik onder de loep genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
The Eagle schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:42:
[...]

2e gesprek gaan ze me ws. een aanbod doen :) Daar zal ik sowieso over na gaan denken, maar uit de zaken die ik ontvangen heb kan ik niet opmaken wat ze nou precies wel en niet vergoeden en hoeveel dan precies, en hoe ik dus precies mijn berekening zal moeten maken. Want als ze mij een brutobod doen, dan moet ik dat naar netto omrekenen. Wil d'r netto nl niet op achteruit gaan, dat snappen jullie :)
Je hoeft niet on the spot te beslissen. Als het goed is krijg je alles wat je nodig hebt thuisgestuurd en anders gewoon vragen. Kun je rustig rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
The Eagle schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:11:
[...]

Geen idee, zou ik na moeten vragen. Maar dat even terzijde, want ik las in de algemen voorwaarden van ATS dat ook al gaat een medewerker uit dienst, de verzekering gewoon door kan lopen tot het einde van het jaar, dus ik ga er half vanuit dat dat bij mij nu ook al het geval is. Korting krijg je op je polis en omdat ie collectief (dus met grote groep) is afgesloten, niet op een bepaalde werkgever, dus ik denk dat het wel snor zal lopen.

Blijft nog steeds staan mij vraag mbt de vergoedingen :)
Lees die nog eens goed door (ben van Consulting dus ken de arbeidsvoorwaarden van ATS niet): je kunt misschien wel bij de ATS zorgverzekeraar blijven maar je verliest misschien wel de korting (mijn ervaring met andere bedrijven). Je krijgt over het algemeen korting juist omdat je werkzaam bent via een werkgever die de korting bedongen heeft, ga je weg bij die werkgever, dan betaal je het volle pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:35:

Klopt. het is niet de allergoedkoopste verzekering (volgens een van de vergelijkingssites nummer 4 of 5 geloof ik), maar er wordt wel veel vergoed. Prijs/kwaliteit verhouding is absoluut gunstig.

De pensioenregeling wordt op dit moment geloof ik onder de loep genomen.
Ik ben E90 per jaar goedkoper uit omdat ik collectief verzekerd ben via mijn alumnivereniging. Viel me zwaar tegen. De zorgverzekeraar die Accenture gebruikt is erg duur als je zoals ik alleen een basisverzekering neemt. Wil je aanvullende verzekerd zijn dan weet ik niet hoe het uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ruim 2 jaar gewerkt bij ATS. Ik kwam binnen met ruim 3 jaar werkervaring en mijn bruto salaris bedroeg 31.000 euro en had een Peugeot 206 leasebakje. Ondanks het tamelijk lage salaris heb ik er absoluut geen spijt van om bij ATS te hebben gewerkt, aangezien er ruim geinvesteerd is in mijn persoonlijke ontwikkeling (trainingen in het buitenland etc.) Ik heb er ook 2 relevante certificaties aan overgehouden. Maar het belangrijkste is nog wel de werkervaring die ik er heb opgedaan. Zeer professionele manier van werken. (Ook naar de klant toe). Er werd enorm veel aandacht besteed aan het onderhouden van de klantrelatie. ATS was dan ook erg geliefd bij de klanten die ik heb meegemaakt.
Wat me wel tegenviel was uiteraard het salaris en het bandingsproces (promoties etc). Je kunt je werk goed doen, maar uiteindelijk word je afgemeten met al je andere collegae. Hierdoor kan je band (level) uiteindelijk lager uitvallen dan je zou verwachten. (Dit is mij dus ook overkomen). En het gevolg dus een tegenvallende loonsstijging. Bij ATS moet je zichtbaar zijn. Als je manager je weinig ziet, werkt dat in je nadeel. Reden genoeg voor mij om in te gaan op diverse aandringende headhunters. En bij mijn overstap ben ik circa 40% in mijn salaris erop vooruitgegaan. (Dat zou ik waarschijnlijk in 5 jaar nog niet hebben kunnen bereiken bij ATS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:49:
Ik heb ruim 2 jaar gewerkt bij ATS. Ik kwam binnen met ruim 3 jaar werkervaring en mijn bruto salaris bedroeg 31.000 euro en had een Peugeot 206 leasebakje. Ondanks het tamelijk lage salaris heb ik er absoluut geen spijt van om bij ATS te hebben gewerkt, aangezien er ruim geinvesteerd is in mijn persoonlijke ontwikkeling (trainingen in het buitenland etc.) Ik heb er ook 2 relevante certificaties aan overgehouden. Maar het belangrijkste is nog wel de werkervaring die ik er heb opgedaan. Zeer professionele manier van werken. (Ook naar de klant toe). Er werd enorm veel aandacht besteed aan het onderhouden van de klantrelatie. ATS was dan ook erg geliefd bij de klanten die ik heb meegemaakt.
Wat me wel tegenviel was uiteraard het salaris en het bandingsproces (promoties etc). Je kunt je werk goed doen, maar uiteindelijk word je afgemeten met al je andere collegae. Hierdoor kan je band (level) uiteindelijk lager uitvallen dan je zou verwachten. (Dit is mij dus ook overkomen). En het gevolg dus een tegenvallende loonsstijging. Bij ATS moet je zichtbaar zijn. Als je manager je weinig ziet, werkt dat in je nadeel. Reden genoeg voor mij om in te gaan op diverse aandringende headhunters. En bij mijn overstap ben ik circa 40% in mijn salaris erop vooruitgegaan. (Dat zou ik waarschijnlijk in 5 jaar nog niet hebben kunnen bereiken bij ATS).
Vinod, ik zit zelf nu pas sinds half 2006 bij ATS en het bevalt nog prima. Maar wat betreft salaris ben ik het met je eens. Ik ben met 6 maanden aangenomen en het promotieproces heb ik nog niet 100% meegemaakt maar ben benieuwd hoe dat zal gaan. Visibility is inderdaad belangrijk bij Accenture, maar dat vind ik persoonlijk ook.

Je overstap is niet te zuinig, mag ik vragen waar je nu bent gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinceVega schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:19:
[...]

Vinod, ik zit zelf nu pas sinds half 2006 bij ATS en het bevalt nog prima. Maar wat betreft salaris ben ik het met je eens. Ik ben met 6 maanden aangenomen en het promotieproces heb ik nog niet 100% meegemaakt maar ben benieuwd hoe dat zal gaan. Visibility is inderdaad belangrijk bij Accenture, maar dat vind ik persoonlijk ook.

Je overstap is niet te zuinig, mag ik vragen waar je nu bent gaan werken?
Hi VinceVega,

Goed te horen dat het je bevalt bij ATS, reden genoeg om er enige relevante werkervaring op te doen. Ik vind enerzijds ook wel dat visibility gewenst is, maar voor mensen die op afstand (bijv. in het buitenland) op project zitten, kan dit nadelig uitpakken, terwijl zij wel goede beoordelingen krijgen.(t.a.v. hun inhoudelijke bijdrage). Anyway, ik heb persoonlijk ook het e.e.a. meegemaakt en zodoende geconstateerd dat het /beoordelings/promotiesysteem dat ATS indertijd (zo'n 2 jaar terug) hanteerde niet geheel eerlijk verliep. En dat is door mijn manager ook nog eens concreet bevestigd op het moment dat ik aangaf te gaan vertrekken. (Beetje te laat... duh!). :(

Ik werk nu bij een klein detacheringsbedrijfje gespecialiseerd in CRM/BI. Het is een heel platte organisatie en lang niet zo (overdreven) formeel als dat bij Accenture (ATS) het geval is. Ik vind nette kleding (pak en das) bijvoorbeeld belangrijk als de klant dit wenst of als de medewerkers van de klant er zelf ook zo bijlopen. Maar als dit niet het geval is vind ik dat een consultant zich ook zo zou mogen kleden als bij de bedrijfscultuur past. (Als hij zich er zo prettig bij voelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wou nog even reageren op de "informatie" die hier verstrekt wordt, je zou als beginner starten met een Fiat Grande Punto. Dat is naar mijn weten niet het geval. Ik ben per 1 december 2006 begonnen als starter en rijd een gewone Fiat Punto (1.3) met 70.000 km op de teller. Bijna alle starters kregen deze auto en een aantal kregen een Peugeot 206 1.4 met nog meer kilometers. Of alle starters inmiddels de Grande Punto standaard krijgen weet ik niet, maar kan het me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Dat is al wel vaker gezegd, het ligt er maar net aan of er nog auto's vrij zijn in de pool. Ze gaan natuurlijk geen nieuwe auto's aanschaffen wanneer er auto's (nog onder contract) stilstaan, bijv van mensen die zijn weggegaan. Als er niks meer beschikbaar is, dan wordt er een nieuwe GP voor je geleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
Ik heb een Peugoet 206 1.4 HDI gekregen en ben er erg tevreden over. Nu met 120K KM en in de zomer loopt het contract af en krijg ik een Grande Punto. Starters die ik ken hebben idd allemaal een gewone Punto of een 206 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinceVega schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:55:
Ik heb een Peugoet 206 1.4 HDI gekregen en ben er erg tevreden over. Nu met 120K KM en in de zomer loopt het contract af en krijg ik een Grande Punto. Starters die ik ken hebben idd allemaal een gewone Punto of een 206 gekregen.
Wie weet wel mijn oude Peugeot? ;) als er nd-ls in het kenteken zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:16:
Dat is al wel vaker gezegd, het ligt er maar net aan of er nog auto's vrij zijn in de pool. Ze gaan natuurlijk geen nieuwe auto's aanschaffen wanneer er auto's (nog onder contract) stilstaan, bijv van mensen die zijn weggegaan. Als er niks meer beschikbaar is, dan wordt er een nieuwe GP voor je geleased.
aah op die fiets :) uuuh auto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

De vraag heb ik ook al in een ander topic gesteld, maar aangezien hier de meeste ATS'ers zitten: iemand enig idee of de Seat Leon 1.8 tdi Business line binnen de caterogie voorkeursauto's valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
The Eagle schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:33:
De vraag heb ik ook al in een ander topic gesteld, maar aangezien hier de meeste ATS'ers zitten: iemand enig idee of de Seat Leon 1.8 tdi Business line binnen de caterogie voorkeursauto's valt?
Seat Leon zit er wel tussen geloof ik, geen idee welk type het is. Vraag me alleen af waarom je dit niet gelijk hebt gevraagd ? De wagenparkbeheerder kan je zo een lijst leveren met merken en modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:01:
[...]

Wie weet wel mijn oude Peugeot? ;) als er nd-ls in het kenteken zit...
Uhh, ja! Inclusief zuignap afdruk op de voorruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

descon schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:20:
[...]

Seat Leon zit er wel tussen geloof ik, geen idee welk type het is. Vraag me alleen af waarom je dit niet gelijk hebt gevraagd ? De wagenparkbeheerder kan je zo een lijst leveren met merken en modellen.
Da's een goede, ik heb d'r telefoonnummer en email, dus eens een keertje bellen wat er wel en niet mogelijk is binnen de voorkeursauto's. Kan ik ook meteen vragen wat er nog in de pool staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Even over loon: Vergeet niet..ja de concurrent betaald meer dan ATS als je zelf al voor ATS werkt, dat is altjd zo bij elke organisatie (jobhoppen).

Ik kan nu al 20-30% omhoog gaan in loon maar kies er voor bij ATS te blijven aangezien ik het naar me zin heb. Dat loon komt later wel goed. Zou ik nu bij IBM zitten dan zou ik ook 20-30% omhoog kunnen door naar ATS te vertrekken, jobhoppers worden helaas gewoon aan alle kanten beter gewaardeerd ipv. eigen personeel. Dat zie je (helaas) overal terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo luitjes, lange tijd lurker in deze thread. Even toch een vraagje stellen:
Wanneer er staat ATS Consulting onder het ATS profiel, bedoelen ze dan Accenture Consulting of echt Consulting bij ATS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
Max|Burn schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:58:
Even over loon: Vergeet niet..ja de concurrent betaald meer dan ATS als je zelf al voor ATS werkt, dat is altjd zo bij elke organisatie (jobhoppen).

Ik kan nu al 20-30% omhoog gaan in loon maar kies er voor bij ATS te blijven aangezien ik het naar me zin heb. Dat loon komt later wel goed. Zou ik nu bij IBM zitten dan zou ik ook 20-30% omhoog kunnen door naar ATS te vertrekken, jobhoppers worden helaas gewoon aan alle kanten beter gewaardeerd ipv. eigen personeel. Dat zie je (helaas) overal terug.
Het naar je zin hebben is leuk en belangrijk. Maar dat kan vaak ook best bij een andere baas, en als die 20-30% meer betaald ben je eigenlijk een dief van je eigen portemonnee. Er is in deze tijd niets mis met om de zoveel jaar een andere baas te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:41:
Hallo luitjes, lange tijd lurker in deze thread. Even toch een vraagje stellen:
Wanneer er staat ATS Consulting onder het ATS profiel, bedoelen ze dan Accenture Consulting of echt Consulting bij ATS?
Wat bedoel je met ATS profiel? Een vacature of zo? In principe doet ATS geen consulting maar techniek (om het even heel zwart-wit te stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anarchitect713 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:56:
[...]

Wat bedoel je met ATS profiel? Een vacature of zo? In principe doet ATS geen consulting maar techniek (om het even heel zwart-wit te stellen).
Daar was ik al bang voor. Maar op site van ATS: http://www.ats.nl/index-nl.php3 is sowieso een pagina voor ATS Consulting: http://www.ats.nl/consulting/consulting-info-nl.php3 en daarnaast zie je ook bij ATS > Profiel > ATS Consulting als business activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:41:
[...]

Daar was ik al bang voor. Maar op site van ATS: http://www.ats.nl/index-nl.php3 is sowieso een pagina voor ATS Consulting: http://www.ats.nl/consulting/consulting-info-nl.php3 en daarnaast zie je ook bij ATS > Profiel > ATS Consulting als business activiteit.
Dit topic gaat over Accenture en Accenture Technology Solutions, jij hebt het over een ander ATS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
VinceVega schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:55:
Wat is het verschil tussen een gewone Punto en een Grande Punto? De Grande Punto is toch gewoon de opvolger van de Punto? De Punto wordt in ieder geval niet meer gemaakt door Fiat op dit moment. De Grande Punto heeft deze plaats ingenomen. De prijzen zijn ook ongeveer gelijk, zoals te verwachten is bij een opvolger.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 20:19
argro schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:57:
[...]
Wat is het verschil tussen een gewone Punto en een Grande Punto? De Grande Punto is toch gewoon de opvolger van de Punto? De Punto wordt in ieder geval niet meer gemaakt door Fiat op dit moment. De Grande Punto heeft deze plaats ingenomen. De prijzen zijn ook ongeveer gelijk, zoals te verwachten is bij een opvolger.
De punto wordt nog wel gemaakt, alleen gaat deze auto verder onder de naam punto "classic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
argro schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:57:
[...]
Het verschil => google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anarchitect713 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:42:
[...]

Dit topic gaat over Accenture en Accenture Technology Solutions, jij hebt het over een ander ATS :)
Omg meen je dat nou?

:o :o :o :o :o

Momentje, ik ga even een gat voor mijzelf graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
tomvb schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:51:
[...]

De punto wordt nog wel gemaakt, alleen gaat deze auto verder onder de naam punto "classic".
Oké, wist ik niet. Op de site van Autoweek staat dat de productie van alle Punto's in 2006 gestopt is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

anarchitect713 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:51:
[...]

Het naar je zin hebben is leuk en belangrijk. Maar dat kan vaak ook best bij een andere baas, en als die 20-30% meer betaald ben je eigenlijk een dief van je eigen portemonnee.
Behalve een IBM b.v. heeft geeneen concurrent projecten van dergelijke grootte, complexiteit, etc. (+/- 600 man in 1 project, gigantisch veel verschillende competenties, etc) Ik vind dat zelf juist interessant en die ervaring zie ik gewoon niet bij de meeste concurrenten. Ik ken wel veel concullega's en die zijn heus blij met hun werk, maar die zitten meer in een body-shop dan een echt project. Meer individuele poppetjes die weggezet worden. Als ik ze (Inter Access, Atos, Getronics, Sogeti e.d. etc)dan wel eens ondervraag over wat voor soort projecten ik bij hen kan verwachten dan is het meestal duidelijk dat het absoluut niet in de buurt komt bij wat ik nu doe.

De enige die ik tot zover gelijk vond is IBM. Dat is het hele punt dus voor mij, wat voor veel anderen leuk kan zijn, geld vaak niet voor mij omdat ik andere interesses heb.

Dat loon dat komt vanzelf wel. Over een half tot 1,5 jaar ga ik sowieso weer 20% omhoog. Dan ben ik wel langzamer dan de jobhopper maar dat interreseert me momenteel dus nog niet zo.

[ Voor 8% gewijzigd door Max|Burn op 20-02-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke een vraag over Accenture Technology Solutions: wat zijn de kansen daar voor iemand die meer te vinden is in de bedrijfskundige elementen dan de informatica elementen? Zit echt alles wat te maken heeft met bedrijfskunde bij Accenture Consulting, of zijn er nog gebieden in ATS die veel B vereisen en minder I waar mensen zoals ik op kunnen richten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Heb net een brief in de bus gehad, ik kom in aanmerking voor Market Variable Pay (Hotskills) terwijl ik officieel nog niet aan de eisen voldoe om er aan mee te doen, best tof. Volgend jaar +/- 4500 Euro extra uitgekeerd dus (wel tegen een hogere belastingschaal).

Dat maakt het wachten tot promotie het jaar erna dragelijker. (Er van uitgaande dat ik met normale snelheid promoveer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accenture = WO-ers die adviseren over processen / inrichting van de automatisering beschrijven
Accenture Technology Solutions = HBO-ers die automatisering bouwen

Zo staan de twee verschillende merken in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Dat is wel erg grof vertaald want in de praktijk zijn er complete teams van Consulting die zowel ontwerpen en bouwen en hetzelfde geld voor ATS. Verder ken ik erg veel mensen met een masters opleiding in ATS, die gewoon vinden dat ze beter bij ATS passen.

Processen zou ik inderdaad onder consulting hangen, maar alles wat met system integration te maken heeft wordt gewoon gedaan in ATS. (Project management, Blueprinting, Design and Build, Beheer, etc)

In ATS vind ik persoonlijk dat een meer technische instelling een plus is maar dat neemt niet weg dat we erg veel (zo niet de meerderheid) aan meer functioneel gerichte mensen hebben, althans, in de hoek waar ik zit. Het kan dus prima. In mijn Cell is er zojuist iemand aangenomen die 3 jaar ervaring heeft als HR officer en sales medewerker. Hij is helemaal niet technisch ingesteld maar heeft, zover ik kon zien, wel de drive die je nodig hebt om binnen Accenture aan de slag te gaan. Je wordt beoordeeld op je gehele set aan kwaliteiten, niet puur of je kan programmeren of niet. Echt pure programmeurs blijken, hoe briljant ook, vaak erg slechte consultants te zijn (En die vinden het sowieso niets) dus technische kennis alleen brengt je ook helemaal nergens :).

Dingen die ATS echt nooit zal doen t.o.v. Accenture Consulting is onder andere strategie, process improvement, etc. De technology/system integration takken zijn echter erg vergelijkbaar.

[ Voor 101% gewijzigd door Max|Burn op 24-02-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Never mind, moet beter zoeken :)

[ Voor 64% gewijzigd door The Eagle op 24-02-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:08:
Accenture = WO-ers die adviseren over processen / inrichting van de automatisering beschrijven
Accenture Technology Solutions = HBO-ers die automatisering bouwen

Zo staan de twee verschillende merken in de markt.
Ik ben het wel eens met dit verschil en het was voor mij ook een van de redenen om ATS te verlaten. Na een paar stapjes had ik het gevoel het meeste te hebben bereikt terwijl collega's die bij Consultancy werkten harder doorgroeide. Harder, langer, beter werken maakt in dat geval niet uit want bij Consultancy worden de mensen gewoon meer beloond dan bij ATS, ook al heb je bij Consultancy een lang zitten programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Consulting betaald beter maar is ook up or out en echt meer ellebogenwerk, daarnaast is de opleidingseis hoger. Echter zie ik wel dat verschil in loon tussen ATS en Consulting minder wordt.

De ervaring verschilt natuurlijk ook heel erg per persoon. Een aantal vrienden van me zijn bij ATS weggegaan en dan blijkt bij sommigen ook dat ze lang niet zoveel kansen en ervaringen op konden doen als ik, dus begreep ik het ook helemaal. De meeste gingen echter voor het geld weg, tja..je blijft jobhoppen. Sommige vrienden werken nog wel bij ATS en hebben het gewoon erg naar hun zin.

Zelf heb ik op mega projecten gewerkt, in diverse landen en continenten, dus voor mij is het nog steeds erg leuk. Daarnaast geef ik ook intern trainingen, wat gewoon leuk is om te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Max|Burn op 24-02-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Aankomend ATS'er meldt :Y)
Ga per 1 juni bij de PeopleSoft cell werken als Analyst Programmer. Eerste projectlocatie nog onbekend, evenals toegewezen taak - maar 1 juni is nog even en van wat ik begrepen heb waren er verschillende onderhandelingen over nieuwe projecten aan de gang bij de diverse klanten. Binnenkort mijn manager maar eens even bellen :)
Wat ik me verder nog afvroeg: 1 juni is een vrijdag, dus ik vermoed dat ik maandag de 4e juni een weekje intro mag gaan doen. Iemand ervaring hiermee, hoe gaan ze met die eerste dag om dan als de week nog maar zo kort is :? Heb dan nog geen auto of niks...kan ik verwachten dat ik richting een klant moet of zouden ze de eerste werkdag dan een paar dagen later in laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
The Eagle schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:59:
Aankomend ATS'er meldt :Y)
Ga per 1 juni bij de PeopleSoft cell werken als Analyst Programmer. Eerste projectlocatie nog onbekend, evenals toegewezen taak - maar 1 juni is nog even en van wat ik begrepen heb waren er verschillende onderhandelingen over nieuwe projecten aan de gang bij de diverse klanten. Binnenkort mijn manager maar eens even bellen :)
Wat ik me verder nog afvroeg: 1 juni is een vrijdag, dus ik vermoed dat ik maandag de 4e juni een weekje intro mag gaan doen. Iemand ervaring hiermee, hoe gaan ze met die eerste dag om dan als de week nog maar zo kort is :? Heb dan nog geen auto of niks...kan ik verwachten dat ik richting een klant moet of zouden ze de eerste werkdag dan een paar dagen later in laten gaan?
Wat ik me wel eens afvraag, waarom vraag je dat niet gelijk als je tekent ( of neem je contact op met HR).

Eerste dag is auto ophalen (eentje uit de pool of huur auto), kan ook zijn dat de huurauto bij je thuis gebracht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bel even je contactpersoon bij recruiting, of anders iemand van HR. Of je cel lead, met die met je min of meer afspraken als je niet op een project zit. Meestal wordt er verwacht dat je op kantoor bent (Almere of Den Bosch), hoewel thuiswerken ook mogelijk is.

Introweek zou ik zeker navragen, maar normaal hoor je er een brief over thuis te krijgen met een programma en locatie. Introweek is 1 week (soms 3 dagen wanneer je meer ervaring hebt) in hotel Nieuwpoort in Huizen. Erg luxe. Aangezien 1 juni een eind weg is, verwacht ik dat je er nog wel meer over hoort.

Er staat ineens een huurauto voor de deur of er wordt contact met je opgenomen dat je een poolauto of eigen leaseauto kan komen ophalen.

Ow btw, als je lekker wordt gemaakt als starter met een Grande Punto, vergeet het maar :P Je krijgt eerst een auto die beschikbaar is en er zijn _veel_ gewone Punto's over. Niet dat die slecht zijn hoor. Er waren tot in Februari veel Punto's over, ik weet niet hoe het met de starters van Maart zit.

[ Voor 27% gewijzigd door Motrax op 18-03-2007 23:09 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

descon schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:48:
[...]

Wat ik me wel eens afvraag, waarom vraag je dat niet gelijk als je tekent ( of neem je contact op met HR).

Eerste dag is auto ophalen (eentje uit de pool of huur auto), kan ook zijn dat de huurauto bij je thuis gebracht wordt.
1e aanbod heb ik afgeslagen, was me te mager. 2e aanbod kreeg ik via de post en dat was een stuk beter, dus dat heb ik mooi thuis op mijn gemak getekend ;)
Maar verder zoals gezegd dus maar even contact opnemen met de cell-lead, denk dat die wel meer zal kunnen zeggen :)
Ow btw, als je lekker wordt gemaakt als starter met een Grande Punto, vergeet het maar :P Je krijgt eerst een auto die beschikbaar is en er zijn _veel_ gewone Punto's over. Niet dat die slecht zijn hoor. Er waren tot in Februari veel Punto's over, ik weet niet hoe het met de starters van Maart zit.
Ben geen starter he ;) Mag meteen klasse 2 leasen, dus ik ga door voor de Leon / 307 / A3 / whatever :Y) Maar dan nog is het idd afhankelijk van wat er in de pool staat.

[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 18-03-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Vorige week donderdag was er een bedrijvencontactdag bij ons op school.
Heb toen iets van 7 bedrijven gezien die betrekking hadden op de richting waar ik naar toe wil.
Echter ATS steekt er echt met kop en schouders boven uit. Dit is gewoon precies het bedrijf wat ik zoek!!

Ik heb nog nooit in m'n leven een duidelijke doel gehad mbt wat ik wil worden of wat ik wil doen. Nu is het compleet anders, na de presentatie (verzorgd door een mooie dame en een alumni van mijn opleiding die voor de Siebel cel werkt) was ik echt helemaal hyped... echt precies wat ik zoek in een bedrijf. Ik heb nu voor het eerst in m'n leven een duidelijke doel voor ogen.

Ik moet echter nog tot augustus wachten tot ik mijn studie (IDM) afgerond heb voordat ik iets kan gaan doen :'(

Ik krijg nu via school een cursus Java. Via internet nog een aantal cursussen HTML, XHTML, XML, CSS en PHP gevonden... al zijn deze webbased, het geeft me toch meer inzicht in programmeren/scripting. Ik zal deze proberen af te ronden voordat ik naar zo'n Jobday ga, het geeft me tenslotte toch een streepje voor op de andere sollicitanten... en ik MOET echt persé aangenomen worden! >:)
De richting wat mij het leukste lijkt is Business Intelligence, maar als starter heb ik nog genoeg keuze in het begin, en die ga ik ook zeker weten benutten.

Mijn vraag is nu... voor de ATS'ers hier. Hebben jullie enkele tips die ik kan gebruiken bij zo'n Jobday?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

De mooie dame herken ik :+ Was de presentatie toevallig bij een Fontys Hogeschool?

Bij mij ging de Job Day ooit als volgt:
Je hebt een half uurtje introductie over het bedrijf, daar kan je wat vragen stellen. Stel ze gewoon waar ze niet duidelijk zijn. Mijn menig is dat je pro-actief moet opstellen en niet als een zoutzak naar een presenatie moet luisteren. Het helpt uiteraard als je al het e.e.a. hebt gelezen er over.

Je krijgt 2 gesprekken, na het eerste of tweede gesprek kan je afvallen. Als je door bent na het 2e gesprek krijg je een aanbieding, lees die lekker op je gemak thuis door.

Tijdens de gesprekken ligt het er net aan wie je krijgt, wat er wordt gevraagd. Beetje de standaard dingen. Waarom ATS, wat wil je later, wat wil je nu, waarom deze studie enz. De grootste tip is nog wel dat je zorgt voor een vlotte babbel. Niet liegen, maar wel vlot antwoorden. Oefen gewoon van te voren, ook de vervelende dingen als '3 beste en slechtste eigenschappen' enz. Vervelendste wat je kan overkomen is dat het gesprek helemaal stil valt. Zorg ook voor een paar vragen die je kan stellen.
Ik weet nog van mijn gesprekken dat het echt heel relaxed er aan toe ging, dat was met 2 verschillende personen.

Ik kwam overigens met wat werkervaring en heb er daarom wat bovenop gekregen, maar dat moest ik dan wel eerst aantonen in het gesprek.

Neem diploma, cijferlijst e.d. mee. Wordt niet vaak naar gevraagd, maar laat zien dat je voorbereid bent. Of neem je cijferlijst van tot nu toe mee ;)

Qua kleding gewoon pak en stropdas. Beter overdressed dan underdressed. Ik heb wel mensen gezien tijdens de jobday in spijkerbroek.

BI is trouwens geen verkeerde keuze O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 19-03-2007 16:35 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Misschien worden we collega's ;)

Presentatie was op Hogeschool Zuyd te Sittard. Ik ben haar naam helaas vergeten. Ik weet wel nog de naam van de alumni, en die laat ik zeker vallen op de Jobday :P
Misschien dat ik ook nog eens naar zo'n lunchevent ga. Kan nooit kwaad om een beetje te "networken".

Ik verheug me er nu al op om een mooi pak te kopen, mooie schoenen erbij en een mooi horloge en zonnebril.
Hoe staan ze eigenlijk tegenover gemillimeterd haar (3mm lang)? :/
Als dat een No-Go is dan laat ik het weer lekker groeien.

Ik heb me iig de afgelopen dagen nog nooit zo goed gevoeld mbt mijn studiekeuze en carrieremogelijkheden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het haar zal echt niet uitmaken. Ik heb zelf met iemand gesproken die ook verdacht weinig haar had, maar bij oudere mannen is het normaler dat ze gemillimeterd haar hebben wanneer ze een wijkende haarlijn krijgen :+

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
Refragmental schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:34:
Echter ATS steekt er echt met kop en schouders boven uit. Dit is gewoon precies het bedrijf wat ik zoek!!
en
Ik heb nog nooit in m'n leven een duidelijke doel gehad mbt wat ik wil worden of wat ik wil doen. Nu is het compleet anders, na de presentatie (verzorgd door een mooie dame en een alumni van mijn opleiding die voor de Siebel cel werkt) was ik echt helemaal hyped... echt precies wat ik zoek in een bedrijf. Ik heb nu voor het eerst in m'n leven een duidelijke doel voor ogen.
Grote vraag is dan natuurlijk: waarom? Het geld? Het imago? Dat lekkere wijf? Carriereperspectieven? Dicht bij huis? Wat voor doel heb je nu dan? Waarom ben je hyped?

Vertel het ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
anarchitect713 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:55:
[...]

en

[...]

Grote vraag is dan natuurlijk: waarom? Het geld? Het imago? Dat lekkere wijf? Carriereperspectieven? Dicht bij huis? Wat voor doel heb je nu dan? Waarom ben je hyped?

Vertel het ons!
Ik had wel al lange tijd het idee dat ik iets met functionele en technische ontwerpen wilde gaan doen. Bedrijfsbreed dus. Ik wilde ook na mijn studie eigenlijk verder leren en misschien specialiseren, maar wist nog niet precies in wat en hoe.
Deze 2 zaken worden bij ATS perfect gecombineerd en je wordt er goed begeleid.

Het geld is ook heel mooi meegenomen maar voor mij in de eerste 2 jaar toch niet zo van belang, ik woon nog thuis en ben niet van plan om drastisch veel uitgaven te doen. Eerst lekker op het gemak sparen en carriere maken. Het geld komt later wel wanneer ik werkervaring heb opgedaan en goed in mijn vak blijk te zijn.

Het imago van het bedrijf sprak me ook heel erg aan. Jong, Dynamisch en Enthousiast... het klink afgezaagd, maar het klopt. Het lijkt me ook heerlijk om iedere dag lekker in pak te lopen en een succesvol professioneel imago uit te stralen. Ik heb ook een goed gesprek gehad met die alumni, en wat ik van hem hoorde beviel me gewoon. Een echte ga-erop-uit en ontdek de wereld maar vooral jezelf mentaliteit... zo kwam het op mij over.

Dat lekkere wijf? :D Nee nu helaas ff niet, heb het er veel te druk voor. Vorig jaar nog een vriendin gehad... was gewoon te veeleisend. Komt later nog wel. Of wanneer ik er één onderweg tegenkom moet ze er maar mee leren leven dat ik zo ben zoals ik ben!

Edit: Oh wacht! :D Verkeerd begrepen. Je bedoelt zeker dat lekkere wijf bij de presentatie. :D
Ze zag er inderdaad goed uit, maar ze was geen ATS'er maar iemand van HR, daar ligt het dus ook niet aan :P Kom haar waarschijnlijk ook niet meer tegen. Edit2: Plus dat er verteld werd dat er maar 11% vrouw was. Kortom... het boeit me werkelijk niks, tis niet waarom ik een baan zoek.

De carriere mogelijkheden vind ik echter wel weer belangrijk. Ik hou er niet van om stil te staan in mijn ontwikkeling, ik moet echt uitdaging hebben. Ik ben ook echt geen persoon die 5 jaar hetzelfde werk blijft doen, dan had ik namelijk net zo goed fabriekswerk ofzo kunnen doen. Ik wil doorgroeien!!

En dicht bij huis is het zeker niet! Ik woon in Maastricht. Ik vind het echter absoluut geen probleem om bijvoorbeeld 5 dagen in de week in een hotel te overnachten (of internationaal te gaan, wat me ook echt geweldig lijkt) en dagen van 12 of meer uur te draaien wanneer het leuk werk is en de collega's net zo enthousiast als mij zijn.

Ik ben gewoon hyped omdat ik een bedrijf heb gevonden dat perfect aansluit op mijn wensen. Ik had nooit gedacht dat zo'n bedrijf bestond en ik zat al haast met m'n handen in m'n haar van "wat nu? wat moet ik doen na mijn studie?"... en die vragen zijn nu beantwoord.

[ Voor 9% gewijzigd door Refragmental op 19-03-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
Refragmental, waarom wachten op een jobday, als ATS de club is waar jij bij wilt horen, laat dat dan merken. Stel een goede zakelijke brief op en ga voor een gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
VinceVega schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:04:
Refragmental, waarom wachten op een jobday, als ATS de club is waar jij bij wilt horen, laat dat dan merken. Stel een goede zakelijke brief op en ga voor een gesprek.
Ik zit tot 8 juni op mijn afstudeeropdracht/stage. Ik kan het me (nu) niet permiteren om vrij te pakken, tis een vrij drukke periode. :'(
Misschien dat dit over een maand weer anders is en ik dan wel een dagje kan smokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Refragmental schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:14:
[...]

Ik zit tot 8 juni op mijn afstudeeropdracht/stage. Ik kan het me (nu) niet permiteren om vrij te pakken, tis een vrij drukke periode. :'(
Misschien dat dit over een maand weer anders is en ik dan wel een dagje kan smokkelen.
Gewoon inplannen, laptop mee de trein in en aan het werk in de trein.

je hoeft ook niet perse naar een jobday, ik ben aangenomen na 2 gesprekken van een half uur / uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
refragmental, wat is je email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
m.coenen(at)home.nl

Elk beetje informatie is welkom. Heb het nu echter echt veeeel te druk met mijn afstudeeropdracht om er iets mee te doen. Dat zal dus moeten wachten tot het weekend ;)

Ik zou wel eens graag naar zo'n lunchevent willen gaan wanneer ik de tijd heb. Of zelfs al een Jobday, maar dan moet ik zeker weten dat ik mijn diploma ga halen van de zomer. (Of is dat niet nodig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Is waarschijnlijk niet nodig. Ik neem aan dat je een aanbieding (contract) wordt aangeboden, waarin een voorwaarde is opgenomen dat je diploma hebt gehaald.

☻/
/▌

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.