Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 19 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.647 views sinds 30-01-2008

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 09:14
Jejking schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:21:
http://www.techspot.com/reviews/hardware/ati_roundup/

WT*? :? Die Roundup klopt geen ene *ahum* van, want:
1. In Doom 3 verslaat de X850XTPE álles op SLi na
2. In HL2 wordt ATi zwaar verslagen door de 6800GT's, op (jawel) de X850XTPE na die met werkelijk álles de vloer aanveegt in turbomode

* Jejking krabt zich op hoofd* Wat is hier misgegaan? Heb ik iets gemist?
idd zelfs een x800xl is sneller dan een 6800ultra op 1600*1200... 8)7

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
The Inquirer over de X800GT in corssfire setup:
WE GOT confirmation that around $149 priced X800GT will work with Crossfire motherboards. However, it won't make much sense to match the two.

It turns out that the slower ATI crossfire master card will be based on X800XL card and there will be a master card version based on X850 card.

The sixteen pipelines X800 mast card will be able to work with every X800 based cards including X800GT. The way crossfire works it has to cripple the card with more pipelines to the pipeline number of the slower card.

If you use sixteen pipelines X800XL master card together with twelve pipelines X800PRO card, sixteen pipelines card will work as a twelve pipe card to match the slower one. If you for any reason decided to use eight pipeline X800GT card you would cripple your sixteen pipelines X800XL card to eight pipelines only. Why would you want to do that?
Eigenlijk hebben ze gelijk: je master card heeft 16 pipes, combineer die met een X800GT en de helft van de pipes wordt uitgezet. Dan heb je 2x 8 pipes en wat bekom je dan? Juist, 16 pipes :+

World War One

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 17:46
Hacku schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:21:

[...]

Eigenlijk hebben ze gelijk: je master card heeft 16 pipes, combineer die met een X800GT en de helft van de pipes wordt uitgezet. Dan heb je 2x 8 pipes en wat bekom je dan? Juist, 16 pipes :+
En dan durf ik te wedden dan de X800 XL sneller is omdat je dan alle comminucatie binnen de kaart houd. Dus alleen maar duur :) Of ze moeten een X800 crossfire kaart uitbrengen met 8 pipes.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:32

KneoK

Not in a million lightyears

Hacku schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:21:

[...]

Maar dan begrijp ik goed dat "If I use sixteen pipelines X800XL master card together with twelve pipelines X800PRO card" dat de X800XL 4 pipelines dichtgooit waardoor je effectief 24 pipelines tot je beschikking hebt ? En er zo dus maximaal 32 kunt benutten (met 2 XL's bijvoorbeeld) ?

Edit:
Astennu schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 01:37:
[...]

En dan durf ik te wedden dan de X800 XL sneller is omdat je dan alle comminucatie binnen de kaart houd. Dus alleen maar duur :) Of ze moeten een X800 crossfire kaart uitbrengen met 8 pipes.
Het zal toch niet alleen maar het uitbreiden van de set pipelines zijn dat zorgt voor verbeterde prestaties als je twee kaarten in Crossfire laat draaien ? Je combineert toch ook de GPU snelheden/functies ?
Het lijkt me dat twee kaarten altijd sneller zijn dan 1, zelfs al heb je effectief net zoveel pipelines beschikbaar als je master card.

[Voor 37% gewijzigd door KneoK op 19-08-2005 03:06]

Anoniem: 107573

Ik wil even iets kwijt met betrekking tot Ati kaarten. Ik heb nu een 7800GTX maar hiervoor had ik een x800XT PE. Ik speel op het ogenblik zowat enkel nog maar BF2. Met mijn x800XT PE was dit een bijna onmogelijk opgave vanwege de constante crashes en texture problemen. Nu lees ik net de release notes van Cat. 5.8 en ik zie dat ze dan nu eindelijk die bug hebben gefixt voor de mensen met een X800 xt kaart.

Wat ik bedoel te zeggen, is dat in mijn ogen de ondersteunig voor games door Nvidia gewoon vele malen beter is. Er komt zowat elke week een niewe driver uit ( weliswaar beta's, maar tog ) terwijl je bij Ati gewoon weer verplicht bent om een maand te wachten. Tuurlijk zullen er met Nvidia kaarten ook problemen optreden bij bepaalde games, maa rik ben ze in alle eerlijkheid tot op heden zelden of nooit tegengekomen.

Het IQ verhaal dan. Ik zie echt werkelijk geen verschil in IQ tussen Ati en Nvidia, en ik denk met mij alle "reguliere" pc gebruikers. Begrijp me niet verkeerd: ik ben absoluut geen fanboy, kijk maar naar mijn x800xt pe, maar dit wilde ik tog even kwijt

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:19

Polycom

Poes van goud

Anoniem: 107573 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 04:04:
Ik wil even iets kwijt met betrekking tot Ati kaarten. Ik heb nu een 7800GTX maar hiervoor had ik een x800XT PE. Ik speel op het ogenblik zowat enkel nog maar BF2. Met mijn x800XT PE was dit een bijna onmogelijk opgave vanwege de constante crashes en texture problemen. Nu lees ik net de release notes van Cat. 5.8 en ik zie dat ze dan nu eindelijk die bug hebben gefixt voor de mensen met een X800 xt kaart.

Wat ik bedoel te zeggen, is dat in mijn ogen de ondersteunig voor games door Nvidia gewoon vele malen beter is. Er komt zowat elke week een niewe driver uit ( weliswaar beta's, maar tog ) terwijl je bij Ati gewoon weer verplicht bent om een maand te wachten. Tuurlijk zullen er met Nvidia kaarten ook problemen optreden bij bepaalde games, maa rik ben ze in alle eerlijkheid tot op heden zelden of nooit tegengekomen.

Het IQ verhaal dan. Ik zie echt werkelijk geen verschil in IQ tussen Ati en Nvidia, en ik denk met mij alle "reguliere" pc gebruikers. Begrijp me niet verkeerd: ik ben absoluut geen fanboy, kijk maar naar mijn x800xt pe, maar dit wilde ik tog even kwijt
Wat een bullshit zeg, je hebt alleen problemen in bf2 en je zegt: Ja nvidia heb je dit bijna niet? :z zeker mooi geoordeelt als je pas 1 game hebt gespeeld. En het heeft niets met ati te maken, BF2 is gewoon een onwijs brak spel (niet slecht, maar brak). En over de drivers? Er is ook zoiets als omega drivers die ook redelijk vaak up-to-date worden gebracht. Dus pas als je ergens wat van af weet er over praten de volgende keer oke? Nu heb ik het nog niet eens gehad dat een x850 vergelijken met een 7800 hetzelfde is als appels en peren vergelijken. }:O

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat ik bedoel te zeggen, is dat in mijn ogen de ondersteunig voor games door Nvidia gewoon vele malen beter is.
BF2 is een TWIMTPB game, dwz de game is ontwikkeld op en geoptimaliseerd voor Nv kaarten. 'Ati issue's' komen dan iets later aan de beurt.
Wat betreft de driver releases, daar zijn al meerdere discussie's over gevoerd, met voors en tegens. "Gewone" gebruikers (die niet zo snel naar beta's op zoek gaan of zelfs niet weten wat dat is) krijgen maandelijks de gelegenheid een nieuwe officiële whql driver van Ati te installeren in het geval men issue's heeft, bij Nvidia moet je daar 3 of 4 maanden op wachten.
Het IQ verhaal dan. Ik zie echt werkelijk geen verschil in IQ tussen Ati en Nvidia, en ik denk met mij alle "reguliere" pc gebruikers.
Misschien helpt dit, let op de schaduwen op de weg in de verte en de lijn links midden op de motorkap.

Joint Operations, 4xAA - 8xAF

Nvidia 6800 filmpje (HQ mode!)

Ati X800 filmpje

Zolang Nv zulke issue's niet oplost komt er bij mij geen Nv kaart meer in m'n pc.

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 19-08-2005 05:02]

Anoniem: 115092

Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 04:56:
[...]

Wat betreft de driver releases, daar zijn al meerdere discussie's over gevoerd, met voors en tegens. "Gewone" gebruikers (die niet zo snel naar beta's op zoek gaan of zelfs niet weten wat dat is) krijgen maandelijks de gelegenheid een nieuwe officiële whql driver van Ati te installeren in het geval men issue's heeft, bij Nvidia moet je daar 3 of 4 maanden op wachten.

[...]
Maar dan moet je er wel bijvertellen dat er bij Nvidia weinig hinderlijke issues zijn in games en de vraag naar een nieuwe driver ook minder groot is (ik heb nog nooit ergens last van gehad bij de volgende games: Rome: Total War, Joint Operations, Half-Life 2, Doom 3, FarCry, Cossacks 2, Battlefield 2, F.E.A.R. demo, Sim City 4, GTA: SA). Ik heb nog maar 1 keer last ervan gehad dat Nv niet iedere maand een nieuwe driver uit uitbacht. En dat was met die overbelichtings bug bij video's. Maar die bug kon je zelf oplossen. Overigens brengt Nvidia wel soms wel 2x per week een beta driver uit die je kan testen. Een aantal van deze beta drivers zijn erg stabiel en zijn soms nog sneller als de officiele releases.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 19-08-2005 11:28]

Ik denk dat veel mensen niet staan te wachten om als proefpersoon te fungeren bij nVidia. Bij mij komen er dus geen beta drivers in, alleen maar WHQL. Bij ATi weet je tenminste dat ze gecertificeerd zijn. Beta staat voor mij voor "bug kan gefixed zijn, maar dat hoeft niet, test het maar even uit of het echt gefixed is". Daar heb ik dus geen zin in. :|

Overigens is het aantal bugs op Radeon kaarten in Get In The Game titels ook zeer kleinl - of het moet aan de game zelf liggen. Performance ligt hier vaak ook hoger - zie bv HL2, Rollercoaster Tycoon 3, Tribes Vengeance, Guild Wars, Brothers In Arms. En aangezien er steeds meer (grote) titels aankomen die onderdeel zijn van het ATi programma (F.E.A.R., Alan Wake, Prey), hebben we dus straks een 50-50 patstelling wanneer het aan komt op bugs.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:32

Format-C

Rays aan het Tracen

CJ schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:48:
Ik denk dat veel mensen niet staan te wachten om als proefpersoon te fungeren bij nVidia. Bij mij komen er dus geen beta drivers in, alleen maar WHQL. Bij ATi weet je tenminste dat ze gecertificeerd zijn. Beta staat voor mij voor "bug kan gefixed zijn, maar dat hoeft niet, test het maar even uit of het echt gefixed is". Daar heb ik dus geen zin in. :|
Dat heeft niks met proefpersoon zijn te maken. Als gebruiker zoek je gewoon de beste drivers. En of die BETA zijn boeit mij niks. Als ze maar snel zijn, en goeie beeldkwaliteit hebben. ;)

En ik heb nog NOOIT last met de nVidia drivers gehad in games. Ik ben juist zeer tevreden over de drivers. Helemaal het laatste half jaar. :9

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-04 08:22
Iedereen weet dat dit een zinloze discussie is.. dit is gewoon je eigen mening.. ik ben zelf ook van mening dat ATi betere drivers en beter IQ heeft.. maarjah ieder zijn ding :)

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 15:05
Ik ben van plan een nieuwe videokaart aan te schaffen. Geen high-end model, aangezien ik daar het geld niet voor heb :P. Ik heb de beschikking over max. €150. Aangezien ik geen Nvidia-fan ben, en al jaren goede resultaten heb geboekt met een ATI ga ik wederom voor een ATI kaart.

Na wat onderzoek ben ik uitgekomen op twee kaarten, te weten de:
  • Radeon 9800PRO
  • X700 (eventueel PRO versie)
Beide kaarten ontlopen elkaar niet zo heel veel qua prijs. Ik kan er echter niet uit wijs worden. Zal ik voor de 9800PRO gaan om deze te flashen naar een XT? Of zal ik voor de nieuwe techniek gaan en een X700 aanschaffen?

Wiens wijze raad mag ik horen? :)

ps: Benchmarks e.d. heb ik doorgenomen. Ook deze hebben mij niet overtuigd!
ps2: We spreken over een mobo met AGP ondersteuning

[Voor 12% gewijzigd door UTM op 19-08-2005 13:59]

Anoniem: 115890

w03f schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:49:
Ik ben van plan een nieuwe videokaart aan te schaffen. Geen high-end model, aangezien ik daar het geld niet voor heb :P. Ik heb de beschikking over max. €150. Aangezien ik geen Nvidia-fan ben, en al jaren goede resultaten heb geboekt met een ATI ga ik wederom voor een ATI kaart.

• Radeon 9800PRO
Beide kaarten ontlopen elkaar niet zo heel veel qua prijs. Ik kan er echter niet uit wijs worden. Zal ik voor de 9800PRO gaan om deze te flashen naar een XT? Of zal ik voor de nieuwe techniek gaan en een X700 aanschaffen?

AGP of PCI-e ? ik zou voor de nieuweste techniek gaan en voor de x700 pro gaan

• UTM
Anoniem: 115890 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:53:
[...]

AGP of PCI-e ? ik zou voor de nieuweste techniek gaan en voor de x700 pro gaan
Aangepast, en bedankt ;)

Zou je misschien je beredenatie kunnen toelichten?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

w03f schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:49:

• Radeon 9800PRO

Weet je wat ik zeg? Ik zeg: ATi X800GT :Y)
Waarom zeg ik dit?
1. Ongeveer dezelfde prijs (ietsje duurder misschien) als de 9800Pro en X700
2. Hetzelfde featurepakket als de gehele X700/X8x0-serie, en meer dan 9800Pro
3. Het speeltje maakt gehákt in alle gevallen (rundervlees }:O ) van de 9800Pro en de X700.
4. Er zit een Rialto-chip op, dus je zal hem kunnen gebruiken op een AGP-mobo of een PCI-Express-mobo, mocht je die hebben.
5. Het ding is te OC'en als een beest, lees dit maar eens

Dus... keuze lijkt me hier gauw gemaakt! B)

En nu snel weer ontopic voordat ome CJ boos wordt ;) :9 :+

PuDy schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 04:45:
[...]

Wat een bullshit zeg, je hebt alleen problemen in bf2 en je zegt: Ja nvidia heb je dit bijna niet? :z zeker mooi geoordeelt als je pas 1 game hebt gespeeld. En het heeft niets met ati te maken, BF2 is gewoon een onwijs brak spel (niet slecht, maar brak). En over de drivers? Er is ook zoiets als omega drivers die ook redelijk vaak up-to-date worden gebracht. Dus pas als je ergens wat van af weet er over praten de volgende keer oke? Nu heb ik het nog niet eens gehad dat een x850 vergelijken met een 7800 hetzelfde is als appels en peren vergelijken. }:O
Gozer wat denk jij. Ik speel al games toen jij nog bij je mama op schoot zat ok. Al die trieste fanboys hiero ik geef hier gewoon mijn eigen mening ok. Ik heb het niet enkel over BF2. en Omega drivers zijn er ook 1 keer in de maand dus redelijk vaak up to date lijkt mij ook wat overdreven. BF2 is geen brak spel ik verbas me juist over hoe goed het spel is ja het is waarschijnlijk brak voor sommige Ati bezitters maar dat is mijn probleem gelukkig niet meer. Ik geef hier enkel maar even mijn gebruikerservaringen en imho zijn die met kaarten van Nvidia gewoon een stukje beter.
Het gaat mij helemaal niet om een x850 met een 7800 te vergelijken, op mijn x800 liep BF2 ook goed qua fps maar ik werd helemaal loco van die crashes en vage texture bugs.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 19-08-2005 14:24]

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-02 16:47

Dracul

Ooh yeah!

Leuk dat je al zolang gamed maar je reactie komt niet echt volwassen over. Ik game al vanaf 1981 en toen was ik acht. Maar goed, lekker boeiend allemaal.

Ik heb vijf generaties lang Nvidia-kaarten gehad en ben t/m mijn Geforce4 Ti4600 altijd tevreden geweest met hun drivers zowel Beta als Official. Slechts een keer was een beta echt beroerd maar dat bleek later een alpha te zijn.

Intussen ben ik bij mijn derde achtereenvolgende ATi-kaart en ik ben gewoon al die jaren net zo tevreden. Heb 200+ spellen geinstaleerd en alles werkt perfect.

Maar goed, dit blijft heel persoonlijk. Ik denk echter niet dat dit topic zit te wachten op dit soort discussies.

• jimbojansen
Jejking schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:03:
[...]

Weet je wat ik zeg? Ik zeg: ATi X800GT :Y)
Valt af.. tenzij er een AGP versie aan komt... tenminste nog geen berichten van gehoord... alleen van dat ding van Sapphire... (die brochure ofzow)

[Voor 18% gewijzigd door jimbojansen op 19-08-2005 14:58]

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 12:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Jejking schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:03:
[...]
4. Er zit een Rialto-chip op, dus je zal hem kunnen gebruiken op een AGP-mobo of een PCI-Express-mobo, mocht je die hebben.
Zo werkt de rialto chip toch niet? :?

Die maakt toch van een AGP signaal een PCI Express signaal, en vica versa. Niet beide.

Of zie ik dat verkeerd?

• Astennu
Ik ben het er mee eens kijkof je een X800 GT kunt krijgen. Of een X800 Pro want de prijs scheeld neit veel meer tussen een X700 Pro 256 MB of X800 Pro. Mischien 50 euro ?

Anyway X700 Pro VS 9800 Pro:

-8 pixel piplines voor de 9800 pro en de X700 Pro
-4 Vertex Pipes voor de 9800 pro en ja 6 voor de X700 pro ( 50% meer vertex power)
-256 Bit mem voor de 9800 pro en 128 bit voor de X700 pro (50% meer bandbrete voor de 9800 pro, maar dat merk je niet in de moderne games alleen bij lage reso's heb je dan 200 fps op de 9800 pro en X700 175 of zo)
-Clockspeeds: 9800 pro (380-340) X700 Pro (425-430) ( voordeel bij de X700 pro. Meer core speeds dus hogere fillrate en hogere mem speed compenseerd de 128 bit mem interface weer)
-X700 pro heeft PS 2.0b de 9800 pro PS 2.0
-X700 pro heeft 3DTC 9800 pro niet.
-En alle overige features die de X800 serie heeft ov de vorige generatie

Dus ik zou voor de X700 pro gaan. Zelf heb ik dat ook gedaan. En de 128 bit mem interface merk je alleen in 3Dmark 2001 SE. Daar krijg je van die fps's boven de 500 waar de 9800 pro dan ietsjes hoger zou kunnen komen. Maar in 2003 heb je het probleem dat de GPU de limmit formt en dus die extra 50% mem bandbrete niet help voor de fps. Ik haal nu @ 540-520 ook tegen de 9000 3dmark in 2003 en dat kon me 9800 pro dus echt niet. Ook niet als je die op 460-380 draaide en dat is meestal wel de max voor die dingen.

Maar X800 GT een betere keuze die heeft ook 256 Bit mem en hogere clocks (475-450) en kunnen ook verder oc'en.

Ik hoop dat je hier mee vooruit kan :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 18:10

n00bs

Het is weer Zomer!

Astennu >

Bandbreedte merk je juist bij HOGE resoluties en gebruik van AA etc dus daar is de 9800pro erg in het voordeel tov de X700 Pro en die 90MHz meer mem. speed compenseert NO WAY de halve bandbreedte, vergeet niet dat hoge clocks met een lage bandbreedte totaal geen extra toevoeging zijn... dat is net zoiets als een Lada met vierkante wielen met een F1 motor erin 300 proberen te laten rijden

Anoniem: 123571

n00bs schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:48:
Astennu >

Bandbreedte merk je juist bij HOGE resoluties en gebruik van AA etc dus daar is de 9800pro erg in het voordeel tov de X700 Pro en die 90MHz meer mem. speed compenseert NO WAY de halve bandbreedte, vergeet niet dat hoge clocks met een lage bandbreedte totaal geen extra toevoeging zijn... dat is net zoiets als een Lada met vierkante wielen met een F1 motor erin 300 proberen te laten rijden
cker :Y)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

Nog wat R5xx info via EB:

I've been getting them wonderful insider secret PMs lately about ATi's upcoming line-up from about 4-5 people over the last day and within about 45 minutes of each other, which gives it a bit more credibility with me than normal anonymous rumors...so I thought I should share 'em:

Quote:
It's all beyond october now but at least its final info, and exact release dates have been set
512mb memory
600 core / 700 memory
reviews in 3 or 4 weeks

the RV515 launch sooner but they aren't based on the R520 as dave already stated

And also from a different source 5 minutes later:

Quote:
RV515Pro will rock at 600 Mhz core and 400 Mhz DDR1 mem. And R520XT will be clocked higher than GF7800GTX by a margin of more than 100 Mhz....

And the extended non-frontpaged bit:

Quote:
R520XT CF
Core: 600Mhz
Mem: 512MB GDDR3 @ 700Mhz
Cooling: Dual Slot
Releasedate: End of October

R520XT
Mem: 512MB GDDR3 @ 700Mhz

R520XL
Core: 500Mhz
Mem: 256MB GDDR3 @ 500Mhz
Cooling: Single Slot (?)
Releasedate: Beginning of October

R520LE
Core: 450Mhz
Mem: 256MB GDDR @ 250Mhz

RV520XT CF
Core: n.a.
Mem: n.a.
Cooling: Single Slot
Releasedate: Mid December

RV520XT
Mem: 128MB/256MB GDDR3 @ 700Mhz
Releasedate: Mid November

RV520Pro
Core: 500Mhz
Mem: 256/512MB DDR @ 250Mhz
Releasedate: Mid December

RV515Pro
Mem: 256MB/512MB DDR @ 400Mhz, HM Support
Releasedate: End of September

RV515LE
Core: 450Mhz
Mem: 32MB/64MB Low Profile, 256MB/512MB ATX @ 250Mhz, HM Support
Releasedate: End of September

The availibility dates have also been set. The dates above are chipset/card delivery-to-factory dates. So you have to add some weeks before you can get them in stores. Of course anything can be changed by ATi at will and they have done so a lot of times.

These dates don't say anything about the date when reviews will appear since samples will be available in two weeks.

My own speculation when looking at the dates is:

It looks like they are targeting to have availibility of the new SM3.0 line before the holiday season. ATi will first release the R520XL - hence Beginning of October - which will be faster than the GF7800GTX. They probably expect nVidia to release a GF7800Ultra soon after they launch the R520XL. That's where the R520XT comes in - hence End of October. It will be faster than anything nVidia have to offer.

So in short it's:
September: RV515
October: R520
November: RV530

Of course RV530 will tell us more about R580 since they partly share some new innovations. I'm expecting ATi to have the upper hand when it comes to IQ.

And of course you have probably read about the speculation of a 450Mhz R520 card that will reach about 7200 points in 3dMark2005. I'm suspecting that the persons who leaked this info didn't release that ATi had something faster in the docks. I think this was the R520LE although the memory speed of the LE kinda through me off. 250Mhz DDR is kinda slow and leads to even less memory bandwidth than my old R9700Pro. So this either means that the R520LE is really a toned down card when it comes to pipelines (16 pipelines?) and is just blazing fast thanx to some uberpipeline architecture... or ATi have done something to their memorycontroller to make it fast.

I think it's save to assume that the R520LE is 16 pipelines @ 450Mhz. Currently the Radeon850XT scores a bit above 6k in 3dm2k5. If ATi really did manage to significantly tweak their pipelines and make it faster, 450Mhz could be enough to boost 16 pipelines to a 1k higher score. But again, this is all speculation from my part.

Once I get final 3dMark scores, pipeline config, etc I'll get back to you a.s.a.p.

http://69.93.88.162/forum/viewtopic.php?p=161396#161396

Niet op voorraad.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nog even over de drivers: Ik durf me er niet aan te wagen om te zeggen welke beter zijn qua prestaties (FPS & IQ).
Echter ik vind de driverreleasepoliciy van ATI een stuk prettiger. Elke maand heb je nieuwe WHQL certified drivers. Je weet waar je aan toe bent en je hebt het gevoel dat er continu EN met regelmaat verbeteringen worden toegevoegd. Ook het inititatief dat je via een plaatje het effect van diverse IQ instellingen ziet vind ik erg prettig. Voor AA en AF heb ik het zelf niet nodig maar het is een begin. Ik bedoel: bij een koffiezetapparaat van 25 EUR krijg je nog een betere handleiding dan bij een highend GPU van EUR 500 !!

Wel zou ATI wat vaker beta drivers mogen releasen die oplossingen voor urgente problemen bevatten.

Bij nVidia heb je zoveel vage beta drivers dat je bij god niet weet wat je eigenlijk aan het installen bent en de officiele driverreleases zijn te onregelmatig.
edward2 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:11:
Nog wat R5xx info via EB:
..................
Dit lijkt verdacht veel op de info van de Source........ :)

Maarruh die R520XT klinkt erg lekker op papier :9 :P

[Voor 69% gewijzigd door Help!!!! op 19-08-2005 19:31]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nou ik het zo nalees, staat er eigenlijk niets nieuws in nee.. behalve dan dat de R520 XT de snelste moet zijn, maar of dit speculatie is...

Eigenlijk weten we nog maar erg weinig details..

Niet op voorraad.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik snap niet waarom de R520XL een single slot koeler krijgt terwijl de R520LE, die lagere kloks heeft, een dual slot koeler krijgt :?

World War One

Anoniem: 109887

Hacku schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:06:
Ik snap niet waarom de R520XL een single slot koeler krijgt terwijl de R520LE, die lagere kloks heeft, een dual slot koeler krijgt :?
Maar bij de R520XL stond Single Slot ? , Kan dus best een Dual Slot zijn. En betekend dat de hele R520 lijn Dual Slot wordt.

• UTM
Astennu schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:34:
Ik ben het er mee eens kijkof je een X800 GT kunt krijgen. Of een X800 Pro want de prijs scheeld neit veel meer tussen een X700 Pro 256 MB of X800 Pro. Mischien 50 euro ?

Anyway X700 Pro VS 9800 Pro:

-8 pixel piplines voor de 9800 pro en de X700 Pro
-4 Vertex Pipes voor de 9800 pro en ja 6 voor de X700 pro ( 50% meer vertex power)
-256 Bit mem voor de 9800 pro en 128 bit voor de X700 pro (50% meer bandbrete voor de 9800 pro, maar dat merk je niet in de moderne games alleen bij lage reso's heb je dan 200 fps op de 9800 pro en X700 175 of zo)
-Clockspeeds: 9800 pro (380-340) X700 Pro (425-430) ( voordeel bij de X700 pro. Meer core speeds dus hogere fillrate en hogere mem speed compenseerd de 128 bit mem interface weer)
-X700 pro heeft PS 2.0b de 9800 pro PS 2.0
-X700 pro heeft 3DTC 9800 pro niet.
-En alle overige features die de X800 serie heeft ov de vorige generatie

Dus ik zou voor de X700 pro gaan. Zelf heb ik dat ook gedaan. En de 128 bit mem interface merk je alleen in 3Dmark 2001 SE. Daar krijg je van die fps's boven de 500 waar de 9800 pro dan ietsjes hoger zou kunnen komen. Maar in 2003 heb je het probleem dat de GPU de limmit formt en dus die extra 50% mem bandbrete niet help voor de fps. Ik haal nu @ 540-520 ook tegen de 9000 3dmark in 2003 en dat kon me 9800 pro dus echt niet. Ook niet als je die op 460-380 draaide en dat is meestal wel de max voor die dingen.

Maar X800 GT een betere keuze die heeft ook 256 Bit mem en hogere clocks (475-450) en kunnen ook verder oc'en.

Ik hoop dat je hier mee vooruit kan :)
Ik kan er iig mee op vooruit. Alvast bedankt d:)b

@ n00bs: Jij ook bedankt ;)

• Astennu
Ik vraag het me wel af over die bandbrete hoor mischien bij AA en AF ja maar dat kan ik niet eens aan zetten want dan gaat het laggen als de pest. Op een X800 XT PE wou dat niet eens op 1600-1200 met alles vol dus 4x AA en 16 AF. Laat staan dat je het op een X700 gebruikt. Mja in 2003 en 2005 is hij igg stukken sneller dan mijn 9800 pro.

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Anoniem: 107573 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 04:04:

vergeet niet dat er ook nog genoeg mensen waren die een nv kaart hadden en waarbij bf2 ook niet lekker liep. Vaak zaten ze om 1 of andere vage reden aan een limiet van 15 fps, heeft ook vrij lang geduurd voordat dat gefixed was. Beide kaarten zullen af en toe problemen vertonen al zijn het vaak andere problemen bij andere spellen. Zowel Ati als NV zullen dit zo snel mogelijk willen oplossen. Overigens die missende textures waren op te lossen met een simpele alt tab.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Zow, gisteren eindelijk antwoord gekregen van Sapphire over de X800GT AGP. Ik had dus eerst een hele mooie email opgesteld (Engels of course ;)) met het hele verhaal uitgelegd over de brochure en concurrentie met de 6600GT/6800LE (deze worden voornamelijk in AGP versie verkocht). Op het einde had ik het volgende neergezet: so now my question is: "will there be an AGP version of the great (slijmmodus :P) X800GT and when will it be available in the EU?" Krijg ik dit terug :? :
Hello,

We are expecting the first shipment sometime in September.

For more solutions and help please visit ATI's FAQ at the following address:

https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894

Regards,

English Technical Support
Euro Technical Support & Service Team
English Hot Line: +44 08701 288 320
Die mensen kunnen niet lezen of ze hebben geen verstand van zaken, want dit slaat echt nergens op :(. Nou ja, kheb Powercolor ook al eenzelfde soort mail gestuurd. Nu maar afwachten wat zij hebben te vertellen...

• jimbojansen
mss bedoelen ze wel dat de AGP modellen dan worden verstuurd.. :+ _/-\o_

• Astennu
jimbojansen90 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:35:
mss bedoelen ze wel dat de AGP modellen dan worden verstuurd.. :+ _/-\o_
Ik gok het wel alleen tegen die tijd komen de revieuws van de nieuwe serie RV515 en RV530 denk ik. En mischien ook wel de R520 kaarten :P ben echt benieuwd of het het wachten waard is geweest :D

Nog 4 weekjes gedult :P

• jimbojansen
Astennu schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:22:
[...]

Ik gok het wel alleen tegen die tijd komen de revieuws van de nieuwe serie RV515 en RV530 denk ik. En mischien ook wel de R520 kaarten :P ben echt benieuwd of het het wachten waard is geweest :D

Nog 4 weekjes gedult :P
het moet wel.. anders heeft ATi het zeer verkloot... :( maar ik denk wel dat het ons gaat verbazen :D

• Astennu
jimbojansen90 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:58:
[...]

het moet wel.. anders heeft ATi het zeer verkloot... :( maar ik denk wel dat het ons gaat verbazen :D
Ja zou kunnen zekers als het dew R520 LE was die de 7k6 scoorde :) met een 450 mhz clock en dan ver boven een X850 XT PE uit :) veelbelovend voor de R520 XT ik denk dat die met de ultra gaat concureren en de R520 XL met de GTX en dus die LE met de GT. Maar nog ff afwachten.

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Volgens mij wel.

Edit: alhoewel. Ik weet het nog niet zo zeker.

Ik heb trouwens nu van een andere bron gehoord dat de pipes inderdaad meer werk per clock verrichten dan de vorige generatie ATi kaarten en dat kloksnelheid en aantal pipes niet zo heel erg belangrijk zijn.

[Voor 90% gewijzigd door CJ op 20-08-2005 13:31]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Astennu
Zou best kunnen. De pakkage is een suk complexer. Veel meer weerstandjes als bij de huidige X850. En de Core is ongeveer even groot. Dit komt waarschijnlijk doordat het aantal transistors veel groter is geworden door SM 3.0 en de extra ALu's en eventueel piplines. Maar door de 0.09µ blijft de chip dus even groot.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
CJ schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:27:
Ik heb trouwens nu van een andere bron gehoord dat de pipes inderdaad meer werk per clock verrichten dan de vorige generatie ATi kaarten en dat kloksnelheid en aantal pipes niet zo heel erg belangrijk zijn.
het is waarschijnlijk bellangerijker te weten met hoeveel pixels de R520 zich intern gaat bezig houden en het is minder bellangrijk hoeveel pixels hij kan outputten of hij binnen kan krijgen per klokpuls

Hier een vergelijking met andere core's van de X8*0 serie.

http://www.tweakzone.nl/f/g/425505AyLcZqK.jpg

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
So what is ATI planning to launch next week?

We've got one or two guesses of our own, but we'd love to hear from the horse's mouth what it's going to reveal to "the media, distributors, resllers and related industries" on Friday, 26 August 2005 at 6PM.

The event we've heard about is taking place in Olympic Park, Sydney. Bizarrely, the Park will be playing home to the ABC Gardening Australia Festival between 25 and 28 August. Perhaps CrossFire is to be renamed CrossPollination...

Whatever's announced, "ATI Promo Girls" will be on hand to smooth over any difficulties.

ATI, which this week celebrated its 20th birthday, has all sorts of interesting items up its corporate sleeve, not lest of which is the fabulous R520, which must rate alongside the Loch Ness Monster for so many headlines generated by so few sightings.

The Friday event isn't open to the public, but they can attend on Saturday, 27 August, during the day.

World War One

• Astennu
R502 R520 R520 :P zal wel niet maar ja :D zou wel leuk zijn. iedereen lekker maken van komt over 2 maanden en dan ineens week later. Hoppa daar is i dan :D veel te mooi om waar te zijn :D

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Je kan je dan ook afvragen wie ooit de verhalen de lucht in heeft gestuurd van een veel latere release, journalisten of ATI zelf ?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Astennu schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:24:
[...]

R502 R520 R520 :P zal wel niet maar ja :D zou wel leuk zijn. iedereen lekker maken van komt over 2 maanden en dan ineens week later. Hoppa daar is i dan :D veel te mooi om waar te zijn :D
Misschien een paperlaunch.

World War One

• oeLangOetan
Hacku schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:29:
[...]
Misschien een paperlaunch.
Zelf een paperlaunch zo zeer interessant zijn, ga eens naar b3d en lees de laatse 4 paginas in het topic, "let's redefine pipelines a bit", de hints die DB geeft maken me zeker dat de R520 qua architectuur een grote sprong over de nv40 zal zijn (niet dat dat zegt dat ie beter is).

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:14
Een paperlaunch is zo slecht nog niet voor ATi, uit een economisch opzicht gezien dan.
Mensen zullen dan eerder geneigd zijn om voor ATi te kiezen, immers heeft deze zich in de theorie al bewezen, maar men moet gewoon wachten.
Voor de mensen die zo'n ding direct willen hebben is het jammer, maar voor de low en mid end sectoren moet je een reputatie hebben.
Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat ze een mid / budget kaart gaan introduceren zonder dat ze kunnen zeggen 'chip gebaseerd op de razendsnelle r520 architectuur'.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik zou ook graag een paperlaunch willen zien. Gewoon "een" launch. Ik wil binnen kort mijn PC upgraden en heb alle onderdelen al genoteerd met prijs er bij, maar bij video kaart heb ik nog atlijd een leeg vakje omdat ik niet weet of ik een Geforce 7800 GT of een r520 wil hebben.

Eerst was ik vast besloten om voor de R520 te gaan omdat die schijnbaar meer features zou hebben (dicht tegen DX 10 aan?) Ik wil nu wel eens weten wat het echt voor een kaart is.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Eerst was ik vast besloten om voor de R520 te gaan omdat die schijnbaar meer features zou hebben (dicht tegen DX 10 aan?)
R520 zal gewoon WGF1.0 ondersteunen.

World War One

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Wat dus gewoon Direct X 9.0 is niet? Met de toevoeging L ? Wat zit er meer in dan in de "normale" Dx 9.0?

• oeLangOetan
Hacku schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:52:
[...]
R520 zal gewoon WGF1.0 ondersteunen.
tijd op een update te doen Hacku, wgf is no more, dx forever
de volgede dx gaat dx10 heten
we gaan waarschijnlijk spreken van dx10lite kaarten, die met het eenvoudige dx10 driverprofiel werken & dx9 functionaliteit hebben
en van volledige dx10 kaarten, die met het nieuwe geavanceerde driverprofiel kunnen werken

/edit, voor de duidelijkheid, het is gewoon weer een naamsverandering, geen verandering in functionaliteit.

[Voor 11% gewijzigd door oeLangOetan op 20-08-2005 20:28]

• Maverick
  • Laatst online: 07:56
wfg is niet meer? sinds wanneer is dat, en geef eens wat achtergronden over hoe dat zo gekomen is aub? :P

oh alleen de naam is anders.....

[Voor 15% gewijzigd door Maverick op 20-08-2005 20:40]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
oeLangOetan schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:27:
[...]

tijd op een update te doen Hacku, wgf is no more, dx forever
de volgede dx gaat dx10 heten
we gaan waarschijnlijk spreken van dx10lite kaarten, die met het eenvoudige dx10 driverprofiel werken & dx9 functionaliteit hebben
en van volledige dx10 kaarten, die met het nieuwe geavanceerde driverprofiel kunnen werken

/edit, voor de duidelijkheid, het is gewoon weer een naamsverandering, geen verandering in functionaliteit.
Bron?

Volgens mij ben jij mis: WGF is de nieuwe benaming.
WGF1.0 = DX9.0c (R520 / G70)
WGF2.0 = DX10 (R600 / G80)

[Voor 10% gewijzigd door XWB op 20-08-2005 20:58]

World War One

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Nee, OeLang heeft gelijk. Staat een groot artikel over op Beyond 3D.

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1841223,00.asp

Of op Extreme Tech :)

[Voor 39% gewijzigd door Upke dupke op 20-08-2005 21:00]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Moet weer MS niet zijn. Is dat wel officieel? Mja, whatever, het is maar een naam.

Dan zet ik het zo maar:
DX9.0c: R520 / G70
DX10: R600 / G80

Geen idee waar R580 bijhoort.

World War One

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Hmmm, well. Er gaat ook een verschil komen tussen kaarten die Direct X 9.0c kunnen draaien en Direct X 9.0.L (Er staat dat de Xbox 360 9.0L is, Dx 9 plus a little more, ik hoop dat de R520 ook zo is. Nog niks gehoord over de G70 mogelijke geheime features)

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nee :) WGF1.0 (om nu even die namen te houden) = DX9.0c + wat extra, dus ook DX9.0L genoemd. Zowel de G70 als de R520 ondersteunen die versie. De xbox 360 ondersteunt DX9.0L met enkele DX10 snufjes. (geen idee wat, maar allesinds geen PS4.0) Misschien dat R580 iets a la xbox 360 wordt.

[Voor 20% gewijzigd door XWB op 20-08-2005 21:14]

World War One

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Heh, gatverdamme. Ik moet bekennen dat ik gewoon feature geil ben. Ook al gebruiken games de features pas een eeuw later. Ik wil toch kunnen zeggen dat mijn video kaart Shader Model 4.2LX Ultra Next ondersteund. ;)

Maar goed. Dan ben ik toch wel eens benieuwd wat die extra snufjes dan zijn van versie L. Ingebouwde Longhorn optimalisaties?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dan ben ik toch wel eens benieuwd wat die extra snufjes dan zijn van versie L. Ingebouwde Longhorn optimalisaties?
Het zal wel zoiets zijn ja. Om die hele nieuwe GUI, oa dat glas effect, wat soepelder te laten lopen ofzo.

World War One

• oeLangOetan
Upke dupke schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:15:
Maar goed. Dan ben ik toch wel eens benieuwd wat die extra snufjes dan zijn van versie L. Ingebouwde Longhorn optimalisaties?
Microsoft had bij het ontwikkelen van de nieuwe grafische omgeving van longhorn de bedoeling om alles hardware versnelt te kunnen maken. Men maakt hiervoor gebruik van de bestaande DX9-pijplijn en het Longhorn display driver model. Er zal dus voor de grafische omgeving in het begin geen gebruik worden gemaakt van DX10 (dat zal natuurlijk later veranderen, de reden hierachter is dat de omgeving moet klaar zijn voordat DX10 helemaal afgewerkt zal zijn), het longhorn display driver model is gloednieuw.

Je hebt vast al gehoord van de nieuwe grafische omgeving, avalon is de motor erachter.
In longhorn zal ook nog een classic omgeving worden aangeboden die helemaal geen hardware rendering gebruikt (classic) of een beperkte hardware rendering (de modus "aero to go"). De classic & "aero to go" zijn beschikbaar als de driver is geschreven voor het XP display driver model (XPDM) of longhorn display driver model (LDDM). Deze modi zijn beschikbaar voor oude hardware of voor geïntegreerde chipsets met zwakke gpu.
(ter informatie: de minimum HW vereisten van aero zijn: een Texture Update Bandwidth van 2Gb/Second; de Polygon Count is ~1.5M triangles / second (1 venster = ~150 triangles))

Om avalon te kunnen gebruiken is een LDDM driver nodig. Het LDDM werd ontworpen om meer stabiliteit, veiligheid, virtualisatie & beter performance.
De stabiliteit werd verbeterd door de kernel minder afhankelijk/aanhankelijk te maken van de display driver, als de driver of de hardware faalt moet men in staat zijn de driver te recoveren of de hardware te herstarten. GPU recover zal in de longhorn-kernel ingebouwd worden, het moet ondersteunt worden door de drivers. Hierdoor zal het ook mogelijk zijn je GPU drivers te updaten zonder opnieuw op te starten.
Nieuwe veiligheids features zijn nodig omdat de GPU nu kernactiviteiten van het besturingssysteem gaat uitvoeren. Applicaties mogen geen toegang krijgen tot alle resourses van de gpu, elk zal zijn afgeschermde deel resources toegedeeld krijgen. Men vreest voor virussen die via een glitch in de driver of de gpu het systeem zouden kunnen overnemen, met dit nieuw drivermodel gaat MS proberen zoiets in elk geval uit te sluiten.
Virtualisatie, alle resources van de gpu worden gevirtualiseert, dit is nodig opdat er vanaf longhorn steeds meerdere applicaties met 3d zullen werken, als je een spel opstart wil je niet dat je mooie longhorn omgeving terugvalt in teen classic omgeving. Daarom zal het besturingssysteem samen met de driver deze resources beheren tussen de video-ram, system-ram en jawel je HD.
Het LDDM was ook nodig om enkele fouten in dx9 op te lossen, er zal een stuk minder driver overhead zijn, minder CPU gelimiteerde grafix, betere prestaties. Maar die verbeteringen zijn vooral voor dx10, de performance van de huidige games zullen er waarschijnlijk niet op vooruitgaan op longhorn. De drivers zullen ook minder complex zijn omdat de compatibiliteit tussen de verschillende directx versies nu door wgf zal worden afgehandeld. De driver moet hierdoor enkel nog dx9 ondersteunen. Dit is wel een spijtige zaak voor iedereen met dx8 en lagere hardware, deze zullen altijd in de longhorn classic of “aero to go” moeten werken en deze kaarten kunnen niet ondersteunt door het LDDM. (eigen sidenote, ik denk dat de compatibiliteit met oude games hierdoor gaat achteruitgaan) Bovendien gebruikt deze “common graphics pipeline” enkel dx9, als de hardware beschikt over fixed function hardware, zoals de GeforceFX vertex shaders (die gedeeltelijk FF zijn), dan zal deze hardware niet gebruikt worden. GeforceFX gebruikers zullen dus best drivers van het XPDM blijven gebruiken.

Het LDDM bestaat in 2 smaken.
basic
Dit is het model voord de pre-longhorn hardware. De baseline specificaties zijn een DX9 kaart met sm2.0 en 64MB ram, agp 4x of hoger maar liefst pci-express. Ik verwacht dat de nv40 en hoger en de R300 en hoger van dit model gaan gebruik maken. Voor drivers zullen de aero-looks beschikbaar zijn, aero express en aero glass. Het basic model wordt geassocieerd met dx9, maar verwacht wordt dat dx9 uitgebreid zal worden om avalon beter te ondersteunen.
1) De pixel shaders zouden worden aangepast/uitgebreid om lettertypes & vector graphics te kunnen renderen en te anti-aliassen. Vanaf nu zal ook de dpi van de lettertypes schaalbaar zijn.
2) De hardware kan uitgerust worden met een hardware scheduler om de resources in de video ram beheren (waarbij de rest van het resource management wordt uitbesteed aan de driver) of om de resources globaal te kunnen managen over video & system ram. Dit wordt erg bellangrijk bij longhorn omdat verwacht wordt dat de nieuwe grafische omgeving zeer veel geheugen gaat vereisen. (als je hier meer wilt over weten, zie de P10/P20 van 3dlabs)
3) De hardware kan werken met verschillende threads van applicaties, en kan resources (indien geautoriseerd) delen en scheiden tussen applicaties.
4) extended gamma range, geen idee wat dit is, hogere definitie monitoren???
5) Nieuwe video technologie, om HD-DVD/Blue-ray te kunnen afspelen (de video wordt beschermt zodat copieren zeer moeilijk wordt). Hier is de API uitgebreid om het spelen van video door directx te laten lopen & de hardware ondersteunt wat hij kan. (DXVA zou zeer slechte support hebben gehad door zijn slechte api)

Advanced
Dit is het driver model voor de dx10 chips. De DX10 specs zijn zeer strict & veronderstellen natuurlijk een ondersteuning van het advanced model.

btw in alle documentatie die ik heb uit de DDK spreekt men nog steeds over wgf dus ga ik deze naam blijven gebruiken, bovendien maakt men ook een duidelijk onderscheid tussen wgf (longhorn) en dx9 (xp)

Deze features vereisen waarschijnlijk vooral veel driver knutselwerk, misschien is nieuwe hardware niet nodig. Toch verwacht ik dat de R520 een aantal van deze zaken in HW gaat ondersteunen en hierdoor een perfecte ondersteuning van dx9-longhorn gaat hebben.

/edit: Raar dat ik er niet eerder op gekomen ben maar de R520 kan een volledige ondersteuning hebben van de "common graphics pipeline", kga hier meer informatie over proberen te vinden

[Voor 13% gewijzigd door oeLangOetan op 21-08-2005 13:00]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03
Dat is een aardige uitleg, thx. Ben persoonlijk blij dat Ms de naam Dx in ere houdt, met straks Dx10.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Bedankt voor de uitleg, dit is zelfs een vermelding in de topicstart waard :)

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat DirectX10/WGF2.0 trouwens betreft:
De opvolger van Direct3D 9 zal WGF 2.0 zijn. Deze technologie zal aanwezig zijn in Windows Longhorn, maar het is nog niet zeker of de dan beschikbare hardware deze technologie zal ondersteunen. Een van de grote voordelen van WGF 2.0 is 'hardware consistency'. De bedoeling hiervan is dat, welke gpu ook gebruikt wordt, de output er altijd vrijwel hetzelfde uit zal zien en er geen verschillen meer te zien zullen zijn door een iets andere implementatie van een bepaalde technologie. Daarnaast maakt WGF 2.0 het mogelijk om data door een gpu te laten afhandelen zonder dat de cpu daarbij komt kijken. Dit scheelt een aanzienlijke driveroverhead. Een derde interessante feature in WGF 2.0 is de prestatieverbetering die behaald wordt door 'state changes', wijzigingen in de look van een scène, beter te stroomlijnen. De laatste nieuwe feature betreft de verbetering op het gebied van de 'geometry shader', de functie om geometrische vormen te maken.

[Voor 9% gewijzigd door XWB op 21-08-2005 12:03]

World War One

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een van de grote voordelen van WGF 2.0 is 'hardware consistency'. De bedoeling hiervan is dat, welke gpu ook gebruikt wordt, de output er altijd vrijwel hetzelfde uit zal zien en er geen verschillen meer te zien zullen zijn door een iets andere implementatie van een bepaalde technologie.
Wil dit zeggen dat een low end GPU van generatie X hetzelfde beeld moet gaan weergeven als een high end GPU van generatie X + 2 ? Snap het niet echt denk ik :) Limiteert dit niet de evolutie enorm als Microsoft de technologiën bepaald dankzij WGF 2.0 ?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Denk eerder dat bijvoorbeeld HDR bij ATI als bij nVidia juist hetzelfde beeld moet geven. Hetzelfde voor AA enzo. Beide fabrikanten zorgen gewoon voor de correcte ondersteuning ervan, en DX10 doet de rest wel.

World War One

• oeLangOetan
Phuncz schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:25:
[...]
Wil dit zeggen dat een low end GPU van generatie X hetzelfde beeld moet gaan weergeven als een high end GPU van generatie X + 2 ? Snap het niet echt denk ik :) Limiteert dit niet de evolutie enorm als Microsoft de technologiën bepaald dankzij WGF 2.0 ?
nee, het heeft te maken met de HWQL tests
De uitkkomst van een bepaalde shader moet voor alle dx10 chips gelijk zijn (gedaan met cheaten dus) maar ik verwacht dat er een foutenmarge zal zijn. Er zal dus slechts 1 soort van precisie zijn en deze zal moeten worden gerespecteerd.
De verschillende dx10 chips zullen normaalgezien een (quasie) perfect dezelfde feature set hebben.

aniso & aa zijn geen deel van de consitency testen

[Voor 4% gewijzigd door oeLangOetan op 21-08-2005 12:36]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Daarom ook dat MS wil dat fabrikanten die DX10 gaan ondersteunen unified gaan?

World War One

• oeLangOetan
Hacku schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:41:
Daarom ook dat MS wil dat fabrikanten die DX10 gaan ondersteunen unified gaan?
zelfde feature set =! zelfde hardware; anders zou het voor de ati & nvidia engineers een saaie boel worden
de 1e generatie dx10 hardware van nvidia is waarschijnlijk nog steeds non-unified
http://img390.imageshack.us/img390/8465/wgf200fw.th.jpg
zo ziet de wgf software pipeline eruit, alles dus nog netjes appart

/edit
de R520 & R580 hebben dezelfde feature set btw (althans, dat is wat verwacht is)

[Voor 10% gewijzigd door oeLangOetan op 21-08-2005 13:04]

• jimbojansen
is wel leuk om te lezen.. de geschiedenis van ATi
kwist niet eens dat ATi Array Technology Inc. betekende :P

[Voor 15% gewijzigd door jimbojansen op 21-08-2005 17:51]

Anoniem: 115890

jimbojansen90 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:50:
is wel leuk om te lezen.. de geschiedenis van ATi
kwist niet eens dat ATi Array Technology Inc. betekende :P
:D idd erg leuk stukje tekst, ik wist dat ook niet wat Ati betekende ;)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 12:12
Zou iemand zjin ervaringen met mij willen delen?

Ik heb een 24" Widescreen monitor (1920x1280)
En ik merkte dat mijn 9700pro nog best rap was, echter als ik CS:S op die 1920 res draaide met AA en FSAA waren sommige "fun" levels gewoon onspeelbaar (sinkship oa :o)

Ik heb dus besloten een nieuwe systeem te kopen.
(Amd 3200+ Venice, die ik natuurlijk OC + Kingston Hyper X CL 2 1GB + Raptor 74Gb)

Alleen de vraag is nu, zijn games speelbaar op een X800 GT?
De ene review zegt van wel mits je oc'ed, de andere van niet.

Ik twijfel dus nu heel erg tussen de X800 GT en X 800 XL (2e hands mag van mij ook, maar deze kaarten zijn 2e hands amper te vinden :( )

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020
X800XL all the way :)

specs desktop | specs laptop

Ik weet niet hoeveel je wilt uitgeven, Maar ik zou gaan voor de X800XT bij Alternate voor 269 Euro. Anders kijk dat je een X800XL pakt die is een stuk sneller dan de GT .

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 09:14
RS_003 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:34:
Zou iemand zjin ervaringen met mij willen delen?

Ik heb een 24" Widescreen monitor (1920x1280)
En ik merkte dat mijn 9700pro nog best rap was, echter als ik CS:S op die 1920 res draaide met AA en FSAA waren sommige "fun" levels gewoon onspeelbaar (sinkship oa :o)

Ik heb dus besloten een nieuwe systeem te kopen.
(Amd 3200+ Venice, die ik natuurlijk OC + Kingston Hyper X CL 2 1GB + Raptor 74Gb)

Alleen de vraag is nu, zijn games speelbaar op een X800 GT?
De ene review zegt van wel mits je oc'ed, de andere van niet.

Ik twijfel dus nu heel erg tussen de X800 GT en X 800 XL (2e hands mag van mij ook, maar deze kaarten zijn 2e hands amper te vinden :( )
Ik weet iig wel dat je niet van een 9700 pro naar een x800GT moet gaan :) (scheelt niet uberveel)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dus in mijn geval, waar ik 2 X800GT's wil kopen (om rond de 300€ totaal uit te geven), is het eerder aan te raden in mijn LAN-bak mijn huidige 9700 te steken en voor mijn PC een X800XL/XT te kopen ? AGP dus wel.

• oeLangOetan
Heb even gedult en wacht op de RV530

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb nog een maandje geduld :)

• Roberto
Anoniem: 109887 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:49:
Ik weet niet hoeveel je wilt uitgeven, Maar ik zou gaan voor de X800XT bij Alternate voor 269 Euro. Anders kijk dat je een X800XL pakt die is een stuk sneller dan de GT .
XT ? :)

Mhzz... dat klinkt intresant, zeker voor dat bedrag.
Denk dat ik er morgen 1 ga halen.

Mijn budget was igg max 250 ... maar een XL zit daar ook met paar euro boven.
Dus nu krijg ik als het goed is een XT voor de XL prijs ? :)

• Anoniem: 23009
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik hou het bij me Mobillity Radeon 9800 en Radeon X800XT Platinum Edition , ze hebben allebij de R420 en ze bevallen echter wel prima :)
hier de vergelijking van de 2:
http://www.rage3d.de/graf...ndb.php?id=24&vergleich=1

technisch niet veel verschil, het is alleen dat de MR9800 8 Pipes & 4 Vertex shader units heeft ipv de 16 pipes en 6 vertxs shader units van zijn grotere broer de X800XT PE :)

de X800XT PE zit in me Dual opteronDP 244 systeem en de MR9800 in me Dell Inspiron 9100 x-Treme met P4-E HT 3400 :)

ik wacht wel voor de R600 ofzo :Y

• Astennu
Nja ik begin haast te krijgen want me X700 Pro wil niet echt hoge reso's doen :P en ik wil wel weer eens high res gamen met aa enz zonder laggy beeld.

• Anoniem: 23009
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mja de X700 pro heeft ook maar 128Bit geheugenbus, dus dat is denk ik je bottle neck, ik ben wel het met je eens, als je maar 128Bit rambus hebt, ach ja ik doe meer met Me Voodoo's dan me ATi's hehe, ik gebruik me ATi's alleen in FS 2004 hoofdzakelijk.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er komt eindelijk wat leven in crossfire:
Op een gamesbeurs in Duitsland hebben de mensen van Hexus een werkende CrossFire-opstelling van MSI mogen aanschouwen. Hoewel er al eerder met de twee-kaartentechniek van ATi kon worden gespeeld, betrof dat steeds referentieplanken van ATi zelf, die niet in de winkel terecht zullen komen. Hoewel de verwachting was dat de eerste commercieel beschikbare CrossFire-mobo's niet voor september zouden worden gepresenteerd, lijkt het erop dat MSI met de RD480 Neo2-plank de concurrentie de loef heeft weten af te steken.

De met een Socket 939 uitgeruste RD480 Neo2 heeft een ATi-chipset aan boord, bestaande uit de SB450-southbridge en - uiteraard - de RD480-northbridge. Daarmee kan de plank overweg met een flink scala AMD-processors, waaronder de Athlon 64 X2 en natuurlijk de gamechips uit de FX-serie. De geheugenspecificaties vermelden vier 333MHz/400MHz DDR-ramslots waar maximaal 4GB in geprikt kan worden, en 1GHz HyperTransport. Het bord bevat naast drie klassieke PCI-slots maar liefst drie 16x PCIe-slots, al is de vraag gerechtvaardigd waar die allemaal voor nodig zijn: de twee grafische kaarten souperen vier van de zes beschikbare slots op. Wie net als de bouwers van de testopstelling naast de ferme X850 XT-koelers een slot vrij wil houden, kan na het inbouwen van de twee videokaarten verdere uitbreiding dus wel vergeten - gelukkig zijn zaken als FireWire, dual Gbit ethernet, SATA 3Gbit en 7.1-geluid al standaard ingebouwd.

Helaas vertelt het verhaal niet hoe het systeem zich in de benchmarks houdt. We moeten het doen met de mededeling dat de cores van beide Radeon X850 XT-kaarten op 520MHz zijn geklokt, terwijl de 256MB DDR3 op 540MHz is afgeregeld. Het zal echter niet lang meer duren voordat de commerciële CrossFire-borden her en der op de pijnbank worden gelegd, en de komende maanden zullen dan ook uitwijzen in hoeverre de techniek werkelijk aan nVidia's SLI is gewaagd.

World War One

Anoniem: 134408

damn

nu ben ik aan het twijvelen

toch wachten op ati bord voor nieuw systeem of toch maar voor nforce 4 gaan

weet soms iemand wanneer het dfi plankje met ati chipset uit zal komen?

• Astennu
Zekers te weten wachten. Ze staan nu voor de deur. Over een maand zullen de meeste hun borden wel laten zien. En de Nforce 4 kan voorlopig noig gewen crossfire. die ATi planken wel. En die zullen ook wel de beste support hebben. Op het intel platform werkt het ook op intel chipsets maar er word ook vermeld dat het beter kan werken op een ATi chipset.

Maar goed. Een maandje lijkt me niet echt te lang om te wachten. Tis dat ik al een Nforce 4 plank heb. Daarom houd ik deze velopig of dat sapphire bordje moet wel heel goed zijn. Volgens mij wordt dat wel een killer plank als je die specs ziet. En samen met de DFI zal het wel een van de beste oc planken worden. Dus ik zou wachten. Doe ik nu ook voor de vga kaart.

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022
Het bord bevat naast drie klassieke PCI-slots maar liefst drie 16x PCIe-slots, al is de vraag gerechtvaardigd waar die allemaal voor nodig zijn: de twee grafische kaarten souperen vier van de zes beschikbare slots op.
3 x850xt's ? :9~

TnI 4 Life

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hé The Source, gaat er nou nog wat leuks aangekondigd worden 27e?

Niet op voorraad.

Anoniem: 134408

Astennu schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:15:
Zekers te weten wachten. Ze staan nu voor de deur. Over een maand zullen de meeste hun borden wel laten zien. En de Nforce 4 kan voorlopig noig gewen crossfire. die ATi planken wel. En die zullen ook wel de beste support hebben. Op het intel platform werkt het ook op intel chipsets maar er word ook vermeld dat het beter kan werken op een ATi chipset.
jah wachten ben ik al van july aant doen

en heb de comp nodig voor op kot, dus hopelijk voor 1september gelaunced, dan kan ik wel wachten, anders nforce4

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
:?
Als de uitgelekte specificaties van de R600, die op 65nm gefabriceerd zou worden met een kloksnelheid van 800MHz in combinatie met 512MB GDDR4-geheugen, enigszins kloppen zal nVidia in elk geval zijn best moeten doen om zijn leiderspositie te handhaven.

World War One

• Format-C

Format-C

Rays aan het Tracen

Wie heeft het nu al over specificaties van een R600, als men nog niet eens zeker weet hoe de R520 eruit ziet? 8)7

Wat een onzinartikel van CoolTechzone. :O

:r

[Voor 4% gewijzigd door Format-C op 23-08-2005 12:25]

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Astennu
GaylordFocker schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:22:
Wie heeft het nu al over specificaties van een R600, als men nog niet eens zeker weet hoe de R520 eruit ziet? 8)7

Wat een onzinartikel van CoolTechzone. :O

:r
Ik snap de nut ook niet echt. R600 is nog ver weg. Eerst hebben we nog een R520 en een R580 dan pas een R600. Over die R600 valt nog niets te zeggen de R580 is al gokken en dan hopen dat je iets goed hebt laat staan de opvolger. Laten we eerst die R520 maar eens bekijken en dan zien we wel verder :)

• Format-C

Format-C

Rays aan het Tracen

Inderdaad, het gaat nu al te snel allemaal. Een jaar geleden kocht ik een 6800GT, nu een 7800GTX, en ja, ik ben er nu flauw van.

Dus ook al owned die ATi kaart nVidia's 7800GTX, wat wel zo zal zijn is mijn vermoeden;

het zal mij allemaal een bout wezen. Je blijft aan de gang. En benchmarks die 3 tot 5 en zelfs misschien wel 7 FPS sneller, of 1000 punten hoger zijn dan een ander type kaart (lees fabrikant) boeien mij ook niet.

Laten de game-developers eerst maar eens games maken die wat mooier zijn, zodat ik, en anderen optimaal van hun videokanonnen kunnen genieten. Want daarvoor hebben we zo'n ding

;)

[Voor 3% gewijzigd door Format-C op 23-08-2005 12:36]

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 14:35
Astennu schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:28:
[...]

Ik snap de nut ook niet echt. R600 is nog ver weg. Eerst hebben we nog een R520 en een R580 dan pas een R600. Over die R600 valt nog niets te zeggen de R580 is al gokken en dan hopen dat je iets goed hebt laat staan de opvolger. Laten we eerst die R520 maar eens bekijken en dan zien we wel verder :)
Volgens mij is de r580 niet meer dan een hoger geklokte r520 zoals bij de X800 - X850. Het zou wel logisch verklaren waarom die nog steeds op schema ligt.
En ja laat die r520 maar eens komen, ik ben wel benieuwd hoe snel die gaat worden.

• Astennu
sjek schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:35:
[...]

Volgens mij is de r580 niet meer dan een hoger geklokte r520 zoals bij de X800 - X850. Het zou wel logisch verklaren waarom die nog steeds op schema ligt.
En ja laat die r520 maar eens komen, ik ben wel benieuwd hoe snel die gaat worden.
Dat is de R580 dus niet. Deze heeft meer dan alleen hogere clocks. Deze zou ook meer alu's hebben dan de R520. Verder weet ik het ff niet meer daar weet CJ meer van. Maar het is niet gewoon een speed bump. De RV530 lijkt op de R580 qua mogelijkheden dus daar zullen we spoedig wel wat over zien.

• Anoniem: 38733
  • Niet online
edward2 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:42:
Hé The Source, gaat er nou nog wat leuks aangekondigd worden 27e?
Ik heb zo'n vermoeden dat dit gewoon een officiële Crossfire launch wordt (zonder R520 erbij). Een paar dagen geleden is Crossfire officiëel gelaunched in China ( http://news.mydrivers.com/pages/20050819165904_14966.htm ), zou er dus niet gek van opkijken als we de 27e de launch voor de Westerse wereld krijgen.
Btw, er is ook nog helemaal geen R520 teaser te bekennen op Ati.com, dit sterkt mijn vermoeden.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 23-08-2005 18:42]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:39:
[...]
Btw, er is ook nog helemaal geen R520 teaser te bekennen op Ati.com, dit sterkt mijn vermoeden.
Dat belooft idd nog niet veel goeds nee, maar was CF geen teaser waard? Hoewel het was niet echt nieuw meer natuurlijk..

Niet op voorraad.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
maar was CF geen teaser waard?
CF had een paperlaunch eind mei.

World War One

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 14:50
Zoals ik al eerder vertelde, over officiele launch datums zeg ik niets, daarbij boeit mij het weinig want helaas is het nog een paper launch.

De features van de R580 zijn al wel bekend (nou ja... bij ATI dan), want ze zijn al bezig met het ontwerp. Ik gok dat de eerste tape out binnen een paar maanden zal gebeuren. Ze willen R580 in Q1 2006 (=meestal Cebit closed door demo) op de markt brengen, dus de eerste tape out is toch wel een maand of 3, 4 vooraf. Mochten er nog respins nodig zijn dan hebben ze er tijd voor. Bij R520 waren er teveel respins nodig, dus vandaar dat het product een half jaar vertraging heeft opgelopen. De kloksnelheid wordt altijd achteraf vastgesteld afhankelijk van de yieldrate, uiteindelijk moet zo'n product geld opleveren.

Wellicht interessant, RS482 voor s754 is uit, RS482 voor s939 volgt eind september. RS482 = RS480 maar dan op 0.11 micron meen ik (ipv 0.13), daarbij is de coreclock van de integrated X300 ietsje omhoog gezet. Maw de kostprijs kan weer omlaag gebracht worden. Helaas voor ATI heb ik ook al benchmarks gezien van nVidia's C51G en die doet het iets beter qua 3d mark.

• oeLangOetan
is dat niet extreem vroeg voor de R600?? - werd gefixt

btw, de RS482 in welke producten zal ik deze kunnen terugvinden (ik zit opgescheept met een A64 3400+)

[Voor 67% gewijzigd door oeLangOetan op 23-08-2005 21:21]

GaylordFocker schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:34:
Inderdaad, het gaat nu al te snel allemaal. Een jaar geleden kocht ik een 6800GT, nu een 7800GTX, en ja, ik ben er nu flauw van.

Dus ook al owned die ATi kaart nVidia's 7800GTX, wat wel zo zal zijn is mijn vermoeden;

het zal mij allemaal een bout wezen. Je blijft aan de gang. En benchmarks die 3 tot 5 en zelfs misschien wel 7 FPS sneller, of 1000 punten hoger zijn dan een ander type kaart (lees fabrikant) boeien mij ook niet.

Laten de game-developers eerst maar eens games maken die wat mooier zijn, zodat ik, en anderen optimaal van hun videokanonnen kunnen genieten. Want daarvoor hebben we zo'n ding

;)
Ik geef je helemaal gelijk hoor en wat die games betreft, er komt genoeg lekkers dit najaar en erna. Wat te denken van: Age of Empires 3, F.E.A.R.. Prey, Quake 4, Call of Duty 2, Alan wake enz enz.....

• Roberto
En niet te mooi maken :P
Want anders ben ik de eerste die weer een nieuwe kaart kan gaan kopen :( 8)7

* Roberto ... denkt nu pas aan alle nadelen van 24" widescreens 8)7

Maar ik heb net een X800 XT gekocht ... dus het zal voor minimaal 1 jaar nog wel snor zitten ;)

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 18:17
Crossfire is oude meuk, ja het is sneller dan SLI omdat een x850xt pe sneller is dan een 6800u, goh wat knap en innovatief. SLI hoef ik ook niet, liever een topkaart die gewoon alles aankan.
En dat zielige gedoe met dat nVidiots is triest, ik noem je toch ook geen ATI sukkel ofzo?
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee