Vooral het gebruikersgemak. Dus het gaat daarbij niet zo zeer om dingen die in dit topic van belang zijnVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:39:
Maar toch zie je veel bedrijven voor een WordPress blog kiezen. Wat geeft dat dan van exacte meerwaarde? Zijn dat die ping services? Wat doen die juist? Of zijn er nog andere zaken?
Verwijderd
In Google Webmaster Tools check ik steeds de crawl errors. Nu blijven oude errors (tot 2 jaar geleden) daar continu instaan, zelf al is dit probleem opgelost. Wanneer gaat google deze effectief verwijderen?
Verwijderd
Als je een hoop sites die je geregeld nakijkt zou het gemakkelijk zijn dat diegene waar effectief niets aan scheelt, de errors ook niet worden weergegeven.
Gewoon negeren, ga je namelijk niks aan veranderen.
Mijn ervaring is dat Wordpress duidelijker en makkelijker neer te zetten is. Met klein beetje moeite en wat goede plugins (Yoast SEO/W3TC) en gepiel is je site redelijk SEO en snelheid geoptimaliseerd.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:39:
Wat is eigenlijk de specifieke meerwaarde van een blog in een website (voor SEO-redenen dan)?
Ik probeer nu enkele Joomla! websites te optimaliseren, maar in principe kan je met het daar aanwezige nieuwssysteem perfect al je berichten gebruiksvriendelijk online plaatsen en voorzien van de nodige meta tags.
Maar toch zie je veel bedrijven voor een WordPress blog kiezen. Wat geeft dat dan van exacte meerwaarde? Zijn dat die ping services? Wat doen die juist? Of zijn er nog andere zaken?
Lijkt soms ook wel of onze Wordpress sites makkelijker/beter geïndexeerd worden dan Joomla sites.
(tot ik als test enkele Joomla sites naar WP ging omzetten en die gigantisch weggevallen zijn qua traffic

Heeft Google gisteren weer iets aangepast? Ik heb uit het niets ineens een 800% groei in bezoekers (zo'n 1000 per dag nu) zonder dat ik ook maar iets veranderd heb.
Had ik afgelopen week op een site (forum) ook last van. Bij nader onderzoek bleek dit een Google bot te zijn. Dit hield bij mij zo'n 2-3 dagen aan, alsof ie echt alles opnieuw aan het indexeren was.. Maar wellicht speelt bij jou iets anders.Avalaxy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:04:
Heeft Google gisteren weer iets aangepast? Ik heb uit het niets ineens een 800% groei in bezoekers (zo'n 1000 per dag nu) zonder dat ik ook maar iets veranderd heb.
[ Voor 4% gewijzigd door Pendaco op 07-07-2011 11:34 ]
Ik denk niet dat Google het was, want de advertentie-inkomsten stegen ook
Maar volgens mij is het nu alweer flink gedaald. Jammer
Daarnaast wordt de Googlebot in veel Analytics pakketten niet gemeten.
Verwijderd
Ik denk wel niet echt dat Joomla nadelig zou zijn, er zijn trouwens genoeg succesverhalen van Joomla websites. Maar je hebt natuurlijk gelijk dat zo'n Wordpress website simpeler in gebruik is, maar de mogelijkheden ermee zijn eveneens beperkter.KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:05:
[...]
Mijn ervaring is dat Wordpress duidelijker en makkelijker neer te zetten is. Met klein beetje moeite en wat goede plugins (Yoast SEO/W3TC) en gepiel is je site redelijk SEO en snelheid geoptimaliseerd.
Lijkt soms ook wel of onze Wordpress sites makkelijker/beter geïndexeerd worden dan Joomla sites.
(tot ik als test enkele Joomla sites naar WP ging omzetten en die gigantisch weggevallen zijn qua traffic)
Zijn er online trouwens goede manuals / cursussen te vinden i.v.m. SEO copywriting? Liefst recente ...
De enige die ik vond daar moet je schandalig veel geld voor betalen (tot 600,00 per dag).
Makkelijk in gebruik betekent niet per definitie beperkt in mogelijkheden. Het enige verschil daarin is optisch: Joomla levert er graag een hoop bij dat je waarschijnlijk toch niet gebruikt, WP beperkt zich maar optimaliseert de uitbreidbaarheid.
Wat betreft seo-copywriting, hoe heb je gezocht?
Wat betreft seo-copywriting, hoe heb je gezocht?
Cogito ergo dubito
Verwijderd
Een collega website uit dezelfde scene als mijn website heeft zijn rss feed beschikbaar gesteld. Nieuwsberichten omtrent nieuwe muziek worden via een Wordpress plugin gekopieerd naar mijn website, met een 'bron-link' naar zijn website toe. Er worden op deze manier iedere dag 15 berichten gepubliceerd op de website, wat mij een hoop tijd scheelt (en die ik weer kan gebruiken voor andere doeleinden).
De content die geïmporteerd wordt is dus gelijk als die van onze partner website. Gezien onze hoge Google Page rank worden wij eerder geïndexeerd dan onze partner website, zie dit voorbeeld: mijn website wordt eerder weergegeven als 'upcoming-soon' in de zoekresultaten.
Mijn vraag luidt:
Kan het importeren van deze feed de website op langer termijn negatief beïnvloeden door dubbele content?
En:
Mijn website is van origine een Nederlandse website, maar we willen ons toch meer internationaler gaan richten. Is het hebben van zowel Nederlandse als Engelse content schadelijk voor de 'reputatie' van de website?
Ik hoor jullie reacties graag!
De content die geïmporteerd wordt is dus gelijk als die van onze partner website. Gezien onze hoge Google Page rank worden wij eerder geïndexeerd dan onze partner website, zie dit voorbeeld: mijn website wordt eerder weergegeven als 'upcoming-soon' in de zoekresultaten.
Mijn vraag luidt:
Kan het importeren van deze feed de website op langer termijn negatief beïnvloeden door dubbele content?
En:
Mijn website is van origine een Nederlandse website, maar we willen ons toch meer internationaler gaan richten. Is het hebben van zowel Nederlandse als Engelse content schadelijk voor de 'reputatie' van de website?
Ik hoor jullie reacties graag!
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 23-07-2011 13:55 . Reden: Links verwijderd ]
offtopic:
Dit is nu het derde topic over je website; ernaar toe linken heeft geen enkele toegevoegde waarde voor je vraag (danwel voor je pagerank) en ik begin 't onderhand een beetje als spam te zien. Ik verzoek je dan ook vriendelijk dat voortaan in de gaten te houden.
Dit is nu het derde topic over je website; ernaar toe linken heeft geen enkele toegevoegde waarde voor je vraag (danwel voor je pagerank) en ik begin 't onderhand een beetje als spam te zien. Ik verzoek je dan ook vriendelijk dat voortaan in de gaten te houden.
Verder past dit prima in [SEO] Tips & Trucs
[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 23-07-2011 13:58 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik ga een website maken. Nu heeft de opdrachtgever al een URL die hij wilt doorverwijzen naar de nieuwe website. Niks moeilijks tot nu toe. Maar de URL is .nl/ verwijzing (voorbeeld www.domeinnaam.nl/verwijzing). Is dit een probleem met DNS verwijzing? Ik weet overigens nog niet zeker of ze doorverwijzen met DNS. Maar daar ga ik nu even vanuit.
Volgende vraag is of DNS doorverwijzing problemen geeft met SEO van de nieuwe website? Dus als ik op de nieuwe website naar "Contact" ga wordt de url dan www.domeinnaam.nl/verwijzing/contact of www.domeinnaam.nl/verwijzing/contact.php? Of veranderd de url in de url balk helemaal niet meer?
Als dit bovenstaand niet zo is. Kan ik dan een gebruiker wel direct naar de contact pagina sturen. Maar misschien loop ik nu op de vraag vooruit.
Alvast bedankt!
Volgende vraag is of DNS doorverwijzing problemen geeft met SEO van de nieuwe website? Dus als ik op de nieuwe website naar "Contact" ga wordt de url dan www.domeinnaam.nl/verwijzing/contact of www.domeinnaam.nl/verwijzing/contact.php? Of veranderd de url in de url balk helemaal niet meer?
Als dit bovenstaand niet zo is. Kan ik dan een gebruiker wel direct naar de contact pagina sturen. Maar misschien loop ik nu op de vraag vooruit.
Alvast bedankt!
Volgens mij kan je dan alleen een apache redirect maken aangezien het geen subdomein is maar een folder van domeinnaam.nl.
@q-enf0rcer.1 Ah ok. Misschien dat ze wel op deze manier doorverwijzen. Blijft de URL dan nog steeds hetzelfde in de URL balk? Zoals met het voorbeeld van de contact pagina.
Dus zodra er .php in de url staat is het niet Search Engine Optimized? Heerlijk die hippe termen..
Als de eigenaar jouw vanaf een locatie op zijn server door wil sturen (domain.nl/<folder/file>) dan moet hij dat inderdaad op zijn server doen. Dus òf met een apache redirect, of vanuit zijn code. En natuurlijk verandert de URL in je adresbalk dan. Die geeft immers aan welke pagina je op dat moment bekijkt.
Als de eigenaar jouw vanaf een locatie op zijn server door wil sturen (domain.nl/<folder/file>) dan moet hij dat inderdaad op zijn server doen. Dus òf met een apache redirect, of vanuit zijn code. En natuurlijk verandert de URL in je adresbalk dan. Die geeft immers aan welke pagina je op dat moment bekijkt.
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Kort vraagje over linkbuilding. Heeft het nut wanneer er via een redirect naar je site wordt gelinkt? Dus iets als redirect.php?r=12345. De titel van de site komt dan misschien wel op de pagina voor, maar de link niet. Als de zoekmachine de link volgt is wel te zien waar deze naar verwijst, maar ik weet niet of dit gebeurt.
[ Voor 19% gewijzigd door Ssander op 31-07-2011 11:04 ]
Alleen als de redirect die plaatsvindt een 301 redirect is.
Volgens mij waren Google en co totaal niet gecharmeerd van link cloaking.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
De SEO gevolgen zijn totaal niet relevant.Ssander schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:03:
Kort vraagje over linkbuilding. Heeft het nut wanneer er via een redirect naar je site wordt gelinkt? Dus iets als redirect.php?r=12345. De titel van de site komt dan misschien wel op de pagina voor, maar de link niet. Als de zoekmachine de link volgt is wel te zien waar deze naar verwijst, maar ik weet niet of dit gebeurt.
Dergelijke links zijn compleet k*t voor gebruikers, dus moet je het niet doen.

{signature}
En waarom zou het dan vervelend zijn voor gebruikers?
Die logica ontgaat me totaal. Zeker met al die url-shortners. Overigens kan je dmv zo'n redirect bijhouden hoe vaak er naar een andere site geklikt wordt. Doet T.net ook op de FP in de tracker naar CRM & Cumputable.
Die logica ontgaat me totaal. Zeker met al die url-shortners. Overigens kan je dmv zo'n redirect bijhouden hoe vaak er naar een andere site geklikt wordt. Doet T.net ook op de FP in de tracker naar CRM & Cumputable.
Ey!! Macarena \o/
Shorteners hebben hetzelfde nadeel, maar daar is vaak nog een excuus voor (Twitter etc.).
En de computable linkjes zijn ook stom. Laat maar gewoon zien dat het naar computable gaat en laat hun maar een 'utm_campaign=tweakers' begrijpen als je per se partner linkjes moet tellen. O wacht, dat 'utm_campaign=tweakers' heb ik letterlijk uit de uiteindelijk url gekopieerd, dus die link had ook wel direct zijn doel kunnen noemen.
En de computable linkjes zijn ook stom. Laat maar gewoon zien dat het naar computable gaat en laat hun maar een 'utm_campaign=tweakers' begrijpen als je per se partner linkjes moet tellen. O wacht, dat 'utm_campaign=tweakers' heb ik letterlijk uit de uiteindelijk url gekopieerd, dus die link had ook wel direct zijn doel kunnen noemen.

{signature}
Want als Computable de utm code opneemt kan Tweakers zien hoeveel er op de Computable linkjes is geklikt? Zo'n redirect staat totaal los van een utm code.Voutloos schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:45:
Shorteners hebben hetzelfde nadeel, maar daar is vaak nog een excuus voor (Twitter etc.).
Overigens gebruiken vrijwel alle url shorteners 301 redirects. Google volgt deze linkjes dus braaf. (mits er natuurlijk geen nofollow op zit)
Dan blijft nog de vraag staan van RaZ: waarom zijn dergelijke linkjes vervelend voor de gebruiker?
Omdat een gebruiker niet kan zien welke url er achter http://www.foo.com/link/ab345ac zit. Laat mij maar gewoon zien waar je naar toe linkt, dan bepaal ik wel of ik daar wil klikken. Als dat vervolgens respectabelesite.com/artikel/met/nuttige/info.html is ben ik blij, als dat wazigemalware.ru/exploit/my/pc.html is, not so much.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Het zijn idd geen leesbare URLs, en dat is sowieso al geen best practice (net zoals een CMS dat URLs oplevert als http://www.site.com/php?id=123456789&m=123&c=456... etcetera) omdat het voor bezoekers niet goed werkt.
Vraag me eigenlijk af of Google daar dezelfde penalty aan hangt overigens, want de verkorte URL komt natuurlijk niet overeen met de content.
Vraag me eigenlijk af of Google daar dezelfde penalty aan hangt overigens, want de verkorte URL komt natuurlijk niet overeen met de content.
Ik heb een Google Pagerank checker tooltje in m'n Chrome zitten, omdat ik graag wilde weten wat voor Pagerank ik van Google ging krijgen. Website bestaat nu een jaar, en heb een 4! Kortom, ben d'r erg blij mee.
Binnenkort wil ik wellicht een partij in gaan schakelen die me met mijn website naar de 1ste pagina van Google gaat halen met bepaalde zoektermen. Hebben jullie hier nog adviezen / tips etc. voor? Sta nu met het woord waarop ik gevonden wil worden gemiddeld op plaats 260..
Binnenkort wil ik wellicht een partij in gaan schakelen die me met mijn website naar de 1ste pagina van Google gaat halen met bepaalde zoektermen. Hebben jullie hier nog adviezen / tips etc. voor? Sta nu met het woord waarop ik gevonden wil worden gemiddeld op plaats 260..

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.
PR zegt niet zo veel hoor, is gewoon een leuk getalletje en voor linkbuilding kan het nog wel eens handig zijn wil je links verkrijgen.SunshineCompany schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:23:
Ik heb een Google Pagerank checker tooltje in m'n Chrome zitten, omdat ik graag wilde weten wat voor Pagerank ik van Google ging krijgen. Website bestaat nu een jaar, en heb een 4! Kortom, ben d'r erg blij mee.
Voordat je met een SEO partij in zee gaat vraag goed wat ze doen en wat voorn soort backlinks zij regelen, zijn het backlinks van startpagina's? Direct afkappen met z'n partij en op zoek gaan naar een andere partij.
Investeren in SEO kost je wel wat geld, maar kan uiteindelijk veel opleveren. Ik zou eerst zelf een 'Zoekmachine optimalisatie Rapport' aanvragen bij een uitgekozen partij bv als; Invest Online - Zelf nog geen ervaring met deze partij maar hoor veel goede verhalen.
Maar veelal valt er ook veel te verbeteren aan je interne linkstructuur, content, pagespeed etc.
Mijn website is SEO technisch wel okay in elkaar.
Wat voor backlinks zijn dan goed?
En PR is inderdaad maar een simpel getalletje, dat weet ik. Maar desondanks toch leuk dat ik vele andere partijen al voorbij ben
Er was pas een partij bij me (ben de naam kwijt, moet ff visitekaartje opsnorren op 't kantoor) die me voor 3000-5000 EUR binnen 4-6 maanden op de eerste pagina kregen, en vervolgens 1000 EUR / maand om dat te onderhouden..
Ik besteed dat nu ook al aan internetmarketing, overigens. Maar dan aan het kopen van offerte-aanvragen, en aan Adwords. Ik denk dat pagina 1 me meer oplevert uiteindelijk.
En PR is inderdaad maar een simpel getalletje, dat weet ik. Maar desondanks toch leuk dat ik vele andere partijen al voorbij ben
Er was pas een partij bij me (ben de naam kwijt, moet ff visitekaartje opsnorren op 't kantoor) die me voor 3000-5000 EUR binnen 4-6 maanden op de eerste pagina kregen, en vervolgens 1000 EUR / maand om dat te onderhouden..
Ik besteed dat nu ook al aan internetmarketing, overigens. Maar dan aan het kopen van offerte-aanvragen, en aan Adwords. Ik denk dat pagina 1 me meer oplevert uiteindelijk.
[ Voor 47% gewijzigd door SunshineCompany op 28-08-2011 23:57 ]
Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.
Backlinks die relevant zijn aan jouw product. Jij verkoopt/installeert zonnepanelen dus de beste backlinks zijn directe links vanuit informatie websites die gerelateerd zijn aan zonnepanelen/energie besparing - en het liefst nog een stukje content om je backlink heen.SunshineCompany schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:55:
Wat je ook kan doen zelf of dit uitbesteden zijn kleine website's op zetten met wat content over zonnepanelen met hier en daarin - in de content dus - links naar jouw bedrijf's website. Zo ontvang je relevante backlinks en kost je niet veel, even wat tijd plus jaarlijkse domeinkosten en hosting.
Die kleine site's die je hebt opgezet kan je bijvoorbeeld wel aanmelden bij startpagina's en niet relevante backlinks om daar de inkomende links te vergroten en uiteindelijk komt het bij je bedrijfspagina terecht.
Ik ben benieuwd wat het bedrijfje voor 3/5k kan regelen aan backlinks/content - ik neem aan dat ze hiervoor ook de content onderhanden nemen en dit gaan optimaliseren op de keyword's waarop je wilt scoren in Google, socialmedia wat enige invloed heeft.
Als het goed is willen ze zeker ook dat je minimaal een jaar afneemt van hun 'SEO' dienst?
Edit;
Een goed geoptimaliseerde Adwords campagne kan je zeker goeie conversie opleveren, maar waar richt jij je nu precies op? De consument of op de bedrijven?
[ Voor 4% gewijzigd door console op 29-08-2011 00:34 ]
In wezen zo ongeveer alle niet gekochte backlinksSunshineCompany schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:55:
In wezen zijn alle backlinks die je kan kopen niets waard tot penalty's aan toe.
Specificeer goed waarmee je op de 1e pagina wilt komen. En houd in je achterhoofd dat er heel veel gebakken lucht verkocht wordt in die branche (wat gaan ze bijv doen als 10 collega's van je hun ook inschakelen)Er was pas een partij bij me (ben de naam kwijt, moet ff visitekaartje opsnorren op 't kantoor) die me voor 3000-5000 EUR binnen 4-6 maanden op de eerste pagina kregen, en vervolgens 1000 EUR / maand om dat te onderhouden..
Sowieso is first page steeds moeilijker te verkopen omdat Google steeds gelocaliseerdere en persoonlijkere resultaten geeft.
Ik heb bijv bij mezelf (als test voor het persoonlijke gedeelte) wel eens resultaten van pag 5 naar pag 2 gekregen door een maand lang steeds maar op keywords van 1 site te zoeken en veelal enkel op die site door te klikken. Daar had die site niets aan gedaan, was enkel 1 machine met een test-programmaatje
Dat is dus echt onzin. Gekochte backlinks kunnen heel erg goed werken, je moet alleen de risico's in calculeren.Gomez12 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 01:12:
[...]
In wezen zijn alle backlinks die je kan kopen niets waard tot penalty's aan toe.
[...]
Vraagje. Op mijnsite.nl bied ik meerdere diensten aan. Voor een van deze diensten heb ik een aparte website gemaakt, mijndienst.nl. Nu heeft mijnsite.nl al een goede reputatie voor Google en scoort goed. Is er een manier om iets van deze reputatie mee te geven aan mijndienst.nl? Het minste wat ik kan doen is natuurlijk een link (of meerdere) plaatsen. Wat ik ook zou kunnen doen is de al bestaande pagina mijnsite.nl/mijndienst een 301 naar mijndienst.nl geven. Zou dit helpen? Wat kan ik nog meer doen?
Een 301 kan je vergelijken met een verhuisbericht. Dit zal dus alleen zin hebben als er op mijnsite.nl/mijndienst ook daadwerkelijk een pagina over jou dienst heeft gestaan (welke ook door Google was geindexeert).
Het beste dat je kan doen is linkjes met de juiste content naar mijndienst.nl plaatsen. Eventueel zou je er ook voor kunnen kiezen om mijndienst.nl op te zeggen en deze redirecten naar mijnsite.nl/mijndienst. Maar dit is denk ik niet gewenst, aangezien je niet voor niets je dienst op een ander domein zet.
Het beste dat je kan doen is linkjes met de juiste content naar mijndienst.nl plaatsen. Eventueel zou je er ook voor kunnen kiezen om mijndienst.nl op te zeggen en deze redirecten naar mijnsite.nl/mijndienst. Maar dit is denk ik niet gewenst, aangezien je niet voor niets je dienst op een ander domein zet.
Zo oke is je website niet, de link in je sig bijv. levert een 404 opSunshineCompany schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:55:
Is er trouwens iemand hier die veel verstand heeft van SEO en me wat advies kan geven? Werving mag in V&A
[ Voor 27% gewijzigd door samo op 05-09-2011 19:23 ]
Facts don't care about your feelings
Verwijderd
En de verkopers van backlinks of die hun sites ter beschikking daarvoor stellen.CrashOne schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:16:
[...]
Dat is dus echt onzin. Gekochte backlinks kunnen heel erg goed werken, je moet alleen de risico's in calculeren.
i.e een nieuws site over tech gaat ook onderuit wanneer die troep plaatst over adult. Ik koop met regelmaat een beste berg aan links in, varierend maar meestal richting PR5. Nooit langer dan 3 maanden omdat die PR status om de 3 maanden wijzigt.
Zo zijn er nog veel meer truucs, maar das een sigaar uit eigen doos.
Verwijderd
Sorry. Mijn expertise van SEO ligt op een heel ander vlak dan jouw doelstelling.
Backlinks inkopen met een artikel gerelateerd aan jouw 'doelgroep' kan je juist opweg helpen. edit: je zou om te beginnen of een fatsoenlijke 404 pagina te maken in joomla of de URL naar je website te corrigeren
[ Voor 22% gewijzigd door samo op 05-09-2011 19:18 ]
Ff topicje trappen...
Even vooraf: Ik ben geen SEO held, maar ik heb al redelijk ingelezen.
Voor m'n werkgever ben ik een website aan het bijwerken die pas is opgeleverd door een externe webdesigner.
Die jongen doet het er als "bijbaantje" bij naast z'n dagelijks beroep.
De website is een shop gebouwd in DotNetNuke.
Als producten is er een excel sheet in geimporteerd met een standaardverhaaltje bij elk product.
Ondertussen krijgen we zo af en toe telefoontjes van o.a. Topclick. Die zouden magie laten gebeuren d.m.v. landing pages en zorgen dat er 40.000 links op internet naar onze site zouden staan.
Ben ik nou zo gek als ik zeg dat fatsoenlijke content, correct gebruik van HTML, zorgen voor benadrukking van het onderwerp en een technisch capabel CMS/shop-pakket minstens 80% van de zoekresultaten binnen haalt?
Ik krijg het gevoel van dergelijke bedrijfjes dat ze op alle mogelijke manieren gaan proberen om een paar pagina's te maken waar geen leesbare content op staat, en zoekmachines zou moeten aantrekken als vliegen naar een hoop stront.
En dan nog eens tienduizenden links overal op internet spammen...
Is dat geen garantie voor een maandje bovenaan en dan door alle penalties van Google als een baksteen kelderen?
Ze durven ook te beweren dat onze website geweldig is en dat er niks aan hoeft te gebeuren.
Wat ik tot zo ver weet en/of heb verzameld:
-Gebruik HTML op de goede manier. Put it where it belongs. Javascript in de Head b.v.
-Zorg voor duidelijke structuur/opbouw
-Neem je productnaam in ieder geval op als Title, de eerste "H1" tag en de eerste alinea ( "P" tag)
-Zorg dat je tekst human readable is en genoeg vermeld omtrend het onderwerk (of product in mijn geval)
-Zorg voor een niet te lange, relatief leesbare URL naar elke pagina (mod_rewrite achtige dingen)
-Hoop dat zoveel mogelijk mensen naar je gaan linken door een interessante website te maken.
-Wees selectief in waar je zelf heen linkt.
Klopt mijn stelling? en zijn er nog tips?
Even vooraf: Ik ben geen SEO held, maar ik heb al redelijk ingelezen.
Voor m'n werkgever ben ik een website aan het bijwerken die pas is opgeleverd door een externe webdesigner.
Die jongen doet het er als "bijbaantje" bij naast z'n dagelijks beroep.
De website is een shop gebouwd in DotNetNuke.
Als producten is er een excel sheet in geimporteerd met een standaardverhaaltje bij elk product.
Ondertussen krijgen we zo af en toe telefoontjes van o.a. Topclick. Die zouden magie laten gebeuren d.m.v. landing pages en zorgen dat er 40.000 links op internet naar onze site zouden staan.
Ben ik nou zo gek als ik zeg dat fatsoenlijke content, correct gebruik van HTML, zorgen voor benadrukking van het onderwerp en een technisch capabel CMS/shop-pakket minstens 80% van de zoekresultaten binnen haalt?
Ik krijg het gevoel van dergelijke bedrijfjes dat ze op alle mogelijke manieren gaan proberen om een paar pagina's te maken waar geen leesbare content op staat, en zoekmachines zou moeten aantrekken als vliegen naar een hoop stront.
Is dat geen garantie voor een maandje bovenaan en dan door alle penalties van Google als een baksteen kelderen?
Ze durven ook te beweren dat onze website geweldig is en dat er niks aan hoeft te gebeuren.
Wat ik tot zo ver weet en/of heb verzameld:
-Gebruik HTML op de goede manier. Put it where it belongs. Javascript in de Head b.v.
-Zorg voor duidelijke structuur/opbouw
-Neem je productnaam in ieder geval op als Title, de eerste "H1" tag en de eerste alinea ( "P" tag)
-Zorg dat je tekst human readable is en genoeg vermeld omtrend het onderwerk (of product in mijn geval)
-Zorg voor een niet te lange, relatief leesbare URL naar elke pagina (mod_rewrite achtige dingen)
-Hoop dat zoveel mogelijk mensen naar je gaan linken door een interessante website te maken.
-Wees selectief in waar je zelf heen linkt.
Klopt mijn stelling? en zijn er nog tips?
Ik ken het bedrijf niet, maar dat is inderdaad ook het gevoel dat ik er bij krijg. Ik zou het ieder geval niet geloven.McKaamos schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:23:
Klopt opzich. Titels in h1, h2, ... en duidelijke link-tekst bijvoorbeeld. Javascript in de head is niet per definitie goed; vaak wordt het tegenwoordig juist onder aan de pagina gezet.-Gebruik HTML op de goede manier. Put it where it belongs. Javascript in de Head b.v.
Inderdaad is een goede structuur met verschillende headings (en dection in HTML5) goed.-Zorg voor duidelijke structuur/opbouw
Dit is zeker slim.-Neem je productnaam in ieder geval op als Title, de eerste "H1" tag en de eerste alinea ( "P" tag)
Opzich heeft dit voor je ranking binnen Google niet zo heel veel effect (meer, zover ik weet); voor bezoekers is dit heel fijn. Zeker doen dit.-Zorg voor een niet te lange, relatief leesbare URL naar elke pagina (mod_rewrite achtige dingen)
Links van andere websites met een hoge rank is heel positief ja. Ook zijn tweets waar je URL / naam in genoemd wordt tegenwoordig positief voor je ranking.-Hoop dat zoveel mogelijk mensen naar je gaan linken door een interessante website te maken.
Ook belangrijk ja. Linken naar heel veel of heel slecht gerankte websites is vrijwel nooit positief voor je eigen ranking.-Wees selectief in waar je zelf heen linkt.
Wat ook nooit kwaad kan is een sitemap.xml en je website toevoegen aan Google.Klopt mijn stelling? en zijn er nog tips?
[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 05-10-2011 16:54 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Webmaster Tools en Analytics heb ik idd
Domein is ook al opgegeven ter indexering.
De domeinnaam is trouwens nog erg vers (maandje oud) en ik hoorde iets over dat Google de site in een "sandbox" neer zet in de eerste paar maanden. Dan wordt je dus niet actief opgenomen in de zoekresultaten, heb ik begrepen.
Blijkbaar doe ik al een aantal dingen best aardig, als ik je comments mag geloven.
Helaas heb ik weinig controle over hoe de HTML uitgepoept wordt. Dat is iets voor de webdesigner, en die gast is traaaaaaag
moet soms een week wachten op respons op emails en z'n telefoon paktie overdag niet op. Hij is zelf ook niet heel erg technisch onderlegd, maar daar heeftie schijnbaar een partner voor waar we geen contactgegevens van mogen hebben
We denken trouwens wel te weten wie dat is, maar die zwijgt ook in alle toonaarden.
Maja, komt allemaal uiteindelijk wel goed, neem ik maar aan. Ik doe iig m'n best om de content op orde te krijgen en hopelijk worden eventuele opmerkingen die ik heb op het CMS uiteindelijk gefixt.
Trouwens, voor de Sitemap, heb je daar voor toegang nodig tot het filesystem van de server of kan ik dat gewoon off-site draaien? pakketje dat gewoon alle pages indexeert oid?
De domeinnaam is trouwens nog erg vers (maandje oud) en ik hoorde iets over dat Google de site in een "sandbox" neer zet in de eerste paar maanden. Dan wordt je dus niet actief opgenomen in de zoekresultaten, heb ik begrepen.
Blijkbaar doe ik al een aantal dingen best aardig, als ik je comments mag geloven.
Helaas heb ik weinig controle over hoe de HTML uitgepoept wordt. Dat is iets voor de webdesigner, en die gast is traaaaaaag

Maja, komt allemaal uiteindelijk wel goed, neem ik maar aan. Ik doe iig m'n best om de content op orde te krijgen en hopelijk worden eventuele opmerkingen die ik heb op het CMS uiteindelijk gefixt.
Trouwens, voor de Sitemap, heb je daar voor toegang nodig tot het filesystem van de server of kan ik dat gewoon off-site draaien? pakketje dat gewoon alle pages indexeert oid?
[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 05-10-2011 19:50 ]
Je kunt wel extern sitemaps genereren. Als je echter een volledige en up-to-date sitemap wilt kun je dat beter van binnenuit doen.
Zie http://www.google.nl/sear...=UTF-8&q=generate+sitemap voor het extern genereren van sitemaps.
Zie http://www.google.nl/sear...=UTF-8&q=generate+sitemap voor het extern genereren van sitemaps.
Sinds vandaag zijn al mijn sites en subdomains flink gezakt in de Google pagerank.
van 2 naar -1 en allemaal vandaag.
Kan ik ergens achterhalen wat hier de reden van is?
Ik heb ergens waarschijnlijk een flinke penalty gekregen voor iets maar weet niet waar ik het moet zoeken.
Ik heb ergens waarschijnlijk een flinke penalty gekregen voor iets maar weet niet waar ik het moet zoeken.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Ik heb exact hetzelfde met mijn twee eigen domeinen (zelfde website, 1 in het Nederlands en 1 in het Duits) maar ook het domein van de concurrent is gezakt naar -1. Ik gebruik seomonitor.nl om dit dagelijks te checken en vermoed dat daar iets mis gaat of dat de pagerank service zelf niet helemaal goed werkt. De zoekresultaten zijn (nog) niet gewijzigd en we worden nog gewoon gevonden.SteveV schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:47:
Sinds vandaag zijn al mijn sites en subdomains flink gezakt in de Google pagerank.
...
Google heeft het adres gewijzigd waarvan je de PR kunt opvragen. Veel 3rd party tools werken hierdoor niet meer. Even op zoek gaan naar een andere tool
Ik gebruik ook inderdaad seomonitor.nl en waarschijnlijk dient die site geupdate te worden.
Ik zal eens op zoek gaan naar een andere monitor.
Thanks voor de tip.
Ik zal eens op zoek gaan naar een andere monitor.
Thanks voor de tip.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Als ik op 'Tweakers' zoek in Google, dan zie ik dit als description:
Informaticasite met dagelijks nieuws, reviews, downloads, een prijsvergelijker, een vacaturedatabase en een drukbezocht forum.
Nu vroeg ik me af, hoe deze beschrijving in Google komt? Ik zie geen Metatags staan waar dit instaat?
Is dit met WebmasterTools te regelen, of is het gewoon toch een simpele description meta-tag die alleen de Google-spider zal zien?
Informaticasite met dagelijks nieuws, reviews, downloads, een prijsvergelijker, een vacaturedatabase en een drukbezocht forum.
Nu vroeg ik me af, hoe deze beschrijving in Google komt? Ik zie geen Metatags staan waar dit instaat?
Is dit met WebmasterTools te regelen, of is het gewoon toch een simpele description meta-tag die alleen de Google-spider zal zien?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Uit dmoz? http://www.dmoz.org/World...omputers/Nieuws_en_Media/ Daar staat dezelfde slogan.
En je kan dit eventueel uitzetten in je meta-robots-tag dmv NOODP (voor dmoz) en/of NOYDIR (voor de Yahoo directories).
Vlinders moet je volgen, niet vangen...
Wij hebben een aantal webshops.
Deze draaien op dezelfde server, staan in aparte mappen, maar de database wordt gedeeld net zoals het admingedeelte.
Stel dat onze url's er zo uitzien:
www.mijnwebwinkel.nl/product.php?id=20
Lijkt mij duidelijk wat dit doet.
Nu bleek het zo te zijn dat als je het id verandert naar een nummer van een product uit een andere shop, dit product gewoon wordt getoond. Dat mag natuurlijk niet. Deze foute url's zijn echter ook in Google terecht gekomen. Ik weet niet hoe, maar het gebeurt zo af en toe dat die url's opduiken.
Nu zit er inmiddels een check op die pagina dat er gecontroleerd wordt of het product wel bij die shop hoort. Als dat niet zo is, dan wordt er geredirect naar de errorpagina, product niet gevonden.
Echter die foute url's staan nog steeds in Google, echter met als titel nu "Product niet gevonden" en ook de omschrijving "Product niet gevonden".
Nog steeds niet zoals ik het wil hebben.
Hoe kan ik dit het netst oplossen ? Die url's moeten uiteindelijk gewoon verdwijnen uit de zoekmachines. Een 301 redirect, een 404 error pagina tonen, of iets anders ?
Deze draaien op dezelfde server, staan in aparte mappen, maar de database wordt gedeeld net zoals het admingedeelte.
Nu bleek het zo te zijn dat als je het id verandert naar een nummer van een product uit een andere shop, dit product gewoon wordt getoond. Dat mag natuurlijk niet. Deze foute url's zijn echter ook in Google terecht gekomen. Ik weet niet hoe, maar het gebeurt zo af en toe dat die url's opduiken.
Nu zit er inmiddels een check op die pagina dat er gecontroleerd wordt of het product wel bij die shop hoort. Als dat niet zo is, dan wordt er geredirect naar de errorpagina, product niet gevonden.
Echter die foute url's staan nog steeds in Google, echter met als titel nu "Product niet gevonden" en ook de omschrijving "Product niet gevonden".
Hoe kan ik dit het netst oplossen ? Die url's moeten uiteindelijk gewoon verdwijnen uit de zoekmachines. Een 301 redirect, een 404 error pagina tonen, of iets anders ?
Pay peanuts get monkeys !
Even m'n eigen vraag beantwoorden.
Althans ik heb nu een vermoeden, ik gebruik voor iedere shop relatieve links:
/product.php
Ik lees nu her en der dat Google dan de boel in verwarring kan brengen.
Ik zal alles omzetten naar absolute links (dus inclusief domeinnaam). Is dit een juiste gedachte ?
Althans ik heb nu een vermoeden, ik gebruik voor iedere shop relatieve links:
/product.php
Ik lees nu her en der dat Google dan de boel in verwarring kan brengen.
Ik zal alles omzetten naar absolute links (dus inclusief domeinnaam). Is dit een juiste gedachte ?
Pay peanuts get monkeys !
Stuur google met een 301 door naar dezelfde pagina op het andere domein. Dan verdwijnen de links ook wel uit de index. En als een product echt niet bestaat, dan een 404 geven.
Verwijderd
Ik laat momenteel mijn domeinaam:
www.xxxx.nl
www.xxxx.eu
www.xxxx.com
doorlinken naar mijn .be domeinnaam. Ik heb dit zo ingesteld in het klantenpaneel van Versio.
Nu blijkt dat dit echter een 302 redirect is. Is dit goed zo? Wat zijn de evt. (negatieve) gevolgen?
Thanks!
www.xxxx.nl
www.xxxx.eu
www.xxxx.com
doorlinken naar mijn .be domeinnaam. Ik heb dit zo ingesteld in het klantenpaneel van Versio.
Nu blijkt dat dit echter een 302 redirect is. Is dit goed zo? Wat zijn de evt. (negatieve) gevolgen?
Thanks!
Volgens mij heeft het geen negatieve gevolgen, al heb ik er weinig ervaring mee.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:51:
www.xxxx.nl
www.xxxx.eu
www.xxxx.com
Thanks!
Hier een duidelijk artikel (uit 2006) van Google zelf: http://www.mattcutts.com/...discussing-302-redirects/ - Ik weet alleen niet of dit ondertussen al weer veranderd is.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik las een tijdje geleden een blogpost van Karelgeenen.nl. http://www.karelgeenen.nl...aar-hoofddomein-voor-seo/ wellicht geeft dit antwoord op je vragen.
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:51:
www.xxxx.nl
www.xxxx.eu
www.xxxx.com
Thanks!
Magento misschien?Dutch_guy schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:00:
Wij hebben een aantal webshops.
Die doet dit nl ook, afhankelijk van waar je de shops uit elkaar trekt... als je winkelwagen wil delen ed krijgen alle shops dezelfde producten in de sitemap, ook al staan ze niet in die specifieke site...
Voor wie in Google Analytics (of een ander pakket) een zoekwoord ziet als "(not provided)"...dat klopt. Google gaat zijn zoekmachine langzaam overzetten op HTTPS, en bij iedereen die ingelogd is wordt voortaan het organische zoekwoord niet meer in de referrer doorgegeven.
Lijkt me niet bepaald een wenselijke ontwikkeling, ook niet voor Google, dus ik neem aan dat dit tijdelijk is?
[edit] Ik lees net dat het niet geldt voor zoektermen via AdWords. Ik kon het me al niet voorstellen... had het stukje 'organisch' in je post even over het hoofd gezien :-)
Desondanks... voor SEO'ers geen prettige ontwikkeling. Weer een manier van Google om overoptimalisatie en spam tegen te gaan?
[edit] Ik lees net dat het niet geldt voor zoektermen via AdWords. Ik kon het me al niet voorstellen... had het stukje 'organisch' in je post even over het hoofd gezien :-)
Desondanks... voor SEO'ers geen prettige ontwikkeling. Weer een manier van Google om overoptimalisatie en spam tegen te gaan?
[ Voor 58% gewijzigd door Millennyum op 20-10-2011 20:33 ]
Wederom een description vraag, wat zouden jullie doen voor een site met reviews en veel nieuwsartikelen? In het begin schreef ik een korte omschrijving in 150 woorden, maar nu pak ik gewoon de eerste circa 200 woorden en plak het zodat je dus in google dit ziet:
Titel pagina
omschrijving op een gegeven moment afgekapt met puntjes zodat het uitnodigt om verder te lezen...
Denk met name omdat bijna al mijn title tags Game X review bevatten mijn description niet zo belangrijk is, hoe denken jullie daarover?
Titel pagina
omschrijving op een gegeven moment afgekapt met puntjes zodat het uitnodigt om verder te lezen...
Denk met name omdat bijna al mijn title tags Game X review bevatten mijn description niet zo belangrijk is, hoe denken jullie daarover?
Aangezien Google niet de description an sich als factor meetelt, moet je jezelf de vraag stellen wat je beter vindt voor de gebruiker (wat overigens altijd de vraag moet zijnStephaN900 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:08:
Wederom een description vraag, wat zouden jullie doen voor een site met reviews en veel nieuwsartikelen? In het begin schreef ik een korte omschrijving in 150 woorden, maar nu pak ik gewoon de eerste circa 200 woorden en plak het zodat je dus in google dit ziet:
Titel pagina
Persoonlijk zou ik dus voor de optie gaan om zelf een korte beschrijving te maken.
Heeft er iemand nog een goede tip voor een seo en linkbuilding cursus?
Kijk dit is nu een wenselijke toevoeging aan het tweaker forum. Ik ben er de laatste tijd ook veel mee bezig en langszaam maar zeker kom ik verder. Dit topic zal ik dan ook trouw blijven volgen en hopelijk ook enkele toevoegingen doen.
Wat ik momenteel een interesante site vind is Woorank. Deze site geeft een score aan je website op tal van zoekmachine aspecten. Zal ongetwijfeld niet helemaal perfect zijn, maar zeker interessant.
Ik heb al meerdere malen gelezen dat wanneer een webpagina vaak voorzien wordt van nieuwe content dit bijdraag aan de ranking binnen Google. Nu hebben we voor onze zakelijke site niet dagelijks nieuws, maar wel laten we een twitter feed laden op de site. Geldt dit als nieuwe content of ziet Google dit niet omdat dit wordt opgehaald via een externe applicatie.
Wat ik momenteel een interesante site vind is Woorank. Deze site geeft een score aan je website op tal van zoekmachine aspecten. Zal ongetwijfeld niet helemaal perfect zijn, maar zeker interessant.
Ik heb al meerdere malen gelezen dat wanneer een webpagina vaak voorzien wordt van nieuwe content dit bijdraag aan de ranking binnen Google. Nu hebben we voor onze zakelijke site niet dagelijks nieuws, maar wel laten we een twitter feed laden op de site. Geldt dit als nieuwe content of ziet Google dit niet omdat dit wordt opgehaald via een externe applicatie.
PSN ID Binloading_nl
Als je de content van die feed kunt lezen in de source van je pagina, dan wordt daarmee jouw pagina idd regelmatig voorzien van nieuwe content. Het kan ook zijn dat het op een andere manier in je site is verwerkt (iframe, javascript), dan wordt het gezien als updates op een externe site (in dit geval op twitter).
Cogito ergo dubito
Doen ze al een tijdje. Een interessant artikel hierover: Rich snippets, schema.org, en XFBMLieperlingetje schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:17:
Misschien interessant voor website bouwers: Google toont nu ook tabellen in de resultaten:
[afbeelding]
Dat vermoeden had ik al. Bedankt voor de bevestiging.Boelie-Boelie schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:44:
Als je de content van die feed kunt lezen in de source van je pagina, dan wordt daarmee jouw pagina idd regelmatig voorzien van nieuwe content. Het kan ook zijn dat het op een andere manier in je site is verwerkt (iframe, javascript), dan wordt het gezien als updates op een externe site (in dit geval op twitter).
PSN ID Binloading_nl
Verwijderd
Welke fotogalerijen gebruiken jullie (lightbox)?
Ik heb moeite met een goede, seo vriendelijke lightbox te vinden. Dat betekent dus cleane code, externe javascript, ...
Ik heb moeite met een goede, seo vriendelijke lightbox te vinden. Dat betekent dus cleane code, externe javascript, ...
Op mijn website heb ik in het .htacces bestand de volgende url rewrites toegevoegd:
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^rodewijn/$ http://www.site.nl/shop/category/rode-wijn/ [L]
Als ik navigeer naar www.site.nl/rodewijn/ wordt ik doorgestuurd naar de url http://www.site.nl/shop/category/rode-wijn/. De getoonde url in de browser wijzigt dan automatisch: http://www.site.nl/shop/category/rode-wijn/. Er wordt alleen geredirect, maar de url wordt niet overgeschreven.
Is het met een rewrite mogelijk de getoond url in de browser aan te passen, zodat bezoekers de url http://www.site.nl/rodewijn/ zien?
RewriteEngine On
RewriteBase /
Als ik navigeer naar www.site.nl/rodewijn/ wordt ik doorgestuurd naar de url http://www.site.nl/shop/category/rode-wijn/. De getoonde url in de browser wijzigt dan automatisch: http://www.site.nl/shop/category/rode-wijn/. Er wordt alleen geredirect, maar de url wordt niet overgeschreven.
Is het met een rewrite mogelijk de getoond url in de browser aan te passen, zodat bezoekers de url http://www.site.nl/rodewijn/ zien?
Ik hoor verschillende berichten over het nut van url forwarding icm zoekmachineoptimalisatie.
Momenteel hebben we ongeveer 160 domeinnamen, vooral zo veel door het aantal .de/.com/.fr/.es varianten.
Nu hebben we ook veel domeinnamen die meer gerelateerd zijn aan een specifiek product. bijvoorbeeld kaasschaaf.nl die linkt dan door naar onze corporate website. Aangezien we behoorlijk veel van dit soort url's forwarden vroeg ik me af of dit nu goed of juist slecht is qua SEO. Ik lees er verschillende verhalen over.
Momenteel hebben we ongeveer 160 domeinnamen, vooral zo veel door het aantal .de/.com/.fr/.es varianten.
Nu hebben we ook veel domeinnamen die meer gerelateerd zijn aan een specifiek product. bijvoorbeeld kaasschaaf.nl die linkt dan door naar onze corporate website. Aangezien we behoorlijk veel van dit soort url's forwarden vroeg ik me af of dit nu goed of juist slecht is qua SEO. Ik lees er verschillende verhalen over.
PSN ID Binloading_nl
Je moet de applicatie er die achter hangt zo aanpassen dat die snapt dat de url /rodewijn intern moet worden doorverwezen naar /shop/category/rode-wijn. Ook moet je volgens mij de L flag weghalen.Putyah schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:15:
Op mijn website heb ik in het .htacces bestand de volgende url rewrites toegevoegd:
RewriteEngine On
RewriteBase /
Overigens: er wordt niet vaak een afsluitende / gebruikt bij URLs. Het kan nog wel eens voor problemen zorgen en het is beter om die dus weg te laten. Moet het natuurlijk wel consistent gebeuren.
Bedankt voor je heldere reactie. Ik dacht het aanpassen van het .htaccess bestand afdoende zou zijn. Moet ik toch in de back end van de plugin aan de slag.HuHu schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:30:
[...]
Je moet de applicatie er die achter hangt zo aanpassen dat die snapt dat de url /rodewijn intern moet worden doorverwezen naar /shop/category/rode-wijn. Ook moet je volgens mij de L flag weghalen.
Overigens: er wordt niet vaak een afsluitende / gebruikt bij URLs. Het kan nog wel eens voor problemen zorgen en het is beter om die dus weg te laten. Moet het natuurlijk wel consistent gebeuren.
Next Gen Gallary, gebruik ik. Of dat helemaal goed is qua clean code durf ik niet te zeggen, maar werkt voor mij primaVerwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:19:
Welke fotogalerijen gebruiken jullie (lightbox)?
PSN ID Binloading_nl
Putyah schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:15:
RewriteEngine On
RewriteBase /
code:
1
| RewriteRule ^rodewijn/$ /shop/category/rode-wijn/ \[L] |
En als je redirects doet, gebruik dan altijd R=301.
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Putyah schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:01:
[...]
Bedankt voor je heldere reactie. Ik dacht het aanpassen van het .htaccess bestand afdoende zou zijn. Moet ik toch in de back end van de plugin aan de slag.
Ik bedacht me net dat het ook zou kunnen werken als je de website-URL weglaat uit de RewriteRule. En zie daar... NightBird was me al voorNightBird schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:47:
[...]
code:
1 RewriteRule ^rodewijn/$ /shop/category/rode-wijn/ \[L]
En als je redirects doet, gebruik dan altijd R=301.
Hmm rewrite rules, daar zou ik ook wat meer over weten! Misschien heeft iemand een goed idee over hoe 't volgende best aan te pakken:
Vroeger onderhield ik drie blogs over drie verschillende onderwerpen, zeg
boter.nl,
kaas.nl
eieren.nl.
Nu is drie blogs onderhouden best intensief, dus besloten om ze samen te voegen tot één: boterkaaseneieren.nl.
boter.nl, kaas.nl en eieren.nl verwijzen nu door naar respectievelijk: boterkaaseneieren.nl/boter, boterkaaseneieren.nl/kaas en boterkaaseneieren.nl/eieren.
Dit heb ik gedaan via .htaccess bestandjes op de domeinen met 301 redirects. Is dit wel de goede manier, vanuit SEO standpunt gezien dan? Belangrijk is, dat oude geïndexeerde links z.s.m. verdwijnen uit de Google Index.
Daarnaast heb ik boterkaaseneieren consistent zonder WWW neergezet (natuurlijk verwijst www. gewoon naar zonder www), want vanuit mijn oogpunt zijn het alleen extra en onnodige letters. Maar valt er iets voor te zeggen om het wel met WWW te doen?
Vroeger onderhield ik drie blogs over drie verschillende onderwerpen, zeg
boter.nl,
kaas.nl
eieren.nl.
Nu is drie blogs onderhouden best intensief, dus besloten om ze samen te voegen tot één: boterkaaseneieren.nl.
boter.nl, kaas.nl en eieren.nl verwijzen nu door naar respectievelijk: boterkaaseneieren.nl/boter, boterkaaseneieren.nl/kaas en boterkaaseneieren.nl/eieren.
Dit heb ik gedaan via .htaccess bestandjes op de domeinen met 301 redirects. Is dit wel de goede manier, vanuit SEO standpunt gezien dan? Belangrijk is, dat oude geïndexeerde links z.s.m. verdwijnen uit de Google Index.
Daarnaast heb ik boterkaaseneieren consistent zonder WWW neergezet (natuurlijk verwijst www. gewoon naar zonder www), want vanuit mijn oogpunt zijn het alleen extra en onnodige letters. Maar valt er iets voor te zeggen om het wel met WWW te doen?
Klinkt prima zo. Met of zonder www maakt niet uit, zolang je het maar consequent doet.
In de Google Webmastertools kun je ook nog doorgeven dat de URL van je site is gewijzigd. Dat zou ik sowieso ook doen. In de webmastertools kun je ook aangeven of je met of zonder www in Google wilt verschijnen.
Ik zit te dubben met het volgende.
Ik ben recentelijk een nieuw weblog begonnen over alles dat te maken heeft met muziekproductie/studio gear etc.
Nu twijfel ik al heel lang over het ideaal aantal berichten op de homepage. Van de ene kant is de homepage de meest sterke pagina van een website, waardoor het me juist verstandig lijkt een redelijk aantal berichten hier neer te zetten... (want meer content waar je op gevonden kan worden)
Van de andere kant denk ik juist dat ik het moet beperken zodat de content die er wel op staat relatief meer kracht krijgt SEO technisch.
Momenteel heb ik een carrousel met 3 featured berichten en daaronder 10 losse berichten staan.
Ik ben recentelijk een nieuw weblog begonnen over alles dat te maken heeft met muziekproductie/studio gear etc.
Nu twijfel ik al heel lang over het ideaal aantal berichten op de homepage. Van de ene kant is de homepage de meest sterke pagina van een website, waardoor het me juist verstandig lijkt een redelijk aantal berichten hier neer te zetten... (want meer content waar je op gevonden kan worden)
Van de andere kant denk ik juist dat ik het moet beperken zodat de content die er wel op staat relatief meer kracht krijgt SEO technisch.
Momenteel heb ik een carrousel met 3 featured berichten en daaronder 10 losse berichten staan.
[ Voor 7% gewijzigd door Dacide op 06-12-2011 09:43 ]
Verwijderd
Als je in google gaat zoeken op bepaalde keyworden ga je zien dat sommige sites met hun algemene domeinnaam (www.domeinnaam.nl) goed scoren op een keyword, en andere dan weer met een bepaalde pagina (http://www.domeinnaam.nl/pagina).
Nu, soms heb je dus dat je met je domeinnaam op positie 15 staat en met een gelijkaardige pagina op positie 18. Da's geen van beide een goed resultaat, maar waarop ga je dan werken? Hoe pak je dit het beste aan?
Bv. Een webdesignbedrijf dat op "webdesign" wilt scoren. Da's een héél moeilijk keyword, maar tracht je dan best te scoren met je volledig domein (uiteindelijk gaat gans de site wel over webdesign), of ga je je bv. Focussen op de pagina "/diensten/webdesign"?
Graag hoor ik jullie meningen / interessante links met info zijn ook steeds welkom!
Nu, soms heb je dus dat je met je domeinnaam op positie 15 staat en met een gelijkaardige pagina op positie 18. Da's geen van beide een goed resultaat, maar waarop ga je dan werken? Hoe pak je dit het beste aan?
Bv. Een webdesignbedrijf dat op "webdesign" wilt scoren. Da's een héél moeilijk keyword, maar tracht je dan best te scoren met je volledig domein (uiteindelijk gaat gans de site wel over webdesign), of ga je je bv. Focussen op de pagina "/diensten/webdesign"?
Graag hoor ik jullie meningen / interessante links met info zijn ook steeds welkom!
Ik zou juist pogen om beter te positioneren op een smallere zoekopdracht... bv webdesign +amsterdam
Of ik zou meer aandacht richten op linkbuilding... want uiteindelijk als alle concurrerende sites technisch en qua content reeds geoptimaliseerd zijn, dan maakt de linkpopulariteit het grote verschil.
Of ik zou meer aandacht richten op linkbuilding... want uiteindelijk als alle concurrerende sites technisch en qua content reeds geoptimaliseerd zijn, dan maakt de linkpopulariteit het grote verschil.
De meest relevante pagina voor degene die zoekt op webdesign is imo "/diensten/webdesign". Dus ik zou daar op focussen.
Verwijderd
Die focus heb ik reeds gedaan en dat lukt vrij goed...
Maar hier weer dezelfde vraag: ook als je "webdesign amsterdam" zal ingeven ga je bedrijven vinden die er met een specifieke pagina staan, en anderen die er met hun homepage staan. Wat is het exacte verschil?
Laat ons zeggen dat ik voor "webdesign" graag top 30 zou halen... Dan maakt linkbuilding volgens jou het grote verschil?
Als je op je gemaakte websites in de footer staat als "webdesign by je naam", title tag webdesign: maar link je dan door naar diensten/webdesign of naar je homepage?
Maar hier weer dezelfde vraag: ook als je "webdesign amsterdam" zal ingeven ga je bedrijven vinden die er met een specifieke pagina staan, en anderen die er met hun homepage staan. Wat is het exacte verschil?
Laat ons zeggen dat ik voor "webdesign" graag top 30 zou halen... Dan maakt linkbuilding volgens jou het grote verschil?
Als je op je gemaakte websites in de footer staat als "webdesign by je naam", title tag webdesign: maar link je dan door naar diensten/webdesign of naar je homepage?
Verwijderd
Maar als je bv. op de belgische google gaat zoeken op "webdesign" krijg je 7 homepages te zien..Vos schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:46:
De meest relevante pagina voor degene die zoekt op webdesign is imo "/diensten/webdesign". Dus ik zou daar op focussen.
Verwijderd
Is er trouwens ergens een limiet die je in gedachte moet houden wanneer je steden betrekt bij je zoekwoorden?Dacide schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:19:
Ik zou juist pogen om beter te positioneren op een smallere zoekopdracht... bv webdesign +amsterdam
Ik heb nu in mijn footer 6 links naar pagina's die geoptimaliseerd zijn voor "webdesign+stad".
Nu, zou ik er eigenlijk wel nog wat willen maken, maar denk niet dat het slim is om die ook in de footer te gaan zwieren. Volstaat een link in de sitemap?
Het verschil kan 'm overal inzitten, dat is moeilijk te bepalen. Maar ik denk dat je er zo ook niet naar moet kijken. Je moet eerst voor jezelf duidelijk hebben wat je precies wilt (bijv, zoveel mogelijk webdesign-diensten leveren). Dan ga je kijken welke keywords belangrijk zijn voor jouw doelstelling. Iemand die 'webdesign amsterdam' invoert is waarschijnlijk op zoek naar een webdesigner in Amsterdam. Iemand die 'webdesign' invoert kan van alles bedoelen; op zoek naar een webdesigner, een webdesigner op zoek naar inspiratie, iemand op zoek naar een community over webdesign etc. Dus iemand die op 'webdesign amsterdam' googlet, is waarschijnlijk veel meer relevant voor jou. Maak hier een speciale pagina voor. Wil je ook webdesign diensten leveren in Groningen, maak een speciale pagina gericht op de search query 'webdesign Groningen'.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:48:
Hier hetzelfde idee, bedenk eerst wat diegene die klikt (of zoekt in Google) nu eigenlijk wil. Iemand die op zo'n 'webdesign by Pietje' link klikt, kan klikken voor verschillende redenen. Bedenk wat die redenen zijn, en laat die persoon dan naar de juiste pagina sturen. In dit geval is het waarschijnlijk iemand die het webdesign van die website mooi vindt, en meer wil weten over Pietje (of het bedrijf). Ik zou 'm dan op de Homepage laten landen (vanuitgaande dat dat een algemene indruk van 'Pietje' geeft).Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:48:
Met een beetje geluk zijn er misschien zelfs onderzoeken naar zulk soort dingen gedaan binnen jouw industrie. Zulk soort informatie kan heel handig zijn.
Is het mogelijk om geografische data te combineren met Google Adwords data?
Ik heb nu een Google Adwords campagne lopen op een stuk of 15 (spaanstalige) landen. Graag zou ik data willen zien op level van Adwords, dus CTR, Avg. CPC, Avg. Position etc. Met behulp van custom segments in Google Analytics kan ik wel zien wat de bounce rate per land is, op welke keywords ze binnen komen etc., maar dat is niet alle Adwords data. Is hier een manier voor om die informatie wel te kunnen krijgen?
Ik heb nu een Google Adwords campagne lopen op een stuk of 15 (spaanstalige) landen. Graag zou ik data willen zien op level van Adwords, dus CTR, Avg. CPC, Avg. Position etc. Met behulp van custom segments in Google Analytics kan ik wel zien wat de bounce rate per land is, op welke keywords ze binnen komen etc., maar dat is niet alle Adwords data. Is hier een manier voor om die informatie wel te kunnen krijgen?
Verwijderd
Ik heb een Nederlandse recepten site (.nl). Nu merk ik dat ik nauwelijks zoekmachine-verkeer vanuit België ontvang.
Zou het verstandig zijn als ik .be variant van mijn huidige website registreer, en die koppel aan dezelfde database?
Dan heb ik als het ware 2 websites, die gekoppeld zijn aan dezelfde database, ene .nl en de andere .be.
Zou de website meer verkeer ontvangen (vanuit België) omdat er nu ook een Belgische variant bestaat? Want ik neem aan... dat als je in België zoekt naar een recepten site, dat in eerste instantie geen .nl sites voorgeschoteld krijgt, toch?
Zou het verstandig zijn als ik .be variant van mijn huidige website registreer, en die koppel aan dezelfde database?
Dan heb ik als het ware 2 websites, die gekoppeld zijn aan dezelfde database, ene .nl en de andere .be.
Zou de website meer verkeer ontvangen (vanuit België) omdat er nu ook een Belgische variant bestaat? Want ik neem aan... dat als je in België zoekt naar een recepten site, dat in eerste instantie geen .nl sites voorgeschoteld krijgt, toch?
Ik denk dat het slim is. Ik krijg gemiddeld 15% bezoek uit België maar die hebben een bounce van 80% .. heb je dus niets aan. Komt denk ik omdat ze bang zijn voor extra verzendkosten in mijn geval.
Hoppa - http://www.karelgeenen.nl...onder-verschillende-tlds/
Nu nog een vraagje. Ik had het laatst over dat ik de sites boter.nl, kaas.nl en eieren.nl nu allen heb ondergebracht bij boterkaaseneieren.nl. Ze verwijzen ieder naar boterkaaseneieren.nl/boter /kaas en /eieren. Nu heb ik bij boter.nl in google webmaster tools een verhuizing naar boterkaaseneieren.nl aangevraagd. Als ik nu google op boter krijg ik als eerste hit boterkaaseneieren.nl met ene nette lijst linkjes. Als ik zoek op boterkaaseneieren.nl zijn die linkjes eronder opeens verdwenen, terwijl die er voorheen wel waren. Is er een manier waarop ik kan zorgen dat die linkjes sowieos naar voren komen?
Nu nog een vraagje. Ik had het laatst over dat ik de sites boter.nl, kaas.nl en eieren.nl nu allen heb ondergebracht bij boterkaaseneieren.nl. Ze verwijzen ieder naar boterkaaseneieren.nl/boter /kaas en /eieren. Nu heb ik bij boter.nl in google webmaster tools een verhuizing naar boterkaaseneieren.nl aangevraagd. Als ik nu google op boter krijg ik als eerste hit boterkaaseneieren.nl met ene nette lijst linkjes. Als ik zoek op boterkaaseneieren.nl zijn die linkjes eronder opeens verdwenen, terwijl die er voorheen wel waren. Is er een manier waarop ik kan zorgen dat die linkjes sowieos naar voren komen?
Je bedoelt sitelinks? Als de informatie op die site nog klopt dan is je nieuwe domein te jong, er staat dat de site minimaal 2 jaar op nr1 moet staan op de zoekterm. Of die informatie nog actueel is weet ik niet.
...
ik bedoel inderdaad sitelinks. En het 'nieuwe' domein is ook al een tijdje in mijn bezit en bestaat ook al meer dan twee jaar. Heeft ook bijna altijd content op gestaan en heeft ook sitelinks gehad. Mijn idee is dat het met die verhuizing te maken heeft, maar dat weet ik uiteraard niet zeker
Verwijderd
Ik heb nog een vraagje...
Ik had vroeger een domeinnaam (nu niet meer in mijn bezit) waarvan nu nog een 30tal geindexeerde in google staan. Sommigen daarvan zijn duplicate content t.o.v. mijn huidige website.
Die server is offline, de pagina's bestaan niet meer, maar ze zijn wel nog geindexeerd in google. Hoe kan je een aanvraag doen om te verwijderen (in Webmaster Tools gaat dit niet aangezien ik niet kan verifiëren dat ik de eigenaar ben ...)
Ik had vroeger een domeinnaam (nu niet meer in mijn bezit) waarvan nu nog een 30tal geindexeerde in google staan. Sommigen daarvan zijn duplicate content t.o.v. mijn huidige website.
Die server is offline, de pagina's bestaan niet meer, maar ze zijn wel nog geindexeerd in google. Hoe kan je een aanvraag doen om te verwijderen (in Webmaster Tools gaat dit niet aangezien ik niet kan verifiëren dat ik de eigenaar ben ...)
Je zit in de verkeerde topc, maar goed.JurjenK schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:15:
Is het mogelijk om geografische data te combineren met Google Adwords data?
Als je je campagnes fatsoenlijk hebt ingedeeld en netjes gebruikmaakt van campaign tagging, dan kun je je statistieken gewoon filteren op basis van campagne. Op niveau van je totale Adwords campagne of op individuele campagne per land.
Eigenlijk had je de url's moeten redirecten voordat je server offline ging. Nu kun je het beste gewoon afwachten totdat Google ze zelf uit de index haalt.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:59:
http://support.google.com...r.py?hl=nl&answer=1663637Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:59:
...
Er is één campagne aangemaakt die op meerdere landen (15) loopt. Dit omdat ik wil weten welke landen potentieel interessant zijn, en daarom alvast een kleine campagne voor bepaalde producten erop laat lopen. Nu kan ik wel zien (m.b.v. custom segments) hoeveel visitors ik erop binnen krijg per land, maar dingen zoals CTR, Avg. Position, Avg. CPC e.d. zou ik ook graag per land willen bekijken. Het is handig om deze dingen te weten, want het geeft o.a. een indicatie van de competitiviteit in die landen. Daarnaast ben ik benieuwd of bepaalde keywords/ads niet goed werken door de kleine Spaanstalige verschillen die er tussen die landen zijn.Millennyum schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:15:
[...]
Als je je campagnes fatsoenlijk hebt ingedeeld en netjes gebruikmaakt van campaign tagging, dan kun je je statistieken gewoon filteren op basis van campagne. Op niveau van je totale Adwords campagne of op individuele campagne per land.
Een campagne aanmaken voor elk land apart is namelijk behoorlijk wat werk, en waarschijnlijk zal het voor het grootste gedeelte van de landen ook niet waard zijn. Maar om dat uit te sluiten test ik het eerst liever op alle landen met een soort van 'proef-campagne'. Nu rest de vraag, is het ook mogelijk om Adwords metrics (CTR, Avg. Position etc.) te zien van één campagne gesplitst per land?
Je hebt niet gezegd of je je campagnes hebt getagged. Zo ja, dan kun je je statistieken filteren mbv segments, op campagne en land van herkomst van de bezoeker tegelijk.
Ik snap dat je eerst wil testen of je product aanslaat / er voldoende zoekvolume is in een bepaald land voordat je er veel moeite in gaat steken, maar als je naar details zoals de formulering van advertentieteksten gaat kijken, dan is het toch aan te raden om verschillende campagnes aan te maken.
Ik snap dat je eerst wil testen of je product aanslaat / er voldoende zoekvolume is in een bepaald land voordat je er veel moeite in gaat steken, maar als je naar details zoals de formulering van advertentieteksten gaat kijken, dan is het toch aan te raden om verschillende campagnes aan te maken.
De campagnes zijn getagged en kan ook inderdaad mbv custom segments filteren. Het probleem is alleen dat er geen informatie van Adwords (dus, CTR, Avg. Position, CPC, Costs etc.) in combinatie met deze custom segments beschikbaar is. Ik denk dan ook dat dat niet mogelijk is, maar misschien dat iemand hier een work-around voor heeft?Millennyum schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 08:00:
Je hebt niet gezegd of je je campagnes hebt getagged. Zo ja, dan kun je je statistieken filteren mbv custom segments, op campagne en land van herkomst van de bezoeker tegelijk.
Dan moet je gaan werken met custom reports, geen segments (wellicht is er hier een spraakverwarring, want 'custom segments' bestaan niet, het zijn 'advanced segments' of 'custom reports' en dat zijn twee verschillende dingen).
Maak een nieuw custom report aan, kies 'visits' als eerste metric en voor de andere kolommen kun je dan onder het kopje 'Advertising' al je gewenste informatie kiezen zoals CTR etc.
Je filtert het report vervolgens op campagnenaam of iets dergelijks.
Maak een nieuw custom report aan, kies 'visits' als eerste metric en voor de andere kolommen kun je dan onder het kopje 'Advertising' al je gewenste informatie kiezen zoals CTR etc.
Je filtert het report vervolgens op campagnenaam of iets dergelijks.