Toon posts:

[SEO] Tips & Trucs

Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste
Acties:
  • 183.353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:22
Tjebakka schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:24:
[...]

Deze vind ik wel bijzonder en heb ik vaker gehoord. Heb je daar meer informatie over?

Puur en alleen al om de esthetiek zou ik een URL beschrijvend maken met een duidelijke websitestructuur..

wat gaat dit topic traag trouwens. Ik reageer op een bericht van 10 maanden geleden :+
De structuur van de website wordt opgebouwd door de interne links. Dus van home link je naar categorie, en van categorie naar product. Met deze links kunnen de zoekmachines de structuur van je site bepalen. Eventueel laat je deze structuur ook terug komen in de URL, maar dat hoeft niet. Je wil niet bij een site van 6 niveaus diep ook 6 subfolders in de URL hebben.

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:17

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

André schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:40:
[...]

De structuur van de website wordt opgebouwd door de interne links. Dus van home link je naar categorie, en van categorie naar product. Met deze links kunnen de zoekmachines de structuur van je site bepalen. Eventueel laat je deze structuur ook terug komen in de URL, maar dat hoeft niet. Je wil niet bij een site van 6 niveaus diep ook 6 subfolders in de URL hebben.
Agreed maar wat CrashOne zegt, ik interpreteer dat als:

http://www.domein.nl/nl/categorie/product/variant-A/, is hetzelfde als:
http://www.domein.nl/p=3423?o=1&v=3

Dat lijkt me toch niet?

If it aint fixed, it's broken.

• André
Waarom niet? In principe neemt Google een 'screenshot' van beide URL's. Als die nooit veranderen zullen ze geen problemen opleveren voor indexatie.

Als is het wel zo dat de laatste foutgevoeliger is, parameters kun je eenvoudig omdraaien bijvoorbeeld. En de eerste heeft als voordeel dat de gezochte woorden vetgedrukt worden.

• fullXcontact
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 28-01-2016
Tenzij je natuurlijk netjes je Schema markup gebruikt. Overigens klopt het verhaal @crashone en @andré volledig.

Google heeft ook net de Webmaster Guidelines iets aangepast.
http://www.thesempost.com...down-of-all-changes-made/ daar zijn alle wijzingen te vinden.
If you decide to use dynamic pages (i.e., the URL contains a “?” character), be aware that not every search engine spider crawls dynamic pages as well as static pages. It helps to keep the parameters short and the number of them few.
8)

• bert888
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22-06-2018
Ff een vraagje.
Een kennis van mij wil zijn 3jaar oude website regionaal op de 1e pagina krijgen bij Google .

Wat zijn de gemiddelde kosten die de bedrijven rekenen om je bijna bovenaan te krijgen en bovenaan te houden door middel ven zoekwoorden etc... ?

Het gaat om een zonnepanelenbedrijf.

• CrashOne
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hoeveel kost een auto?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• André
Zonnepanelen, en regionaal, dan zit je toch al snel op €5000 per maand.

• AOC
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
bert888 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:49:
Ff een vraagje.
Een kennis van mij wil zijn 3jaar oude website regionaal op de 1e pagina krijgen bij Google .

Wat zijn de gemiddelde kosten die de bedrijven rekenen om je bijna bovenaan te krijgen en bovenaan te houden door middel ven zoekwoorden etc... ?

Het gaat om een zonnepanelenbedrijf.
Geen idee in hoeverre je op de hoogte bent van SEO, maar omdat je het hebt over website op eerste pagina krijgen en bovenin de resultaten komen, is onderstaande goed om in het achterhoofd te houden

Copy/paste
"Google warns black hat SEO companies in Webmaster Guidelines saying that “No one can guarantee a #1 ranking on Google.” Search results are notoriously unstable depending on Google algorithm updates and on the searcher location, account history and personal settings. Instead of great promises focus on the competence and quality of the service.""

• bert888
Maar er zijn wel bedrijven die het aanbieden!

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
bert888 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:02:
Maar er zijn wel bedrijven die het aanbieden!
Ja, die gaan schieten met hagel, hopend dat ze iets raken.

Oftewel; heel veel snelle links vanaf verschillende domeinnamen, en binnen een korte duur lig je er gewoon uit.

Goede en betrouwbare SEO is duur. Ik doe het zelf ook voor klanten voor top keywords. En geloof me, die betalen.

M'n magische bol werken.

• bert888
Jism schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:01:
[...]

Ja, die gaan schieten met hagel, hopend dat ze iets raken.

Oftewel; heel veel snelle links vanaf verschillende domeinnamen, en binnen een korte duur lig je er gewoon uit.

Goede en betrouwbare SEO is duur. Ik doe het zelf ook voor klanten voor top keywords. En geloof me, die betalen.
Maar hoeveel betalen ze dan per jaar?
Graag een richtprijs.

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:28
bert888 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 14:48:
[...]

Maar hoeveel betalen ze dan per jaar?
Graag een richtprijs.
Wat kost een huis? Wat kost een telefoon? Wat kost het om een zwembad aan te leggen? Joh, zoveel factoren en variabelen dat je daar vanuit de losse pols echt niets zinnigs over kan zeggen :>

XXXV

• the noise
  • Laatst online: 15:42
Ik denk dat ik je pagina met de zoekwoord combinatie 'zonnepanelen' 'Otterlo' 'Hans van Driesten' vast wel vlotjes op positie 1 kan krijgen :)

Oftewel, dit is niet de weg waarop het werkt. Je kunt 2 dingen doen; of je scheel (blijven) betalen op SEO of aan de slag met inbound marketing. Interessante en relevante content maken waar je doelgroep op zit te wachten :)

• Gerder85
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23-02-2016
Ja inbound marketing is een veiligere manier om te scoren. En het kan veel goedkoper dan SEO. Er zijn best wat artikelen online over hoe je te werk kan gaan.
Voor de meeste branches zijn blogs, social media, nieuwsbrieven, etc. al voldoende. Huur een tekstschrijver die goed webteksten kan schrijven in en je bent al heel goed op weg.

Nieuwe website laten maken

• generaal102
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 04-03-2016
Ik merk dat er nog niet veel over dit onderwerp bekend is, maar sinds vandaag toont Google een vierde advertentie boven de gratis zoekresultaten en zijn de advertenties in de rechterkolom verwijderd. Het is wel wat overzichtelijker, maar hiermee is je toppositie in Google ook meteen een plek gedaald. Verstandig om hier dus meteen op in te spelen.

Voor iedereen die adverteert in Google, dit zijn de wijzigingen in Adwords:
http://postads.nl/blog/go...ijke-advertentie-posities

PostAds online marketing Breda http://postads.nl

• Jism
  • Niet online
Ze leveren 1 spot organisch dus in, om juist meer adverteerders aan te trekken.

Adwords draait uiteindelijk om geld. En flink wat ook.

M'n magische bol werken.

• Rann
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-09 14:41
Zijn bij jullie ook alle star ratings verdwenen in de resultaten?

No

• stier
  • Registratie: januari 2016
  • Niet online
Ik hoor veel het Amerikaanse SEO bedrijf 'Hub spot' voorbijkomen maar een korte search maakt mij niet echt wijzer wat voor tent het nou is. Iemand die een korte uitleg kan geven?

[Voor 8% gewijzigd door stier op 24-02-2016 10:22]

• Jasper
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22-09 20:24
stier schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:17:
Ik hoor veel het Amerikaanse SEO bedrijf 'Hub spot' voorbijkomen maar een korte search maakt mij niet echt wijzer wat voor tent het nou is. Iemand die een korte uitleg kan geven?
Volgens mij doet het bijzonder veel. Zie deze uitgebreide review: http://conversionchamp.co...w-inbound-marketing-tool/

📷 Insta

• MdeR007
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 14-03-2016
Onlangs heeft een vriend van me een site gelaunched. Hij is nog helemaal nieuw met dit hele gebeuren en ook vrijwel onbekend met SEO. Ik heb hem de basics een beetje weten uit kunnen leggen maar ik heb ook te veel gebrek aan kennis omtrent dit topic.

Hebben jullie enige tips voor een onlangs gestartte website, die zich focused op aanbiedingen en kortingen in allerlei productgroepen?

Of misschien kan iemand de site zelfs bekijken en zijn of haar mening geven. Bij voorbaat dank! :)

• Jism
  • Niet online
Het is hier geen vraagbaak met is mijn site goed topic ;)

Ik kreeg een mail afgelopen week van Google webmasters met onnatuurlijke links op een website, uitgaande links dus. Het lijkt erop dat google op dit moment controleert of websites onnatuurlijke linkbuilding / pr (mis)bruiken in de vorm van betaalde artikels. De site is van een klant van mij maar grappig dat google dat ook detecteren kan. Google heeft als handmatige actie de website 'minder' populair gemaakt en in afwachting van 'opruimen' van slechte berichten met OBL's.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• André
MdeR007 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:42:
Onlangs heeft een vriend van me een site gelaunched. Hij is nog helemaal nieuw met dit hele gebeuren en ook vrijwel onbekend met SEO. Ik heb hem de basics een beetje weten uit kunnen leggen maar ik heb ook te veel gebrek aan kennis omtrent dit topic.

Hebben jullie enige tips voor een onlangs gestartte website, die zich focused op aanbiedingen en kortingen in allerlei productgroepen?

Of misschien kan iemand de site zelfs bekijken en zijn of haar mening geven. Bij voorbaat dank! :)
Als de website echt hagelnieuw is kan hij zich het beste richten op het populair maken van de site. Dus marketing+pr inzetten. Als de site dan ook echt interessant is volgen de inkomende links vanzelf. Tegen die tijd kun je ook de techniek eens aanscherpen/verbeteren.

• Bio
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:27
Een vraagje van mijn kant met een fictief voorbeeld:

Stel ik heb een website hoevekaas.nl. Nu is kaas natuurlijk een belangrijk keyword. Maar hoevekaas begint langzaam ook een keyword te worden waar veel verkeer op komt als merknaam.

Nu zou ik misschien de website willen verplaatsen naar zuivelproducten.nl/hoevekaas. Stel ik doe dit met een 301, heeft dit nadelige effecten voor de ranking van/het verkeer naar de website? Of zou dit theoretisch geen impact moeten hebben?

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

In de praktijk (vooral als het een nieuw domein betreft, maar vaak ook als het een bestaand domein is waar je heen migreert en waarbij de hele sitestructuur op de schop gaat) ga je de eerste 6-12 weken verkeer verliezen. Dat zal ergens liggen tussen de 1/3 tot 2/3, maar als je een technisch goede migratie doet zal je verkeer uiteindelijk wel grotendeels herstellen.

Helaas zie ik dit bij alle migratie van de afgelopen 2 jaar.

• MarvinG
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12-08 09:25
Even een vraagje aan de experts over backlinks.

In hoeverre is het reageren op blogartikelen schadelijk voor een website (denk aan Google penalty).
Bij het achterlaten van een reactie vul je natuurlijk je naam, mailadres en website url in. Als je regelmatig reageert op andere blogs, creëer je op die manier dus heel wat (nofollow) backlinks.

Er van uitgaande dat het geen spamreacties zijn, maar wel inhoudelijke reacties op het artikel zelf zijn en dit enkel gebeurt bij gerelateerde websites / blogs... hoeveel kwaad kan dit dan?

Is het in dat geval verstandig om desbetreffende links / domeinen te disavowen in de Google Search Console?

Thanks alvast!

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

• aegis
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 23:34
@MarvinG meestal worden die links met no follow geplaatst dus worden ze niet als google de pagina scraped

https://bettyskitchen.nl

• Jism
  • Niet online
Er is een tool waar je wereldwijd, blogs mee kunt zoeken op relevantie en waar je geautomatiseerd aantal reacties kunt plaatsen. Persoonlijk is die methode allang al doordacht en kan dat zelfs leiden tot een penalty.

Dit is een vorm van blackhatseo. Waarom zou je andermans blogs moeten gebruiken voor het plaatsen en creeeren van links naar je eigen site.

Het is een beetje vreemd als je honderden reacties met links naar je eigen website zet.

Ik strip de hele http:// dan ook van enkele blogs van mij, om dat soort onzin van andere gebruikers te voorkomen.

M'n magische bol werken.

• MarvinG
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12-08 09:25
Thanks voor de reacties!
Het is ook zeker niet de bedoeling om dit in te zetten als SEO strategie. Dat heb ik niet nodig. Maar in het verleden wel veel op relevante blogs gereageerd, wanneer ik interessante artikelen had gelezen. Puur gericht op het artikel zelf uiteraard. Maar daarbij dus wel naam, mailadres en URL ingevuld. Ga er van uit dat het niet teveel kwaad kan, maar beter voorkomen dan genezen ;)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

• oadm
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 08-10-2020
Kent en gebruikt iemand de plugin SEO Pressor ? Dit is een hulp programma om de SEO van je site van teksten te verbeteren. Ik gebruik het zelf en ben er wel tevreden over.

• André
MarvinG schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:31:
Thanks voor de reacties!
Het is ook zeker niet de bedoeling om dit in te zetten als SEO strategie. Dat heb ik niet nodig. Maar in het verleden wel veel op relevante blogs gereageerd, wanneer ik interessante artikelen had gelezen. Puur gericht op het artikel zelf uiteraard. Maar daarbij dus wel naam, mailadres en URL ingevuld. Ga er van uit dat het niet teveel kwaad kan, maar beter voorkomen dan genezen ;)
Ik heb in de afgelopen 10 jaar al zo belachelijk veel op blogs gereageerd en daar nog nooit last van gehad. Het gaat dan op een natuurlijke manier en dat vind Google normaal. Ik zou het dus zeker aanraden. Niet als linkbuilding strategie, maar om marketing redenen. Je laat zo zien waar je verstand van hebt.
oadm schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:08:
Kent en gebruikt iemand de plugin SEO Pressor ? Dit is een hulp programma om de SEO van je site van teksten te verbeteren. Ik gebruik het zelf en ben er wel tevreden over.
Nog nooit gebruikt. Ik moet zeggen dat ik altijd de SEO plugin van Yoast gebruik. Die heeft alles wat je nodig hebt.

[Voor 19% gewijzigd door André op 23-08-2016 10:19]

• Adelbert
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 27-01 10:32
Tegenwoordig zie je dat veel grote jongens (bol, coolblue, amazon) hun afbeeldingen maar ook css en js bestanden hosten op een subdomein. Dit zou met pagespeed te maken hebben :? ,

Kan iemand mij hier een duidelijk antwoord op geven?

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Vaak is dat subdomein een CDN en soms worden er meerdere gebruikt. De hoofd reden is vaak snelheid, al wordt het ook wel eens gedaan om kosten te besparen. Met een CDN kan je browser meer paralel downloaden, wat de snelheid verbeterd.

Afbeeldingen in base64 in CSS zetten vind ik geen voordeel, maar een nadeel.

• Adelbert
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 27-01 10:32
Is dat ook aan te raden voor de wat kleinere websites?
Ik kan me voorstellen dat google anders met afbeeldingen op een subdomein omgaat.
Is het uiteindelijk dan goed voor je SEO vraag ik me af.

• Jism
  • Niet online
Hou je met een kleine website zo dicht mogelijk bij de standaard van google zelf: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Alles boven de 85% is in orde. JS onderin plaatsen, css / js minify'en, images optimizen, kom je al een heel eind.

CDN of een apart subdomain voor je images voor een kleine site is onzinnig. Als je betalen wilt kan ik Cloudflare aanraden. Ik heb 1 site met meer dan 20.000 bezoekers per dag, en ondanks by design al rekening houden met snelheid vind ik het de 30 dollar per maand in ieder geval waard.

Je server gaat niet onderuit bij een bezoekersspike, en dat CDN heeft toch iets meer voordeel. Pingen naar Cloudflare gaat bij mij sneller als bij m'n eigen server(s). :)

M'n magische bol werken.

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:21
Een eenvoudige vraag mijnerzijds: stel, ik heb een URL die een 301 geeft naar een andere URL, en die andere URL geeft een 404 terug. Dus:

http://www.domein.nl/foo -> 301 -> http://www.domein.nl/bar -> 404

Is het dan zo dat /foo door Google uit de zoekresultaten verwijderd zal worden (aangezien hij uiteindelijk op een 404 terecht komt)? Of blijft /foo in in de zoekresultaten staan? Mijn gedachte is dat Google een 301 sowieso zal vervangen door de URL waarnaartoe verwezen wordt, en als deze een 404 geeft hij dus uit de resultaten verwijderd zal worden.

Ik heb hierover een discussie met een SEO expert, ben benieuwd wat er hier gedacht wordt :)

omniscale.nl

• _Brake_
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-09 15:03
Probeer het uit zou ik zeggen. Mijn gevoel zegt dat beide URLs uit de index gaan.

BTO X•BOOK 15CL872 / Intel i7-8750H / NVIDIA GTX1050Ti 4GB / 2x 8GB Crucial DDR4 2666MHz / Samsung 970 Evo 500GB / 2x iiyama XUB2492HSU-B1
LG OLED65C9PLA / Pioneer VSX-922-K / Jamo S608 HCS3 + S606 / SVS PB-1000 / Apple TV 4K

• André
posttoast schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:43:
Een eenvoudige vraag mijnerzijds: stel, ik heb een URL die een 301 geeft naar een andere URL, en die andere URL geeft een 404 terug. Dus:

http://www.domein.nl/foo -> 301 -> http://www.domein.nl/bar -> 404

Is het dan zo dat /foo door Google uit de zoekresultaten verwijderd zal worden (aangezien hij uiteindelijk op een 404 terecht komt)? Of blijft /foo in in de zoekresultaten staan? Mijn gedachte is dat Google een 301 sowieso zal vervangen door de URL waarnaartoe verwezen wordt, en als deze een 404 geeft hij dus uit de resultaten verwijderd zal worden.

Ik heb hierover een discussie met een SEO expert, ben benieuwd wat er hier gedacht wordt :)
Beide URL's zullen uit Google verdwijnen omdat beide uiteindelijk een 404 geven. Wel kan het zijn dat dit niet direct gebeurd, maar als Google de redirect een aantal keer gezien heeft.
Een site verhuizen met een 302 werkt ook niet instant ;)

• posttoast
André schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:25:
[...]

Beide URL's zullen uit Google verdwijnen omdat beide uiteindelijk een 404 geven. Wel kan het zijn dat dit niet direct gebeurd, maar als Google de redirect een aantal keer gezien heeft.
Een site verhuizen met een 302 werkt ook niet instant ;)
OK, ik snap dat het niet instant gebeurt maar dat geldt ook als je direct een 404 geeft ipv na een redirect. Kan ik concluderen dat het geen verschil maakt en mijn aanname dus klopt? Of kun je stellen dat een directe 404 sneller verwijderd zal worden dan een 404 na een 301?

Edit: ik lees je reactie nu nog een keer en volgens mij zeg je dus juist dat mijn aanname (deels) niet klopt: als er een 301 tussen zit zal het wat langer duren. Lees ik het goed?

[Voor 12% gewijzigd door posttoast op 28-09-2016 09:33]

omniscale.nl

• André
posttoast schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:32:
[...]

OK, ik snap dat het niet instant gebeurt maar dat geldt ook als je direct een 404 geeft ipv na een redirect. Kan ik concluderen dat het geen verschil maakt en mijn aanname dus klopt? Of kun je stellen dat een directe 404 sneller verwijderd zal worden dan een 404 na een 301?

Edit: ik lees je reactie nu nog een keer en volgens mij zeg je dus juist dat mijn aanname (deels) niet klopt: als er een 301 tussen zit zal het wat langer duren. Lees ik het goed?
Google crawlt en verwerkt pagina's in aparte stappen. Dus eerst zal het de redirect tegenkomen en de 2de URL in de lijst met te crawlen URL's plaatsen. Daarna zal het de 2de URL crawlen en een 404 zien. Over het algemeen zal hier niet zo veel tijd tussen zitten. Maar een rechtstreekse 404 heeft wel de voorkeur.

• posttoast
André schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:51:
[...]

Google crawlt en verwerkt pagina's in aparte stappen. Dus eerst zal het de redirect tegenkomen en de 2de URL in de lijst met te crawlen URL's plaatsen. Daarna zal het de 2de URL crawlen en een 404 zien. Over het algemeen zal hier niet zo veel tijd tussen zitten. Maar een rechtstreekse 404 heeft wel de voorkeur.
Helder verhaal, hartelijk dank :)

omniscale.nl

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Zijn er meer mensen die afgelopen week last hebben van de taal-spammers? trump troep en anderen? Zag dat ze ook nog eens van legit sites binnenkwamen: reddit.com en lifehacker.com. Gelukkig is op beide sites al actie genomen om de spam te stoppen. Ging hard op een gegeven moment; 1200 sessies in 3 dagen tijd. Veel irritanter dan de bekende referral ghost spam.

Ben even een filter aan het maken die op basis van 'opnemen'/include werkt. Had eerst even een uitsluiten/exclude filter gemaakt met bijbehorende segmenten, maar ga nu voor de include met een lijstje van alle gangbare talen die ik de moeite waard vind.

Helaas geen include filter met een totaallijstje mogelijk op basis van alle iso-talen die Google analytics gebruikt (patroon mag niet meer dan 255 tekens zijn), dus ik ben bezig om een RegEx-je te bouwen die de taalcombo's binnen 255 kan pakken.

Zag zo even niet snel een kant en klare lijst op het web, dus ben even lekker aan het hobbyen.

[Voor 15% gewijzigd door Jivebunny op 07-12-2016 12:25]

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• JJ93
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21-09 11:58

JJ93

Error 418

Jivebunny schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:24:
Zijn er meer mensen die afgelopen week last hebben van de taal-spammers? trump troep en anderen? Zag dat ze ook nog eens van legit sites binnenkwamen: reddit.com en lifehacker.com. Gelukkig is op beide sites al actie genomen om de spam te stoppen. Ging hard op een gegeven moment; 1200 sessies in 3 dagen tijd. Veel irritanter dan de bekende referral ghost spam.
Yup op al m'n sites komt hij langs :+
Voor een exclude filter: http://blog.analytics-too...st-google-analytics-spam/
Een include filter heb ik niet, benieuwd waar je op uitkomt.

Van idee naar app? abra.nl

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

JJ93 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:04:
[...]

Yup op al m'n sites komt hij langs :+
Voor een exclude filter: http://blog.analytics-too...st-google-analytics-spam/
Een include filter heb ik niet, benieuwd waar je op uitkomt.
include patroon:

code:
1
^[a-zA-Z0-9_]{1,2}(\-|\_)[a-zA-Z0-9_]{2,3}$|^[a-zA-Z0-9_]{1,2}$|\(not set\)

Deze is een beetje ruimer dan de officiële iso code combo's die je zou kunnen gebruiken. Er zijn namelijk meerdere lijsten met verschillende iso standaarden en ik zag ook op basis van eigen data dat er wel wat combo's bij zaten die niet officieël op de lijsten staan, die ik toch voorlopig wil behouden. Bijvoorbeeld 'en-029' kan nu ook, en die zit er een paar keer tussen. Ik denk dat het ook bot-traffic is maar ga dat later nog wel een keer uitzoeken. Voor nu heb ik hiermee de meeste potentiële combo's (ook een aantal niet legit dus, zz-ZZZ bijv.) te pakken. Dit is niet erg want het gaat de spammers om de boodschap die ze kwijt kunnen in de language settings. En dat is niet de moeite met dit patroon.

Eventueel ook een strikter patroon voor de iANAL analytics users:

code:
1
^[a-z]{2}(\-|\_)[A-Z]{2}$

Eventueel verdere uiteenzetting op mijn eigen blogje (als dit niet gewenst is mods, sorry!)

[Voor 6% gewijzigd door Jivebunny op 07-12-2016 14:12]

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• Marc3l
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-09 21:35
In mijn weergave zonder filters zie ik het ook terugkomen.
Mijn 'anti spam' weergave niet daar zit een filter op die alleen geldige hostnamen toelaat (had last van ghost spam).

Zie hier een artikel om dat in te stellen https://jonnyjordan.com/b...spam-in-google-analytics/

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Marc3l schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:57:
In mijn weergave zonder filters zie ik het ook terugkomen.
Mijn 'anti spam' weergave niet daar zit een filter op die alleen geldige hostnamen toelaat (had last van ghost spam).

Zie hier een artikel om dat in te stellen https://jonnyjordan.com/b...spam-in-google-analytics/
Dit gaat alleen over een iets andere vorm van spam de laatste dagen. Dit is language settings spam. Er wordt niet altijd een onlogische referral meegegeven. Het komt ook van valide domeinen op het moment. Het enige waar je het duidelijk aan ziet zijn de taalsettings. Dat gaat met de filters op je link ook niet per se werken.

Referral spam is inderdaad met geldige hostnaam filter op te lossen. Dat is denk ik het eerste wat iedereen doet bij een nieuw ua-id/property.

• Marc3l
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-09 21:35
Ah thanks, wist niet dat language spam ook op valide domeinnamen voorkwam.

• AOC
  • Niet online
Even wat leven inblazen :+

Vraag: een partij voert voor mij linkbuilding uit en de links die zij verkrijgen zijn van websites met een hoge domain authority. Echter, de pagina waar de link op staat heeft een Page Authority van 1. In hoeverre zien jullie een link op een PA van 1 als waardevol wanneer de DA +60 is b.v..

Zelf denk ik dat het zonde is van de efforts en dat je beter kan focussen op pagina's met hoge authority

• Jasper
Wedervraag is ook op welke manier zij linkbuilding voor je doen. Is het kwalitatief hoogwaardige content, of domweg linkjes plaatsen op irrelevante plekken.

📷 Insta

• Jism
  • Niet online
Kan best zijn dat het verlopen domeinnamen waren welk ze hebben 'opgekocht' en een eigen blog bijv op hebben gekwakt. Ik heb liever links van een pagina dat gewoon gerelateerd is en met minstens 20. Alles eronder is niet echt interessant nog.

M'n magische bol werken.

• André
Alles is interessant, als het maar relevant is en geen linkdump.

[Voor 15% gewijzigd door André op 14-04-2017 10:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
Thanks voor de feedback :)

partij voert gewoon linkdump uit op niet echt relevante plekken. Meer bedrijfsregisters of plekken waar het gewoonweg toegestaan is om je link te plaatsen op een site die toevallig een prima DA heeft

Niet mijn cup of tea. Tijd om het in-house te halen denk ik :+ het blijft lastig om een partij te vinden die het wel goed uitvoert zonder dat je er naar om hoeft te kijken

[Voor 16% gewijzigd door AOC op 01-05-2017 10:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• André
Dat komt ook omdat je linkbuilden niet handmatig moet doen. Het aantal inkomende links moet organisch groeien doordat je toffe dingen doet, een PR campagne aan het voeren bent enz. Dat kan gewoon niet door een extern iemand gedaan worden zonder er naar om te kijken, dat is een wezenlijk deel van je bedrijfsvoering.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
Eens, organische groei is de meest ideale situatie maar voor sommige specifieke pagina/product niet altijd mogelijk. Geen idee wat je precies onder handmatig versta maar handmatig links vergaren kan nog prima als je er maar genoeg moeite in steekt (onderzoek, content creatie etc).

• Not Pingu
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-09 22:45

Not Pingu

Dumbass ex machina

Voor het bedrijf van een familielid heb ik in 2004 een website gemaakt die toendertijd redelijk hoog in Google kwam.

Onlangs is dat bedrijf onder een andere naam verder gegaan en werd mij gevraagd om de website te rebranden met grotendeels dezelfde content, op een nieuwe domeinnaam welteverstaan. De oude website is niet meer online.

De nieuwe website heeft een Pagespeed score van 89 op de desktop, 77 op mobiel en geen crawlfouten in de Search console. Toch is de site nog niet te vinden onder keywords waarin de oude wel hoog scoorde. Het gaat dan om specifieke diensten die het bedrijf aanbiedt.

Mijn vermoeden is dat de gebrekkige content hier in elk geval aan bijdraagt: er is nooit meer aangeleverd dan wat matige foto's en korte tekstjes, waarbij het inleidende tekstje op de voorpagina nog het grootst is. Hierdoor nemen de terugkerende elementen zoals navigatie steeds het grootste deel van de page size in beslag.

Daarom zit ik te denken om de afzonderlijke pagina's om te zetten naar een single page design met anchors voor elke titel. Is dit überhaupt verstandig, kan het helpen of heeft het geen zin?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• AOC
  • Niet online
Heb je de oude website geredirect naar de nieuwe website?

edit:

wel belangrijk om niet alles naar root te redirecten maar gewoon van pagina naar pagina indien mogelijk

Oud pagina A naar nieuw pagina A
Oud pagina B naar nieuw pagina B

etc

[Voor 62% gewijzigd door AOC op 31-05-2017 14:59]

• André
Zijn de pagina's op de oude site geredirect?
Is de nieuwe site goed geïndexeerd door google?

De pagespeed score staat volledig los van eventuele indexatie.

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

De oude site moest meteen offline zodra de nieuwe up was, omdat ze onder de oude naam geen zaken meer mochten doen of zoiets. Dus heb ik nooit een redirect opgezet. Het gaat hier dus om 2 totaal verschillende domeinnamen.

Google Search Console geeft aan dat er geen crawlfouten zijn, en de meeste pagina's zijn geïndexeerd.

• AOC
  • Niet online
Zonde, een domeinnaam van +10 jaar oud zal wel enige backlinkprofiel en authoriteit hebben opgebouwd waar je nieuwe website van had kunnen profiteren d.m.v. redirects. Het is nu kwestie van voor af aan beginnen qua SEO. Je website op de schop gooien qua lay-out zal weinig uitmaken op korte termijn.

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik weet het, daar heb ik ook voor gewaarschuwd. Maar er was iets juridisch waardoor ze de oude domeinnaam en handelsnaam niet meer mochten gebruiken en het moest allemaal snel omgezet worden.

In dit topic lees ik veel over het belang van veel en goede content en ook over het gevaar van dubbele content. Daarom rees de vraag of een lage nav/content ratio nadelig zou zijn.

Backlinks probeer ik op te bouwen door vermeldingen op link aggregators zoals de telefoongids en door middel van pagina's op social media.

In elk geval bedankt voor de reacties!

[Voor 19% gewijzigd door Not Pingu op 31-05-2017 15:56]

• AOC
  • Niet online
Wat ik eigenlijk wel interessante vraagt vind.

Een website als www.wordpress.com heeft onder zich duizenden subdomains als sitename.wordpress.com. In hoeverre zal dit hun rootdomain beinvloeden qua ranking / crawl rate mochten deze subdomeinen van slechte kwaliteit zijn en b.v. scam, duplicated content, slecht backlinkprofiel etc hebben?

Of behandeld google rootdomain / subdomain helemaal los van elkaar? Dus ook niet dat crawlbudget verdeeld wordt over de verschillen subdomeinen die een rootdomain rijk is?

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Voorbeeld:
(sub folder) domeinnaam.com/eng , /nl enzovoort
(tld) domeinnaam.com voor de Engelse taal en .nl voor de Nederlandse taal enzovoort

Qua beheer zie ik niet echt voordelen voor één van de twee methoden. Bij analyse van de cijfers bespeur ik tevens geen concreet voordeel bij één van de twee werkwijzen. Bijvoorbeeld dat een sub folder (een deel van) de "waarde" meekrijgt van het hoofddomein waardoor sub folders direct een hogere positie behaald in organische resultaten. Persoonlijk vind ik .nl voor de Nederlandse taal, .de voor Duits taal enzovoort begrijpelijker uitingen richting de klant.

Wat zijn jullie cijfers en ervaringen bij de genoemde methoden? Wat geniet jullie voorkeur en waarom? Ben zeer benieuwd naar jullie bevindingen.

• Theesipper
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 16-08-2019
blijhoofd_bennie schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:21:
Voorbeeld:
(sub folder) domeinnaam.com/eng , /nl enzovoort
(tld) domeinnaam.com voor de Engelse taal en .nl voor de Nederlandse taal enzovoort
Voor mijn eigen site heb ik beide methodes toegepast. Ik denk dat het afhankelijk is hoe intensief je het wilt aanpakken. Zelf ben ik gestart met een .com engelse site. Daarna heb ik meerdere talen toegevoegd. Voor mij nl site ben ik gegaan voor .nl omdat ik dit ambitieus wilde aanpakken, ook echt met nl customer support en een nl blog. Echter voor de de site wilde ik niets meer dan een vertalen. Daarom heb ik besloten een .com/de subfolder te gebruiken. Qua kosten heeft het wat voordelen (niet veel): geen aparte .de domein en ik hoef geen aparte SSL te kopen. Mijn .com domein heeft bovendien al Cloudflare, dus dit kon ik ook besparen.

Digital marketeer, food addict en thee expert bij teasenz.nl

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Ik heb een tijdje terug al begrepen dan Google niks meer doet met keywords in de meta-tags.
Maar zijner nog wel andere redenen waarbij je de keywords in de meta-tag prima kan gebruiken?

Ik dacht er zelf ooit eens aan om de keywords die ik aan een nieuwsbericht koppel, in de meta-tag te plaatsen.
Is niet een could do, must do, of een don't?

[Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 05-07-2017 14:38]

Waar ga je heen?

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ik neig naar don't. Bij Bing gebruiken ze het als spam signal. Google gebruikt het niet. Waar komt je verkeer vandaan? Is het waardevol verkeer?

• Zaph
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 27-03-2018
Da's al een tijdje dood - ik zou geen enkele reden weten te bedenken waarom je het nog zou gebruiken. ;)

42

• xehexehex
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 15-09 21:23
Iemand die mij even de juiste richting in kan helpen? Wil mijn website graag goed geïndexeerd hebben. Heb netjes YOAST draaien, een sitemap aangemaakt maar heb het gevoel dat ik iets verkeerd doe.

Even voor de beeldvorming: ik heb een onepage homepage, het menu scrollt dus naar de specifieke onderdelen op mijn homepage #contact #recenties #diensten whatever.

Verder heb ik ónder mijn diensten in het menu een 4-tal pagina's aangemaakt waar ik wat dieper in ga op de diensten. Losse pagina's (child pagina's) met als hoofdpagina de home.

Nu wil ik het zo hebben bijv:

Mijn sitemap lijkt gewoon correct:

En binnen mijn Google Dashboard ook:

Echter als ik een zoekopdracht doe krijg ik mijn pagina's dus verspreid over de zoekresultaten, als losse result en niet als subpagina/menu .

Doe ik iets stoms?

• AOC
  • Niet online
Nee, dit is iets wat Google d.m.v. hun algoritme bepaald. Hierin kan je zover ik weet weinig aan doen behalve je site prima crawlable en gestructureerd houden

• xehexehex
Valt er niet iets aan extra meta data mee te geven? Site draait eerlijk gezegd al iets van 4/5 maanden, zonder enige verandering :).

• AOC
  • Niet online
Misschien dat iemand de heilige graal al ontdekt qua tricks heeft maar dit is wat Google erover kwijt wilt https://support.google.com/webmasters/answer/47334?hl=en

Ik heb er nog niet echt in verdiept omdat Google ze bij onze sites netjes oppakt :)

• xehexehex
Waterkoker schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:50:
Misschien dat iemand de heilige graal al ontdekt qua tricks heeft maar dit is wat Google erover kwijt wilt https://support.google.com/webmasters/answer/47334?hl=en

Ik heb er nog niet echt in verdiept omdat Google ze bij onze sites netjes oppakt :)
Yes, die had ik gezien. Gekke is dat ik tal van andere websites heb waar het wel gewoon goed gaat. Zal denk ik komen door mijn opzet en de niet normale manier waarschijnlijk van het aanbieden van die subpages onder een one page pagina.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasper
Volgens mij worden daar populaire onderdelen binnen de site getoond. Je hebt er in ieder geval geen invloed op.

📷 Insta

• Mr Orange
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-09 18:52
Wanneer je een webshop hebt die in een nichemarkt wereldwijd goed rankt, doe je er dan verstandig aan om de site ook te beter in te richten voor "local seo"? Of heeft dit een negatieve impact op global ranking?
Bijvoorbeeld adres in de footer en lokaal meer links generen vanaf websites / bedrijven met een hoge autoriteit?
Of kan dit prima naast elkaar lopen en versterkt het elkaar?

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@Taine0 Wat Jasper zegt. Populaire pagina's kunnen door google op deze manier getoond worden. Verder heb je daar geen invloed op, behalve dan SEO Technisch. Maar dat lijkt wel op orde gezien je sitemap.

Enige manier is met Adwords en Sitelink extensies. Maar dat kost geld.

• Jasper
Mr Orange schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:28:
Wanneer je een webshop hebt die in een nichemarkt wereldwijd goed rankt, doe je er dan verstandig aan om de site ook te beter in te richten voor "local seo"? Of heeft dit een negatieve impact op global ranking?
Bijvoorbeeld adres in de footer en lokaal meer links generen vanaf websites / bedrijven met een hoge autoriteit?
Of kan dit prima naast elkaar lopen en versterkt het elkaar?
Heeft je lokale aanwezigheid toegevoegde waarde? Kunnen mensen langskomen? Zo niet, dan heeft het - denk ik - weinig zin.

📷 Insta

• Mr Orange
Jasper schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:59:
[...]

Heeft je lokale aanwezigheid toegevoegde waarde? Kunnen mensen langskomen? Zo niet, dan heeft het - denk ik - weinig zin.
Het is inderdaad ook een stenen winkel.. anders heeft het inderdaad weinig zin..

• Jasper
Ik snap je punt inderdaad.

Wat zou je aanpassen om local te ranken? Kan je niet 1 pagina inrichten, met als doel het promoten van de offline winkel, en die optimaliseren voor local seo?

📷 Insta

• Jism
  • Niet online
Waar doe je eigenlijk een spam report dat veel omvangrijker is dan 1 site alleen? De paid links page van Google laat bijv 1 url als site die links verkoopt, en 1 url die je maar in kunt vullen als site die links zou inkopen. Echter heb ik een omvangrijk aantal websites (zeg maar 100+ websites) die allen echt aantoonbaar low quality content hebben maar toch bovenin de zoekresultaten staan. Bekijk ik het linkprofiel dan is alles vanaf dezelfde sites aan elkaar gelinked op verschillende hostingpakketjes bij verschillende aanbieders.

Concurrentie is prima; begrijp me niet verkeerd, maar dit slaat nergens op. Dit is gewoon iemand die loopt te kloten met local seo en er blijkbaar een truucje voor heeft gevonden wat blijkbaar binnen de zoekmachine werkt.

Ik zou textueel kunnen vermelden, bekijk dit text bestandje met links etc maar de vraag is of google daar iets mee doet.

[Voor 7% gewijzigd door Jism op 12-07-2017 06:53]

M'n magische bol werken.

• André
Als je contacten binnen Google hebt zou je het op kunnen sturen. Dan heb je kans dat als het echt omvangrijk en duidelijk is dat ze op een knop drukken. En je kunt 1 spamreport aanmaken met in de omschrijving de lijst met de overige url's.

• the noise
  • Laatst online: 15:42
Mr Orange schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:26:
[...]

Het is inderdaad ook een stenen winkel.. anders heeft het inderdaad weinig zin..
Heb je eigenlijk ook je lokale vermelding via GoogleMijnBedrijf compleet ingericht?

• Mr Orange
the noise schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 21:10:
[...]

Heb je eigenlijk ook je lokale vermelding via GoogleMijnBedrijf compleet ingericht?
Ja, dat is allemaal goed ingevuld.
Ik vraag me af, wat de impact is als ik de contactgegevens in de footer zet. Beperken deze locatie specifieke kenmerken de globale ranking?

Ik kan het me niet voorstellen, maar ik zoek bevestiging. :)

• Jasper
Mr Orange schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Ik kan het me niet voorstellen, maar ik zoek bevestiging. :)
Nah, dat lijkt me niet.

📷 Insta

• Jism
  • Niet online
André schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:54:
Als je contacten binnen Google hebt zou je het op kunnen sturen. Dan heb je kans dat als het echt omvangrijk en duidelijk is dat ze op een knop drukken. En je kunt 1 spamreport aanmaken met in de omschrijving de lijst met de overige url's.
Dat omschrijvingsvakje is echter maar 1000 chars groot. Ik heb een spam report ingediend met o.a een verwijzing naar een text bestand met meerdere URL's en methodiek. Maar zoiets duurt altijd even.

M'n magische bol werken.

• ThE_ED
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 17-08 13:45

ThE_ED

Stuffed Animal

Ik ben benieuwd hoe de natural language optie gaat werken in Analytics. Ziet er interessant uit, al iemand geprobeerd? (Eigenlijk is analytics wellicht een los topic, bedenk ik me nu)

https://analytics.googleb...get-answer-in-google.html

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:17

Remy

Moderator Devschuur® / General Chat

I usually get 100% accuracy

Kan wel hierin hoor, mocht de discussie hierover groot worden dan maken we er een apart topic van :)

Nog niet mee gewerkt overigens tot nu toe, in Analytics.

Op SEO-gebied gaat er (weer) wat veranderen: Moz heeft er in de Whiteboard Friday aandacht aan besteed: Searcher Task Acomplishment.

Gaat er in principe om dat de mensen die via Google Search op je site belanden, zo goed mogelijk bediend moeten worden met de taak of taken die ze op je site willen uitvoeren. Hoe beter bediend, hoe beter je site scoort. Linkje: https://moz.com/blog/searcher-task-accomplishment

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• BJVM
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 09-08-2017

BJVM

Los pinoleros

Het hele SEO gebeuren wordt sowieso een stuk meer focussen op problem solving. Is de eerste tip die ik ook laatste tijd meegeef. Probeer vanuit je klant te denken, wat wil de klant op je website en hoe lost hij dat via jouw website op.

• Jona1990
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 26-01 17:13
Ik heb op mijn marketingafdeling maar beperkte FTE voor SEO. Als ik even heel simpel naar de drie SEO-peilers kijk: content doen we zelf omdat we de kwaliteit willen waarborgen (kan je niet uitbesteden naar mijn idee). Techniek doen we via de developer van onze websites. Ik zit nu alleen nog met autoriteit opbouwen (oftewel linkbuilding). Is het aan te raden om dat uit te besteden? En zo ja, heeft iemand aanbevelingen? Ik heb het idee dat er een heleboel nare bedrijven in deze business zitten.

• Jasper
Ja eens, er zitten veel nare bedrijven in die business. Ik zou dit in eigen beheer doen. Anders krijg je ladingen links waar je niet op zit te wachten ben ik bang.

Is de content die je nu maakt niet goed/interessant genoeg dat het organisch opgepakt wordt? Of weet die doelgroep jou nog niet te vinden?

📷 Insta

• BJVM
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 09-08-2017

BJVM

Los pinoleros

Jona1990 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:48:
Ik heb op mijn marketingafdeling maar beperkte FTE voor SEO. Als ik even heel simpel naar de drie SEO-peilers kijk: content doen we zelf omdat we de kwaliteit willen waarborgen (kan je niet uitbesteden naar mijn idee). Techniek doen we via de developer van onze websites. Ik zit nu alleen nog met autoriteit opbouwen (oftewel linkbuilding). Is het aan te raden om dat uit te besteden? En zo ja, heeft iemand aanbevelingen? Ik heb het idee dat er een heleboel nare bedrijven in deze business zitten.
Content valt best uit te besteden, geef het externe bureau of de freelance tekstschrijver dan wel een handleiding mee. Technische punten bijvoorbeeld van een specifiek artikel of het product. Wat ik absoluut aanraad is om zogenaamde monsterartikelen te gaan schrijven. Minimaal 1000+ woorden en veelal informatief met anchor links bovenin de tekst.

Over je linkbuilding, het is inderdaad interessanter om dit zelf te gaan doen. Kwantiteit is niet hetgeen dat telt. Kwaliteit is hierin veel belangrijker. Zoek goede relevante websites op en vraag daar een blog op te plaatsen bijvoorbeeld. Als je eens op zoek bent naar een leuk verhaal over nare praktijken betreft linkbuilding:

https://letterzaken.nl/keyboost-ipower-hoe-en-risico/

• ImmortalSoul
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 10:28
Ik heb een vraagje over mijn website, over hoe ik een probleem SEO technisch moet oplossen.

Ik heb een Wordpress website (www.lennyvandijk.nl). De homepagina is een blog, en in het menu verwijs ik ook door naar die blog. Alleen weet google volgensmij niet dat ik een blog heb. Ook in de sitemaps (die via Yoast worden aangemaakt), mis ik de blog pagina.

Maak ik nu een stomme denkfout, of hoe kan ik dit netjes regelen?

• Zaph
Yep - de link onder het woordje 'Blog' verwijst naar je homepage, en http://lennyvandijk.nl/blog zegt "Oops! That page can’t be found." ;)

42

• ImmortalSoul
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 10:28
Zaph schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:45:
[...]

Yep - de link onder het woordje 'Blog' verwijst naar je homepage, en http://lennyvandijk.nl/blog zegt "Oops! That page can’t be found." ;)
Dom, uiteraard. Ik heb dus de blog pagina aangemaakt.

Wat is nu de best practice? http://lennyvandijk.nl en http://lennyvandijk.nl/blog hebben dezelfde content en dat is SEO technisch niet handig. Na wat rondzoeken weet ik nu niet of ik een 301 redirect of een canonical URL moet gebruiken (de ene website zegt dit, en de andere dat).

En moet ik nu http://lennyvandijk.nl door laten verwijzen naar http://lennyvandijk.nl/blog ... of andersom?

• André
ImmortalSoul schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:28:
[...]

Dom, uiteraard. Ik heb dus de blog pagina aangemaakt.

Wat is nu de best practice? http://lennyvandijk.nl en http://lennyvandijk.nl/blog hebben dezelfde content en dat is SEO technisch niet handig. Na wat rondzoeken weet ik nu niet of ik een 301 redirect of een canonical URL moet gebruiken (de ene website zegt dit, en de andere dat).

En moet ik nu http://lennyvandijk.nl door laten verwijzen naar http://lennyvandijk.nl/blog ... of andersom?
Waarom zou je een /blog pagina aanmaken als dat een kopie is van de homepage? Ga je de homepage nog anders inrichten? Zo niet zou ik /blog verwijderen. Google ziet echt wel dat het om een blog gaat zonder dat woord in de URL.

• Zaph
Eerst moet je je even afvragen wat je nu eigenlijk wilt - moet de homepage de laatste blog bevatten, dan regel je dat en hang je onder /blog de andere blogs. Als je alles op je homepage wilt hebben dan heb je dus geen 'Blog' pagina nodig.

edi: wat @André dus ook al zegt. :)

[Voor 8% gewijzigd door Zaph op 23-11-2017 15:57]

42

• Jajajajajajajaj
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 18-11-2020
Beste Tweakers,

Ik heb op dit moment een site waar ik een leuk zakcentje iedere maand mee verdien. Ik stond altijd bovenaan op de meest gerelateerde zoekterm in Google en heb ongeveer 2,5-5k sessies per dag.

Maar nu is er een concurrent die heeft 35k backlinks aangemaakt met de meest vieze omschrijvingen...
Nu ben ik hierdoor gezakt in Google en verlies ik inkomsten + ik sta ook op vele websites nu als "scammer" "fraud" etc.

Nu had ik wel een vermoeden uit welke hoek het kwam en heb via een e-mailadres op die website erachter gekomen dat dezelfde persoon ook een bedrijf heeft. Toen ben ik gaan kijken naar zijn concurrenten in die tak van sport en wat blijkt.. Hij heeft ook daar dezelfde negatieve backlinks met dezelfde anchor teksten gebruikt.

Dezelfde links op dezelfde websites, dezelfde anchor teksten. Oftewel hij huurt iemand in om al zijn concurrenten vol te spammen met negatieve links.

Wat kan ik hier tegen doen? Hebben jullie tips?

• Arjan A
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21-09 16:48

Arjan A

Cenosillicafoob

Kan je niet contact opnemen met Google Nederland? Lijkt me dat dit vervuiling is van hun database en dat die concurrent wat penalty verdient...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• AOC
  • Niet online
Jajajajajajajaj schreef op donderdag 30 november 2017 @ 06:06:
Beste Tweakers,

Ik heb op dit moment een site waar ik een leuk zakcentje iedere maand mee verdien. Ik stond altijd bovenaan op de meest gerelateerde zoekterm in Google en heb ongeveer 2,5-5k sessies per dag.

Maar nu is er een concurrent die heeft 35k backlinks aangemaakt met de meest vieze omschrijvingen...
Nu ben ik hierdoor gezakt in Google en verlies ik inkomsten + ik sta ook op vele websites nu als "scammer" "fraud" etc.

Nu had ik wel een vermoeden uit welke hoek het kwam en heb via een e-mailadres op die website erachter gekomen dat dezelfde persoon ook een bedrijf heeft. Toen ben ik gaan kijken naar zijn concurrenten in die tak van sport en wat blijkt.. Hij heeft ook daar dezelfde negatieve backlinks met dezelfde anchor teksten gebruikt.

Dezelfde links op dezelfde websites, dezelfde anchor teksten. Oftewel hij huurt iemand in om al zijn concurrenten vol te spammen met negatieve links.

Wat kan ik hier tegen doen? Hebben jullie tips?
Handmatig proberen de backlinks te verwijderen. Contact opnemen met de webmaster etc.

Mocht dat niet lukken kan je disavow van Google gebruiken https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main

artikel hierop ingaand https://www.shoutmeloud.com/google-disavow-links.html

[Voor 7% gewijzigd door AOC op 30-11-2017 10:44]

• André
Arjan A schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:43:
Kan je niet contact opnemen met Google Nederland? Lijkt me dat dit vervuiling is van hun database en dat die concurrent wat penalty verdient...
Helaas, Google NL gaat hier helemaal niets aan doen, als er al iets gebeurd is dat vanuit Dublin. Maar over het algemeen is NL te klein voor ze en laten ze het lekker aan het algoritme over.
De suggestie hierboven is de juiste: disavow lijstje opstellen en indienen bij Google.

• matdriks41
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 03-09 18:57
Achterhalen door welk ip dit is geplaatst door dit na te gaan bij de webmasters. Hiervoor sowieso aangifte doen bij de politie.

• Jism
  • Niet online
Waterkoker schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:39:
[...]

Handmatig proberen de backlinks te verwijderen. Contact opnemen met de webmaster etc.

Mocht dat niet lukken kan je disavow van Google gebruiken https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main

artikel hierop ingaand https://www.shoutmeloud.com/google-disavow-links.html
Disavow. Hoezo handmatig links gaan verwijderen? Weet je wat 35k aan links opruimen (handmatig) gaat kosten? :X

Ik heb dit ook eens gehad. Een concurrent benadeelde een hoop websites van klanten van mij en met 250+ startpagina's. In het kort gingen die startpagina's over hetzelfde onderwerp, met voor 95% aan sites met een 'low value' anchor en zelfs naar pagina's die er helemaal niets van doen mee hadden. De overige 5% werden aan z'n eigen websites toegeweid met wel de juiste anchors.

Uiteindelijk alles in disavow per domein gezet, en op korte termijn vielen ook zijn websites volledig weg (en de mijnes kwamen terug).

Ik had er een advocaat op gezet, maar om en nabij was het voor mij moeilijk te bewijzen dat "hij" erachter zat. Kwam die goed mee weg nog ook. Jij hebt daarintegen een email adres.

M'n magische bol werken.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Een goede vraag: Heeft de fbclid die FB in hun links gebruikt nog iets met SEO te maken?
En kan het kwaad om alles met ?fbclid=xxxx in de URL te strippen terwijl het niet ten koste gaat aan de SEO?

Waar ga je heen?

Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee