Onder 'Advanced Segments' kan je weer je eigen 'Custom Segments' aanmaken. Hier maak ik dan een segment aan die per land segmenteert. Dus Segment A laat alleen visitors zien uit Land A, Segment B laat alleen visitors zien uit land B etc.Millennyum schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:18:
Dan moet je gaan werken met custom reports, geen segments (wellicht is er hier een spraakverwarring, want 'custom segments' bestaan niet, het zijn 'advanced segments' of 'custom reports' en dat zijn twee verschillende dingen).
Nu wil ik bijvoorbeeld van campagne 1 (de campagne die op landen A t/m K loopt) alleen de visitors zien die uit land A komen. Dus dan segmenteer ik met custom segment A, welke goed werkt. Als ik ditzelfde ga toepassen in custom reports dan gaat alles goed, totdat ik 'Adwords metrics' ga toevoegen, zoals CTR, Impressions etc. Als deze zijn toegevoegd, dan worden alle kolommen met 'Adwords metrics' met nulletjes gevuld. Zet ik segment A uit, dan geeft ie wel de correcte cijfers weer - maar dan kan ik het weer niet visitors per land bekijken. Ik vrees dan ook dat binnen Google Analytics dit dan ook niet kan worden opgelost, maar misschien is er een 'work-around' mogelijk. Ik heb al lopen Googlen, maar verder dan alleen de basic stuff kan Google niet vinden..