[SEO] Tips & Trucs

Pagina: 1 ... 35 ... 38 Laatste
Acties:
  • 192.240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurjenK
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11-2014
Millennyum schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:18:
Dan moet je gaan werken met custom reports, geen segments (wellicht is er hier een spraakverwarring, want 'custom segments' bestaan niet, het zijn 'advanced segments' of 'custom reports' en dat zijn twee verschillende dingen).
Onder 'Advanced Segments' kan je weer je eigen 'Custom Segments' aanmaken. Hier maak ik dan een segment aan die per land segmenteert. Dus Segment A laat alleen visitors zien uit Land A, Segment B laat alleen visitors zien uit land B etc.

Nu wil ik bijvoorbeeld van campagne 1 (de campagne die op landen A t/m K loopt) alleen de visitors zien die uit land A komen. Dus dan segmenteer ik met custom segment A, welke goed werkt. Als ik ditzelfde ga toepassen in custom reports dan gaat alles goed, totdat ik 'Adwords metrics' ga toevoegen, zoals CTR, Impressions etc. Als deze zijn toegevoegd, dan worden alle kolommen met 'Adwords metrics' met nulletjes gevuld. Zet ik segment A uit, dan geeft ie wel de correcte cijfers weer - maar dan kan ik het weer niet visitors per land bekijken. Ik vrees dan ook dat binnen Google Analytics dit dan ook niet kan worden opgelost, maar misschien is er een 'work-around' mogelijk. Ik heb al lopen Googlen, maar verder dan alleen de basic stuff kan Google niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:59:
Ik heb nog een vraagje...

Ik had vroeger een domeinnaam (nu niet meer in mijn bezit) waarvan nu nog een 30tal geindexeerde in google staan. Sommigen daarvan zijn duplicate content t.o.v. mijn huidige website.

Die server is offline, de pagina's bestaan niet meer, maar ze zijn wel nog geindexeerd in google. Hoe kan je een aanvraag doen om te verwijderen (in Webmaster Tools gaat dit niet aangezien ik niet kan verifiëren dat ik de eigenaar ben ...)
Je vraag hoort dus niet in dit topic en uberhaupt dit subforum. Wil je daar voortaan even op letten? Dank ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Jurjenk: ah, die custom segments :)

En als je nou eens stopt met segmenteren en alleen een custom report aanmaakt, en in het custom report aangeeft dat er op land gefilterd moet worden?

• JurjenK
Millennyum schreef op donderdag 22 december 2011 @ 08:09:
En als je nou eens stopt met segmenteren en alleen een custom report aanmaakt, en in het custom report aangeeft dat er op land gefilterd moet worden?
Zodra je 'Country' selecteert (zowel als metric of als dimension), dan laat ie je niet meer toe om 'Adwords metrics' (CTR, impressions etc.) te selecteren. Ik denk dat het dan ook niet mogelijk is om met de opties binnen Google Analytics en Adwords dit voor elkaar te krijgen.

Ergens is het ook wel logisch. Adwords geeft alleen informatie over aantal clicks/impressions/CTR e.d. door aan Analytics. Analytics registreerd alleen visits en alle bebehorende metrics (Bounce rate, pages visited etc.). En aangezien een click geen visitor is (ook al is het aantal clicks vaak zo goed als gelijk aan het aantal visitors die je binnen krijgt via je Adwords campagnes), en Google deze twee gegevens niet kan of wil koppelen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

JurjenK schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:19:
[...]

Ergens is het ook wel logisch. Adwords geeft alleen informatie over aantal clicks/impressions/CTR e.d. door aan Analytics. Analytics registreerd alleen visits en alle bebehorende metrics (Bounce rate, pages visited etc.). En aangezien een click geen visitor is (ook al is het aantal clicks vaak zo goed als gelijk aan het aantal visitors die je binnen krijgt via je Adwords campagnes), en Google deze twee gegevens niet kan of wil koppelen.
Daarmee zit je inderdaad in de goede richting. Het heeft te maken met het data model dat gebruikt wordt voor de metingen. In feite is de AdWords rapportage in Google Analytics niets meer dan een import elke nacht. Het enige wat Analytics echt aan een AdWords bezoek kan koppelen is campagne en zoekwoord. Die 2 dimensies kun je dus wel per land segmenteren, de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je momenteel al deftig scoort op met je url:

www.domein.nl/keyword-subkeyword

maar je hebt ook deze domeinnaam in je bezit (wordt nu nog niets meegedaan): www.keyword-subkeyword.nl

Wat doe je het dan het best? Gewoon een redirect van die domeinnaam naar je pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 13:37
Vraagje: ik heb domein1.nl en een concullega heeft domein2.nl
Nou gebruikt hij in zijn titel (van 463 tekens!) bijv. "domein2.nl: keyword keyword domein1.nl keyword keyword", oftewel hij gebruikt mijn domein in zijn titel.
Is dit iets om mij zorgen om te maken, of werkt dit juist tegen hem vanuit zoekmachine-oogpunt?

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zou hem gewoon verzoeken jouw naam te verwijderen uit zijn titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Voor goede Basis SEO
(ben geen expert maar wat ik er van snap een beetje):

Bijvoorbeeld de zoekwoorden: Computer optimaliseren

URL heeft de zelfde woorden als artikelnaam.
Titelnaam de zelfde als je H1 tag/artikelnaam
Meta-tag ook die keywords en die relevant zijn aan de site

Dus het http:// adres naar je blogpost bevat de zelfde woorden van je artikel.
De naam van je artikel bevat ook deze woorden, in de blogpost naam.
De omschrijving tags van dit artikel bevatten ook deze zoekwoorden.

De inhoud van je tekst in je blog gebruik je 1 of 2 keer die zoekwoorden aan het begin en het einde.
Op deze manier 'leest' de spider van Google van boven naar beneden en zoekt naar relevantie.

Aan het einde van je tekst waar je bezoekers bedankt voor het lezen, kun je schrijven:

"Deze blog post ging vandaag over het optimaliseren van je computer instellingen"

Maak SEO niet te complex, let gewoon op de basis eerst.

Zorg dat de woorden computer optimaliseren in url-titel-meta tags-body en wil je het nog beter doen dan de hyperlinkjes ook deze namen bij gebruiken.

Link 1 - Computer optimaliseren voor (onderwerp)
Link 2 - Waarom is het verstandig om je computer te optimaliseren
Link 3 - In welke situaties zou je het beste je computer moeten optimaliseren

Etc. Enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
SEO is erg interessant, ik heb inmiddels op bepaalde sites echt duizenden bezoekers via Google per dag binnenstromen, dat gaat echt als een trein.

Domeinnaam, H1-tags, SEO-friendly url's, mooie TITLES, waardevolle inhoud helpen inderdaad. Meta 'description' tags zijn erg belangrijk, omdat ze vaak weergegeven worden in Google.

Ik heb nog niet gemerkt dat meta tags echt invloed hebben op hoog komen in Google, ze zijn lange tijd echt volledig waardeloos geweest, maar ik zie ze nu structureel gebruikt worden als tekst die gebruikers zien in Google. Ik probeer ook altijd wel de inhoud van basis op te zetten op basis van SEO, maar om volledig lege teksten "Bedankt voor het lezen van ons artikel over ..." te schrijven voor SEO doeleinde vind ik te ver gaan. Het 3x linken van dezelfde pagina vanaf 1 pagina met verschillende teksten zou ik ook niet doen.

Ik concentreer me voornamelijk op:
  • Domeinnaam
  • H1-tags (en h2/h3)
  • SEO-friendly url's
  • Mooie titels (voor Google en eindgebruiker)
  • Goede inhoud
  • Meta description tags per pagina, maar slechts indien mogelijk zonder dat het monnikenwerk wordt, want Google pakt anders ook vaak wel een relevante tekst op de betreffende pagina.
Ik doe ook aan subdomain-forwarden (altijd met of zonder www) en dus voorkomen van duplicate content op verschillende url's. Ik heb niet bijster veel verschil gemerkt, maar het wordt wel structureel gedaan en aangeraden.

Zonder goede inhoud, goede inkomende links of een grote hoeveelheid zoekopdrachten naar het keyword waarop je optimized, wordt het sowieso lastig, hoeveel je ook aan SEO doet.

Ik vind de SEO checklist van webconfs ook erg interessant. Ik doe ze meteen een plezier om naar ze te linken met het keyword "SEO checklist", waarschijnlijk één van hun beter presterende inkomende zoekopdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Die checklist is echt slecht:
  • Keywords in URL - Onzin
  • Keyword density in document text - Onzin
  • Keywords in headings (<H1>, <H2>, etc. tags) - Onzin
  • Keywords in metatags - Onzin, ook voor Bing
  • Links from .edu and .gov sites - Onzin
  • <Keywords> metatag - Onzin
  • <Language> metatag - Maakt niks uit
  • Keywords font size - Onzin
  • File size - Wat daar staat is onzin (in deze vorm)
  • Sitemap - Onzin, helpen niet met ranken, alleen indexeren
Er staat verder wel meer in dat niet klopt, dus ik zou deze lijst zeker niet aanhouden.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurjenK
En kan je deze claims ook enigszins onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik vind het echt wel absurd dat jij zulke incorrecte informatie verspreidt, tegen alle SEO-artikelen in en weet ook niet in hoeverre ik er op moet reageren, omdat je er ook geen argumentatie bij hebt gegeven.

Die checklist is echt niet slecht en echt waardevol, maar het is inderdaad wat lang en ik ben het inderdaad ook niet met 100% eens, maar de informatie is aanzienlijker correcter dan de informatie die jij hebt gepost.
  • Keywords in domein
    Cruciaal - Zo sta ik met meerdere sites al in de top-10 binnen maand naar release van de website, ondanks geen inkomende links of altijd erg veel waardevolle inhoud te hebben vergeleken met de top-sites.
  • Keywords in URL - Waardevol
  • Keyword density in document text - Relevant, maar ik zou nooit kwaliteit uitwisselen voor SEO-optimisatie, meestal gaan SEO-optimisalitie en je site verbeteren hand-in-hand.
  • Keywords in headings (<H1>, <H2>, etc. tags) - Waardevol
  • Keywords in metatags - Heeft geen invloed, maar is zichtbaar.
  • Links from .edu and .gov sites - Waardevol, inkomende links van sites die als betrouwbaar worden gekenmerkt zijn belangrijk. Ik zou er niet superveel moeite voor doen nee.
De rest vind ik ook niet erg onderbouwd, maar ik kan me daar wel in vinden.

0900 alternatief - Google zoeken
code:
1
2
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<meta name="description" content="Via onze site kunt u de gratis nummers vinden als alternatief voor de dure 0900-nummers. We hebben inmiddels al duizenden telefoonnummers en er komen dagelijks nieuwe nummers bij."/>

Ik ben het met je eens dat de tekst in de meta-tag verder weinig invloed heeft op de rankschikking, maar het feit dat deze weergeven wordt kan het verschil uitmaken tussen 400 en 900 dagelijks kliks. Zeker indien je hoog in de resultaten staat.

Er is inderdaad geen heilige graal en met kwaliteitscontent en goede inkomende links kun je inderdaad nog erg hoog komen te staan, ondanks dat de website erg SEO-onvriendelijk is, maar ik heb inmiddels 5 sites die meer dan 500 bezoekers per dag binnen krijgen met de hoogste 5000 bezoekers per dag via Google. Het is de drijvende kracht achter de bezoekers van mijn sites, de meeste zouden zonder Google nog géén 100 bezoekers per dag hebben.

Andere interessante links:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je refereert naar een checklist van 2007(!), dat is op het internet een eeuw geleden. Wat hier vaak geldt: Correlation does not imply causation. Semantiek en SEO zijn dingen die vaak hand in hand gaan, maar die in veel gevallen totaal niet gerelateerd zijn aan elkaar.

Je hebt het over keyword in domein, ik heb het over keyword in de URL, twee verschillende dingen waarbij een exact match domein inderdaad voordelen heeft. Keyword in de URL doet er nauwelijks toe.

Keyword density, serieus? En dan zeker ook binnen bepaalde waarde proberen te blijven? Laat dit ajb los, want het is echt een metric uit het verleden. Schrijf over het onderwerp en doe dat met de focus op het onderwerp.

Keyword in Hx tags doen er helemaal niet toe, ik heb er eerder over geschreven. Het is typerend voor de SEO wereld: elkaar napraten en zelf niks testen (en ja, ik heb de Hx tags op een succesvolle al eens vervangen door met CSS opgemaakte span-tags: geen enkel verschil!).

Edu en gov sites doen er toe omdat ze oud en autoritair zijn, niet omdat ze edu of gov zijn. Daarnaast worden edu websites regelmatig gehackt of betaald om links te plaatsen.

Natuurlijk heeft een goede Meta description invloed op de CTR, maar je rankt 5 op een term waar 12.100 breed aan zoekvolume op zit. Dat betekend dat er maximaal 403 mensen per dag op deze gerelateerde termen zoeken, dat gaat je dagelijks dus niet zoveel meer opleveren als je schetst. Als ik jou was zou ik me druk gaan maken over alle titles en meta descriptions van je overige pagina's, deze zijn echt verre van optimaal.

Binnen Nederland zijn de meeste websites afhankelijk van Google, dus zo gek is dat niet.

Leuk deze links, maar Woorank gaat je echt niet veel verder helpen. Aaron Wall heb ik hoog zitten, maar ook deze post komt alweer uit 2006, dat maakt het oud (dit artikel is echter nog steeds goed van toepassing) en daar moet je mee oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Met alle respect CrashOne.. maar wat jij schrijft is niet helemaal correct.. sorry :)

Ten eerste. Google laat 3 delen zien right?

Google het woord Honden.

honden rassen | < das 1 Titel!
www.honden.nl/ < das 2 Domein!
hond fokkers, kennels, puppies en websites uit heel Nederland en Belgie. < das 3 |Meta-Tags

-

Tegenwoordig is de belangrijkste SEO tip:

Maak unieke content voor je BEZOEKERS
Geen copy en paste, maar schrijf in je eigen taal
Zet je er plaatjes bij? Hernoem je plaatjes dan naar het onderwerp. Dus niet img-2134.jpg maar Hondentrainen01.jpg bijv.

Je rankings worden beïnvloed door social media factoren.
Zet een Facebook like knop op je site
Zet je Twitter stream op je site
Zorg voor interactie op je site met je bezoekers (dan ziet Google dat de site leeft en krijg je een hogere ranking)

Geloof je me niet? Lees de Google panda update maar :)

Zorg voor interne links.. dus je artikel gaat over A verwijs in je artikel op je eigen site met hyperlink naar artikel B over het zelfde onderwerp (en Google vind dit weer een stuk beter)

Bij Google gaat het maar om 1 zaak:

Relevantie.

Wil je scoren op keywords dan moet jou site relevant zijn aan de zoekopdracht van de klant en die woorden moeten er wel degelijk in voorkomen.

Maar wil je je business een succes laten worden concentreer je dan om het geven van genoeg waardevolle content VOOR je bezoekers.. zodat ze weer terug komen.

Blijven bezoekers langer op je site dan die van je concurrent... ziet Google dit ook als extra boost voor je ranking.

M.a.w. Hoe langer een bezoeker op je site blijft... hoe meer Google je serieus neemt en onhoog zal ranken.

Het is hard werken om goede content te maken... maar als dat je passie is.. is dat totaal geen probleem.. en je plukt de vruchten er op den duur zeker van.

Iemand die je wijs maakt dat je na 1 dag al op 1 staat in Google.. moet je met een korrel zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:22
Ik zit met een vreemd probleem. Ongeveer 1 maand geleden is een nieuwe website online gegaan. Deze website is opgezet om informatie te geven over een bepaalde activiteit van een bestaand bedrijf. Hiervoor heb ik ongeveer dezelfde layout gebruikt als de huidige website van het bedrijf. De content is volledig aangepast. De bestaande website van het bedrijf heeft een verwijzing naar de nieuwe site en andersom ook (gewoon een link dus).

De nieuwe website stond binnen een paar dagen in google. Na ongeveer twee weken stond deze op positie 4 van het belangrijkste keyword. Een stuk sneller als dat ik verwacht had (ik ben niet echt een SEO expert of websiteontwikkelaar) aangezien er nauwlijks backlinks etc zijn naar de nieuwe site. Die 4e positie heeft de site tot een paar dagen geleden vastgehouden, nu is de nieuwe site nauwlijks meer te vinden in google. De hoofdsite van het bedrijf komt nog wel voor in de zoekresultaten, hetzij op een lagere positie.

De site lijkt niet gebanned te zijn door google, hij is nog steeds wel te vinden. De site heeft nog geen pagerank gehad, ook nu komt er nog een pagerank van 0 uit een pagerank checker voor de site. Wat kan hier gebeurt zijn? In google webmastertools zie ik ook geen fouten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Was je ingelogd binnen een google account?

Ik merk dat als ik ingelogt ben... en ik zoek via een relevant zoekwoord, dat mijn eigen sites altijd hoog bovenin staan. Log ik me zelf uit, dan sta je in een keer 5 pagina's verder (bij wijze van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Fonk schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 03:40:
Met alle respect CrashOne.. maar wat jij schrijft is niet helemaal correct.. sorry :)

Ten eerste. Google laat 3 delen zien right?

Google het woord Honden.

honden rassen | < das 1 Titel!
www.honden.nl/ < das 2 Domein!
hond fokkers, kennels, puppies en websites uit heel Nederland en Belgie. < das 3 |Meta-Tags

-

Tegenwoordig is de belangrijkste SEO tip:

Maak unieke content voor je BEZOEKERS
Geen copy en paste, maar schrijf in je eigen taal
Zet je er plaatjes bij? Hernoem je plaatjes dan naar het onderwerp. Dus niet img-2134.jpg maar Hondentrainen01.jpg bijv.

Je rankings worden beïnvloed door social media factoren.
Zet een Facebook like knop op je site
Zet je Twitter stream op je site
Zorg voor interactie op je site met je bezoekers (dan ziet Google dat de site leeft en krijg je een hogere ranking)

Geloof je me niet? Lees de Google panda update maar :)

Zorg voor interne links.. dus je artikel gaat over A verwijs in je artikel op je eigen site met hyperlink naar artikel B over het zelfde onderwerp (en Google vind dit weer een stuk beter)

Bij Google gaat het maar om 1 zaak:

Relevantie.

Wil je scoren op keywords dan moet jou site relevant zijn aan de zoekopdracht van de klant en die woorden moeten er wel degelijk in voorkomen.

Maar wil je je business een succes laten worden concentreer je dan om het geven van genoeg waardevolle content VOOR je bezoekers.. zodat ze weer terug komen.

Blijven bezoekers langer op je site dan die van je concurrent... ziet Google dit ook als extra boost voor je ranking.

M.a.w. Hoe langer een bezoeker op je site blijft... hoe meer Google je serieus neemt en onhoog zal ranken.

Het is hard werken om goede content te maken... maar als dat je passie is.. is dat totaal geen probleem.. en je plukt de vruchten er op den duur zeker van.

Iemand die je wijs maakt dat je na 1 dag al op 1 staat in Google.. moet je met een korrel zout nemen.
Ehm, waar zeg ik dan iets anders? Ik begrijp niet echt wat je me wilt vertellen.

Los daarvan: het is onzin om te denken dat je er alleen met goede content komt. Je content heeft marketing nodig om het zichtbaar te maken binnen de zoekmachine (zonder links ga je echt niet ranken op zoekwoorden met een klein beetje competitie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Dacide schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:59:
Was je ingelogd binnen een google account?

Ik merk dat als ik ingelogt ben... en ik zoek via een relevant zoekwoord, dat mijn eigen sites altijd hoog bovenin staan. Log ik me zelf uit, dan sta je in een keer 5 pagina's verder (bij wijze van)
Nee, dit zijn in beide gevallen anonieme resultaten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Iemand misschien een tip om je Wordpress website snel in Google te zetten?
Ik heb mijn Wordpress website van domein veranderd, 3 dagen terug, maar hij staat nog niet in Google.
Ik heb mijn sitemap al meerdere malen bijgewerkt, en heb de plugin All in one SEO geïnstalleerd...

iemand een idee?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

En je oude domein staat er hopelijk nog wel in? Een 301-redirect van je oude site naar je nieuwe. Het liefste alle belangrijke pagina's doorverwijzen naar de nieuwe locatie, maar ik zou beginnen met de index.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@Shiver23, dat heb ik zeker gedaan, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat Google hem verwijst naar het nieuwe domein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
In de Google Webmastertools aangeven dat je site is verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bedankt @HuHu!
Ik heb me aangemeld, hopelijk krijg ik zo ook nog een streepje voor bij Google als het om plaats gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Het gebruiken van 301-redirect in deze situatie in cruciaal belang, voor zowel Google als oude bestaande hyperlinks.

Het is echt niet goed als http://ouddomein.com/artikel-1 verwijst naar http://newdomein.com/ in plaats van http://newdomein.com/artikel-1.

Voor in de .htaccess.
code:
1
RewriteRule ^(.*)$ http://newdomain.com/$1 [R=301,L]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
Ik lees al een tijdje mee met dit topic, maar heb nu zelf ook wat concrete vragen :) Ik ben benieuwd of jullie nog wat tips hierover kunnen geven.

1) Als je bij Google zoekt naar grote websites zoals tweakers of funda dan worden onder de vermelding meerdere 'categorien' weergegeven. In hoeverre kan je dit zelf beïnvloeden met markup / sitemaps? Of wordt dit door google gedaan als je meer dan x bezoekers hebt?
2) In hoeverre heeft het nu al zin om 'rich snippets' te gebruiken voor een site waarvan de content nog niet gecovered wordt door de specificaties op schema.org? Ik doel dan bijvoorbeeld op een site met bijvoorbeeld huizen of auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
1) kun je niet beïnvloeden, dat doet Google vanzelf. Ze verschijnen op het moment dat je op nummer één staat voor een bepaald zoekwoord. Je kunt ze wel verwijderen in de Google Webmastertools op het moment dat ze verschijnen.

2) hoe had je dat in gedachten dan? Zelf iets verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
Bij punt 1 was ik daar al bang voor, maar ik dacht dat je dat zelf misschien toch nog kon beinvloeden. Bij punt 2 bedoelde ik meer hoeveel zin het heeft om het voor kleine stukjes van je website te gebruiken. Ik bedoel bijvoorbeeld dat je als huizensite wel alvast reviews en estateagent specificaties gebruikt, maar met je main content (huizen) wacht tot er een officiel spec is. Een andere optie is om het zelf te extenden, maar dat is volgens mij inderdaad niet 'leesbaar' voor een bot.

[ Voor 5% gewijzigd door curvemod op 21-02-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gaan er nog meer mensen naar het Google Analytics User Conference?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
IceM schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:36:
Ik zit met een vreemd probleem. Ongeveer 1 maand geleden is een nieuwe website online gegaan. Deze website is opgezet om informatie te geven over een bepaalde activiteit van een bestaand bedrijf. Hiervoor heb ik ongeveer dezelfde layout gebruikt als de huidige website van het bedrijf. De content is volledig aangepast. De bestaande website van het bedrijf heeft een verwijzing naar de nieuwe site en andersom ook (gewoon een link dus).

De nieuwe website stond binnen een paar dagen in google. Na ongeveer twee weken stond deze op positie 4 van het belangrijkste keyword. Een stuk sneller als dat ik verwacht had (ik ben niet echt een SEO expert of websiteontwikkelaar) aangezien er nauwlijks backlinks etc zijn naar de nieuwe site. Die 4e positie heeft de site tot een paar dagen geleden vastgehouden, nu is de nieuwe site nauwlijks meer te vinden in google. De hoofdsite van het bedrijf komt nog wel voor in de zoekresultaten, hetzij op een lagere positie.

De site lijkt niet gebanned te zijn door google, hij is nog steeds wel te vinden. De site heeft nog geen pagerank gehad, ook nu komt er nog een pagerank van 0 uit een pagerank checker voor de site. Wat kan hier gebeurt zijn? In google webmastertools zie ik ook geen fouten.
Dat wordt de Google dance genoemd. Als een website nieuw is en net geïndexeerd is, maakt hij rare sprongen in de zoekresultaten. Gewoon verder doen, en dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Dat heet geen Google dance, Google dance is iets uit een ver verleden (sinds caffeine komt dit al helemaal niet meer voor). Dit heeft gewoon met nieuwe content te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
CrashOne schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:09:
Dat heet geen Google dance, Google dance is iets uit een ver verleden (sinds caffeine komt dit al helemaal niet meer voor). Dit heeft gewoon met nieuwe content te maken.
Kun je dat iets meer toelichten? Het komt omdat mijn website nieuwe content is, of komt het omdat er geen nieuwe content opstaat ... of komt het omdat er andere sites zijn met nieuwe content?

De concurrentie in de branche is niet heel groot en de concurrenten zijn ook niet echt bezig met SEO geoptimaliseerde sites e.d., ik heb het gevoel dat ik met wat moeite vrij goed moet kunnen scoren.

...

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:00

PowerFlower

être diable et jouer fleur

HuHu schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:44:
1) kun je niet beïnvloeden, dat doet Google vanzelf. Ze verschijnen op het moment dat je op nummer één staat voor een bepaald zoekwoord. Je kunt ze wel verwijderen in de Google Webmastertools op het moment dat ze verschijnen.
Dat is wat kort door de bocht. CTR etc zijn belangrijk, maar Google haalt ze ook uit de structuur van je site. De alt van links en clickable images op je homepage, en de title van de pagina waar ze naar verwijzen zijn bijvoorbeeld belangrijk voor de titels van je sitelinks (dat is wat Google ze noemt: sitelinks).

Kortom je maakt ze niet zelf aan, en Google besluit of je ze krijgt, maar je kunt ze wel beinvloeden.

[ Voor 3% gewijzigd door PowerFlower op 23-02-2012 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Laatst online: 12-09 11:52
CrashOne schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:09:
Waarmee dus wederom bevestigd wordt dat content belangrijk is, en content vernieuwen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 19:44
Personaliseert google ook zoekopdrachten voor niet ingelogde leden(lees: mensen zonder account) door gebruik te maken van cookies? Ik heb het gevoel dat ze dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Dat doen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Op het Inside Search blog heeft Google een update gepost - 40 veranderingen in Februari!

http://insidesearch.blogs...ighlights-40-changes.html

Inclusief een update op de Panda data. Heeft er iemand wat gemerkt van deze updates in Analytics? Voor zover ik kan zien zijn het allemaal kleine dingen, maar omdat het er 40 zijn toch wel een aardige bups.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Ik ben wel benieuwd wat er anders is geworden aan de methode van linkevaluatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCandless
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-05-2021

McCandless

I'm supertramp

Wat zijn nou echt goede sites om in de gaten te houden m.b.t. SEO en SEA? Ik merk dat er tientallen blogs zijn en dat 90% de andere 10% napraat.

Welke blogs moet ik volgen om echt up to date te zijn? Of zijn er andere (betere) manieren om de laatste ontwikkelingen te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Wat mij betreft http://searchengineland.com/ , http://yoast.com/ en http://andrescholten.net zijn best goede sites/blogs :) Er was/is nog een andere internationale maar ik weet url niet uit m'n hoofd :X

Millenyum: ik vind het ook erg cryptisch, misschien dat er nog een followup post over komt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

McCandless schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:05:
Wat zijn nou echt goede sites om in de gaten te houden m.b.t. SEO en SEA? Ik merk dat er tientallen blogs zijn en dat 90% de andere 10% napraat.

Welke blogs moet ik volgen om echt up to date te zijn? Of zijn er andere (betere) manieren om de laatste ontwikkelingen te volgen?
Seomoz, Searchengine Land, State of Search, Hubspot (iets breder nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Die hierboven en: searchenginewatch.com, SEO by the SEA (als je patenten interessant vind), DaveNaylor.co.uk, Blogstorm.co.uk (Patrick Altoft), explicitly.me, Distilled.co.uk, Outspokenmedia.com. Sowieso zijn Joost, Bas van den Beld en Andre goede gasten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Heeft er iemand tips voor website's met een one-page design?
Ik heb nu een aantal website's lopen die hiervan gebruik maken, echter weet ik niet goed hoe ik dit kan aanpakken.
Ik heb al gebruik gemaakt van o.a. woorank.com echter heb ik het idee dat daar ook veel dingen naar voren komen die niet erg belangrijk zijn voor een hoger resultaat in google en andere zoekmachine's.

Er zullen hier vast wel meer mensen zijn die ervaring hebben met one-page design website's en ook met de SEO daarvoor, vandaar dat ik hier probeer mijn informatie vandaan te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je moet er voor zorgen dat je een normale website bouwt, maar alle clicks met JS afvangt en de content binnen deze enkele pagina houden. Dus je moet gewoon alle normale SEO dingen doen. Maar vraag je wel af of one page iets is wat jij leuk vindt of dat toegevoegde waarde voor je gebruiker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

long time lurker, nu toch maar geregistreerd :).

Vraagje; hoe zit het met opzetten van Nederlandstalige sites voor zowel Nederland als Belgie?

Ik weet dat serverlocatie enigszins meetelt alsook URL.

Aparte URL kan ik aanmaken, een .nl en .be, maar ik heb het over de content. Duplicate content is niet goed, maar aangezien het in dezelfde taal is ...

Zou ik dan het beste in belgie een webhostingpartij zoeken en in Nederland, aparte url's en de content herschrijven of zijn hier andere oplossingen voor?

dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Dat maakt niet uit, want beide sites zijn bedoeld voor een ander publiek. Namelijk het Nederlandse of het Belgische publiek. Het wordt dan niet gezien als duplicate content: http://googlewebmastercen...ti-regional-websites.html

Dus gewoon twee URLs: website.nl en website.be

[ Voor 8% gewijzigd door HuHu op 02-03-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HuHu schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:11:
Dat maakt niet uit, want beide sites zijn bedoeld voor een ander publiek. Namelijk het Nederlandse of het Belgische publiek. Het wordt dan niet gezien als duplicate content: http://googlewebmastercen...ti-regional-websites.html

Dus gewoon twee URLs: website.nl en website.be
Dank je.

Duplicate content kan dus wel. Het lijkt me alleen wel dat de .be naar een belgische server moet verwijzen en .nl naar een NL-based server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je gaat wel problemen krijgen met content. Een klant van mij heeft het in de praktijk meegemaakt: .be die er voor zorgde dat geen van de domein hun maximale potentie behaalde omdat de content hetzelfde was (na het oplossen 40% meer verkeer op .nl domein). Beter maak je je er wel druk om.

Hosting maakt daar en tegen niks uit (snelheid wel!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Situatie is als volgt. Er was het een en andere mis gegaan met het inladen van een productfeed waardoor veel irrelevante producten in de shop werden geplaatst. Inmiddels is dit opgelost. Daarnaast was er ook nog geen sitemap en de correctie versie is inmiddels aangemeld. Alleen geeft webmastertools onder diagnose nog zo'n 3500 crawlfouten aan (404). Hoe krijg ik dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssander
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Ik zie soms een website voorbij komen met een 'media' pagina waar elke (web)-referentie naar deze website wordt genoemd. Wanneer een nieuwssite een item over deze site schrijft, noemt deze website dit met een link naar het artikel op de nieuwssite.

Voor zover ik weet zijn links meer waard wanneer ze één kant op gaan: is het in het kader van SEO dus wel verstandig om te linken naar andere websites die het over jou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCandless

McCandless

I'm supertramp

Is er ook een [SEA} Tips & Trucs topic? Ik kan hem niet vinden dus vandaar dat ik de vraag hier plaats.

Ik heb voor mijn website een aantal AdWords-campagnes lopen die nog niet helemaal rendabel zijn. Nu wil ik de CPC verlagen door het bieden op automatisch te zetten zodat Google mijn biedingen gaat bepalen.

Nadeel is hieraan dat de advertenties dan de hele week online zijn, maar ik kan dit toch gewoon oplossen door de campagnes op vrijdagmiddag/avond te pauzeren en ze op maandagochtend weer te activeren? Of zie ik nu iets over het hoofd?

Verder nog mensen die tips hebben hoe ik mijn AdWords-campagnes kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurjenK
McCandless schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:38:

Nadeel is hieraan dat de advertenties dan de hele week online zijn, maar ik kan dit toch gewoon oplossen door de campagnes op vrijdagmiddag/avond te pauzeren en ze op maandagochtend weer te activeren? Of zie ik nu iets over het hoofd?

Verder nog mensen die tips hebben hoe ik mijn AdWords-campagnes kan verbeteren?
Je moet even bij de Ad scheduling kijken onder Campaign Settings, hier kan je precies instellen wanneer je ads moeten lopen en wanneer niet.

Verder zou ik beginnen met de Support van Google voor Adwords: http://support.google.com/adwords/?hl=en

Hier kan je al veel informatie vandaan halen.
Ik heb voor mijn website een aantal AdWords-campagnes lopen die nog niet helemaal rendabel zijn. Nu wil ik de CPC verlagen door het bieden op automatisch te zetten zodat Google mijn biedingen gaat bepalen.
Overigens ben ik geen fan van automatisch bieden, hiermee verlies je de controle, en is het moeilijk te meten wat wel, en wat geen goede biedingsbedragen zijn.

Bedenk eerst goed wat je einddoel is; is dat zoveel mogelijk bezoekers op je website laten komen? Of is het zoveel mogelijk conversies maken? Hier zit een wezelijk verschil tussen. Als je dat eenmaal weet, dan moet gaan testen welke biedingsbedragen het beste voor jou uitpakken. Dus, testen, analyseren, fine-tunen. Dan weer testen, analyseren, finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCandless

McCandless

I'm supertramp

JurjenK schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:04:
[...]

[...]

Overigens ben ik geen fan van automatisch bieden, hiermee verlies je de controle, en is het moeilijk te meten wat wel, en wat geen goede biedingsbedragen zijn.

Bedenk eerst goed wat je einddoel is; is dat zoveel mogelijk bezoekers op je website laten komen? Of is het zoveel mogelijk conversies maken? Hier zit een wezelijk verschil tussen. Als je dat eenmaal weet, dan moet gaan testen welke biedingsbedragen het beste voor jou uitpakken. Dus, testen, analyseren, fine-tunen. Dan weer testen, analyseren, finetunen.
Het doel is natuurlijk zoveel mogelijk conversies. Ik heb me echter laten vertellen dat de CPC bij automatisch bieden wat lager ligt dan wanneer je zelf je biedingen bepaald.

Als ik een budget heb van € 100,- per dag dan mag Google van mij prima bepalen wanneer ze mijn advertenties laten zien, als me dat uiteindelijk 10 extra clicks oplevert omdat de gemiddelde CPC gewoon wat lager ligt dan bij handmatig bieden.

Of bedoel jij dat het voor mij misschien alleen interessant is om clicks te ontvangen tussen 9 en 5 en dat ik dat niet in de hand heb met automatisch bieden? Omdat ik B2B lever weet ik dat ik in ieder geval niet in de avonduren en in de weekenden moet gaan adverteren.

Ik zal die handleiding eens doorlezen, wellicht interessant! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Misschien kun je zelf een SEA topic aanmaken in plaats van in een SEO topic te posten? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 19-09 17:14
Waarom uit in het weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCandless

McCandless

I'm supertramp

Millennyum schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:03:
Misschien kun je zelf een SEA topic aanmaken in plaats van in een SEO topic te posten? ;-)
Doe ik van 't weekend wel even dan. :).
Omdat ik B2B lever, dan krijg ik alleen maar particulieren die zoeken op mijn producten. Die krijg ik doordeweeks ook wel, maar helaas kan ik daar weinig tegen doen. Bovendien ben ik in het weekend niet bereikbaar voor vragen op het telefoonnummer dat op m'n website vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 19-09 17:14
Als het idd alleen particulieren zijn dan is uitzetten handiger ja...

Wat ik zelf wel altijd goed vind werken binnen Adwords is CPA biedingen, nadeel is dat je iets van 30 conversies in evenveel dagen moet halen oid voordat je het aan kan zetten zodat Adwords ongeveer weet hoe en wat, maar heb verschillende campagnes lopen waarbij de cost per conversie flink omlaag is gegaan en het aantal conversies omhoog hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
jhuiting schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:54:
Ik lees al een tijdje mee met dit topic, maar heb nu zelf ook wat concrete vragen :) Ik ben benieuwd of jullie nog wat tips hierover kunnen geven.

1) Als je bij Google zoekt naar grote websites zoals tweakers of funda dan worden onder de vermelding meerdere 'categorien' weergegeven. In hoeverre kan je dit zelf beïnvloeden met markup / sitemaps? Of wordt dit door google gedaan als je meer dan x bezoekers hebt?
2) In hoeverre heeft het nu al zin om 'rich snippets' te gebruiken voor een site waarvan de content nog niet gecovered wordt door de specificaties op schema.org? Ik doel dan bijvoorbeeld op een site met bijvoorbeeld huizen of auto's?
1) Dat doet Google niet mensen :)

Ik help je wel even... ga naar plugins en zoek op Wordpress SEO van Yoast (de valk)
Der beste SEO expert van NL.

Wat jij wil noemen ze Bread Crumps (of crumbs) of in het NL broodkruimels.
Je kunt zo'n pad laten aanmaken door die plugin van Joost en dan zal google netjes
van die >> etc zetten in de zoekopdrachten.

2) Als ik jou was zou ik alles op localhost klaar maken.. gebruik daarvoor Xampp server
ga naar http://lifeinthegrid.com/ en lees ALLES en leer alles wat deze genie te melden heeft.
Ging voor mij een nieuwe wereld open, serieus.

Het kan soms wat technisch zijn maar als je een beetje passie hebt voor techniek en dat hebben de meeste Tweakers wel.. heb je ook CSS zo door.

Belangrijkst voor Google blijft: Schrijf unieke content.

Maar al je SEO zaken worden na het installeren van die van Yoast een makkie.. hij geeft je in WordPress zelfs tips om je SEO te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Fonk schreef op zondag 08 april 2012 @ 01:18:
[...]

1) Dat doet Google niet mensen :)

Ik help je wel even... ga naar plugins en zoek op Wordpress SEO van Yoast (de valk)
Der beste SEO expert van NL.

Wat jij wil noemen ze Bread Crumps (of crumbs) of in het NL broodkruimels.
Je kunt zo'n pad laten aanmaken door die plugin van Joost en dan zal google netjes
van die >> etc zetten in de zoekopdrachten.

2) Als ik jou was zou ik alles op localhost klaar maken.. gebruik daarvoor Xampp server
ga naar http://lifeinthegrid.com/ en lees ALLES en leer alles wat deze genie te melden heeft.
Ging voor mij een nieuwe wereld open, serieus.

Het kan soms wat technisch zijn maar als je een beetje passie hebt voor techniek en dat hebben de meeste Tweakers wel.. heb je ook CSS zo door.

Belangrijkst voor Google blijft: Schrijf unieke content.

Maar al je SEO zaken worden na het installeren van die van Yoast een makkie.. hij geeft je in WordPress zelfs tips om je SEO te verbeteren.

Succes!
Maarten
Ik denk niet hij breadcrumbs bedoelt, maar het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9IiK4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Drawer schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:18:
[...]

Ik denk niet hij breadcrumbs bedoelt, maar het volgende:
[afbeelding]
Dat zijn 'sitelinks'. Deze worden door Google weergegeven wanneer zij dat nodig vindt. Het is niet te beïnvloeden, al helpt een duidelijke sitestructuur wel een klein beetje (bij mij in ieder geval).

Overigens, wanneer je vindt, dat er bepaalde sitelinks niet wenselijk zijn onder een bij een zoekopdracht weergegeven URL kan je die 'degraderen' via Google Webmaster Tools (GMT) onder Siteconfiguratie > Sitelinks. Deze degradatie blijft geldig tot 3 maanden na je laatste bezoek aan GMT. Dat betekent dus, dat wanneer je 3 maanden lang GMT niet meer bezoekt, de degraties kunnen vervallen.

Even een linkje naar het artikel van Google over Sitelinks

[ Voor 8% gewijzigd door PaulZ op 08-04-2012 23:58 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Ik begrijp Google even niet, ik heb al weken geleden mijn sitemap.xml aan ze gegeven en update deze ook wanneer nodig, ze zien dat er een stuk of 10 pages zijn maar ze blijven er maar 2 indexeren. Ik blokkeer niets met robots.txt of iets dergelijks.
Wat houdt ze tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Google garandeert niet dat zij elke pagina in de sitemap indexeert (zie ook de supportpagina hierover).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCandless

McCandless

I'm supertramp

Vraagje, voor een klant beheer ik meerdere websites waarvan 1 puur een regio-functie heeft en dus opgenomen is in Google Maps. Nu wil de klant ook graag zijn adres-gegevens op de andere webshops opnemen. Op dit moment staat hier alleen een postadres.

Heeft dit gevolgen voor de Google Maps vermelding van de bedrijfswebsite? Op dit moment staat deze website bijvoorbeeld bovenaan als je zoekt op de combinatie productbranche+plaatsnaam en dan met een kaartje erbij. Er zijn echter nog wel wat concurrenten die graag deze nr. 1 positie over zouden nemen. Kan ik deze positie verliezen als ik de adresgegevens op meerdere websites zet?

Zoja, zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Een postadres heeft toch ook een plaatsnaam? Als met een postadres alles ok is, dan met een normaal adres ook (lijkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Drawer schreef op maandag 09 april 2012 @ 08:45:
Ik begrijp Google even niet, ik heb al weken geleden mijn sitemap.xml aan ze gegeven en update deze ook wanneer nodig, ze zien dat er een stuk of 10 pages zijn maar ze blijven er maar 2 indexeren. Ik blokkeer niets met robots.txt of iets dergelijks.
Wat houdt ze tegen?
Lees mijn tip even over Yoast oke?
Hier is de link
http://yoast.com/wordpress/seo/

Lees dat artikel door.
Gebruik altijd wordpress (natuurlijk)

Installeer deze plugin en als je er niet uitkomt, zoek dan voor instructie video's op Youtube.
Zijn er meer dan 20 dacht ik.

Deze plugin zal uit zich zelf de index naar Google (en de rest ) sturen, zodra je die optie aan zet hoe je daar nooit meer na te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Laatst online: 26-09-2020
Geen sitemap of seo-plugin zal helpen bij dat probleem van Drawer. Er staat gewoon helemaal nix op die andere pagina's (ja, 10 woorden oid), dus er valt ook weinig te tonen.

@McCandless: er zitten welk vaker meerdere bedrijven op één adres, denk aan Coolblue met mp3shop of smartphoneshop. Je zult adresgegevens moeten melden omdat klanten niet anders verwachten (tenzij je illegale waren verkoopt, dan verwachten ze dat wellicht niet...). Aan je zoekmachinepositie werken doe je op andere manieren.

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Nieuws van Google: http://insidesearch.blogs...-reward-high-quality.html
In the next few days, we’re launching an important algorithm change targeted at webspam. The change will decrease rankings for sites that we believe are violating Google’s existing quality guidelines. We’ve always targeted webspam in our rankings, and this algorithm represents another improvement in our efforts to reduce webspam and promote high quality content. While we can't divulge specific signals because we don't want to give people a way to game our search results and worsen the experience for users, our advice for webmasters is to focus on creating high quality sites that create a good user experience and employ white hat SEO methods instead of engaging in aggressive webspam tactics.
Ben benieuwd wie er wat van gaat merken :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
ik zit even vast met een probleempje:

we hebben een .be website die heel erg goed scoort in Google op tal van woorden, de website in kwestie is qua SEO goed opgebouwd en bevat zeer veel kwalitatieve artikels.

Probleem is dat we ook de Nederlandse markt willen bereiken, maar onze .be komt maar moeizaam in de Nederlandse zoekresultaten (komt er wel in, maar meestal na een aantal .nl sites). We bezitten ook de .nl domein, maar de website gewoon dupliceren lijkt me de slechtste oplossing naar google toe. We hebben ook de .com in bezit, waarop ik alles kan overzetten, maar dan vrees ik dat we onze goede rankings van .be verliezen.

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
Zorgen dat je meer binnenkomende links uit Nederland krijgt. Dan weten zoekmachines dat je ook voor NL relevant bent.

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 15:47

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Remy schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:43:
Nieuws van Google: http://insidesearch.blogs...-reward-high-quality.html

[...]
Ben benieuwd wie er wat van gaat merken :)
Ben er tot zover blij mee. Panda heeft mij erg te pakken gehad... :( Onder de uitrol van Panda had ik ook een volledige migratie van Joomla naar WP, wellicht dat dat er ook me te maken had. Maar ik heb het idee dat deze uitrol goed uitpakt. Aangezien ik bij diversen keywords weer hoger kom in de top10.

Gelukkig maar, soms vervelend om iemand boven je te zien staan met een pagina die nergens op slaat.....

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot nu toe nog geen negatieve gevolgen ervargen van de penguin update. Wie heeft wel "last" gehad van de killer penguin? Wat waren de gevolgen en hoe heb en / of ga je dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Laatst online: 12:59
Heeft iemand ervaring met Google Maps icm SEO? Voor onze site toon ik namelijk allerlei info op een Google Maps kaart, bijvoorbeeld hotels en campings. Vanuit een pin-point wordt er dan info getoond hierover. Waarschijnlijk worden de links dus niet door Google geindexeerd. Terwijl de pagina's stuk voor stuk unieke en relevante info bevatten.

Nu dacht ik dit op te lossen door in het map-veld, een lijst te tonen met alle relevante items. Elk item in deze lijst heeft een link naar de pagina. Deze pagina is door Google sowieso te volgen en vinden. Het leek mij een goede oplossing, maar ik ben benieuwd naar jullie mening!

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

storeman schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:30:
Heeft iemand ervaring met Google Maps icm SEO? Voor onze site toon ik namelijk allerlei info op een Google Maps kaart, bijvoorbeeld hotels en campings. Vanuit een pin-point wordt er dan info getoond hierover. Waarschijnlijk worden de links dus niet door Google geindexeerd. Terwijl de pagina's stuk voor stuk unieke en relevante info bevatten.

Nu dacht ik dit op te lossen door in het map-veld, een lijst te tonen met alle relevante items. Elk item in deze lijst heeft een link naar de pagina. Deze pagina is door Google sowieso te volgen en vinden. Het leek mij een goede oplossing, maar ik ben benieuwd naar jullie mening!
Google Maps, soms vraag ik me eerlijk af of Google nog wel aandacht schenkt aan dat product.

Als ik het goed begrijp: je wilt links uit Google maps geindexeerd hebben en dat deze bij relevante zoektermen verschijnen in de zoekresultaten? Om verwarring te voorkomen en goed met je mee te kunnen denken heb je een link (forum beheerders, is dit toegestaan?) of anders stuur mij even een bericht.

Mijn ervaring met Google maps. Resultaten worden weergegeven afhankelijk van de locatie waar je, je bevindt en / of de combinatie met een plaatsnaam in de zoektermn. Maar gezien Google mijn inziens niet altijd kan bepalen waar je, je bevindt zijn de resultaten zeer wisselvallig. Het zou dus kunnen zijn dat het probleem hem gewoon hierin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:29:
Ik heb tot nu toe nog geen negatieve gevolgen ervargen van de penguin update. Wie heeft wel "last" gehad van de killer penguin? Wat waren de gevolgen en hoe heb en / of ga je dit oplossen?
Overoptimalisatie is basicly het gevolg als je sinds april gepakt bent.

Zorg dat je je website(s) netjes op orde hebt, structureel, dan is er niet zoveel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Laatst online: 12:59
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:14:
[...]

Als ik het goed begrijp: je wilt ....
Gebruikers kunnen op een intuïtieve manier naar hotels of campings zoeken in een bepaalde regio. Veelal liggen vooral campings niet perse in de plaats zelf, maar er wat buiten. Een kaartje is hiervoor een erg mooi middel. Elke camping heeft op onze site een eigen pagina, met adresgegevens, reviews en kortingsbon. Normaal laadt ik dit dmv ajax in, zodat gebruikers een vlotte site-ervaring hebben. Echter bestaan er op die manier geen deeplinks binnen een site naar die pagina's. Ik wil dus deze deeplinks achter het kaartje laten zien, op die manier kan de google bot deze pagina's wel vinden c.q. laden.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:49:
[...]

Overoptimalisatie is basicly het gevolg als je sinds april gepakt bent.

Zorg dat je je website(s) netjes op orde hebt, structureel, dan is er niet zoveel aan de hand.
Bedoelde eigenlijk meer concrete zaken wat mensen hebben ontdekt en hoe zit dit opgelost hebben. Nu heb ik geen problemen ondervonden van de laatste Google update. Maar stel persoon x wel. En deze persoon x constateerde dat deze (al dan niet bewust) teveel keyword anchor teksten heeft. Hoe heeft persoon x dit probleem opgepakt en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ok, ik heb dus net een leuke bug in google webmaster tools opgemarkt. Alhoewel de specificatie zegt dat je tot 50000 urls in 1 bestand mag plaatsen, zegt de webmaster tools dat er 19.999 urls inzitten. (als je de xml laat analyseren zitten er natuurlijk meer in dan toevallig 19999) Blijkbaar zit er dus een cap op van 20000 urls. Mijn sitemaps waren gecomprimeerd. De uitgepakte grootte is +- 3MB, dus aan bestandsgrootte lag het niet. Ik heb nu deze avond de bestanden opgesplitst, hopelijk gaat die webmaster tools ze nu allemaal ophalen.

btw, als google effectief enkel de eerste 20000 ophaalt heeft tweakers.net wel een probleem :+ , want de sitemaps bevatten telkens 25000 links :P.

[ Voor 7% gewijzigd door ieperlingetje op 04-06-2012 20:33 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Vraag me af of dat daadwerkelijk een bug aan hun kant is. Google Webmaster Tools heeft namelijk geen enkel probleem met de 50K pagina's per .xml die ik (ongecomprimeerd, elk minder dan 4 MB) aanbied.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Wij zijn met 1 van onze webshops overgestapt naar een geheel nieuwe webshop.

Voor ieder product zijn 301 redirects ingesteld van de oude url naar de nieuwe url.

Ik had verwacht dat de nieuwe url's wel dezelfde positie in Google zouden krijgen, maar het valt behoorlijk tegen. Waar we eerst met alles bovenaan stonden, staan we nu ergens onderaan of op de 2e of 3e pagina.

Titel, omschrijving van de producten is allemaal hetzelfde gebleven. Nieuwe shop staat nu ongeveer 3 weken live.

Komt dit nog goed ?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dutch_guy schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:24:
Wij zijn met 1 van onze webshops overgestapt naar een geheel nieuwe webshop.

Voor ieder product zijn 301 redirects ingesteld van de oude url naar de nieuwe url.

Ik had verwacht dat de nieuwe url's wel dezelfde positie in Google zouden krijgen, maar het valt behoorlijk tegen. Waar we eerst met alles bovenaan stonden, staan we nu ergens onderaan of op de 2e of 3e pagina.

Titel, omschrijving van de producten is allemaal hetzelfde gebleven. Nieuwe shop staat nu ongeveer 3 weken live.

Komt dit nog goed ?
Ik ben er bang voor. Staan de nieuwe pagina's al onder de nieuwe URL in Google?
Is de structuur van de site erg veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Sommige nieuwe url's staan er al in, nog niet allemaal.

De webshop is compleet veranderd ja (van een webshop in ASP, naar een Opencart webshop), maar wat mij betreft alleen maar ten goede van de SEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dutch_guy schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:46:
Sommige nieuwe url's staan er al in, nog niet allemaal.

De webshop is compleet veranderd ja (van een webshop in ASP, naar een Opencart webshop), maar wat mij betreft alleen maar ten goede van de SEO.
Daarmee kan wel je hele interne linkverdeling gewijzigd zijn.
Als je het nog niet gedaan hebt zou ik een xml-sitemap uploaden bij webmaster tools. Daarnaast (bijv. via social media) proberen om wat links naar belangrijke nieuwe pagina's regelen, zodat deze sneller geïndexeerd worden.

Hoe is het totale verkeer veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Ja, de sitemap had ik meteen al geupload.

En het verkeer naar de site is flink afgenomen, want we hebben nu genoeg concurrenten boven ons.

Ik snap er niets van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Twee nieuwtjes: voor Android is er nu een Analytics app beschikbaar: http://analytics.blogspot...ingertips-announcing.html

Eerder aangekondigd, maar begint nu uitgerold te worden: Content Experiments, ook in Analytics: http://analytics.blogspot...eate-better-websites.html

Ik heb het sinds eind vorige week in m'n Analytics-account. Iemand er al mee geëxperimenteerd? :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

@Dutch_guy er lijkt dan toch iets fout gegaan te zijn, een klein dipje zien we altijd wel, maar niet zo lang.

@Remy: zolang die content-experiments geen multivariate of A/B test optie biedt (alleen split-url test) is het relatief waardeloos. Ook het feit dat je nog steeds een script moet plaatsen bij elke test is ook niet handig. Het biedt wel perspectief voor de toekomst, maar de VWO is verreweg superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Even een vraag:

Is dit:

Redirect 301 /oudebestand.php /nieuwebestand.php

Hetzelfde als:

Redirect /oudebestand.php /nieuwebestand.php [L,R=301]

Of redirect die laatste nu niet als een 301 ?

[ Voor 13% gewijzigd door Dutch_guy op 03-07-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:16
Dutch_guy schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:42:
Even een vraag:

Is dit:

Redirect 301 /oudebestand.php /nieuwebestand.php

Hetzelfde als:

Redirect /oudebestand.php /nieuwebestand.php [L,R=301]

Of redirect die laatste nu niet als een 301 ?
Waar denk je dat die 301 voor staat in de R=301? :P
Het antwoord is trouwens ja op je vraag.

Edit: Hoort de 2e geen 'Rewrite' ipv 'Redirect' te zijn trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door Gtoniser op 03-07-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik vroeg mij even af of je het dus op 2 manieren kan noteren.

In 1e instantie had ik de redirects op de 2e manier geplaatst.

Daarna op de 1e manier omdat ik dat overal zo tegenkom.

En vervolgens vroeg ik mij af, als die 2e manier nu eens niet werkte als 301 redirect, dan kan ik mij voorstellen dat ik al mijn posities kwijt ben.

Ik zie jouw Edit nu, ik had het dus met "Redirect" gedaan, en begin nu te vermoeden dat dat een oorzaak kan zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Dutch_guy op 03-07-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Is er iemand die ervaring heeft met responsive design? Wij hebben onze website inmiddels responsive gemaakt en afhankelijk van de schermresolutie krijgt hij 1 van de drie css templates voorgeschoteld voor tablets en mobieltjes of de computer.

De vraag is hoe je Google het best hiervan op de 'hoogte' kunt brengen dat je ook een mobiele variant hebt. Google zelf prefereert responsive design, moeten we dan er gewoon vanuit gaan dat de Google Bot slim genoeg is om dit waar te nemen ahv de gevraagde schermresolutie en geboden template?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 15:20
Ik denk inderdaad het laatste. En daarnaast maakt het toch niet zoveel uit? Want als je een mobiel device hebt, dan staat de content die je hide toch wel in de source? Wordt toch enkel met css gehide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

I fucked up... ziek van.

Getest met "Fetch as Google" van de Webmaster Tools. De zogenaamde redirect die ik had ingesteld was dus niet goed en geen 301 redirect maar een 302 redirect.

Nu zijn de meeste van mijn oude url's uit Google.

Inmiddels staan de redirects goed ingesteld en geven een 301 melding.

Is er nog iets dat ik kan doen om de boel te fixen? Ik heb een sitemap geupload met de oude url's en de nieuwe url's in de hoop dat de oude url's middels 301 worden geredirect.

Grote vraag is, hebben die hun linkwaarde dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Jasper schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:14:
Ik denk inderdaad het laatste. En daarnaast maakt het toch niet zoveel uit? Want als je een mobiel device hebt, dan staat de content die je hide toch wel in de source? Wordt toch enkel met css gehide?
Ja idd, sommige content wordt gewoon gehide en meer niet. T zal wel dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
Dutch_guy schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 01:46:
Is er nog iets dat ik kan doen om de boel te fixen? Ik heb een sitemap geupload met de oude url's en de nieuwe url's in de hoop dat de oude url's middels 301 worden geredirect.

Grote vraag is, hebben die hun linkwaarde dan nog?
Matt Cutts zegt in een filmpje over 404's dat ze er rekening mee houden dat webmasters fouten maken en er daarom pas na 'enige tijd' een verandering als permanent beschouwen. (Bij een expliciete statuscode als een 410 gaat dat iets sneller, maar niet veel.) Een pagina verwijderen via GWT wordt na 90 dagen permanent.
Dus ook daar een bezinningsperiode. Zo'n 302 zie ik ook als een veelvoorkomende fout, dus lijkt mij dat daar ook zo'n bezinningsperiode voor geldt en je linkwaarde dus niet meteen weg is..Meer dan die oude sitemap erop zetten kun je denk ik niet doen (je hebt hopelijk niet de oude pagina's verwijderd uit de SERPs met een robots metatag of .txt?).

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Remy schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:47:
Twee nieuwtjes: voor Android is er nu een Analytics app beschikbaar: http://analytics.blogspot...ingertips-announcing.html

Eerder aangekondigd, maar begint nu uitgerold te worden: Content Experiments, ook in Analytics: http://analytics.blogspot...eate-better-websites.html

Ik heb het sinds eind vorige week in m'n Analytics-account. Iemand er al mee geëxperimenteerd? :)
Je zit in de SEO topic, niet de GA topic ;-)

Maar ik heb er inderdaad mee geëxperimenteerd en het is feitelijk gewoon GWO, maar dan zonder MVT.

De VWO heeft zijn voordelen, maar ik kan echt niet overweg met die stomme editor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
DaannO schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:40:
Is er iemand die ervaring heeft met responsive design? Wij hebben onze website inmiddels responsive gemaakt en afhankelijk van de schermresolutie krijgt hij 1 van de drie css templates voorgeschoteld voor tablets en mobieltjes of de computer.

De vraag is hoe je Google het best hiervan op de 'hoogte' kunt brengen dat je ook een mobiele variant hebt. Google zelf prefereert responsive design, moeten we dan er gewoon vanuit gaan dat de Google Bot slim genoeg is om dit waar te nemen ahv de gevraagde schermresolutie en geboden template?
Het gaat Google niet om je layout maar om je content. In principe hoor je er bij responsive design voor te zorgen dat je content per url gelijk blijft. Dus liever ook niets verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Millennyum schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:25:
[...]

De VWO heeft zijn voordelen, maar ik kan echt niet overweg met die stomme editor...
Je moet die editor ook niet gebruiken, die is voor n00bs ;) Ik gebruik die editor alleen om scripts in de head te plaatsen. Vanuit die (jQuery) scripts kun je dan alle wijzigingen doen. Dus kolommen omdraaien, knoppen veranderen, enz. Zo kun je ook dynamische pagina's testen die zelfde structuur maar andere content hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
DaannO schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:04:
[...]

Ja idd, sommige content wordt gewoon gehide en meer niet. T zal wel dan :P
Hoe staat Google tegenover gehide content? Je mocht toch niet bijvoorbeeld tekst zelfde kleur als achtergrond doen, dus verbergen? Ik weet dat het inderdaad moeilijk is om het anders te doen, ik ga komende weken voor mijn site ook even een responsive design maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Hidden content is not done. Valt ook onder black hat seo.

http://support.google.com...wer.py?hl=en&answer=66353

If your site is perceived to contain hidden text and links that are deceptive in intent, your site may be removed from the Google index, and will not appear in search results pages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
De hidden content wordt dus alleen gedeeltelijk gehide als de mobiele template geladen wordt. Het gaat hier voornamelijk om links binnen de website zelf naar artikelen enz in de footer. Dus dat zal wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Remy schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:47:

Oef, wel een zeer beperkte app. Ik had verwacht dat Google wel met een beter App zou komen. Concurrent gAnalytics bijvoorbeeld werkt veel prettiger en geeft meer data weer in overzichtelijke grafieken.

En content experiments, weer een AB-testing tool van google :p maar klinkt gaaf though. Binnenkort eens testen. Ikzelf doe het vaak m.b.v. AdWords. Tekstadverten 1 met link 1 en tekstadvertentie 1 met link 2. Die rouleren en vervolgens controleren welke het beste converteert. Is vaak een prima/snelle en doelgroep gerichte test als je budget hebt.

Het afwisselen van een pagina binnen een doelgroep waarvan je niet zeker weet of zij in een oriënterende fase zit of in de koop fase geeft naar mijn mening niet het beste resultaat.
Pagina: 1 ... 35 ... 38 Laatste