[SEO] Tips & Trucs

Pagina: 1 ... 36 ... 38 Laatste
Acties:
  • 191.980 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik heb sinds kort ook een eigen website puur als project. Heb een beknopte handleiding voor het gebruik van SEO gemaakt. Meteen een onderwerp waar het meeste concurrentie op de eerste positie is in de zoekresultaten... De URL bevat een relevant woord, maar ook iets wat er niet mee te maken heeft. Begrijpt google een URL zoals die van mij: *snip*. Een mens snapt waar seo in mijn url voor staat, maar raakt google niet in de war door de biz erachter?

[ Voor 1% gewijzigd door Creepy op 18-07-2012 20:51 . Reden: Leek wat spammerig, url verwijderd. ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Moet je even opzoeken op die site, daar staat toch alles over SEO op? :P

En nee, daar raakt Google niet van in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik vroeg mij af hoe sites aan zo'n afbeelding als hieronder komen..
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.yoast.com/wp-content/uploads/2008/04/rel-author-Google-Search.jpg

Iemand een idee?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
HardCoreGamer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:18:
Ik vroeg mij af hoe sites aan zo'n afbeelding als hieronder komen..
[afbeelding]

Iemand een idee?
Als je op die link klinkt uit je screenshot, kom je er achter ;) Das de Google+ author tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

DaannO schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:28:
[...]

Als je op die link klinkt uit je screenshot, kom je er achter ;) Das de Google+ author tag.
Ik zat op internet te lezen over SEO optimalisaties, en toen vond ik dit plaatje op hun website. (Ik kon er dus niet op klikken ;))

Bedankt voor het geven van de naam, daar kan ik al heel wat mee. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Kan iemand mij helpen met het instellen van een goal funnel?

De pagina volgorde is:
  1. / (optioneel)
  2. /lake/{getal}/{naam}
  3. /addpost/{getal}
  4. /bedankt/{getal]
Ik heb de funnel ingesteld dmv een regular expresion match:
  1. /
  2. /lake/.*
  3. /addpost/.*
  4. /bedankt/.*
Echter nu blijven de bezoekers of op de eerste stap hangen of wanneer het goal is behaald schiet hij direct door de gehele flow. Ik krijg geen afhakers te zien in het midden van de funnel (die er wel zeker zijn).

Wat doe ik hier verkeerd? Ik heb ook al met head match geprobeerd en heb al met de regular expresions lopen spelen maar het resultaat blijft het zelfde.

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Je moet eigenlijk in het Google Analytics topic zijn, niet hier ;-)

Is het mogelijk dat er andere url's matchen met deze regular expressions, die géén onderdeel zijn van de funnel?
Bijvoorbeeld '/lake/(ietsanders)' of '/(ietsanders)/lake/(getal)/(naam)'?
Kijk even via het reverse goal url report waar je converterende bezoekers vandaan komen.

Verder ligt het aan de opzet van je website, maar je homepage is doorgaans geen onderdeel van een funnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wary87
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02-2024
DaannO schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:39:
De hidden content wordt dus alleen gedeeltelijk gehide als de mobiele template geladen wordt. Het gaat hier voornamelijk om links binnen de website zelf naar artikelen enz in de footer. Dus dat zal wel loslopen.
Ik gebruik voor responsive design media querys die ervoor zorgen dat bij een bepaalde max width een aantal CSS elementen de oudere overwriten. Hierdoor kan je met display:none en floats als een hoop bereiken en worden pagina's net zo goed geïndexeerd zover ik weet.

Hoe belangrijk vinden jullie link building bij zoekmachine optimalisatie? Het is een vrij tijdrovend proces maar ik merk wel dat dit effect heeft op de Google rank: het toevoegen van links op linkfarms, posten op follow nieuwspagina's/forums, en het creatief bedelen om een linkruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:04
Tja, collega(s) vinden linkbuilding niet belangrijk, in de zin dat ze er niks mee (willen) doen. Naar mijn idee kan het belangrijker zijn dan alle content die je op je site zet.
Hoe belangrijk is het verhaaltje op jouw site als niemand het interessant vind en dat laat blijken door ernaar te linken?

Grootste struikelpunt is dat linkbuilden relatief moeilijk en tijdrovend is, zoals je zelf al zegt. Een pagina met tekst produceren kost je 15-30 minuten, een linkje naar een goede site een veelvoud van dat en je wil meer dan 1 linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan er nu belangrijker zijn dan content op je website? Waarom maak je een website? Om zoveel mogelijk linkpartners te hebben of voor de content (en dus je bezoekers)?

SEO is leuk, nuttig en veel mensen verdienen er (veel te) veel geld mee, maar 1 regel blijft: content is King.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Beetje kip ei verhaal. Je begint met goede content, en daardoor krijg je links, en dan ga je ranken in Google. Het een kan niet zonder het ander. Met waardeloze content kun je ook ranken als je zelf maar genoeg links regelt, maar op lange termijn ga je het niet redden tegen goede content. Dus ja, content is king, maar kan niet zonder links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 11:02
Linkbuilding blijft belangrijk om je goede content ook daadwerkelijk aan je doelgroep te tonen. Daar schrijf je het toch uiteindelijk voor lijkt me. Met goede content zouden links automatisch moeten komen maar je zou het altijd een handje moeten helpen m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wary87
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02-2024
Dat is waar maar spontane links komen vaak van blogs en social networks vandaan en hebben 99/100 keer een rel no-follow. Je site aanmelden op link farms helpt wel maar het is wel pure manipulatie. Een goede combinatie van een goede site structuur, link building en bloggen is natuurlijk nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Wat is beter voor SEO? Het gebruik maken van http://www.website.com/en/ en http://www.website.com/nl/? Of het gebruik maken van aparte domeinen per taal?

Dbznow.com is zowel Engels als Nederlands, maar ik houd zelf niet van de splash-pagina.

de naam van je website voegt weinig toe (behalve spammerig overkomen) ;)

[ Voor 28% gewijzigd door BtM909 op 14-11-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Voor Googles mening: http://googlewebmastercen...ti-regional-websites.html

[ Voor 10% gewijzigd door 8088 op 14-11-2012 01:07 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Sorry voor het posten van de url, het leek me duidelijker op die manier, zodat je de splash kunt zien en het type site. Ik heb in ieder geval al besloten dat ik het op deze manier laat, omdat ik denk dat een iets diepere directory-structuur weinig schade doet aan SEO, veel mensen gebruiken gewoon directory-structuren met datums erin.

Hoe kan het zijn dat mijn FP van één site niet meer gelist in Google? Er staan wel 8.000 andere url's van deze site gelinkt en er komt meer verkeer dan ooit binnen via Google. Er staat wel een Amerikaanse DMCA-melding als ik zoek op site: domein.tld, maar ik weet niet of dat dus de homepage is. Ik heb de Google warning in webmaster tools ééns genegeerd, omdat het maar om een paar url's ging met Youtube-videos (van Google notabene) van muziek erop. Ik ben niet in beroep gegaan, omdat ik het vrij eng vond om mijn volledige NAW-gegevens te moeten invullen.

[ Voor 11% gewijzigd door chronoz op 15-11-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawtin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10-2018
Zes weken geleden is onze site online gegaan. We hebben zo'n jaar lang op positie 6 gestaan met een website die louter de woorden "<domeinnaam>.nl komt eraan" bevatte. Bij het online gooien van onze site hebben we de overstap gemaakt van http://<domeinnaam>.nl naar http://www.<domeinnaam>.nl. Hoewel ik me bewust ben van het feit dat dit niet slim is, is dit toch gebeurd. Ook is daarbij http://<domeinnaam>.nl/ verwijderd uit de Google Webmaster Tools. Wel heb ik op elke pagina canonical tags toegevoegd om aan te geven dat met of zonder www in feite geen verschil maakt. Echter zweven we nu al zo'n 3 weken rond positie 15 op onze zoekterm die exact overeenkomt met <domeinnaam>.

301 redirects zijn overigens niet mogelijk bij onze hosting (KPN), dus daar ben ik ook mooi klaar mee.

Ik ben eigenlijk een beetje radeloos en begrijp dat dit eigenlijk niet echt een vraag is, maar zou iemand toevallig mij in een richting kunnen sturen waardoor ik Google kan laten begrijpen dat ik minimaal die positie 6 terug wil, of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Als 301's niet kunnen dan is de canonical de beste oplossing, dat ziet Google ook als een 301. Ik zie het tegenwoordig wel vaker gebeuren dat een site na een vrij heftige wijziging aardig schommelt.

Is de site zonder www nog wel te bereiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawtin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10-2018
André schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:58:
Als 301's niet kunnen dan is de canonical de beste oplossing, dat ziet Google ook als een 301. Ik zie het tegenwoordig wel vaker gebeuren dat een site na een vrij heftige wijziging aardig schommelt.

Is de site zonder www nog wel te bereiken dan?
Dat schommelen gebeurde bij ons ook, helaas alleen maar omlaag.

Zonder www komt hij inderdaad gewoon op dezelfde website terecht. Zonder redirect weliswaar, dus hij blijft gewoon op http://<domeinnaam>.nl staan, maar het is exact dezelfde website als met www

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:47

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Hawtin schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:14:
301 redirects zijn overigens niet mogelijk bij onze hosting (KPN), dus daar ben ik ook mooi klaar mee.
Tijd voor een nieuwe provider ;)

Zelfs bij de meest goedkope providers is een simpele redirect in de .htaccess mogelijk.

Wil je in de toekomst ook wat serieuzer aan de slag met caching/gzipping dan wil je wel een hosting provider hebben die dat ondersteunt.

Afhankelijk van het CMS dat je gebruikt zijn er vaak ook wel modules/plugins die je hiervoor kunt gebruiken, desnoods is zoiets mbv een custom php scriptje die de redirect afhandelt wel op te lossen.

[ Voor 17% gewijzigd door Pendaco op 25-03-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:44:
Wat kan er nu belangrijker zijn dan content op je website? Waarom maak je een website? Om zoveel mogelijk linkpartners te hebben of voor de content (en dus je bezoekers)?

SEO is leuk, nuttig en veel mensen verdienen er (veel te) veel geld mee, maar 1 regel blijft: content is King.
Sowieso geen linkpartners - dat is zo vreselijk Nederlands en achterhaald. Er zijn veel mythes en onwaarheden over linkbuilding de wereld in geholpen door zelfbenoemde White Hat SEOers. Wat overigens een rare term is want wat vandaag White Hat is kan volgend jaar schadelijk zijn.

mod edit: spam - doe maar niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 26-03-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:33
Wij zijn een bedrijf met meer dan 150 websites voor psychologen en therapeuten. Omdat we op een gesloten markt zitten is linkbuilding altijd een issue geweest. Linkbuilding via bijvoorbeeld social media is lastig omdat je bijvoorbeeld op Facebook niet gaat delen dat je bij een psycholoog bent gewenst. :+

We hebben nu verschillende bedrijven die met ons link exchange willen doen. Vanuit al onze websites gaan we linken naar een enkele website. In ruil hiervoor krijgen we links terug naar onze website. Mijn vraag is hoe zoekmachines hier mee omgaan. Wat voor effect heeft link exchange voor onze SEO positie als al onze website linken naar een enkele website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Is van heel veel factoren afhankelijk. Belangrijkste vraag bij zo'n grote ruil is, wat krijg je terug en van welke websites en hoeveel domeinen. Ik zou persoonlijk elke website, die naar jou website gaat gaat verwijzen, eerst eens grondig onderzoeken met bijvoorbeeld http://www.majesticseo.com. Wat voor geschiedenis heeft die website, wat is de kwaliteit van hun backlinks, waar zijn die sites gehost, kwaliteit content, pagina's waar je link komt te staan, etc etc.

Daarnaast zou ik 150 websites niet naar één website laten verwijzen wanneer enkele van die 150 websites onderling al een sterke connectie met elkaar hebben (naar elkaar linken e.d.). Denk dat dan gaat neigen naar een link-wheel. Staat ook raar als 6 a 8 websites die naar elkaar verwijzen ineens met zijn allen naar domein A gaan verwijzen. Als het 150 verschillende websites zijn zonder onderlinge verband, dan zit je sowieso veilig. Wel vraag ik mij af, mochten die 150 websites op één host staan, of Google het dan door zal hebben (Google is niet gek ;)). Mochten die 150 websites onder transip zitten bijvoorbeeld, dan zou ik even op onderzoek gaan wat voor effect het heeft als verschillende websites op één host naar één domein verwijzen. En waar zou jij hun link op jullie website plaatsen?

Onthou wel dat Google altijd verandert en dat een strategie wat nu misschien/net binnen lijnen valt, over 2 jaar buiten de lijnen kan vallen. Bedenk dus goed, is de manier waarop ik het nu doe menselijk/natuurlijk, heeft de bezoeker er wat aan als die via een link van website a/b/c op jouw domein terecht komt, wat is de toegevoegde waarde. Als je het zelf al shady vindt, dan zou ik er ver weg van blijven. Google heeft dingen snel door en zal alleen maar groeien/streven naar kwaliteit.

Laatste tip, laat je niet gek maken door het aantal linkjes dat iemand bereid is te geven. Kwaliteit kwaliteit kwaliteit en zo natuurlijk mogelijk laten houden. En over linkruil spreken is eigenlijk ook al tegen SEO richtlijnen ;). Als ik tegenwoordig een linkruil wil aangaan met een website van derden, dan neem ik dat woord geen eens in mijn mond.

Ik zeg niet dat mijn wijze goed is, maar dit is mijn visie hierop.

[ Voor 22% gewijzigd door AOC op 17-05-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Veel nieuwe inzichten en tips die ik aankomende dinsdag kan voorleggen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Gaat het om Psyned? Met al die footerlinks verwacht ik dat zij best eens een probleem kunnen krijgen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
Psyned is een onderdeel van onze organisatie. We focussen voornamelijk op lokale zoekresultaten. De footer links die er in staan verwijzen naar de meest gelezen content of minder belangrijke pagina's.

Waarom zouden de footer links een nadelig effect hebben voor onze ranking? Ik denk dat de footer links die we momenteel gebruiken geen nadelig effect zal hebben voor onze ranking. Bij bijvoorbeeld Bol.com zou ik het nog kunnen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik doel op de links van jullie partners op andere domeinen de psycholoog-<plaatsnaam>.nl domeinen als deze: http://www.psycholoog-arnhem.nl/ ;) Daar hebben jullie er best veel van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 09:51

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Nu we het toch hebben over link building... Penguin 2.0 komt er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik hoop dat het ook daadwerkelijk de grote update is waar Cutts over spreekt. Vooral in NL zie ik nog veel te veel startpaginaklonen die geen bestaansrecht zouden moeten hebben in het linkbuilding-landschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
CrashOne schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:35:
Ik doel op de links van jullie partners op andere domeinen de psycholoog-<plaatsnaam>.nl domeinen als deze: http://www.psycholoog-arnhem.nl/ ;) Daar hebben jullie er best veel van ;)
Tot nu werkt het goed, maar het is inderdaad op het randje. Daarom zijn we ook opzoek naar nieuwe methodes voor linkbuilding. Een trend is dat linkbuilding verschuift naar link earning, alleen in de markt waar wij zitten (psychologen) is dat lastig.

De website die we momenteel beheren zijn verouderd (gebouwd in tabellen |:( ). We zijn bezig met het omzetten van websites naar Wordpress. Hopelijk maakt dit het verkrijgen van ranking voor onze websites eenvoudiger en hoeven we minder intensief links naar onze websites te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Laatst online: 23-06 12:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Wat is jullie mening over het volgende:

Wat scoort beter?

http://www.mijnwebshop.nl...bikes/reaction-gtc-slt-29

of

http://www.mijnwebshop.nl/reaction-gtc-slt-29

Ik lees veel verschillende meningen.

Mijn voorkeur gaat denk ik uit naar de 1e omdat dan duidelijk is in welke cateogorie en subcategorie het product zich bevindt. Een ander zegt dat de 2e beter is omdat het product eerder in de url wordt genoemd.

Zijn er ergens bewijzen wat beter werkt?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik denk dat als je náást http://www.mijnwebshop.nl/reaction-gtc-slt-29 ook nog http://www.mijnwebshop.nl/fietsen en http://www.mijnwebshop.nl/mountainbikes hebt, het niet veel uit maakt. Als mensen op zoek zijn naar zoiets specifieks als een Reaction GTC SLT 29, dan hebben die generieke keywords als "fietsen" en "mountainbikes" waarschijnlijk geen invloed. Omgekeerd ook, als mensen op zoek zijn naar "fietsen" of "mountainbikes", dan willen ze niet zoiets specifieks erbij.

Dit zijn vermoedens hoor, geen harde bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Laatst online: 24-06 22:41
Anderzijds gebeurd het bij mij wel vaak dat ik via de URL terug ga naar een overzicht van producten, en dan is het wel handig dat de weg naar het product in het URL staat gedefinieerd, want dan hoef ik enkel maar wat te verwijderen.

Natuurlijk enkel als er geen breadcrumb is voorzien op desbetreffende website.

[ Voor 8% gewijzigd door _Moe_ op 31-07-2013 08:47 ]

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

De URL an sich maakt niet heel veel uit voor rankings, voor CTR wel. Belangrijkste is dat je je URL uniek houdt per pagina. De lengte van de URL heeft wel invloed op het crawl gedrag van Google, van alle URL's op een pagina worden de korte als eerst gecrawld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Laatst online: 24-06 22:41
CrashOne schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:02:
De URL an sich maakt niet heel veel uit voor rankings, voor CTR wel. Belangrijkste is dat je je URL uniek houdt per pagina. De lengte van de URL heeft wel invloed op het crawl gedrag van Google, van alle URL's op een pagina worden de korte als eerst gecrawld.
Moet je rekening houden met het crawl gedrag? Alle links op de pagina worden uiteindelijk toch gecrawld, maakt op zich niet zo veel uit of het nu gebeurd of een halve second later. Of sla ik hier de bal mis?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als je heel veel links (>1000) op een pagina hebt staan maakt het uit, anders niet. Vooral als je een site hebt die op actualiteit inspeelt, dan wil je snel geïndexeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Die categorieën binnen de urls zoals fietsen helpen toch wel voor een eventuele subcategory sitelinks listing (zie http://seosmith.co.uk/wp-...oads/2011/08/Capture1.jpg voor voorbeeld) of niet? Heeft dat meer te maken met algemene navigatie / breadcrumbs dan met de opbouw van de url? :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat je ziet is standaard gedrag van Google in een SERP: dikdrukken van je keywords in de URL. Het zegt niks over de waarde die het voor rankings heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CrashOne:
Dus een website over fietsen met de URL www.fietsen.nl is volgens jou en het Google algoritme niet meer of minder relevant dan een pagina met URL www.kaboutertjes.nl voor het zoekwoord fietsen.

Op subdomein niveau idem. dito. Dus www.winkel.nl/fietsen versus www.kaboutertjes.nl/metpuntmuts

Ik heb op een aantal seo blogs/fora gelezen dat het keyword in een URL wel degelijk een relevante factor is. Maar ik heb dit zelf nog nooit getest eigenlijk. Het is dus een aanname ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Nee, jij hebt het nu over de domeinnaam, dat is een ander verhaal.

Ik heb het wel getest en het maakte qua rankings niet uit, qua CTR een klein verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
het belang van het keyword in de domeinnaam is wel steeds minder aan het worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Na de EMD update was het wat minder, nu ranken ze weer gewoon mee op oude posities. En in NL is er nog nooit iets veranderd met exact match domeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Ik vond dit wel een mooi overzichtelijk schema: A Visual Guide to Keyword Targeting and On-Page Optimization; klikbaar want nogal groot:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VjhmHD3HUxDsJDT7mk9F0v8Q/medium.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 15:08

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het komt zo wel erg spammerig over (dat is die website sws wel) als je er verder geen toelichting bij doet :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Crazyegg is een mousetracking tool ("poor man's eyetracking", zeg maar), en dat is erg nuttig, maar hoort niet echt in dit topic thuis ;)

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-07 21:44

CasGas

.

Wat ik mij eigenlijk afvraag..

Ik heb domein www.hupseflups.nl en ik registreer ook www.hupse-flups.nl met een redirect richting www.hupseflups.nl, heeft dat enig effect qua SEO niveau?

Dus geen shadow url, maar ik kom dan ook echt uit op www.hupseflups.nl..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Lijkt me niet. Of wil je de URL met streepje ook actief gaan gebruiken en links gaan bouwen? Ik zou alles op één URL houden en de extra domeinnamen registeren op typfouten af te vangen.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 15:08

TheNephilim

Wtfuzzle

BtM909 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:38:
Het komt zo wel erg spammerig over (dat is die website sws wel) als je er verder geen toelichting bij doet :)
Sorry, dat was niet m'n bedoeling! Het leek me het vermelden in dit topic wel waard.
PowerFlower schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:39:
Crazyegg is een mousetracking tool ("poor man's eyetracking", zeg maar), en dat is erg nuttig, maar hoort niet echt in dit topic thuis ;)
Echt SEO kunnen we het niet noemen denk ik nee, maar nadat bezoekers op je website komen, kun je hier mee zien wat doen en waar ze uitstromen. Meer een soort van nazorg :+

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Leuk overzicht :) Het gedeelte over de lengte van "key page elements" is wel achterhaald, sinds 1,5 jaar zijn de title en meta description beperkt tot pixels 512 pixels in de SERP (meta description dus 2 regels van 512 px).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 534361

Gigantisch interessant topic. Veel hulp aan gehad. Bedankt mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

CrashOne schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:51:
Leuk overzicht :) Het gedeelte over de lengte van "key page elements" is wel achterhaald, sinds 1,5 jaar zijn de title en meta description beperkt tot pixels 512 pixels in de SERP (meta description dus 2 regels van 512 px).
Niet achterhaald (hoewel ik zelf een maximum van 145 hanteer in plaats van de 160 die vermeld is. Ik hou niet van de puntjes op het einde). Het maximum van een description lijkt 155 te zijn, en het is minder als de 584 (niet 512) pixels overschreden worden.

Dus het is een simplificatie, ook al omdat er goede redenen kunnen zijn om een (veel) langere description te gebruiken, bijvoorbeeld als je meerdere keywords aan wil spreken (via aparte zinnen in de description).

Desondanks is dit een prima vuistregel, waar je alleen van af moet wijken als je heel bewust een reden hebt :)

[ Voor 4% gewijzigd door PowerFlower op 18-08-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik0s
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-07 18:29
Interessant topic! Ik heb met mijn site best veel moeite om zichtbaar te zijn in zoekresultaten, ookal gebruik ik al veel SEO technieken, dit zal mede komen doordat mijn focus zoekwoorden erg algemeen en veelvoorkomend zijn. Heeft er iemand een idee hoe ik alsnog redelijk kan ranken voor veelvoorkomende woorden (food/nutrition/health/voeding)? Kan verder nog toevallig iemand me misschien een goed boek aanraden? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mik0s schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:39:
Interessant topic! Ik heb met mijn site best veel moeite om zichtbaar te zijn in zoekresultaten, ookal gebruik ik al veel SEO technieken, dit zal mede komen doordat mijn focus zoekwoorden erg algemeen en veelvoorkomend zijn. Heeft er iemand een idee hoe ik alsnog redelijk kan ranken voor veelvoorkomende woorden (food/nutrition/health/voeding)? Kan verder nog toevallig iemand me misschien een goed boek aanraden? Alvast bedankt
Mijn vraag is meteen waarom wil je op algemene zoekwoorden gevonden worden? Wat voor een doel heeft jouw website? Algemene zoekwoorden leveren algemene bezoekers en aannemelijk dus minder relevante bezoekers (bezoekers uit jouw doelgroep). Je kan beter gericht dan breed schieten. Dus ipv 'voeding' 'gezonde voeding' of iets in die trend. Je krijgt dan (hopelijk) geen bezoekers die op zoek waren naar honden voeding.

Als je dan toch op de algemene zoektermen gevonden wilt worden, zal je daar veel meer SEO-tijd in moeten steken dan je nu waarschijnlijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

PowerFlower schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:59:
[...]

Niet achterhaald (hoewel ik zelf een maximum van 145 hanteer in plaats van de 160 die vermeld is. Ik hou niet van de puntjes op het einde). Het maximum van een description lijkt 155 te zijn, en het is minder als de 584 (niet 512) pixels overschreden worden.

Dus het is een simplificatie, ook al omdat er goede redenen kunnen zijn om een (veel) langere description te gebruiken, bijvoorbeeld als je meerdere keywords aan wil spreken (via aparte zinnen in de description).

Desondanks is dit een prima vuistregel, waar je alleen van af moet wijken als je heel bewust een reden hebt :)
Afbeeldingslocatie: http://uploads.metsander.nl/512_serp-20130828-134036.png

Afbeeldingslocatie: http://uploads.metsander.nl/512_serp_2-20130828-134057.png

Langer meta description heeft alleen zin als je het trucje om op verschillende keywords met dezelfde rankende pagina verschillende descriptions wil laten tonen.

Verder is de simplificatie prima, maar soms wil je het exact weten.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Mik0s schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:39:
Kan verder nog toevallig iemand me misschien een goed boek aanraden? Alvast bedankt
CrashOne had je wel een boek kunnen aanraden maar dat had misschien kunnen worden opgevat als zelfpromotie ;P Hij heeft meegeschreven aan Handboek SEO (isbn 9789059405578). Zit ook een hoofdstuk in genaamd 'Zoekwoorden bepalen'...

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:01
Hoe gaat Google eigenlijk om met simpele websites zonder veel (tekst) content? Want ik heb mijn website expres simpel gehouden om snel en gericht meteen tot de resultaten te komen. Je kunt in maximaal twee stappen het resultaat vinden waarna je zocht. Nou zie ik in Google Webmasters dat daardoor Google weinig keywords kan vinden op mijn website. Kan ik beter meer tekst met de juiste keywords plaatsen op de website of is Google slim genoeg om te detecteren dat de website niet veel tekstuele content nodig heeft om toch een goede gebruikservaring te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
Er dient balans te zijn tussen je teksten, afbeeldingen (en alts) en alle relevante aspecten, zoals titels, meta´s etc. In de webmastertools, zie je hoe de keywords gewogen worden.

In dit artikel staan wat handige tips voor de beginners.
http://moz.com/blog/the-w...-cheat-sheet-2013-edition

[ Voor 37% gewijzigd door Martin684 op 30-08-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Hoe kunnen sommige websites toch zo verschrikkelijk snel ranken in Google :? Als ik namelijk zoek op abonnementen van een recentelijk aangekondigde telefoon van een Japans elektronicagigant dan is het eerste resultaat een website die maar 2 weken bestaat. De domeinnaam is pas op 27 augustus 2012 geregistreerd en er is bijna geen content te vinden op die site. Het is wel een Wordpress website. Zou Google een (grote) voorkeur hebben voor Wordpress websites? Want het valt mij vaker op dat websites op de eerste zoekresultatenpagina gemaakt zijn met Wordpress (met waarschijnlijk Wordpress SEO by Yoast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Google heeft geen voorkeur. Kijk eens naar het linkprofiel (redirects, exacte anchors).

Om welke site gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Kan ook zijn dat de site net gelanceerd is, dan kan die door het freshness-algoritme tijdelijk wat hoger staan. In dat geval zouden ze ook snel weer zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Als je zoekt op 'sony xperia z1 abonnement' en op dit moment de tweede hit. Dus precies die zoektermen als domeinnaam. Nou zie ik ook dat die website een "persbericht" heeft gepubliceerd bij emea.nl zodat die alvast een paar backlinks heeft. Maar zou dat zoveel schelen in je ranking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

EMD en de paar links die doen het hem.

Dat is gelijk ook het probleem in deze niche: NL heeft voor Google geen prioriteit waardoor vooral op dit soort keywords churn and burn verschrikkelijk interessant is. De piek aan zoekvolume in combinatie met het aantal releases van toestelen maakt dit de manier om nu geld te pakken. Voor je gepakt wordt heb je je investering al ruim terugverdient en komt de fabrikant alweer met een nieuw toestel. Alleen voor de top toestellen is het zoekvolume voor langere tijd interessant. Bovenstaande is lullig en is ook precies wat Google zegt dat niet meer werkt. Helaas is er nog al een groot verschil tussen wat Google predikt en wat er echt werkt.

Voor jou zijn er drie oplossingen: mee doen in het spelletje, je blijven focussen op kwaliteit en/of je tijd steken in spam reports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Ik richt me liever op kwaliteit. Op de langere termijn is dat een veel betere keuze. Wel interessant om te zien hoe je met EDM en een paar backlinks meteen op de eerste pagina kan eindigen. Die backlinks zijn eigenlijk verkapte paid links. Google zou dat soort pagina's harder moeten aanpakken.

• CasGas

CasGas

.

Iemand die eigenlijk weet hoe het binnen Google werkt zodat ik ook kan zien wat mensen in hun winkelmandje hebben gehad? Dus ze hebben uiteindelijk niet besteld, maar omdat ik de webshop heb gekoppeld aan analytics en shopping, kan ik zien wat de waarde is van het winkelmandje als ze weer een andere pagina opvragen.. maar dus niet wat erin heeft gezeten..

Dit is de uitleg van de waarde:

The average value of this page or set of pages. Page Value is ((Transaction Revenue + Total Goal Value) divided by Unique Pageviews for the page or set of pages)).

Maar dan moet er toch ook ergens terug te vinden zijn wat erin heeft gezeten?

Als ik daar een trend in kan zien kan ik daar mijn SEO op toepassen, maar ik heb geen idee hoe ik die meuk eruit kan halen..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Met Google bedoel je denk ik Google Analytics? De beste manier om de waarde van je winkelwagen te meten is door op de 'add-to-cart' knop een event meting te plaatsen. Hierin stuur je dan je productnaam en als 3de argument de productwaarde mee.

In een latere analyse kun je dan segmenten maken voor mensen die iets in de winkelwagen hebben toegevoegd maar uiteindelijk niets gekocht hebben bijvoorbeeld.

De Page Value metric is hier geen geschikte waarde voor. Als men tijdens een bezoek heel veel pagina's bekijkt zal de winkelwagen niet meer veel value toegeschreven krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

André schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:24:
Met Google bedoel je denk ik Google Analytics? De beste manier om de waarde van je winkelwagen te meten is door op de 'add-to-cart' knop een event meting te plaatsen. Hierin stuur je dan je productnaam en als 3de argument de productwaarde mee.

In een latere analyse kun je dan segmenten maken voor mensen die iets in de winkelwagen hebben toegevoegd maar uiteindelijk niets gekocht hebben bijvoorbeeld.

De Page Value metric is hier geen geschikte waarde voor. Als men tijdens een bezoek heel veel pagina's bekijkt zal de winkelwagen niet meer veel value toegeschreven krijgen.
Ik bedoelde inderdaad Analytics..

Heb je toevallig meer info daarvan om zoiets toe te voegen? Dat deel is helemaal nieuw voor mij maar ik wil mij hier graag in verdiepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Op de add-to-cart knop plaats je een meting:

_gaq.push("_trackEvent", "add-to-cart", "product-x", "tuinmeubels", 199.99)

Zo kun je later in de event-meting-rapportage zien welke producten vaak toegevoegd worden, en welk bedrag ze vertegenwoordigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

André schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:54:
Op de add-to-cart knop plaats je een meting:

_gaq.push("_trackEvent", "add-to-cart", "product-x", "tuinmeubels", 199.99)

Zo kun je later in de event-meting-rapportage zien welke producten vaak toegevoegd worden, en welk bedrag ze vertegenwoordigen.
Om hier nog even op terug te komen, helaas is dat voor mij niet mogelijk om aan te passen, ik neem mijn webshop ergens af waar deze mogelijkheid niet in zit :|

Maar nog een andere vraag, nu heb ik alleen een domeinnaam.nl, heeft het enig effect (in hoever dan ook) als ik bijvoorbeeld domeinnaam.de erbij zou kopen die alleen maar redirect naar mijn .nl site?

Is dit + of -?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

CasGas schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:11:
[...]

Om hier nog even op terug te komen, helaas is dat voor mij niet mogelijk om aan te passen, ik neem mijn webshop ergens af waar deze mogelijkheid niet in zit :|
Kun je ook geen script in de footer kwijt oid? Zo heb ik diverse sites vanuit een externe script voorzien van allerlei metingen op knoppen en andere zaken. Eventueel gebruik je de Google Tag Manager als extern script.
Maar nog een andere vraag, nu heb ik alleen een domeinnaam.nl, heeft het enig effect (in hoever dan ook) als ik bijvoorbeeld domeinnaam.de erbij zou kopen die alleen maar redirect naar mijn .nl site?

Is dit + of -?
Dat doet helemaal niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-07 16:05

Scrummie

Think different

Ik heb vandaag een nieuwe site 'gelanceerd' voor een klant maar ben geen SEO expert. Nu wees iemand mij erop dat de oude site in Google nu allemaal 404 errors geeft. Klopt natuurlijk, want eerlijk; ik heb er compleet niet aan gedacht dit te checken. Slecht van mij natuurlijk, maar nu het volgende; klant wil dat alle oude URL's binnen relevante pagina's binnen de nieuwe site worden geredirect. Probleem: klant heeft 800 url's via site:site.com in Google staan. Nu moet ik dus elke pagina, voor zover ik weet, langs, elke oude URL kopiëren, plakken, een relevante pagina zoeken binnen de nieuwe site, en die een 301 redirect geven.

Weet iemand hier een makkelijke oplossing voor die mij werk bespaart? Ik las van Google zelf het volgende; Don't do a single redirect directing all traffic from your old site to your new home page. This will avoid 404 errors, but it's not a good user experience.

Nu ben ik helemaal voor een goeie user experience, maar als dit verder de pagerank en dergelijke niet beïnvloed, zou me dit voor het gros van de pagina's heel wat werk schelen.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
Lees eerst http://moz.com/learn/seo/redirection om beter te snappen wat je probleem inhoudt.

Je kunt moeite besparen als er een patroon zit in de oude naamgeving en de nieuwe naamgeving, die je kunt vatten met regular expressions. Op z'n allerminst zou je de top X meestbezochte pagina's moeten redirecten.

Het heeft met user experience te maken maar nog meer met geld dat je klant nu misloopt. Met een juiste webanalyticsinrichting is je fout meetbaar in euro's (ook als je geen webshop hebt).

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robben360
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-11-2023
Op het moment ben ik bezig met het opzetten van een webshop in bromfiets accessoires. Hierbij maak ik gebruik van een e-commerce module. Hiermee wil ik uiteraard een goede SEO behalen. Echter loop ik tegen het volgende aan.

Ik heb twee vrijwel identieke producten (enkel de dikte is anders). De beschrijving van het product (met uitzondering van de dikte) is hetzelfde. Wanneer ik in Google zoek naar product 1 (5,5mm) wordt alleen product 2 (10mm) weergegeven.

Wat kan de reden zijn dat juist product 2 (10mm) weergegeven wordt en product 1 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:03
Robben360 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:33:
Op het moment ben ik bezig met het opzetten van een webshop in bromfiets accessoires. Hierbij maak ik gebruik van een e-commerce module. Hiermee wil ik uiteraard een goede SEO behalen. Echter loop ik tegen het volgende aan.

Ik heb twee vrijwel identieke producten (enkel de dikte is anders). De beschrijving van het product (met uitzondering van de dikte) is hetzelfde. Wanneer ik in Google zoek naar product 1 (5,5mm) wordt alleen product 2 (10mm) weergegeven.

Wat kan de reden zijn dat juist product 2 (10mm) weergegeven wordt en product 1 niet?
Duplicate content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
Is het in zo'n geval sowieso niet makkelijker (iig voor de gebruiker) om het product één keer te tonen, maar met een keuze bij het bestellen voor de maat (net zoals bij kleding). Je kunt dan ook alle maten gewoon in je titels/teksten verwerken zonder duplicate content problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581904

Ik vind dit een heel interessant onderwerp. Heb echt het idee dat blackhat gewoon wordt afgestraft dmv penalty`s, of gehele verwijdering uit de resultaten.
Het is belangrijk om gewoon eerlijk te zijn. Je kunt zelf goede links aanmaken. En als je gewoon serieuse, en unieke, content hebt, dan gaan anderen vanzelf naar jou linken. Dat is waar je wmb hoog mee in de resultaten komt. Content is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:42

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb nu nog URL zoals:
http://www.website.nl/news/42

En ik ben van plan deze te herschrijven naar zoals Tweakers dat doet:
http://www.website.nl/new...el-over-magie-van-42.html

De oude URL (zonder titel, slug) zal ik automatisch redirecten naar de nieuwe, met een 301 header.

Nu vroeg ik me af, gaat hierdoor je SEO op korte termijn dan een stuk hoger werken? Is dat nog steeds zo?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 02-08 12:06
In mijn ervaring helpen beschrijvende urls met de juiste slug wel ja, toch weer een stukje informatie wat de inhoud beschrijft.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Nee, dat gaat je niet helpen. URL's zijn geen (belangrijke) factor meer, voor zover ze dat ooit waren. Het voordeel wat je wel hebt is dat een deel van je URL nu vetgedrukt weergegeven wordt als het keyword waar mensen op zoeken in de URL staat. Dat kan je een hogere CTR opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SEO is een shitload aan punten aan waaraan een website dient te voldoen.

De hoger dat puntenaantal des te beter.

Vooral inkomende links vanaf andere websites zijn uiteindelijk de meest belangrijke factor.

Maar omdat google zo idioot hard tegen spammers tekeer gaat wordt alles dat ook maar niet onnatuurlijk lijkt meteen al bestraft. De resultaten van Bing zijn naar mijn mening de laatste tijd beter dan die van google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:42

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

het viel me op dat nu.nl alle nieuwsitems indexeert in Sitemaps.
http://www.nu.nl/sitemap_index.xml

Voor elke week van het jaar hebben ze een sitemap gemaakt, die helemaal terugtelt naar week 74 van het jaar 2001. Is dit nou echt serieus SEO-verhogend als je alle nieuwsberichten via je Sitemap bereikbaar maakt? En hoe diep van Google graven in gelinkte sitemaps?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Het is wel beter natuurlijk. Er zit ook een max. aan items in sitemaps en je hoeft zo nooit meer dan 1 sitemap xml aan te maken (en eventueel een nieuwe entry in de root sitemap te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 585070

Ik gebruik voor mijn site gewoon de bestaande handleiding Google zelf. Dan heb je de juiste informatie uit eerste hand!

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 585070 op 20-10-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Daar beschrijft Google hoe ze het graag willen hebben, dat komt niet 1 op 1 overeen met wat beter werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Anoniem: 585070 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:20:
Ik gebruik voor mijn site gewoon de bestaande handleiding SEO van Google zelf. Dan heb je de juiste informatie uit eerste hand!
is dit linkbuilding ;)? Ik klikte de site al weg bij het lezen van "Dit betekent dat uw digitale presentatie op internet optimaal aangepast dient te zijn om hoog te eindigen in de zoekresultaten van de bekende zoekmachine's (Google, Yahoo, Bing etc.) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 585070

Anoniem: 585070 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:20:
Ik gebruik voor mijn site gewoon de bestaande handleiding van Google zelf. Dan heb je de juiste informatie uit eerste hand!
Oeps..en nu heb ik de link aangepast naar de rechtstreeks link..: http://static.googleusercontent.com/media/www.google.nl/nl/nl/intl/nl/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-nl.pdf

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 585070 op 20-10-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Anoniem: 585070 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:50:
Oeps..en nu heb ik de link aangepast naar de rechtstreeks link..:http://static.googleusercontent.com/media/www.google.nl/nl/nl/intl/nl/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-nl.pdf
Just kidding }:O

verder prima guide hoor alleen erg basis waarbij sommige bronnen outdated zijn. Daarnaast ontbreken sommige zaken waarvan ik denk dat belangrijk is - teven afhankelijk van je site/doel. Bijvoorbeeld hreflang, rich snippets, sitespeed, searchoptie in sitelinks etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oadm
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-01 17:41
Ik ben mij al een tijdje aan het verdiepen in het fenomeen affiliate op een eigen website en ik loop daarbij tegen een aantal zaken aan die ik niet goed kan vatten. Ik heb een Wordpress site en ik wil hier op affiliate van Bol.com gebruiken.

Nu lees ik op verschillende forums dat het noodzakelijk is om bij affiliate links een nofollow tag te gebruiken zodat Google de link niet volgt maar het is mij nog niet helemaal duidelijk waarom dit nodig is.

Volgens sommige is het nodig om geen linkjuice te verliezen maar er zijn ook mensen die aangegeven dat dit onzin is en dat het nodig is om te voorkomen dat Google de affiliate link als spam benaderd. Ik heb het idee dat ik begrijp wat nofollow doet maar ik begrijp nog steeds niet goed wat de noodzaak van een dergelijke tag is. Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Dat doe je omdat Google niet zo blij is met betaalde links, en het is dus slecht voor je ranking. Ik vermoed alleen dat ze bol.com prima als zodanig herkennen en het geen issue zal zijn, maar als je zeker wil zijn, moet je dat gewoon doen. http://searchengineland.c...e-majority-of-them-125859

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oadm
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-01 17:41
PowerFlower schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:48:
Dat doe je omdat Google niet zo blij is met betaalde links, en het is dus slecht voor je ranking. Ik vermoed alleen dat ze bol.com prima als zodanig herkennen en het geen issue zal zijn, maar als je zeker wil zijn, moet je dat gewoon doen. http://searchengineland.c...e-majority-of-them-125859
Prikt Google niet gewoon door die Nofollow tag heen ? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat Google zich door zo'n tag om de tuin laat leiden. Maw als ik een betaalde link ergens in zet met een nofollow tag ziet Google toch gewoon wat er aan de hand is. Of zijn de Google bots niet in staat om hier doorheen te prikken ?

Ik weet dat het je ranking te maken heeft, maar is het zo dat je ranking zakt omdat je naar een "slechte" site linkt ? Of zakt je ranking als een "slechte" site naar jouw site linkt. Maw wanneer lek je linkjuice ?

[ Voor 12% gewijzigd door oadm op 25-10-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
Het idee achter die nofollow is om te zorgen voor relevantere zoekresultaten.

Er was een tijd dat het een veelgebruikte tactiek was om links te kopen, voor meer verkeer en om beter te ranken in de SERPs. Probleem is dat de SERPs er niet beter door werden; de resultaten werden steeds meer vervuild door sites die geld hadden voor links, niet wie goede content had. Dus bedachten zoekmachines de nofollow: dan kon je wel linkjes kopen voor de traffic, maar niet meer voor de ranking.

Maar dit werkt alleen als alle partijen meewerken, degene die de linkplek aanbiedt en degene waar de link naartoe leidt. Dus om ervoor te zorgen dat het niet meer loont om te betalen voor links om de SERPs te beïnvloeden, moet iedereen betaalde links nofollowen. Hoe meer betaalde links op jouw site zonder nofollow, hoe verdachter jouw site begint te ruiken. En zo worden sites de laatste jaren op steeds meer methodes afgerekend waar een luchtje aan zit, zoals 'thin content', veel banners boven de fold, of binnen korte tijd veel links vergaren. Allemaal om de betere content beter te laten ranken.

Linken naar slechte sites of v.v. heeft hier niks mee te maken. En linkjuice lekken doe je zodra je überhaupt een externe link plaatst, behalve als je nofollowed.

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ter info: Google weet in veel gevallen helemaal niet of een link betaald is of niet (vandaar dat links/artikelen kopen nog zo goed werkt).

Overigens zou ik als affiliate je affiliate links cloaken dmv een directory als /go/ en Googlebot daar niet toe te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

CrashOne schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:50:
Ter info: Google weet in veel gevallen helemaal niet of een link betaald is of niet (vandaar dat links/artikelen kopen nog zo goed werkt).

Overigens zou ik als affiliate je affiliate links cloaken dmv een directory als /go/ en Googlebot daar niet toe te laten.
Het argument dat 'Google het in veel gevallen niet weet of een link betaald is of niet' is een argument waar je niet zomaar op moet vertrouwen. Google heeft een team van mensen die sites handmatig doorneemt om zo quality te bepalen. Daarnaast hoeft Google het niet eens zelf te ontdekken - iedereen kan melding doen van betaalde links. Als concurrent heerlijk om daar mooie rapporten door te voeren en reken maar dat dat gebeurt ;). Daarnaast kan het zomaar zijn dat over 6 maanden het algoritme aangepast wordt. Om vervolgens follow/nofollow links van externe sites aan te passen is een tijdrovende klus.

Aan betaalde links al dan niet i.c.m. een artikel ontkom je iig niet. Dus belangrijk is dat de links die je scoort wel enige expertise, relevantie, thrust/authority vertoont. Maar vooral eerlijk zijn en op lange termijn denken. En anders nofollow indien low quality/top10overzichtjes etc.

Daarnaast is vanaf 1 januari het door Stichting Reclame Code verplicht gesteld om adverteren op blogs, fora en social media duidelijk kenbaar te maken. Dus je hebt en met Google te maken, wetgeving en met de reclame code (die je op zwarte lijst kan zetten - online).

Zou niet te makkelijk over denken :) voorkomen is beter dan genezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik denk er niet te makkelijk over, ik weet uit de praktijk dat doordachte betaalde links gewoon goed werken. Een de mensen in Dublin/Mountain View kunnen echt niet magisch aan een enkele link zien of deze betaald is, net zo min als jij dat kan. Wat ze wel kunnen is patronen of afwijkingen in wat standaard binnen in niche is herkennen.

Daarnaast doen spam reports het afgelopen jaar nauwelijks wat, Google wilt veel in algoritmes afvangen (wat ook logisch is). En de penalties die ik tegengekomen ben zijn eigenlijk allemaal in redelijk korte tijd op te lossen (op een enkele wat complexere na).

Het probleem is dat wij in Nederland een te klein taalgebied zijn om een algoritme als Penguin apart op te tunen. Dit zie je ook overal in terug: In Nederland rankt er nog zoveel alleen maar door spam en/of betaalde links/blogposts/advertorials. Daar wil je niet aan mee doen, maar irritant is het wel als een site meer dan een jaar goed rankt alleen door spam.

Ik begrijp dat er wetgeving is die dingen kenbaar moet maken, maar in de praktijk gebeurt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633535

Een kennis van mij heeft gevraagd om de nieuw aangemaakte verenigingswebsite van trefwoorden te voorzien, als verrassing voor de maker van de website. De trefwoorden heb ik aangeleverd gekregen. Ik denk zelf aan de optie om hierin te voorzien via de webmastertools en Analytics, maar kan dat eigenlijk wel en zoja hoe doe ik dat? Zijn er eventueel nog andere mogelijkheden? Ik heb geen toegang tot de backend van de betreffende website, dus de verificatiecode van Analytics kan ik dus niet toevoegen, waardoor ik de site niet door Google kan laten verifiëren.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 633535 op 29-11-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat bedoel je met "van trefwooren te voorzien"? Wat wil de kennis bereiken met deze trefwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Specifieke vindbaarheid van de website in de zoekmachines. Het gaat er ook natuurlijk om dat de website meteen al zo hoog mogelijk in de ranking van de zoekmachines komt te staan. Ook het kunnen gebruiken van de Webmastertools van Google is een pre.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 633535 op 29-11-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

In de basis zul je moeten kijken of de trefwoorden relevant zijn en hoe je ze binnen je site kunt integreren (welke pagina/structuur) in de content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En kan ik dat dan aangeven in Analytics, zonder dat ik de website eerst hoef te verifiëren?
Of kan dat inderdaad alleen in de backend van de website?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 633535 op 29-11-2014 17:38 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 38 Laatste