[SEO] Tips & Trucs

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste
Acties:
  • 192.224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoe gaat Google om met url parameters en duplicate content?

Stel ik heb een url "index?arg1=foo&arg2=bar".

Ziet Google dan de url "index?arg2=bar&arg1=foo" als een andere pagina (en dus duplicate content)?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
die kan hij negeren, maar je kan een link rel=canonical op de pagina zetten met de URL waarvan je wil dat hij wordt geindexeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Ok bendankt. 'k ga dus die canonical gaan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een phpbb forum met 10.000en posts hebt runnen op je domeinnaam van je site, wat voor een invloed heeft dat op je seo prestaties van je site?

Is het eventueel aan te raden om alle pagina's op dat forum canonical te maken? Of no index, no follow ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wat is het doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Canonical pas je alleen toe wanneer een pagina via verschillende url's benaderd kan worden. Op die manier voorkom je dubbele content.
Je forum helemaal uit de index halen door de no-index zou ik niet doen. Wél zou ik alle door gebruikers geplaatste links (zowel in de postings als in handtekeningen etc) op rel=nofollow zetten omdat je daar geen invloed op hebt.

Waar ik overigens hier nog weinig over lees is snelheid. Dit schijnt steeds belangrijker te worden. Wat doen jullie daaraan?

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
PaulZ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:52:
Waar ik overigens hier nog weinig over lees is snelheid. Dit schijnt steeds belangrijker te worden. Wat doen jullie daaraan?
Naast het weglaten van Flash en slim ontwikkelen, ook YSLOW en Pagespeed in firebug gebruiken en bij de opzet van de hosting er rekening mee houden. Snelheid voor indexering is 1 ding, het heeft ook veel invloed op bounce en conversie en totale gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Zijn er nog mensen die problemen vinden bij het indexeren door Google? Ik heb nu al >50 links in mijn sitemap.xml opgenomen, maar Google heeft nog geen één opgenomen in zijn index. Hij heeft de lijst wel al opgehaald (staat een vinkje bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Je moet, vooral bij kleinere websites, geduld hebben. Vooral wanneer je weinig backlinks hebt. En dan nog worden niet álle pagina's geïndexeerd.
Overigens is dat cijfer van het aantal geïndexeerde pagina's niet nauwkeurig. Zoek voor de zekerheid even via site:jouwwebsite in Google.

BTW: er is ook een Bing-webmaster-tool.

[ Voor 46% gewijzigd door PaulZ op 14-01-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Ik moet een website maken in drie talen, en ik vroeg me af of er nog bijzonderheden waren ik op moest letten als het op SEO aankomt. Het volgende heb ik tot nu toe bedacht:

De drie talen zijn Nederlands, Engels en Spaans.

Er zijn tot nu toe 3 domeinnamen geregistreerd:
• merknaam.nl
• merknaam.com
• merknaam.es
• Ik heb voorgesteld om ook de .co.uk te registreren.

Alle domeinnamen verwijzen naar merknaam.com/taalafkorting/[...] - De taalafkorting is nl, en, of es.
Voorbeeld: merknaam.nl/collectie/ verwijst direct naar merknaam.com/nl/collectie/

Direct naar de .com surfen zorgt voor automatische taalselectie op basis van de browser preference. Als deze niet geparsed kan worden wordt doorverwezen naar Engels. Op iedere pagina zijn vlaggetjes beschikbaar om van taal te wisselen.

URLs zijn multi-language: /nl/collectie/ en /en/collection/ bv
Meta language tag wordt gebruikt op iedere pagina.

Zijn er nog meer dingen waar ik aan moet denken? :?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Booster schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:32:
Zijn er nog meer dingen waar ik aan moet denken? :?
Ik doe het precies hetzelfde, op wat kleine puntjes na:
  1. Automatische taaldetectie, in plaats van een redirect naar het Engels wanneer je de .com bereikt [1].
  2. Gebruik attributen van je hyperlinks waarmee je naar een andere taal van dezelfde pagina kan komen [2].
  3. Het zetten van een lang attribuut op het body element [3]
[1] Specificatie van Accept-Language

[2] De code die ik gebruik, zit nog in een unordened list
HTML:
1
<a hreflang="nl" rel="alternate" href="my-url">Nederlands</a>

[3] Dit ook in navolging van specificatie van html over language informatie Ik weet niet meer waar het vandaan komt, maar ik las dat het gebruik van lang="nl" op je body element voorkeur heeft boven een meta tag met Content-Language, maar daar kan ik nu geen bevestiging van geven.

/edit: ik zie dat het komt van de XHTML5, zie de vraag op Stack Overflow en met name dit gedeelte van een reacte (geen idee of alles hiervan klopt):
[...] However, HTML 5 changes this, and the meta http-equiv="content-language" is considered non-conforming HTML which nevertheless defines the document-wide default language, and only supports a single language so is effectively identical to xml:lang on the html element. I can't say I understand the reasoning behind this change but Daniel Glazman and Ian Hickson discuss it at the thread starting at http://lists.w3.org/Archi...ic-html/2008Nov/0083.html

[ Voor 24% gewijzigd door mithras op 14-01-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Bedankt voor je opmerkingen, much appreciated :)

Goed dat je het lang= attribuut op de body [3] even noemt. Ik heb het vaker gezien, maar had het "hoe en waarom" nog niet uitgezocht. Ik zal je links even nalezen o.a.

[1] Hier denken we volgensmij hetzelfde over, of ik begrijp niet wat je met je opmerking bedoeld:
Direct naar de .com surfen zorgt voor automatische taalselectie op basis van de browser preference. Als deze niet geparsed kan worden wordt doorverwezen naar Engels.
In principe eerst kijken naar Accept-Language dus, en mocht dit niet helder zijn, en default naar Engels. Maar wel met een duidelijke voorkeur voor een goede automatische selectie. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe Googlebot dit zal zien en welke taal hij afgeeft, dus dat wil ik nog even opzoeken.

[2] Dit wilde ik nog opzoeken, want ik had een vermoeden dat het bestond, maar dit is meteen een mooi aanhakingspunt. Ik wil in ieder geval dat het klikken op de vlaggetjes direct naar de juiste pagina verwijst, en niet dat een vlaggetje naar de homepage verwijst van de andere taal. Een vlaggetje op de pagina "collectie" moet dus verwijzen naar de pagina collectie, in een andere taal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Booster schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:26:
\[1] Hier denken we volgensmij hetzelfde over, of ik begrijp niet wat je met je opmerking bedoeld:
Oeps! Had het wel gelezen, niet onthouden en bij het schrijven van de post dus aangeraden. Maar klopt, zo werken wij ook (domein -> browser -> default).
\[2] Dit wilde ik nog opzoeken, want ik had een vermoeden dat het bestond, maar dit is meteen een mooi aanhakingspunt. Ik wil in ieder geval dat het klikken op de vlaggetjes direct naar de juiste pagina verwijst, en niet dat een vlaggetje naar de homepage verwijst van de andere taal. Een vlaggetje op de pagina "collectie" moet dus verwijzen naar de pagina collectie, in een andere taal :)
Jep. De link "Engels" op de Nederlandse pagina moet niet verwijzen naar de homepage, maar naar de huidige pagina in een andere taal. Dat is meer usability dan SEO (deels, want met hreflang heb je wel met SEO te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Indeed - alhoewel het tegenwoordig bij Google mogelijk wel het nut heeft om aan te geven dat een pagina in verschillende talen op verschillende lokaties staan - dat weet je niet altijd vantevoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
De language-tag hoeft niet alleen op body niveau, maar kan op elk willekeurig element toegepast worden. Linkje
Zelf gebruik ik dit om Engelstalige tekst in mijn Nederlandstalige pagina's aan te geven.

[ Voor 18% gewijzigd door PaulZ op 15-01-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
PaulZ schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:10:
De language-tag hoeft niet alleen op body niveau, maar kan op elk willekeurig element toegepast worden. Linkje
Zelf gebruik ik dit om Engelstalige tekst in mijn Nederlandstalige pagina's aan te geven.
Klopt, maar je probeert de algemene taal van je document natuurlijk in een zo hoog mogelijk element te plaatsen. Zelf was ik er niet over uit of dat nu op <html> kan of je beter <body> kan gebruiken. Maar wellicht maakt het niet veel uit.

Zelf zat ik nog wel te denken of het enige waarde heeft om de tekst binnen de taal-switch link van het lang attribuut te voorzien, of dat het gewoon overkill is. Op een Nederlandse pagina is de tekst om de Engelse variant te zien niet "Engels", maar "English". Dus is het waardevol om dit te plaatsen:

HTML:
1
<a hreflang="en" lang="en" rel="alternate" href="my-url">English</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
lang geeft de taal aan van de tekst binnen het element;
hreflang geeft de taal aan van de pagina waar je uiteindelijk op uit komt.

Dus dit kan best wel <a hreflang="een-exotischetaal-code" lang="en">go to an exotic language</a>

En ik zet zelf overal de overall language-code op het HTML-niveau (<HTML lang="nl">).

[ Voor 14% gewijzigd door PaulZ op 15-01-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Ik kreeg vandaag een email van seomonitor dat mijn pagerank van 1 naar 2 was gezakt (dacht ik) maar het blijkt dat deze juist is gestegen.
Ik dacht altijd dat 1 het hoogste was en 10 het laagste :P
Nu weet ik niet erg veel van seo af en vroeg me af waar ik moet gaan beginnen om dit te verbeteren.

Ik weet dat ik de meta titles en meta descriptions nog moet invullen maar heeft dit nut of kan ik mij beter concentreren op de pagerank ?

Heb al een flink aantal pagina`s doorgelezen van dit topic maar veel teksten en antwoorden zijn voor mij abracadabra.

Zou er misschien iemand zin en tijd hebben om mijn site eens te bekijken ?
Mag ook via DM.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
Als het abracadabra voor je is dan moet je eigenlijk niet hier deze vraag stellen noch zelf je site ontwikkeling doen, als je prestaties verwacht.

Daarnaast zijn alle aspecten belangrijk. Je site dient correct te zijn voor de zoekmachines en de termen waarop je gevonden wilt worden. Daarnaast is pagerank onder andere een indicator om te zien hoe je positioneringsmogelijkheden zijn ten opzichte van je concurrenten en hoeveel inkomende kwalitatief goede verwijzingen je hebt. Heel de marketing- en SEO-mix is bepalend hoe je site presteert. Meta is nog steeds van invloed maar niet meer bepalend. titels, urls, semantiek, snelheid, e.d. dienen allemaal te kloppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Martin684 op 21-01-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Bedankt daar kan ik iets mee ;)

Ik ga even op zoek naar een bedrijf wat het voor mij kan doen.
Alleen zeggen ze allemaal dat ze de beste zijn dus ga mij er even in verdiepen en veel reviews over diverse bedrijven lezen.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
SteveV schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:14:
Ik kreeg vandaag een email van seomonitor dat mijn pagerank van 1 naar 2 was gezakt (dacht ik) maar het blijkt dat deze juist is gestegen.
Ik dacht altijd dat 1 het hoogste was en 10 het laagste :P
Nu weet ik niet erg veel van seo af en vroeg me af waar ik moet gaan beginnen om dit te verbeteren.

Ik weet dat ik de meta titles en meta descriptions nog moet invullen maar heeft dit nut of kan ik mij beter concentreren op de pagerank ?

Heb al een flink aantal pagina`s doorgelezen van dit topic maar veel teksten en antwoorden zijn voor mij abracadabra.

Zou er misschien iemand zin en tijd hebben om mijn site eens te bekijken ?
Mag ook via DM.
Pagerank zelf zegt niet zoveel. Het is natuurlijk wel een mooi zicht als je pagerank op 3 of 4 staat, maar er is veel op het web te lezen dat je hier beter niet naar kunt kijken. Het duurt namelijk even bij Google voordat deze is bijgewerkt en in de tussentijd kun je al 10 plaatsen zijn gezakt of gestegen in Google.

Het is goed om de titles, meta descriptions en meta keywords in te vullen. Google heeft in 2009 bevestigt dat ze keywords en description niet meetellen met de ranking, maar ik zeg "niet geschoten is altijd mis". Als je een description hebt wordt deze weergegeven als tekst in de zoekresultaten, heb je die niet dan wordt gewoon de tekst die op je webpagina staat gedeeltelijk getoont. Het is een kleine moeite om meta description en keywords in te voeren en ze zouden altijd nut kunnen hebben, ook al zegt Google misschien van niet. Mijn school adviseert althans om het te doen.

En linkbuilding! Erg belangrijk. Je content is natuurlijk nog altijd het belangrijkste (relevante teksten), maar linkbuilding telt ook zwaar mee. Dus zorg ervoor dat veel andere websites naar jouw site verwijzen of deel de links gewoon even met elkaar uit (linkruil telt overigens niet zo zwaar als sites die "vrijwillig" naar jou linken, maar het helpt wel wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
PaulZ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:52:
Canonical pas je alleen toe wanneer een pagina via verschillende url's benaderd kan worden. Op die manier voorkom je dubbele content.
Je forum helemaal uit de index halen door de no-index zou ik niet doen. Wél zou ik alle door gebruikers geplaatste links (zowel in de postings als in handtekeningen etc) op rel=nofollow zetten omdat je daar geen invloed op hebt.

Ik doe eigenlijk alleen wat de PageSpeed tool van Google in Firefox adviseert. Als die aangeeft dat ik beter minder CSS bestanden kan gebruiken, doe ik dat. Op het moment heeft dat nog altijd veel nut gehad met de snelheid van mijn website.

De boel cachen is ook een optie, maar hier ben ik nog niet zo ervaren mee. Ik heb het eens geprobeerd op een Wordpress website van mij (mbv een plugin), maar weinig succes. De pagespeed werd niet aanzienlijk sneller en ik had problemen met het aanpassen van mijn site, steeds de cache legen werd zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Storm90 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:56:
[...]

De boel cachen is ook een optie, maar hier ben ik nog niet zo ervaren mee. Ik heb het eens geprobeerd op een Wordpress website van mij (mbv een plugin), maar weinig succes. De pagespeed werd niet aanzienlijk sneller en ik had problemen met het aanpassen van mijn site, steeds de cache legen werd zeer irritant.
Het gaat uiteindelijk om wat de gebruiker ervaart en niet wat de pagespeed zegt. Als pagespeed je het maximale aantal punten geeft bij een cache van een dag kan het nog steeds zijn dat het toenemen van je cache naar 7 dagen een verbetering is voor je gebruikers en dus zeker de moeite waard :-).

Ik weet dat dit het SEO topic is, maar DE rede dat ik websites altijd zo snel mogelijk probeer te maken is puur voor de gebruiker, elke halve seconde scheelt veel in het gevoel van "responsiveness". Ik denk ook niet dat het Google uitmaakt of je website in 1 of 1,5 seconde laad, ik denk meer dat als ze al iets doen dit erom gaat dat het niet 3 seconden of meer moet duren voordat je pagina geladen is.

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Snelheid is toch wel SEO denk ik hoor. Zie dit artikel in Google webmasterblog.
BTW: webpagetest.org is ook wel handig vind ik (vooral de Waterfall View was een eye-opener).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor tool gebruiken jullie om je posities in de zoekmachines (met name Google) te kunnen monitoren.
Zodanig dat je verschillende keywords per domein kan invoeren, en dat de ranking automatisch wordt gemonitord.

Ik kan zelf nog geen geschikte vinden, dus ben benieuwd waar jullie mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Google Analytics? Maar dat ligt zo voor de hand dat ik vast niet goed heb begrepen wat je nou precies wil..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pkunk schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:39:
Google Analytics? Maar dat ligt zo voor de hand dat ik vast niet goed heb begrepen wat je nou precies wil..
Ik bedoel inderdaad iets anders.
Ik zoek een tool waarmee ik kan bijhouden op welke positie mijn site staat als je op een bepaald zoekwoord zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:39:
[...]

Ik zoek een tool waarmee ik kan bijhouden op welke positie mijn site staat als je op een bepaald zoekwoord zoekt.
Google Webmaster Tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:39:
[...]

Heb deze veel gebruikt (doe nu weinig meer met seo)
http://www.cleverstat.com/en/search-engines.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Marc3l op 24-01-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google Webmasters tool is interessant om te zien hoeveel kliks het oplevert, maar vind ik niet handig om de ranking goed mee te monitoren.
@Marc3l: software ziet er op zich goed uit, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar webbased.

Blijkbaar ligt het niet helemaal aan mij, dat ik dit niet kan vinden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Deze dan van linkvendor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ik wil graag op zoveel mogelijk pagina's mijn description (in de vorm van een meta tag) tonen. Dit omdat mijn website-titel en navigatie in de html boven de content staat en dit dus door zoekmachines sneller wordt opgepakt in de beschrijving dan een (nuttige) tekst.

Ik heb een blog en "gewone" tekstpagina's. Bij de tekstpagina's laat ik de eerste 100 karakters (afgekapt op de eerst volgende spatie) zien, maar bij mijn blog heb ik advies nodig. Ik heb een lijst van recente artikelen, lijst van recente artikelen in een bepaalde categorie, een archief en natuurlijk losse pagina's met het volledige artikel.

Voor die laatste laat ik ook een introtekst zien van het artikel zelf, maar twijfel over de description van de "lijstenpagina's" als het algemene overzicht, de categoriepagina en het archief. Wat doen jullie? Wat adviseren jullie? Ik zie twee opties:
  1. Lead van meest recente artikel tonen. Nadeel: verandert snel, beschrijft niet de pagina. Voordeel: staat het beste in de zoekmachines.
  2. Een echte, statische, beschrijving gebruiken (als in "Lijst van recente berichten in categorie X"). Nadeel: staat weinig informatief in zoekmachines, voordeel: het is wel een juiste beschrijving van de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Optie 2. Het is niet voor niets een "description" :)

Zelf hier een stukje van je content in plaatsen kan, maar is eigenlijk ook niet helemaal juist. De eerste 100 karakters hoeven niet perse duidelijk te zijn. Google doet dit alleen maar als "next best thing" dat ze automatisch kunnen genereren. Het is zonde om dat gedrag over te nemen als je wel de mogelijkheid hebt de description te vullen met relevante content.

Beste kun je, als je een CMS gebruikt, de description zelf in laten vullen met een daadwerkelijke korte uitleg van die pagina.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 26-01-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
En wanneer je persé je content bovenaan wilt hebben, kan je jouw menu in de HTML-code onderin plaatsen en door middel van css deze boven aan de pagina positioneren. En houd inderdaad, wat Bosmonster al zegt, optie twee aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Oké, dan ga ik inderdaad voor de "echte" beschrijving. Na even verschillende Wordpress blogs te hebben bekeken, blijkt dat zij het ook zo doen. Dat lijkt me wel een goede indicatie dat het wel de juiste manier is.

Eigenlijk zie ik de description niet echt als een SEO iets, maar meer voor de usability handig als mensen zoekmachines gebruiken. Desalniettemin belangrijk om goed in te vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
PaulZ schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:27:
Snelheid is toch wel SEO denk ik hoor. Zie dit artikel in Google webmasterblog.
BTW: webpagetest.org is ook wel handig vind ik (vooral de Waterfall View was een eye-opener).
Dat is echt een handige site! Het laat vooral zien dat externe partijen zoals Google Analytics, Facebook (like knop) etc. bij mij de boel vertragen. Daar moet ik dus een oplossing voor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Joshua schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:35:
[...]

Dat is echt een handige site! Het laat vooral zien dat externe partijen zoals Google Analytics, Facebook (like knop) etc. bij mij de boel vertragen. Daar moet ik dus een oplossing voor zoeken.
Laad je Google Analytics wel op de nieuwe, asynchrone manier?

Als je andere javascripts van externe partijen hebt die je niet direct onload nodig hebt, kan je ook tools als head.js gebruiken voor het asynchroon laden van extra javascript bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

mithras schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:38:

Eigenlijk zie ik de description niet echt als een SEO iets, maar meer voor de usability handig als mensen zoekmachines gebruiken. Desalniettemin belangrijk om goed in te vullen :)
Daar gaat het ook om, want voor je ranking wordt het genegeerd :)

Mocht je headers verbergen overigens, doe dat dan met een

Cascading Stylesheet:
1
2
3
position: absolute;
left: -10000px;
top: -10000px;

oid. Aangezien screenreaders vaak ook display: none interpreteren en dus koppen overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
mithras schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:44:
[...]
Laad je Google Analytics wel op de nieuwe, asynchrone manier?

Als je andere javascripts van externe partijen hebt die je niet direct onload nodig hebt, kan je ook tools als head.js gebruiken voor het asynchroon laden van extra javascript bestanden.
Ja dat doe ik al, ik ga nu eens kijken naar head.js. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:18

MsG

Forumzwerver

Bosmonster schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:33:
[...]

Daar gaat het ook om, want voor je ranking wordt het genegeerd :)

Mocht je headers verbergen overigens, doe dat dan met een

Cascading Stylesheet:
1
2
3
position: absolute;
left: -10000px;
top: -10000px;

oid. Aangezien screenreaders vaak ook display: none interpreteren en dus koppen overslaan.
is dat beter dan spelen met de text-indent? Wat je ook vaak ziet en ik zelf ook ergens gebruik.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

MsG schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:40:
[...]

is dat beter dan spelen met de text-indent? Wat je ook vaak ziet en ik zelf ook ergens gebruik.
Text-indent is anders alsin dat je dat meer gebruikt voor elementen die je styled, maar je de content niet wilt tonen (bijvoorbeeld een button met achtergrond-afbeelding).

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 31-01-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Dames en heren,

Hoe kan het dat ik met een bepaald zoekwoord op positie 3 sta in Chrome, maar in IE op positie 40+ ?

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Gepersonaliseerde zoekresultaten indien je bent ingelogd met je Google Account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Of andere taalversies van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

HuHu schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:02:
Gepersonaliseerde zoekresultaten indien je bent ingelogd met je Google Account.
Inderdaad, erg leuk als je dat niet weet en denkt dat je lekker bezig bent met SEO optimalisaties. Totdat je eens kijkt zonder ingelogd te zijn :X

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

mithras schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:06:
Ik doe het precies hetzelfde, op wat kleine puntjes na:
[...]
Dank nog voor de suggesties :) de website draait inmiddels en ik heb hem met een sitemap in Google Webmastertools gezet. Nu kijken of hij een beetje vlot opgepikt wordt in 3 talen.

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Vraagje.

Als ik op mijn bedrijfsnaam Google, krijg ik bij de zoekresultaten onder het URL allemaal subkopjes te zien! Erg tof natuurlijk, maar heb GEEN idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.. :+ Iemand? Je krijgt dus mijn submenu's direct te zien. Niet alle bedrijven hebben dat. Hoe kan het dat ik dat heb?

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:06
SunshineCompany schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:11:
Vraagje.

Als ik op mijn bedrijfsnaam Google, krijg ik bij de zoekresultaten onder het URL allemaal subkopjes te zien! Erg tof natuurlijk, maar heb GEEN idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.. :+ Iemand? Je krijgt dus mijn submenu's direct te zien. Niet alle bedrijven hebben dat. Hoe kan het dat ik dat heb?
http://andrescholten.net/sitelinks-hoe-krijg-je-ze-nou/

• MueR
  • Laatst online: 13:47

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Kom eens op, een beetje moeite doen mag wel.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

MueR schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:42:
[...]

Kom eens op, een beetje moeite doen mag wel.
Is het niet genoeg moeite dat ik hier heen kom, het topic opzoek, en het hier vervolgens vraag? Het is best moeilijk zoeken naar iets waarvan je niet weet wat het is namelijk. Ik weet nu dat het sitelinks heten dus.. ;)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

als je net een website start... wat zijn dan de beginstappen om je website onder Google te krijgen. Toevoegen aan bepaalde registeres e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:38
Dark0z schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:17:
als je net een website start... wat zijn dan de beginstappen om je website onder Google te krijgen. Toevoegen aan bepaalde registeres e.d.?
Je kan beginnen bij; NuJIJ.nl, Blogs, Twitter ander Social Media om je website onder de aandacht te brengen.

Ik zelf ga altijd blogs af die relevant zijn voor mijn website's en plaats daar linkjes op. Aan linkruilen doe ik zowiezo al niet aan en helemaal niet met die linkfarms zoals die startpagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 21:59
Inmiddels al weer een paar jaar geleden heb ik de website eurocollege.nl gebouwd. Deze wordt op zich prima gevonden onder de verschillende keywords die relevant zijn, alleen is er één vreemd probleem: de omschrijving die Google geeft is niet correct:
Full-time opleidingen met veel praktijktraining voor functies in de toeristische sector of evenementenbranche.
Het hele "toeristische sector" deel is inmiddels al lang niet meer relevant. Waarschijnlijk is dit een tekst die er ooit ergens in heeft gestaan, maar ik weet zeker dat dit al minstens een jaar niet meer het geval is. De vraag is nu: hoe zorg ik dat deze tekst "ververst" wordt en er een nieuwe, relevante tekst komt te staan?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dark0z schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:17:
Je kunt je website submitten in Google via http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl, maar het is waarschijnlijk sneller en nuttiger om gewoon backlinks te verkrijgen. Wat dat zijn en hoe dat werkt kun je prima met Google vinden.
posttoast schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:53:
Inmiddels al weer een paar jaar geleden heb ik de website eurocollege.nl gebouwd. Deze wordt op zich prima gevonden onder de verschillende keywords die relevant zijn, alleen is er één vreemd probleem: de omschrijving die Google geeft is niet correct:

[...]

Het hele "toeristische sector" deel is inmiddels al lang niet meer relevant. Waarschijnlijk is dit een tekst die er ooit ergens in heeft gestaan, maar ik weet zeker dat dit al minstens een jaar niet meer het geval is. De vraag is nu: hoe zorg ik dat deze tekst "ververst" wordt en er een nieuwe, relevante tekst komt te staan?
Waarschijnlijk staat die tekst in je meta description. Zo niet dan kun je een aanvraag doen om je website opnieuw te crawlen via Google Webmaster Tools of via een submitformulier van google zelf. Zie ook deze quote:
Als u eigenaar van de site bent

Een verzoek indienen om de verouderde paginaversie in het cachegeheugen uit de zoekresultaten te laten verwijderen:

Verifieer uw eigendom van de site in de Webmasterhulpprogramma's van Google.
Klik op de gewenste site op de startpagina van de Webmasterhulpprogramma's van Google.
Klik op Siteconfiguratie in de navigatiebalk aan de linkerkant op het dashboard.
Klik op Crawlertoegang en klik op URL verwijderen.
Klik op Nieuwe aanvraag voor verwijdering.
Typ de URL van de pagina die u wilt laten verwijderen en klik op Doorgaan. De URL is hoofdlettergevoelig. U moet de URL opgeven met exact dezelfde tekens en dezelfde hoofdletters als op de site. De juiste URL vinden.
Selecteer Pagina alleen verwijderen uit cachegeheugen.
Vink het selectievakje aan om te bevestigen dat u aan de in dit artikel vermelde vereisten heeft voldaan en klik op Verzoek verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Avalaxy schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:33:

Waarschijnlijk staat die tekst in je meta description. Zo niet dan kun je een aanvraag doen om je website opnieuw te crawlen via Google Webmaster Tools of via een submitformulier van google zelf. Zie ook deze quote:

[...]
Het staat niet in de meta-description (ik heb een text-search gedaan op alle bestanden die bij de site horen én op de database en de tekst staat sowieso nergens meer). Het punt met die URL-remover van de webmaster tools is dat je alleen voor een specifieke pagina kunt aangeven dat de cache verwijderd moet worden. Als je het hoofddomein invult (dus zonder specifieke pagina) kun je alleen de hele site uit de zoekresultaten laten verwijderen:
This will remove all instances of http://www.eurocollege.nl/ from Google search results
En dat lijkt me nou net niet de bedoeling. Wat zie ik over het hoofd?

Als ik in de Webmaster Tools "Fetch as Googlebot" doe zie ik die hele tekst ook nergens terug overigens.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Volgens mij wordt je site gewoon opnieuw geïndexeerd nadat de cache is verwijderd, dan werkt het gewoon als een updatesysteem lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Avalaxy schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:55:
Volgens mij wordt je site gewoon opnieuw geïndexeerd nadat de cache is verwijderd, dan werkt het gewoon als een updatesysteem lijkt me?
Ja, maar het punt is nou juist dat ik niet kan kiezen voor het verwijderen van cache, maar alleen voor het verwijderen van de site uit de zoekresultaten. Hij zal dan ongetwijfeld wel weer opnieuw gevonden worden door Google, maar ik zit er niet echt te wachten om een tijdje (paar dagen?) uit de resultaten te verdwijnen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:29

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Komt waarschijnlijk omdat die site ook in DMOZ staat; http://www.dmoz.org/search?q=eurocollege (zie de beschrijvingen).

Je robots meta tag even aanvullen;
code:
1
<meta name="robots" content="noarchive, NOODP">

zou het probleem moeten verhelpen.

Vindt trouwens dat de huidige description wel iets beter kan, het lijkt nu meer op een keywords lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Pendaco schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:16:
Komt waarschijnlijk omdat die site ook in DMOZ staat; http://www.dmoz.org/search?q=eurocollege (zie de beschrijvingen).

Je robots meta tag even aanvullen;
code:
1
<meta name="robots" content="noarchive, NOODP">

zou het probleem moeten verhelpen.

Vindt trouwens dat de huidige description wel iets beter kan, het lijkt nu meer op een keywords lijstje.
Dank, dat ga ik proberen. Die description is niet zo best nee, daar heb ik ze al eerder op gewezen (ik bepaal de content niet namelijk). Ga ik maar weer een keer doen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Voor de Yahoo directories bestaat er ook zo eentje: NOYDIR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Ik heb wat jongens ingehuurd voor m'n Adwords.. moet zeggen dat ik tot nu toe nog niet echt onder de indruk ben. Ze hebben alles netjes ingesteld hoor, maar het enige waarop clicks komen zijn de topwoorden, waar ik dus ook verreweg het meeste voor betaal. Zo kan ik het ook, lekker simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
welke afspraken met welke doelstellingen heb je gemaakt? Focus op algemene termen kan nuttig zijn, maar is wel afhankelijk van tig variabelen, zoals conversie, concurrentie, marktsegment etc. etc.
Ik kom ook nog steeds regelmatig voorbeelden tegen van "Adwords specialisten" die amper een idee hebben van waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Doelstelling is dat een formulier 10x per maand ingevuld wordt, minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Daarnaast is Adwords meestal niet iets dat je in 1 keer goed doet, maar heel veel inzicht in je vakgebied, tweaken en geduld vraagt, als je het efficient wilt (dus voor weinig geld een goed resultaat).

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 07-03-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.farrelly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-10-2019
SunshineCompany schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:28:
Ik heb wat jongens ingehuurd voor m'n Adwords.. moet zeggen dat ik tot nu toe nog niet echt onder de indruk ben. Ze hebben alles netjes ingesteld hoor, maar het enige waarop clicks komen zijn de topwoorden, waar ik dus ook verreweg het meeste voor betaal. Zo kan ik het ook, lekker simpel.
Dan hebben ze de campagnes niet netjes ingesteld ;-). Zeg eens tegen die gasten dat ze meerdere campagnes op moeten zetten. Je kan bv. aan het volgende denken:

- Brandname campagne: Alleen inzetten als je concurrenten hebt die op je merknaam adverteren en als je bv. bezoekers beter wil laten landen door gebruik te maken van sitelinks. Sitelinks heb je organisch al als ik het zo lees, maar wellicht dat je een ander gedeelte van je site onder de aandacht wil brengen.

- Algemeen campagne: Hier zet je alle generieke termen in (geen idee wat voor business je voert dus kan je verder niet adviseren).

- Specifiek campagne: Hier maak je gebruik van de longtail termen die eerder tot een conversie leiden, maar weinig zoekvolume hebben.

Dit is globale strategie, maar door dit te doen kan je je budgetten beter verdelen. Als je bv. alleen een campagne hebt met brede en specifieke zoektermen erin dan kan het zijn dat je budget voornamelijk opgaat aan de brede zoektermen terwijl je ook goed zichtbaar wil zijn op de specifieke zoektermen.

Kortom gewoon beter omgaan met het budget. Zorg er ook voor dat je een Analytics pakket inzet om de resultaten te kunnen meten. Advies zou zijn om campaignid's te gebruiken om de conversie op advertentietekst niveau te kunnen meten.

En zou graag willen weten wat je website is waarvoor je 10 conversies per maand moet realiseren. Zou je dat kunnen vertellen? Naast het optimaliseren van Adwords campagne en het verbeteren van je vindbaarheid organisch kan je natuurlijk ook flink gaan A/B-testen. Veel formulieren zijn niet optimaal, bv. veel exit mogelijkheden, er wordt teveel informatie gevraagd, geen ideale funnel etc.... door te testen met bv. visualwebsiteoptimizar, website optimzer, test & target etc. kan je leuke stijgingen bewerkstellen ;-).

Maar waar het op neer komt is dat je goed de juiste partij moet kiezen voor je SEA, SEO, Web-Analytics eerder je resultaat zal zien. Soms moet je iets meer betalen om meer uit je activiteiten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
SunshineCompany schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:10:
Doelstelling is dat een formulier 10x per maand ingevuld wordt, minimaal.
Tegen welke kosten?

Je moet je eerst afvragen wat een formulier je oplevert. Dan kun je terugrekenen: wat kun je er aan uitgeven om 10 formulieren binnen te krijgen voordat je verlies gaat maken? Dat kun je dan weer formuleren als 'maximale kosten per conversie'. Dit zou je met je bureau als doelstelling moeten afspreken.

Zo lang jij weet dat je niet meer uitgeeft dan je binnenkrijgt, kun je in principe oneindig veel budget in AdWords stoppen.

Het is de taak van je AdWords specialisten om ervoor te zorgen om voor zo laag mogelijke kosten zo veel mogelijk formulieren binnen te halen. Hoe... dat kan kan verschillen. Soms heb je maar een paar belangrijke woorden in je branche en heb je weinig keuze: dan zul je veel geld aan een paar dure toptermen moeten uitgeven om te kunnen concurreren. In andere branches zijn er veel meer mogelijkheden. Het kan best rendabeler zijn om niet op 1 maar op positie 4 of te staan. Kwestie van doormeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

@Bovenstaanden; hartelijk bedankt voor jullie adviezen!

Het is nog wat te vroeg om te zeggen of ze 'goed' of 'slecht' zijn. Het loopt nu precies 8 dagen. Dus ik ga eerst wat afwachten, dan kom ik er op terug hier in dit topic. Verder kijkt er een 'SEO specialist' (uit dit topic) mee, die zal ongetwijfeld ook nog zijn mening erover gaan geven.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

SunshineCompany schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:47:
@Bovenstaanden; hartelijk bedankt voor jullie adviezen!

Het is nog wat te vroeg om te zeggen of ze 'goed' of 'slecht' zijn. Het loopt nu precies 8 dagen. Dus ik ga eerst wat afwachten, dan kom ik er op terug hier in dit topic. Verder kijkt er een 'SEO specialist' (uit dit topic) mee, die zal ongetwijfeld ook nog zijn mening erover gaan geven.. ;)
Je hebt geen SEO specialist nodig, maar een AdWords (ppc) specialist en wil je het optimaal doen een conversie optimalisatie specialist.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Niet echt specifiek voor SEO, maar toch een tip wat handig is.
Kwam vandaag achter dat je een div geen id="sponsors" moet noemen. Adblock Pro blokkeert dit.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

CrashOne schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:44:
[...]

Je hebt geen SEO specialist nodig, maar een AdWords (ppc) specialist en wil je het optimaal doen een conversie optimalisatie specialist.
Hoe heet de 'conversie' in Adwords, en wat is een goede conversie? Of is daar geen algemene uitspraak over te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
DNA_Saint schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 01:58:
Niet echt specifiek voor SEO, maar toch een tip wat handig is.
Kwam vandaag achter dat je een div geen id="sponsors" moet noemen. Adblock Pro blokkeert dit.
Ik ontwijk bewust dat soort termen in code als sponsor, banner, ad, ads, etcetc.
Ik noem het gewoon "support" komt op hetzelfde neer maar wordt niet geblokkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Wat is jullie mening over het gebruik van <h*> tags?

Ik doe tot nu toe altijd:
<h1>: titel van de website
<h2>: titel van de pagina
<h3>: tussenkopjes
<h4t/m6>: nog meer tussenkopjes

Ik ben alleen een beetje aan het twijfelen of dat wel handig is. Vaak is de titel van de pagina seo-technisch veel interessanter dan die van de website. Maar als je die h1 maakt, wat wordt de titel van de website dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:39:

Ik ben alleen een beetje aan het twijfelen of dat wel handig is. Vaak is de titel van de pagina seo-technisch veel interessanter dan die van de website. Maar als je die h1 maakt, wat wordt de titel van de website dan?
Met html5 binnen <header> een <h1> definieren voor de titel van de site. Vervolgens staat in de body een "main" <section> die de échte content van een pagina bevat waarin weer een <h1> staat die de titel van de pagina draagt.
Met html5 kan je namelijk binnen bepaalde elementen weer een headernummering beginnen :) Daarom is bij ons <h2> nog wel gangbaar, maar <h3> uitzonderlijk. Wat daaronder zit wordt nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Laatst online: 04-05-2023
SunshineCompany schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:32:
[...]

Hoe heet de 'conversie' in Adwords, en wat is een goede conversie? Of is daar geen algemene uitspraak over te doen..
Wat je definieert als conversie, is aan jou. Dat kan zijn een aankoop, het versturen van een formulier, het downloaden van een pdf-bestand of desnoods een bepaalde tijd op de pagina blijven.

Ik neem aan dat je bedoelt te vragen wat een goede conversieratio is. Dat is inderdaad o.a. afhankelijk van je branche, er zijn geen algemene uitspraken over te doen. Je moet je er op richten om de conversieratio steeds verder te verbeteren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Hallo allemaal,

Ik heb een website met Wordpress gebouwd. Nu wil ik deze website graag Nederlands- EN Engelstalig maken. Nu is The WordPress Multilingual Plugin daar wel een ideale oplossing voor... Maar ik kan geen plugin vinden die de Engelse en Nederlandse pagina in een aparte sitemap plaatst.. Hij plaatst op de Nederlandse en Engelse sitemap pagina gewoon alle pagina's van de website. Is dit een probleem voor SEO denken jullie of maakt dit niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online

Vermeld die ergens in de <title> tag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Wat kunnen de webmaster tools mijn begin van m'n weekend vergallen zeg. Ik stond op het punt om weg te gaan op m'n werk, toen ik teruggeroepen werd dat er allemaal 404 errors werden opgeroepen volgens de webmaster tools. Toen ik nog een keer keek, bleek dat het ging om soft-404 errors, dus iets minder erg dan ik dacht.

Het ging om de links die wij op onze webshop op de artikelpagina's hebben staan naar de voorraadindicatie. Deze word normaal gesproken geopend in een facebox. Er wordt echter op de pagina achter alleen wat HTML code weergegeven.

Een voorbeeld:
HTML:
1
2
3
<strong>Voorraadindicatie:</strong>

<p>Het product is doorgaans op voorraad kan direct geleverd worden</p>

Een aantal links op deze pagina's, 53 van de 1200, worden aangemerkt als zachte 404. Op zich kan ik dat gezien de sumiere inhoud van de pagina begrijpen, maar toch vind ik het vreemd. Ik heb inmiddels de pagina met de voorraadindicatie aangepast, zodat deze een complete HTML pagina weergeeft met dezelfde inhoud en ik heb op de links die naar deze pagina wijzen tijdelijk een rel="nofollow" gezet. Zou dit afdoende moeten zijn om van deze meldingen in de Webmaster Tools af te komen? Zo niet, wat kan ik er dan aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy

Ik stop een H1 tag met de titel van mijn website op elke pagina die ik mbv CSS op hidden zet. Vervolgens H2 voor pagina-titels en H3 voor tussenkopjes.

Ik ben er alleen nog niet uit of ik de vlakken aan de zijkant met bijvoorbeeld 'Menu', 'Advertenties', etc. ook een H3 als titel moet geven? Dus zeg maar net als tweakers.net aan de linkerkant heeft staan 'Forum', 'FOK! headlines', 'Reviews', etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik een aantal domeinnamen voor dezelfde website heb wil ik dit graag doorverwijzen naar het juiste adres.

Nu weet ik dat het niet handig is voor de SEO om alles zomaar aan een IP adres te linken. Hoe kan ik (met een rewrite) ervoor zorgen dat alle domeinnamen worden doorgelinkt naar een domeinnaam, maar dat ze voor zoekmachines wel interessant blijven.

Groeten,
Woutey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Je kan het beste een permanent redirect laten doen vanaf de andere domeinnamen naar je hoofd domein.

Ergens in je webserver dus instellen dat er een 301 redirect gedaan moet worden: Wikipedia: HTTP 301

[ Voor 100% gewijzigd door Wolfboy op 13-03-2011 01:47 . Reden: wtf... GoT plaatste een leeg bericht? ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfboy schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:47:
Je kan het beste een permanent redirect laten doen vanaf de andere domeinnamen naar je hoofd domein.

Ergens in je webserver dus instellen dat er een 301 redirect gedaan moet worden: Wikipedia: HTTP 301
Zelf heb ik alleen de domeinnaam, dus ze zullen allemaal doorgestuurd worden naar hetzelfde IP adres. Gaat dit een probleem worden of kan ik beter de andere domeinnamen laten vieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:54:
[...]

Zelf heb ik alleen de domeinnaam, dus ze zullen allemaal doorgestuurd worden naar hetzelfde IP adres. Gaat dit een probleem worden of kan ik beter de andere domeinnamen laten vieren?
Dat is allemaal geen probleem. Het belangrijkste is dat je niet meerdere urls (domeinen, subdomeinen of paden) hebt met dezelfde data. Als data hetzelfde is, altijd een permanent redirect uitvoeren naar je hoofddomein.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
HuHu schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:16:
[...]

Of gebruik HTML5. Dan mag je per sectie een nieuwe headerstructuur aanmaken. Meerdere <h1>'s per pagina dus.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wolfboy schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:54:
[...]

Dat is allemaal geen probleem. Het belangrijkste is dat je niet meerdere urls (domeinen, subdomeinen of paden) hebt met dezelfde data. Als data hetzelfde is, altijd een permanent redirect uitvoeren naar je hoofddomein.
Het kan wel een probleem worden als het satellite sites zijn die als doel hebben het hoofddomein te versterken, dan kan je beter op totaal verschillende omgevingen staan (de vraag is of dit überhaupt een goed idee is, maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
HuHu schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:16:
[...]

Dat ook, maar ik wil 'm ook graag op de pagina zelf.
Avalaxy schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 00:23:
[...]

Ik stop een H1 tag met de titel van mijn website op elke pagina die ik mbv CSS op hidden zet. Vervolgens H2 voor pagina-titels en H3 voor tussenkopjes.
Cloaking doe ik liever niet. Ik doe wel de tekstuele inhoud van de achtergrondafbeelding (logo) als tekst in de <h1> tag.
Ik ben er alleen nog niet uit of ik de vlakken aan de zijkant met bijvoorbeeld 'Menu', 'Advertenties', etc. ook een H3 als titel moet geven? Dus zeg maar net als tweakers.net aan de linkerkant heeft staan 'Forum', 'FOK! headlines', 'Reviews', etc.
Zou ik wel doen ja. Maar dan een niveautje lager als de titels in je content...
mithras schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:24:
[...]
Met html5 binnen <header> een <h1> definieren voor de titel van de site. Vervolgens staat in de body een "main" <section> die de échte content van een pagina bevat waarin weer een <h1> staat die de titel van de pagina draagt.
Met html5 kan je namelijk binnen bepaalde elementen weer een headernummering beginnen :) Daarom is bij ons <h2> nog wel gangbaar, maar <h3> uitzonderlijk. Wat daaronder zit wordt nooit gebruikt.
In de ideale wereld een perfecte oplossing inderdaad. Maar in de echte wereld bestaat er helaas zoiets als MS Internet Explorer.

[ Voor 26% gewijzigd door mcDavid op 14-03-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
mcDavid schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:02:
[...]

In de ideale wereld een perfecte oplossing inderdaad. Maar in de echte wereld bestaat er helaas zoiets als MS Internet Explorer.
Wat zijn precies de problemen dan? Ik ben niet de frontend developer bij ons, dus ik ken niet alle quirks, maar zover ik weet doen we het altijd en treden er geen grote problemen mee op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 15:28

Reinier

\o/

mcDavid schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:02:
Zou ik wel doen ja. Maar dan een niveautje lager als de titels in je content...
Semantisch gezien is dit fout. Die linkjes zitten hiërarchisch niet onder de kopjes van je paginacontent/tekst. En zijn dus geen h3-headings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Reinier schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:39:
[...]

Semantisch gezien is dit fout. Die linkjes zitten hiërarchisch niet onder de kopjes van je paginacontent/tekst. En zijn dus geen h3-headings.
Tenzij je ze in een <section> of <aside> zet, dan kan je er weer <h1> van maken :p

[ Voor 5% gewijzigd door mithras op 14-03-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:29

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Reinier schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:39:
Waar zet jij ze dan in, een paragraph? Semantisch niks mis mee om ze een Hx, lager dan die je gebruikt in je content, mee te geven. Het is en blijven koppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Pendaco schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:44:
[...]

Waar zet jij ze dan in, een paragraph? Semantisch niks mis mee om ze een Hx, lager dan die je gebruikt in je content, mee te geven. Het is en blijven koppen.
Natuurlijk is het wel oké om een h3 te gebruiken, zolang je niets overslaat. En dat werd (een beetje) gesuggereerd. Op deze manier kan je het dus níet toepassen:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<h1>Website</h1>
<div id="content">
  <h2>Pagina</h2>
  <p>Lorem Ipsum</p>
  <h3>Kopje</h3>
  <p>Lorem Ipsum</p>
</div>

<div id="aside">
  <h3>Kopje</h3>
  <p>Lorem Ipsum</p>
</div>

Zorg dat de nummering van 1 t/m 6 zonder sprongen verloopt, dan kan je prima h{x} gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
mithras schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:44:
[...]
Wat zijn precies de problemen dan? Ik ben niet de frontend developer bij ons, dus ik ken niet alle quirks, maar zover ik weet doen we het altijd en treden er geen grote problemen mee op :)
Dan worden er op zijn minst Javascript-hacks of extra elementen toegevoegd, want Internet Explorer kan t/m versie 8 niet overweg met HTML5 elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik gebruik vaak metatest.nl voor een eerste quickscan van sites. Nu heb ik notabene op mijn eigen site een vage error. Misschien een foutje in mijn joomla template?

Het gaat om een subpagina als deze:
http://www.leunk.com/bikes/overig/95-giant-trooper

- wel geindexeerd (als ik de link in google gooi)
- metatags ook prima voor elkaar

maar als ik op keywords uit de content zoek in google, dan nada!
www.metatest.nl verslikt zich erin:
MetaTest kan geen relevante woorden vinden op de pagina.
Redenen hiervoor kunnen zijn:
- de pagina bevat te weinig woorden,is leeg, of de inhoud wordt gegenereerd met JavaScript
- De pagina bevat alleen afbeeldingen of FLASH animaties
- de pagina definieert een frameset en heeft zelf geen inhoud
- een probleem met de HTML code
als ik de w3 validator check zie ik wel wat errors en nog vervelende ook maar vraag me af of dat invloed heeft op hoe goed google die pagina leest:
http://validator.w3.org/c...s/overig/95-giant-trooper

offtopic:
over vindbaarheid gesproken.. SEO specialisten vinden ondanks dat je een topbureau bent is nog knap lastig, maar dat terzijde...

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 15:28

Reinier

\o/

mithras schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:51:
[...]
Natuurlijk is het wel oké om een h3 te gebruiken, zolang je niets overslaat. En dat werd (een beetje) gesuggereerd. Op deze manier kan je het dus níet toepassen:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<h1>Website</h1>
<div id="content">
  <h2>Pagina</h2>
  <p>Lorem Ipsum</p>
  <h3>Kopje</h3>
  <p>Lorem Ipsum</p>
</div>

<div id="aside">
  <h3>Kopje</h3>
  <p>Lorem Ipsum</p>
</div>

Zorg dat de nummering van 1 t/m 6 zonder sprongen verloopt, dan kan je prima h{x} gebruiken :)
Precies. Dat tweede is hoe het inderdaad absoluut niet moet. En dat is hoe ik het interpreteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Jazzper schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:23:
ik gebruik vaak metatest.nl voor een eerste quickscan van sites. Nu heb ik notabene op mijn eigen site een vage error. Misschien een foutje in mijn joomla template?

Het gaat om een subpagina als deze:
http://www.leunk.com/bikes/overig/95-giant-trooper

- wel geindexeerd (als ik de link in google gooi)
- metatags ook prima voor elkaar

maar als ik op keywords uit de content zoek in google, dan nada!
www.metatest.nl verslikt zich erin:
[...]

als ik de w3 validator check zie ik wel wat errors en nog vervelende ook maar vraag me af of dat invloed heeft op hoe goed google die pagina leest:
http://validator.w3.org/c...s/overig/95-giant-trooper

offtopic:
over vindbaarheid gesproken.. SEO specialisten vinden ondanks dat je een topbureau bent is nog knap lastig, maar dat terzijde...
Misschien verslikt'ie zich in de gigantisch lage content/HTML verhouding? De hele website barst van de (onnodig) veel te diep geneste of lege elementen, geneste tables, en de content is maar vrij summier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

nah ik heb nog even gekeken met seo-collega en die zag het gelijk. Site met mijn ranking leest hij maar paar kb uit en voor hij bij de content is ben je er al door. (zoals jij feitelijk ook al zegt).
Sowieso zie je dat een wordpress van een nieuwere generatie is en out of the box al veel meer seo minded is.

korste weg die ik ga nemen: nieuwe SEO joomla template installeren. Wil er niet te veel moeite in steken.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Heeft iemand hoe een idee hoe een link als deze in de Google index komt?

randomize.be/iTunes-Top-100?store=US&=go

Die &=go kun je enkel bekomen als je de button op de pagina indrukt, maar ik neem aan dat Google geen form elementen uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
ieperlingetje schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:54:
Heeft iemand hoe een idee hoe een link als deze in de Google index komt?

randomize.be/iTunes-Top-100?store=US&=go

Die &=go kun je enkel bekomen als je de button op de pagina indrukt, maar ik neem aan dat Google geen form elementen uitvoert?
Zover ik weet doet GoogleBot dit wel: Crawling through HTML forms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Het zal eerder komen door een link die naar deze URL verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssander
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Gooide net een site die ik heb gemaakt door www.metatest.nl, maar kreeg nogal vreemde resultaten. Zo zegt die dat er geen doctype en geen titel is. Ook validome.org kan de site niet valideren omdat er geen doctype is... ik heb me een uur dood zitten staren op de code en deze vergeleken met een andere site die ik heb gemaakt (maar die wel gewoon normale resultaten op die sites laat zien), maar zou echt niet weten wat er aan de hand is. Iemand anders een idee? De site is www.mijnstudent.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Door dit topic ben ik veel te weten gekomen over de wereld van SEO, interessant. Ik heb wat documenten kunnen downloaden, doorgenomen en waar nodig dit ook toegepast tijdens het maken van websites. Ik ben benieuwd wat jullie van het volgende weten. Ik neem een voorbeeld, niet bestaand. Stel iemand heeft deze website: www.klaasexpertise.nl (bestaat niet). Op het eerste gezicht lijkt daar niets mis mee. Maar in de URL zit wel het woord sex. Nu weet ik dat bij bepaalde mensen met bepaalde “adult” instellingen de website niet getoond zal worden. Prima want dat is deels een bewuste keuze.

Maar hoe gaat SEO hier mee om? Of zoekmachines? Heeft dit directe consequenties voor je vindbaarheid/ranking? Eén en ander is hier uiteraard over te lezen, maar niet dit specifieke geval.

Iemand als eens iets over gelezen of tegen aangelopen?
Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste