[SEO] Tips & Trucs

Pagina: 1 ... 27 ... 38 Laatste
Acties:
  • 192.168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Dat is misschien een idee, maar dan ben je eigenlijk bezig met compenseren. Ik zou het liefst willen dat Google alle paginas als (bijna) even belangrijk blijft zien.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
ik heb een analytics vraag.. mag dat hier? (aangezien ik analytics direct gebruik ivm SEO metingen.

punt is als volgt:

we verkopen een product X
we hebben hiervoor 2 sites, te noemen:
www.nederlandse-site.com en www.duitse-site.de

beiden hebben een andere analytics tracking code.

we hebben echter 1 bestelsysteem welke op nederlandse-site.nl staat. Nu wil ik graag de bezoekers die via duitse-site.nl komen hier uitfilteren.

wat voor filter kan ik nu het best maken.

zoek op land = duitsland en dan uitsluiten biedt niet de goede oplossing.. (althans, ik zie nog steeds de duitse redirect erbij staan)

moet ik dan eentje maken met uitsluiten op verwijzing? Of wat kan ik het best doen?

Thanks

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik voerde net een google search uit op "villa marbella", deze gaf meer dan 3 miljoen resultaten. Als ik de eerste result open kom ik op een simpele flash site terrecht. Onvoorstelbaar, als ik in de source kijk staat er geen letter tekst in, enkel een flash-movie. Hoe hebben die gasten dat toch voor elkaar gekregen?

Deze site staat dus op 1: www.lavillamarbella.com

Toevallig ben ik ook de hele week bezig geweest met seo. Mijn vriendin werkt bij een makelaars kantoor en zei gister dat hun website vanaf 1 oktober op nr 1 staat in de pagerank van google met de zoekterm "villa marbella". Ik vind het een sterk verhaal dus vandaar dat ik ff een search uitvoerde.

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

ocdaan schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:16:
Hoe hebben die gasten dat toch voor elkaar gekregen?
Ken zelf niets van SEO maar eventjes gegoogled en misschien nuttige informatie?

http://ezinearticles.com/?id=1973580
http://www.marketingfind....ite_for_top_rankings.html

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
ocdaan schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:16:
Ik voerde net een google search uit op "villa marbella", deze gaf meer dan 3 miljoen resultaten. Als ik de eerste result open kom ik op een simpele flash site terrecht. Onvoorstelbaar, als ik in de source kijk staat er geen letter tekst in, enkel een flash-movie. Hoe hebben die gasten dat toch voor elkaar gekregen?

Deze site staat dus op 1: www.lavillamarbella.com

Toevallig ben ik ook de hele week bezig geweest met seo. Mijn vriendin werkt bij een makelaars kantoor en zei gister dat hun website vanaf 1 oktober op nr 1 staat in de pagerank van google met de zoekterm "villa marbella". Ik vind het een sterk verhaal dus vandaar dat ik ff een search uitvoerde.
Ten eerste een hele goede url. http://www.villamarbella.com/ zou nog beter zijn, maar die staat 3e.
Ten tweede kan het gewoon zijn dat ze hele goede backlinks hebben. Dit in combinatie met een goeie url kan al goed zijn voor een goeie plek op google. Tja, qua content is het idd alleen de TITEL tag, maar content is niet altijd king :) backlinks = king.
Ten derde is het volgens mij de officiele website, want ze staan ook op google maps (+ adres en beoordelingen). Dit helpt denk ik ook wel.

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 03-09-2009 14:16 ]

Facts don't care about your feelings

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

backlinks = king

pff, dat blijkt wel ja.... ik heb nog veel te leren iig ;)

Puur door seo op onze site toe te passen gaan we al redelijk naar boven. Maar wat deze jongens doen... das andere business! Maarja, die zitten er dag en nacht bovenop natuurlijk met een paar man.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Krijg nou wat... die mythe hing ook bij mij nog steeds.... Ik heb al een tijd niets meer met Flash gedaan, iig mooi dat Flash niet meer buiten de boot valt. Het vergt dus wel wat extra aandacht maar de mogelijkheid is er iig.

Thanx!!!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een vraag over sitemaps. In ons eigen CMS maken we pagina's aan. Dit zijn dus tekstpagina's, contactformulieren, maar ook blogs, agenda's etc. Nu is het zo dat van de "dynamische" pagina's (blogs etc) alleen het entry-point wordt ingevoerd. Dus de onderliggende pagina's met artikelen, archief etc. komen niet in het menu van de site.

Nu kan ik zeer gemakkelijk dit menu "exporteren" naar een XML sitemap. Enig probleem: er staan dus niet alle pagina's in. Vraag is nu of het beter is om een sitemap te hebben waar niet alles in staat, of dat je beter de sitemap kan weglaten en de zoekmachines het zelf laten indexeren?

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Je kunt iig in de Google webmastertools ook gewoon je webfeeds als "sitemap" opgeven.

• mithras
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:32:
Je kunt iig in de Google webmastertools ook gewoon je webfeeds als "sitemap" opgeven.
Ah, dat wist ik niet :) Dan kan ik gewoon de "normale" sitemap opgeven en daarnaast de feeds voor de (mogelijk) verschillende blogs etc. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
hier een kleine offtopic vraag betreffende adwords.

Ik kan per dag/tijdstip een ander max. cpc opgeven... Maar is het ook mogelijk om een ander dagbudget in te stellen op sommige dagen?

Ik heb nu een campagne van €50,- per dag. Echter ik wil dit verhogen naar bv 100,- op de zondag.

is dit uberhaubt mogelijk? Ik zoek er al lang naar en kan het maar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dacide schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:02:
hier een kleine offtopic vraag betreffende adwords.

Ik kan per dag/tijdstip een ander max. cpc opgeven... Maar is het ook mogelijk om een ander dagbudget in te stellen op sommige dagen?

Ik heb nu een campagne van €50,- per dag. Echter ik wil dit verhogen naar bv 100,- op de zondag.

is dit uberhaubt mogelijk? Ik zoek er al lang naar en kan het maar niet vinden.
Dat is SEA, geen SEO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
ja vandaar dat ik er al offtopic boven schreef....
Ik weet ook wel dat mijn vraag hier eigenlijk niet thuishoort.. maar die post had in ieder geval meer te maken met het SEO proces dan jou antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05-2024
Hoi mede-tweakers.

Even een vraagje over seo. Ik heb een website met een Nederlands- en Duitstalig deel. Het is zo dat er zelfs meer bezoekers komen op het Duitstalige deel dan op het Nederlandse. Terwijl de website wel in Nederland gehost wordt. Hiervoor zijn in mijn opinie twee mogelijkheden:

1e mogelijkheid:
www.website.com/nl/content en
www.website.com/de/content

De de en nl komen achter de domeinnaam in de adresregel te staan. Dit 'verstoort' de adresregel want niemand die zoekt op nl of de. Dit is dus nadelig voor de ranking. Ik hou het liefst het adres achter het domein zo kort mogelijk, omdat dit dan relevanter is voor zoekwoorden.

2e mogelijkheid:
nl.website.com/content
de.website.com/content

Bij deze mogelijkheid is content dus het optimale zoekwoord. de en nl zijn subdomeinen geworden. Volgens mij ziet Google een subdomein als een aparte website, maar is dit nadeling voor de ranking ?

Graag jullie advies/mening, met vr gr,
Leknaas

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Een .de domeinnaam voor de duitse site gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Google ziet nl.doemin.com als 1 website, en de.domein.com als een andere. Je zal dus ook apparte rankings opbouwen. domein.com/$land/blah blah wordt dus wel als 1 site gezien.

Nadeel is dat dus nederlanders wel sneller op de duitse deel komen, wat je met subdomeinen minder snel hebt.

Bij het gebruik van subdomeinen kan je wel tegen Google zeggen dat elke subdomein bij een ander gebied hoort.

Ik zou in dit geval kiezen voor verschillende subdomeinen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
Ik heb er ook nog even zelf verder over nagedacht. Ik hoop dat jullie het met me eens zijn.

Bij subdomeinen bouw je voor ieder subdomein een eigen pagerank op. Ze profiteren niet van elkaar, maar ze benadelen elkaar ook niet.

Ik kan me voorstellen dat als er vanuit google.de gezocht wordt dat je dan beter een subdomein kunt hebben dan een heel domein dat half nederlands half duits is. Een subdomein lijkt me relevanter en zal dus (denk ik) hoger scoren omdat het specifieker is voor diegene die zoekt.

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Wij hosten zelf onze website op domainnaam.com. De verschillende talen staan in het pad (dus domein.com/nl/ en domein.com/en). Je wordt bij het bezoeken van domein.com automatisch geredirect naar de juiste taal (afhankelijk van je eigen voorkeur). Wanneer je domein.nl bezoekt, gaat dit ook direct naar domein.com/nl/ toe.

Zo pak je altijd de juiste taal als je bezoekt (vooraf ingegeven of automatisch bepaald), maar is het geheel wel één website. Met subdomeinen mis je in een grotere mate de interconnectiviteit (en daarmee de pagerank).

Zoek maar eens met http://google.nl naar mij ("Jurian Sluiman"). Daar zie je http://juriansluiman.nl/nl/. Check dan met http://google.com (wel even "Google.com in English" aanklikken). Daar zie je alle resultaten van http://juriansluiman.nl/en/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Een subdomein is het net niet. Het heeft niet zoveel voordelen en meer nadelen dan wanneer je zou kiezen voor één domein met submappen, of twee aparte domeinen. Een deel van de waarde van het hoofddomein wordt doorgegeven, maar niet zo veel als je met een submap zou hebben. Terwijl je niet profiteert van de voordelen van landspecifieke domeinen.

Eén domein met submappen: door Google wordt het als één site gezien. Als je een sterk domein hebt, profiteren alle landen daar dus van.
Twee aparte domeinen: landspecifieke domeinen komen beter naar voren in lokale versies van Google. Als mensen kiezen voor 'alleen sites uit Duitsland' komt de site wel terug in de resultaten, i.t.t. een .com domein. Verder vinden bezoekers het gevoelsmatig prettig als een site hun landextensie heeft.

Ik ben zelf dus voorstander van de laatste optie, tenzij jouw .com domein erg sterk is en je niet verwacht dit snel te evenaren d.m. v. een aantal landspecifieke domeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Ik probeer op dit moment een design wat eigenlijk niet bedoeld is voor een website toch om te zetten naar een website :+) maar...

Nou kom ik alleen het volgende probleem tegen, url's moeten worden voorzien van een # om te zorgen dat de link klikbaar en kopierbaar is (en niet onderschept hoeft te worden) maar dat het van pagina wisselt maar dat er een ajax iets kan worden aangeroepen. content/#10/contact.html zou bijvoorbeeld naar de contact pagina gaan. Nu vroeg ik me echter of of deze pagina's wel los worden geindexeerd door google (omdat een website normaal met een # niet extra geindexeerd wordt omdat het onderdeel is van een complete pagina).

Oftewel, worden de volgende pagina's als 1 pagina gezien of als meerdere?
content/#10/contact.html
content/#9/wiewatwaar.html
content/#8/index.html

Kwa gebruikersfunctionaliteit m.b.t. vorige/volgende zit het wel goed door middel van realsimplehistory

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Alles na de fragment identifier (de #) wordt genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Een # wordt gebruikt voor anchor links. Google indexeert deze tegenwoordig wel, maar op een andere manier: http://www.tribal-im.com/...oogles-description-links/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
mithras schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:26:
[...]Zo pak je altijd de juiste taal als je bezoekt (vooraf ingegeven of automatisch bepaald), maar is het geheel wel één website. Met subdomeinen mis je in een grotere mate de interconnectiviteit (en daarmee de pagerank).
Welke interconnectiviteit is er tussen twee verschillende talen? Of welke interconnectiviteit is er dan nodig, voor Engelstaligen hoef je vanuit je Engelse portfolio geen link te maken naar het Nederlandse portfolio
Zoek maar eens met http://google.nl naar mij ("Jurian Sluiman"). Daar zie je http://juriansluiman.nl/nl/. Check dan met http://google.com (wel even "Google.com in English" aanklikken). Daar zie je alle resultaten van http://juriansluiman.nl/en/ :)
Dit is logisch, ik twijfel er ook niet aan dat het niet werk. Ik had dit namelijk ook zo, google weet perfect welke pagina's Nederlands zijn en welke Engels, vandaar dat ze goed gevonden worden.
Maar de vraag die ik stel is of subdomeinen uiteindelijk beter gevonden zullen worden (meer relevante bezoekers).

Dan mijn reactie op Millennyum
Millennyum schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:44:
Een subdomein is het net niet. Het heeft niet zoveel voordelen en meer nadelen dan wanneer je zou kiezen voor één domein met submappen, of twee aparte domeinen. Een deel van de waarde van het hoofddomein wordt doorgegeven, maar niet zo veel als je met een submap zou hebben.
Daar twijfel ik dus aan...
Terwijl je niet profiteert van de voordelen van landspecifieke domeinen.
Landspecifieke domeinen lijken beter denk ik. Zoekwoord.de zal in duitsland beter scoren dan zoekwoord.com, maar naar mijn mening is dit omdat op zoekwoord.de alléén maar duitstalige pagina's aanwezig zijn, terwijl op zoekwoord.com meerdere talen staan, die niet relevant (en dus slecht voor de pagerank) voor duitstalige zoekers zijn.
Eén domein met submappen: door Google wordt het als één site gezien. Als je een sterk domein hebt, profiteren alle landen daar dus van.
Volgens mij gaat het niet om het profiteren van alle landen... Al heb je nog zo'n sterk domein waarop heel veel Nederlanders komen, de Duitstalige pagina kan nog steeds bagger zijn, met een waardeloze pagerank. Deze slechte pagerank verbeterd de pagerank van je domein in ieder geval niet.
Twee aparte domeinen: landspecifieke domeinen komen beter naar voren in lokale versies van Google.
Volgens mij kijkt google alleen maar lokaal, d.w.z. taalgericht en past vervolgens daarop de zoekresultaten aan. Er is geen globale of internationale google die objectief (onafhankelijk van land en taal) zoekresultaten weergeeft.
Als mensen kiezen voor 'alleen sites uit Duitsland' komt de site wel terug in de resultaten, i.t.t. een .com domein. Verder vinden bezoekers het gevoelsmatig prettig als een site hun landextensie heeft.
'alleen sites uit Duitsland' is iets totaal anders dan 'pagina's in het Duits'. De eerste zoekt alleen op Duitse servers, de tweede op Duitstalige pagina's. Probeer dit maar eens uit in het Nederlands in google met 'wikipedia'. Bij nederlandstalig verwijst hij je naar nl.wikipedia.org, bij nederlandse servers verwijst hij alléén maar www.wikipedia.nl omdat wikipedia.org geen nederlandse server is. (of niet een domeinnaam die in Nederland geregistreerd is)

Je kunt ook met https://adwords.google.com/select/AdTargetingPreviewTool verschillende zoekresultaten proberen. Hieruit blijkt dat de lokatie en het google domein vrijwel geen invloed hebben, maar de taal allesbepalend is.

Vooral het voorbeeld van wikipedia doet mij er toe besluiten om te kiezen voor een subdomein per taal. Voor Nederlandstaligen heeft nl.wikipedia.org een superhoge pagerank, die los staat van de.wikipedia.org omdat deze pagina's irrelevant zijn, en dus slecht zouden zijn voor de pagerank als het één domein zou zijn...

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Leknaas schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:42:
[...]

Welke interconnectiviteit is er tussen twee verschillende talen? Of welke interconnectiviteit is er dan nodig, voor Engelstaligen hoef je vanuit je Engelse portfolio geen link te maken naar het Nederlandse portfolio
Voor je usability is het zéér verstandig de mogelijkheid te bieden om van taal te veranderen.

Het is leuk dat je met een gelocalised domein mensen kan redirecten naar de juiste taal, het is ook leuk dat je kan autodetecteren welke taal iemand het liefst heeft: automatische systemen zijn hierin niet waterdicht. Je zal dus (in mijn ogen altijd) een link moeten aanbieden naar de pagina's met de andere talen.
[...]
Volgens mij moet je grootste concern zijn of je een gemiddeld, gelijkgetrokken domein wilt of niet. Als je een goede Duitse site hebt en een mindere Nederlandse: wil je dan dat de Nederlandse profiteert van de Duitse? Mij lijkt van wel, dus kan je eerder paden gebruiken. Geef je hier niet de voorkeur aan, is je subdomein wellicht een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
mithras schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:42:
[...]
Voor je usability is het zéér verstandig de mogelijkheid te bieden om van taal te veranderen.
Dat klopt, maar dit kun je ook realiseren met subdomeinen.
Volgens mij moet je grootste concern zijn of je een gemiddeld, gelijkgetrokken domein wilt of niet. Als je een goede Duitse site hebt en een mindere Nederlandse: wil je dan dat de Nederlandse profiteert van de Duitse? Mij lijkt van wel, dus kan je eerder paden gebruiken. Geef je hier niet de voorkeur aan, is je subdomein wellicht een betere optie.
Stel je hebt een goede Duitstalige site, dan profiteert het Nederlandse gedeelte in mijn ogen niet van duitstalige pagina's, omdat deze in google search buiten beschouwing gelaten worden. De nederlandse pagina's profiteren er wel van als er inderdaad een link van DE naar NL gaat, maar of dit nu in mappen is of in subdomeinen maakt volgens mij niets uit.

De taal en relevantie van een pagina gaat voor op pagerank. Kijk maar naar wikipedia. Zoek maar gewoon wikipedia:
1. nl.wikipedia.org
2. nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia
3. www.wikipedia.org
4. www.wikipedia.nl/
5. en.wikipedia.org/

terwijl de pagerank respectievelijk is: 7, 8, 9, 6, 8. Pagerank is dus niet heilig, relevantie wel.
Het tweede resultaat is zelf een enkele pagina, maar wel zeer relevant.

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Leknaas schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:27:
De taal en relevantie van een pagina gaat voor op pagerank. Kijk maar naar wikipedia. Zoek maar gewoon wikipedia:
1. nl.wikipedia.org
2. nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia
3. www.wikipedia.org
4. www.wikipedia.nl/
5. en.wikipedia.org/

terwijl de pagerank respectievelijk is: 7, 8, 9, 6, 8. Pagerank is dus niet heilig, relevantie wel.
Het tweede resultaat is zelf een enkele pagina, maar wel zeer relevant.
Het zijn allemaal enkele pagina's hè. Alleen is die eerste link toevallig de hoofdpagina van de site en die tweede link een pagina wat verderop. Maar beide zijn enkele pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Leknaas schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:42:
[...]
[...]
Landspecifieke domeinen lijken beter denk ik. Zoekwoord.de zal in duitsland beter scoren dan zoekwoord.com, maar naar mijn mening is dit omdat op zoekwoord.de alléén maar duitstalige pagina's aanwezig zijn, terwijl op zoekwoord.com meerdere talen staan, die niet relevant (en dus slecht voor de pagerank) voor duitstalige zoekers zijn.
[..]
Volgens mij gaat het niet om het profiteren van alle landen... Al heb je nog zo'n sterk domein waarop heel veel Nederlanders komen, de Duitstalige pagina kan nog steeds bagger zijn, met een waardeloze pagerank. Deze slechte pagerank verbeterd de pagerank van je domein in ieder geval niet.
[...]
Vooral het voorbeeld van wikipedia doet mij er toe besluiten om te kiezen voor een subdomein per taal. Voor Nederlandstaligen heeft nl.wikipedia.org een superhoge pagerank, die los staat van de.wikipedia.org omdat deze pagina's irrelevant zijn, en dus slecht zouden zijn voor de pagerank als het één domein zou zijn...
Anderstalige pagina's op een domein hebben geen negatieve invloed op de vindbaarheid van Duitstalige pagina's in Duitse zoekmachines.

Verder is je interpretatie van het begrip Pagerank niet correct, dit heeft er niets mee te maken. Pagerank is een globale score die het resultaat is van links naar jouw pagina's. Een lage Pagerank van bepaalde pagina's heeft geen slechte invloed op andere pagina's van de site, of het domein als geheel. Ieder linkje naar een pagina helpt om de waarde van die pagina te vergroten (tenzij die link afkomstig is van een bekende spamsite natuurlijk).

Andersom kan het wel helpen: een pagina met veel waarde kan via een link naar een andere pagina, aangeven dat deze andere pagina ook goed is. Dus als jouw sterke (internationale) homepage linkt naar subpagina's, dan wordt de waarde van die subpagina's ook vergroot. Ongeacht de taal waarin ze zijn.
Volgens mij kijkt google alleen maar lokaal, d.w.z. taalgericht en past vervolgens daarop de zoekresultaten aan. Er is geen globale of internationale google die objectief (onafhankelijk van land en taal) zoekresultaten weergeeft.
[...]
'alleen sites uit Duitsland' is iets totaal anders dan 'pagina's in het Duits'. De eerste zoekt alleen op Duitse servers, de tweede op Duitstalige pagina's. Probeer dit maar eens uit in het Nederlands in google met 'wikipedia'. Bij nederlandstalig verwijst hij je naar nl.wikipedia.org, bij nederlandse servers verwijst hij alléén maar www.wikipedia.nl omdat wikipedia.org geen nederlandse server is. (of niet een domeinnaam die in Nederland geregistreerd is)
Het klopt dat er niet één 'neutrale' versie van Google is. En er zit inderdaad verschil in de zoekopties.

In 'das Web' zoeken betekent dat je alle pagina's in de wereld wil zien. Ja, Duitse en/of Duitstalige pagina's zullen er iets beter in ranken dan pagina's uit andere landen.
Zoeken in 'Seiten auf Deutsch' betekent dat de resultaten alleen bestaan uit Duitstalige pagina's. Of deze nu op www.bedrijf.de of op www.bedrijf.com/de/ staan.
Zoeken in 'Seiten aus Deutschland' betekent dat alleen sites met de .de tld en/of die in Duitsland gehost worden, in de resultaten zullen verschijnen.

Jouw voorbeeld is mijns inziens juist een reden om een landdomein te kiezen. Bij alle genoemde opties worden deze namelijk getoond in de zoekresultaten.
Het beste is om je landdomein ook in het betreffende land te hosten.
Stel je hebt een goede Duitstalige site, dan profiteert het Nederlandse gedeelte in mijn ogen niet van duitstalige pagina's, omdat deze in google search buiten beschouwing gelaten worden. De nederlandse pagina's profiteren er wel van als er inderdaad een link van DE naar NL gaat, maar of dit nu in mappen is of in subdomeinen maakt volgens mij niets uit.
Je haalt hier twee dingen doorelkaar. Links geven altijd waarde door naar andere sites, ongeacht de taal. Als je zoekt in google.de met opties aan, wordt de Nederlandse site inderdaad niet getoond. Maar dat wil niet zeggen dat de waarde die je NL website aan de Duitse site doorgeeft, niet wordt meegenomen. Je Duitse site zal dankzij jouw Nederlandse site wellicht iets hoger in de zoekresultaten komen ten opzichte van zijn Duitse concurrenten.

[ Voor 10% gewijzigd door Millennyum op 28-10-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Wtf, wij stonden tot een maand geleden ofz gewoon netjes in Google Nieuws en opeens helemaal nergens meer te bekennen. Iemand enig idee hoe of wat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DaannO: Voldoe je nog aan de regels? Ik had onlangs de url's van een gewijzigd zodat er geen uniek id meer in stond, toen was het nieuws ook weg. Zie http://www.google.nl/supp...opic.py?hl=nl&topic=11665

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:54:
@DaannO: Voldoe je nog aan de regels? Ik had onlangs de url's van een gewijzigd zodat er geen uniek id meer in stond, toen was het nieuws ook weg. Zie http://www.google.nl/supp...opic.py?hl=nl&topic=11665
Technisch is er niets bij ons veranderd. Heb wel een tweede link opgegeven die ze ook mochten indexeren. Is daar mss iets fout gegaan dan?

http://www.allaboutphones...g-met-de-Acer-Liquid.html zo ziet t er bij ons uit. Krijgen nu de melding URL niet toegestaan
Deze URL is niet toegestaan voor een sitemap op deze locatie

[ Voor 8% gewijzigd door DaannO op 30-10-2009 21:29 ]

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:03
Ik heb van het weekend eindelijk mijn portfolio afgerond en online gezet. Het domein had ik al en daar stond een under construction page. Dit werd ook door google gevonden als ik zocht op de naam van het domein. Sinds vandaag is het zoekresultaat geupdate, alleen ben ik niet helemaal tevreden met het tekstje wat er dan te zien is. Alleen de alt tekst van het logo wordt namelijk weergegeven.

zie het bovenste resultaat: http://www.google.nl/#hl=...n&meta=&aq=f&oq=imagicuus

Daar staat dus alleen: Logo Imagicuus ...

Wat kan ik het beste doen, een andere html volgorde? Alleen zou ik niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Of een andere alt tag, of...?

Hoop dat iemand me kan helpen hiermee.

• HuHu
  • Niet online
HTML:
1
2
<meta name="description" content="Tekst" /> 
<meta name="keywords" content="keywords" />

Maak daar wat nuttigs van, dat zal helpen.

• iivvvii
HuHu schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:36:
HTML:
1
2
<meta name="description" content="Tekst" /> 
<meta name="keywords" content="keywords" />

Maak daar wat nuttigs van, dat zal helpen.
Oeps, ja dat is inderdaad niet zo handig. Maar google maakt daar toch geen gebruik meer van?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

iivvvii schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:17:
[...]

Oeps, ja dat is inderdaad niet zo handig. Maar google maakt daar toch geen gebruik meer van?
De description wordt nog wel eens getoond als er geen relevantere tekst door google gevonden kan worden. Altijd goed invullen dus.

• Fuzzillogic
Ik heb nu ruim 2 maanden een PDF op m'n site staan, in PDF/A-formaat nog wel, maar Google en diens concurrentie lijkt het ding niet te willen indexeren. De pagina waarvandaan de PDF gelinkt is, is wel allang opgenomen. Enig idee waarom Google zo moeilijk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
iivvvii schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:17:
[...]

Als je zoekt op een zoekwoord, dan wordt er vaak een stukje tekst getoond waar het zoekwoord in voor komt. Zoek je op de naam van je website, dan komt er meestal de meta-description te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:15
Fuzzillogic schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:47:
Ik heb nu ruim 2 maanden een PDF op m'n site staan, in PDF/A-formaat nog wel, maar Google en diens concurrentie lijkt het ding niet te willen indexeren. De pagina waarvandaan de PDF gelinkt is, is wel allang opgenomen. Enig idee waarom Google zo moeilijk doet?
heb je wel in je robots.txt je /PDF folder opgenomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
brtk schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:07:
[...]

heb je wel in je robots.txt je /PDF folder opgenomen ?
Ik heb geen robots.txt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:03
Vraagje aan de SEO specialisten hier:
Omdat ik veel gebruik maak van interne links binnen de teksten zijn er erg veel woorden onderstreept, omdat dat gewoon netjes is voor de bezoeker. Toch ziet het er niet mooi uit wanneer je een stuk of 8 woorden gelinkt hebt binnen een tekst.
Wanneer ik in de stylesheet de links exact dezelfde kleur geef als normale tekst, en het ook niet onderstreep, kan het dan schadelijk zijn voor de resultaten? ofwel: wordt je ervoor afgestraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:09
yorroy schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:50:
Omdat ik veel gebruik maak van interne links binnen de teksten zijn er erg veel woorden onderstreept, omdat dat gewoon netjes is voor de bezoeker. Toch ziet het er niet mooi uit wanneer je een stuk of 8 woorden gelinkt hebt binnen een tekst.
Wanneer ik in de stylesheet de links exact dezelfde kleur geef als normale tekst, en het ook niet onderstreep, kan het dan schadelijk zijn voor de resultaten? ofwel: wordt je ervoor afgestraft?
Geen antwoord op je vraag, maar dat is toch ontzettend onhandig? Hoe ziet de gebruiker dan dat het links zijn?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Je mag linkjes in principe niet verbergen, maar als je consequent over je site alle links zo vormgeeft, zullen ze het niet afstraffen lijkt me, omdat je dan niet bewust een paar verstopt, maar het je design is.
Maar het is inderdaad wel extreem ongebruiksvriendelijk, dus ik zou het niet doen. 'Niet mooi uitzien' vinden bezoekers minder erg dan 'niet makkelijk bruikbaar'. Vaak wordt niet eens de hele tekst gelezen, maar scannen mensen alleen de linkjes in een tekst. Dus overschat vormgeving niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Millennyum op 16-11-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Zoek een leuk lijntje uit. De standaard onderstreping vind ik ook lelijk, maar misschien is een dotted underline wat voor je? Of een andere variant, die minder opvallend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:15
misschien toch maar eens naar kijken dan ? Of met speciale reden geen robots.txt ?

Heb een aantal sites onder beheer waar alle PDF's (ook PDF/A) netjes worden geindexeerd door google na toevoegen van de PDF folder in robots.txt.

Ook een sitemap met daarin opgenomen de PDF's wil nog wel eens helpen. Op welke termijn heb je je revisit staan overigens op de bewuste pagina ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
Ik had nog even een vraagje met betrekking tot duplicated content. Op mijn portfolio heb ik bovenaan een menu en onderaan een footer. In het hoofdmenu zijn 5 pagina's. In de footer staat een link naar de sitemap en een link naar het contactformulier, binnenkort nog uit te bereiden met een pagina links en een pagina social network. De url van een pagina ziet er zo uit:
http://www.imagicuus.com/index.php?pagina=1
http://www.imagicuus.com/index.php?pagina=2
enz.

De link naar de sitemap is:
http://www.imagicuus.com/...agina=1&onderwerp=sitemap

maar ook

http://www.imagicuus.com/...agina=2&onderwerp=sitemap
http://www.imagicuus.com/...agina=3&onderwerp=sitemap
enz.

Is dit nadelig voor het seo aspect van de website? Aangezien de zelfde content verschillende links heeft. Als het nadelig effect heeft, hoe zou ik dit dan kunnen oplossen zonder de hele boel weer om te moeten gooien in php. Is het nog handig om iets met htacces te doen en het vervangen van de urls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Waarom laat je de pagina parameter in de URL niet gewoon weg? Dat werkt ook en je hebt geen dubbele content onder verschillende links meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
HuHu schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:29:
Waarom laat je de pagina parameter in de URL niet gewoon weg? Dat werkt ook en je hebt geen dubbele content onder verschillende links meer.
Ja dat klopt in principe, maar ik heb een pagina nummer op elke pagina, als een soort krant idee. En daarvoor is de eerste parameter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
iivvvii schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:36:
[...]

Ja dat klopt in principe, maar ik heb een pagina nummer op elke pagina, als een soort krant idee. En daarvoor is de eerste parameter nodig.
Ja, maar die parameter is toch niet nodig als je op de sitemap zit? Dan kom je dus gewoon standaard op pagina 1. Dat is toch geen probleem lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
HuHu schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:38:
[...]

Ja, maar die parameter is toch niet nodig als je op de sitemap zit? Dan kom je dus gewoon standaard op pagina 1. Dat is toch geen probleem lijkt me?
Ja dat is dan een ontwerpkwestie. Ik houd jou optie in ieder geval achter de hand als mogelijkheid, maar ik heb toch liever een oplossing waarbij de pagina variable toch kan blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
iivvvii schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:53:
[...]

Ja dat is dan een ontwerpkwestie. Ik houd jou optie in ieder geval achter de hand als mogelijkheid, maar ik heb toch liever een oplossing waarbij de pagina variable toch kan blijven staan.
Ja, als je de URL niet wilt veranderen, dan hou je het probleem met meerdere URLs en dezelfde content. Je kunt dan nog zoiets doen (PHP voorbeeldje):

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<html>
<head>
  <?php if (isset($_GET['pagina']) && $_GET['pagina'] != 1) : ?>
    <meta name="robots" content="noindex, nofollow">
  <?php endif; ?>
</head>

...

</html>

Dan neemt Google alle pagina's waarop de pagina anders is dan nummer 1 niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Dat is het ene probleem oplossen met het andere... Je hebt dan geen duplicate content meer, maar je interne linkstructuur wordt overhoop gegooid zodat je via die weg geen waarde meer kunt doorgeven aan je pagina's. Interne linkjes tellen voor zoekmachines ook gewoon als linkjes.

iivvvii: 't is kiezen of delen. Of je houdt je systeem inclusief duplicate content, of je maakt gebruik van unieke url's per pagina en verwijdert de duplicate content.

[ Voor 23% gewijzigd door Millennyum op 18-11-2009 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
Millennyum schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:07:
iivvvii: 't is kiezen of delen. Of je houdt je systeem inclusief duplicate content, of je maakt gebruik van unieke url's per pagina en verwijdert de duplicate content.
Ok, dat is helder, maar om die keuze te maken vroeg ik me wel af wat de consequenties zijn van het op deze manier laten staan van de pagina's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Wanneer je je alléén op Google richt heb je misschien iets aan dit verhaal van Google...

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
brtk schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:52:
[...]

misschien toch maar eens naar kijken dan ? Of met speciale reden geen robots.txt ?
Met de officiële robots.txt-spec kun je alleen aangeven dat een robot bepaalde files/directories NIET mag indexeren. Al het andere mag impliciet wel.

Aangezien ik op dat domein niets heb dat niet wel publiek is, maar niet geïndexeerd mag worden heb ik geen robots.txt. Het heeft immers geen enkel nut.
Ook een sitemap met daarin opgenomen de PDF's wil nog wel eens helpen. Op welke termijn heb je je revisit staan overigens op de bewuste pagina ?
Revisits staan gewoon default, oftewel ik heb het niet expliciet gespecificeerd, aangezien die pagina weinig wijzigingen zal ondergaan.

Ik heb wel een sitemap, gegenereerd door het CMS, maar dat zijn alleen de CMS-artikelen en daar staat de PDF niet in. En om die nou expliciet erbij te gaan zetten... Ik vraag me gewoon af waarom het ding niet op de normale manier geïndexeerd wordt. Ik los liever het achterliggende probleem op, dan met work-arounds te blijven klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
iivvvii schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:12:
[...]

Ok, dat is helder, maar om die keuze te maken vroeg ik me wel af wat de consequenties zijn van het op deze manier laten staan van de pagina's?
Het is niet te voorspellen wat precies de gevolgen zijn, dat verschilt per website en per situatie.

Persoonlijk zou ik er altijd voor zorgen dat de basis van m'n site op orde is, dus dat iedere pagina maar via 1 url te bereiken is. Hoe eerder je de boel op orde hebt, hoe minder problemen als je site in de toekomst groeit. Liever nu aanpakken dan later alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:46:
[...]

Met de officiële robots.txt-spec kun je alleen aangeven dat een robot bepaalde files/directories NIET mag indexeren. Al het andere mag impliciet wel.

Aangezien ik op dat domein niets heb dat niet wel publiek is, maar niet geïndexeerd mag worden heb ik geen robots.txt. Het heeft immers geen enkel nut.
De non-standard extensions zijn anders best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Niet online
iivvvii schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:53:
Ik had nog even een vraagje met betrekking tot duplicated content.
[...]
Is dit nadelig voor het seo aspect van de website? Aangezien de zelfde content verschillende links heeft. Als het nadelig effect heeft, hoe zou ik dit dan kunnen oplossen zonder de hele boel weer om te moeten gooien in php. Is het nog handig om iets met htacces te doen en het vervangen van de urls?
PaulZ schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:12:
Wanneer je je alléén op Google richt heb je misschien iets aan dit verhaal van Google...
Deze post van PaulZ wordt even keihard genegeerd, maar is wel één van de makkelijkste oplossingen.
HTML:
1
<link rel="canonical" href="http://www.imagicuus.com/index.php?onderwerp=sitemap">

... is alles wat je nodig hebt om je eigen idee van preferentie aan te geven en niet alleen voor Google:
Updated: This link-tag is currently also supported by Ask.com, Microsoft Live Search and Yahoo!.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
tonyisgaaf schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:31:
[...]

[...]

Deze post van PaulZ wordt even keihard genegeerd, maar is wel één van de makkelijkste oplossingen.
HTML:
1
<link rel="canonical" href="http://www.imagicuus.com/index.php?onderwerp=sitemap">

... is alles wat je nodig hebt om je eigen idee van preferentie aan te geven en niet alleen voor Google:

[...]
Ik ga dit in eerste instantie uit proberen. Ik zie namelijk niet perce in waarom mijn code niet goed zou zijn. In sommige situaties heb je toch gewoon een bepaalde parameter in de url nodig die kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Niet online
iivvvii schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:30:
Ik ga dit in eerste instantie uit proberen. Ik zie namelijk niet perce in waarom mijn code niet goed zou zijn. In sommige situaties heb je toch gewoon een bepaalde parameter in de url nodig die kan veranderen.
De parameter verandert wél, maar de view níet adhv die parameter en dáárom is het duplicate content. Dat een GET request met verschillende parameters verschillende views oplevert snapt Google ook wel. Ze filteren juist op dezelfde views ("duplicate content") onder verschillende URL's (qua path & query/parameters).

De canonical link zegt dan ook niets over duplicate content (want Google filtert die er zelf wel uit), maar onder welke URL je die content eventueel in de SERP wil terugzien. Het spreekt dus jouw vóórkeur met betrekking tot de URL naar een bepaalde view uit (en Google negeert die bijvoorbeeld wanneer de content onder verschillende URL's te veel verschilt).

Overigens is duplicate content binnen je eigen domein wat anders dan duplicate content "cross domain". Google bepaalt bij de eerste zelf wat de "juiste" URL is (of vertrouwt je canonical link), maar kan in het tweede geval een "duplicate content penalty" toepassen, waarbij een pagina of een heel domein niet meer in de SERP terechtkomt.

offtopic:
Fijn hè, dat Nederlands

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Dit vind ik wel een leuke aanpassing van Google. In sommige gevallen wordt niet meer de URL op de SERP getoond, maar een breadcrumb: http://googleblog.blogspo...es-display-in-search.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Als ik bijvoorbeeld voor een klant zijn website SEO wil verbeteren. Welke stappen moet ik ondergaan en met welke tools?

Dit is ongeveer wat ik ervan denk.

Overleggen op welke woorden ze goed willen scoren
Onderzoeken wat hun huidige positie is op die woorden
Uitzoeken hoe dat verbeterd kan woorden en/of er woorden zijn wat beter scoren
Toepassen van verbeteringen
Linkbuilding met sites (hoge pr) waarvan de site van de klant iets gemeens heeft
Analyseren van verbeteringen na enige tijd

Of komt er nog meer bij kijken om tot een SEO geoptimaliseerde site te komen voor een klant? Is er misschien goede literatuur (boek/internet) te vinden die de klant centraal stelt of wat een goede stappenplan weergeeft

[ Voor 6% gewijzigd door AOC op 20-11-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Professionele webtekst-schrijver inhuren die teksten goed kan schrijven rond de aangegeven zoekwoorden.

Verder de standaard dingen natuurlijk. Goede semantische html-opbouw, goede beschrijvende url's, link-building (geen spamzooi, maar waardevolle links), etc

Dat is stap 1. Daarna is het een kwestie van continu finetunen op behaalde resultaten.

Het is niet even in 1 post te beschrijven, anders zouden er geen gespecialiseerde bedrijven in zijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 20-11-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

zolang je maar niet doordraaft en gaat schrijven voor Google ipv voor de bezoeker.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Bosmonster schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:25:
Het is niet even in 1 post te beschrijven, anders zouden er geen gespecialiseerde bedrijven in zijn :)
En hoe zou je er het best in kunnen gaan specialiseren? Welke boeken e.d.? Wil me er namelijk in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-10-2024
Dark0z schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:19:
[...]

En hoe zou je er het best in kunnen gaan specialiseren? Welke boeken e.d.? Wil me er namelijk in verdiepen.
www.planetocean.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
helemaal onzichtbare links lijkt me echt een slecht idee. Wat ik vaak doe is een ander kleurtje (als je grijze tekst hebt, zijn zwarte links vaak okee) en als je dan er overheen hovert onderstreep ik ze. Mooie compromis.

• AOC
  • Niet online

AOC

Een nieuwe ranking factor
World Wide Web is soon going to become the Wild Wild Web where the fast guys rule. According to Google's engineer Matt Cutts the search giant is inclined to introduce a new ranking factor into its algorithm — site speed. Once that happens, your site load time will have a direct impact on your Google rankings.

• Fuzzillogic
Goedzo. Ik hoop dat ze ook de gigantische snelheidsvertragingen die sommige sites weten in te bouwen door bergen javascript-DREK op de verkeerde plaatsen in de content te gooien gaan meerekenen. Want echt, bij sommige sites waan ik me in 1995 qua snelheid, terwijl de verbindingssnelheid grofweg 1000x sneller is dan toen.

• AOC
  • Niet online

AOC

Indeed, en volgens mij wordt dit ook geïntroduceerd met oog op Google Chrome. Neem aan dat google wilt dat mensen enkel de snellere websites zullen vinden. Zodat Google Chrome nog sneller werkt.

Wel heel slim bedacht. Mensen nemen google ranking erg serieus, dus snellere webpages, dus betere surf-ervaring.

• AOC
  • Niet online

AOC

Even een vraagje over Keywords.

Welke keywords moet je gaan gebruiken als je bedrijf meerdere services biedt?

Want ik lees vaak dat je bijvoorbeeld maar drie keywords terug moet laten komen uit dezelfde 'Niche'. Echter heb ik geen idee wat hier precies mee bedoeld wordt. Is het zo dat je je maar moet beperken tot 1 enkele service waar je goed voor wilt scoren en daar drie goeie keywords voor bedenken, en de rest vergeten? Of kan je ook voor meerdere markten proberen te scoren, maar degene die als eerste in de title tag staan worden dan toch als belangrijkste gezien?

Dus hoe kan je het beste van start gaan met keywords research/plaatsing? En kan je enkel op 1 onderwerp goed ranken, dus bijvoorbeeld alleen webdesign in plaats van website ontwerp?

[ Voor 7% gewijzigd door AOC op 26-11-2009 13:55 ]

• Millennyum
Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt...

Jij denkt dat het op website niveau gaat, maar waarschijnlijk werd er bedoeld dat je per pagina niet meer dan 3 keywords moet gebruiken.
Iedere pagina kan weer voor andere zoektermen geoptimaliseerd worden.

En ik neem niet aan dat jij op een pagina al jouw niches / onderwerpen gaat behandelen.

Dus als je je zoektermen selecteert afhankelijk van het onderwerp van die pagina, dan komt het goed :)

• AOC
  • Niet online

AOC

Millennyum schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:47:
Jij denkt dat het op website niveau gaat, maar waarschijnlijk werd er bedoeld dat je per pagina niet meer dan 3 keywords moet gebruiken.
Iedere pagina kan weer voor andere zoektermen geoptimaliseerd worden.
Dat zal het inderdaad geweest zijn. Maar als je bedrijf bijvoorbeeld webdesign, seo, huisstijl en logo's ontwerpt. Hoe kan je dan het best optimaliseren op de keywords? Moet je ze allemaal behandelen, of alleen optimaliseren voor bijvoorbeeld Webdesign

• Millennyum
De pagina over SEO optimaliseren op het woord 'seo', de pagina over huisstijl ontwerpen op een term als 'huisstijl ontwikkelen', etc...

• AOC
  • Niet online

AOC

Blijkbaar komt google met een vernieuwing eind dit jaar. Dit betekent voor mensen die websites optimaliseren voor google rankings weer wat nieuws hebben om over te discussiëren.
The update will have a strong focus on renewing the crawling, indexing and ranking process, and will only have a small impact on the GUI.

I know that webmasters can get anxious around this time of year, so I wanted to reassure site owners that the full Caffeine roll out will happen after the holidays. Caffeine will go live at one data center so that we can continue to collect data and improve the technology, but I don’t expect Caffeine to go live at additional data centers until after the holidays are over. Most searchers wouldn’t immediately notice any changes with Caffeine, but going slowly not only gives us time to collect feedback and improve, but will also minimize the stress on webmasters during the holidays.
Bij deze was ik benieuwd of er al wat bekend is over de vernieuwingen van Google met betrekking tot SEO

• Millennyum
Caffeine is een tijdje beschikbaar geweest om mee te testen. Ik heb zelf geen hele grote wijzigingen geconstateerd.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Weet iemand of de URL van een plaatje ook meespeelt in SEO?
Op een goed geoptimaliseerde site met mooie URL's komen plaatjes van een arelaxte locatie met een rare url. Maakt dat nog uit voor Google? Uiteraard hebben plaatjes alt tags etc.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Duplicate content staat Google niet meer toe, weten we.
Ikzelf beheer een profielwebsite met een .nl en een .be extenties. De site is echter zo goed als hetzelfde, maar aan de hand van de extentie zijn wel enkele dingen anders, zoals het aanmeldformulier (Belgische provincies en nederlandse provincies).

Maar is het mogelijk dat de .nl versie van mijn site alleen in NL wordt getoond in Google, en de .be versie alleen in Belgie?
heeft de
code:
1
<meta name="language" content="nederland">

invloed om duplicate content-penalty's tegen te gaan dan?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
AW_Bos schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 00:38:
code:
1
Even los van je vraag: Ik hoop dat je content-language en nl i.p.v. "nederland" hebt gebruikt? Nederland is sowieso geen language ;) AFAIK dien je ISO 639/ISO 3166 te gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 27-11-2009 00:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Jazzper schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:20:
Op een goed geoptimaliseerde site met mooie URL's komen plaatjes van een arelaxte locatie met een rare url. Maakt dat nog uit voor Google? Uiteraard hebben plaatjes alt tags etc.
het mooiste is om alles zo netjes mogelijk neer te zetten. Het kan zijn dat ze bijvoorbeeld geindexeerd worden in google pictures/afbeeldingen, dan is het wel zo netjes als de url ook duidelijk omschreven is. En ik geloof dat google steeds meer werken wilt met plaatjes in hun zoekopdrachten. Dus als jij op iets zoekt, dat je dan eerst een aantal plaatjes ziet die ook aan de zoekopdracht voldoen en daaronder diverse links e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Dark0z schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:45:
[...]

het mooiste is om alles zo netjes mogelijk neer te zetten. Het kan zijn dat ze bijvoorbeeld geindexeerd worden in google pictures/afbeeldingen, dan is het wel zo netjes als de url ook duidelijk omschreven is. En ik geloof dat google steeds meer werken wilt met plaatjes in hun zoekopdrachten. Dus als jij op iets zoekt, dat je dan eerst een aantal plaatjes ziet die ook aan de zoekopdracht voldoen en daaronder diverse links e.d.
Er staat een pdf op internet dat misschien ook wel handig is om te lezen (pagina 15 ev voor plaatjes).

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Jazzper schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:20:
Google kan nog steeds geen plaatjes 'lezen', dus is afhankelijk van jouw omschrijvingen om het plaatje correct te kunnen labelen. Er wordt daarbij inderdaad ook naar de url en met name de bestandsnaam gekeken.
Duplicate content staat Google niet meer toe, weten we.
[...]
Maar is het mogelijk dat de .nl versie van mijn site alleen in NL wordt getoond in Google, en de .be versie alleen in Belgie?
heeft de
code:
1

invloed om duplicate content-penalty's tegen te gaan dan?
Zucht... er bestaat niet zoiets als een duplicate content penalty en het is al helemaal niet zo dat Google duplicate content niet toestaat!
Het is alleen niet handig om meerdere dezelfde pagina's te hebben (of meerdere url's voor dezelfde pagina te hebben), omdat Google dan moeite heeft te bepalen welke variant hij in de zoekresultaten moet tonen, en je hier zelf nauwelijks invloed op hebt.
Google heeft er een cannonical tag voor bedacht, maar beter is het om het te voorkomen.

Als het gaat om meerdere landensites met ieder een eigen land-specifieke tld, dan is het probleem niet zo groot. In jouw geval zal Google de .be pagina's voorkeur geven in google.be en de .nl pagina's zal hij eerder in google.nl tonen. En dat is neem ik aan ook de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online

In de Google Webmasterhulpprogramma's kun je een Geografische doelregio opgeven. Die wordt soms ook automatisch bepaald. Voor één van mijn Nederlandse sites:
Het domein van uw site is momenteel gekoppeld aan het doel: Nederland
Maar voor een internationale site kan ik kiezen waar mijn doelgebruikers vandaan komen.

[ Voor 26% gewijzigd door HuHu op 28-11-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
HuHu schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 09:28:
[...]
In de Google Webmasterhulpprogramma's kun je een Geografische doelregio opgeven. Die wordt soms ook automatisch bepaald.
Bij land-specifieke tld's wordt dit altijd automatisch bepaald. Dus dit hoeft hij niet in te stellen, Google koppelt het automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:41

MsG

Forumzwerver

Heeft een extensie kunstmatig toevoegen aan je rewrites nog echt een meerwaarde qua SEO?

Ik heb het nu zo: /diensten/bla/

ipv /diensten/bla.html

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het oog op het toekomstige belang dat Google aan laadtijd gaat hechten, hier twee mooie tips om je laadtijd te verbeteren:

Laadtijd als SEO-factor #1: de head

Laadtijd als SEO-factor #2: javascript deferral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:27:
Met het oog op het toekomstige belang dat Google aan laadtijd gaat hechten, hier twee mooie tips om je laadtijd te verbeteren:

Laadtijd als SEO-factor #1: de head

Laadtijd als SEO-factor #2: javascript deferral

Misschien wel een idee om een soorts van tweakers.net hand-guide op te zetten voor SEO. Waarin de laatste hot-items in verwerkt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Het wonderbaarlijke wiel van google

Leuk om mee te spelen en zo kan je ook inzicht krijgen in hoe mensen zoeken naar bepaalde onderwerpen. Tevens ook een handige tool om zelf makkelijk naar onderwerpen te zoeken :)

hier de url om meteen met google wheel aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik had het een en ander gelezen dat de alfabetische volgorde van je title ook uitmaakt. Wie weet hier meer over?
So, the rule is to optimize alphabetically whenever possible provided that you can do so without sacrificing any of your higher prioritized web-based marketing strategies. And, when all other factors are equal, choosing the most alphabeti- cally optimized title may give you that very slight boost your page needs to edge out the competition and gain you that top ranking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Ik snap niet waarom dit advies gegeven wordt. Waar heb je het vandaan en wat is de context? :?
Het enige voordeel van een alfabetische volgorde dat ik kan bedenken is, dat je pagina bovenaan bookmarklijstjes verschijnt.

Mijn advies zou zijn om de belangrijkste zoektermen vooraan te zetten, omdat Google iets meer waarde hecht aan de eerste woorden van de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Millennyum schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:01:
Ik snap niet waarom dit advies gegeven wordt. Waar heb je het vandaan en wat is de context? :?
Komt uit het boek ""The UnFair Advantage Book on Winning The Search Engine Wars" van Planet Ocean. Het schijnt dat search engines en directories een soort prioriteit geven aan alfabetische volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Hmm... editie 1997 dan zeker ofzo... :? Ik heb hier in ieder geval nog nooit van gehoord. Ik zou ook niet weten waarom dat dan zo zou zijn. Google's algoritmen zijn doorgaans gericht op het verbeteren van de gebruikerservaring en een alfabetische volgorde lijkt me niet bepaald relevant om de zoekresultaten te verbeteren.

[ Voor 57% gewijzigd door Millennyum op 01-12-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Editie van 2006, maar misschien is het meer hun eigen visie hoor. Ik ben het verder ook nog nergens tegenkomen. Je belangrijkste keyword vooraan in de title lijkt me idd belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Ik vroeg mij af of er nog een makkelijke manier/tool is die je kan helpen om te bepalen hoe SEO friendly jouw site is. Ik heb deze website voor mijzelf gemaakt. Ik doe af en toe wat websites ontwerpen voor mensen en wil ook graag gevonden worden natuurlijk. Ik ga binnenkort wat adwords ertegenaan gooien, maar via google vraag ik me af of het mogelijk is gevonden te worden met alle websites die ook al webdesign aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

ik gebruik betaalde tools. Maar je kan makkelijk uit de voeten met de gratis tools. Ik zou eerst maar eens bepalen waarop jij gevonden wilt worden. Dus doe keyword onderzoek. En gebruik de woorden die weinig concurrentie bieden en evengoed redelijk vaak gebruikt worden. Tevens moet je de woorden ook terug laten komen in de tekst van je website. Niet te vaak! Op internet is hier heel veel literatuur te vinden.
<meta name="keywords" content="SgtCaffran, website, websites, maken, ontwikkelen, website maken, goedkoop, html, css, slicen, ontwerpen, website ontwerpen"/>
De keywords die je gebruikt zijn erg algemeen. De keyword website, maken, goedkoop vind je miljoenen keren in google, daarmee is het moeilijk om hoog te scoren. SgtCaffran is misschien jou websitenaam, maar als men een website wilt laten maken, dan zullen ze geen SgtCaffran of SgtCaffran.nl in google typen. Specificeer je keywords op de producten die jij aanbiedt. Webdesign en website ontwerpen zou dan wel weer kunnen.

tools
WEbsite over SEO en enkele gratis tools
Forum met waar enkele tools zijn gepost

Hier kort en bondig uitleg over SEO
en tool

Zijn zeer veel tools voor SEO. Welke echt goed (gratis) is weet ik zo ook niet uit mijn hoofd. Hangt echt van je eigen voorkeuren af m.b.t. onderzoek. De een wilt elke week stats hebben, de ander heeft genoeg aan de keyword tool van google b.v.

[ Voor 48% gewijzigd door F_J_K op 12-01-2022 15:54 . Reden: wegens privacy op verzoek de eigennaam aangepast naar SgtCaffran ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:03
Dark0z schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:25:
BLABLABLA

ik gebruik betaalde tools.

BLABLABLA
Mag ik vragen welke betaalde tools je gebruikt? Ik heb al veel gratis tools gebruikt en enkele betaalde geprobeerd maar nog niet echt dé tool gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Dark0z schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:25:
[...]

De keywords die je gebruikt zijn erg algemeen. De keyword website, maken, goedkoop vind je miljoenen keren in google, daarmee is het moeilijk om hoog te scoren. SgtCaffranis misschien jou websitenaam, maar als men een website wilt laten maken, dan zullen ze geen SgtCaffran of SgtCaffran.nl in google typen. Specificeer je keywords op de producten die jij aanbiedt. Webdesign en website ontwerpen zou dan wel weer kunnen.
Google heeft laatst aangegeven de keywords uberhaupt compleet te negeren, dus waar maak je je druk om :P

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 12-01-2022 15:55 . Reden: wegens privacy op verzoek de eigennaam aangepast naar SgtCaffran ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

De peformance van een site (snelheid) gaat binnenkort een rol spelen in de ranking. Om je hierbij te helpen zit er een nieuw onderdeel in Webmaster Tools: http://googlewebmastercen...ow-fast-is-your-site.html

Geeft bij onze sites best leuke informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

yorroy schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:56:
[...]

Mag ik vragen welke betaalde tools je gebruikt? Ik heb al veel gratis tools gebruikt en enkele betaalde geprobeerd maar nog niet echt dé tool gevonden.
http://www.link-assistant.com/

Maakt gebruik van diverse keyword tools. Maar andere tools zijn ook wel handig. Het kan je site beoordelen of hij goed in elkaar zit, site speed e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Reinier schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:42:
De peformance van een site (snelheid) gaat binnenkort een rol spelen in de ranking. Om je hierbij te helpen zit er een nieuw onderdeel in Webmaster Tools: http://googlewebmastercen...ow-fast-is-your-site.html

Geeft bij onze sites best leuke informatie :)
heb je hier ook een bron voor?

edit: laat maar, google is je vriend:
- http://www.searchenginejo...oogle-page-ranking/14671/
- http://www.webpronews.com...-a-ranking-factor-in-2010

[ Voor 21% gewijzigd door Jazzper op 03-12-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Bosmonster schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:12:
[...]

Google heeft laatst aangegeven de keywords uberhaupt compleet te negeren, dus waar maak je je druk om :P
Bron? En hoe zit dat met google addwords campagnes e.d.?

Hier onderzoek onder 75 SEO experts wat zij belangrijk vonden en de resultaten

http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors

[ Voor 19% gewijzigd door AOC op 03-12-2009 14:11 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 38 Laatste