He jongens,
Ik heb even een vraagje betreft SEO. Ik ben al geruime tijd bezig met SEO en gebruik ook al heel veel technieken die ook daadwerkelijk werken, maar nu heb ik ergens twijfels over. Het gaat over URL's.
effe een stukje fictie
Stel ik ben met een site bezig over peren (
www.peren.nl )
Wij importeren peren vanover de gehele wereld en we willen graag over ieder continent, land en regio de verschillende peren-boeren enzo op onze site vermelden.
Nu werk ik natuurlijk volgens perfecte url's, namelijk:
www.peren.nl/europa/frankrijk/champagne/le-beau-perenboom ( wat natuurlijk een peren-boer is )
www.peren.nl/europa/frankrijk ( wat een overzicht geeft over alle peren-boeren in frankrijk natuurlijk )
maar nu zat ik me dus af te vragen,.. zijn mijn url's wel zo goed? Want ik heb natuurlijk dat 'europa' er continu tussen staan.. en ook dat 'champagne' bij de peren-boer, dat is eigenlijk nutteloos.
zouden de perfecte URL's niet zo zijn?
www.peren.nl/frankrijk ( alle perenboeren uit frankrijk )
www.peren.nl/europa ( alle perenboeren uit europa )
www.peren.nl/frankrijk/le-beau-perenboom ( de perenboer, maar dan zonder champagne en europa )
Aan de ene kant zeg ik volmondig 'nee'.. aangezien de URL's zo mede voor de bezoeker een stuk onduidelijker worden en omdat bijvoorbeeld 'frankrijk', nu op een zelfde niveau ligt als 'europa', terwijl iedereen, nouja bijna iedereen, weet dat frankrijk IN europa ligt.
Aan de andere kant zeg ik natuurlijk JA !! want mijn URL's worden korter en onder andere 'le-beau-perenboom', wordt net iets belangrijker in de subdirectory van frankrijk, dan dat hij in de sub-directory van champagne, van frankrijk, van europa zou zitten.
Heeft iemand zin om zijn bevindingen te delen, jouw mening hierover te geven en dan natuurlijk ook met onderbouwing :-) Je zult niet alleen mij, maar ook mede SEO-ers er vanzelfsprekend mee helpen!