[SEO] Tips & Trucs

Pagina: 1 ... 22 ... 38 Laatste
Acties:
  • 192.193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 14:54

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Als ik voor mijn site kijk hoe ik in de index van google sta ([google]site:site.vanjasper.com[/google]), staan alle tags bovenaan. Helemaal onderaan op de pagina staat pas de index-pagina (nu nog als 'Welkom', maar die titel is al aangepast).
Hoe komt dit? En beter nog, hoe krijg ik de tags op de plaats waar ze horen?

Ik maak gebruik van een sitemap, waarin ik de tags niet eens opgeef. Wel geef ik aan hoe wat mij betreft de prioriteiten van de pagina's liggen.

Ik wil geen 404 headers ofzo gaan versturen, dan had ik die pagina's net zo goed niet kunnen maken. Ik wil ze alleen een stukje naar beneden hebben...

Hebben jullie tips hoe ik dit op kan lossen, of andere seo-tips?
Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 13:46
Nog even een vraagje over al dit SEO-gebeuren.

Op het moment heb ik een CMS gemaakt waar alle, maar dan ook bijna alle URLs netjes worden herschreven, denk aan www.pietje.nl/contact/. (<3 PHP's $_GET)
Maar nu ben ik met een nieuws-systeem bezig. Ik wil het id en de titel in de URL meegeven, zoals de meeste/vele site's ook doen.

Kan ik dat het beste doen met www.pietje.nl/nieuws/123-Mkay-this-are-hax.html of toch maar met www.pietje.nl/nieuws/123/Mkay-this-are-hax.html doen. Want ik zit te twijfelen.
Omdat FOK.nl en Tweakers.net beide voor de 2de kiezen. Maar hier lees ik weer dat het beter is om minder 'mappen' te hebben.

Dus wat van deze 2 raden jullie nou aan ?

Bedankt Alvast. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Xanland op 20-10-2008 21:48 ]

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Xanland schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:47:
Nog even een vraagje over al dit SEO-gebeuren.

Op het moment heb ik een CMS gemaakt waar alle, maar dan ook bijna alle URLs netjes worden herschreven, denk aan www.pietje.nl/contact/. (<3 PHP's $_GET)
Maar nu ben ik met een nieuws-systeem bezig. Ik wil het id en de titel in de URL meegeven, zoals de meeste/vele site's ook doen.

Kan ik dat het beste doen met www.pietje.nl/nieuws/123-Mkay-this-are-hax.html of toch maar met www.pietje.nl/nieuws/123/Mkay-this-are-hax.html doen. Want ik zit te twijfelen.
Omdat FOK.nl en Tweakers.net beide voor de 2de kiezen. Maar hier lees ik weer dat het beter is om minder 'mappen' te hebben.

Dus wat van deze 2 raden jullie nou aan ?

Bedankt Alvast. :+
Ik denk dat de tweede handiger is, anders moet je eerst die string uit elkaar halen voordat je je id hebt. Ik gebruik in elk geval zelf de tweede :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Ik probeer m'n sites eigenlijk altijd zo op te zetten dat het naar buiten toe ook altijd op een folder structuur lijkt.
Dus je kunt zeg maar een directory omhoog en omlaag zonder dat heel de site breekt :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik vraag me het volgende af..

Met een Wordpress blog kun je verschillende plugins installeren.. Op het moment van activeren verschijnen er echter ook andere regels in je source, zoals bijvoorbeeld:

code:
1
<!--Meta tags added by Robots Meta: http://www.joostdevalk.nl/wordpress/meta-robots-wordpress-plugin/ -->

Wat doet de google crawler hiermee? En mag je deze teksten verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik denk dat dat gewoon meer reclame is voor de plugin of maker van dat script of whatever it may be. Als iemand dus in de code gaat kijken dan zien ze dat. Of je het weg mag halen hangt van de maker af, copyright etc. Is dus zelfde als een comment...

Edit: net wakker... het IS gewoon een comment :') daar doet google dus niks mee.

[ Voor 30% gewijzigd door YoshiBignose op 22-10-2008 09:16 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Hmm Ok, het is voor developers dus alleen maar interessant als mensen daadwerkelijk de source bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja, stel een webmaster ziet een leuk script op iemand zijn site en hij kijkt in de code hoe dat script precies werkt dan kan hij zo naar die site toe. In principe kan je het dus gewoon verwijderen, maar ik weet niet of de eigenaar van het script daar blij mee is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik kwam er net achter dat slordige code ook niet goed is voor je SEO. Op metatest.nl testte ik een site en bleek er in de source een hele lelijke misser te zitten... een ontbrekende </head>. Dat alle browsers het keurig parsen is tot daaraantoe. Gelukkig is de code maar een deel van SEO.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik zit met het volgend vraagstuk.

situatieschets:

bedrijf X met product Y heeft fysieke hosting op www.domeinnaam.com

Hierbij hebben wij tevens een stuk of 30 andere domeinnamen geclaimd (vooral om te voorkomen dat concurrenten deze inpikken of als leads per ongeluk een streepje vergeten te tikken etc)..

bv:
www.domein-naam.com

Maar ook hebben we meerdere top level domains genomen..

dus:
www.domein-naam.de
www.domein-naam.be
www.domein-naam.eu

Uiteindelijk zal de duitse domeinnaam redirecten naar: www.domeinnaam.com/index_de.html (of iets in die trant)

Wat is het beste dat we nu kunnen doen?
Hoe belangrijk is de content op de index.html in vergelijking met de achterliggende pagina's?

Hoe ga ik het nu "multilingual" oplossen?

optie 1
index.html bevat alleen maar een "select language". Dus geen waardevolle content.. slechts links naar de diverse talen (engels, nederlands, duits)

optie 2
index.html wordt gewoon nederlandstalig en op elke pagina kan je middels vlaggetje/taalkeuze-link een andere taal kiezen.

optie 3
Language negotiation gebruiken... dus redirecten op basis van browser-taal instellingen.. (maar ik weet niet of dit legaal is bij google)

Ik werk met een CMS (MODx)

Zijn er andere opties die beter zijn voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Dacide schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:56:
optie 3
Language negotiation gebruiken... dus redirecten op basis van browser-taal instellingen.. (maar ik weet niet of dit legaal is bij google)
Waarom zou dit niet toegestaan zijn door google? IMO is het gewoon de beste methode. De gebruiker kan zijn browser opdragen welke taal hij prefereert, en de browser geeft die preferentie door aan de site. Ideaal, simpel, elegant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Maar valt dat dan niet onder cloaking? (zoekmachine fraude)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Dacide schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:42:
Maar valt dat dan niet onder cloaking? (zoekmachine fraude)
Je kunt de client toch redirecten naar de indexpagina van de juiste taal. HTTP 303 lijkt me hier wel geschikt voor. Oftewel: index redirect afhankelijk van de taalvoorkeur naar index_en, index_nl, index_de etc. Als er geen voorkeur gegeven is, dan nog kijken wel TLD gebruikt werd en op basis daarvan redirecten, en anders naar index_en sturen. De andere talen blijven zo ook gewoon netjes beschikbaar, mocht de bezoeker van taal willen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk is het het beste om je domeinnaam al aan te passen aan keywords die vaak worden ingetypt op Google. Verder is het een kwestie van relevantie, houdt teksten up to date en zorg voor copywriting. Sitemap structuur onder elke pagina van de website maak het voor robots makkelijker om je website te indexeren.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05-2024
Het kan zijn dat het antwoord op mijn vraag in de voorafgaande 86 pagina's ergens ligt, maar bij het zoeken kom ik het niet tegen.

Als je een nieuwe website hebt, en je bent deze aan het optimaliseren voor google. Dan is mijn ervaring dat het wel even duurt voordat je site op de eerste pagina van bepaalde zoekwoorden terecht komt.

Ik neem aan dat google bij houdt hoeveel mensen op bepaalde links klikken en daar op blijven, hoe beter het resultaat hoe hoger jij bij de zoekresultaten komt... toch ?

Ik neem dan dus ook aan dat een bepaalde pagina tijd nodig heeft om op de eerste pagina te komen, omdat de stijging afhankelijk is van het aantal mensen dat op jouw link klikt en daarna er op blijft.

Hoe zit het dan als je een adwords campagne voert? Je wordt dan direct gevonden d.m.v. de advertenties. Mensen zoeken dus niet door en klikken dus niet in de resultaten op je pagina.

Mijn stelling / vraag is dus:
Klopt het dat google adwords alléén goed is voor bezoekers op korte termijn en dus slecht is voor het verkrijgen van je pagina's op betere zoekresultaten (lange termijn) ?

Ik dank u.

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Voor zover ik weet heeft Adwords helemaal niks te maken met je ranking in de zoekmachines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Klopt inderdaad, anders zou het ook suggereren dat je je zelf een ranking kon aankopen en dan weten we snel genoeg wie er wint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
Mijn stelling is juist dat adwords de ranking negatief beïnvloed...

Waardoor stijgt een nieuwe site/pagina dan langzaam in de zoekresultaten?

Een site/pagina wordt toch niet puur en alleen beoordeelt op inhoud, levensduur, backlinks e.d., maar toch ook juist op het aantal mensen dat in de resultaten er op klikt en op de site blijft ?

Als dat laatste niet waar is, dan is mijn stelling onjuist. En zou adwords niet van invloed zijn op de zoekresultaten.

Maar als je adwords draait, en ze klikken daardoor niet op je site in de resultaten, stijg je dan nog in de resultaten?

[ Voor 19% gewijzigd door Leknaas op 09-11-2008 23:22 ]

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 17-09 09:36
Het klopt dat het aantal klikken op een resultaat, en de duur tot een bezoeker weer terug komt op Google, meetbaar is en (wellicht) van invloed is op je ranking.

Het Adwords-systeem is echter volkomen gescheiden van de organic results. In Adwords geldt inderdaad ook dat als je een lage CTR hebt je ad minder wordt vertoont en mogelijk duurder wordt. Google streeft er naar advertenties van hoge kwaliteit weer te geven en nfilters zo dus minder presterende weg.

Het lijkt me dat dit tellen per doelbestemming gaat en niet per zoekresultaat, en een klik op je advertentie in plaats van je organische resultaat niet telt als "niet geklikt". Wel een interessante vraag, wellicht dat iemand tijd heeft het te meten (webmastettools toont de ctr van organische resultaten).

[ Voor 24% gewijzigd door frickY op 10-11-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Leknaas... het lijkt me trouwens behoorlijk dom als je sites waarvoor je met bepaalde zoekwoorden op pagina 1 staat alsnog adwords aan te kopen. Dat budget kun je beter plaatsen op zoekwoorden waar je niet hoog scored.

Overigens heb ik het idee dat Adwords je plaats voor andere zoekwoorden wel positief beinvloed. Onze site is van pagina 18 naar 4/5 gegaan in een maand na het activeren van adwords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:15:
@Leknaas... het lijkt me trouwens behoorlijk dom als je sites waarvoor je met bepaalde zoekwoorden op pagina 1 staat alsnog adwords aan te kopen. Dat budget kun je beter plaatsen op zoekwoorden waar je niet hoog scored.

Overigens heb ik het idee dat Adwords je plaats voor andere zoekwoorden wel positief beinvloed. Onze site is van pagina 18 naar 4/5 gegaan in een maand na het activeren van adwords.
Als je op nr 1 staat hoef je inderdaad geen adwords campagne te voeren, daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over nieuwe site's/pagina's die nog geen hoge ranking hebben. Misschien is mijn stelling verkeerd geformuleerd. Adwords beïnvloedt de rankings niet negatief, maar adwords heeft geen invloed op de rankings, dacht ik...

Wel is het dan mooi om te horen dat door de adwords campagne de ranking ook hoger werd. Ging het daarbij om een bestaande website die zeg maar redelijk vast op pagina 18 stond. Of heb je het over een nieuwe site/pagina? Die komen inderdaad vaak binnen op pagina's >10 en stijgen dan langzaam.

[ Voor 8% gewijzigd door Leknaas op 10-11-2008 10:44 ]

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Leknaas schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:43:
[...]

Als je op nr 1 staat hoef je inderdaad geen adwords campagne te voeren, daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over nieuwe site's/pagina's die nog geen hoge ranking hebben. Misschien is mijn stelling verkeerd geformuleerd. Adwords beïnvloedt de rankings niet negatief, maar adwords heeft geen invloed op de rankings, dacht ik...

Wel is het dan mooi om te horen dat door de adwords campagne de ranking ook hoger werd. Ging het daarbij om een bestaande website die zeg maar redelijk vast op pagina 18 stond. Of heb je het over een nieuwe site/pagina? Die komen inderdaad vaak binnen op pagina's >10 en stijgen dan langzaam.
Nou heb je het weer over heel wat anders.

Je zegt dat adwords geen invloed heeft op de ranking en de zin daaronder zeg je mooi om te horen dat de ranking hoger werd. Je stelling was:
Klopt het dat google adwords alléén goed is voor bezoekers op korte termijn en dus slecht is voor het verkrijgen van je pagina's op betere zoekresultaten (lange termijn) ?
Adwords heeft gewoon niks te maken met je ranking. Dat je scoort in de zoekresultaten kan best, maar heeft niets met adwords te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
YoshiBignose schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:11:
[...]Nou heb je het weer over heel wat anders.

Je zegt dat adwords geen invloed heeft op de ranking en de zin daaronder zeg je mooi om te horen dat de ranking hoger werd. [...]

Adwords heeft gewoon niks te maken met je ranking. Dat je scoort in de zoekresultaten kan best, maar heeft niets met adwords te maken.
Mijn stelling is nog steeds dat Adwords goed is voor de korte termijn en niet jouw ranking in de zoekresultaten beïnvloedt. Maar deze stelling stel ik ter discussie.

Als iemand zegt dat zijn ranking is gaan stijgen sinds een adwords campagne is dat mooi om te horen. Dat zou kunnen betekenen dat mijn stelling niet klopt. Maar ik stel ook vragen daarna. Want ik twijfel daar namelijk aan of adwords de enige factor was waardoor het is gaan stijgen.

Jij zegt dus dat adwords totaal niets heeft de maken met de ranking. Dat zou mijn stelling weer bevestigen.

Kortom we zijn nog niet veel verder, we weten niets zeker.

Kan het wel zo zijn dat, omdat je meer bezoekers krijgt door adwords, de pagerank omhoog gaat en daardoor ook je ranking in de zoekresultaten ?

p.s. Ik wil graag de discussie voeren over Adwords in relatie tot de rankings in de zoekresultaten en niet zozeer of ik nu gelijk heb of iemand anders...

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
AdWords en AdSense gebruiken heeft geen invloed op je posities in de onbetaalde resultaten.

Verder is het niet waar dat je niet hoeft te adverteren als je al op pagina 1 staat. Het heeft vaak een synergetisch effect. Het werkt o.a. psychologisch: mensen denken dat als je zowel in de advertenties als in de SERPs te zien bent, je wel een autoriteit / marktleider zult zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Millennyum schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:52:
Verder is het niet waar dat je niet hoeft te adverteren als je al op pagina 1 staat. Het heeft vaak een synergetisch effect. Het werkt o.a. psychologisch: mensen denken dat als je zowel in de advertenties als in de SERPs te zien bent, je wel een autoriteit / marktleider zult zijn.
Inderdaad en dan maar hopen dat ze op de google resultaten klikken en niet op de gesponsorde koppelingen, dat scheelt geld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
Wat je in ieder geval niet moet doen is een adwords campagne voeren gericht op je bedrijfsnaam. Mensen die zoeken naar je bedrijfsnaam, zijn al specifiek op zoek naar jou, en zullen jou dus ook wel vinden in de resultaten. Zo bespaar je je in ieder geval deze kosten van adwords.

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Dat is zeker wel de moeite waard. Al was het alleen maar omdat mensen soms spelfouten maken bij het intypen van je naam. Adverteren op je bedrijfsnaam zal bovendien maar heel weinig kosten, omdat er zo goed als geen concurrentie op die zoekterm zal zijn ;)

Tenminste, nog niet. Wellicht gaat Google in Nederland ook toestaan dat iemand anders op je handelsnaam adverteert...

[ Voor 21% gewijzigd door Millennyum op 10-11-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Heren, ik heb een vraag over blog SEO.

sommige blog's gebruiken tags bij een post. Zo zou een post over Google Analytics de tags "Google" en "Analytics" en zijn deze posts ook terug te vinden onder blognaam.nl/tag/Google en blognaam.nl/tag/Analytics.

Is het verstandig om deze url's te laten indexeren? Of beter om via robots.txt en robots meta een "disallow" en noindex,nofollow mee te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
* geen vraag, maar meer een opmerking *

Alhoewel ik niet twijfel aan het nut van SEO, is het toch altijd moeilijk om te bepalen met welke zoekargumenten de gebruiker aan het zoeken slaat en wat Google er mee doet.

Zo kom ik er ineens achter dat één pagina van mij (niet geoptimaliseerd, PR1 en 3 niveau's diep op mn website) als sinds een tijdje erg druk wordt bezocht in verband met één (meerwoordig en zeer algemeen) zoekargument en daarbij dus op nummer één staat. Vet boven de geoptimaliseerde websites die meer bezoekers hebben en beter geoptimaliseerd zijn, hogere PR hebben etc. etc.
Voor mij blijft het koffiedik kijken :). Enige dat vast is te stellen, is dat het gezochte in de titel staat en dat de pagina al wel een flink aantal jaren bestaat...

Yahoo en Live gaan er volgens mij wel wat beter mee om: bij Yahoo scoort de pagina lager en bij Live is die helemaal niet terug te vinden.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:52

Bosmonster

*zucht*

PaulZ schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:16:
Yahoo en Live gaan er volgens mij wel wat beter mee om: bij Yahoo scoort de pagina lager en bij Live is die helemaal niet terug te vinden.
Vind je dat beter? Als de pagina die blijkbaar populair is totaal niet terugkomt?

Hangt een beetje van de pagina af natuurlijk, maar als de zoekterm in de titel voorkomt zal het wel relevant zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Bosmonster schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:46:
[...]
Vind je dat beter? Als de pagina die blijkbaar populair is totaal niet terugkomt?
[...]
De pagina is alleen maar populair omdat die op 1 bij Google staat, niet omdat er nou zoveel nuttigs in staat :p ...
Dus ik denk inderdaad dat de andere zoekmachines er beter mee omgaan, doordat ze deze pagina niet zo hoog inschatten :) .

Maar waar het me om ging: je kan nog zo goed denken bezig te zijn, het blijft een wazig en onvoorspelbaar gedoe (vind ik dan) omdat je niet weet wat een gebruiker allemaal intikt in zn zoekvenstertje.
't Zou mooi zijn om te weten met wat voor zoekargumenten de concurrentie wordt gevonden, maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Je hebt gratis en betaalde tooltjes om de zoekfrequentie op bepaalde keywords te achterhalen, zoals Trellian. Zo kun je beter inschatten op welke termen je je moet richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3mph schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:21:
Heren, ik heb een vraag over blog SEO.

sommige blog's gebruiken tags bij een post. Zo zou een post over Google Analytics de tags "Google" en "Analytics" en zijn deze posts ook terug te vinden onder blognaam.nl/tag/Google en blognaam.nl/tag/Analytics.

Is het verstandig om deze url's te laten indexeren? Of beter om via robots.txt en robots meta een "disallow" en noindex,nofollow mee te geven?
Zo lang de content die op deze tagpagina's geen kopie wordt van alle achterliggende artikelen bij elkaar lijkt het mij geen probleem. Ik zou deze pagina's beperken tot een lijst met titels en links, eventueel voorzien van een korte inleiding.
Het is natuurlijk voor een website om overzichtspagina's over een bepaald thema te hebben en het levert extra contextuele links op binnen je site. Gewoon laten indexeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Als ik met RSS de nieuwste headlines van tweakers haal, kom ik dan niet onderaan op google omdat content het zelfde is als tweakers?
Meen hier iets over gelezen te hebben.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
neen, tuurlijk niet... het zal je alleen niks bijbrengen (positief dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Volgens mij kun je wel degelijk penalty points krigjen voor dubbele content...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 17-09 09:36
Zie daarvoor ook je Webmastertools, die een melding doet van duplicate content.

In een vrije recent webinar is overigens door Google verklaart dat duplicate content op hetzelfde domein geen negatief effect heeft, behalve dat een van de twee pagina's niet, of lager, wordt opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:52
DaannO schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:12:
Volgens mij kun je wel degelijk penalty points krigjen voor dubbele content...
Aan de andere kant wat is nu echt dubbele content. Ik heb een website waar ik gratis kaartjes voor weg geef.
Van de organisatoren krijg ik persberichten, deze staan natuurlijk op meerdere websites.
Hoe zit het hier dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:52

Bosmonster

*zucht*

Marc3l schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:49:
[...]

Aan de andere kant wat is nu echt dubbele content. Ik heb een website waar ik gratis kaartjes voor weg geef.
Van de organisatoren krijg ik persberichten, deze staan natuurlijk op meerdere websites.
Hoe zit het hier dan mee?
Volgens mij kijkt ie naar de gehele pagina (verschil-factor is eenvoudig uit te rekenen tussen pagina's), en uiteraard persberichten op verschillende websites valt niet onder duplicate content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Er bestaat geen dubbele content penalty :)

Google wil alleen op een zoekopdracht zoveel mogelijk unieke resultaten laten zien. Dus daar passen dubbelen niet tussen. En als jouw pagina dus dezelfde content laat zien als een andere pagina zul jij niet in dat zoekresultaat verschijnen.

Het is dus een dubbele content filter, en geen penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Inderdaad. Ik heb wel eens getest met het kopiëren van een tekst van wikipedia en ik kwam uiteindelijk op zoekresultaten nog hoger dan wikipedia ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik lees op de site van Onetomarket dat zij een boek hebben geschreven (onetomarket.nl/boek/), heeft iemand deze al in kunnen zien (André)? Ben er wel erg benieuwd naar, vooral omdat Onetomarket volgens mij een van de betere SEO/SEA bedrijven is die ons land rijk is.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Het is een goed boek waarin alle facetten van het SEO gebeuren behandeld worden. Als je al redelijk wat ervaring hebt is het niet aan te raden, maar als beginner is het goed te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik zie dat Google een nieuwe functionaliteit heeft toegevoegd in haar search. Je kunt nu sites omhoog voten. Iemand enig idee hoe dit in zijn werk gaat en wat het exact beinvloed en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

In SEO land is er ook al veel over gepraat (Search Wiki), het is alleen op persoonlijke basis. Het heeft geen invloed op de algemene resultaten, dat houd Google iedereen voor iig.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Als je doelt op SearchWiki: volgens mij verandert er niet zo veel, behalve aan jouw eigen zoekresultaten.
Ff linkje zoeken op ZDnet.... Hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:21:
Ik zie dat Google een nieuwe functionaliteit heeft toegevoegd in haar search. Je kunt nu sites omhoog voten. Iemand enig idee hoe dit in zijn werk gaat en wat het exact beinvloed en wat niet?
Als ik me niet vergis is dit geheel persoonlijk en gekoppeld aan jouw google account.. hierdoor kun je dus in de toekomst sneller vinden wat jij zoekt doordat je aangeeft welke sites juist wel en juist niet waardevol zijn voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ok, dan een wat technischer vraag:

Atm heeft mijn site de volgende url opbouw /forum/link nou gaan we in de toekomst over naar /nieuws/id/link en de vraag is hoe we dit het best kunnen omzetten voor alle links die zullen verdwijnen omdat ze omgezet worden naar de nieuwe opzet. De bedoeling is natuurlijk dat je niet hierdoor bij Google lager komt te staan. Is het een idee om een scriptje te maken die alle oude urls vervangt met een moved perm naar de nieuwe link?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je kan alle forum/link requests afvangen. Dan zoek je bij $link de juiste id en geef je een 301 header met de nieuwe link. In afzienbare tijd zijn al je links vervangen door de nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Sommige links onder /forum/$link zijn wel goed en blijven bestaan. Echter een gedeelte wordt dus verplaatst. Hoe moet je daar mee omgaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Tja, dat is niet meer het SEO gedeelte :P Je wil waarschijnlijk je news sectie verplaatsen? Je kan een query uitvoeren die kijkt in welk forum je item staat en afhankelijk daarvan bepalen of je een 301 header moet sturen. Maar dat is meer Programming dan SEO ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:23:
[...]

Volgens mij kijkt ie naar de gehele pagina (verschil-factor is eenvoudig uit te rekenen tussen pagina's), en uiteraard persberichten op verschillende websites valt niet onder duplicate content.
Hoe zou Google kunnen weten of iets een persbericht is, of dat het gaat om 'gewone' duplicate content?
Zoals hierboven al gezegd wordt zal Google altijd onderscheidende resultaten geven van de bronnen met de meeste autoriteit. Het 1:1 doorplaatsen van persberichten of bijvoorbeeld ANP-berichten kan er wel degelijk voor zorgen dat deze minder 'uniek' zijn en dus minder hoog terugkomen in de zoekresultaten.

Het mooie aan persberichten is dat ze vaak een grote hoeveelheid informatie in een klein bericht bevatten. Probeer waar mogelijk persberichten te herschrijven als je ze op je website wilt verplaatsen. Hiermee zorg je er niet alleen voor dat de berichten méér onderscheidend worden voor Google, maar het kan geen kwaad om persberichten (die per definitie subjectief zijn) te filteren op journalistieke waarde van wat er in gezegd wordt en bepaalde passages aan te passen of af te zwakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Het is slim om in een persbericht altijd de url van je website te vermelden. Als het geplaatst wordt, heb je weer een linkje naar je site erbij. En hoe meer linkjes naar jouw site, hoe duidelijker het voor Google is dat daar het origineel van je persbericht te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het is weer vakantie en ik kan weer is wat aan mijn site doen.

Ik zat te Googlen en kwam op het idee om mijn title-tag te optimaliseren. Stel ik heb een website over computerkabels.

Wat kan ik als best doen? Naam van site voorin of achterin de titletag doen?
Op hoofdpagina de naam voorop doen en de onderliggende pagina's naam achteraan doen OF allebei vooraan OF allebei achteraan?

VGA-kabel - Naamsite
Naamsite - VGA-kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
De naam achteraan, het eerste woord heeft meer prioriteit dan het tweede, die heeft weer meer prioriteit ten opzichte van de derde, etcetera. Je wordt eerder gevonden op "VGA kabels" dan op "sitenaam" neem ik aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Nielsvr op 22-12-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Is dat zo? Ik vind het vaak handiger om de site als eerste te doen, je ziet dan ook in je internet browser welke tab de site zit. Net zoals er hierboven staat:

GoT - Webdesign, Markup & Clientside Scripting

en niet

Webdesign, Markup & Clientside Scripting - GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
YoshiBignose schreef op maandag 22 december 2008 @ 17:55:
Is dat zo? Ik vind het vaak handiger om de site als eerste te doen, je ziet dan ook in je internet browser welke tab de site zit. Net zoals er hierboven staat:

en niet

Dat dacht ik ook ;)

Maar als je weer kijkt naar deze topictitel:
[SEO] Tips & Trucs - Webdesign, Markup & Clientside Scripting - GoT

Daar staat GoT weer achteraan, net zoals de frontpage van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
YoshiBignose schreef op maandag 22 december 2008 @ 17:55:

en niet

Handig gaat niet altijd hand in hand met SEO ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Naam van de organisatie achteraan. Op internet wordt slecht gelezen en vaak lezen mensen zelfs van een titel alleen de eerste woorden. De titel moet dus zo snel mogelijk het onderwerp van de pagina duidelijk maken.

Wat betreft GoT als voorbeeld: ik heb vaak meerdere tabbladen tegelijk open staan. Als ze allemaal met 'GoT' beginnen, dan heb ik nog geen idee welk tabblad over welk topic gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=31234658,noline]Wat kan ik als best doen? Naam van site voorin of achterin de titletag doen? Op hoofdpagina de naam voorop doen en de onderliggende pagina's naam achteraan doen OF allebei vooraan OF allebei achteraan?
Ligt er mede aan of je gevonden wilt worden op de naam van de site of op computerkabels. Op de produktpagina zou ik in de titel beginnen met het produkt of categorie. Plaats daarbij enkele relevante zoektermen waarop klanten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:08:
Het is een goed boek waarin alle facetten van het SEO gebeuren behandeld worden. Als je al redelijk wat ervaring hebt is het niet aan te raden, maar als beginner is het goed te gebruiken.
Ik heb dit boek aangeschaft en ben een beginner. Het is een aardig boek maar veel van de tips kun je ook op internet vinden. De eerste hoofdstukken bleef ik maar wachten totdat ik er eindelijk wat van leerde. Ik mis ook af en toe de link tussen de hoofdstukken een beetje, het moet nog wat beter op elkaar afgestemd worden (sommige begrippen worden bv dubbel behandeld). Maar dit komt vast omdat het een eerste druk is. Het laatste hoofdstuk heb ik overigens nog niet gelezen.

Maar ik heb een vraag (deze heb ik jou trouwens gepmd Andre).

Ik ben een website aan het ontwikkelen. Ben nu bezig deze voor SE te optimaliseren. Mijn vraag is: ik heb duplicate content op een aantal pagina's: de h1 is daar nl. hetzelfde. Is dit erg of kom dit niet zo nipt? Ik wil de h1 daar eigenlijk wel houden voor de zoekmachinetjes, deze 'vervangt (text-indent: -999em; overflow: hidden;)' namelijk de banner (afbeelding).. Ik kan de tekst van de h1 dus eigenlijk niet aanpassen omdat ik dan een penalty riskeer. De tekst op de afbeelding wijkt dan af van de tekst in h1...
[b][message=31109351,noline]
Er bestaat geen dubbele content penalty :)

Google wil alleen op een zoekopdracht zoveel mogelijk unieke resultaten laten zien. Dus daar passen dubbelen niet tussen. En als jouw pagina dus dezelfde content laat zien als een andere pagina zul jij niet in dat zoekresultaat verschijnen.

Het is dus een dubbele content filter, en geen penalty.
Oké geen penalty bij dubbele content, maar geen unieke H1 op die pagina's. Is dit erg?

Gedeelte sitemap:

Onderwerp1
Subonderwerp1
SubSubonderwerp 1
SubSubonderwerp 2
SubSubonderwerp 3
SubSubonderwerp 4
Subonderwerp2
Subonderwerp3
etc

Het Subonderwerp 1 en de SubSubonderwerpen 1,2,3,4 hebben dus dezelfde H1 omdat zij dezelfde afbeelding gebruiken als koptekst..... Hoop dat het duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:58

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Dan lijkt mij dat een H1 voor die pagina's niet op z'n plaats is. Hebben die subsubonderwerp pagina's geen eigen zichtbare titels? Zo ja, hang die H1's dan aan die specifieke paginatitels en geef de bestaande H1 een lagere heading (of ander element).

Geloof trouwens niet dat zoekmachines hier een groot probleem van maken, je mist alleen dat ene puntje om die subsubpagina's nog unieker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja op de subpaginas staan ook kopjes, heb nu zelf ook besloten deze H1 te geven.

Het leek me nogal een gedoe om mn stylesheets weer door elkaar te gooien om dit te realiseren. Ik maak nu een nieuwe stylesheet voor de subpaginas, de kopjes op deze subpagins die nu kop 2 zijn maak ik kop 1. De banner plaats ik gewoon zonder koptoekenning...

Ieder puntje om de site unieker te maken is meegenomen en wil ik dus niet missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb nu nog een site met PR 3/10 die nog in tabellen is opgebouwd.
Nu ben ik bezig om een nieuwe layout te maken voor deze site die helemaal in divjes is opgebouwd.
- Zal mijn pagerenk dan ook stijgen hierdoor?
- Als ik over ga stappen van URL's als www.site.nl/index.php?p=nieuws&id=42 naar iets als www.site.nl/nieuws/42. Pakt Google dat dan makkelijk op, of riskeer ik dan problemen of moet ik nog wat meer doen dat dit?
- En als je je <title> bovenaan per pagina verschillend hebt, net als GoT, dan stijgt je pagerank ook verder?

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 05-01-2009 10:40 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

- Nee, pagerank heeft niets met je broncode te maken
- De oude url's 301 redirecten naar de nieuwe, anders gooi je wel een hoop leeftijd/populariteit weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ariën Clay schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:38:
Nu ben ik bezig om een nieuwe layout te maken voor deze site die helemaal in divjes is opgebouwd.
- En als je je <title> bovenaan per pagina verschillend hebt, net als GoT, dan stijgt je pagerank ook verder?
Divs zijn sowieso beter leesbaar voor zoekmachines dan tabellen. Scheelt veel broncode. Je pagerank zal er niet direct door stijgen. De leesbaarheid van je site zal dus verbeteren voor zoekmachines

Je titel uniek te maken icm woorden uit die titels meermaals voor laten komen in de betreffende pagina zal positieve invloed hebben op de stijging in de zoekresultaten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:39:
[...]

Divs zijn sowieso beter leesbaar voor zoekmachines dan tabellen.
[...]
Je moet het eerder hebben over semantisch correcte HTML. Ik heb met enkel divs ook de meest gruwelijke broncodes gezien, waar mensen hun hele tabel (alle td's) naar div's gaan ombouwen, dan verbeterd er niks.

Dus gewoon de tags gebruiken die nodig zijn voor wat je wil weergeven: met div / ul / ol / h1 / h2 / h3 / p / img kom je al een heel eind.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dat bedoelde ik ook, semantisch ja...

Nog een vraag. Helpt het insturen van mijn site voor in http://www.dmoz.org/World/Nederlands/about.html voor mijn pagerank? Op enkele sites lees ik dat dat kan helpen... Maar of is het maar een peanut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Staar je niet blind op die PageRank, dat is een heel globale indicatie van het aantal links en de kwaliteit van deze links, die naar je site verwijzen. Je PageRank is één van de factoren die je uiteindelijke positie in de zoekresultaten bepaalt, maar je kunt je huidige 'score' hierop niet goed achterhalen.

Aanmelden bij directories levert linkjes op. Voorheen werden directories zoals dmoz erg goed gewaardeerd door Google, maar dat wordt ook steeds minder.

Unieke titels hebben niets met linkjes te maken en hebben dus geen invloed op je PageRank. Het hebben van unieke titels helpt wel bij je rankings in zoekmachines. Maar je moet het vooral hebben van het gebruik van de juiste zoektermen in je titel.

Wat betreft tabellen vs. divs: het gaat idd om de semantiek. Een tabel is niet erg en prima doorzoekbaar, maar als je honderd genetste tabellen hebt dan kun je problemen gaan krijgen.
Betere doorzoekbaarheid betekent verder niet automatisch hogere posities in de SERPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Ariën Clay schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:38:
- Als ik over ga stappen van URL's als www.site.nl/index.php?p=nieuws&id=42 naar iets als www.site.nl/nieuws/42. Pakt Google dat dan makkelijk op, of riskeer ik dan problemen of moet ik nog wat meer doen dat dit?
Maak dan urls als www.site.nl/nieuws/title-van-je-nieuwsbericht. Of als je site primair nieuws bevat www.site.nl/title-van-je-nieuwsbericht. Dan haal je er veel meer winst uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Nielsvr schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:01:
[...]

Maak dan urls als www.site.nl/nieuws/title-van-je-nieuwsbericht. Of als je site primair nieuws bevat www.site.nl/title-van-je-nieuwsbericht. Dan haal je er veel meer winst uit.
Zou dat niet doen, is al vaker aanbod gekomen dit. Mensen menen dat Google dit het prettigst vindt: siteurl.nl/nieuws/51245/titel-van-het-bericht.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
DaannO schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:18:
[...]

Zou dat niet doen, is al vaker aanbod gekomen dit. Mensen menen dat Google dit het prettigst vindt: siteurl.nl/nieuws/51245/titel-van-het-bericht.html
Dat komt ook omdat je op de eerste manier niet twee artikelen met dezelfde naam kan hebben. Ook verandert de url wanneer je de titel van je artikel wijzigt, waardoor veel links kapot gaan. En dat vinden SE natuurlijk niet zo leuk :)

Met een vast id met daarachter een variabele naam ben je stukken zekerder dat deze problemen niet optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 12:23

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Weet iemand hoe lang het duurt voordat google urls uit sitemaps opneemt?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Eigenschap  Status
Type sitemap    Web
Indeling    Sitemap
Verzonden   1 jan. 2009
Laatst gedownload door Google   5 jan. 2009
Status  OK
Totale aantal URL's in sitemap  38
Geïndexeerde URL's in sitemap Help Help     0

Zoals je ziet is er niks mis met de sitemap zelf, en ik word wel gespidered. maar waarom worden er geen urls uit de sitemap opgenomen ?
iemand een idee

(ik ben pas net begonnen met verdiepen in SEO technieken)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:36:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat google urls uit sitemaps opneemt?

...
Zoals je ziet is er niks mis met de sitemap zelf, en ik word wel gespidered. maar waarom worden er geen urls uit de sitemap opgenomen ?
iemand een idee
Waarschijnlijk een compleet nieuwe site?

Dan duurt het gewoon even voordat je aan de beurt bent. Uit ervaring gemerkt dat Google op net nieuwe sites zonder erg veranderende content etc ongeveer 1x per maand langskomt.

Afaik worden sitemaps toch altijd minder gespiderd dan andere content, omdat dit over het algemeen redelijk statisch is.
Wil je binnen 1 dag je sitemap gespiderd hebben dan moet je wel al een redelijke website hebben.

Ik zou je adviseren om gewoon even wat geduld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 12:23

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Gomez12 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:34:
[...]

Waarschijnlijk een compleet nieuwe site?

Dan duurt het gewoon even voordat je aan de beurt bent. Uit ervaring gemerkt dat Google op net nieuwe sites zonder erg veranderende content etc ongeveer 1x per maand langskomt.

Afaik worden sitemaps toch altijd minder gespiderd dan andere content, omdat dit over het algemeen redelijk statisch is.
Wil je binnen 1 dag je sitemap gespiderd hebben dan moet je wel al een redelijke website hebben.

Ik zou je adviseren om gewoon even wat geduld te hebben.
De site an sich is compleet nieuw inderdaad, de domeinnaam zelf is echter al wat langer in de lucht, hierop stond een andere site voorheen (webcreator pro zutje ding ).

Helaas is die site een aantal maanden zo in de lucht geweest en vind ik nog wat resultaten terug in google met verwijzingen naar die onzin dingen.

Ik kom al bovenaan in google met wat zoektermen ,maar dan zoek ik wel specfiek : term + stad , bijv.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:27
Even een oude koe uit de sloot halen:
megamuch schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:07:
[...]
Meerdere domeinnamen met dezelfde content vind google niet fijn.
Ik neem aan dat dit nog steeds zo is. Ik heb een site gemaakt voor een bedrijf dat 200(!) domeinnamen heeft die naar dezelfde site leiden. Vinden ze belangrijk. Ik heb ze er al geprobeerd vanaf te praten, maar dat krijg ik niet voor elkaar.

Toch wil ik ze zo goed mogelijk helpen, dus ben ik aan het kijken hoe ik dit handig kan oplossen. Mijn idee: in de .htaccess een redirect maken naar het hoofddomein (zodat www.alias1.nl t/m www.alias200.nl naar www.domein.nl geredirect worden). Is dat de netste oplossing? Of zijn er betere manieren?

Ik ga uiteraard nog verder proberen om de klant ervan te overtuigen dat dit echt te gek is, maar tot die tijd is dit een eerste goede stap.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
200 domeinnamen, of 200 domeinnamen gekoppeld aan 200 aparte hosts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
200 domeinnamen. Allemaal gekoppeld aan één host. Er zitten overigens best mooie tussen en ze zijn op zich allemaal wel relevant.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Zijn het ook 200 blijvende domeinnamen of zijn het tijdelijke domeinnamen? Indien blijvend dan 301 status meegeven, indien tijdelijk dan 302.

Met de juiste status maakt dubbele content afaik niks uit. Alleen komen al je aliassen heel erg laag in Google te staan afaik.

Wil je echt je losse aliassen hoog in Google krijgen dan moet je toch echt zorgen voor unieke content.

Met 200 aliassen op 1 host zonder juiste status-codes / unieke content gok ik dat Google je als link-farm gaat zien wat je ranking weer schaadt.

In wezen moet de klant gewoon een beleidsbeslissing nemen of hij met 200 aliassen in Google wil staan ( en dus ook 200 unieke sites onderhoudt ) of dat hij gewoon 1 hoofdsite pakt en de rest redirect naar die site ( met 301 / 302 status codes en niet met JS )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Het zijn in principe allemaal permanente domeinnamen die als alias dienen voor de hoofddomeinnaam. 301 dus :)

Bedankt voor jullie tips!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Gomez12 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:41:
Wil je echt je losse aliassen hoog in Google krijgen dan moet je toch echt zorgen voor unieke content.
posttoast schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 08:39:
Het zijn in principe allemaal permanente domeinnamen die als alias dienen voor de hoofddomeinnaam. 301 dus :)
Is er geen mogelijkheid om een aantal van die aliassen door te linken naar relevante sub-pagina's binnen de hoofdsite? Op deze manier zou je met die aliassen de link populariteit (op de lange termijn) van pagina's binnen je site wat kunnen opkrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nee, dat is niet echt van toepassing hier. Even als voorbeeld: stel dat de hoofdsite "www.wintersport.nl" is, dan zijn die andere domeinen in de trant "www.sneeuwvakantie.nl", "www.wintersportvakantie.nl". Ook allemaal heel algemeen dus en eigenlijk gewoon van toepassing op de homepage.

Maar even voor mijn beleving (en doorgaand op hetzelfde voorbeeld): als er nu gezocht wordt op "sneeuwvakantie" met Google, dan komt www.sneeuwvakantie.nl vrijwel bovenaan te staan. Als ik op dat domein een redirect doe naar www.wintersport.nl, komt die dan ook bijna bovenaan te staan wanneer er op "sneeuwvakantie" gezocht wordt (mits er verder niets verandert natuurlijk)?

[ Voor 39% gewijzigd door posttoast op 13-01-2009 09:00 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 08:56:
Maar even voor mijn beleving (en doorgaand op hetzelfde voorbeeld): als er nu gezocht wordt op "sneeuwvakantie" met Google, dan komt www.sneeuwvakantie.nl vrijwel bovenaan te staan. Als ik op dat domein een redirect doe naar www.wintersport.nl, komt die dan ook bijna bovenaan te staan wanneer er op "sneeuwvakantie" gezocht wordt (mits er verder niets verandert natuurlijk)?
Naar mijn beleving niet, wanneer je bijvoorbeeld meerdere domeinnamen hebt, met verschillende extensies. (.com, .co.uk, .nl) en je verwijst deze allemaal door naar .nl, dan zal enkel de .nl opgenomen worden.

In het geval van andere domeinnamen, zal google domein1.nl (301-ed naar domein2.nl) gewoon zien als domein2.nl, domein1.nl bestaat dan voor Google niet meer en die is verhuist naar domein2.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
OK, maar nu komen bepaalde domeinnamen (alias1.com en alias2.com) vaak naar boven in de zoekresultaten. Het hoofddomein (domein.nl) komt minder vaak terug, of in ieder geval bij andere zoekopdrachten.

Is het in dit geval nou nadelig of niet om al die aliassen naar het hoofddomein te laten redirecten? Want het moet natuurlijk niet zo zijn dat de zoekopdrachten die nu alias1.com en alias2.com teruggeven straks helemaal niets meer teruggeven.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Als je een 301 server redirect gebruikt, dan zal Google de opgebouwde waarde van je aliassen doorsluizen naar de nieuwe locatie. In plaats van meerdere domeinen met een beetje kracht, heb je dus 1 domein met veel kracht zeg maar.

Je domeinnaam is maar voor een heel klein deel van invloed op de ranking op een bepaalde zoekterm. Het gaat met name om de content op je site plus de links er naartoe. Blijkbaar ranken sommige aliassen beter dan andere op bepaalde zoektermen, omdat naar deze aliassen gelinkt wordt door websites die gerelateerd zijn aan de betreffende zoekterm, en/of die deze zoekterm in hun linkjes naar dat aliasdomein gebruiken.

Dus waarschijnlijk zul je je rankings niet verliezen door een redirect. Een kleine tijdelijke dip in de rankings kan overigens wel voorkomen, dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
OK, klinkt goed. Het waarschijnlijk in je een-na-laatste zin klinkt wel een beetje spannend, maar dat komt vast wel goed. Ik ga fijn redirecten! :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel willen weten waarop dat waarschijnlijk gebaseerd is.

Als www.wintersport.nl enkel over wintersport gaat, en niet over sneeuwvakantie, dan zal je straks imho niet hoog meer naar voren komen op het woord sneeuwvakantie.

Sneeuwvakantie.nl scoort hoog door de domeinnaam, en eventueel door zijn content. Straks zit er geen content en geen website meer op dat domein. Het lijkt mij dus dat je positie gaat verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Silk_dude: alle domeinen verwijzen naar dezelfde site, dus ook naar dezelfde content. Daar verandert dus niets in.

posttoast: niets is zeker in de wereld van SEO ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:21:
Ik zou wel willen weten waarop dat waarschijnlijk gebaseerd is.

Als www.wintersport.nl enkel over wintersport gaat, en niet over sneeuwvakantie, dan zal je straks imho niet hoog meer naar voren komen op het woord sneeuwvakantie.

Sneeuwvakantie.nl scoort hoog door de domeinnaam, en eventueel door zijn content. Straks zit er geen content en geen website meer op dat domein. Het lijkt mij dus dat je positie gaat verliezen.
Tja, dan ga je er dus vanuit dat de domeinnaam de score heel erg beïnvloed. En daar zijn de meningen nogal over verdeeld geloof ik. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Millennyum schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:00:
Blijkbaar ranken sommige aliassen beter dan andere op bepaalde zoektermen, omdat naar deze aliassen gelinkt wordt door websites die gerelateerd zijn aan de betreffende zoekterm, en/of die deze zoekterm in hun linkjes naar dat aliasdomein gebruiken.
Schop je met een re-direct van al die aliassen het hele principe van linken op zoekterm (voormalige aliasnaam) niet onderuit? Ik kan me voorstellen dat dit later van negatieve invloed op de ranking van bepaalde aliassen in de zoekresultaten kan zijn, aangezien derden waarschijnlijk direct gaan linken met het hoofddomein in de link.

(edit: eigenlijk with Silk_dude dus ;))

Aan de andere kant zou het er ook voor kunnen zorgen dat je hoofddomein weer in de resultaten stijgt (op verschillende zoektermen)?

[ Voor 11% gewijzigd door Pendaco op 13-01-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Millennyum schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:24:
Silk_dude: alle domeinen verwijzen naar dezelfde site, dus ook naar dezelfde content. Daar verandert dus niets in.

posttoast: niets is zeker in de wereld van SEO ;)
In de huidige situatie ook?
posttoast schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:30:
[...]

Tja, dan ga je er dus vanuit dat de domeinnaam de score heel erg beïnvloed. En daar zijn de meningen nogal over verdeeld geloof ik. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
<zoekwoord in domeinnaam> + <goede content> heeft een gigantisch voordeel boven <geen zoekwoord in domeinnaam> + <goede content>. Maar zoals je zegt, dat is mijn menning/kennis, dus anderen moeten dat bevestigen of ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
@Millennyum: wat vind jij hiervan?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Silk_dude: hij zegt in een paar posts hierboven dat alle domeinnamen naar dezelfde site wijzen. Dan ga ik daar dus ook vanuit.

Keywords in de domeinnaam maakten vroeger een groot verschil, maar dat is tegenwoordig een stuk minder. Mede doordat organisaties 200 verschillende domeinnamen gingen aanvragen voor ieder mogelijk keyword...

Het scheelt natuurlijk wel als de domeinnaam vaak als linktekst wordt gebruikt. Zo stop je de zoektermen toch nog in de link . Maar waarschijnlijk weegt het niet op tegen de gecombineerde kracht van één domein.

Ik kan natuurlijk geen 100% garantie geven op de resultaten, ten eerste omdat je dat nooit kunt en ten tweede omdat ik niet op de hoogte ben van de exacte situatie. Ik weet bv. niet hoe sterk alle individuele domeinen zijn.
Als je maatwerk advies wil, dan moet je niet in een topic als dit posten, dan moet je een adviesbureau in de arm nemen. (En ja, je kunt mij inhuren ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hahaha, ik snap dat je niet 100% garantie kunt geven :)

Maar je verhaal over het belang van keywords in domeinnamen (of beter: het gebrek aan belang) vind ik heel helder. Ik hoef ook zeker geen maatwerk-advies, maar dit leek me wel een interessant vraagstuk. En die heb jij wat mij betreft bevredigend beantwoord!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Keywords die je vermeld moeten uiteraard ook voorkomen in je site, nietwaar?
Nu vraag ik me af, controleert Google ook of deze keywords in ALT-attributen van images voorkomen.
In mijn huidige design heb ik namelijk nog links en rechts van mijn site button-knoppen staan die een plaatje zijn.

Iemand enig idee hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ariën Clay schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:12:
Keywords die je vermeld moeten uiteraard ook voorkomen in je site, nietwaar?
Nu vraag ik me af, controleert Google ook of deze keywords in ALT-attributen van images voorkomen.
In mijn huidige design heb ik namelijk nog links en rechts van mijn site button-knoppen staan die een plaatje zijn.

Iemand enig idee hoe dit zit?
Voor buttons moet je geen images met ALT-attributen gebruiken, maar gewoon <a>'s met een achtergrondafbeelding. De tekst die daarin staat kan Google dan netjes indexeren.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja, alt tekst is zeker van belang.

En hoezo mag je geen ALT gebruiken bij buttons 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door YoshiBignose op 18-01-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ja Posttoast, dat kan ook, maar wat is voor Google het verschil tussen een plaatje met ALT-tekst en een buttons met ALT-tekst ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
posttoast schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:49:
[...]

Voor buttons moet je geen images met ALT-attributen gebruiken, maar gewoon <a>'s met een achtergrondafbeelding. De tekst die daarin staat kan Google dan netjes indexeren.
code:
1
<a href="contact.php" rel="internal">Stuur ons een meel.</a>

De vraag is of je op het keyword "stuur ons een meel" gevonden wil worden.

Daarnaast ga je dan met een text-indent van bijvoorbeeld -9999 werken, waarmee je dus tekst aan een spider toont die iemand in een normale browser niet ziet.

Als je dit doet met een header is het imo wel correct, want de tekst die je in de sourcecode zet staat dan bijvoorbeeld in je logo.

[ Voor 44% gewijzigd door MuisM4t op 19-01-2009 01:28 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 38 Laatste