[quote]
sdomburg schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:51:
[...]
Ziet er als geheel netjes uit, maar heb zoals altijd wel een paar opbouwende puntjes kritiek, waar je hopelijk iets mee kunt:
- Ondanks dat je het consequent toegepast hebt, jeukt het niet doorlopen van het gele kader onderaan. Dit kan een afwijking van mij zijn

Sja euh. Zit een klein foutje in: links en rechts moet nog een dun wit lijntje (langs het adres enzo), zo is het idd niet geheel consequent.
[quote]• De blauwe tekst loopt raar over in het hoofd van de artiest, zeker gezien de artiest een witte stroke heeft waar deze ook overheen valt.
Daar moet ik idd nog wat mee schuiven, een iets andere positie scheelt al vrij veel.
[quote]
• "Frisse acoustische pop" en de ruimte eronder vormen nog een beetje een onafgewogen geheel. Ik weet zo direct geen oplossing, maar experimenteer er anders ff mee.
De tekst moet sowieso nog ingevuld worden. De genreaanduiding veranderd misschien nog, en er komt sowiueso nog een aanvangtijd en een happyhour mededeling bij. Iig moet dat stuk nog typografisch ingevuld worden. Maar je hebt wel helemaal gelijk
[quote]
• De achterste 2 artiesten hebben veel meer lichte accenten dan de voorste, hoewel je qua lichtval anders zou verwachten.
Heb je ook gelijk in, de originele foto is nl vrij brak en heeft helaasch echt deze lichtinval (de voorste is bijna geheel zwart). Ik heb dit al iets proberen te balanceren, maar het is voor mij vrij lastig er heel veel in te veranderen terwijl ik toch de herkenbaarheid wil behouden. Nu heeft vooral de zanger veel meer highlights (enige met witte highlights overigens), maar iets meer aandacht op de zanger vestigen is opzich niet zo erg.
[quote]• De ronde stroke om het logo
lijkt optisch kleiner te zijn dan de andere witte stroke's. Misschien is het een optische ilussie, maar corrigeer hier anders even voor.
Nogmaals, algemene indruk is gewoonweg goed.
Ik zal de strokes even controleren

Inderdaad, maar desondanks ontwikkel je een stijl wel in verloop van de tijd. Je kan er een richting aangeven, maar je bent toch een tijd bezig met het experimenteren en optimaliseren van een bepaalde stijl. Anders had Mondriaan meteen zijn bekende werken gemaakt in plaats van steeds verder de werkelijkheid te abstraheren.
True. Maar dat is toch ongeveer wat ik zeg? Mondriaan had echt wel het idee gehad om een abstractere stijl te gaan ontwikkelen. Je kunt alleen niet van tevoren bedenken HOE die stijl zich ontwikkeld
De persoon waar het om ging zei echter iets van: "Ik ga een die-en-die stijl
ontwikkelen" en dat kan mijns inziens best. Wanneer je de fout ingaat is als je zegt: "ik ga die en die stijl bedenken/aanleren", want dan heb je het niet meer over een proces.