[2D] Post je 2D-stuff maar weer - part 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.226 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03

Zeror

Ik Henk 'm!

DarkX schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:06:
Zo is hij al iets beter in balans over het geheel. Probeerde de de lege vlek een beetje te vullen met een soort EQ effectje, maar dat ziet er niet zo heel geslaagd uit. Ga ik nog ff over denken, die balkjes vlieger er denk ik weer heel snel uit :)

[afbeelding]
Ziet er leuk uit.
Als je nu eens de EQ balkjes iets breder maakt, misschein ziet dat er wel beter uit. Heb geen idee wat het doet, maar je kan het proberen.
En ik zou die gele rand gewooon helemaal aan elkaar aansluiten, dus die witte tussenstukjes gewoon weghalen.

verder issie mooi :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:07
Bloemetje getekend in fotoshop :)

Afbeeldingslocatie: http://icecanoe.nl/sjoewe/img/bloemreflectieweb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Rakkerzero schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:44:
[...]

En ik zou die gele rand gewooon helemaal aan elkaar aansluiten, dus die witte tussenstukjes gewoon weghalen.
Maakt het idd wat strakker.. Vind hem ook wel vet gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:06:
Zo is hij al iets beter in balans over het geheel. Probeerde de de lege vlek een beetje te vullen met een soort EQ effectje, maar dat ziet er niet zo heel geslaagd uit. Ga ik nog ff over denken, die balkjes vlieger er denk ik weer heel snel uit :)

[afbeelding]
Waarom gebruik je het bier niet als inspiratie voor de achtergrond? :9

Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/6897/bier8ma.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even wat snel getekende onzin

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/runrun.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/bassieenadriaan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben druk bezig om mijn rcwestland.nl site goed om te gooien. Ik heb nu een layout in Photoshop gemaakt, maar wil voordat ik hem om ga zetten in HTML formaat (icm PHP, CSS en Mambo) eerst even jullie mening weten.

Hierbij een screenetje:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~bunp/RCWestlandLayoutB2.jpg

Hier het officiele photoshop bestand, altijd handig voor als jullie iets aan willen passen dat ik zelf niet had gezien ;).

http://home.kabelfoon.nl/~bunp/RC Westland_LayoutB3.psd

Ik ben benieuwd, ik hoopd at ik hem zelf ook goed kan omzetten naar Mambo. Ik wil namelijk helemaal van de Mambo look af, en hoop dus dat me dat gaat lukken. Maar eerst de layout maar eens op orde, ik hoor het wel. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:59
Ik ben op het moment bezig met een ontwerp voor ons lokale Cafe en wou hem even met jullie delen voor wat tips/opmerkingen

*klik*
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/d.boomgaardt/delijst_7_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 08:26
Stoney187 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:35:
Ik ben op het moment bezig met een ontwerp voor ons lokale Cafe en wou hem even met jullie delen voor wat tips/opmerkingen

*klik*
[afbeelding]
Ik vind het logo mooi... maar op een of andere manier straalt het nog niet echt gezelligheid uit, mischien door het kleurgebruik. Of mischien ligt het aan mij. Warmere kleuren maybe? een cafe is toch gezelligheid per slot van rekening. :) En de krukken onderin passen niet helemaal bij het design. Te korrelig en te veel opacity.

Maar overal netjes!

IMHO ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Kiphaas7 op 27-10-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:39:
Ik ben druk bezig om mijn rcwestland.nl site goed om te gooien. Ik heb nu een layout in Photoshop gemaakt, maar wil voordat ik hem om ga zetten in HTML formaat (icm PHP, CSS en Mambo) eerst even jullie mening weten.
Ronduit waardeloos, als ik heel bot mag zijn. Niet gebruikersvriendelijk, de informatie is op rommelige wijze neergezet. Je verbetert 't al snel door je menu in een doorlopende balk bovenin te duwen en Nieuws en Galerij door te laten lopen naar beneden. Heb je er over nagedacht hoe dit gaat schalen op lagere resoluties?
Ik ben benieuwd, ik hoopd at ik hem zelf ook goed kan omzetten naar Mambo. Ik wil namelijk helemaal van de Mambo look af, en hoop dus dat me dat gaat lukken. Maar eerst de layout maar eens op orde, ik hoor het wel. Bedankt.
Mambo is table-based. Lijkt me niet lastig om dit erin te smijten. Of je dat nu nog wel wil is een tweede.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 12-09 09:41
@ stoney187: Ziet er goed uit! Probeer er iets meer kleur in te krijgen, zodat het wat meer gezelligheid uitstraald. (hoe je dat zou moeten doen, zie ik zo 123 niet, maar ik ben al behoorlijk brak, huiswerk :X)

@ Transparent: de tekst word misschien lastig te lezen met zo'n "lage" optacy en je kan nogal weinig info kwijt zoals ie nu is.
Plaats het menu idd meer naar boven, nu krijg je bij lage resoluties dat je moet scrollen om bij het menu te komen.

Je zou bijvoorbeeld eerst het menu kunnen doen en daarna de rest, of het logo buiten het menu plaatsen (erboven) en onder het menu de rest van de site.

Heb je ook enig idee hoe je de rest van je site gaat indelen, een gallery pagina met deze indeling lijkt me niet echt makkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door messi op 27-10-2005 02:24 ]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yoozer, nee ik vind het niet erg dat je zo reageert. Nu weet ik in ieder geval dat ik er nog veel aan moet veranderen.

@Messi, zoals jij al aanbeveelt zal ik het menu naar boven plaatsen. Ik had dit in eerste instantie niet gedaan omdat ik eens af wilde wijken van 'standaard-design'. Toch vrees ik dat ik het me daarmee alleen nodeloos ingewikkeld maak. Ik zal het menu naar boven plaatsen.
Over de lage opacity, dit is alleen voro de achtergrond. De tekst zal er gewoon als zwart op geplaatst worden, volgens mij komt dus wel goed met de leesbaarheid.

Nog even, vinden jullie het wel mooi met die balk en venstertjes? Of kan ik beter heel de ontwerp over de balk gooien en opnieuw aan het werk gaan (ook al verplaats ik het menu naar boven in een lange balk). Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 08:26
messi schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 02:22:
@ stoney187: Ziet er goed uit! Probeer er iets meer kleur in te krijgen, zodat het wat meer gezelligheid uitstraald. (hoe je dat zou moeten doen, zie ik zo 123 niet, maar ik ben al behoorlijk brak, huiswerk :X)
Ik was gelukkig niet de enige. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:04:

Nog even, vinden jullie het wel mooi met die balk en venstertjes? Of kan ik beter heel de ontwerp over de balk gooien en opnieuw aan het werk gaan (ook al verplaats ik het menu naar boven in een lange balk). Bedankt.
Het probleem met de site die je nu hebt is dat het niet echt een geheel is. Het menu bestaat uit twee regels enz. Probeer eens alles goed uit te lijnen en misschien een border rond de vlakken (en de hoekken wat kleinere radius geven).

Ook misschien wat andere/meer kleuren gebruiken, blauw en grijs is zo... standard.

Samengevat: zorg dat het een geheel word en minder "rommelig"

@kiphaas7: nope :)

[ Voor 8% gewijzigd door messi op 28-10-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewle, ik zie ook nu steeds minder de mooiheid van het ontwerp in. Ik ga maar weer eens aan het photoshoppen. Ik post hier later wel weer de spullen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, even mijn logo en mijn banner aangepast. Koste wel aardig wat tijd. Ik vind hem nog niet af utieraard nog een goede achtergrond. Suggesties altijd meer dan welkom.

Hiervoor zijn dus thumbnails in het leven geroepen :/

[ Voor 23% gewijzigd door André op 29-10-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tip: resize um ff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuses, ik was nog in a hurry.

Nogmaals. Hierbij een banner waar ik mee bezig ben voor mijn site. Eerste idee is er al. Ik wil er nog op een of andere manier kleuren in gaan brengen en intergreren in mijn site.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~bunp/tesban2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Hoi 2d-ers, ik ben vandaag voor de lol even bezig geweest om een foto te faken, met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/7764/mehandshake1kk.th.jpg

Nu is het de bedoeling dat het lijkt alsof de foto is ingescanned van een krant oid, dus wil ik het graag doen lijken alsof het originele papier was verkreukeld en eventueel beschadigd. Iemand tips?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 08:13

BitBit3r

Lid

eerst zou ik het hoofd nog iets verkleinen...
en dan met een curve oid het hoofd iets harder zwart wit contrast maken

[ Voor 45% gewijzigd door BitBit3r op 31-10-2005 00:56 ]

Wat er ook gebeuren moogh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
BitBit3r schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 00:55:
eerst zou ik het hoofd nog iets verkleinen...
en dan met een curve oid het hoofd iets harder zwart wit contrast maken
Of een beetje een geel/bruin kleurtje er door mixen zodat het een heel ouwe verweerde krant lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Bozozo schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:55:
dus wil ik het graag doen lijken alsof het originele papier was verkreukeld en eventueel beschadigd. Iemand tips?
Ja. Pak een normaal A4'tje (eventueel van gerecycled papier). Kreukel het. Maak 't weer vlak en leg het onder de scanner. Inscannen, openen in Photoshop, Image > Adjustments > Desaturate, Image > Adjustments > Auto Levels. Dan over het origineel heenleggen met als layer blending mode "multiply".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Hoi, ik ben op het moment bezig om een website te bouwen voor een bedrijf dat privelessen en opleidingen geeft. Denk aan Type cursus, Secretaresse, management etc. Alles op maat en ook voor bedrijven. Het moest een simpel en strak/zakelijk uiterlijk hebben. Dit heb ik er van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/9438/screen8ef.th.jpg

Iemand tips/opmerkingen?

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Ziet er opzich goed uit, lekker strak. Misschien nog een beetje kaal aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:27
Ziet er vet uit....

Maar ik heb ff een kort vraagje, als je een layout hebt gemaakt in Photoshop dan heb ik problemen hem te exporteren na een makkelijk door dreamweaver te bewerken formaat, zijn hier tutorials voor?

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Eerste [url=xxx]klant[/url]. Feedback?

Ik weet dat de header groot is, maar ik vind hem zelf (en de klant ook) wel goed uitkomen.

En de plaatjes zijn niet overdreven groot, de server is gewoon sloom, site komt op een 100mbit server.

[ Voor 33% gewijzigd door Ilya op 01-11-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
TheFrozen schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:47:
Eerste klant. Feedback?

Ik weet dat de header groot is, maar ik vind hem zelf (en de klant ook) wel goed uitkomen.

En de plaatjes zijn niet overdreven groot, de server is gewoon sloom, site komt op een 100mbit server.
de site is traaaaaaag.maar dat wist je al ;)
ik zou het witte letterype op je header wat anders doen
dit staat een beetje "kiddy"

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Gemeni schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:42:
Ziet er vet uit....

Maar ik heb ff een kort vraagje, als je een layout hebt gemaakt in Photoshop dan heb ik problemen hem te exporteren na een makkelijk door dreamweaver te bewerken formaat, zijn hier tutorials voor?
Wat ik altijd doe is kijken uit hoeveel delen je layout bestaad (Header, Footer, Menu, etc). Dan ga je die allemaal uitknippen en opslaan(als *.jpg, *.gif, wat jij wilt). In dreamweaver maak je een tabel die over een komt met het aantal keer dat je hebt geknipt.

Dus heb je van boven naar beneden 1 header geknipt, een gedeelte voor je content en een gedeelte voor je footer, dan maakr je 3 rows. Heb je in het content gedeelte aan de linker kant een menu gemaakt dan maak je daar 2 collums.

En dan moet je er wel leuke dingen mee kunnen doen in dreamweaver, als dit tenminste is wat je wilt weten :)

@ Messi

Ik heb nog geen teksten gehad voor de website daar ga ik morgen over praten, ik hoop dat de boel dan wat opgevuld word en anders moet ik daar nog wat voor verzinnen :)

@ TheFrozen

Ziet er erg netjes uit! 1 "foutje" , linksbovenin bij die bloedvlek loopt de witte streep over het bloed heen en aan de linker kant loopt het bloed weer over de streep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:38

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

KeaveXL schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:01:
Hoi, ik ben op het moment bezig om een website te bouwen voor een bedrijf dat privelessen en opleidingen geeft. Denk aan Type cursus, Secretaresse, management etc. Alles op maat en ook voor bedrijven. Het moest een simpel en strak/zakelijk uiterlijk hebben. Dit heb ik er van gemaakt:

[afbeelding]

Iemand tips/opmerkingen?
Ziet er idd goed en strak uit, lekker rustig ook.
Ik vind alleen de tekst die je hebt gekozen voor in de header, en de kopjes er niet bij passen, dan zou ik een script font nemen of juist een vrij strak font (met dunne lijnen).

Laatste (mierenneuk) puntje ;) , ik zou de ruimte tussen de 3 tekstvlakken iets groter maken, nu lijken vooral de laatste 2 teveel in elkaar over te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Pendaco schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:31:
[...]

Ziet er idd goed en strak uit, lekker rustig ook.
Ik vind alleen de tekst die je hebt gekozen voor in de header, en de kopjes er niet bij passen, dan zou ik een script font nemen of juist een vrij strak font (met dunne lijnen).

Laatste (mierenneuk) puntje ;) , ik zou de ruimte tussen de 3 tekstvlakken iets groter maken, nu lijken vooral de laatste 2 teveel in elkaar over te lopen
Hehe grappig wat je zegt, ik had namelijk eerst een strak font gebruikt en toen later pas dit handgeschreven font erin gezet. Nog even kijken wat ik daar mee doe dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
@ TheFrozen

Ziet er erg netjes uit! 1 "foutje" , linksbovenin bij die bloedvlek loopt de witte streep over het bloed heen en aan de linker kant loopt het bloed weer over de streep...
Waar? :> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
  • Laatst online: 12-11-2018
kheb eindelijk weer een tablet, meteen aan de slag gegaan met illustrator en PS en hier een resultaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/krijnvanleeuwen/samen.gif

[ Voor 20% gewijzigd door krijnvanleeuwen op 31-10-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Erg coole stijl!
* messi likes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

ik ben bezig met een website en forumskin/mod

www.akiradesigns.nl/ej/index.html

www.akiradesigns.nl/forumtest/

bij het forum ben ik alleen nog maar begonnen met de voorkant... het idee is om alles te gaan integreren met elkaar....

uiteindelijke domein wordt www.ej-designs.com
misschien kennen de mensen die ooit sigs hebben gemaakt het nog... het komt nu terug maar heel anders :P

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.pasfotohulp.nl/thumb.jpg
http://www.pasfotohulp.nl

Site design voor pasfotohulp.nl, het idee was om het clean en rustig te houden.

De foto crop tool heef een beetje Ipod uitstraling, dat komt denk ik door het schermpje met de ronde hoeken en simpele opzet. Wat vinden jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
@ hierboven:

Ziet er goed uit, werkt allemaal ook lekker intuief en makkelijk.
Verder niet zoveel op- of aanmerkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeaveXL schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:01:

[afbeelding]

Iemand tips/opmerkingen?
Hier een noob op dit gebied.. maar hoe maak je die achtergrond? die schuine strepen? Ik heb zelf wat geprobeerd in Fireworks.. maar krijg niet het mooie effect zoals jij dit hebt gedaan..

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
In photoshop:

> Maak een nieuwe afbeelding van 5x5 px
> kies de pencil tool
> maak een schuine streep
> doe ctrl-A.
> Ga nu naar edit > define pattern
> geef hem een leuke naam
> en nu kun je de achtergrond vullen met het patroon door de hetverfblik te kiezen en dan het patroon ipv een kleur..

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/tutorial.jpg
Success ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

timovdz schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:17:
ik ben bezig met een website en forumskin/mod

www.akiradesigns.nl/ej/index.html

www.akiradesigns.nl/forumtest/

bij het forum ben ik alleen nog maar begonnen met de voorkant... het idee is om alles te gaan integreren met elkaar....

uiteindelijke domein wordt www.ej-designs.com
misschien kennen de mensen die ooit sigs hebben gemaakt het nog... het komt nu terug maar heel anders :P
Hoeveel afbeeldingen heb je hier voor moeten maken?
Een site als deze kan je al realiseren met totaal 1 afbeelding (afbeelding die in de content staat niet meegerekent). Dat is de background van de topbalk. Dat plaatje zou dan 1px breed en 79px hoog zijn. Niet echt een bijzonder 2d ontwerp dus. :/
IK zou dus maar naar www.sitechecks.nl gaan.
messi schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:38:
In photoshop:

> Maak een nieuwe afbeelding van 5x5 px met transparante background
> kies de pencil tool
> maak een schuine streep
> doe ctrl-A. Hoeft niet eens
> Ga nu naar edit > define pattern
> geef hem een leuke naam
> en nu kun je de achtergrond vullen met het patroon door de hetverfblik te kiezen en dan het patroon ipv een kleur..
[mierenneukmodus] O-)

[ Voor 31% gewijzigd door Zeror op 01-11-2005 17:06 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou even wat dingen proberen met het ontwerpen van de ruimte, er komen nog ruimteschepen en ruimtewezens bij, het is dus nog een WIP.

Graag C&C hierop.

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/universe_progress.jpg

klik voor een grotere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Beetje _erg_ veel sterren :)
En die grote planeet is een beetje lelijk qua detail
Ook de zwarte planeten zijn nog niet helemaal mooi een met de achtergrond
Gewoon een cirkel met een bevel lijkt het wel :)

@Rakkerzero: transparante bg hoeft niet perse, hangt er vanaf hoe je de strepen wilt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

messi schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:12:
Beetje _erg_ veel sterren :)
En die grote planeet is een beetje lelijk qua detail
Ook de zwarte planeten zijn nog niet helemaal mooi een met de achtergrond
Gewoon een cirkel met een bevel lijkt het wel :)

@Rakkerzero: transparante bg hoeft niet perse, hangt er vanaf hoe je de strepen wilt hebben ;)
Ja viel me op toen ik het op een andere beeldscherm met een lagere resolutie bekeek, naja het is ook een WIP, maar zal zeker even naar jou punten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:29:
[...]

Hier een noob op dit gebied.. maar hoe maak je die achtergrond? die schuine strepen? Ik heb zelf wat geprobeerd in Fireworks.. maar krijg niet het mooie effect zoals jij dit hebt gedaan..

Alvast bedankt! :)
Photoshop weet je nu al... Zelf werk ik daar weinig mee, firefox werkt voor mij lekkerder.

In FF:

Ook een nieuwe doc van 5x5 px maken
Potloodje pakken, kleurtje erbij.
Puntjes tekenen van linksonder naar rechtsboven, rechtboven naar linksonder(!), Linksboven naar rechtsonder (!!) OF rechtsonder naar linksboven (!!!) 8)7
En dan kies je nog een achtergrondskleur , et voila!

Firefox = Fireworks :X

[ Voor 3% gewijzigd door KeaveXL op 01-11-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeaveXL schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:20:
[...]

Photoshop weet je nu al... Zelf werk ik daar weinig mee, firefox werkt voor mij lekkerder.

In FF:

Ook een nieuwe doc van 5x5 px maken
Potloodje pakken, kleurtje erbij.
Puntjes tekenen van linksonder naar rechtsboven, rechtboven naar linksonder(!), Linksboven naar rechtsonder (!!) OF rechtsonder naar linksboven (!!!) 8)7
En dan kies je nog een achtergrondskleur , et voila!
in firefox?? Firefox is een browser, je bedoeld vast Fireworks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

messi schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:12:
Nee, maar is wel makkelijker in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:24:
[...]

in firefox?? Firefox is een browser, je bedoeld vast Fireworks..
Juist, ik haal die 2 altijd door elkaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeaveXL schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:33:
[...]

Juist, ik haal die 2 altijd door elkaar 8)7
hehe kan gebeuren, wou al eerst een flauwe opmerking plaatsen met dat ik het in IE deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:36:
[...]

hehe kan gebeuren, wou al eerst een flauwe opmerking plaatsen met dat ik het in IE deed
Wat is IE :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Internet Explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Rakkerzero schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:58:
[...]

Hoeveel afbeeldingen heb je hier voor moeten maken?
Een site als deze kan je al realiseren met totaal 1 afbeelding (afbeelding die in de content staat niet meegerekent). Dat is de background van de topbalk. Dat plaatje zou dan 1px breed en 79px hoog zijn. Niet echt een bijzonder 2d ontwerp dus. :/
IK zou dus maar naar www.sitechecks.nl gaan.

[...]

[mierenneukmodus] O-)
ik weet niet hoe vaak je zulk soort dingen doet... ten eerste zit er een gradient in de achtergrond.. das al een plaatje... en moet jij maar eens proberen tekst in een tabel in zo'n klein vakje te krijgen in html... dan wens ik je veel succes... en bovendien is dat ook een afweging die te maken heeft met anti-alias stuff... en bovendien zitten er niet eens zoveel plaatjes in hoor :S
alleen die kleine tekst stukjes, header in achtergrond... en dan nog de thumbnails enzo
en trouwens, die header is ook niet zomaar voor het leuke gedaan dat ie nog uit 1 vlak bestaat... de knoppen worden met flash geanimeerd...

doe nou maar niet allemaal tof, ik heb er wel over nagedacht hoor

maar dankjewel dat je zo met meedenkt hoor...

[ Voor 9% gewijzigd door Tjeemp op 01-11-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Ow dat gare programma dat ik eigenlijk van mijn pc wou verwijder maar ik toch MOET gebruiken omdat het anders kan gebeuren dat mijn websites niet correct worden weer gegeven omdat ze bij Microschoft niet weten wat w3c is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
ach, zonder IE was webdevven ook zo saai ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een design dat ik gisteren op 't internet heb gezet.
Design is gemaakt in photoshop.

C&C very welcome!

Afbeeldingslocatie: http://www.deborahlouz.nl/webserver/deviantartLR1b.jpg

Voor de gehele website kun je kijken op http://www.luciarijker.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Erg vette site, niets op aan te merken!

Toch wel klein puntje (wel heel erg mierennekerij tough :P)
het plaatje van latestNEWS is niet echt mooi afgewerkt, die van nutritial supplemenets is wat dat betreft een stuk beter.
Denk een kwestie van AA of brakke gif instelling?

[ Voor 1% gewijzigd door messi op 01-11-2005 19:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

M'n eerste tune:

voor:
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/637/esca18wu.jpg

verder:
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/4027/esca28rl.jpg

nu:
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/3267/esca38yu.jpg

iemand nog ideen?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ja, geen zwarte auto als uitgangspunt nemen, dan krijg je niet zo belachelijk veel contrast erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Jah zoals je die laatste hebt zit er een overbodig stuk staal waar eerst het raam zat. Verkort die auto daar gewoon met een meter dat is stoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

sdomburg schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:22:
Ja, geen zwarte auto als uitgangspunt nemen, dan krijg je niet zo belachelijk veel contrast erin.
Dat wou ik juist, daarom heb ik voor de zwarte gekozen ;)
KeaveXL schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:47:
[...]

Jah zoals je die laatste hebt zit er een overbodig stuk staal waar eerst het raam zat. Verkort die auto daar gewoon met een meter dat is stoer!
Ik ga daar morgen wat mee klooien :) Kijken wat dat oplevert, iig bedankt voor de suggestie

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

messi schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:30:
Erg vette site, niets op aan te merken!

Toch wel klein puntje (wel heel erg mierennekerij tough :P)
het plaatje van latestNEWS is niet echt mooi afgewerkt, die van nutritial supplemenets is wat dat betreft een stuk beter.
Denk een kwestie van AA of brakke gif instelling?
Ik heb liever miereneukerij dan dat iemand niks zegt, terwijl je 't wel ziet!
Thnx though!
Ja is een brakke gif instelling, ik zal het snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:18:

C&C very welcome!

[afbeelding]

Site ziet er erg goed uit. Erg leuk met dat hoofd aan de zijkant. Valt lekker op kleurkeuzes zijn ook prima.
Toch zijn er een paar puntjes waar je nog aan kan werken.
Zo ergerde ik mijn aan de drukte van het menu. De fontgrootte verkleinen zou dit wellicht oplossen. Eventueel omzetten naar lowercase kan ook.
Verder twijfelde ik aan de positie van "Latest news" dat ie mogelijk een paar pixels te ver naar links stond, maar nadat ik heb ingezoomd bleek dit goed uitgelijnd te zijn. Als blijft het nog wat raar staan.
De tekst "www.luciarijker.net" die de boven/onderbalk in beslag nemen is ook aan de onduidelijk kant. Geld ook voor de tekst "nutritial supplements".
En dan is er nog een dingetje.
Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/9622/kartelrand9xe.jpg
Hier zie je een kartelrand, die is ook zichtbaar indien uitgezoomd. Deze zou je nog meer kunnen antialiasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had nog wat op me pc staan van tijdje geleden

Afbeeldingslocatie: http://img391.imageshack.us/img391/4961/oldskool7vf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img493.imageshack.us/img493/8087/bobsystem8vc.th.jpg

klikbaar...............

hoor graag jullie reacties

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

C&C very welcome!

[afbeelding]

Ik vind het een beetje teveel design en te weinig content per pagina. Zinloos design zegmaar. Dat hele hoofd is wel mooi opzich maar voegt weinig toe naar mijn mening.
Iets anders, los van hoe het eruit ziet, er staat best viewed 1024x768 en Mozilla Firefox. Nou moet ik helaas zeggen dat ik erg last heb van scrollbars in de site. Misschien nog even de code in?
Trouwens, in XHTML heb je self-closing tags, dus ook je meta tags bijv. Check het even in W3C, want je pagina kan best valid XHTML Strict worden, t hangt enkel op kleine puntjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Cartman! op 02-11-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Afbeeldingslocatie: http://img330.imageshack.us/img330/9154/websitetemplatecopy1fl.jpg

Hier ben ik een tijd geleden aan begonnen en nooit afgemaakt, nu ben ik er dus weer me bezig. Er zitten nog wat kleine foutjes is ( rechterkant van contentbox verspringt 1px, en in de header zit een erg vage plek rechts ) Maargoed, meningen gewenst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

C&C very welcome!

[afbeelding]

De site opzich is best mooi, maar inderdaad ik ga g00fy gelijk geven dat er te weinig content per pagina gaat. Ook vind ik persoonlijk de foto van die vrouw ... nou niet echt het beste boegbeeld om aan die site te geven. Op die foto heeft ze namelijk zo'n sterke kaaklijn dat ze haast wel mannelijk lijkt :{
Nou is ze dan wel boxer maar een beetje feminine look mag zeker wel. Dat vind ik in dat blauw/grijze plaatje waar ze en profil is geschoten véle malen mooier. Maargoed je hebt de hele site nou al daarop gebouwd... het zal ook wel haar doorgaanse look zijn als ze in de ring staat ;)
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:35:
Had nog wat op me pc staan van tijdje geleden

[afbeelding]

[afbeelding]

klikbaar...............

hoor graag jullie reacties
Ik vrees dat Photoshop, Filters en jij geen goed trio maken. Lose the filters en beveltjes enzo en leer eens lekker met kleur en vorm te werken. :)
Heaget schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:23:
[afbeelding]

Hier ben ik een tijd geleden aan begonnen en nooit afgemaakt, nu ben ik er dus weer me bezig. Er zitten nog wat kleine foutjes is ( rechterkant van contentbox verspringt 1px, en in de header zit een erg vage plek rechts ) Maargoed, meningen gewenst :D
Het shiny randje om de header heen vind ik er lekker uit zien, toegegeven. Maar de header? Ga je die knoppen nog beter integreren, of blijven ze er zo op liggen? Komt er nog een naam in de header?
Ook het News blok eronder vind ik jammerlijk smal. Maak dan 2 rijen knoppen en maak je hele site smal, dit vind ik niet zo mooi.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Het shiny randje om de header heen vind ik er lekker uit zien, toegegeven. Maar de header? Ga je die knoppen nog beter integreren, of blijven ze er zo op liggen? Komt er nog een naam in de header?
Ook het News blok eronder vind ik jammerlijk smal. Maak dan 2 rijen knoppen en maak je hele site smal, dit vind ik niet zo mooi.
Die knoppen blijven er waarscheinlijk zo op leggen. Ja de naam Creative Design ( naam voor een school project ) komt nog op de header, daar ben ik momenteel mee bezig. Het news blok word breder :)

Goeie kritiek, ik ga er aan werken.

[ Voor 2% gewijzigd door Heaget op 02-11-2005 20:03 . Reden: Oops, quote tags vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Dark Blue schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:56:
[...]

De site opzich is best mooi, maar inderdaad ik ga g00fy gelijk geven dat er te weinig content per pagina gaat. Ook vind ik persoonlijk de foto van die vrouw ... nou niet echt het beste boegbeeld om aan die site te geven. Op die foto heeft ze namelijk zo'n sterke kaaklijn dat ze haast wel mannelijk lijkt :{
Nou is ze dan wel boxer maar een beetje feminine look mag zeker wel. Dat vind ik in dat blauw/grijze plaatje waar ze en profil is geschoten véle malen mooier. Maargoed je hebt de hele site nou al daarop gebouwd... het zal ook wel haar doorgaanse look zijn als ze in de ring staat ;)
Dat plaatje is wel veel mooier, maar minder karakteristiek voor een boxer, hier zie je 't nog.

Verder zit er een klein foutje in deze zin:
They are approved increase in women's teams in soccer, field hockey and handball from 10 to 12.
they are approved? increase in? klopt niet echt

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Heaget schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:23:
[afbeelding]

Dit lijkt echt zo'n pagina van iemand die heel veel sigs gemaakt heeft en nu websites gaat proberen.
De header is eigenlijk gewoon een vergrote sig met wat knoppen erin.

Probeer eerst een site te maken zonder al die filters te gebruiken, dus echt werken met kleuren en vlakken, daarna kun je langzaam details toe gaan voegen.,
Bedenk van te voren ook hoe je de site eruit wil laten zien en speel daar op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:57:
[...]

Ik heb liever miereneukerij dan dat iemand niks zegt, terwijl je 't wel ziet!
Thnx though!
Ja is een brakke gif instelling, ik zal het snel veranderen.
Op de pagina "Contact" zijn de invulvelden niet helemaal lekker uitgelijnd. Ik zou de Subjectbalk wat omhoog doen (totdat de toplijn samenvalt met die van de Namebalk) en de Messagebalk wat vergroten todat de toplijn samenvalt met die van de E-mailbalk.

Voor de rest: mooie site... heeft iets bijzonders, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

"Maak maar een logo voor ons, wat events uitdrukt"

"Events?"

"Ja, dat kan vanalles zijn, als het maar evenementen zijn"

"Aha."

"Ja wij dachten aan iets met een wereldbol en een grasssprietje ofzo"

"Hoezo dat?"

"Ja grassprietje omdat events vaak buiten zijn en eh... wereldbol omdat ie .. rond is ofzo."

"Right..."

Met deze hoogst vage briefing ben ik maar tot dit gekomen :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5245becee1d959bb5cb6f765c6eeb3e3/full.gif

Tis nog een schetsfase, ik weet dat de R er nog fucked up uitziet bijv. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door DarkX op 03-11-2005 19:51 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
nou, ik zag het nog niet meteen, ik dacht even dat het een naam was, Weert Events (ut drachten ofzo) :P Wat meer kleur zou 't opvallender maken, of nog een spotje erbij..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Simon schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:57:
nou, ik zag het nog niet meteen, ik dacht even dat het een naam was, Weert Events (ut drachten ofzo) :P Wat meer kleur zou 't opvallender maken, of nog een spotje erbij..
Kleur moet er zeker nog in, maar ik ontwerp meestal in zwart/wit :)

Persoonlijk ben ik van mening dat een ontwerp van een logo niet kleurafhankelijk hoeft te zijn, en dat een kleurenlogo ook zwartwit nog herkenbaar moet zijn. Is een hele discussie over mogelijk, maar da's mijn ontwerpfilosofie :)

Trouwens, dat Weert als naam gelezen wordt zal in Weert natuurlijk minder snel gebeuren :)

[ Voor 9% gewijzigd door DarkX op 03-11-2005 20:31 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgscheffer
  • Laatst online: 29-03 10:12
zo, ik heb besloten dat ik hier toch maar eens wat van mijn frutsels moet posten aangezien ik het allemaal verdomd interessant vind! Ik heb een tijdje geleden een tekentablet aangeschaft en ben daar en stuk productiever van geworden!

Dus bij deze!

het eindresultaat

Afbeeldingslocatie: http://www.skriim.nl/lot1.jpg

het origineel

Afbeeldingslocatie: http://www.skriim.nl/lot2.jpg

suggesties?

Ik ben nog niet zo lang bezig en leer Photoshop langzaam aan een beetje kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Laatst online: 16:03
balen, stond nog ingelogd als een ander lid, bovenstaande is dus van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:50:
Met deze hoogst vage briefing ben ik maar tot dit gekomen :P
[afbeelding]

Tis nog een schetsfase, ik weet dat de R er nog fucked up uitziet bijv. ;)
Hmm vind het een goede schets, zeker nav je input :+
Denk wel dat je iets meer "eenheid" moet zoeken en dat de scherpe uitstekers bij de capitalen nu zorgen voor een rare "opbreker"...

offtopic:
ik snapte toen ik in weert woonde al niet waarom geen enkel bedrijf bijv. "weird events" heette :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Sitechecks kunnen op www.sitechecks.nl :/

[ Voor 83% gewijzigd door André op 04-11-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

groen! rood! snel mijn 8) op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker fel hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Maar even voor de goede orde...

Die kleurencombi is echt not done... Pas daar mee op.. ook als je plaatjes nog eens blauw(ig) zijn dan heb je je helemaal een bonte verzameling.

De tekst in het rode gedeelte is beetje onleesbaar.
De tekst op het groene trouwens ook..

En sja over het algemeen is het ontwerp niet functioneel.. Het "gewoon omdat het mooi is" idee?
Drukke achtergronden storen beetje.. rood en groen hebben allebei ander 'grunge' motiefje..

Je hebt bij mij IE, 1024x768) 2 scrollbalken..IE en iFrame..
Dat werkt ook niet zo mooi de hele pagina verspringt daardoor

Toch paar puntjes om op te letten hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Zal mezelf nog een keer quoten ;)
messi schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:37:

Dit lijkt echt zo'n pagina van iemand die heel veel sigs gemaakt heeft en nu websites gaat proberen.
De header is eigenlijk gewoon een vergrote sig met wat knoppen erin.

Probeer eerst een site te maken zonder al die filters te gebruiken, dus echt werken met kleuren en vlakken, daarna kun je langzaam details toe gaan voegen.,
Bedenk van te voren ook hoe je de site eruit wil laten zien en speel daar op in.
Maw, lose the repeating background en de frame
Pak een ander font voor de buttons en kijk nog eens goed naar je kleurgebruik.
Plus dat met die achtergrond het gewoon heel lastig is om de tekst te lezen.
Probeer ook alles in dezelfde stijl te doen en niet 100 dingen door elkaar.
die 100 dingen zijn op zichzelf wel aardig, maar bij elkaar ziet het er gewoon niet uit.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Ik zie niet genoeg verschillende fonts en wilde kleurtjes bij elkaar. M.a.w., wat messi zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:58:
Heb ff een nieuwe site gemaakt (nog niet veel doet het alleen forum+gastenboek):

sitecheck

Layout gemaakt met Photoshop en opgeslagen als html file in Imageready

Wat vinden jullie ervan? :D
Dit is typisch een voorbeeld hoe het dus niet moet. Vrijwel alle tekst die ik zie is onleesbaar. Kleurkeuze is ook erg verkeerd. De rode bovenbalk valt nog mee te leven, maar dat groene moet je echt veranderen en minder druk maken. 1 egale onopvallende kleur in plaats van het groene wat je nu hebt zou veel beter.
Verder zijn de knoppen erg vaag en die kan je ook nog duidelijker maken. tekst in het rode is niet te lezen, dat mag ook duidelijker.

succes

Ietsje beleefder en netter kan ook wel, raar woord + kotssmilies verwijderd.

[ Voor 9% gewijzigd door André op 04-11-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon opnieuw beginnen.
Over het design :
Te rommelig. Heel veel stijlen door elkaar heen. De achtergronden zijn veels te druk om tekst op weer te geven. Je moet niet de tekst eerst selecteren voordat je t kunt lezen zegmaar, dat werkt niet. Probeer meer te werken met rustige vlakken in 1 kleur. Zelfs je menu is nauwelijks te lezen.
En prima dat je niet zelf een gastenboek kunt schrijven, maar als je dan een andere include zorg dat de layout qua kleur en stijl n beetje overeenkomt.

Over de pagina/code
Leer gewoon echt html coden ipv. via photoshop te slicen naar een ontzettend brakke html pagina die semantisch slecht is. Ik zie veel erg lelijke fonts en links met blauwe underlines.

Ik hoop niet dat je me nu een eikel vind... :{ Ik bedoel het goed, echt waar.

edit : Rakkerzero, dat ook ook netter hoor, kom op...

[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 04-11-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha "bedankt" voor het commentaar ;) ja ik maakte eerst vaak sigs etc maar dit was eigenlijk ff om te proberen alleen heb ik een probleem met de achtergrond van het middenvak ik kan met de tables de achtergrond wel stil laten staan door td background="balbal.gif" te doen helaas werkt dit op de 1 of andere manier alleen in FF en niet in IE. En de kleur van het gb moek nog ff naar kijken hoe dat moet want zoveel verstand van PHP heb ik nog niet echt, kortom ik maak gewoon een hele nieuwe layout :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmm... Ik heb ff jullie hulp nodig :P Vind het niet nodig om er een nieuw topic voor te openen aangezien het een klein vraagje is :)

Ik heb net de onderstaande afbeelding (pimpin' crown :P) gemaakt maar ik wil graag die witte stukken transparant zien. Nou zie je het hier op GoT niet maar als je m opslaat ofzo zie je dat ik het gewoon wit heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.26fps.nl/jeroen/got/Crown.gif

Wat ik heb gedaan is eerst de omtrek maken, die vullen met die goudgele kleur en daarna erbovenop die uitsnijdingen zegmaar gemaakt, dezelfde gele lijnkleur maar dan met een witte fill. Enig idee hoe ik die vormen handig 'uit de hoofdvorm' kan snijden?

Oh heb het trouwens met Illustrator CS2 gemaakt, wel ff handig om te weten :+

[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 04-11-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

als je het in illustrator maakt is de shape toch gewoon een aparte laag?

en anders, weet niet waar je het op wilt gebruiken, maar als je hem nou eerst zwart maakt, dan kan je hem al op multiply zetten, of kan je het op 1 of andere manier als mask gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

sOid schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:57:
Ik heb net de onderstaande afbeelding (pimpin' crown :P) gemaakt maar ik wil graag die witte stukken transparant zien. Nou zie je het hier op GoT niet maar als je m opslaat ofzo zie je dat ik het gewoon wit heb gemaakt.
Speel eens met de Pathfinder, moet je wel zorgen dat die open staat bij "Window" bovenin.

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/7274/hidde3xq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

@ hietahh
Ziet er leuk uit.
Alleen nog ff goed uitknippen zodat de witte randen weg zijn. Dan issie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hiettah: Vet!! Alleen die eerste D onderaan, dat rondje ziet er raar uit.. misschien wegpoetsen of bijsnijden? Verder echt cool! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://el-muerte.student.utwente.nl/lba/forum/attachment.php?attachmentid=5065&d=1131188004

Even wat gekloot >:)
Maar ik moet zeggen dat hij wel redelijk gelukt is. Dit was ff een oefening om de mogelijkheden van al die overloopjes in photoshop te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

@ features
Is wel aardig gelukt ja. Al zitten er toch nog een paar foutjes in. 1ste die gelijk opvalt is bij de canon. Waar is het gat waar de kogels uit komen???
2de zijn de wielen die staan in perspectief niet juist met de tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:26:
@ hietahh
Ziet er leuk uit.
Alleen nog ff goed uitknippen zodat de witte randen weg zijn. Dan issie goed.
Ja, die witte rand zit er op omdat ik een A4tje had genomen en hem niet helemaal had gebruikt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig om eindelijk eens serieus aan de slag te gaan met mijn persoonlijke stekkie op het net in de vorm van een portfolio website (o.a voor school)

iemand nog kritiek/tips toe te voegen?

Afbeeldingslocatie: http://www.edouble-u.nl/screenthumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:47:
Ik ben bezig om eindelijk eens serieus aan de slag te gaan met mijn persoonlijke stekkie op het net in de vorm van een portfolio website (o.a voor school)

[afbeelding]
Ziet er prima uit, alleen die roze tekst in dat zwarte gedeelte is niet mooi en best moeilijk leesbaar dus daar kan je beter wat anders van maken :)

Bedankt voor de tips ik ga er zo ff mee kloten :)

edit:
Het is helemaal gelukt met die pathfinder! Supertooltje zeg, ongelooflijk simpel! Heel erg bedankt :) Zal straks het eindresultaat posten :P

[ Voor 13% gewijzigd door sOid op 05-11-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon

[afbeelding]
ja, structuur. het ziet er mooi uit, maar een enorme rommel. Structeren,less = more :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello dudes & dudettes

Toch maar eens de hulp inroepen van specialisten. Ik heb eindelijk na maanden mijn foto-website een beetje af. Grootste struikelblok blijft echter het logo. Ook qua indeling en styling sluit ik niet uit dat er nog wat kan veranderen maar het logo is zeker niet wat ik zoek.
Tot nu gebruik ik heel eenvoudig (past wel bij de styling) deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.200asa.nl/Graphics/200asa_logo_1.gif
links in een header zoals te zien op www.200asa.nl.
Inmiddels heb ik o.a. ook dit ontwerp:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~deodate/TEST_logo200asa_4.gif

Ik vin um echter te druk. Hij geeft wel aan welke richting ik een beetje op wil.
Iemand handig en vooral smaakvol crea om mij in de juiste richting te kunnen duwen?

Oh en sorry dat het eerst in het verkeerde topicje stond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Je hebt een mooi concept, kleuren zijn goed, enz...

Het enigste waar ik wat op wil aanmerken is idd de structuur, probeer eens een iets eenvoudigere versie, wie weet kom je op wel iets dat er stukken beter uitziet.
Kortom probeer wat uit.

Paar dingen dat ik zou doen.
- Je menu schuift blijkbaar uit veronderstel ik? Maak je menu iets smaller, je font in je menu is klein genoeg, je hebt dus nog plek over.
- Een idee is misschien om je header in flash te maken en om de achtergrond van je header te veranderen door verschillende foto's te laten verschijnen. En omdat het je portfolio is kun je foto's nemen die je zelf hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:00:
[...]

Je hebt een mooi concept, kleuren zijn goed, enz...

Het enigste waar ik wat op wil aanmerken is idd de structuur, probeer eens een iets eenvoudigere versie, wie weet kom je op wel iets dat er stukken beter uitziet.
Kortom probeer wat uit.

Paar dingen dat ik zou doen.
- Je menu schuift blijkbaar uit veronderstel ik? Maak je menu iets smaller, je font in je menu is klein genoeg, je hebt dus nog plek over.
die schuift idd uit, die heb ik met opzet net zo breed gemaakt als dat roze (met mijn logo) in de header, zodat het wat 1heid lijkt maar er kan idd nog wel n stukje vanaf

- Een idee is misschien om je header in flash te maken en om de achtergrond van je header te veranderen door verschillende foto's te laten verschijnen. En omdat het je portfolio is kun je foto's nemen die je zelf hebt gemaakt?
Dit was ik idd van plan, art work en foto's laten faden in de header
verder zal ik idd een 'simpelere' versie proberen te maken ben benieuwd hoe dat zal lijken.

thanks voor de nuttige kommentaren :D
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URI's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.

Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl.