Het GeForce 7800 GTX Topic! Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.649 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

mindcrash schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:21:
Over het algemeen hebben ze de snelste kaart tot nu toe altijd als eerste uitgebracht.
Ow? Misschien dat mijn geheugen roest, maar:
* Geforce DDR > Ruim na release Geforce 256
* Geforce2 Ultra > Ruim na release Geforce2
* Geforce3 Ti500 > Ruim na release Geforce3 TD
* Geforce4 Ti series > Alle kaarten tegelijk gereleased (Ti4200 - Ti4600)
* GeforceFX series > FX5800 kaarten tegelijk gereleased. FX5900 Ultra en FX5950 Ultra later
* Geforce 6 series > GT en Ultra tegelijk gereleased
* Geforce 7 series > Nog slechts 1 kaart uit met 256mb geheugen en een simpele koeloplossing

Het is niet meer dan logisch dat nVidia een 512mb "Ultra" versie achter de hand houdt voor wanneer het R520 topmodel met 512mb gereleased word. Je kunt praten als brugman, maar dat is de simpele marktstrategie die nVidia en ATi ondertussen al jaren gebruiken.
Ik zou overigens graag even willen weten uit welke bronnen blijkt dat Nvidia de komst van een eventuele Ultra niet ontkend. (ik kan ze namelijk niet vinden)
Vind mij maar een bron waarin de komst van de Ultra ontkend word. Dan praten we wel verder daarover.
In alle bronnen tot nu toe word door nVidia om de hete brij heen gedraaid. Enige wat ze loslaten is dat de GTX de "new high end graphics solution" van nVidia is, en dat er op dit moment geen Ultra is... nou dat wisten we ook al. Dat ze geen uitspraak over de toekomst doen is heel tekenend.
Zolang er nog totaal niets over bekend is bij andere respectabele sites betreffende een Ultra kaart is hij voor mij vaporware.
Zoals ik hierboven al uitleg is het gewoon te beredeneren, dus ik zou me definitie van "vaporware" (= lang beloofde, maar nooit geleverde producten) even bijstellen als ik jou was ;)
Dat er een G71 komt is zeker, maar waar deze uiteindelijk voor gebruikt gaat worden dat weten we allemaal niet (tenzij de persoon in kwestie toevallig bij Nvidia werkt).

Het zou bijvoorbeeld ook de basis van een Quadro FX 7800 kunnen worden zoals ik al eerder had opgemerkt, aangezien in die markt juist wel veel meer brute rekenkracht en geheugen nodig en gewenst is dan in de consumentenmarkt.
nVidia gebruikt al jaren exact dezelfde chips voor hun quadro's en gewone consumentenkaarten, met een afwijkend resistortje en/of bios om ze middels drivers als het een of het ander te laten herkennen.
Leg mij uit waarom nVidia een veel krachtigere chip zou ontwikkelen en deze vervolgens nu plotseling alleen in de quadro zou stoppen en niet in de consumentenkaarten, waarvan er veel meer verkocht worden. Tenzij jij concrete aanwijzingen hebt voor die wel erg drastische strategiewijziging van nVidia is eerder je opmerking vaporware... mij is het wel duidelijk wat er met die G71 gaat gebeuren.
Ik zei dan ook dat je op stock koeling die snelheid kan benaderen... 500Mhz vind ik al heel netjes :).
Je had het over 600Mhz op stock cooling... zit toch wel een beetje groot verschil tussen 500 en 600 Mhz ;)
Nouja, mij zou het uiteindelijk niets verbazen als de GPU van de Xbox360 (R500), behoorlijk vergelijkbaar is met de R520 (ze vallen in ieder geval al samen in de R5xx familie) aangezien nu al is aangetoond dat de G70 en RSX qua GPU en rekenkracht ook familie van elkaar zijn. Het lijkt me sterk dat 2 teams apart van elkaar ongeveer precies hetzelfde proberen te bereiken qua features en architectuur en dan geen kennis of tekeningen met elkaar delen. Maar ja, dit is op dit moment ook nog allemaal giswerk.
Het valt wel heel erg mee met dat giswerk als je je informatie up to date houdt: nieuws: GPU's Xbox 360 en Playstation 3 onder de loep
Eerste opmerking over de Xbox360 GPU in dat artikel:
De nieuwe Microsoft-console is voorzien van een ATi-chip die onafhankelijk van bestaande producten is ontwikkeld. Het functionele ontwerp is door Microsoft verzorgd en de API is daarmee volledig propriëtair; zo wordt bijvoorbeeld DirectX in het geheel niet ondersteund. De kans dat we deze GPU ooit in een desktopmachine terug zullen vinden, is dan ook bijzonder klein.
De Xbox 360 GPU heeft o.a.:
* Een Unified Shader Architecture met 48 pipes
* Dual Die: 2 aparte processoren (GPU + co-processor) die met elkaar samenwerken
* 10MB embedded DRAM

Deze belangrijke architectuur-elementen zijn totaal niet van toepassing op de R520.
Lijkt me al met al dus duidelijk dat de Xbox 360 GPU en de R520 nou niet echt op elkaar lijken.
Overigens heb ik ook ergens gelezen dat een of andere science geek nu al heeft berekend dat een single Cell (dus bestaande uit 2 APU's) in theorie dezelfde rekenkracht qua vertices heeft als 5 dual Opteron processoren die direct met elkaar verbonden zijn via HT.
Ik heb ook dat soort berekeningen gezien, waarbij de PS2 CPU met Emotion Engine krachtiger uitviel dan een P4 3.0Ghz, en de Xbox theoretisch gezien met zijn P3 733Mhz dus veel trager zou zijn dan de PS2. Wel hoe dat in de praktijk uitviel hebben we allemaal kunnen bekijken ;)
Ik heb dus ernstige reserves bij dergelijke berekeningen van "science geeks"...

[ Voor 8% gewijzigd door Cheetah op 17-07-2005 22:11 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 22:43
Ik twijfel op dit moment tussen de HIS ATI Radeon X850XT iTurbo en de Nvidia Geforce GTX7800. Ik was juist erg geïnterreseerd in het lage geluidsniveau van de HIS kaart, ik vind een stille PC nu eenmaal erg belangrijk.

Wie weet hoe het zit met het geluidsniveau van de Geforce 7800 GTX, of iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb een Leadtek Geforce 4ti 4400 gehad met twee vreselijke lawaaicoolers, zoiets dus nooit meer :X

[ Voor 14% gewijzigd door AvWijk op 17-07-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik zit er ook aan te denken om 7800 GTX aan te schaffen, maar vraag me af er nog kwaliteitsverschil zit tussen de kaarten van de verschillende leveranciers. Ze lijken op het eerste gezicht allemaal hetzelfde, afgezien van het feit dat een aantal kaart bakkers de kaart al wat overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

In principe maakt het weinig uit qua kwaliteit. Het is meestal alleen andere bijgeleverde softare en een ander kleurtje op het PCB (wat nu niet eens het geval is) In de startpost staat een lijstje van de clocks van de verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Swinnus schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:11:
Ik zit er ook aan te denken om 7800 GTX aan te schaffen, maar vraag me af er nog kwaliteitsverschil zit tussen de kaarten van de verschillende leveranciers. Ze lijken op het eerste gezicht allemaal hetzelfde, afgezien van het feit dat een aantal kaart bakkers de kaart al wat overklokken.
Volgensmij zitten de verschillen op dit moment vooral in de softwarebundels. Je ziet tegenwoordig steeds meer dat er ook echt goede games meegeleverd worden.

Heb zelf de MSI genomen omdat daar Chronicles of Riddick bij zit die mij erg cool lijkt en die ik nog niet heb. Die heb ik bijv. liever dan Splintercell CT die weer bij een ander merk wordt meegeleverd.

Meestal zijn in de beginface vlak na introductie de verschillen tussen fabrikanten qua hardware nul. Zelfde PCB(design) etc..

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
@firefoxAG

wat je zegt klopt dat de Quadro GPUs altijd hetzelfde waren als de Desktop GPUs.

maar toen de 6xxx serie uitkwam las ik ergens dat Nvidia van plan hiermee te stoppen en speciale aangepaste GPUs te maken voor hun quadros omdat de eisen aan beide tever uiteen gingen.

toen uiteindelijk de quadros er waren bleken dit zoals bij de FX serie etc gewoon dezelfde GPU te zijn als de 6 serie.

misschien gaan ze dit bij deze serie wel doen dat de desktop en workstation GPus van elkaar gaan verschillen.

maar aan het einde van de dag kunnen we wel lang gaan praten over wat deze GPu zal zijn maar ik betwijfel dat er iemand hier is die dit 100% zekerweten kan zeggen.

misschien is het een aangepaste Quadro GPU, of is het de 7800Ultra of is het gewoon de 7600 of whatever.
er is gewoon niemand hier die dit 100% zekerweten kan zeggen, en ja ik heb ook die roadmap gezien waar op staat dat de G71 de opvolger van de 6600 is, maar het zou niet de 1e keer zijn dat er ergens een nep roadmap op een site staat.
we zullen moeten wachten tot we meer info hebben voordat we echt kunnen zeggen wat het is

edit:
heb net toen ik iets aan het opzoeken was een nieuwe kaartmaker van de 7800 gevonden
Biostar
http://www.alternate.de/h...rtno=JAXO50&artno=JAXO50&
ik wist geeneens dat Biostar ook videokaarten maakte.
(of laat biostar hun kaarten ook door iemand anders maken zoals Creativ hun kaarten door MSI laat maken)

[ Voor 15% gewijzigd door Deadsy op 18-07-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 19:42
AvWijk schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:45:
Ik twijfel op dit moment tussen de HIS ATI Radeon X850XT iTurbo en de Nvidia Geforce GTX7800. Ik was juist erg geïnterreseerd in het lage geluidsniveau van de HIS kaart, ik vind een stille PC nu eenmaal erg belangrijk.

Wie weet hoe het zit met het geluidsniveau van de Geforce 7800 GTX, of iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb een Leadtek Geforce 4ti 4400 gehad met twee vreselijke lawaaicoolers, zoiets dus nooit meer :X
ik had een xfx6800gt en nu een xfx7800gtx. Het verschil in geluidsproductie is erg groot, in die zin dat de 7800 erg stil is. Ik zou dus zeker voor een 7800 gaan omdat die op alle fronten sneller is dan de snelste ATI.
Of je wacht paar maandjes tot de ATI in de winkel ligt. Als je geduld hebt kun je wellicht dat beter doen.

[ Voor 7% gewijzigd door hully op 18-07-2005 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9373

De 7800 Ultra wordt een echt heethoofd.
Je kan volgens mij beter een 7800 GTX overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:05
Hoeveel watt voeding heb je nou nodig als je 2x Geforce 7800 GTX in je bak hebt?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

ik denk hetzelfde als 2x 6800U (wel iets minder, omdat de7800GTX minder stroom vreet). ik denk zo rond de 480W. 2x 6800U is 500W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 127962 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:09:
ik denk hetzelfde als 2x 6800U (wel iets minder, omdat de7800GTX minder stroom vreet). ik denk zo rond de 480W. 2x 6800U is 500W.
Met een goede 400-450 watt red je het ook ligt er maar aan welk merk (ik ga er dan wel vanuit dat je ook een 3800+ of hoger neemt...) dan lukt dat met gemak, Heel die zware voeding kwesties zijn opgeblazen :/

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

langezwieper schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:25:
[...]
Met een goede 400-450 watt red je het ook ligt er maar aan welk merk (ik ga er dan wel vanuit dat je ook een 3800+ of hoger neemt...) dan lukt dat met gemak, Heel die zware voeding kwesties zijn opgeblazen :/
Nouja, zolang je voeding minstens 34A @ 12V kan leveren kan deze makkelijk 2 GTX'en aan (dit heb je namelijk zeker nodig als je ze in SLI wil gebruiken ;) ). En als je naast je 2 videokaarten nog een hoop andere dingen in je kast hebt hangen (zoals 2 SATA HDD's in RAID0, 4 HDD's in RAID5, DVD burner, DVD speler, geluidskaart, casefans, eventueel daarbij nog de cpufan of waterkoelingkit) dan is een redelijk zware voeding best aan te raden hoor :) (Bij de SLI certified voedingen gaan ze er dan vanuit dat je naast je videokaarten dus nog een hoop extra meuk in je kast hebt hangen namelijk).

Om trouwens nog even terug te komen op de G71 geruchten: volgens de Japanners op deze site is de G71 de GPU die Nvidia op dit moment aan het bakken is voor de Geforce 7800 GT, die volgens andere geruchten op Quakecon 2005 in augustus officieel wordt gelaunched, en daarnast zullen er volgens hen maar 3 processoren/typen videokaart in de 7800 lijn verkrijgbaar zijn/worden: de 7800 GTX (nu al reeds verkrijgbaar - highend), de 7800 GT (waarschijnlijk dus augstus @ Quakecon - midrange) en 7800 (ergens na augustus, exacte release datum nog onbekend - lowend).

[ Voor 3% gewijzigd door mindcrash op 18-07-2005 14:50 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 14:11

Deathchant

Don't intend. Do!

ben benieuwd wanneer de "echte" versies van de 7800GTX in de winkel liggen.
Gainward heeft nog steeds zijn GoldenSample speeds nog niet bekend gemaakt.
Zal hogstwaarschijnlijk 470/1300 worden..

Ben ook benieuwd wat gainward dit keer doet met de 7800Ultra...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 15:21

Convoy

g44p

Deathchant schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:22:
ben benieuwd wanneer de "echte" versies van de 7800GTX in de winkel liggen.
Gainward heeft nog steeds zijn GoldenSample speeds nog niet bekend gemaakt.
Zal hogstwaarschijnlijk 470/1300 worden..

Ben ook benieuwd wat gainward dit keer doet met de 7800Ultra...
mijn 7800GTX draait ook zonder problemen @470/1300 >:) Ben benieuwd hoeveel duurder dan de GoldenSample van Gainward gaat worden :>

[ Voor 3% gewijzigd door Convoy op 18-07-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
Anoniem: 9373 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:00:
waar haal jij die info vandaan?

ik vind het een beetje vaag om direct de conclusie te trekken dat het een echt heethoofd word alleen omdat theinquirer zegt dat hij een 2 slot koeling krijgt.

dat hij warmer word dan de 7800GTX denk ik ook maar om dan direct de conclusie te trekken dat jhij een heethoofd word.

2 slot koeling kan meerdere redenen hebben.
bv ze willen genoeg overclock ruimte houden of ervoor zorgen dat ook de slechte cores genoeg koeling krijgen en de koeling dan toch nog stil te houden.

de 6800 had ook 2 slot koeling hij was warm maar ik vond de 6800 geen heethoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Anoniem: 9373 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:00:
en niet te vergeten dat hij 32 pixelpipelines zou krijgen inplaats van 24, hij word misschien op 90nm gebakken, en hij heeft 2 vertexshaders meer, en hijs sneller, dit zijn wel allemaal geruchten helaas, en hij wordt denk ik echt geen heethoofd :S rare conclusie voor iets wat er nog niet is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Nog even over de voeding. Een 420W voeding van Enermax moet toch voldoende zijn voor 1 kaart? Maar de Aopen voeding in de Aopen Impression kast van 400W, is dat ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

girlgamer schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:30:
Nog even over de voeding. Een 420W voeding van Enermax moet toch voldoende zijn voor 1 kaart? Maar de Aopen voeding in de Aopen Impression kast van 400W, is dat ook voldoende?
Zat, ik heb hier nog een 360watt voeding liggen die aardig stabiel bleef. Zit nu een X-Alian op van 450 dacht ik.. Ook erg stabiel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
girlgamer schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:30:
ik heb een zalman 400 watt en 1 7800gtx en dat gaat probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77546

Waarom hoor ik niemand in dit topic over :

nieuws: Transparency Adaptive AA: erg mooie bugs

Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd of dit nu storend to uitdrukking komt, en zo ja, dan wacht ik wel (met kopen) totdat dit met een nieuwe driver is opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 77546 op 18-07-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Wat mij opeens opvalt is dat de CPU nu dus de bottleneck is sinds de 7800GTX. En dat is ook eigenlijk niet zo gek als je na gaat dat de videokaarten elk jaar 75% tot soms wel 100% sneller worden. En CPU's halen dat percentage nooit volgens mij... Bij de volgende generatie kaarten is de CPU mischien nog wel een grotere bottleneck. Maar ik vergeet ff dat de games tegen die tijd dan ook Dual Cores vollop benutten, dus mischien dat het mee zal vallen. Ben dan ook erg benieuwt hoe de DC's het gaan doen in de toekomstige games :)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
hully schreef op maandag 18 juli 2005 @ 08:17:
[...]

ik had een xfx6800gt en nu een xfx7800gtx. Het verschil in geluidsproductie is erg groot, in die zin dat de 7800 erg stil is. Ik zou dus zeker voor een 7800 gaan omdat die op alle fronten sneller is dan de snelste ATI.
Of je wacht paar maandjes tot de ATI in de winkel ligt. Als je geduld hebt kun je wellicht dat beter doen.
Thanks. :) Maakt het merk veel verschil, dwz. in kwaliteit coolers en dus geluidsproductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
AvWijk schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:43:
[...]

Thanks. :) Maakt het merk veel verschil, dwz. in kwaliteit coolers en dus geluidsproductie?
nee, alleen de clocksnelheden verschillen een beetje, maar kwa kwaliteit niks, je moet ook kijken naar de software die er bij geleverd word :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 18:02
430-1300 vind ik eerlijk gezegd niet zo héél veel voor een nieuwe-generatie videokaart.....mijn xfx6800ultra doet al 475/1300 (waterkoeling)....500/1300 zelfs, maar dan een beetje artifacts, maar wel ''3dmark-stabiel'' :)

dus 't zou me niks verbazen als de ultra (áls die komt, maar denk het wel) op 700-800mhz gaat draaien O-)
Anoniem: 77546 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:55:
Waarom hoor ik niemand in dit topic over :

nieuws: Transparency Adaptive AA: erg mooie bugs

Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd of dit nu storend to uitdrukking komt, en zo ja, dan wacht ik wel (met kopen) totdat dit met een nieuwe driver is opgelost.
zo heeft iedere kaart wel wat problemen als ie pas uit is, en dat zit 'm vooral in de drivers idd

[ Voor 62% gewijzigd door Mr. Detonator op 19-07-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

tel er eens 8 pipelines bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Jorde89 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:11:
en niet te vergeten dat hij 32 pixelpipelines zou krijgen inplaats van 24, hij word misschien op 90nm gebakken, en hij heeft 2 vertexshaders meer [...]
Waar halen jullie deze informatie eigenlijk vandaan? Ik heb geen enkele bron kunnen vinden.
Zelfs roddelmachine The Inquirer heeft totaal niets van dergelijke aard beweerd in hun artikel gewijd aan de G71.
Die 32 pipes, 2 extra shaders en 90nm komen volgens mij rechtstreeks uit de fantasierijke duim van enkele leken. Een chip met al die extra's t.o.v. G70 zou geen G71 maar G75 of G80 zijn genoemd.

Dit is wat The Inquirer erover te zeggen heeft, op basis van tot nu toe gelekte info:
So, to sum what we know about G71, possibly dubbed the 7800 Ultra:
- 110nm process, modestly revised GPU
- unexpected clockspeed (up till' this story, of course)
- dual-slot aluminium cooling with at least four heatpipes
- ultra-silent, large-fin large-diameter fan
- 512 MB of GDDR-3 memory, provided by Samsung. Capacity of the chips: unknown

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 19-07-2005 00:41 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Jorde89 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:09:
[...]

nee, alleen de clocksnelheden verschillen een beetje, maar kwa kwaliteit niks, je moet ook kijken naar de software die er bij geleverd word :P :9
De bijgeleverde software interreseert me dan weer niet zo veel. De bijleverde TV-IN functie + software op de Leadtek Geforce 4 ti 4400 was wel aardig, maar naar de rest heb ik eigenlijk niet gekeken. Goede drivers trek je van het net, ik vind een goedgeprijsde 7800GTX met stille fan veel belangrijker.

Iemand een voorkeur/aanrader voor een merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 16:53
Zou de VGA-koeler die bij de Zalman Reserator 1 Plus zit op de GeForce 7800 GTX passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:43
AvWijk schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 21:17:
[...]

De bijgeleverde software interreseert me dan weer niet zo veel. De bijleverde TV-IN functie + software op de Leadtek Geforce 4 ti 4400 was wel aardig, maar naar de rest heb ik eigenlijk niet gekeken. Goede drivers trek je van het net, ik vind een goedgeprijsde 7800GTX met stille fan veel belangrijker.

Iemand een voorkeur/aanrader voor een merk?
Heb gisteravond de Leadtek 7800GTX geinstalleerd, wat een wereld van verschil qua geluid met me XFX 6800GT. Vind het echt een enorme vooruitgang. Daarbij de goede prijs (527 euro) en goede software (Splitercell Chaos Theory) heb ik wel een goede koop gedaan dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9373

Paul Hewson schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 07:38:
[...]

Heb gisteravond de Leadtek 7800GTX geinstalleerd, wat een wereld van verschil qua geluid met me XFX 6800GT. Vind het echt een enorme vooruitgang. Daarbij de goede prijs (527 euro) en goede software (Splitercell Chaos Theory) heb ik wel een goede koop gedaan dacht ik.
En qua graphics?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 9373 op 20-07-2005 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Paul Hewson schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 07:38:
[...]
Heb gisteravond de Leadtek 7800GTX geinstalleerd, wat een wereld van verschil qua geluid met me XFX 6800GT. Vind het echt een enorme vooruitgang. Daarbij de goede prijs (527 euro) en goede software () heb ik wel een goede koop gedaan dacht ik.
Zalman coolertje kost minder dan 3 tientjes. 500 euro voor Splitercell Chaos Theory ... ik mag hopen dat die van goud is ;)

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
martijn_tje schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 08:34:
[...]

Zalman coolertje kost minder dan 3 tientjes. 500 euro voor Splitercell Chaos Theory ... ik mag hopen dat die van goud is ;)
welke koelers passen op de 7800gtx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Nog niet zover gekomen om uitgebreid te testen maar vooralsnog zag GTA:SA er goed uit.
martijn_tje schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 08:34:
[...]

Heb me 6800GT SLI setup ingeruild met winst dus geen slechte zaak. En de software is allemaal mooi meegenomen als het er bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144485

Jezou tog maar een 7800 GTX in sli hebben draaien met cores van 700 mhz })
vormt je amd fx-57 nog steeds een bottleneck 8)7

wacht nog op een of andere gek die die 2 kaarten op stikstof koelt in sli met 1 gigahertz core ofzo en 3d mark 2005 aan flarden scheurt :9

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 144485 op 20-07-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:54
Ik ben ondertussen ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe pc, maar wat valt er de komende tijd van ATI te verwachten? Tot nu toe staat de 7800GTX bovenaan mijn lijstje, maar het ligt er dus aan waar ATI binnenkort mee komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835

Straks zullen er op nZone nieuwe forceware drivers verschijnen (77.76) die heel wat bugs voor de 7800GTX fixed en nieuwe features toevoegt voor de SLi gebruikers zoals bridgeless SLI en SLI AA modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Anoniem: 144485 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:14:
Jezou tog maar een 7800 GTX in sli hebben draaien met cores van 700 mhz })
vormt je amd fx-57 nog steeds een bottleneck 8)7

wacht nog op een of andere gek die die 2 kaarten op stikstof koelt in sli met 1 gigahertz core ofzo en 3d mark 2005 aan flarden scheurt :9
zoiets: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=68865

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144485

Ja zoiets ja.. alleen dan die cores op 700 mhz ofzo dan heb je zo 20 k in 3dmark2k5 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Anoniem: 144485 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:57:
Ja zoiets ja.. alleen dan die cores op 700 mhz ofzo dan heb je zo 20 k in 3dmark2k5 :9
Jaaaaaaa, en dan kun je de gemiddelde game op 3200x2400 met 32xAA/64xAF spelen... hiep hoi :+

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
FirefoxAG schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:23:
[...]
Jaaaaaaa, en dan kun je de gemiddelde game op 3200x2400 met 32xAA/64xAF spelen... hiep hoi :+
dat trekt ie niet denk ik....1600x1200 met 8xs aan zal nét gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 15:21

Convoy

g44p

Mr. Detonator schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:41:
[...]

dat trekt ie niet denk ik....1600x1200 met 8xs aan zal nét gaan :)
geen problemen mee in BF2 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Geforce 7800GT to arrive on 11th of August
WE ARE TALKING about one more hard launch. Nvidia will ship the 7800GT cards prior to its launch on the 11th of August and will distribute them to the channel including shops. You will be able to buy these cards the minute the green chaps launch them.

If Nvidia doesn't change its plans, you should be able to get one for about $399 at launch and the partners expect that it might drop fast to much less than that. That sounds like great value to us.

We are still not sure how many pipelines this thing will have, but it transpires that the GT chip will end up with less than 24 pipes. Everyone else is suggesting 20 pipes but it could be even less than that.

Last time we asked we were told the core will work at 400 MHz.
http://www.theinquirer.net/?article=24763

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119928

daar zit ik dus serieus niet op te wachten, ik wil graag een goedkopere kaart dan de 7800gtx maar als er nog minder dan 20 pipelines op komen dan kun je net zogoed een 6800gt kopen dan hoef je tenminste niet tot 11 augustus te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Het unlock feest zal wel weer gaan beginnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Hmm ze regelen wel veel pipes maar zonder genoeg MHz op de gpu heb je toch niks aan meer pipes?. of denk ik verkeerd? en het aantal MHz lijk te blijven handen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
volgens Theinquirer zijn dit de eind specs van de 7800GT

400mhz core 1000mhz RAM en 20 pipes
http://www.theinquirer.net/?article=24777

:|
en volgens Theinquirer gaat ATI nu ook hun GT uitbrengen.
nee ATI gaat geen geforce kaarten maken maar ze brengen een X800GT uit.
volgens hun zijn de specs:
8 pipes 392 MHz core en 700 MHz RAM en 256bit bus.
(vind het best raar van ATi eerst komt er geen x700xt omdat de x800 even snel zou zijn als deze en nu gaan ze hun x700pro kapot concureren)
langzamere core en RAm maar 256bit inplaats vna 128bit ik denk dat hij dus rond de x700pro en 6600GT zal zitten.

ik vraag me af of er nog pipes zijn omte unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Anoniem: 119928 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:53:
daar zit ik dus serieus niet op te wachten, ik wil graag een goedkopere kaart dan de 7800gtx maar als er nog minder dan 20 pipelines op komen dan kun je net zogoed een 6800gt kopen dan hoef je tenminste niet tot 11 augustus te wachten.
Ik denk dat een 7800GT wel even een heel stukje sneller zal zijn dan een 6800GT, zelfs als die maar 16 pipes zou hebben. Het begint er op te lijken dat dit dus 20 pipes gaan worden.
Zelfs als er geen pipes te unlocken zijn heb je maar zo'n 15% minder performance voor 30% minder geld dan een GTX. Geen slechte deal i.m.o.
Brainless-NL schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:32:
Het unlock feest zal wel weer gaan beginnen :9
Misschien, maar als nVidia een beetje heeft geleerd van het 6800 / 6800LE Unlock circus zullen de pipes misschien niet unlockable zijn. Verder kun je er van uit gaan dat nVidia ondertussen wel een aardige voorraad "defecte" GTX cores heeft die herbruikbaar zijn als GT.
Ik verwacht dus dat zelfs als ze unlockable zijn nVidia eerst die slechte cores de deur uit schuift, en pas daarna ook goede GTX cores gaat shippen als GT.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

FirefoxAG schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:45:
[...]
Ik denk dat een 7800GT wel even een heel stukje sneller zal zijn dan een 6800GT, zelfs als die maar 16 pipes zou hebben. Het begint er op te lijken dat dit dus 20 pipes gaan worden.
Zelfs als er geen pipes te unlocken zijn heb je maar zo'n 15% minder performance voor 30% minder geld dan een GTX. Geen slechte deal i.m.o.

[...]
Misschien, maar als nVidia een beetje heeft geleerd van het 6800 / 6800LE Unlock circus zullen de pipes misschien niet unlockable zijn. Verder kun je er van uit gaan dat nVidia ondertussen wel een aardige voorraad "defecte" GTX cores heeft die herbruikbaar zijn als GT.
Ik verwacht dus dat zelfs als ze unlockable zijn nVidia eerst die slechte cores de deur uit schuift, en pas daarna ook goede GTX cores gaat shippen als GT.
Ik denk dat die voorraad "defecte" gtx cores wel meevalt, aangezien de yields zeer goed zijn. Kijk maar eens hoe snel ze de 7800GTX hebben kunnen uitbrengen.... Dat had echt niet gekund met slechte yields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Wat is dat "Negative LOD bias" in de driver opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Brainless-NL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:16:
Ik denk dat die voorraad "defecte" gtx cores wel meevalt, aangezien de yields zeer goed zijn. Kijk maar eens hoe snel ze de 7800GTX hebben kunnen uitbrengen.... Dat had echt niet gekund met slechte yields.
De "snelheid" van uitbrengen hangt niet alleen af van de yields, maar ook van hoe groot de productiecapaciteit is en sinds wanneer is gestart met voorraadopbouw van de chips.
Verder zijn de yields op de Geforce 6800 series ook goed, maar toch zijn de meeste standaard 6800 en met name 6800LE's niet 100% unlockable... zelfs niet na 1,5 jaar in productie te zijn...

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
7800GT:

Afbeeldingslocatie: http://www.gdhardware.com/hardware/video_cards/nvidia/7800gt/7800GT.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.gdhardware.com/hardware/video_cards/nvidia/7800gt/7800gt.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:02

KhaZ

Alfa Romeo

Is dat de Asus versie? Zelfde cooler als de GTX versie iig

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
Zemskii schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:47:
Is dat de Asus versie? Zelfde cooler als de GTX versie iig
nee is een NVidia reference design.
hij lijkt een beetje op de GTX reference design (waar de asus en alle andere merken tot nu gebruik van maken)
de verschillen zijn klein tussen de GTX en GT.

het ventilatortje van de GT lijkt kleiner met minder bladen.
ook zie ik geen heatpipe bij de GT zoals de GTX die wel heeft (kan ook zijn dat ik hem vanuit deze hoek niet zien kan)
en slecht te zien maar ik zou bijna zeggen dat de GT korter is
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/admin/imageview.php?image=5209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 14:15

edward2

Schieten op de beesten

En dan, the beast:

Afbeeldingslocatie: http://photos22.flickr.com/27341490_ca1deeb101_o.jpg

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 10:34

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Ik heb die van XFX hier bij me liggen, moet nog op de rest van men configuratie wachten voordat ie aan de slag kan :D

[ Voor 4% gewijzigd door Bull op 22-07-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Bull schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:36:
Ik heb die van XFX hier bij me liggen, moet nog op de rest van men configuratie wachten voordat ie aan de slag kan :D
wacht maar niet te lang; voor je het weet is ie oud..

(heb overigens dezelfde kaart van xfx, heerlijke kaart, lekker te overclocken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Quadro FX 4500
Core: 430 Mhz
Mem: 512 MB GDDR3 @ 525 Mhz

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:14:
[...]

Quadro FX 4500
Core: 430 Mhz
Mem: 512 MB GDDR3 @ 525 Mhz
Ik heb het gelezen ja, maar vreemd dat er zo'n heftige koeling op zit, dat kan toch niet alleen voor het mem zijn....

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

edward2 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:56:
[...]

Ik heb het gelezen ja, maar vreemd dat er zo'n heftige koeling op zit, dat kan toch niet alleen voor het mem zijn....
Mwhaaa dat verkoopt ook beter. Wat zal je doen voor 30.000euro een trabant kopen met een bmw 3liter 6cilinder met plus 200pk of gewoon een echte "mooie" BMW 330i ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 30670 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:58:
[...]

Mwhaaa dat verkoopt ook beter. Wat zal je doen voor 30.000euro een trabant kopen met een bmw 3liter 6cilinder met plus 200pk of gewoon een echte "mooie" BMW 330i ?
Geen van beiden en voor de AudiTT Cabrio gaan in diamantzwart ;)

Maar CJ, waar heb je dat vandaan, ook van NVnews?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
De MSI is ook dynamisch maar betreft niet de standaard versnelling. Bij deze kaart kun je zelf aangeven in welke mate de kaart mag overklokken.

Dit snap ik effe niet. De MSI is standaard 430 en dan kan je de kaart zelf instellen op bijvoorbeeld 470. Maar blijft dat dan altijd 470 of moet je bij elk spel opnieuw weer aangeven in welke mate de kaart mag overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148885

Is het slim om mijn V9999/TD te verkopen ( AGP ) en een PCI-E mobotje te kopen?
Dan moet ik dus dit verkopen :
Gigabyte K8NS-Ultra 939
ASUS V9999/TD ( 6800 )
En van dat geld dan een PCI-E mobo kopen en een 7800 GTx.

Denken jullie dat de 7800 GTx snel in prijs zal dalen :9~ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je moet niet zo snel inspringen in die hypes, hou gewoon je setje, een 6800NU is snel zat om alles nog te draaien, zodra je spellen niet meer kunt spelen met alles op low, dan moet je weer upgraden, je moet niet steeds het snelste nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134162

WOW, die is echt mooi O+ (hebbe hebbe hebbe) die koeler zou ik dus nooit veranderen :9
Toch leuk zo'n GT versie, goedkoper en toch zeer goede prestaties, lekker handig als je wat pipes kan unlocken en lekker overclocken >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 134162 op 22-07-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
Anoniem: 134162 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:32:
[...]

WOW, die is echt mooi O+ (hebbe hebbe hebbe) die koeler zou ik dus nooit veranderen :9
Toch leuk zo'n GT versie, goedkoper en toch zeer goede prestaties, lekker handig als je wat pipes kan unlocken en lekker overclocken >:)
Het word al gezegd maar das niet de 7800ultra, maar de quadro fx4500 ;) ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
edward2 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:34:
[...]
Maar CJ, waar heb je dat vandaan, ook van NVnews?
Nee. Van een andere site waar de rest van de pics op staan. :+

http://www.lovehinaplus.c...le&articleId=433&blogId=2

In de titel staat grappig genoeg "FX4500 aka GF70 Ultra", maar dat was geloof ik meer om aan te geven dat dit de kaart was waarvan iedereen dacht dat het de Ultra zou zijn, maar het dus ging om een Quadro FX. Maar zo'n cooler zou een eventuele Ultra natuurlijk niet misstaan en het zou me niet verbazen als deze gebruikt werd mocht nVidia wel een Ultra uit brengen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119137

Paul Hewson schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:23:
[...]

Nog niet zover gekomen om uitgebreid te testen maar vooralsnog zag GTA:SA er goed uit.
Als jij de graphics van GTA:SA goed vindt, weet je duidelijk niet wat goede graphics zijn, wat een verschrikkelijk lelijk spel is dat zeg. Na Far Cry, Doom3 en HL2 hoef ik die rommel niet meer op m`n scherm te hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119137 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 03:05:
[...]

Als jij de graphics van GTA:SA goed vindt, weet je duidelijk niet wat goede graphics zijn, wat een verschrikkelijk lelijk spel is dat zeg. Na Far Cry, Doom3 en HL2 hoef ik die rommel niet meer op m`n scherm te hebben. ;)
Je vergeet Pariah en Unreal 2004.. Allemaal games waarvoor ik mijn 7800 gekocht heb.. Machtige games !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:44
[...]

Toch vind ik GTA:SA een prachtig spel, zo uitgebreid en uitgestrekt..tsja als dat nu ook nog eens met de graphics van hl2 of far cry was... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaapstobbe schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 09:33:
[...]

Toch vind ik GTA:SA een prachtig spel, zo uitgebreid en uitgestrekt..tsja als dat nu ook nog eens met de graphics van hl2 of far cry was... :9~
Je bent gewoon een vies ventje en hebt Hot Coffee gedownload hehe :P ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Ik ben ook van plan zo'n monster op te halen (van ASUS), na wat wikken en wegen. :9

Ik heb nu een 6800GT en een 400W voeding. Zou deze voeding ook genoeg zijn om een 7800GTX van power te voorzien?

En ik wil er een ASUS A8N-E mobo bij, zit daar een PCI lock op? Want ik wil mijn Athlon64 3200+ processor natuurlijk wel op 2,4 Ghz houden.

En zitten er 1 of 2 molex-aansluitingen aan die graka? Ik heb er maar 1 aan me voeding nl.

Zo, dat waren mijn belangrijkste vragen. :7

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 23-07-2005 11:04 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 18-06 23:01
GaylordFocker schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 10:33:
Ik ben ook van plan zo'n monster op te halen (van ASUS), na wat wikken en wegen. :9

Ik heb nu een 6800GT en een 400W voeding. Zou deze voeding ook genoeg zijn om een 7800GTX van power te voorzien?

En ik wil er een ASUS A8N-E mobo bij, zit daar een PCI lock op? Want ik wil mijn Athlon64 3200+ processor natuurlijk wel op 2,4 Ghz houden.

En zitten er 1 of 2 molex-aansluitingen aan die graka? Ik heb er maar 1 aan me voeding nl.

Zo, dat waren mijn belangrijkste vragen. :7
Der zit zon 6 pins connector op de kaart. maar als je dat kabeltje gaat aansluiten moet je dan 2 molexen in dat verloop kabeltje doen.

ik heb een 480 W voeding van Tagan. Ik heb heb 4 casefans, 3 Hdd's, cd-brander , dvd brander en een amd 64 3500+ en als ik er dan een geforce 7800 GTx erbij zou doen zou die voeding het nog trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mensen, de 7800GTX trekt minder stroom dan een 6800U, ongeveer gelijk als een 6800GT denk ik, dus dat zit wel snor (wel heel onnodig om te gaan upgraden van een 6800GT maja, da's mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tja, anders blijf ik met AGP zitten. Ik denk dat die 7800GTX wel 1,5 tot 2 jaar meekan. En dat is mijn doel.

Laatste upgrade zeg maar. Ik wil gewoon alle games op max spelen. Ook de games die volgend jaar uitkomen. :9~ En de 6800GT krijgt het nu wat moeilijker zo langzamerhand.

En die nieuwe beeldverbeterende technieken staan me wel aan.

[ Voor 51% gewijzigd door Format-C op 23-07-2005 11:47 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 22:50
Ik wil ook deze kaart graag aanschaffen. Ik speel voornamelijk WoW (warcraft) en heb gelezen op hun forum dat er veel problemen zijn met deze kaart dat ze totaal niet presteren en lage FPS hebben. Heeft iemand al deze kaart en speelt diegene ook WoW kan die even laten weten hoe WoW draait.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
op 11 augustus komt de 7800GT uit en ligt iets later in de winkel, aangezien jij voornamelijk WoW speelt heb je niet echt de performance van deze kaart nodig, en kun je waarschijnlijk beter even wachten tot de 7800GT (voor 399,- dollar word hij gelanceerd en denk voor 300 euro, is misschien een betere keuze).

[ Voor 8% gewijzigd door jorde op 23-07-2005 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06 11:51
GaylordFocker schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:41:
Tja, anders blijf ik met AGP zitten. Ik denk dat die 7800GTX wel 1,5 tot 2 jaar meekan. En dat is mijn doel.

Laatste upgrade zeg maar. Ik wil gewoon alle games op max spelen. Ook de games die volgend jaar uitkomen. :9~ En de 6800GT krijgt het nu wat moeilijker zo langzamerhand.

En die nieuwe beeldverbeterende technieken staan me wel aan.
Waarom moet het zolang meekunnen? Je geeft nu toch al heel snel na je 6800 opnieuw (veel) geld uit? Dan kun je toch beter dat geld op de bank zetten en over een jaar upgraden, zodat je dan zeker alle spellen op max kan spelen?
Op zich goed voor de economie jouw koopgedrag, maar ik vind het enigszins lomp. Ik geloof nooit dat er veel meer achter zit dan dat je perse het snelste wilt. Als dat je 500 euro ofzo waard is, be my guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

In principe heb je gelijk, en twijfel ik ook nog wel een beetje bij nader inzien. Je blijft aan de gang he?! Ik heb het geld er wel voor, maar het is best veel. Vooral als ik in guldens ga denken.

Lastig... Zou een Ati R520 (of 7800GTX) op AGP wel mogelijk zijn? Ik bedoel is 8x AGP "in het algemeen" niet te traag voor zo'n snelle kaart?
-Of deze kaarten op AGP er komen laat ik even in het midden hoor, maar ATi zegt dat de R520 er wel zou komen, met een Rialto bridge chip.

Anders kan ik idd misschien beter nog even de kat uit de boom kijken. In wezen heb ik ook niet echt haast. Ik heb een redelijk systeem natuurlijk. En de 6800GT doet het ook wel aardig... Ik kan ook wel op 2 x AA spelen ipv 8x. Als me dat 500 eurie bespaart.
Als hij echt niet meer op 1280 x 1024 wil kan ik ook nog een nieuwe kaart kopen. Misschien voor 2/3 van wat ze nu kosten.

Het is gewoon een beetje rottig dat ik nog AGP heb, en dat dat ineens zo "uitgerangeerd" is.
Je kan geen kant meer op met AGP lijkt het. En dat geeft je een beetje het gevoel direkt te willen upgraden, terwijl dat later ook nog wel kan.

Maar zo word je mooi bespeeld door de fabrikanten, en dat is natuurlijk precies wat ze willen.

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 23-07-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
GaylordFocker schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 12:52:
In principe heb je gelijk, en twijfel ik ook nog wel een beetje bij nader inzien. Je blijft aan de gang he?! Ik heb het geld er wel voor, maar het is best veel. Vooral als ik in guldens ga denken.

Lastig... Zou een Ati R520 (of 7800GTX) op AGP wel mogelijk zijn? Ik bedoel is 8x AGP "in het algemeen" niet te traag voor zo'n snelle kaart?
-Of deze kaarten op AGP er komen laat ik even in het midden hoor.

Anders kan ik idd misschien beter nog even de kat uit de boom kijken. In wezen heb ik ook niet echt haast. Ik heb een redelijk systeem natuurlijk. En de 6800GT doet het ook wel aardig... Ik kan ook wel op 2 x AA spelen ipv 8x. Als me dat 500 eurie bespaart.
Als hij echt niet meer op 1280 x 1024 wil kan ik ook nog een nieuwe kaart kopen. Misschien voor 2/3 van wat ze nu kosten.

Het is gewoon een beetje rottig dat ik nog AGP heb, en dat dat ineens zo "uitgerangeerd" is.
Je kan geen kant meer op met AGP lijkt het. En dat geeft je het gevoel een beetje direkt te willen upgraden, terwijl dat later ook nog wel kan.

Maar zo word je mooi bespeeld door de fabrikanten, en dat is natuurlijk precies wat ze willen.
welcome to the real world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

GaylordFocker schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 12:52:
-Of deze kaarten op AGP er komen laat ik even in het midden hoor.
8x AGP is ook voor deze kaarten nog ruim genoeg. Kijk maar eens naar sli; De kaarten draaien dan ook op pci-e 8x.

Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
GaylordFocker schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:41:
Eerlijk zeggen: dacht je dat ook toen je je 6800 net kocht en toen er nog geen woord over een mogelijke opvolger werd gerept?

Ik wacht mooi nog ff op de r520. Eerst zien wat die gaat doen en dan pas beslissen. Nu al een 7800GTX kopen terwijl ATI binnenkort een mogelijk sneller product gaat leveren voor (bijna) dezelfde prijs, zit mij nu teveel dwars en daarom wacht ik nog even. :)

Denk dat nVidia ook een leuk antwoord heeft klaarliggen wanneer de r520 op de markt komt.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MelvinB schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:09:
[...]

Eerlijk zeggen: dacht je dat ook toen je je 6800 net kocht en toen er nog geen woord over een mogelijke opvolger werd gerept?

Ik wacht mooi nog ff op de r520. Eerst zien wat die gaat doen en dan pas beslissen. Nu al een 7800GTX kopen terwijl ATI binnenkort een mogelijk sneller product gaat leveren voor (bijna) dezelfde prijs, zit mij nu teveel dwars en daarom wacht ik nog even. :)

Denk dat nVidia ook een leuk antwoord heeft klaarliggen wanneer de r520 op de markt komt.
En als de R520 komt kan je wachten op de 7800Ultra en dan kan je wachten op de R540 ? En dan en dan...... Wachten heeft helaas op graka's geen zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Maar het wachten bespaart je wel een hele hoop zuurverdiend geld.
En je kan vergelijken, wat nu niet kan.

Helemaal als je eigenlijk niet hoeft te upgraden kan je beter wachten.

En dat doe ik dan ook maar. Ik heb na 3 a 4 uur nadenken steeds meer negatieve punten. Dus.....

Ze kunnen wat mij betreft voorlopig de boom in bij NVidia. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Format-C op 23-07-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJJ
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 20:43

PJJ

je kan toch wel 1 a 2 maanden wachten, als het langer word is het idd onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 51473 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:27:
[...]

En als de R520 komt kan je wachten op de 7800Ultra en dan kan je wachten op de R540 ? En dan en dan...... Wachten heeft helaas op graka's geen zin...
Ik denk dat wachten in dit geval wel zin heeft. Anders blijf je een SM2.0 kaart vergelijken met een SM3.0 kaart. Om echt appels met appels te vergelijken, is het het verstandigst om de G70 te vergelijken met ATi's SM3.0 kaart... anders kan je jezelf later wel een knal voor je kop verkopen als je dat niet doet en het blijkt dat de R520 bv opeens wel MSAA met HDR ondersteunt en meer IQ opties biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Ik ben ondertussen even gaan navragen bij de Paradigit en Computerland naar de Geforce 7800GTX. De computerland bleek een aantrekkelijk geprijsde Gigabyte kaart te hebben (€ 520), maar Paradigit een wat duurdere XFX versie. Ik heb gelijk gevraagd naar het geluidsniveau en die Gigabyte bleek sowieso wel een herriemaker te zijn :( De XFX daarintegen was redelijk stil volgens de medewerker van Paradigit.

Weet iemand meer, dat het zoveel uitmaakt in toegepaste lagers/fans, wat de kaarten en fans zien er vrijwel hetzelfde uit. En is de leadtek versie óf de XFX versie een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
AvWijk schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:37:
Ik ben ondertussen even gaan navragen bij de Paradigit en Computerland naar de Geforce 7800GTX. De computerland bleek een aantrekkelijk geprijsde Gigabyte kaart te hebben (€ 520), maar Paradigit een wat duurdere XFX versie. Ik heb gelijk gevraagd naar het geluidsniveau en die Gigabyte bleek sowieso wel een herriemaker te zijn :( De XFX daarintegen was redelijk stil volgens de medewerker van Paradigit.

Weet iemand meer, dat het zoveel uitmaakt in toegepaste lagers/fans, wat de kaarten en fans zien er vrijwel hetzelfde uit. En is de leadtek versie óf de XFX versie een aanrader?
Volgens mij zijn het allemaal retail coolers, maar da kan aan mij liggen :7 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Lijkt mij dat fabrikanten verschillende soorten koelers maken, athans dat begreep ik van de verkoper. Maar hoe tevreden/ontevreden is de bezitter hier van een 7800GTX over het geluidsniveau, zeker ten opzichte van zijn oude kaart? Want ik heb nu nog die Leadtek GF4 4400 ti, maar wél voorzien van Zalmann koelblok + 80mm fan + fanmate. En dat is een heel stille combinatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
[...]

Zag er goed uit als in geen vreemde dingen opgemerkt die er niet horen te zijn en dus niet in als oogverblindende graphics. Back ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul Hewson schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:10:
[...]

Zag er goed uit als in geen vreemde dingen opgemerkt die er niet horen te zijn en dus niet in als oogverblindende graphics. Back ontopic.
Ik vermoedde al zoiets, was al echt bang dat je de graphics goed vond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
ik kan niet inzien hoe er op dit moment een groot geluids verschil kan zijn in de koeler van de 7800GTX van XFX of gigabyte.
want beide maken op dit moment gebruik vna het reference design van Nvidia en zouden op hardware 100% gelijk moeten zijn.

misschien dat de biosen anders zijn en dat deze de koelers op andere speeds laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Kstr
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-04 12:00
Ik kom er ff niet uit bij de aankoop van een processor, ik heb nu:

Moederbord: Asus A8N-SLI
Videokaart: Asus GeForce 7800 GTX 256MB
Voeding: Enermax EG565AX 535W

Twijfel tussen een:
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB) € 231,50 en
AMD Athlon 64 3800+ Venice (S939, 2,4GHz, 512KB, Boxed) € 367,71

Ik wil met name Half-Life en Battlefield 2 spelen, kan ik gewoon voor de 3500 gaan, of is het verstandig toch wat meer uit te geven en de 3800 te kopen?

(Of is er een optie die nog verstandiger is? Ik wil niet overklokken trouwens)

The orange or the black pill..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionysos1605
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 21:26
Voor de mensen die denken een loodzware voeding te moeten kopen voor deze kaart. Ik heb hem (XFX) hier in een shuttle SN25P met een 350watt voeding en hij loopt als een trein. Ook over het geluidsniveau ben ik trouwens zeer te spreken. Rest van de specs zijn: Athlon 64 x2 4400+, 2GB twinmos, nec 3540 dvdrw, Maxtor diamondmax plus 10 300GB.
3dmark05 score: 7895

Never underestimate the predictability of stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rob_Kstr schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:02:
Ik kom er ff niet uit bij de aankoop van een processor, ik heb nu:

Moederbord: Asus A8N-SLI
Videokaart: Asus GeForce 7800 GTX 256MB
Voeding: Enermax EG565AX 535W

Twijfel tussen een:
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB) € 231,50 en
AMD Athlon 64 3800+ Venice (S939, 2,4GHz, 512KB, Boxed) € 367,71

Ik wil met name Half-Life en Battlefield 2 spelen, kan ik gewoon voor de 3500 gaan, of is het verstandig toch wat meer uit te geven en de 3800 te kopen?

(Of is er een optie die nog verstandiger is? Ik wil niet overklokken trouwens)
Het is maar net wat jij wilt uitgeven, tuurlijk de 3800+ is sneller, maar het is geen extreem verschil met de 3500+, als jouw die € 130,- niet uit maakt zou ik voor de 3800+ gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150102

Ik zit ook nog te twijfelen over een 7800GTX of de 7800GT (draai op 1280x720 dus de GT-versie zou mij al wel weer een tijdje vooruit helpen)

Maar hij komt in mijn HTPC en niet al te veel herrie is wel een aantrekkelijke optie. Als ik dit plaatje van de GT-versie zo bekijk zie ik maar 2 draadjes naar de fan lopen, dus dan kan de kaart de fan niet langzamer laten draaien ofwel? De GTX heeft gewoon drie draadjes als ik dat zo zie voor de controle/spanning.

Kan natuurlijk ook altijd nog mijn Zalman VF700-CU erop zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150102 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 02:48:
[...]

Ik zit ook nog te twijfelen over een 7800GTX of de 7800GT (draai op 1280x720 dus de GT-versie zou mij al wel weer een tijdje vooruit helpen)

Maar hij komt in mijn HTPC en niet al te veel herrie is wel een aantrekkelijke optie. Als ik dit plaatje van de GT-versie zo bekijk zie ik maar 2 draadjes naar de fan lopen, dus dan kan de kaart de fan niet langzamer laten draaien ofwel? De GTX heeft gewoon drie draadjes als ik dat zo zie voor de controle/spanning.

Kan natuurlijk ook altijd nog mijn Zalman VF700-CU erop zetten....
Ik heb hier ook nog een VF700Cu liggen, maar ik twijfel om de orginele koeler eraf te halen.. Gezien de groote koelt deze mischien wel beter..

Iemand al een 7800GTX met een VF700 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:00

justifire

Shut up and squat !!

Is de 7800 kwa layout hetzelfde als de 6800 serie?
Zit nl te denken om deze te kopen (Danger Den 6800 SLI blocks) Afbeeldingslocatie: https://www.dangerdenstore.com/product_image.php?imageid=290/ maar vraag me af of deze past op de 7800 ?
Als de ramblokjes natuurlijk anders zitten heeft deze koeler weer geen nut.

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 24-07-2005 12:28 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
justifire schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:27:
Is de 7800 kwa layout hetzelfde als de 6800 serie?
Zit nl te denken om deze te kopen (Danger Den 6800 SLI blocks) [afbeelding] maar vraag me af of deze past op de 7800 ?
Als de ramblokjes natuurlijk anders zitten heeft deze koeler weer geen nut.
NV-68 Block- There is a change to the 7800 series cards. The height difference of the RAM to the GPU has changed by about the diameter of a human hair (0.006 inches or 0.15mm). Danger Den will make a modifed block to officially work with the 7800 series. Also, there is RAM on the backside of the card. This requires a modifed backing plate and RAM sinks.

Gaat niet over hetzelfde blok maar lijkt me wel nuttige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71895

Deze link is wel interresant, verschillende A64 cpu's getest met 7800GTX , conclusie van firingsquad is dat je een A64 2,2ghz( of hoger natuurlijk |:( ) cpu moet hebben voor lekkere prestaties met deze kaart;P

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 71895 op 24-07-2005 14:17 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.