Canon EOS 350D (Deel 3)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.952 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kunt die DSV verzekering wel afsluiten hoor(heb het zelf trouwens (nog?) niet gedaan, maar volgens mij kun je dat ook als particulier afsluiten(heb de papieren toch zorgvuldig doorgelezen)), is op zich lekker uitgebreid wel minimaal €70 premie per jaar, verzekert dan enkele duizenden €(weet het nu niet precies uit mijn hoofd ~5000(kan natuurlijk altijd meer))tegen nieuwwaarde, in europa(wereld is duurder), ook terrorisme, oorlog, door je verhuurde apparatuur en dergelijke (kunt natuurlijk ook korting krijgen als dat niet nodig is), en natuurlijk valschade en dergelijke

Ik wil trouwens geen reclame maken, ben mezelf ook nog met alternatieve verzekeringen bezig aan het houden.

[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 24-08-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Got_user schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:36:
[...]

Die indruk kreeg ik ook. Ik denk dat ik voor de Kostbaarhedenverzekering van Interpolis ga.
Had al wel een doorlopende reisverzekering met werelddekking. Maar bedrag was niet toereikend (was wel toereikend, maar de rest van de bagage dan niet meer ;)).
Heb zonet de kostbaarheden verzekering van Interpolis (via rabo) afgesloten voor de 350D.
Nu issie goed verzekerd tegen schade, diefstal, verlies etc. En het mooie: wereldwijde dekking!

Gaat helaas niet op voor versies die van de vrachtwagen afgevallen zijn. Je moet namelijk wel originele aankoopbonnen overhandigen (krijg je een mooi stempeltje op)...

Ben nu €32,00 kwijt per jaar. En dit is makkelijk op te hogen als je meer spullen er bij koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
* neographikal @ studentenpakket van de ABN AMRO

Dat is een inboedelverzekering, maar daarboven op heb ik de kostbaarhedenverzekering lopen. Je moet bijna bij alle verzekeraars een inboedelverzekering hebben, en de Abn was wat dat betreft een van de goedkoopste. Volledige nieuwwaarde dekking ook nog eens.

En hoe ze met het uitbetalen zijn ga ik binnenkort merken, mijn 50mm heeft een stuiter gemaakt gisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:56:

Dat is een inboedelverzekering, maar daarboven op heb ik de kostbaarhedenverzekering lopen. Je moet bijna bij alle verzekeraars een inboedelverzekering hebben, en de Abn was wat dat betreft een van de goedkoopste. Volledige nieuwwaarde dekking ook nog eens.

En hoe ze met het uitbetalen zijn ga ik binnenkort merken, mijn 50mm heeft een stuiter gemaakt gisteren. :)
klopt, het is een aanvulling op mijn inboeldverzekering bij Interpolis...

Ben benieuwd hoe het afloopt met je 50mm...
(en dan met name de afhandeling door de verzekering ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:56:
Had al wel een doorlopende reisverzekering met werelddekking. Maar bedrag was niet toereikend (was wel toereikend, maar de rest van de bagage dan niet meer ;)).
Heb zonet de kostbaarheden verzekering van Interpolis (via rabo) afgesloten voor de 350D.
Nu issie goed verzekerd tegen schade, diefstal, verlies etc. En het mooie: wereldwijde dekking!

Gaat helaas niet op voor versies die van de vrachtwagen afgevallen zijn. Je moet namelijk wel originele aankoopbonnen overhandigen (krijg je een mooi stempeltje op)...

Ben nu €32,00 kwijt per jaar. En dit is makkelijk op te hogen als je meer spullen er bij koopt.
Het makkelijk ophogen is mooi voor mijn toekomstige lenzen. Verder weet ik nog niet of ik het rechtstreeks via interpolis doe of via de rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:56:

dat is balen, ik liet vandaag mijn camera vallen van een meter hoogte !!!! hij lijkt het gelukkig nog goed te doen , was wel schrikken, hij is 2 weken oud.
Morgen ook maar even een verzekering afsluiten, ik zit bij de zlm en daar kost de jaarpremie
20,0 ‰ van het verzekerd bedrag per jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Got_user schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:36:
[...]

Die indruk kreeg ik ook. Ik denk dat ik voor de Kostbaarhedenverzekering van Interpolis ga.
Die kan ook zonder Inboedelverzekering hebben ze mij verteld, aangezien ik die al heb bij FBTO. Ik vraag me alleen af hoe het zit met die grens van €250 die ze kennen.

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
de discussie bloedt een beetje dood zo te zien.
Een vraag aan 350D bezitters. Zouden jullie nu, gezien alle ontwikkelingen met de nikon d70s en de d50 en pentax nog steeds voor de 350D gaan? Of brengt het jullie nu aan het twijfelen? In het blad Chip Foto-Video komen de 350D als de 70s op dezelfde punten aantal.
Ben benieuwd naar jullie mening!

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, ik zou nog steeds voorde 350D gaan. Ik heb indertijd gekozen voor het lenzensysteem van Canon omdat ik vond dat er meer interessante en betaalbare objectieven van Canon waren dan van Nikon. Dat is niet veranderd.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Bean77 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:24:
de discussie bloedt een beetje dood zo te zien.
Een vraag aan 350D bezitters. Zouden jullie nu, gezien alle ontwikkelingen met de nikon d70s en de d50 en pentax nog steeds voor de 350D gaan? Of brengt het jullie nu aan het twijfelen? In het blad Chip Foto-Video komen de 350D als de 70s op dezelfde punten aantal.
Ben benieuwd naar jullie mening!
Ik heb de test waar je het over hebt ook gelezen, en op meerdere punten ben ik het eigenlijk totaal niet eens met de testers... Ook werden beide camera's op wel erg dubieuze dingen afgekraakt (voorbeeld: de DOF-preview button is te klein, maar hoe vaak gebruik je die nou eigenlijk?) En het is bijna altijd zo met dit soort testen: ze zijn conclusieloos. Ze komen altijd toevallig op een gelijke score uit, om vervolgens de lezer op basis van het artikel zelf een beslissing te laten nemen. Dat moet jij ook eigenlijk doen. Als je het hier vraagt krijg je waarschijnlijk vooral Pro-350D berichten, en in "dat andere topic" ( :+ ) waarschijnlijk veel Pro-D50/D70 reacties.

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat het veel slimmer is om gewoon voor jezelf alle voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen om zo tot een conclusie te komen. Aan beide merken zul je geen miskoop hebben.

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mag ik hier ook reageren, ik kom van 'the dark side' ;)
maar wat ik vaak lees is dat de 350D wat aan de kleine kant is, sommige zeggen dat het wel meevalt, sommige zeggen van niet.. dat is een vrij groot verschil tussen de 350D en D70, dus voor je 1 koopt.. houd ze vast in de winkel! (sowieso altijd doen eigenlijk)

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
DOF preview button is erg fijn. Maar CHIP = noobs. Niet (echt niet) naar luisteren. Ga naar de winkel en check zelf.

|>

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:57

breinonline

Are you afraid to be known?

SteAlthmAn schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:49:
maar wat ik vaak lees is dat de 350D wat aan de kleine kant is, sommige zeggen dat het wel meevalt, sommige zeggen van niet.. dat is een vrij groot verschil tussen de 350D en D70, dus voor je 1 koopt.. houd ze vast in de winkel! (sowieso altijd doen eigenlijk)
Vrij groot? Levensgroot. De reden dat ik absoluut geen 350D zou willen. De D70 trouwens ook niet, ik wil een fatsoenlijke grip eronder kunnen hebben. Een camera moet je gewoon vasthebben voor je koopt, daar heb je gelijk in.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
breinonline schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:06:
[...]

Vrij groot? Levensgroot. De reden dat ik absoluut geen 350D zou willen. De D70 trouwens ook niet, ik wil een fatsoenlijke grip eronder kunnen hebben. Een camera moet je gewoon vasthebben voor je koopt, daar heb je gelijk in.
echt goeie grips zijn er voor de D70 niet nee, helaas.. alleen third-parties die amper werken.
maar de D70 is zonder grip goed vast te houden hoor, mits je niet een hele tijd in portrait-stand moet schieten.
ik heb nog nooit gelezen dat bij mensen de pink eronder hangt (of meer zoals bij de 350D).

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteAlthmAn schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:49:
Ik heb hem meteen gekocht met grip eronder, en voor mij (heb nogal grote handen) is hij zonder grip gewoon niet fijn. Ik had namelijk nergens plek voor mn pink iets wat snel gaat irriteren. Met de grip erbij is het echter een prima vorm, die fijn in de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 07:54:
[...]

Ik heb hem meteen gekocht met grip eronder, en voor mij (heb nogal grote handen) is hij zonder grip gewoon niet fijn. Ik had namelijk nergens plek voor mn pink iets wat snel gaat irriteren. Met de grip erbij is het echter een prima vorm, die fijn in de hand ligt.
Toen ik 'm voor de grap eens had uitgeprobeert had ik niet alleen last van een 'vliegende pink' maar ook van het feit dat de grip rechts te ondiep is, en de ruimte tussen de lens en de grip veels te klein was. En dat los je niet op met een verticale grip. Wat ik trouwens niet snap is waarom ze dat bij canon niet door hebben gehad, dat hij niet lekker in de hand ligt bij de meeste mensen. De pentax *ist DS is bijvoorbeeld ongeveer even groot als een 350d, en houd veeel beter vast.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassa
  • Laatst online: 13-12-2021
MartijnGizmo schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:13:
Die kan ook zonder Inboedelverzekering hebben ze mij verteld, aangezien ik die al heb bij FBTO. Ik vraag me alleen af hoe het zit met die grens van €250 die ze kennen.
Ik heb vanochtend naar interpolis gebeld en mij werd verteld dat de kostbaarhedenverzekering niet los te verkrijgen is :?.

Waar heb jij dat van die €250 grens gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Got_user schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:48:
[...]

Ik heb vanochtend naar interpolis gebeld en mij werd verteld dat de kostbaarhedenverzekering niet los te verkrijgen is :?.

Is inderdaad ook niet los te verkrijgen. Het is namelijk een soort 'aanvullende' verzekering voor 'mobiele' inboedel (sieraden, laptops, computers, camera's etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elite_Dead schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:55:
[...]

<knip> En dat los je niet op met een verticale grip. <knip>
We hebben het hier toch over de horizontale batterygrip? of houd jij je camera altijd op zijn zij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een probleempje...
ik heb al gezocht hoor ;)
maar ik krijg mijn interne flitser niet meer aan de gang, heel appart
hebben jullie enig idee wat ik verkeerd doe? ik dacht dat je dat met dat 'bliksem' achtige knopje kan doen aan de zijkant van de 'lens' (dat ding waar je m aan schroeft :p) maar dat doet ie ook niet 8)7 dat deed ie bij mn andere camera wel (Nikon F55)...

kan iemand mij helpen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat niet toevallig in de groene auto stand? Dan komt ie volgens mij niet omhoog. Zet hem in de P-stand om hem handmatig omhoog te klappen. (alles onder voorbehoud, ben geen gebruiker namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Zoals Mig29 zegt: de knop werkt alleen in standen P, Av, Tv, M. In de overige standen komt hij automatisch op indien nodig.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:23:
Zoals Mig29 zegt: de knop werkt alleen in standen P, Av, Tv, M. In de overige standen komt hij automatisch op indien nodig.
hij gaat dus niet standaard omhoog... en in de M stand (waar ik vaak in fotografeer) krijg ik m ook niet aan de praat.
hoe krijg ik dat ding aan de praat?
of zal er iets mis zijn? en moet ik er mee terug naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Het ziet ernaar uit dat hij het niet doet dan nee. Probeer anders eens de instellingen te resetten via het menu en kijk dan of hij het doet? Zoals gezegd, hij moet via de knop uit te klappen zijn als je in de M stand zit, in de groene stand en de voorgeprogrammeerde standen moet hij omhoog komen als je in een te dinkere situatie zit. Doet hij het echt niet dan kan je er denk ik mee terug naar de winkel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
wat ik eerder gepost had heeft niks met mijn keuze te maken want ik ga een 350D kopen. Was eigenlijk voornamelijk benieuwd wat andere gebruikers ervan vonden (en om een beetje discussie los te krijgen).
Lukt aardig _/-\o_

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Nog ff over die flitser, zit er geen instelling op dat de externe flitser flitst? Want als dat aan staat (met of zonder flitser erop) dan doet de interne flitser het lijkt mij toch niet omdat hij denkt dat je extern flitst? (ik heb geen 350D maar het is maar een gok van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:06:
[...]

Met de battery grip is het een perfect toestel. Heb op me werk de d70, fijne camera maar de eos 350 is IMO betervan fotoqualitiet. Met de juiste lens natuurlijk. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:03:
Nog ff over die flitser, zit er geen instelling op dat de externe flitser flitst? Want als dat aan staat (met of zonder flitser erop) dan doet de interne flitser het lijkt mij toch niet omdat hij denkt dat je extern flitst? (ik heb geen 350D maar het is maar een gok van mij)
Als ik je post goed begrepen heb vraag je of de ingebouwde flitser het niet doet als je een externe flitser aangesloten hebt. Dit is correct, de pop-up flash zal het niet doen als er een externe Speedlite is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:12:
[...]

Met de battery grip is het een perfect toestel. Heb op me werk de d70, fijne camera maar de eos 350 is IMO betervan fotoqualitiet. Met de juiste lens natuurlijk. B)
No offence, maar ik kan dat kleine ding niet vasthouden, mijn handen zijn gewoon te groot. Zelfs met grip, de omtrek van de grip is te klein, ik zit met mijn vingers tegen het objectief te klungelen. Voor anderen werkt het prima, maar ik kan er niet mee overweg. De D70 is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
breinonline schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 08:22:
[...]

No offence, maar ik kan dat kleine ding niet vasthouden, mijn handen zijn gewoon te groot. Zelfs met grip, de omtrek van de grip is te klein, ik zit met mijn vingers tegen het objectief te klungelen. Voor anderen werkt het prima, maar ik kan er niet mee overweg. De D70 is prima te doen.
breinonline, sorry hoor, maar je hoeft toch niet elke keer weer te vertellen dat jij de 350D te klein vind? Dat heb je nu al echt meerdere malen in dit topic verteld. Blijkbaar past de 350D niet goed in jouw handen. Nu past het wel in de mijne.. dus als je een camera koopt, pas 'm ook even. Veel meer valt daar niet over te vertellen denk ik..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Simon schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 08:46:
[...]

breinonline, sorry hoor, maar je hoeft toch niet elke keer weer te vertellen dat jij de 350D te klein vind? Dat heb je nu al echt meerdere malen in dit topic verteld. Blijkbaar past de 350D niet goed in jouw handen. Nu past het wel in de mijne.. dus als je een camera koopt, pas 'm ook even. Veel meer valt daar niet over te vertellen denk ik..

Sorry, Simon. Zal het niet meer doen, maar mensen blijven hier ook vertellen dat zij de 350D wel prettig in de hand vinden liggen. Het ging in dit geval ook om een vergelijking tussen de D70 en de 350D. Ik zal erop letten :) En in dat verband had ik ook al op de vorige pagina gezegd dat uitproberen elangrijk is, dat ben ik met je eens.

[ Voor 8% gewijzigd door breinonline op 27-08-2005 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Got_user schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:48:
[...]

Oeps, ik ben in de war met Centraal Beheer, dat was €200. En die kan wel los:
De Kostbaarheden Buitenshuis Verzekering verzekert uw kostbaarheden
buitenshuis met een minimale nieuwwaarde van EUR. 200,- per voorwerp
in geval van diefstal, beschadiging of verlies. U kunt kiezen uit
verschillende standaard verzekerde bedragen. Heeft u interrese, dan
kunt u ons altijd even bellen: (055) 579 8089. Onze medewerkers zijn
u graag van dienst op werkdagen van 8.00 uur tot 21.00 uur en op
zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.

U bent niet verplicht de Inboedelgarantverzekering bij Centraal
Beheer Achmea
af te sluiten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

Centraal Beheer Achmea
Internet Contact Centrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Ik had eerder al iets over een verzekering waarvan ik een offerte in huis heb gepost. Ik had die toen aangevraagd via NOS assurantiën, de DSV site was een minder geschikte link, maar wel de eindbemiddelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12-2024
heeft iemand hier die soft-case voor de 350? ik bedoel de EH-18L. ben benieuwd of die bevalt, en of de camera er ook inpast met de 18-220 mm lens van sigma (ongeveer 10 cm lang) erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gister naar Utrecht geweest, even een fotozaak binnen gegaan. Damn wat een lenzen :P

Hoe doen jullie dat met halfvolle accu's als je vanavond naar een feest moet, laad je die dan gewoon op? Heb het regelmatig.. maar vraag me af wat goed is voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, gewoon opladen. Je gear meenemen en zonder stroom zitten is imo erger dan een accu welke mogelijkerwijs iets minder lang meegaat. Accu's vallen bij mij in de categorie verbruiksvoorwerpen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
li-on accu's zijn echt makkelijk met opladen, ze zijn zo vol. Dus opladen is geen punt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik laad gerust halverwege ff op, bovendien koop je voor een paar euro al een namaak accu via eBay bijvoorbeeld, dus als hij niet 3, maar 1 jaar meegaat boeit me dat totaal niet :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Li-Ions gaan langer mee als je ze eerder oplaad (dan halen ze meer cycles).

Wel hebben alle Li-Ions een maximale houdbaarheid van zo'n 2-3 jaar na productiedatum.

Dus laad je Lithium Ion batterijen op wanneer je dit uitkomt, maar laat ze het liefst nooit helemaal leeglopen, dan gaan ze hard achteruit.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met garantie is ik de camera goedkoop in duitsland aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
THW Arie schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:51:
Li-Ions gaan langer mee als je ze eerder oplaad (dan halen ze meer cycles).

Wel hebben alle Li-Ions een maximale houdbaarheid van zo'n 2-3 jaar na productiedatum.

Dus laad je Lithium Ion batterijen op wanneer je dit uitkomt, maar laat ze het liefst nooit helemaal leeglopen, dan gaan ze hard achteruit.
Ik lees op verschillende sites dat het totaal niet uitmaakt wanneer je een li-on oplaad of niet..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Simon schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:09:
[...]

Ik lees op verschillende sites dat het totaal niet uitmaakt wanneer je een li-on oplaad of niet..
Avoid frequent full discharges because this puts additional strain on the battery. Several partial discharges with frequent recharges are better for lithium-ion than one deep one. Recharging a partially charged lithium-ion does not cause harm because there is no memory. (In this respect, lithium-ion differs from nickel-based batteries.) Short battery life in a laptop is mainly cause by heat rather than charge / discharge patterns.
http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:05:
hoe zit het met garantie is ik de camera goedkoop in duitsland aanschaf
Staat eerder iets van in deze topic. Duitsland kent een systeem van 2 jaar ipv een. De camera gaat dan wel naar de fabrikant. Duitsland kent tweesoorten garantie. Gesetzliche Gewaerleistung en Garantie. Ook heb je binnen ik meen 8 of 10 dagen volgens de wet "rueckgabe recht. Mag je mits originele toestand het produkt zonder hikken of stoten terug brengen.

:? 8)7 _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoort er iets te rammelen bij de interne flitser?? een vriend van me broer rammelde er voorzichtig meej, en je hoorde iets rammelen :'(
ik ben dus bang dat ie kapot is? maar ik heb er meer als een uur voor in de trein te krijgen om m n beetje goedkoop te krijgen, dus ik hoop dat jullie met goed nieuws komen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:20:
hoort er iets te rammelen bij de interne flitser?? een vriend van me broer rammelde er voorzichtig meej, en je hoorde iets rammelen :'(
ik ben dus bang dat ie kapot is? maar ik heb er meer als een uur voor in de trein te krijgen om m n beetje goedkoop te krijgen, dus ik hoop dat jullie met goed nieuws komen O-)
Nee hoort zo, staat ook in de handleiding dacht ik.

Is het scharniertje dat de flitser tegenhoudt bij het omhoogklappen. Volkomen normaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden schreef ikke dit

Enne het is er eindelijk van gekomen, vanmorgen bij de lokale fotoboer wezen handelen en besteld! Hij had de 17-85 alleen niet op voorraad liggen. Als alles meezit komt het geheel donderdag binnen, nog maar 5 nachtjes slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had (weer) een vraagje...
de software die ik bij mn 350D kreeg, heb ik aardig wat problemen mee 8)7
als voorbeeld maar ff de EOS capture:
via het start menu kan ik die programma alleen maar un-installen en de 'read me' lezen, het programma zelf staat er niet tussen :X
via 'deze computer' en dan naar 'program files' enzo enzo... staat er wel een *.exe tussen maar die start niet :? ik snap er geen ene hol van :P

hebben jullie dit probleem ook? en hebben jullie dit kunnen oplossen?
i hope so O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:19:
Een tijdje geleden schreef ikke dit

Enne het is er eindelijk van gekomen, vanmorgen bij de lokale fotoboer wezen handelen en besteld! Hij had de 17-85 alleen niet op voorraad liggen. Als alles meezit komt het geheel donderdag binnen, nog maar 5 nachtjes slapen :P
Hoeveel heb je nu betaald ( en waar? ) had er het toevallig met E over dat ik ook van plan was om een 350d te kopen en toen zei E dat jij er ook over bezig was. En dan nog ff flink oefenen voor de vakantie?

offtopic:
Doe het maar ff zo maar je weet zelf wel wie E is :P

[ Voor 6% gewijzigd door DeoDupke op 28-08-2005 19:14 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:51:
ik had (weer) een vraagje...
de software die ik bij mn 350D kreeg, heb ik aardig wat problemen mee 8)7
als voorbeeld maar ff de EOS capture:
via het start menu kan ik die programma alleen maar un-installen en de 'read me' lezen, het programma zelf staat er niet tussen :X
via 'deze computer' en dan naar 'program files' enzo enzo... staat er wel een *.exe tussen maar die start niet :? ik snap er geen ene hol van :P

hebben jullie dit probleem ook? en hebben jullie dit kunnen oplossen?
i hope so O+
het zijn gewoon een aantal losse programmatjes die je nodig hebt in bv. Photorecord en Zoombrowser, je kunt ze dus niet appart openen maar dat gebeurt als jebv. zoombrowser opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeoDupke schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 19:12:
[...]

Hoeveel heb je nu betaald ( en waar? ) had er het toevallig met E over dat ik ook van plan was om een 350d te kopen en toen zei E dat jij er ook over bezig was. En dan nog ff flink oefenen voor de vakantie?

offtopic:
Doe het maar ff zo maar je weet zelf wel wie E is :P
LoL, moest ff schakelen, maar ik ken inderdaad wel ene E :D

Bij Sommer foto in Roermond heb ik het hele pakket besteld, precies de prijs en specs zoals ik ze hiervoor genoemd heb. Alleen in plaats van de Vanguard filters heb ik er twee BenW filters bijgenomen.
En als tas heb ik de Tamrac Velocity 9 gekozen. Hopelijk is al het spul voor de vakantie nog binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Ik heb net een tas besteld van caselogic waar 3 lenzen in kunnen en je (d)SLR. Erg goedkoop, maar super kwaliteit. linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even geheel wat anders.
Heb net mijn flitser (420EX) binnen!

Flitsers zijn liev... :)
Heb ik weer een nieuw speeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

semicon schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:16:
Ik heb net een tas besteld van caselogic waar 3 lenzen in kunnen en je (d)SLR. Erg goedkoop, maar super kwaliteit. linkje.
Hebben ze ook normale tassen, of alleen voor linkshandigen ? :p
(zie camera:)
Afbeeldingslocatie: http://a1480.g.akamaitech.net/f/1480/124/4h/images.ebags.com/images/Products/57078_sq250.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Laatst online: 30-12-2024
Joh, maar dat is niet de enige....

Afbeeldingslocatie: http://a1480.g.akamaitech.net/f/1480/124/4h/images.ebags.com/images/Products/57077_sq250.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Da’s ook al een linkshandige.
Voor nanoC camera’s.

Ok, genoeg HK ;)

Ik ben nog steeds op zoek naar een goede tas.
De Crumplers die ik tot nu toe heb gezien zijn te groot/bulky.
De Lowepro’s die ik heb gezien zijn te stijfjes.
Bovenstaande zijn mij weer te 'fototasserig'

Iemand nog suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Tamrac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Laatst online: 12-09 16:53
crumplers zijn er ook in minder 'koeltas' formaat hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:29:
Even geheel wat anders.
Heb net mijn flitser (420EX) binnen!

Flitsers zijn liev... :)
Heb ik weer een nieuw speeltje...
Nu nog een 50 1.8 en we hebben precies hetzelfde spul. ;)
pnieuwla schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:34:
Inderdaad, voor elk wat wils. Probeer alleen niet de logica in de naam van de tas te vinden. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door MartijnGizmo op 30-08-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x KeN x schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:19:
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede tas.
De Crumplers die ik tot nu toe heb gezien zijn te groot/bulky.
De Lowepro’s die ik heb gezien zijn te stijfjes.
Bovenstaande zijn mij weer te 'fototasserig'

Iemand nog suggesties ?
Een oud-collega van mij die heeft laatst een 350D met een 3-tal lenzen gekocht (ff uit de lossen pols; een 28-135, 50, 1.8 en een 75-300), een flitser en wat losse zooi. Afgelopen vrijdag kwam hij met zijn zooi aan in een Tamrac Velocity 9

Best handig over-1-schouder rugzak of hoe je die dingen ook noemt. Het meest makkelijke ervan is dat je hem dus voor je buik kan schuiven, klipjes los en je trekt je cam eruit. Best makkelijk mijn inziens en vandaar dat ik hem vandaag ook besteld heb :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Vraag me wel eens af waarom die tassen nou zo godsgruwelijke lelijk moeten zijn... Hebben ze geen design afdeling ofzo? Wat dat betreft is Crumpler een stukje beter bezig imo. Maarja, uiterlijk <--> functionaliteit...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

RobertJ schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:21:Maarja, uiterlijk <--> functionaliteit...
Dát is nou net waar Crumpler zo in uitblinkt volgens mij...

Zie voor tassen trouwens ook deze discussie op het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertJ ik heb liever een tas die lekker handig en functioneel is en er minder flitsend uitziet, dan een superflitsende tas maar dan bagger in gebruik is.

En ja ik hoef er toch ook geen modeshow mee te lopen, mij boeit het in ieder geval niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:59:
[...]

Nu nog een 50 1.8 en we hebben precies hetzelfde spul. ;)
:D
maar ik denk dat het hier bij blijft. Ik kijk nu naar een ander objectief (tamron 18-200)
(maar eerst maar weer eens even sparen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Bedankt voor de tip.
Ik ga er gelijk even naar kijken
pnieuwla schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:34:
Die heb ik idd ook gezien, maar daar past weer net te weinig in.
Ik had mijn camera + zooi overigens niet bij mij toen ik ze ging bekijken in de winkel, dus misschien past het allemaal toch net wel.
Binnenkort maar eens met al mijn spullen naar die winkel toe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:04:
[...]

:D
maar ik denk dat het hier bij blijft. Ik kijk nu naar een ander objectief (tamron 18-200)
(maar eerst maar weer eens even sparen ;))
50/1.8 is zo goedkoop dat je dat al opgespaard hebt door een weekendje thuis te blijven ipv uit te gaan...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:03:
[...]

50/1.8 is zo goedkoop dat je dat al opgespaard hebt door een weekendje thuis te blijven ipv uit te gaan...
Eigenlijk wel een verplichte aankoop ja, al is het alleen maar om eens een keer met primes te experimenteren - je wordt gedwongen om af en toe een creatief standpunt in te nemen bij het gebrek aan zoom. Daarnaast levert deze lens ZO ongelooflijk veel waar voor zijn geld... _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:26
M'n vader heeft laatst de Sigma 18-200 mm F/3.5-6.3 gekocht als vervanging/toevoeging/uitbreiding van de 18-55 kitlens. Graag zou ik hiervan wat persoonlijke ervaringen willen delen. Ik ben me ervan bewust dat het gebruik van superzoom-objectieven in het algemeen niet is aan te raden, en ook heb ik nooit met duurdere objectieven kunnen spelen :/. Ik zal me daarom in deze kleine review beperken tot een vergelijking met de kitlens.

Hij bevalt ons erg goed: je hebt een stuk meer bereik, hij is even lichtsterk (op volledig tele wel minder natuurlijk) en produceert ongeveer even goede plaatjes qua scherpte en kleur. De foto's zijn wel iets warmer, maar dat heeft ook te maken met de combinatie van een UV-filter als bescherming van de lens 'in het veld'. Op de kitlens heb ik nooit een UV-filter gehad, vandaar.

Het grootste voordeel vind ik de zeer degelijke bouw. De lens is een stuk groter (lengte en diameter) en voelt zwaarder aan, de lens zoomt uitermate soepel en de focusring werkt goed (bij de kitlens vond ik het nogal awkward om aan het gehele buitenste element van de lens te moeten draaien). Het element dat uitschuift is van prettig aanvoelend metaal, en als je tijdens het zoomen aan de limiet komt heb je niet zo'n plastic 'tik' zoals bij de kitlens. Hij focust trouwens intern, dat voelt echt een stuk professioneler aan. Er zit trouwens een metalen mountring aan, da's ook positief vergeleken het plastic van de kitlens.

Het grootste nadeel dat ik tot nu toe ben tegengekomen is de autofocus: de zoom is trager en luidruchtiger dan de kitlens en soms heeft ie echt zwaar moeite met focussen, met langdurige hunting of zelfs out-of-focus foto's als resultaat. Erg vervelend als je iets snel op de foto had moeten hebben, verder vrij makkelijk op te lossen met manual focus of een punt met hoger contrast op dezelfde afstand zoeken.

De lens blinkt uit wanneer je tijdens een zonnige dag buiten foto's gaat maken. Voor indoors is ie minder geschikt door de toch wel matige lichtgevoeligheid, waardoor je al snel naar een hogere ISO-waarde moet grijpen.

Er zit een bloemvormige zonnekap bij, erg netjes. De lens heeft een zoomlock, wat handig is tijdens het rondlopen met de camera aan je zij bungelend omdat anders na verloop van tijd de lens uit komt schuiven.

Ik zou al met al deze lens van harte aanbevelen aan ieder die bereid is om iets meer uit te geven dan de kit, maar wel slechts een enkele beginnerslens wilt hebben. Ik zou de lens optisch equivalent aan de kitlens willen stellen, met alleen de soms matig functionerende autofocus als grootste nadeel. Qua bouw is de lens echt in alle aspecten superieur aan 'dat stukje plastic' ;). Ik denk niet dat ik de kitlens nog snel zou gaan gebruiken in de toekomst, tenzij de situatie echt zou roepen om een snel focusende, lichte en compacte lens.

De lens kost zo'n €350, omgerekend ben je dan zo'n €250 duurder uit voor een body met deze lens dan als je de kit zou kopen.

Als laatste moet ik nog even zeggen dat ik met de kitlens ook erg veel plezier heb gehad en ook goede plaatjes heb kunnen schieten. Ik zou het niet willen bestempelen als een slechte lens, met een beetje aankloten kun je best heel aardige foto's maken.
Vooral het tekort schietende bereik en het niet willen aanschaffen van een Canon 70-200 F/4 L (te duur) of Sigma 70-300 APO (max bereik overkill) heeft ons deze lens laten kiezen. Achteraf ben ik ook zeer tevreden met de keuze. Een extra lens erbij kan altijd nog. Zo'n geile 50mm F/1.8 lijkt me bijvoorbeeld wel wat voor indoors :9.

[ Voor 5% gewijzigd door wacko op 31-08-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:31:
[...]

Eigenlijk wel een verplichte aankoop ja, al is het alleen maar om eens een keer met primes te experimenteren - je wordt gedwongen om af en toe een creatief standpunt in te nemen bij het gebrek aan zoom. Daarnaast levert deze lens ZO ongelooflijk veel waar voor zijn geld... _/-\o_ .
Precies :)
En zeg nou zelf; als je een dSLR van rond de 800-900 (of nog meer) leuro koopt, waarom zou je dan nog wakker liggen van nog geen 100 euro extra voor dit 'Plastic - Fantastic' lensje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:07:
[...]
Precies :)
En zeg nou zelf; als je een dSLR van rond de 800-900 (of nog meer) leuro koopt, waarom zou je dan nog wakker liggen van nog geen 100 euro extra voor dit 'Plastic - Fantastic' lensje :P
Nog beter is als je even doorzoekt naar de Mark I versie ervan. Die is optisch exact hetzelfde, maar is van metaal en heeft een distance scale en een fatsoenlijke focusring. (Die versie heb ik hier liggen :) Nu nog een werkende camera er bij...)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 31-08-2005 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ha ! Het is me eindelijk gelukt een geschikte tas te vinden :7

En wel de Lowepro Orion Trekker II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Is er voor de 350d trouwens al een hack of update?
Want het probleem dat je elke keer op "set" moet drukken als je een andere instelling hebt geselecteert ipv gelijk door kunnen schieten lijkt mij wel irritant...

En waarom kan je met een d-slr niet schieten vanaf het lcd net als compacts?
Lijkt mij vaak wel handig!
En het moet toch kunnen? ; mirror lockup en sluiter open en gaan met die banaan. Maar het kan dus op geen enkele d-slr :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Lennart_1337 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:19:
En waarom kan je met een d-slr niet schieten vanaf het lcd net als compacts?
Lijkt mij vaak wel handig!
En het moet toch kunnen? ; mirror lockup en sluiter open en gaan met die banaan. Maar het kan dus op geen enkele d-slr :?
Dat zou technisch wel mogelijk zijn, maar dan werkt je autofocus en lichtmeting niet meer. D'r zijn speciale versies van de 20D en 350D die het beeld op de LCD kunnen laten zien, de 20Da en de 350Da. (Bedoeld voor astronomie). Overigens werken ze alleen in lage lichtcondities omdat de CMOSsen niet gemaakt zijn voor zoveel licht als er binnenkomt bij gebruik zoals jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
Ik heb de Crumpler Ben's Pizza M (medium) gehaald vanmiddag. In de Crumpler shop te Amsterdam (op de Haarlemmerdijk) heb ik diverse tassen kunnen passen en meten en heb uiteindelijk deze gekozen. Hier wat plaatjes om te zien hoe het past en hoeveel ruimte er is.

Afbeeldingslocatie: http://pics.waxo.nl/crumpler_fototas/IMG_8344.JPG

Afbeeldingslocatie: http://pics.waxo.nl/crumpler_fototas/IMG_8346.JPG

Afbeeldingslocatie: http://pics.waxo.nl/crumpler_fototas/IMG_8351.JPG

Nog een paar: 1 | 2 | 3

Wat past erin: 350D met Sigma 18-200 lens+zonnekap en wat losse zut (tweede accu, extra CF kaartje). Het tussenschot zit op ongeveer 1/3e van de tas waardoor je nog een kleine ruimte overhebt aan de linkerkant. Een 420EX zou misschien wel passen, maar de kitlens bijvoorbeeld erbij pastte al niet. Een 50mm prime zou misschien nog net gaan, maar deze tas is duidelijk niet voor als je veel accesoires wilt meesjouwen (is ie ook niet voor gekocht). Dit zou bijvoorbeeld handig kunnen zijn als je al een grotere tas hebt en 'in het veld' alleen de body met een enkele lens mee wilt nemen. Elegant is ie niet, maar maakt je zeker een stuk beweeglijker dan gemiddelde cameratas :).

[ Voor 3% gewijzigd door wacko op 31-08-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:32:
[...]

Dat zou technisch wel mogelijk zijn, maar dan werkt je autofocus en lichtmeting niet meer. D'r zijn speciale versies van de 20D en 350D die het beeld op de LCD kunnen laten zien, de 20Da en de 350Da. (Bedoeld voor astronomie). Overigens werken ze alleen in lage lichtcondities omdat de CMOSsen niet gemaakt zijn voor zoveel licht als er binnenkomt bij gebruik zoals jij beschrijft.
Linkje? Over de 350Da kan ik namelijk geen info vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:39:
[...]

Linkje? Over de 350Da kan ik namelijk geen info vinden :)
Kan kloppen, ik had 't verkeerd onthouden. Het zijn de 20Da en de 300Da.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ja, maar je hebt vrij weinig aan die LCD meuk, want het is zwart wit en maar beperkt qua zicht. Verder kan hij geloof ik niet lang aan. Is speciaal voor astrofotografie, vandaar de extra a :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Leuk dat die cams bestaan!
Alleen jammer dat ze niet tegen veel licht kunnen en dat auto focus dan niet meer werkt... (waarom eigenlijk?)
Maar hoe doen compacts dit dan? Gebruiken die het diafragma voor dit trucje?
En waarom zou de 350d(20da,300da) dit niet kunnen? 8)7

En lenzen wisselen heb ik nog nooit gedaan maar als je dit buiten doet en ook al hoed je de camera naar beneden gericht met de lensopening er komt altijd zooi in. De sluiter zit wel dicht en de spiegelervoor maar toch is het niet goed beschermt, waarom niet een schuifje dat je er ff voor kan zetten in de camera als je de lens wisselt en daarna weer wegschuift. Zodat tijdens het wisselen nooit direct contact is met de buitenlucht en binnenste van de camera? En dat je als dat schuifje dicht is gewoon dat gedeelte kan schoonmaken ipv rondom de spiegel moeten poeren en de zooi van de cmos "afkrabben". ;)

Of valt dit heel erg mee? (sta je net lekker te wisselen midden in een stofstuiving of zandstorm...
Heeft iemand eigenlijk ook al eens meegemaakt dat er beestje de camera "invliegen" (tijdens het wisselen) Of nog erger een hele zwerm vliegjes of mugjes die ineens rondzwermt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Eh, ik weet niet hoor, maar er zit altijd nog een sluiter gordijn voor je cmos of ccd. Zorg gewoon dat je het wisselen goed doet en je hoeft maar een keer in de veel tijd schoon te maken.

En compacts werken totaal anders. Hoe precies weet ik niet, maar AF en lichtmeting van compacts werkt echt anders.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Lennart_1337 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:07:
Leuk dat die cams bestaan!
Alleen jammer dat ze niet tegen veel licht kunnen en dat auto focus dan niet meer werkt... (waarom eigenlijk?)
Maar hoe doen compacts dit dan? Gebruiken die het diafragma voor dit trucje?
En waarom zou de 350d(20da,300da) dit niet kunnen? 8)7
Compacts passen inderdaad het diafragma aan alnaargelang het licht verandert. Bovendien zijn de sensoren op compacts gemaakt om dit te doen.

Een DSLR kan dat inderdaad niet. Pak er maar eens een op, stel het diafragma in op f/22 (of het kleinste dat je kunt krijgen) en druk op het DOF knopje. Zie vervolgens hoe je viewfinder flink donkerder wordt.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 31-08-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Maar dat is toch juist te grap?
Het pro
CyBeR schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:10:
[...]

Compacts passen inderdaad het diafragma aan alnaargelang het licht verandert. Bovendien zijn de sensoren op compacts gemaakt om dit te doen.

Een DSLR kan dat inderdaad niet. Pak er maar eens een op, stel het diafragma in op f/22 (of het kleinste dat je kunt krijgen) en druk op het DOF knopje. Zie vervolgens hoe je viewfinder flink donkerder wordt.
Maar dit was toch juist de grap?
De sensor kan niet tegen te veel licht dus knijpt diafragma af.
Nu zeg jij dat het niet kan omdat f22 te donker is, maar diafragma word toch automatsche bijgesteld naar gelang het licht? Dus het kan ook op f4 of f8 staat als het niet super licht is. Zo gaat het toch bij compacts? (dus zou bij d-slr ook kunnen) Of is er bij d-slr geen middenweg en moet het altijd full open zijn of f22? Lijkt mij dat dit dan aan de hand van omgeving licht ingestekt zou kunnen worden.
Net als shutter priority, dan gaat hij ook kijken welke diafragma waarde er bij de hoeveelheid licht past toch? (heb nog ff) geen d-slr dus kan er ook flink naast zitten...)

Alleen zou je dan met een manueele lens (diaframa ring) de sensor dus kunnen laten inbranden; mischien dat ze om die reden niet doen, maar wie gebruikt er van die lenzen? En kunnen die mensen dat niet zelf in de gaten houden? En als de sensor te veel licht krijgt waarom dan niet automatische die sluiter dicht ter bescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Lennart_1337 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:30:
Het pro
[...]

En als de sensor te veel licht krijgt waarom dan niet automatische die sluiter dicht ter bescherming?
De sensor wordt pas na de exposure uitgelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Lennart_1337 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:30:
Het pro
[...]

Maar dit was toch juist de grap?
De sensor kan niet tegen te veel licht dus knijpt diafragma af.
Nu zeg jij dat het niet kan omdat f22 te donker is, maar diafragma word toch automatsche bijgesteld naar gelang het licht? Dus het kan ook op f4 of f8 staat als het niet super licht is. Zo gaat het toch bij compacts? (dus zou bij d-slr ook kunnen) Of is er bij d-slr geen middenweg en moet het altijd full open zijn of f22? Lijkt mij dat dit dan aan de hand van omgeving licht ingestekt zou kunnen worden.
Ja. Maar je vergeet een heel belangrijk iets. Bij een DSLR kijk je door de viewfinder om een shot te composen. Daarmee stel je scherp, zie je vrijwel exact wat er op je foto komt, etc.

Bij een compact gaat dat anders. Meestal kijk je naar de LCD om je foto te composeren, etc. Als de compact al een viewfinder heeft, heb je daar meestal geen moer aan (een waar je direct door kijkt) of werkt 'ie ook met een LCD'tje en doet 'ie dus hetzelfde als de grote LCD. Bij een DSLR zit er geen LCD'tje in de viewfinder, en is de viewfinder ook niet los van de lens. Dus met jouw voorstel zou je moeten kiezen tussen een goede LCD weergave of een goede weergave in de viewfinder. Dat met een halfdoorlatende spiegel. Met een gewone spiegel moet je kiezen tussen LCD en ueberhaupt weergave in de viewfinder want die spiegel zit er dan voor.

Niet alleen is dat onhandig, het is ook nog eens duur. Want dan zouden allerlei meters (belichting, AF) in de camera anders moeten werken. Bovendien zou de sluiter dan vrijwel constant open moeten staan als je de LCD gebruikt. Daardoor heeft stof een grotere kans zich naar de sensor te werken. Ook gebruikt het geheel (sensor constant aan, lcd constant aan, processoren constant aan) veel meer energie waardoor nog een ander voordeel van de DSLR kwijt is, namelijk dat je veel meer shots op een batterij kunt maken.

Even simpel gezegd, het is vooral onhandig. Zeker gezien dat het enige voordeel is dat je niet constant door de viewfinder hoeft te kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 31-08-2005 23:42 ]

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Sowieso is het rechtstreeks kijken door een lens veel nauwkeuriger dan een LCD. De extra precisie die je ervoor terugkrijgt, plus het etxra stabilisatiepunt waarmee je een stop wint, is een heel groot pluspunt. En een LCD scherm als zoeker heeft zo weinig voordelen dat ik begrijp waarom DSLR gebruikers het niet nodig vinden. Wel leuk natuurlijk dat je bijvoorbeeld met je Canon A95 met uitklapbaar LCD over menigtes heen kan schieten, maar met een Zigview zoeker op je DLSR kan dat ook.

• breinonline

breinonline

Lennart_1337 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:19:
Is er voor de 350d trouwens al een hack of update?
Want het probleem dat je elke keer op "set" moet drukken als je een andere instelling hebt geselecteert ipv gelijk door kunnen schieten lijkt mij wel irritant...
En wat bedoel je hiermee eigenlijk? Alle foto-functies die snel bereikbaar moeten zijn zitten onder een eigen knop. Kwestie van knopje induwen en met het instelwieltje draaien. De set knop gebruik je alleen bij het afspelen van foto's en in het instellingenmenu, maar dat menu wijzig je vrijwel nooit (taal instellingen, datum, enz.)

• pnieuwla
  • Laatst online: 12-09 16:53
euh, als ik bijvoorbeeld de ISO heb bijgesteld, moet ik altijd nog eerst op 'set' drukken om te bevestigen. Dat is vrij irritant. Als je nadat je de ISO hebt bijgesteld de ontspanknop half indrukt is je nieuwe instelling verdwenen.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kan lastig zijn idd.
Het meest irritant vind ik eigenlijk dat je nergens in één oogopslag je ISO-waarde ziet.
Komt vaak voor dat ik op klaarlichte dag op ISO 800 sta te schieten omdat ik daarvoor ergens binnen bezig was :X

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

.KeN. schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:09:
Kan lastig zijn idd.
Het meest irritant vind ik eigenlijk dat je nergens in één oogopslag je ISO-waarde ziet.
Komt vaak voor dat ik op klaarlichte dag op ISO 800 sta te schieten omdat ik daarvoor ergens binnen bezig was :X
Idd. Dat probleem heb ik ook steeds. Ik vind het super vreemd dat ze dat niet gewoon in het display hebben gepropt.

• neographikal
  • Niet online
Bij de duurdere camera's zie je dat inderdaad gewoon in het oculair staan. Best lastig, want het is mij ook geregeld gebeurd :)

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
k vroeg me af of het zin heeft om van een 350D te upgraden naar een 20D.
Ik heb nu een tijdje een 350D en redelijk wat foto's geschoten maar ik voel wel de behoefte aan iets stevigers en robuusters, en uiteraard is mijn 350D inclusief de accesoires nog een hoop waard om de 20D te kunnen bekostigen.....
Verder scheelt de hogere ISO waarden van de 20D wel een hoop.
Wat denken jullie ervan? Ik ga over 2 maanden en maand rond trekken, en kamperen, door Zuidelijk Afrika dus stof en vuil zijn een grote zekerheid. Ik twijfel of mijn 350D daar tegen zal kunnen. Maar misschien maak ik me ten onrechte zorgen daarover......

• breinonline

breinonline

pnieuwla schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:17:
euh, als ik bijvoorbeeld de ISO heb bijgesteld, moet ik altijd nog eerst op 'set' drukken om te bevestigen. Dat is vrij irritant. Als je nadat je de ISO hebt bijgesteld de ontspanknop half indrukt is je nieuwe instelling verdwenen.
Dat is dan gewijzigd ten opzichte van de 300D? Daar is het pijltje-omhoog, wieltje draaien, pijltje omhoog. Of bedoelen jullie dat?
neographikal schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:30:
Bij de duurdere camera's zie je dat inderdaad gewoon in het oculair staan. Best lastig, want het is mij ook geregeld gebeurd :)
ISO in de viewfinder hebben de Canon's trouwens allemaal niet. Onhandig ja, maar zelfs de 1-serie heeft het niet.
regmaster schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:42:
k vroeg me af of het zin heeft om van een 350D te upgraden naar een 20D.
Ik heb nu een tijdje een 350D en redelijk wat foto's geschoten maar ik voel wel de behoefte aan iets stevigers en robuusters, en uiteraard is mijn 350D inclusief de accesoires nog een hoop waard om de 20D te kunnen bekostigen.....
Verder scheelt de hogere ISO waarden van de 20D wel een hoop.
Wat denken jullie ervan? Ik ga over 2 maanden en maand rond trekken, en kamperen, door Zuidelijk Afrika dus stof en vuil zijn een grote zekerheid. Ik twijfel of mijn 350D daar tegen zal kunnen. Maar misschien maak ik me ten onrechte zorgen daarover......
De 20D heeft een magnesium buitenkant in plaats van plastic. Voor je gevoel maakt dit een hoop uit, voor de praktijk niet. De 1D-serie is stofdicht (en waterdicht) gemaakt, daar zitten rubber afdichtingen op de naden en rond de knoppen. Dat heeft echt zin tegen stof. De 20D/350D hebben dat beide niet. Overigens zijn je lenzen, indien geen L (en geen 70-200/4L) ook niet stof en waterdicht, je bent er dus nog zeker niet.

Ik zou me er verder niet teveel zorgen om maken. Zolang je niet in een zandstorm lenzen gaat verwisselen is het niet echt een probleem.

• guillaumemay
breinonline schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:01:
[...]

Dat is dan gewijzigd ten opzichte van de 300D? Daar is het pijltje-omhoog, wieltje draaien, pijltje omhoog. Of bedoelen jullie dat?
[...]
Ja klopt. Bij de 300D is het:
- pijltje omhoog, wieltje draaien, sluiterknop half indrukken. Zo kan je, zonder je oog van de zoeker te halen, gemakkelijk van ISO waarde wisselen en dan met de sluiterknop de keuze vastleggen. Veel mensen vinden het bij de 350D net iets omslachtiger.
ISO in de viewfinder hebben de Canon's trouwens allemaal niet. Onhandig ja, maar zelfs de 1-serie heeft het niet.
Canon's 1 serie heeft trouwens wel ISO weergave in de viewfinder. :)

• breinonline

breinonline

gium schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:14:
[...]
Ja klopt. Bij de 300D is het:
- pijltje omhoog, wieltje draaien, sluiterknop half indrukken. Zo kan je, zonder je oog van de zoeker te halen, gemakkelijk van ISO waarde wisselen en dan met de sluiterknop de keuze vastleggen. Veel mensen vinden het bij de 350D net iets omslachtiger.
Hum, onhandig ja.
[...]
Canon's 1 serie heeft trouwens wel ISO weergave in de viewfinder. :)
Klopt, foutje van mijn kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Nu begrijp ik idd. waarom je niet met de lcd kan schieten; al die dingen als energie enzo daar had ik geeneens bij na gedacht en dat is zeker een groot voordeel. En dat van die zig-zag lenzen is ook appart, ik had nog nooit zooiets gezien; doet me denken aan een periscoop van onderzeeërs en heeft ook wel iets stiekems... ;)

Ik vraag mij trouwens nog wel iets af over lensdoppen, word die standaard bij de 350d kitlens meegelevert? En zijn dat dan doppen voor beide zijdes van de lens af te dekken + extra dop voor op de mount te doen meegelevert?

Ik zie ook op de konijnenberg site dat hij een duitse 350d verkoopt, dit hiet nog vershil in met nederlandse kwa garantie enzo? En geld die 256mb kaart actie dan nog? Of is dat echt een afrader ivm garantie gezeur etc?

En ik wil graag voor goede lenzen van die bescherm UV filters kopen tegen krassen; maar past dan de lensdop er nog altijd op?

En zijn er ook speciale lens etui's (koker's) om die in te doen? Meestal heb ik een gewone rugzak mee en dan is het wel makkelijk als de lenzen gewoon in een eigen etui zitten ipv dat ik continue alles meesleep in een (grote) camera tas. De body + lens erop wil ik wel gewoon in een camera tas (dat het net past) zodat ik ook gewoon weg kan met maar één lens opzak zonder dat alles mee hoeft.

[ Voor 26% gewijzigd door Lennart_1337 op 02-09-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Lennart_1337 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:35:
Ik vraag mij trouwens nog wel iets af over lensdoppen, word die standaard bij de 350d kitlens meegelevert? En zijn dat dan doppen voor beide zijdes van de lens af te dekken + extra dop voor op de mount te doen meegelevert?
Als je een 350D kit of 20D kit koopt, dan worden er 3 doppen worden bijgeleverd. (2 doppen voor de beide kanten van je lens, 1 dop voor je body). Als je de body los koopt, dan krijg je alleen de dop om de mount te beschermen, als je de lens apart koopt, dan krijg je alleen de 2 doppen van de lens.
Ik zie ook op de konijnenberg site dat hij een duitse 350d verkoopt, dit hiet nog vershil in met nederlandse kwa garantie enzo? En geld die 256mb kaart actie dan nog? Of is dat echt een afrader ivm garantie gezeur etc?
Met garantie zal het weinig uitmaken, want je kan gewoon garantie claimen bij Canon NL. (www.etbass.nl). Wel heb je als het goed is geen NLse gebruikshandleiding en kun je volgens mij geen gebruik maken van de 256MB actie.
En ik wil graag voor goede lenzen van die bescherm UV filters kopen tegen krassen; maar past dan de lensdop er nog altijd op?
Ja, bij alle normale UV filters wel. Wel heb je een paar speciale dunne filters (zogenaamde 'slim' filters) van bijv. B+W. Een paar van die slim filters hebben aan de voorkant geen schroefdraad, zodat ze nog dunner zijn. Nadeel is dan dat je de lensdop van Canon niet meer kan gebruiken. Voordeel is dat ze meestal wel met hun eigen speciale lenskap worden geleverd.
En zijn er ook speciale lens etui's (koker's) om die in te doen?
Ja, meestal zijn ze ook niet eens zo duur. Prijzen variëren tussen de 10 en 30 euro voor een simpele koker met goede padding.

[ Voor 7% gewijzigd door guillaumemay op 02-09-2005 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
Lennart_1337 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:35:
Ja, deze zijn allen meegeleverd. Dus lens bovenkant+onderkant en een voor je body. Is logisch, anders zou je nooit je body lensloos kunnen vervoeren of je kitlens fatsoenlijk kunnen opbergen.
Canon garantie is internationaal, dat werkt gewoon. Is al meerdere malen in dit topic vermeldt.
Ja, in de UV filters die ik heb gezien zit in allen een schroefdraad net als op de lens zelf zodat de lensdop er nog op past (of je zou er een tweede filter op kunnen schroeven).
En zijn er ook speciale lens etui's (koker's) om die in te doen? Meestal heb ik een gewone rugzak mee en dan is het wel makkelijk als de lenzen gewoon in een eigen etui zitten ipv dat ik continue alles meesleep in een (grote) camera tas. De body + lens erop wil ik wel gewoon in een camera tas (dat het net past) zodat ik ook gewoon weg kan met maar één lens opzak zonder dat alles mee hoeft.
Ja hoor, Crumpler bijvoorbeeld heeft deze onder de naam "Tube-o-Lager" in 3 maten. De andere grote merken in cameratassen zoals Lowepro hebben deze ook gewoon in hun assortiment zitten. Check hun websites eens.

[edit] te laat :P

[ Voor 4% gewijzigd door wacko op 02-09-2005 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je lensdoppen/ mountdoppen bij kan kopen? dit zijn namelijk dingen die ik absoluut een keer kwijt raak/ verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 07:41:
Weet iemand of je lensdoppen/ mountdoppen bij kan kopen? dit zijn namelijk dingen die ik absoluut een keer kwijt raak/ verlies.
Mountdoppen zijn afaik niet zo lastig aan te komen omdat deze toch allemaal hetzelfde zijn, maar frontdoppen zijn lastiger aan te komen (ik heb ze iig nergens te koop gezien) omdat deze per lens verschillen...

Wel dus: http://www.cameranu.nl/deeplink3.php?filename=content/hoofdgroepen.php?hoofdgroep_id=14&filename2=frameset/right.php?hoofdgroep_id=14

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Bedankt
gium en wacko!
Ik ben nu weer helemaal bij, die gasten bij steenweg (utrecht) claimen laagste prijs garantie in nederland met alles en ik begon toen over een andere winkel die de 350d kit voor 799,- had en dat dat een duitse camera was. Toen werd mij wijs gemaakt dat je dan ook naar duitsland moest voor je garantie en dat die 35,- extra een hoop ellende bespaarde (hun hadden 'm voor 834,- staan).

Alleen of ik een 256mb kaartje krijg bij een duits model dat weet ik niet maar dat ga ik even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
er zijn ook winkels die de 350d voor <€700-€730 hebben (of heb je het over de kit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:48:
Alleen of ik een 256mb kaartje krijg bij een duits model dat weet ik niet maar dat ga ik even opzoeken.
Ik heb bij Foka in Rotterdam een Duitse 350D gekocht. Hier zat geen sticker bij voor een 256 mb kaartje. IK heb vervolgens contact opgenomen met Canon (eerst via de website, maar ik werd doorverwezen naar de telefoon) en toen kreeg ik telefonisch een code voor het aanvragen van dat kaartje. Verder niet gezegd dat ik een Duitse cam had, alleen dat er geen sticker op de doos zat. Maar volgens mij maakt dat in feite niet uit, want die aktie geld voor de hele EU volgens mij.
Maar goed, ik heb mijn kaartje gekregen, ook al heb ik hem niet echt nodig, heb er toch altijd een Ultra II kaart van 1 gieg inzitten. Maar als reserve wel handig...
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.