Canon EOS 350D (Deel 3)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.919 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 08:50
Ik heb mijn Duitse 350D bij foto-konijnenberg gekocht en hier zat gewoon de stikker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-07 20:37

salient

Want omdat ik herhaal

Simon schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:09:
Eh, ik weet niet hoor, maar er zit altijd nog een sluiter gordijn voor je cmos of ccd. Zorg gewoon dat je het wisselen goed doet en je hoeft maar een keer in de veel tijd schoon te maken.
Er zit voor zover ik weet geen sluiter voor je CCD, maar alleen de spiegel en deze sluit de ccd alles behalve stofvrij af.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

ssalient: gelukkig zit er wel een sluiter voor de sensor, anders zou je nooit first of second curtain kunnen flitsen ;) Zie oa dit plaatje van de 350D: vlak achter de spiegel zie je de sluiter-bladen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Remy schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:59:
ssalient: gelukkig zit er wel een sluiter voor de sensor, anders zou je nooit first of second curtain kunnen flitsen ;) Zie oa dit plaatje van de 350D: vlak achter de spiegel zie je de sluiter-bladen :)
Niet alleen dat, maar zo'n spiegeltje gaat echt wel kapot als je 'm in 1/4000e seconde heen-en-weer probeert te slappen ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een vraagje, en het leek mij het beste om die hier te stellen ;)

ik heb ooit een leuk tooltje gehad om van een hoop fotos (achter elkaar genomen) een filmpje te maken, dus:
stuk of honderd fotos (met 'timer shooting') naar een *.avi.
maar ik weet niet meer hoe dat progje heet :(
heeft 1 van jullie een idee? ik hoop t :*)

alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-07 21:58

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dat kun je onder andere met Ulead Gifanimator / Adobe Image Ready / Adobe Illustrator / Jasc Animation Shop etc. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.KeN. schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:08:
Dat kun je onder andere met Ulead Gifanimator / Adobe Image Ready / Adobe Illustrator / Jasc Animation Shop etc. etc. etc.
ik heb hier wel Adobe Image Ready en Adobe Illustrator, maar ik kan niks vinden waar ik een filmpje mee kan maken |:(
kan je uitleggen hoe dat dan moet? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ook ik ben om. Na het lezen van veel gebruikers ervaringen hier, en in tijdschriften ga ik over op de EOS 350d.

Ik heb hiervoor met een (oude) EOS 750 bezig geweest, maar de ontwikkelkosten werden me te hoog. Verder alleen ervaring met 'gewone' digitale toestellen, zoals mijn oude vertrouwde IXUS v3. Leuk voor partyshots.... maar verder niet afdoende voor mooie foto's buiten.

Heb de startset (met de 18-55 en de 55-200 objectieven + grip) bij camerahuis.nl besteld, nu maar hopen dat hij snel geleverd wordt.

Hoe slecht zijn die lenzen nu eigenlijk voor een (amateur) fotograaf? Ik weet dat de lichtsterkte van allebei te wensen overlaat, maar om de camera mee te leren kennen leek het mij (zeker voor de prijs) een erg leuk setje.

Overigens leest het lekker weg hier....... hoop dat ik snel met de camera aan de slag kan (hopelijk de 24e aangezien ik hem de 28e heb besteld...... met de levertijd van 26 dagen ongeveer).

Jorryt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Hetzelfde verhaal als hier boven, ik ga er ook een kopen...
Nu heb ik alleen een vraagje, mijn tante heeft nog 3 lenzen liggen van haar oude analoge SLR camera, zijn deze gewoon op deze nieuwe canon te plaatsen, is daar een adaptor voor nodig of is dit helemaal niet mogelijk?

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

D4V3 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:16:
Nu heb ik alleen een vraagje, mijn tante heeft nog 3 lenzen liggen van haar oude analoge SLR camera, zijn deze gewoon op deze nieuwe canon te plaatsen, is daar een adaptor voor nodig of is dit helemaal niet mogelijk?
Als die analoge SLR toevallig een EOS was is het geen probleem. Als 't iets anders was zijn er vaak wel adapterringen voor te krijgen, maar dan ben je wel geintjes als autofocus, automatische diafragma-instelling enzo kwijt omdat die lenzen niet electronisch met een EOS kunnen communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-07 20:16

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:07:
[blablo]

Hoe slecht zijn die lenzen nu eigenlijk voor een (amateur) fotograaf? Ik weet dat de lichtsterkte van allebei te wensen overlaat, maar om de camera mee te leren kennen leek het mij (zeker voor de prijs) een erg leuk setje.

[blablo]
Extreem slecht zijn ze zeker niet, maar je gaat al snel meer willen als je er fanatiek mee aan de slag gaat. En als je ze wilt verkopen zijn ze geen drol meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Even een vraagje aan de 350D gebruikers met de BG-E3 grip.
Ik had vanmiddag een kleine fotoshoot in Artis en een aantal malen stopte de camera ermee door een low battery. Als ik de accuhouder uit de grip haalde en er direct weer in terug stopte was de low battery weg en stond de batterij meter gewoon op vol. Ik heb vanochtend nog beide accu's volledig opgeladen.
Hebben meer mensen dit misschien ook al gemerkt? Ik vond er wel iets over terug bij:
http://www.the-digital-pi...ws/News-Archive-0004.aspx
Hier blijkt de BG-E2 voor de E20D een dergelijk probleem te hebben. Het is overigens de eerste keer dat ik er tegen aan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:48:
Bedankt
gium en wacko!
Ik ben nu weer helemaal bij, die gasten bij steenweg (utrecht) claimen laagste prijs garantie in nederland met alles en ik begon toen over een andere winkel die de 350d kit voor 799,- had en dat dat een duitse camera was. Toen werd mij wijs gemaakt dat je dan ook naar duitsland moest voor je garantie en dat die 35,- extra een hoop ellende bespaarde (hun hadden 'm voor 834,- staan).

Alleen of ik een 256mb kaartje krijg bij een duits model dat weet ik niet maar dat ga ik even opzoeken.
Hallo Lennart,

Ik heb m'n Canon 350D bij die gasten uit Utrecht gekocht en heb daar nog steeds spijt van (niet van de 350D maar wel van het kopen bij Steenweg). Ik vind het snelle verkopers maar achteraf een service van 'lik m'n versje'. Bij problemen zijn ze niet echt thuis en word je met een kluitje in het riet gestuurd. Ook bij mij was het overigens een beetje gedraai-kont bij die laagste-prijs-garantie; De Canon-tas uit de advertentie was geen Canon-tas, de prijs zou alleen voor grijze modellen gelden en niet voor de zwarte uitvoering etc.

groeten
Quint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

regmaster schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 21:39:
Even een vraagje aan de 350D gebruikers met de BG-E3 grip.
Ik had vanmiddag een kleine fotoshoot in Artis en een aantal malen stopte de camera ermee door een low battery. Als ik de accuhouder uit de grip haalde en er direct weer in terug stopte was de low battery weg en stond de batterij meter gewoon op vol. Ik heb vanochtend nog beide accu's volledig opgeladen.
Hebben meer mensen dit misschien ook al gemerkt? Ik vond er wel iets over terug bij:
http://www.the-digital-pi...ws/News-Archive-0004.aspx
Hier blijkt de BG-E2 voor de E20D een dergelijk probleem te hebben. Het is overigens de eerste keer dat ik er tegen aan loop.
Ik heb het op een Duits forum wel eens gelezen, de accu's van plek verwisselen zou moeten helpen. Soms trekt de camera wel de ene accu leeg, maar niet de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:31:
[...]

Ik heb het op een Duits forum wel eens gelezen, de accu's van plek verwisselen zou moeten helpen. Soms trekt de camera wel de ene accu leeg, maar niet de andere.
Hmmm, zal eens kijken of dat helpt. Zou het misschien ook te maken kunnen hebben met 2 verschillende accu merken? Ik heb de originele van Canon en eentje van Hama.
Tot aan gisteren toe nog nooit een problem mee gehad. Maar het zou natuurlijk kunnen dat de Hama, of misschien wel de Canon, accu een probleem heeft.
Ook dat ga ik ff uitproberen, moet toch nog 2 extra accu's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21

breinonline

Are you afraid to be known?

regmaster schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:19:
[...]
Hmmm, zal eens kijken of dat helpt. Zou het misschien ook te maken kunnen hebben met 2 verschillende accu merken? Ik heb de originele van Canon en eentje van Hama.
Tot aan gisteren toe nog nooit een problem mee gehad. Maar het zou natuurlijk kunnen dat de Hama, of misschien wel de Canon, accu een probleem heeft.
Hebben je accu's een verschillende capactiteit? Dat zou een verschil kunnen verklaren.
D4V3 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:16:
Als het lenzen voor het EF systeem zijn, mag het geen probleem zijn.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 15:43
breinonline schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:32:
[...]
Als het lenzen voor het EF systeem zijn, mag het geen probleem zijn.
Of m42, zijn adapters voor.
Nikon objectieven kunnen ook, FD objectieven kunnen ook, Olympus ook (stervens dure adapter ringen), dus het hangt erg af van je merk lens. Pentax-k kan weer niet. Moet je lens voor ombouwen, is een ramp. Dus wat voor objectieven zijn het? :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:21

breinonline

Are you afraid to be known?

Simon schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:42:
[...]

Of m42, zijn adapters voor.
Nikon objectieven kunnen ook, FD objectieven kunnen ook, Olympus ook (stervens dure adapter ringen), dus het hangt erg af van je merk lens. Pentax-k kan weer niet. Moet je lens voor ombouwen, is een ramp. Dus wat voor objectieven zijn het? :P
8)7 Ja tuurlijk, je kan je litlens ook andersom op je toestel bouwen. Alles is met alles te verbinden. Maar zonder bijkomende kosten en moeite, met werkende AF zijn alleen de EF lenzen zo op de 350D te zetten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
breinonline schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:45:
[...]

8)7 Ja tuurlijk, je kan je litlens ook andersom op je toestel bouwen. Alles is met alles te verbinden. Maar zonder bijkomende kosten en moeite, met werkende AF zijn alleen de EF lenzen zo op de 350D te zetten.
Nou, als ik Carl Zeiss Jena objectieven heb zou ik ze zeker erop zetten en de AF geen moment missen. Voor m42 objectieven hoef je bijna geen moeite te doen en kosten adapters 20 euro max. Het zijn dus wel goed overweegbare dingen. Helemaal als het gaat om speciale objectieven, zoals de Jena's, die L objectieven benaderen of overtreffen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Laatst online: 20-06 23:24
Ben eindelijk vandaag ook een trotse bezitter van een 350D. :D

Vannavond heb ik voor het eerst de foto's die ik had geschoten uit de camera gedownload via het bijgeleverde programma 'CameraWindow'. Helaas kreeg ik foutmeldingen:
Camera is no longer availbe. Quit the application and check the cable connection or another cause of disconnection.
De USB kabel zat er goed en stevig in, wat kan een andere oorzaak zijn van de disconnectie?
Bij het overbrengen van 80 foto's heb ik het 4 keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Check eens of het ongeveer na 1 minuut gebeurt.
If so, verzet je 'auto power off' naar 2 minuten of hoger :)

En zet je connection type op "PC". (als je dat niet al hebt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
.KeN. schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:05:
If so, verzet je 'auto power off' naar 2 minuten of hoger :)
Dat zal best eens kunnen inderdaad :)
.KeN. schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:05:En zet je connection type op "PC". (als je dat niet al hebt natuurlijk)
Ja, die heb ik inderdaad verzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

regmaster schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:19:
[...]

Zelfde setup (BG canon bat. en hama bat.)nog nooit problemen mee gehad dus denk niet dat het aan verschillende merken ligt ....

.Quod me nutrit me destruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
.KeN. schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:05:
If so, verzet je 'auto power off' naar 2 minuten of hoger
Ik heb hem op 'uit' gezet, maar al bij de 4de foto ging het mis en hij verloor de connectie. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hmm apart ?
Ik zou sowieso een (externe) USB 2.0 cardreader kopen.
Stukken sneller, makkelijker en efficiënter.
Nooit fouten mee gehad iig. En alles zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Die ga ik vanmiddag maar even halen.
Als ik dan nog fouten krijg dan is er wat met de Sandisk Ultra II Compact flash Card aan de hand.

[ Voor 6% gewijzigd door KillerDream op 05-09-2005 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wel eens zoiets gehad, en ik begreep maar niet waardoor het kwam. Kwam ik er ineens achter dat de batterijen van de cam zo goed als leeg waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07 15:52
Heeft iemand al de nieuwe speedlight 430EX geprobeerd? Iemand een serieuze review gezien? Ik ben namelijk wel redelijk geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:01
pnieuwla schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:54:
Heeft iemand al de nieuwe speedlight 430EX geprobeerd? Iemand een serieuze review gezien? Ik ben namelijk wel redelijk geinteresseerd.
Ik heb met Canon (extrapromotion) gebelt en gemailed, ze zouden vanaf 1 september uitgeleverd gaan worden....

Meest interesante van het verhaal: De 430EX zal volgens de man cashback hebben met de bon van de 420EX. (Ik heb naam en telefoon nummer als referentie gekregen, alleen die ga ik natuurlijk niet posten...)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dontcare schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:46:
[...]

Zelfde setup (BG canon bat. en hama bat.)nog nooit problemen mee gehad dus denk niet dat het aan verschillende merken ligt ....
afgelopen weekend tijdens trouwerij gehad...
Maar cam even uit en weer aan...
Vervolgens weer vrolijk doorgeschoten.
Enige probleem: het geeft je wel het gevoel niet echt lekker te kunnen vertrouwen op de batterijen.
Maar ach, normaal schiet ik nooit zoveel foto's in een dag. Dus een echt probleem is het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb daarom gewoon 4 batterijen, altijd 2 extra. :) 2 stuks kostten me op Marktplaats €18,95 incl. verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:27

LoneWolf

Just a Byte

wacko schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:37:
Ik heb de Crumpler Ben's Pizza M (medium) gehaald vanmiddag. In de Crumpler shop te Amsterdam (op de Haarlemmerdijk) heb ik diverse tassen kunnen passen en meten en heb uiteindelijk deze gekozen. Hier wat plaatjes om te zien hoe het past en hoeveel ruimte er is.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog een paar: 1 | 2 | 3

Wat past erin: 350D met Sigma 18-200 lens+zonnekap en wat losse zut (tweede accu, extra CF kaartje). Het tussenschot zit op ongeveer 1/3e van de tas waardoor je nog een kleine ruimte overhebt aan de linkerkant. Een 420EX zou misschien wel passen, maar de kitlens bijvoorbeeld erbij pastte al niet. Een 50mm prime zou misschien nog net gaan, maar deze tas is duidelijk niet voor als je veel accesoires wilt meesjouwen (is ie ook niet voor gekocht). Dit zou bijvoorbeeld handig kunnen zijn als je al een grotere tas hebt en 'in het veld' alleen de body met een enkele lens mee wilt nemen. Elegant is ie niet, maar maakt je zeker een stuk beweeglijker dan gemiddelde cameratas :).
* LoneWolf heeft de Ben'z Pizza XL genomen, daar ik er evt wel een flitser en ook de 50 mm mee wil kunnen nemen. Dan is er ook nog plaats voor extra accu, blaaskwastje, lensdoppen en een filter in doos.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog niet van plan om een externte flitser te kopen, dus heb even een vraag over de interne flitser.

Zaterdag was ik in de Hemkade in Zaandam, erg donker dit keer, en als ik dan een foto maakte met flits, gaat hij eerst de scherpte instellen met flits, dus als ik van 3 personen een foto maakte, dachten die dat de foto al gemaakt was. Hij doet dan 3 flitsen en dan 1 seconde wachten en dan de echte flits voor de foto.

Is zoiets uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hoe je dat uit moet zetten staat misschien in het handboek?

Mijn EOS33 klapt iig nooit de flitser uit zichzelf op in de zogenoemde "creative modes" (P, Av, Tv, M, DEP)

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 06-09-2005 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 12:40

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 09:47:
Ik ben nog niet van plan om een externte flitser te kopen, dus heb even een vraag over de interne flitser.

Zaterdag was ik in de Hemkade in Zaandam, erg donker dit keer, en als ik dan een foto maakte met flits, gaat hij eerst de scherpte instellen met flits, dus als ik van 3 personen een foto maakte, dachten die dat de foto al gemaakt was. Hij doet dan 3 flitsen en dan 1 seconde wachten en dan de echte flits voor de foto.

Is zoiets uit te zetten?
begintmeta heeft gelijk.

In de P, Av, Tv, A-DEP en M mode klapt de flitser niet automatisch omhoog.

Ook kun je de focus assist uitzetten in de Custom Functions.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:56:
Ik heb daarom gewoon 4 batterijen, altijd 2 extra. :) 2 stuks kostten me op Marktplaats €18,95 incl. verzenden.
Ik ga meteen even marktplaats checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06

mjl

Ugh

RonaldH schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:07:
[...]

Ik heb met Canon (extrapromotion) gebelt en gemailed, ze zouden vanaf 1 september uitgeleverd gaan worden....

Meest interesante van het verhaal: De 430EX zal volgens de man cashback hebben met de bon van de 420EX. (Ik heb naam en telefoon nummer als referentie gekregen, alleen die ga ik natuurlijk niet posten...)
Ik heb iets vergelijkbaars gehoord over een 550ex waarmee een cashback met een 580ex coupon verkregen is.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog op zoek naar een sigma 75-300mm apo voor mijn 350D nieuw of tweede hands weet iemand waar ik die vandaan kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:29:
Ik ben nog op zoek naar een sigma 75-300mm apo voor mijn 350D nieuw of tweede hands weet iemand waar ik die vandaan kan halen
De 70-300 APO bedoel je neem ik aan?
Nieuw: Bij de winkel.

www.koopdigitaal.nl bijvoorbeeld (Foto Konijnenberg).

[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 06-09-2005 14:31 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THW Arie schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:36:
[...]

begintmeta heeft gelijk.

Ook kun je de focus assist uitzetten in de Custom Functions.
Ik maak vooral foto's met de Tv functie, en gebruik dan wel de flitser.

Focus assist, ik zoek het even op. thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Custom Function 5:
AF-assist beam

0: Emits
1: Does not emit
2: Only emits ext. flash

2 is alleen van toepassing als je een externe flitser hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:32
maar dan doe je hem toch automatisch omhoog met de knop aan de linkerkant?? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Vandaag weer een hoop foto's geschoten. :)
Maar vandaag zijn opeens wel de namen anders.

Gisteren: IMG_####
Vandaag: _MG_####

De I is verander in een _.
Dit komt niet door software,ze staan al zo op de camera.

Waar komt dit door? :?

Met behulp van een cardreader is het probleem van disconncetie helemaal verholpen, overzetten gaat trouwens vele malen sneller!
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THW Arie schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:20:
Custom Function 5:
AF-assist beam

0: Emits
1: Does not emit
2: Only emits ext. flash

2 is alleen van toepassing als je een externe flitser hebt.
Ik heb m nu op 1 gezet, zaterdag ga ik weer foto's maken @ Mythology in Groningen, zien of die het dan goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

KillerDream schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:59:
Met behulp van een cardreader is het probleem van disconncetie helemaal verholpen, overzetten gaat trouwens vele malen sneller!
Bedankt voor de tip!
Mooi dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

KillerDream schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:59:
Vandaag weer een hoop foto's geschoten. :)
Maar vandaag zijn opeens wel de namen anders.

Gisteren: IMG_####
Vandaag: _MG_####

De I is verander in een _.
Dit komt niet door software,ze staan al zo op de camera.

Waar komt dit door? :?

Bedankt voor de tip!
Dan schiet je op adobeRGB ipv sRGB :P

adobeRGB is beter voor printen maar sommige programma's kunnen er niet mee overweg en geven je foto's flets weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 06-09-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Fairy schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:34:
Dan schiet je op adobeRGB ipv sRGB :P
Waarrempel, je hebt helemaal gelijk! :)
Zal ik wel (per ongeluk) hebben verander bij het bestuderen van alle opties in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:25:
[...]

Ik heb m nu op 1 gezet, zaterdag ga ik weer foto's maken @ Mythology in Groningen, zien of die het dan goed doet.
Cool, kom je zelf uit Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:56:
Jep, heb je raad opgevolgd. 19,95 voor 2 stuks....... Hopelijk overmorgen geleverd......

Nu maar hopen dat camerahuis.nl opschiet met de levering van de EOS 350D....... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:04:
[...]

offtopic:
Binne komt uit Buitenpost, ik kom wel uit Groningen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 00:27
Ik vraag me momenteel even af of de eos 350d spotmeting heeft. Ik kan het nergens vinden in de handleiding, maar als ik dus een donkere omgeving heb met een kaars ofzo, dan metered hij op die kaars. Nu wil ik wel scherpstellen op die kaars (AF) maar meteren op de mensen die eromheen zitten (in het donkere deel).

Als ik de sluiter half indruk doet hij volgens mij zowel spotmetering als AF. Is de enige manier dan om te switchen naar manual Focus en dan de sluiter half in te drukken als ik op de donkere gedeeltes richt?

Hopelijk is het verhaal een beetje duidelijk :)

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De 350D heeft geen Spot metering nee. Dat is (helaas) voorbehouden aan Canon's duurste modellen. Het dichtst in de buurt kom je met Partial metering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Aesculapius schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:24:
Ik vraag me momenteel even af of de eos 350d spotmeting heeft. Ik kan het nergens vinden in de handleiding, maar als ik dus een donkere omgeving heb met een kaars ofzo, dan metered hij op die kaars. Nu wil ik wel scherpstellen op die kaars (AF) maar meteren op de mensen die eromheen zitten (in het donkere deel).

Als ik de sluiter half indruk doet hij volgens mij zowel spotmetering als AF. Is de enige manier dan om te switchen naar manual Focus en dan de sluiter half in te drukken als ik op de donkere gedeeltes richt?

Hopelijk is het verhaal een beetje duidelijk :)
- Richten op de mensen
- * duwen (achterop de camera)
- binnen 5sec uiteindelijk krop bepalen
- scherpstellen
- afdrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:04:
[...]

Zoals Martijn al zegt, ik woon net over de grens in Friesland ;)

Maar bezoek veel feestjes hier in de buurt vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, ik woon idd wel in Groningen. Ben hier studerende.

Buitenpost, een mede lid van onze studievereniging komt er vandaan.... Betty Postma. Wellicht bekend.

Hoop binnenkort mooie foto's van de Martinitoren te kunnen posten (zodra mijn 350d wordt geleverd).

Jorryt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:42:
[...]

- Richten op de mensen
- * duwen (achterop de camera)
- binnen 5sec uiteindelijk krop bepalen
- scherpstellen
- afdrukken
Hebben we hier de FEL-knop ook niet voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

neographikal schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:29:
[...]

Hebben we hier de FEL-knop ook niet voor? :)
Ja, maar dan in duidelijke-uitleg-modus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:57:
[...]

Ja, maar dan in duidelijke-uitleg-modus. ;)
Ah hij was zo duidelijk dat ik hem niet snapte. Niet vreemd, gebeurt me wel vaker :P Ligt niet aan jou maar aan mezelf :)

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 09-09-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:31:
[...]

Ik heb inmiddels 2 gelijke accu's erin gedaan en het probleem is inderdaad weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Maar nog ff een algemene vraag. Misschien offtopic maar hoe zit het met de waarde vastheid van een 350D?
Ik zit er steeds sterker aan te denken om te upgraden naar een 20D, vanwege de robuustere bouw, en zou dan de 3 maanden oude 350D kit incl. grip (plus 4 accu's) en de Sigma 70-300 APO DG lens als pakket aanbieden voor zo'n 1000 euri. Is dat realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 20:37

xces

To got or not to got..

Sigma 70-300 APO DG zou ik houden. Dit is gewoonweg een hele goede lens met een lekker bereik, vooral als je naar de 20D gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
xces schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:59:
Sigma 70-300 APO DG zou ik houden. Dit is gewoonweg een hele goede lens met een lekker bereik, vooral als je naar de 20D gaat!
Ik heb de EF 70-200L f4, waar ik binnenkort nog de 1.4 extender voor krijg. Da's voor mij nog een fijnere combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

regmaster schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:02:
[...]

Ik heb de EF 70-200L f4, waar ik binnenkort nog de 1.4 extender voor krijg. Da's voor mij nog een fijnere combi.
vorig weekend met een trouwerij spullen van de bruidegom geleend (tsja... die had toch geen tijd :+)
En dus geschoten met zijn 20D en de 70-200L 4 USM. Zag ook een 1.4 extender in zijn tas zitten. Die er even tussen geschroefd. Werkt inderdaad prima met een totaal van 448mm. Is wel een erg fijne lens, ook met extender.
Maar aangezien deze combi redelijk aan de prijs is, blijf ik voorlopig blij met mijn Sigma70-300mm (en dus uiteindelijk 480mm). Inmiddels loopt deze hobby toch wel redelijk in de kosten :)

Maar ja, jij hebt ze beide, dus dan lijkt me de keus toch wel makkelijk.
En de prijs die je noemt voor de body+kitlens+Sigma+grip van €1000,= is een goede deal.
Ik zou het er zeker voor kopen. Ik heb voor dat setje ruim 300 meer betaald.
Volgens mij moet je nog wel meer kunnen krijgen voor je set (zeker als je ook nog redelijke/goede UV-filters op de objectieven hebt).

Ik zou de body+kit+grip+accu's voor € 1000 te koop zetten (zeker gezien het feit dat ie pas 3 maanden oud is) en de Sigma er optioneel bij aanbieden voor een goede prijs. Die kun je dan eventueel nog meenemen naar de 20D.

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-07 21:29
regmaster schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:34:
Maar nog ff een algemene vraag. Misschien offtopic maar hoe zit het met de waarde vastheid van een 350D?
Ik zit er steeds sterker aan te denken om te upgraden naar een 20D, vanwege de robuustere bouw, en zou dan de 3 maanden oude 350D kit incl. grip (plus 4 accu's) en de Sigma 70-300 APO DG lens als pakket aanbieden voor zo'n 1000 euri. Is dat realistisch?
Zelfde switch heb ik ook gemaakt... Heb met wat bijbetaling mijn body "geruild" En nog geen spijt van.. robuuster, wat sneller , AF. :-)

Maar als ik jou was zou ik op de kitlens na alles meenemen ? De prijs na verkoop is nooit zo hoog als dat je hem meeneemt.. Of je moet hem kwijtwillen :-)

Kanonnier zeg maar.

• Aesculapius
  • Laatst online: 00:27
neographikal schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:24:
[...]

Ah hij was zo duidelijk dat ik hem niet snapte. Niet vreemd, gebeurt me wel vaker :P Ligt niet aan jou maar aan mezelf :)
ja, dus...FEL == :? dat sterretje :P?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Vinden jullie het serieus de moeite waard de 350D weer te verkopen en vervolgens de 20D aan te schaffen ? Het idee spreekt me wel aan, maar ik zie de voordelen die het de moeite waard maken toch (nog?) niet echt helemaal volgens mij.

- Accu gaat langer mee
- 9 punts AF ipv 7 punts
- Robuuster gebouwd (ik heb geen last van een gammel gevoel bij de 350D eigenlijk)

Vul maar aan zou ik zeggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 23:09:
[...]

vorig weekend met een trouwerij spullen van de bruidegom geleend (tsja... die had toch geen tijd :+)
En dus geschoten met zijn 20D en de 70-200L 4 USM. Zag ook een 1.4 extender in zijn tas zitten. Die er even tussen geschroefd. Werkt inderdaad prima met een totaal van 448mm. Is wel een erg fijne lens, ook met extender.
Maar aangezien deze combi redelijk aan de prijs is, blijf ik voorlopig blij met mijn Sigma70-300mm (en dus uiteindelijk 480mm). Inmiddels loopt deze hobby toch wel redelijk in de kosten :)

Maar ja, jij hebt ze beide, dus dan lijkt me de keus toch wel makkelijk.
En de prijs die je noemt voor de body+kitlens+Sigma+grip van €1000,= is een goede deal.
Ik zou het er zeker voor kopen. Ik heb voor dat setje ruim 300 meer betaald.
Volgens mij moet je nog wel meer kunnen krijgen voor je set (zeker als je ook nog redelijke/goede UV-filters op de objectieven hebt).

Ik zou de body+kit+grip+accu's voor € 1000 te koop zetten (zeker gezien het feit dat ie pas 3 maanden oud is) en de Sigma er optioneel bij aanbieden voor een goede prijs. Die kun je dan eventueel nog meenemen naar de 20D.
Wat moet zo'n extender kosten eigenlijk?

Verwijderd

Beetje dooddoener ;) :

kijk eens in de pricewatch

Konijn biedt 'm daar voor 308 euro aan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

RonaldH schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:07:
[...]

Het klopt, dit staat op de Canon-site:
Afbeeldingslocatie: http://www.canonextrapromotion.com/configurations/canonlensacc/images/cobra_en.gif

Zie ook http://www.canonextrapromotion.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
.KeN. schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:52:
Vinden jullie het serieus de moeite waard de 350D weer te verkopen en vervolgens de 20D aan te schaffen ? Het idee spreekt me wel aan, maar ik zie de voordelen die het de moeite waard maken toch (nog?) niet echt helemaal volgens mij.

- Accu gaat langer mee
- 9 punts AF ipv 7 punts
- Robuuster gebouwd (ik heb geen last van een gammel gevoel bij de 350D eigenlijk)

Vul maar aan zou ik zeggen.
Ben ook overgestapt naar de 20D

- Robuuster merk je met grotere lens.
- Snelheid (iets)
- Ongevoeliger voor weer (nat etc..)
- Navigatie met grotere wheel is erg fijn ! en snel
- Ligt wat beter in de hand. (zie ook robuuster).

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wisc2 schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:20:
[...]

Ben ook overgestapt naar de 20D

- Robuuster merk je met grotere lens.
- Snelheid (iets)
- Ongevoeliger voor weer (nat etc..)
- Navigatie met grotere wheel is erg fijn ! en snel
- Ligt wat beter in de hand. (zie ook robuuster).
daar was laatst een topic over op DPZ, en dit is volgens mij niet waar.
heb je een bron hiervoor?
alleen de 1-serie is weathersealed.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
SteAlthmAn schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:42:
[...]

daar was laatst een topic over op DPZ, en dit is volgens mij niet waar.
heb je een bron hiervoor?
alleen de 1-serie is weathersealed.
Pas de bron ervoor, maar gelezen dat de "casing" iets minder gevoelig is. (Nat, warmte, kou etc..) (Las dat hier trouwens in de 20D dicussie)

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 11:06
Na maanden lang dit forum bekeken te hebben, vele reviews gelezen te hebben en dagenlang hoofdpijn gehad te hebben over welke lens ik zou nemen (en jullie bestook hebt met talloze vragen) heb ik eindelijk de knopen doorgehakt voor een set welke ik volgende week bij een lokale fotoboer ga bestellen.
* Canon eos 350D
* Sigma 18-200 DC (ik weet dat dit niet de beste lens is, maar deze gebruik ik om te zien op welke
afstanden ik de meeste foto's schiet zodat ik later voor deze afstand een betere L-lens ga kopen).
* Grip
* Ultra II 1 gb
* 420 EX + omnibounce
* Lowepro nova 3 aw (voor de groei)

Dus leuk setje denk ik om mee te beginnen. Later zullen nog vele euro's het zwarte gat van DSLR ingaan denk ik haha. })

Weet iemand of bij de Sigma ook een UV-filter zit (wel een hood zag ik). Zo niet dan wil ik die ook nog aanschaffen en op termijn ook nog een polarisatie filter.

En een andere vraag. Past de handstrap ook op de 350D incl. grip?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf ook te denken om deze cam te kopen.
Heb er al eens mee in m'n handen gestaan in een foto zaak en even in de winkel wat plaatjes mogen schieten. Wat me gelijk al opviel is dat de lens die je bij de kit krijgt nou niet echt bepaald ver kan zoomen.
Op het moment heb ik een gewone digitale camera (Casio QV2900-UX) met daarop 8x optical zoom, op de lens van mijn huidige cam staat het volgende: 1:3.2-3.5 o43 f=6-48mm

Nu vraag ik me af wat het handigste is om te doen, een kit kopen + een extra lens of de body en alleen een extra lens.
Zoomen vind ik erg belangrijk namelijk, op vakantie vind ik het ook leuk om shots te maken van de omgeving enzo, maar ik sta ook met enige regelmaat bij Schiphol te loeren naar de vliegtuigen. En het is toch leuk dat wanneer je een 747 op de foto zet het er niet uit ziet alsof je een zebravinkje hebt vastgelegd.

Dus ik ben gaan kijken naar een lens voor op bij de camera.
Ook advies gevraagd bij verschillende foto zaken, de reacties zijn heel erg uitlopend.
De ene zaak zegt dat ik zo'n extra lens helemaal niet nodig heb, dat de standaard lens daar prima voor is.
De andere zaak zegt dat ik beter dan een lens van 28-300(+)mm kan nemen omdat ik dan niet hoef te switchen tussen de standaard lens en de zoom lens, verlaagt de kans op beschadigingen/stof/etc.
Weer een andere zaak zegt dat ik gewoon de standaard lens moet nemen met daarbij een lens van 50-300(+)mm.

Ook zijn de adviezen met betrekking tot het merk lens enorm verschillend, de een zegt dat ik zeker weten een canon moet kopen, anderen adviseren een sigma of een tamron lens.
Zonnekap voor op de lens word door de ene zaak aangeraden/afgeraden.

Ik raak het spoor dus een beetje bijster. Het kost ook allemaal niet niks deze cam + toebehoren namelijk. Aangezien ik ook een zuinige nederlander ben... ;-)
Wat ik dus zowieso wil kopen is:
- de camera
- 1GB snel geheugen (geen microdrive) (heb nog 2x 256 MB CF hier liggen van m'n huidige cam)
- opbergtasje
- extra batterij
- zoomlens (200-300 euro had ik hiervoor ingedachte)

Ben wel vanplan via het internet te gaan bestellen want dat scheelt toch al snel aardig wat euro's.
Hebben jullie nog wat tips/adviezen voor mij?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
tsja het blijft de vraag wat voor kwaliteit je ervan kan verwachten. Maar als je vliegtuigen wil gaan fotograferen lijkt mij een lens welke martijngizmo heeft (sigma 70-300) wel iets voor jou. Volgens mij is hij er goed tevreden over en de prijs is ook acceptabel.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:27

LoneWolf

Just a Byte

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:22:
....

Ik raak het spoor dus een beetje bijster. Het kost ook allemaal niet niks deze cam + toebehoren namelijk. Aangezien ik ook een zuinige nederlander ben... ;-)
- de camera
- 1GB snel geheugen (geen microdrive) (heb nog 2x 256 MB CF hier liggen van m'n huidige cam)
- opbergtasje
- extra batterij

Ben wel vanplan via het internet te gaan bestellen want dat scheelt toch al snel aardig wat euro's.
Tja...
+ Blaaskwastje (+10) + Lensdoekje (+5) + 50 mm 1.8 Prime (+90) , 2e 1GB CF kaartje want de 1e is zo snel vol... (+70) ,UV filtertje ter bescherming (+40) , Pola filter (+90 (althans voor 62mm b+W))
Heey tasje te klein... nieuwe Crumpler (+75) .... hmm flitser is ook niet toereikend, dus een 420 EX (+150 na korting canon)

dus tel er nog maar 500 euro bij op hoor :)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Bean77 schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:12:
Na maanden lang dit forum bekeken te hebben, vele reviews gelezen te hebben en dagenlang hoofdpijn gehad te hebben over welke lens ik zou nemen (en jullie bestook hebt met talloze vragen) heb ik eindelijk de knopen doorgehakt voor een set welke ik volgende week bij een lokale fotoboer ga bestellen.
* Canon eos 350D
* Sigma 18-200 DC (ik weet dat dit niet de beste lens is, maar deze gebruik ik om te zien op welke
afstanden ik de meeste foto's schiet zodat ik later voor deze afstand een betere L-lens ga kopen).
* Grip
* Ultra II 1 gb
* 420 EX + omnibounce
* Lowepro nova 3 aw (voor de groei)
Waarom niet de kitlens met een Sigma APO 70-300? Ben je qua geld ongeveer evenveel kwijt en heb je op het 18-55mm gelijke kwaliteit, en op het telebereik betere optische kwaliteit.
Zou zelf trouwens 2 goedkopere 1GB kaartjes kopen ipv 1 snelle 1GB. Als je eenmaal in RAW gaat schieten is een 1GB zo vol.
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:22:

...

Nu vraag ik me af wat het handigste is om te doen, een kit kopen + een extra lens of de body en alleen een extra lens.
Zoomen vind ik erg belangrijk namelijk, op vakantie vind ik het ook leuk om shots te maken van de omgeving enzo, maar ik sta ook met enige regelmaat bij Schiphol te loeren naar de vliegtuigen. En het is toch leuk dat wanneer je een 747 op de foto zet het er niet uit ziet alsof je een zebravinkje hebt vastgelegd.

...

De andere zaak zegt dat ik beter dan een lens van 28-300(+)mm kan nemen omdat ik dan niet hoef te switchen tussen de standaard lens en de zoom lens, verlaagt de kans op beschadigingen/stof/etc.
Weer een andere zaak zegt dat ik gewoon de standaard lens moet nemen met daarbij een lens van 50-300(+)mm.

...

- de camera
- opbergtasje
- extra batterij

Als je een lens koopt bij Sigma krijg je er bijna altijd een tasje en een zonnekap bij, de goedkopere Canon lenzen (bijna alle niet-L lenzen) zijn niet standaard voorzien van deze luxe.
En ook al krijg je een draagtas, de draagtas die bij m'n Sigma 70-300 APO zat is een stuk degelijker dan die bij m'n Canon 17-40L.
Dat is een duidelijk voordeel van de third-party lenzen.

De kitlens is altijd een goede starter bij de 300D/350D, voor de kleine meerprijs bovenop de body krijg je een aardige lens met een redelijk bereik.
Als je voor 200-300 euro een lens wilt kopen met wat meer aan het tele-eind is de enige echte keuze de Sigma 70-300 APO.
Deze lens geeft degelijke optische resultaten en heeft weinig concurrentie in dit budget.
Voor minder geld heb je de Sigma 70-300 DL (meer CA, oftewel blauwpaarse randjes), Canon 75-300 USM (trage versie) en de Tamron 70-300 koffiemolen.
Voor meer geld (2x je budget) heb je een Canon 70-200 4L, een perfect scherpe lens en voor nog iets meer een Sigma 70-200 2.8 EX.

Extra batterijen kun je goedkoop bemachtigen via Marktplaats of bijv. www.digiplanet.nl .

[ Voor 57% gewijzigd door Kanarie op 11-09-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Niet online
LoneWolf schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:45:
[...]

Tja...
+ Blaaskwastje (+10) + Lensdoekje (+5) + 50 mm 1.8 Prime (+90) , 2e 1GB CF kaartje want de 1e is zo snel vol... (+70) ,UV filtertje ter bescherming (+40) , Pola filter (+90 (althans voor 62mm b+W))
Heey tasje te klein... nieuwe Crumpler (+75) .... hmm flitser is ook niet toereikend, dus een 420 EX (+150 na korting canon)

dus tel er nog maar 500 euro bij op hoor :)
+ Blaaskwastje (+10) - handig
+ Lensdoekje (+5) - handig
+ 50 mm 1.8 Prime (+90) - waarom zegt iedereen dit altijd? niet iedereen heeft em nodig hoor.
+ 2e 1GB CF kaartje want de 1e is zo snel vol... (+70) - als je RAW schiet wel handig idd.
+ UV filtertje ter bescherming (+40) - op een goedkope kitlens? ik gebruik geen UV-fliters, maar de zonnekap als bescherming.
+ Pola filter (+90 (althans voor 62mm b+W)) - heeft ook niet iedereen nodig.
+ Heey tasje te klein... nieuwe Crumpler (+75) - ditto
+ hmm flitser is ook niet toereikend, dus een 420 EX (+150 na korting canon) - flitser kan handig zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
THW Arie schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:49:
[...]

Waarom niet de kitlens met een Sigma APO 70-300? Ben je qua geld ongeveer evenveel kwijt en heb je op het 18-55mm gelijke kwaliteit, en op het telebereik betere optische kwaliteit.
Zou zelf trouwens 2 goedkopere 1GB kaartjes kopen ipv 1 snelle 1GB. Als je eenmaal in RAW gaat schieten is een 1GB zo vol.
Tsja dat bedoel ik dus met hoofdpijn welke combi lenzen e.d. Voordeel is dat ik nu nog niet hoef te wisselen en ik verwacht 200-300mm niet nodig te hebben. Kwestie van keuzes maken denk ik anders kom ik er nooit uit haha.
Ik weet het. Ik wil als ik fanatiek doorsla ook zo'n imagetank erbij kopen rond kerst. al die kaartjes geloof ik niet zo in.

Maare handstrap handig met grip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Bean77 schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:58:
[...]

Tsja dat bedoel ik dus met hoofdpijn welke combi lenzen e.d. Voordeel is dat ik nu nog niet hoef te wisselen en ik verwacht 200-300mm niet nodig te hebben. Kwestie van keuzes maken denk ik anders kom ik er nooit uit haha.
Ik weet het. Ik wil als ik fanatiek doorsla ook zo'n imagetank erbij kopen rond kerst. al die kaartjes geloof ik niet zo in.

Maare handstrap handig met grip?
Ja uiteindelijk zul je de knoop moeten doorhakken:

-Gemak van 1 lens van 18 tot 200mm
of
-Optische hogere kwaliteit, 100mm extra aan het tele-eind, maar wel moeten wisselen.

Over de handstrap en grip kan ik je niets vertellen aangezien ik zelf niet al te grote handen heb en deze dus net niet nodig heb :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kanarie op 11-09-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:01

Garyu

WW

Tsja, wisselen, wisselen, dat is een werkje van 10 seconden ofzo, daar hoef je het niet voor te laten hoor. Het is effe wennen, maar je hebt snel genoeg door hoe dat werkt met die lenzen, en dan heb je wel de betere optische kwaliteit voor hetzelfde geld.

Handstrap en grip zijn allebei handig ja, niet onmisbaar, maar wel handig :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
+ 50 mm 1.8 Prime (+90) - waarom zegt iedereen dit altijd? niet iedereen heeft em nodig hoor.
Omdat het een scherp en lichtsterk objectief is, wat vrij algemeen te gebruiken is. Voor portretten e.d. is het werkelijk ideaal. Daarbij kost het ding geen jota :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Niet online
neographikal schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:28:
[...]

Omdat het een scherp en lichtsterk objectief is, wat vrij algemeen te gebruiken is. Voor portretten e.d. is het werkelijk ideaal. Daarbij kost het ding geen jota :)
ik begrijp de aantrekkingskracht van het objectief, maar nogmaals, niet iedereen heeft het nodig.
dat het ding geen jota kost, ben ik het deels mee eens, voor die prijs kan je wel een 1gb kaartje kopen als je die meer nodig hebt bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tja dat is een afweging die iedereen voor zich moet maken. Voor mijn doeleiden miste ik hem wel toen ik alleen de kitlens had. Nu ik die 17-40 heb ga ik het een tijdje zonder de 50mm proberen, maar je hebt een goede kans dat ik er alsnog weer één ga halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Garyu schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:10:
Tsja, wisselen, wisselen, dat is een werkje van 10 seconden ofzo, daar hoef je het niet voor te laten hoor. Het is effe wennen, maar je hebt snel genoeg door hoe dat werkt met die lenzen, en dan heb je wel de betere optische kwaliteit voor hetzelfde geld.

Handstrap en grip zijn allebei handig ja, niet onmisbaar, maar wel handig :).
Optische kwaliteit haal ik wel (l-lens) als ik weet op welke range ik voornamelijk foto's maak.
De combinatie handstrap - grip is dus mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
SteAlthmAn schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:21:
[...]

ik begrijp de aantrekkingskracht van het objectief, maar nogmaals, niet iedereen heeft het nodig.
dat het ding geen jota kost, ben ik het deels mee eens, voor die prijs kan je wel een 1gb kaartje kopen als je die meer nodig hebt bv.
eh, leuk, maar het is gewoon in alle gevallen handig, zelfs als je landschapjes doet.. minder dan misschien, maar toch. Iets wat je zeker niet moet laten liggen

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Niet online
Simon schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:04:
[...]

eh, leuk, maar het is gewoon in alle gevallen handig, zelfs als je landschapjes doet.. minder dan misschien, maar toch. Iets wat je zeker niet moet laten liggen
in alle gevallen? ik heb em nog nooit gemist hoor, wat meteen mijn punt is, niet iedereen heeft em nodig.
zelfs als je landschapjes doet? wat het is voordeel tegenover de kitlens op 50mm dan? landschappen schiet je meestal op kleinere diafragmas waarbij de kitlens vast scherper word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Bean77 schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:36:
tsja het blijft de vraag wat voor kwaliteit je ervan kan verwachten. Maar als je vliegtuigen wil gaan fotograferen lijkt mij een lens welke martijngizmo heeft (sigma 70-300) wel iets voor jou. Volgens mij is hij er goed tevreden over en de prijs is ook acceptabel.
Als ik nu een 350D kocht, deed ik het als volgt:
Losse body: €750,-
Batterygrip: €125,-
Tamron 28-75 2.8: €300,-
Sigma 70-300 APO Makro II: €225,-
Canon EF 50 1.8: €75,-
3 extra accu's: €25,- op Marktplaats

Totaal €1500 en een heel goede basisset. Mocht je door willen groeien dan zijn alle spullen los weer goed te verkopen. Maargoed, een bodemloze put is het toch, want dan volgen de tassen, flitsers, enz, enz.

Ik heb vandaag overigens besloten om de Sigma 70-300 toch maar te verkopen en een Canon 70-200 f/4 L te kopen. Ik blijf erbij dat de Sigma voor die prijs een toplens is, maar ik heb gemerkt dat ik dat bereik toch wel erg veel gebruik. En nu met €100 Cashback is het wel te doen voor mij.

Sja, en:
Als ie daar zo snel kapot van zou gaan, had Canon de lens wel vastgelast voor je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
SteAlthmAn schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:09:
[...]

in alle gevallen? ik heb em nog nooit gemist hoor, wat meteen mijn punt is, niet iedereen heeft em nodig.
zelfs als je landschapjes doet? wat het is voordeel tegenover de kitlens op 50mm dan? landschappen schiet je meestal op kleinere diafragmas waarbij de kitlens vast scherper word.
En toch in één woord scherpte, de kitlens presteert op 50mm niet echt geweldig, de sweetspot van het ding zit rond de 35mm ofzo. Vanaf F/8 wordt het best redelijk, maar daarboven neemt het weer af. Die 50mm blijft tot iig F/11 in scherpte toenemen, daarboven heb ik nog geen plaatjes gezien in de review die ik laatst tegen kwam :)

Voor landschappen gebruik je overigens vaak een groothoek, daarvoor is die 50mm eigenlijk te lang :) Maar als binnenlens / portretlens / allroundlens is het echt een killer, al helemaal voor het geld :) Daarbij is de bokeh van die 50mm erg mooi, met die F/1.8 kun je hele leuke effecten bereiken.

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 11-09-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

neographikal schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:38:
[...]

En toch in één woord scherpte, de kitlens presteert op 50mm niet echt geweldig, de sweetspot van het ding zit rond de 35mm ofzo. Vanaf F/8 wordt het best redelijk, maar daarboven neemt het weer af. Die 50mm blijft tot iig F/11 in scherpte toenemen, daarboven heb ik nog geen plaatjes gezien in de review die ik laatst tegen kwam :)

Voor landschappen gebruik je overigens vaak een groothoek, daarvoor is die 50mm eigenlijk te lang :) Maar als binnenlens / portretlens / allroundlens is het echt een killer, al helemaal voor het geld :) Daarbij is de bokeh van die 50mm erg mooi, met die F/1.8 kun je hele leuke effecten bereiken.
De bokeh van de 50/1.8 is niet zo heel mooi, kun je beter de 50/1.4 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

neographikal schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:38:
[...]

[blablo]

Zo stond ik bij de Tegeltjesbrug bij Bartlehiem met alleen de 50 1.8 en de Sigma 70-300 bij me. Toen maar een panorama gemaakt van 7 foto's. Heeft als voordeel dat het resultaat 22 megapixel is en de afzonderlijke tegeltjes prima te zien zijn op 100%. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagie:
Ik wil graag de cashback voor mijn 420EX gaan innen, maar moet op de site van Canon dan mijn serienummer opgeven.
Waar kan ik dat vinden op de flitser of verpakking?? Zoek nu al een tijdje...
en zie heel veel maar geen serienummer. (zal vast aan mij liggen)
Weet iemand van jullie het? Of gewoon even Canon bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 08:50:
vraagie:
Ik wil graag de cashback voor mijn 420EX gaan innen, maar moet op de site van Canon dan mijn serienummer opgeven.
Waar kan ik dat vinden op de flitser of verpakking?? Zoek nu al een tijdje...
en zie heel veel maar geen serienummer. (zal vast aan mij liggen)
Weet iemand van jullie het? Of gewoon even Canon bellen?
(Niet van toepassing voor Speedlites. Voer 123456 in)
Regeltje eronder :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 08:50
Ik had hier een vraagje over versturen jullie het gewoon normaal via de post of aangetekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
uhh we zijn geen webshop ofzo 8)7 het wordt altijd wel verzekerd verstuurd iig bij de meeste shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Jeroennl schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:34:
Ik had hier een vraagje over versturen jullie het gewoon normaal via de post of aangetekend?
Via normale post gedaan.

Als er iets misgaat kun je contact opnemen met Canon service via email.
Deze vragen dan om een fotootje van je aankoopsbewijs en doos van je apparaat ofzo, even opsturen en dan regelen ze het zo.

Had zelf cashback ingestuurd voor 17-40 en 420EX, de 17-40 cashback was verwerkt, maar met de 420EX was iets misgegaan en heb ik dus via de email moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

neographikal schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:42:
uhh we zijn geen webshop ofzo 8)7 het wordt altijd wel verzekerd verstuurd iig bij de meeste shops.
Hij bedoelt: "laten jullie het versturen.." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
.KeN. schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:57:
[...]

Hij bedoelt: "laten jullie het versturen.." ;)
Dan mist de nog de uitleg van het "het" gedeelte :P

Maar Arie, hoe lang duurde het voordat je de betaling binnen had? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Formulier ingevuld: 08/18/2005
Formulier verstuurd: 08/19/2005

26-08-2005 by 5294.89.090 CONTINENTAL PROMOTION IN bij
€ 100,00

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.