Dat is een stuk sneller dan ze op de website hebben staan.
Anoniem: 8888
HELP!
Ik haal net mijn camera uit me tas, doe hem aan om even de foto's te wissen. Wil daarna een foto nemen en mijn AF werkt niet meer, ik kan alleen op manual nog foto's maken??
heb alle instellingen al bekeken, maar hij wil niet meer scherpstellen... Wat te doen?
Ik haal net mijn camera uit me tas, doe hem aan om even de foto's te wissen. Wil daarna een foto nemen en mijn AF werkt niet meer, ik kan alleen op manual nog foto's maken??
heb alle instellingen al bekeken, maar hij wil niet meer scherpstellen... Wat te doen?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 14-09-2005 09:07 ]
• Accu erin-eruitAnoniem: 8888 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:41:
HELP!
HelpIk heb alle instellingen al bekeken, maar hij wil niet meer scherpstellen... Wat te doen?
• schakelaartje van AF naar manual zetten en terug
• ander objectief proberen
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Anoniem: 143448
TopVision in Trier (Duitsland voor wie het kwartje niet valt) 819, euro. Camera, standaard kitlens, 1 gb Ultra schijfje, waterbestendig opberg doosje voor 2 cf kaarten en een Lowe Pro tas. En als klap op de vuurpijl alleen maar Frans en Ned. handleiding. Leuke aanbieding lijkt me

Anoniem: 119912
volgens mij heb je verkeerd gekeken, zo'n set kost bij TopVision 929 euri.Anoniem: 143448 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:38:
TopVision in Trier (Duitsland voor wie het kwartje niet valt) 819, euro. Camera, standaard kitlens, 1 gb Ultra schijfje, waterbestendig opberg doosje voor 2 cf kaarten en een Lowe Pro tas. En als klap op de vuurpijl alleen maar Frans en Ned. handleiding. Leuke aanbieding lijkt me

even met wat perslucht uit zo'n flessie of een doekje (heel zacht)semicon schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:30:
Ik heb een probleem met mijn cam, ik wou mijn lens vervangen en toen viel er een haar van mijn pasgeschoren kop op de spiegel, ik wou em eraf blazen met zon kwast/blowgeval (geen idee hoe het heet) maar dat was een oude en die verhaard NOG meer
anyway ik heb nu een haartje op het bovenstuk en op de spiegel, hoe kan ik dit het beste oplossen??
![]()
|>
Anoniem: 91749
Is perslucht wel handig? Is dat wel volledig droge lucht?
Bij mijn PC durf ik het wel aan, maar weet niet of ik met zon busje lucht in mijn camera zou gaan spuiten. Maar wellicht dat je ervaring mee hebt...
Bij mijn PC durf ik het wel aan, maar weet niet of ik met zon busje lucht in mijn camera zou gaan spuiten. Maar wellicht dat je ervaring mee hebt...
Had er al andere accu in..andere cf kaart niks hielp.Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:54:
Objectief ff vasttrekken, zit waarschijnlijk een contactje net niet helemaal lekker.
Toen dacht ik na, en wist dat er zaterdag iemand een foto maakte, en niet via de brede zoomring zat, maar aan de buitenste ring had gedraaid.
Dus die heb ik iets verdraaid en camera daarna aan en klaar. Hij werkte weer.
Niet iemand anders foto's laten maken dus, en zeggen dat ie ff moet inzoomen
Ik zou ook geen perlucht gebruiken, als je de bus niet goed recht houdt bevries je de boel.Anoniem: 91749 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:57:
Is perslucht wel handig? Is dat wel volledig droge lucht?
Ik gebruik een blaasbalg en dat werkt perfect, een must-have voor een dslr.
Anoniem: 143448
terazino schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:38:
Ik heb de mijne nu een aantal dagen, gekocht via Wehkamp (jaja)
Precies toen ze die kortingsdagen hadden, kostte ie op 1 avond maar 764 euro, geen moment getwijfeld en gelijk besteld. De volgende ochtend stond ie weer op 853 maar heb em wel voor 764 gekregen, ben ik dus erg blij mee
Precies toen ze die kortingsdagen hadden, kostte ie op 1 avond maar 764 euro, geen moment getwijfeld en gelijk besteld. De volgende ochtend stond ie weer op 853 maar heb em wel voor 764 gekregen, ben ik dus erg blij mee
\o/
Anoniem: 113631
Dat heb ik ook geprobeerd maar ik had te lang gewacht.... Dus helaas!oXygeN schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:45:
Ik heb de mijne nu een aantal dagen, gekocht via Wehkamp (jaja)
Maar wonder boven wonder bestelde ik door een foutje bij Otto een week later een Canon Pixma ip4000 voor 79,95 en na lang zeuren kreeg ik hem ook voor die prijs!
ik begin nu 's avonds na een groot feest, last te krijgen van me rechterhand, waar ik de camera in heb. Nu doe ik de nekriem in me handen, krijg hem niet om me pols. En als ik geen foto's maak doe ik hem om me nek, maar toch.. Heb geen zin voorlopig in een batterygrip met een strap, red het makkelij kmet 2 losse accu's. Weet iemand een andere manier om die camera goed in je houd te houden met een soort van strap/riempje?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 14-09-2005 15:57 ]
De altijd lage prijs van digitalstreet.nl is verlaagd naar €798,-
Hier zou uw advertentie kunnen staan
valt wel mee, of je moet 'm op z'n kop houden, verder kan een spiegel wel wat hebbenRedje schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:22:
[...]
Ik zou ook geen perlucht gebruiken, als je de bus niet goed recht houdt bevries je de boel.
Ik gebruik een blaasbalg en dat werkt perfect, een must-have voor een dslr.
|>
ik heb een keer iemand 'voor de grap' behoorlijk ondergespoten met zo'n busje (ongeveer 5-6 secs de knop ingedrukt gehouden)...
door zijn spijkerbroek heen kreeg hij toch een beetje last van een vriesbrandplek...
Blijf het dus eng vinden.
Maar goed...
Jij hebt het blijkbaar al een keer gedaan en je hebt nog steeds een werkende cam....
door zijn spijkerbroek heen kreeg hij toch een beetje last van een vriesbrandplek...
Maar goed...
Jij hebt het blijkbaar al een keer gedaan en je hebt nog steeds een werkende cam....
jep, zelfs sensor ging perfect, je moet 'm alleen wel recht houden, gaat alles perfect, brandschoon!Anoniem: 91749 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:13:
ik heb een keer iemand 'voor de grap' behoorlijk ondergespoten met zo'n busje (ongeveer 5-6 secs de knop ingedrukt gehouden)...
Maar goed...
|>
Vanaf heden maak ik ook deel uit van de club van 350D bezitters. Vandaag mijn spullen opgehaald en all flink wat foto's geschoten. Het is toch leuk speelgoed
haha....
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
De leukste club van NederlandBean77 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:44:
Vanaf heden maak ik ook deel uit van de club van 350D bezitters. Vandaag mijn spullen opgehaald en all flink wat foto's geschoten. Het is toch leuk speelgoedhaha....
Veel plezier en succes met je spullen!!
Anoniem: 153953
You lucky *&)...Bean77 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:44:
Vanaf heden maak ik ook deel uit van de club van 350D bezitters. Vandaag mijn spullen opgehaald en all flink wat foto's geschoten. Het is toch leuk speelgoedhaha....
Ik hoop zo rond de 20e lid te worden (hoe zuur zijn die laatste dagen wachten....
Hoe lukt het met foto's maken? Al wat leuks mee kunnen spelen?
Ik heb vorige week heb 'da XT Protector besteld uit US of A. Maandag binnen gekregen en erg tevreden. Niet meer spiegeling ofzow, wel een stukje bescherming tegen het schuiven in/uit m'n tas en tegen m'n vette zweetkop. 

(is in het echt natuurlijk geen melkglas maar gewoon helder)
Ook meteen 'da Micro-fiber Cloth Set, goede microvezel-doekjes zonder chemicaliën. 1 voor het display en 1 voor lenzen.

En voor de prijs hoef je het niet te laten:
Da's goedkoper om te verzenden dan binnen Nederland zowat.

(is in het echt natuurlijk geen melkglas maar gewoon helder)
Ook meteen 'da Micro-fiber Cloth Set, goede microvezel-doekjes zonder chemicaliën. 1 voor het display en 1 voor lenzen.

En voor de prijs hoef je het niet te laten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Qty Unit Price Product-ID Description ------ ------------ ------------ ----------------------------------- 1 $5.00 USD MDP-CLOTH 'da Micro-Fiber Cloth Set 1 $6.00 USD MDP-116 'da XT Protector for Canon EOS 350D / Digital Rebel XT ---------------------------------------------------------------------- $11.00 USD Subtotal $2.00 USD Packaging & Shipping $13.00 USD Grand Total |
Da's goedkoper om te verzenden dan binnen Nederland zowat.
micvrivezeldoekjes meebestellen zou voor mij iig zinloos zijn, die krijg ik sneller en goedkoper bij de fotovankhandel alhier
Wist dat ik iets vergeten was.Simon schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:51:
waar heb je 'm gehaald?
http://www.daproducts.com/
Hier hadden ze ze niet en van die $5 lig ik niet zo wakker. Wat is dat, €0,03 ofzow?begintmeta schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:56:
micvrivezeldoekjes meebestellen zou voor mij iig zinloos zijn, die krijg ik sneller en goedkoper bij de fotovankhandel alhier
Ik heb een probleem met mijn 350d. Alle foto's hebben een witte "vloed" erover. Ik heb mijn lens op een andere 350d gezet en daar is het probleem niet te zien. Heb ook een leenlens op mijn 350d gezet en die geeft het zelfde resultaat. De foto's lijken mistig
Iemand dit ook gehad
Iemand dit ook gehad
De blauwe is zeer fijn en voor de lens, de zwarte is wat groffer en voor het LCD. De werking overtrof mijn verwachtingen, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik nog geen ander microvezeldoekje geprobeerd heb.Anoniem: 8888 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:05:
Hey da's handig!
Dat 2e setje van je, kan je daar je lens mee schoonhouden?
Laat eens een voorbeeldfoto zien?brandon schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:08:
Ik heb een probleem met mijn 350d. Alle foto's hebben een witte "vloed" erover. Ik heb mijn lens op een andere 350d gezet en daar is het probleem niet te zien. Heb ook een leenlens op mijn 350d gezet en die geeft het zelfde resultaat. De foto's lijken mistig
Iemand dit ook gehad
Martijn, moest jij het ook zo doen als de handleiding op die site? Wat plakt je dan vast op je camera lijm? Kan je hem er makkelijk weer afhalen dan?
Kan je s een foto posten hoe het er nu bij jouw uitziet dan..
Kan je s een foto posten hoe het er nu bij jouw uitziet dan..
Er zitten speciale plakstrips bij, die als het goed is zonder sporen weer te verwijderen zijn. Die heb ik idd zo aangebracht als op de site staat, en met een hobbymesje afgesneden. Alles 2 keer schoon gepoetst (niks zo erg als vuil of vingerafdrukken áchter het beschermding) en hem er toen netjes recht opgeplakt. Verwijderen moet je hem met bijv. flosdraad of voorzichtig met je nagel.
Foto maken kan ik ff proberen, moet dan wel met de Medion-camera van m'n vriendin.
Foto maken kan ik ff proberen, moet dan wel met de Medion-camera van m'n vriendin.
Een vraagje.
Ik probeer mij te registreren voor die 256mb kaart, ik heb het volgens mij al tig keer tevergeefs geprobeerd. Krijg elke keer de melding:
Er is een 1 fout gesignaleerd:
Er is een probleem met het registreren van de volgende producten:
Serienummer: XXXXX-XXXXX - Zorg a.u.b. dat alle velden juist zijn ingevuld. Klik a.u.b. op 'Verwijder invoer' voor dit product om de velden opnieuw in te voeren.
Ben ik te snel omdat ik het gisteren pas gekocht heb? Of doe ik het verkeerd? (heb het via zowel explorer als firefox geprobeerd, maar helpt ook niet).
Ik probeer mij te registreren voor die 256mb kaart, ik heb het volgens mij al tig keer tevergeefs geprobeerd. Krijg elke keer de melding:
Er is een 1 fout gesignaleerd:
Er is een probleem met het registreren van de volgende producten:
Serienummer: XXXXX-XXXXX - Zorg a.u.b. dat alle velden juist zijn ingevuld. Klik a.u.b. op 'Verwijder invoer' voor dit product om de velden opnieuw in te voeren.
Ben ik te snel omdat ik het gisteren pas gekocht heb? Of doe ik het verkeerd? (heb het via zowel explorer als firefox geprobeerd, maar helpt ook niet).
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
dank je wel, heb hem inmiddels gevonden en alles geregistreerd. Als je opeens zoveel boekjes erbij hebt en zoveel codes zie weet je ook niet meer welke je moet nemen haha.Simon schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:14:
Je moet opzoek naar de code op je garantie boekje
Hopelijk vant weekend een beetje droog en redelijk weer zodat ik lekker kan gaan schieten. Moet zeggen dat de grip toch wel erg ideaal is!
klopt het dat de 350d op dit moment ongeveer de beste instap dSLR is, en een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft?
natuurlijk vraag ik dit in het 350D topic, dus weet niet of ik een objectieve mening krijg
maar persoonlijk lijkt mij dit voorlopig de beste keus!
eens?
natuurlijk vraag ik dit in het 350D topic, dus weet niet of ik een objectieve mening krijg
eens?

Nikon D70 biedt ook erg veel camera voor z'n prijs.Smart Einstein schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:01:
klopt het dat de 350d op dit moment ongeveer de beste instap dSLR is, en een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft?
natuurlijk vraag ik dit in het 350D topic, dus weet niet of ik een objectieve mening krijgmaar persoonlijk lijkt mij dit voorlopig de beste keus!
eens?
Als ik nu een instap dSLR zou kopen (en ik geen Canon lenzen zou hebben), zou ik tussen die twee twijfelen.
http://www.dpreview.com/r...350d%2Cnikon_d70&show=all
Probeer ze beiden eens uit, het zijn twee geweldige instap dSLR camera's.
[ Voor 9% gewijzigd door Kanarie op 15-09-2005 23:22 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Anoniem: 102261
Denk dat het niet veel uitmaakt inderdaad of je de NIkon D70 of de 350D kiest. Is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ga ze vooral eens beethouden in de fotozaak. Een aantal mensen hebben een D70 gekozen omdat ze die lekker kunnen vasthouden. Ik heb zelf een 350D gekocht omdat daar een grip voor verkrijgbaar is en dat vond ik echt een pre (handig voor verticale foto's, extra batterijcapaciteit en houdt lekker vast). Heb dus een keuze gemaakt hoe de D70 in de hand ligt en de 350D met grip. Bij mij is het de laatste geworden en ik ben er erg tevreden mee (maar dat zou ik vast ook wel zijn geweest met een D70), maar wat wil je als je van een compactcam overstapt op DSLR
beide cams zijn idd gewoon goed, punt.
beide hebben voor en nadelen, kwestie van voorkeur.
zal even paar dingen opnoemen, Canon's voordelen zijn vooral;
1, low noise, Canon heeft ruis wat beter onder controle.
2, batterygrip (bij D70 alleen third party dingen die alleen voor de grip handig zijn)
Nikon's voordelen;
1, spotmetering (bij Canon alleen op 1-serie, 't is maar net of je spotmetering wil/nodig hebt)
2, custom curves, dit zit volgens mij wederom weer alleen op de 1-serie, maar dit weet ik niet 100% zeker
3, oude mount, er kunnen heel veel (oude) lensen op, de mount is ouder dan die van Canon.
4, betere kitlens, als je de KIT koopt heb je meteen een kwalitatief een goeie lens.
nu zullen er vast meer voordelen zijn voor Canon, maar omdat ik Nikon heb weet ik dat niet
overigens is de 350D vrij klein, en de D70 weer vrij groot (in vergelijking met de 350D dan), dus sowieso vasthouden in de winkel!
beide hebben voor en nadelen, kwestie van voorkeur.
zal even paar dingen opnoemen, Canon's voordelen zijn vooral;
1, low noise, Canon heeft ruis wat beter onder controle.
2, batterygrip (bij D70 alleen third party dingen die alleen voor de grip handig zijn)
Nikon's voordelen;
1, spotmetering (bij Canon alleen op 1-serie, 't is maar net of je spotmetering wil/nodig hebt)
2, custom curves, dit zit volgens mij wederom weer alleen op de 1-serie, maar dit weet ik niet 100% zeker
3, oude mount, er kunnen heel veel (oude) lensen op, de mount is ouder dan die van Canon.
4, betere kitlens, als je de KIT koopt heb je meteen een kwalitatief een goeie lens.
nu zullen er vast meer voordelen zijn voor Canon, maar omdat ik Nikon heb weet ik dat niet
overigens is de 350D vrij klein, en de D70 weer vrij groot (in vergelijking met de 350D dan), dus sowieso vasthouden in de winkel!
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Eens.SteAlthmAn schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 05:35:
beide cams zijn idd gewoon goed, punt.
Ondanks dat de Nikon mount misschien ouder is heeft Canon toch een ruimer aanbod of vooral gevarieerder aanbod dan Nikon, naar ik heb begrepen.Nikon's voordelen;
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
ruimer, mwa.. ze hebben meer IS lenzen, en ze hebben een 70-200f4 wat Nikon (helaas) niet heeft, maar verder valt dat volgens mij wel mee.breinonline schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 06:55:
[...]
Eens.
[...]
Ondanks dat de Nikon mount misschien ouder is heeft Canon toch een ruimer aanbod of vooral gevarieerder aanbod dan Nikon, naar ik heb begrepen.
Canon mist aan de andere kant wel een tegenhanger van de 18-70 3.5/4.5 en de 17-55 2.8.
Mjah de 17-85 is veel te prijzig, maar heeft wel IS. Maar om nu gelijk met een objectief als de 17-55 2.8 aan te komen (1300 euro), voor iemand die een instap dSLR zoekt is ook een beetje overdrevenSteAlthmAn schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 07:03:
[...]
ruimer, mwa.. ze hebben meer IS lenzen, en ze hebben een 70-200f4 wat Nikon (helaas) niet heeft, maar verder valt dat volgens mij wel mee.
Canon mist aan de andere kant wel een tegenhanger van de 18-70 3.5/4.5 en de 17-55 2.8.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
nee hoor, als je nu een Canon (of Nikon) koopt, zit je toch vast aan het systeem, dus moet je ook kijken naar het lensaanbod voor toekomstige aankopen.THW Arie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 07:31:
[...]
Mjah de 17-85 is veel te prijzig, maar heeft wel IS. Maar om nu gelijk met een objectief als de 17-55 2.8 aan te komen (1300 euro), voor iemand die een instap dSLR zoekt is ook een beetje overdreven
en tegen de tijd dat je daar aan toe bent zijn er toch weer een paar lenzen bijgekomen waarschijnlijk (bij beide merken)SteAlthmAn schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 07:37:
[...]
nee hoor, als je nu een Canon (of Nikon) koopt, zit je toch vast aan het systeem, dus moet je ook kijken naar het lensaanbod voor toekomstige aankopen.
Hallo, ik zoek ook een instap dSLR. Ik kom van een Canon G3 af en heb nog een Speedlight 420ex. Vandaar dat ik liever weer voor een Canon ga. Ik zat eigenlijk de laatste tijd te denken aan een 20D, totdat mijn vriendin langskwam en steil achterover sloeg van de prijs.
Maar goed, ik heb verschillende reviews gelezen van de 350d en in iedere review komt de reviewer eigenlijk tot de conclusie dat de beeldkwaliteit hetzelfde is als de 20d (iig tot 1600 iso dan).
Het enigste (wat ik tot nu toe kan vinden) wat de 20d meer / beter heeft, ten opzichte van de 350d is:
- Stevigere body
- Ander mirror systeem
- Betere en snellere buffer
- 3200 iso ipv 1600 ISO
- Extra custom functions
- 2 punten autofocus
Maar nu zit ik me af te vragen of ik voor deze extra features wel zo veel extra geld wil neerleggen. Ik bedoel, het scheelt wel (bij crown) 1259 - 759 = 500,- (minus 150 euro cashback), maar dan nog is het 350 euro.
Ik wil de camera vooral gaan gebruiken als hobby camera. Denk aan uitstapjes en vakanties. Daarnaast om af en toe intereurs van bedrijven te fotograferen maar dit ligt volgens mij meer aan de lens dan aan de camera. Als derde ga ik er foto's van het uitgaansleven mee maken, maar ook dit ligt volgens mij meer aan de lens dan aan de camera zelf, vooral aangezien beiden camera's ongeveer dezelfde beeldkwaliteit hebben.
De lens die ik erbij wil kopen is zoiezo een 50mm f/1.8 mk II voor de portet fotografie. Daarnaast zit ik nog te twijfelen tussen een 17-40 f/4 L en een 70-200 f/4 L.
Het budget is er overigens wel om de 20d + glas te kopen, maar zit me alleen af te vragen of ik het niet met een 350d afkan.
Natuurlijk is de keus geheel aan mij, maar ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen.
Maar goed, ik heb verschillende reviews gelezen van de 350d en in iedere review komt de reviewer eigenlijk tot de conclusie dat de beeldkwaliteit hetzelfde is als de 20d (iig tot 1600 iso dan).
Het enigste (wat ik tot nu toe kan vinden) wat de 20d meer / beter heeft, ten opzichte van de 350d is:
- Stevigere body
- Ander mirror systeem
- 3200 iso ipv 1600 ISO
- Extra custom functions
- 2 punten autofocus
Maar nu zit ik me af te vragen of ik voor deze extra features wel zo veel extra geld wil neerleggen. Ik bedoel, het scheelt wel (bij crown) 1259 - 759 = 500,- (minus 150 euro cashback), maar dan nog is het 350 euro.
Ik wil de camera vooral gaan gebruiken als hobby camera. Denk aan uitstapjes en vakanties. Daarnaast om af en toe intereurs van bedrijven te fotograferen maar dit ligt volgens mij meer aan de lens dan aan de camera. Als derde ga ik er foto's van het uitgaansleven mee maken, maar ook dit ligt volgens mij meer aan de lens dan aan de camera zelf, vooral aangezien beiden camera's ongeveer dezelfde beeldkwaliteit hebben.
De lens die ik erbij wil kopen is zoiezo een 50mm f/1.8 mk II voor de portet fotografie. Daarnaast zit ik nog te twijfelen tussen een 17-40 f/4 L en een 70-200 f/4 L.
Het budget is er overigens wel om de 20d + glas te kopen, maar zit me alleen af te vragen of ik het niet met een 350d afkan.
Natuurlijk is de keus geheel aan mij, maar ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen.
Het belangrijkste advies dat je denk ik kan krijgen is om ze allebei gewoon eens vast te gaan houden.
Het belangrijkste verschil zit (imo) gewoon in de body en in de handling.
ISO 3200 kan ook wel met de 350D (en de oudere generatie, alhoewel met meer ruis), gewoon een kwestie van ISO 1600 en tijdens de opname 1 stop onderbelichten en dat later corigeren.
ISO 3200 kan ook wel met de 350D (en de oudere generatie, alhoewel met meer ruis), gewoon een kwestie van ISO 1600 en tijdens de opname 1 stop onderbelichten en dat later corigeren.
[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 16-09-2005 14:16 ]
{signature}
Ik denk dat je gewoon de 2 body's eens in je handen moet hebben, ik heb ze beide tot mijn beschikking en ik denk dat de 20D gevoelsmatig de meerprijs wel waard is.xces schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:05:
Hallo, ik zoek ook een instap dSLR. Ik kom van een Canon G3 af en heb nog een Speedlight 420ex. Vandaar dat ik liever weer voor een Canon ga. Ik zat eigenlijk de laatste tijd te denken aan een 20D, totdat mijn vriendin langskwam en steil achterover sloeg van de prijs.
Als je er L glas bij wil gaan kopen zijn dat meestal toch wel iets grotere en zwaardere lenzen, mijn ervaring is dat het dan wel erg fijn is om ook een grip bij de 350D te hebben (kost ook weer € 120,=) ivm het formaat van de body en de afmeting van de lenzen, het kan natuurlijk wel maar op een 20D is het voor mij iets prettiger.
De 350D is snel de 20D sneller het is maar of dat belangrijk voor je is, wat ik wel een enorm pluspunt aan de 20D vind is de grotere zoeker, misschien lijkt het onbelangrijk maar in de praktijk is het toch wel erg fijn.
Kortom mijn advies is als de 350 euro niet een HEEL groot probleem zijn zou ik voor de 20D gaan.
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Als de 350 geen probleem is zou ik voor een 20D gaan... brengt zijn geld in gebruik en robuustheid etc gelijk op.xces schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:05:
- Stevigere body
- Ander mirror systeem
- 3200 iso ipv 1600 ISO
- Extra custom functions
- 2 punten autofocus
Kanonnier zeg maar.
mgoed, 3200 iso is op een 20d ook unbruikbaar
Tenminste in de preview samples die ik gezien heb.
Bij mij en vele andere 20D bezitters is ISO 3200 wel degelijk bruikbaar
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
iemand ervaring met Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG MACRO?
Hoe presenteert hij qua contrast, scherpte enzo op eos 350D?
@beaves, wel joh? Ik vond het iig op de testfoto's nogal bagger! P.s. jij woont toch in Best? Ik kom zelf uit Eindhoven en wil graag wat meer weten over je glas, d.w.z. als dat aansluit bij het glas wat ik graag wil aanschaffen zou ik graag een keer ermee willen schieten.
@jalle TTGDZ: Dit is meer een vraag voor het "centraal objectieven topic", deze lens is daar meermalen voorgekomen!
@jalle TTGDZ: Dit is meer een vraag voor het "centraal objectieven topic", deze lens is daar meermalen voorgekomen!
[ Voor 40% gewijzigd door xces op 16-09-2005 17:17 ]
Tip: de APO versie, stukje beterAnoniem: 119912 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:50:
|>
Hij noemt de APO versie toch

Deze lens staat bekend als relatief goed voor wat hij kost.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Anoniem: 83017
Ik heb de APO versie en ben daar erg tevreden over, je moet alleen niet met een te laag F nummer schieten.Anoniem: 119912 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:50:
stomme sigma apo ervoor zetten schrijfstijlRonaldH schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:30:
[...]
Hij noemt de APO versie toch
Deze lens staat bekend als relatief goed voor wat hij kost.
|>
kan je misschien een paar voorbeelden posten, 1 op 300 mm en 1 op 70 mm. Ik ga over een paar maanden een eos 350d kopen als hij in nederland 700 euro kost. Dan doe ik misschien deze lens erbij.Anoniem: 83017 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:52:
[...]
Ik heb de APO versie en ben daar erg tevreden over, je moet alleen niet met een te laag F nummer schieten.
Alvast bedankt
Probeer het eens op www.pbase.com . Daar heb je duizenden van echte gebruikersfoto's die publiekelijk te bekijken zijn. Je kan foto's sorteren op camera en ook op lens, waaronder de Sigma 70-300 APO. Ah als ik toch de tijd heb, hier de link: http://www.pbase.com/came...-300_4_apo_macro_super_iiAnoniem: 119912 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:34:
[...]
kan je misschien een paar voorbeelden posten, 1 op 300 mm en 1 op 70 mm. Ik ga over een paar maanden een eos 350d kopen als hij in nederland 700 euro kost. Dan doe ik misschien deze lens erbij.
Alvast bedankt
De exif informatie staat er vaak bij, zodat je ook dingen als diafragma en brandpuntsafstanden kan bekijken bij de foto's. Handig.
hmm bedankt, kwaliteit van foto;s ziet helemaal niet slecht uit, ga hem zeker kopen voor mn toekomstige eos 350d.
Sterkte met wachten..... Ik was eigenlijk van plan om me tkerst een 350D te kopen, maar heb hem maar deze week aangeschaft omdat ik gewoon niet meer kon wachten haha.... Nu met kerst maar een datatank kopen
Anoniem: 83017
Wat wil je graag zien voor voorbeelden?Anoniem: 119912 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:34:
[...]
kan je misschien een paar voorbeelden posten, 1 op 300 mm en 1 op 70 mm. Ik ga over een paar maanden een eos 350d kopen als hij in nederland 700 euro kost. Dan doe ik misschien deze lens erbij.
Alvast bedankt
Anoniem: 52110
Weet iemand wanneer de Canon EF 70-300/4-5.6IS USM in Nederland op de markt komt? Schijnt de opvolger te zijn van de EF 75-300 (zie o.a. http://www.bobatkins.com/...igital/10d300dlenses.html).
Anoniem: 108088
Ik ben wel benieuwd naar de AF-speed van die Sigma. Is die vergelijkbaar met de kitlens (snel genoeg imho)? Heb een keer een tamron 70-300 op m'n 350d gehad en die vond ik érg traag.Anoniem: 83017 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:52:
[...]
Ik heb de APO versie en ben daar erg tevreden over, je moet alleen niet met een te laag F nummer schieten.
Wat kost zo'n verlengstukje van je zoeker? Sprak het weekend met een fotograaf die ook zo'n ding erop had. En hij adviseerde me voor me kitlens een filter ervoor? Zo beschadigde mijn lens niet..
Dat is vaak wel verstandig ja. Ik heb voor al mijn lenzen een UV-filter zitten, als dat bekrast koop ik gewoon een nieuwe, als het front-element van je lenz bekrast ben je veel duurder uit.
of je gebruikt je zonnekap, heb je ook meteen minder (of geen) last van flare.Zoefff schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:50:
Dat is vaak wel verstandig ja. Ik heb voor al mijn lenzen een UV-filter zitten, als dat bekrast koop ik gewoon een nieuwe, als het front-element van je lenz bekrast ben je veel duurder uit.
Er zijn tig Ec, Ef en nog wat zoekeraccessoires, dus je moet wat specifieker zijn. De hoekzoeker Enogwat verlengt ook, maar die is niet bepaald gratis.Anoniem: 8888 schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:46:
Wat kost zo'n verlengstukje van je zoeker?
Een goedkoop UV-filtertje gebruiken als bescherming is eerlijk gezegd al te vaak aan bod gekomen. Imo een goed idee, maar dan vooral bij duurdere lenzen.En hij adviseerde me voor me kitlens een filter ervoor? Zo beschadigde mijn lens niet..
{signature}
Snelle antwoorden 
een UV Filter, ah was ff het woord kwijt. Die zijn overal wel te krijgen neem ik aan?
Wat ik bedoel met een zoeker. Als ik met me oog door de zoeker kijk, kom ik met me neus tegen het display aan, hiervoor wil ik een opzetstukje hebben zodat ik normaal kan kijken
Maar hij verkleind dus? Heb al wat gevonden, hierop staat ook de UV filter..
zijn die krengen duur
een UV Filter, ah was ff het woord kwijt. Die zijn overal wel te krijgen neem ik aan?
Wat ik bedoel met een zoeker. Als ik met me oog door de zoeker kijk, kom ik met me neus tegen het display aan, hiervoor wil ik een opzetstukje hebben zodat ik normaal kan kijken
Maar hij verkleind dus? Heb al wat gevonden, hierop staat ook de UV filter..
zijn die krengen duur
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 19-09-2005 16:02 ]
mjah, een uv-filter voor je kitlens... Ligt er een beetje aan, maar een beetje fatsoenlijk filter loopt al richting de 20 euro. Je moet je afvragen of die kitlens je dat waard is, met name als hij al verzekerd is
Ja daar dacht ik ook aan, kan beter als ik een nieuwe lens koop, daar een filter voor kopen.
Hij is (nog) niet verzekerd.
Hij is (nog) niet verzekerd.
Anoniem: 89068
Ik heb eindelijk het budget voor de 350D
.
Nu ben ik even aan het rondkijken waar ik hem het beste kan halen. Ik heb het volgende aanbod gekregen bij een lokale fotozaak:
Canon EOS 350D NL
Kitlens
Grip + 2 accu's (€39,95 per stuk, weet niet welk merk)
Dit setje voor een prijs van €999.
Verzekering kost €100 voor 3 jaar. Dekt schade (val en water) en diefstal (moet er wel bewijs zijn). Heb de polisvoorwaarden nog niet kunnen bekijken. Als ik men set ga uitbreiden met lensen enz. en ik koop die ook daar dan kan ik mijn polisvoorwaarden gewoon aanpassen en de lenzen in de verzekering meenemen.
Is dit een interessant aanbod? Hebben jullie ook een verzekering (wat hebben jullie ervoor betaald) en wat zouden jullie doen t.o.v deze verzekering?
Nu ben ik even aan het rondkijken waar ik hem het beste kan halen. Ik heb het volgende aanbod gekregen bij een lokale fotozaak:
Canon EOS 350D NL
Kitlens
Verzekering kost €100 voor 3 jaar. Dekt schade (val en water) en diefstal (moet er wel bewijs zijn). Heb de polisvoorwaarden nog niet kunnen bekijken. Als ik men set ga uitbreiden met lensen enz. en ik koop die ook daar dan kan ik mijn polisvoorwaarden gewoon aanpassen en de lenzen in de verzekering meenemen.
Is dit een interessant aanbod? Hebben jullie ook een verzekering (wat hebben jullie ervoor betaald) en wat zouden jullie doen t.o.v deze verzekering?
Laat die 2 extra accu's maar schieten, voor die prijs heb je er minstens 8 op marktplaats.nlAnoniem: 89068 schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:17:
Ik heb eindelijk het budget voor de 350D.
Canon EOS 350D NL
Kitlens
verzekering zou ik gewoon bovenop je inboedelverzekering doen...Anoniem: 89068 schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:17:
Ik heb eindelijk het budget voor de 350D.
Canon EOS 350D NL
Kitlens
Heb de mijne nu netjes via interpolis (maar volgens mij heeft elke verzekeringsmaatschappij een dergelijke verzekering) lopen voor een paar euro per maand. Bovendien heb je dan wereldwijde dekking. Weet niet hoe dat met die verzekering bij de fotozaak zit...
En betere voorwaarden voor schades, diefstal, verlies, eigen risico etc.
@ Binne:
nog een kleine opmerking voor als je een filter gaat zoeken--> het zou zonde zijn om een ultragoedkoop filtertje voor je lens te zetten. Je zet dan immers een goedkoop stukje glas voor een duur stuk glas, en dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit. Zorg er dus voor dat je een goede filter koopt, als je er eentje koopt. Hier de merken waar je naar uit moet kijken:
Betere filters:
+ B+W.
+ Hoya (de Super HMC versies, in Japan ook bekend als Kenko).
+ Heliopan (komt uit zelfde fabriek als B+W).
+ Tiffen Multi Coated (niet verkrijgbaar in NL).
daaronder: Hoya HMC, Tiffen standaard. Hama, etc.
Het verschil is meestal te zien in de vorm van flare en sommige mensen heb ik ook eens horen klagen over een verlies van scherpte.
Verder kan ik je aanraden om, als je diverse lenzen hebt en voor elke lens een polafilter zou willen gebruiken, één polarisatie filter te kopen voor de lens met de grootste diameter. En dan step-down-ringen te kopen, zodat je de filter op de andere lenzen kan gebruiken.
Zo heb ik een circulaire polarisatiefilter van 67mm voor m'n Sigma lens, en een step-down-ring van 67mm naar 58mm, zodat ik dezelfde polafilter kan gebruiken op m'n Canon lens. Een step ring kost iets van 8 euro, een nieuwe goede polafilter is twee, drie, vier keer duurder.
Ook weet ik dat je vrij veel foto's maakt op feesten, en daarvoor kan ik je alvast waarschuwen als je foto's gaat maken van de belichtingseffectenop zo'n feest. Het is namelijk zo dat er flare kan optreden als je op dat moment een filter gebruikt (zelfs met een hele dure filter). Controleer dus na elk shot of je iets ziet, zo ja: filter eraf, zonnekap op en nog een keer foto-en.
nog een kleine opmerking voor als je een filter gaat zoeken--> het zou zonde zijn om een ultragoedkoop filtertje voor je lens te zetten. Je zet dan immers een goedkoop stukje glas voor een duur stuk glas, en dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit. Zorg er dus voor dat je een goede filter koopt, als je er eentje koopt. Hier de merken waar je naar uit moet kijken:
Betere filters:
+ B+W.
Het verschil is meestal te zien in de vorm van flare en sommige mensen heb ik ook eens horen klagen over een verlies van scherpte.
Verder kan ik je aanraden om, als je diverse lenzen hebt en voor elke lens een polafilter zou willen gebruiken, één polarisatie filter te kopen voor de lens met de grootste diameter. En dan step-down-ringen te kopen, zodat je de filter op de andere lenzen kan gebruiken.
Zo heb ik een circulaire polarisatiefilter van 67mm voor m'n Sigma lens, en een step-down-ring van 67mm naar 58mm, zodat ik dezelfde polafilter kan gebruiken op m'n Canon lens. Een step ring kost iets van 8 euro, een nieuwe goede polafilter is twee, drie, vier keer duurder.
Ook weet ik dat je vrij veel foto's maakt op feesten, en daarvoor kan ik je alvast waarschuwen als je foto's gaat maken van de belichtingseffectenop zo'n feest. Het is namelijk zo dat er flare kan optreden als je op dat moment een filter gebruikt (zelfs met een hele dure filter). Controleer dus na elk shot of je iets ziet, zo ja: filter eraf, zonnekap op en nog een keer foto-en.
Een hele uitleg! thnx 
Zal het eens bekijken
Zal het eens bekijken
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 19-09-2005 20:34 ]
Het is natuurlijk niet zo als ik die twee accu's weglaat dat er dan ook €80 afgaatTHW Arie schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:31:
[...]
Laat die 2 extra accu's maar schieten, voor die prijs heb je er minstens 8 op marktplaats.nl
Maar niemand die zegt of het een goede deal is of wat?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 89068 op 19-09-2005 20:59 ]
Psst, hij heeft het over de kitlens. Om dat duurder glas te noemengium schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:15:
@ Binne:
Betere filters:
+ B+W.
[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 19-09-2005 21:26 ]
Hama heeft ook de HTMC serie. Dit zijn erg goede filters en zeker het overwegen waard (lees: concurrent van B+W etc). Niet echt goedkoop maar het zijn erg goede filters!gium schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:15:
@ Binne:
Betere filters:
+ B+W.
inderdaad, heb ook de HTCM UV filters van Hama... Prima filters
en duurder dan een B&W uv mrc 58 es.
Dan moeten ze vast beter zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91749 op 20-09-2005 07:48 ]
Zo bedoelde ik dat niet. Ik heb zelf de HAMA HTCM filters en ben er erg tevreden mee. Ik wilde alleen wel waarschuwen dat deze Hama niet of nauwelijks goedkoper is dan zijn concurrentenAnoniem: 91749 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 07:48:
inderdaad, heb ook de HTCM UV filters van Hama... Prima filters
Hoe wijs is het om 3rd party accu's te kopen?
Een van de eerste dingen die ik las in de handleiding is dat canon geen garantie biedt als namaak-accu's in de brand vliegen...(wat logisch is)
Maar daar krijg je toch een beetje naar gevoel van
Een van de eerste dingen die ik las in de handleiding is dat canon geen garantie biedt als namaak-accu's in de brand vliegen...(wat logisch is)
\o/
Tsja, daar is ondertussen al een redelijk uitgebreid topic over, zie [rml][ ervaringen] Niet orginele accu's[/rml].oXygeN schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:03:
Hoe wijs is het om 3rd party accu's te kopen?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Excuses, niet gezien
\o/
Was misschien ook een flauwe opmerking van mijn kant. Maar bottomline: je krijgt voor het geld gewoon kwalitief goede filters. Ik zie in ieder geval het verschil niet met B&W of Hoya etc. Zeker niet bij standaard UV filters. Wellicht dat het bij ND's en Pola filters anders is.ExCibular schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:49:
[...]
Zo bedoelde ik dat niet. Ik heb zelf de HAMA HTCM filters en ben er erg tevreden mee. Ik wilde alleen wel waarschuwen dat deze Hama niet of nauwelijks goedkoper is dan zijn concurrenten
Nou ik heb de 430EX besteld, werd gisteren bezorgd, maar ik had geen geld (ik had niet verwacht dat hij zo snel zou komen). Nu kan ik hem vrijdag pas ophalen. Best frustrerend.
Insanus sum
http://www.kamera-express...NALOOG&categorie=9&merk=6Anoniem: 52110 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:38:
Weet iemand wanneer de Canon EF 70-300/4-5.6IS USM in Nederland op de markt komt? Schijnt de opvolger te zijn van de EF 75-300 (zie o.a. http://www.bobatkins.com/...igital/10d300dlenses.html).
Staat hier al in de prijslijst genoemd.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Anoniem: 103538
Als je verteld waar je hem besteld hebt hebben mensen misschien nog iets aan deze mededeling...Abu schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:28:
Nou ik heb de 430EX besteld, werd gisteren bezorgd, maar ik had geen geld (ik had niet verwacht dat hij zo snel zou komen). Nu kan ik hem vrijdag pas ophalen. Best frustrerend.
EOS350D kit volgens pricewatch: € 758,-Anoniem: 89068 schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:58:
[...]
Het is natuurlijk niet zo als ik die twee accu's weglaat dat er dan ook €80 afgaat.
Maar niemand die zegt of het een goede deal is of wat?
BG-E3 Grip (bij broer konijn): €109,-
2 accu's op Marktplaats.nl: €18,95
Totaal €885,95, dus nee, €999,- is geen goede prijs. Ik betaalde begin juni voor een kit met extra accu €899....
Dat is niet echt de NL kit of wel?MartijnGizmo schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:17:
[...]
EOS350D kit volgens pricewatch: € 758,-
BG-E3 Grip (bij broer konijn): €109,-
2 accu's op Marktplaats.nl: €18,95
Totaal €885,95, dus nee, €999,- is geen goede prijs. Ik betaalde begin juni voor een kit met extra accu €899....
Die prijzen kloppen soieso allemaal bijna niet. Die van Konijn is alleen body. Dus reken jezelf niet rijk met die pricewatch...
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 89068 op 20-09-2005 16:06 ]
Ach ja, dat is ook zo, koopdigitaal.nl.Anoniem: 103538 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:49:
[...]
Als je verteld waar je hem besteld hebt hebben mensen misschien nog iets aan deze mededeling...
Insanus sum
Een heerlijk actie bij Foto Klein, Eos 350D Kit voor 799 euro
, maar 1 week geldig!!!! OP=OP!!!!
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 20-09-2005 23:35 ]
Anoniem: 153953
Aiai..... wat duurt het wachten lang........
Nog 5 dagen (geeft de site van camerahuis.nl aan)..... dan is mijn 350d kit er.........
Even een vraagje, hoeveel foto's (hoogste kwaliteit) passen er ongeveer op een 2gb kaartje?
Nog 5 dagen (geeft de site van camerahuis.nl aan)..... dan is mijn 350d kit er.........
Even een vraagje, hoeveel foto's (hoogste kwaliteit) passen er ongeveer op een 2gb kaartje?
1 RAW is zo ongeveer 8 mb groot, ik denk dat je er zo'n 210 foto's op kwijt kanAnoniem: 153953 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 08:38:
Aiai..... wat duurt het wachten lang........
|>
Dit topic is gesloten.