Neem bijv die "LB6V12V" die laad met 2,5 amp bij 12 v dan moet je dus (38/2,5=) 15,2 uur laden.
[ Voor 10% gewijzigd door woutertje op 19-04-2007 17:37 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 10% gewijzigd door woutertje op 19-04-2007 17:37 ]
Als je zo'n JVC gettoblaster koopt ben je vaak nog meer kwijt, de prijs van die krengen ligt rond de €350.ThinkPad schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:34:
Leuk om te zien wat voor mooie kratjes er soms uit komen
Wel veel geld dat word uitgegeven, €300 vind ik echt veel voor zoiets. De meeste dingen heb ik gratisAccu's en radio's e.d
Maar je moet ook maar net de goede connecties hebben daarvoor.
Verwijderd
Meten met multimeter. Vergeet hem niet te belasten, anders krijg je geen waarde.Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:23:
Ik heb een vraagje,
waaraan kan je zien hoeveel ampere je installatie gebruikt?
Stel, ik neem de versterker van de Kijkshop
hoeveel ampere gebruikt hij dan, of spelen er nog meer dingen hierin mee?
Verwijderd
Daar wil ik er dus ook een voor makenaartvg schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:11:
ik gebruik hem voornamelijk op de boot bij het zeilen of zwemen
Verwijderd
volgens mij niet (bij een verwarming maakt het ook niet uit welke kant het water op stroomtiivvvii schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:38:
hoe doe je dat trouwens met die sigaretten aansteek dingen. Ik heb bijvoorbeeld wel zoiets gevonden: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=455951 of http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=453372. Volgens mij is dit zo'n sigaretten aansteek plaats, maar ik vroeg me af hoe je dat aansluit, maakt het nog uit waar plus of min komt te zitten?
maar voor de versterker maakt het wel weer uit hoe je hem aan sluit, waarom voor die wel dan?Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:44:
[...]
volgens mij niet (bij een verwarming maakt het ook niet uit welke kant het water op stroomt), en het je kan het gewoon aansluiten op je accu, de meeste auto accu's hebben volgens mij namelijk gewoon 12 v
Verwijderd
omdat die gemaakt is voor gelijkstroom, dus alleen kan werken als de stroom in een bepaalde richting loopt. Met stopcontacten maakt dit niet uit, daar komt immers wisselstroom uitiivvvii schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:45:
[...]
maar voor de versterker maakt het wel weer uit hoe je hem aan sluit, waarom voor die wel dan?
Ik heb die versterker ook en verbruik ongeveer op een hard volume hoogstens 2 ampere.Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:33:
[...]
Daar wil ik er dus ook een voor maken![]()
Maar ik zit nu een beetje te rekenen, en het lukt niet echt helemaal.
Ik doe dit allemaal voor het eerst, en heb er maar gelijk een aantal formules ingegooid:
de versterker van de kijkshop levert 2x 100 W
dus hij kan maximaal 200 watt gebruiken.
P = U x I
I = P : U
I = 200 : 12 = 16,6
oftewel er loopt maximaal 16,6 ampere doorheen
dan zou je het met een 24 AH accu dus maar anderhalf uur uit kunnen houden?
Volgens mij zit je met 3 of 4 mm draad wel goed genoeg.iivvvii schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:05:
hm zal wel dandus je wilt eigenlijk zeggen dat het voor de producten die je aan kan sluiten op een sigaretten aansluit ding het niet uit maakt hoe de stroom gaat lopen.
Nog ff een ander vraagje, de dikte van het draad, ik ben ook van plan om die versterker van de kijkshop te kopen voor 20 euro, ik weet niet of hier aansluit kabel bij zit, maar heb sowieso ook nog wel wat kabel nodig voor zo'n sigaretten ding bijvoorbeeld. Maar hoe dik moet het draad dus zijn voor dat spul?
[ Voor 39% gewijzigd door heracles op 22-04-2007 19:18 ]
Verwijderd
Zelf heb ik op school een belachelijk ezelsbruggetje geleerd, maar is wel superhandig:iivvvii schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:05:
hm zal wel dandus je wilt eigenlijk zeggen dat het voor de producten die je aan kan sluiten op een sigaretten aansluit ding het niet uit maakt hoe de stroom gaat lopen.
Nog ff een ander vraagje, de dikte van het draad, ik ben ook van plan om die versterker van de kijkshop te kopen voor 20 euro, ik weet niet of hier aansluit kabel bij zit, maar heb sowieso ook nog wel wat kabel nodig voor zo'n sigaretten ding bijvoorbeeld. Maar hoe dik moet het draad dus zijn voor dat spul?
ja, je hebt groot gelijk, had ik niet aan gedachtaartvg schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:15:
LET OP!! het maak zeker wel uit hoe je siegaretten aanstekers aansluit. meschien niet om gewoon het sieraaltje warm te maken maar als je telefoon en andere apparatuur er op aan wil stuten gaan die er van uit dat de plus en de min goed aangesloten zitten.
veder voor die verster kan je gewoon 1.5 mm draat gebruiken (speaker snoer) dat kan je overal kopen voor nog geen 50 cent per meter.
die versterker dat zijn 200 cienese watten nep dus. je hebt geluk als je hooguit er 10 uit haalt.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 19:23 ]
Is bij de meeste 2-aderige enkele kabel( ofzoiivvvii schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:54:
heb nog ff zitten zoeken, en volgens deze site: http://pdf1.alldatasheet....ew/165963/ETC/ZA2010.html
zou dan op het diepe gedeelte de plus aangesloten moeten worden en op het omringende gedeelte de min, kan iemand dit bevestigen?
Dat zou waar zijn als 2 * 100 watt het RMS vermogen zou zijn. Maar dit is het niet. Reken er maar op dat het RMS vermogen ca 2*30 watt op zn hoogst is. Dat is dus 60 watt muziek vermogen. Je gebruikt ca 1,5 maal meer stroom dan je muziekvermogen hebt door verliezen aan warmte ed. Zou neerkomen op 90 watt. Op 90/12 maakt 7,5 A. Dan kun je dus op een 24 Ah accu ruim 3 uur spelen.Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:33:
[...]
Daar wil ik er dus ook een voor maken![]()
Maar ik zit nu een beetje te rekenen, en het lukt niet echt helemaal.
Ik doe dit allemaal voor het eerst, en heb er maar gelijk een aantal formules ingegooid:
de versterker van de kijkshop levert 2x 100 W
dus hij kan maximaal 200 watt gebruiken.
P = U x I
I = P : U
I = 200 : 12 = 16,6
oftewel er loopt maximaal 16,6 ampere doorheen
dan zou je het met een 24 AH accu dus maar anderhalf uur uit kunnen houden?
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door iivvvii op 24-04-2007 19:51 ]
Zeker wel leuke versterker en beter dan die van de kijkshopiivvvii schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:45:
Ik heb een versterkertje op de kop weten te tikken, hoop dat ie beter is dan die goedkope van de kijkshop, anders heb ik teveel betaaldMaar er zat dus verder geen boekje bij en der zitten meer ingangen enzo op dan ik gedacht had. Dus misschien zou iemand even uit kunnen leggen waarvoor alles is? Foto is hieronder te zien.
[afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door heracles op 24-04-2007 20:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door aartvg op 06-05-2007 22:07 . Reden: type foutjes ]
loot = loodaartvg schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:13:
over de accu een loot accu is geen probleem op de boot zolang je hem maar niet scheef gaat houden. in een auto staat hij ook echt niet stil (zuur dan).
en kwa accu laader ik zou niet voor zo een gaan. het laaden schiet niet op.
voor de accu zelf zou ik voor de 2de gaan je hebt meer vermogen 50 AH en het kost je totaal maar 50 euro.
ik zou voor een goede accu lader zeker 30 euro rekenen bij de locale auto dieler
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
[ Voor 85% gewijzigd door aartvg op 06-05-2007 22:09 ]
Zo werkt dat hier niet. Je mag er zelf wel wat moeite voor doen hoor. Desnoods gooi je je bericht voordat je het post even door de spellingscontrole van Word ofzo.aartvg schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:46:
[...]
typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers: abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890
Verwijderd
Wat is je budget voor een acculader? Je hebt ze al voor 35 euro bij de halfords, die doen gewoon prima hun werk. Zijn vaak 6 ampere laders, je kan alleen daarmee niet de kwaliteit meten of de hoeveelheid beschikbare ampere's.Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:59:
Ik ben ook bezig met een jupiler-geluids installatie, maar ik moet een goede accu-lader hebben, wat raden jullie mij aan?
ik heb trouwens 4 gel-accu's met verschillende amperes.(gekregen)![]()
gaat dit lukken met opladen, of moet ik gewoon een goede grotere gel accu nemen of een paar gel-accu's met hetzelfde ampere.
ik hoor het hopelijk wel,
mvg Ricardo Kruyf![]()
[ Voor 30% gewijzigd door Tijmen op 06-05-2007 23:14 ]
Verwijderd
De woofers die ik gebruik zijn 4Ohm per spoel, ik heb nu per speakeruitgang van de Sony één spoel van de speaker aangesloten, wel rekeninghoudend met Links, Rechts natuurlijk. Verder zitten op de frontspeakeruitgangen dus de tweeters aangesloten (met simpele filtering), maar deze trekken bijna geen vermogen dus geen last van.iivvvii schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:53:
ff vraagje over de kratblasterHoe heb je die woofers aangesloten? een dubbele draad? en wat de accu betreft, hou je er ook rekening mee dat je een auto accu niet helemaal leeg mag trekken omdat dan de kwaliteit erg achteruit schijnt te gaan? Heb zelf namelijk ook een auto accu, ben bezig dus alleen nog gebruikt om te testen.
nog ff xtra vraagje in het algemeen. heb nu 10 speakertjes van 10 cm diameter, maar merk al wel dat er aardig wat bas ontbreektIk gebruik een 2 kanaals versterker, sony xplod, zoals hierboven ergens te zien is. Maar nu vroeg ik me af hoe dat werkt als je nog 2 extra boxen wilt aansluiten, heb ik dan nog een versterker nodig?
Signature
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 15:32 ]
Waarom zou je in vredesnaam een versterker inbouwen als je een autoradio gebruikt ? De versterker die in een beetje normale autoradio zit levert al meer vermogen dan die maquant speakertjes echt aankunnen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:30:
dan gewoon een autoradio van de autosloop aftrekke voor 5 euro.. zitten aardig nogwat wat mooie tussen hoor.
iemand iets op of aan te merken over die speakers en versterker? ff inschatte als het wat is ofniet.. van reply's op de site zelf en andere site's lijke ze me redelijk goed.. ik ben overigens niet pietje precies, als der redelijk geluidje uitkomt en bietje mooi oogt ben ik al snel tevreden.
misschien kun je nog 2 extra speakers ana de voorkant plaatsen zodat het niet zo kaal lijkt met die speakers zo laagiivvvii schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:08:
Mijn 'krat' is klaar, heb hem niet in een krat gebouwd maar gewoon in een kistje. De vorm is een beetje vreemd misschien maar dat is omdat hij in de boot gebruikt gaat worden en zo precies past op een goede plaats. Verder zit er geen auto radio ofzo in maar is het de bedoeling om een mp3 speler aan te sluiten.
[afbeelding]
Hier het totaal overzicht, de kabel die er nu uitloopt zit tijdelijk in de computer, maar hier komt dus de mp3 speler aan t hangen. Ik heb geen idee waarom de speakers zo laag zitten, nu ik de foto's zo zie had ik ze misschien wat meer naar boven kunnen plaatsen![]()
[afbeelding]
Aan de zijkanten onder het handvatten zitten ook nog speakers.
[afbeelding]
dit is de binnenkant met 4 kanaals versterker onder het deksel.
[afbeelding]
Hier is de binnenkant te zien, alles is beetje amateurachtig vastgemaaktEr zit nog een zekering tussen en een knopje om het geheel aan en uit te zetten.
[afbeelding]
Dit is de versterker.
Specificaties:
accu: Onderhouds vrije autoaccu 36Ah
versterker: Excalibur X 200.4 (weinig tot niets op internet van kunnen vinden, heeft iemand toevallig wat meer info over de versterker?)
[afbeelding]
Dit staat op de versterker.
Speakers voor: Pioneer TS-E1080 70watt 4ohm
Speakers zijkant: Pioneer TS-A6911 Pioneer site
Acculader: Absaar acculader Halfords site
Ik had ook nog even een vraagje, zou ik de speakers kunnen slopen als ik het geluid te hard zet of is dat niet te zeggen aan de gegevens die hier nu staan. Verder vroeg ik me af hoe je kan meten hoeveel ampere het geheel gebruikt, ik heb wel een multimeter maar weet niet hoe ik deze aan moet sluiten om te zien hoeveel ampere er door heen gaat.
Verwijderd
had niet gedacht dat dat dan zou werken maar okassje schreef op zondag 20 mei 2007 @ 01:58:
[...]
Waarom zou je in vredesnaam een versterker inbouwen als je een autoradio gebruikt ? De versterker die in een beetje normale autoradio zit levert al meer vermogen dan die maquant speakertjes echt aankunnen.
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door stevenP op 20-05-2007 16:38 ]
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door stevenP op 20-05-2007 20:35 ]
Droogkloot.
bij mij (ik ben nog in de teken fase) wordt het hout (erg goed te bewerken) of polyester (al wat lastiger te bewerken).Tijmen schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:38:
...
Wat ik mij ook af vraag is waarom mensen veelal hout gebruiken voor hun kist. Hout is vind ik totaal niet ideaal, het is zwaar, vergt onderhoudt en is vaak geneens goedkoop.
Waarom geen andere producten gebruiken? Zoals plastic of aluminium.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:58:
Heey iedereen. ik wil ook zo een kratradio maken.. alleen ben ik niet zo technisch. En ik heb wel een idee om het in elkaar te zetten.. alleen weet ik niet of het goed werkt. Dus aan jullie de vraag: Ik wil een gel accu gaan kopen met 12V/25A die aansluiten op een Omvormer van 12V naar 230V en daar dan goede computerboxen op aansluiten
Waarom computerboxen gebruiken? Bij een omvormer lever je altijd in.. dus je verbruikt meer cappaciteit om het voltage om te zetten dan als je het gewoon bij 12v houdt.
[ waar je dan ook meteen je mp3 op kan aansluiten]. En nu de vraag: is er iets mis mee om het op die manier te doen ? gaat de accu dan binnen een uur leeg ? Of verslechterd de geluidskwaliteit hierdoor ?. Als er iets mis mee mis zeg het dan alsjeblieft en leg meteen even uit waarom. Alvast bedankt.
Niet echt ideaal dus, ik zou gewoon een goed kistje bouwen met een kleine versterker en 2 speakers. Vervolgens sluit je heel simpel de mp3 speler aan op je versterker.
Als je bijv de logitech speakers wilt gebruiker van een surround setje dan moet je de subwoofer ook meenemen. Omdat de versterking voor de speakers in de subfwoofer zit.
[ Voor 44% gewijzigd door Tijmen op 24-05-2007 16:08 ]
Verwijderd
Ten eerste zijn die versterkers nooit 2x100 watt RMS (continu vermogen)Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:17:
Leute,
Ik wil ook een radio bouwen, maar dan niet in een bierkrat maar een zelfbouw houten krat.
Ik wil dus zo'n kijkshop versterker van 200W erin bouwen, maar hoeveel vermogen aan speaker kan daaraan? moet ik dan bijv. een subwoofer van 100w, een stel tweeters van 50w en een woofer van 50w hebben, samen 200w? of moet ik ze allemaal 200w of minder hebben, dus dat het samen 200+200+200 is, of bijv. 150+100+60?
En wat voor accu erin? Gelaccu lijkt me het handigst. 7Ah ofzo?
Alvast bedankt.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:12:
Dus jij bedoelt Accu aan de versterker, boxen aan de versterker en mp3 aansluiten op de versterker ?
Zo ja, moet je dan nog ergens op letten ? Hoeveelheid Ohm bijvoorbeeld. En hoeveel watt speakers ik moet hebben ?. En ik weet niks van versterkers.. Dus ook Wat voor soort versterker ik moet hebben ?. Sorry voor alle vragen hoor. Maar zoals ik al zei: ik ben nog niet zo superhandig.
Greetz
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door _AvA_ op 27-05-2007 21:59 ]
Droogkloot.
Verwijderd
Droogkloot.
Verwijderd
Hmm, ik zie dat je maar 7Ah hebt en toch zo'n 15uur, hoe krijg je dat voor elkaar? Is dat door de zelfbouwversterker? Trouwens, die zelfbouwversterker zal ook een hoop in gewicht gaan schelen ten opzichte van bijvoorbeeld de Kijkshop versterker!Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:18:
Het Krat-verhaal
Nog een keer de specificaties:
12v 7Ah loodgelaccu goed voor zo'n 15 uur speelplezier
Accuprotectie: het systeem schakelt vanzelf uit wanneer de accuspanning onder de 11 volt gaat.
TDA1554Q versterker (2x22 watt: http://www.aaroncake.net/circuits/amp20w.asp?
showcomments=all )
LCR scheidingfilter voor de bass en treble uit een of andere oude speaker, wordt nog een keer vervangen door een aparte versterker voor woofers en tweeters
Volumeknop
Jackplug aansluiting
Laden via externe 350ma acculader
Deze vind ik echt heel schattig[afbeelding]
Het kleine broertje, "Het Microkrat": omdat kratten soms hopeloos onpractisch zijn. Hij gaat nog redelijk hard en draait zo'n 25 uur op 4 penlites (2500 mAh).
De speaker (10 watt rms ) is jammergenoeg veel te hoogohmig (8 Ohm) voor de gebruikte voedingsspanning (5 volt) daarom gaat de versterker vervormen terwijl de speaker het prima trekt. Op 12 volt kan hij veel harder maar dan heb je zoveel batterijen nodig.
Verwijderd
Het is zeker een zelfbouw versterker de grap is dat alles op 1 chip zit en je maar een paar extra onderdeeltjes hoeft toe te voegen. Al het gewicht zit hem uiteindelijk in het koellichaam. Als ik hem volledig open zet dan gaat hij ook maar 3 a 4 uur mee. Het is zo dat je voor redelijk hard muziek luisteren echt maar een paar watt (RMS) nodig hebt. Ik zal binnenkort even meten hoeveel het nou precies is.Hmm, ik zie dat je maar 7Ah hebt en toch zo'n 15uur, hoe krijg je dat voor elkaar? Is dat door de zelfbouwversterker? Trouwens, die zelfbouwversterker zal ook een hoop in gewicht gaan schelen ten opzichte van bijvoorbeeld de Kijkshop versterker!
Dankje :-), dit is een dommelsch papier bakje dat ik al 6 jaar had liggen. Gewone minijack aansluiting, je hebt dus een kabeltje met 2 jackpluggen nodig, schuifweerstand uit een oude versterker en een micro schakelaartje uit een kapotte discman.Deze vind ik echt heel schattig
Maar ik vraag me af, hoe heb je deze gemaakt? Je hebt hier (denk ik) ook weer een zelfbouwversterker in gepropt, een minijack-aansluiting en een schuifweerstand als volumeknop. Hoe groot / zwaar is hij nu bij elkaar?
Btw, jij zegt dat 8Ohm toch niet zo perfect is, wat moet je dan hebben? 6Ohm (als dit bestaat?) of 4Ohm dan?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door TerminalNL op 28-05-2007 18:41 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 00:21 ]
Verwijderd
Verwijderd
Tip, hou er rekening mee dat de stevingheid van een krat in de hoeken zit..Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:14:
(Gewoon een stuk uit die hoeken gezaagd, schuine plaat in zetten, gat maken waar de speakers in passen en woppaaaaa knalle met die balle..?)
Verwijderd
daar heb je gelijk in,Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:58:
[...]
Tip, hou er rekening mee dat de stevingheid van een krat in de hoeken zit..
Verwijderd
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 14:48 ]
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 16:45 ]
Dat is 2x een plus en een minVerwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:43:
ooh ben der net achtergekomen dat die versterker wel gewon 4 uitgangen heeft..
[afbeelding]
zoals je daar kunt zien..
als ik er dan gwoon 12v 7Ah aan zou hangen zou ie tochwel een tijdje mee moeten gaan zou je denken?
Verder hoe zou k het beste die staven in die hoeken vast kunnen zetten..?
Gewoon op maat zagen en er tussenklemmen? mjah hoe krijg ik hem dan goed vast gezet, lijm is ook niet alles..
Verwijderd
rondzingen als in 'feedback'? lijkt me raar og heb je een mic openstaan?Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:04:
ben aardig opgeschoten spullen zo goed als ingebouwd. (Foto's volgen nog) net even een test opstelling gemaakt en het werkt.
Vraagje, de speakers beginnen al heel snel rond te zingen (zodra ik er wat volume uit wil halen) Ik heb 2maal 3weg speakers een 2 kanaals versterker iemand enig idee????
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
wat ik bedoel, bij een laag volume heb ik gewoon muziek. (geen mic aangesloten) Zet ik het volume echter wat omhoog heb ik al heel snel een toon door de muziek heen die erg lijkt op rond zingen. Zet ik het volume dan nog hoger wordt alleen de toon maar harder. Het klinkt dan als een schelle piep.franssie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:28:
[...]
rondzingen als in 'feedback'? lijkt me raar og heb je een mic openstaan?
dus wat bedoel je met rondzingen?
Verwijderd
Maf - heb je al andere bronnen (een mp3 speler oid ipv je tablet) of een andere versterker gebprobeerd?Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:14:
[...]
wat ik bedoel, bij een laag volume heb ik gewoon muziek. (geen mic aangesloten) Zet ik het volume echter wat omhoog heb ik al heel snel een toon door de muziek heen die erg lijkt op rond zingen. Zet ik het volume dan nog hoger wordt alleen de toon maar harder. Het klinkt dan als een schelle piep.
ik had de verkeerde benaming maar het klinkt wel zo ongeveer het zelfde.?????
[ Voor 4% gewijzigd door Totaalgeflipt op 31-05-2007 23:18 ]
Heb je de tweeters van het JBL setje erbij gekregen? Zo ja, dan heb je voldoende bereik, de JBL GTO serie is namelijk een van de betere autospeakers op de markt.Totaalgeflipt schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:15:
Ik ga er ook 1 bouwen
Heb nu een Heineken Longeck radio als krat,
Morgen neem ik van iemand deze cd-speler over
http://www.gfelectronics....?cPath=94&products_id=498
Daarbij heb ik ook al boxjes gekregen van iemand
2x JBL GTO series (75W RMS, 225W Peak)
http://www.e34.de/car-hifi/einbautips/induleo/index.htm
Dan moet ik nog een auto accu halen, die alles van stroom gaat voorzien,
Geeft dit genoeg geluid om er een beetje van te genieten, of moet ik er een bass/tweeter bij in plaatsen. Ik heb daar namenlijk geen verstand van.
Die radio heeft ook
OUTPUT POWER: 4 X 40W RMS
Betekent dit dat ik er niet nog een versterker hoef in te hangen?
Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door Totaalgeflipt op 01-06-2007 10:14 ]
Verwijderd
stom stom stom.. mn tablet pc had een ingeboude mic en die stond rond te zingen alles opgelost nu. THXfranssie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:03:
[...]
Maf - heb je al andere bronnen (een mp3 speler oid ipv je tablet) of een andere versterker gebprobeerd?
Ook kan het zijn dat als je de voeding/lader eraan hebt er zo'n toon komt. Ergens in je keten gaat er iets mis lijkt het, deduceren dus![]()
Ziet er verder mooi uit!
LOL - dus toch de micVerwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:20:
[...]
stom stom stom.. mn tablet pc had een ingeboude mic en die stond rond te zingen alles opgelost nu. THX
Verwijderd
Het verbruik van de Autoradio komt met CD-speler erbij ruim over de 1 ampere per uur. 2,3 Ah is dus echt veels te weinig welVerwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:16:
Mooie kratjes allemaalik was zelf van plan er ook een te bouwen alleen ik weet niet of de accu goed is, hij is namelijk maar 2,3 Ah kan hij dan niet maar vrij kort aanstaan? Me autoradiotje gebruikt 4*45 waat maar ik heb maar 2 speakers dus eigenlijk 90 watt ( als ik het goed heb. )
Ik had dit rekensommetje even gedaan.
90/12=7,5
2,3/7,5= 0,306666... Klopt het dat hij dan maar een kwartiertje op vol vermogen kan? Alhoewel dit natuurlijk niet gebeurt. Ik heb dit schematje even gemaakt ik weet niet of het allemaal zo gaat ben niet zo techneut. Geen rekening gehouden met warmteverlies enz..
18 minuten op 100% 0:18
36 minuten op 50% 0:36
72 minuten op 25% 1:12
144 minuten op 12,5% 2:24
288 minuten op 6,25% 4:48
576 minuten op 3,125% 9:36
Dit zijn de onderdelen die al binnen zijn:
De autoradio:
[afbeelding]
De speakers
[afbeelding]
Verwijderd
6,50 maar wat zijn de afmetingen? wat is het gewicht?aartvg schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 07:40:
Voor de liefhebber:
4x APC 12V accu 7.2 AH mogen weg voor alleen de verzend kosten. euro of 7p.s. denk ik.
hoor het wel
Afmetingen (BxHxD): 15,3 x 9,65 x 6,35 cmVerwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:29:
6,50 maar wat zijn de afmetingen? wat is het gewicht?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq