Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.575 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:15
Onze ouwe hom-bot stond een weekje aan de kant wat blijkbaar resulteerde in een lege batterij. Na een tijd laden krijgen we steeds de melding te horen dat de schakelaar is uitgeschakeld is en ingeschakeld moet worden. De batterij voelt ook behoorlijk warm aan. Volgens een YouTube filmpje moet bij die melding de batterij worden vervangen.

Toch wel vreemd omdat we tot nu toe geen problemen hebben gehad. Maar na 7 jaar moest het er wel eens van komen :) Een niet orginele batterij heb je voor ongeveer 40 euro. Ik twijfel... Mechanisch is de hom-bot nog OK, hij is niet zo intensief gebruikt. Maar als een vervangbatterij niet betrouwbaar blijkt te zijn is het ook maar zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:29
D-Three schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 00:52:
Onze ouwe hom-bot stond een weekje aan de kant wat blijkbaar resulteerde in een lege batterij. Na een tijd laden krijgen we steeds de melding te horen dat de schakelaar is uitgeschakeld is en ingeschakeld moet worden. De batterij voelt ook behoorlijk warm aan. Volgens een YouTube filmpje moet bij die melding de batterij worden vervangen.

Toch wel vreemd omdat we tot nu toe geen problemen hebben gehad. Maar na 7 jaar moest het er wel eens van komen :) Een niet orginele batterij heb je voor ongeveer 40 euro. Ik twijfel... Mechanisch is de hom-bot nog OK, hij is niet zo intensief gebruikt. Maar als een vervangbatterij niet betrouwbaar blijkt te zijn is het ook maar zonde van het geld.
Voor 40,- zou ik het erop wagen. Een nieuwe stofzuiger is toch een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
D-Three schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 00:52:

waarom zou een vervang batterij niet betrouwbaar zijn? Wij hebben in al die jaren Neato's ook genoeg keer de batterij vervangen en daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. En voor 40 euro? Een nieuwe robot is een heel stuk duurder :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Heeft iemand hier ervaring met de Zoef Robot Bep ?

Mijn vriendin kwam hem toevallig tegen via een reclame blok op Facebook en het lijkt ons echt de perfecte robotstofzuiger voor als je 2 katten, 2 honden en een vriendin met lange haren hebt :D. We gebruiken nu nog steeds onze trouwe Eufy RoboVac 11S.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:15
@Bongoarnhem @Webgnome
Met aftermarket laptop accu's heb ik toch erg wisselende ervaringen. Sommige waren na enkele maanden alweer op.

Een originele batterij is iets duurder maar ik denk er ook aan om dan een nieuwe borstel te bestellen en inclusief verzendkosten zit je dan ook alweer snel aan 100 euro. En dan is het uiteraard nog niet zeker of een nieuwe batterij het probleem effectief oplost. Dus dan is een goedkopere batterij wel aantrekkelijker :P

Op postechnology.es zijn trouwens een pak onderdelen te vinden voor de hombot. Als ik het zo bekijk, kan je er bijna alles aan vervangen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59
Vanochtend heb ik bij Jesse op V&A v&a aangeboden: Aangeboden: Botslab 360 S8 Plus Robotstofzuiger (incl. dweilf...
de 360 s8 gekocht. Betrof een nieuwe product en goedkoper kan je geen robot met afzuigstation vinden denk ik.
De 360 S8 doet zijn werk goed. En hoef niet meer wekelijks bakje te legen. Mij xiaomi 2016 mag naar de bovenverdieping.

[ Voor 4% gewijzigd door karakedi op 09-10-2022 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
karakedi schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:36:
Vanochtend heb ik bij Jesse op V&A v&a aangeboden: Aangeboden: Botslab 360 S8 Plus Robotstofzuiger (incl. dweilf...
de 360 s8 gekocht. Betrof een nieuwe product en goedkoper kan je geen robot met afzuigstation vinden denk ik.
De 360 S8 doet zijn werk goed. En hoef niet meer wekelijks bakje te legen. Mij xiaomi 2016 mag naar de bovenverdieping.
En wat zijn de eerste bevindingen? Ik heb nog een oude Xiaomi S5 die ook aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
De s8 is stiller dan de Xiaomi vacuum 2016. Het heeft mooiere plattegronden (3d). En ik hoef mijn niet druk te maken om het bakje leeg te maken. Dweil functie gebruik ik niet, aangezien een lapje natte stof wordt meegetrokken.
Verder is de carpetmode zeer handig. Op tapijt zuigt het op de hoogste stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29

jOzh

Sweet dude!

De Dreame L10s Ultra is momenteel €999 bij Amazon.de. Komt effectief op €1.015 door BTW verschil. Ik kon de verleiding niet meer weerstaan, als het goed is wordt ie zaterdag geleverd.

Grab shell dude!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
jOzh schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:59:
De Dreame L10s Ultra is momenteel €999 bij Amazon.de. Komt effectief op €1.015 door BTW verschil. Ik kon de verleiding niet meer weerstaan, als het goed is wordt ie zaterdag geleverd.
Voor 900 euro heb je de xiaomi variant en je krijgt een airfyer erbij. https://www.amazon.de/dp/B0BF5YX6D8

Verschil tussen de apparaten zijn minimaal. https://www.smarthomeassi...unterschiede/#prettyPhoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29

jOzh

Sweet dude!

Dank voor de tip, was me niet bewust van de bijna identieke Xiaomi. Laat de order voor de Dreame toch staan ivm de volledig rubber borstel en de mogelijkheid om automatisch schoonmaakmiddel te doseren.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

karakedi schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:49:
[...]

Voor 900 euro heb je de xiaomi variant en je krijgt een airfyer erbij. https://www.amazon.de/dp/B0BF5YX6D8

Verschil tussen de apparaten zijn minimaal. https://www.smarthomeassi...unterschiede/#prettyPhoto
Zonder airfryer is die 819€. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
thunder8 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:42:
[...]

Zonder airfryer is die 819€. ;)
Na plaatsen order kun je dus de airfryer annuleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:40
Heb sinds een maand of 2 een Dreame F9 in huis, bevalt goed. Echter, wanneer de "carpet boost" functie ingeschakeld is, schiet hij direct in de turbostand alsof hij op een kleed rijdt, maar hij rijdt gewoon op een pvc-vloer die hij voorheen niet als kleed detecteerde.

Het lijkt erop dat er iets mis is met de sensors of misschien de software, maar ik kan geen defecte/vuile sensor zien en na 2 herstarts doet hij het nog steeds verkeerd. Er is geen nieuwe firmware beschikbaar en volgens mij is er recentelijk ook geen nieuwe update geïnstalleerd.

Iemand die tegen het zelfde aangelopen is en enig idee heeft wat ik nog zou kunnen proberen? Uiteraard kan ik het defect bij de verkoper melden en dan een RMA-traject in gaan, maar liever los ik het zelf op (indien mogelijk) want dat zal wat sneller zijn...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 13:54
Al enige tijd heb ik de Dreame Bot L10 Pro in huis en ben er erg blij mee! Het was een hele mooie upgrade voor mijn Roborock S50.

Nu ben ik alleen op zoek naar nieuwe accessoires want de borstel is wel aan vervanging toe. Maar het aanbod voor de Dreame bot L10 Pro is wel heel karig heb ik het idee. Op AliE heb ik alleen maar namaak artikelen kunnen vinden van mindere kwaliteit. Heeft iemand hier wellicht nog een tip? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:57
ik ben in de markt voor een roborock S7+ ..
Wil eigenlijk wachten tot black friday deals.. maar ik zie nu deze voorbij komen:

Wat denken jullie? zal er nog een betere actie komen ?
Ik wil wel het extra basis station.. welke dus de stofzuiger zelf leegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Rido schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:38:
Al enige tijd heb ik de Dreame Bot L10 Pro in huis en ben er erg blij mee! Het was een hele mooie upgrade voor mijn Roborock S50.

Nu ben ik alleen op zoek naar nieuwe accessoires want de borstel is wel aan vervanging toe. Maar het aanbod voor de Dreame bot L10 Pro is wel heel karig heb ik het idee. Op AliE heb ik alleen maar namaak artikelen kunnen vinden van mindere kwaliteit. Heeft iemand hier wellicht nog een tip? _/-\o_
Ik liep tegen het zelfde probleem aan voor de L10s ultra.
Ik zocht contact met dreame support (zou je ook kunnen doen ;))
en ze kwamen met deze link (wel even taal veranderen) https://de.dreametech.com/search?q=L10s+ultra
Maar ik kan daar gek genoeg niet de spullen vinden voor de pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:35
Volgens mij is de vraag hier al eens gesteld maar ik kan het antwoord niet meer vinden; ik heb moeite om originele Roborock S7 onderhoud onderdelen te vinden. Je zou denken dat daar wel een site voor is oid. Hoe doen jullie dit?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:59

de Peer

under peer review

hk12nl schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:57:
Volgens mij is de vraag hier al eens gesteld maar ik kan het antwoord niet meer vinden; ik heb moeite om originele Roborock S7 onderhoud onderdelen te vinden. Je zou denken dat daar wel een site voor is oid. Hoe doen jullie dit?
al zeker 5 keer gesteld hier de laatste tijd dus de antwoorden daarop kun je wel even terug zoeken.

ik heb zelf geen behoefte aan originele onderdelen, namaak is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
de Peer schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:28:
[...]

al zeker 5 keer gesteld hier de laatste tijd dus de antwoorden daarop kun je wel even terug zoeken.

ik heb zelf geen behoefte aan originele onderdelen, namaak is ook prima.
Kennelijk kan ik het dus niet terug vinden of in ieder geval geen eenduidig antwoord.

[ Voor 7% gewijzigd door hk12nl op 15-10-2022 14:03 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:59

de Peer

under peer review

hk12nl schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:59:
[...]

Kennelijk kan ik het dus niet terug vinden of in ieder geval geen eenduidig antwoord.
meestal werd aangegeven dat er niet 1 site is, dat je zelf moet zoeken op bijvoorbeeld Ali-Express en dat het dan nog niet met zekerheid te zeggen is of het de originele onderdelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
ApC_IcE schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:13:
[...]

en ze kwamen met deze link (wel even taal veranderen) https://de.dreametech.com/search?q=L10s+ultra
Bedankt voor de tip! Ik ga ook even contact opnemen met Dreame support, hopelijk kunnen ze mij helpen.

Als ik meer weet, laat ik het hier even weten zodat andere Tweakers er ook nog wat aan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 21:31
Na lang overwegen heb ik besloten mijn eerste robot stofzuiger aan te gaan schaffen.

mijn keuze is eigenlijk gevallen op de Roborock s7 maxV Ultra.
Alleen is de leverbaarheid nogal bijzonder slecht heeft iemand hiervoor suggesties?

Kwam zelf hierop uit https://www.robocleaners.com/nl/roborock-s7-maxv-ultra.html

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 18:50
karakedi schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:58:
De s8 is stiller dan de Xiaomi vacuum 2016. Het heeft mooiere plattegronden (3d). En ik hoef mijn niet druk te maken om het bakje leeg te maken. Dweil functie gebruik ik niet, aangezien een lapje natte stof wordt meegetrokken.
Verder is de carpetmode zeer handig. Op tapijt zuigt het op de hoogste stand.
Mijn S5 max heeft net met de laatste updates ook 3d plattegronden gekregen, en de carpet mode ziet er natuurlijk ook al in. Vind de 2d maps eigenlijk duidelijker :D

Vooralsnog is de robot stofzuiger een van de beste aankopen die ik heb gedaan in de afgelopen jaren. Als je het hebt over technologie die je leven beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-01 22:17
Vraag voor de Dreame L10s Ultra bezitters: is het schoonmaakmiddel reservoir te 'hacken' zodat je er een eigen middel in kan doen?

Het lijken op deze video een soort van gesealde verpakkingen maar ze zijn behoorlijk prijzig: €40 voor 3 stuks is mij iets te veel :9

Of zou het ook mogelijk zijn om een eigen middeltje in het schoon water reservoir te gooien? Ik las dat Dreame geen garantie meer geeft als ze zien dat je niet hun middel hebt gebruikt maar ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
ApC_IcE schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:13:
[...]

Ik heb even contact opgenomen met Dreame support en kreeg uiteindelijk een AliExpress linkje van hun.
Hier kan je de originele L10 Pro accessoires kopen (helaas geen zwarte varianten), met verzending vanuit Frankrijk.

Zelf heb ik ook nog even gezocht en kwam toen deze advertentie tegen. Dit is helaas wel verzending vanuit China, maar hier hebben ze wel de zwarte varianten. Een complete set is ook wat goedkoper dan via Dreame zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08 19:15
Het zou leuk zijn als ze van Roborock ook zo'n officiële store hebben.
Maar als je daar op zoekt dan wordt je doodgegooid met "officiële" stores.
Bij Amazon schijnen ze ook een officiële store te hebben maar niet als je naar de Nederlandse Amazon site gaat. En als je naar de US site gaat dan betaal je je scheel aan verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
alexvanniel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:20:
Het zou leuk zijn als ze van Roborock ook zo'n officiële store hebben.
Maar als je daar op zoekt dan wordt je doodgegooid met "officiële" stores.
Bij Amazon schijnen ze ook een officiële store te hebben maar niet als je naar de Nederlandse Amazon site gaat. En als je naar de US site gaat dan betaal je je scheel aan verzendkosten.
Ik vind dit ook jammer. Uiteindelijk wil ik zelf de keuze maken tussen origneel of neppe onderdelen maar nu lijkt de keuze alleen maar neppe onderdelen te zijn.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
hk12nl schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:38:
[...]

Ik vind dit ook jammer. Uiteindelijk wil ik zelf de keuze maken tussen origneel of neppe onderdelen maar nu lijkt de keuze alleen maar neppe onderdelen te zijn.
Nou. Het probleem is meer dat je wel originele accessoires kúnt vinden maar je moet goed zoeken.
De vorige keer heb ik na veel speurwerk via Amazon alsnog toch een origineel nieuw filter weten te bestellen. Alleen zou ik graag de keuze hebben voor namaak, origineel en origineel bij Roborock vandaan. Maar dat laatste wordt wat lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 19:42
hk12nl schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:38:
[...]

https://nl.aliexpress.com...O51Z&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 12:53
karakedi schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:36:
Vind deze wel erg aantrekkelijk geprijst. Nog meer ervaringen? Alternatief is de S7 maar wat een verschil in prijs ...zeker als je het station erbij rekent.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sari-inc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:47
https://www.amazon.nl/dp/B09VTMYSFZ

Ik zag dat de Roborock S7 MaxV Plus in aanbieding is. Is dit een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 21:31
Wat kan je voor vloer reinigingsproducten gebruiken bij de roborock S7 max ultra?
Laat hem nu alleen met puur water rijden. Word ook schoon maar mis je toch een beetje een geur etc
En wil uiteraard niet dat ik hem sloop door er zooi in te gooien die niet mag :P

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
the squaler1 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:24:
Wat kan je voor vloer reinigingsproducten gebruiken bij de roborock S7 max ultra?
Laat hem nu alleen met puur water rijden. Word ook schoon maar mis je toch een beetje een geur etc
En wil uiteraard niet dat ik hem sloop door er zooi in te gooien die niet mag :P
Ik gebruik nu ajax allesreiniger en vul het reservoir met water dat net van de kook af is. Dan heb je bijna geen strepen als je de doek ook nog eens goed nat maakt.

Hoeveelheid : een heel klein druppeltje Ajax.

[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 23-10-2022 14:49 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsiemer
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 17:51
Alles zonder oplosmiddelen en vaste bestanddelen
Wees zuinig, want een teveel aan schoonmaakmiddel gaat aankoeken. (en verstoppen)
Ik gebruik 'Hans RAAB' en een 500 ml flesje is voldoende voor 2 jaar of zo. Je gebruikt maar een paar druppeltjes

Ik heb de Ultra dock, en in de opvangtank voor vuil water doe ik een klein scheutje bleek tegen de nare geurtjes

... Succes en wijsheid gewenst!

If you always do what you always did, you always get what you always got....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveniser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-06-2023
Hi all,

Na maanden overwegen denk ik eindelijk zover te zijn een robotstofzuiger aan te gaan schaffen!

Mijn vriendin vond het onzin, maar door onze drukke schema’s en haar huisstofmijt allergie schiet het schoonmaken er regelmatig bij in dus willen we dit eens proberen. We wonen overigens in een gelijkvloers appartement van zo’n 89m2.

Na verschillende reviews denk ik dat de Roborock S5 Max een goede optie is omdat we geen hoog budget hebben en deze goede prestaties levert. Ook de dweil functie spreekt mij aan, ik verwacht er niet veel van maar lijkt ons toch handig. Een keer zelf dweilen per week is dan ook geen probleem.

Ik zoek net op Ali en daar vind ik geen resultaten voor de S5 Max, alleen de Q7 max. Is dit dezelfde?

Andere tips of adviezen zijn ook van harte welkom uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Reveniser schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:02:
Hi all,

Na maanden overwegen denk ik eindelijk zover te zijn een robotstofzuiger aan te gaan schaffen!

Mijn vriendin vond het onzin, maar door onze drukke schema’s en haar huisstofmijt allergie schiet het schoonmaken er regelmatig bij in dus willen we dit eens proberen. We wonen overigens in een gelijkvloers appartement van zo’n 89m2.

Na verschillende reviews denk ik dat de Roborock S5 Max een goede optie is omdat we geen hoog budget hebben en deze goede prestaties levert. Ook de dweil functie spreekt mij aan, ik verwacht er niet veel van maar lijkt ons toch handig. Een keer zelf dweilen per week is dan ook geen probleem.

Ik zoek net op Ali en daar vind ik geen resultaten voor de S5 Max, alleen de Q7 max. Is dit dezelfde?

Geen idee of de Q7 hetzelfde is. Mijn gevoel zegt van niet. Wij hebben hem bij bol.com gekocht. https://www.bol.com/nl/p/...er-zwart/9200000132310246

Nog geen ervaring met garantie of iets dergelijks gehad met betrekking tot de Roborock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:42
Hi all,

alexvanniel schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:59:
[...]

Geen idee of de Q7 hetzelfde is. Mijn gevoel zegt van niet. Wij hebben hem bij bol.com gekocht. https://www.bol.com/nl/p/...er-zwart/9200000132310246
De Q7 Max is sinds Q2 2022 de opvolger van de S5 Max, dus niet hetzelfde maar verbeterd model doordat de eerstgenoemde een paar jaar nieuwer is. Daarnaast heeft Roborock wijziging in benaming doorgevoerd om een verschil te maken tussen de middenklasse en de topklasse die ze een paar jaar geleden nog niet hadden.

Alleen de S5 Max is der mate populair geweest dat ik mij afvraag of de nieuwe naamgeving handig is, ze hadden beter de topklasse een nieuwe naam kunnen geven IMO. Daarnaast is er nog veel voorraad ingeslagen door wederverkopers.

[ Voor 11% gewijzigd door VERNederlander op 23-10-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveniser
Thanks!

Ik kan de Q7 Max bij Gshopper aanschaffen voor €292,55. Is het echter aan te raden om te wachten op black friday aanbiedingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
Reveniser schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:58:
Thanks!

Ik kan de Q7 Max bij Gshopper aanschaffen voor €292,55. Is het echter aan te raden om te wachten op black friday aanbiedingen?
Als je van plan bent om van AliExpress en soortgelijk te bestellen kun je beter wachten op Singles day.
Dat is op 11 november uit mijn hoofd.

[ Voor 22% gewijzigd door Oceanview op 23-10-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Thanks!

Onder de 300 euro is een prima prijs voor deze stofzuiger en je betaald zeker niet te veel. Ook de S5 Max was zo nu en dan onder de 300 te krijgen, maar mij is het nooit gelukt dus heb twee keer meer dan 300 euro betaald.

Zoals @Oceanview zegt: Mogelijk kun je nog iets goedkoper met Singles day op Aliexpress als je geluk hebt en op tijd bent, maar verwacht dan 10-20 euro, het lijkt me sterk dat je nog eens 50 euro van die prijs afkrijgt. Al heb ik natuurlijk geen glazen bol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:28
Thanks!

De s5 max was destijds voor 270 euro te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:21
hjsiemer schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:50:
Alles zonder oplosmiddelen en vaste bestanddelen
Wees zuinig, want een teveel aan schoonmaakmiddel gaat aankoeken. (en verstoppen)
Ik gebruik 'Hans RAAB' en een 500 ml flesje is voldoende voor 2 jaar of zo. Je gebruikt maar een paar druppeltjes

Ik heb de Ultra dock, en in de opvangtank voor vuil water doe ik een klein scheutje bleek tegen de nare geurtjes

... Succes en wijsheid gewenst!
Heb je een aparte Dock gekocht voor de s7 ?

Ik wist niet dat het ultra sock te gebruiken was met de s7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsiemer
Eh… waar schrijf ik S7?

Die werkt namelijk zeker niet met de ultra dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
sari-inc schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:13:
https://www.amazon.nl/dp/B09VTMYSFZ

Ik zag dat de Roborock S7 MaxV Plus in aanbieding is. Is dit een aanrader?
zeker goede deal!
zojuist gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Heb je een correcte weblink, ik zie alleen maar een 600+ prijs en met coupon er ca 200 euro af, rest dan 430 euro. Tnx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
route99 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:14:
[...]
Heb je een correcte weblink, ik zie alleen maar een 600+ prijs en met coupon er ca 200 euro af, rest dan 430 euro. Tnx.
Deze? Er staat een opmerking over coupons bij:
https://www.gshopper.com/nl/product/detail/3000020413

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Z'n 2.5jaar later nog steeds tevreden met de S5 Max hier in huis en sinds de komst van een pup ( anderhalf jaar ) ook nog steeds happy.

Ik merk alleen wel nu de pup een soort van volwassen hond begint te worden en zomer / wintervacht bij onze Golden toch echt wel een ding begint te worden de stofzuiger van 1x per dag in de ochtend naar 2x per dag moet gaan, dit voor zowel zijn vacht als zand en ander vuil op te zuigen. Toch merk ik dacht zijn zuigkracht wel anders geworden is dan voorheen, daar waar voorheen veel goed schoon werd blijven nu toch wel hier en daar wat haar / zand en ander vuil liggen als de stofzuiger is geweest.

Uiteraard onderhouden volgens schema en sinds een maand of 4/5 zit er een nieuw filter in en heb ik sinds een maand de mainborstel uit voorzorg / probeersel vervangen ( had nog 27% levensduur ) volgens de app.

Maar toch blijft het stofzuigen wel een uitdaging en zien wij steeds vaker vuil en ook wielsporen op de nieuwe vloer achterblijven. Het oude laminaat is inmiddels vervangen door een pvc vloer, zijn er meer mensen met dergelijke ervaring met de S5 Max? En wat hebben jullie er aan gedaan om dit te verbeteren, als dat nog mogelijk is?

Een nieuwe zuiger kopen met de huidige prijzen zie ik voorlopig niet zitten, al lijkt mij z'n opvangbak of watertank wel een leuke gimmick maar dan ook meer gimmick dan daadwerkelijk nodig ;)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsiemer
Ik vermoed dat je filter toch vol zit met stof.
Klop je deze elke dag uit?

Anders is een dock met stof opvang reservoir geen overbodige luxe met je golden. (Dus meer dan een gimmick!)
Dan blijft nl. Je filter ook schoon en loopt de zuigkracht niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Ik herken het met een golden :+ De S7 doet sowieso elke dag z'n rondje, soms wel 2 keer per dag en dan mag het nog wel een keer eigenlijk... haha!

Maar inderdaad, de dock scheelt een hoop. Tijdig de borstels en filter vervangen ook natuurlijk. Dus die problemen ken ik dan weer niet gelukkig.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 21:34
Even een vraagje over de Roborock S7, deze dweilt ook, zover ik kan zien.
Hoe nat maakt hij de vloer? ik heb namelijk alleen laminaat in huis liggen en teveel water is funest hiervoor.

Is de Roborock S7 bruikbaar voor laminaat vloeren of liever niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

akatar schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:45:
Hoe nat maakt hij de vloer? ik heb namelijk alleen laminaat in huis liggen en teveel water is funest hiervoor.

Je hebt 3 'dweilstanden' icm zuigen, dus dat moet geen probleem zijn.

Zelfs de hoogste stand vind ik nog te matig nat maken eigenlijk, dus vandaar dat ik (en vele andere) de mop eerst onder de kraan houden.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
akatar schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:45:

dat gaat prima. Hier PVC en laminaat vloeren en dat gaat prima. Ook de natste stand is niet echt heel nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 02:00

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Hi all,

de S7 heeft in de meeste winkels de S5MAX vervangen, als ik mijn s5max order nu aanklik krijg ik ook een S7 te zien :)
https://nl.aliexpress.com...PGus&gatewayAdapt=glo2nld

als je er geen haast mee hebt. zet dan een deal alertje aan op pepper ;)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Androo
nou gister de S7 MaxV binnen gekregen,
Wat een top ding! voor alsnog alleen de eerste ronde laten rijden, zonder mop. Vanavond eens de dweil functie proberen.

het verbaast me hoe goed hij zaken kan herkennen.
De mat / tv meubel / banken, etc heeft ie netjes allemaal herkend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lA8n8dl06UC_HJvtlyk7pG3b_w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Zl7tqaYmEkYQsP9FdqY3zxMU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Ik ben mij aan het oriënteren op een Roomba J7 of de J7+
Maar is het prijsverschil het waard om de + te nemen met een auto empty systeem?
Zijn er mensen met ervaringen hoe vaak je de J7 moet legen bij elke dag stofzuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:44
Wij zijn al jaren Neato fan en hebben de Botvac d85 vervangen voor een D10 maar zijn niet tevreden met de app en de robot zelf. Hij gaat nooit terug naar zijn basis station en maakt geen enkele kamer helemaal schoon en spot cleaning in een andere kamer is alleen maar gesukkel met de app. Ik las over andere software maar herkennen meer mensen dit en valt dit nog op te lossen of moet hij onder 30 dagen niet goed geld terug maar omgeruild worden voor een ander merk, kortom wie heeft de D10 wel goed werkend ?

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 21:34
Ik heb de d7 (niet dat dit je vraag beantwoord) maar die werkt hier goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
corsat schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:14:
Wij zijn al jaren Neato fan en hebben de Botvac d85 vervangen voor een D10 maar zijn niet tevreden met de app en de robot zelf. Hij gaat nooit terug naar zijn basis station en maakt geen enkele kamer helemaal schoon en spot cleaning in een andere kamer is alleen maar gesukkel met de app. Ik las over andere software maar herkennen meer mensen dit en valt dit nog op te lossen of moet hij onder 30 dagen niet goed geld terug maar omgeruild worden voor een ander merk, kortom wie heeft de D10 wel goed werkend ?
Ik zou hem terug sturen. Wij waren tot een paar maanden terug ook Neato fan maar dat merk is echt van alle kanten ontzettend ingehaald door de concurrentie. Daarnaast is de beschikbaarheid van accessories voor dit merk, in Nederland althans, ontzettend slecht. Daarnaast zijn ze ook nog eens hartstikke duur vergeleken met de concurrentie.

Wij hadden de D7 Connected. En ondanks dat het apparaat zijn werk goed deed merkten we toch wel dat er wat rare dingen waren. Wat je hierboven schrijft herken ik in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 29-10-2022 12:45 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
De neato gaat terug en ik ga nu voor de roborock s7max maar wat is het verschil met de s7 en ik ook veel prijsverschillen waardoor ik in de war ben welke ze nu aanbieden. Ik kom hem tegen voor 689 euro en dat lijkt mij in Nederland de laagste prijs.
Andere vraag is mbt spotcleaning, de robot wordt hier in veel verschillende ruimtes gebruikt endan handmatig neergezet, gaat dat met deze robot wel goed?

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb inmiddels ruim een week een S7 rijden als opvolger van de 4 jaar oude Xiaomi Mi Robot (v1). Ene kant mooi om de nieuwe features als room mapping etc te hebben, tegelijkertijd merk ik ook dat de S7 niet op alle vlakken een verbetering is...

Waar de Mi robot gewoon niet ging proberen een drempel van 1.5cm op de tijden (hardstenen plaat voor haard) blijft de S7 daar tegenaan rijden tot hij het opgeeft. Idem met een stoel met relatief dunne buizen, de Mi robot ging daar keertje tegenaan en omheen ,de S7 loopt er steevast op vast. Convectorput met latjes idem, al paar keer weg kunnen halen. Deels op te lossen met no-go zones, maar met zo'n stoel niet handig want daar wil je juist wel dat er gezogen en gedweild wordt, dus die maar elke keer handmatig opzij...

Dweilen valt me ook wat tegen, wat anderen ook al aangeven zie ik ook: gigantische strepen. Op de houten vloer valt het allemaal wel mee, maar met name op plavuizen in de keuken staan er heel opvallende strepen die ook niet echt lekker wegtrekken na het opdrogen. De stofzuiger staat en begint in de keuken en dan is de mop dus volledig schoon. Vooraf natmaken (of niet) maakt verder niks uit.

Uiteindelijk wel tevreden en met wat inregelen doet de S7 z'n ding wel. Het is alleen niet de grote stap voorwaarts die ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Sander tips om strepen te voorkomen:
  • Doek goed nat maken
  • Zorg dat de doek goed op het mechaniek zit. Als ie ook maar een beetje scheef of te strak zit krijg je strepen
  • Laat een zone/room tweemaal dweilen. Een keer horizontaal en een keer verticaal. Dan worden de strepen van de eerste ronde 'overschreven'.
  • Gebruik louw/warm water. Dit scheelt enorm in mijn beleving

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
Mijn S5 Max geeft aan dat het filter bijna vervangen moet worden. Deze wil ik op korte termijn vervangen samen met de rest in één keer.
Nu weet ik dat er op AliExpress en consorten originele en niet originele filters verkocht worden.
Alleen ik wil 1 filter kopen en niet 2, 4 of 8. Gezien zo'n filter toch weer 150 uur mee gaat.
Heeft iemand misschien het verlossend antwoord voor mij waar ik slechts 1 filter kan kopen (en origineel als het kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Oceanview schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:33:
Mijn S5 Max geeft aan dat het filter bijna vervangen moet worden. Deze wil ik op korte termijn vervangen samen met de rest in één keer.
Nu weet ik dat er op AliExpress en consorten originele en niet originele filters verkocht worden.
Alleen ik wil 1 filter kopen en niet 2, 4 of 8. Gezien zo'n filter toch weer 150 uur mee gaat.
Heeft iemand misschien het verlossend antwoord voor mij waar ik slechts 1 filter kan kopen (en origineel als het kan).
Ik heb het een tijdje terug bij Amazon gekocht. Grotendeels omdat ik het nú nodig had en niet over enkele weken. Waarschijnlijk duurkoop. Maar zoals mijn pa altijd zegt: beter duur dan niet te koop ;-)
Enfin, ik heb het hier besteld: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Of je dat ook moet doen, laat ik aan jou. € 29,99 is nogal wat voor een enkel filter (volgens mij zijn ze ook duurder geworden sinds de laatste keer dat ik besteld heb) zeker als je dat vergelijkt met die van Ali. Voor zover ik kon nagaan was het een originele. Het is in ieder geval wat je op de foto ziet, dat krijg je ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
alexvanniel schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Ik heb het een tijdje terug bij Amazon gekocht. Grotendeels omdat ik het nú nodig had en niet over enkele weken. Waarschijnlijk duurkoop. Maar zoals mijn pa altijd zegt: beter duur dan niet te koop ;-)
Enfin, ik heb het hier besteld: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Of je dat ook moet doen, laat ik aan jou. € 29,99 is nogal wat voor een enkel filter (volgens mij zijn ze ook duurder geworden sinds de laatste keer dat ik besteld heb) zeker als je dat vergelijkt met die van Ali. Voor zover ik kon nagaan was het een originele. Het is in ieder geval wat je op de foto ziet, dat krijg je ook.
Deze had ik ook al gezien.
Alleen zijn het nog steeds twee stuks in plaats van één stuk. :P
De 2e verdwijnt dan waarschijnlijk in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Wow. Inderdaad. Ik had niet gezien dat het er 2 zijn. Volgens mij worden die originele Roborock filters alleen nu eenmaal per 2 verkocht volgens mij. Achja. Het vreet op zich geen brood en als onverhoopt een keer je filter eerder kapot gaat dan verwacht, dan heb je er nog 1 op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
Sander schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:31:
Ik heb inmiddels ruim een week een S7 rijden als opvolger van de 4 jaar oude Xiaomi Mi Robot (v1). Ene kant mooi om de nieuwe features als room mapping etc te hebben, tegelijkertijd merk ik ook dat de S7 niet op alle vlakken een verbetering is...

Waar de Mi robot gewoon niet ging proberen een drempel van 1.5cm op de tijden (hardstenen plaat voor haard) blijft de S7 daar tegenaan rijden tot hij het opgeeft. Idem met een stoel met relatief dunne buizen, de Mi robot ging daar keertje tegenaan en omheen ,de S7 loopt er steevast op vast. Convectorput met latjes idem, al paar keer weg kunnen halen. Deels op te lossen met no-go zones, maar met zo'n stoel niet handig want daar wil je juist wel dat er gezogen en gedweild wordt, dus die maar elke keer handmatig opzij...

Dweilen valt me ook wat tegen, wat anderen ook al aangeven zie ik ook: gigantische strepen. Op de houten vloer valt het allemaal wel mee, maar met name op plavuizen in de keuken staan er heel opvallende strepen die ook niet echt lekker wegtrekken na het opdrogen. De stofzuiger staat en begint in de keuken en dan is de mop dus volledig schoon. Vooraf natmaken (of niet) maakt verder niks uit.

Uiteindelijk wel tevreden en met wat inregelen doet de S7 z'n ding wel. Het is alleen niet de grote stap voorwaarts die ik verwacht had.
Heb je de s7 of de s7max, de Max zou over hogere obstakels moeten gaan heb ik gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbosma
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 13:26
Roborock S7 Pro Ultra voor 900 euro op 11-11

https://nl.aliexpress.com...95912283532165809040135_2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveniser
JoSchaap schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 00:20:
[...]

de S7 heeft in de meeste winkels de S5MAX vervangen, als ik mijn s5max order nu aanklik krijg ik ook een S7 te zien :)
https://nl.aliexpress.com...PGus&gatewayAdapt=glo2nld

als je er geen haast mee hebt. zet dan een deal alertje aan op pepper ;)
Yes, ik heb de afgelopen dagen nog wat extra onderzoek gedaan en de S7 is nu mijn #1. Ik wacht even af tot black friday. Ook mooi dat de losse docking station later nog gekocht kan worden. Eerst maar eens kijken hoe het bevalt (lees: mijn vriendin overtuigen 😁)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werty9021
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:26
Roborock S7 Pro Ultra voor 865.14 dmv kortingscode 335:
https://nl.aliexpress.com...58e0479&afSmartRedirect=y

Op pepper beweert men nog lager uit te komen:
https://nl.pepper.com/aan...eiding-vanaf-11122-253656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 05:49
Of je zn bedrag op ali wil uitgeven is natuurlijk een tweede..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:29
Salv schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:51:
Z'n 2.5jaar later nog steeds tevreden met de S5 Max hier in huis en sinds de komst van een pup ( anderhalf jaar ) ook nog steeds happy.

Ik merk alleen wel nu de pup een soort van volwassen hond begint te worden en zomer / wintervacht bij onze Golden toch echt wel een ding begint te worden de stofzuiger van 1x per dag in de ochtend naar 2x per dag moet gaan, dit voor zowel zijn vacht als zand en ander vuil op te zuigen. Toch merk ik dacht zijn zuigkracht wel anders geworden is dan voorheen, daar waar voorheen veel goed schoon werd blijven nu toch wel hier en daar wat haar / zand en ander vuil liggen als de stofzuiger is geweest.

Uiteraard onderhouden volgens schema en sinds een maand of 4/5 zit er een nieuw filter in en heb ik sinds een maand de mainborstel uit voorzorg / probeersel vervangen ( had nog 27% levensduur ) volgens de app.

Maar toch blijft het stofzuigen wel een uitdaging en zien wij steeds vaker vuil en ook wielsporen op de nieuwe vloer achterblijven. Het oude laminaat is inmiddels vervangen door een pvc vloer, zijn er meer mensen met dergelijke ervaring met de S5 Max? En wat hebben jullie er aan gedaan om dit te verbeteren, als dat nog mogelijk is?

Een nieuwe zuiger kopen met de huidige prijzen zie ik voorlopig niet zitten, al lijkt mij z'n opvangbak of watertank wel een leuke gimmick maar dan ook meer gimmick dan daadwerkelijk nodig ;)
Wij hebben de s5 nu 1,5 jaar. Het filter heb ik nog niet vervangen maar spuit ik elke keer schoon (spuitbus met zuurstof vd action).

Hij draait 2x per week zijn rondje en we zijn er nog steeds superblij mee. We hebben geen huisdieren maar ik heb wel 3 langharige meiden die volgens mij altijd in de rui zijn.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Thalaron schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:14:
Iemand ervaring met de AEG RX-9-2 (loopt nu een €100,- cashback actie op. Ook de vorm (driehoek) met een bredere zuigmond dan de ronde modellen klinkt mij logisch(er).

Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger tot rond de €500,- (mag ook minder). Dweilen boeit me niet; hij moet gewoon goed stofzuigen(!).

Voorkeur is dat het geen Chinees merk is (vrouw heeft zo haar bedenkingen rondom privacy).

Ik kom hier helaas weinig tegen over AEG maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat niemand ervaringen heeft :)

PS;
We hebben een PVC vloer tot zover dat uitmaakt.

Edit; flink wat reviews op diverse sites bekeken maar ik blijf toch steeds uitkomen bij de Roborock S7… wellicht maar een gastnetwerk voor instellen dan…
Ik heb de AEG RX9-2 ongeveer een 1.5 jaar nu en bevalt prima. Pluspunten is dat ie redelijk krachtig is, hij niet overal tegenaan botst en je in de app een mooie plattegrond ziet van zijn route. Je kunt in de app ook een schema instellen wanneer hij moet beginnen. Verder geen super uitgebreide app maar doet wat het moet doen prima.
Ook is de bak met stof makkelijk los te klikken en weer terug te plaatsen.

Voorheen op PVC en nu in mijn nieuwe woning op hout en laminaat werkt het ook prima.

[ Voor 46% gewijzigd door kazuka op 07-11-2022 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
De Q7 Max + is nu voor 461 op Ali volgens deze post op pepper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Doezel schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 07:01:
Ik zag op FB dat de Roidmi Eva een fw update gaat krijgen. Krijg zelf echter nog niets te zien in de Xiaomi app..

Edit2: update is gelukt. En de Eva lijkt nu voorzichtiger door m’n woning te gaan. Kan hem nu alleen niet meer bedienen in de Xiaomi app, alleen maar in de Roidmi app. En dat is wat ik nu net wil gebruiken zodat ik hem ook in Home Assistant kan zien/volgen/bedienen.
Kan je nog wel via HA hem / haar bedienen en beschouwen?

[ Voor 6% gewijzigd door Megalomania op 12-11-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Sander schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:31:

Goed om te lezen!
We hebben hier ook nog altijd een v1 xiaomi stofzuiger die z’n rondjes rijdt. Ergens leek het ons tijd om eens een nieuwe te kopen, maar er moet dan wel een verbetering zijn.
Vooral het dweilen willen we graag als zinvolle toevoeging.
Eigenlijk is dus de conclusie om nog ff een jaartje te wachten tot de volgende ronde Black Friday? Of zou je de s7 (of een andere?) toch aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
paQ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:02:
[...]

De omni komt uit meerdere testen niet super uit de dweilprestaties, terwijl bijv de dreame w10 superieure resultaten geeft.
De weinige reviews van de eva laten soortgelijke resultaten zien.

De omni prijst zichzelf ook wel echt uit de markt. Met name als de resultaten beneden verwachting zijn.
Jammer dat de Eva niet wordt meegenomen in vergelijking reviews. Iemand al een serieuze review gevonden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 09:06

paQ

(jarig!)
Megalomania schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:40:
[...]

Jammer dat de Eva niet wordt meegenomen in vergelijking reviews. Iemand al een serieuze review gevonden ?
ik heb er inmiddels 2! :D
review genoeg voor mij ;)

Als je ook nog wil dat ie de mopjes iets op tilt, dan kun je voor de laatste nieuwe dreame kiezen. (wel stuk duurder)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Mmm, nieuw probleem.
We hebben een nieuw kleed, een behoorlijk donker blauw kleed. Even niet gedacht aan het feit dat de stofzuiger bang is voor donker…
Hij raakt dus nu in paniek op het kleed, ik vermoed dat hij denkt dat hij gaat vallen.

Is dit een probleem wat ook bij nieuwere modellen nog steeds speelt of zijn die beter in staat om onderscheid te maken? Of kan je in de app aangeven dat het een kleed is en niet een gat ofzo?

Zou een mooie reden zijn om een S7 te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ik heb in de dreame L10S ultra het probleem dat de vlotter in de watertank is gebroken. Met een plakband doet hij het prima. De lijn liet los. Dus toch misschien door te heet water in het reservoir? Doen jullie hier warm/heet water in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
paQ schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:42:
[...]

ik heb er inmiddels 2! :D
review genoeg voor mij ;)

Als je ook nog wil dat ie de mopjes iets op tilt, dan kun je voor de laatste nieuwe dreame kiezen. (wel stuk duurder)
Had em bijna gekocht dit weekend maar toch wat huiverig voor garantie bij geekbuying. Black Friday hak ik een knoop door!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

(jarig!)
ApC_IcE schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:04:
Ik heb in de dreame L10S ultra het probleem dat de vlotter in de watertank is gebroken. Met een plakband doet hij het prima. De lijn liet los. Dus toch misschien door te heet water in het reservoir? Doen jullie hier warm/heet water in?
heet water? :?

uh nee.
Altijd koud (koelt toch ook best snel af sowieso)
Geen idee ook of de slangetjes daar wel tegen kunnen, en sowieso wat er van hitte nog overblijft als dat langs de pads sijpelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

paQ schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:35:
[...]

heet water? :?

uh nee.
Altijd koud (koelt toch ook best snel af sowieso)
Geen idee ook of de slangetjes daar wel tegen kunnen, en sowieso wat er van hitte nog overblijft als dat langs de pads sijpelt.
Als ik het er in die vlak voor dat ie gaat rijden is het nog best warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

(jarig!)
ApC_IcE schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:40:
[...]

Als ik het er in die vlak voor dat ie gaat rijden is het nog best warm.
Ja, maar dat is steeds eenmalig dan. :?
Vraag me af of je er veel mee wint trouwens. De kracht van zon ding zit in het constant draaien en de licht schurende werking van de verschillende garens in de mop.

Getuige: het gore water na het spoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
  • Laatst online: 02-09-2024
Hallo medetweakers,
Ik lees hier weinig over de Bluebot Xtreme en zelf twijfel ik tussen een Xtreme en een Roomba i5. Ik snap dat niemand ze allebei heeft maar heeft iemand enig idee wat de verschillen zijn tussen de Bluebots en de Roomba's? Ik heb de indruk dat de Bluebot Xtreme harder zuigt maar de Roomba I5 slimmer is. Ben benieuwd of jullie dit herkennen. Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 17% gewijzigd door ciesouw op 16-11-2022 22:33 ]

• Sander
  • Niet online
Smobbo schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:58:
[...]

Goed om te lezen!
We hebben hier ook nog altijd een v1 xiaomi stofzuiger die z’n rondjes rijdt. Ergens leek het ons tijd om eens een nieuwe te kopen, maar er moet dan wel een verbetering zijn.
Vooral het dweilen willen we graag als zinvolle toevoeging.
Eigenlijk is dus de conclusie om nog ff een jaartje te wachten tot de volgende ronde Black Friday? Of zou je de s7 (of een andere?) toch aanraden?
Voor mij is vooral het moppen/dweilen wel een toevoeging maar tegelijkertijd zijn de prijzen ook echt fors omhoog gegaan dat ik een grotere stap had verwacht. Ik heb ooit ~250,- betaald voor de v1 en nu 450 oid voor de S7, dan verwacht je toch wel een forse(re) stap. Wat me met name tegenvalt is dat met alle intelligentie met kaart etc het domweg als een hitsige hond tegen van alles op blijven rijden er nog steeds is... En ook dagelijks op dezelfde plek op dezelfde kaart, daar had ik ook onder alle fancy "ai" features van de S7 Max wel gewoon verwacht dat er enig 'leereffect' in zou zitten

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@Sander Achter een spiegel toevallig? Hij kijkt hier in de ene kamer in een spiegel, waardoor hij die kamer verder tekent, over een andere kamer heen. In die andere kamer is hij op die 'overlap' plek vervolgens steevast een beetje van slag. (Een S5 Max, trouwens.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Gwaihir schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:58:
@Sander Achter een spiegel toevallig? Hij kijkt hier in de ene kamer in een spiegel, waardoor hij die kamer verder tekent, over een andere kamer heen. In die andere kamer is hij op die 'overlap' plek vervolgens steevast een beetje van slag. (Een S5 Max, trouwens.)
Nope gewoon stoelen en randjes waar hij niet overheen kan, maar dagelijks BLIJFT proberen. en voor een stoel met een frame wat vrij smal is is het tekenen van een no-go zone best lastig omdat je dan gelijk een fors stuk van de ruimte mist.

• Webgnome
Gwaihir schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:58:
Is niet perse een spiegel/raam probleem. Wij hebben dat hier ook. De badkamer zit achter de keuken. ( Appartementje) . Daar zit toch echt een muur tussen. Maar op de een of andere manier vind de S7 van ons dat een deel van de keuken zich in de badkamer bevind. Daar doet ie soms wel eens moeilijk over

Strava | AP | IP | AW

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
Ik zag laatste dat onze s7 ultra ook een deel van de gang in tekende die zich achter de deur met zijlicht bevind.
Echter lijkt hij hier verder helemaal niks mee te doen, ook de volgende keer rijdt hij er langs alsof het er niet is. Zet ik de deur echter open pakt hij moeiteloos de hele gang mee. Toch vreemd dat een zelfde product op zoveel verschillende manieren reageerd.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@jichem Ok, maar die ruimte is er dan ook echt, toch? Dat zie ik hier ook met tussenruitjes naast 'n deur. Dat blijven wel netjes losse ruimtes. Het is bij die spiegel dat hij echt ruimtes in elkaar gaat mixen, zoals @Webgnome dat ook beschrijft, maar kennelijk daar met een andere oorzaak.

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
Ja klopt, die ruimte is er deels. Maar hij denkt dat de gang (1.20 breed) een ruimte zo groot als de woonkamer is.... dus het kan ook zijn dat hij de reflectie ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 09:45
Hier nu de Roborock S7 maxV plus enkele weken in bezit, nu ben ik behoorlijk kritisch, maar kort samengevat tot nu toe, GEWELDIG!! De dweil wordt hier nog niet gebruikt, daar heb ik geen oordeel over.
Wel 1 puntje van aandacht, misschien toch de buren even waarschuwen, het is s'nachts net of loopt er een inbreker met zaklamp door het huis... :*)

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• Smobbo
Tnx voor de reacties over de S7. Het kriebelt om met Black Friday hem toch maar te gaan halen.
Alleen ben ik nog nieuwsgierig naar hoe hij omgaat met donkere kleden/tapijt. Als hij dat net zo slecht doet als de v1 schiet het voor ons niet op ;)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

paQ schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:48:
[...]

Vraag me af of je er veel mee wint trouwens. De kracht van zon ding zit in het constant draaien en de licht schurende werking van de verschillende garens in de mop.

Hoe vaak moet je het water in het basisstation verversen/legen? Of wellicht beter, na hoeveel m2?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• paQ

paQ

(jarig!)
FirePuma142 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:47:
[...]

Hoe vaak moet je het water in het basisstation verversen/legen? Of wellicht beter, na hoeveel m2?
lastig in de schatten. Ik gok na ca 100m2.
Hangt ook af van de afstanden tot de basis uiteraard. En om de hoeveel min je laat spoelen.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

paQ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:51:
[...]

lastig in de schatten. Ik gok na ca 100m2.
Hangt ook af van de afstanden tot de basis uiteraard. En om de hoeveel min je laat spoelen.
Ja, logische variabelen. Zal geen dagelijks karwei zijn hier.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

paQ schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:48:
[...]

Hij moet hier 85m2 doen en ik laat hem elke 20m2 nieuw water halen.
Dus bijna elke keer deed ik er warm water in voor het slapen gaan.
Maar ik krijg nu een nieuwe watertank van ze via support. Werd niet moeilijk gedaan ook O-)

• paQ

paQ

(jarig!)
ApC_IcE schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:43:
[...]

Hij moet hier 85m2 doen en ik laat hem elke 20m2 nieuw water halen.
Dus bijna elke keer deed ik er warm water in voor het slapen gaan.
Maar ik krijg nu een nieuwe watertank van ze via support. Werd niet moeilijk gedaan ook O-)
naja dat dus.
Het heeft ook geen zin om hem een hele verdieping te laten dweilen terwijl je weet/ziet dat ie dat niet gaat halen op die tank.

• ApC_IcE

ApC_IcE

paQ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:44:
[...]

naja dat dus.
Het heeft ook geen zin om hem een hele verdieping te laten dweilen terwijl je weet/ziet dat ie dat niet gaat halen op die tank.
Waaruit haal je dat ik dat doe?
Hij red het prima met zijn watertank ;)
Pagina: 1 ... 113 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.